quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:53 schreef HiZ het volgende:
Het grappige is natuurlijk wel dat we door die Israëlische bully weten dat het algemeen bekend was dat er restricties waren 'm.b.t. het on beeld brengen van Joost.
Die Keren of zo die heel treiterig wel Joost in beeld brengt om dan naar een Israëlische danser door te gaan. Het commentaar bij haar post geeft aan dat ze weet dat hij niet gefilmd wil worden.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?![]()
De bron is AVROTROS in hun verklaring. En die hebben het nérgens over een "Israëlische bully".
Let wel op dat die transparantie geldt voor de betrokkenen en/of leden, niet noodzakelijk voor het wereldwijde publiek. Dat de EBU geen details op de website zet, betekent niet noodzakelijk dat de EBU niet transparant naar de AvroTROS is geweest.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:44 schreef Litpho het volgende:
Elke omroep die bijdraagt aan het budget van de EBU mag daarnaast redelijkerwijs verwachten dat de EBU dergelijke maatregelen niet lichtzinnig en met transparantie neemt. Dat laatste lijkt tot dusver niet het geval te zijn.
Daar heb je gelijk in. Ik had beter kunnen zeggen dat AvroTROS aan de kant zit van "niet zoveel aan de hand", maar dat verandert verder niets aan het feit dat we de waarheid niet kennen en daarmee zowel de stelling dat hij terecht als dat hij onterecht is gediskwalificeerd, beiden nog aannames zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:54 schreef totebel het volgende:
Dat is ook niet waar. Avrotros zegt nergens dat ze een maatregel niet gepast vonden, alleen dat ze deze specifieke maatregel buiten proportioneel vinden. Dat is niet hetzelfde als "niks aan de hand"
Als AVROTROS vervolgens een versie naar buiten brengt die op geen enkele manier klopt met de versie van EBU, laten ze het er dan verder bij?quote:Op maandag 13 mei 2024 13:08 schreef Leshy het volgende:
[..]
Let wel op dat die transparantie geldt voor de betrokkenen en/of leden, niet noodzakelijk voor het wereldwijde publiek. Dat de EBU geen details op de website zet, betekent niet noodzakelijk dat de EBU niet transparant naar de AvroTROS is geweest.
[..]
'Op geen enkele manier' is natuurlijk ook wel wat overdreven. En ik denk dat EBU na de diskwalificatie verder vooral op damagecontrol uit is, ze willen Nederland helemaal niet kwijt. Dat lijkt me hun hoofddoel na de diskwalificatie.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als AVROTROS vervolgens een versie naar buiten brengt die op geen enkele manier klopt met de versie van EBU, laten ze het er dan verder bij?
Klopt, iedereen wil nu per se weer in een eigen hokje geloof ik.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
laat ik even een lekkere tegengas opmerking er in gooien.
wat ik zo mooi vind is dat vanuit de hele community steeds weer de opmerking komt dat alles inclusiever moet.
Maar juist met een vlag voor de hele ltbqxyz had je dat. toen moest er ook voor non binair komen en weet ik veel wie een eigen vlag wilde.
Komt er een pride vlag waar alle vlaggen weer samen zijn.
geloof dat ik een slechte ben hoor wat vlaggen betreft. ik heb geen eens een houder aan de muur om een NL vlag aan te kunnen hangen bij een feestdag
Nou ja, zoals gezegd meldt EBU dat het verhaal van de medewerker 'heel anders' is. Vertel dan wat er anders is, wees transparant.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
'Op geen enkele manier' is natuurlijk ook wel wat overdreven. En ik denk dat EBU na de diskwalificatie verder vooral op damagecontrol uit is, ze willen Nederland helemaal niet kwijt. Dat lijkt me hun hoofddoel na de diskwalificatie.
Correct, maar gegeven wat AvroTROS tot dusver heeft gecommuniceerd heb ik ernstige twijfels over die transparantie van EBU tot dusver. Dat is, toegegeven, een aanname.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:08 schreef Leshy het volgende:
[..]
Let wel op dat die transparantie geldt voor de betrokkenen en/of leden, niet noodzakelijk voor het wereldwijde publiek. Dat de EBU geen details op de website zet, betekent niet noodzakelijk dat de EBU niet transparant naar de AvroTROS is geweest.
Wat is er niet normaal aan mijn reactie dan?quote:Op maandag 13 mei 2024 13:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die Keren of zo die heel treiterig wel Joost in beeld brengt om dan naar een Israëlische danser door te gaan. Het commentaar bij haar post geeft aan dat ze weet dat hij niet gefilmd wil worden.
Verder; kunnen we een beetje normaal blijven reageren?
Dat is natuurlijk waar, maar het is slecht voor je eigen geloofwaardigheid als je de zwaarste strafmaatregel inzet en je vervolgens in nevelen hult richting de buitenwereld en - zoals eerder ook gezegd - de overige deelnemende landen. Dat zou bij elke competitie zo zijn, klein en groot. Je dient als organisatie ook verantwoording af te leggen voor je genomen beslissing en kunt het niet afdoen met algemeenheden zoals de EBU tot nu toe doet. Dat zouden mensen bij de karaoke-wedstrijd in het plaatselijke cafe niet eens pikken.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:08 schreef Leshy het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 mei 2024 13:18 schreef Leandra het volgende:
Zijn er al feiten of beelden openbaar gemaakt?
Die Zweedse krant sprak erover dat Joost een camera kapot gemaakt zou hebben.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:25 schreef Aadrianus het volgende:
Afspraak is, door beide partijen geaccordeerd (AvroTros zegt het in een officiële verklaring, ik zie niet zo gauw een reden waarom ze zoiets zouden zeggen als het niet waar is): Joost wordt niet gefilmd als hij na het zingen van zijn lied het podium afkomt, aangezien het voor hem een emotioneel beladen moment is.
Betreffende camerapersoon filmt Joost toch.
Joost herinnert haar tot twee maal toe aan de gemaakte afspraak door haar te zeggen te stoppen met filmen.
Camerapersoon gaat gewoon door.
Joost voelt een aantasting van zijn integriteit, en begrijpt niet waarom gemaakte afspraken niet worden nagekomen. Maar camerapersoon heeft daar geen oog voor.
Joost maakt dreigende beweging richting camera, maar raakt camera noch persoon aan.
Zweedse krant is geen, en ik herhaal: geen, betrouwbare bron.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die Zweedse krant sprak erover dat Joost een camera kapot gemaakt zou hebben.
Over de gemaakte afspraken is verder weinig bekend, het is heel goed mogelijk dat de cameravrouw daar gewoon mocht filmen.
Als je tot 2/3 keer aan toe over iemands grens gaat en lak hebt aan wat de gevolgen zijn is dit pure rancune ik geloof dan ook niet dat camera persoon zich bedreigd voelde . maar goed het blijft speculeren hequote:Op maandag 13 mei 2024 13:25 schreef Aadrianus het volgende:
Afspraak is, door beide partijen geaccordeerd (AvroTros zegt het in een officiële verklaring, ik zie niet zo gauw een reden waarom ze zoiets zouden zeggen als het niet waar is): Joost wordt niet gefilmd als hij na het zingen van zijn lied het podium afkomt, aangezien het voor hem een emotioneel beladen moment is.
Camera persoon voelt zich bedreigt. En heeft lak aan wat ze zelf aanricht. Ze meldt haar aanvaring. Wanneer is
Tja, zo veel bronnen zijn er niet. AVROTROS kwam met een korte juridische claim die ook weinig zei. Joost zou een dreigende beweging gemaakt hebben en de vrouw niet aangeraakt hebben. Dan is het nog steeds mogelijk dat Joost een camera vernield heeft.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zweedse krant is geen, en ik herhaal: geen, betrouwbare bron.
Wat mij betreft waren ze dag daags da de definitieve diskwalificatie al. Het probleem is ESC = EBU en EBU = ESC.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:27 schreef Leandra het volgende:
Met iedere dag dat een fatsoenlijke uitleg en/of beelden van de gebeurtenis langer op zich laten wachten wordt de EBU ongeloofwaardiger en onbetrouwbaarder.
Er is in dit geval nog geen enkele betrouwbare bron naar buiten gekomen. AvroTROS is dat ook niet. Dat maakt het zo lastig.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zweedse krant is geen, en ik herhaal: geen, betrouwbare bron.
Dus ook hier weer iemand die de verklaring vd AVROTROS niet geloofwaardig vindt, maar wel een krant vertrouwt die het al eerder bewezen mis had.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Over de gemaakte afspraken is verder weinig bekend, het is heel goed mogelijk dat de cameravrouw daar gewoon mocht filmen.
Die Zweedse krant voert geen bronnen aan. De EBU bevestigt dit bericht niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zolang ze er niet zijn, zijn ze er niet. En dan wordt het wel een beetje moeilijk om vol te houden dat Klein iets strafbaars heeft gedaan. Dat is de realiteit.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:24 schreef Troel het volgende:
Nee, maar die beelden zullen ook wel niet openbaar gemaakt worden. Zolang ze er niet zijn, lijkt de statement van de NL kant namelijk nonsens te zijn en als ze wel openbaar zijn is het precies duidelijk wat er wel is voorgevallen, mocht het verhaal van NL niet kloppen.
Avrotros heeft aangegeven dat er afspraken over gemaakt zijn, EBU heeft dat niet weersproken in hun verklaring. Voor mij voldoende aanleiding om aan te nemen dat die afspraken er daadwerkelijk waren.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hoeft niet iets juridisch strafbaars te doen om uit de wedstrijd te worden gezet.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zolang ze er niet zijn, zijn ze er niet. En dan wordt het wel een beetje moeilijk om vol te houden dat Klein iets strafbaars heeft gedaan. Dat is de realiteit.
Waarom is AvroTros geen betrouwbare bron? Met alle ellende van de afgelopen tijd bij de publieke omroep gaan zij een kandidaat die flink over de schreef gegaan is toch niet verdedigen? Zij hebben alles te verliezen en niets te winnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is in dit geval nog geen enkele betrouwbare bron naar buiten gekomen. AvroTROS is dat ook niet. Dat maakt het zo lastig.
Dat die cameravrouw inmiddels een trauma heeft lijkt me niet zo onwaarschijnlijk. Want ze is met haar klacht een haat figuur geworden voor miljoenen mensen. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:36 schreef luxerobots het volgende:
Wat is er gebeurd?
Zaterdag raakte bekend dat de Zweedse politie een onderzoek doet naar een klacht tegen Joost Klein vanwege een mogelijke bedreiging. Volgens de EBU zou een vrouwelijke medewerkster van de productieploeg een klacht hebben ingediend tegen Joost Klein, na zijn optreden in de halve finale op donderdagavond. Het incident zou zich hebben voorgedaan in de Malmö Arena. De politie weigert te bevestigen of ze camerabeelden heeft gekregen van het incident.
Songfestivalexpert Cornald Maas, die lid is van de Nederlandse selectiecommissie, zegt op X dat het incident waarvoor Joost Klein is gediskwalificeerd “nauwelijks iets voorstelt”. “Ik was er donderdag niet bij, maar voor zover ik weet, heeft Joost met zijn hand haar telefoon naar beneden geduwd, meer stelde het niet voor.” Volgens de Zweedse krant ‘Atfonbladet’ is de camera van de vrouw stuk en zou Klein zich “agressiever” hebben gedragen dan de Nederlanders zeggen. “Ze is behoorlijk kapot van het incident”, bevestigt een bron aan ‘Aftonbladet’.
https://www.hln.be/muziek(...)alincident~ade59639/
Waar spreekt de politie over dit incident?quote:Op maandag 13 mei 2024 13:41 schreef chratnox het volgende:
De politie spreekt dat er geen fysiek contact was, als hij iets gesloopt zou hebben zou je toch iets als destruction of property erbij noemen?
Nee, maar dat maakt de noodzaak tot volledige transparantie, ook richting de buitenwereld wel (nog) groter.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hoeft niet iets juridisch strafbaars te doen om uit de wedstrijd te worden gezet.
Maar dat kun je Joost niet aanrekenen natuurlijkquote:Op maandag 13 mei 2024 13:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat die cameravrouw inmiddels een trauma heeft lijkt me niet zo onwaarschijnlijk. Want ze is met haar klacht een haat figuur geworden voor miljoenen mensen. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Als ik haar was zou ik echt bang zijn voor het bekend worden van mijn naam.
Dit zou heel goed kunnen. Ik heb ook steeds meer het gevoel dat het iets van deze strekking is.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:32 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Als je tot 2/3 keer aan toe over iemands grens gaat en lak hebt aan wat de gevolgen zijn is dit pure rancune ik geloof dan ook niet dat camera persoon zich bedreigd voelde . maar goed het blijft speculeren he![]()
ik heb zo'n collega gehad die weleens wat uithaalde bij andere collega's en als dat niet in de smaak viel en ze kreeg weerwoord ging ze piepen en slachtoffer spelen bij de baas.
Ik heb in ieder geval een filmpje met een interview met de politie op X voorbij zien komen.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar spreekt de politie over dit incident?
Bij EenVandaag dacht ik.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar spreekt de politie over dit incident?
AVROTROS is de Nederlandse publieke omroep die Joost Klein uitgekozen had om naar het songfestival te gaan. Die hebben er natuurlijk belang bij dat Joost Klein meedoet, en ook zo hoog mogelijk eindigt. De belangen lijken me wel duidelijk, ook financieel.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom is AvroTros geen betrouwbare bron? Met alle ellende van de afgelopen tijd bij de publieke omroep gaan zij een kandidaat die flink over de schreef gegaan is toch niet verdedigen? Zij hebben alles te verliezen en niets te winnen.
Eigenlijk is dat net zo kwalijk, want ook de cameravrouw is beroerd begeleid door het EBU. Juist door het eerst groter te maken dan het is (fysieke altercatie met de persoon, etc) bescherm je die medewerker niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat die cameravrouw inmiddels een trauma heeft lijkt me niet zo onwaarschijnlijk. Want ze is met haar klacht een haat figuur geworden voor miljoenen mensen. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Avrotros is een partij natuurlijk. En dus per definitie niet een neutrale rapporteur. Maar het gaat niet echt om wat Klein heeft gedaan. Het gaat om wat de EBU heeft gedaan. Want zij moeten nu gaan aantonen dat hun reactie proportioneel was.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom is AvroTros geen betrouwbare bron? Met alle ellende van de afgelopen tijd bij de publieke omroep gaan zij een kandidaat die flink over de schreef gegaan is toch niet verdedigen? Zij hebben alles te verliezen en niets te winnen.
Als het ESF een barometer is voor de toestand in Europa, dan kunnen we - na de meer euforische jaren 90 en 00 - inderdaad wel concluderen dat de hokjesgeest weer helemaal terug is.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Klopt, iedereen wil nu per se weer in een eigen hokje geloof ik.
Ik houd wel van het hokje 'mens'
Wel de EBU, die een mond vol hebben over veilige werkomgeving.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat kun je Joost niet aanrekenen natuurlijk
Ik denk dat we een beetje af moeten van vragen over het strafrecht. Alles wijst erop dat dat met een sisser afloopt vandaag of morgen.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat net zo kwalijk, want ook de cameravrouw is beroerd begeleid door het EBU. Juist door het eerst groter te maken dan het is (fysieke altercatie met de persoon, etc) bescherm je die medewerker niet.
En nogmaals, als Joost een dusdanig grote bedreiging voor de medewerkers was dat diskwalificatie op zijn plaats was, waarom was hij dan nog welkom op het terrein en is hij niet onder begeleiding van beveiliging het terrein af gebonjourd?
Ik vind de gang van zaken nogal apart. Ik heb geen enkele kennis van het Zweedse (strafrecht), maar logisch nadenkend voel je je als medewerker toch niet beschermd als je hem nog steeds tegen kunt komen in de gangen?
Dat betwist ik ook niet, maar we lijken voorbij te gaan aan de (negatieve) gevolgen die AVROTROS kan oplopen door hem te verdedigen als hij echt over de schreef is gegaan. AVROTROS is de partij geweest die in gesprek was met EBU, dus zij zitten veel dichter bij het vuur dan journalisten.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
AVROTROS is de Nederlandse publieke omroep die Joost Klein uitgekozen had om naar het songfestival te gaan. Die hebben er natuurlijk belang bij dat Joost Klein meedoet, en ook zo hoog mogelijk eindigt. De belangen lijken me wel duidelijk, ook financieel.
En dat gaat ze ook aangerekend worden. De Avrotros zal ook wijzen op het 'patroon van kennelijke onzorgvuldigheid'.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:48 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wel de EBU, die een mond vol hebben over veilige werkomgeving.
Als je zelf over de grens gaat hoe kun je dan heel gevoelig zijn ? Als ik de cameraman was en ik was aan het filmen en Joost zegt doe het niet en ik ga door, doe ik dat met intenties en niet per ongelukquote:Op maandag 13 mei 2024 13:46 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat het uiteindelijk neer zal blijken te komen op een cultuurding. Ergens las ik een reactie van een half-Zweedse die aangaf dat Zweden veel gevoeliger zijn voor sociale 'incidenten' dan Nederlanders.
Daar waar wij verder gaan met ons leven, moeten zij in therapie
Dat zou ook het verschil in opvatting kunnen betekenen tussen de EBU en Avro/Tros over een incident waarvan ze beide weten hoe het feitelijk is gebeurd.
Als jij op je werk te horen krijgt dat er een collega is ontslagen, gaat je leidinggevende jou doorgaans ook niet in detail vertellen wat die collega precies gedaan heeft. Dan krijg je ook enkel een bericht dat het bedrijf heeft besloten het dienstverband met die collega per direct te beëindigen. Dat het bedrijf jou niet in detail gaat uitleggen wat er precies gebeurd is, betekent niet dat het bedrijf niet correct of niet transparant naar die collega heeft gehandeld.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:27 schreef Leandra het volgende:
Als je niet kunt uitleggen waarom je een zware sanctie oplegt dan klopt er vaak iets niet.
Ik vond het ook verrassend stoer en de toewijding ontroerde mequote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef Em31 het volgende:
De AVROTROS kleurt normaal echt nooit buiten de lijntjes. Ik vond dat statement over het niet geven van de Nederlandse punten daarom al grappig. Ineens was het fuck itwat totaal niet past bij wat we al jaren zien.
De ontslagen collega van @Leandra zal niet zoveel ophef veroorzaken als de diskwalificatie van Joost.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:54 schreef Leshy het volgende:
[..]
Als jij op je werk te horen krijgt dat er een collega is ontslagen, gaat je leidinggevende jou doorgaans ook niet in detail vertellen wat die collega precies gedaan heeft. Dan krijg je ook enkel een bericht dat het bedrijf heeft besloten het dienstverband met die collega per direct te beëindigen. Dat het bedrijf jou niet in detail gaat uitleggen wat er precies gebeurd is, betekent niet dat het bedrijf niet correct of niet transparant naar die collega heeft gehandeld.
Dit betreft een zaak tussen de EBU en AvroTROS, en er loopt daarnaast nog een gerechtelijke procedure. Ik zou ook dolgraag alle details willen weten, maar ik snap wel dat de EBU het bij een kort statement houdt omtrent de diskwalificatie, en een korte reactie op het – in hun ogen onjuiste – statement van de AvroTROS.
Dat was Asap Rocky toch? Volgens mij ging dat om een (schiet)incident, waarbij hij iemand neergeschoten zou hebben oid.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:55 schreef Leandra het volgende:
Maar Joost mocht ondanks een politieonderzoek het land dus gewoon verlaten?
Was daar pas niet een of andere Amerikaanse rapper in de bak gesmeten om te voorkomen dat hij het land zou verlaten na een mishandeling?
Ja, dat was leuk. Ook het commentaar van Cornald, hij was echt op oorlogspad. Ik las een tweet van iemand die Jan Smit graag zaterdagavond had willen horen. Niet vanwege zijn muzikale kennis, maar wel van zijn uitgesproken mening altijd in zijn commentaar. Diegene zei "Jan Smit zou denk ik live gearresteerd worden daar in Zweden"quote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef Em31 het volgende:
De AVROTROS kleurt normaal echt nooit buiten de lijntjes. Ik vond dat statement over het niet geven van de Nederlandse punten daarom al grappig. Ineens was het fuck itwat totaal niet past bij wat we al jaren zien.
Er zit nogal een verschil tussen een persoon uit Amerika en een persoon uit de Europese Unie.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:55 schreef Leandra het volgende:
Was daar pas niet een of andere Amerikaanse rapper in de bak gesmeten om te voorkomen dat hij het land zou verlaten na een mishandeling?
Mee eens.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:54 schreef Leshy het volgende:
[..]
Als jij op je werk te horen krijgt dat er een collega is ontslagen, gaat je leidinggevende jou doorgaans ook niet in detail vertellen wat die collega precies gedaan heeft. Dan krijg je ook enkel een bericht dat het bedrijf heeft besloten het dienstverband met die collega per direct te beëindigen. Dat het bedrijf jou niet in detail gaat uitleggen wat er precies gebeurd is, betekent niet dat het bedrijf niet correct of niet transparant naar die collega heeft gehandeld.
Dit betreft een zaak tussen de EBU en AvroTROS, en er loopt daarnaast nog een gerechtelijke procedure. Ik zou ook dolgraag alle details willen weten, maar ik snap wel dat de EBU het bij een kort statement houdt omtrent de diskwalificatie, en een korte reactie op het – in hun ogen onjuiste – statement van de AvroTROS.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is het geen klein bedrijf, maar zien miljoenen mensen de EBU nu als een soort kwaadaardige organisatie. Ik weet niet of ze daar nou zo blij mee zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:54 schreef Leshy het volgende:
[..]
Mja, het is wel Zweden. En ik wil niet graag met vooroordelen komen, maar... als er een land is dat sneeuwvlokjes heeft uitgevonden...quote:Op maandag 13 mei 2024 13:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Vond ik inderdaad ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:55 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik vond het ook verrassend stoer en de toewijding ontroerde me
Ja, is gisteren nog bevestigd door de politie of het OM.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:55 schreef Leandra het volgende:
Edit:
Ja dus, Trump heeft toen nog een onderhandelaar gestuurd
https://www.npr.org/2019/(...)ack%20in%20the%20U.S.
Vooral door niets te zeggen. Er zat bijna een dag tussen een aanklacht indienen bij de politie en het nieuwsbericht dat hij onderzocht werd voor een incident. Juist in die tijd hebben ze wat mij betreft flink wat steken laten vallen.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar ik vraag me af of het toch niet mogelijk is om als EBU een uitgebreider statement te geven. Juist door weinig te zeggen, creëer je ruimte voor speculatie en dus ook irritatie en boze reacties
Als de directe leidinggevende van die collega stelt dat het ontslag zwaar overdreven is, gezien de gebeurtenissen, dan heb je wel een probleem als bedrijf, dan kom je ook niet meer weg met een "het verhaal is anders maar we vertellen niet hoe het wel is".quote:Op maandag 13 mei 2024 13:54 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ja, ik had het linkje er al bijge-editquote:Op maandag 13 mei 2024 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat was Asap Rocky toch? Volgens mij ging dat om een (schiet)incident, waarbij hij iemand neergeschoten zou hebben oid.
Ik denk dat zij agressie van een andere orde vindt het negeren van een verzoek.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Als je zelf over de grens gaat hoe kun je dan heel gevoelig zijn ? Als ik de cameraman was en ik was aan het filmen en Joost zegt doe het niet en ik ga door, doe ik dat met intenties en niet per ongeluk
Als ik het onterecht vindt dan zou ik dat eigenlijk wel willen weten, wie weet ben je zelf de volgende?quote:Op maandag 13 mei 2024 13:54 schreef Leshy het volgende:
[..]
Die leidinggevende wil ik nog graag meemaken. Anders is hij namelijk de volgende die eruit vliegt.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de directe leidinggevende van die collega stelt dat het ontslag zwaar overdreven is, gezien de gebeurtenissen, dan heb je wel een probleem als bedrijf, dan kom je ook niet meer weg met een "het verhaal is anders maar we vertellen niet hoe het wel is".
Met welk intentie zou je zo'n verzoek 2 a 3 keer negeren ? Terwijl dat vanuit de briefing bekend moet zijnquote:Op maandag 13 mei 2024 14:05 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik denk dat zij agressie van een andere orde vindt het negeren van een verzoek.
Dat ligt er maar aan waar je werkt. De enkele keren dat ik dat in mijn loopbaan heb meegemaakt werd daar richting het personeel wel degelijk een verklaring voor gegeven. Heb ook een keer meegemaakt dat een afdelingshoofd per direct onder begeleiding het pand werd uitgestuurd. Daarna werd op elke kamer uitleg gegeven (maar de man was al zo gehaat dat we sowieso een feestje vierdenquote:Op maandag 13 mei 2024 13:54 schreef Leshy het volgende:
[..]
Als jij op je werk te horen krijgt dat er een collega is ontslagen, gaat je leidinggevende jou doorgaans ook niet in detail vertellen wat die collega precies gedaan heeft.
Dit is ook mijn belangrijkste gevoel om die kant van het verhaal te geloven ja. Maar aan de andere kant hoop ik wel dat ze hun standpunt niet alleen baseren op de verhalen van Joost en de vrienden, maar dat er ook nog anderen bijwaren.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat betwist ik ook niet, maar we lijken voorbij te gaan aan de (negatieve) gevolgen die AVROTROS kan oplopen door hem te verdedigen als hij echt over de schreef is gegaan. AVROTROS is de partij geweest die in gesprek was met EBU, dus zij zitten veel dichter bij het vuur dan journalisten.
Met alle ellende bij de publieke omroep de afgelopen periode in het achterhoofd lijkt het me echt onwaarschijnlijk dat AVROTROS hem zo resoluut beschermd had als hij echt over de schreef was gegaan. Zij hebben ook hun eigen reputatie, contract met EBU/ESF en andere belangen te behartigen.
Avrotros associeer je normaal met mensen die aan het loket van het postkantoor staan voor een visakte of ANWB-koppels in dezelfde windjacks, die zich hooguit boos maken over een niet gesnoeide heg van de buurman inderdaad.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:49 schreef Em31 het volgende:
Dat is eigenlijk heel vreemd in het land dat consent zo zwaar opneemt en grensoverschrijdend gedrag zeer veroordeeld. Ongewenst iemand filmen is precies dat: grensoverschrijdend gedrag waar geen consent voor is gegeven; sterker nog in dit geval, er is aangegeven dat het onderwerp dat beslist niet wilde.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:05 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik denk dat zij agressie van een andere orde vindt het negeren van een verzoek.
Dit inderdaad. Je mag verwachten dat in een maatschappij die zo'n zwaar gewicht heeft gelegd op het principe van 'consent' daar ook in dit geval rekening mee houdt. Maar bij de aapjes die meedoen aan het ESF heeft de organisatie daar kennelijk schijt aan.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:54 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Als je zelf over de grens gaat hoe kun je dan heel gevoelig zijn ? Als ik de cameraman was en ik was aan het filmen en Joost zegt doe het niet en ik ga door, doe ik dat met intenties en niet per ongeluk
AVROTROS heeft aangegeven dat ze er zelf bij waren toch? Uit hun statement:quote:Op maandag 13 mei 2024 14:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit is ook mijn belangrijkste gevoel om die kant van het verhaal te geloven ja. Maar aan de andere kant hoop ik wel dat ze hun standpunt niet alleen baseren op de verhalen van Joost en de vrienden, maar dat er ook nog anderen bijwaren.
Statement AVROTROSquote:Yesterday and today we consulted extensively with the EBU and proposed several solutions.
Oh wow je was me echt 8 seconden voor.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk heel vreemd in het land dat consent zo zwaar opneemt en grensoverschrijdend gedrag zeer veroordeeld. Ongewenst iemand filmen is precies dat: grensoverschrijdend gedrag waar geen consent voor is gegeven; sterker nog in dit geval, er is aangegeven dat het onderwerp dat beslist niet wilde.
De echte feestnummers tref je dan nog bij het Muziekfeest op het Plein alwaar ze meezingen met Tino Martin en Marianne Weberquote:Op maandag 13 mei 2024 14:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Avrotros associeer je normaal met mensen die aan het loket van het postkantoor staan voor een visakte of ANWB-koppels in dezelfde windjacks, die zich hooguit boos maken over een niet gesnoeide heg van de buurman inderdaad.
Nog maar 1x voor de onschuldige meelezers. Deze krant is een mengeling tussen de Sun en Bild.quote:
Je bent 'krant' vergeten tussen aanhalingstekens te zetten.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nog maar 1x voor de onschuldige meelezers. Deze krant is een mengeling tussen de Sun en Bild.
Mijn Zweeds is nogal roestigquote:
Dus "Update from police" is verzonnen?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:22 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nog maar 1x voor de onschuldige meelezers. Deze krant is een mengeling tussen de Sun en Bild.
Als er echt sprake was geweest van een ernstig handgemeen, was het toch wel meer mensen opgevallen, zou je denken. En was er ook denk ik wel iets eerder over naar buiten gekomen. Al was het maar door de NLse delegatie zelf.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit is ook mijn belangrijkste gevoel om die kant van het verhaal te geloven ja. Maar aan de andere kant hoop ik wel dat ze hun standpunt niet alleen baseren op de verhalen van Joost en de vrienden, maar dat er ook nog anderen bijwaren.
Nee, het "update from police" komt eigenlijk neer op "Ja het is naar onze ervaring snel afgerond, verwachting is in juni". De rest was al bekend lijkt 't.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:23 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Dus "Update from police" is verzonnen?
Het consent is waarschijnlijk gewaarborgd in het EBU-contract wat getekend is.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Je mag verwachten dat in een maatschappij die zo'n zwaar gewicht heeft gelegd op het principe van 'consent' daar ook in dit geval rekening mee houdt. Maar bij de aapjes die meedoen aan het ESF heeft de organisatie daar kennelijk schijt aan.
In wetenschappelijke kringen zou ze ook allang ontslagen zijn.
Even op de laptop door google translate gehaald.quote:
Als er duidelijk bewijs tegen de aanklacht is ga je niet naar de rechter toch?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:26 schreef Arizona het volgende:
[..]
Even op de laptop door google translate gehaald.
Bij een snelle procedure is er “duidelijk bewijs”.
Maar ik kan niet opmaken of dat dan persé voor of tegen de aanklacht is.
In eerste aanleg denk ik ook sneeuwklokjes, maar inmiddels is het voor haar doodeng lijkt mij. Ze weet ook best dat SVT, social media, camera, woman heel dicht bij haar uit kan komen. En er lopen wel wat gekkies rond op deze wereld hoor. Ik heb zelf ooit een aanvaring gehad met iemand met een tamelijk fanatieke fanclub en dat was niet fijn. Maar weten dat je de haat figuur bent voor miljoenen is genoeg om niet te kunnen slapen.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mja, het is wel Zweden. En ik wil niet graag met vooroordelen komen, maar... als er een land is dat sneeuwvlokjes heeft uitgevonden...
AvroTros is in deze die leidinggevende.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:07 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Die leidinggevende wil ik nog graag meemaken. Anders is hij namelijk de volgende die eruit vliegt.
De zaak ligt al bij het OM he, ze moeten er dus sowieso wat over roepen. Uitspraak, seponeren, kan nog alle kanten op.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als er duidelijk bewijs tegen de aanklacht is ga je niet naar de rechter toch?
Ik bedoel meer op het moment supreme, als dat alleen was met Joost en degenen die op het podium stonden (lees eigen vrienden) loop je natuurlijk wel een klein risico door je zo sterk uit te spreken... dan had je je wellicht wat meer op de vlakte gehouden.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
AVROTROS heeft aangegeven dat ze er zelf bij waren toch? Uit hun statement:
[..]
Statement AVROTROS
(Emil is van de plaatselijke pliesie)quote:The police are largely finished with the investigation into illegal threats against the Netherlands' ESC artist Joost Klein, 26.
- What we have is that a man is suspected of illegal threats, at the Malmö arena on Thursday evening. The suspect was interviewed, but was never detained. Plaintiffs who received this illegal threat are employees at Eurovision, says Emil Andersson.
alles dus wat al bekend was, met daarbij nog de 'mogelijk betrouwbare bron' die aangehaald wordt dat er schade zou zijn.quote:
Idd, maar de hele vergelijking gaat niet op. Een deelnemer aan een competitie is wat anders dan een medewerker. Iets waar de EBU zich dan blijkbaar wel heel bewust is, aangezien ze blijkbaar hun medewerkers wel beschermen, maar de deelnemers aan de competitie helemaal niet. En dat geldt niet alleen voor Joost.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
AvroTros is in deze die leidinggevende.
Het lijkt me dat er ook andere medewerkers staan, zoals de kandidatenbegeleiders en zo. Maar goed, die zijn dan weer misschien bevooroordeeld en steunen hun productiecollega. Het is een beetje een wij-zij-verhaal.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik bedoel meer op het moment supreme, als dat alleen was met Joost en degenen die op het podium stonden (lees eigen vrienden) loop je natuurlijk wel een klein risico door je zo sterk uit te spreken... dan had je je wellicht wat meer op de vlakte gehouden.
Seponeren, als ik tenminste de posts mag geloven over het Zweedse justitiële systeem.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:32 schreef kilon het volgende:
Enige wat we met zekerheid kunnen zeggen is dat een 'versneld proces' sneller voor meer duidelijkheid gaat zorgen.
Denk even na over de complete shit show de laatste weken. Eigenlijk al sinds Loreen werd gekroond in 2023. Dat zijn de mensen waar we mee te maken hebben. Zo professioneel als bambi in de koplampen van een auto. Het is daar gewoon paniek in de tent. Alles gaat mis.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:12 schreef d_elise het volgende:
De EBU is natuurlijk nu ook 100 branden tegelijk aan het blussen. Maar we horen gewoon helemaal niets van ze, alles is stil. Niet alleen over Joost maar ook over alle andere klachten. Het lijkt me toch echt wel dat het een en ander gaande is en dat ze íets moeten gaan communiceren, al is het meer een algemeen statement.
Dit dus, als dat allemaal mensen in dienst van SVT/EBU zijn zullen die hun broodheer ook niet zomaar te grabbel gaan gooien... maar ik zou dan zeggen dat een beschadigde telefoon of de bewuste opnames (ze was immers aan het filmen) wel wat bewijs zou moeten zijn...quote:Op maandag 13 mei 2024 14:34 schreef d_elise het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er ook andere medewerkers staan, zoals de kandidatenbegeleiders en zo. Maar goed, die zijn dan weer misschien bevooroordeeld en steunen hun productiecollega. Het is een beetje een wij-zij-verhaal.
Meer zoals we in eerste instantie vermoedden, dus. Maar met verbaal wangedrag tussen twee non-native speakers (aangenomen dat het in het Engels was) begeef je je al heel snel op glad ijs, natuurlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
(Emil is van de plaatselijke pliesie)
Dit klinkt als verbaal wangedrag, geen fysiek verhaal in elk geval, en er wordt ook niet over een telefoon gesproken.
er is dus ook niet gezegd dat het naar de rechter gaat. Het gaat naar het OM die er een gevolg aan geeft. hetzij naar een rechter hetzij lachen en het dossier dicht doen omdat het bewijs iets blijkt te zijn wat Joost vrij pleit.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als er duidelijk bewijs tegen de aanklacht is ga je niet naar de rechter toch?
Politie meldt niets over de schade. politie meldt alleen dat er 'snel' duidelijkheid komt als het bij het OM ligt.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:37 schreef d_elise het volgende:
Nou uit die nieuwe politieverklaring haal ik eigenlijk toch weer wat al algemeen bekend was: geen fysiek contact, geen schade aan apparatuur, maar een duidelijk geïrriteerde Joost, om wat voor reden dan ook.
Hele politie apparaat op tilt vanwege een opmerking, in Malmö hebben ze wel andere problemenquote:Op maandag 13 mei 2024 14:37 schreef d_elise het volgende:
Nou uit die nieuwe politieverklaring haal ik eigenlijk toch weer wat al algemeen bekend was: geen fysiek contact, geen schade aan apparatuur, maar een duidelijk geïrriteerde Joost, om wat voor reden dan ook.
Geldt ook voor gebaren he. Er zijn dingen die ik in Istanbul zonder nadenken doe die me in Amsterdam ruzie kan bezorgen.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:36 schreef Jane het volgende:
[..]
Meer zoals we in eerste instantie vermoedden, dus. Maar met verbaal wangedrag tussen twee non-native speakers (aangenomen dat het in het Engels was) begeef je je al heel snel op glad ijs, natuurlijk.
Spreekt Joost eigenlijk Zweeds?
Leuk, maar een nummer dat de finale niet heeft gehaald staat maar 7 plekken lager dan de winnaar.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Leuk, maar de zogenaamde winnaar staat 7 plaatsen hoger.
De politie heeft het alleen over illegale dreigementen en dat Joost Klein 'de misdaad heeft bekend' maar kennelijk niets over een kapotte camera.quote:
Tuurlijk, maar 38 en de zogenaamde winnaar nergens te zien is beter.🤭quote:Op maandag 13 mei 2024 14:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Leuk, maar een nummer dat de finale niet heeft gehaald staat maar 7 plekken lager dan de winnaar.
Dat gaat de publieke opinie niet bij ze terugbrengen. Al vraag ik me af of de EBU daar iets om geeft na al die beslissingen die ze de laatste maanden hebben genomenquote:Op maandag 13 mei 2024 14:43 schreef Em31 het volgende:
Als het geseponeerd zou worden gaat de EBU dus zeggen dat ze op dat moment niet anders konden.
Ja duh, die hebben zich al ingedekt en misschien wel politie er zelf bijgehaald om zich in te dekken.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:43 schreef Em31 het volgende:
Als het geseponeerd zou worden gaat de EBU dus zeggen dat ze op dat moment niet anders konden.
Zo werkt het niet. Ze moeten aantonen dat hun eigen proces zorgvuldig was. En sepot wijst er juist op dat ze niet zorgvuldig zijn geweest. kassaquote:Op maandag 13 mei 2024 14:43 schreef Em31 het volgende:
Zou dat betekenen dat we ook tot begin juni moeten wachten tot de EBU iets gaat communiceren..quote:Op maandag 13 mei 2024 14:42 schreef Evenstar het volgende:
Nogmaals storm in glas water.
Enige nieuwe informatie is dat onderzoek zo goed als afgerond is en OM daarom al relatief snel, begin juni, een beslissing zal nemen over seponeren of vervolgen. Rest is allemaal invulling van Aftonbladet wat ongeveer niveautje Prive is.
Zullen we Nemo niet een zogenaamde winnaar noemen? Dat heeft nogal een hoog Calimero gehalte.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar 38 en de zogenaamde winnaar nergens te zien is beter.🤭
Nieuwe update van de “journalist”quote:According to sources to Aftonbladet, Joost Klein has admitted the deed in questioning.
He is said to have become very stressed by all the photographers, and asked them to stop filming. Joost believes that some photographers got very close. He became angry and raised his arm with a fist, lunging at the photographer, according to the source.
Als ze dat überhaupt gaan doen..quote:Op maandag 13 mei 2024 14:45 schreef d_elise het volgende:
[..]
Zou dat betekenen dat we ook tot begin juni moeten wachten tot de EBU iets gaat communiceren..
Misschien was dat het idee, maar als je sancties uitdeelt op grond van wat dan ook kun je je niet achter de rechter verschuilen.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja duh, die hebben zich al ingedekt en misschien wel politie er zelf bijgehaald om zich in te dekken.
Denk echt dat jij hier te makkelijk over denkt. EBU komt hier zonder kleerscheuren van af, weet ik bijna zeker. Al zie ik het heel graag anders.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Ze moeten aantonen dat hun eigen proces zorgvuldig was. En sepot wijst er juist op dat ze niet zorgvuldig zijn geweest. kassa
En dat klopt dan in mijn beleving toch weer niet met het feit dat ze nog zo lang gewacht hebben met de definitieve DSQ.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:43 schreef Em31 het volgende:
quote:Het woord “mierenneuker” stuitte echter wel op willekeur. De ene officier legt een boete op, de ander seponeert weer wegens 'gering feit'. Volgens het onderzoek kunnen de woorden “pannenkoek”, “wijsneus” of “koekenbakker” wel redelijk veilig tegen een agent gezegd worden.
Riep hij ook 'Drommels, drommels'?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nieuwe update van de “journalist”
Joost zou met zijn vuist hebben gezwaaid.
Ik mag hopen dat ze zich dan niet inhouden nee.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Ze moeten aantonen dat hun eigen proces zorgvuldig was. En sepot wijst er juist op dat ze niet zorgvuldig zijn geweest. kassa
Zo zeg!quote:Op maandag 13 mei 2024 14:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zo heftig zeg..quote:Op maandag 13 mei 2024 14:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou, daar is ie! Het dreigende gebaar *check*quote:Op maandag 13 mei 2024 14:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
En daar kun je voor vervolgd worden?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat weigerde die vrouw.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:49 schreef Momo het volgende:
Het gaat echt nergens over. Dan zet je de dag daarna gewoon Joost en die vrouw bij elkaa, laat ze praten en laat Joost sorry zeggen, geen DSQ.
Alleen wilde zij blijkbaar niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:49 schreef Momo het volgende:
Het gaat echt nergens over. Dan zet je de dag daarna gewoon Joost en die vrouw bij elkaa, laat ze praten en laat Joost sorry zeggen, geen DSQ.
Bizar.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:50 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
En dan ga je als EBU natuurlijk over tot diskwalificatie.
Dat zou je zeggen....quote:Op maandag 13 mei 2024 14:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan niet he. Het feit dat die vrouw dat niet wou kan niet de reden zijn om maar DSQ te geven.
Dan zou ik me ook schamen als iemand om een uitleg vroegquote:Op maandag 13 mei 2024 14:50 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
En dan ga je als EBU natuurlijk over tot diskwalificatie.
De AvroTros heeft inderdaad gemeld dat ze dat meerdere keren hebben aangeboden. En als Joost zijn verklaring klopt, had die vrouw ook wel excuses mogen maken voor het blijven filmen terwijl hij aangaf dat hij dat niet wilde.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:49 schreef Momo het volgende:
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat daar kwade opzet in het spel was, zeker na al dat lastigvallen van Joost.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:51 schreef Ama het volgende:
Ik vind het ook beetje apart dat een medewerkster van het songfestival met zoiets niet even Joost de kans geeft om te vertellen waarom hij dat deed tegen haar en even sorry zeggen maar oke. Desnoods met een beveiliger naast haar ofzo.
Ik denk dus omdat ze donders goed wist dat ze fout zat.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:51 schreef Ama het volgende:
Ik vind het ook beetje apart dat een medewerkster van het songfestival met zoiets niet even Joost de kans geeft om te vertellen waarom hij dat deed tegen haar en even sorry zeggen maar oke. Desnoods met een beveiliger naast haar ofzo.
Ze nemen de melding misschien wel op net als een gestolen fiets enz maar of ze er iets mee doen betwijfel ik ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:52 schreef michiel_merk het volgende:
Als je hier aangifte tegen iemand die met een gebalde vuist voor je stond, word je toch raar aangekeken op het politiebureau ?
Yup. Nu hebben ze het allemaal een beetje over zich heen laten komen.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:53 schreef Evenstar het volgende:
Achteraf praten is makkelijk, maar AVROTOS had gewoon pro-actief moeten handelen en meteen een perso regelen met Joost, in detail uitleggen wat er was afgesproken en wat er was gebeurd en Joost publiekelijk sorry laten zeggen. Je had EBU dan meteen in een hoekje geduwd.
Dit is trouwens ook waarom ik de verklaring van de AvroTros geloof. Die gaan ook niet voorstellen om het met een gesprekje een excuses af te doen als het tot een serieus handgemeen was gekomen.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:52 schreef d_elise het volgende:
[..]
De AvroTros heeft inderdaad gemeld dat ze dat meerdere keren hebben aangeboden. En als Joost zijn verklaring klopt, had die vrouw ook wel excuses mogen maken voor het blijven filmen terwijl hij aangaf dat hij dat niet wilde.
Jup dit is weer zo'n pareltje.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dus omdat ze donders goed wist dat ze fout zat.
Ik denk dat AVROTROS oprecht nooit heeft gedacht dat dit incident tot een DQ zou leiden en dat ze daarom niet actiever waren.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:53 schreef Evenstar het volgende:
Achteraf praten is makkelijk, maar AVROTOS had gewoon pro-actief moeten handelen en meteen een perso regelen met Joost, in detail uitleggen wat er was afgesproken en wat er was gebeurd en Joost publiekelijk sorry laten zeggen. Je had EBU dan meteen in een hoekje geduwd.
Dat is wel dodelijk voor de reputatie van AVROTROS ja, daarom geloof (en ergens ook hoop) ik dat ze echt wel weten wat er is gebeurd.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:43 schreef JeanLucDiscard het volgende:
Maar even in het allerslechtste geval, we zitten bijna met zijn allen verkeerd en het is wel terecht dat Joost fout zat (geloof ik nog niet maar stel), hoe gaat de Avro dat rechtbreien? Volgend jaar overslaan? Groot excuus in de media naar de EBU en de rest van de organisatie? Hangende pootjes en hopen dat het overwaait? Zal wel heel pijnlijk worden
Dus toch geen apparatuur aangeraakt en/of vernield?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, het zijn niet helemaal de gebruikelijke omgangsvormen. Maar normale mensen praten dit onderling uit.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:52 schreef michiel_merk het volgende:
Als je hier aangifte tegen iemand die met een gebalde vuist voor je stond, word je toch raar aangekeken op het politiebureau ?
Enige manier om om te gaan met dit soort belachelijk logge instanties is in de aanval gaan en publieke opinie achter je krijgen. Nu wist niemand iets en kon niemand er iets van vinden, terwijl als dit bijvoorbeeld vrijdag einde van de middag al bekend werd gemaakt had EBU echt niks kunnen doen zonder heel veel gezeik over zich heen te krijgen.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Nu hebben ze het allemaal een beetje over zich heen laten komen.
Terwijl er een politie onderzoek loopt? Dan hadden ze gelijk moeten acteren, nog voordat er aangifte was gedaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:53 schreef Evenstar het volgende:
Dat is dan een behoorlijke inschattingsfout.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dat AVROTROS oprecht nooit heeft gedacht dat dit incident tot een DQ zou leiden en dat ze daarom niet actiever waren.
Ja... Al was een van de aangedragen oplossingen door de AvroTros ook dat Joost publiekelijk excuses zou maken, maar dat mocht blijkbaar ook niet. Blijkbaar had de AT zoveel vertrouwen in de EBU dat ze er wel gezamenlijk uit zouden kunnen komen, aangezien ze ook vol vertrouwen vrijdagavond gingen slapen. Maar de EBU dacht van nietquote:Op maandag 13 mei 2024 14:53 schreef Evenstar het volgende:
Ik denk dat zij gezien de aard van het incident vertrouwen hadden in een goede afloop. Dan ga je niet escaleren.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:53 schreef Evenstar het volgende:
Dit dus, maar ik zou graag een vlieg op de muur willen zijn bij de eerstvolgende HoD-meetingquote:Op maandag 13 mei 2024 14:44 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dat gaat de publieke opinie niet bij ze terugbrengen. Al vraag ik me af of de EBU daar iets om geeft na al die beslissingen die ze de laatste maanden hebben genomen
Waarschijnlijk toch nog net iets teveel vertrouwen gehad in de redelijkheid van de EBU. Ik neem aan dat dat inmiddels wel volledig weg is.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Nu hebben ze het allemaal een beetje over zich heen laten komen.
"lunging at the photographer" houdt toch in dat hij snel in haar richting gerend is met die vuist omhoog? Ik kan me voorstellen dat dat dreigend opgevat wordt. Ik vind het zelf niet zo heftig als je het moment in acht neemt, maar het lijkt me goed als je als partijen in gesprek gaat.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wat tegenwicht op het moment dat de slechtste krochten op het internet je bij verstek veroordelen voor een halve aanranding is ook niet verkeerd voor je internationale reputatiequote:Op maandag 13 mei 2024 14:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Enige manier om om te gaan met dit soort belachelijk logge instanties is in de aanval gaan en publieke opinie achter je krijgen. Nu wist niemand iets en kon niemand er iets van vinden, terwijl als dit bijvoorbeeld vrijdag einde van de middag al bekend werd gemaakt had EBU echt niks kunnen doen zonder heel veel gezeik over zich heen te krijgen.
Daar is dus de "dreigende beweging"quote:Op maandag 13 mei 2024 14:46 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, dan wil je het netjes onderling oplossen. Dat voelt het meest logisch voor mij.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat zij gezien de aard van het incident vertrouwen hadden in een goede afloop. Dan ga je niet escaleren.
Ja dat staat er ook bij ...quote:Op maandag 13 mei 2024 14:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus toch geen apparatuur aangeraakt en/of vernield?
Ik vrees vanuit het 'recht' op de vrijheid van nieuwsgaring. Onder het mom van: 'als je niet gefilmd wil worden moet je ook niet aan zo'n wedstrijd meedoen.'quote:Op maandag 13 mei 2024 14:09 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Met welk intentie zou je zo'n verzoek 2 a 3 keer negeren ? Terwijl dat vanuit de briefing bekend moet zijn
quote:Op maandag 13 mei 2024 14:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar is dus de "dreigende beweging"
Ik snap nu wel echt de boosheid van de AvroTros en met name Cornald. Ik vond het al gek dat hij zó uit zijn slof zou schieten als Joost echt iets ergs gedaan had.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Waarschijnlijk toch nog net iets teveel vertrouwen gehad in de redelijkheid van de EBU. Ik neem aan dat dat inmiddels wel volledig weg is.
Als je eigen leidinggevenden zo'n afspraak gemaakt hebben gaat die vlieger toch niet op lijkt me?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik vrees vanuit het 'recht' op de vrijheid van nieuwsgaring. Onder het mom van: 'als je niet gefilmd wil worden moet je ook niet aan zo'n wedstrijd meedoen.'
Juist. Maar er is kennelijk voor gekozen om Joost te laten zwijgen en alleen AVROTROS een kort statement af te laten leggen.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:53 schreef Evenstar het volgende:
Ik zou het vertalen als: uitgevallen tegen haar met gebalde vuist.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
"lunging at the photographer" houdt toch in dat hij snel in haar richting gerend is met die vuist omhoog? Ik kan me voorstellen dat dat dreigend opgevat wordt. Ik vind het zelf niet zo heftig als je het moment in acht neemt, maar het lijkt me goed als je als partijen in gesprek gaat.
Speculatie-modus:
Dit zou de andere geruchten wellicht ook verklaren. Joost komt snel op je af met een gebalde vuist, zij schrikt en laat haar telefoon vallen - telefoon kapot.
Echt onwerkelijk dat dit zo ontspoord is.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist. Maar er is kennelijk voor gekozen om Joost te laten zwijgen en alleen AVROTROS een kort statement af te laten leggen.
Achteraf gezien hadden ze beter zo veel mogelijk informatie kunnen geven, Joost open kaart laten spelen en zijn excuses laten maken.
Die speculatie klinkt heel redelijk. Het camerameisje dacht sensationele beelden te maken en negeerde Joosts herhaaldelijke verzoek te stoppen, en toen kwam Joost dreigend op haar af. Telefoon op de grond, tranen in de ogen.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
"lunging at the photographer" houdt toch in dat hij snel in haar richting gerend is met die vuist omhoog? Ik kan me voorstellen dat dat dreigend opgevat wordt. Ik vind het zelf niet zo heftig als je het moment in acht neemt, maar het lijkt me goed als je als partijen in gesprek gaat.
Speculatie-modus:
Dit zou de andere geruchten wellicht ook verklaren. Joost komt snel op je af met een gebalde vuist, zij schrikt en laat haar telefoon vallen - telefoon kapot.
Dat is ook precies wat NL en Joost wilden, maar de vrouw was er te erg van ontdaan. Ik ga ontzettend generaliseren maar het voelt in alles als een meisje dat niet echt gehard is in de maatschappij en heel erg in deze tijdsgeest leeft zeg maarquote:Op maandag 13 mei 2024 14:49 schreef Momo het volgende:
Ik probeer te bedenken hoe dit zou zijn gegaan in Nederland maar kom niet verder dan iets als: "Oh, das klote. Praat ff met elkaar, oke?"quote:Op maandag 13 mei 2024 14:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist. Maar er is kennelijk voor gekozen om Joost te laten zwijgen en alleen AVROTROS een kort statement af te laten leggen.
Achteraf gezien hadden ze beter zo veel mogelijk informatie kunnen geven, Joost open kaart laten spelen en zijn excuses laten maken.
Mss hebben die haar wel ingefluisterd om het tóch te doen. Dat is wel een beetje de cultuur onder journalisten.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je eigen leidinggevenden zo'n afspraak gemaakt hebben gaat die vlieger toch niet op lijkt me?
Ja, het is duidelijk een vermoeiend sneeuwvlokje, maar laten we proberen dat aspect te negeren.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat NL en Joost wilden, maar de vrouw was er te erg van ontdaan. Ik ga ontzettend generaliseren maar het voelt in alles als een meisje dat niet echt gehard is in de maatschappij en heel erg in deze tijdsgeest leeft zeg maar
De EBU/SVT waren waarschijnlijk als de dood dat deze vrouw ze dan zou aanklagen voor slecht werkgeverschapquote:
Maar op zich wel te begrijpen. Zoiets als dit is in de geschiedenis van het songfestival nog nooit gebeurd. En het gaat er bij mij niet in dat er nog nooit eerder incidenten achter de schermen zijn geweest, zeker niet in 68 jaar.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is dan een behoorlijke inschattingsfout.
Het was een mooie tijd toen er een verschil tussen journalisten en paparazzi was.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:00 schreef -Spring het volgende:
[..]
Mss hebben die haar wel ingefluisterd om het tóch te doen. Dat is wel een beetje de cultuur onder journalisten.
Nou we hebben afgelopen weken vooral een ding geleerd en dat is dat Joost op ook normale vragen bijzonder (geïrriteerd) antwoord of reageert. Dus Joost even niks laten zeggen is waarschijnlijk verstandigquote:Op maandag 13 mei 2024 14:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Euromamaquote:Op maandag 13 mei 2024 14:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee, dan wil je het netjes onderling oplossen. Dat voelt het meest logisch voor mij.
Ik speculeer nog vrolijk even verder op de ingeslagen weg:quote:Op maandag 13 mei 2024 14:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die speculatie klinkt heel redelijk. Het camerameisje dacht sensationele beelden te maken en negeerde Joosts herhaaldelijke verzoek te stoppen, en toen kwam Joost dreigend op haar af. Telefoon op de grond, tranen in de ogen.
Dit dus, kunnen we ons nog die Silvia Night herinneren in 2006? Volgens mij had je die elke dag wel kunnen diskwalificerenquote:Op maandag 13 mei 2024 15:02 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maar op zich wel te begrijpen. Zoiets als dit is in de geschiedenis van het songfestival nog nooit gebeurd. En het gaat er bij mij niet in dat er nog nooit eerder incidenten achter de schermen zijn geweest, zeker niet in 68 jaar.
Het kan zijn dat zij het ervaren heeft als heel dreigend, of dat ze bang is hem onder ogen te komen etc. Van haar begrijp ik het wel, van EBU niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:02 schreef d_elise het volgende:
Ik ben gewoon oprecht weer boos over dit alles. Het was net een beetje weggezakt na dit weekend. Die vrouw heeft waarschijnlijk ook niet gedacht dat het zover zou escaleren, maar aan de andere kant snap ik niet dat ze al het contact en/of excuses geweigerd heeft. Dat voelt inderdaad als rancune. Wat het dan nog weer erger maakt.
quote:Op maandag 13 mei 2024 14:49 schreef Evenstar het volgende:
Waar moet die dan mee zwaaien, zijn lul? Dat brengt weer andere problemen met zich mee ....
Silvia Night.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, kunnen we ons nog die Silvia Night herinneren in 2006? Volgens mij had je die elke dag wel kunnen diskwalificeren
Het is een combinatie van de huidige tijdsgeest, de mentale weerbaarheid en de angst om ergens van beschuldigd te worden die dit tot ongekende proporties heeft opgeblazen. En de humoristische uitkomst is dat de EBU het er voor henzelf alleen maar erger mee heeft gemaakt.
Dan had je er als EBU alsnog voor kunnen kiezen om Joost persoonlijk (via een brief oid) of publiekelijk zijn excuses te kunnen laten maken en als ze eraan toe was, met hem te praten. Desnoods had je Joost een boete gegeven oid, maar toch geen DQ. Om met de woorden van de AT te spreken: disproportioneel.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het kan zijn dat zij het ervaren heeft als heel dreigend, of dat ze bang is hem onder ogen te komen etc. Van haar begrijp ik het wel, van EBU niet.
Ja als dit de reden blijkt te zijn dan zullen de complottheorieën niet snel overwaaien vrees ikquote:Op maandag 13 mei 2024 15:04 schreef Em31 het volgende:
Je krijgt zo toch een beetje het gevoel dat ze gewoon van ‘m af wilden. Hoe dan ook.
‘And that BITCH from Holland!’quote:Op maandag 13 mei 2024 15:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, kunnen we ons nog die Silvia Night herinneren in 2006? Volgens mij had je die elke dag wel kunnen diskwalificeren
Het is een combinatie van de huidige tijdsgeest, de mentale weerbaarheid en de angst om ergens van beschuldigd te worden die dit tot ongekende proporties heeft opgeblazen. En de humoristische uitkomst is dat de EBU het er voor henzelf alleen maar erger mee heeft gemaakt.
Ja precies, daarom begrijp ik de reactie van de EBU niet. Voor die medewerker lijkt dit me ook de hel, die zal hier ook niet om gevraagd hebben. De manier waarop EBU met haar eigen medewerkers om is gegaan is alles behalve secuur geweest en past niet bij "zero tolerance".quote:Op maandag 13 mei 2024 15:06 schreef d_elise het volgende:
[..]
Dan had je er als EBU alsnog voor kunnen kiezen om Joost persoonlijk (via een brief oid) of publiekelijk zijn excuses te kunnen laten maken en als ze eraan toe was, met hem te praten. Desnoods had je Joost een boete gegeven oid, maar toch geen DQ. Om met de woorden van de AT te spreken: disproportioneel.
Ja, denk ik (hoop ik) bijna ook, dat in dit soort gevallen onze Nederlandse directheid en nuchterheid juist een voordeel waren geweest. Nieuwste iphone voor die meid, paar VIP kaartjes voor een volgend concert van Joost en een paar welgemeende excusesquote:Op maandag 13 mei 2024 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeer te bedenken hoe dit zou zijn gegaan in Nederland maar kom niet verder dan iets als: "Oh, das klote. Praat ff met elkaar, oke?"
Dan mag de politie echt overuren gaan draaienquote:Op maandag 13 mei 2024 15:06 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop trouwens wel echt dat haar naam nooit bekend wordt.
Maar waarom? Hij was 1 van de populairdere acts. Die had voor veel kijkcijfers en stemmen gezorgd.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:04 schreef Em31 het volgende:
Je krijgt zo toch een beetje het gevoel dat ze gewoon van ‘m af wilden. Hoe dan ook.
Ik ook niet, en daar zijn ook wel voorbeelden van te noemen in de geschiedenis. Alleen in deze tijd, met de claim/cancelcultuur schiet iedereen van alle kanten meteen in allerlei stuipen, want je zal maar eens iets niet adequaat en streng genoeg hebben aangepakt.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:06 schreef Ama het volgende:
Ik geloof nog steeds niet dat zoiets nooit eerder is voorgekomen.
van zo'n beeld dat er iemand met zulke schoudervullingen rent achter een vrouw aan moet dan toch beeld zijn?!?!!quote:Op maandag 13 mei 2024 14:56 schreef chratnox het volgende:
hij snel in haar richting gerend is met die vuist omhoog
Desnoods via Teams dan ofzo, hadden ze toch kunnen communiceren.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het kan zijn dat zij het ervaren heeft als heel dreigend, of dat ze bang is hem onder ogen te komen etc. Van haar begrijp ik het wel, van EBU niet.
Ik raak dat gevoel ook maar niet kwijt en ik haat het, want ik ben helemaal niet zo'n complotdenker.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:04 schreef Em31 het volgende:
Het kan natuurlijk ook zijn dat de EBU dacht: shit, we hebben al zoveel puinzooi te verwerken, het publiek is al tegen ons, laten we nu snel en adequaat handelen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ook niet, en daar zijn ook wel voorbeelden van te noemen in de geschiedenis. Alleen in deze tijd, met de claim/cancelcultuur schiet iedereen van alle kanten meteen in allerlei stuipen, want je zal maar eens iets niet adequaat en streng genoeg hebben aangepakt.
Nou ja, snel...quote:Op maandag 13 mei 2024 15:11 schreef d_elise het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook zijn dat de EBU dacht: shit, we hebben al zoveel puinzooi te verwerken, het publiek is al tegen ons, laten we nu snel en adequaat handelen.
Ze dachten dat alleen Kroatië Israël kon verslaan (zie het grote verschil in televoting in de semi tussen Israël en Zwitserland ). Nederland zou een deel van de Kroatische televoting weglokken, waardoor Israël de winnaar werd.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar waarom? Hij was 1 van de populairdere acts. Die had voor veel kijkcijfers en stemmen gezorgd.
Hem eruit willen werken is, gezien zijn populariteit, enorm stom.
Yupquote:Op maandag 13 mei 2024 15:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
‘And that BITCH from Holland!’
Die sloopte nog haar halve kleedkamer toch
Ja maar daarom kan ik dus ook mede niet begrijpen waarom het meteen een diskwalificatie moest zijn. Ik verwacht steeds dat we erger horen, want inderdaad veruit het populairst. Dan moet je toch zeker van je zaak zijn?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar waarom? Hij was 1 van de populairdere acts. Die had voor veel kijkcijfers en stemmen gezorgd.
Het is allemaal de schuld van de RAI en het uitlekken van die televote scores!!!quote:Op maandag 13 mei 2024 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze dachten dat alleen Kroatië Israël kon verslaan (zie het grote verschil in televoting in de semi tussen Israël en Zwitserland ). Nederland zou een deel van de Kroatische televoting weglokken, waardoor Israël de winnaar werd.
/complot
Ja, het beeld is gevonden.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
van zo'n beeld dat er iemand met zulke schoudervullingen rent achter een vrouw aan moet dan toch beeld zijn?!?!!
ik zie namelijk helemaal zo'n tekenfilm voor me
Dit zou wel kunnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ze dachten dat alleen Kroatië Israël kon verslaan (zie het grote verschil in televoting in de semi tussen Israël en Zwitserland ). Nederland zou een deel van de Kroatische televoting weglokken, waardoor Israël de winnaar werd.
/complot
Mijn aluhoedje zegt dat die 250 televotepunten van Nederland wel eens nodig waren om met name Kroatie en wellicht ook Zwitserland in ieder geval te helpen een extra boost te geven tov de televote van Israel.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:08 schreef vencodark het volgende:
[..]
vuisje nog omhoogquote:Op maandag 13 mei 2024 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, het beeld is gevonden.
[ afbeelding ]
Is dat echt beter dan de Deense act die tegen de Nederlandse presentator zegt "I want to fuck you?" Dat had toch ook wel een diskwalificatie opgeleverd tegenwoordigquote:Op maandag 13 mei 2024 15:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
‘And that BITCH from Holland!’
Die sloopte nog haar halve kleedkamer toch
Het feit dat ie startplek 5 kreeg precies voor Israel als nummer 2 uit die halve finale (en veronderstelde winnaar) was natuurlijk ook al best een vaag teken.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik raak dat gevoel ook maar niet kwijt en ik haat het, want ik ben helemaal niet zo'n complotdenker.
Hoe dit gegaan is, is gewoon zo bizar... Niet eens alleen de diskwalificatie op zich, maar de hele tijdlijn. Compleet bizar.
Ik voel me bedreigd.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wanneer was dat?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is dat echt beter dan de Deense act die tegen de Nederlandse presentator zegt "I want to fuck you?" Dat had toch ook wel een diskwalificatie opgeleverd tegenwoordig.
Ik denk dat ze 'm met name om jouw laatste alinea al hebben willen naaien met die startplek bijvoorbeeldquote:Op maandag 13 mei 2024 15:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja maar daarom kan ik dus ook mede niet begrijpen waarom het meteen een diskwalificatie moest zijn. Ik verwacht steeds dat we erger horen, want inderdaad veruit het populairst. Dan moet je toch zeker van je zaak zijn?
Enige wat ik kan bedenken is dat hij misschien niet makkelijk mee te werken was omdat hij hun social media niets vond, maarja hallo we hebben wel meer diva’s gehad hoor, de afgelopen jaren.
Dit leek me ook altijd zo’n sympathieke kerel.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Is dat echt beter dan de Deense act die tegen de Nederlandse presentator zegt "I want to fuck you?" Dat had toch ook wel een diskwalificatie opgeleverd tegenwoordig.
Ik geloof niet in complotten, maar ben hier al sinds het eerste nieuws naar buiten kwam half van overtuigd.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit zou wel kunnen.
Shit nu geloof ik ook in complotten.
Dat denk ik ook inderdaad. Dachten we eigenlijk al voordat we de running order wisten.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat ze 'm met name om jouw laatste alinea al hebben willen naaien met die startplek bijvoorbeeld
Die laatste zinquote:Op maandag 13 mei 2024 15:16 schreef d_elise het volgende:
We zijn niet de enige die aan dit complot denken gezien het aantal likes![]()
[ x ]
2011 met Mandy Huydts, die zanger was trouwens afgelopen week nog aan het zingen in Eurovision Village. Mijn vriend die totaal niet met ESF bezig is en toen al helemaal niet moest keihard lachen toen ik 'm precies deze anekdote verteldequote:
Maar Oekraïne werd ook tweede in hun semi en kregen startplek 2, dus het was sowieso raar. Misschien is het inderdaad bewust gedaan om twee grote televote magneten rondom Israël te zetten, zodat het misschien zou afleiden?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook inderdaad. Dachten we eigenlijk al voordat we de running order wisten.
En als we het gaan hebben over ongevraagd lichamelijk contact was er nog niet zolang geleden een bloedirritant ventje: Michael Ben David.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Lunging is geen "rennen met de vuist omhoog" hoorquote:Op maandag 13 mei 2024 15:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
van zo'n beeld dat er iemand met zulke schoudervullingen rent achter een vrouw aan moet dan toch beeld zijn?!?!!
ik zie namelijk helemaal zo'n tekenfilm voor me
Daar ben ik sowieso van overtuigd. En Oekraïne ook omdat de EBU er natuurlijk ook niet helemaal op zat te wachten dat we weer richting Kiev en een vervangende host moesten. Die televote van Oekraïne vond ik trouwens ook wel echt bizar hoog weerquote:Op maandag 13 mei 2024 15:18 schreef d_elise het volgende:
[..]
Maar Oekraïne werd ook tweede in hun semi en kregen startplek 2, dus het was sowieso raar. Misschien is het inderdaad bewust gedaan om twee grote televote magneten rondom Israël te zetten, zodat het misschien zou afleiden?
Dat is waar en ja dat was denk ik zeker de bedoeling. Alleen als die percentages van Italië klopten was dat helemaal niet te stoppen, maar naai je twee andere landen alsnog.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:18 schreef d_elise het volgende:
[..]
Maar Oekraïne werd ook tweede in hun semi en kregen startplek 2, dus het was sowieso raar. Misschien is het inderdaad bewust gedaan om twee grote televote magneten rondom Israël te zetten, zodat het misschien zou afleiden?
Nou ja, de Oekrainers zijn de afgelopen paar jaar wel heel erg verdeeld. Het zou vreemder zijn als je dat niet terug zou zien.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:20 schreef TheVulture het volgende:
Die televote van Oekraïne vond ik trouwens ook wel echt bizar hoog weer
Ja en Joost zou waarschijnlijk niet genoeg jurypunten krijgen om te winnen, dus dan er maar voor zorgen dat Kroatië en Zwitserland een gunstige startplek krijgen, zodat het een tweestrijd wordt wat het uiteindelijk ook geworden is.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar ben ik sowieso van overtuigd. En Oekraïne ook omdat de EBU er natuurlijk ook niet helemaal op zat te wachten dat we weer richting Kiev en een vervangende host moesten. Die televote van Oekraïne vond ik trouwens ook wel echt bizar hoog weer
Volgens dit filmpje van de Telegraaf werden alle deelnemers achter de schermen gefilmd en deed de cameravrouw ook gewoon haar werk.quote:Op maandag 13 mei 2024 13:25 schreef Aadrianus het volgende:
Joost voelt een aantasting van zijn integriteit, en begrijpt niet waarom gemaakte afspraken niet worden nagekomen. Maar camerapersoon heeft daar geen oog voor.
