abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2023 @ 00:43:13 #201
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_210763473
Piri is wel lekker op dreef 💪
If you can dream it, you can do it...
pi_210763854
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 23:16 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Pijnlijk homofobe tweet van Bikker die veel boze reacties oproept.
Ik vind deze tweet nauwelijks te volgen (qua zinsbouw e.d.), maar als ze hier inderdaad mee bedoelt wat ze lijkt te bedoelen dan vind ik dit inderdaad ook heel dom. Hoeft trouwens niet homofoob te zijn, HIV krijg je net als HPV alleen bij wisselende seksuele contacten, het mag duidelijk zijn dat de CU die levensstijl niet voor staat. Al moet je gewoon ook verstandig zijn en begrijpen dat veel mensen wel zo leven en daar dus ook de samenleving op inrichten. Een middel dat een overdraagbare ziekte kan voorkomen lijkt me best handig, zeker voor maar 7 miljoen (dat is echt niks op het zorgbudget).

Homofobie vind ik minder waarschijnlijk, Bikker heeft zich zelf ingezet voor Holterhues in de Eerste Kamer. En dat is een praktiserende homo. Ik denk echt dat het afzetten is tegen een levensstijl waarbij je 's morgens nog niet weet bij wie je 's avonds in bed ligt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 27-09-2023 07:40:51 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210763998
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh god :')
[ afbeelding ]
En dan maar 2 uur vullen _O-
  woensdag 27 september 2023 @ 07:47:37 #204
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210764073
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh god :')
[ afbeelding ]
PvdA met kip piri piri _O_
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210764298
quote:
[ twitter ]

Wat een domme tweet, maar natuurlijk lekker scoren bij de religieuze achterban, ook de CU wil wat restanten van het CDA :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 27 september 2023 @ 08:32:55 #206
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210764321
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat een domme tweet, maar natuurlijk lekker scoren bij de religieuze achterban, ook de CU wil wat restanten van het CDA :')
Dit lijkt me niet electoraal, dit lijkt me uit overtuiging van de afzender.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210764331
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit lijkt me niet electoraal, dit lijkt me uit overtuiging van de afzender.
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk, dat komt hier voor de CU mooi natuurlijk bij elkaar.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_210764334
De hele spreidingswet is gewoon een probleem wat je niet wilt/kunt oplossen als overheid en nu maar over de muur flikkert bij anderen.

Over 2 jaar is er dan weer de discussie dat er geen geld voor is om het netjes uit te voeren, de gemeenten moeten beknibbelen op voorzieningen en/of de belastingen moeten verhogen, er problemen ontstaan op de plek waar deze mensen concentreren, over 3 jaar het probleem dat er geen woningen zijn om vanuit de "gemeentelijke opvang plekken" door te stromen (dus dan doen we maar 6 maanden voorrang voor asielzoekers oid) en over 4 jaar klagen we dat zoals nu ter apel vol zit straks hotel van der valk in oss vol zit.
  woensdag 27 september 2023 @ 08:38:32 #209
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210764364
Ook leuk: VVD-staatssecretaris Van der Burg moet een spreidingswet verdedigen waar zijn eigen fractie tegen gaat stemmen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210764521
Of je zorgt gewoon zelf voor veilige sex/voorbehoudsmiddelen zonder dat de staat/rest van de bevolking dit voor je moet betalen.
pi_210764527
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 07:03 schreef Hanca het volgende:
Ik denk echt dat het afzetten is tegen een levensstijl waarbij je 's morgens nog niet weet bij wie je 's avonds in bed ligt.
Alsof dat minder erg is dan homofobie. Dat verschrikkelijke opdringen van eigen overtuigingen door (zelfs wettelijk) andere overtuigingen te belemmeren in hun uitvoering is wat er mis mee is. Of dat nu tegen homo's, twintigers of swingers is gericht is totaal niet relevant.
pi_210764533
quote:
:')
  Moderator woensdag 27 september 2023 @ 09:08:23 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210764578
Ik was 42 jaar oud toen ik me realiseerde dat NSC alfabetisch maar 1 van NSB verwijderd is :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210764641
quote:
[ twitter ]

Waarom is het homofoob?
  woensdag 27 september 2023 @ 09:20:04 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210764645
quote:
88s.gif Op woensdag 27 september 2023 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik was 42 jaar oud toen ik me realiseerde dat NSC alfabetisch maar 1 van NSB verwijderd is :o
Als ze met zwart-rode vlaggen gaan zwaaien dan weten we hoe laat het is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210765077
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Of je zorgt gewoon zelf voor veilige sex/voorbehoudsmiddelen zonder dat de staat/rest van de bevolking dit voor je moet betalen.
Eens, maar wat nou als zo'n investering van de Staat er onder de streep voor zorgt dat er minder mensen echt ziek worden met dus ook minder uitval in de arbeidsmarkt en onder de streep lagere zorgkosten? Wil je dan ook zo lekker principieel blijven of gaan we gewoon doen wat voor iedereen het beste is?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator woensdag 27 september 2023 @ 10:28:30 #217
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_210765124
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 07:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind deze tweet nauwelijks te volgen (qua zinsbouw e.d.), maar als ze hier inderdaad mee bedoelt wat ze lijkt te bedoelen dan vind ik dit inderdaad ook heel dom. Hoeft trouwens niet homofoob te zijn, HIV krijg je net als HPV alleen bij wisselende seksuele contacten, het mag duidelijk zijn dat de CU die levensstijl niet voor staat. Al moet je gewoon ook verstandig zijn en begrijpen dat veel mensen wel zo leven en daar dus ook de samenleving op inrichten. Een middel dat een overdraagbare ziekte kan voorkomen lijkt me best handig, zeker voor maar 7 miljoen (dat is echt niks op het zorgbudget).

Homofobie vind ik minder waarschijnlijk, Bikker heeft zich zelf ingezet voor Holterhues in de Eerste Kamer. En dat is een praktiserende homo. Ik denk echt dat het afzetten is tegen een levensstijl waarbij je 's morgens nog niet weet bij wie je 's avonds in bed ligt.
Bikker zal wel kwaad zijn dat ze zelf nooit zo'n tijd heeft meegemaakt :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210766474
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:57 schreef Kickinalfa het volgende:
CU is dacht ik dan weer wel voor voorbehoedmiddelen in het basispakket.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_210766480
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2023 10:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bikker zal wel kwaad zijn dat ze zelf nooit zo'n tijd heeft meegemaakt :D
Lijkt me sterk. Ik ken haar niet goed genoeg, maar ik heb zelf ook nooit zo'n tijd meegemaakt en daar ben ik alleen maar ontzettend gelukkig mee.
pi_210766805
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 13:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Lijkt me sterk. Ik ken haar niet goed genoeg, maar ik heb zelf ook nooit zo'n tijd meegemaakt en daar ben ik alleen maar ontzettend gelukkig mee.
Je weet niet wat je mist >:)

Bovendien is het nooit te laat natuurlijk.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210767501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 08:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Alsof dat minder erg is dan homofobie. Dat verschrikkelijke opdringen van eigen overtuigingen door (zelfs wettelijk) andere overtuigingen te belemmeren in hun uitvoering is wat er mis mee is. Of dat nu tegen homo's, twintigers of swingers is gericht is totaal niet relevant.
Maar hoe is het niet willen meebetalen aan een bepaalde levensstijl plotseling het opdringen van andere overtuigingen? Dat mag je even uitleggen...
pi_210768257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 14:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar hoe is het niet willen meebetalen aan een bepaalde levensstijl plotseling het opdringen van andere overtuigingen? Dat mag je even uitleggen...
Er is natuurlijk helemaal geen sprake van het meebetalen aan een bepaalde levensstijl. De pil wordt gewoon zelf betaald door de gebruikers. Alleen mogen mensen die zelf niet tot de risicogroep behoren, maar wél seks hebben met mensen uit die risicogroep er nu gebruik van maken (en dus ook betalen). De kosten bestaan uit de consulten en diagnostiek. Maar dat vindt Bikker maar verspilling van de kostbare tijd van een huisarts, dan moet je je maar kuis gedragen.
pi_210768476
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 15:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Er is natuurlijk helemaal geen sprake van het meebetalen aan een bepaalde levensstijl. De pil wordt gewoon zelf betaald door de gebruikers. Alleen mogen mensen die zelf niet tot de risicogroep behoren, maar wél seks hebben met mensen uit die risicogroep er nu gebruik van maken (en dus ook betalen). De kosten bestaan uit de consulten en diagnostiek. Maar dat vindt Bikker maar verspilling van de kostbare tijd van een huisarts, dan moet je je maar kuis gedragen.
En daarbij heeft Bikker dus de huisartsen aan haar kant: https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-huisarts-a4160517

Kortom: er is hier gewoon sprake van een politicus die luistert naar de professionals die het beleid moeten uitvoeren. Zou dat niet juist wat vaker moeten gaan gebeuren?

Dit hoort bij de GGD, helemaal niet bij een huisarts.
pi_210768704
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 15:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
En daarbij heeft Bikker dus de huisartsen aan haar kant: https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-huisarts-a4160517

Kortom: er is hier gewoon sprake van een politicus die luistert naar de professionals die het beleid moeten uitvoeren. Zou dat niet juist wat vaker moeten gaan gebeuren?

Dit hoort bij de GGD, helemaal niet bij een huisarts.
Ja ho, zo schuift het gelegenheidsargument wel door hè, nu zou het ineens te doen zijn omdat ze wil luisteren naar professionals. Ik kan het NRC-stuk niet lezen want paywall, maar ik vermoed dat de huisartsen zich verzetten omdat ze het al te druk hebben, niet omdat ze de zorg an sich onzinnig vinden. Daar is natuurlijk een gepaster antwoord op dan de zorg maar onthouden.
pi_210768889
quote:
10s.gif Op woensdag 27 september 2023 15:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja ho, zo schuift het gelegenheidsargument wel door hè, nu zou het ineens te doen zijn omdat ze wil luisteren naar professionals. Ik kan het NRC-stuk niet lezen want paywall, maar ik vermoed dat de huisartsen zich verzetten omdat ze het al te druk hebben, niet omdat ze de zorg an sich onzinnig vinden. Daar is natuurlijk een gepaster antwoord op dan de zorg maar onthouden.
Ja, ik zeg ook niet dat ik het met Bikker eens ben. Ik denk dat verstandig investeren in preventie, ook al is het aan iets waar ieder die het krijgt in principe zelf wat had kunnen doen, best zinnig is. Maar het hoort niet bij de huisarts, het hoort bij de GGD en alleen daar.

En hetgene waar ik tegen in verweer kwam is dat Bikker homofoob zou zijn. Dat is totale onzin. Dat heeft haar inzet voor Holterhues op de lijst in de Eerste Kamer wel bewezen. Je mag met haar van mening verschillen over het nut van deze maatregel (dat doe ik zelf ook), maar haar daarom homofoob noemen is gewoon niet nodig en onwaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')