SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Ik ben altijd zo jaloers op vrouwen met mooie smalle schoudersquote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Die brede schouders heb ik ook, gecombineerd met een hoge borstinplant, dus het oogt zo lekker massief
Ik heb deze nu:quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:33 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Woorden die ik nog nooit zei.
Ik moet dat merk misschien eens proberen..?
Klinkt goed. De buik is waar het bij mij altijd mis gaan. Moet ik weer staan hijsen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb deze nu:
https://www.strongerlabel.com/nl/game-tights-black
Lekkere high waist, zit ook erg fijn om de benen. De hoge tailleband is voor mij net iets te hoog, maar als ik hem dubbelvouw, blijft ie perfect zitten.
Ja maar jij bent ook gewoon een spierbundelquote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:43 schreef Lonaa het volgende:
BMI is een debiel ding. De mijne is 33 hihaho. Ik moet nog 24 kilo afvallen voor een BMI van 25. Nou ben ik de beroerdste niet om toe te geven dat ik best nog wel wat vet heb dat eraf kan en dat ik eraf wil, maar nog 24 kilo eraf? Kom nou, ik heb heupen, een bips en tetten. Oh en spieren.
Dat maakt BMI dus niet per se een goeie tooly voor iedereen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar jij bent ook gewoon een spierbundel![]()
Ik denk dat ik best 20 kilo buikvet kwijt kan.
Nee dat weet ik. Ik hecht vnl waarde aan het geluid dat mijn buik maakt bij doggy.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat maakt BMI dus niet per se een goeie tooly voor iedereen.![]()
Ik ben gewoon ontzettend compact en sterk.
quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee dat weet ik. Ik hecht vnl waarde aan het geluid dat mijn buik maakt bij doggy.
Je denkt dat de mijne dat niet doet?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee dat weet ik. Ik hecht vnl waarde aan het geluid dat mijn buik maakt bij doggy.
Maar dat is toch ook heel mooi. Stabiliteitquote:Op dinsdag 10 januari 2023 14:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik viel ooit 20 kg af. En mijn body & mind zijn nu overeen gekomen dat dit nu mijn gewicht is. Wat nog steeds te zwaar is. En ik doe al jaren mijn best dat omlaag te krijgen en mijn lichaam doet al jaren haar best het zo te houden. Zo voelt het althans.
Dik stabiel, SQ. Dik stabielquote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:04 schreef SQ het volgende:
Maar dat is toch ook heel mooi. Stabiliteit
Zijn er foto's?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:53 schreef SQ het volgende:
ik las een oud topic uit 2016 terug toen ik echt een hot babe was en in bodycon jurkjes naar buiten ging enzo![]()
![]()
!!!
(vlak voordat ik dus zwanger werd van kind 2....)
Mooie tijden waren dat. Dang.
ik begin niet aan die zelfkastijdingquote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zijn er foto's?![]()
jij hebt nog zwangerschappen om je achter te verschuilen![]()
Boks.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:33 schreef Donna het volgende:
Pwoah. 2016. Toen was ik 30 kilo lichter dan nu.
Dan kom je uit bij psyllium, maar dat zou ik niet permanent nemenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 20:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit echt bomvolWant ik probeer meer vezels te eten en nu een overdosis groente gehad. Zijn er ook goede vezels in pilvorm?
Nee, dat lijkt me ook niet handig. Ik was ook niet serieus. Wel dat ik bomvol zit.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 20:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Dan kom je uit bij psyllium, maar dat zou ik niet permanent nemen
Daar heb ik dan ondertussen wel sch*t aan. Ik loop rustig na het powerwalken de supermarkt hier in het winkelcentrum door en laatst ben ik zelfs tijdens een van mijn loopjes even bij een familie die ik begeleidde langs gegaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 20:48 schreef Hupje het volgende:
Een sportlegging. No way dat ik dat draagDat durf ik niet. Ik kies ook voor anoniem in m'n uppie hardlopen
![]()
Lekker!quote:
Ik vind dat echt zo stom, maar heel herkenbaar.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:15 schreef BE het volgende:
Ontbijten omdat dat verstandig is en ik straks moet werken met weinig tijd om te eten tot een uur of 13.30 en dan dus ineens onwijze honger hebben.
Was griekse yoghurt met blauwe bessen, keto-granola en een halve banaan.
Normaal doen hoort ook bij de dieetclub!quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:21 schreef Nanuke het volgende:
Vroege lunch: 3 crackers met gebraden gehakt en yoghurt
T: fruitsalade
A: pasta met 7-groentesaus en champignons.
Ik wil niet wegen. Normaal doen is moeilijk.
En voor de statistieken, ik hoor hier eigenlijk helemaal niet (meer) met mijn gezonde bmi van 23. Maar tegelijkertijd was mijn begin van dit jaar hetzelfde ()als vorig jaar en ik weet dat ik me lekkerder voel als ik 'normaal' doe en een kilo of 5 minder meesjouw. Dus daar gaan we weer aan werken.
Wow, das vet!quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:15 schreef Tink89 het volgende:
Ik realiseerde me door dit bmi-gedoe: ik heb m'n bmi omgedraaid van 42 naar 24
Chicken tonight, dat vond ik 25 jaar geleden wel lekkerquote:Op woensdag 11 januari 2023 18:57 schreef BE het volgende:
Lijstje werd uiteindelijk:
O: Bak yoghurt met bessen, banaan en granola
L: kopje tomatensoep
T: boterham met kaas
D: paar happen chicken tonight1 snack a jack BBQ
en
2 sneetjes roggebrood
En daar kieper ik zo nog wel wat meer yoghurt of roggebrood achteraan.
Ik ben al weer sinds tweede kerstdag non-stop aan het werk en het houdt gewoon niet op.Zo druk! En nee zeggen ben ik niet goed in.
![]()
Brein.quote:Op donderdag 12 januari 2023 07:21 schreef SQ het volgende:
Ik was gisteren beetje gefrustreerd wegens stilstand en stijging (Ja, ik weet dat dit rationeel nergens op slaat) dus ik stopte een overgebleven chocoladeletter in mijn hoofd (Ja ik weet dat dit rationeel nergens op slaat) dus ik ben weer dik (Ja, ik weet dat dit rationeel nergens op slaat)
Nieuwe dag, nieuwe kans.
Als ik toch maar de discipline had om eens in de week te wegen he
Maar dan heb je op weegdag uiteraard een sponsdag en mis je de dagelijkse schommeling om 'm te relativeren.quote:Op donderdag 12 januari 2023 07:21 schreef SQ het volgende:
Ik was gisteren beetje gefrustreerd wegens stilstand en stijging (Ja, ik weet dat dit rationeel nergens op slaat) dus ik stopte een overgebleven chocoladeletter in mijn hoofd (Ja ik weet dat dit rationeel nergens op slaat) dus ik ben weer dik (Ja, ik weet dat dit rationeel nergens op slaat)
Nieuwe dag, nieuwe kans.
Als ik toch maar de discipline had om eens in de week te wegen he
Haha ja precies dat is dan mijn angst jongequote:Op donderdag 12 januari 2023 08:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Maar dan heb je op weegdag uiteraard een sponsdag en mis je de dagelijkse schommeling om 'm te relativeren.
Lose-lose
quote:Op donderdag 12 januari 2023 07:33 schreef Lonaa het volgende:
Eindelijk klats hier. * Lonaa veegt zweet van voorhoofd.
quote:Op donderdag 12 januari 2023 08:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Maar dan heb je op weegdag uiteraard een sponsdag en mis je de dagelijkse schommeling om 'm te relativeren.
Lose-lose
Echt!quote:Op donderdag 12 januari 2023 08:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja precies dat is dan mijn angst jonge
Och, aardappel andersquote:Op donderdag 12 januari 2023 07:18 schreef SQ het volgende:
Ik doe nog wel aan pakjes en zakjes. Heb soms helemaal geen tijd en zin om alles uit te denkensommige wereldgerechten zijn best te doen en ook pastasauzen en currypasta haal ik meestal kant en klaar.
Maar aardappel anders of chicken tonight heb ik ook al 15 jaar niet meer gehad denk ik.
Ik haal mijn neus niet op voor aardappel anders maar het is me de calorieën ook echt niet meer waardquote:Op donderdag 12 januari 2023 08:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, aardappel andersDát is lang geleden, maar ik vond het wel lekker
Het handige hier is wel dat als ik geen tijd/zin om te koken heb dat de man in huis dat wel doet
Ik maak zelf zo nu en dan de ui bacon versie, zonder een pot dus. En dan brocolli erbij voor het idee.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik haal mijn neus niet op voor aardappel anders maar het is me de calorieën ook echt niet meer waard
Recipe please?quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:02 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik maak zelf zo nu en dan de ui bacon versie, zonder een pot dus. En dan brocolli erbij voor het idee.
Maar ik lees net dat brocolli +0,3 oplevert, dus dat kan volgende keer wel gewoon weggelaten worden.
https://www.leukerecepten(...)tel-met-bacon-en-ui/quote:
Dank! Klinkt heerlijk, ga ik vandaag maken!quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:45 schreef Donna het volgende:
[..]
https://www.leukerecepten(...)tel-met-bacon-en-ui/
Deze.
En nee valt niet onder de noemer 'healthy food'. Maar met mate en zulks is het zo nu en dan echt wel even lekker.
En wij houden niet van tomaatjes, dus brocolli erbij.
Er is niet heel veel mis mee, maar ik vind het smakeloze slijmerige zooi.quote:Op woensdag 11 januari 2023 23:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Chicken tonight, dat vond ik 25 jaar geleden wel lekkerWat was er mis mee?
(ik zou het nu absoluut niet meer kopen, ik doe al jaren niet meer aan dat soort k&k pakjes, potjes, zakjes)
Voor aardappel anders gebruik ik altijd dit recept wat ik zuivelloos maak: https://www.kooklesthuis.com/recepten/aardappel-anders/quote:
Succes.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 21:42 schreef Nanuke het volgende:
Het wordt al bijna weer makkelijker. Morgen verjaardag van mijn schoonpa, eens zien hoe dat gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:42 schreef SQ het volgende:
Libra voorspelt dat ik mijn target haal op 20 mei.Haha, lekker motiverendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Libra voorspelt dat ik mijn target haal op 20 mei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dankje! Wat fijn dat het helpt. Hopelijk zit je daarna ook weer in de goede flow en kan je het vasthouden.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 21:53 schreef Hupje het volgende:
[..]
