Ja, prima. Heb ik ook al genoeg ervaring mee. Over het algemeen ook aardige mensen als je eens tijd neemt voor een gesprek. Iets zegt mij dat jij er geen enkele ervaring mee hebt en nog nooit een asielzoeker hebt gesproken.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:30 schreef Bocaj het volgende:
En wil jij groepjes asielzoekers in je dorpscentrum?
Sweet home Alabama.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Aan het onderschrift te zien in Alabama.
Nee, dan had je op Constant Kusters of Stefan Wijkamp kunnen stemmen.quote:
veel inbreng aan ervaring en kennis van zaken, was te verwachtenquote:Op dinsdag 26 september 2023 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Die Idsinga met zn hele verhaal die weg ging bij de VVD? Die staat op de lijst bij Omtzigt.
quote:Burgers zijn en doen vaak anders dan beleidmakers veronderstellen. Een diep en wederzijds wantrouwen is het gevolg.
Volgens Kim Putters, aftredend directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau, kan die kloof overbrugd worden met een nieuw sociaal contract.
Door Jan van Dam
Beter dan BBB is het al snel, ik zie niet zo zeer in waarom dit beter zou zijn dan PvdA/GL. Zeker omdat er nog geen volgorde staat. Wie weet is degene op wie jij hoopt wel een lijstduwer helemaal onderaan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:42 schreef bertrandtraore het volgende:
Dit lijkt wel een wat sterkere lijst dan BBB mee kwam. Of ook PvdA/GL trouwens.
13.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:52 schreef Gehrman het volgende:
Op welke plek staat Folkert Idsinga? De NOS lijkt te speculeren dat dit een mogelijke premierskandidaat is.
Er is wel een volgorde:quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Beter dan BBB is het al snel, ik zie niet zo zeer in waarom dit beter zou zijn dan PvdA/GL. Zeker omdat er nog geen volgorde staat. Wie weet is degene op wie jij hoopt wel een lijstduwer helemaal onderaan.
Staat de premierskandidaat überhaupt op de lijst?quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:56 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Lijkt me dan niet logisch. Zou hij voor Nicolien gaan?
Blij dat er iig gewoon 44 namen staan, dan lijkt dat 'voorzichtig groeien' toch losgelaten.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er is wel een volgorde: [ afbeelding ]
Zou raar zijn als dat niet het geval is lijkt me.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Staat de premierskandidaat überhaupt op de lijst?
Want?quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:58 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zou raar zijn als dat niet het geval is lijkt me.
Het hoeft niet, het kan best een goede bestuurder zijn die helemaal niet geschikt is als kamerlid.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:58 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zou raar zijn als dat niet het geval is lijkt me.
Waarom zou hij het zelf niet willen?quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:56 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Lijkt me dan niet logisch. Zou hij voor Nicolien gaan?
Die geef ik van de 3 kandidaten (NSC, Timmermans, Yeşilgöz) de minste kans, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 26 september 2023 19:59 schreef onlogisch het volgende:
Echt heel fijn dat Dilan straks gewoon de grootste wordt
Het Timmermans-effect lijkt nu alweer uitgwerkt. En NSC heeft teveel CDA'ers om echt vernieuwd te zijn. We gaan gewoon de eerste vrouwelijke premier leverenquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die geef ik van de 3 kandidaten (NSC, Timmermans, Yeşilgöz) de minste kans, eerlijk gezegd.
Hij wil niet: https://www.rtlnieuws.nl/(...)euw-sociaal-contractquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:00 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Waarom zou hij het zelf niet willen?
Het komt niet vaak voor dat er kabinetsleden worden benoemd die geen zetel in de kamer hebben. Voor premier zou dat de eerste keer zijn. Dan lijkt me de nummer 2 logischer.quote:
misschien moeten we woningen gaan bouwen en zal dat ten koste gaan van onze zeldzaam waardevolle weilandenquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vraag me toch een beetje af of de spreidingswet een goede uitwerking zal hebben. Als ik zie hoe weinig draagvlak onder de bevolking is om azielzoekers op te vangen dan weet ik het allemaal nog zo niet.
De meeste kabinetsleden van Rutte IV stonden niet op de lijst. Voor een premier zou het ook niet nieuw zijn, al is het wel meer dan 50 jaar geleden geloof ik.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het komt niet vaak voor dat er kabinetsleden worden benoemd die geen zetel in de kamer hebben. Voor premier zou dat de eerste keer zijn. Dan lijkt me de nummer 2 logischer.
Politieke schizofrenie in actie.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
Bij de provinciale verkiezingen op JA21 gestemd. Nu gaat mijn stem naar Timmermans
Das wel een hele switchquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
Bij de provinciale verkiezingen op JA21 gestemd. Nu gaat mijn stem naar Timmermans
Dilan gaat straks af als een gieter. Dat ging al gruwelijk mis bij Twan Huys of all places.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die geef ik van de 3 kandidaten (NSC, Timmermans, Yeşilgöz) de minste kans, eerlijk gezegd.
Dat komt echt vaak genoeg voor. Ernst Kuipers, Dijkgraaf, Uslu, van Gennip. Roep ik zo uit m’n hoofd. En ik sluit niet uit dat er meer zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het komt niet vaak voor dat er kabinetsleden worden benoemd die geen zetel in de kamer hebben. Voor premier zou dat de eerste keer zijn. Dan lijkt me de nummer 2 logischer.
Zn echte effect zal pas blijken als we de campagne echt ingaan.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het Timmermans-effect lijkt nu alweer uitgwerkt. En NSC heeft teveel CDA'ers om echt vernieuwd te zijn. We gaan gewoon de eerste vrouwelijke premier leveren
Dat is nou net waar die spreidingswet voor bedoeld is. Als iedereen in ieder boerenkutdorp zegt 'Niet hier' dan kun je nergens een AZC neerzetten. En ze zijn toch echt nodig.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vraag me toch een beetje af of de spreidingswet een goede uitwerking zal hebben. Als ik zie hoe weinig draagvlak onder de bevolking is om azielzoekers op te vangen dan weet ik het allemaal nog zo niet.
Dilan heeft een uitdaging, “haar” thema’s komen niet aan bod. En door dat ze het kabinet heeft opgeblazen is ze qua thema’s wel vastgezet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dilan gaat straks af als een gieter. Dat ging al gruwelijk mis bij Twan Huys of all places.
Alsof het een VVD'er wat uitmaakt dat ze niet weet hoe hoog de bijstand is.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dilan gaat straks af als een gieter. Dat ging al gruwelijk mis bij Twan Huys of all places.
Gewoon spreiden op inwonertal. Het probleem van het migratiebeleid (in den brede, niet uitsluitend asiel) is dat de voordelen op een andere plek neerslaan dan de nadelen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nou net waar die spreidingswet voor bedoeld is. Als iedereen in ieder boerenkutdorp zegt 'Niet hier' dan kun je nergens een AZC neerzetten. En ze zijn toch echt nodig.
Als de gemeentes er onderling niet uitkomen op basis van vrijwilligheid, dan moet het desnoods maar met dwang vanuit Den Haag. Je kunt die mensen nou eenmaal niet wegtoveren, al pretenderen sommigen dat die oplossing wel zou bestaan.
Gelukkig maar, lang leve de partijdemocratie. Een ministerie bestieren en er de politieke eindverantwoordelijkheid voor dragen is echt wel wat anders dan volksvertegenwoordiger zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat komt echt vaak genoeg voor. Ernst Kuipers, Dijkgraaf, Uslu, van Gennip. Roep ik zo uit m’n hoofd. En ik sluit niet uit dat er meer zijn.
Dat lijkt me stug, maar als haar feitenkennis zo erbarmelijk is heeft ze een groot probleem. Daar loopt een Timmermans zo overheen. Van alle debatten die ik haar in de kamer heb zien voeren, is het ook verre van de woordkunstenaar die Rutte is.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alsof het een VVD'er wat uitmaakt dat ze niet weet hoe hoog de bijstand is.
Het zit nog een laag dieper: Dilan wil helemaal praten over bestaanszekerheid, woningmarkt en dat soort thema’s. Die wil het hebben over veiligheid, immigratie, economie.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, maar als haar feitenkennis zo erbarmelijk is heeft ze een groot probleem. Daar loopt een Timmermans zo overheen. Van alle debatten die ik haar in de kamer heb zien voeren, is het ook verre van de woordkunstenaar die Rutte is.
Job Cohen kon zich ooit nooit meer vertonen toen hij de prijs van een brood niet wist.
Desalniettemin zullen er vele goudentickethouders vooral stemmen voor 'zekere' beloftes van behoud van de HRA en lagere benzineprijzen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het zit nog een laag dieper: Dilan wil helemaal praten over bestaanszekerheid, woningmarkt en dat soort thema’s. Die wil het hebben over veiligheid, immigratie, economie.
En daar gaat het niet over.
Maar hoe beloof je dat het niet zoals Ter Apel wordt?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is nou net waar die spreidingswet voor bedoeld is. Als iedereen in ieder boerenkutdorp zegt 'Niet hier' dan kun je nergens een AZC neerzetten. En ze zijn toch echt nodig.
Als de gemeentes er onderling niet uitkomen op basis van vrijwilligheid, dan moet het desnoods maar met dwang vanuit Den Haag. Je kunt die mensen nou eenmaal niet wegtoveren, al pretenderen sommigen dat die oplossing wel zou bestaan.
Timmermans sleept er desnoods nog de zelfverzonnen laatste gedachten bij van iemand die rond het debat overleden is om zijn punt kracht bij te zetten.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, maar als haar feitenkennis zo erbarmelijk is heeft ze een groot probleem. Daar loopt een Timmermans zo overheen. Van alle debatten die ik haar in de kamer heb zien voeren, is het ook verre van de woordkunstenaar die Rutte is.
Job Cohen kon zich ooit nooit meer vertonen toen hij de prijs van een brood niet wist.
ben jij nu Timmermans' verzinsels aan het verzinnen?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:25 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Timmermans sleept er desnoods nog de zelfverzonnen gedachten bij van iemand die rond het debat overleden is om zijn punt kracht bij te zetten.
Oh zeker. Maar die laatste zeg 10% daar gaat het om, het zit in de peilingen allemaal heel dicht bij elkaar.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Desalniettemin zullen er vele goudentickethouders vooral stemmen voor 'zekere' beloftes van behoud van de HRA en lagere benzineprijzen.
Dan moet je kunnen filteren aan de poort. Helaas, kan dat niet.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar hoe beloof je dat het niet zoals Ter Apel wordt?
Ik heb er een beetje hard hoofd in
Oh, begrijp me goed, Dilan is een natte krant. Tel daarbij op wat trein zegt over de onderwerpen die op dit moment van belang zijn en ze zit momenteel niet aan de goede kant van de streep.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:19 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Over een maandje begint de telegraaf er wel vaker over om haar thema's zo weer op tafel te krijgen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het zit nog een laag dieper: Dilan wil helemaal praten over bestaanszekerheid, woningmarkt en dat soort thema’s. Die wil het hebben over veiligheid, immigratie, economie.
Ter Apel is GEEN asielzoekerscentrum, maar een aanmeldcentrum. Alsof je een snelweg met een dorpsweg vergelijkt. Asielzoekerscentra geven geen overlast, het aanmeldcentrum in Ter Apel helaas wel.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik beloof niks. Maar de AZC's die er moeten komen zijn niet ter vervanging van Ter Apel, maar ter vervanging van allerlei tijdelijke noodopvang die niet alleen drie keer zo duur is als reguliere AZC's maar ook nog eens de meest goedbedoelende asielzoeker horendol maakt omdat ie iedere drie maanden van hot naar her wordt gesleept.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Want? Dan gaan stemmers naar de PVV of blijven ze thuis? Of stemmen ze toch maar Verenigd Links? Bovendien: Klaver met zijn geweldige track record, wanneer het aankomt op formeren en regeren?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:30 schreef -XOR- het volgende:
Als ze bij de VVD alsnog met een heel rechts asielgeluid komen kan PvdA/GL dat simpel counteren door gewoon te roepen: "oh, dat kan Dilan wel zeggen nu, maar Klaver haalt dat er in de coalitieonderhandelingen wel uit". Dan heeft de VVD een probleem.
Als je aannemelijk kunt maken dat er waarschijnlijk over het centrum geregeerd gaat worden gelooft niemand meer in een strenge VVD qua streng asielbeleid, dus rechtse VVD-kiezers zullen dan overstappen naar Geert. Het zou dus niet handig zijn voor de VVD om van asiel een te groot thema te maken. Van de naam Klaver gaan bij de rechterkant-VVD-stemmer de nekharen overeind staan dus daarmee kun je ze makkelijk triggeren.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:34 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Want? Dan gaan stemmers naar de PVV of blijven ze thuis? Of stemmen ze toch maar Verenigd Links? Bovendien: Klaver met zijn geweldige track record, wanneer het aankomt op formeren en regeren?
En het klimaat wel voor Verenigd Links? Of gelden dan opeens andere wetten?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je aannemelijk kunt maken dat er waarschijnlijk over het centrum geregeerd gaat worden gelooft niemand meer in een strenge VVD qua streng asielbeleid, dus rechtse VVD-kiezers zullen dan overstappen naar Geert. Het zou dus niet handig zijn voor de VVD om van asiel een te groot thema te maken.
Huh? Je kunt een boel zeggen van linkse beloftes maar niet dat ze er geen klimaatmaatregelen door hebben gekregen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:38 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
En het klimaat wel voor Verenigd Links? Of gelden dan opeens andere wetten?
Definieer 'goed'. Het is vooral nogal prijzig.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:38 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er zijn gewoon al rond de 200 AZC's in Nederland. En in de meeste gevallen gaat dat gewoon goed (op Budel na denk ik). En hoe meer AZC's, hoe minder massaal ze hoeven te zijn.
o dat gaat in dit tempo wel naar de 1000quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:38 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er zijn gewoon al rond de 200 AZC's in Nederland. En in de meeste gevallen gaat dat gewoon goed (op Budel na denk ik). En hoe meer AZC's, hoe minder massaal ze hoeven te zijn.
Ik hoorde dat wij voordeliger uit zijn om asielzoekers op te kopen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:40 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Definieer 'goed'. Het is vooral nogal prijzig.
Dan gaan die stemmers, links van Verenigd Links, toch naar de PvdD?quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Huh? Je kunt een boel zeggen van linkse beloftes maar niet dat ze er geen klimaatmaatregelen door hebben gekregen.
Neuh waarom? Er is momenteel echt geen onvrede bij linkse kiezers omtrent klimaatmaatregelen, of in ieder geval niet van de strekking dat die te summier zouden zijn. Andersom is dat bij rechtse kiezers en asiel natuurlijk wel het geval.quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:41 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Dan gaan die stemmers, links van Verenigd Links, toch naar de PvdD?
timmermans gaat hier niet mee scorenquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:41 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Dan gaan die stemmers, links van Verenigd Links, toch naar de PvdD?
Het is maar wat je 'goed' noemt:quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:38 schreef Fietsertje70 het volgende:
beste meid maar ik zie de rasechte VVD ers niet op DiIlan stemmenquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De appel valt niet ver van de boomquote:Op dinsdag 26 september 2023 20:29 schreef xpompompomx het volgende:
NSC wordt dus vooral oude cda-wijn in nieuwe zakken.
mensen die het goed hebben die gaan niet hun stem vastleggen voor die paar jaarlijkse tientjes,quote:Op dinsdag 26 september 2023 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Desalniettemin zullen er vele goudentickethouders vooral stemmen voor 'zekere' beloftes van behoud van de HRA en lagere benzineprijzen.
maar wel een eerlijke CDA met kennis van zaken denk ik , niet een die uit elkaar is gespeeld door Mark Ruttequote:Op dinsdag 26 september 2023 20:29 schreef xpompompomx het volgende:
NSC wordt dus vooral oude cda-wijn in nieuwe zakken.
De partij heeft wel een programma, de kandidaten hebben er zelfs aan meegeschreven.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:11 schreef MoreDakka het volgende:
Waarom zou je kandidaat worden voor een partij die nog geen programma heeft?
Veel partijen hebben nog geen of pas sinds kort een programma voor de komende verkiezingen.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:11 schreef MoreDakka het volgende:
Dit is onjuist.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
De partij heeft wel een programma, de kandidaten hebben er zelfs aan meegeschreven.
quote:Nu de lijst van NSC er is, is het volgende doel een verkiezingsprogramma. Er ligt volgens Omtzigt al een concept, geschreven door Van Hijum. Het is de bedoeling dat de kandidaten daar nog invloed op kunnen uitoefenen.
Die partijen bestonden al langer.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Veel partijen hebben nog geen of pas sinds kort een programma voor de komende verkiezingen.
Andere bronnen zeggen wat anders. In elk geval hebben ze allemaal met Omtzigt gepraat over de inhoud.quote:
hebben ze wel alleen jij weet het nog nietquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:11 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, verkiezingsprogramma's. Zowel VVD, BBB, NSC en CDA zeggen een hoger minimumloon te willen (zonder verder te vertellen hoe hoog dat minimumloon dan zou moeten worden of op welke termijn) en zich ONTZETTEND druk te maken over bestaanszekerheid. Alleen gaven ze niet thuis toen PvdA-GL een motie indiende om het minimumloon per 1 januari met 23 cent extra te verhogen. Dan zou het 13,50 per uur worden ipv 13,27 per uur.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Veel partijen hebben nog geen of pas sinds kort een programma voor de komende verkiezingen.
wat een rake opmerkingenquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Andere bronnen zeggen wat anders. In elk geval hebben ze allemaal met Omtzigt gepraat over de inhoud.
Ik vind die Casper Veldkamp, ex-ambassadeur en huidig bewindvoerder van de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling wel interessant.
Hij is tegen meer overdracht van bevoegdheden van lidstaten naar de EU, tegen de transferunie, wil migratie verminderen, maar kijkt daarbij nadrukkelijk ook naar studenten en arbeidsmigratie.
Met zijn achtergrond zie ik hem zo minister worden, sla je in Europa geen slecht figuur mee.
https://fd.nl/politiek/14(...)tschap-geen-promotie
quote:De 55-jarige Veldkamp maakte carrière in de diplomatieke dienst en was, tot hij deze zomer via een bericht op X afscheid nam, een actieve CDA'er. Sinds drie jaar is hij als bewindvoerder van de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBRD) in Londen. Tijdens de corona-uitbraak was hij tijdelijk zaakgelastigde voor Nederland in Brussel.
Eerder was hij vier jaar ambassadeur in Athene, tijdens de euro- en migratiecrisis, en daarvoor in Tel Aviv. Hij is getrouwd, zijn vrouw is Frans, en heeft vier kinderen die allemaal het huis uit zijn.
Via de telefoon, hij is op de dag van de presentatie op zijn werk in Londen, legt Veldkamp uit waarom hij de overstap wil maken naar de actieve politiek en NSC.
'Er hangt verandering in de lucht, bij veel mensen is het vertrouwen weg dat het met de gevestigde politiek goed komt', zegt hij. NSC is volgens hem de 'optimistische partij voor de ontevreden burger'.
quote:Veldkamp heeft zijn huidige baan nog niet opgezegd, zegt hij desgevraagd. Hij werkt voorlopig gewoon door in Londen. Ook al is hij -- NSC koerst in de peilingen op tussen de 25 en de 30 zetels -- zo goed al zeker van een zetel. '
Het is eerst aan de kiezer'. En is hij ook in de race voor een kabinetspost, hij werd immers al in 2006 getipt als staatssecretaris op Buitenlandse Zaken? 'Dat is niet aan de orde.
Als Pieter mij nodig heeft in de Tweede Kamer, ben ik de volle vier jaar beschikbaar.'
Nee, dat gaan ze nog doen. Wel even goed lezen hequote:Op dinsdag 26 september 2023 21:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Andere bronnen zeggen wat anders. In elk geval hebben ze allemaal met Omtzigt gepraat over de inhoud.
Er stond net in elk geval bij Trouw en AD dat ze al hadden meegekeken. Wel even goed lezenquote:Op dinsdag 26 september 2023 21:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat gaan ze nog doen. Wel even goed lezen he
https://www.ad.nl/politie(...)e-politici~a03014e2/quote:Dit weekeinde hebben de kandidaten elkaar voor het eerst ontmoet, op landgoed Zonheuvel in Doorn. Uit 2400 kandidaten schiftte een ‘tiental HR-managers’, aldus Omtzigt, de beste aspirant-Kamerleden.
Zij mochten ook meepraten over het verkiezingsprogramma, maar dat is nog altijd niet openbaar. Omtzigt houdt zo zijn kaarten tegen de borst over wat hij nu precies wil en vindt.
Bestaanszekerheid is door VVD-PvdA-D66-CDA met hun neoliberale experiment al volledig gesloopt; doekjes voor het bloeden biedt men nu aan, beseffende dat heel dat gegoochel met vrije markten en participatie en zelfredzaamheid een enorme blunder is geweest.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ach ja, verkiezingsprogramma's. Zowel VVD, BBB, NSC en CDA zeggen een hoger minimumloon te willen (zonder verder te vertellen hoe hoog dat minimumloon dan zou moeten worden of op welke termijn) en zich ONTZETTEND druk te maken over bestaanszekerheid. Alleen gaven ze niet thuis toen PvdA-GL een motie indiende om het minimumloon per 1 januari met 23 cent extra te verhogen. Dan zou het 13,50 per uur worden ipv 13,27 per uur.
