abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 24 september 2023 @ 18:59:06 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210740437
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 24 september 2023 @ 18:59:13 #2
323876 michaelmoore
pi_210740439
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zou al beter zijn dan de roep om bejaardentehuizen, maar dus wel alleen op vrij hoog bejaarden mikken (zoals die oma, mensen van rond of over de 80). De jonge ouderen gingen vroegen in de bejaardentehuizen, maar willen nu gewoon reizen en toch ook heel vaak op hun kleinkinderen passen.
Daar hebben we de dagopvang voor he , ook zorg

en reizen dat ben je na een maand wel zat hoor, dan moet gras weer gemaaid worden en de hond dan?/

en reizen en op kinderen passen kan niet tegelijk

trouwens ik heb geen tijd voor kinderen ik werk 5 dagen per week , iedereen vraagt of ik kom werken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 24 september 2023 @ 19:01:07 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210740471
Is er nog een partij die in het komende verkiezingsprogramma van plan is om wat tegen het voetbalgeweld te doen (en de bijbehorende kosten voor de belastingbetaler), of is dat ook electoraal onverantwoord?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 24 september 2023 @ 19:01:38 #4
323876 michaelmoore
pi_210740478
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:01 schreef Janneke141 het volgende:
Is er nog een partij die in het komende verkiezingsprogramma van plan is om wat tegen het voetbalgeweld te doen (en de bijbehorende kosten voor de belastingbetaler), of is dat ook electoraal onverantwoord?
partij voor de dieren gaat de honden leveren

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 24 september 2023 @ 19:38:46 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210741041
quote:
Ze moeten hetzelfde als met die verboden motorclubs. Onderzoeken als criminele organisatie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 24 september 2023 @ 19:40:53 #6
346939 Janneke141
pi_210741064
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:38 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ze moeten hetzelfde als met die verboden motorclubs. Onderzoeken als criminele organisatie.
Bijvoorbeeld. Maar de vraag was dus: is er een partij die dat, of iets anders, wil gaan doen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 24 september 2023 @ 19:45:53 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_210741102
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Maar de vraag was dus: is er een partij die dat, of iets anders, wil gaan doen?
Had destijds een partij dat in hun programma opgenomen? Volgens mij niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_210742632
quote:
Dan vindt de meute van Voetbal Inside je partij niet gezellig meer…
pi_210742840
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mijn stem voor een partij die per omgaande de profsport afschaft.
  zondag 24 september 2023 @ 21:51:16 #10
346939 Janneke141
pi_210742876
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2023 21:33 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dan vindt de meute van Voetbal Inside je partij niet gezellig meer…
Nee, daar was ik al bang voor. Dat die onderdeel van het probleem zijn negeren we voor het gemak dan maar even.
pi_210742906
quote:
Waarom electoraal onverantwoord? Er is maar een heel klein clubje mensen die zulke dingen bij wedstrijden doen.
pi_210742950
quote:
Volgens mij zou je met de Engelse voetbalwet (strafblad, meldplicht) heel veel stemmen winnen. Het percentage voetbalsupporters die dat erg zou vinden is denk ik hooguit 5% en hoeveel procent is dat nou op de hele bevolking?

Het alcoholverbod op de tribunes (ook Engeland) zou hier misschien wel op meer bezwaar rekenen, maar gezien het feit dat een deel al doorgesnoven komt is dat misschien ook niet de oplossing.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210743045
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:48 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
_O-
  zondag 24 september 2023 @ 22:06:38 #14
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210743069
Nou, ik stem deze keer niet op PVDD, wat een zooitje....
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 september 2023 @ 22:11:08 #15
408813 crew  trein2000
pi_210743147
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 21:57 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij zou je met de Engelse voetbalwet (strafblad, meldplicht) heel veel stemmen winnen. Het percentage voetbalsupporters die dat erg zou vinden is denk ik hooguit 5% en hoeveel procent is dat nou op de hele bevolking?

Ondanks dat ik het helemaal spuugzat ben met dat volk, pleit voor levenslange stadionverboden en vind dat áls er strafbare feiten worden gepleegd (bedreiging, (groeps)belediging, mishandeling. Ga maar door) de autoriteiten keihard moeten optreden heb ik er wel moeite mee om een probleem van het voetbal een probleem van de staat te maken. De strafrechtketen is al overbelast én de overheid is geen oplossing voor alles. Als het voetbal op specifieke terreinen hulp nodig heeft, bijvoorbeeld bij een meldplicht, dan is dat wat anders. Want er zit natuurlijk ook een groot openbare orde aspect aan. Maar om nou dingen als biergooien of het dragen van een bivakmuts onder strafrecht te brengen, nee dank u.

Dat gezegd hebbende, ik ben in veel stadions geweest. Ook in het buitenland. Daar zijn politiecellen in de kelder van het stadion helemaal niet zo ongebruikelijk. Dus enig precedent is er wel. Alhoewel ik mij wel altijd weer afvraag in wat voor land ik nu weer beland ben.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 september 2023 @ 22:12:35 #16
408813 crew  trein2000
pi_210743178
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 21:48 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ik ben niet tegen profsport. Maar de publieke geldstromen binnen die sector mogen wel eens kritisch bekeken worden. Enerzijds is er natuurlijk wel maatschappelijk nut, van internationale representatie tot rolmodellen voor de jeugd. Maar of dat helemaal in verhouding staat kun je je afvragen, zeker in het voetbal.
pi_210743228
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben niet tegen profsport. Maar de publieke geldstromen binnen die sector mogen wel eens kritisch bekeken worden. Enerzijds is er natuurlijk wel maatschappelijk nut, van internationale representatie tot rolmodellen voor de jeugd. Maar of dat helemaal in verhouding staat kun je je afvragen, zeker in het voetbal.
Ik ben ook niet tegen het idee dat sport een betaalde baan is, maar de verdwazing is wat mij betreft mede een gevolg van de voetbalindustrie.
  zondag 24 september 2023 @ 22:16:46 #18
346939 Janneke141
pi_210743266
quote:

[..]

Het alcoholverbod op de tribunes (ook Engeland) zou hier misschien wel op meer bezwaar rekenen, maar gezien het feit dat een deel al doorgesnoven komt is dat misschien ook niet de oplossing.
Volgens mij moet de rekening daar komen te liggen waar ie hoort. En daar trek je denk ik wat minder stemmen mee.
  zondag 24 september 2023 @ 22:17:32 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210743284
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens mij moet de rekening daar komen te liggen waar ie hoort. En daar trek je denk ik wat minder stemmen mee.
De vervuiler betaalt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zondag 24 september 2023 @ 22:18:41 #20
346939 Janneke141
pi_210743305
quote:
14s.gif Op zondag 24 september 2023 22:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
De vervuiler betaalt.
Exact. Op dit moment betaalt de belastingbetaler de hoofdprijs, om als tegenprestatie naar huis gestuurd te worden als je ergens aangifte van wil doen, want de capaciteit is op.
  zondag 24 september 2023 @ 22:19:47 #21
346939 Janneke141
pi_210743321
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoe zit dat trouwens met voetbalwedstrijden, zijn dat evenementen waar de burgemeester een vergunning voor af moet geven?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 september 2023 @ 22:20:34 #22
408813 crew  trein2000
pi_210743335
quote:

[..]
Ingewikkeldere discussie dan op het eerste oog lijkt. Uitgangspunt in Nederland is immers dat inzet van hulpdiensten voor rekening van de staat is (behalve vervoer per ambulance). Ga je daar van afwijken dan kan dat natuurlijk, maar dan moet je wel even een hele duidelijke nieuwe grens trekken. Lowlands? Die demonstranten op de A12? Woningbrand door een Chinese accu?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 24 september 2023 @ 22:22:09 #23
408813 crew  trein2000
pi_210743359
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe zit dat trouwens met voetbalwedstrijden, zijn dat evenementen waar de burgemeester een vergunning voor af moet geven?
In de meeste gevallen wel ja. Althans ik ben niet bekend met een gemeente waar dat niet zo is, maar dat is iets dat per APV geregeld wordt. Dus het kan lokaal iets verschillen. (Voornamelijk of er een soort doorlopende vergunning is afgegeven of per wedstrijd). Maar het auditteam voetbal en veiligheid beveelt eigenlijk standaard een vergunning per wedstrijd aan.
  zondag 24 september 2023 @ 22:23:16 #24
346939 Janneke141
pi_210743382
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ingewikkeldere discussie dan op het eerste oog lijkt. Uitgangspunt in Nederland is immers dat inzet van hulpdiensten voor rekening van de staat is (behalve vervoer per ambulance). Ga je daar van afwijken dan kan dat natuurlijk, maar dan moet je wel even een hele duidelijke nieuwe grens trekken. Lowlands? Die demonstranten op de A12? Woningbrand door een Chinese accu?
Voor andere geplande evenementen geldt dan uiteraard hetzelfde, zoals Lowlands (maar dat gaat om peanuts, vergeleken bij de uren die Koning Voetbal uit het korps trekt). Demonstraties in het algemeen vind ik ingewikkeld, maar bij dat A12-verhaal is de rek er op allerlei vlakken ook wel uit. En aangezien de demonstraties op die plek verboden zijn zou het ook niet raar zijn dat je de organisatie dan een rekening stuurt van de gemaakte kosten.
  zondag 24 september 2023 @ 22:24:20 #25
346939 Janneke141
pi_210743416
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In de meeste gevallen wel ja. Althans ik ben niet bekend met een gemeente waar dat niet zo is, maar dat is iets dat per APV geregeld wordt. Dus het kan lokaal iets verschillen. (Voornamelijk of er een soort doorlopende vergunning is afgegeven of per wedstrijd). Maar het auditteam voetbal en veiligheid beveelt eigenlijk standaard een vergunning per wedstrijd aan.
Nou, dat moet een burgemeester maar eens een keer geen vergunning afgeven als het weer eens uit de hand loopt. Maar ja, die ziet de fakkels en hooivorken ook al op de stoep staan natuurlijk, dus die kijkt wel uit en laat de volgende wedstrijd met dezelfde capuchons weer doodleuk doorgaan.
pi_210743557
De KNVB moet zich schamen. Waarom er überhaupt nog publiek is bij dit soort wedstrijden is een raadsel.
pi_210743682
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:06 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nou, ik stem deze keer niet op PVDD, wat een zooitje....
Dat snap ik wel maar uiteindelijk is dit wel een zaak voor de leden zelf.
  Moderator maandag 25 september 2023 @ 00:40:46 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_210744511
quote:
De VVD is de law & order partij, toch? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_210744812
quote:
Even een weekje or wat afwachten. Als de Telegraaf er weer een punt van maakt, zal PVV en BBB het wel overnemen.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_210744815
quote:

[..]

Alcoholverbod in het stadion is er een tijdje geweest, maar men kwam al halflam het stadion in, dus dat had niet zoveel effect.
pi_210744816
quote:

[..]
De rellen en rottigheid gebeuren vaak ook buiten het stadion in de openbare ruimten. Juridisch lastig om hiervoor de rekening bij een voetbalclub neer te leggen.
pi_210745017
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ondanks dat ik het helemaal spuugzat ben met dat volk, pleit voor levenslange stadionverboden en vind dat áls er strafbare feiten worden gepleegd (bedreiging, (groeps)belediging, mishandeling. Ga maar door) de autoriteiten keihard moeten optreden heb ik er wel moeite mee om een probleem van het voetbal een probleem van de staat te maken. De strafrechtketen is al overbelast én de overheid is geen oplossing voor alles. Als het voetbal op specifieke terreinen hulp nodig heeft, bijvoorbeeld bij een meldplicht, dan is dat wat anders. Want er zit natuurlijk ook een groot openbare orde aspect aan. Maar om nou dingen als biergooien of het dragen van een bivakmuts onder strafrecht te brengen, nee dank u.

Dat gezegd hebbende, ik ben in veel stadions geweest. Ook in het buitenland. Daar zijn politiecellen in de kelder van het stadion helemaal niet zo ongebruikelijk. Dus enig precedent is er wel. Alhoewel ik mij wel altijd weer afvraag in wat voor land ik nu weer beland ben.
Eén van de problemen is dat de huidige officiële handhaver van stadionverboden (de KNVB en daarmee de onder hen vallende clubs) dat inmiddels wel bewezen niet kan. Daarom dus inderdaad die meldplicht. Ik pleit er ook niet voor om biergooien in het strafrecht te brengen, maar als in op een willekeurige andere semi-openbare ruimte de boel sloopt en vuurwerk af steekt in een groep mensen of bijvoorbeeld een speler verwond met een aansteker, zit je wel bij de rechter. Alleen bij het voetbal hebben we dat bij de KNVB gelegd.

Ik pleit er dus wel voor om dat aan te passen. Zaken waarvoor je in het stadspark voor de rechter komt, moet je ook in het stadion voor de rechter komen. En ja, vuurwerk afsteken is normaal al een strafblad als je gepakt wordt. Als je het in een grote groep mensen doet al helemaal.

Wat de KNVB doet met de regel 'bier op het veld is wedstrijd staken', daar zou ik me als rechter niet mee bemoeien. Maar bij het slopen van het stadion, vechten in of buiten het stadion, vuurwerk afsteken, verwonden van spelers moet de rechter wat mij veel meer optreden. Met het liefst ook gewoon vaker een straf waarbij je een week niet beschikbaar bent voor andere zaken. Veel hooligans schijnen namelijk doordeweek heel nette huisvaders te zijn, ga maar eens uitleggen op je werk waarom je plots een week afwezig bent.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 25 september 2023 @ 08:25:05 #33
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210745488
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:39 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dat snap ik wel maar uiteindelijk is dit wel een zaak voor de leden zelf.
En wat als er na 22 november nog steeds herrie in de tent is? Hebben we dan een partij voor de dieren en partij alleen voor de dieren?
pi_210745614
Van Raan is naar plek 6: https://nieuws.nl/algemee(...)op-verkiesbare-plek/
Zijn moeilijke weg is dus wel afgelegd, waarschijnlijk mag hij kamerlid blijven.

Kostic is naar plek 2 ipv Teunissen, Kostic is nu ook de vervangende lijsttrekker. Teunissen wilde dat niet worden en zakt dus op eigen verzoek naar 3.

Maar ook het interim-bestuur ligt al weer onder vuur: https://www.volkskrant.nl(...)ing-beland~b6ff006d/
Hen wordt verweten dat ze de stemming over de kandidatenlijst met Ouwehand op 1 door hebben laten gaan, terwijl ze al wisten dat Ouwehand zich terug zou trekken. Er zijn nu al leden die zeggen dat ze dan Kostic niet op 2 hadden gezet (wat mij betreft nogal dom, de kans dat Ouwehand gedurende de komende 4 jaar een tijd niet beschikbaar is, is bij haar nogal groot, dat de nummer 2 haar logische vervanger is was bekend).

De stemmingen over 100(!) amendementen op het partijprogramma zijn ook niet doorgegaan en gaan later online plaatsvinden.

Bunnik, de rechterhand van Ouwehand die graag op een verkiesbare plek terecht zou komen en de steun had van Ouwehand en Teunissen, stond op de conceptlijst op plek 12 en zakt juist door het congres een plek naar 13. Onvoorwaardelijke steun heeft Ouwehand dus ook nog niet.
pi_210745663
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 08:25 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
En wat als er na 22 november nog steeds herrie in de tent is? Hebben we dan een partij voor de dieren en partij alleen voor de dieren?
Nee, dan vervult Ines Kostic de rol als (vervangend) partijleider. Zij is op het congres als tegenkandidaat verkozen op de tweede plek op de lijst. Momenteel doet Christine Teunissen dat.

Het is niet alsof Ouwehand door de leden gedwongen is om een stap terug te zetten. Juist niet, ze had steun van 96,3 % van de aanwezige leden. Dit was haar eigen keuze. Dus wel er is wel wat somberheid en er zijn er ook genoeg die vinden dat ze zich niet tijdelijk had moeten terugtrekken, maar echt heibel daarover is er niet.* Er is namelijk niks oneervol aan het ruimte bieden voor een onderzoek naar jou persoonlijk, zodat het de partij verder zelf minder blijft achtervolgen.

(Het is alleen de vraag of dit meer stemmen gaat kosten dan wel aanblijven en doen alsof je neus bloedt. Wat dat betreft is de PvdD misschien af en toe iets teveel het braafste partijtje uit de klas…. Anderzijds past deze keuze denk ik wel heel goed bij Esther en de kernwaarden van de partij. )

*Behalve dus dan die meldingen waarover door het voormalig bestuur dus nog steeds geen openheid is gegeven.)
pi_210745744
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 08:46 schreef Hanca het volgende:
Van Raan is naar plek 6: https://nieuws.nl/algemee(...)op-verkiesbare-plek/
Zijn moeilijke weg is dus wel afgelegd, waarschijnlijk mag hij kamerlid blijven.

Kostic is naar plek 2 ipv Teunissen, Kostic is nu ook de vervangende lijsttrekker. Teunissen wilde dat niet worden en zakt dus op eigen verzoek naar 3.

Maar ook het interim-bestuur ligt al weer onder vuur: https://www.volkskrant.nl(...)ing-beland~b6ff006d/
Hen wordt verweten dat ze de stemming over de kandidatenlijst met Ouwehand op 1 door hebben laten gaan, terwijl ze al wisten dat Ouwehand zich terug zou trekken. Er zijn nu al leden die zeggen dat ze dan Kostic niet op 2 hadden gezet (wat mij betreft nogal dom, de kans dat Ouwehand gedurende de komende 4 jaar een tijd niet beschikbaar is, is bij haar nogal groot, dat de nummer 2 haar logische vervanger is was bekend).

De stemmingen over 100(!) amendementen op het partijprogramma zijn ook niet doorgegaan en gaan later online plaatsvinden.

Bunnik, de rechterhand van Ouwehand die graag op een verkiesbare plek terecht zou komen en de steun had van Ouwehand en Teunissen, stond op de conceptlijst op plek 12 en zakt juist door het congres een plek naar 13. Onvoorwaardelijke steun heeft Ouwehand dus ook nog niet.
Er waren een paar aanwezigen die inderdaad beweerden dat ze misschien anders hadden gekozen. Gelukkig leek de meerderheid wel te beseffen dat je kiest voor iemand die op elk moment die vervangende taken kan vervullen. (De bijval toen een spreker dat benoemde was groot). Daarnaast is tot de verkiezingen Teunissen vervangend lijsttrekker, dat hadden diezelfde mensen ook niet gerealiseerd.

De meeste mensen die ik sprak verweten het interim bestuur vrij weinig. Het kopt natuurlijk wel lekker in de kranten.

De steun voor Ouwehand was verder overweldigend, met 96,3 procent.
Dat hangt niet per se samen met het stemmen voor of tegen Bunnik. (Ik vond haar gewoonweg totaal niet overtuigend. En hoewel ik snap dat mensen favoriete collega’s kunnen hebben, ga ik daar niet enkel op af wanneer ik voor een vertegenwoordiger stem. Staat los van mijn vertrouwen in Ouwehand. )
pi_210745797
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 00:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VVD is de law & order partij, toch? ;)
Zeggen ze, maar onder de VVD ministers van Justitie van de afgelopen 20 jaar is Nederland veranderd in een narco staat waar criminelen niet bang zijn om extreem geweld te gebruiken.

Dus zal wel niks van terecht komen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_210745889
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:20 schreef trein2000 het volgende:
e discussie dan op het eerste oog lijkt. Uitgangspunt in Nederland is immers dat inzet van hulpdiensten voor rekening van de staat is (behalve vervoer per ambulance). Ga je daar van afwijken dan kan dat natuurlijk, maar dan moet je wel even een hele duidelijke nieuwe grens trekken. Lowlands? Die demonstranten op de A12? Woningbrand door een Chinese accu?
Festivals en voetbalclubs zijn gewoon commerciele instellingen, ik zie eigenlijk niet in waarom we als "belastingbetaler" daarvoor moeten betalen voor politie inzet.
pi_210745931
quote:
7s.gif Op maandag 25 september 2023 09:04 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Er waren een paar aanwezigen die inderdaad beweerden dat ze misschien anders hadden gekozen. Gelukkig leek de meerderheid wel te beseffen dat je kiest voor iemand die op elk moment die vervangende taken kan vervullen. (De bijval toen een spreker dat benoemde was groot). Daarnaast is tot de verkiezingen Teunissen vervangend lijsttrekker, dat hadden diezelfde mensen ook niet gerealiseerd.

De meeste mensen die ik sprak verweten het interim bestuur vrij weinig. Het kopt natuurlijk wel lekker in de kranten.

De steun voor Ouwehand was verder overweldigend, met 96,3 procent.
Dat hangt niet per se samen met het stemmen voor of tegen Bunnik. (Ik vond haar gewoonweg totaal niet overtuigend. En hoewel ik snap dat mensen favoriete collega’s kunnen hebben, ga ik daar niet enkel op af wanneer ik voor een vertegenwoordiger stem. Staat los van mijn vertrouwen in Ouwehand. )
Teunissen is als ik het goed lees overal vervangend fractievoorzitter, maar Kostic voorlopig vervangend lijsttrekker (in hoeverre dat nodig is, ze zullen er veel aan doen Ouwehand terug te hebben voor het eerste debat. Al vind ik Ouwehand echt onhoudbaar na dat NRC artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)of&utm_term=20230918).
pi_210745974
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:28 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Festivals en voetbalclubs zijn gewoon commerciele instellingen, ik zie eigenlijk niet in waarom we als "belastingbetaler" daarvoor moeten betalen voor politie inzet.
Omdat de andere opties ook niet alles zijn:
- de politie 'inhuren' door ze vooraf te betalen moet natuurlijk gewoon niet kunnen, de politie is onafhankelijk en ook als je niet betaalt moet de politie de orde handhaven.
- commerciële beveiligingsbedrijven de rol van de politie geven is wat mij betreft een nog veel slechter idee

En je noemt nu 2 zaken die inderdaad commercieel wel redelijk gaan (al schijnen de meeste festivals trouwens op omvallen te staan). Maar de plaatselijke kermis en bijvoorbeeld een wielerkoers waar politieinzet essentieel is en andere vergelijkbare zaken kunnen natuurlijk helemaal niet bestaan als die moeten opdraaien voor de kosten van de politie. Dan zou je die eerst moeten gaan subsideren.
  maandag 25 september 2023 @ 10:00:56 #41
3542 Gia
User under construction
pi_210746122
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 12:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Op een totaal van 120+ miljard is dat echt het verschil niet. Het over overgrote meerendeel van de kosten zijn echt gewoon de kosten voor daadwerkelijke zorg de overhead is zelfs dalende procentueel al een aantal jaar.

Daarnaast is er nog nooit een ambtenarenapparaat geweest dat efficiënter werkt dan een bedrijf dus dat zal hier ook niet zijn, die 12 kantoren die jij uit je duim zuigt zullen er wel 1 per gemeente worden.
De SVB kan het met 9 kantoren af. Waarom zou een zorgverzekeraar dat niet kunnen?
Vroeger had de SVB 21 kantoren. Dus, minder kan best. Er hoeft echt geen kantoor in elke gemeente te zitten.
pi_210746250
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 09:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat de andere opties ook niet alles zijn:
- de politie 'inhuren' door ze vooraf te betalen moet natuurlijk gewoon niet kunnen, de politie is onafhankelijk en ook als je niet betaalt moet de politie de orde handhaven.
- commerciële beveiligingsbedrijven de rol van de politie geven is wat mij betreft een nog veel slechter idee

En je noemt nu 2 zaken die inderdaad commercieel wel redelijk gaan (al schijnen de meeste festivals trouwens op omvallen te staan). Maar de plaatselijke kermis en bijvoorbeeld een wielerkoers waar politieinzet essentieel is en andere vergelijkbare zaken kunnen natuurlijk helemaal niet bestaan als die moeten opdraaien voor de kosten van de politie. Dan zou je die eerst moeten gaan subsideren.
Ik zie eigenlijk niet zo goed in waarom we wel beveiligingsbedrijven/verkeershandhavers/"just 4 safety medische zorg" wel kunnen inhuren in het stadion maar niet voor het regelen voor de zaken daarbuiten.

Voor het overige punt, is het eigenlijk ook wel bijzonder waarom we tegenwoordig politie inzet nodig hebben voor iets als een kermis/demonstratie/etc etc.

Misschien moeten we eens afvragen of het wel echt nodig is bij sommige zaken.
pi_210746422
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 10:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik zie eigenlijk niet zo goed in waarom we wel beveiligingsbedrijven/verkeershandhavers/"just 4 safety medische zorg" wel kunnen inhuren in het stadion maar niet voor het regelen voor de zaken daarbuiten.
Omdat de politie het geweldsmonopolie heeft op straat. Dat loslaten is echt een verschrikkelijk idee, dan kom je in de buurt van de chaos die libertariërs willen creëren. Ieder die dat kan betalen een privé-leger. Dat geweldsmonopolie bij de politie is echt veel meer waard dan hoeveel miljoenen er ook gaan zitten in de politieinzet tegen hooligans.

Ik zou echt gewoon gaan voor een veel meer gerichte aanpak, veel sneller een meldplicht en kom maar gewoon eens uitleggen bij de rechter wat je deed. En dan bij herhalingen steeds harder gaan straffen. Dan durven de meesten al niks meer en dat kleine groepje wat het dan nog stoer vindt om te rellen heb je er zo uitgepikt. Hoef je echt iets fundamenteels als het geweldsmonopolie in de openbare ruimte niet voor los te laten.

En dat kermissen politieinzet nodig hebben: ja, overal waar dat kapotmakende alcohol geschonken wordt of waar potentieel dronken of doorgesnoven figuren aanwezig zijn is de politie nodig. Maar dat is ook altijd al zo geweest, dat is niks nieuws.
  maandag 25 september 2023 @ 14:54:15 #44
346939 Janneke141
pi_210748900
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 09:42 schreef Hanca het volgende:
de politie 'inhuren' door ze vooraf te betalen moet natuurlijk gewoon niet kunnen, de politie is onafhankelijk en ook als je niet betaalt moet de politie de orde handhaven.
Sorry, maar aangezien je de samenleving laat opdraaien voor de grote kosten die één specifieke sector kost, is dat wat mij betreft echt niet meer vol te houden. Die rekening moet echt naar de clubs.
pi_210749110
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 14:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Sorry, maar aangezien je de samenleving laat opdraaien voor de grote kosten die één specifieke sector kost, is dat wat mij betreft echt niet meer vol te houden. Die rekening moet echt naar de clubs.
Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier over 10,5 miljoen per seizoen: https://www.businessinsid(...)2C5%20miljoen%20euro.

Op een begroting van 6,5 miljard: https://www.rijksfinancie(...)/VI/onderdeel/690768

Ik vind dat een te klein bedrag om zaken als het geweldsmonopolie voor de politie of het feit dat de politie hoe dan ook de orde hand haaft te laten gaan. Ik zou het dan eerder onrechtstreeks doen, laat de eredivisie NV dan jaarlijks 10 miljoen afdragen aan de staat, ongeacht hoe groot de politie-inzet is. En dat zou je dan per x aantal jaar kunnen indexeren, afhankelijk van hoeveel inzet er die afgelopen jaren nodig was.
pi_210749262
Advies van de commissie Van Geel, het omroepbestel weer overhoop: 6 dragende omroepen, de rest redactieomroepen.
https://www.trouw.nl/cult(...)e-omroepen~b69ce935/

[ Bericht 51% gewijzigd door Hanca op 25-09-2023 15:44:10 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 september 2023 @ 16:48:39 #47
408813 crew  trein2000
pi_210750110
quote:
1s.gif Op maandag 25 september 2023 07:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eén van de problemen is dat de huidige officiële handhaver van stadionverboden (de KNVB en daarmee de onder hen vallende clubs) dat inmiddels wel bewezen niet kan. Daarom dus inderdaad die meldplicht. Ik pleit er ook niet voor om biergooien in het strafrecht te brengen, maar als in op een willekeurige andere semi-openbare ruimte de boel sloopt en vuurwerk af steekt in een groep mensen of bijvoorbeeld een speler verwond met een aansteker, zit je wel bij de rechter. Alleen bij het voetbal hebben we dat bij de KNVB gelegd.

Ik pleit er dus wel voor om dat aan te passen. Zaken waarvoor je in het stadspark voor de rechter komt, moet je ook in het stadion voor de rechter komen. En ja, vuurwerk afsteken is normaal al een strafblad als je gepakt wordt. Als je het in een grote groep mensen doet al helemaal.

Wat de KNVB doet met de regel 'bier op het veld is wedstrijd staken', daar zou ik me als rechter niet mee bemoeien. Maar bij het slopen van het stadion, vechten in of buiten het stadion, vuurwerk afsteken, verwonden van spelers moet de rechter wat mij veel meer optreden. Met het liefst ook gewoon vaker een straf waarbij je een week niet beschikbaar bent voor andere zaken. Veel hooligans schijnen namelijk doordeweek heel nette huisvaders te zijn, ga maar eens uitleggen op je werk waarom je plots een week afwezig bent.
Zo'n fakkel is geen illegaal vuurwerk he? Dat is zogenaamd categorie 1 vuurwerk, mag je het hele jaar afsteken. Dus dan zit je of op (poging zware) mishandeling of op een of ander apv feit.

Verder zijn wij het wel eens.
pi_210750362
Ik neem aan dat die clubs een of andere vergunning hebben? Trek die gewoon in. Geen publiek meer.
  maandag 25 september 2023 @ 18:06:59 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210750836
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Teunissen is als ik het goed lees overal vervangend fractievoorzitter, maar Kostic voorlopig vervangend lijsttrekker (in hoeverre dat nodig is, ze zullen er veel aan doen Ouwehand terug te hebben voor het eerste debat. Al vind ik Ouwehand echt onhoudbaar na dat NRC artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)of&utm_term=20230918).
Opvallend. Kostic heeft wel een heel uitgesproken links-progressief profiel.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 25 september 2023 @ 18:33:01 #50
408813 crew  trein2000
pi_210751079
twitter

Harm gaat met pensioen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: