abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 september 2023 @ 18:59:06 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210740437
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 september 2023 @ 18:59:13 #2
323876 michaelmoore
pi_210740439
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zou al beter zijn dan de roep om bejaardentehuizen, maar dus wel alleen op vrij hoog bejaarden mikken (zoals die oma, mensen van rond of over de 80). De jonge ouderen gingen vroegen in de bejaardentehuizen, maar willen nu gewoon reizen en toch ook heel vaak op hun kleinkinderen passen.
Daar hebben we de dagopvang voor he , ook zorg

en reizen dat ben je na een maand wel zat hoor, dan moet gras weer gemaaid worden en de hond dan?/

en reizen en op kinderen passen kan niet tegelijk

trouwens ik heb geen tijd voor kinderen ik werk 5 dagen per week , iedereen vraagt of ik kom werken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 september 2023 @ 19:01:07 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210740471
Is er nog een partij die in het komende verkiezingsprogramma van plan is om wat tegen het voetbalgeweld te doen (en de bijbehorende kosten voor de belastingbetaler), of is dat ook electoraal onverantwoord?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 24 september 2023 @ 19:01:38 #4
323876 michaelmoore
pi_210740478
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Is er nog een partij die in het komende verkiezingsprogramma van plan is om wat tegen het voetbalgeweld te doen (en de bijbehorende kosten voor de belastingbetaler), of is dat ook electoraal onverantwoord?
partij voor de dieren gaat de honden leveren

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 24 september 2023 @ 19:38:46 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210741041
quote:
Ze moeten hetzelfde als met die verboden motorclubs. Onderzoeken als criminele organisatie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 24 september 2023 @ 19:40:53 #6
346939 Janneke141
pi_210741064
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ze moeten hetzelfde als met die verboden motorclubs. Onderzoeken als criminele organisatie.
Bijvoorbeeld. Maar de vraag was dus: is er een partij die dat, of iets anders, wil gaan doen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 24 september 2023 @ 19:45:53 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210741102
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Maar de vraag was dus: is er een partij die dat, of iets anders, wil gaan doen?
Had destijds een partij dat in hun programma opgenomen? Volgens mij niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210742632
quote:
Dan vindt de meute van Voetbal Inside je partij niet gezellig meer…
pi_210742840
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mijn stem voor een partij die per omgaande de profsport afschaft.
  zondag 24 september 2023 @ 21:51:16 #10
346939 Janneke141
pi_210742876
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2023 21:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dan vindt de meute van Voetbal Inside je partij niet gezellig meer…
Nee, daar was ik al bang voor. Dat die onderdeel van het probleem zijn negeren we voor het gemak dan maar even.
pi_210742906
quote:
Waarom electoraal onverantwoord? Er is maar een heel klein clubje mensen die zulke dingen bij wedstrijden doen.
pi_210742950
quote:
Volgens mij zou je met de Engelse voetbalwet (strafblad, meldplicht) heel veel stemmen winnen. Het percentage voetbalsupporters die dat erg zou vinden is denk ik hooguit 5% en hoeveel procent is dat nou op de hele bevolking?

Het alcoholverbod op de tribunes (ook Engeland) zou hier misschien wel op meer bezwaar rekenen, maar gezien het feit dat een deel al doorgesnoven komt is dat misschien ook niet de oplossing.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210743045
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:48 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
_O-
  zondag 24 september 2023 @ 22:06:38 #14
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210743069
Nou, ik stem deze keer niet op PVDD, wat een zooitje....
pi_210743147
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 21:57 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij zou je met de Engelse voetbalwet (strafblad, meldplicht) heel veel stemmen winnen. Het percentage voetbalsupporters die dat erg zou vinden is denk ik hooguit 5% en hoeveel procent is dat nou op de hele bevolking?

Ondanks dat ik het helemaal spuugzat ben met dat volk, pleit voor levenslange stadionverboden en vind dat áls er strafbare feiten worden gepleegd (bedreiging, (groeps)belediging, mishandeling. Ga maar door) de autoriteiten keihard moeten optreden heb ik er wel moeite mee om een probleem van het voetbal een probleem van de staat te maken. De strafrechtketen is al overbelast én de overheid is geen oplossing voor alles. Als het voetbal op specifieke terreinen hulp nodig heeft, bijvoorbeeld bij een meldplicht, dan is dat wat anders. Want er zit natuurlijk ook een groot openbare orde aspect aan. Maar om nou dingen als biergooien of het dragen van een bivakmuts onder strafrecht te brengen, nee dank u.

Dat gezegd hebbende, ik ben in veel stadions geweest. Ook in het buitenland. Daar zijn politiecellen in de kelder van het stadion helemaal niet zo ongebruikelijk. Dus enig precedent is er wel. Alhoewel ik mij wel altijd weer afvraag in wat voor land ik nu weer beland ben.
zie email 27 oktober
pi_210743178
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:48 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ik ben niet tegen profsport. Maar de publieke geldstromen binnen die sector mogen wel eens kritisch bekeken worden. Enerzijds is er natuurlijk wel maatschappelijk nut, van internationale representatie tot rolmodellen voor de jeugd. Maar of dat helemaal in verhouding staat kun je je afvragen, zeker in het voetbal.
zie email 27 oktober
pi_210743228
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben niet tegen profsport. Maar de publieke geldstromen binnen die sector mogen wel eens kritisch bekeken worden. Enerzijds is er natuurlijk wel maatschappelijk nut, van internationale representatie tot rolmodellen voor de jeugd. Maar of dat helemaal in verhouding staat kun je je afvragen, zeker in het voetbal.
Ik ben ook niet tegen het idee dat sport een betaalde baan is, maar de verdwazing is wat mij betreft mede een gevolg van de voetbalindustrie.
  zondag 24 september 2023 @ 22:16:46 #18
346939 Janneke141
pi_210743266
quote:

[..]

Het alcoholverbod op de tribunes (ook Engeland) zou hier misschien wel op meer bezwaar rekenen, maar gezien het feit dat een deel al doorgesnoven komt is dat misschien ook niet de oplossing.
Volgens mij moet de rekening daar komen te liggen waar ie hoort. En daar trek je denk ik wat minder stemmen mee.
  zondag 24 september 2023 @ 22:17:32 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210743284
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens mij moet de rekening daar komen te liggen waar ie hoort. En daar trek je denk ik wat minder stemmen mee.
De vervuiler betaalt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 24 september 2023 @ 22:18:41 #20
346939 Janneke141
pi_210743305
quote:
14s.gif Op zondag 24 september 2023 22:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
De vervuiler betaalt.
Exact. Op dit moment betaalt de belastingbetaler de hoofdprijs, om als tegenprestatie naar huis gestuurd te worden als je ergens aangifte van wil doen, want de capaciteit is op.
  zondag 24 september 2023 @ 22:19:47 #21
346939 Janneke141
pi_210743321
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoe zit dat trouwens met voetbalwedstrijden, zijn dat evenementen waar de burgemeester een vergunning voor af moet geven?
pi_210743335
quote:

[..]
Ingewikkeldere discussie dan op het eerste oog lijkt. Uitgangspunt in Nederland is immers dat inzet van hulpdiensten voor rekening van de staat is (behalve vervoer per ambulance). Ga je daar van afwijken dan kan dat natuurlijk, maar dan moet je wel even een hele duidelijke nieuwe grens trekken. Lowlands? Die demonstranten op de A12? Woningbrand door een Chinese accu?
zie email 27 oktober
pi_210743359
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe zit dat trouwens met voetbalwedstrijden, zijn dat evenementen waar de burgemeester een vergunning voor af moet geven?
In de meeste gevallen wel ja. Althans ik ben niet bekend met een gemeente waar dat niet zo is, maar dat is iets dat per APV geregeld wordt. Dus het kan lokaal iets verschillen. (Voornamelijk of er een soort doorlopende vergunning is afgegeven of per wedstrijd). Maar het auditteam voetbal en veiligheid beveelt eigenlijk standaard een vergunning per wedstrijd aan.
zie email 27 oktober
  zondag 24 september 2023 @ 22:23:16 #24
346939 Janneke141
pi_210743382
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ingewikkeldere discussie dan op het eerste oog lijkt. Uitgangspunt in Nederland is immers dat inzet van hulpdiensten voor rekening van de staat is (behalve vervoer per ambulance). Ga je daar van afwijken dan kan dat natuurlijk, maar dan moet je wel even een hele duidelijke nieuwe grens trekken. Lowlands? Die demonstranten op de A12? Woningbrand door een Chinese accu?
Voor andere geplande evenementen geldt dan uiteraard hetzelfde, zoals Lowlands (maar dat gaat om peanuts, vergeleken bij de uren die Koning Voetbal uit het korps trekt). Demonstraties in het algemeen vind ik ingewikkeld, maar bij dat A12-verhaal is de rek er op allerlei vlakken ook wel uit. En aangezien de demonstraties op die plek verboden zijn zou het ook niet raar zijn dat je de organisatie dan een rekening stuurt van de gemaakte kosten.
  zondag 24 september 2023 @ 22:24:20 #25
346939 Janneke141
pi_210743416
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In de meeste gevallen wel ja. Althans ik ben niet bekend met een gemeente waar dat niet zo is, maar dat is iets dat per APV geregeld wordt. Dus het kan lokaal iets verschillen. (Voornamelijk of er een soort doorlopende vergunning is afgegeven of per wedstrijd). Maar het auditteam voetbal en veiligheid beveelt eigenlijk standaard een vergunning per wedstrijd aan.
Nou, dat moet een burgemeester maar eens een keer geen vergunning afgeven als het weer eens uit de hand loopt. Maar ja, die ziet de fakkels en hooivorken ook al op de stoep staan natuurlijk, dus die kijkt wel uit en laat de volgende wedstrijd met dezelfde capuchons weer doodleuk doorgaan.
pi_210743557
De KNVB moet zich schamen. Waarom er überhaupt nog publiek is bij dit soort wedstrijden is een raadsel.
pi_210743682
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:06 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nou, ik stem deze keer niet op PVDD, wat een zooitje....
Dat snap ik wel maar uiteindelijk is dit wel een zaak voor de leden zelf.
pi_210744511
quote:
De VVD is de law & order partij, toch? ;)
pi_210744812
quote:
Even een weekje or wat afwachten. Als de Telegraaf er weer een punt van maakt, zal PVV en BBB het wel overnemen.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_210744815
quote:

[..]

Alcoholverbod in het stadion is er een tijdje geweest, maar men kwam al halflam het stadion in, dus dat had niet zoveel effect.
pi_210744816
quote:

[..]
De rellen en rottigheid gebeuren vaak ook buiten het stadion in de openbare ruimten. Juridisch lastig om hiervoor de rekening bij een voetbalclub neer te leggen.
pi_210745017
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ondanks dat ik het helemaal spuugzat ben met dat volk, pleit voor levenslange stadionverboden en vind dat áls er strafbare feiten worden gepleegd (bedreiging, (groeps)belediging, mishandeling. Ga maar door) de autoriteiten keihard moeten optreden heb ik er wel moeite mee om een probleem van het voetbal een probleem van de staat te maken. De strafrechtketen is al overbelast én de overheid is geen oplossing voor alles. Als het voetbal op specifieke terreinen hulp nodig heeft, bijvoorbeeld bij een meldplicht, dan is dat wat anders. Want er zit natuurlijk ook een groot openbare orde aspect aan. Maar om nou dingen als biergooien of het dragen van een bivakmuts onder strafrecht te brengen, nee dank u.

Dat gezegd hebbende, ik ben in veel stadions geweest. Ook in het buitenland. Daar zijn politiecellen in de kelder van het stadion helemaal niet zo ongebruikelijk. Dus enig precedent is er wel. Alhoewel ik mij wel altijd weer afvraag in wat voor land ik nu weer beland ben.
Eén van de problemen is dat de huidige officiële handhaver van stadionverboden (de KNVB en daarmee de onder hen vallende clubs) dat inmiddels wel bewezen niet kan. Daarom dus inderdaad die meldplicht. Ik pleit er ook niet voor om biergooien in het strafrecht te brengen, maar als in op een willekeurige andere semi-openbare ruimte de boel sloopt en vuurwerk af steekt in een groep mensen of bijvoorbeeld een speler verwond met een aansteker, zit je wel bij de rechter. Alleen bij het voetbal hebben we dat bij de KNVB gelegd.

Ik pleit er dus wel voor om dat aan te passen. Zaken waarvoor je in het stadspark voor de rechter komt, moet je ook in het stadion voor de rechter komen. En ja, vuurwerk afsteken is normaal al een strafblad als je gepakt wordt. Als je het in een grote groep mensen doet al helemaal.

Wat de KNVB doet met de regel 'bier op het veld is wedstrijd staken', daar zou ik me als rechter niet mee bemoeien. Maar bij het slopen van het stadion, vechten in of buiten het stadion, vuurwerk afsteken, verwonden van spelers moet de rechter wat mij veel meer optreden. Met het liefst ook gewoon vaker een straf waarbij je een week niet beschikbaar bent voor andere zaken. Veel hooligans schijnen namelijk doordeweek heel nette huisvaders te zijn, ga maar eens uitleggen op je werk waarom je plots een week afwezig bent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 25 september 2023 @ 08:25:05 #33
410477 Fietsertje70
pi_210745488
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:39 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dat snap ik wel maar uiteindelijk is dit wel een zaak voor de leden zelf.
En wat als er na 22 november nog steeds herrie in de tent is? Hebben we dan een partij voor de dieren en partij alleen voor de dieren?
pi_210745614
Van Raan is naar plek 6: https://nieuws.nl/algemee(...)op-verkiesbare-plek/
Zijn moeilijke weg is dus wel afgelegd, waarschijnlijk mag hij kamerlid blijven.

Kostic is naar plek 2 ipv Teunissen, Kostic is nu ook de vervangende lijsttrekker. Teunissen wilde dat niet worden en zakt dus op eigen verzoek naar 3.

Maar ook het interim-bestuur ligt al weer onder vuur: https://www.volkskrant.nl(...)ing-beland~b6ff006d/
Hen wordt verweten dat ze de stemming over de kandidatenlijst met Ouwehand op 1 door hebben laten gaan, terwijl ze al wisten dat Ouwehand zich terug zou trekken. Er zijn nu al leden die zeggen dat ze dan Kostic niet op 2 hadden gezet (wat mij betreft nogal dom, de kans dat Ouwehand gedurende de komende 4 jaar een tijd niet beschikbaar is, is bij haar nogal groot, dat de nummer 2 haar logische vervanger is was bekend).

De stemmingen over 100(!) amendementen op het partijprogramma zijn ook niet doorgegaan en gaan later online plaatsvinden.

Bunnik, de rechterhand van Ouwehand die graag op een verkiesbare plek terecht zou komen en de steun had van Ouwehand en Teunissen, stond op de conceptlijst op plek 12 en zakt juist door het congres een plek naar 13. Onvoorwaardelijke steun heeft Ouwehand dus ook nog niet.
pi_210745663
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 08:25 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
En wat als er na 22 november nog steeds herrie in de tent is? Hebben we dan een partij voor de dieren en partij alleen voor de dieren?
Nee, dan vervult Ines Kostic de rol als (vervangend) partijleider. Zij is op het congres als tegenkandidaat verkozen op de tweede plek op de lijst. Momenteel doet Christine Teunissen dat.

Het is niet alsof Ouwehand door de leden gedwongen is om een stap terug te zetten. Juist niet, ze had steun van 96,3 % van de aanwezige leden. Dit was haar eigen keuze. Dus wel er is wel wat somberheid en er zijn er ook genoeg die vinden dat ze zich niet tijdelijk had moeten terugtrekken, maar echt heibel daarover is er niet.* Er is namelijk niks oneervol aan het ruimte bieden voor een onderzoek naar jou persoonlijk, zodat het de partij verder zelf minder blijft achtervolgen.

(Het is alleen de vraag of dit meer stemmen gaat kosten dan wel aanblijven en doen alsof je neus bloedt. Wat dat betreft is de PvdD misschien af en toe iets teveel het braafste partijtje uit de klas…. Anderzijds past deze keuze denk ik wel heel goed bij Esther en de kernwaarden van de partij. )

*Behalve dus dan die meldingen waarover door het voormalig bestuur dus nog steeds geen openheid is gegeven.)
pi_210745744
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 08:46 schreef Hanca het volgende:
Van Raan is naar plek 6: https://nieuws.nl/algemee(...)op-verkiesbare-plek/
Zijn moeilijke weg is dus wel afgelegd, waarschijnlijk mag hij kamerlid blijven.

Kostic is naar plek 2 ipv Teunissen, Kostic is nu ook de vervangende lijsttrekker. Teunissen wilde dat niet worden en zakt dus op eigen verzoek naar 3.

Maar ook het interim-bestuur ligt al weer onder vuur: https://www.volkskrant.nl(...)ing-beland~b6ff006d/
Hen wordt verweten dat ze de stemming over de kandidatenlijst met Ouwehand op 1 door hebben laten gaan, terwijl ze al wisten dat Ouwehand zich terug zou trekken. Er zijn nu al leden die zeggen dat ze dan Kostic niet op 2 hadden gezet (wat mij betreft nogal dom, de kans dat Ouwehand gedurende de komende 4 jaar een tijd niet beschikbaar is, is bij haar nogal groot, dat de nummer 2 haar logische vervanger is was bekend).

De stemmingen over 100(!) amendementen op het partijprogramma zijn ook niet doorgegaan en gaan later online plaatsvinden.

Bunnik, de rechterhand van Ouwehand die graag op een verkiesbare plek terecht zou komen en de steun had van Ouwehand en Teunissen, stond op de conceptlijst op plek 12 en zakt juist door het congres een plek naar 13. Onvoorwaardelijke steun heeft Ouwehand dus ook nog niet.
Er waren een paar aanwezigen die inderdaad beweerden dat ze misschien anders hadden gekozen. Gelukkig leek de meerderheid wel te beseffen dat je kiest voor iemand die op elk moment die vervangende taken kan vervullen. (De bijval toen een spreker dat benoemde was groot). Daarnaast is tot de verkiezingen Teunissen vervangend lijsttrekker, dat hadden diezelfde mensen ook niet gerealiseerd.

De meeste mensen die ik sprak verweten het interim bestuur vrij weinig. Het kopt natuurlijk wel lekker in de kranten.

De steun voor Ouwehand was verder overweldigend, met 96,3 procent.
Dat hangt niet per se samen met het stemmen voor of tegen Bunnik. (Ik vond haar gewoonweg totaal niet overtuigend. En hoewel ik snap dat mensen favoriete collega’s kunnen hebben, ga ik daar niet enkel op af wanneer ik voor een vertegenwoordiger stem. Staat los van mijn vertrouwen in Ouwehand. )
pi_210745797
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VVD is de law & order partij, toch? ;)
Zeggen ze, maar onder de VVD ministers van Justitie van de afgelopen 20 jaar is Nederland veranderd in een narco staat waar criminelen niet bang zijn om extreem geweld te gebruiken.

Dus zal wel niks van terecht komen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_210745889
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:20 schreef trein2000 het volgende:
e discussie dan op het eerste oog lijkt. Uitgangspunt in Nederland is immers dat inzet van hulpdiensten voor rekening van de staat is (behalve vervoer per ambulance). Ga je daar van afwijken dan kan dat natuurlijk, maar dan moet je wel even een hele duidelijke nieuwe grens trekken. Lowlands? Die demonstranten op de A12? Woningbrand door een Chinese accu?
Festivals en voetbalclubs zijn gewoon commerciele instellingen, ik zie eigenlijk niet in waarom we als "belastingbetaler" daarvoor moeten betalen voor politie inzet.
pi_210745931
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 09:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Er waren een paar aanwezigen die inderdaad beweerden dat ze misschien anders hadden gekozen. Gelukkig leek de meerderheid wel te beseffen dat je kiest voor iemand die op elk moment die vervangende taken kan vervullen. (De bijval toen een spreker dat benoemde was groot). Daarnaast is tot de verkiezingen Teunissen vervangend lijsttrekker, dat hadden diezelfde mensen ook niet gerealiseerd.

De meeste mensen die ik sprak verweten het interim bestuur vrij weinig. Het kopt natuurlijk wel lekker in de kranten.

De steun voor Ouwehand was verder overweldigend, met 96,3 procent.
Dat hangt niet per se samen met het stemmen voor of tegen Bunnik. (Ik vond haar gewoonweg totaal niet overtuigend. En hoewel ik snap dat mensen favoriete collega’s kunnen hebben, ga ik daar niet enkel op af wanneer ik voor een vertegenwoordiger stem. Staat los van mijn vertrouwen in Ouwehand. )
Teunissen is als ik het goed lees overal vervangend fractievoorzitter, maar Kostic voorlopig vervangend lijsttrekker (in hoeverre dat nodig is, ze zullen er veel aan doen Ouwehand terug te hebben voor het eerste debat. Al vind ik Ouwehand echt onhoudbaar na dat NRC artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)of&utm_term=20230918).
pi_210745974
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Festivals en voetbalclubs zijn gewoon commerciele instellingen, ik zie eigenlijk niet in waarom we als "belastingbetaler" daarvoor moeten betalen voor politie inzet.
Omdat de andere opties ook niet alles zijn:
- de politie 'inhuren' door ze vooraf te betalen moet natuurlijk gewoon niet kunnen, de politie is onafhankelijk en ook als je niet betaalt moet de politie de orde handhaven.
- commerciële beveiligingsbedrijven de rol van de politie geven is wat mij betreft een nog veel slechter idee

En je noemt nu 2 zaken die inderdaad commercieel wel redelijk gaan (al schijnen de meeste festivals trouwens op omvallen te staan). Maar de plaatselijke kermis en bijvoorbeeld een wielerkoers waar politieinzet essentieel is en andere vergelijkbare zaken kunnen natuurlijk helemaal niet bestaan als die moeten opdraaien voor de kosten van de politie. Dan zou je die eerst moeten gaan subsideren.
  maandag 25 september 2023 @ 10:00:56 #41
3542 Gia
User under construction
pi_210746122
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 12:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Op een totaal van 120+ miljard is dat echt het verschil niet. Het over overgrote meerendeel van de kosten zijn echt gewoon de kosten voor daadwerkelijke zorg de overhead is zelfs dalende procentueel al een aantal jaar.

Daarnaast is er nog nooit een ambtenarenapparaat geweest dat efficiënter werkt dan een bedrijf dus dat zal hier ook niet zijn, die 12 kantoren die jij uit je duim zuigt zullen er wel 1 per gemeente worden.
De SVB kan het met 9 kantoren af. Waarom zou een zorgverzekeraar dat niet kunnen?
Vroeger had de SVB 21 kantoren. Dus, minder kan best. Er hoeft echt geen kantoor in elke gemeente te zitten.
pi_210746250
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat de andere opties ook niet alles zijn:
- de politie 'inhuren' door ze vooraf te betalen moet natuurlijk gewoon niet kunnen, de politie is onafhankelijk en ook als je niet betaalt moet de politie de orde handhaven.
- commerciële beveiligingsbedrijven de rol van de politie geven is wat mij betreft een nog veel slechter idee

En je noemt nu 2 zaken die inderdaad commercieel wel redelijk gaan (al schijnen de meeste festivals trouwens op omvallen te staan). Maar de plaatselijke kermis en bijvoorbeeld een wielerkoers waar politieinzet essentieel is en andere vergelijkbare zaken kunnen natuurlijk helemaal niet bestaan als die moeten opdraaien voor de kosten van de politie. Dan zou je die eerst moeten gaan subsideren.
Ik zie eigenlijk niet zo goed in waarom we wel beveiligingsbedrijven/verkeershandhavers/"just 4 safety medische zorg" wel kunnen inhuren in het stadion maar niet voor het regelen voor de zaken daarbuiten.

Voor het overige punt, is het eigenlijk ook wel bijzonder waarom we tegenwoordig politie inzet nodig hebben voor iets als een kermis/demonstratie/etc etc.

Misschien moeten we eens afvragen of het wel echt nodig is bij sommige zaken.
pi_210746422
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik zie eigenlijk niet zo goed in waarom we wel beveiligingsbedrijven/verkeershandhavers/"just 4 safety medische zorg" wel kunnen inhuren in het stadion maar niet voor het regelen voor de zaken daarbuiten.
Omdat de politie het geweldsmonopolie heeft op straat. Dat loslaten is echt een verschrikkelijk idee, dan kom je in de buurt van de chaos die libertariërs willen creëren. Ieder die dat kan betalen een privé-leger. Dat geweldsmonopolie bij de politie is echt veel meer waard dan hoeveel miljoenen er ook gaan zitten in de politieinzet tegen hooligans.

Ik zou echt gewoon gaan voor een veel meer gerichte aanpak, veel sneller een meldplicht en kom maar gewoon eens uitleggen bij de rechter wat je deed. En dan bij herhalingen steeds harder gaan straffen. Dan durven de meesten al niks meer en dat kleine groepje wat het dan nog stoer vindt om te rellen heb je er zo uitgepikt. Hoef je echt iets fundamenteels als het geweldsmonopolie in de openbare ruimte niet voor los te laten.

En dat kermissen politieinzet nodig hebben: ja, overal waar dat kapotmakende alcohol geschonken wordt of waar potentieel dronken of doorgesnoven figuren aanwezig zijn is de politie nodig. Maar dat is ook altijd al zo geweest, dat is niks nieuws.
  maandag 25 september 2023 @ 14:54:15 #44
346939 Janneke141
pi_210748900
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 09:42 schreef Hanca het volgende:
de politie 'inhuren' door ze vooraf te betalen moet natuurlijk gewoon niet kunnen, de politie is onafhankelijk en ook als je niet betaalt moet de politie de orde handhaven.
Sorry, maar aangezien je de samenleving laat opdraaien voor de grote kosten die één specifieke sector kost, is dat wat mij betreft echt niet meer vol te houden. Die rekening moet echt naar de clubs.
pi_210749110
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 14:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Sorry, maar aangezien je de samenleving laat opdraaien voor de grote kosten die één specifieke sector kost, is dat wat mij betreft echt niet meer vol te houden. Die rekening moet echt naar de clubs.
Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier over 10,5 miljoen per seizoen: https://www.businessinsid(...)2C5%20miljoen%20euro.

Op een begroting van 6,5 miljard: https://www.rijksfinancie(...)/VI/onderdeel/690768

Ik vind dat een te klein bedrag om zaken als het geweldsmonopolie voor de politie of het feit dat de politie hoe dan ook de orde hand haaft te laten gaan. Ik zou het dan eerder onrechtstreeks doen, laat de eredivisie NV dan jaarlijks 10 miljoen afdragen aan de staat, ongeacht hoe groot de politie-inzet is. En dat zou je dan per x aantal jaar kunnen indexeren, afhankelijk van hoeveel inzet er die afgelopen jaren nodig was.
pi_210749262
Advies van de commissie Van Geel, het omroepbestel weer overhoop: 6 dragende omroepen, de rest redactieomroepen.
https://www.trouw.nl/cult(...)e-omroepen~b69ce935/

[ Bericht 51% gewijzigd door Hanca op 25-09-2023 15:44:10 ]
pi_210750110
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 07:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eén van de problemen is dat de huidige officiële handhaver van stadionverboden (de KNVB en daarmee de onder hen vallende clubs) dat inmiddels wel bewezen niet kan. Daarom dus inderdaad die meldplicht. Ik pleit er ook niet voor om biergooien in het strafrecht te brengen, maar als in op een willekeurige andere semi-openbare ruimte de boel sloopt en vuurwerk af steekt in een groep mensen of bijvoorbeeld een speler verwond met een aansteker, zit je wel bij de rechter. Alleen bij het voetbal hebben we dat bij de KNVB gelegd.

Ik pleit er dus wel voor om dat aan te passen. Zaken waarvoor je in het stadspark voor de rechter komt, moet je ook in het stadion voor de rechter komen. En ja, vuurwerk afsteken is normaal al een strafblad als je gepakt wordt. Als je het in een grote groep mensen doet al helemaal.

Wat de KNVB doet met de regel 'bier op het veld is wedstrijd staken', daar zou ik me als rechter niet mee bemoeien. Maar bij het slopen van het stadion, vechten in of buiten het stadion, vuurwerk afsteken, verwonden van spelers moet de rechter wat mij veel meer optreden. Met het liefst ook gewoon vaker een straf waarbij je een week niet beschikbaar bent voor andere zaken. Veel hooligans schijnen namelijk doordeweek heel nette huisvaders te zijn, ga maar eens uitleggen op je werk waarom je plots een week afwezig bent.
Zo'n fakkel is geen illegaal vuurwerk he? Dat is zogenaamd categorie 1 vuurwerk, mag je het hele jaar afsteken. Dus dan zit je of op (poging zware) mishandeling of op een of ander apv feit.

Verder zijn wij het wel eens.
zie email 27 oktober
pi_210750362
Ik neem aan dat die clubs een of andere vergunning hebben? Trek die gewoon in. Geen publiek meer.
  maandag 25 september 2023 @ 18:06:59 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210750836
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Teunissen is als ik het goed lees overal vervangend fractievoorzitter, maar Kostic voorlopig vervangend lijsttrekker (in hoeverre dat nodig is, ze zullen er veel aan doen Ouwehand terug te hebben voor het eerste debat. Al vind ik Ouwehand echt onhoudbaar na dat NRC artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)of&utm_term=20230918).
Opvallend. Kostic heeft wel een heel uitgesproken links-progressief profiel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210751079
twitter

Harm gaat met pensioen
zie email 27 oktober
  maandag 25 september 2023 @ 18:48:15 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210751219
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 18:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Harm gaat met pensioen
Zal wel aanschuiven bij de podcast van zijn mattie Zihni om zijn gal te spuwen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210751525
quote:
[ twitter ]
Harm gaat met pensioen
Volledig terecht lijkt me, dat is zelfs voor PVV-begrippen een lachwekkend weinig bijdragende idioot
pi_210751734
quote:
[ twitter ]
Harm gaat met pensioen
Dat is nummer 3 al, na Machiel de Graaf en Fritsma. Geen gemis, maar toch opvallend dat met ook Helder 4 kamerleden die al meer dan 10 jaar bij Wilders in de Kamer zitten nu vertrekken.
pi_210751773
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 19:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is nummer 3 al, na Machiel de Graaf en Fritsma. Geen gemis, maar toch opvallend dat met ook Helder 4 kamerleden die al meer dan 10 jaar bij Wilders in de Kamer zitten nu vertrekken.
Beertema heeft de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. En we weten dat Geert “baanzekerheid” altijd belangrijk vind, omdat je met het pvv-label achter je naam niet snel meer wat vindt. Maar dan nog is het opvallend ja.
zie email 27 oktober
  maandag 25 september 2023 @ 20:42:56 #55
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210752390
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 19:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Beertema heeft de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. En we weten dat Geert “baanzekerheid” altijd belangrijk vind, omdat je met het pvv-label achter je naam niet snel meer wat vindt. Maar dan nog is het opvallend ja.
Plek 16, dat is gewoon verkiesbaar. Harmpie huilt om niets.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 25 september 2023 @ 20:53:21 #56
346939 Janneke141
pi_210752509
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Plek 16, dat is gewoon verkiesbaar. Harmpie huilt om niets.
Sterker nog, de PVV wil in het kabinet. Als ze een paar ministers gaan leveren dan is ie vrijwel zeker van een plek.

Ik heb best wat onderwijsdebatten gevolgd, en ik vond Beertema niet eens zo slecht. Voor een PVV'er, althans.
pi_210752584
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik heb best wat onderwijsdebatten gevolgd, en ik vond Beertema niet eens zo slecht. Voor een PVV'er, althans.
Het was wel een vastgeroeste plaat: alle managers moesten weg, leraren moesten weer volledig over de inhoud gaan en de leraren moesten weer strenger optreden en durven straffen te geven. Die inhoud was na 10 jaar nog niks veranderd.
pi_210752706
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 21:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het was wel een vastgeroeste plaat: alle managers moesten weg, leraren moesten weer volledig over de inhoud gaan en de leraren moesten weer strenger optreden en durven straffen te geven. Die inhoud was na 10 jaar nog niks veranderd.
Wel consequent en de kinderen worden ook steeds mondiger
pi_210752746
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 21:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ja, maar het was wel een beetje zijn oplossing voor alles wat er mis gaat in het onderwijs.
pi_210752921
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 21:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Hoe lost dat verhaal het probleem van mondigere kinderen precies op :?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 25 september 2023 @ 21:43:44 #61
346939 Janneke141
pi_210752998
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 21:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nou, als je ze honderd strafregels laat schrijven en met een ezelsmuts in de hoek zet dan binden ze wel in hoor!
pi_210753296
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 19:18 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Volledig terecht lijkt me, dat is zelfs voor PVV-begrippen een lachwekkend weinig bijdragende idioot
Hij kan zich altijd nog aansluiten bij Forum, daar vinden ze het prima als een kamerlid geen zak uitvoert behalve af en toe een onzinmotie indienen over boterhammen met pindakaas.
Hello, my name is Oliver
pi_210753329
Dit is typisch Beertema:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)k-sneller-van-school
https://www.nu.nl/politie(...)jij-meer-leraar.html

Hij is gewoon heel erg van de oude stempel. Niet gek als je 66 bent, maar het zorgt er wel voor dat je bijdrages soms wat uit de tijd zijn. Ik ben het trouwens wel met @Janneke141 eens dat er ergere PVVers zijn, zoals de twee andere vertrekkers De Graaf en Fritsma.
  maandag 25 september 2023 @ 22:11:43 #64
38496 Perrin
pi_210753335
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 21:37 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Een paar tikken met de plak en ze zijn zo stil als een muisje.

maandag 25 september 2023 @ 22:18:37 #65
346939 Janneke141
pi_210753442
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 22:11 schreef Hanca het volgende:
Dit is typisch Beertema:

Hij is gewoon heel erg van de oude stempel. Niet gek als je 66 bent, maar het zorgt er wel voor dat je bijdrages soms wat uit de tijd zijn. Ik ben het trouwens wel met @:Janneke141 eens dat er ergere PVVers zijn, zoals de twee andere vertrekkers De Graaf en Fritsma.
Die tweede is inderdaad wel vrij achterhaald. Ik vind dat overigens primair aan de scholen, maar enige formaliteit (in het vo) vind ik persoonlijk echt niet zo verkeerd. Maar dit is niks voor de politiek om af te dwingen.

Maar met die eerste link ben ik het eigenlijk wel gewoon eens. Leerlingen met grote gedragsproblemen eten onevenredig veel van je tijd op en je hebt nauwelijks sancties. De wet op het passend onderwijs heeft het zo goed als onmogelijk gemaakt om een leerling van school te sturen, en leerlingen en ouders weten dat. Je hebt dus nauwelijks middelen in handen en je blijft met het probleem zitten, terwijl dat veel meer bij leerling en ouder gelegd zou moeten worden.

Niet dat we echt terug moeten naar strafregels en andere jaren '50-sancties uiteraard, en volgens mij zat Beertema ook in het CDA-kamp-volkslied, dat soort dingen moeten we allemaal niet willen. Maar tot op zekere hoogte had hij wel degelijk een punt. We hebben de gelukkigste kinderen ter wereld zo ongeveer, deels vanwege de grote hoeveelheid vrijheid die ze hebben, maar dat heeft ook wel af en toe een keerzijde. Die moet je niet uit het oog verliezen.
pi_210753476
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 22:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die tweede is inderdaad wel vrij achterhaald. Ik vind dat overigens primair aan de scholen, maar enige formaliteit (in het vo) vind ik persoonlijk echt niet zo verkeerd. Maar dit is niks voor de politiek om af te dwingen.

Maar met die eerste link ben ik het eigenlijk wel gewoon eens. Leerlingen met grote gedragsproblemen eten onevenredig veel van je tijd op en je hebt nauwelijks sancties. De wet op het passend onderwijs heeft het zo goed als onmogelijk gemaakt om een leerling van school te sturen, en leerlingen en ouders weten dat. Je hebt dus nauwelijks middelen in handen en je blijft met het probleem zitten, terwijl dat veel meer bij leerling en ouder gelegd zou moeten worden.

Niet dat we echt terug moeten naar strafregels en andere jaren '50-sancties uiteraard, en volgens mij zat Beertema ook in het CDA-kamp-volkslied, dat soort dingen moeten we allemaal niet willen. Maar tot op zekere hoogte had hij wel degelijk een punt. We hebben de gelukkigste kinderen ter wereld zo ongeveer, deels vanwege de grote hoeveelheid vrijheid die ze hebben, maar dat heeft ook wel af en toe een keerzijde. Die moet je niet uit het oog verliezen.
Ik denk alleen niet dat de oorzaak daarvan in het onderwijs ligt. De gevolgen zitten zeker in het onderwijs en daarmee is het een enorm probleem, dat ben ik met je eens.

Maar de oorzaak, en daarom dus ook een eventuele oplossing (niet dat ik een goed idee heb, want het is verrekte lastig) ligt mijns inziens eerder bij zaken als sociale media en niet bij het onderwijs.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 25 september 2023 @ 22:32:26 #67
346939 Janneke141
pi_210753596
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 22:21 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik denk alleen niet dat de oorzaak daarvan in het onderwijs ligt. De gevolgen zitten zeker in het onderwijs en daarmee is het een enorm probleem, dat ben ik met je eens.

Maar de oorzaak, en daarom dus ook een eventuele oplossing (niet dat ik een goed idee heb, want het is verrekte lastig) ligt mijns inziens eerder bij zaken als sociale media en niet bij het onderwijs.
De oorzaken zijn complex, maar liggen zeker niet alleen in het onderwijs. Samenleving (en dus ook de digitale) hebben een veel grotere rol. Maar het onderwijs krijgt met de gevolgen te maken. Dan heb je ook de handvatten nodig om daarmee om te kunnen gaan.
pi_210753708
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 22:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De oorzaken zijn complex, maar liggen zeker niet alleen in het onderwijs. Samenleving (en dus ook de digitale) hebben een veel grotere rol. Maar het onderwijs krijgt met de gevolgen te maken. Dan heb je ook de handvatten nodig om daarmee om te kunnen gaan.
Alleen die werken niet meer.

Da's wellicht een beetje een subjectieve stelling maar in de zes jaar dat ik docent middelbare school was, heb ik aan de harde methode bijzonder weinig gehad.

Die complete cultuur van jongeren is anders dan toen wij (begin 30 in mijn geval) daar in de klas zaten, ook op het gebied van machtsverhouding, consequentie en autonomie. Die oude aanpak heet niet voor niets zo. 't is achterhaald, werkt gewoon niet meer. Snap dat het leuk klinkt maar die invalshoek is niet realistisch. Je zult mee moeten gaan met de verandering in manier van leven die veel groter is dan de invloed van het onderwijs op een leven.

En in de praktijk betekent dat meer praten, begrijpen, rekening houden met elkaar. Ik vind dat niet perse een slechte ontwikkeling.

[ Bericht 5% gewijzigd door BlackLining op 25-09-2023 23:16:00 ]
pi_210753802
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 22:11 schreef Hanca het volgende:
Dit is typisch Beertema:

Hij is gewoon heel erg van de oude stempel. Niet gek als je 66 bent, maar het zorgt er wel voor dat je bijdrages soms wat uit de tijd zijn. Ik ben het trouwens wel met @:Janneke141 eens dat er ergere PVVers zijn, zoals de twee andere vertrekkers De Graaf en Fritsma.
Vergeet Marjolein Faber niet, hoog geplaatst. Ik zal maar niet zeggen wat ik van haar denk, want dan wordt mijn post verwijderd, maar ik neem haar zeker kwalijk dat ze desinformatie verspreid heeft en zelfs na ontkrachting bleef volhouden: https://nos.nl/l/2304509
pi_210754324
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, dat moet een burgemeester maar eens een keer geen vergunning afgeven als het weer eens uit de hand loopt. Maar ja, die ziet de fakkels en hooivorken ook al op de stoep staan natuurlijk, dus die kijkt wel uit en laat de volgende wedstrijd met dezelfde capuchons weer doodleuk doorgaan.
Halsema leest mee! https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rden-vergunning-ajax

Ze heeft overigens volkomen gelijk, op het deeltje over fouilleren na. Maar iedereen weet wie het zijn, pak die lui gewoon aan. Toon eens daadkracht.
zie email 27 oktober
pi_210754897
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 00:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Halsema leest mee! https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rden-vergunning-ajax

Ze heeft overigens volkomen gelijk, op het deeltje over fouilleren na. Maar iedereen weet wie het zijn, pak die lui gewoon aan. Toon eens daadkracht.
Fouilleren gaat inderdaad niet echt omdat je met vrijwilligers zit die het moeten doen en het lange rijen oplevert. Maar op zich vind ik fouilleren wel een goed idee. Wellicht gewoon door zo'n detectiepoortje als bij het vliegtuig. En dan maar eens geld uitgeven om er professionals neer te zetten ipv vrijwilligers die bevriend zijn met of bang zijn voor de harde kern.
pi_210756386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 07:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Fouilleren gaat inderdaad niet echt omdat je met vrijwilligers zit die het moeten doen en het lange rijen oplevert. Maar op zich vind ik fouilleren wel een goed idee. Wellicht gewoon door zo'n detectiepoortje als bij het vliegtuig. En dan maar eens geld uitgeven om er professionals neer te zetten ipv vrijwilligers die bevriend zijn met of bang zijn voor de harde kern.
Hoe kom je erbij dat het vrijwilligers zijn? Ben je ooit bij Ajax geweest?

Vuurwerk wordt grotendeels ook helemaal niet voor de wedstrijd mee naar binnen genomen, dat ligt een dag eerder al klaar.

Overigens betalen clubs gewoon belasting. En Ajax betaalt sinds de financiële crisis al een 'tijdelijke' miljonairsbelasting voor salarissen boven x bedrag. Was ook apart in het jaarverslag te vinden, geen idee of dat nog zo is.
pi_210756564
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:18 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat het vrijwilligers zijn? Ben je ooit bij Ajax geweest?

Vuurwerk wordt grotendeels ook helemaal niet voor de wedstrijd mee naar binnen genomen, dat ligt een dag eerder al klaar.

Nee, ik ben nooit bij Ajax geweest, zou er niet eens over denken omdat ik dan in een omgeving kom waar ik me nooit thuis zal voelen. Maar wat ik begreep zijn de stewards een soort halve vrijwilligers die wel een vergoeding krijgen. Er wordt geen professioneel bedrijf ingehuurd.

En dat vuurwerk is dan simpel wat aan te doen: maak voordat het publiek er in mag een ronde door het stadion met vuurwerkhonden, dan ligt er echt niks meer.
  dinsdag 26 september 2023 @ 11:41:58 #74
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_210756664
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:18 schreef BEFEM het volgende:
Dat hoor ik wel vaker, maar dat maakt het toch simpel (nog even afgezien van de vraag hoe ze dat wel leuk, inside job ofzo?). Een sweep van de F-side een paar uur van te voren.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_210756677
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:41 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat hoor ik wel vaker, maar dat maakt het toch simpel (nog even afgezien van de vraag hoe ze dat wel leuk, inside job ofzo?). Een sweep van de F-side een paar uur van te voren.
Simpel is een groot woord, de Arena is vrij groot. Maar ja, dat is een oplossing die beter werkt dan fouilleren.

Daarnaast ben ik van mening dat vuurwerk niet het probleem is. Je kan met zoveel dingen het veld op gooien.
pi_210756685
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik ben nooit bij Ajax geweest, zou er niet eens over denken omdat ik dan in een omgeving kom waar ik me nooit thuis zal voelen. Maar wat ik begreep zijn de stewards een soort halve vrijwilligers die wel een vergoeding krijgen. Er wordt geen professioneel bedrijf ingehuurd.

En dat vuurwerk is dan simpel wat aan te doen: maak voordat het publiek er in mag een ronde door het stadion met vuurwerkhonden, dan ligt er echt niks meer.
Steward zijn is gewoon een baan bij Ajax, en er zijn er honderden.

Ik weet niet in hoeverre ze aan een beveiligingsbureau gelinked zijn. Niet allemaal hebben een Vtje, veel wel. Je hebt ook verschillende categorieën stewards, wel een stuk of 3/4.
pi_210756708
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:43 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Steward zijn is gewoon een baan bij Ajax, en er zijn er honderden.
Oké, maar het is geen fulltime baan en het zijn allemaal mensen die eerder als supporter kwamen. Dat is in elk geval wat ik lees. Van zulke mensen kun je niet verwachten dat die de stoere jongens van de F-Side gaan fouilleren, denk ik.
pi_210756759
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 11:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oké, maar het is geen fulltime baan en het zijn allemaal mensen die eerder als supporter kwamen. Dat is in elk geval wat ik lees. Van zulke mensen kun je niet verwachten dat die de stoere jongens van de F-Side gaan fouilleren, denk ik.
Dat klopt niet. Het zal voor het merendeel geen fulltime baan zijn, er zijn immers niet vaak wedstrijden. Maar je hebt er wel tussenzitten die het al meer dan 10 jaar doen. Het is ook niet alleen bij thuiswedstrijden maar ook uit, Europees en ook bij Jong Ajax etc.

En een deel zal waarschijnlijk Ajax supporter zijn, maar nooit naar wedstrijden zijn gegaan, maar ook een groot deel boeit het niet. Je hebt echt een verkeerd beeld van stewards bij Ajax (ik weet niet hoe het bij andere clubs is).

Verder is dat ook niet de kern van het probleem, het probleem is dat je een paar honderd lui bij elkaar hebt die best met je willen knokken als je hun vuurwerk afpakt.
  dinsdag 26 september 2023 @ 13:22:27 #79
346939 Janneke141
pi_210757638
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 22:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Alleen die werken niet meer.

Da's wellicht een beetje een subjectieve stelling maar in de zes jaar dat ik docent middelbare school was, heb ik aan de harde methode bijzonder weinig gehad.

Die complete cultuur van jongeren is anders dan toen wij (begin 30 in mijn geval) daar in de klas zaten, ook op het gebied van machtsverhouding, consequentie en autonomie. Die oude aanpak heet niet voor niets zo. 't is achterhaald, werkt gewoon niet meer. Snap dat het leuk klinkt maar die invalshoek is niet realistisch. Je zult mee moeten gaan met de verandering in manier van leven die veel groter is dan de invloed van het onderwijs op een leven.

En in de praktijk betekent dat meer praten, begrijpen, rekening houden met elkaar. Ik vind dat niet perse een slechte ontwikkeling.
Een kleine nuance bij mijn post is denk ik dan wel op zijn plaats: ik ben er geen voorstander van om de omgangsvormen uit klaslokalen van de jaren '50 terug te brengen. De tuchtcultuur uit die tijd (ook zonder de lange lat) is zonder meer achterhaald en drijft kinderen in deze tijd alleen maar verder van je af in plaats van dat je ze kan bereiken en vooruit kan helpen. Ik zal dat als docent alleen maar beamen.

Neemt niet weg dat Nederlandse schoolklassen internationaal bekend staan als onrustig. De vrijheid en ongedwongenheid heeft zoals gezegd veel voordelen voor de kinderen, maar dat gaat soms wel ten koste van de leeropbrengst. Dat moet in balans blijven, en ik denk niet dat we nog verder richting de rommelige kant moeten, als ik eerlijk ben.

Maar dit alles valt allemaal onder de verantwoordelijkheid van leraren en scholen, en tot op zekere hoogte bij ouders om je kinderen wat fatsoen en verantwoordelijkheid bij te brengen. Bij de politiek ligt dat zeker niet, ook niet waar Beertema vindt van wel.

Waar ik op doelde was als het ware de noodrem. De systeemtechnische mogelijkheden die je hebt als een leerling echt niet binnen je school kan of wil functioneren. Doordat je een leerling niet meer van school mag sturen ben je te snel door je sanctiemogelijkheden heen bij ernstig grensoverschrijdend gedrag. Je kunt een leerling een of twee keer schorsen en daarna ben je eigenlijk klaar. En leerlingen die de boel doelbewust saboteren hebben dat in de gaten, dus daarna wordt het alleen nog maar erger. En dát is wat mij betreft moet veranderen. We doen hard ons best om voor iedereen een plek te vinden en iedereen wat te leren, maar als iemand doelbewust de boel blijft saboteren dan moet de schoolleiding een streep kunnen trekken, tot hier en niet verder. Dat kan nu niet en dat moet w.m.b. veranderen.
  dinsdag 26 september 2023 @ 13:24:17 #80
346939 Janneke141
pi_210757650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 07:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij is het helemaal geen relevante vraag of het gaat. Het moet, punt. En als dat betekent dat je twee uur voor aanvang wedstrijd bij de poort moet staan dan is dat zo. Gooi er meteen een alcoholverbod in het stadion overheen, dan is iedereen ook weer een beetje nuchter als de wedstrijd begint. Lijkt me ook helpen.

Detectiepoortjes zijn handig voor messen en dergelijke, maar die reageren niet op vuurwerk toch?
pi_210757707
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 13:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens mij is het helemaal geen relevante vraag of het gaat. Het moet, punt. En als dat betekent dat je twee uur voor aanvang wedstrijd bij de poort moet staan dan is dat zo. Gooi er meteen een alcoholverbod in het stadion overheen, dan is iedereen ook weer een beetje nuchter als de wedstrijd begint. Lijkt me ook helpen.

Detectiepoortjes zijn handig voor messen en dergelijke, maar die reageren niet op vuurwerk toch?
Je hebt er ook waarmee je alles kunt zien, zoals die van de tassen op een vliegveld. Maar ik heb geen idee wat je dan aan lichaamsdelen ziet, eigenlijk...

Edit: hier vissen ze wel illegaal vuurwerk er uit met detectiepoortjes: https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20210313_63012859
pi_210758107
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 13:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Punt 1 is dat het helemaal niet mag, meer dan oppervlakkig fouilleren door stewards: https://www.rtlnieuws.nl/(...)tbal-politie-privacy
zie email 27 oktober
pi_210758189
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 14:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Punt 1 is dat het helemaal niet mag, meer dan oppervlakkig fouilleren door stewards: https://www.rtlnieuws.nl/(...)tbal-politie-privacy
Nou zou je een fakkel (tenminste, die van afgelopen weekend waren vrij lang) ook met een heel oppervlakkige fouillering er wel uit moeten kunnen halen, een cobra wordt al wel een ander verhaal.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:02:53 #84
346939 Janneke141
pi_210759569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 14:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Oh, is dat zo? Nou, dan wordt het tijd om dat te veranderen.
pi_210759656
Vanavond trouwens de kandidatenlijst van NSC, daar ben ik wel heel benieuwd naar. En ook naar de vraag of Omtzigt nog steeds het, naar mijn idee onverstandige, idee heeft om het aantal zetels op 1 of andere manier te beperken.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:30:10 #86
65846 Bocaj
47th President.
pi_210759781
Debat over Spreidingswet.

https://www.tweedekamer.n(...)t-over-spreidingswet

Ze hebben het nog steeds over draagvlak... :')
Draagvlak in inmiddels 0 volgens mij.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:33:34 #87
65846 Bocaj
47th President.
pi_210759802
Die Piri (PvdA) doet mij wel veel jeuk krijgen. (geen woord over inperking)
pi_210759845
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:30 schreef Bocaj het volgende:

Dat draagvlak is juist heel groot waar het nodig is: https://www.binnenlandsbe(...)rlement-door-te-gaan

De burgemeesters, ook die van de VVD, willen deze wet. De zwijgende meerderheid waarschijnlijk trouwens ook, alleen de grote monden op twitter niet.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:38:24 #89
346939 Janneke141
pi_210759849
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:30 schreef Bocaj het volgende:

Draagvlak onder nimby's is in deze geen relevant criterium.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:40:50 #90
65846 Bocaj
47th President.
pi_210759872
Natuurlijk staan veelal linkse gemeenten er achter.
De normale Nederlander wil het niet.
En gaan het zeker niet meer willen als ze overlast gaan ondervinden.
pi_210759888
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:40 schreef Bocaj het volgende:
Natuurlijk staan veelal linkse gemeenten er achter.
De normale Nederlander wil het niet.
En gaan het zeker niet meer willen als ze overlast gaan ondervinden.
Alleen is die overlast er alleen in de onderbuik van rechtse twitteraars, niet in de gemeentes met asielzoekerscentra: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-nauwelijks-overlast

En iemand als Bruls is niet links: https://m.limburger.nl/cnt/dmf20230708_93415726
En deze 174 VVDers ook niet: https://www.rtvnoord.nl/n(...)ereen-moet-bijdragen
Net zo min als Jan van Zanen: https://barendrechtsdagbl(...)gswet-er-nog-niet-is

Kortom: draagvlak is 0 is bewezen onzin.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:47:03 #92
65846 Bocaj
47th President.
pi_210759925
Overlast gaat gewoon komen als je OVERAL asielzoekers plaatst.
pi_210759939
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:47 schreef Bocaj het volgende:
Overlast gaat gewoon komen als je OVERAL asielzoekers plaatst.
En dat is dus ook niet het plan. Er komen gewoon asielzoekerscentra. Daar hebben we ervaring mee in dit land, die leveren geen overlast op.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:50:01 #94
65846 Bocaj
47th President.
pi_210759958
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is dus ook niet het plan. Er komen gewoon asielzoekerscentra. Daar hebben we ervaring mee in dit land, die leveren geen overlast op.
Natuurlijk is dat niet het plan... :')
pi_210760002
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Nee, overal zou wat gek zijn, vind je ook niet? Daar worden gewoon asielzoekerscentra voor opgericht. En uit eigen ervaring kan ik zeggen en uit cijfers en verhalen in kranten blijkt (neem dit: https://www.volkskrant.nl(...)oed-nieuws~ba74766e/) leveren die geen echte overlast op. Kom eens uit je onderbuikgevoelens en sta eens open voor de feiten.
pi_210760012
In de periferie is ruimte zat. Breng ze daar maar onder. Het is al druk zat in de randstad.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:57:26 #97
323876 michaelmoore
pi_210760058
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]
nee cruisseschepen wel
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:04:18 #98
323876 michaelmoore
pi_210760125
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
we hebben geen woningen he, al die oude mensen moeten in hun eengezinswoning blijven wonen in hun eentje tot ze dood gaan
pi_210760223
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
we hebben geen woningen he,
Klopt, dat is de oorzaak van het tekort aan asielzoekerscentra, want de instroom is niet bijzonder. De uitstroom naar huizen is alleen vrijwel onbestaande. Gelukkig zitten asielzoekerscentra niet in huizen.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:30:16 #100
65846 Bocaj
47th President.
pi_210760426
Ik blijf het een slecht plan vinden die spreidingswet.
Collegiaal misschien niet zo aardig maar die mensen gaan zich vervelen en trekken naar elke stad en dorp en gaan daar lopen klieren. (Stelen, bedreigen, etc.)
Nee, misschien niet allemaal maar wel meer als nu door de verdeling/spreiding.
Statistisch gezien wordt het erger.
En wil jij groepjes asielzoekers in je dorpscentrum?
Het geeft een onveilig gevoel.
Ik ga dan ook stemmen op de partij die het meest streng is op asiel. :Y
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:33:43 #101
346939 Janneke141
pi_210760464
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:30 schreef Bocaj het volgende:
Ik blijf het een slecht plan vinden die spreidingswet.
Collegiaal misschien niet zo aardig maar die mensen gaan zich vervelen en trekken naar elke stad en dorp en gaan daar lopen klieren. (Stelen, bedreigen, etc.)
Nee, misschien niet allemaal maar wel meer als nu door de verdeling/spreiding.
Statistisch gezien wordt het erger.
Het geeft een onveilig gevoel.
Ik ga dan ook stemmen op de partij die het meest streng is op asiel. :Y
Woon je in Arnhem?
pi_210760491
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:30 schreef Bocaj het volgende:

Ja, prima. Heb ik ook al genoeg ervaring mee. Over het algemeen ook aardige mensen als je eens tijd neemt voor een gesprek. Iets zegt mij dat jij er geen enkele ervaring mee hebt en nog nooit een asielzoeker hebt gesproken.
pi_210760504
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Woon je in Arnhem?
Aan het onderschrift te zien in Alabama.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:42:42 #104
65846 Bocaj
47th President.
pi_210760526
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Aan het onderschrift te zien in Alabama.
Sweet home Alabama. :muziek: :muziek:
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:43:27 #105
65846 Bocaj
47th President.
pi_210760536
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Woon je in Arnhem?
:N
Hoezo is het daar al mis?
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:46:52 #106
346939 Janneke141
pi_210760571
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:43 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:N
Hoezo is het daar al mis?
Nee, dan had je op Constant Kusters of Stefan Wijkamp kunnen stemmen.
pi_210760697
twitter

Die Idsinga met zn hele verhaal die weg ging bij de VVD? Die staat op de lijst bij Omtzigt.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 26 september 2023 @ 19:02:29 #108
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210760706
Herzberger :O vond haar in het begin nog wel eens wat zinnigs zeggen uit haar oude baan, maar daarna slaat ze veel vaker de plank mis dan de spijker op zijn kop.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210760915
Herzberger. :')

@monkyyy
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_210760926
80%-90% CDA'ers. :')
Nieuw elan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 26 september 2023 @ 19:39:48 #111
323876 michaelmoore
pi_210760980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die Idsinga met zn hele verhaal die weg ging bij de VVD? Die staat op de lijst bij Omtzigt.
veel inbreng aan ervaring en kennis van zaken, was te verwachten
ongelofelijk sterke lijst
https://www.trouw.nl/poli(...)utm_campaign=stdc_tr
https://www.telegraaf.nl/(...)chte-kandidatenlijst

quote:
Burgers zijn en doen vaak anders dan beleidmakers veronderstellen. Een diep en wederzijds wantrouwen is het gevolg.
Volgens Kim Putters, aftredend directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau, kan die kloof overbrugd worden met een nieuw sociaal contract.
Door Jan van Dam

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 26-09-2023 19:47:31 ]
pi_210760981
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:34 schreef superniger het volgende:
80%-90% CDA'ers. :')
Nieuw elan.
Dat is onzin
pi_210760995
Diederik Boomsma is wel een goede. 'Topjuriste' Palmen-Schlangen. Ik ben wel een fan van Rosanne Hertzberger, verfrissende denker, maar geen types die je makkelijk in het gareel houdt, denk ik. Het is dan de vraag of Omtzigts partijgenoten dezelfde vrijheid krijgen, die hij zelf altijd wenste te hebben.
pi_210761004
Dit lijkt wel een wat sterkere lijst dan BBB mee kwam. Of ook PvdA/GL trouwens.
pi_210761080
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:42 schreef bertrandtraore het volgende:
Dit lijkt wel een wat sterkere lijst dan BBB mee kwam. Of ook PvdA/GL trouwens.
Beter dan BBB is het al snel, ik zie niet zo zeer in waarom dit beter zou zijn dan PvdA/GL. Zeker omdat er nog geen volgorde staat. Wie weet is degene op wie jij hoopt wel een lijstduwer helemaal onderaan.
pi_210761093
Op welke plek staat Folkert Idsinga? De NOS lijkt te speculeren dat dit een mogelijke premierskandidaat is.
pi_210761097
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:52 schreef Gehrman het volgende:
Op welke plek staat Folkert Idsinga? De NOS lijkt te speculeren dat dit een mogelijke premierskandidaat is.
13.
zie email 27 oktober
pi_210761110
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Beter dan BBB is het al snel, ik zie niet zo zeer in waarom dit beter zou zijn dan PvdA/GL. Zeker omdat er nog geen volgorde staat. Wie weet is degene op wie jij hoopt wel een lijstduwer helemaal onderaan.
Er is wel een volgorde:
zie email 27 oktober
pi_210761138
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]
13.
Lijkt me dan niet logisch. Zou hij voor Nicolien gaan?
pi_210761146
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Staat de premierskandidaat überhaupt op de lijst?
zie email 27 oktober
pi_210761153
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er is wel een volgorde: [ afbeelding ]
Blij dat er iig gewoon 44 namen staan, dan lijkt dat 'voorzichtig groeien' toch losgelaten.
pi_210761164
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Staat de premierskandidaat überhaupt op de lijst?
Zou raar zijn als dat niet het geval is lijkt me.
pi_210761168
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:58 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Want?
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 26 september 2023 @ 19:59:11 #124
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210761173
Echt heel fijn dat Dilan straks gewoon de grootste wordt :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_210761176
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:58 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het hoeft niet, het kan best een goede bestuurder zijn die helemaal niet geschikt is als kamerlid.
pi_210761182
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Waarom zou hij het zelf niet willen?
pi_210761186
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:59 schreef onlogisch het volgende:
Echt heel fijn dat Dilan straks gewoon de grootste wordt :)
Die geef ik van de 3 kandidaten (NSC, Timmermans, Yeşilgöz) de minste kans, eerlijk gezegd.
  Moderator dinsdag 26 september 2023 @ 20:01:13 #128
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210761196
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die geef ik van de 3 kandidaten (NSC, Timmermans, Yeşilgöz) de minste kans, eerlijk gezegd.
Het Timmermans-effect lijkt nu alweer uitgwerkt. En NSC heeft teveel CDA'ers om echt vernieuwd te zijn. We gaan gewoon de eerste vrouwelijke premier leveren _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_210761200
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:00 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Waarom zou hij het zelf niet willen?
Hij wil niet: https://www.rtlnieuws.nl/(...)euw-sociaal-contract
Hij kan dat ook helemaal niet.
pi_210761261
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Want?
Het komt niet vaak voor dat er kabinetsleden worden benoemd die geen zetel in de kamer hebben. Voor premier zou dat de eerste keer zijn. Dan lijkt me de nummer 2 logischer.
pi_210761269
Ik vraag me toch een beetje af of de spreidingswet een goede uitwerking zal hebben. Als ik zie hoe weinig draagvlak onder de bevolking is om azielzoekers op te vangen dan weet ik het allemaal nog zo niet.
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:09:15 #132
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210761290
Rosanne Hertzberger is verschrikkelijk.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:09:18 #133
323876 michaelmoore
pi_210761293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vraag me toch een beetje af of de spreidingswet een goede uitwerking zal hebben. Als ik zie hoe weinig draagvlak onder de bevolking is om azielzoekers op te vangen dan weet ik het allemaal nog zo niet.
misschien moeten we woningen gaan bouwen en zal dat ten koste gaan van onze zeldzaam waardevolle weilanden
pi_210761301
Bij de provinciale verkiezingen op JA21 gestemd. Nu gaat mijn stem naar Timmermans
pi_210761321
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Het komt niet vaak voor dat er kabinetsleden worden benoemd die geen zetel in de kamer hebben. Voor premier zou dat de eerste keer zijn. Dan lijkt me de nummer 2 logischer.
De meeste kabinetsleden van Rutte IV stonden niet op de lijst. Voor een premier zou het ook niet nieuw zijn, al is het wel meer dan 50 jaar geleden geloof ik.
pi_210761325
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
Bij de provinciale verkiezingen op JA21 gestemd. Nu gaat mijn stem naar Timmermans
Politieke schizofrenie in actie.
pi_210761331
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
Das wel een hele switch
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:12:44 #138
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210761344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dilan gaat straks af als een gieter. Dat ging al gruwelijk mis bij Twan Huys of all places.
pi_210761366
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Dat komt echt vaak genoeg voor. Ernst Kuipers, Dijkgraaf, Uslu, van Gennip. Roep ik zo uit m’n hoofd. En ik sluit niet uit dat er meer zijn.
zie email 27 oktober
pi_210761367
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:01 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Het Timmermans-effect lijkt nu alweer uitgwerkt. En NSC heeft teveel CDA'ers om echt vernieuwd te zijn. We gaan gewoon de eerste vrouwelijke premier leveren _O_
Zn echte effect zal pas blijken als we de campagne echt ingaan.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:15:45 #141
346939 Janneke141
pi_210761375
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Dat is nou net waar die spreidingswet voor bedoeld is. Als iedereen in ieder boerenkutdorp zegt 'Niet hier' dan kun je nergens een AZC neerzetten. En ze zijn toch echt nodig.

Als de gemeentes er onderling niet uitkomen op basis van vrijwilligheid, dan moet het desnoods maar met dwang vanuit Den Haag. Je kunt die mensen nou eenmaal niet wegtoveren, al pretenderen sommigen dat die oplossing wel zou bestaan.
pi_210761380
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dilan gaat straks af als een gieter. Dat ging al gruwelijk mis bij Twan Huys of all places.
Dilan heeft een uitdaging, “haar” thema’s komen niet aan bod. En door dat ze het kabinet heeft opgeblazen is ze qua thema’s wel vastgezet.

Maar tegelijkertijd, je kunt er nog niet zo veel over zeggen. November is nog ver, nog zat tijd voor zwarte zwanen om langs te komen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:16:25 #143
346939 Janneke141
pi_210761382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Alsof het een VVD'er wat uitmaakt dat ze niet weet hoe hoog de bijstand is.
pi_210761383
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Das wel een hele switch
Ben student geworden
pi_210761397
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is nou net waar die spreidingswet voor bedoeld is. Als iedereen in ieder boerenkutdorp zegt 'Niet hier' dan kun je nergens een AZC neerzetten. En ze zijn toch echt nodig.

Als de gemeentes er onderling niet uitkomen op basis van vrijwilligheid, dan moet het desnoods maar met dwang vanuit Den Haag. Je kunt die mensen nou eenmaal niet wegtoveren, al pretenderen sommigen dat die oplossing wel zou bestaan.
Gewoon spreiden op inwonertal. Het probleem van het migratiebeleid (in den brede, niet uitsluitend asiel) is dat de voordelen op een andere plek neerslaan dan de nadelen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:19:01 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210761407
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat komt echt vaak genoeg voor. Ernst Kuipers, Dijkgraaf, Uslu, van Gennip. Roep ik zo uit m’n hoofd. En ik sluit niet uit dat er meer zijn.
Gelukkig maar, lang leve de partijdemocratie. Een ministerie bestieren en er de politieke eindverantwoordelijkheid voor dragen is echt wel wat anders dan volksvertegenwoordiger zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:19:07 #147
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210761409
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Alsof het een VVD'er wat uitmaakt dat ze niet weet hoe hoog de bijstand is.
Dat lijkt me stug, maar als haar feitenkennis zo erbarmelijk is heeft ze een groot probleem. Daar loopt een Timmermans zo overheen. Van alle debatten die ik haar in de kamer heb zien voeren, is het ook verre van de woordkunstenaar die Rutte is.

Job Cohen kon zich ooit nooit meer vertonen toen hij de prijs van een brood niet wist.
pi_210761422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:19 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dat lijkt me stug, maar als haar feitenkennis zo erbarmelijk is heeft ze een groot probleem. Daar loopt een Timmermans zo overheen. Van alle debatten die ik haar in de kamer heb zien voeren, is het ook verre van de woordkunstenaar die Rutte is.

Job Cohen kon zich ooit nooit meer vertonen toen hij de prijs van een brood niet wist.
Het zit nog een laag dieper: Dilan wil helemaal praten over bestaanszekerheid, woningmarkt en dat soort thema’s. Die wil het hebben over veiligheid, immigratie, economie.

En daar gaat het niet over.
zie email 27 oktober
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:22:16 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210761439
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het zit nog een laag dieper: Dilan wil helemaal praten over bestaanszekerheid, woningmarkt en dat soort thema’s. Die wil het hebben over veiligheid, immigratie, economie.

Desalniettemin zullen er vele goudentickethouders vooral stemmen voor 'zekere' beloftes van behoud van de HRA en lagere benzineprijzen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210761457
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar hoe beloof je dat het niet zoals Ter Apel wordt?
Ik heb er een beetje hard hoofd in
pi_210761475
quote:

[..]

Timmermans sleept er desnoods nog de zelfverzonnen laatste gedachten bij van iemand die rond het debat overleden is om zijn punt kracht bij te zetten.
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:26:07 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210761483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:25 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Timmermans sleept er desnoods nog de zelfverzonnen gedachten bij van iemand die rond het debat overleden is om zijn punt kracht bij te zetten.
ben jij nu Timmermans' verzinsels aan het verzinnen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210761488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Desalniettemin zullen er vele goudentickethouders vooral stemmen voor 'zekere' beloftes van behoud van de HRA en lagere benzineprijzen.
Oh zeker. Maar die laatste zeg 10% daar gaat het om, het zit in de peilingen allemaal heel dicht bij elkaar.
zie email 27 oktober
pi_210761500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dan moet je kunnen filteren aan de poort. Helaas, kan dat niet.
pi_210761508
NSC wordt dus vooral oude cda-wijn in nieuwe zakken. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:29:48 #156
346939 Janneke141
pi_210761515
quote:

[..]

Oh, begrijp me goed, Dilan is een natte krant. Tel daarbij op wat trein zegt over de onderwerpen die op dit moment van belang zijn en ze zit momenteel niet aan de goede kant van de streep.

Maar aan het einde draait het niet om wie er gelijk heeft, of wie er objectief het beste verhaal heeft. Het draait om beeldvorming, en de VVD is als geen ander in staat om beeldvorming de goede kant op te draaien. Juist omdat sommige fouten die ze gaat maken, niet eens worden opgemerkt door de potentiële stemmers.
pi_210761517
quote:

[..]

Over een maandje begint de telegraaf er wel vaker over om haar thema's zo weer op tafel te krijgen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:30:55 #158
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210761527
Als ze bij de VVD alsnog met een heel rechts asielgeluid komen kan PvdA/GL dat simpel counteren door gewoon te roepen: "oh, dat kan Dilan wel zeggen nu, maar Klaver haalt dat er in de coalitieonderhandelingen wel uit". Dan heeft de VVD een probleem.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210761534
quote:

[..]
Ter Apel is GEEN asielzoekerscentrum, maar een aanmeldcentrum. Alsof je een snelweg met een dorpsweg vergelijkt. Asielzoekerscentra geven geen overlast, het aanmeldcentrum in Ter Apel helaas wel.
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:32:57 #160
346939 Janneke141
pi_210761546
quote:

[..]
Ik beloof niks. Maar de AZC's die er moeten komen zijn niet ter vervanging van Ter Apel, maar ter vervanging van allerlei tijdelijke noodopvang die niet alleen drie keer zo duur is als reguliere AZC's maar ook nog eens de meest goedbedoelende asielzoeker horendol maakt omdat ie iedere drie maanden van hot naar her wordt gesleept.
pi_210761554
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:30 schreef -XOR- het volgende:
Als ze bij de VVD alsnog met een heel rechts asielgeluid komen kan PvdA/GL dat simpel counteren door gewoon te roepen: "oh, dat kan Dilan wel zeggen nu, maar Klaver haalt dat er in de coalitieonderhandelingen wel uit". Dan heeft de VVD een probleem.
Want? Dan gaan stemmers naar de PVV of blijven ze thuis? Of stemmen ze toch maar Verenigd Links? Bovendien: Klaver met zijn geweldige track record, wanneer het aankomt op formeren en regeren?
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:37:17 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210761600
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:34 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Want? Dan gaan stemmers naar de PVV of blijven ze thuis? Of stemmen ze toch maar Verenigd Links? Bovendien: Klaver met zijn geweldige track record, wanneer het aankomt op formeren en regeren?
Als je aannemelijk kunt maken dat er waarschijnlijk over het centrum geregeerd gaat worden gelooft niemand meer in een strenge VVD qua streng asielbeleid, dus rechtse VVD-kiezers zullen dan overstappen naar Geert. Het zou dus niet handig zijn voor de VVD om van asiel een te groot thema te maken. Van de naam Klaver gaan bij de rechterkant-VVD-stemmer de nekharen overeind staan dus daarmee kun je ze makkelijk triggeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:38:27 #163
410477 Fietsertje70
pi_210761610
Er zijn gewoon al rond de 200 AZC's in Nederland. En in de meeste gevallen gaat dat gewoon goed (op Budel na denk ik). En hoe meer AZC's, hoe minder massaal ze hoeven te zijn.
pi_210761612
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je aannemelijk kunt maken dat er waarschijnlijk over het centrum geregeerd gaat worden gelooft niemand meer in een strenge VVD qua streng asielbeleid, dus rechtse VVD-kiezers zullen dan overstappen naar Geert. Het zou dus niet handig zijn voor de VVD om van asiel een te groot thema te maken.
En het klimaat wel voor Verenigd Links? Of gelden dan opeens andere wetten?
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:39:31 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210761622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:38 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
En het klimaat wel voor Verenigd Links? Of gelden dan opeens andere wetten?
Huh? Je kunt een boel zeggen van linkse beloftes maar niet dat ze er geen klimaatmaatregelen door hebben gekregen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_210761631
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:38 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er zijn gewoon al rond de 200 AZC's in Nederland. En in de meeste gevallen gaat dat gewoon goed (op Budel na denk ik). En hoe meer AZC's, hoe minder massaal ze hoeven te zijn.
Definieer 'goed'. Het is vooral nogal prijzig.
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:41:24 #167
323876 michaelmoore
pi_210761641
quote:
o dat gaat in dit tempo wel naar de 1000

we zullenwe toch ooit een keer aan het werk laten gaan toch, of blijven ze 100 jaar opgesloten?/
100 keer guantanamo bay, in ieder weiland een
pi_210761643
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:40 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Definieer 'goed'. Het is vooral nogal prijzig.
Ik hoorde dat wij voordeliger uit zijn om asielzoekers op te kopen.
pi_210761645
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:39 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Huh? Je kunt een boel zeggen van linkse beloftes maar niet dat ze er geen klimaatmaatregelen door hebben gekregen.
Dan gaan die stemmers, links van Verenigd Links, toch naar de PvdD?
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:43:15 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210761660
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:41 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Neuh waarom? Er is momenteel echt geen onvrede bij linkse kiezers omtrent klimaatmaatregelen, of in ieder geval niet van de strekking dat die te summier zouden zijn. Andersom is dat bij rechtse kiezers en asiel natuurlijk wel het geval.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:43:17 #171
323876 michaelmoore
pi_210761662
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:41 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
timmermans gaat hier niet mee scoren
pi_210761723
quote:
Het is maar wat je 'goed' noemt:

Drie op vier medewerkers azc slachtoffer van ongewenst gedrag

Azc’s zuchten onder agressie bewoners: ’Messen, bijlen en drugs in huizen’
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:51:50 #173
323876 michaelmoore
pi_210761784
quote:

[..]

beste meid maar ik zie de rasechte VVD ers niet op DiIlan stemmen
pi_210761806
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:29 schreef xpompompomx het volgende:
De appel valt niet ver van de boom
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:53:09 #175
323876 michaelmoore
pi_210761810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
mensen die het goed hebben die gaan niet hun stem vastleggen voor die paar jaarlijkse tientjes,
  dinsdag 26 september 2023 @ 20:54:23 #176
323876 michaelmoore
pi_210761827
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2023 20:29 schreef xpompompomx het volgende:
maar wel een eerlijke CDA met kennis van zaken denk ik , niet een die uit elkaar is gespeeld door Mark Rutte

veel mensen zullen dat wel aantrekkelijk vinden in deze rare tijden
pi_210762009
Waarom zou je kandidaat worden voor een partij die nog geen programma heeft?
pi_210762047
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:11 schreef MoreDakka het volgende:
De partij heeft wel een programma, de kandidaten hebben er zelfs aan meegeschreven.
pi_210762052
quote:
Veel partijen hebben nog geen of pas sinds kort een programma voor de komende verkiezingen. :?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_210762064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
De partij heeft wel een programma, de kandidaten hebben er zelfs aan meegeschreven.
Dit is onjuist.

quote:
Nu de lijst van NSC er is, is het volgende doel een verkiezingsprogramma. Er ligt volgens Omtzigt al een concept, geschreven door Van Hijum. Het is de bedoeling dat de kandidaten daar nog invloed op kunnen uitoefenen.
pi_210762070
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Veel partijen hebben nog geen of pas sinds kort een programma voor de komende verkiezingen. :?
Die partijen bestonden al langer.
pi_210762174
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is onjuist.
[..]

Andere bronnen zeggen wat anders. In elk geval hebben ze allemaal met Omtzigt gepraat over de inhoud.

Ik vind die Casper Veldkamp, ex-ambassadeur en huidig bewindvoerder van de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling wel interessant. Hij is tegen meer overdracht van bevoegdheden van lidstaten naar de EU, tegen de transferunie, wil migratie verminderen, maar kijkt daarbij nadrukkelijk ook naar studenten en arbeidsmigratie. Met zijn achtergrond zie ik hem zo minister worden, sla je in Europa geen slecht figuur mee.

https://fd.nl/politiek/14(...)tschap-geen-promotie
  dinsdag 26 september 2023 @ 21:36:17 #183
323876 michaelmoore
pi_210762230
quote:
hebben ze wel alleen jij weet het nog niet

Omtzigt degradeert het CDA tot een beginnersclubje
pi_210762254
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ach ja, verkiezingsprogramma's. Zowel VVD, BBB, NSC en CDA zeggen een hoger minimumloon te willen (zonder verder te vertellen hoe hoog dat minimumloon dan zou moeten worden of op welke termijn) en zich ONTZETTEND druk te maken over bestaanszekerheid. Alleen gaven ze niet thuis toen PvdA-GL een motie indiende om het minimumloon per 1 januari met 23 cent extra te verhogen. Dan zou het 13,50 per uur worden ipv 13,27 per uur.

Ze rolden de afgelopen tijd over elkaar heen om te roepen hoe ongelooflijk killing juist díé 23 cent extra per uur de economische rampspoed in zou luiden. :D

Dus ja, zo diep zit het blijkbaar niet met die bestaanszekerheid en 'werken moet lonen' bij die partijen :D Wat ze er verder ook in hun verkiezingsprogramma over in hebben staan of nog willen zetten.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 26 september 2023 @ 21:40:33 #185
323876 michaelmoore
pi_210762269
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Andere bronnen zeggen wat anders. In elk geval hebben ze allemaal met Omtzigt gepraat over de inhoud.

Ik vind die Casper Veldkamp, ex-ambassadeur en huidig bewindvoerder van de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling wel interessant.
Hij is tegen meer overdracht van bevoegdheden van lidstaten naar de EU, tegen de transferunie, wil migratie verminderen, maar kijkt daarbij nadrukkelijk ook naar studenten en arbeidsmigratie.
Met zijn achtergrond zie ik hem zo minister worden, sla je in Europa geen slecht figuur mee.

https://fd.nl/politiek/14(...)tschap-geen-promotie
wat een rake opmerkingen
Nu heb ik wel het idee dat NSC een stabiele verbetering van het CDA kan zijn ,
quote:
De 55-jarige Veldkamp maakte carrière in de diplomatieke dienst en was, tot hij deze zomer via een bericht op X afscheid nam, een actieve CDA'er. Sinds drie jaar is hij als bewindvoerder van de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBRD) in Londen. Tijdens de corona-uitbraak was hij tijdelijk zaakgelastigde voor Nederland in Brussel.

Eerder was hij vier jaar ambassadeur in Athene, tijdens de euro- en migratiecrisis, en daarvoor in Tel Aviv. Hij is getrouwd, zijn vrouw is Frans, en heeft vier kinderen die allemaal het huis uit zijn.
Via de telefoon, hij is op de dag van de presentatie op zijn werk in Londen, legt Veldkamp uit waarom hij de overstap wil maken naar de actieve politiek en NSC.
'Er hangt verandering in de lucht, bij veel mensen is het vertrouwen weg dat het met de gevestigde politiek goed komt', zegt hij. NSC is volgens hem de 'optimistische partij voor de ontevreden burger'.
quote:
Veldkamp heeft zijn huidige baan nog niet opgezegd, zegt hij desgevraagd. Hij werkt voorlopig gewoon door in Londen. Ook al is hij -- NSC koerst in de peilingen op tussen de 25 en de 30 zetels -- zo goed al zeker van een zetel. '

Het is eerst aan de kiezer'. En is hij ook in de race voor een kabinetspost, hij werd immers al in 2006 getipt als staatssecretaris op Buitenlandse Zaken? 'Dat is niet aan de orde.

Als Pieter mij nodig heeft in de Tweede Kamer, ben ik de volle vier jaar beschikbaar.'

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 26-09-2023 21:47:09 ]
pi_210762295
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat gaan ze nog doen. Wel even goed lezen he :)
pi_210762304
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, dat gaan ze nog doen. Wel even goed lezen he :)
Er stond net in elk geval bij Trouw en AD dat ze al hadden meegekeken. Wel even goed lezen ;)

Edit: staat er nog

quote:
Dit weekeinde hebben de kandidaten elkaar voor het eerst ontmoet, op landgoed Zonheuvel in Doorn. Uit 2400 kandidaten schiftte een ‘tiental HR-managers’, aldus Omtzigt, de beste aspirant-Kamerleden.

Zij mochten ook meepraten over het verkiezingsprogramma, maar dat is nog altijd niet openbaar. Omtzigt houdt zo zijn kaarten tegen de borst over wat hij nu precies wil en vindt.
https://www.ad.nl/politie(...)e-politici~a03014e2/
  dinsdag 26 september 2023 @ 21:47:49 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210762333
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ach ja, verkiezingsprogramma's. Zowel VVD, BBB, NSC en CDA zeggen een hoger minimumloon te willen (zonder verder te vertellen hoe hoog dat minimumloon dan zou moeten worden of op welke termijn) en zich ONTZETTEND druk te maken over bestaanszekerheid. Alleen gaven ze niet thuis toen PvdA-GL een motie indiende om het minimumloon per 1 januari met 23 cent extra te verhogen. Dan zou het 13,50 per uur worden ipv 13,27 per uur.

Ze rolden de afgelopen tijd over elkaar heen om te roepen hoe ongelooflijk killing juist díé 23 cent extra per uur de economische rampspoed in zou luiden. :D

Dus ja, zo diep zit het blijkbaar niet met die bestaanszekerheid en 'werken moet lonen' bij die partijen :D Wat ze er verder ook in hun verkiezingsprogramma over in hebben staan of nog willen zetten.
Bestaanszekerheid is door VVD-PvdA-D66-CDA met hun neoliberale experiment al volledig gesloopt; doekjes voor het bloeden biedt men nu aan, beseffende dat heel dat gegoochel met vrije markten en participatie en zelfredzaamheid een enorme blunder is geweest.

Het is alleen niet meer terug te draaien. De doos van Pandora is open, en de wanstaltige gedrochten 'flexibilisering', 'eigen verantwoordelijkheid', 'welzijn nieuwe stijl', 'decentralisering' en 'Wmo' gaan er niet meer in terug. Zorg ervoor dat je heel kapitaalkrachtig wordt, want zoals het er nu naar uitziet is er straks sowieso geen middenklasse meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 26 september 2023 @ 22:12:33 #189
346939 Janneke141
pi_210762674
Men heeft het vandaag in de Tweede Kamer gehad over de nieuwe concessie voor de NS. Die wil de minister graag opnieuw onderhands verstrekken, wat helemaal niet mag, maar daar zullen zich nog wel wat juristen over gaan buigen schat ik in. Heikel punt was natuurlijk de spitsheffing, een vinding van NS-topman Wouter Koolmees. Dus, wat schetst onze verbazing:

quote:
De spitsheffing is een langgekoesterde wens van de NS, maar ligt bij reizigers zeer gevoelig. Ook politici zijn, mede met het oog op de naderende verkiezingen, allerminst geneigd het plan te omarmen. Dat werd tijdens het debat dinsdagavond direct duidelijk. Alle aanwezige Kamerleden, op D66 na, verwezen het plan direct naar de prullenbak.
Dan denk je, die houden hun oud-collega de hand boven het hoofd. Maar nee hoor, D66 gaat volle poelie voor de forensenboete:

quote:
D66 is niet per se tegenstander van een heffing, maar eist bijvoorbeeld dat ‘ie enkel wordt ingevoerd als dat ook voor de weg gaat gelden.
Voor de gelegenheid wordt ook het al zes keer afgeschoten tijdsgedifferentieerde rekeningrijden maar weer eens uit de mottenballen gehaald. Volgens mij wíl D66 graag terug naar 3 zetels bij de volgende verkiezingen, of niet?
pi_210762698
Lekker filibusteren door de PVV nu *O*
Benieuwd tot hoe laat het door gaat :z
  dinsdag 26 september 2023 @ 22:20:27 #191
346939 Janneke141
pi_210762761
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 22:14 schreef Dutch_view het volgende:
Lekker filibusteren door de PVV nu *O*
Benieuwd tot hoe laat het door gaat :z
Oh god :')
pi_210762800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 22:12 schreef Janneke141 het volgende:
Men heeft het vandaag in de Tweede Kamer gehad over de nieuwe concessie voor de NS. Die wil de minister graag opnieuw onderhands verstrekken, wat helemaal niet mag, maar daar zullen zich nog wel wat juristen over gaan buigen schat ik in. Heikel punt was natuurlijk de spitsheffing, een vinding van NS-topman Wouter Koolmees. Dus, wat schetst onze verbazing:
[..]
Dan denk je, die houden hun oud-collega de hand boven het hoofd. Maar nee hoor, D66 gaat volle poelie voor de forensenboete:
[..]
Voor de gelegenheid wordt ook het al zes keer afgeschoten tijdsgedifferentieerde rekeningrijden maar weer eens uit de mottenballen gehaald. Volgens mij wíl D66 graag terug naar 3 zetels bij de volgende verkiezingen, of niet?
Een forenzenboete, wat een verbazing dat elitepartij D66 daar voor is zeg. Lekker makkelijk vanuit het thuiskantoor met regie over de eigen agenda.
zie email 27 oktober
pi_210762858
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er stond net in elk geval bij Trouw en AD dat ze al hadden meegekeken. Wel even goed lezen ;)

Dat spreekt elkaar niet tegen. Ze mogen pas mee gaan praten nu de kandidatenlijst er is. Dat komt omdat er nog geen programma is, er staat ook niet dat ze dat hebben ingezien.

[ Bericht 8% gewijzigd door trein2000 op 26-09-2023 22:30:34 ]
pi_210762873
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Het is alleen niet zoals in USA, je mag niet uit kookboeken en telefoongidsen voorlezen ;(
pi_210762886
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 22:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Een forenzenboete, wat een verbazing dat elitepartij D66 daar voor is zeg. Lekker makkelijk vanuit het thuiskantoor met regie over de eigen agenda.
Is het spreiden van treinverkeer niet efficientier?!

Ook een raar woord "forenzenboete", werkgevers zouden dat in het geval van forenzen veelal betalen. Dus voor hen geen "boete". Dat gezegd hebbende zou aan de ene kant een verhoging gekoppeld met aan de andere kant een verlaging of simpelweg een verlaging buiten de spits veel populairder en misschien ook redelijker zijn uiteraard. Maar ja, daar moet je dan financiële dekking voor vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 26-09-2023 22:38:55 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_210762914
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Oh en de VVD is pas om 04:00 aan de beurt :D
pi_210762949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
simpelweg een verlaging buiten de spits veel populairder
Voor 5,60 per maand reis je al met 40% korting buiten de spits.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_210763193
twitter

Pijnlijk homofobe tweet van Bikker die veel boze reacties oproept.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2023 23:20:33 ]
pi_210763384
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 23:16 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

twitter
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_210763412
Markuszower stop er na 2 uren al mee. Flopshow.
  woensdag 27 september 2023 @ 00:43:13 #201
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_210763473
Piri is wel lekker op dreef 💪
If you can dream it, you can do it...
pi_210763854
quote:
[ twitter ]

Ik vind deze tweet nauwelijks te volgen (qua zinsbouw e.d.), maar als ze hier inderdaad mee bedoelt wat ze lijkt te bedoelen dan vind ik dit inderdaad ook heel dom. Hoeft trouwens niet homofoob te zijn, HIV krijg je net als HPV alleen bij wisselende seksuele contacten, het mag duidelijk zijn dat de CU die levensstijl niet voor staat. Al moet je gewoon ook verstandig zijn en begrijpen dat veel mensen wel zo leven en daar dus ook de samenleving op inrichten. Een middel dat een overdraagbare ziekte kan voorkomen lijkt me best handig, zeker voor maar 7 miljoen (dat is echt niks op het zorgbudget).

Homofobie vind ik minder waarschijnlijk, Bikker heeft zich zelf ingezet voor Holterhues in de Eerste Kamer. En dat is een praktiserende homo. Ik denk echt dat het afzetten is tegen een levensstijl waarbij je 's morgens nog niet weet bij wie je 's avonds in bed ligt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 27-09-2023 07:40:51 ]
pi_210763998
quote:

[..]
[ afbeelding ]
En dan maar 2 uur vullen _O-
  woensdag 27 september 2023 @ 07:47:37 #204
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210764073
quote:

[..]
[ afbeelding ]
PvdA met kip piri piri _O_
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210764298
quote:
[ twitter ]

Wat een domme tweet, maar natuurlijk lekker scoren bij de religieuze achterban, ook de CU wil wat restanten van het CDA :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 27 september 2023 @ 08:32:55 #206
346939 Janneke141
pi_210764321
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat een domme tweet, maar natuurlijk lekker scoren bij de religieuze achterban, ook de CU wil wat restanten van het CDA :')
Dit lijkt me niet electoraal, dit lijkt me uit overtuiging van de afzender.
pi_210764331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit lijkt me niet electoraal, dit lijkt me uit overtuiging van de afzender.
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk, dat komt hier voor de CU mooi natuurlijk bij elkaar.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210764334
De hele spreidingswet is gewoon een probleem wat je niet wilt/kunt oplossen als overheid en nu maar over de muur flikkert bij anderen.

Over 2 jaar is er dan weer de discussie dat er geen geld voor is om het netjes uit te voeren, de gemeenten moeten beknibbelen op voorzieningen en/of de belastingen moeten verhogen, er problemen ontstaan op de plek waar deze mensen concentreren, over 3 jaar het probleem dat er geen woningen zijn om vanuit de "gemeentelijke opvang plekken" door te stromen (dus dan doen we maar 6 maanden voorrang voor asielzoekers oid) en over 4 jaar klagen we dat zoals nu ter apel vol zit straks hotel van der valk in oss vol zit.
  woensdag 27 september 2023 @ 08:38:32 #209
346939 Janneke141
pi_210764364
Ook leuk: VVD-staatssecretaris Van der Burg moet een spreidingswet verdedigen waar zijn eigen fractie tegen gaat stemmen.
pi_210764521
Of je zorgt gewoon zelf voor veilige sex/voorbehoudsmiddelen zonder dat de staat/rest van de bevolking dit voor je moet betalen.
pi_210764527
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 07:03 schreef Hanca het volgende:
Ik denk echt dat het afzetten is tegen een levensstijl waarbij je 's morgens nog niet weet bij wie je 's avonds in bed ligt.
Alsof dat minder erg is dan homofobie. Dat verschrikkelijke opdringen van eigen overtuigingen door (zelfs wettelijk) andere overtuigingen te belemmeren in hun uitvoering is wat er mis mee is. Of dat nu tegen homo's, twintigers of swingers is gericht is totaal niet relevant.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_210764533
quote:
:')
  Moderator woensdag 27 september 2023 @ 09:08:23 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210764578
Ik was 42 jaar oud toen ik me realiseerde dat NSC alfabetisch maar 1 van NSB verwijderd is :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210764641
quote:
[ twitter ]

Waarom is het homofoob?
  woensdag 27 september 2023 @ 09:20:04 #215
38496 Perrin
pi_210764645
quote:
88s.gif Op woensdag 27 september 2023 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik was 42 jaar oud toen ik me realiseerde dat NSC alfabetisch maar 1 van NSB verwijderd is :o
Als ze met zwart-rode vlaggen gaan zwaaien dan weten we hoe laat het is.
pi_210765077
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Of je zorgt gewoon zelf voor veilige sex/voorbehoudsmiddelen zonder dat de staat/rest van de bevolking dit voor je moet betalen.
Eens, maar wat nou als zo'n investering van de Staat er onder de streep voor zorgt dat er minder mensen echt ziek worden met dus ook minder uitval in de arbeidsmarkt en onder de streep lagere zorgkosten? Wil je dan ook zo lekker principieel blijven of gaan we gewoon doen wat voor iedereen het beste is?
pi_210765124
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 07:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind deze tweet nauwelijks te volgen (qua zinsbouw e.d.), maar als ze hier inderdaad mee bedoelt wat ze lijkt te bedoelen dan vind ik dit inderdaad ook heel dom. Hoeft trouwens niet homofoob te zijn, HIV krijg je net als HPV alleen bij wisselende seksuele contacten, het mag duidelijk zijn dat de CU die levensstijl niet voor staat. Al moet je gewoon ook verstandig zijn en begrijpen dat veel mensen wel zo leven en daar dus ook de samenleving op inrichten. Een middel dat een overdraagbare ziekte kan voorkomen lijkt me best handig, zeker voor maar 7 miljoen (dat is echt niks op het zorgbudget).

Homofobie vind ik minder waarschijnlijk, Bikker heeft zich zelf ingezet voor Holterhues in de Eerste Kamer. En dat is een praktiserende homo. Ik denk echt dat het afzetten is tegen een levensstijl waarbij je 's morgens nog niet weet bij wie je 's avonds in bed ligt.
Bikker zal wel kwaad zijn dat ze zelf nooit zo'n tijd heeft meegemaakt :D
pi_210766474
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:57 schreef Kickinalfa het volgende:
CU is dacht ik dan weer wel voor voorbehoedmiddelen in het basispakket.
pi_210766480
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2023 10:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bikker zal wel kwaad zijn dat ze zelf nooit zo'n tijd heeft meegemaakt :D
Lijkt me sterk. Ik ken haar niet goed genoeg, maar ik heb zelf ook nooit zo'n tijd meegemaakt en daar ben ik alleen maar ontzettend gelukkig mee.
pi_210766805
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 13:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lijkt me sterk. Ik ken haar niet goed genoeg, maar ik heb zelf ook nooit zo'n tijd meegemaakt en daar ben ik alleen maar ontzettend gelukkig mee.
Je weet niet wat je mist >:)

Bovendien is het nooit te laat natuurlijk.
pi_210767501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Alsof dat minder erg is dan homofobie. Dat verschrikkelijke opdringen van eigen overtuigingen door (zelfs wettelijk) andere overtuigingen te belemmeren in hun uitvoering is wat er mis mee is. Of dat nu tegen homo's, twintigers of swingers is gericht is totaal niet relevant.
Maar hoe is het niet willen meebetalen aan een bepaalde levensstijl plotseling het opdringen van andere overtuigingen? Dat mag je even uitleggen...
pi_210768257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 14:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar hoe is het niet willen meebetalen aan een bepaalde levensstijl plotseling het opdringen van andere overtuigingen? Dat mag je even uitleggen...
Er is natuurlijk helemaal geen sprake van het meebetalen aan een bepaalde levensstijl. De pil wordt gewoon zelf betaald door de gebruikers. Alleen mogen mensen die zelf niet tot de risicogroep behoren, maar wél seks hebben met mensen uit die risicogroep er nu gebruik van maken (en dus ook betalen). De kosten bestaan uit de consulten en diagnostiek. Maar dat vindt Bikker maar verspilling van de kostbare tijd van een huisarts, dan moet je je maar kuis gedragen.
pi_210768476
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 15:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Er is natuurlijk helemaal geen sprake van het meebetalen aan een bepaalde levensstijl. De pil wordt gewoon zelf betaald door de gebruikers. Alleen mogen mensen die zelf niet tot de risicogroep behoren, maar wél seks hebben met mensen uit die risicogroep er nu gebruik van maken (en dus ook betalen). De kosten bestaan uit de consulten en diagnostiek. Maar dat vindt Bikker maar verspilling van de kostbare tijd van een huisarts, dan moet je je maar kuis gedragen.
En daarbij heeft Bikker dus de huisartsen aan haar kant: https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-huisarts-a4160517

Kortom: er is hier gewoon sprake van een politicus die luistert naar de professionals die het beleid moeten uitvoeren. Zou dat niet juist wat vaker moeten gaan gebeuren?

Dit hoort bij de GGD, helemaal niet bij een huisarts.
pi_210768704
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 15:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daarbij heeft Bikker dus de huisartsen aan haar kant: https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-huisarts-a4160517

Kortom: er is hier gewoon sprake van een politicus die luistert naar de professionals die het beleid moeten uitvoeren. Zou dat niet juist wat vaker moeten gaan gebeuren?

Dit hoort bij de GGD, helemaal niet bij een huisarts.
Ja ho, zo schuift het gelegenheidsargument wel door hè, nu zou het ineens te doen zijn omdat ze wil luisteren naar professionals. Ik kan het NRC-stuk niet lezen want paywall, maar ik vermoed dat de huisartsen zich verzetten omdat ze het al te druk hebben, niet omdat ze de zorg an sich onzinnig vinden. Daar is natuurlijk een gepaster antwoord op dan de zorg maar onthouden.
pi_210768889
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2023 15:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja ho, zo schuift het gelegenheidsargument wel door hè, nu zou het ineens te doen zijn omdat ze wil luisteren naar professionals. Ik kan het NRC-stuk niet lezen want paywall, maar ik vermoed dat de huisartsen zich verzetten omdat ze het al te druk hebben, niet omdat ze de zorg an sich onzinnig vinden. Daar is natuurlijk een gepaster antwoord op dan de zorg maar onthouden.
Ja, ik zeg ook niet dat ik het met Bikker eens ben. Ik denk dat verstandig investeren in preventie, ook al is het aan iets waar ieder die het krijgt in principe zelf wat had kunnen doen, best zinnig is. Maar het hoort niet bij de huisarts, het hoort bij de GGD en alleen daar.

En hetgene waar ik tegen in verweer kwam is dat Bikker homofoob zou zijn. Dat is totale onzin. Dat heeft haar inzet voor Holterhues op de lijst in de Eerste Kamer wel bewezen. Je mag met haar van mening verschillen over het nut van deze maatregel (dat doe ik zelf ook), maar haar daarom homofoob noemen is gewoon niet nodig en onwaar.
pi_210769481
quote:

[..]
Als je met een dergelijke vorm van 'meebetalen' een hoop ziekte, uitval en zorgkosten kunt besparen dan kun je nog moeilijk spreken van 'meebetalen aan'. Als je dan je eigen conservatieve blik daar zo in door laat schemeren en dus lekker principieel wilt gaan liggen doen, dan vind ik dat wel vallen onder het opdringen van andere overtuigingen ja.

"Deze maatregel beschermt mensen tegen ziekte, en de maatschappij tegen verzuim en zorgkosten. Maar we doen het niet want het mag niet van de grote tovenaar". :')

Meebetalen aan een levensstijl. Schei toch uit joh.
pi_210769525
Beertema gaat een boek over de PVV schrijven, met redelijk wat kritiek op Wilders: https://www.ad.nl/politie(...)-eergevoel~ad16fe80/
pi_210769762
quote:

[..]
kijk je eigen posts eens terug aub

dit is zo'n beetje wat je in elk topic doet: andere mensen laten meebetalen voor jouw ideeën/levensstijl/levensovertuiging
pi_210769971
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2023 17:52 schreef aTypisch het volgende:

[..]

dit is zo'n beetje wat je in elk topic doet: andere mensen laten meebetalen voor jouw ideeën/levensstijl/levensovertuiging
Ehm, jij snapt het verschil niet tussen armoedebestrijding of klimaatmaatregelen en mensen laten meebetalen voor een levensstijl. Wellicht kun je beter zelf eens wat gaan lezen.

Want ja, zorgen voor herverdeling is absoluut wat anders dan dit. Al ben ik het hier op zich niet eens mee oneens.
pi_210770006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ehm, jij snapt het verschil niet tussen armoedebestrijding of klimaatmaatregelen en mensen laten meebetalen voor een levensstijl. Wellicht kun je beter zelf eens wat gaan lezen.

Want ja, zorgen voor herverdeling is absoluut wat anders dan dit. Al ben ik het hier op zich niet eens mee oneens.
ah jouw herverdeling is wel goed, wat toevallig
pi_210770022
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2023 18:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ja, herverdeling is zelfs een grondwettelijke taak (artikel 20 GW).
pi_210770074
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2023 18:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Jij bent principieel tegen herverdeling? Of hoe moet ik bovenstaande interpreteren :?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210770108
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2023 17:52 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Stop jij nu eens met dat op de man spelen? Want het is toch echt wel genoeg geweest, je kan een punt ook maken zonder users persoonlijk aan te spreken wat je iedere keer weer doet.
pi_210770172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 18:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Jij bent principieel tegen herverdeling? Of hoe moet ik bovenstaande interpreteren :?
nee
pi_210771133
twitter
pi_210771329
quote:
Er zitten wel grote verschillen in:

Ipsos: VVD 27, NSC 25, PvdAGL 21, PVV 18, BBB 13, D66 9, PvdD 7, CU 5, SP 5, CDA 4, SGP 3, FvD 3, JA21 3, Denk 3, Volt 3, Bij1 1

I&O: GLPvdA 29, VVD 27, NSC 25, PVV 18, BBB 12, PvdD 6, D66 5, CDA 5, SP 5, CU 4, SGP 4, FvD 4, Volt 3, Denk 2, JA21 1

De Hond: NSC 27, PvdAGL 24, VVD 24, PVV 17, BBB 14, D66 7, PvdD 6, CDA 6, FvD 5, CU 4, SP 4, Volt 4, JA21 2, SGP 2, Denk 2, 50plus 1, BVNL 1

Vooral voor D66 dus juist ook wel een groot verschil. 9 zetels is historisch gezien een redelijk goed resultaat, 5 is wel een drama. Ipsos lijkt VerenigdLinks heel laag in te schatten.
  Vis een optie? woensdag 27 september 2023 @ 20:31:58 #237
70532 loveli
N
pi_210771366
I&O SGP 4. Dat lijkt me de minst betrouwbare peiling van het stel.
crap in = crap out
pi_210771575
Gerbrandy blijkbaar no1 voor d66 in het EP. Heeft Belhaj mooi goed gegokt _O-
zie email 27 oktober
pi_210771587
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:31 schreef loveli het volgende:
I&O SGP 4. Dat lijkt me de minst betrouwbare peiling van het stel.
1 zetel valt altijd binnen de foutmarge. Verder zijn er best zeer conservatieve mensen die teleurgesteld zijn in Baudet, je hoort vaker dat die SGP overwegen.
  Vis een optie? woensdag 27 september 2023 @ 21:07:00 #240
70532 loveli
N
pi_210771765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
1 zetel valt altijd binnen de foutmarge. Verder zijn er best zeer conservatieve mensen die teleurgesteld zijn in Baudet, je hoort vaker dat die SGP overwegen.
1 zetel is bij de SGP een foutmarge van 33%.
Zwevende SGP-stemmers kijken goed naar BBB of Omtzigt. Ik gun het ze, maar de kans dat SGP op 4 komt lijkt me nihil.

Een Turkse collega van me gaat dit keer op Baudet stemmen. Peilen is een vak apart.
crap in = crap out
pi_210771834
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:07 schreef loveli het volgende:

[..]
1 zetel is bij de SGP een foutmarge van 33%.
Zo werkt het niet. Ook bij de SGP is 1 zetel maar een paar gewogen stemmen in een peiling. Net als bij NSC of VVD. En juist bij een zeer specifieke groep als de SGPers is het vooral de vraag of je die kunt bereiken, best kans dat die eigenlijk ondervertegenwoordigd zijn en dus zwaarder worden gewogen (net als bij Denk, potentiële Denkstemmers doen nauwelijks mee aan online peilingen).
  Vis een optie? woensdag 27 september 2023 @ 21:26:30 #242
70532 loveli
N
pi_210771998
Je hebt gelijk.

Of de andere 2 hebben een meer representatieve groep en zijn daarom beter in hun peilingen.

In de loop van de jaren zag je de resultaten van Maurice beter worden, vroeger was er een PvdA bias te zien. Nu niet meer.
crap in = crap out
pi_210772099
Hoe groot is de kans dat NSC samen wilt werken met GLPVDA
pi_210772204
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ipsos: VVD 27, NSC 25, PvdAGL 21, PVV 18, BBB 13, D66 9, PvdD 7, CU 5, SP 5, CDA 4, SGP 3, FvD 3, JA21 3, Denk 3, Volt 3, Bij1 1

I&O: GLPvdA 29, VVD 27, NSC 25, PVV 18, BBB 12, PvdD 6, D66 5, CDA 5, SP 5, CU 4, SGP 4, FvD 4, Volt 3, Denk 2, JA21 1

De Hond: NSC 27, PvdAGL 24, VVD 24, PVV 17, BBB 14, D66 7, PvdD 6, CDA 6, FvD 5, CU 4, SP 4, Volt 4, JA21 2, SGP 2, Denk 2, 50plus 1, BVNL 1

Vooral voor D66 dus juist ook wel een groot verschil. 9 zetels is historisch gezien een redelijk goed resultaat, 5 is wel een drama. Ipsos lijkt VerenigdLinks heel laag in te schatten.
Het lijkt me van de gevestigde partijen ook wel de lastigste om in te schatten. 9 zetels kan nu best correct zijn, maar daarvan kan zomaar de helft straks strategisch op een andere partij stemmen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_210772222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:33 schreef koos_vriendloos het volgende:
CDA-PvdA ging ook meestal wel, dus dat zal indien nodig wel lukken.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_210772328
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 20:27 schreef Hanca het volgende:

[..]

D66 heeft er zelf een potje van gemaakt, 5 schamele zetels over van de 24. _O- Die moeten eerst maar eens bij zichzelf te rade gaan wat er mis is aan hun manier van politiek bedrijven. Maar ik denk dat ze dat zelfinzicht niet hebben.
  woensdag 27 september 2023 @ 21:48:00 #247
346939 Janneke141
pi_210772340
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:46 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
D66 heeft er zelf een potje van gemaakt, 5 schamele zetels over van de 24. _O- Die moeten eerst maar eens bij zichzelf te rade gaan wat er mis is aan hun manier van politiek bedrijven. Maar ik denk dat ze dat zelfinzicht niet hebben.
Maar dit overkomt D66 toch altijd als ze meeregeren? Ze hebben hier nog nooit wat van geleerd.

Dat gezegd hebbende, meer dan eerder heeft D66 wereldvreemdheid tot een kunst verheven in de afgelopen periode. Dat zal ze ook niet hebben geholpen.
pi_210772348
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:33 schreef koos_vriendloos het volgende:
Vrij groot. Ik zou zeggen, bijna 100%. Bestaanszekerheid is namelijk makkelijker aan te pakken met PvdA/GL dan met rechtse partijen, verder zal Omtzigt de VVD ook meer verwijten over de bestuurscultuur dan PvdA/GL.
pi_210772372
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:46 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Die 24 was een uitschieter, die moet je niet als basis pakken. Ik denk dat de basis van D66 ongeveer 15 zetels is, alles daar boven is extreem goed. Rond de 10 is niet eens slecht. 5 zetels natuurlijk wel.
pi_210772414
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dit overkomt D66 toch altijd als ze meeregeren? Ze hebben hier nog nooit wat van geleerd.
Regeren is halveren zeggen ze wel eens. Maar dit is wel meer dan door de helft. D66 lijkt het ook wel te accepteren dat ze erg schommelen door de jaren heen. Ik hoop dat D66 weer een normale middenpartij wordt met nadruk op onderwerpen als rechtsstatelijkheid, onderwijs, legalisering van drugs en de gekozen burgemeester.
pi_210772495
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die 24 was een uitschieter, die moet je niet als basis pakken. Ik denk dat de basis van D66 ongeveer 15 zetels is, alles daar boven is extreem goed. Rond de 10 is niet eens slecht. 5 zetels natuurlijk wel.
Ze hebben ooit nog eens 24 zetels gehaald, in 1994 (was mijn eerste en gelijk ook de laatste keer D66). En het absolute dieptepunt was 2006 met slechts 3 zetels. Als je een politieke loopbaan nastreeft met veel zekerheid dan moet je niet bij D66 zijn.
pi_210772819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:54 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Regeren is halveren zeggen ze wel eens. Maar dit is wel meer dan door de helft. D66 lijkt het ook wel te accepteren dat ze erg schommelen door de jaren heen. Ik hoop dat D66 weer een normale middenpartij wordt met nadruk op onderwerpen als rechtsstatelijkheid, onderwijs, legalisering van drugs en de gekozen burgemeester.
Zit het bij D66 in de standpunten of in de manier waarop?
zie email 27 oktober
pi_210773544
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vrij groot. Ik zou zeggen, bijna 100%. Bestaanszekerheid is namelijk makkelijker aan te pakken met PvdA/GL dan met rechtse partijen, verder zal Omtzigt de VVD ook meer verwijten over de bestuurscultuur dan PvdA/GL.
Ja, maar als ik zie wat Omtzigt in de Kamer zegt over het bedrijfsleven en dat die niet de rekening moeten krijgen van bestaanszekerheid dan heb ik toch wel wat twijfels hoe links Omtzigt is en in hoeverre hij dan met PvdA/GL door een economische deur kan.
pi_210773546
quote:

[..]
Wat is er nu niet normaal en midden aan D66 dan? Klimaat? Laat dat nu een van de grootste issues zijn waar we nu en de komende decennia mee te maken krijgen.
pi_210773565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 01:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat is er nu niet normaal en midden aan D66 dan? Klimaat? Laat dat nu een van de grootste issues zijn waar we nu en de komende decennia mee te maken krijgen.
Het gender en witte mannen gelul, vooral.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210773699
quote:

[..]
Zonder VVD in een bootje zou wel fijn zijn.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210773813
D66 durft vooral lastige onderwerpen op de kaart te zetten en moeilijke besluiten te nemen. Dat is wel fijn, want doorgaan als samenleving zoals we al sinds de oorlog doen gaat niet echt meer, kijkende naar zorg, wonen, klimaat, sociale zekerheid, etc.

Dat zijn niet altijd fijne maatregelen, en dan word je dus inderdaad gehalveerd. Da's zonde, maar als ze dat niet hadden gedaan was er deze periode wéér niks aan de energietransitie gedaan. Op termijn plukken we daar de vruchten van, maar zo ver kan de gemiddelde stemmer niet vooruit kijken.

D66 doet wat nodig is, maar maakt zichzelf daarmee niet populair. Zegt meer over het electoraat dan over de partij in dit geval.

Beschuldigen van 'draaien' is ook zo mooi, vooral rond het referendum. Ik vind het juist positief dat je als partij kunt inzien dat je het verkeerd hebt gehad, en dat je dan van standpunt kunt veranderen. Maar men ziet liever dat het reeds gezegde onvoorwaardelijk wordt verdedigd want voortschrijdend inzicht is voor de zwakken, ofzo. Overigens was ik persoonlijk in dit voorbeeld altijd al tegen referenda.
pi_210773823
quote:

[..]
Maar je kunt dingen die noodzakelijk zijn ook zo brengen dat je wel iedereen probeert mee te nemen. En dan kijk ik bijvoorbeeld naar De Groot, die daar nog nooit van gehoord heeft (ik kan er nog steeds niet bij dat die vent weer op de lijst staat, hij is de hoofdreden dat er geen landbouwakkoord ligt en de boeren dus nog niet minder stikstof gaan uitstoten, meer dan FDF of BBB). Maar ook Kaag zelf is voor een diplomaat eigenlijk verrassend ondiplomatiek.
  donderdag 28 september 2023 @ 07:28:33 #259
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_210773917
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 17:20 schreef Hanca het volgende:
Beertema gaat een boek over de PVV schrijven, met redelijk wat kritiek op Wilders: https://www.ad.nl/politie(...)-eergevoel~ad16fe80/
Dit is wel komisch hoor. De man gaat uit rancune een boek schrijven omdat hij in zijn ogen te laag op de lijst staat. Nu zit ik al die tijd tegen achterhoofden te kijken van collega’s die niet echt wat voor elkaar krijgen. Dat Beertema zelf al bijna 14 jaar in de Kamer zit en in die tijd 0 (nul) wetsvoorstellen schreef en zijn meest aansprekende motie er een was waarin hij het verzoek deed pindakaas en hagelslag als erfgoed te beschermen vergeet hij dan even. Deze man heeft in al die jaren niets anders bereikt dan van zijn mandaat een verdienmodel te maken.
  donderdag 28 september 2023 @ 07:36:20 #260
38496 Perrin
pi_210773933
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 07:28 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dit is wel komisch hoor. De man gaat uit rancune een boek schrijven omdat hij in zijn ogen te laag op de lijst staat. Nu zit ik al die tijd tegen achterhoofden te kijken van collega’s die niet echt wat voor elkaar krijgen. Dat Beertema zelf al bijna 14 jaar in de Kamer zit en in die tijd 0 (nul) wetsvoorstellen schreef en zijn meest aansprekende motie er een was waarin hij het verzoek deed pindakaas en hagelslag als erfgoed te beschermen vergeet hij dan even. Deze man heeft in al die jaren niets anders bereikt dan van zijn mandaat een verdienmodel te maken.
14 jaar uit zijn neus gevroten op kosten van de burger, 14 jaar een plek bezet gehouden voor een volksvertegenwoordiger die wél het verschil had kunnen maken. En dan nog het lef hebben om verontwaardigd te zijn dat er een eind aan komt.

edit: ligt nog wel iets genuanceerder zo te lezen, maar voor 14 jaar kamerlidmaatschap nog steeds een zeer magere oogst

[ Bericht 4% gewijzigd door Perrin op 28-09-2023 11:06:03 ]
pi_210774024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 07:28 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Zijn meest spraakmakende, ja. Maar zeker niet zijn enige. Je doet hem nu toch wel iets tekort. Zijn partij is verschrikkelijk, maar hij heeft toch juist binnen zijn partij nog wel een redelijk trackrecord qua moties die het gehaald hebben. Initiatiefwetsvoorstellen op het gebied van onderwijs zie je weinig, trouwens.

Maar hier een paar moties:

Over bezoek musea of herinneringsplekken voor de WO2 als scholier: https://www.tweedekamer.n(...)08596&did=2023D20485

Over een voldoende voor Nederlands als voorwaarde voor een diploma: https://www.tweedekamer.n(...)08918&did=2023D21372

Over praktijkonderwijs als instroomniveau expliciet opnemen in de adviezen: https://www.tweedekamer.n(...)03737&did=2021D08227

Over het halveren van het aantal thuiszitters (nota bene met D66):
https://www.tweedekamer.n(...)06991&did=2020D06991

En zo gaat het nog wel even door. En de motie die Omtzigt uiteindelijk er door kreeg tegen de verengelsing van het onderwijs, had Beertema volgens mij al 5 keer ingediend met een langzaam steeds groter wordende minderheid die voor was.

De man is inhoudelijk een vastgeroeste plaat, ging nogal onzinnig tekeer tegen seksuele voorlichting op scholen en loopt ook gewoon wat achter wat betreft straffen e.d. op scholen, maar dat er PVVers voor hem zitten die veel minder productief en minder effectief zijn klopt wel gewoon.
pi_210775060
quote:

[..]
Het probleem is denk ik vooral de drammerige manier van politiek bedrijven (De Groot bijvoorbeeld) en de focus op woke en identiteitspolitiek. Tel daarbij op dat alles wat ooit gold als kroonjuweel is losgelaten (referendum, gekozen burgemeester etc). Qua Europese integratie zijn ze ingehaald door Volt dat nog veel harder op het federaal Europa-orgel hengst.

Wat overblijft is een partij die progressiviteit als doel op zich heeft, en zich druk maakt over zaken die de gemiddelde Nederlander weinig interesseren en helemaal geen groot thema zijn, zoals LGBT-gedram, legalisering drugs of voltooid leven. Waarom zou je op D66 stemmen? Er zijn diverse andere partijen die hetzelfde doen maar dan beter. En dan loop je het risico irrelevant te worden, net als het CDA.
pi_210776262
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 10:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het probleem is denk ik vooral de drammerige manier van politiek bedrijven (De Groot bijvoorbeeld) en de focus op woke en identiteitspolitiek. Tel daarbij op dat alles wat ooit gold als kroonjuweel is losgelaten (referendum, gekozen burgemeester etc). Qua Europese integratie zijn ze ingehaald door Volt dat nog veel harder op het federaal Europa-orgel hengst.

Wat overblijft is een partij die progressiviteit als doel op zich heeft, en zich druk maakt over zaken die de gemiddelde Nederlander weinig interesseren en helemaal geen groot thema zijn, zoals LGBT-gedram, legalisering drugs of voltooid leven. Waarom zou je op D66 stemmen? Er zijn diverse andere partijen die hetzelfde doen maar dan beter. En dan loop je het risico irrelevant te worden, net als het CDA.
Nee, er zijn nu gewoon meer middenpartijen die aanspreken en Sigrid Kaag had beter niet naar financiën gegaan. Bovendien vinden veel mensen haar te elitair over komen. Mij boeit dat niet. Jouw argumenten zijn dom-rechts geblaat wat zo van Twitter af zou kunnen komen.
  donderdag 28 september 2023 @ 14:41:30 #264
3542 Gia
User under construction
pi_210777307
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 21:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat er zou gebeuren als NSC besluit om met VVD, BBB en PVV in zee te gaan. Volgens mij krijgen we dan een burgeropstand, want links kan zich nooit inhouden, wat dat betreft.
pi_210777318
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 14:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat er zou gebeuren als NSC besluit om met VVD, BBB en PVV in zee te gaan. Volgens mij krijgen we dan een burgeropstand, want links kan zich nooit inhouden, wat dat betreft.
:')
  donderdag 28 september 2023 @ 15:02:13 #266
38496 Perrin
pi_210777535
quote:

[..]
Dat wordt dan wel een hele nette opstand van mensen die zich op het wegdek vastlijmen enzo.
pi_210777697
quote:

[..]
Lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat er een opstand komt. Oproepen tot het bestormen van het parlement is meer iets voor rechts. Maar we zullen het nooit weten, want Omtzigt heeft de PVV gewoon duidelijk al afgewezen. Hij zou ook gek zijn om zijn nieuwe partij gelijk met BBB en PVV te laten regeren, dan neemt niemand hem daarna ooit nog serieus.
pi_210777724
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 13:03 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee, er zijn nu gewoon meer middenpartijen die aanspreken en Sigrid Kaag had beter niet naar financiën gegaan. Bovendien vinden veel mensen haar te elitair over komen. Mij boeit dat niet. Jouw argumenten zijn dom-rechts geblaat wat zo van Twitter af zou kunnen komen.
Oké bedankt Hans. Maar leg eens uit, waarom zou je op D66 stemmen? Waar zijn ze momenteel precies onderscheidend op?
pi_210777735
quote:

[..]
Je wil dat Omtzigt zijn partij halveert voor de toekomst? :D
Al die keurig nette CDAers gaan dat echt niet trekken hoor.
Er is een reden waarom Omtzigt regeren met de PVV uitgesloten heeft.

En leg eens uit wat je bedoelt met een burgeropstand van links? Ben heel benieuwd ..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210777894
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 10:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat ze zich bezighouden met 'randzaken' is natuurlijk altijd al een ding van D66 geweest, dat lijkt me geen verklaring.

Ik heb eens een beetje rondgevraagd in mijn omgeving wat zo de beweegredenen van de afhakers zijn, en het best complex. Men is toch wel wat teleurgesteld in Kaag, zowel als partijleider als MinFin. Ze heeft er uiteindelijk voor gekozen om Rutte niet weg te sturen en zoals we hebben gezien komt die nieuwe bestuurscultuur nog steeds niet van de grond. Dat ze de verschillen uitvergroot met de PVV is natuurlijk logisch, maar met BBB of CU is dat wat minder tactisch(alhoewel ik dat inderdaad meer wijt aan types als De Groot). Daarnaast merken ook de kiezers van D66 een hoop van de economische omstandigheden en Kaag komt niet goed uit de verf op haar post. Dat valt nu extra op.

Daar komt nog bij dat nu alternatieven om de hoek kijken. GL/PvdA heeft een sterkere lijsttrekker dit keer, Volt heeft meer naamsbekendheid gekregen, en Omzigt spreekt een klein deel ook wel aan. D66 moet het daarentegen weer met Rob Jetten doen.

Maargoed kiezersbewegingen documenteren is niet voor niets een hele wetenschap.
Incelfrikandel
  donderdag 28 september 2023 @ 15:43:50 #271
38496 Perrin
pi_210777963
|:)

pi_210779865
quote:
Ja maar ze is zo gezelllllllllllllllllig en zo gewooooooooooooooon. |:(
pi_210779994
Dat is toch gewoon een hond, mensen...we zijn toch niet massaal gek geworden?

Oh, edit..dat zegt de politie ook.
Caroline al haar verontschuldiging aangeboden? Of is het stemming maken wel prettig zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210780362
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 18:48 schreef capricia het volgende:
Dat is toch gewoon een hond, mensen...we zijn toch niet massaal gek geworden?

Oh, edit..dat zegt de politie ook.
Caroline al haar verontschuldiging aangeboden? Of is het stemming maken wel prettig zo.
Doe eens een gok?
pi_210780430
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 06:53 schreef BlackLining het volgende:
D66 durft vooral lastige onderwerpen op de kaart te zetten en moeilijke besluiten te nemen. Dat is wel fijn, want doorgaan als samenleving zoals we al sinds de oorlog doen gaat niet echt meer, kijkende naar zorg, wonen, klimaat, sociale zekerheid, etc.

Dat zijn niet altijd fijne maatregelen, en dan word je dus inderdaad gehalveerd. Da's zonde, maar als ze dat niet hadden gedaan was er deze periode wéér niks aan de energietransitie gedaan. Op termijn plukken we daar de vruchten van, maar zo ver kan de gemiddelde stemmer niet vooruit kijken.

D66 doet wat nodig is, maar maakt zichzelf daarmee niet populair. Zegt meer over het electoraat dan over de partij in dit geval.

Beschuldigen van 'draaien' is ook zo mooi, vooral rond het referendum. Ik vind het juist positief dat je als partij kunt inzien dat je het verkeerd hebt gehad, en dat je dan van standpunt kunt veranderen. Maar men ziet liever dat het reeds gezegde onvoorwaardelijk wordt verdedigd want voortschrijdend inzicht is voor de zwakken, ofzo. Overigens was ik persoonlijk in dit voorbeeld altijd al tegen referenda.
Hiermee geef je vooral zelf mooi aan waarom heel veel mensen een afkeer van D66 hebben. Dat elitaire.

D66 is allang geen 'gewone middenpartij' meer; het heeft progressivisme tot absolute religie verheven en het vervelende is dat D66 ook ongeveer in alle denkbare bestuurslagen is doorgedrongen: onderwijs, media, bedrijfsleven. D66 heeft verder een fetisj voor alles wat met globalisme en internationalisering van doen heeft en vergeet ondertussen dat voor het gros der Nederlanders die utopische ideeën over Europese superstaten helemaal niet speelt.

Laat staan dat onuitstaanbaar woke gedram dat D66 tot absolute kunst heeft verheven, waarbij eigenlijk al bij voorbaat wordt uitgegaan van het racistische, seksistische karakter van de doorsnee blanke witte Nederlander, die nodig op diversiteitscursus moet. Vandaar al die Diversity and Equity Managers die we ineens op allerlei bedrijfsvloeren hebben rondlopen... Koekoek.

Verder is het natuurlijk al tijden zo dat D66 zich met graagte profileert als 'de partij voor de jongeren'; alles boven de 50 telt eigenlijk al niet meer mee. Verloren zaken, niet meer te 'hervormen', en sowieso totaal niet sexy om politiek omtrent te bedrijven.

Een normale middenpartij? D66 heeft zichzelf de vernieling in geholpen door werkelijk elke batshit insane progressieve brain fart tot beleidsstuk te maken. En daar zit nuchter Nederland gewoon niet zo op te wachten. En nee, dat zijn geen verderfelijke conservatieve blanke boosmannetjes, allemaal.

Persoonlijk vind ik niet enkel dat D66, meer nog dan de VVD, Nederland ongelooflijk beschadigd heeft (een slooppartij als er ooit een geweest is), ik zal blij zijn als die club weer gedecimeerd wordt tot randpartij voor de true believers. Helaas zullen we nog wel even met de naschokken van deze opgelegde totaal doorgeslagen progressieve gekte te maken hebben, maar dat in de VS al behoorlijk teruggekomen wordt op de woke waanzin, stemt hoopvol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210780766
Toen ik de stukjes weer zag over het falen van het diversiteitsdiscussie dacht ik acuut aan Yesilgoz. En ik kon het niet nalaten te denken dat het praten over diversiteit door linkse partijen misschien gewoon wat minder kan
pi_210780890
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:52 schreef HiZ het volgende:
Toen ik de stukjes weer zag over het falen van het diversiteitsdiscussie dacht ik acuut aan Yesilgoz. En ik kon het niet nalaten te denken dat het praten over diversiteit door linkse partijen misschien gewoon wat minder kan
Wanneer praten 'linkse' (ik neem aan dat je het vrij rechtse D66 daar ook onder schaart) partijen dan over diversiteit? Kun je een serie linkjes geven?
pi_210780911
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hiermee geef je vooral zelf mooi aan waarom heel veel mensen een afkeer van D66 hebben. Dat elitaire.

D66 is allang geen 'gewone middenpartij' meer; het heeft progressivisme tot absolute religie verheven en het vervelende is dat D66 ook ongeveer in alle denkbare bestuurslagen is doorgedrongen: onderwijs, media, bedrijfsleven. D66 heeft verder een fetisj voor alles wat met globalisme en internationalisering van doen heeft en vergeet ondertussen dat voor het gros der Nederlanders die utopische ideeën over Europese superstaten helemaal niet speelt.

Laat staan dat onuitstaanbaar woke gedram dat D66 tot absolute kunst heeft verheven, waarbij eigenlijk al bij voorbaat wordt uitgegaan van het racistische, seksistische karakter van de doorsnee blanke witte Nederlander, die nodig op diversiteitscursus moet. Vandaar al die Diversity and Equity Managers die we ineens op allerlei bedrijfsvloeren hebben rondlopen... Koekoek.

Verder is het natuurlijk al tijden zo dat D66 zich met graagte profileert als 'de partij voor de jongeren'; alles boven de 50 telt eigenlijk al niet meer mee. Verloren zaken, niet meer te 'hervormen', en sowieso totaal niet sexy om politiek omtrent te bedrijven.

Een normale middenpartij? D66 heeft zichzelf de vernieling in geholpen door werkelijk elke batshit insane progressieve brain fart tot beleidsstuk te maken. En daar zit nuchter Nederland gewoon niet zo op te wachten. En nee, dat zijn geen verderfelijke conservatieve blanke boosmannetjes, allemaal.

Persoonlijk vind ik niet enkel dat D66, meer nog dan de VVD, Nederland ongelooflijk beschadigd heeft (een slooppartij als er ooit een geweest is), ik zal blij zijn als die club weer gedecimeerd wordt tot randpartij voor de true believers. Helaas zullen we nog wel even met de naschokken van deze opgelegde totaal doorgeslagen progressieve gekte te maken hebben, maar dat in de VS al behoorlijk teruggekomen wordt op de woke waanzin, stemt hoopvol.
Dit onderschrijft wel zo'n beetje m'n punt ja. Vooruit durven kijken, daar kunnen sommige mensen maar moeilijk mee dealen.

't is wel belangrijk.
pi_210780936
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Dit onderschrijft wel zo'n beetje m'n punt ja. Vooruit durven kijken, daar kunnen sommige mensen maar moeilijk mee dealen.

't is wel belangrijk.
Vooruit durven kijken?

Tja, vanaf een ivoren toren in de grachtengordel zie je dingen misschien wat anders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210780947
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
het vrij rechtse D66
Que? :')
pi_210780957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vooruit durven kijken?

Tja, vanaf een ivoren toren in de grachtengordel zie je dingen misschien wat anders.
Geen idee, daar kom ik nooit. Vanuit een oost-Brabants dorpje is realiteitszin best wel mogelijk.
pi_210780970
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Qua sociaal-economische idealen is D66 inderdaad knetterrechts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210780989
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Geen idee, daar kom ik nooit. Vanuit een oost-Brabants dorpje is realiteitszin best wel mogelijk.
Ook daar bouwt men ivoren torens.

Wel een stuk minder, gezien de verkiezingsresultaten...

Nu heeft de Randstad natuurlijk al langer gepoogd 'het licht' te brengen in het donkere Zuiden, maar dat blijken altijd nogal futiele exercities te zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 28 september 2023 @ 20:10:57 #284
38496 Perrin
pi_210781007
quote:

[..]
Alleen voor extreem-rechtse mensen is D66 links.

pi_210781030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alleen voor extreem-rechtse mensen is D66 links.

[ afbeelding ]
Mag nog wel wat rechtser op die kaart.

In feite gewoon een VVD kloon, dat hele D66, maar dan met wat milieudingetjes en regenboogvlaggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210781152
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 19:52 schreef HiZ het volgende:
Misschien kan extreemrechts eens stoppen met discrimineren. Daar begint het namelijk. Diversiteit nastreven is alleen maar een reactie op discriminatie.
pi_210781180
quote:

[..]
Kijk maar hoe dat uit Europese data komt: https://twitter.com/hamidsarve/status/1277744413582729216

D66 toch echt bijna op dezelfde hoogte als SGP op de links-rechts schaal, alleen veel progressiever natuurlijk.
pi_210781196
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Misschien kan extreemrechts eens stoppen met discrimineren. Daar begint het namelijk. Diversiteit nastreven is alleen maar een reactie op discriminatie.
Dat was het ooit. In de tijd dat diversiteit er gewoon was en men niet 24/7 bezig was met ras/geslacht/gender. Nu is het vooral de a priori aanname dat de witman- en vrouw per definitie xenofoob en racistisch is, en Nederland een soort Alabama aan de Noordzee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210781234
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat was het ooit. Nu is het vooral de a priori aanname dat de witman- en vrouw per definitie xenofoob en racistisch is.
Nogmaals: geef eens wat voorbeelden? Want ik hoor links/progressief eigenlijk helemaal niet veel over diversiteit e.d. Ik hoor daar eigenlijk vooral veel over vanaf rechts.
pi_210781236
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat was het ooit. Nu is het vooral de a priori aanname dat de witman- en vrouw per definitie xenofoob en racistisch is.
Ik ben blank, niet xenofoob of racistisch en stem D'66 en velen met mij dus die vlieger gaat niet op.
pi_210781252
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: geef eens wat voorbeelden? Want ik hoor links/progressief eigenlijk helemaal niet veel over diversiteit e.d. Ik hoor daar eigenlijk vooral veel over vanaf rechts.
Protip: leg eens contact met een Diversity & Equity Manager (zijn er zat), en laat hem gewoon eens uit zichzelf vertellen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210781263
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ben blank, niet xenofoob of racistisch en stem D'66 en velen met mij dus die vlieger gaat niet op.
Nee, jullie noemen anderen vooral al heel snel xenofoob en racistisch. Of in ieder geval, de 'witten'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210781276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Protip: leg eens contact met een Diversity & Equity Manager (zijn er zat), en laat hem gewoon eens uit zichzelf vertellen.
Nee, ik wil linkjes zien van de momenten dat D66 (GL, PvdA) over diversiteit hadden en dat volgens jullie ongepast is. Niet verschuilen achter één of andere manager die voor hetzelfde geld gewoon VVD stemt.
pi_210781287
quote:

[..]
Nee, jullie noemen anderen vooral al heel snel xenofoob en racistisch.
Ik denk dat het begint bij niet hele groepen mensen over 1 kam te scheren. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210781337
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik wil linkjes zien van de momenten dat D66 (GL, PvdA) over diversiteit hadden en dat volgens jullie ongepast is. Niet verschuilen achter één of andere manager die voor hetzelfde geld gewoon VVD stemt.
Waarom denk je dat er in Nederland uberhaupt ineens Diversity & Equity Managers ZIJN, Hanca???

Maar deze link zegt al veel:

https://d66.nl/diversiteit-en-inclusie/

Lees ook vooral het Kompas.

Zo hilarisch dat het enerzijds oproept tot 'niet in boxjes denken' en zelf enkel nog in boxjes denkt.

[ Bericht 9% gewijzigd door EttovanBelgie op 28-09-2023 20:39:02 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210781345
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat het begint bij niet hele groepen mensen over 1 kam te scheren. :+
Dat zei ik laatst nog tegen ónze Diversity & Equity Manager.

Viel niet goed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210781352
quote:

[..]
Nee, jullie noemen anderen vooral al heel snel xenofoob en racistisch. Of in ieder geval, de 'witten'.
Nou nee. Jij stemde laatst toch PvdA? Nu is het PvdA/GL geworden. Regenboogvlaggen ed is meer een Groenlinksdingetje meen ik. Ik stoor me er niet aan overigens, maar dan weet je waar je op stemt als het opnieuw PvdA wordt.
pi_210781422
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nou nee. Jij stemde laatst toch PvdA? Nu is het PvdA/GL geworden. Regenboogvlaggen ed is meer een Groenlinksdingetje meen ik. Ik stoor me er niet aan overigens, maar dan weet je waar je op stemt als het opnieuw PvdA wordt.
PvdA is einde oefening. Stem ik nooit meer op zolang ze met GL in zee gaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210781442
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom denk je dat er in Nederland uberhaupt ineens Diversity & Equity Managers ZIJN, Hanca???

Maar deze link zegt al veel:

https://d66.nl/diversiteit-en-inclusie/
Die link zegt dat iedereen zich thuis moet voelen bij D66. Klinkt inderdaad als een bedreiging voor onze samenleving, of niet?

Sowieso gaat dit over hoe er intern met mensen om wordt gegaan, als niet D66 lid heb je hier helemaal niks mee te maken. Nog steeds geen enkel linkje over een moment dat D66, GL of PvdA het over zo'n onderwerp had. En ik kan je wel verklappen waarom die linkjes niet binnenstromen: ze hebben het er zo goed als nooit over. Alleen tijdens een discriminatiedebat oid, waar het zeer op zijn plaats is, of als er gesproken wordt over de reden waarom vrouwen in dezelfde functie met dezelfde werkervaring minder verdienen dan mannen.
pi_210781454
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zei ik laatst nog tegen ónze Diversity & Equity Manager.

Viel niet goed.
Die vond dat kwetsend voor kale mensen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_210781458
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
PvdA is einde oefening. Stem ik nooit meer op zolang ze met GL in zee gaan.
Ik stem op beide niet. Ik peins er niet over. :D Ik denk dat NSC wel wat voor je is, maar wie ben ik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')