Ze rolden de afgelopen tijd over elkaar heen om te roepen hoe ongelooflijk killing juist díé 23 cent extra per uur de economische rampspoed in zou luiden.![]()
Dus ja, zo diep zit het blijkbaar niet met die bestaanszekerheid en 'werken moet lonen' bij die partijenWat ze er verder ook in hun verkiezingsprogramma over in hebben staan of nog willen zetten.
Dan denk je, die houden hun oud-collega de hand boven het hoofd. Maar nee hoor, D66 gaat volle poelie voor de forensenboete:quote:De spitsheffing is een langgekoesterde wens van de NS, maar ligt bij reizigers zeer gevoelig. Ook politici zijn, mede met het oog op de naderende verkiezingen, allerminst geneigd het plan te omarmen. Dat werd tijdens het debat dinsdagavond direct duidelijk. Alle aanwezige Kamerleden, op D66 na, verwezen het plan direct naar de prullenbak.
Voor de gelegenheid wordt ook het al zes keer afgeschoten tijdsgedifferentieerde rekeningrijden maar weer eens uit de mottenballen gehaald. Volgens mij wíl D66 graag terug naar 3 zetels bij de volgende verkiezingen, of niet?quote:D66 is niet per se tegenstander van een heffing, maar eist bijvoorbeeld dat ‘ie enkel wordt ingevoerd als dat ook voor de weg gaat gelden.
Oh godquote:Op dinsdag 26 september 2023 22:14 schreef Dutch_view het volgende:
Lekker filibusteren door de PVV nu![]()
Benieuwd tot hoe laat het door gaat
Een forenzenboete, wat een verbazing dat elitepartij D66 daar voor is zeg. Lekker makkelijk vanuit het thuiskantoor met regie over de eigen agenda.quote:Op dinsdag 26 september 2023 22:12 schreef Janneke141 het volgende:
Men heeft het vandaag in de Tweede Kamer gehad over de nieuwe concessie voor de NS. Die wil de minister graag opnieuw onderhands verstrekken, wat helemaal niet mag, maar daar zullen zich nog wel wat juristen over gaan buigen schat ik in. Heikel punt was natuurlijk de spitsheffing, een vinding van NS-topman Wouter Koolmees. Dus, wat schetst onze verbazing:
[..]
Dan denk je, die houden hun oud-collega de hand boven het hoofd. Maar nee hoor, D66 gaat volle poelie voor de forensenboete:
[..]
Voor de gelegenheid wordt ook het al zes keer afgeschoten tijdsgedifferentieerde rekeningrijden maar weer eens uit de mottenballen gehaald. Volgens mij wíl D66 graag terug naar 3 zetels bij de volgende verkiezingen, of niet?
Dat spreekt elkaar niet tegen. Ze mogen pas mee gaan praten nu de kandidatenlijst er is. Dat komt omdat er nog geen programma is, er staat ook niet dat ze dat hebben ingezien.quote:Op dinsdag 26 september 2023 21:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er stond net in elk geval bij Trouw en AD dat ze al hadden meegekeken. Wel even goed lezen
Is het spreiden van treinverkeer niet efficientier?!quote:Op dinsdag 26 september 2023 22:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een forenzenboete, wat een verbazing dat elitepartij D66 daar voor is zeg. Lekker makkelijk vanuit het thuiskantoor met regie over de eigen agenda.
Voor 5,60 per maand reis je al met 40% korting buiten de spits.quote:Op dinsdag 26 september 2023 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
simpelweg een verlaging buiten de spits veel populairder
quote:Op dinsdag 26 september 2023 23:16 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Pijnlijk homofobe tweet van Bikker die veel boze reacties oproept.
Ik vind deze tweet nauwelijks te volgen (qua zinsbouw e.d.), maar als ze hier inderdaad mee bedoelt wat ze lijkt te bedoelen dan vind ik dit inderdaad ook heel dom. Hoeft trouwens niet homofoob te zijn, HIV krijg je net als HPV alleen bij wisselende seksuele contacten, het mag duidelijk zijn dat de CU die levensstijl niet voor staat. Al moet je gewoon ook verstandig zijn en begrijpen dat veel mensen wel zo leven en daar dus ook de samenleving op inrichten. Een middel dat een overdraagbare ziekte kan voorkomen lijkt me best handig, zeker voor maar 7 miljoen (dat is echt niks op het zorgbudget).quote:Op dinsdag 26 september 2023 23:16 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Pijnlijk homofobe tweet van Bikker die veel boze reacties oproept.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |