9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Isralische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Isral heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Isral was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Isral een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit gemporteerd van de Isralische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Isral vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Isral voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.
[..] Maar uiteindelijk moeten ze naar binnen. Als ze alle Hamas logistieke hubs opgeblazen hebben. Dan moeten ze de daadwerkelijke terroristen oppakken. En er lijkt weinig animo te zijn om deze terroristen aan te geven vanuit de lokale bevolking.
Ik snap dat niet hoor. De burgerbevolking wordt hier zo de dupe van. Waarom nemen ze hier geen afstand van, en geven ze deze mensen aan?
Ik zou er rekening mee houden dat een groot deel van de Palestijnen achter Hamas staan. En dat zie je ook aan de reacties op de terreurdaden. Men heeft geen moeite met de meest wrede vormen van geweld te hartstochtelijk op straat te vieren.
Maar oh wee als er in een tegenreactie om de daders te pakken, een raket om hun huis valt. Dan is het niet leuk meer en dan zijn ze verschrikkelijk zielig en moet de Westerse media hun weer de rol van onderdrukt slachtoffer gaan toespelen.
[..] Hoe groot is die Hamas groep dan is Gaza? is het half Gaza, of zijn het er een paar duizend of zo?
Dat ze zelf Hamas hebben verkozen, alla..Maar ook buiten Gaza zie ik geen groepen Palestijnen die massaal in opstand komen tegen deze Hamas Terreur. Zie jij het?
Zelfs hier in Europa, wordt het terrorisme van Hamas gewoon op verscheidene plekken op straat gevierd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Gaat over al die kinderen die Isral heeft opgeblazen vandaag
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op maandag 9 oktober 2023 22:03 schreef mascara-klodder het volgende: [..] Isral heeft gezegd dat de burgers moeten weggaan op de Gazastrook. Nadat er zo'n aanval is gepleegd op Isral en haar burgers. Ik vind het nog netjes van Isral.
Al een keer gemeld hier, maar die waarschuwing van Isral was meer voor de goede sier en bhne.
Burgers in Gaza kunnen namelijk op legale wijze niet weg. Alle grenzen zijn dicht, potdicht/moorddicht. Nog geen 1% van de 2 miljoen burgers mag op legale wijze Gaza verlaten of in/uitreizen richting Egypte of Isral.
[..] Er zijn niet veel wereldleiders die beter dan hij spreken bij geopolitieke aangelegenheden..
Hij heeft zo zijn momenten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
[..] Al een keer gemeld hier, maar die waarschuwing van Isral was meer voor de goede sier en bhne.
Burgers in Gaza kunnen namelijk op legale wijze niet weg. Alle grenzen zijn dicht, potdicht/moorddicht. Nog geen 1% van de 2 miljoen burgers mag op legale wijze Gaza verlaten of in/uitreizen richting Egypte of Isral.
Maw een openlucht gevangenis
Op maandag 9 oktober 2023 22:00 schreef Slayage het volgende: [..] [..] Blokkade van de Russen is problematisch. Blokkade van de Isralisch is niet problematisch. Het verschil zit hem in de politieke relatie van groot Brittanni met Russen als met de Isralisch. Daarnaast kan het onthouden van voedsel aangemerkt worden als de oorlogsmisdaad. Uiteraard zullen de dat bij de Russen wel doen en bij de Isralisch niet. Maw hypocriete politiek. İets waar de politiek bekend om staat. Dus niks schokkends.
Blokkade door de Russen zorgt er voor dat er vooral in het Midden Oosten en Afrika problemen ontstaan door voedselgebrek in landen die vaak maar weinig met de oorlog in Oekrane te maken hebben. Blokkade van de Gazastrook treft enkel en alleen de Gazastrook.
Dat hebben ze aan zichzelf te danken h. Als ze normaal deden dan was dat niet het geval. Maar ze verpesten zelf de normale omgang met zowel Egypte als Isral.
En Isral was zelfs nog zo vriendelijk om ze van water, stroom en eten te voorzien. Dezelfde lui die vervolgens een enorme massamoord op ze beraamden.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Op maandag 9 oktober 2023 22:04 schreef trein2000 het volgende: Het feit dat er door heel Europa lui door de straten marcheren om steun te betuigen aan een terreurorganisatie baart mij heel veel zorgen…
Daar is al zovaak over gewaarschuwd maar degene die dat deden werden als extreem-rechts weggezet...
Op maandag 9 oktober 2023 22:07 schreef Slayage het volgende:[/b] [..] Collectieve straffen en het onthouden van voedsel en water zijn oorlogsmisdaden, maar de mensen die zaterdag zaten te huilen over de Hamas terreur zullen nu niet huilen omdat de slachtoffers dit keer niet de mensen zijn waar zij zich mee associren.
Het is geen collectieve straf als je je vijand niet bevoorraad. Het zou pas een verboden collectieve straf zijn als Isral het bewind over Gaza heeft overgenomen. Ik denk dat we gevoeglijk kunnen stellen dat Isral niet de macht in handen heeft in Gaza. De bevolking van Gaza kan hier nog voor middernacht een einde aan maken. Door te stoppen met aanvallen op Isral, alle gegijzelden over te dragen aan de Isralische overheid en het overdragen van allen die zich schuldig hebben gemaakt aan - even goed opletten - oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid. Maar dan niet retorisch, maar echt zoals de wet het omschrijft.