Succes.
Ik had mezelf op 1-1 voorgenomen om strikt te doen tot een bepaalde datum met een feest (volgend weekend). Dat helpt me nu wel.
Libra voorspelt dat ik mijn target haal op 20 mei.HahahaahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Same.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 10:53 schreef SQ het volgende:
Ik eet altijd stamppot zuurkool door speklap hihaho
Als Libra mij 7 jaar geleden had verteld dat ik mijn target pas haalde in 2023 dan was ik daar niet echt enthousiast van geworden. Nu denk ik: was het maar zo'n feestquote:Op zaterdag 14 januari 2023 11:12 schreef SQ het volgende:
Libra was in het verleden wel optimistischer maar ik denk dat ze het algoritme intelligenter hebben gemaakt
Huuuquote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als Libra mij 7 jaar geleden had verteld dat ik mijn target pas haalde in 2023 dan was ik daar niet echt enthousiast van geworden. Nu denk ik: was het maar zo'n feest
Hier geen stamppot.
En ik heb een pittenmix over mijn fruit gestrooid. Incl. zonnebloempitten. En in elk partje sinaasappel zitten pitten. En sinaasappelpitjes en zonnebloempitjes lijken op elkaar. Geen succes zo.
Libra voorspelt dat ik mijn target haal op 20 mei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mag ik vragen welke proteïne pudding jij hebt?quote:Op zondag 15 januari 2023 13:21 schreef Pinuts het volgende:
Gisteren me niet helemaal aan de geen alcohol kunnen houden (2 speciaalbiertjes gehad). Maar goed. Het was wel gezellig.
Vanmorgen geen zin om te trainen, maar zoals ze in de gym zeggen; het is juist belangrijk om te trainen wanneer je geen zin hebt. Dus hup bed uit en gegaan. En tja, achteraf is het weer heerlijk. Lijstje van vandaag:
O: proteinepudding + banaan
S: 75 min boksen
L: tosti ei (2 boterhammen, 2 eieren, ham en kaas)
T: mango
D: orzo met zelfgemaakte tomatensaus en kipgehakt
Vaak die van melkunie. 20 gram eiwitten en 148 kcal.quote:Op zondag 15 januari 2023 14:24 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke proteïne pudding jij hebt?
Thx! Die chocolademousse klinkt goed! Binnenkort eens proberenquote:Op zondag 15 januari 2023 14:43 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Vaak die van melkunie. 20 gram eiwitten en 148 kcal.
Trouwens ook een aanrader de chocolademousse van Ehrmann. Vergelijkbare voedingswaarde, en wie vind chocolademousse nou niet lekker
Wie gaat er nou de receptuur veranderen van een koekje wat al heel lekker wasquote:Op zondag 15 januari 2023 13:26 schreef BE het volgende:
Gisterenavond chips op. En zelfs 2 schaaltjes!
Oh ja, en cafe noirs, maar daar is de receptuur van veranderd en het koekje eronder is ineens heel raar zoet.Dus weggekieperd.
![]()
Vanmorgen al weer 10km gepowerwalked!Toen lekker uitgebreid ontbeten met broodjes en voor de rest van de dag weet ik het nog niet.
Hier was het onwijs lekker! Één kort buitje maar het waaide zo hard dat die ook weer zo over was.quote:Op zondag 15 januari 2023 15:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wie gaat er nou de receptuur veranderen van een koekje wat al heel lekker wasWat dom.
Twee schaaltjes chips is beter dan een hele zak, dus nice!![]()
En ik was van alles van plan vanmorgen (een lange wandeling bijv), maar het was zulk vies weerDus bonuspunten voor jou en de wandeling
quote:Op zondag 15 januari 2023 18:34 schreef SilverEyes het volgende:
Hier ging ik ook wandelen. Deur uit, zonnebril op![]()
En toen, hozen! Een uur lang
Je wil er dus +30 kg af in een half jaar? 5 kg per maand is echt veeeeel te veel.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:51 schreef amp25 het volgende:
Hier vorige week 1-1-23 begonnen
2 weken bezig 4 kilo eraf maar ik weegde ok 120 doel eind mei/juni
In de 80 wegen bij goed weer fiets ik buiten als ik vrij ben en soms lopen
Ben express na de feestdagen begonnen
Ik hoop ook echt dat het volgend weekend beter weer is. Ik hou van lekker in het bos wandelen, maar mij echt niet gezien met dit weer.quote:Op zondag 15 januari 2023 18:34 schreef SilverEyes het volgende:
Hier ging ik ook wandelen. Deur uit, zonnebril op![]()
En toen, hozen! Een uur lang
O, ik dacht altijd dat ik de enige was die daar last van hadquote:Op dinsdag 17 januari 2023 22:14 schreef IJsdraakje het volgende:
Het is hier weer tijd voor de 'doorzoek alle keukenkastjes op zoek naar een kruimel'-bui. Fucking irritant.![]()
Hij is gelukkig nog niet zó sterk dat ik oude kerstpakket-relieken wil aanbreken.
Het zou me niet verbazen als de meeste posters hier het wel herkennen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, ik dacht altijd dat ik de enige was die daar last van hadZo blij te lezen dat dat niet zo is
Dat zijn ook van die dagen dat mijn hoofd de hele tijd bezig is met wat er nog is wat ik zou kunnen eten, zonder verpakkingen open te maken die nog dicht zijn en iemand het zou merken. En er is zoo weinig dat werkt om dat hoofd dan uit te zetten.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als de meeste posters hier het wel herkennen.![]()
Als ik in een echte snaaimood ben, kan ik zelfs nog losgaan op de pot met gebakken uitjesquote:Op woensdag 18 januari 2023 09:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als de meeste posters hier het wel herkennen.![]()
Check. In dat opzicht ben ik "blij" dat de zelf-opgelegde schaamte nog een beetje als rem werkt.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zijn ook van die dagen dat mijn hoofd de hele tijd bezig is met wat er nog is wat ik zou kunnen eten, zonder verpakkingen open te maken die nog dicht zijn en iemand het zou merken. En er is zoo weinig dat werkt om dat hoofd dan uit te zetten.
En we gaan naar Keulen, alwaar ik toch echt een echte Duitse currywurst wil etenquote:Op woensdag 18 januari 2023 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Het is ook een verschil hoe ingesleten sommige gewoontes zijn (positief of negatief), de balans vinden tussen genieten en verstandig is gewoon lastig, dus de "maar ik heb een etentje/weekendje weg" is imo een terecht punt om even vooraf bij stil te staan. Het kost gewoon moeite om de hele dag door bewuste keuzes te moeten maken, ook al zijn ze objectief gezien niet zo enorm lastig.
Oh god ja, dat soort gedrag.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:08 schreef SQ het volgende:
Gisteren nam een collega stroopwafels mee naar de vergadering. Dus ik mezelf mijn mantra maar weer eens een paar keer verteld: als ik een stroopwafel pak moet dat zijn omdat ik daar bewust voor kies en niet omdat het er staat. (Dit is de reden waarom ik liever geen ayc buffetten heb...)
En met succes! Al moest ik mezelf uiteraard wel verdedigen, wat ik altijd zo stom vind. Ik pak niks, ik zeg niks, ik negeer de aanwezigheid, maar toch het "pak maar! Pak dan! Jullie moeten wel pakken! SQ, pak jij ook nog?" En dan moet je dus antwoord geven. Pfff.
Dus de vergadering daarna had een jarige collega een zak vol pastel de nata meegenomen. Weer de overweging gemaakt en besloten dat ik deze wél wilde.
KRIJG JE DAAR WEER OPMERKINGEN OVER!! Want je nam net de stroopwafel niet
quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:19 schreef SQ het volgende:
Cocktails
Mijn cocktailbuddy is zwanger dus dat helpt mij welzal er weinig van komen dit jaar
Da's mijn standaard weekend.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:29 schreef SQ het volgende:
Probleem bij mij is dat het zelden 1 of 2 biertjes blijven
Currywurstquote:Op woensdag 18 januari 2023 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En we gaan naar Keulen, alwaar ik toch echt een echte Duitse currywurst wil eten
Nou ja, die drie dagen moeten ook het verschil niet maken, natuurlijk. Het is niet dat ik iedere week een weekendje wegga. Maar het zijn wel bepaalde gewoontes die zo'n weekend wel zeer ongezond maken: de alcohol, de zak van Jamin voor de autoreis, het lekkere eten, afzakkertje in het hotel, etc. Maar als het droog is, lopen we doorgaans rond de 25.000 stappen per dag, dus dat maakt ook weer veel goed.
Aan de ene kant klinkt dat heel goed, maar aan de andere kant: je dieet is niet opeens weg als je een avondje heerlijk uitgebreid tafelt en neemt waar je trek in hebt. Mijn ervaring is als ik mezelf tijdens een etentje/weekendje wat gun, dat ik daarna weer de draad oppak. Als ik tijdens een etentje dan ook heel erg oplet, heb ik de neiging om op een gegeven moment helemaal los te gaan en dan is het einde zoek.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:45 schreef Tink89 het volgende:
Ook als succesvolle dunblijver heb ik die dagen nog weleens. Ik kies dan ervoor om afleiding te zoeken in iets anders. Haakwerk bijvoorbeeld: want haken en eten gaan niet tegelijk. Of ik ga hardlopen of douchen of ik poets m'n tanden of ik maak een grote mok thee en pak mezelf lekker warm in op de bank waarna ik te lui ben om weer op te staan.
Wat ik wel vaak nog lees hier is 'maar ik heb een etentje en we gaan weg en en en...'. Ook tijdens die speciale gelegenheden kun je keuzes maken he? Ik kan tijdens een etentje er prima voor kiezen om wel die lekkere steak van de grill te eten, maar niet met een shitload saus, drie handen friet en een klodder mayo. Maar ipv met een lekkere salade, een sidedish van groente, een klein handje frieten. En dan heb ik echt oprecht niet het gevoel dat het minder lekker is ofzo. Sterker nog, ik heb gezondere opties ook echt leren kennen als smaakvoller. En dat geldt ook voor hotelontbijt (gekookt ei, vers fruit, één croissantje ipv eatallthebaconsssss).
Voor mij voelt 'wel friet, maar niet idioot veel' niet als 'erg opletten' of mezelf iets niet gunnen eigenlijk. En tuurlijk kun je een keer uit de band springen, absoluut. Maar heb je heel veel speciale gelegenheden, dan kun je er dus ook voor kiezen om dat anders te doen. En na heel veel jaren voelt dat bij mij dus helemaal niet meer als mezelf iets ontzeggen ofzo.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:08 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Aan de ene kant klinkt dat heel goed, maar aan de andere kant: je dieet is niet opeens weg als je een avondje heerlijk uitgebreid tafelt en neemt waar je trek in hebt. Mijn ervaring is als ik mezelf tijdens een etentje/weekendje wat gun, dat ik daarna weer de draad oppak. Als ik tijdens een etentje dan ook heel erg oplet, heb ik de neiging om op een gegeven moment helemaal los te gaan en dan is het einde zoek.
Maar zo werkt het voor mij
Voor Tink is het ook geen dieet meer, maar haar leven. Dus die insteek is al anders.quote:Op woensdag 18 januari 2023 13:08 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Aan de ene kant klinkt dat heel goed, maar aan de andere kant: je dieet is niet opeens weg als je een avondje heerlijk uitgebreid tafelt en neemt waar je trek in hebt. Mijn ervaring is als ik mezelf tijdens een etentje/weekendje wat gun, dat ik daarna weer de draad oppak. Als ik tijdens een etentje dan ook heel erg oplet, heb ik de neiging om op een gegeven moment helemaal los te gaan en dan is het einde zoek.
Maar zo werkt het voor mij
Vandaar ook m'n "afhankelijk van hoe ingesleten gewoontes zijn" opmerking.quote:Op woensdag 18 januari 2023 14:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Voor mij voelt 'wel friet, maar niet idioot veel' niet als 'erg opletten' of mezelf iets niet gunnen eigenlijk. En tuurlijk kun je een keer uit de band springen, absoluut. Maar heb je heel veel speciale gelegenheden, dan kun je er dus ook voor kiezen om dat anders te doen. En na heel veel jaren voelt dat bij mij dus helemaal niet meer als mezelf iets ontzeggen ofzo.
Ik merk dat ik m'n boodschap niet helemaal lekker gepost krijg, maar ik bedoel: het kan ook ooit vanzelf gaan, zonder dat het extra moeite of energie kost. Ook als je al je hele leven struggelt. Ik ben het bewijsJe kunt echt leren om te genieten van een handje friet en (lekkere, maar daar kies ik ook m'n restaurant op uit) groente of andere sides. Net als dat ik bij de Ikea net zo blij word van een kindermenu en een salade als van een bord met 12 ofzo van die balletjes.
En in de tussentijd at ik net een broodje frikandel als lunch. Maar dan wel eentje (en niet zoals ooit sowieso twee en misschien wel drie) zonder idioot veel saus en met aandacht ipv met m'n telefoon ernaast zonder nadenken in 1,5 minuut naar binnen. Want dat kan dus best in een gezond leefpatroon. Af en toe, als bewuste keuze.
En nu stop ik met preken en lurk ik weer verder.
Dit jaquote:Op woensdag 18 januari 2023 17:45 schreef SQ het volgende:
Kort gezegd: als ik na het uit eten gaan niet óók nog 2000 calorieën aan chocolade zou wegschrokken was er niet zo veel aan de hand
So far alleen nog maar 2 droprepen v Harlekijntje er bij. #nietontevredenquote:Op woensdag 18 januari 2023 12:55 schreef BE het volgende:
Ik heb het koud en trek in ALLES waarbij ik mezelf dan maar toe staat van alles te eten zolang het maar geen chocola of koekjes is.
So far:
Yogurt met blauwe bessen en keto-granola
2 kh arme boterhammen met pindakaas
stuk leverworst
Tosti-hamkaas v volkorenbrood
Avondeten wordt boerenkool m worst.
QFTquote:Op woensdag 18 januari 2023 17:45 schreef SQ het volgende:
Kort gezegd: als ik na het uit eten gaan niet óók nog 2000 calorieën aan chocolade zou wegschrokken was er niet zo veel aan de hand
Als het alleen na die 2 keer per jaar uit eten gaan was, was het ook nog wel te doen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 17:45 schreef SQ het volgende:
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 08:00 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben gefrustreerde. Gewicht hangt al een tijdje vast ondanks dat ik voor mijn gevoel alles goed doe. Doe wel sinds kort krachttraining dus weet dat je dan eventjes zwaarder kunt worden maar toch frustreert het ...
Rot om je zo te voelenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 08:00 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben gefrustreerde. Gewicht hangt al een tijdje vast ondanks dat ik voor mijn gevoel alles goed doe. Doe wel sinds kort krachttraining dus weet dat je dan eventjes zwaarder kunt worden maar toch frustreert het ...
Meet je ook op andere manieren? Buikomvang, armen, benen, dat idee?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 08:00 schreef Pinuts het volgende:
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 08:25 schreef SQ het volgende:
[..]is het al lang zo of voélt het vooral lang? Hopelijk snel weer een drop!
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 08:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Rot om je zo te voelen
Kan je op de weegschaal ook zien dat je spiermassa is toegenomen? Zie of voel je iets aan je lijf wat toch verbetering is?
Het voelt voornamelijk erg lang denk ik. Ik weet ook dat enkele weken stil staan normaal is, maar tochquote:Op vrijdag 20 januari 2023 08:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Meet je ook op andere manieren? Buikomvang, armen, benen, dat idee?
Bij mijn kantoorbaan was Multivlaai favoriet, die troep kan ik prima laten staan, ik vind het echt niet te eten. Het is maar goed dat ik niet in Duitsland woon, want Duits gebak past meer bij mijn smaak.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:10 schreef SQ het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)rkvloer-meeroken-br/
Lol. Allemaal weekdieren zijn we.
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:25 schreef BE het volgende:
Multivlaai... gruwel!
Vlaaien zijn sws niet echt mijn ding dus die kan ik idd ook wel afslaan.
Nee, I know... maar ik vind het sowieso niet echt lekker. Die bodems die zo net niks zijn, en dan die snotterige rijstezooi, of mierzoete gelei-fruit... neh...quote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet multivlaai als toonbeeld van vlaai zien heuj
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:27 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, I know... maar ik vind het sowieso niet echt lekker. Die bodems die zo net niks zijn, en dan die snotterige rijstezooi, of mierzoete gelei-fruit... neh...
Limburger hier. Ik laat uit principe sowieso alle voorgefabriceerde vlaai staan. Echte vlaai haal je bij de bakker en die is heerlijk!quote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:43 schreef Viv het volgende:
Supermarktvlaai en Multivlaai is inderdaad niks vergeleken met de échte Limburgse vlaai.![]()
Wat is dat?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:03 schreef Vanyel het volgende:
In een ver verleden had ik een collega die elke verjaardag broodje Mett trakteerde. Dat was pas feest
quote:
Dat kennen ze niet in alle provincies.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Broodje rauw gehakt met ui dus.
Ohhhh. Ik had een keer een optreden in België en toen kregen we dat. Vreemde gewaarwording.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Broodje rauw gehakt met ui dus.
Beter dat ze het leren kennen zodat we het overal kunnen etenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat kennen ze niet in alle provincies.
Ik vind het meeste gebak/taart ook domweg ech tniet zo lekker. Het idee is lekker, maar als je dan aan het eten bent dan valt het zo vies tegen. Ik heb al menig gebakje half in de prullenbak gedumpt (kcal niet waard!). Maar er is nu een nieuwe bakker ontdekt vlak bij mijn werk. En oh my godquote:Op vrijdag 20 januari 2023 13:23 schreef SQ het volgende:
Ja nee met multivlaai heb ik ook niet zo veel moeite. Maar het valt me wel weer op (zo nu iedereen weer op kantoor is) hoe onmogelijk vaak er eigenlijk taart staat![]()
En toch dringen mensen altijd aan als je er voor bedankt. "Weet je het echt zeker? Er is genoeg!" (alsof dat laatste een argument zou moeten zijn)
Jep. Herkenbaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:23 schreef SQ het volgende:
Thuis bakken, eentje opeten en de rest uitdelen, zo doe ik het tegenwoordig.
Maar ik bak niet zo vaak, zelden de puf voor momenteel.
Maar een beetje wat pinuts zegt dus: ik zou zo graag niet dingen willen eten omdat ze er staan, maar omdat ik ze wil. Het lastige is dat mijn hoofd meestal wel wil als ik het zie staan. Dus daar is de winst te behalen.
Ik zou niet weten aan wie ik het moet uitdelenquote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:23 schreef SQ het volgende:
Thuis bakken, eentje opeten en de rest uitdelen, zo doe ik het tegenwoordig.
Maar ik bak niet zo vaak, zelden de puf voor momenteel.
Maar een beetje wat pinuts zegt dus: ik zou zo graag niet dingen willen eten omdat ze er staan, maar omdat ik ze wil. Het lastige is dat mijn hoofd meestal wel wil als ik het zie staan. Dus daar is de winst te behalen.
Dit ook ja. Maar heb dan regelmatig dat ik denk van nu deze fabriekstaart of vanavond mijn stukje chocolade op de bank? En dan ga ik vaak toch voor dat tweede.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:31 schreef SQ het volgende:
Ik probeer nu maar gewoon weer te kijken of het past. Meestal zit ik met mijn gewone maaltijden rond de 1500 kcal, dus er is echt wel wat ruimte voor een extraatje. Dus als het past en ik het waard vind neem ik het. En zo niet, dan is er altijd nog ruimte voor iets lekkers in de avond op de bank
Hoe komt t?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:38 schreef Hupje het volgende:
Ik ga (ook) eten van stress. Rara wat heb ik vandaag
Kind-zorgenquote:
Die 1 moet weg van de 138 kcal, dan komt het in de buurt. Tenzij de sugar & fats niet kloppen.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 16:30 schreef SQ het volgende:
Hoe komt t?
Onze koffieautomaat is wel een fantast hoor:
[ afbeelding ]
This just doesn't add upZelfs als het vet een typo was en het eigenlijk 9 gram is, dan klopt t nog niet
![]()
Dit deed ik gister, bewust overdag rekening gehouden met het feestje wat ik s avonds had. Dus licht avondeten en ingecalculeerd dat ik in elk geval 1 drankje en wat hapjes ging nuttigen. Werkte aardig, vooral qua mindset. Alleen het echt lekkere gekozen en de rest kon ik zonder problemen laten staan voor deze keer. Alleen het biertje als afsluiter thuis was dus 'extra'.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:31 schreef SQ het volgende:
Ik probeer nu maar gewoon weer te kijken of het past. Meestal zit ik met mijn gewone maaltijden rond de 1500 kcal, dus er is echt wel wat ruimte voor een extraatje. Dus als het past en ik het waard vind neem ik het. En zo niet, dan is er altijd nog ruimte voor iets lekkers in de avond op de bank
Ik heb dus het stuk braaaaf mee naar huis genomenquote:Op zaterdag 21 januari 2023 00:04 schreef Isabeau het volgende:
Over taart op het werk gesproken. Er liggen hier 4 soorten brownies van Downies & Brownies. Hmpf. Ik heb een stuk gewogen en dat was 125 gram. Volgens Cronometer is dat 630 kcalHet stuk zit nu in mijn tas om max 315 kcal te worden door het met mijn vriend te delen
![]()
Gelukkig heb ik er nú niet specifiek veel zin in en ik ben bang dat als ik nu een helft pak ik minstens 4 stukken opeet vannacht.
quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb dus het stuk braaaaf mee naar huis genomen![]()
En gedeeld met vriendlief. En omg wat ben ik blij dat ik dat zo heb gedaan, want het was zo lekker dat ik zeker weet dat als ik het gisteravond had geproefd ik minstens 2 grote stukken had opgegeten
Dus overwinning voor mezelf
Haha ja da's ook weer waar.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:46 schreef Isabeau het volgende:
En ik denk dat ik net als SQ dagelijks met alleen de maaltijden ook rond de 1500 kcal zit, dus elke dag kan je heus wel 1 ding nemen wat niet echt in een gezond/slank dieet past.
En dat is nou net het probleem, als ik 1 iets neem dan wil ik altijd meer. Ik ben zeg maar van het hele pak koekjes, de hele zak chips en de hele bak B&J. Want maat houden is nog altijd wel een dingetje. Dus zelf niets kopen, maar alleen aannemen als een ander iets uitdeelt, werkt op zich wel. Want bij een ander ga je niet even een hele zak in je eentje opeten
Knap als je nog niets gegeten hadquote:Op zaterdag 21 januari 2023 19:25 schreef SQ het volgende:
Ik ben vandaag ook trots op mij
Was in een tegelshowroom met knagende honger want niet geluncht en ze boden me appelflappen aan en ik heb bedankt en thuis 2 boterhammen gepakt
O: 1 boterham koffiepindakaas en 1 boterham worst, grote cappuccino
T: 2 rolletjes minimentos, 1 appel
L: boterham met boterhamworst en een boterham met smeerkaas
D: boerenkoolstamp met worst
Mijn man zit nu aan de diepvriespizza
quote:Op zaterdag 21 januari 2023 21:43 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben ook trots op mezelf. Vandaag volleybalwedstrijd, en waren pas om half 8 klaar, dus mega honger. Ene helft van het team wilde naar de Mcdonalds, andere helft niet. Ik had gezond eten al in de koelkast liggen dus ik heb heel bewust voor de niet Mcdonalds auto gekozen. Vind Mcdonalds overigens vaak niet de moeite waard. Heb dan liever een goede pizza of iets van de normale snackbar.
Ik moet werken. En de brownies zijn niet opquote:Op zaterdag 21 januari 2023 23:51 schreef SQ het volgende:
Oké, met de tripel kwam ook nog wat chipsmaar al met al vaker de schade wel mee. Nu snel naar bed
En??quote:Op zaterdag 21 januari 2023 23:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet werken. En de brownies zijn niet op
De beveiliging heeft ze op gegetenquote:
Ik vind dat een keurig lijstje voor zondag & bij vriendin thuisquote:Op zondag 22 januari 2023 17:35 schreef SQ het volgende:
Dat scheelt!
Vandaag was een beetje rommelig omdat ik ging klussen bij een vriendin maar het resultaat valt nog wel mee.
O: 1 danerolles croissant met jam, 2 kleine afbakbroodjes met kaas en kipfilet en 2 eitjes
T: stroopwafel
L: kom champignonsoep, 2 boterhammen houmous en oude kaas
T: 3 kaasstengels
D: gestoomde sperziebonen met gebakken aardappelen en een visfiletje
Dit. Daarom haat ik het ook altijd zo als ik sommige mensen echt altijd (ongezond) zie snaaien of die standaard iedere avond een zak chips open trekken maar wel gewoon slank zijn.quote:Op zondag 22 januari 2023 17:49 schreef Isabeau het volgende:
Oh, te veel eten is super makkelijk. Ik vind het bijna een wonder dat niet iedereen minstens overgewicht heeft
Ik probeer elke dag onder de 2000 kcal te blijven, eet denk ik vrij normaal, maar toch blijft het nadenken.
Mijn huisgenoot in mijn studietijdquote:Op zondag 22 januari 2023 18:03 schreef Pinuts het volgende:
Dit. Daarom haat ik het ook altijd zo als ik sommige mensen echt altijd (ongezond) zie snaaien of die standaard iedere avond een zak chips open trekken maar wel gewoon slank zijn.
Voor mij voor een zondag ook een keurig lijstje:
O: banaan, proteinepudding
S: 75 min boksen
L: ei tosti
T: mango
D: zalm, aardappeltjes en boontjes
T: proteine chocolademousse (= 150 kcal met 20 gram eiwitten en echt goddelijk)
Moest ook wel echt even netjes dit weekend want aankomende week 1x uiteten, 2x bij vrienden eten en 1x op kraamvisite dus zal niet al te netjes worden
Je krijgt van mijn geen commentaar hoorquote:Op zondag 22 januari 2023 20:54 schreef mspoez het volgende:
*heraanmeld*
Jaren op de 72 gehangen, prima met maat 42, nu overgang en opeens 78 en overal blobsels en kledders en opgeblazen buiken.
9 januari gestart met eetlijstje van Hayley Pomroy (2 dagen fruit en granen, 2 dagen eiwit en groene groenten, 3 dagen eiwit en goede vetten en groenten), deed het vroeger goed dus hopelijk nu ook weer. Na twee weken 16 ons eraf. Vandaag feestje dus niet helemaal volgens het boekje. Ik denk dat het me helpt als ik hier mijn eetlijsten post en als ik me misdraag er commentaar komt.
Netjes!quote:Op maandag 23 januari 2023 07:55 schreef SilverEyes het volgende:
Schade van 1 avondje drinks+hapjes is 300 gr. Morgen waarschijnlijk al weer weg, vandaag maar ff goed piesen.
En weer dooorrrrr
Nee, ik ga eens kijken of ik dat uit kan zetten ergens. Sinds de update krijg ik heel veel ongevraagde statistiekenquote:
Lekker motiverend ookquote:Op maandag 23 januari 2023 07:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Netjes!
Ik pluste 1,1 kilo
Mijn lijf
Ik haal nu mijn doel in 2044 volgens libra.
Da's wel echt impressive hoor!quote:Op maandag 23 januari 2023 10:04 schreef SilverEyes het volgende:
Ben nu wel ruim 2 maanden bezig met meer bewegen/gezonder eten. Rusthartslag gedaald van 76 naar 63. Er gebeurt iets
Ja daar ga je dan!quote:Op maandag 23 januari 2023 13:40 schreef Donna het volgende:
Shit, zei ik vorige week nog dat ik vlaai altijd af sla, trakteert mijn collega vanochtend op vlaai met zo'n krokante bodem en die vind ik wel lekker.
Hehehehe.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 08:51 schreef SQ het volgende:
Van de 1100 gram plus van gisteren heb ik er alweer 400 uitgeplast.
ETA: 28 oktober 2048
quote:Op dinsdag 24 januari 2023 08:51 schreef SQ het volgende:
Van de 1100 gram plus van gisteren heb ik er alweer 400 uitgeplast.
ETA: 28 oktober 2048
Je kan het.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:28 schreef SQ het volgende:
So far so good, hier serveren ze bij de koffie altijd schalen vol gebak. Keurig 1 chocosoesje genomen. Volgende horde: het lunchbuffet
You've got thisquote:Op dinsdag 24 januari 2023 11:28 schreef SQ het volgende:
So far so good, hier serveren ze bij de koffie altijd schalen vol gebak. Keurig 1 chocosoesje genomen. Volgende horde: het lunchbuffet
Je bent op de goede weg! Nog maar 5x die 8 en dan ben je er bijna.quote:Op woensdag 25 januari 2023 07:52 schreef SilverEyes het volgende:
Weer een drop, nu sinds eind november 8 kilo kwijt![]()
Nog 45 te gaan
Woohoo!quote:Op woensdag 25 januari 2023 07:52 schreef SilverEyes het volgende:
Weer een drop, nu sinds eind november 8 kilo kwijt![]()
Nog 45 te gaan
Moeilijk. En dat weten we hier allemaal, dat scheelt.quote:Op maandag 30 januari 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
Ik heb bijna mijn gehele resultaat van de eerste 2 weken ongedaan gemaakt. Ben best wel een beetje boos op mezelf. Hoe moeilijk kan het nou zijn om niet zo te vreten
quote:Op maandag 30 januari 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
Ik heb bijna mijn gehele resultaat van de eerste 2 weken ongedaan gemaakt. Ben best wel een beetje boos op mezelf. Hoe moeilijk kan het nou zijn om niet zo te vreten
We all know!quote:Op maandag 30 januari 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
Schudt hand… echt, wanneer leer ik het nou eens…quote:Op maandag 30 januari 2023 09:12 schreef SQ het volgende:
Dit. Iedere keer als je dan weer opnieuw kan beginnen denk ik echt pff... heb ik zo veel moeite voor niks gedaan. Leer nou ff 1 dag genieten en dan weer normaal doen!quote:Op maandag 30 januari 2023 10:31 schreef BE het volgende:
[..]
Schudt hand… echt, wanneer leer ik het nou eens…
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |