abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:04:19 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_207556335
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als Libra mij 7 jaar geleden had verteld dat ik mijn target pas haalde in 2023 dan was ik daar niet echt enthousiast van geworden. Nu denk ik: was het maar zo'n feest -O-

Hier geen stamppot.

En ik heb een pittenmix over mijn fruit gestrooid. Incl. zonnebloempitten. En in elk partje sinaasappel zitten pitten. En sinaasappelpitjes en zonnebloempitjes lijken op elkaar. Geen succes zo.
Huuu :')
disclaimer
pi_207556466
Ik denk ook dat het perssinaasappelen zijn :') Ze zijn wel lekker en sappig, maar echt serieus in èlk partje 2 pitten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 14 januari 2023 @ 20:48:10 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207560056
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 10:42 schreef SQ het volgende:
Libra voorspelt dat ik mijn target haal op 20 mei. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D :o
pi_207569732
Gisteren me niet helemaal aan de geen alcohol kunnen houden (2 speciaalbiertjes gehad). Maar goed. Het was wel gezellig.
Vanmorgen geen zin om te trainen, maar zoals ze in de gym zeggen; het is juist belangrijk om te trainen wanneer je geen zin hebt. Dus hup bed uit en gegaan. En tja, achteraf is het weer heerlijk. Lijstje van vandaag:
O: proteinepudding + banaan
S: 75 min boksen
L: tosti ei (2 boterhammen, 2 eieren, ham en kaas)
T: mango
D: orzo met zelfgemaakte tomatensaus en kipgehakt
  zondag 15 januari 2023 @ 13:26:06 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207569833
Gisterenavond chips op. En zelfs 2 schaaltjes! :o
Oh ja, en cafe noirs, maar daar is de receptuur van veranderd en het koekje eronder is ineens heel raar zoet. :? Dus weggekieperd. :@

Vanmorgen al weer 10km gepowerwalked! *O* Toen lekker uitgebreid ontbeten met broodjes en voor de rest van de dag weet ik het nog niet.
pi_207570853
Ook maar even lijstje dan:
O: havermout met blauwe bessen en bramen
B: uur wandelen
L: 4 volkoren en kom bloemkoolpreisoep
D: orzo met kip, courgette en roomkaas
T: misschien nog schaaltje Skyr
pi_207570861
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:21 schreef Pinuts het volgende:
Gisteren me niet helemaal aan de geen alcohol kunnen houden (2 speciaalbiertjes gehad). Maar goed. Het was wel gezellig.
Vanmorgen geen zin om te trainen, maar zoals ze in de gym zeggen; het is juist belangrijk om te trainen wanneer je geen zin hebt. Dus hup bed uit en gegaan. En tja, achteraf is het weer heerlijk. Lijstje van vandaag:
O: proteinepudding + banaan
S: 75 min boksen
L: tosti ei (2 boterhammen, 2 eieren, ham en kaas)
T: mango
D: orzo met zelfgemaakte tomatensaus en kipgehakt
Mag ik vragen welke proteïne pudding jij hebt?
pi_207571233
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:24 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Mag ik vragen welke proteïne pudding jij hebt?
Vaak die van melkunie. 20 gram eiwitten en 148 kcal.

Trouwens ook een aanrader de chocolademousse van Ehrmann. Vergelijkbare voedingswaarde, en wie vind chocolademousse nou niet lekker :P
pi_207571499
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 14:43 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Vaak die van melkunie. 20 gram eiwitten en 148 kcal.

Trouwens ook een aanrader de chocolademousse van Ehrmann. Vergelijkbare voedingswaarde, en wie vind chocolademousse nou niet lekker :P
Thx! Die chocolademousse klinkt goed! Binnenkort eens proberen :)
pi_207572190
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 13:26 schreef BE het volgende:
Gisterenavond chips op. En zelfs 2 schaaltjes! :o
Oh ja, en cafe noirs, maar daar is de receptuur van veranderd en het koekje eronder is ineens heel raar zoet. :? Dus weggekieperd. :@

Vanmorgen al weer 10km gepowerwalked! *O* Toen lekker uitgebreid ontbeten met broodjes en voor de rest van de dag weet ik het nog niet.
Wie gaat er nou de receptuur veranderen van een koekje wat al heel lekker was :? Wat dom.

Twee schaaltjes chips is beter dan een hele zak, dus nice! *O*

En ik was van alles van plan vanmorgen (een lange wandeling bijv), maar het was zulk vies weer :@ Dus bonuspunten voor jou en de wandeling ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 15 januari 2023 @ 18:16:16 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207574849
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wie gaat er nou de receptuur veranderen van een koekje wat al heel lekker was :? Wat dom.

Twee schaaltjes chips is beter dan een hele zak, dus nice! *O*

En ik was van alles van plan vanmorgen (een lange wandeling bijv), maar het was zulk vies weer :@ Dus bonuspunten voor jou en de wandeling ^O^
Hier was het onwijs lekker! Één kort buitje maar het waaide zo hard dat die ook weer zo over was. :D
pi_207575124
Hier ging ik ook wandelen. Deur uit, zonnebril op 8-)
En toen, hozen! Een uur lang ;(
pi_207575416
Hier vorige week 1-1-23 begonnen

2 weken bezig 4 kilo eraf maar ik weegde ok 120 doel eind mei/juni
In de 80 wegen bij goed weer fiets ik buiten als ik vrij ben en soms lopen

Ben express na de feestdagen begonnen
  zondag 15 januari 2023 @ 18:52:43 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207575432
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 18:34 schreef SilverEyes het volgende:
-O-
pi_207575647
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 18:51 schreef amp25 het volgende:
Hier vorige week 1-1-23 begonnen

2 weken bezig 4 kilo eraf maar ik weegde ok 120 doel eind mei/juni
In de 80 wegen bij goed weer fiets ik buiten als ik vrij ben en soms lopen

Ben express na de feestdagen begonnen
Je wil er dus +30 kg af in een half jaar? 5 kg per maand is echt veeeeel te veel.
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 18:34 schreef SilverEyes het volgende:
Ik hoop ook echt dat het volgend weekend beter weer is. Ik hou van lekker in het bos wandelen, maar mij echt niet gezien met dit weer.
pi_207576345
Verjaardag ging redelijk, thee gedronken en hapjes overgeslagen. Daarna wel aangesloten bij het avondeten wat bestond uit een smulpan van de slager met allerlei vlees, stokbroodjes en een rundvlees salade.

Morgen:
L: salade met tonijn, appel, tomaat en rode ui, dressing en stukje Turks brood erbij.
T: liga of yoghurt
A: zoete aardappel in een ovenschotel met kip, paprika, ui, lenteui en crème fraiche. :9
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_207580396
Weer een drop van 0.7 8-)
Lekker begin van de week!
pi_207581056
Geen goed weekend maar vanaf vandaag er weer vol tegenaan om mijn doel te halen. Dit regen weer helpt mij totaal niet met motivatie om te sporten, aangezien ik alles buiten doe (hardlopen, wandelen, fietsen ...)

Planning vandaag:
O: kwark, muesli, blauwe bessen en klein beetje hagelslag
T: bloedsinaasappel
L: pastasalade over van gister, aanvullen met extra sla
T: bloedsinaasappel (ik had nog allerlei ander fruit maar de kinderen hebben ineens veel meer uit gegeten dit weekend dus ik ben aangewezen op het opmaken van dit)
D: vriezer - bami met beetje satesaus
B: nog geen idee, het regent veel te hard om naar buiten te gaan en volgens mij wordt dat niet beter vandaag ...

Planning morgen:
O: -
T: - (weer terug naar IF)
L: 2 beterhammen kaas
T: bloedsinaasappel
D: AVG
B: bokszaktraining
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 09:25:39 #120
382129 crew  Donna
pi_207581272
Weekendspons, altijd weer. En toch ga ik op maandag altijd even op de weegschaal staan, tegen beter weten in.
pi_207581532
Toch zeker 100gr afgevallen deze week :')
  maandag 16 januari 2023 @ 09:53:24 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207581553
Hier bloed... again... -O- verklaart wel waarom ik ineens weer omhoog sprong, en de koppijn vanmorgen, maar echt... -O-
pi_207601883
Ik wil ook bloed, dat zou mijn eten in elk geval een beetje verklaren. :X

Gisteren redelijk netjes, zelfs met halve eierkoek als 'toetje' nog binnen de normale kcal.
Maar vandaag was het weer bleh.
5 crackers met filet en ei, liga, 3kwart pizza van de pizzaria. En ik weet dat man chocoladepindas heeft gekocht dus die roepen mij. :( Als ik die niet eet noem ik het een overwinning.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 22:14:21 #124
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207605580
Het is hier weer tijd voor de 'doorzoek alle keukenkastjes op zoek naar een kruimel'-bui. Fucking irritant. :')

Hij is gelukkig nog niet zó sterk dat ik oude kerstpakket-relieken wil aanbreken. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_207606449
Ik ging met een vriendin uit eten en toen had ze auto-pech en toen zat ik alleen in het restaurant en toen bestelde ik alvast maar een broodplankje voor 2 personen en toen heb ik bijna al het brood & smeersels zelf opgegeten en toen me uiteraard ook niet ingehouden bij het hoofdgerecht en toen veel en veel te veel gegeten en toen had ik spijt.

En toen was ik nog steeds dik en ik snap wel waarom _O-

Dus. En toen.

We hebben óók gewandeld. Dus wel mijn stappen etc gehaald.
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:14:26 #126
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207608129
Gisteren uiteindelijk niet meer gesnaaid, hopelijk heeft m'n lichaam ook een beetje vlot door dat het prima zonder kan. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:21:49 #127
5428 crew  miss_sly
pi_207608205
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 22:14 schreef IJsdraakje het volgende:
Het is hier weer tijd voor de 'doorzoek alle keukenkastjes op zoek naar een kruimel'-bui. Fucking irritant. :')

Hij is gelukkig nog niet zó sterk dat ik oude kerstpakket-relieken wil aanbreken. :')
O, ik dacht altijd dat ik de enige was die daar last van had :@ Zo blij te lezen dat dat niet zo is O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:24:40 #128
5428 crew  miss_sly
pi_207608234
Ik had gisteren een afspraak bij de sportschool om te wegen en een nieuw schema te maken.

Dat wegen was geen doorslaand succes :') Zeker was ik wat in spiermassa aangekomen, maar ook in vet. Ik kan dingen *) :')

Fijn nieuw schema met wat meer uitdaging aan gewicht en oefeningen. Dus nu ook proberen toch wat beter te eten. Ik heb 14 maart de volgende meting, over 8 weken dus. Wel nog 2 etentjes en een weekendje Keulen tussen nu en dan. En dat zijn dan alleen nog maar de afspraken die al bekend zijn :')
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:24:53 #129
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207608236
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O, ik dacht altijd dat ik de enige was die daar last van had :@ Zo blij te lezen dat dat niet zo is O+
Het zou me niet verbazen als de meeste posters hier het wel herkennen. :D :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:26:27 #130
5428 crew  miss_sly
pi_207608255
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:24 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dat zijn ook van die dagen dat mijn hoofd de hele tijd bezig is met wat er nog is wat ik zou kunnen eten, zonder verpakkingen open te maken die nog dicht zijn en iemand het zou merken. En er is zoo weinig dat werkt om dat hoofd dan uit te zetten.
pi_207608333
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:24 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Als ik in een echte snaaimood ben, kan ik zelfs nog losgaan op de pot met gebakken uitjes :')
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:38:53 #132
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207608413
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zijn ook van die dagen dat mijn hoofd de hele tijd bezig is met wat er nog is wat ik zou kunnen eten, zonder verpakkingen open te maken die nog dicht zijn en iemand het zou merken. En er is zoo weinig dat werkt om dat hoofd dan uit te zetten.
Check. In dat opzicht ben ik "blij" dat de zelf-opgelegde schaamte nog een beetje als rem werkt. :') Voor man is het in ieder geval niet zo boeiend, hij vindt het belangrijker dat ik goed in m'n vel zit, op welk gewicht dat precies is, zal 'm worst wezen.

M'n beste oplossing is om gewoon maar op tijd naar bed te gaan, overigens.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:45:54 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207608511
Ook als succesvolle dunblijver heb ik die dagen nog weleens. Ik kies dan ervoor om afleiding te zoeken in iets anders. Haakwerk bijvoorbeeld: want haken en eten gaan niet tegelijk. Of ik ga hardlopen of douchen of ik poets m'n tanden of ik maak een grote mok thee en pak mezelf lekker warm in op de bank waarna ik te lui ben om weer op te staan.

Wat ik wel vaak nog lees hier is 'maar ik heb een etentje en we gaan weg en en en...'. Ook tijdens die speciale gelegenheden kun je keuzes maken he? Ik kan tijdens een etentje er prima voor kiezen om wel die lekkere steak van de grill te eten, maar niet met een shitload saus, drie handen friet en een klodder mayo. Maar ipv met een lekkere salade, een sidedish van groente, een klein handje frieten. En dan heb ik echt oprecht niet het gevoel dat het minder lekker is ofzo. Sterker nog, ik heb gezondere opties ook echt leren kennen als smaakvoller. En dat geldt ook voor hotelontbijt (gekookt ei, vers fruit, één croissantje ipv eatallthebaconsssss).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:52:00 #134
5428 crew  miss_sly
pi_207608592
Ik kan prima wat gezondere keuzes maken als ik uit eten ga. En soms doe ik dat ook. En soms ook niet, omdat ik iets wel graag wil eten. En dat moet óók kunnen.

Het grootste punt bij die etentjes is denk ik wel de alcohol die er vloeit. En ja, ik hou ontzettend van een glas lekkere wijn bij mijn eten. Liefst bij iedere gang een andere die er perfect bij past. Dus dat ga ik me ook niet ontzeggen, want doorgaans ga ik vrij weinig uit eten, eigenlijk.

Ik denk dat voor mij de etentjes met wijn op zichzelf helemaal niet zo erg zijn. Het is bij mij echt het tussendoor snaaien en snoepen. Wat ik eet, is over het algemeen gevarieerd en gezond. En voor kerst/december had ik die modus ook, maar ik moet weer terug in dat ritme. December met alle snoep en lekkers en wijn heeft het me weer moeilijker gemaakt.
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:57:46 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_207608687
Ik was het topic kwijt :(

Maandag ineens anderhalve kilo in de plus maar nadat ik op de weegschaal was geweest brak ook de klats los. Nu weer terug bij t laagste punt deze maand.

Moet vanavond toch eigenlijk echt wel weer gaan sporten. Maar als ik klats wil ik altijd alleen maar op de bank liggen :')
disclaimer
pi_207608696
Wat mij nu helpt om in een goede mindset te komem/blijven is de podcast 'Het geheim van slanke mensen'. Heb het boek al eens gelezen, maar dat weer luisteren tijdens een wandeling helpt mij echt.
Ik vind bijvoorbeeld de kaasbitterballen van Old Amsterdam echt heerlijk. Daar heb ik zaterdag 3 van klaargemaakt en er echt van genoten. Eerder had ik ze alle 12 klaargemaakt en gedachteloos opgegeten. Die ministapjes zijn voor mij heel waardevol, én ik ben sinds de start (eind november) al 6.5 kilo kwijt :)
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:00:38 #137
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207608721
Het is ook een verschil hoe ingesleten sommige gewoontes zijn (positief of negatief), de balans vinden tussen genieten en verstandig is gewoon lastig, dus de "maar ik heb een etentje/weekendje weg" is imo een terecht punt om even vooraf bij stil te staan. Het kost gewoon moeite om de hele dag door bewuste keuzes te moeten maken, ook al zijn ze objectief gezien niet zo enorm lastig. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:08:56 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_207608826
Gisteren nam een collega stroopwafels mee naar de vergadering. Dus ik mezelf mijn mantra maar weer eens een paar keer verteld: als ik een stroopwafel pak moet dat zijn omdat ik daar bewust voor kies en niet omdat het er staat. (Dit is de reden waarom ik liever geen ayc buffetten heb...)

En met succes! Al moest ik mezelf uiteraard wel verdedigen, wat ik altijd zo stom vind. Ik pak niks, ik zeg niks, ik negeer de aanwezigheid, maar toch het "pak maar! Pak dan! Jullie moeten wel pakken! SQ, pak jij ook nog?" En dan moet je dus antwoord geven. Pfff. :')

Dus de vergadering daarna had een jarige collega een zak vol pastel de nata meegenomen. Weer de overweging gemaakt en besloten dat ik deze wél wilde.

KRIJG JE DAAR WEER OPMERKINGEN OVER!! Want je nam net de stroopwafel niet :?
disclaimer
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:13:52 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_207608895
En tink, in de meeste restaurants zijn ook de groenten en salades gewoon baggervet en zout, dan eet ik net zo lief gewoon de friet met mayo _O-

Sponzen doe ik toch wel.

Ik kan meer winst behalen dan in het niet drinken van alcohol en vooral: LAAT DAT BROODMANDJE STAAN. _O-
disclaimer
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 10:16:36 #140
5428 crew  miss_sly
pi_207608932
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Het is ook een verschil hoe ingesleten sommige gewoontes zijn (positief of negatief), de balans vinden tussen genieten en verstandig is gewoon lastig, dus de "maar ik heb een etentje/weekendje weg" is imo een terecht punt om even vooraf bij stil te staan. Het kost gewoon moeite om de hele dag door bewuste keuzes te moeten maken, ook al zijn ze objectief gezien niet zo enorm lastig. :D
En we gaan naar Keulen, alwaar ik toch echt een echte Duitse currywurst wil eten O+

Nou ja, die drie dagen moeten ook het verschil niet maken, natuurlijk. Het is niet dat ik iedere week een weekendje wegga. Maar het zijn wel bepaalde gewoontes die zo'n weekend wel zeer ongezond maken: de alcohol, de zak van Jamin voor de autoreis, het lekkere eten, afzakkertje in het hotel, etc. Maar als het droog is, lopen we doorgaans rond de 25.000 stappen per dag, dus dat maakt ook weer veel goed.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 10:17:29 #141
382129 crew  Donna
pi_207608948
Afgelopen zomer veel gedronken met Waterdrop, maar vind die dingen echt veel te duur. Nu Bolero limonade ontdekt, heb alweer 2 flessen van 400ml op. Heerlijk.
En een stuk goedkoper.
Het idee is hetzelfde, alleen is bij waterdrop de poeder samengeperst tot een blokje en bij Bolero is het gewoon los poeder.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 10:18:12 #142
382129 crew  Donna
pi_207608962
Gisteren heerlijk geborreld met een vriendin, maar de cocktail was zo groot, dat we het ook bij 1 gelaten hebben. Met een dessert en een bittergarnituur. Echt bewust genoten.
En 11K stappen.
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:18:35 #143
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207608973
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:08 schreef SQ het volgende:
Gisteren nam een collega stroopwafels mee naar de vergadering. Dus ik mezelf mijn mantra maar weer eens een paar keer verteld: als ik een stroopwafel pak moet dat zijn omdat ik daar bewust voor kies en niet omdat het er staat. (Dit is de reden waarom ik liever geen ayc buffetten heb...)

En met succes! Al moest ik mezelf uiteraard wel verdedigen, wat ik altijd zo stom vind. Ik pak niks, ik zeg niks, ik negeer de aanwezigheid, maar toch het "pak maar! Pak dan! Jullie moeten wel pakken! SQ, pak jij ook nog?" En dan moet je dus antwoord geven. Pfff. :')

Dus de vergadering daarna had een jarige collega een zak vol pastel de nata meegenomen. Weer de overweging gemaakt en besloten dat ik deze wél wilde.

KRIJG JE DAAR WEER OPMERKINGEN OVER!! Want je nam net de stroopwafel niet :?
Oh god ja, dat soort gedrag. :') Nee collega, ik wijs jóu niet af, ik heb gewoon even genoeg niet-voedzame bende gegeten.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:19:28 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_207608991
Cocktails O+

Mijn cocktailbuddy is zwanger dus dat helpt mij wel _O- zal er weinig van komen dit jaar :')
disclaimer
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 10:20:36 #145
382129 crew  Donna
pi_207609010
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:19 schreef SQ het volgende:
Cocktails O+

Mijn cocktailbuddy is zwanger dus dat helpt mij wel _O- zal er weinig van komen dit jaar :')
_O-
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:21:46 #146
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207609029
* IJsdraakje huilt in speciaalbiertjes

Nah, zonder grappen, het is voor mij een bewuste keuze om die op dit moment niet weg te laten. Genoeg plekken in de rest van m'n dieet/beweegpatroon waar verbetering mogelijk is, dus prioriteiten. |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:29:46 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_207609139
Oh ik drink ook gerust nog wel een biertje. Maar niet dagelijks of wekelijks meer. Deed ik sowieso al niet, maar nu nog net ff wat minder.

Probleem bij mij is dat het zelden 1 of 2 biertjes blijven :')
disclaimer
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:47:40 #148
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207609355
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:29 schreef SQ het volgende:
Probleem bij mij is dat het zelden 1 of 2 biertjes blijven :')
Da's mijn standaard weekend. :P

Maar, zoals gezegd, bewuste keuze.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207609456
Nog steeds 56 kg.

Ik weet nooit wat ik ga eten op maandag en donderdag. Geen menu van dagbesteding in handen.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_207610626
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En we gaan naar Keulen, alwaar ik toch echt een echte Duitse currywurst wil eten O+

Nou ja, die drie dagen moeten ook het verschil niet maken, natuurlijk. Het is niet dat ik iedere week een weekendje wegga. Maar het zijn wel bepaalde gewoontes die zo'n weekend wel zeer ongezond maken: de alcohol, de zak van Jamin voor de autoreis, het lekkere eten, afzakkertje in het hotel, etc. Maar als het droog is, lopen we doorgaans rond de 25.000 stappen per dag, dus dat maakt ook weer veel goed.
Currywurst O+
pi_207610726
Ik trapte gisteren in het trekgevoel voor het avondeten. :{ Helaas. En vanochtend was m'n kind uit de routine en vergat ik te wegen. Dus.
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 12:35:55 #152
5428 crew  miss_sly
pi_207610829
Vandaag gaat het tot zover in ieder geval prima. Ik heb netjes niets gesnaaid tot 12 uur en heb toen mijn salade met een extra eitje gegeten.

Misschien was dat wegen gisteravond niet al te best, maar wel weer een schop onder mijn hol.
  woensdag 18 januari 2023 @ 12:55:35 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207611204
Ik heb het koud en trek in ALLES waarbij ik mezelf dan maar toe staat van alles te eten zolang het maar geen chocola of koekjes is.

So far:
Yogurt met blauwe bessen en keto-granola
2 kh arme boterhammen met pindakaas
stuk leverworst
Tosti-hamkaas v volkorenbrood

Avondeten wordt boerenkool m worst. O+
pi_207611369
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:45 schreef Tink89 het volgende:
Ook als succesvolle dunblijver heb ik die dagen nog weleens. Ik kies dan ervoor om afleiding te zoeken in iets anders. Haakwerk bijvoorbeeld: want haken en eten gaan niet tegelijk. Of ik ga hardlopen of douchen of ik poets m'n tanden of ik maak een grote mok thee en pak mezelf lekker warm in op de bank waarna ik te lui ben om weer op te staan.

Wat ik wel vaak nog lees hier is 'maar ik heb een etentje en we gaan weg en en en...'. Ook tijdens die speciale gelegenheden kun je keuzes maken he? Ik kan tijdens een etentje er prima voor kiezen om wel die lekkere steak van de grill te eten, maar niet met een shitload saus, drie handen friet en een klodder mayo. Maar ipv met een lekkere salade, een sidedish van groente, een klein handje frieten. En dan heb ik echt oprecht niet het gevoel dat het minder lekker is ofzo. Sterker nog, ik heb gezondere opties ook echt leren kennen als smaakvoller. En dat geldt ook voor hotelontbijt (gekookt ei, vers fruit, één croissantje ipv eatallthebaconsssss).
Aan de ene kant klinkt dat heel goed, maar aan de andere kant: je dieet is niet opeens weg als je een avondje heerlijk uitgebreid tafelt en neemt waar je trek in hebt. Mijn ervaring is als ik mezelf tijdens een etentje/weekendje wat gun, dat ik daarna weer de draad oppak. Als ik tijdens een etentje dan ook heel erg oplet, heb ik de neiging om op een gegeven moment helemaal los te gaan en dan is het einde zoek.

Maar zo werkt het voor mij :)
  woensdag 18 januari 2023 @ 14:07:47 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207612061
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:08 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Aan de ene kant klinkt dat heel goed, maar aan de andere kant: je dieet is niet opeens weg als je een avondje heerlijk uitgebreid tafelt en neemt waar je trek in hebt. Mijn ervaring is als ik mezelf tijdens een etentje/weekendje wat gun, dat ik daarna weer de draad oppak. Als ik tijdens een etentje dan ook heel erg oplet, heb ik de neiging om op een gegeven moment helemaal los te gaan en dan is het einde zoek.

Voor mij voelt 'wel friet, maar niet idioot veel' niet als 'erg opletten' of mezelf iets niet gunnen eigenlijk. En tuurlijk kun je een keer uit de band springen, absoluut. Maar heb je heel veel speciale gelegenheden, dan kun je er dus ook voor kiezen om dat anders te doen. En na heel veel jaren voelt dat bij mij dus helemaal niet meer als mezelf iets ontzeggen ofzo.

Ik merk dat ik m'n boodschap niet helemaal lekker gepost krijg, maar ik bedoel: het kan ook ooit vanzelf gaan, zonder dat het extra moeite of energie kost. Ook als je al je hele leven struggelt. Ik ben het bewijs O-) Je kunt echt leren om te genieten van een handje friet en (lekkere, maar daar kies ik ook m'n restaurant op uit) groente of andere sides. Net als dat ik bij de Ikea net zo blij word van een kindermenu en een salade als van een bord met 12 ofzo van die balletjes.

En in de tussentijd at ik net een broodje frikandel als lunch. Maar dan wel eentje (en niet zoals ooit sowieso twee en misschien wel drie) zonder idioot veel saus en met aandacht ipv met m'n telefoon ernaast zonder nadenken in 1,5 minuut naar binnen. Want dat kan dus best in een gezond leefpatroon. Af en toe, als bewuste keuze.

En nu stop ik met preken en lurk ik weer verder.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207612919
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 13:08 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Voor Tink is het ook geen dieet meer, maar haar leven. Dus die insteek is al anders.
  woensdag 18 januari 2023 @ 15:41:55 #157
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207613164
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 14:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Voor mij voelt 'wel friet, maar niet idioot veel' niet als 'erg opletten' of mezelf iets niet gunnen eigenlijk. En tuurlijk kun je een keer uit de band springen, absoluut. Maar heb je heel veel speciale gelegenheden, dan kun je er dus ook voor kiezen om dat anders te doen. En na heel veel jaren voelt dat bij mij dus helemaal niet meer als mezelf iets ontzeggen ofzo.

Ik merk dat ik m'n boodschap niet helemaal lekker gepost krijg, maar ik bedoel: het kan ook ooit vanzelf gaan, zonder dat het extra moeite of energie kost. Ook als je al je hele leven struggelt. Ik ben het bewijs O-) Je kunt echt leren om te genieten van een handje friet en (lekkere, maar daar kies ik ook m'n restaurant op uit) groente of andere sides. Net als dat ik bij de Ikea net zo blij word van een kindermenu en een salade als van een bord met 12 ofzo van die balletjes.

En in de tussentijd at ik net een broodje frikandel als lunch. Maar dan wel eentje (en niet zoals ooit sowieso twee en misschien wel drie) zonder idioot veel saus en met aandacht ipv met m'n telefoon ernaast zonder nadenken in 1,5 minuut naar binnen. Want dat kan dus best in een gezond leefpatroon. Af en toe, als bewuste keuze.

En nu stop ik met preken en lurk ik weer verder.
Vandaar ook m'n "afhankelijk van hoe ingesleten gewoontes zijn" opmerking. :Y

Even algemeen: ik ben er van overtuigd dat, voor de gemiddelde persoon, het de beste aanpak is om aanpassingen te maken die je vol kan blijven houden. Uit eten kan daar prima in vallen, misschien met hier en daar wat aanpassingen, afhankelijk van de frequentie (logischerwijs gaat om de week uitgebreid uit eten meer impact hebben dan twee keer in het jaar).

"Ja maar IJs, als je het zo goed weet, waarom ben je dan weer aan het mekkeren dat er gewicht af moet?"
Ik ben dus in de val getrapt dat ik heus wel zo veel bleef sporten en heb daar m'n voeding op aangepast. En toen hield de sport op. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:44:23 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_207614691
Ik ga inderdaad maar 2 keer per jaar uit eten ofzo dus ja dan ga ik wel all-in. Dat maakt het verschil niet.

Maar goed... ik ben ook niet dik geworden van veel uit eten of van friet zeg maar. Mijn issue zit echt in het binge eaten en de "nu is mijn dag toch al verpest dus nu vreet ik er ook nog 2 repen tony achteraan" mentaliteit :')
disclaimer
  woensdag 18 januari 2023 @ 17:45:26 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_207614702
Kort gezegd: als ik na het uit eten gaan niet óók nog 2000 calorieën aan chocolade zou wegschrokken was er niet zo veel aan de hand :')
disclaimer
pi_207614789
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:45 schreef SQ het volgende:
Kort gezegd: als ik na het uit eten gaan niet óók nog 2000 calorieën aan chocolade zou wegschrokken was er niet zo veel aan de hand :')
Dit ja :D
  woensdag 18 januari 2023 @ 18:27:37 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207615208
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:55 schreef BE het volgende:
Ik heb het koud en trek in ALLES waarbij ik mezelf dan maar toe staat van alles te eten zolang het maar geen chocola of koekjes is.

So far:
Yogurt met blauwe bessen en keto-granola
2 kh arme boterhammen met pindakaas
stuk leverworst
Tosti-hamkaas v volkorenbrood

Avondeten wordt boerenkool m worst. O+
So far alleen nog maar 2 droprepen v Harlekijntje er bij. #nietontevreden

Overigens wil ik wel HEEL VEEL KOEKJES dus ik moet mezelf echt inhouden niet toch even naar de ah te gaan. Nog 3,5u dan is ie dicht. :')

quote:
QFT
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 18:41:21 #162
5428 crew  miss_sly
pi_207615442
Ik ga zo lekker Powerwalken!

Verder een aardige dag, behalve dat we pannenkoeken aten :')

Ik ben helemaal niet van het veel eten, dat kan ik helemaal niet.

Niet achter elkaar, dan, maar wel grazend de dag door. Als ik het gewoon bij de maaltijden houd, is er echt niets aan de hand, want dan eet ik gevarieerd, gezond en niet veel.
pi_207616323
5 dagen te vroeg de klats. Opgeblazen pijnlijke tieten. Al een week een griep die niet doorzet, dus zo sluimert. Ik ga maar eens vroeg op bed, voordat ik de kast ga leeggrazen }:|
pi_207621968
Door de klats wel 600 gr lichter *)
pi_207622071
quote:
Als het alleen na die 2 keer per jaar uit eten gaan was, was het ook nog wel te doen. :D

Ik mis het gemak van gedachteloos snaaien. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 20 januari 2023 @ 07:21:30 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_207636199
Dropje O+
disclaimer
pi_207636327
Ik ben gefrustreerde. Gewicht hangt al een tijdje vast ondanks dat ik voor mijn gevoel alles goed doe. Doe wel sinds kort krachttraining dus weet dat je dan eventjes zwaarder kunt worden maar toch frustreert het ...
  vrijdag 20 januari 2023 @ 08:25:33 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_207636483
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 08:00 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben gefrustreerde. Gewicht hangt al een tijdje vast ondanks dat ik voor mijn gevoel alles goed doe. Doe wel sinds kort krachttraining dus weet dat je dan eventjes zwaarder kunt worden maar toch frustreert het ...
:* is het al lang zo of voélt het vooral lang? Hopelijk snel weer een drop!
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 08:52:30 #169
5428 crew  miss_sly
pi_207636646
quote:
Rot om je zo te voelen :*

Kan je op de weegschaal ook zien dat je spiermassa is toegenomen? Zie of voel je iets aan je lijf wat toch verbetering is?
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 08:54:24 #170
5428 crew  miss_sly
pi_207636666
Ik heb gisteren voor het eerst mijn nieuwe schema gedaan in de sportschool. Heerlijk O+ Lekker een stuk zwaarder, dat vind ik echt heel fijn. Ook netjes gegeten gisteren en vanochtend meteen een drop van 0,6 :')

Eens kijken of ik iets van spieren kan kweken *O*
  vrijdag 20 januari 2023 @ 08:58:48 #171
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207636712
quote:
Meet je ook op andere manieren? Buikomvang, armen, benen, dat idee?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207636824
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 08:25 schreef SQ het volgende:

[..]
:* is het al lang zo of voélt het vooral lang? Hopelijk snel weer een drop!
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 08:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Rot om je zo te voelen :*

Kan je op de weegschaal ook zien dat je spiermassa is toegenomen? Zie of voel je iets aan je lijf wat toch verbetering is?
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 08:58 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Meet je ook op andere manieren? Buikomvang, armen, benen, dat idee?
Het voelt voornamelijk erg lang denk ik. Ik weet ook dat enkele weken stil staan normaal is, maar toch :P
Nee, weegschaal meet niks anders dan gewicht (en ik zelf ook niet). Met zo'n omtreklint heb ik ooit geprobeerd maar ik ben heel slecht in mezelf iedere keer exact op dezelfde plek te meten.
En ik voel me fitter, rusthartslag daalt, heb meer energie, dus ik weet dat ik echt wel op de goede weg ben. Maar toch is die soort van bevestiging altijd even fijn.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 09:14:28 #173
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207636885
De weegschaal even laten voor wat 'ie is en kijken naar hoe kleding valt?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:10:55 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_207639815
https://www.metronieuws.n(...)rkvloer-meeroken-br/

Lol. Allemaal weekdieren zijn we.
disclaimer
pi_207639959
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:10 schreef SQ het volgende:
https://www.metronieuws.n(...)rkvloer-meeroken-br/

Lol. Allemaal weekdieren zijn we.
Bij mijn kantoorbaan was Multivlaai favoriet, die troep kan ik prima laten staan, ik vind het echt niet te eten. Het is maar goed dat ik niet in Duitsland woon, want Duits gebak past meer bij mijn smaak.
Weegschaal gaat omhoog, ik weeg al een paar dagen 75,5. Ooit zal het wel naar beneden gaan
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:23:15 #176
149959 SQ
snelle trees
pi_207640005
Ja nee met multivlaai heb ik ook niet zo veel moeite. Maar het valt me wel weer op (zo nu iedereen weer op kantoor is) hoe onmogelijk vaak er eigenlijk taart staat :')
En toch dringen mensen altijd aan als je er voor bedankt. "Weet je het echt zeker? Er is genoeg!" (alsof dat laatste een argument zou moeten zijn :') )
disclaimer
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:25:08 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_207640026
Du jour:

O: Plakje roggenbrood met kaas, 2 geroosterde kapjes: kipfilet en jam. 2 koffie met suiker
T: Bakje blauwe bessen en een banaan
L: Boerenkoolstamppot zonder worst
T: Appel
D: Of broodjes knakworst met rauwkost, of ook weer boerenkoolstamp. Zal wel 't eerste worden :P
disclaimer
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:25:53 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207640038
Multivlaai... gruwel!
Vlaaien zijn sws niet echt mijn ding dus die kan ik idd ook wel afslaan. :Y Laatst nog naast een uitvaart konden mijn collega en ik kiezen uit kersenvlaai (die zijn vaak superzuur vind ik) of van die gore rijstevlaai. :') Helemaal goed, ik doe het wel met alleen een kopje thee. :Y
pi_207640046
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:25 schreef BE het volgende:
Multivlaai... gruwel!
Vlaaien zijn sws niet echt mijn ding dus die kan ik idd ook wel afslaan. :Y
:o

Niet multivlaai als toonbeeld van vlaai zien heuj
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:27:37 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207640061
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o

Niet multivlaai als toonbeeld van vlaai zien heuj
Nee, I know... maar ik vind het sowieso niet echt lekker. Die bodems die zo net niks zijn, en dan die snotterige rijstezooi, of mierzoete gelei-fruit... neh...
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:28:04 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_207640068
Rijstevlaai ;(
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 13:31:44 #182
382129 crew  Donna
pi_207640109
Ik heb nog nooit een echte limburgse vlaai gehad. Van een bakker daar ofzo.
Maar multivlaai vind ik echt niet lekker. En vlaai uit de supermarkt ook niet.
Dus als er ergens vlaai getrakteerd word sla ik dat heel gemakkelijk over. Tenzij de smaak me echt goddelijk lijkt. Iets met 3 chocolades en caramel ofzo. :X

Slagroomtaart houd ik ook niet van.

Red Velvet en chocoladetaarten daarentegen. Of alle andere taarten die ik zelf graag maak. Witte chocola framboos.
Oh ik hou op. o|O o|O o|O

Zonet kibbeling gehad en vanavond sushi dus ik maak mijn dag nog een beetje goed met veel water (vis moet zwemmen).
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:34:12 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207640136
Hier 2 broodjes met magere :') filet americain.
En een wrapje en een minibroodje met rosbief. 2 celebrations chocolaatjes. (Ik zat me al een half uur te vervelen met een etagiere vol met van die dingen naast me. -O-
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 13:42:53 #184
5428 crew  miss_sly
pi_207640215
Ik heb vandaag geen kibbeling voor de lunch genomen maar een salade met 2 gekookte eitjes.

Vanavond tortilla's uit de oven.

Gisteren aten we orange chicken met rijst en brocolli. Die orange chicken is wel heel erg lekker, maar daar zit dus veel suiker in en ik heb een paar kleine stukjes orange chicken gegeten voor het lekkere en voor de rest voor mezelf wat stukjes kipfilet gewoon zo gebakken. Ik was supertrots op mij :') :P
pi_207640216
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:27 schreef BE het volgende:

[..]
Nee, I know... maar ik vind het sowieso niet echt lekker. Die bodems die zo net niks zijn, en dan die snotterige rijstezooi, of mierzoete gelei-fruit... neh...
:{w

Net niks bodems zijn goor ja, maar vlaai met knapperige bodem met suiker is ook vlaai hoor.
De rest mag je vinden, daar krijg je toestemming voor *)

Ik vind immers ook de meeste 'Hollandse' taarten en gebakjes maar matig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Manager PR/Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 13:43:38 #186
269689 crew  Viv
pi_207640222
Supermarktvlaai en Multivlaai is inderdaad niks vergeleken met de échte Limburgse vlaai. :)

Hier komt regelmatig een gebakje of iets dergelijks voorbij op het werk, maar dan eet ik meestal gewoon wat minder van mijn lunch. :Y)
  vrijdag 20 januari 2023 @ 13:54:17 #187
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_207640356
Goede vlaai heb ik hier gewoon niet, dus da's makkelijk.

Voor m'n verjaardag ga ik wel een goddelijke red velvet-taart met extra ganache regelen, nu al zin in. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_207640451
In een ver verleden had ik een collega die elke verjaardag broodje Mett trakteerde. Dat was pas feest O+
pi_207640474
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:43 schreef Viv het volgende:
Supermarktvlaai en Multivlaai is inderdaad niks vergeleken met de échte Limburgse vlaai. :)
Limburger hier. Ik laat uit principe sowieso alle voorgefabriceerde vlaai staan. Echte vlaai haal je bij de bakker en die is heerlijk!

Maar eens, traktaties van collega's maken het wel altijd moeilijk. Ik overweeg ook altijd vind ik het echt waard, of eet ik het gewoon omdat het er is? Laatst had bijvoorbeeld een collega zelf gevulde koeken gemaakt. Ja dat vind ik dan wel de moeite waard. Maar gewoon zo'n stuk vlaai/taart uit de supermarkt? Nee dank je.
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 14:11:50 #190
382129 crew  Donna
pi_207640546
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:03 schreef Vanyel het volgende:
In een ver verleden had ik een collega die elke verjaardag broodje Mett trakteerde. Dat was pas feest O+
Wat is dat?
pi_207640610
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:11 schreef Donna het volgende:

[..]
Wat is dat?

Broodje rauw gehakt met ui dus.
pi_207640637
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat kennen ze niet in alle provincies. :+
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 14:18:52 #193
382129 crew  Donna
pi_207640642
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ohhhh. Ik had een keer een optreden in België en toen kregen we dat. Vreemde gewaarwording. :P
pi_207640660
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dat kennen ze niet in alle provincies. :+
Beter dat ze het leren kennen zodat we het overal kunnen eten O+
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 14:21:12 #195
5428 crew  miss_sly
pi_207640676
Ik heb drie collega's, waarvan er eentje sowieso niet trakteert en de ander alleen als er iemand op kantoor is als hij jarig is. En dat is ergens heel erg begin januari, dus vaak is er niemand.
De derde collega neemt alleen heel lekkere gebakjes mee van een ontzettend goede pattiserie. Dus ja, die eet ik dan wel.

Ik vind het veel lastiger om thuis niets te bakken. Ik vind bakken zo leuk, maar dan moet het ook op. En tja..... :')
  vrijdag 20 januari 2023 @ 14:23:44 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_207640705
Thuis bakken, eentje opeten en de rest uitdelen, zo doe ik het tegenwoordig.

Maar ik bak niet zo vaak, zelden de puf voor momenteel.

Maar een beetje wat pinuts zegt dus: ik zou zo graag niet dingen willen eten omdat ze er staan, maar omdat ik ze wil. Het lastige is dat mijn hoofd meestal wel wil als ik het zie staan. Dus daar is de winst te behalen. :')
disclaimer
pi_207640740
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 13:23 schreef SQ het volgende:
Ja nee met multivlaai heb ik ook niet zo veel moeite. Maar het valt me wel weer op (zo nu iedereen weer op kantoor is) hoe onmogelijk vaak er eigenlijk taart staat :')
En toch dringen mensen altijd aan als je er voor bedankt. "Weet je het echt zeker? Er is genoeg!" (alsof dat laatste een argument zou moeten zijn :') )
Ik vind het meeste gebak/taart ook domweg ech tniet zo lekker. Het idee is lekker, maar als je dan aan het eten bent dan valt het zo vies tegen. Ik heb al menig gebakje half in de prullenbak gedumpt (kcal niet waard!). Maar er is nu een nieuwe bakker ontdekt vlak bij mijn werk. En oh my god -O- Je weet niet wat je proeft :'( Zooooo lekker. Laat dát maar eens staan.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 14:31:06 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_207640790
Ik probeer nu maar gewoon weer te kijken of het past. Meestal zit ik met mijn gewone maaltijden rond de 1500 kcal, dus er is echt wel wat ruimte voor een extraatje. Dus als het past en ik het waard vind neem ik het. En zo niet, dan is er altijd nog ruimte voor iets lekkers in de avond op de bank :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 14:33:14 #199
382129 crew  Donna
pi_207640811
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:23 schreef SQ het volgende:

Maar een beetje wat pinuts zegt dus: ik zou zo graag niet dingen willen eten omdat ze er staan, maar omdat ik ze wil. Het lastige is dat mijn hoofd meestal wel wil als ik het zie staan. Dus daar is de winst te behalen. :')
Jep. Herkenbaar.
  Moderator vrijdag 20 januari 2023 @ 14:52:05 #200
5428 crew  miss_sly
pi_207641009
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:23 schreef SQ het volgende:

Ik zou niet weten aan wie ik het moet uitdelen :')

Mijn hoofd wil bijna alles wel, behalve als ik het echt goor vind. En dat is tegenwoordig niet meer zo veel als vroeger, en toen waren het ook voornamelijk dingen als knoflook, ui, paprika, champignons. Niet het snoep, gebak, chips, koekjes, dropjes, chocolade, uiteraard.
pi_207641458
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 14:31 schreef SQ het volgende:
Ik probeer nu maar gewoon weer te kijken of het past. Meestal zit ik met mijn gewone maaltijden rond de 1500 kcal, dus er is echt wel wat ruimte voor een extraatje. Dus als het past en ik het waard vind neem ik het. En zo niet, dan is er altijd nog ruimte voor iets lekkers in de avond op de bank :P
Dit ook ja. Maar heb dan regelmatig dat ik denk van nu deze fabriekstaart of vanavond mijn stukje chocolade op de bank? En dan ga ik vaak toch voor dat tweede.
  vrijdag 20 januari 2023 @ 15:35:48 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_207641519
ik krijg toch altijd weer honger van dit topic. :')
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')