Waarom?quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:19 schreef MichaelScott het volgende:
Neem aan dat hij zijn Televizier-ring en andere prijzen nu kwijtraakt?
Frits Sissing blijkt alweer de absolute gids in het duister.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:22 schreef roos94 het volgende:
Kan niemand zich nornaal gedragen in tv land ?
Echt he, mijn gedachte. Waarom kan niemand eens normaal met zijn/haar macht omgaan.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:22 schreef roos94 het volgende:
quote:De geluidsman probeert wat terug te zeggen, maar hij komt niet boven de presentator uit. ‘Het is meneer Van Nieuwkerk voor jou’, horen aanwezigen hem schreeuwen.
‘Jij!’, schreeuwt de presentator volgens meerdere getuigen. ‘Jij had hier op je knieën moeten zitten, en moeten zeggen: sorry.’
Onthutst kijken mensen naar wat hier gebeurt.
‘Zeg sórry meneer Van Nieuwkerk’, roept de presentator. Om hen heen is het doodstil.
En dan doet de man wat hij zegt. ‘Sorry meneer Van Nieuwkerk’, brengt hij uit.
Nee supernormaal gedrag inderdaad.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:30 schreef Raw85 het volgende:
Lijkt me een vervelende man om mee te moeten werken maar al te ernstig lijkt het me verder ook weer niet.
Dat zeg ik niet. Maar afgaand op de roddels die hiervoor rondgingen over DWDD had ik iets veel heftigers verwacht.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee supernormaal gedrag inderdaad.
Gohquote:De woede van de presentator zorgt ervoor dat medewerkers geen enkel risico meer nemen. Als een gast ‘niet levert’ worden zij afgebrand, weten ze. Bij twijfel richten ze zich daarom op zijn lievelingsgasten: Sywert van Lienden, Hugo Borst, Jort Kelder, Alexander Klöpping. ‘Bel Sywert maar, vraag maar wat Sywert ervan vindt’, zei Matthijs dan. Daarom hadden we zo vaak dezelfde gasten.’
Om een signaal af te geven naar andere presentatoren dat grensoverschrijdend gedrag jaren later nog gevolgen kan hebben.quote:
Tja, dat soort klootzakken heb je overal. In de sport, bedrijfsleven en dus ook op tv. Die man had een programma dat dagelijks 1 miljoen+ kijkers had. Ik snap dat je dan een perfectionist moet zijn en soms heel erg boos kan worden.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:29 schreef Guanabana het volgende:
[..]! Teringeikel. Nooit meer op tv.
Heeft Michael Jordan z'n MVPs al ingeleverd?quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Om een signaal af te geven naar andere presentatoren dat grensoverschrijdend gedrag jaren later nog gevolgen kan hebben.
Ja, leuk.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:03 schreef Zwansen het volgende:
Oh, er ging ook wel een angstcultuur bij de Chicago Bulls toen Jordan er speelde. Was het een eikel? Ja, maar ze wonnen wel 6 kampioenschappen.
Ach hou toch op met dat gebagatelliseer. Hoe moeilijk is het nou om een beetje normaal te doen. Heel moeilijk blijkbaar.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, dat soort klootzakken heb je overal. In de sport, bedrijfsleven en dus ook op tv. Die man had een programma dat dagelijks 1 miljoen+ kijkers had. Ik snap dat je dan een perfectionist moet zijn en soms heel erg boos kan worden.
@Zipportalquote:Op vrijdag 18 november 2022 22:03 schreef Zwansen het volgende:
Oh, er ging ook wel een angstcultuur bij de Chicago Bulls toen Jordan er speelde. Was het een eikel? Ja, maar ze wonnen wel 6 kampioenschappen.
Je bent zulf een eikel.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:03 schreef Zwansen het volgende:
Als je geen stress wilt moet je maar bij een middelmatig bedrijf gaan werken. Topproductie, topmensen. Anders gewoon lekker bij omroep max ofzoquote:Op vrijdag 18 november 2022 22:05 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ach hou toch op met dat gebagatelliseer. Hoe moeilijk is het nou om een beetje normaal te doen. Heel moeilijk blijkbaar.
Oh hunnie doen het ook. Ja dat maakt het echt minder verwerpelijk, not. Het is goed met je, vader van Sanil B.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:01 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, dat soort klootzakken heb je overal. In de sport, bedrijfsleven en dus ook op tv. Die man had een programma dat dagelijks 1 miljoen+ kijkers had. Ik snap dat je dan een perfectionist moet zijn en soms heel erg boos kan worden.
Stress hebben is iets anders dan om het minste of geringste afgeblaft worden tot burnout en PTSS aan toe, maar goed, ik steek hier geen energie meer in hoor, fijn weekend allemaal, groetjes.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:11 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als je geen stress wilt moet je maar bij een middelmatig bedrijf gaan werken. Topproductie, topmensen. Anders gewoon lekker bij omroep max ofzo
Wellicht dat de TV ook wel enorm veel labielen aantrekt, als je al ptss krijgt als een boomer tegen je schreeuwt.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Stress hebben is iets anders dan om het minste of geringste afgeblaft worden tot burnout en PTSS aan toe, maar goed, ik steek hier geen energie meer in hoor, fijn weekend allemaal, groetjes.
Als je van een beetje schreeuwen en druk doen burnouts en PTSS krijgt dan ben je ongeschikt ❌quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:15 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Stress hebben is iets anders dan om het minste of geringste afgeblaft worden tot burnout en PTSS aan toe, maar goed, ik steek hier geen energie meer in hoor, fijn weekend allemaal, groetjes.
Idioot.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:14 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Oh hunnie doen het ook. Ja dat maakt het echt minder verwerpelijk, not. Het is goed met je, vader van Sanil B.
[ twitter ]
Je krijgt niet zomaar een burn out en PTSS, doe maar niet zo lichtzinnig daarover. En dan hoef het je niet zo belachelijk te maken, zou je sieren als je iets meer empathisch vermogen zou hebben.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als je van een beetje schreeuwen en druk doen burnouts en PTSS krijgt dan ben je ongeschikt ❌
Neequote:Op vrijdag 18 november 2022 22:18 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Je krijgt niet zomaar een burn out en PTSS, doe maar niet zo lichtzinnig daarover. En dan hoef je niet zo belachelijk te maken, zou je sieren als je iets meer empathisch vermogen zou hebben.
Ik sluit niet uit dat dit artikel het eerste uit een reeks is, met ook nog Mart Smeets, John de Mol, Carlo Boszhard, Ivo Niehe en nog een stel figuren van wie je totaal niet zou verwachten dat ze achter de schermen vervelend zouden kunnen zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:14 schreef Eightyone het volgende:
Er gaan tegenwoordig ook verhalen dat Rob Kemps wat tegen valt.
Aangestoken?
Dat jij zo hard bent en zo denkt prima, realiteit is dat die mensen schade eraan over houden. Dat zegt niks over te gevoelig zijn en nergens tegen kunnen. Een burnout of PTSS overkomt je niet zomaar.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Nee
De hele wereld hoeft geen echo chamber of facebook bubble te worden
Zoals ik al zei, dit zijn mensen die een topprestatie willen afleveren en dan heeft het geen zin om in kwaliteit in te leveren omdat bepaalde mensen het niet aankunnen. Dan moet je maar gewoon weg.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:21 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Dat jij zo hard bent en zo denkt prima, realiteit is dat die mensen schade eraan over houden. Dat zegt niks over te gevoelig zijn en nergens tegen kunnen. Een burnout of PTSS overkomt je niet zomaar.
Van een beetje schreeuwen niet nee, maar wel als het regelmatig gebeurd. Kan me voorstellen dat mensen dan bang worden om fouten te maken en ernstig gestresst raken.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:17 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Als je van een beetje schreeuwen en druk doen burnouts en PTSS krijgt dan ben je ongeschikt ❌
Dat kan ook op een gezondere manier. Jij vind van niet, dat is duidelijk.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dit zijn mensen die een topprestatie willen afleveren en dan heeft het geen zin om in kwaliteit in te leveren omdat bepaalde mensen het niet aankunnen. Dan moet je maar gewoon weg.
Als het vaak voorkomt, en je maakt dus veel fouten, moet men dan maar bepaalde conclusies trekken over je presteren.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van een beetje schreeuwen niet nee, maar wel als het regelmatig gebeurd. Kan me voorstellen dat mensen dan bang worden om fouten te maken en ernstig gestresst raken.
Van Matthijs van Nieuwkerk verbaast het mij juist helemaal niet. Die heeft altijd de uitstraling gehad dat hij zich ver verheven voelt boven de mensheid. Als je dan continu wordt omringd door mensen die je hielen likken of bang zijn voor hun hachje bij tv, dan voel je aan dat je best veel gekkigheid kan uithalen waar niemand wat van zegt. Dit soort monsters wordt gecreëerd en gevoed door de omgeving.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat dit artikel het eerste uit een reeks is, met ook nog Mart Smeets, John de Mol, Carlo Boszhard, Ivo Niehe en nog een stel figuren van wie je totaal niet zou verwachten dat ze achter de schermen vervelend zouden kunnen zijn.
Gevoed misschien, maar niet gecreëerd. Alles wat naar de top stijgt heeft bovengemiddeld veel ambitie, drive en een tikje (of tik) narcisme.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit soort monsters wordt gecreëerd en gevoed door de omgeving.
Nounounou, rustig aan zeg. Zullen we beginnen met de eerste Zwarte Pieten-moord of een lokaler dingetjequote:Op vrijdag 18 november 2022 23:04 schreef cosmosis het volgende:
Jezus groei een ruggegraat! Als je je laat intimideren door zo'n weekdier als van Nieuwkerk dan is het wel erg gesteld met je. Alsof het de Hitler is van de 21e eeuw, dat je afgeschoten wordt als je niet onder zn regime dient.
De Nederlandse toekomst gaat kapot door zogenaamde onderdrukking door nobodies...Misschien is een wereldoorlog toch zo gek nog niet JezusChristus...
Nouja het zorgt er voor dat we terug gaan naar de basic, en al die zogenoemde mentale discrepanties resetten naar onderwerpen die wel degelijk er toe doen....De generationele discussies van de afgelopen jaren (noem het de post-Corona generatie) slaat wel erg door richting het woke-ism....quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:09 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Nounounou, rustig aan zeg. Zullen we beginnen met de eerste Zwarte Pieten-moord of een lokaler dingetje
Mmm, je hebt gelijk maar je syntaxis en woordkeuze zijn wat arremoedigquote:Op vrijdag 18 november 2022 23:16 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nouja het zorgt er voor dat we terug gaan naar de basic, en al die zogenoemde mentale discrepanties resetten naar onderwerpen die wel degelijk er toe doen....De generationele discussies van de afgelopen jaren (noem het de post-Corona generatie) slaat wel erg door richting het woke-ism....
Klopt, maar de woordkeuze is ook niet voor degene die een reflecterend vermogen heeftquote:Op vrijdag 18 november 2022 23:17 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Mmm, je hebt gelijk maar je syntaxis en woordkeuze zijn wat arremoedig
quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:19 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Klopt, maar de woordkeuze is ook niet voor degene die een reflecterend vermogen heeft
Gatver, die is echt naar.quote:
Vanuit een extern perspectief is het inderdaad logisch..Bevalt het je niet dan vertrek je toch..... Helaas is die mediawereld echt extreem toxic en pijpen velen zich daadwerkelijk naar de top alleen maar om hoger in het mediawereldje te komen. Enerzijds is het hun eigen schuld, anderzijds is daar misbruik van maken een brug te ver. Sowieso bizar dat een van Nieuwkerk meer dan 1 miljoen euro per jaar bij de publieke omroep verdiende, zo speciaal heb ik dwdd nooit gevonden. (Helemaal met die paling van een Huibregts als rechterhand brrrrrrr)quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:30 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Gatver, die is echt naar.![]()
Rare, zelfs een wat treurige gast overigens, van Nieuwkerk![]()
En hoorde al ruim 10 jaar terug van een kennis (productie) dat hij werkelijk niet te harden was bij dwdd en mensen overspannen wist te krijgen met z'n tirannieke gedoe. Je kunt in zo'n geval ook stoppen ipv je over de kling laten jagen door een dwangmatige wanker.. Maar dat is natuurlijk persoonlijk, of zoowww
Volledig eens. Geen pijperij want ik wil je niet voor m'n karretje spannen, op een goede dag...quote:Op vrijdag 18 november 2022 23:36 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Vanuit een extern perspectief is het inderdaad logisch..Bevalt het je niet dan vertrek je toch..... Helaas is die mediawereld echt extreem toxic en pijpen velen zich daadwerkelijk naar de top alleen maar om hoger in het mediawereldje te komen. Enerzijds is het hun eigen schuld, anderzijds is daar misbruik van maken een brug te ver. Sowieso bizar dat een van Nieuwkerk meer dan 1 miljoen euro per jaar bij de publieke omroep verdiende, zo speciaal heb ik dwdd nooit gevonden. (Helemaal met die paling van een Huibregts als rechterhand brrrrrrr)
Ben je sarcastisch? Dit lijken me echt stuk voor stuk figuren die behoorlijk narrig kunnen zijn....quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat dit artikel het eerste uit een reeks is, met ook nog Mart Smeets, John de Mol, Carlo Boszhard, Ivo Niehe en nog een stel figuren van wie je totaal niet zou verwachten dat ze achter de schermen vervelend zouden kunnen zijn.
Totaal random gekozen uiteraard uit een groep waar je het minst van zou verwachten.....quote:Op zaterdag 19 november 2022 00:15 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ben je sarcastisch? Dit lijken me echt stuk voor stuk figuren die behoorlijk narrig kunnen zijn....
François van Dooren is de volgende die er aan gaat.quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:22 schreef roos94 het volgende:
https://www.mediacourant.(...)thijs-van-nieuwkerk/quote:Patty Brard en andere BN’ers willen vertrek Matthijs van Nieuwkerk
Patty Brard vraagt zich af of we Matthijs van Nieuwkerk nog wel terug willen zien op televisie nu de Volkskrant heeft onthuld wat voor beul hij is. En zij is niet de enige BN’er die er zo over denkt.
Matthijs van Nieuwkerk blijkt zich in al die jaren bij De Wereld Draait Door niet alleen te hebben gedragen als een hork, maar ook als een heuse tiran. Als een soort sadistische beul sprak hij medewerkers dermate afschrikwekkend toe, dat tientallen van hen letterlijk ziek zijn geworden en sommigen er nog altijd last van hebben.
Patty wil Matthijs-exit
Dit kunnen we en mogen we niet tolereren, vindt Patty Brard. Zij zegt in Shownieuws: “Ik vind dat Matthijs van Nieuwkerk er niet zomaar van af mag komen door te zeggen: ‘Het spijt me.’ Als je eigenlijk toegeeft dat je je dusdanig gedragen hebt dat het niet kan, dan moet zijn volgende zin toch zijn: ‘Ik stap op’?”
Patty vindt het vooral bizar dat Matthijs medewerkers op hun knieën sorry wilde zien zeggen. “Dan denk ik echt: Jezus. Het ging alle perken te buiten. Het gebeurde op de redactie en daarna speelde hij mooi weer tegen gasten. Dat vind ik eigenlijk dubbel kwalijk. (…) Voor mij is Matthijs wel een beetje door het ijs gezakt eerlijk gezegd.”
‘Het is onhoudbaar’
Collega Ronald Molendijk pleit ook voor Matthijs’ vertrek. “Het is onhoudbaar. Ja, toch? Wat moet je bij de NPO uitvreten om ontslagen te worden?”, vraagt hij zich af. “Matthijs zegt dat hij supertrots is op wat ze met z’n allen hebben gedaan. Behalve die mensen die nu onder de trein liggen. Die denken er wel even iets anders over.”
Angela de Jong vraagt zich bij Jinek af of de kijker überhaupt nog wel zin heeft in Matthijs. “In eerste instantie bekent hij geen schuld en nu wel. Ik ben benieuwd of er voor hem straks nog plaats is en of hij gewoon nog verder kan met de programma’s die hij maakt.”
Özcan wil tweede kans
Özcan Akyol, een van de beste vrienden van Matthijs, vindt dat wel een heel grote stap van Angela. “We hebben het er nu al over of hij ooit nog wel op tv kan enzo. Nou, volgens mij verdient iedereen een tweede kans, dus dat snap ik al helemaal niet, dat hij nu al gecanceld moet worden.”
Angela: “Als er een nieuw seizoen van The Connection op tv komt, zullen ze zich wel moeten beraden hoe ze dat in de markt gaan zetten. En of er toch niet een interview met Matthijs moet komen. Ik denk dat dit bij veel mensen moet bezinken en dan zal de tijd uitwijzen hoe het verder gaat. Wie weet kijkt er geen hond meer naar straks, dat kan ook.”
‘Tanden uit z’n bek’
Johan Derksen vindt het Volkskrant-artikel ‘een spannend verhaal’, maar vindt de slachtoffers van Matthijs wel ‘softies’. “Het blijkt een gespleten persoonlijkheid. Een heel aardige, vriendelijke man en goede presentator aan tafel en achter de schermen een tiran met woedeuitvallen. Maar dat wist iedereen.”
Het gedrag van Matthijs is wel verwerpelijk, vindt Johan. Hij stelt echter dat zijn slachtoffers weerbaarder hadden moeten zijn. “Als iemand mij hier zo toe zou spreken, dan sloeg ik meteen vier voortanden uit zijn bek.”
Wat gaat er volgens hem gebeuren? “Matthijs staat geweldig voor lul. Iedereen zal er morgen schande van spreken en er zullen acties komen dat hij nooit meer op de buis mag.”
Bert vs Jan
Omroep MAX-baas Jan Slagter vindt het bashen van Matthijs overdreven. “We leven op dit moment in Nederland in een sfeer van woke en het moet allemaal zus en zo en je mag niks meer. Deze man heeft heel veel betekend voor de Nederlandse televisie en zijn kop moet er niet af”, zegt hij in de talkshow HLF8.
Later op de avond in Op1: “Wil BNNVARA verder met Matthijs? Dat is eigenlijk jouw vraag. Daar gaan ze zich over beraden. Ik zou met Matthijs praten en ik zou wel verdergaan met Matthijs.”
Tv-regisseur Bert van der Veer: “Dat is ook wel heel cynisch naar al die mensen toe. Er zijn zeventig mensen gesproken en minimaal vijftig daarvan hadden negatieve verhalen. Het is dan ook wel heel cynisch om gewoon te zeggen: ‘Nou, je mag gewoon door.’ (…) Dat doet geen recht aan de mensen die beschadigd zijn.”
Wat zegt Tim?
Er zijn ook veel ogen gericht op Tim Hofman. Hij maakte mooie sier met de Voice-onthullingen, maar wist volgens critici dondersgoed van de misstanden bij zijn eigen BNNVARA. “Stuk net gelezen en ben ook geschrokken. Op alle vlakken buitensporig. Zelf ben ik er vaak te gast geweest, dit nooit meegekregen”, beweert hij.
Tim wil actie. “De directie moet zorgen dat dit NOOIT meer gebeurt, en ze hebben mij en de redactie van BOOS ook op het hart gedrukt dat ze het daar mee eens zijn.”
Het slotwoord is voor Story-baas Guido den Aantrekker: “Bottom line: Matthijs van Nieuwkerk is een extreme lul. Wat we – behalve Eus – eigenlijk allemaal altijd al vonden in Het Vak. Weg ermee, en doorrr.”
quote:Van Nieuwkerk stelde als voorwaarde dat zijn reactie integraal zou worden opgenomen op papier. Dat is een eis waaraan de Volkskrant op voorhand nooit kan voldoen: de krant blijft te allen tijde verantwoordelijkheid voor de inhoud van de artikelen.
Pas op donderdag besloot Van Nieuwkerk die eis te laten varen. Op donderdagavond kreeg hij de tekst. Vrijdagmiddag om half 3 volgde een verklaring; om kwart voor 4 werd die verklaring nog gewijzigd door Van Nieuwkerk.quote:In een eerste reactie die Matthijs van Nieuwkerk gaf op dit artikel was van onderkenning van grensoverschrijdend gedrag geen sprake. Vijf kwartier later stuurde Van Nieuwkerk na druk van BNNVara de reactie die hiernaast staat afgedrukt.
Wat is dit voor een ongeďnteresseerde, extreme ijdelheid?quote:REACTIE MATTHIJS VAN NIEUWKERK
Het raakt me te lezen dat redacteuren van DWDD zich angstig hebben gevoeld. We zijn niet op de wereld om elkaar bang of ongelukkig te maken. Ik ook niet. DWDD was godbetert zo’n beetje opgericht als een medicijn tegen angst en lelijkheid. Dat we kennelijk toch niet iedereen een veilig en prettig gevoel hebben kunnen geven en dat het zelfs collega’s ziek heeft gemaakt, dat spijt me enorm.
We hebben het succes van DWDD jarenlang uitbundig gevierd, met iedereen, tot bij het afscheid eervolle aandacht in kranten en journaals aan toe.
Maar dat was toen. Nu zitten we met een aantal ongemakkelijke gedane zaken. Die nemen helaas geen keer, maar stemmen wel tot nadenken. Deze spiegel blijft in mijn kamer hangen.
Tegelijkertijd is dit artikel ook een draconische karikatuur van vijftien jaar DWDD. Zeker, ik was fanatiek, eigenwijs en streng. En ik kon af en toe lelijk uit mijn slof schieten. Waardeloos. Maar ik ben nu gemakshalve teruggevouwen tot een Eeuwige Driftbui. En dat was ik dacht ik niet.
Ik heb eigenlijk een eenvoudige vraag: zou er in deze geschetste inktzwarte modderpoel ooit een succesvol dagelijks programma vol levenslust, optimisme en verbeelding hebben kunnen bloeien? Een wieg bovendien van de vele tv-colleges, een museum, festivals, concerten? Ik zeg niks nieuws: televisie is een meedogenloze, competitieve arena. Er waren redacteuren bij wie deze grote uitdaging in goede handen was, en met wie ik heel lang heb gewerkt, en trouwens nog werk. En er waren redacteuren voor wie dat minder gold, of ging gelden. En voor hen had ik helaas weinig tijd. Laat staan voor eventuele nazorg. Maar ik realiseer me nu beter dan toen dat ook bij al die redacteuren verwachtingen, dromen en ambities hoorden over een spannende baan bij de televisie. Daar had ik met een milder oog naar moeten kijken. Zeker op dagen dat de lieve vrede het verloor van de uitzending. Nooit persoonlijk trouwens, alles voor het beste tussen zeven en acht. De vraag die ook uit het stuk opstijgt, is of ik eigenlijk wel goed bij mijn hoofd was. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Jarenlang elke dag met deze drift en onder grote verwachtingen een talkshow maken, is misschien gekkenwerk. Het zal niet overal goed voor zijn. Maar er was altijd weer frisse energie door onze nieuwe ideeën, de prijzen, de cijfers en de zoete woorden van kijkers die om ons heen bleven vlinderen.
Tijden zijn nu aan het veranderen. Er worden nu vragen gesteld die in vijftien jaar DWDD niet of nauwelijks zijn gesteld. Dat is goed. Grenzen zijn er om te respecteren. Wat de winst van dit ethisch reveil ongetwijfeld is; ik blijf trots op DWDD, op de ontelbare feestdagen die we met z’n allen hebben meegemaakt, en op iedereen die er heeft gewerkt en die ervoor heeft gezorgd dat het een onvergetelijk programma is geworden.
Dat wordt een uitdaging voor het top200-café.quote:Op zaterdag 19 november 2022 11:51 schreef Guanabana het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk helemaal kapot, zegt acuut tv-opnames af
Die foto erbij, Mediacourantgenot.
Ik neem aan dat Chansons nu ook definitief ten einde is?quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:14 schreef Eightyone het volgende:
Er gaan tegenwoordig ook verhalen dat Rob Kemps wat tegen valt.
Aangestoken?
Er is een verschil in feedback schreeuwen en vernederingen schreeuwen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dit zijn mensen die een topprestatie willen afleveren en dan heeft het geen zin om in kwaliteit in te leveren omdat bepaalde mensen het niet aankunnen. Dan moet je maar gewoon weg.
Of meneer de aanrander stopt er een kaars inquote:‘Tanden uit z’n bek’
Johan Derksen vindt het Volkskrant-artikel ‘een spannend verhaal’, maar vindt de slachtoffers van Matthijs wel ‘softies’. “Het blijkt een gespleten persoonlijkheid. Een heel aardige, vriendelijke man en goede presentator aan tafel en achter de schermen een tiran met woedeuitvallen. Maar dat wist iedereen.”
Het gedrag van Matthijs is wel verwerpelijk, vindt Johan. Hij stelt echter dat zijn slachtoffers weerbaarder hadden moeten zijn. “Als iemand mij hier zo toe zou spreken, dan sloeg ik meteen vier voortanden uit zijn bek.”
Mag het lijden.quote:Op zaterdag 19 november 2022 12:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Chansons nu ook definitief ten einde is?
Ik denk dat dat sowieso wel het geval was.quote:Op zaterdag 19 november 2022 12:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Chansons nu ook definitief ten einde is?
Ik lees dat meerdere mannen zeggen dat er eentje hem op z’n bek had moeten slaan. Dan sta je ook niet helemaal meer in contact met de werkelijkheid. Dat heb je misschien vroeger privé een keer gedaan, maar in een werkomgeving word je op slaande voet ontslagen en je naam is besmet. Je bent dan de labiele mongool die zichzelf niet kan inhouden en niet tegen kritiek kan. Succes met je verdere loopbaan.quote:Op zaterdag 19 november 2022 12:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Of meneer de aanrander stopt er een kaars inJohan Derksen die het goed praat en de slachtoffers zwak noemt. Verrassend.
Hysterische trol website. Het afvoerputje van TV land, met hun flut polls.quote:Op zaterdag 19 november 2022 11:51 schreef Guanabana het volgende:
Johan Derksen was zelf ook een tiran toen hij de baas was bij VI, dus zijn reactie verbaast mij nietsquote:Op zaterdag 19 november 2022 12:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Of meneer de aanrander stopt er een kaars inJohan Derksen die het goed praat en de slachtoffers zwak noemt. Verrassend.
Dat is een shot uit het programma Chansons toen ie bij het graf van een overleden Franse zanger stondquote:Op zaterdag 19 november 2022 11:51 schreef Guanabana het volgende:
Dat weet ik ook wel.quote:Op zondag 20 november 2022 09:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is een shot uit het programma Chansons toen ie bij het graf van een overleden Franse zanger stond![]()
Geloof het toch maar gewoon.quote:Op zondag 20 november 2022 10:11 schreef SonicVolcano het volgende:
Hoe kan dit dan 15 jaar zo gegaan zijn? Ik weiger dat te geloven.
Nope, doe ik niet.quote:
quote:
Het zou wel helpen als je de stukken een beetje leest voordat je op je toetsenbord begint te rammen.quote:Op zondag 20 november 2022 11:36 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Nope, doe ik niet.
15 jaar lang met allemaal volwassenen op een werkvloer en niemand die ooit iets gemeld heeft bij de directie toentertijd?
Ah ja, zie het. Bedankt.quote:Op zondag 20 november 2022 11:42 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het zou wel helpen als je de stukken een beetje leest voordat je op je toetsenbord begint te rammen.
Wil je nu een sticker ofzo?quote:Op zondag 20 november 2022 11:53 schreef Gunner het volgende:
Geloof het of niet maar dat DWDD heb ik nooit bekeken. Eigenlijk altijd al omdat ik die Van Nieuwkerk al zo'n kwal vond. Net zo'n typetje als Derksen nee daar ga ik niet vrijwillig naar kijken.
Heb je het stuk uberhaupt gelezen??quote:Op zondag 20 november 2022 11:36 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Nope, doe ik niet.
15 jaar lang met allemaal volwassenen op een werkvloer en niemand die ooit iets gemeld heeft bij de directie toentertijd?
quote:Op zondag 20 november 2022 12:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb je een mooie kattensticker voor me?
Zie post #92quote:Op zondag 20 november 2022 11:53 schreef Gunner het volgende:
Geloof het of niet maar dat DWDD heb ik nooit bekeken. Eigenlijk altijd al omdat ik die Van Nieuwkerk al zo'n kwal vond. Net zo'n typetje als Derksen nee daar ga ik niet vrijwillig naar kijken.
Je bent niet de enige .quote:Op zondag 20 november 2022 00:05 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ben denk ik de enige in Nederland die werkelijkwaar nog nooit een aflevering van DWDD heeft gezien.
Ik wist nieteens dat het niet meer werd uitgezonden
Ik heb het toch al gecorrigeerd? Jezus man.quote:Op zondag 20 november 2022 12:03 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Heb je het stuk uberhaupt gelezen??
Als je zo moet flippen dan kan je het duidelijk niet aan, hij moet dus maar gewoon weg , had al veel eerder gemoetenquote:Op vrijdag 18 november 2022 22:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja, je kijkcijferkanon, de man waar alles om draait wegsturen. Goed ideequote:Op zondag 20 november 2022 12:23 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Als je zo moet flippen dan kan je het duidelijk niet aan, hij moet dus maar gewoon weg , had al veel eerder gemoeten![]()
Hij gaat maar lekker elders zijn tuitlipjes tonen
Welke ben jij ? Bassie he ?quote:Op zondag 20 november 2022 12:58 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ja, je kijkcijferkanon, de man waar alles om draait wegsturen. Goed idee
[ afbeelding ]
Ik zal maar niks terugzeggen, ik wil niet dat je straks huilend onder je bureau gaat liggen. Ik wil niet op fok gecancelled worden.quote:Op zondag 20 november 2022 12:59 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Welke ben jij ? Bassie he ?![]()
En zeker goed idee, zijn dagen zijn nu hopelijk wel geteld
Ze hebben wel wat gemeld, maar er is niks mee gedaan. Of niet genoeg.quote:Op zondag 20 november 2022 11:36 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Nope, doe ik niet.
Door pretentieuze politiekcorrecte sneeuwvlokjes nog wel.quote:Op zondag 20 november 2022 13:00 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ik zal maar niks terugzeggen, ik wil niet dat je straks huilend onder je bureau gaat liggen. Ik wil niet op fok gecancelled worden.
Ja gezien. 3x ondertussen. Wie is de volgende die mij op de vingers gaat tikken?quote:Op zondag 20 november 2022 13:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ze hebben wel wat gemeld, maar er is niks mee gedaan. Of niet genoeg.
Sorry, niet gezienquote:Op zondag 20 november 2022 13:17 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Ja gezien. 3x ondertussen. Wie is de volgende die mij op de vingers gaat tikken?
quote:Op maandag 21 november 2022 14:34 schreef girlnextdoor. het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk legt voorlopig zijn werk neer en stopt per direct bij BNNVARA. De 62-jarige televisiemaker verbreekt de banden met de omroep, laat hij weten aan het ANP. "Het feit dat mijn werkgever openlijk twijfelt aan mijn oprechtheid, maakt een verdere samenwerking onmogelijk."
Bron: nu.nl
---
Ligt het aan mij of laat Matthijs hier precies zien wat er wordt bedoeld
NU heeft maar een deel van het statement gepubliceerd.quote:Op maandag 21 november 2022 15:08 schreef Perrin het volgende:
Nog steeds geen greintje spijt of medeleven met iedereen die heeft geleden onder zijn tirannieke neigingen.
quote:"Ik merk dat er veel emoties om de voorrang strijden: schaamte voor de angst die redacteuren hebben gevoeld, spijt dat ik een - letterlijk - blinde ambitie had en daardoor over grenzen ben gegaan, verdriet over dat DWDD, toch mijn levenswerk, wankelt."
quote:"Ik zal de komende periode gebruiken om tot bezinning te komen en daarna hoop ik weer van me te laten horen."
Dit las ik ook tussen de regels door die zijn emoties beschrijvenquote:
Hij laat zien hoe het moet. Voel jij je niet gesteund, dan ga je weg. Niet knielen.quote:Op maandag 21 november 2022 14:34 schreef girlnextdoor. het volgende:
Matthijs van Nieuwkerk legt voorlopig zijn werk neer en stopt per direct bij BNNVARA. De 62-jarige televisiemaker verbreekt de banden met de omroep, laat hij weten aan het ANP. "Het feit dat mijn werkgever openlijk twijfelt aan mijn oprechtheid, maakt een verdere samenwerking onmogelijk."
Bron: nu.nl
---
Ligt het aan mij of laat Matthijs hier precies zien wat er wordt bedoeld
Sorry hoor, maar dit is godverdomme zó'n rake uitspraak.quote:Op maandag 21 november 2022 17:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij laat zien hoe het moet. Voel jij je niet gesteund, dan ga je weg. Niet knielen.
Lekker makkelijk als je al binnen bent.quote:Op maandag 21 november 2022 17:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij laat zien hoe het moet. Voel jij je niet gesteund, dan ga je weg. Niet knielen.
pluk een roosquote:Op maandag 21 november 2022 17:15 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit is godverdomme zó'n rake uitspraak.
Ik ben echt zo fucking boos over deze hele zaak.
Mwa, Derksen en co blijven steeds maar zitten.quote:Op maandag 21 november 2022 17:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Lekker makkelijk als je al binnen bent.
Geef ze een kaarsquote:Op maandag 21 november 2022 18:06 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwa, Derksen en co blijven steeds maar zitten.
Dat wilde ik maar toen schreeuwde Matthijs waar ik mee bezig wasquote:
wat een lul is het tochquote:Op dinsdag 22 november 2022 12:45 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Dat wilde ik maar toen schreeuwde Matthijs waar ik mee bezig was
Hitler maakte ook goede beelden.quote:Op maandag 21 november 2022 23:01 schreef quirina het volgende:
[..]
En brie en rode wijn. Dan krijgen we boeiende tv.
Het verschil is alleen dat ze niet jaren later pas hebben lopen klagen; er zijn meerdere artikelen tussen 2007-2020 gepubliceerd (ook genoemd in het artikel), alleen is daar nooit iets mee gedaan.quote:Op dinsdag 22 november 2022 01:10 schreef Shivo het volgende:
Zucht. Ik word erg verdrietig van deze zaak. Veel te gemakkelijk om jaaaaren later te gaan lopen klagen. If you can’t stand the heat, stay out of kitchen. Stelletje losers.
Het zal vast een enorme klootzak zijn. Laat m lekker krijgen wat hij verdiend.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:50 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat ze niet jaren later pas hebben lopen klagen; er zijn meerdere artikelen tussen 2007-2020 gepubliceerd (ook genoemd in het artikel), alleen is daar nooit iets mee gedaan.
Het is zó duidelijk te zien wie wel en wie niet het volledige artikel achter de paywall heeft gelezen. 'If you can't stand the heat...' is iets wat nu continu tegen de redacteuren wordt opgeworpen, ik zou het willen opwerpen tegen Matthijs.
Het feit dat hij nog geen millimeter buigt voor de getuigenissen van ZEVENTIG(!) mensen waarvan negatieve verhalen van maarliefst VIJFTIG MENSEN(!), en zelf gewoon twee statements nodig heeft om uiteindelijk te eindigen met "ik hou de eer aan mezelf omdat de omroep geen vertrouwen meer in mij heeft" (nee gek hč, pannenkoek), bevestigt juist wat voor megalomane, narcistische hypocriet deze volksidioot eigenlijk is.
En ik vind het al helemaal ronduit stuitend dat deze man, die zelf tienduizenden gesprekken aan tafel gedaan heeft, zelf niet zo van de interviews is.
quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:18 schreef roninho het volgende:
[..]
Het zal vast een enorme klootzak zijn. Laat m lekker krijgen wat hij verdiend.
Maar volgens mij is het grotere probleem dat er jarenlang een leiding is geweest die de ogen dichtdeed EN een groep van tientallen medewerkers die het zelf gewoon ondergaan.
Laat ik zo zeggen, ik hoop niet dat mijn kinderen metceen kerel zoals mathijs krijgen te maken later in hun carriere. Maar als dat zo is hoop ik dat ze toch anders acteren dan zowel de leidinggevenden als medewerkers daar...
quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:57 schreef TjjWester het volgende:
https://www.humo.be/menin(...)l&utm_source=twitter
quote:
Ik ben nooit zo'n fan van zoveel woordengebruik waar echt moeite voor is gedaan.quote:Ik was nooit een fan van het schreeuwerige lelijke felle oppervlakkige hysterische wansmakelijke programma ‘De wereld draait door’. Ik vond het een hoogmis van ploerterige luchtigheid, vileine holheid en frivole onbeschoftheid. Een programma gespeend van charme, mysterie, substantie, bezinning, schoonheid, devotie, troost en vertedering.
wow.quote:blitse hippe bevallige treiterige ruwhartige telegenieke jeugdige bazige weerbare types. Of: vreemde fascinerende buitenissige efemere transseksuele messiaanse wezentjes, met bij voorkeur een horrelvoet, een hazenlip, een stomazakje, dyscalculie, magisch denken, een incestueus verleden en een migratieachtergrond.
Godsammequote:Hij zal u trachten te ontmoedigen, verwonden, bekladden, bezoedelen, anaal te penetreren met een Moldavische notenkraker en neer te steken met souvenirtaartschep uit Vilnius. Kop op!
Haha, ik kwam er bijna niet doorheen. Laatste twee alinea's maakte het goed. Daar ging het me nu ook om.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:32 schreef Noek het volgende:
Never bite the hand that feeds you.
Reken maar dat dit veel voorkomt.
[..]
[..]
Ik ben nooit zo'n fan van zoveel woordengebruik waar echt moeite voor is gedaan.
Alleen zeggen dat je geen fan bent, was opzich ook voldoende. Mijn God.
Die laatste twee alinea's zijn ridicuul. Je kunt een volwassen kerel echt wel verantwoordelijk houden voor z'n woede-aanvallen. En we hebben elkaar wel degelijk verplicht om zekere grenzen te respecteren: dat is weliswaar geen eigenschap van 'de wereld', maar wel van de maatschappij. Als je daarop tegen bent, dan ben je eenvoudigweg een nihilist.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Haha, ik kwam er bijna niet doorheen. Laatste twee alinea's maakte het goed. Daar ging het me nu ook om.
Het ging erom ook zelf in de spiegel te kijken. Je hoeft niet alles te pikken voor gratis festivals en concerten.quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die laatste twee alinea's zijn ridicuul. Je kunt een volwassen kerel echt wel verantwoordelijk houden voor z'n woede-aanvallen. En we hebben elkaar wel degelijk verplicht om zekere grenzen te respecteren: dat is weliswaar geen eigenschap van 'de wereld', maar wel van de maatschappij. Als je daarop tegen bent, dan ben je eenvoudigweg een nihilist.
Maar goed, Decompte gaat er prat op aberrate ideeën te hebben. Ze heeft zich er eerder over beklaagd dat pedofilie een taboe is geworden en heeft het opgenomen voor Bart de Pauw. 't Is een klein wonder dat ik dat weet, want ik kom nauwelijks door d'r stukken heen.
Nog wat leesvoer voor je: ‘Ik heb geen spijt van die zachtaardige, begripvolle, menselijke stukken over pedofilie’.
quote:PODCASTDE VOLKSKRANT ELKE DAG
🎧 Het DWDD-onderzoek draait om veel meer dan alleen Matthijs van Nieuwkerk
Redactie22 november 2022, 16:45
De Volkskrant onderzocht gedurende vijf maanden de cultuur op de redactie van DWDD. Hoe pak je zo'n onderzoek aan? En waarom trekt de redactie hier zo veel geld en tijd voor uit? We bespreken het in onze dagelijkse podcast met hoofdredacteur Pieter Klok en verslaggevers Willem Feenstra en Abel Bormans.
In de Podcast rond 19 minuten:quote:"In een eerste reactie die Matthijs van Nieuwkerk gaf op dit artikel was van onderkenning van grensoverschrijdend gedrag geen sprake"
quote:Albert Verlinde vindt het onbegrijpelijk dat de NPO en BNNVARA zich kennelijk hebben laten overvallen door het Volkskrantartikel over grensoverschrijdend gedrag bij De Wereld Draait Door.
Hij noemde de wijze waarop gereageerd is dinsdagavond in de SBS6-talkshow HLF8 'amateurisme'.
Niet chique
Verlinde vond het niet 'chique' dat BNNVARA-directeur Suzanne Kunzeler maandagavond in Nieuwsuur Frans Klein 'een mes in de rug' stak. De NPO-directeur had volgens Verlinde dan ook geen andere keuze om dinsdag zijn werk tijdelijk neer te leggen.
'Domme kippetjes'
'Inhoudelijk kan het best een logische reactie zijn, maar je kunt ook gewoon met elkaar voorbereiden wat je gaat doen. Aan dit hele verhaal met Matthijs van Nieuwkerk mis ik gewoon dat mensen, bestuurders - en ik heb zelf een groot bedrijf geleid - met elkaar praten en zich voorbereiden op een situatie die eraan zit te komen. Het zijn gewoon domme kippetjes bij de publieke omroep die zich laten overvallen. Ik vind het zo amateuristisch wat hier gebeurt.
Overleggen
Volgens Verlinde hadden de NPO en BNNVARA al 'wekenlang' kunnen overleggen over wat ze zouden doen als het artikel zou verschijnen en was het totaal niet nodig dat Kunzeler Klein op tv afviel. Kunzeler betuigde in Nieuwsuur namens haar omroep spijt voor de misstanden bij DWDD. Ze zei bovendien te hopen op een publieke spijtbetuiging van Van Nieuwkerk.
Frans Klein
NPO-directeur Frans Klein legt tijdelijk zijn functie neer in afwachting van de uitkomsten van het onderzoek dat de NPO doet naar de werkomstandigheden bij het BNNVARA-programma De Wereld Draait Door (DWDD). Dat maakt de NPO dinsdag bekend in een statement. 'Om te voorkomen dat er discussie kan ontstaan over de onafhankelijkheid van het onderzoek, heeft Frans Klein aangegeven tijdelijk zijn functie neer te leggen in afwachting van de uitkomsten van het onderzoek.'
Dit komt niet alleen bij DWDD voor, dit komt overal voor. Dit soort figuren heb je altijd. Ga er maar aan staan he, als je in een dergelijke cultuur je werk moet doen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:18 schreef roninho het volgende:
[..]
Het zal vast een enorme klootzak zijn. Laat m lekker krijgen wat hij verdiend.
Maar volgens mij is het grotere probleem dat er jarenlang een leiding is geweest die de ogen dichtdeed EN een groep van tientallen medewerkers die het zelf gewoon ondergaan.
Laat ik zo zeggen, ik hoop niet dat mijn kinderen metceen kerel zoals mathijs krijgen te maken later in hun carriere. Maar als dat zo is hoop ik dat ze toch anders acteren dan zowel de leidinggevenden als medewerkers daar...
Tja dat soort lege reactie ga je krijgen. Ook in extreme gevallen als iemand kinderen heeft verkracht of mensen vermoord.quote:Op woensdag 23 november 2022 14:57 schreef Zipportal het volgende:
Reacties op Matthijs van Nieuwkerk: ‘Altijd gedacht dat hij een beschaafd persoon was’
https://www.ad.nl/opinie/(...)ersoon-was~a0fc9577/
Blijft een Ajacied. @:Caland
Kwaliteitspost.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-breuk-met-bnn-varaquote:De in opspraak geraakte Matthijs van Nieuwkerk (62) had in eerste instantie een andere reactie zonder spijtbetuiging gestuurd naar de Volkskrant. Uiteindelijk stuurde de tv-presentator vlak voor publicatie een tweede, aangepaste reactie mét spijtbetuiging. De Telegraaf heeft het eerste, oorsponkelijke statement van Matthijs in handen gekregen...
"Dat we kennelijk toch niet iedereen een veilig en gerust gevoel hebben kunnen geven, heeft veel te maken met de scherpe scharen van de ambitie om elke dag de beste tv van het land te maken. Iets dat ik vijftien jaar geprobeerd heb", zegt Matthijs in zijn oorspronkelijke statement.
Ontkenning in eerste statement
Een middenstuk uit het eerste statement, komt niet meer voor in het tweede: "En dan de suggestie dat ik iemand op zijn knieën zou hebben gedwongen? En dat ik Parijs onveilig zou hebben gemaakt? (Tijdens het programma Chansons zou er ook een voorval hebben plaatsgevonden, red.) Doe me een lol."
In tweede statement wél spijtbetuiging
"Dat we kennelijk toch niet iedereen een veilig en prettig gevoel hebben kunnen geven en dat het zelfs collega's ziek heeft gemaakt, dat spijt me enorm", wordt er dit keer door de tv-presentator gesteld.
Stukken in het tweede statement ontbreken geheel in het eerste. "Deze spiegel blijft in mijn kamer hangen", is niet terug te vinden in de eerste reactie. Dit geldt eveneens voor "Grenzen zijn er om te respecteren".
Kritiek op twee eindredacteuren
Ook vindt Matthijs dat de voormalig hoofd/eindredacteuren Dieuwke Wynia en Cécile Koekkoek niet zuiver te werk gaan. "Ik hoor veel bezems straatjes schoonvegen. Even for the record: Dieuwke Wynia vroeg mij na haar afscheid bij DWDD om samen nieuwe programma's te gaan maken. En dat deden we: we maakten Moby Dick. En Cécile Koekkoek vroeg mij of zij als eindredacteur mee kon naar mijn nieuwe zaterdagprogramma Matthijs gaat door en appte mij na de laatste DWDD-uitzending: 'Het was een geweldig avontuur, nogmaals dank daarvoor!' "
Door de twee verschillende statements van Matthijs, kreeg BNNVARA argwaan. De omroep twijfelde aan de oprechtheid van spijtbetuiging in de tweede reactie van Matthijs.
De Telegraaf heeft Dieuwke Wynia en Cécile Koekkoek gevraagd om een reactie, maar zijn waren niet bereikbaar.
Echt niet alleen omroepland hoor. Elke organisatie van enige omvang kent ditquote:Op vrijdag 25 november 2022 17:03 schreef Andromache het volgende:
Hillywood staat toch al sinds mensenheugenis bekend om ellebogenwerk? Mijn moeder vond altijd dat ik geschikt was voor tv, maar ik durfde niet. Het gaat om het systeem dat fout is. Stagiaires verblind door de lokroep van de roem van wie loopbaantechnisch en emotioneel structureel misbruik wordt gemaakt. Vriendjespolitiek. Gedraai, omhooggeneuk en gemanipuleer. Daar draait omroepland om.
Is jouw moeder Joop vd Ende of John de Mol?quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:03 schreef Andromache het volgende:
Mijn moeder vond altijd dat ik geschikt was voor tv,
Britt Dekker heeft daar laatst ook iets over gezegd, dat zij dat allang wist maar dat dat niet aan haar was om er iets over te zeggen. En dat er nog vele anderen zijn die exact zo opereren, maar waar niemand wat over zegt..quote:Op maandag 5 december 2022 00:40 schreef girlnextdoor. het volgende:
*offtopic* wanneer is die verkoolde frikandel eens niet boos, beledigd of gefrustreerd?
*ontopic* BN'ers die nu een mening gaan hebben. Alsof het gedrag van Matthijs niet al langer door de wandelgangen ging, lijkt me. En nu ineens allemaal verontwaardigd.
Dus Britt Dekker is net zo laf en hypocriet.quote:Op woensdag 7 december 2022 10:45 schreef June. het volgende:
[..]
Britt Dekker heeft daar laatst ook iets over gezegd, dat zij dat allang wist maar dat dat niet aan haar was om er iets over te zeggen. En dat er nog vele anderen zijn die exact zo opereren, maar waar niemand wat over zegt..
Nou gooi maar open die beerput.quote:De gesprekken met betrokkenen maken veel indruk op de commissie. We willen recht doen aan alle melders en een zorgvuldig en goed rapport opleveren.
Rapport over misstanden bij NPO legt bom onder Hilversum: ‘Er werd geknepen en geschreeuwd’quote:
13. Omroep WNL springt er negatief uitquote:12. Matthijs van Nieuwkerk gedroeg zich grensoverschrijdend
DWDD-presentator Mathijs van Nieuwkerk wordt in het bijzonder uitgelicht. De commissie herkent in zijn gedrag twee patronen. De eerste: ‘frequente, disproportioneel heftige en negatieve verbale uitlatingen’. De tweede: onvoorspelbaarheid in Van Nieuwkerks gedrag, zowel richting personen als op inhoud. De commissie sprak ook met Van Nieuwkerk zelf. Die stelt zich niet bewust te zijn geweest van de druk die medewerkers door zijn gedrag voelden. Ook herinnert hij zich niet dat hij is aangesproken op zijn gedrag.
Liefst drie van de vier respondenten geven aan in het afgelopen jaar doelwit of getuige te zijn geweest van een of meerdere vormen van grensoverschrijdend gedrag. Het gaat om 1484 medewerkers. "De commissie is zeer geschrokken van de ernst van de gedragingen en van het aantal mensen dat daarmee in aanraking is gekomen."quote:Details uit rapport:
'Ze functioneert niet, maar ik vind haar leuk om naar te kijken. Dus ze mag blijven'
Klinkt als een soap. Je zou er zo een serie van kunnen makenquote:
Nu welquote:Op donderdag 1 februari 2024 14:46 schreef Marsenal het volgende:
Helemaal niks nieuws over van Nieuwkerk dus. Maar moest van die visagiste wel wachten op dit rapport voordat hij weer mocht werken. Genant.
Dat wereldje trekt natuurlijk nogal aparte mensen aan.quote:Op donderdag 1 februari 2024 17:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Twee advocaten in de arm nemen is geen verantwoording afleggen, dat is je straat schoonvegen
Het rapport over de misstanden bij DWDD, NOS Sport en de hele NPO is misselijkmakend. Maar of er werkelijk iets gaat veranderen? De tekenen zijn uiterst ongunstig, schrijft Angela de Jong
https://www.ad.nl/show/tw(...)hoonvegen~a32e6f178/
Bijna een sekte, vreselijk lijkt me dat om daarin verstrikt te raken. Al die narcisten en hun feedersquote:Op donderdag 1 februari 2024 21:30 schreef RipCity het volgende:
Ik ben al meer dan 15 jaar weg bij npo maar kan wel bevestigen dat het vooral bij BNNVara een grote puinhoop was. Vooral DJ's waren de meest narcistische en vervelende mensen (met als uitzondering Giel beelen, verrassend genoeg. top gozer!).
Matthijs kwam altijd en overal met alles weg. Die heeft menig medewerker langs' laten komen op z'n aparte appartementje vlak bij de studio bij Artis. En niet alleen voor 'overleg'. Maar die man had zowat god-status toendertijd en was onaantastbaar binnen vara.
Denk ook dat het onmogelijk is, na de nieuwe openbaringen in het rapport over fysiek geweld en fysiek seksueel gedrag v Van Nieuwkerk, dat hij met z'n aanstellerige tuitmondje bij RTL aan het werk gaat. Zie het ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 1 februari 2024 22:02 schreef TheVulture het volgende:
Dit gaat nog wel een exit voor Van Nieuwkerk opleveren bij RTL, is gewoon niet volledig open geweest. Blijft ook erg dom dat Van der Vorst op de muziek vooruit is gelopen.
Heb jij hem ook gedaan?quote:Op donderdag 1 februari 2024 21:30 schreef RipCity het volgende:
Ik ben al meer dan 15 jaar weg bij npo maar kan wel bevestigen dat het vooral bij BNNVara een grote puinhoop was. Vooral DJ's waren de meest narcistische en vervelende mensen (met als uitzondering Giel beelen, verrassend genoeg. top gozer!).
Matthijs kwam altijd en overal met alles weg. Die heeft menig medewerker langs' laten komen op z'n aparte appartementje vlak bij de studio bij Artis. En niet alleen voor 'overleg'. Maar die man had zowat god-status toendertijd en was onaantastbaar binnen vara.
Maar voornamelijk de vriendjes/baantjes-politiek binnen de NPO was te walgelijk voor woorden. Maargoed - dat zie je bij zoveel organisaties.
Dit, en het recente interview bij Rtl Boulevard doet sowieso vermoeden dat 'ie er mentaal nog niet rijp voor is.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 00:16 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Denk ook dat het onmogelijk is, na de nieuwe openbaringen in het rapport over fysiek geweld en fysiek seksueel gedrag v Van Nieuwkerk, dat hij met z'n aanstellerige tuitmondje bij RTL aan het werk gaat. Zie het ook niet gebeuren.
Hoop voor RTL dat ze een paar clausules in het contract hebben staan en rekening hebben gehouden met nieuwe misstanden van Van Nieuwkerk na het verschijnen v h rapport.
Ondertussen nemen zij een steeds dominanter stuk van de taart in bij de NPO.quote:Op donderdag 1 februari 2024 13:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
13. Omroep WNL springt er negatief uit
Omroep WNL springt er in het onderzoek-Van Rijn negatief uit. 29 procent van de WNL-medewerkers die de vragenlijst van de commissie invulden, gaven hun werktevredenheid een rapportcijfer van 5 of lager. Bij de andere omroepen was dit 9 procent.
En alle seksuele intimidatie..quote:Op vrijdag 2 februari 2024 02:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ondertussen nemen zij een steeds dominanter stuk van de taart in bij de NPO.
Ze beheersen de opinie zes ochtenden per week, en nemen er bij Op1 (wat er ook door geleid wordt) steeds meer aandeel bij.
Veel vrouwen daar in beeld btw, overwegend vrij jong. Zou er nog verband zijn met de elders genoemde onvriendelijkheid tegenover vrouwen, met name zwangere?
"Op tafel smijten van telefoons."quote:
Wil je meer vertellen over je ervaringen? Mag eventueel anoniemquote:Op donderdag 1 februari 2024 21:30 schreef RipCity het volgende:
Maar voornamelijk de vriendjes/baantjes-politiek binnen de NPO was te walgelijk voor woorden. Maargoed - dat zie je bij zoveel organisaties.
Ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op vrijdag 2 februari 2024 09:56 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Wil je meer vertellen over je ervaringen? Mag eventueel anoniem
Jammer dat niemand de moeite neemt om het rapport te lezen, er staat namelijk alleen in dat bij DWDD sprake was van seksueel en fysiek geweld. Nergens word een dader aangewezen.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 00:16 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Denk ook dat het onmogelijk is, na de nieuwe openbaringen in het rapport over fysiek geweld en fysiek seksueel gedrag v Van Nieuwkerk, dat hij met z'n aanstellerige tuitmondje bij RTL aan het werk gaat. Zie het ook niet gebeuren.
Hoop voor RTL dat ze een paar clausules in het contract hebben staan en rekening hebben gehouden met nieuwe misstanden van Van Nieuwkerk na het verschijnen v h rapport.
Ja, gelul natuurlijk. Hij weet dondersgoed wat hij geflikt heeft. Deze mea culpa kan ie in zn reet steken.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:40 schreef luxerobots het volgende:
Van Nieuwkerk heeft donderdag wel opnieuw zijn excuses aangeboden voor het grensoverschrijdende gedrag dat eerder al bekend was en waar hij eerder ook al spijt voor heeft betuigd. Achter de schermen van het programma was sprake van een angstcultuur, onder meer omdat Van Nieuwkerk medewerkers toeschreeuwde, vernederde en intimideerde
Tientallen mensen vielen ziek uit vanwege de werkomstandigheden. "Dat we zoveel mensen achter de schermen ongelukkig hebben gemaakt. Ziek hebben gemaakt. Dan schaam je je helemaal kapot", zei hij vorig jaar tegen NRC.
Samen met Theo Maassen en Khalid Taghi primetime een programma presenteren over huisvlijt en stoute kinderen gun ik hem maximaalquote:
Misschien kun je hem met de Olympische Spelen elke dag zien optreden.quote:
Ik dacht eerst dat het van De Speld was.quote:RTL werkt samen met Matthijs van Nieuwkerk aan een dagelijks tv-programma rond de Olympische Spelen. De omroep onderzoekt momenteel of dat ‘productioneel haalbaar is’, bevestigt RTL na berichtgeving van RTL Boulevard. Als het lukt, is Van Nieuwkerk straks mogelijk zeven dagen per week op de buis.
Het programma zou naar verluidt vanuit Parijs moeten worden uitgezonden, waar de Spelen komende zomer plaatsvinden. Dan zou het 21 dagen lang, 7 dagen per week te zien zijn op het tijdslot van de late RTL-talkshow, waar nu Humberto te zien is.
RTL kijkt op dit moment dus nog of het programma ‘productioneel haalbaar is’. ,,Dat heeft te maken met locaties en de kosten. Zodra we hier meer over kunnen vertellen, komen we ermee naar buiten’’, zegt een woordvoerder tegen deze site.
‘Fysiek en seksueel wangedrag’
De timing van het nieuws is opvallend, aangezien Van Nieuwkerk de afgelopen dag negatief in het nieuws kwam. Het was al bekend dat hij verbaal wangedrag zou hebben vertoond in zijn tijd bij De wereld draait door, donderdag stelde BNNVara-baas Suzanne Kunzeler dat hij volgens oud-collega’s die zij sprak ook fysiek en seksueel grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond.
Het zou gaan om intimiderend gedrag als iemand bij de keel grijpen, over de tafel trekken en tegen de grond duwen. Ook zou hij ‘ongepaste relaties’ hebben gehad. Zo was er een DWDD-medewerker die een relatie had met Van Nieuwkerk en van de omroep ‘een kleine 20.000 euro’ kreeg toen ze vertrok. Er was een ‘onwerkbare situatie’ ontstaan toen de relatie was stukgelopen, aldus de Volkskrant.
,,Dit is destijds gewogen als een gelijkwaardige relatie met wederzijdse instemming’’, zei Kunzeler, destijds nog niet de baas bij de omroep. Achteraf gezien vindt Kunzeler dit seksueel grensoverschrijdend gedrag van Van Nieuwkerk, ‘vanwege de ongelijke machtsverhouding’. Matthijs van Nieuwkerk ontkent de aantijgingen met klem.
RTL zei donderdag al dat het tijd wordt dat Van Nieuwkerk terugkeert op tv. Volgens de commerciële zender heeft Van Nieuwkerk zijn fouten als presentator van DWDD ‘publiekelijk erkend, excuses gemaakt en zelfreflectie getoond’ en heeft hij nieuwe inzichten gekregen over zijn gedrag. ,,Nu is het tijd dat hij met die nieuwe inzichten weer aan de slag kan als presentator.’’
Van mij mag ie vertrekken... maar dat heeft vooral te maken met het gegeven dat ik hem een zelfingenomen, arrogante zak vind die vooral spijt heeft van betrapt te zijnquote:
Dat hij voor de camera zich zo charmant kan voordoen, terwijl hij in werkelijkheid achter de schermen zich als een monster gedraagt. Da's echt ontzettend goed acteerwerk.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:24 schreef Gunner het volgende:
Ik heb nooit begrepen wat er zo goed was aan Van Nieuwkerk. Iemand een idee?
Wat ik aan hem al vrij snel irritant vond was het ongeduldige en ronduit gejaagde gedrag in interviews.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:24 schreef Gunner het volgende:
Ik heb nooit begrepen wat er zo goed was aan Van Nieuwkerk. Iemand een idee?
Je hebt wel gelijk, zonder een omringende cultuur van feeders en kontkussers wordt dat soort lui niet continu bevestigd in hun eigen tirannieke zonnekoning-gedrag. Iedereen die dat gedrag heeft geaccepteerd en gestimuleerd is onderdeel van het probleem.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:45 schreef Toby56 het volgende:
Van Nieuwkerk is volgens mij niet zozeer HET Probleem, hij is een symptoom van het probleem.
Van - tijdje geleden - Ruud Lubbers tot Trump, van Overmars tot Van Nieuwkerk, van Gündoğan tot Arib... in bepaalde sectoren kunnen mensen met omhoog gevallen Ego's zich dergelijk gedrag permitteren. Of, erger nog: mensen met dergelijke karaktertrekken worden/werden in die sectoren vaak juist hogelijk gewaardeerd, en er wordt door velen volgehouden dat het er in die sectoren "nu eenmaal bijhoort."
Pas als dat besef doordringt, en pas wanneer dat besef een ander besef doet ontstaan, namelijk dat dergelijk gedrag gewoon niet kan, pas dan kun je het probleem succesvol bestrijden.
Het wegsturen van Overmars, het op non-actief stellen van Van Nieuwkerk et cetera... dergelijke maatregelen zijn niet meer dan symptoombestrijding. zolang men zich niet realiseert dat het een veel groter cultuur- en ('bijbehorend') gedragsprobleem is.
De al jarenlang 'standvastige' reacties van bijvoorbeeld Johan Derksen, Jack van Gelder en Jan Slagter (nota bene) geven aan dat er nog veel zal moeten veranderen, wil je dergelijk gedrag zoveel mogelijk kunnen uitbannen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, zonder een omringende cultuur van feeders en kontkussers worden dat soort lui niet continu bevestigd in hun eigen tirannieke zonnekoning-gedrag. Iedereen die dat gedrag heeft geaccepteerd en gestimuleerd is onderdeel van het probleem.
W.b. dat laatste: ik heb de gedachte dat er nog een hele beerput kan opengaan bewust weggelaten.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:07 schreef Regilio_ het volgende:
Peter van der Vorst en zeker Sven Sauvé zijn toch ook ervaren directeuren. Daarvan mag je toch verwachten dat ze een goede huisjurist hebben die ervoor heeft gezorgd dat er één of meerdere clausule(s) in zijn nieuwe contract staan dat mocht er weer iets voorvallen en daar bewijs voor is, dat hij linea recta eruit wordt geflikkerd. En dat als er nog meer lijken uit de kast komen van zijn periode vóór RTL hetzelfde geldt.
Vraag me ten zeerste af of dit het geval is, hij is immers bij RTL binnen gehaald toen de tijdsgeest (heel kort geleden dus nog) toch zo was dat ook Talpa aan hem trok en hij gewoon weer gewild is, want megatalent etc. etc.
Maar mensen bij de keel grijpen, over de tafel trekken, wtf man.
En het belangrijkste wat hier al vaker is gezegd, is dat de betreffende organisaties binnen de NPO gewoon to-taal niet hebben gefunctioneerd. En er komt nóg meer dirt naar buiten via NRC dus als ik Yvonne Coldeweijer moet geloven, en die zit er toch niet vaak naast.
Jup, eens.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
W.b. dat laatste: ik heb de gedachte dat er nog een hele beerput kan opengaan bewust weggelaten.
Maar aangezien het een - volgens mij - groot cultuur- en gedragsprobleem is, zou het bestaan van die beerput me inderdaad niets verbazen.
Als er decennialang (of langer) wordt gedacht "dit hoort er nu eenmaal een beetje bij" en een dergelijk idee wordt tot op de dag van vandaag verdedigd, dan weet je eigenlijk genoeg.
Deels wel ja, maar andersom is dit natuurlijk ook zo: als je een simpelweg intrinsiek slecht mens bent en (bijvoorbeeld) hogerop wil komen, is het momenteel ook wel héél makkelijk om iemand die je daarin belet ergens van te beschuldigen en ga dan het tegendeel maar eens bewijzen als je degene bent die is beschuldigd als er geen getuigen waren.quote:De verdedigers hebben de tijdsgeest momenteel wel een beetje mee. Je hoeft op een dergelijk probleem maar het stempel "woke" te drukken en je aanhang zal aanzienlijk zijn.
De tijd zal het leren.
(Effe een open deur.)
Onbeschaafd, onbeschoft en leugenachtig gedrag - van beide zijden - zul je ook nooit helemaal kunnen uitroeien.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:33 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Deels wel ja, maar andersom is dit natuurlijk ook zo: als je een simpelweg intrinsiek slecht mens bent en (bijvoorbeeld) hogerop wil komen, is het momenteel ook wel héél makkelijk om iemand die je daarin belet ergens van te beschuldigen en ga dan het tegendeel maar eens bewijzen als je degene bent die is beschuldigd als er geen getuigen waren.
[...]
https://www.telegraaf.nl/(...)erking-voorlopig-uitquote:Directeur Peter van der Vorst zegt „verkeerd te hebben ingeschat dat Matthijs dit voorjaar een nieuwe start kon maken.”
Logisch, een week na het nieuws dat er ook sprake was van fysiek geweld op de werkvloer bij DWDD.quote:
Gewoon het beste, snap ook niet waarom hij perse op tv terug zou moeten.quote:Op maandag 5 februari 2024 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
RTL en Matthijs van Nieuwkerk stellen samenwerking voorlopig uit
RTL en presentator Matthijs van Nieuwkerk stellen hun samenwerking uit. Dat heeft RTL maandag gemeld. De zender zegt dat de conclusie „gezamenlijk” is genomen. Het besluit betekent dat de voorgenomen programma’s voorlopig niet doorgaan.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)erking-voorlopig-uit
Oprotten en wegblijven![]()
![]()
![]()
Smeets wordt overal afgemaakt en gekraakt. Terecht. Hij is alles waar het om draait met z'n reactie in deze docu.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
maandag 5 februari 2024
Naar aanleiding van het onderzoek van de Commissie-Van Rijn spreekt Coen Verbraak met Jeroen Pauw, Janine Abbring, Hanneke Groenteman, Amber Kortzorg, Mart Smeets, Arjan Lock en Jan Slagter, én mensen 'achter de schermen' over de werkcultuur bij de publieke omroep. Het onderzoek richtte zich op grensoverschrijdend gedrag, maar wáár liggen die grenzen en wie bepaalt dat?
https://ntr.nl/Buiten-Beeld/579/detail/Buiten-Beeld/VPWON_1354412
Ff. Kijken dus
Wat hem altijd heeft gedreven, ijdeltuiterij.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:14 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Gewoon het beste, snap ook niet waarom hij perse op tv terug zou moeten.
dat zeker. Rtl kan/kon het ook niet doen, dat hij wilt snap ik nog wel idd.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat hem altijd heeft gedreven, ijdeltuiterij.
Simpel:quote:Op maandag 5 februari 2024 13:14 schreef Bofjijff het volgende:
Gewoon het beste, snap ook niet waarom hij perse op tv terug zou moeten.
ja bedoelde meer waarom moet enlen omroep zich hier nog aan wagen.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Simpel:
Poen
Sex stagiaire neuken
Macht en aanzien
Vitesse.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:16 schreef Zipportal het volgende:
Van Nieuwkerk en Mart Smeets. Ajax troep. @:caland
Staat geprogrammeerd!quote:Op maandag 5 februari 2024 13:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
maandag 5 februari 2024
Naar aanleiding van het onderzoek van de Commissie-Van Rijn spreekt Coen Verbraak met Jeroen Pauw, Janine Abbring, Hanneke Groenteman, Amber Kortzorg, Mart Smeets, Arjan Lock en Jan Slagter, én mensen 'achter de schermen' over de werkcultuur bij de publieke omroep. Het onderzoek richtte zich op grensoverschrijdend gedrag, maar wáár liggen die grenzen en wie bepaalt dat?
https://ntr.nl/Buiten-Beeld/579/detail/Buiten-Beeld/VPWON_1354412
Ff. Kijken dus
Poen, macht en aanzienquote:Op maandag 5 februari 2024 13:20 schreef Bofjijff het volgende:
ja bedoelde meer waarom moet enlen omroep zich hier nog aan wagen.
Damage control. Hij doet een "ich habe es nicht gewusst". Zijn tv carričre heeft hij om zeep geholpen. Hij mag niet meer op tv verschijnen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 12:52 schreef Toine51 het volgende:
Echt, wat een hypocriete flapdrol is die MvN ook...
In die kutshow van hem steeds anderen de maat nemen als het om gedrag gaat, maar zijn eigen gedrag niet inzien...
Iets met splinter en balk...
Precies, zie Peter Gilles.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Poen, macht en aanzien
Kijkcijfers = reclame-inkomsten dus wat nou fatsoen en of moraal
Ik ben altijd een fan van Mart geweest, maar om nu de "ik weet het niet meer"- kaart te trekken is wel echt een teken van zwakte ja.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
Smeets wordt overal afgemaakt en gekraakt. Terecht. Hij is alles waar het om draait met z'n reactie in deze docu.
Ik ben al meer "helden" kwijt geraakt de laatste jaren, Derksen en van Gelder b.v..quote:Op maandag 5 februari 2024 14:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben altijd een fan van Mart geweest, maar om nu de "ik weet het niet meer"- kaart te trekken is wel echt een teken van zwakte ja.
Ken je het tv interview met de terminale Hansje Bunschoten ? Was ook gruwelijk tenenkrommend.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben altijd een fan van Mart geweest, maar om nu de "ik weet het niet meer"- kaart te trekken is wel echt een teken van zwakte ja.
Amenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 20:56 schreef totebel het volgende:
[..]
Van mij mag ie vertrekken... maar dat heeft vooral te maken met het gegeven dat ik hem een zelfingenomen, arrogante zak vind die vooral spijt heeft van betrapt te zijn
Niet helemaal meer, ik heb er toen wel wat van gezienquote:Op maandag 5 februari 2024 14:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je het tv interview met de terminale Hansje Bunschoten ? Was ook gruwelijk tenenkrommend.
Gezocht, niet gevonden. Wel deze drie aan één tafelquote:Op maandag 5 februari 2024 14:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Niet helemaal meer, ik heb er toen wel wat van gezien
matthijs en mart, wat een verschrikkingquote:Op maandag 5 februari 2024 14:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gezocht, niet gevonden. Wel deze drie aan één tafel
Goh, dit is niet iets wat je zeven keer op een dag herhaalt op dit forum. Toch?quote:Op maandag 5 februari 2024 14:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben al meer "helden" kwijt geraakt de laatste jaren, Derksen en van Gelder b.v..
Hier is Smeets wel het toppunt van pedantie en beledigen.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:41 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
matthijs en mart, wat een verschrikking
Nee hoor. Kan me over van Gelder niet herinneren. Verder is het 'herhaalt' en Toch en toch80.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:48 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Goh, dit is niet iets wat je zeven keer op een dag herhaald op dit forum. Toch?
Pas m'n quotes niet aan.quote:Op maandag 5 februari 2024 14:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee hoor. Kan me over van Gelder niet herinneren. Verder is het 'herhaalt' en Toch en toch80.
Pardonquote:
quote:
Ik vraag me ernstig af waarom niemand het rapport leest.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:14 schreef Eightyone het volgende:
Voorlopig geen Matthijs op tv: https://nos.nl/artikel/25(...)-rtl-timing-verkeerd
quote:
Had hij toch beter naar Talpa kunnen gaan, daar doen ze niet moeilijk en hebben ze een noord-koreaans persbureau.....quote:Op maandag 5 februari 2024 15:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
'Machteloze' Matthijs haalt keihard uit naar oud-werkgever BNNVARA
https://www.shownieuws.nl(...)ud-werkgever-bnnvara
![]()
Mooi dat Matthijs nu van zich afbijt met inhoudelijk verweer.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]![]()
'Machteloze' Matthijs haalt keihard uit naar oud-werkgever BNNVARA
https://www.shownieuws.nl(...)ud-werkgever-bnnvara
![]()
Ik snap zijn frustratie wel een beetje. De hele werkcultuur bij de publieke omroep lijkt verrot, maar dat zijn kop met herhaling op het hakblok gaat, zal ergernis oproepen.quote:
Goede brief van Matthijs en deels heeft hij gelijk dat hij nu weer, zonder echt nader onderzoek en wederhoor, door BNN/Vara beticht wordt van een aantal zaken, terwijl die in het rapport van Van Rijn niet naar voren kwamen.quote:
Dat had ie dan op zich wel mogen bedenken voordat ie zich zo op de werkvloer gedroeg. Dat anderen het ook deden praat je eigen straat niet schoon. Daarbij komt dat de excuses destijds ook vrij makkelijk gemaakt werden in een tweede statement, nadat hij in het eerste statement vooral in de slachtofferrol kroop. Pas toen iedereen daar begrijpelijk over viel kwam die 2e verklaring.quote:Op maandag 5 februari 2024 16:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik snap zijn frustratie wel een beetje. De hele werkcultuur bij de publieke omroep lijkt verrot, maar dat zijn kop met herhaling op het hakblok gaat, zal ergernis oproepen.
Dat zal allemaal wel maar dat is tussen hem en de mensen die hij heeft benadeeld, waarom daar toch allemaal publieke statements en verwachtingen bij komen kijken is mij een raadselquote:Op maandag 5 februari 2024 17:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat had ie dan op zich wel mogen bedenken voordat ie zich zo op de werkvloer gedroeg. Dat anderen het ook deden praat je eigen straat niet schoon. Daarbij komt dat de excuses destijds ook vrij makkelijk gemaakt werden in een tweede statement, nadat hij in het eerste statement vooral in de slachtofferrol kroop. Pas toen iedereen daar begrijpelijk over viel kwam die 2e verklaring.
Het ademt allemaal de sfeer dat Van Nieuwkerk het vooral allemaal heel erg vind dat ie zijn programmaatjes niet meer mag maken, ipv dat hij echt spijt heeft van zijn gedrag.
Sinds wanneer is het aan RTL om brieven "vrij te geven voor publicatie", wat een vreemd verhaal.quote:
Lijkt me zeer aannemelijk dat Van Nieuwkerk hiervan wist. Zelfs bij het plaatsen van zijn foto bij een interview moest eens zes keer heen en weer gemaild worden om te controleren of het licht goed viel op z'n tuitmondje.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het aan RTL om brieven "vrij te geven voor publicatie", wat een vreemd verhaal.
Eens, goed betoog, eerlijk en oprecht. Ik sta achter Matthijs, en hopelijk komt hij snel terug met mooie programma's en gewoon bij RTL wanneer die deug heksenjacht teneinde is. Laat de NPO eerst maar eens zelf in de spiegel kijken en get their SHIT together! Hypocrisie is their middle name daar.quote:Op maandag 5 februari 2024 16:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Goede brief van Matthijs en deels heeft hij gelijk dat hij nu weer, zonder echt nader onderzoek en wederhoor, door BNN/Vara beticht wordt van een aantal zaken, terwijl die in het rapport van Van Rijn niet naar voren kwamen.
Hij heeft een publieke rol en vangt 600k aan publiek geld. Dan mag je branden.quote:Op maandag 5 februari 2024 16:38 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik snap zijn frustratie wel een beetje. De hele werkcultuur bij de publieke omroep lijkt verrot, maar dat zijn kop met herhaling op het hakblok gaat, zal ergernis oproepen.
https://www.hpdetijd.nl/2(...)rmd-door-zijn-bazen/quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Matthijs' gedrag voor DWDD. Zoals bij die krant waar hij hoofdredacteur was. Zou hij toen ook zo'n opgefokte eikel zijn geweest?
Ik heb met hem indertijd bij Het Parool samen gewerkt. Hij was toen al een fanatiek mannetje (36 jaar jong en al een baasje), maar ik heb hem nooit betrapt op seksistisch of anderszins onbetamelijk gedrag.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 14:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Matthijs' gedrag voor DWDD. Zoals bij die krant waar hij hoofdredacteur was. Zou hij toen ook zo'n opgefokte eikel zijn geweest?
Ze bedoelt dat ze een warme gehaktstaaf wiltquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:48 schreef Perrin het volgende:
Toch benieuwd wie en wat Claudia hier bedoelt.
[ afbeelding ]
Ah, u werkt zo te lezen bij de NPO.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:49 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Ze bedoelt dat ze een warme gehaktstaaf wilt
Ik ben manager bij de rijksoverheid, soms lijkt dat wel op de NPO jaquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ah, u werkt zo te lezen bij de NPO.
Heb je die andere deuggleuf ook weer in de bocht.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:48 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Eens. Zeg dan niets of onthul wat je hebt gezien.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:55 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Heb je die andere deuggleuf ook weer in de bocht.
owja verrek, v de NPO/vara had speciaal dispensatie voor v Nieuwkerk inzake de Balkenende-normquote:Op dinsdag 6 februari 2024 13:41 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Hij heeft een publieke rol en vangt 600k aan publiek geld. Dan mag je branden.Hopelijk komt hij nooit meer op tv.
Graag de Ali B behandeling ook toepassen voor van Nieuwkerk.
Echt een rare tweet wat mij betreft.quote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:48 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
HOW CAN I MAKE THIS ABOUT MEquote:Op dinsdag 6 februari 2024 16:48 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |