Nu wordt het natuurlijk pure speculatie omdat we de interne tijdslijn niet kennen. Maar het lijkt me geen gekke gang van zaken als de EBU op vrijdag heeft gezegd: "We wachten het rapport van de politie even af zodat we zoveel mogelijk de feiten op een rij hebben". Die zal ergens eind van de dag beschikbaar zijn geweest – te kort dag om een beslissing te nemen voor de jurywedstrijd, dus nog geen deelname en voorlopig jurering op basis van een opname.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:03 schreef Em31 het volgende:
Nederland zei toch dat ze vrijdagnacht/zaterdagochtend nog dachten dat het gewoon goed zou komen. Dus zo makkelijk was de beslissing blijkbaar niet.
Maar het zijn toch ook gewoon artiesten die deelnemen aan een muziek festival? Lijkt mij dat vooraf gemaakte afspraken gerespecteerd dienen te worden. Als een mevrouw Taylor Swift meermaals ongewenst zou filmen dan zou die mevrouw en de hele organisatie de volgende dag bij KFC werkenquote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja weet je. Een wedstrijd is niet altijd leuk en spelregels kunnen soms knellen. Dat hoort er tot op zekere hoogte ook gewoon bij. En dan heb je je gemak te houden, dat is gewoon onderdeel van professionaliteit. Ik ben het wel met @:greys eens dat de handhaving van die regels willekeurig aandoet. Maar dat doet aan de afkeurenswaardigheid van bedreiging niets af.
Eens. Sterker nog als ik daar de leiding had gehad zou ik meteen geroepen hebben ‘we hebben tot zondagochtend jongen! Niets overhaasten. Kwaliteit boven snelheid’.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:18 schreef Leshy het volgende:
[..]
Nu wordt het natuurlijk pure speculatie omdat we de interne tijdslijn niet kennen. Maar het lijkt me geen gekke gang van zaken als de EBU op vrijdag heeft gezegd: "We wachten het rapport van de politie even af zodat we zoveel mogelijk de feiten op een rij hebben". Die zal ergens eind van de dag beschikbaar zijn geweest – te kort dag om een beslissing te nemen voor de jurywedstrijd, dus nog geen deelname en voorlopig jurering op basis van een opname.
Daarna gezegd tegen AvroTROS "we bespreken dit verslag intern en zien elkaar morgenochtend weer over hoe we dit gaan afhandelen." Vervolgens 's nachts na de jury-wedstrijd of 's ochtends bespreking gehad met het bestuur van de EBU, waarbij iedereen het blijkbaar eens was dat diskwalificatie gepast was. Daarna in de loop van de ochtend opnieuw een bijeenkomst met de AvroTROS, aangegeven dat ze tot diskwalificatie over zouden gaan, wat tegenstribbelen en pogingen van de AvroTROS om de EBU van gedachten te doen veranderen, maar zonder resultaat omdat er al een duidelijke beslissing was genomen. En voilá, zaterdag aan het begin van de middag de publieke aankondiging dat er tot diskwalificatie werd overgaan.
Dat het zo "lang" heeft geduurd voordat de diskwalificatie definitief bekend werd, hoeft helemaal niet te duiden op een moeilijk beslissingsproces.
Een duet tussen Waylon en Glennis Grace.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef Jane het volgende:
Maareh... nu ik zo lees aan wat voor regels de acts zich allemaal moeten houden, t/m verplichtingen om aan allerlei sponsorcampagnes mee te werken, vraag ik me oprecht af wie je nog zo'n slangenkuil in zou durven sturen. Een beetje gevestigde artiest zal zich er al snel tegen gaan verzetten, maar een onervaren iemand gaat er misschien aan onderdoor. Beide wil je niet.
Economisch belang is inmiddels groter dan het belang van de artiesten, alles is met contracten vastgelegd.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja weet je. Een wedstrijd is niet altijd leuk en spelregels kunnen soms knellen. Dat hoort er tot op zekere hoogte ook gewoon bij. En dan heb je je gemak te houden, dat is gewoon onderdeel van professionaliteit. Ik ben het wel met @:greys eens dat de handhaving van die regels willekeurig aandoet. Maar dat doet aan de afkeurenswaardigheid van bedreiging niets af.
Oh grote hoeder van het fatsoen, vertel ons meer.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zondagochtend? Ná de finale?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens. Sterker nog als ik daar de leiding had gehad zou ik meteen geroepen hebben ‘we hebben tot zondagochtend jongen! Niets overhaasten. Kwaliteit boven snelheid’.
Ik snap zeker wat je bedoelt maar op zich zou na een nacht de volgende ochtend bv wel door EBU aan de dame gevraagd zou kunnen hebben (deze zin klopt niet he haha) of ze met hen als bemiddelaar toch even met Joost zou willen praten. Maar ze stond nergens voor open. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de EBU daar niet heel erg hun best voor deden omdat ze hem toch al liever kwijt dan rijk waren.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat sluit ik ook bepaald niet uit hoor.
[..]
Tja ik vind dat lastig. Ik weet niet hoe oud de medewerker in kwestie is en wat er precies gebeurd is. Kan me voorstellen dat als je daadwerkelijk bedreigd bent je ook gewoon even tot jezelf wil komen. Er was ook weinig tijd natuurlijk. Kan me goed voorstellen dat wanneer er een week tussen gezeten had het anders gegaan was. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat er nu precies gebeurd is.
quote:Op maandag 13 mei 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is nu al zo dat ik me schuldig zou voelen om een volgende kandidaat die hel in te sturen.
Daarom stel ik voor dat we Gordon nomineren.
Jaaaa. Die ligt ook zo heerlijk bij Aran.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is nu al zo dat ik me schuldig zou voelen om een volgende kandidaat die hel in te sturen.
Kijk, dat worden pas leuke interviews! Vol sympathie en vrolijkheidquote:Op maandag 13 mei 2024 23:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Jaaaa. Die ligt ook zo heerlijk bij Aran.
Overigens zie je al jaren dat het vooral jonge en onbekende artiesten zijn die meedoen aan het ESF. Af en toe een meer ervaren en 'grotere' artiest, maar dat zijn dan wel de uitzonderingen die de regel bevestigen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef Jane het volgende:
Maareh... nu ik zo lees aan wat voor regels de acts zich allemaal moeten houden, t/m verplichtingen om aan allerlei sponsorcampagnes mee te werken, vraag ik me oprecht af wie je nog zo'n slangenkuil in zou durven sturen. Een beetje gevestigde artiest zal zich er al snel tegen gaan verzetten, maar een onervaren iemand gaat er misschien aan onderdoor. Beide wil je niet.
quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
Ok dan zal ik geen instagram linkjes meer delen. Ik ga speculeren dat Joost een banaan heeft lopen gooien.
Die tien jaar is nog heel optimistisch als je alles leest.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:18 schreef Andromache het volgende:
Huilen inderdaad. Jaar na jaar hoorden we unaniem, zelfs van Anouk, dat het een fantastische ervaring was voor welke artiest dan ook. En nu? Afschuwelijk. Wie had kunnen voorzien in, zeg, 2021 dat het amper 3 jaar later zo mis kon gaan? Als de aangesloten leden niet heel snel veranderingen gaan afdwingen, is het met het ESF gedaan binnen 10 jaar.
Wordt er ook een beetje somber van dat de boodschap van Joost zijn deelname compleet vergeten is.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:23 schreef StellaClark het volgende:
Ik vind het vooral oneerlijk dat Joost met zijn muziek echt probeert het stigma op mentale gezondheid te doorbreken, maar dan gebeurt er zoiets en wordt dat er direct bijgehaald als bewijs dat 'ie nooit zou deugen.
Lenny Kuhr lijkt me een kanon voor de televote.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik dacht eerst dat je het had over de gevangenisstraf die Joost boven het hoofd hangt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Die tien jaar is nog heel optimistisch als je alles leest.
Dat heb je goed gezegd iddquote:Op maandag 13 mei 2024 23:26 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Wordt er ook een beetje somber van dat de boodschap van Joost zijn deelname compleet vergeten is.
Ach ouders moeten ook hun geduld bewaren bij hun kinderen, schieten ook wel een uit hun slof.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh wauw. Ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:26 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Lenny Kuhr lijkt me een kanon voor de televote.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |