Haha, ik kwam er bijna niet doorheen. Laatste twee alinea's maakte het goed. Daar ging het me nu ook om.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:32 schreef Noek het volgende:
Never bite the hand that feeds you.
Reken maar dat dit veel voorkomt.
[..]
[..]
Ik ben nooit zo'n fan van zoveel woordengebruik waar echt moeite voor is gedaan.
Alleen zeggen dat je geen fan bent, was opzich ook voldoende. Mijn God.
Die laatste twee alinea's zijn ridicuul. Je kunt een volwassen kerel echt wel verantwoordelijk houden voor z'n woede-aanvallen. En we hebben elkaar wel degelijk verplicht om zekere grenzen te respecteren: dat is weliswaar geen eigenschap van 'de wereld', maar wel van de maatschappij. Als je daarop tegen bent, dan ben je eenvoudigweg een nihilist.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Haha, ik kwam er bijna niet doorheen. Laatste twee alinea's maakte het goed. Daar ging het me nu ook om.
Het ging erom ook zelf in de spiegel te kijken. Je hoeft niet alles te pikken voor gratis festivals en concerten.quote:Op dinsdag 22 november 2022 17:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die laatste twee alinea's zijn ridicuul. Je kunt een volwassen kerel echt wel verantwoordelijk houden voor z'n woede-aanvallen. En we hebben elkaar wel degelijk verplicht om zekere grenzen te respecteren: dat is weliswaar geen eigenschap van 'de wereld', maar wel van de maatschappij. Als je daarop tegen bent, dan ben je eenvoudigweg een nihilist.
Maar goed, Decompte gaat er prat op aberrate ideeën te hebben. Ze heeft zich er eerder over beklaagd dat pedofilie een taboe is geworden en heeft het opgenomen voor Bart de Pauw. 't Is een klein wonder dat ik dat weet, want ik kom nauwelijks door d'r stukken heen.
Nog wat leesvoer voor je: ‘Ik heb geen spijt van die zachtaardige, begripvolle, menselijke stukken over pedofilie’.
quote:PODCASTDE VOLKSKRANT ELKE DAG
🎧 Het DWDD-onderzoek draait om veel meer dan alleen Matthijs van Nieuwkerk
Redactie22 november 2022, 16:45
De Volkskrant onderzocht gedurende vijf maanden de cultuur op de redactie van DWDD. Hoe pak je zo'n onderzoek aan? En waarom trekt de redactie hier zo veel geld en tijd voor uit? We bespreken het in onze dagelijkse podcast met hoofdredacteur Pieter Klok en verslaggevers Willem Feenstra en Abel Bormans.
In de Podcast rond 19 minuten:quote:"In een eerste reactie die Matthijs van Nieuwkerk gaf op dit artikel was van onderkenning van grensoverschrijdend gedrag geen sprake"
quote:Albert Verlinde vindt het onbegrijpelijk dat de NPO en BNNVARA zich kennelijk hebben laten overvallen door het Volkskrantartikel over grensoverschrijdend gedrag bij De Wereld Draait Door.
Hij noemde de wijze waarop gereageerd is dinsdagavond in de SBS6-talkshow HLF8 'amateurisme'.
Niet chique
Verlinde vond het niet 'chique' dat BNNVARA-directeur Suzanne Kunzeler maandagavond in Nieuwsuur Frans Klein 'een mes in de rug' stak. De NPO-directeur had volgens Verlinde dan ook geen andere keuze om dinsdag zijn werk tijdelijk neer te leggen.
'Domme kippetjes'
'Inhoudelijk kan het best een logische reactie zijn, maar je kunt ook gewoon met elkaar voorbereiden wat je gaat doen. Aan dit hele verhaal met Matthijs van Nieuwkerk mis ik gewoon dat mensen, bestuurders - en ik heb zelf een groot bedrijf geleid - met elkaar praten en zich voorbereiden op een situatie die eraan zit te komen. Het zijn gewoon domme kippetjes bij de publieke omroep die zich laten overvallen. Ik vind het zo amateuristisch wat hier gebeurt.
Overleggen
Volgens Verlinde hadden de NPO en BNNVARA al 'wekenlang' kunnen overleggen over wat ze zouden doen als het artikel zou verschijnen en was het totaal niet nodig dat Kunzeler Klein op tv afviel. Kunzeler betuigde in Nieuwsuur namens haar omroep spijt voor de misstanden bij DWDD. Ze zei bovendien te hopen op een publieke spijtbetuiging van Van Nieuwkerk.
Frans Klein
NPO-directeur Frans Klein legt tijdelijk zijn functie neer in afwachting van de uitkomsten van het onderzoek dat de NPO doet naar de werkomstandigheden bij het BNNVARA-programma De Wereld Draait Door (DWDD). Dat maakt de NPO dinsdag bekend in een statement. 'Om te voorkomen dat er discussie kan ontstaan over de onafhankelijkheid van het onderzoek, heeft Frans Klein aangegeven tijdelijk zijn functie neer te leggen in afwachting van de uitkomsten van het onderzoek.'
Dit komt niet alleen bij DWDD voor, dit komt overal voor. Dit soort figuren heb je altijd. Ga er maar aan staan he, als je in een dergelijke cultuur je werk moet doen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:18 schreef roninho het volgende:
[..]
Het zal vast een enorme klootzak zijn. Laat m lekker krijgen wat hij verdiend.
Maar volgens mij is het grotere probleem dat er jarenlang een leiding is geweest die de ogen dichtdeed EN een groep van tientallen medewerkers die het zelf gewoon ondergaan.
Laat ik zo zeggen, ik hoop niet dat mijn kinderen metceen kerel zoals mathijs krijgen te maken later in hun carriere. Maar als dat zo is hoop ik dat ze toch anders acteren dan zowel de leidinggevenden als medewerkers daar...
Tja dat soort lege reactie ga je krijgen. Ook in extreme gevallen als iemand kinderen heeft verkracht of mensen vermoord.quote:Op woensdag 23 november 2022 14:57 schreef Zipportal het volgende:
Reacties op Matthijs van Nieuwkerk: ‘Altijd gedacht dat hij een beschaafd persoon was’
https://www.ad.nl/opinie/(...)ersoon-was~a0fc9577/
Blijft een Ajacied. @:Caland
Kwaliteitspost.quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)t-breuk-met-bnn-varaquote:De in opspraak geraakte Matthijs van Nieuwkerk (62) had in eerste instantie een andere reactie zonder spijtbetuiging gestuurd naar de Volkskrant. Uiteindelijk stuurde de tv-presentator vlak voor publicatie een tweede, aangepaste reactie mét spijtbetuiging. De Telegraaf heeft het eerste, oorsponkelijke statement van Matthijs in handen gekregen...
"Dat we kennelijk toch niet iedereen een veilig en gerust gevoel hebben kunnen geven, heeft veel te maken met de scherpe scharen van de ambitie om elke dag de beste tv van het land te maken. Iets dat ik vijftien jaar geprobeerd heb", zegt Matthijs in zijn oorspronkelijke statement.
Ontkenning in eerste statement
Een middenstuk uit het eerste statement, komt niet meer voor in het tweede: "En dan de suggestie dat ik iemand op zijn knieën zou hebben gedwongen? En dat ik Parijs onveilig zou hebben gemaakt? (Tijdens het programma Chansons zou er ook een voorval hebben plaatsgevonden, red.) Doe me een lol."
In tweede statement wél spijtbetuiging
"Dat we kennelijk toch niet iedereen een veilig en prettig gevoel hebben kunnen geven en dat het zelfs collega's ziek heeft gemaakt, dat spijt me enorm", wordt er dit keer door de tv-presentator gesteld.
Stukken in het tweede statement ontbreken geheel in het eerste. "Deze spiegel blijft in mijn kamer hangen", is niet terug te vinden in de eerste reactie. Dit geldt eveneens voor "Grenzen zijn er om te respecteren".
Kritiek op twee eindredacteuren
Ook vindt Matthijs dat de voormalig hoofd/eindredacteuren Dieuwke Wynia en Cécile Koekkoek niet zuiver te werk gaan. "Ik hoor veel bezems straatjes schoonvegen. Even for the record: Dieuwke Wynia vroeg mij na haar afscheid bij DWDD om samen nieuwe programma's te gaan maken. En dat deden we: we maakten Moby Dick. En Cécile Koekkoek vroeg mij of zij als eindredacteur mee kon naar mijn nieuwe zaterdagprogramma Matthijs gaat door en appte mij na de laatste DWDD-uitzending: 'Het was een geweldig avontuur, nogmaals dank daarvoor!' "
Door de twee verschillende statements van Matthijs, kreeg BNNVARA argwaan. De omroep twijfelde aan de oprechtheid van spijtbetuiging in de tweede reactie van Matthijs.
De Telegraaf heeft Dieuwke Wynia en Cécile Koekkoek gevraagd om een reactie, maar zijn waren niet bereikbaar.
Echt niet alleen omroepland hoor. Elke organisatie van enige omvang kent ditquote:Op vrijdag 25 november 2022 17:03 schreef Andromache het volgende:
Hillywood staat toch al sinds mensenheugenis bekend om ellebogenwerk? Mijn moeder vond altijd dat ik geschikt was voor tv, maar ik durfde niet. Het gaat om het systeem dat fout is. Stagiaires verblind door de lokroep van de roem van wie loopbaantechnisch en emotioneel structureel misbruik wordt gemaakt. Vriendjespolitiek. Gedraai, omhooggeneuk en gemanipuleer. Daar draait omroepland om.
Is jouw moeder Joop vd Ende of John de Mol?quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:03 schreef Andromache het volgende:
Mijn moeder vond altijd dat ik geschikt was voor tv,
Britt Dekker heeft daar laatst ook iets over gezegd, dat zij dat allang wist maar dat dat niet aan haar was om er iets over te zeggen. En dat er nog vele anderen zijn die exact zo opereren, maar waar niemand wat over zegt..quote:Op maandag 5 december 2022 00:40 schreef girlnextdoor. het volgende:
*offtopic* wanneer is die verkoolde frikandel eens niet boos, beledigd of gefrustreerd?
*ontopic* BN'ers die nu een mening gaan hebben. Alsof het gedrag van Matthijs niet al langer door de wandelgangen ging, lijkt me. En nu ineens allemaal verontwaardigd.
Dus Britt Dekker is net zo laf en hypocriet.quote:Op woensdag 7 december 2022 10:45 schreef June. het volgende:
[..]
Britt Dekker heeft daar laatst ook iets over gezegd, dat zij dat allang wist maar dat dat niet aan haar was om er iets over te zeggen. En dat er nog vele anderen zijn die exact zo opereren, maar waar niemand wat over zegt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |