Samen met Theo Maassen en Khalid Taghi primetime een programma presenteren over huisvlijt en stoute kinderen gun ik hem maximaalquote:
Misschien kun je hem met de Olympische Spelen elke dag zien optreden.quote:
Ik dacht eerst dat het van De Speld was.quote:RTL werkt samen met Matthijs van Nieuwkerk aan een dagelijks tv-programma rond de Olympische Spelen. De omroep onderzoekt momenteel of dat ‘productioneel haalbaar is’, bevestigt RTL na berichtgeving van RTL Boulevard. Als het lukt, is Van Nieuwkerk straks mogelijk zeven dagen per week op de buis.
Het programma zou naar verluidt vanuit Parijs moeten worden uitgezonden, waar de Spelen komende zomer plaatsvinden. Dan zou het 21 dagen lang, 7 dagen per week te zien zijn op het tijdslot van de late RTL-talkshow, waar nu Humberto te zien is.
RTL kijkt op dit moment dus nog of het programma ‘productioneel haalbaar is’. ,,Dat heeft te maken met locaties en de kosten. Zodra we hier meer over kunnen vertellen, komen we ermee naar buiten’’, zegt een woordvoerder tegen deze site.
‘Fysiek en seksueel wangedrag’
De timing van het nieuws is opvallend, aangezien Van Nieuwkerk de afgelopen dag negatief in het nieuws kwam. Het was al bekend dat hij verbaal wangedrag zou hebben vertoond in zijn tijd bij De wereld draait door, donderdag stelde BNNVara-baas Suzanne Kunzeler dat hij volgens oud-collega’s die zij sprak ook fysiek en seksueel grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond.
Het zou gaan om intimiderend gedrag als iemand bij de keel grijpen, over de tafel trekken en tegen de grond duwen. Ook zou hij ‘ongepaste relaties’ hebben gehad. Zo was er een DWDD-medewerker die een relatie had met Van Nieuwkerk en van de omroep ‘een kleine 20.000 euro’ kreeg toen ze vertrok. Er was een ‘onwerkbare situatie’ ontstaan toen de relatie was stukgelopen, aldus de Volkskrant.
,,Dit is destijds gewogen als een gelijkwaardige relatie met wederzijdse instemming’’, zei Kunzeler, destijds nog niet de baas bij de omroep. Achteraf gezien vindt Kunzeler dit seksueel grensoverschrijdend gedrag van Van Nieuwkerk, ‘vanwege de ongelijke machtsverhouding’. Matthijs van Nieuwkerk ontkent de aantijgingen met klem.
RTL zei donderdag al dat het tijd wordt dat Van Nieuwkerk terugkeert op tv. Volgens de commerciële zender heeft Van Nieuwkerk zijn fouten als presentator van DWDD ‘publiekelijk erkend, excuses gemaakt en zelfreflectie getoond’ en heeft hij nieuwe inzichten gekregen over zijn gedrag. ,,Nu is het tijd dat hij met die nieuwe inzichten weer aan de slag kan als presentator.’’
Van mij mag ie vertrekken... maar dat heeft vooral te maken met het gegeven dat ik hem een zelfingenomen, arrogante zak vind die vooral spijt heeft van betrapt te zijnquote:
Dat hij voor de camera zich zo charmant kan voordoen, terwijl hij in werkelijkheid achter de schermen zich als een monster gedraagt. Da's echt ontzettend goed acteerwerk.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:24 schreef Gunner het volgende:
Ik heb nooit begrepen wat er zo goed was aan Van Nieuwkerk. Iemand een idee?
Wat ik aan hem al vrij snel irritant vond was het ongeduldige en ronduit gejaagde gedrag in interviews.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 23:24 schreef Gunner het volgende:
Ik heb nooit begrepen wat er zo goed was aan Van Nieuwkerk. Iemand een idee?
Je hebt wel gelijk, zonder een omringende cultuur van feeders en kontkussers wordt dat soort lui niet continu bevestigd in hun eigen tirannieke zonnekoning-gedrag. Iedereen die dat gedrag heeft geaccepteerd en gestimuleerd is onderdeel van het probleem.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:45 schreef Toby56 het volgende:
Van Nieuwkerk is volgens mij niet zozeer HET Probleem, hij is een symptoom van het probleem.
Van - tijdje geleden - Ruud Lubbers tot Trump, van Overmars tot Van Nieuwkerk, van Gündoğan tot Arib... in bepaalde sectoren kunnen mensen met omhoog gevallen Ego's zich dergelijk gedrag permitteren. Of, erger nog: mensen met dergelijke karaktertrekken worden/werden in die sectoren vaak juist hogelijk gewaardeerd, en er wordt door velen volgehouden dat het er in die sectoren "nu eenmaal bijhoort."
Pas als dat besef doordringt, en pas wanneer dat besef een ander besef doet ontstaan, namelijk dat dergelijk gedrag gewoon niet kan, pas dan kun je het probleem succesvol bestrijden.
Het wegsturen van Overmars, het op non-actief stellen van Van Nieuwkerk et cetera... dergelijke maatregelen zijn niet meer dan symptoombestrijding. zolang men zich niet realiseert dat het een veel groter cultuur- en ('bijbehorend') gedragsprobleem is.
De al jarenlang 'standvastige' reacties van bijvoorbeeld Johan Derksen, Jack van Gelder en Jan Slagter (nota bene) geven aan dat er nog veel zal moeten veranderen, wil je dergelijk gedrag zoveel mogelijk kunnen uitbannen.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, zonder een omringende cultuur van feeders en kontkussers worden dat soort lui niet continu bevestigd in hun eigen tirannieke zonnekoning-gedrag. Iedereen die dat gedrag heeft geaccepteerd en gestimuleerd is onderdeel van het probleem.
W.b. dat laatste: ik heb de gedachte dat er nog een hele beerput kan opengaan bewust weggelaten.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:07 schreef Regilio_ het volgende:
Peter van der Vorst en zeker Sven Sauvé zijn toch ook ervaren directeuren. Daarvan mag je toch verwachten dat ze een goede huisjurist hebben die ervoor heeft gezorgd dat er één of meerdere clausule(s) in zijn nieuwe contract staan dat mocht er weer iets voorvallen en daar bewijs voor is, dat hij linea recta eruit wordt geflikkerd. En dat als er nog meer lijken uit de kast komen van zijn periode vóór RTL hetzelfde geldt.
Vraag me ten zeerste af of dit het geval is, hij is immers bij RTL binnen gehaald toen de tijdsgeest (heel kort geleden dus nog) toch zo was dat ook Talpa aan hem trok en hij gewoon weer gewild is, want megatalent etc. etc.
Maar mensen bij de keel grijpen, over de tafel trekken, wtf man.
En het belangrijkste wat hier al vaker is gezegd, is dat de betreffende organisaties binnen de NPO gewoon to-taal niet hebben gefunctioneerd. En er komt nóg meer dirt naar buiten via NRC dus als ik Yvonne Coldeweijer moet geloven, en die zit er toch niet vaak naast.
Jup, eens.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 10:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
W.b. dat laatste: ik heb de gedachte dat er nog een hele beerput kan opengaan bewust weggelaten.
Maar aangezien het een - volgens mij - groot cultuur- en gedragsprobleem is, zou het bestaan van die beerput me inderdaad niets verbazen.
Als er decennialang (of langer) wordt gedacht "dit hoort er nu eenmaal een beetje bij" en een dergelijk idee wordt tot op de dag van vandaag verdedigd, dan weet je eigenlijk genoeg.
Deels wel ja, maar andersom is dit natuurlijk ook zo: als je een simpelweg intrinsiek slecht mens bent en (bijvoorbeeld) hogerop wil komen, is het momenteel ook wel héél makkelijk om iemand die je daarin belet ergens van te beschuldigen en ga dan het tegendeel maar eens bewijzen als je degene bent die is beschuldigd als er geen getuigen waren.quote:De verdedigers hebben de tijdsgeest momenteel wel een beetje mee. Je hoeft op een dergelijk probleem maar het stempel "woke" te drukken en je aanhang zal aanzienlijk zijn.
De tijd zal het leren.
(Effe een open deur.)
Onbeschaafd, onbeschoft en leugenachtig gedrag - van beide zijden - zul je ook nooit helemaal kunnen uitroeien.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 11:33 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Deels wel ja, maar andersom is dit natuurlijk ook zo: als je een simpelweg intrinsiek slecht mens bent en (bijvoorbeeld) hogerop wil komen, is het momenteel ook wel héél makkelijk om iemand die je daarin belet ergens van te beschuldigen en ga dan het tegendeel maar eens bewijzen als je degene bent die is beschuldigd als er geen getuigen waren.
[...]
https://www.telegraaf.nl/(...)erking-voorlopig-uitquote:Directeur Peter van der Vorst zegt „verkeerd te hebben ingeschat dat Matthijs dit voorjaar een nieuwe start kon maken.”
Logisch, een week na het nieuws dat er ook sprake was van fysiek geweld op de werkvloer bij DWDD.quote:
Gewoon het beste, snap ook niet waarom hij perse op tv terug zou moeten.quote:Op maandag 5 februari 2024 12:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
RTL en Matthijs van Nieuwkerk stellen samenwerking voorlopig uit
RTL en presentator Matthijs van Nieuwkerk stellen hun samenwerking uit. Dat heeft RTL maandag gemeld. De zender zegt dat de conclusie „gezamenlijk” is genomen. Het besluit betekent dat de voorgenomen programma’s voorlopig niet doorgaan.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)erking-voorlopig-uit
Oprotten en wegblijven![]()
![]()
![]()
Smeets wordt overal afgemaakt en gekraakt. Terecht. Hij is alles waar het om draait met z'n reactie in deze docu.quote:Op maandag 5 februari 2024 13:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
maandag 5 februari 2024
Naar aanleiding van het onderzoek van de Commissie-Van Rijn spreekt Coen Verbraak met Jeroen Pauw, Janine Abbring, Hanneke Groenteman, Amber Kortzorg, Mart Smeets, Arjan Lock en Jan Slagter, én mensen 'achter de schermen' over de werkcultuur bij de publieke omroep. Het onderzoek richtte zich op grensoverschrijdend gedrag, maar wáár liggen die grenzen en wie bepaalt dat?
https://ntr.nl/Buiten-Beeld/579/detail/Buiten-Beeld/VPWON_1354412
Ff. Kijken dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |