abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207610726
Ik trapte gisteren in het trekgevoel voor het avondeten. :{ Helaas. En vanochtend was m'n kind uit de routine en vergat ik te wegen. Dus.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 12:35:55 #152
5428 crew  miss_sly
pi_207610829
Vandaag gaat het tot zover in ieder geval prima. Ik heb netjes niets gesnaaid tot 12 uur en heb toen mijn salade met een extra eitje gegeten.

Misschien was dat wegen gisteravond niet al te best, maar wel weer een schop onder mijn hol.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:55:35 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207611204
Ik heb het koud en trek in ALLES waarbij ik mezelf dan maar toe staat van alles te eten zolang het maar geen chocola of koekjes is.

So far:
Yogurt met blauwe bessen en keto-granola
2 kh arme boterhammen met pindakaas
stuk leverworst
Tosti-hamkaas v volkorenbrood

Avondeten wordt boerenkool m worst. O+
pi_207611369
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:45 schreef Tink89 het volgende:
Ook als succesvolle dunblijver heb ik die dagen nog weleens. Ik kies dan ervoor om afleiding te zoeken in iets anders. Haakwerk bijvoorbeeld: want haken en eten gaan niet tegelijk. Of ik ga hardlopen of douchen of ik poets m'n tanden of ik maak een grote mok thee en pak mezelf lekker warm in op de bank waarna ik te lui ben om weer op te staan.

Wat ik wel vaak nog lees hier is 'maar ik heb een etentje en we gaan weg en en en...'. Ook tijdens die speciale gelegenheden kun je keuzes maken he? Ik kan tijdens een etentje er prima voor kiezen om wel die lekkere steak van de grill te eten, maar niet met een shitload saus, drie handen friet en een klodder mayo. Maar ipv met een lekkere salade, een sidedish van groente, een klein handje frieten. En dan heb ik echt oprecht niet het gevoel dat het minder lekker is ofzo. Sterker nog, ik heb gezondere opties ook echt leren kennen als smaakvoller. En dat geldt ook voor hotelontbijt (gekookt ei, vers fruit, één croissantje ipv eatallthebaconsssss).
Aan de ene kant klinkt dat heel goed, maar aan de andere kant: je dieet is niet opeens weg als je een avondje heerlijk uitgebreid tafelt en neemt waar je trek in hebt. Mijn ervaring is als ik mezelf tijdens een etentje/weekendje wat gun, dat ik daarna weer de draad oppak. Als ik tijdens een etentje dan ook heel erg oplet, heb ik de neiging om op een gegeven moment helemaal los te gaan en dan is het einde zoek.

Maar zo werkt het voor mij :)
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:07:47 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207612061
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:08 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Aan de ene kant klinkt dat heel goed, maar aan de andere kant: je dieet is niet opeens weg als je een avondje heerlijk uitgebreid tafelt en neemt waar je trek in hebt. Mijn ervaring is als ik mezelf tijdens een etentje/weekendje wat gun, dat ik daarna weer de draad oppak. Als ik tijdens een etentje dan ook heel erg oplet, heb ik de neiging om op een gegeven moment helemaal los te gaan en dan is het einde zoek.

Voor mij voelt 'wel friet, maar niet idioot veel' niet als 'erg opletten' of mezelf iets niet gunnen eigenlijk. En tuurlijk kun je een keer uit de band springen, absoluut. Maar heb je heel veel speciale gelegenheden, dan kun je er dus ook voor kiezen om dat anders te doen. En na heel veel jaren voelt dat bij mij dus helemaal niet meer als mezelf iets ontzeggen ofzo.

Ik merk dat ik m'n boodschap niet helemaal lekker gepost krijg, maar ik bedoel: het kan ook ooit vanzelf gaan, zonder dat het extra moeite of energie kost. Ook als je al je hele leven struggelt. Ik ben het bewijs O-) Je kunt echt leren om te genieten van een handje friet en (lekkere, maar daar kies ik ook m'n restaurant op uit) groente of andere sides. Net als dat ik bij de Ikea net zo blij word van een kindermenu en een salade als van een bord met 12 ofzo van die balletjes.

En in de tussentijd at ik net een broodje frikandel als lunch. Maar dan wel eentje (en niet zoals ooit sowieso twee en misschien wel drie) zonder idioot veel saus en met aandacht ipv met m'n telefoon ernaast zonder nadenken in 1,5 minuut naar binnen. Want dat kan dus best in een gezond leefpatroon. Af en toe, als bewuste keuze.

En nu stop ik met preken en lurk ik weer verder.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207612919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:08 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Voor Tink is het ook geen dieet meer, maar haar leven. Dus die insteek is al anders.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:41:55 #157
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207613164
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Voor mij voelt 'wel friet, maar niet idioot veel' niet als 'erg opletten' of mezelf iets niet gunnen eigenlijk. En tuurlijk kun je een keer uit de band springen, absoluut. Maar heb je heel veel speciale gelegenheden, dan kun je er dus ook voor kiezen om dat anders te doen. En na heel veel jaren voelt dat bij mij dus helemaal niet meer als mezelf iets ontzeggen ofzo.

Ik merk dat ik m'n boodschap niet helemaal lekker gepost krijg, maar ik bedoel: het kan ook ooit vanzelf gaan, zonder dat het extra moeite of energie kost. Ook als je al je hele leven struggelt. Ik ben het bewijs O-) Je kunt echt leren om te genieten van een handje friet en (lekkere, maar daar kies ik ook m'n restaurant op uit) groente of andere sides. Net als dat ik bij de Ikea net zo blij word van een kindermenu en een salade als van een bord met 12 ofzo van die balletjes.

En in de tussentijd at ik net een broodje frikandel als lunch. Maar dan wel eentje (en niet zoals ooit sowieso twee en misschien wel drie) zonder idioot veel saus en met aandacht ipv met m'n telefoon ernaast zonder nadenken in 1,5 minuut naar binnen. Want dat kan dus best in een gezond leefpatroon. Af en toe, als bewuste keuze.

En nu stop ik met preken en lurk ik weer verder.
Vandaar ook m'n "afhankelijk van hoe ingesleten gewoontes zijn" opmerking. :Y

Even algemeen: ik ben er van overtuigd dat, voor de gemiddelde persoon, het de beste aanpak is om aanpassingen te maken die je vol kan blijven houden. Uit eten kan daar prima in vallen, misschien met hier en daar wat aanpassingen, afhankelijk van de frequentie (logischerwijs gaat om de week uitgebreid uit eten meer impact hebben dan twee keer in het jaar).

"Ja maar IJs, als je het zo goed weet, waarom ben je dan weer aan het mekkeren dat er gewicht af moet?"
Ik ben dus in de val getrapt dat ik heus wel zo veel bleef sporten en heb daar m'n voeding op aangepast. En toen hield de sport op. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:44:23 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_207614691
Ik ga inderdaad maar 2 keer per jaar uit eten ofzo dus ja dan ga ik wel all-in. Dat maakt het verschil niet.

Maar goed... ik ben ook niet dik geworden van veel uit eten of van friet zeg maar. Mijn issue zit echt in het binge eaten en de "nu is mijn dag toch al verpest dus nu vreet ik er ook nog 2 repen tony achteraan" mentaliteit :')
disclaimer
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:45:26 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_207614702
Kort gezegd: als ik na het uit eten gaan niet ķķk nog 2000 calorieën aan chocolade zou wegschrokken was er niet zo veel aan de hand :')
disclaimer
pi_207614789
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:45 schreef SQ het volgende:
Kort gezegd: als ik na het uit eten gaan niet ķķk nog 2000 calorieën aan chocolade zou wegschrokken was er niet zo veel aan de hand :')
Dit ja :D
  woensdag 18 januari 2023 @ 18:27:37 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207615208
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:55 schreef BE het volgende:
Ik heb het koud en trek in ALLES waarbij ik mezelf dan maar toe staat van alles te eten zolang het maar geen chocola of koekjes is.

So far:
Yogurt met blauwe bessen en keto-granola
2 kh arme boterhammen met pindakaas
stuk leverworst
Tosti-hamkaas v volkorenbrood

Avondeten wordt boerenkool m worst. O+
So far alleen nog maar 2 droprepen v Harlekijntje er bij. #nietontevreden

Overigens wil ik wel HEEL VEEL KOEKJES dus ik moet mezelf echt inhouden niet toch even naar de ah te gaan. Nog 3,5u dan is ie dicht. :')

quote:
QFT
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 18:41:21 #162
5428 crew  miss_sly
pi_207615442
Ik ga zo lekker Powerwalken!

Verder een aardige dag, behalve dat we pannenkoeken aten :')

Ik ben helemaal niet van het veel eten, dat kan ik helemaal niet.

Niet achter elkaar, dan, maar wel grazend de dag door. Als ik het gewoon bij de maaltijden houd, is er echt niets aan de hand, want dan eet ik gevarieerd, gezond en niet veel.
pi_207616323
5 dagen te vroeg de klats. Opgeblazen pijnlijke tieten. Al een week een griep die niet doorzet, dus zo sluimert. Ik ga maar eens vroeg op bed, voordat ik de kast ga leeggrazen }:|
pi_207621968
Door de klats wel 600 gr lichter *)
pi_207622071
quote:
Als het alleen na die 2 keer per jaar uit eten gaan was, was het ook nog wel te doen. :D

Ik mis het gemak van gedachteloos snaaien. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 20 januari 2023 @ 07:21:30 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_207636199
Dropje O+
disclaimer
pi_207636327
Ik ben gefrustreerde. Gewicht hangt al een tijdje vast ondanks dat ik voor mijn gevoel alles goed doe. Doe wel sinds kort krachttraining dus weet dat je dan eventjes zwaarder kunt worden maar toch frustreert het ...
  vrijdag 20 januari 2023 @ 08:25:33 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_207636483
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 08:00 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben gefrustreerde. Gewicht hangt al een tijdje vast ondanks dat ik voor mijn gevoel alles goed doe. Doe wel sinds kort krachttraining dus weet dat je dan eventjes zwaarder kunt worden maar toch frustreert het ...
:* is het al lang zo of voélt het vooral lang? Hopelijk snel weer een drop!
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 08:52:30 #169
5428 crew  miss_sly
pi_207636646
quote:
Rot om je zo te voelen :*

Kan je op de weegschaal ook zien dat je spiermassa is toegenomen? Zie of voel je iets aan je lijf wat toch verbetering is?
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 08:54:24 #170
5428 crew  miss_sly
pi_207636666
Ik heb gisteren voor het eerst mijn nieuwe schema gedaan in de sportschool. Heerlijk O+ Lekker een stuk zwaarder, dat vind ik echt heel fijn. Ook netjes gegeten gisteren en vanochtend meteen een drop van 0,6 :')

Eens kijken of ik iets van spieren kan kweken *O*
  vrijdag 20 januari 2023 @ 08:58:48 #171
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207636712
quote:
Meet je ook op andere manieren? Buikomvang, armen, benen, dat idee?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207636824
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 08:25 schreef SQ het volgende:

[..]
:* is het al lang zo of voélt het vooral lang? Hopelijk snel weer een drop!
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 08:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Rot om je zo te voelen :*

Kan je op de weegschaal ook zien dat je spiermassa is toegenomen? Zie of voel je iets aan je lijf wat toch verbetering is?
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 08:58 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Meet je ook op andere manieren? Buikomvang, armen, benen, dat idee?
Het voelt voornamelijk erg lang denk ik. Ik weet ook dat enkele weken stil staan normaal is, maar toch :P
Nee, weegschaal meet niks anders dan gewicht (en ik zelf ook niet). Met zo'n omtreklint heb ik ooit geprobeerd maar ik ben heel slecht in mezelf iedere keer exact op dezelfde plek te meten.
En ik voel me fitter, rusthartslag daalt, heb meer energie, dus ik weet dat ik echt wel op de goede weg ben. Maar toch is die soort van bevestiging altijd even fijn.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 09:14:28 #173
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207636885
De weegschaal even laten voor wat 'ie is en kijken naar hoe kleding valt?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:10:55 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_207639815
https://www.metronieuws.n(...)rkvloer-meeroken-br/

Lol. Allemaal weekdieren zijn we.
disclaimer
pi_207639959
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:10 schreef SQ het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)rkvloer-meeroken-br/

Lol. Allemaal weekdieren zijn we.
Bij mijn kantoorbaan was Multivlaai favoriet, die troep kan ik prima laten staan, ik vind het echt niet te eten. Het is maar goed dat ik niet in Duitsland woon, want Duits gebak past meer bij mijn smaak.
Weegschaal gaat omhoog, ik weeg al een paar dagen 75,5. Ooit zal het wel naar beneden gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')