Dat moet wel dan, he?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vast stiekem toch Nederlandse voorouders.
Halloquote:Op maandag 13 mei 2024 12:35 schreef Catalunya. het volgende:
Is trein nog steeds bezig met dat act van gister, ja?
Nu nog weer iemand die vals beticht van antisemitisme en ik ga een bingokaart maken voor de topicreeksen vanaf morgen, elke dag weer dezelfde domme bullshit word je toch moe van.
Ik kan er wel voor een groot deel in meegaan. Maar ik vind tegelijkertijd dat in z’n algemeenheid (en niet perse door jou) de hoeveelheid informatie die er op wijst dat het verhaal van de AT onvolledig is wel dusdanig is dat je het ook niet zomaar terzijde kunt schuiven.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
@:trein2000 ik ben nog wel benieuwd wat je van deze redenatie vindt.
Er wordt ook nergens gezegd/gelekt dat er geen aanspraken waren om niet de filmen. Als dat niet een afspraak was die ze hadden gemaakt dan ga je dat als EBU toch ook meteen roepen?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:38 schreef Keyos het volgende:
Als je de verklaringen van de EBU letterlijk leest dan schrijven zij dat ze het niet gepast vinden om Joost op te laten treden zolang er iets van een onderzoek/beslissing bij de politie/OM ligt.
Nergens staat dat de EBU bewezen acht dat Joost zich heeft misdragen, en dat de gedraging op zichzelf in een DQ moet resulteren. Dat gegeven zegt eigenlijk wel alles. Als bewezen is dat Joost iets volstrekt onacceptabels had gedaan dan had je een heel andere formulering van het statement gehad. Dan verschuil je je niet achter een eventuele vervolging die er nooit gaat komen.
Halloquote:Op maandag 13 mei 2024 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hallo
Ben jij Spaans?
Zo ja, je bent lui! Want dat zijn alle Spanjaarden.
Groet Hanca
Ik hoorde hem vanochtend op de radio en dacht: die jongen gaat echt alle kanten op.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik wacht eerst boulevard even af vanavond. Als het idd echt alleen dit was met die microfoon zal ik dat zeker doen.
Maar hij zal vanavond ook wel weer gaan janken in Boulevard omdat Joost hem op Lelystad Airport kennelijk niet wilde spreken. Nee gek he als je een andere vlucht regelt om geen pers tegen te komen. Alles draait om Aran en als hij zijn zin niet krijgt pakt ie je en maakt hij je kapot. Wéér. Hij kijkt te vinden dat deelnemers z'n eigendom zijn ofzo.
Eerst was het nog jubelen dat hij Joost zo leuk vindt en met hem ging hardlopen enzo en als hij daar dan tijdens een onderzoek niet met hem wil praten is het ineens een agressieve tikkende tijdbom.
Ja doei
Ja, al spreekt hij zich deze keer een paar keer tegen en dus bewijst hij een troll te zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:35 schreef Catalunya. het volgende:
Is trein nog steeds bezig met dat act van gister, ja?
Nu nog weer iemand die vals beticht van antisemitisme en ik ga een bingokaart maken voor de topicreeksen vanaf morgen, elke dag weer dezelfde domme bullshit word je toch moe van.
We moeten allereerst afwachten of er meer naar buiten komt.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Deze mening respecteer ik zeer, ook al ben ik het er niet mee eens. Wat Joost heeft gedaan, weten we niet, maar uit alle informatie die we hebben, met als zwaarste suggestie verbaal geweld en een kapotte telefoon volgens een Zweedse boulevardkrant, blijkt dat diskwalificatie van een heel land een buitenproportionele straf is. Misschien niet volgens de letter van de EBU-reglementen, maar als die plotseling en alleen voor ons zo strikt worden opgevolgd, dan moeten we gewoon niet meedoen volgende keer.
We hadden hoger gestaan als we gewoon gewonnen haddenquote:Op maandag 13 mei 2024 12:42 schreef Em31 het volgende:
Trouwens, een Nederlands nummer op plek 25 in de Spotify top 50. Een record dat denk ik niet zo snel gebroken gaat worden.
Wat zou AVROTROS erbij winnen als hun verhaal niet volledig of niet kloppend zou zijn? Dat komt geheid een keer uit. En tegenover dat verhaal stelt EBU helemaal niets. Terwijl je zou verwachten dat als zij een goed verhaal hadden, ze dat, zeker nu het allemaal toch achter de rug is, naar buiten zouden brengen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan er wel voor een groot deel in meegaan. Maar ik vind tegelijkertijd dat in z’n algemeenheid (en niet perse door jou) de hoeveelheid informatie die er op wijst dat het verhaal van de AT onvolledig is wel dusdanig is dat je het ook niet zomaar terzijde kunt schuiven.
Maak maar een karikatuur van wat ik schrijf. Of lees gewoon wat ik schrijf, dat kan ook.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hallo
Ben jij Spaans?
Zo ja, je bent lui! Want dat zijn alle Spanjaarden.
Groet Hanca
Niet helemaal niets natuurlijk. Ze hebben gezegd dat het volgens die mevrouw anders ligt. Dat is een zeer beperkt statement, maar wel iets anders dan niets.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zou AVROTROS erbij winnen als hun verhaal niet volledig of niet kloppend zou zijn? Dat komt geheid een keer uit. En tegenover dat verhaal stelt EBU helemaal niets. Terwijl je zou verwachten dat als zij een goed verhaal hadden, ze dat, zeker nu het allemaal toch achter de rug is, naar buiten zouden brengen.
Nouja dat is het probleem hier ook wel. Als je dan zo’n extreme maatregel neemt, wees dan meteen ook heel transparant. Nu gaat zowat iedereen twijfelen, zelfs als er dan gisteren via die Zweedse krant informatie naar buiten komt. Dat werd meteen niet meer geloofd.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:44 schreef Litpho het volgende:
De EBU heeft absoluut, strafrecht of geen strafrecht, het recht om landen te diskwalificeren.
Elke omroep die bijdraagt aan het budget van de EBU mag daarnaast redelijkerwijs verwachten dat de EBU dergelijke maatregelen niet lichtzinnig en met transparantie neemt. Dat laatste lijkt tot dusver niet het geval te zijn. We wachten het strafrechtelijk onderzoek af, totdat dat is afgerond is verwacht ik geen verduidelijking.
Kan dit niet in de OP ofzo, dat had me 10 topics met geneuzel doorakkeren gescheeldquote:Op maandag 13 mei 2024 12:44 schreef Litpho het volgende:
De EBU heeft absoluut, strafrecht of geen strafrecht, het recht om landen te diskwalificeren.
Elke omroep die bijdraagt aan het budget van de EBU mag daarnaast redelijkerwijs verwachten dat de EBU dergelijke maatregelen niet lichtzinnig en met transparantie neemt. Dat laatste lijkt tot dusver niet het geval te zijn. We wachten het strafrechtelijk onderzoek af, totdat dat is afgerond is verwacht ik geen verduidelijking.
Qua transparantie is het inderdaad wel verschrikkelijk mis gegaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nouja dat is het probleem hier ook wel. Als je dan zo’n extreme maatregel neemt, wees dan meteen ook heel transparant. Nu gaat zowat iedereen twijfelen, zelfs als er dan gisteren via die Zweedse krant informatie naar buiten komt. Dat werd meteen niet meer geloofd.
Dat is een statement, inderdaad, maar tamelijk veelzeggend.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet helemaal niets natuurlijk. Ze hebben gezegd dat het volgens die mevrouw anders ligt. Dat is een zeer beperkt statement, maar wel iets anders dan niets.
Nee, de politie is er bij betrokken omdat er aangifte is gedaan door ofwel de betrokken medewerkster, ofwel de EBU. En de politie heeft aangegeven dat ze daar waren om een "dreigement" te onderzoeken, niet een mishandeling of iets dergelijks.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:25 schreef Nattekat het volgende:
Die politie is er alleen maar bij betrokken dankzij de roddels van eerder genoemde roddelkrant. Want fysiek geweld.
De AvroTROS was er waarschijnlijk ook niet bij, en we weten niet welke informatie zij wel of niet hebben of wie zij wel of niet hebben gesproken. Mogelijk hebben zij het verslag van de politie gekregen en hebben zij zeer betrouwbare informatie van alle partijen, mogelijk hebben zij alleen de lezing van Team Klein gehoord over wat er gebeurd zou zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:29 schreef d_elise het volgende:
Daarnaast geloof ik gewoon niet dat een organisatie als de AvroTros met head of delegation Twan hun goede naam bij de EBU ten grabbel gooien door met valse statements naar buiten te komen.
Dat laatste zeker, maar ook de deelnemers moet je serieus nemen.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
We moeten allereerst afwachten of er meer naar buiten komt.
Ik zie vooralsnog trouwens geen reden om te denken dat de EBU een hekel heeft aan Nederland, oid. Ze zouden wel dom zijn, Nederland is gewoon een relatief groot en welvarend land, waar ze gewoon goed geld aan kunnen verdienen. Dat ook recent hun show op een hele mooie manier heeft georganiseerd.
En ik weet ook niet of je het diskwalificatie van 'een heel land' moet noemen, het was vooral een diskwalificatie van Joost Klein en zonder hem ging de Nederlandse act natuurlijk niet door. Om daar nou dan het gevolg aan te verbinden dan er volgend jaar niemand uit Nederland de droom om daar te staan kan verwezenlijken vind ik wat ver gaan.
Ik snap trouwens de teleurstelling en het feit dat niemand hier Joost Klein zich bedreigend voor kan stellen trouwens heel goed. Hij kwam bij mij ook wel over als apart, maar zeker niet agressief. Maar wat hij heeft gedaan weten we gewoon niet.
En ja, ik ben er enorm voor als werkgevers hun werknemers serieus nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |