9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Israëlische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Israël heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Israël was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Israël een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit geïmporteerd van de Israëlische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Israël vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israëli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Israël voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.
[..] Maar uiteindelijk moeten ze naar binnen. Als ze alle Hamas logistieke hubs opgeblazen hebben. Dan moeten ze de daadwerkelijke terroristen oppakken. En er lijkt weinig animo te zijn om deze terroristen aan te geven vanuit de lokale bevolking.
Ik snap dat niet hoor. De burgerbevolking wordt hier zo de dupe van. Waarom nemen ze hier geen afstand van, en geven ze deze mensen aan?
Ik zou er rekening mee houden dat een groot deel van de Palestijnen achter Hamas staan. En dat zie je ook aan de reacties op de terreurdaden. Men heeft geen moeite met de meest wrede vormen van geweld te hartstochtelijk op straat te vieren.
Maar oh wee als er in een tegenreactie om de daders te pakken, een raket om hun huis valt. Dan is het niet leuk meer en dan zijn ze verschrikkelijk zielig en moet de Westerse media hun weer de rol van onderdrukt slachtoffer gaan toespelen.
[..] Hoe groot is die Hamas groep dan is Gaza? is het half Gaza, of zijn het er een paar duizend of zo?
Dat ze zelf Hamas hebben verkozen, alla..Maar ook buiten Gaza zie ik geen groepen Palestijnen die massaal in opstand komen tegen deze Hamas Terreur. Zie jij het?
Zelfs hier in Europa, wordt het terrorisme van Hamas gewoon op verscheidene plekken op straat gevierd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Gaat over al die kinderen die Israël heeft opgeblazen vandaag
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op maandag 9 oktober 2023 22:03 schreef mascara-klodder het volgende: [..] Israël heeft gezegd dat de burgers moeten weggaan op de Gazastrook. Nadat er zo'n aanval is gepleegd op Israël en haar burgers. Ik vind het nog netjes van Israël.
Al een keer gemeld hier, maar die waarschuwing van Israël was meer voor de goede sier en bühne.
Burgers in Gaza kunnen namelijk op legale wijze niet weg. Alle grenzen zijn dicht, potdicht/moorddicht. Nog geen 1% van de 2 miljoen burgers mag op legale wijze Gaza verlaten of in/uitreizen richting Egypte of Israël.
[..] Er zijn niet veel wereldleiders die beter dan hij spreken bij geopolitieke aangelegenheden..
Hij heeft zo zijn momenten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Al een keer gemeld hier, maar die waarschuwing van Israël was meer voor de goede sier en bühne.
Burgers in Gaza kunnen namelijk op legale wijze niet weg. Alle grenzen zijn dicht, potdicht/moorddicht. Nog geen 1% van de 2 miljoen burgers mag op legale wijze Gaza verlaten of in/uitreizen richting Egypte of Israël.
Maw een openlucht gevangenis
Op maandag 9 oktober 2023 22:00 schreef Slayage het volgende: [..] [..] Blokkade van de Russen is problematisch. Blokkade van de Israëlisch is niet problematisch. Het verschil zit hem in de politieke relatie van groot Brittannië met Russen als met de Israëlisch. Daarnaast kan het onthouden van voedsel aangemerkt worden als de oorlogsmisdaad. Uiteraard zullen de dat bij de Russen wel doen en bij de Israëlisch niet. Maw hypocriete politiek. İets waar de politiek bekend om staat. Dus niks schokkends.
Blokkade door de Russen zorgt er voor dat er vooral in het Midden Oosten en Afrika problemen ontstaan door voedselgebrek in landen die vaak maar weinig met de oorlog in Oekraïne te maken hebben. Blokkade van de Gazastrook treft enkel en alleen de Gazastrook.
Dat hebben ze aan zichzelf te danken hè. Als ze normaal deden dan was dat niet het geval. Maar ze verpesten zelf de normale omgang met zowel Egypte als Israël.
En Israël was zelfs nog zo vriendelijk om ze van water, stroom en eten te voorzien. Dezelfde lui die vervolgens een enorme massamoord op ze beraamden.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Op maandag 9 oktober 2023 22:04 schreef trein2000 het volgende: Het feit dat er door heel Europa lui door de straten marcheren om steun te betuigen aan een terreurorganisatie baart mij heel veel zorgen…
Daar is al zovaak over gewaarschuwd maar degene die dat deden werden als extreem-rechts weggezet...
Op maandag 9 oktober 2023 22:07 schreef Slayage het volgende:[/b] [..] Collectieve straffen en het onthouden van voedsel en water zijn oorlogsmisdaden, maar de mensen die zaterdag zaten te huilen over de Hamas terreur zullen nu niet huilen omdat de slachtoffers dit keer niet de mensen zijn waar zij zich mee associëren.
Het is geen collectieve straf als je je vijand niet bevoorraad. Het zou pas een verboden collectieve straf zijn als Israël het bewind over Gaza heeft overgenomen. Ik denk dat we gevoeglijk kunnen stellen dat Israël niet de macht in handen heeft in Gaza. De bevolking van Gaza kan hier nog voor middernacht een einde aan maken. Door te stoppen met aanvallen op Israël, alle gegijzelden over te dragen aan de Israëlische overheid en het overdragen van allen die zich schuldig hebben gemaakt aan - even goed opletten - oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid. Maar dan niet retorisch, maar echt zoals de wet het omschrijft.
[..] En Turkije heeft een bijzondere rol een beetje geografisch in het midden van alles.
Turkije staat achter de schermen achter Israël. In een oorlog tussen Iran en Israël, die heel dichtbij komt als Hezbollah Israël aanvalt, gaan Turkije en Azerbeidjan Israël helpen.
Interviews met o.a. een vrouw die dit hele gebeuren zo onrechtvaardig vindt. Een goede journalist zou eens gepeild hebben naar de mening van deze mensen met betrekking tot de aanvallen van Hamas op zaterdag en of ze het verband snappen tussen de luchtaanvallen vandaag & de verkrachting/moord/gijzeling partijen van Hamas
Political correctness is tyranny with manners - Charlton Heston
Zie het nu ook op mijn timeline verschijnen, dit zal een lange nacht worden op deze manier
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Israel heeft gewoon geen boodschap aan moralistisch ideologisch gedeug, erm terecht. Want we zagen afgelopen weekend wat er gebeurde, toen de teugels even gevierd werden.Ze hebben te maken met niets ontziende haat, puur en enkel omdat ze durven te bestaan. Omdat een andere religie denkt dat ze een profeet (jesus) vermoord hebben in een heel ver verleden. Als ze niet hard van zich afbijten, dan worden ze overlopen. Het poldermodel zou voor hen zelfmoord betekenen. Ten opzichte van Hamas en de 1001 andere islamitische haatgroepen zijn zij echter mild. Mensen die hier vanuit hun luie stoel denken te kunnen oordelen en hooghartig moralistisch te kunnen doen over het 'geweld' en gedrag van israel snappen niet dat Israel die luxe niet heeft.
For every fact, there is an equal and opposite opinion. Twitch.tv/bensel15
Interviews met o.a. een vrouw die dit hele gebeuren zo onrechtvaardig vindt. Een goede journalist zou eens gepeild hebben naar de mening van deze mensen met betrekking tot de aanvallen van Hamas op zaterdag en of ze het verband snappen tussen de luchtaanvallen vandaag & de verkrachting/moord/gijzeling partijen van Hamas
Stuur ze een boze brief of email. Misschien krijg je wel een antwoord over het waarom. Ga je hier niet krijgen denk ik.
[..] Dat hebben ze aan zichzelf te danken hè. Als ze normaal deden dan was dat niet het geval. Maar ze verpesten zelf de normale omgang met zowel Egypte als Israël.
En Israël was zelfs nog zo vriendelijk om ze van water, stroom en eten te voorzien. Dezelfde lui die vervolgens een enorme massamoord op ze beraamden.
Zijn toch normale basisbehoeftes voor gevangenen, of moeten ze maar dood allemaal?
[..] Dat hebben ze aan zichzelf te danken hè. Als ze normaal deden dan was dat niet het geval. Maar ze verpesten zelf de normale omgang met zowel Egypte als Israël.
En die verschillende aantallen slachtoffers in de afgelopen jaren komt vooral omdat Israël zijn burgers beschermt (meestal) en Hamas de burgers van Gaza gebruikt als propaganda materiaal. Voor hun maakt een Palestijn meer of minder dood niet uit.
Ofwel: verwijt aan Israël dat hun raketten beter zijn is meer dan een beetje raar.
[..] Journalist? Eerder Trump fanboy en "Freed by Elon in December 2022"
Nu iedereen een blauwe vinkje kan krijgen is X er behoorlijk op achteruitgegaan
Ik kwam dit tegen over steun van de eigen bevolking voor Hamas: "As of now, a recent survey indicates that 58% of the population in the Gaza Strip stands with Hamas. (...) Intriguingly, younger Palestinians and Gaza residents displayed stronger support, especially those viewing Hamas as Palestine’s ideal representative and resistor against Israel." bron
Die surveys kun je overigens hier vinden. Interessante kost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
[..] Ik zou er rekening mee houden dat een groot deel van de Palestijnen achter Hamas staan. En dat zie je ook aan de reacties op de terreurdaden. Men heeft geen moeite met de meest wrede vormen van geweld te hartstochtelijk op straat te vieren.
Maar oh wee als er in een tegenreactie om de daders te pakken, een raket om hun huis valt. Dan is het niet leuk meer en dan zijn ze verschrikkelijk zielig en moet de Westerse media hun weer de rol van onderdrukt slachtoffer gaan toespelen.
Het is zoals je zegt 'een groot deel'. Het feit dat deze barbaarse terreuraanslag op burgers nu tot gevolg heeft dat veel westerlingen vinden dat alles en zelfs onschuldige burgers in Gaza dood mogen, en dat dit zelfs hartstochtelijk gevierd wordt, is gewoon niet oke. Alsof een dode burger dan wel oké is, als het er maar een van de ander is
Op maandag 9 oktober 2023 22:24 schreef Claudia_x het volgende: Ik kwam dit tegen over steun van de eigen bevolking voor Hamas: "As of now, a recent survey indicates that 58% of the population in the Gaza Strip stands with Hamas. (...) Intriguingly, younger Palestinians and Gaza residents displayed stronger support, especially those viewing Hamas as Palestine’s ideal representative and resistor against Israel." bron
[..] Turkije staat achter de schermen achter Israël. In een oorlog tussen Iran en Israël, die heel dichtbij komt als Hezbollah Israël aanvalt, gaan Turkije en Azerbeidjan Israël helpen.
Meteen ff Syrië van Assad bevrijden als ze toch bezig zijn.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Het is zoals je zegt 'een groot deel'. Het feit dat deze barbaarse terreuraanslag op burgers nu tot gevolg heeft dat veel westerlingen vinden dat alles en zelfs onschuldige burgers in Gaza dood mogen, en dat dit zelfs hartstochtelijk gevierd wordt, is gewoon niet oke. Alsof een dode burger dan wel oké
Er is werkelijkwaar geen enkele westerling die al het geweld goedkeurt. Ook jij mag ophouden met je gefuck.
Op maandag 9 oktober 2023 22:24 schreef Claudia_x het volgende: Ik kwam dit tegen over steun van de eigen bevolking voor Hamas: "As of now, a recent survey indicates that 58% of the population in the Gaza Strip stands with Hamas. (...) Intriguingly, younger Palestinians and Gaza residents displayed stronger support, especially those viewing Hamas as Palestine’s ideal representative and resistor against Israel." bron
Nou, als je deze cijfers hanteert: 42% in de Gazastrook steunt Hamas dus niet. Wat moeten die doen? Hamas-leden/terroristen aangeven? Hoe en bij wie?
[..] Waarom lees je het steeds als je het vervelend vindt?
Nou je moet natuurlijk bij de les blijven
Ik bekeek even hun website en alle artikelen op de homepage met betrekking tot het conflict gaan over "die arme burgerslachtoffers van dat stoute Israël".
Een bloemlezing:
'Wanhoop onder inwoners Gaza die geen kant op kunnen: 'Het is nergens veilig''
"Gevlucht voor de raketten: 'Overal bloed en glas'"
"Hijsen Israëlische vlag bij overheidsgebouwen zorgt voor verdeelde reacties" (boehoe de moslimpjes voelen zich beledigd, wat een ramp).
Je zou voor minder denken dat de NOS duidelijk een voorkeur heeft in dit conflict
Ben in Parijs nu voor werk. Hoor vanuit mijn hotelkamer "Allah Akbar, vive Palestine". Parijs valt me eigenlijk alleszins mee, dig de vibe wel daar. Jammer dat het alleen verpest is/wordt door deze haatverspreiders.
Ik bekeek even hun website en alle artikelen op de homepage met betrekking tot het conflict gaan over "die arme burgerslachtoffers van dat stoute Israël".
Een bloemlezing:
'Wanhoop onder inwoners Gaza die geen kant op kunnen: 'Het is nergens veilig''
"Gevlucht voor de raketten: 'Overal bloed en glas'"
"Hijsen Israëlische vlag bij overheidsgebouwen zorgt voor verdeelde reacties" (boehoe de moslimpjes voelen zich beledigd, wat een ramp).
Je zou voor minder denken dat de NOS duidelijk een voorkeur heeft in dit conflict
Er zijn nog een hoop andere nieuwsbronnen en media.
Op maandag 9 oktober 2023 22:30 schreef Richestorags het volgende: Ben in Parijs nu voor werk. Hoor vanuit mijn hotelkamer "Allah Akbar, vive Palestine". Parijs valt me eigenlijk alleszins mee, dig de vibe wel daar. Jammer dat het alleen verpest is/wordt door deze haatverspreiders.
Pis effe uit je hotelraam.
Radical islam is the snake in the grass. Moderate islam is the grass that hides the snake.
Ook grappig hoe de NOS niet in beeld brengt hoe dezelfde mensen die stonden te juichen bij een verminkt/verkracht/vermoorde Israelische meid, vastgebonden op een truck, nu allicht staan te huilen dat alles zo unfair is en dat ze er niks van begrijpen
Cry me a river
[..] Er is niemand onderweg, ze staan alleen altijd klaar
Biden had het gisteren min of meer aangekondigd
Leerlingen en docenten van de middelbare school Guido de Brès in De Rotterdamse wijk Lombardijen zitten vast in Israël, waar ze vorige week donderdag waren aangekomen voor een werkweek in het land. Dat meldt de school op zijn website.
Wat moet een Nederlandse school in Israël?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Niet om de legendarische klassiek geschoolde bastard uit te hangen, maar ik krijgt WW3 vibes van dit alles.
²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Op maandag 9 oktober 2023 22:34 schreef BansheeBoy het volgende: Niet om de legendarische klassiek geschoolde bastard uit te hangen, maar ik krijgt WW3 vibes van dit alles.
[..] Mag hopen dat het conflict zich beperkt tot Hamas en Israël.
Guess again
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 22:34 schreef BansheeBoy het volgende: Niet om de legendarische klassiek geschoolde bastard uit te hangen, maar ik krijgt WW3 vibes van dit alles.
²
Wat voor soort drugs gebruik jij eigenlijk?
Radical islam is the snake in the grass. Moderate islam is the grass that hides the snake.
Op maandag 9 oktober 2023 22:32 schreef Lothiriel het volgende: Ook grappig hoe de NOS niet in beeld brengt hoe dezelfde mensen die stonden te juichen bij een verminkt/verkracht/vermoorde Israelische meid, vastgebonden op een truck, nu allicht staan te huilen dat alles zo unfair is en dat ze er niks van begrijpen
Het is vooral schokkend dat Hamas populariteit geniet van de Palestijnen die niet in Gaza wonen, die in relatieve vrijheid leven in Israël of westelijke Jordaanoever.
Wat mij al jaren tegenstaat aan de hulp aan Palestijnen is dat ze het altijd superzwaar hebben. Alles in het leven is kut en er is overal een tekort aan. Maar op de een of andere manier zijn er wel altijd geld en middelen om tunnels te graven met betonnen muren en tienduizenden raketten te maken en op te slaan. In combinatie met permanent gejank dat heel de wereld en het westen in het bijzonder ze negeert, terwijl datzelfde westen ieder jaar miljarden overmaakt naar ze. Ondankbaarheid dus. Bouw een mooi ziekenhuis voor ze en 5 jaar later publiceert Israël een filmpje hoe terroristen dat ziekenhuis gebruiken als schild voor hun raketaanvallen. Dubbel winst voor die terroristen, want als Israël terugslaat: "zie je wel hoe gemeen ze zijn".
Wat mij betreft geen cent meer erheen totdat Hamas is opgeheven. Als je Iran als vriend wil hebben, dan laat je hun er ook maar voor betalen. Iedere euro die naar Gaza gaat, is een euro die ze daar zelf overhouden om tieners van te gaan vermoorden.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
Nou nee, en er is ook niks mis mee per se dat NOS in beeld brengt dat mensen wanhopig worden van de aanvallen (je zou als inwoner voor minder), maar breng dan ook in beeld hoe er gefeest werd (op massale wijze) in datzelfde Gaza voor Israël reageerde.
Op maandag 9 oktober 2023 22:36 schreef Glazenmaker het volgende: Wat mij al jaren tegenstaat aan de hulp aan Palestijnen is dat ze het altijd superzwaar hebben. Alles in het leven is kut en er is overal een tekort aan. Maar op de een of andere manier zijn er wel altijd geld en middelen om tunnels te graven met betonnen muren en tienduizenden raketten te maken en op te slaan. In combinatie met permanent gejank dat heel de wereld en het westen in het bijzonder ze negeert, terwijl datzelfde westen ieder jaar miljarden overmaakt naar ze. Ondankbaarheid dus. Bouw een mooi ziekenhuis voor ze en 5 jaar later publiceert Israël een filmpje hoe terroristen dat ziekenhuis gebruiken als schild voor hun raketaanvallen. Dubbel winst voor die terroristen, want als Israël terugslaat: "zie je wel hoe gemeen ze zijn".
Wat mij betreft geen cent meer erheen totdat Hamas is opgeheven. Als je Iran als vriend wil hebben, dan laat je hun er ook maar voor betalen. Iedere euro die naar Gaza gaat, is een euro die ze daar zelf overhouden om tieners van te gaan vermoorden.
²
WW3 hoort wereldwijd uitgevochten te worden. Is hier niet het geval.
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
reageer gewoon niet op dingen die je niet leuk vind en klodders krijgt sowieso geen ban, nou en, zoek het maar uit en anders komt morgen de banhamer voor letterlijk iedereen behalve klodders
sp3c houdt van mij.
Be like klodder. Ik ga ook slapen
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2023 22:40:43 ]
[..] En dan noemde iemand geen stijl als een goede bron. Ja, dat is lekker genuanceerd en ontnuchterend nieuws brengend
GeenStijl is geen goede bron uiteraard, dat behoeft geen betoog
van de staatsgesponsorde openbare omroep verwacht je wel beter dan het napraten van linkse "Palestina is slachtoffers zelfs als ze eerst 1000 man (het nadert intussen 1000 denk ik?) op beestachtige wijze om het leven brengen" standpunt
[..] Nou nee, en er is ook niks mis mee per se dat NOS in beeld brengt dat mensen wanhopig worden van de aanvallen (je zou als inwoner voor minder), maar breng dan ook in beeld hoe er gefeest werd (op massale wijze) in datzelfde Gaza voor Israël reageerde.
Er stond vandaag nog een uitgebreid bericht over het festival en verklaringen van overlevenden wat er was gebeurd. Ik weet niet of de NOS de schokkende beelden waar je het over hebt gedeeld heeft.
Op maandag 9 oktober 2023 22:36 schreef Glazenmaker het volgende: Wat mij al jaren tegenstaat aan de hulp aan Palestijnen is dat ze het altijd superzwaar hebben. Alles in het leven is kut en er is overal een tekort aan. Maar op de een of andere manier zijn er wel altijd geld en middelen om tunnels te graven met betonnen muren en tienduizenden raketten te maken en op te slaan. In combinatie met permanent gejank dat heel de wereld en het westen in het bijzonder ze negeert, terwijl datzelfde westen ieder jaar miljarden overmaakt naar ze. Ondankbaarheid dus. Bouw een mooi ziekenhuis voor ze en 5 jaar later publiceert Israël een filmpje hoe terroristen dat ziekenhuis gebruiken als schild voor hun raketaanvallen. Dubbel winst voor die terroristen, want als Israël terugslaat: "zie je wel hoe gemeen ze zijn".
Hamas heeft verschrikkelijk veel geld.
Blijkbaar kopen ze daar liever wapens voor dan het in hun eigen volk te steken. Zegt ook wel weer genoeg over hoeveel ze om hun volk geven.
Net zoals dat ze zich schuilhouden tussen hun volk, en hun wapens en munitie, waardoor er altijd burgerslachtoffers zullen vallen.
Hamas geeft geen moer om de Palestijnen.
Als de Palestijnen dat nou eens een keer in zouden gaan zien, dat Hamas hun echte vijand is, en met hen afrekent. Dan zouden we een stuk verder komen.
Kan hier niet wat meer nieuws gedeeld worden ipv dat moralistische gezever dat op repeat staat?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
11 Amerikanen gedood, Joe zal Israël alle steun geven die ze nodig heeft
twitter
Deceit for a lifetime has taken it's toll. An emotional void, I feel numb and cold. You're all dead to me now. And has been for long. The time has come to reap what you've sown.
[..] Je komt over alsof je vanuit een andere dimensie praat.
Ja, ik spreek vanuit een helikopterview. Kan ik je ook aanraden. Dat houdt je objectief en vochtig.
²
Alsook elke deelnemer aan steun Palestina/Hamas demonstraties vandaag zou als het goed is asap aan een antiterrorisme onderzoek onderworpen moeten worden
Palestina steunen is 1 ding, de beestachtige moord op 1000 mensen is toch wel heel wat bruggen verder
Bij de aanval van de islamitische beweging Hamas op Israël hebben Hamas-schutters kinderen geëxecuteerd' die met hun handen waren geboeid. Dat zei de Israëlische premier Benjamin Netanyahu tijdens een tv-toespraak, waarin hij de daden van de groep opnieuw vergeleek met die van Islamitische Staat (IS).
,,De wreedheden die Hamas begaat, zijn sinds de wreedheden van IS niet meer vertoond. Geboeide kinderen geëxecuteerd samen met hun families. Jonge mannen en vrouwen in de rug geschoten, geëxecuteerd. Andere gruwelen, die ik hier niet zal beschrijven", aldus Netanyahu.
Walgelijk, wat een volk, ongekend dit.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Bruggetje naar die andere oorlog: "Which side of the two do you blame for starting the war, Ukraine or Russia?" 41% van de respondenten in Gaza zegt Rusland en 45% Oekraïne.
En tja: "Concerning armed attacks against Israeli civilians inside Israel, I…." Strongly support: 20%. Support: 44%.
Zijn hier bewijzen van of moeten we hem maar geloven?
²
[..] Nee, dat was vermoedelijk door het landje pik door Westers bemoeienis. As usual.
nee, dat ws omdat ze compleet weigerden mee te werken, omdat ze alles wilden. sluit je ogen niet voor wat ze eigenlijk willen, de palestijen. gewoon, alles. dat zeggen ze ook gewoon. en dat is ook de reden waarom er nog steeds geen vrede mogelijk is.
Op maandag 9 oktober 2023 22:42 schreef PS. het volgende: Ik vind het de laatste uren behoorlijk rustig in Gaza op de streams. Terwijl het er de afgelopen dagen toch best tekeer ging in de nachten.
Weersomstandigheden helpen niet.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
[..] Zijn hier bewijzen van of moeten we hem maar geloven?
²
we hebben geen reden om daar aan te twijfelen. Integendeel zelfs. Dit weekend heeft laten zien dat Hamas dit en andere bizarre gewelddadigheden gewoon doet en ook heeft aangekondigd.
Het mooiste is nog wel dat hij 'Joden' gebruikt voor 'israelis'. Ik kijk normaal nooit naar die gluiperd, maar elke keer als ik iets uit zijn mond hoor bevestigt hij weer dat hij niet deugt.
Ouders van twee ontvoerde meisjes gebeld en getreiterd. Doet me denken aan die Deense meisjes wiens hoofden als voetballen geëindigd waren waarvan de ouders gebeld werden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Hopelijk gebeurt het niet, maar: als Hezbollah aanvalt, zal Israël Syrië aanvallen m.b.v. de VS. (Waarom Syrië en niet Libanon is me niet geheel duidelijk, maar goed, het ligt naast elkaar en veel Hezbollah-strijders zijn getraind in Syrië). Assad wordt weer gesteund door Rusland en Iran. Dus ja, dat zijn nogal veel lonten in een kruitvat die dan kunnen ontbranden.
Ouders van twee ontvoerde meisjes gebeld en getreiterd. Doet me denken aan die Deense meisjes wiens hoofden als voetballen geëindigd waren waarvan de ouders gebeld werden.
Wat is jou obsessie met blank de laatste tijd? Je zit alleen maar te zeveren over witte mannen en witte hypocrisie. Ben je vergeten dat je maar gewoon een simpele Turk bent met dezelfde huidskleur als ik? Je hebt notabene in deze topicreeks zelf lopen verkondigen dat mensen jou inschatten als een Nederlander. Wat ben jij in hemelsnaam voor een dramaqueen?
[..] Het mooiste is nog wel dat hij 'Joden' gebruikt voor 'israelis'. Ik kijk normaal nooit naar die gluiperd, maar elke keer als ik iets uit zijn mond hoor bevestigt hij weer dat hij niet deugt.
Juist. Er wonen iets van anderhalf miljoen Moslims in Israel. Dit is echt zo fout.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] Ik vind het ongelooflijk. Het is verkrachtend, moordend en onthoofdend tuig. " De joden hebben er zelf om gevraagd" Echt ongelooflijk .
Aan de andere kant; antisemitisme is niet meer geheel uitgeroeid onder rechts, maar dat is heel erg ondergronds. Daar zal het wel vandaan komen, en dan had ik Johan echt veel hoger ingeschat.
BAM!!!! Ik wil graag 2 mensen aanwijzen als bazen van deze week!
• Johan Derksen • Berber van der Woude
Ruggengraat van massief edelmetaal.
²
Dit is nou precies wat Hamas wilde bereiken. En dat hebben ze best slim gespeeld. Israel kan de moordpartijen op haar burgers niet onbeantwword laten en de nog prille toenadering tussen Israel en een aantal arabische landen is niet bestaand tegen een Israelisch antwoord.
Dat antwoord kan overigens nooit afdoende zijn want hamas houdt zich schuil tussen 2 miljoen mensen die op een kluitje leven. Bij voorkeur schuilen ze in ziekenhuizen, scholen en andere gebouwen waar in geen enkel fatsoenlijk land plaats is voor gewapende terroristen.
[..] Juist. Er wonen iets van anderhalf miljoen Moslims in Israel. Dit is echt zo fout.
Dan bedoelt hij natuurlijk etnische joden.
Charlie: How's it going in there? Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers. Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
[..] Aan de andere kant; antisemitisme is niet meer geheel uitgeroeid onder rechts, maar dat is heel erg ondergronds. Daar zal het wel vandaan komen, en dan had ik Johan echt veel hoger ingeschat.
Ik snap het gewoon niet. Ik kan soms mensen kennelijk totaal niet plaatsen. Hoe kom je bij zo'n stelling? Wouw. Dat met die kaars, dat was al vaag, maar ja, dan ben je links als je hem weg wilt, maar nu dit? Hoe haal je het uit je strot.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Ik vind het wel bizar dat dat grafprogramma nog zoveel kijkers heeft. Toen het over voetbal met af en toe een politieke uitschieter ging was het nog leuk. Maar ze zijn sinds een paar jaar een enorm kwaadaardig gezwel op de tv geworden.
[..] Ik vind het ongelooflijk. Het is verkrachtend, moordend en onthoofdend tuig. " De joden hebben er zelf om gevraagd" Echt ongelooflijk .
Eens maar het blijft staan dat Israël niet vrijuit gaat betreffende het onderdrukken van die gebieden. En dat mag en moet benoemd worden en kan hand in hand gaan met het steunen van Israël en het veroordelen van Hamas.
Rusland en Iran gaan vanwege Syrië aanvallen ja? De gekste dingen kunnen gebeuren natuurlijk, maar het lijkt me allemaal sterk.
[..] Zijn hier bewijzen van of moeten we hem maar geloven?
²
Ik heb wel beelden gezien van een kinderkamer met iets van 10 kinderen erin die door het hoofd geschoten waren, ja. Er is geen enkele reden om te twijfelen of ze hiertoe in staat zijn.
Nee dit is echt, dit is hoe gek de wereld aan het worden is. En dat mij nu maar eens iemand wijs maakt dat al die clubjes niet geïnfiltreerd zijn door radicalen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
Dit verrast me weinig eerlijk gezegd. Johan heeft zich vaker negatief uitgelaten over Israel en de mensen daar
En vergeet niet, dit is uitstekend voor de kijkcijfers
Dus waarom zou die het niet doen
[..] Ik heb wel beelden gezien van een kinderkamer met iets van 10 kinderen erin die door het hoofd geschoten waren, ja. Er is geen enkele reden om te twijfelen of ze hiertoe in staat zijn.
Derksen heeft geen ruggengraat, die zegt morgen gewoon weer wat anders.
Het zal aan mij liggen. Maar die 2 miljoen mensen faciliteren wel een voedingsbodem waar zo'n barbaarse terreurgroep zo'n beestachtige daad kan bekokstoven.
Dat het daar de komende tijd even heel vervelend gaat zijn, dat is maar even niet anders. Hoe treurig ook.
Charlie: How's it going in there? Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers. Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
[..] Rusland en Iran gaan vanwege Syrië aanvallen ja? De gekste dingen kunnen gebeuren natuurlijk, maar het lijkt me allemaal sterk.
Er is al een andere oorlog gaande, zoals je weet. Het gaat om kettingreacties die door dit soort events kunnen plaatsvinden, na jaren van spanningsopbouw.
[..] Het mooiste is nog wel dat hij 'Joden' gebruikt voor 'israelis'. Ik kijk normaal nooit naar die gluiperd, maar elke keer als ik iets uit zijn mond hoor bevestigt hij weer dat hij niet deugt.
Dat doen de meeste Israëliërs zelf ook. Als ze daar nou eens mee kappen, Joden zijn niets meer dan religieuzen zoals christenen. Benoem jezelf dan ook gewoon als Israëliër ipv jood.
[..] Nee ik was ook wel even klaar met op Twitter-links klikken toen.
Maakt het des te schokkender hoe we allerlei tuig van de richel zien verschijnen in Europese landen om te protesteren tegen Israel, dit is common knowledge en dan toch die beestachtige moordenaars steunen, daarvoor moet je toch een speciaal soort gestoord voor zijn
Ik zeg het gewoon nog een keer omdat ik er behoorlijk opgewonden van ben: WAT EEN VENT DIE DERKSEN.
²
[..] Nee dit is echt, dit is hoe gek de wereld aan het worden is. En dat mij nu maar eens iemand wijs maakt dat al die clubjes niet geïnfiltreerd zijn door radicalen.
Ik heb nog nooit zo'n eentonige tirade onder een Tweet gezien als onder die Tweet, iedereen verafschuwt dit.
Ik denk trouwens dat dit gewoon een verschrikkelijk triest social media figuur is geweest, want in het nieuws lees ik dat het voor beiden was.
Op maandag 9 oktober 2023 23:05 schreef BansheeBoy het volgende: Ik zeg het gewoon nog een keer omdat ik er behoorlijk opgewonden van ben: WAT EEN VENT DIE DERKSEN.
Op maandag 9 oktober 2023 23:05 schreef BansheeBoy het volgende: Ik zeg het gewoon nog een keer omdat ik er behoorlijk opgewonden van ben: WAT EEN VENT DIE DERKSEN.
²
hij staat weer centraal in de schijnwerpers, precies zoals hij dat wil.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
²
Volgens mij is homoseksuele tendensen vertonen best haram volgens jouw heilige boek
Het Westen laat zich prima de derde wereldoorlog in lokken door IS, raar dat niemand nog doorheeft dat dit wel wat groter is dan de Palestijnen en Hamas, hier zit de volledige verborgen macht en kracht van IS achter en die proberen al jaren boots on the ground te lokken.
Met zulke ruggengraten kun je wolkenkrabbers funderen. Ik wil niet chargeren maar ik bewonder de beste man.
²
[..] Dit is nou precies wat Hamas wilde bereiken. En dat hebben ze best slim gespeeld. Israel kan de moordpartijen op haar burgers niet onbeantwword laten en de nog prille toenadering tussen Israel en een aantal arabische landen is niet bestaand tegen een Israelisch antwoord.
Dat antwoord kan overigens nooit afdoende zijn want hamas houdt zich schuil tussen 2 miljoen mensen die op een kluitje leven. Bij voorkeur schuilen ze in ziekenhuizen, scholen en andere gebouwen waar in geen enkel fatsoenlijk land plaats is voor gewapende terroristen.
De oplossing is heel simpel, vanuit Russisch perspectief. Eerst schiet je de hele teringzooi in puin, daarna verkracht je alle overlevenden, en verklaar je het je eigen grondgebied.
Verhip...ik begin Poetin te begrijpen.
Op maandag 9 oktober 2023 23:10 schreef Lothiriel het volgende: On a different note, waarom hebben de reageerders op die stream van Gaza stad het de hele tijd over een haan? Ik volg niet denk ik
[..] Met zulke ruggengraten kun je wolkenkrabbers funderen. Ik wil niet chargeren maar ik bewonder de beste man.
²
Ik weet het niet zeker, maar ik heb zomaar het idee dat jij Johan Derksen wel een leuke kerel vindt die ook nog eens een ruggengraat heeft.
[..] Eens maar het blijft staan dat Israël niet vrijuit gaat betreffende het onderdrukken van die gebieden. En dat mag en moet benoemd worden en kan hand in hand gaan met het steunen van Israël en het veroordelen van Hamas.
Op dit moment is het meer dat ik achter de Israëlische bevolking sta dan de Israëlische staat zelf zeg maar want daar ben ik nooit zo fan van geweest. De steun voor terreur gedijt toch wel bij menselijke onderdrukking en het schenden van burgerrechten en daar heeft het land zich absoluut schuldig aan gemaakt.
Ik vind het vooral ongelooflijk en vreselijk hoeveel onschuldige burgerslachtoffers dit gaat moeten kosten. En hoeveel polarisatie dit in de rest van de wereld gaat opleveren. Ik walg zo erg van Hamas en ook de Iraanse overheid, echt, gadverdamme. Pure slechtheid.
Mwah, filmpje eindigt met de dooddoener "de Joden hebben er een beetje zelf om gevraagd". Denk dat je dit net zo goed, of nog meer, over de Palestijnen kunt zeggen. Als die zich geweldloos hadden verzet zouden zij nu heersen over het gebied zoals de zwarten in Zuid Afrika. Maar daar zijn ze te trots voor.
Op maandag 9 oktober 2023 23:10 schreef Lothiriel het volgende: On a different note, waarom hebben de reageerders op die stream van Gaza stad het de hele tijd over een haan? Ik volg niet denk ik
ezels zien duivels, hanen zien engelen
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
[..] Ik weet het niet zeker, maar ik heb zomaar het idee dat jij Johan Derksen wel een leuke kerel vindt die ook nog eens een ruggengraat heeft.
Ja, ik schreeuw het niet van de daken en liet nog wat ruimte voor twijfel. Maar je hebt het bij het juiste eind.
²
Op maandag 9 oktober 2023 23:15 schreef capricia het volgende: Denken jullie trouwens dat dit impact op onze verkiezingen gaat hebben? Het is nog niet voorbij deze gebeurtenis, dit duurt nog wel even.
Ik denk het wel. En ik denk dat zo'n Wilders misbruik gaat maken van de situatie. Akelig eigenlijk, want dan ga je letterlijk over lijken.
Als je een situatie als deze gebruikt voor electoraal gewin ben je geen knip voor de neus waard. Bah!
²
Er loopt daar ergens een kukelende haan. Natuurlijk is hij nu ergens aan het slapen, al grappen sommige dat hij inmiddels overleden is.
Kleindochter van oud vrouwtje vertelt hoe de terroristen haar oma vermoorden en hoe ze dit terwijl ze doodbloedt op de grond livestreamen met haar eigen telefoon op Facebook.
Even als je denkt van "goh, hoe ziek kunnen mensen eigenlijk zijn"?
Op maandag 9 oktober 2023 23:15 schreef capricia het volgende: Denken jullie trouwens dat dit impact op onze verkiezingen gaat hebben? Het is nog niet voorbij deze gebeurtenis, dit duurt nog wel even.
Ik denk dat het electoraat verder naar rechts gaat opschuiven. En dat vooral partijen rechts van de VVD hievan kunnen profiteren. En de VVD ook.
Nee. Tenzij deze oorlog voor ons economische gevolgen gaat hebben.
Ik denk dat het electoraat verder naar rechts gaat opschuiven. En dat vooral partijen rechts van de VVD hievan kunnen profiteren. En de VVD ook.
Ik denk dat ik hierdoor ga stemmen op de VVD met minder tegenzin.
Nou gezien het steeds grotere aandeel allochtonen denk ik dat de pro-Palestina/Hamas houding van BIJ-1, DENK, GroenLinks enzovoort ook veel stemmen gaat trekken
en dan heb je natuurlijk ook nog idioten die Derksen achternalopen als een puppy achter z'n baasje en die zullen ook eerder op Israel-kritische partijen stemmen
Als het impact heeft dan zal dat zoiets zijn ja. Benieuwd hoe Wilders wat extra zieltjes zal proberen te winnen.
Kleindochter van oud vrouwtje vertelt hoe de terroristen haar oma vermoorden en hoe ze dit terwijl ze doodbloedt op de grond livestreamen met haar eigen telefoon op Facebook.
Jarenlang haat cultiveren maakt monsters van mensen.
²
Ik zal het aan Johan doorgeven.
[..] Er loopt daar ergens een kukelende haan. Natuurlijk is hij nu ergens aan het slapen, al grappen sommige dat hij inmiddels overleden is.
Las in de reacties van die streams ook dat die speakers op die minaretten oorlogsleuzen schreeuwen.
Op maandag 9 oktober 2023 23:07 schreef UitStraling het volgende: Het Westen laat zich prima de derde wereldoorlog in lokken door IS, raar dat niemand nog doorheeft dat dit wel wat groter is dan de Palestijnen en Hamas, hier zit de volledige verborgen macht en kracht van IS achter en die proberen al jaren boots on the ground te lokken.
[..] Dat zou geen openlucht-gevangenis zijn als ze zich niet zo onmogelijk maken met hun gedrag hè. Waarom denk je dat ook Egypte de grens dicht houdt?
Veel mensen lijken niet meer te weten wat er gebeurde met Libanon en Jordanië na het binnenlaten van grote groepen Palestijnen
hint voor de onwetenden: terreur; moord, staatsgreep & burgeroorlog
Zeker, behalve het FvD, die zijn echt koekoek.
Het CIDI zal Derksen wel naar een kiboets willen sturen.
²
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Kan hier 0 sympathie voor opbrengen. Sneu voor de Palestijnen dat dit hun vertegenwoordiging is, dit gaat nooit goed komen voor ze.
[..] Dat zou geen openlucht-gevangenis zijn als ze zich niet zo onmogelijk maken met hun gedrag hè. Waarom denk je dat ook Egypte de grens dicht houdt?
IS en Hamas zitten veilig diep onder de grond van die openlucht-gevangenis.
[..] Al een keer gemeld hier, maar die waarschuwing van Israël was meer voor de goede sier en bühne.
Dat probleem is simpel op te lossen, lever de terroristen uit en het paradijs van Eden gaat voor je open. Men is nu in het stadium van wie niet voor is, is tegen.
NEW: Egyptian intel source insists that Cairo warned Israel about Hamas offensive 10 days beforehand despite a denial by Netanyahu
"We do not deviate even an inch from what we said to a number of international media, including the Israeli Yedioth Ahronoth,” the source says
“It was made clear to us on the Egyptian side that Israel, for its own reasons, prefers to focus on the West Bank and it was explained to us that Israel's 'eyes' along the Strip are open and reporting all the time.“
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 23:26 schreef Discombobulate het volgende: Het beste is gewoon dat zowel Israël als Palestina ophoudt met bestaan. Pleuren we er wel Europeanen neer ipv orthodox kutvolk en islamistisch vuil.
0 staten oplossing. Dat is in elk geval weer eens iets anders.
Hier worden de terroristen dappere vrijheidsstrijders genoemd en wordt geweld verheerlijkt....
Ik vind er wel wat van dat zij ongehinderd haar verbale stront mag uitstrooien maar dat ze in steden als fokking Zwolle niet eens meer de Israëlische vlag durven op te hangen.
Daarom ook, leeg maken dat Gaza. Ga maar in Jordanie, Syrie, of Libanon zitten met je haatbaard. Een buffer is nodig nu, meer dan ooit.
Op maandag 9 oktober 2023 23:30 schreef Slayage het volgende: NEW: Egyptian intel source insists that Cairo warned Israel about Hamas offensive 10 days beforehand despite a denial by Netanyahu
"We do not deviate even an inch from what we said to a number of international media, including the Israeli Yedioth Ahronoth,” the source says
“It was made clear to us on the Egyptian side that Israel, for its own reasons, prefers to focus on the West Bank and it was explained to us that Israel's 'eyes' along the Strip are open and reporting all the time.“
Tja, lijkt er idd op dat ook dit Israel haar 9/11 was.
[..] Daarom ook, leeg maken dat Gaza. Ga maar in Jordanie, Syrie, of Libanon zitten met je haatbaard. Een buffer is nodig nu, meer dan ooit.
Komt ze toevallig goed uit die collateral damage.
²
[..] Ik vind er wel wat van dat zij ongehinderd haar verbale stront mag uitstrooien maar dat ze in steden als fokking Zwolle niet eens meer de Israëlische vlag durven op te hangen.
Je kan moeilijk zo’n krijsend gekkie vergelijken met een vlag ophangen en daarbij een kant te kiezen eigenlijk. Ik heb er echt wel moeite mee dat sommige (politieke) partijen zo openlijk de Israëlische staat steunen. Ik snap de economische banden wel, maar voelt toch een beetje moeilijk aan bij een regering die bevolkingsgroepen onderdrukt en dan heb ik het niet alleen over Arabieren/Palestijnen.
[..] Wat een vreemde opmerking? Wat bedoel je daarmee?
İets wat ze vaker doen wanneer de Amerikaanse national een Arabier is. Niks geks.
Het zou mooi zijn als dat terroristische bolwerk de tering in is geschoten bij daglicht.
fucking triest.. maar dat zal de haat naar hamas en misschien palestijnen uiteindelijk alleen maar aanwakkeren..
Bewijs? Getuigenis van onbekend persoon. oh ja dan zal het ongetwijfeld waar zijn.
quote:
An Israeli air strike hit the gate at the Rafah border crossing that separates Gaza and Egypt on Monday evening, according to an Egyptian source working at the crossing who saw the incident unfold and a Palestinian journalist.
As a result of the incident, the crossing has been closed, but is expected to resume work normally on Tuesday, said the sources, noting that until the air strike the crossing had been open for people from Gaza who needed to enter Egypt to access humanitarian aid.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Werkelijk gekmakend hoe dit soort onzin als waarheid blijft rondzingen.
Masters of deception.
[..] Je kan moeilijk zo’n krijsend gekkie vergelijken met een vlag ophangen en daarbij een kant te kiezen eigenlijk. Ik heb er echt wel moeite mee dat sommige (politieke) partijen zo openlijk de Israëlische staat steunen. Ik snap de economische banden wel, maar voelt toch een beetje moeilijk aan bij een regering die bevolkingsgroepen onderdrukt en dan heb ik het niet alleen over Arabieren/Palestijnen.
Ik heb er moeite mee dat mensen een op burgers gerichte militaire operatie niet willen veroordelen en het slachtoffer per se een dader willen laten zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 23:30 schreef Slayage het volgende: NEW: Egyptian intel source insists that Cairo warned Israel about Hamas offensive 10 days beforehand despite a denial by Netanyahu
Het is eigenlijk niet mogelijk dat Israël dit niet heeft zien aankomen. Onmogelijk. Hierbij waren veel meer mensen betrokken dan bij 911 en Israël heeft zijn tentakels diep in Gaza zitten. Onmogelijk!!
Er is niks meesterlijks aan. Ze doen niet eens moeite om het bedrog aan te kleden. Dat zelfs dit soort hersenloze bagger grif afgenomen wordt, daar wordt je toch moedeloos van?
[..] Sowieso een aardig aantal mafklappers onder de Pakistanen in deze kwestie.
Pakistanen zijn over het algemeen mafklappers, boden Taliban onderdak alsook faciliteiten (Madrassa's) voor het brainwashen van kinderen om er moordende gekken van te maken
Mag hopen dat de NOS dit ook laat zien... vallen de oogkleppen wellicht van de laatste achterlijke linksen die menen dat hamas "vrijheidsstrijders" zijn.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Kan hier 0 sympathie voor opbrengen. Sneu voor de Palestijnen dat dit hun vertegenwoordiging is, dit gaat nooit goed komen voor ze.
Hopelijk veegt Israël alles schoon. Het is nu of nooit.
[..] Mag hopen dat de NOS dit ook laat zien... vallen de oogkleppen wellicht van de laatste achterlijke linksen die menen dat dat hamas "vrijheidsstrijders" zijn.
NOS zit volledig in het "het is de schuld van Israel kamp" dus denk dat maar niet
[..] Er is niks meesterlijks aan. Ze doen niet eens moeite om het bedrog aan te kleden. Dat zelfs dit soort hersenloze bagger grif afgenomen wordt, daar wordt je toch moedeloos van?
Ik heb het over Israël.
[..] Het is eigenlijk niet mogelijk dat Israël dit niet heeft zien aankomen. Onmogelijk. Hierbij waren veel meer mensen betrokken dan bij 911 en Israël heeft zijn tentakels diep in Gaza zitten. Onmogelijk!!
Dit komt door hetzelfde euvel als bij 9/11 en nog veel meer van dit soort gevallen: er zijn hele oceanen aan informatie over verdachte situaties en personen. Het gros komt nooit tot handelen, maar alles wat tot handelen komt is ooit in beeld geweest.
Over een haan gesproken, moest ik weer denken aan Farfour, de Hamas-muis, een personage uit het haatdragende kinderprogramma 'Tomorrow's Pioneers', gemaakt door Al-Aqsa, ook bekend als Hamas TV. Alweer 16 jaar geleden, vlak na het eerste conflict tussen Israël en Hamas. Man hoeveel conflicten hebben we ondertussen al niet gehad tussen Israël en Hamas? Terug naar Farfour.
De sluwe Joden proberen de eigendomsakte van het land van Farfours familie in handen te krijgen. Farfour maakte een gruwelijke fout door Israëliërs als terroristen te bestempelen; een daad die hij met de dood moest betalen. Farfour werd opgevolgd door een hele dierentuin, vol bizarre beesten, waaronder een konijn die Joden wilde opeten, een hommel/bij die katten bij de staart pakte en ze de lucht in smeet, en leeuwen bekogelde met stenen. Dan was er ook nog een bruine beer, die stiekem uit Iran kwam.
[..] Het is eigenlijk niet mogelijk dat Israël dit niet heeft zien aankomen. Onmogelijk. Hierbij waren veel meer mensen betrokken dan bij 911 en Israël heeft zijn tentakels diep in Gaza zitten. Onmogelijk!!
Ik denk ook dat ze het hebben laten gebeuren. Als ze het al niet ondersteund hebben.
²
[..] Fake news, voor de zoveelste keer, blankenhater.
"Blanken hater" WTF
[..] Ik heb er moeite mee dat mensen een op burgers gerichte militaire operatie niet willen veroordelen en het slachtoffer per se een dader willen laten zijn.
Als je dit niet veroordeelt of de aanval van Hamas goedspreekt ben je knotsgek natuurlijk maar ik vind dat de onderdrukkende regering van Israël wel degelijk schuld draagt. Zowel logistiek (de signalen van de aanval niet serieus genomen) als door haar eigen onderdrukking waardoor zo’n afschuwelijke partij als Hamas überhaupt steun heeft gekregen.
Het is niet zoals Rusland/Oekraïne waar je politiek gezien duidelijk een dader en een slachtoffer kan aanwijzen.
Washington wil bloed zien. Ook omdat de verkiezingen eraan komen zullen ze elkaar proberen te overtreffen wie de grootste Israël fanboy is
twitter
[..] Uiteindelijk is alles altijd de schuld van de joden natuurlijk.
Ze dragen absoluut veel schuld. Maar altijd en alles? Nee, daar ga je te ver en ben ik het absoluut niet met je eens.
²
[..] Als je dit niet veroordeelt of de aanval van Hamas goedspreekt ben je knotsgek natuurlijk maar ik vind dat de onderdrukkende regering van Israël wel degelijk schuld draagt. Zowel logistiek (de signalen van de aanval niet serieus genomen) als door haar eigen onderdrukking waardoor zo’n afschuwelijke partij als Hamas überhaupt steun heeft gekregen.
Het is niet zoals Rusland/Oekraïne waar je politiek gezien duidelijk een dader en een slachtoffer kan aanwijzen.
Die 'onderdrukking' is nodig omdat men bij de eerste de beste kans duizenden raketten afvuurt en honderden burgers op koele wijze afmaakt.