Je bedoelt de code gekraaktquote:Op maandag 13 mei 2024 15:22 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ja en Joost zou waarschijnlijk niet genoeg jurypunten krijgen om te winnen, dus dan er maar voor zorgen dat Kroatië en Zwitserland een gunstige startplek krijgen, zodat het een tweestrijd wordt wat het uiteindelijk ook geworden is.
We hebben de puzzel opgelost
Ik snap die vrouw wel. Je zult dit maar tegenover je hebben.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
a) Telegraaf en b) waarom ontkent de EBU dan niet het verhaal van de AvroTROS dat er voor Joost andere afspraken waren gemaakt?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens dit filmpje van de Telegraaf werden alle deelnemers achter de schermen gefilmd en deed de cameravrouw ook gewoon haar werk.
EBU heeft toch juist gezegd dat er een andere lezing van het verhaal is dan wat AVROTROS zegt?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
a) Telegraaf en b) waarom ontkent de EBU dan niet het verhaal van de AvroTROS dat er voor Joost andere afspraken waren gemaakt?
Nee, dat gaat wat ver. Meer dat de gelegenheid wel heel mooi uitkwam. Zeg maar als een scheidsrechter die een grote fout goedmaakt met een penalty aan de andere kant na vasthouden bij een corner ofzo.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:18 schreef Gutanoth het volgende:
Denken jullie dat het dan gewoon wachten was tot één van de drie een fout maakte?
- Nemo
- Baby Lasagna
- Joost
En helaas was het toevallig joost die ze als eerste konden pakken?
quote:Op maandag 13 mei 2024 15:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
2011 met Mandy Huydts, die zanger was trouwens afgelopen week nog aan het zingen in Eurovision Village. Mijn vriend die totaal niet met ESF bezig is en toen al helemaal niet moest keihard lachen toen ik 'm precies deze anekdote vertelde
De EBU heeft alleen gezegd dat "het verhaal" van de vrouw anders is. Dat is wat anders dan zeggen dat AT bullshit verklaartquote:Op maandag 13 mei 2024 15:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
EBU heeft toch juist gezegd dat er een andere lezing van het verhaal is dan wat AVROTROS zegt?
Sowieso is de EBU heel spaarzaam wat betreft de informatie die zij geven.
EBU heeft gezegd dat de cameravrouw een ander verhaal heeft.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
EBU heeft toch juist gezegd dat er een andere lezing van het verhaal is dan wat AVROTROS zegt?
Dat doet van Gaal ookquote:Op maandag 13 mei 2024 15:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou we hebben afgelopen weken vooral een ding geleerd en dat is dat Joost op ook normale vragen bijzonder (geïrriteerd) antwoord of reageert. Dus Joost even niks laten zeggen is waarschijnlijk verstandig
Ja dat klopt. Maar ik zat net terug te kijken naar de televote van 2023 voor Oekraine (189) met dat uitermate zwakke lied (maar wel de exposure van vervangen host) , dus misschien niet gek dat dit nu weer boven de 300 ging.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:22 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, de Oekrainers zijn de afgelopen paar jaar wel heel erg verdeeld. Het zou vreemder zijn als je dat niet terug zou zien.
quote:Op maandag 13 mei 2024 15:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lunging is geen "rennen met de vuist omhoog" hoor
als dat zo zou zijn, wat ik niet per se tegenspreek....quote:Op maandag 13 mei 2024 15:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens dit filmpje van de Telegraaf werden alle deelnemers achter de schermen gefilmd en deed de cameravrouw ook gewoon haar werk.
volgend jaar stuurt Nederland Glannis gracequote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die kunnen we dan beter niet naar het Songfestival sturen
Dat is niet zonder risico. Als ze wint, is ze helemaal niet meer uit te staanquote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
volgend jaar stuurt Nederland Glannis grace
Dat is ze sowieso al nietquote:Op maandag 13 mei 2024 15:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat is niet zonder risico. Als ze wint, is ze helemaal niet meer uit te staan.
Die haalt de 2e repetitie niet eens.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wat in haar voordeel spreekt is dat ze de vorige keer niet gediskwalificeerd is.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Volgend jaar stuurt Nederland Glennis Grace
en als ze niet wint mept ze de plaatselijke jumbo in elkaarquote:Op maandag 13 mei 2024 15:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
in een duet met Lil Kleine en dan mag Anouk er in de laatste 30 seconden als klap op de vuurpijl nog een N*** uitgooienquote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Je weet dat ze wegens ruzie dagenlang in haar hotelkamer in Kyiv opgesloten is toen?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat in haar voordeel spreekt is dat ze de vorige keer niet gediskwalificeerd is.
Daar heb ik geen herinnering meer aan.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je weet dat ze wegens ruzie dagenlang in haar hotelkamer in Kyiv opgesloten is toen?
nieuwe challenge voor bankzitters?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:28 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ik vind die woorden van de EBU niets waard zonder normale uitleg.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, "de cameravrouw ziet het anders" hebben ze gezegd. Nuanceverschilletjequote:Op maandag 13 mei 2024 15:35 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vind die woorden van de EBU niets waard zonder normale uitleg.
"Het ligt wel wat anders" maar hoe dan? Want alles wat de AvroTros zegt is in lijn met wat de politie heeft gedeeld.
Dat is wel een belangrijke nuance inderdaad, want je bevestigt het statement.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, "de cameravrouw ziet het anders" hebben ze gezegd. Nuanceverschilletje
Mja, zij zijn er ook niet bij geweest toch? Zonder camerabeelden weten zij ook niet 100% zeker wat er gebeurd isquote:Op maandag 13 mei 2024 15:37 schreef Gutanoth het volgende:
Ergens lijkt het me ook sterk dat een publieke omroep zo stellig iets zegt zonder dat ze daar 100% zeker van zijn, ze staan er ook niet om bekend dat ze zo transparant zijn.
Dan zou ik als omroep wel wat minder stellig zijn geweest... maar dat moeten we dan maar afwachtenquote:Op maandag 13 mei 2024 15:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, zij zijn er ook niet bij geweest toch? Zonder camerabeelden weten zij ook niet 100% zeker wat er gebeurd is
Nouja ik weet het niet, ik vond de post van AT héél resoluut. Dat ben ik niet gewend van een publieke omroep.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, zij zijn er ook niet bij geweest toch? Zonder camerabeelden weten zij ook niet 100% zeker wat er gebeurd is
Kan het niet zo zijn dat de AvroTros de beelden gezien hebben en daarop geacteerd hebben ?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan zou ik als omroep wel wat minder stellig zijn geweest... maar dat moeten we dan maar afwachten
Valt spugen en of water in iemands gezicht gooien eigenlijk onder niet aanraken?quote:Op maandag 13 mei 2024 13:25 schreef Aadrianus het volgende:
Joost maakt dreigende beweging richting camera, maar raakt camera noch persoon aan.
Ook vd gebalde vuist weten we niet of het klopt he?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:43 schreef Em31 het volgende:
Bij Even tot hier deden ze ook al een gebalde vuist![]()
bij ‘als je dat nog één keer doet’.
[ x ]
Wellicht als het je opdracht is om alle deelnemers te filmen en je baas telkens boos wordt als je ze niet allemaal goed op de plaat hebt staan.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:25 schreef d_elise het volgende:
Er is toch ook nog gewoon iets van menselijkheid? Als iemand je (meerdere keren) vraagt te stoppen met filmen, dan doe je dat toch gewoon? Ik snap niet dat dat niet als grensoverschrijdend wordt gezien. Dan kan later alsnog wel uitgelegd worden waarom, als dat niet al gedaan was.
Als er beelden waren geweest, was het in de loop van vrijdag al wel klaar geweest, lijkt me (welke kant de beslissing dan ook op ging)quote:Op maandag 13 mei 2024 15:43 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat de AvroTros de beelden gezien hebben en daarop geacteerd hebben ?
Dan kan het nog steeds zo zijn dat daar met Joost andere afspraken over zijn gemaakt, in overleg met Avrotros en EBU. Zoals AvroTros ook duidelijk heeft aangegeven. Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat dat gewoon de waarheid is?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet zeker is dat 't de waarheid is.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dan kan het nog steeds zo zijn dat daar met Joost andere afspraken over zijn gemaakt, in overleg met Avrotros en EBU. Zoals AvroTros ook duidelijk heeft aangegeven. Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat dat gewoon de waarheid is?
ik denk dat je dat eens uit moet proberen bij een agentquote:Op maandag 13 mei 2024 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Valt spugen en of water in iemands gezicht gooien eigenlijk onder niet aanraken?
#meespeculerenkunjeleren
waarom zou de EBU dan van het statement van de AvroTros alleen het stuk over wat er gebeurd is tegenspreken en niet het stuk dat er afspraak zou zijn dat er niet gefilmd zou worden tegenspreken?quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet zeker is dat 't de waarheid is.
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 13 mei 2024 15:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik denk dat je dat eens uit moet proberen bij een agent
Dat klinkt toch een beetje als 'de aarde is misschien wel plat'. Of, misschien ben jij wel een bot? Niks is zeker immers.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat het helemaal niet zeker is dat 't de waarheid is.
De EBU is sowieso vrij zwijgzaam.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:52 schreef Nizno het volgende:
[..]
waarom zou de EBU dan van het statement van de AvroTros alleen het stuk over wat er gebeurd is tegenspreken en niet het stuk dat er afspraak zou zijn dat er niet gefilmd zou worden tegenspreken?
Misschien is hij wel Joods en ben jij nu een antisemietquote:Op maandag 13 mei 2024 15:54 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dat klinkt toch een beetje als 'de aarde is plat'. Of, misschien ben jij wel een bot? Niks is zeker immers.
ik ken de uitspraak inderdaad.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De EBU is sowieso vrij zwijgzaam.
Dit werd er nog meegedeeld.
De cameravrouw heeft een “ander verhaal” over het voorval met de Nederlandse zanger Joost Klein. Dat zegt Noel Curran, directeur-generaal van de European Broadcasting Union (EBU), tegen de Zweedse radiozender Sveriges Radio. Wat haar verhaal dan is, deelt hij niet.
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240511_97631234
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |