Ik vind deze tweet nauwelijks te volgen (qua zinsbouw e.d.), maar als ze hier inderdaad mee bedoelt wat ze lijkt te bedoelen dan vind ik dit inderdaad ook heel dom. Hoeft trouwens niet homofoob te zijn, HIV krijg je net als HPV alleen bij wisselende seksuele contacten, het mag duidelijk zijn dat de CU die levensstijl niet voor staat. Al moet je gewoon ook verstandig zijn en begrijpen dat veel mensen wel zo leven en daar dus ook de samenleving op inrichten. Een middel dat een overdraagbare ziekte kan voorkomen lijkt me best handig, zeker voor maar 7 miljoen (dat is echt niks op het zorgbudget).quote:Op dinsdag 26 september 2023 23:16 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Pijnlijk homofobe tweet van Bikker die veel boze reacties oproept.
PvdA met kip piri piriquote:
Wat een domme tweet, maar natuurlijk lekker scoren bij de religieuze achterban, ook de CU wil wat restanten van het CDAquote:Op dinsdag 26 september 2023 23:16 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt me niet electoraal, dit lijkt me uit overtuiging van de afzender.quote:Op woensdag 27 september 2023 08:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat een domme tweet, maar natuurlijk lekker scoren bij de religieuze achterban, ook de CU wil wat restanten van het CDA
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk, dat komt hier voor de CU mooi natuurlijk bij elkaar.quote:Op woensdag 27 september 2023 08:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet electoraal, dit lijkt me uit overtuiging van de afzender.
Alsof dat minder erg is dan homofobie. Dat verschrikkelijke opdringen van eigen overtuigingen door (zelfs wettelijk) andere overtuigingen te belemmeren in hun uitvoering is wat er mis mee is. Of dat nu tegen homo's, twintigers of swingers is gericht is totaal niet relevant.quote:Op woensdag 27 september 2023 07:03 schreef Hanca het volgende:
Ik denk echt dat het afzetten is tegen een levensstijl waarbij je 's morgens nog niet weet bij wie je 's avonds in bed ligt.
Waarom is het homofoob?quote:Op dinsdag 26 september 2023 23:16 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Als ze met zwart-rode vlaggen gaan zwaaien dan weten we hoe laat het is.quote:Op woensdag 27 september 2023 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik was 42 jaar oud toen ik me realiseerde dat NSC alfabetisch maar 1 van NSB verwijderd is
Eens, maar wat nou als zo'n investering van de Staat er onder de streep voor zorgt dat er minder mensen echt ziek worden met dus ook minder uitval in de arbeidsmarkt en onder de streep lagere zorgkosten? Wil je dan ook zo lekker principieel blijven of gaan we gewoon doen wat voor iedereen het beste is?quote:Op woensdag 27 september 2023 08:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Of je zorgt gewoon zelf voor veilige sex/voorbehoudsmiddelen zonder dat de staat/rest van de bevolking dit voor je moet betalen.
Bikker zal wel kwaad zijn dat ze zelf nooit zo'n tijd heeft meegemaaktquote:Op woensdag 27 september 2023 07:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind deze tweet nauwelijks te volgen (qua zinsbouw e.d.), maar als ze hier inderdaad mee bedoelt wat ze lijkt te bedoelen dan vind ik dit inderdaad ook heel dom. Hoeft trouwens niet homofoob te zijn, HIV krijg je net als HPV alleen bij wisselende seksuele contacten, het mag duidelijk zijn dat de CU die levensstijl niet voor staat. Al moet je gewoon ook verstandig zijn en begrijpen dat veel mensen wel zo leven en daar dus ook de samenleving op inrichten. Een middel dat een overdraagbare ziekte kan voorkomen lijkt me best handig, zeker voor maar 7 miljoen (dat is echt niks op het zorgbudget).
Homofobie vind ik minder waarschijnlijk, Bikker heeft zich zelf ingezet voor Holterhues in de Eerste Kamer. En dat is een praktiserende homo. Ik denk echt dat het afzetten is tegen een levensstijl waarbij je 's morgens nog niet weet bij wie je 's avonds in bed ligt.
CU is dacht ik dan weer wel voor voorbehoedmiddelen in het basispakket.quote:Op woensdag 27 september 2023 08:57 schreef Kickinalfa het volgende:
Of je zorgt gewoon zelf voor veilige sex/voorbehoudsmiddelen zonder dat de staat/rest van de bevolking dit voor je moet betalen.
Lijkt me sterk. Ik ken haar niet goed genoeg, maar ik heb zelf ook nooit zo'n tijd meegemaakt en daar ben ik alleen maar ontzettend gelukkig mee.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bikker zal wel kwaad zijn dat ze zelf nooit zo'n tijd heeft meegemaakt
Je weet niet wat je mistquote:Op woensdag 27 september 2023 13:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Ik ken haar niet goed genoeg, maar ik heb zelf ook nooit zo'n tijd meegemaakt en daar ben ik alleen maar ontzettend gelukkig mee.
Maar hoe is het niet willen meebetalen aan een bepaalde levensstijl plotseling het opdringen van andere overtuigingen? Dat mag je even uitleggen...quote:Op woensdag 27 september 2023 08:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Alsof dat minder erg is dan homofobie. Dat verschrikkelijke opdringen van eigen overtuigingen door (zelfs wettelijk) andere overtuigingen te belemmeren in hun uitvoering is wat er mis mee is. Of dat nu tegen homo's, twintigers of swingers is gericht is totaal niet relevant.
Er is natuurlijk helemaal geen sprake van het meebetalen aan een bepaalde levensstijl. De pil wordt gewoon zelf betaald door de gebruikers. Alleen mogen mensen die zelf niet tot de risicogroep behoren, maar wél seks hebben met mensen uit die risicogroep er nu gebruik van maken (en dus ook betalen). De kosten bestaan uit de consulten en diagnostiek. Maar dat vindt Bikker maar verspilling van de kostbare tijd van een huisarts, dan moet je je maar kuis gedragen.quote:Op woensdag 27 september 2023 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar hoe is het niet willen meebetalen aan een bepaalde levensstijl plotseling het opdringen van andere overtuigingen? Dat mag je even uitleggen...
En daarbij heeft Bikker dus de huisartsen aan haar kant: https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-huisarts-a4160517quote:Op woensdag 27 september 2023 15:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Er is natuurlijk helemaal geen sprake van het meebetalen aan een bepaalde levensstijl. De pil wordt gewoon zelf betaald door de gebruikers. Alleen mogen mensen die zelf niet tot de risicogroep behoren, maar wél seks hebben met mensen uit die risicogroep er nu gebruik van maken (en dus ook betalen). De kosten bestaan uit de consulten en diagnostiek. Maar dat vindt Bikker maar verspilling van de kostbare tijd van een huisarts, dan moet je je maar kuis gedragen.
Ja ho, zo schuift het gelegenheidsargument wel door hè, nu zou het ineens te doen zijn omdat ze wil luisteren naar professionals. Ik kan het NRC-stuk niet lezen want paywall, maar ik vermoed dat de huisartsen zich verzetten omdat ze het al te druk hebben, niet omdat ze de zorg an sich onzinnig vinden. Daar is natuurlijk een gepaster antwoord op dan de zorg maar onthouden.quote:Op woensdag 27 september 2023 15:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
En daarbij heeft Bikker dus de huisartsen aan haar kant: https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-huisarts-a4160517
Kortom: er is hier gewoon sprake van een politicus die luistert naar de professionals die het beleid moeten uitvoeren. Zou dat niet juist wat vaker moeten gaan gebeuren?
Dit hoort bij de GGD, helemaal niet bij een huisarts.
Ja, ik zeg ook niet dat ik het met Bikker eens ben. Ik denk dat verstandig investeren in preventie, ook al is het aan iets waar ieder die het krijgt in principe zelf wat had kunnen doen, best zinnig is. Maar het hoort niet bij de huisarts, het hoort bij de GGD en alleen daar.quote:Op woensdag 27 september 2023 15:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja ho, zo schuift het gelegenheidsargument wel door hè, nu zou het ineens te doen zijn omdat ze wil luisteren naar professionals. Ik kan het NRC-stuk niet lezen want paywall, maar ik vermoed dat de huisartsen zich verzetten omdat ze het al te druk hebben, niet omdat ze de zorg an sich onzinnig vinden. Daar is natuurlijk een gepaster antwoord op dan de zorg maar onthouden.
Als je met een dergelijke vorm van 'meebetalen' een hoop ziekte, uitval en zorgkosten kunt besparen dan kun je nog moeilijk spreken van 'meebetalen aan'. Als je dan je eigen conservatieve blik daar zo in door laat schemeren en dus lekker principieel wilt gaan liggen doen, dan vind ik dat wel vallen onder het opdringen van andere overtuigingen ja.quote:Op woensdag 27 september 2023 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar hoe is het niet willen meebetalen aan een bepaalde levensstijl plotseling het opdringen van andere overtuigingen? Dat mag je even uitleggen...
kijk je eigen posts eens terug aubquote:Op woensdag 27 september 2023 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ehm, jij snapt het verschil niet tussen armoedebestrijding of klimaatmaatregelen en mensen laten meebetalen voor een levensstijl. Wellicht kun je beter zelf eens wat gaan lezen.quote:Op woensdag 27 september 2023 17:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
kijk je eigen posts eens terug aub
dit is zo'n beetje wat je in elk topic doet: andere mensen laten meebetalen voor jouw ideeën/levensstijl/levensovertuiging
ah jouw herverdeling is wel goed, wat toevalligquote:Op woensdag 27 september 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ehm, jij snapt het verschil niet tussen armoedebestrijding of klimaatmaatregelen en mensen laten meebetalen voor een levensstijl. Wellicht kun je beter zelf eens wat gaan lezen.
Want ja, zorgen voor herverdeling is absoluut wat anders dan dit. Al ben ik het hier op zich niet eens mee oneens.
Ja, herverdeling is zelfs een grondwettelijke taak (artikel 20 GW).quote:Op woensdag 27 september 2023 18:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah jouw herverdeling is wel goed, wat toevallig
Jij bent principieel tegen herverdeling? Of hoe moet ik bovenstaande interpreterenquote:Op woensdag 27 september 2023 18:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah jouw herverdeling is wel goed, wat toevallig
quote:Op woensdag 27 september 2023 17:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
kijk je eigen posts eens terug aub
dit is zo'n beetje wat je in elk topic doet: andere mensen laten meebetalen voor jouw ideeën/levensstijl/levensovertuiging
neequote:Op woensdag 27 september 2023 18:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij bent principieel tegen herverdeling? Of hoe moet ik bovenstaande interpreteren
Er zitten wel grote verschillen in:quote:
1 zetel valt altijd binnen de foutmarge. Verder zijn er best zeer conservatieve mensen die teleurgesteld zijn in Baudet, je hoort vaker dat die SGP overwegen.quote:Op woensdag 27 september 2023 20:31 schreef loveli het volgende:
I&O SGP 4. Dat lijkt me de minst betrouwbare peiling van het stel.
1 zetel is bij de SGP een foutmarge van 33%.quote:Op woensdag 27 september 2023 20:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
1 zetel valt altijd binnen de foutmarge. Verder zijn er best zeer conservatieve mensen die teleurgesteld zijn in Baudet, je hoort vaker dat die SGP overwegen.
Zo werkt het niet. Ook bij de SGP is 1 zetel maar een paar gewogen stemmen in een peiling. Net als bij NSC of VVD. En juist bij een zeer specifieke groep als de SGPers is het vooral de vraag of je die kunt bereiken, best kans dat die eigenlijk ondervertegenwoordigd zijn en dus zwaarder worden gewogen (net als bij Denk, potentiële Denkstemmers doen nauwelijks mee aan online peilingen).quote:Op woensdag 27 september 2023 21:07 schreef loveli het volgende:
[..]
1 zetel is bij de SGP een foutmarge van 33%.
Het lijkt me van de gevestigde partijen ook wel de lastigste om in te schatten. 9 zetels kan nu best correct zijn, maar daarvan kan zomaar de helft straks strategisch op een andere partij stemmen.quote:Op woensdag 27 september 2023 20:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zitten wel grote verschillen in:
Ipsos: VVD 27, NSC 25, PvdAGL 21, PVV 18, BBB 13, D66 9, PvdD 7, CU 5, SP 5, CDA 4, SGP 3, FvD 3, JA21 3, Denk 3, Volt 3, Bij1 1
I&O: GLPvdA 29, VVD 27, NSC 25, PVV 18, BBB 12, PvdD 6, D66 5, CDA 5, SP 5, CU 4, SGP 4, FvD 4, Volt 3, Denk 2, JA21 1
De Hond: NSC 27, PvdAGL 24, VVD 24, PVV 17, BBB 14, D66 7, PvdD 6, CDA 6, FvD 5, CU 4, SP 4, Volt 4, JA21 2, SGP 2, Denk 2, 50plus 1, BVNL 1
Vooral voor D66 dus juist ook wel een groot verschil. 9 zetels is historisch gezien een redelijk goed resultaat, 5 is wel een drama. Ipsos lijkt VerenigdLinks heel laag in te schatten.
CDA-PvdA ging ook meestal wel, dus dat zal indien nodig wel lukken.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:33 schreef koos_vriendloos het volgende:
Hoe groot is de kans dat NSC samen wilt werken met GLPVDA
D66 heeft er zelf een potje van gemaakt, 5 schamele zetels over van de 24.quote:Op woensdag 27 september 2023 20:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zitten wel grote verschillen in:
Ipsos: VVD 27, NSC 25, PvdAGL 21, PVV 18, BBB 13, D66 9, PvdD 7, CU 5, SP 5, CDA 4, SGP 3, FvD 3, JA21 3, Denk 3, Volt 3, Bij1 1
I&O: GLPvdA 29, VVD 27, NSC 25, PVV 18, BBB 12, PvdD 6, D66 5, CDA 5, SP 5, CU 4, SGP 4, FvD 4, Volt 3, Denk 2, JA21 1
De Hond: NSC 27, PvdAGL 24, VVD 24, PVV 17, BBB 14, D66 7, PvdD 6, CDA 6, FvD 5, CU 4, SP 4, Volt 4, JA21 2, SGP 2, Denk 2, 50plus 1, BVNL 1
Vooral voor D66 dus juist ook wel een groot verschil. 9 zetels is historisch gezien een redelijk goed resultaat, 5 is wel een drama. Ipsos lijkt VerenigdLinks heel laag in te schatten.
Maar dit overkomt D66 toch altijd als ze meeregeren? Ze hebben hier nog nooit wat van geleerd.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:46 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
D66 heeft er zelf een potje van gemaakt, 5 schamele zetels over van de 24.Die moeten eerst maar eens bij zichzelf te rade gaan wat er mis is aan hun manier van politiek bedrijven. Maar ik denk dat ze dat zelfinzicht niet hebben.
Vrij groot. Ik zou zeggen, bijna 100%. Bestaanszekerheid is namelijk makkelijker aan te pakken met PvdA/GL dan met rechtse partijen, verder zal Omtzigt de VVD ook meer verwijten over de bestuurscultuur dan PvdA/GL.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:33 schreef koos_vriendloos het volgende:
Hoe groot is de kans dat NSC samen wilt werken met GLPVDA
Die 24 was een uitschieter, die moet je niet als basis pakken. Ik denk dat de basis van D66 ongeveer 15 zetels is, alles daar boven is extreem goed. Rond de 10 is niet eens slecht. 5 zetels natuurlijk wel.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:46 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
D66 heeft er zelf een potje van gemaakt, 5 schamele zetels over van de 24.Die moeten eerst maar eens bij zichzelf te rade gaan wat er mis is aan hun manier van politiek bedrijven. Maar ik denk dat ze dat zelfinzicht niet hebben.
Regeren is halveren zeggen ze wel eens. Maar dit is wel meer dan door de helft. D66 lijkt het ook wel te accepteren dat ze erg schommelen door de jaren heen. Ik hoop dat D66 weer een normale middenpartij wordt met nadruk op onderwerpen als rechtsstatelijkheid, onderwijs, legalisering van drugs en de gekozen burgemeester.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dit overkomt D66 toch altijd als ze meeregeren? Ze hebben hier nog nooit wat van geleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |