Waarom zou hij het zelf niet willen?quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:56 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Lijkt me dan niet logisch. Zou hij voor Nicolien gaan?
Die geef ik van de 3 kandidaten (NSC, Timmermans, Yeşilgöz) de minste kans, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:59 schreef onlogisch het volgende:
Echt heel fijn dat Dilan straks gewoon de grootste wordt
Het Timmermans-effect lijkt nu alweer uitgwerkt. En NSC heeft teveel CDA'ers om echt vernieuwd te zijn. We gaan gewoon de eerste vrouwelijke premier leverenquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die geef ik van de 3 kandidaten (NSC, Timmermans, Yeşilgöz) de minste kans, eerlijk gezegd.
Hij wil niet: https://www.rtlnieuws.nl/(...)euw-sociaal-contractquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:00 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Waarom zou hij het zelf niet willen?
Het komt niet vaak voor dat er kabinetsleden worden benoemd die geen zetel in de kamer hebben. Voor premier zou dat de eerste keer zijn. Dan lijkt me de nummer 2 logischer.quote:
misschien moeten we woningen gaan bouwen en zal dat ten koste gaan van onze zeldzaam waardevolle weilandenquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vraag me toch een beetje af of de spreidingswet een goede uitwerking zal hebben. Als ik zie hoe weinig draagvlak onder de bevolking is om azielzoekers op te vangen dan weet ik het allemaal nog zo niet.
De meeste kabinetsleden van Rutte IV stonden niet op de lijst. Voor een premier zou het ook niet nieuw zijn, al is het wel meer dan 50 jaar geleden geloof ik.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het komt niet vaak voor dat er kabinetsleden worden benoemd die geen zetel in de kamer hebben. Voor premier zou dat de eerste keer zijn. Dan lijkt me de nummer 2 logischer.
Politieke schizofrenie in actie.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
Bij de provinciale verkiezingen op JA21 gestemd. Nu gaat mijn stem naar Timmermans
Das wel een hele switchquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
Bij de provinciale verkiezingen op JA21 gestemd. Nu gaat mijn stem naar Timmermans
Dilan gaat straks af als een gieter. Dat ging al gruwelijk mis bij Twan Huys of all places.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die geef ik van de 3 kandidaten (NSC, Timmermans, Yeşilgöz) de minste kans, eerlijk gezegd.
Dat komt echt vaak genoeg voor. Ernst Kuipers, Dijkgraaf, Uslu, van Gennip. Roep ik zo uit m’n hoofd. En ik sluit niet uit dat er meer zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het komt niet vaak voor dat er kabinetsleden worden benoemd die geen zetel in de kamer hebben. Voor premier zou dat de eerste keer zijn. Dan lijkt me de nummer 2 logischer.
Zn echte effect zal pas blijken als we de campagne echt ingaan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het Timmermans-effect lijkt nu alweer uitgwerkt. En NSC heeft teveel CDA'ers om echt vernieuwd te zijn. We gaan gewoon de eerste vrouwelijke premier leveren
Dat is nou net waar die spreidingswet voor bedoeld is. Als iedereen in ieder boerenkutdorp zegt 'Niet hier' dan kun je nergens een AZC neerzetten. En ze zijn toch echt nodig.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vraag me toch een beetje af of de spreidingswet een goede uitwerking zal hebben. Als ik zie hoe weinig draagvlak onder de bevolking is om azielzoekers op te vangen dan weet ik het allemaal nog zo niet.
Dilan heeft een uitdaging, “haar” thema’s komen niet aan bod. En door dat ze het kabinet heeft opgeblazen is ze qua thema’s wel vastgezet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dilan gaat straks af als een gieter. Dat ging al gruwelijk mis bij Twan Huys of all places.
Alsof het een VVD'er wat uitmaakt dat ze niet weet hoe hoog de bijstand is.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dilan gaat straks af als een gieter. Dat ging al gruwelijk mis bij Twan Huys of all places.
Gewoon spreiden op inwonertal. Het probleem van het migratiebeleid (in den brede, niet uitsluitend asiel) is dat de voordelen op een andere plek neerslaan dan de nadelen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nou net waar die spreidingswet voor bedoeld is. Als iedereen in ieder boerenkutdorp zegt 'Niet hier' dan kun je nergens een AZC neerzetten. En ze zijn toch echt nodig.
Als de gemeentes er onderling niet uitkomen op basis van vrijwilligheid, dan moet het desnoods maar met dwang vanuit Den Haag. Je kunt die mensen nou eenmaal niet wegtoveren, al pretenderen sommigen dat die oplossing wel zou bestaan.
Gelukkig maar, lang leve de partijdemocratie. Een ministerie bestieren en er de politieke eindverantwoordelijkheid voor dragen is echt wel wat anders dan volksvertegenwoordiger zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat komt echt vaak genoeg voor. Ernst Kuipers, Dijkgraaf, Uslu, van Gennip. Roep ik zo uit m’n hoofd. En ik sluit niet uit dat er meer zijn.
Dat lijkt me stug, maar als haar feitenkennis zo erbarmelijk is heeft ze een groot probleem. Daar loopt een Timmermans zo overheen. Van alle debatten die ik haar in de kamer heb zien voeren, is het ook verre van de woordkunstenaar die Rutte is.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alsof het een VVD'er wat uitmaakt dat ze niet weet hoe hoog de bijstand is.
Het zit nog een laag dieper: Dilan wil helemaal praten over bestaanszekerheid, woningmarkt en dat soort thema’s. Die wil het hebben over veiligheid, immigratie, economie.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, maar als haar feitenkennis zo erbarmelijk is heeft ze een groot probleem. Daar loopt een Timmermans zo overheen. Van alle debatten die ik haar in de kamer heb zien voeren, is het ook verre van de woordkunstenaar die Rutte is.
Job Cohen kon zich ooit nooit meer vertonen toen hij de prijs van een brood niet wist.
Desalniettemin zullen er vele goudentickethouders vooral stemmen voor 'zekere' beloftes van behoud van de HRA en lagere benzineprijzen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het zit nog een laag dieper: Dilan wil helemaal praten over bestaanszekerheid, woningmarkt en dat soort thema’s. Die wil het hebben over veiligheid, immigratie, economie.
En daar gaat het niet over.
Maar hoe beloof je dat het niet zoals Ter Apel wordt?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nou net waar die spreidingswet voor bedoeld is. Als iedereen in ieder boerenkutdorp zegt 'Niet hier' dan kun je nergens een AZC neerzetten. En ze zijn toch echt nodig.
Als de gemeentes er onderling niet uitkomen op basis van vrijwilligheid, dan moet het desnoods maar met dwang vanuit Den Haag. Je kunt die mensen nou eenmaal niet wegtoveren, al pretenderen sommigen dat die oplossing wel zou bestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |