Met andere woorden, Van Nieuwkerk heeft nog steeds geen zelfreflectie of maar een schijntje van een vermoeden van wat er hier mis is gegaan. Of hij weet het dondersgoed en geeft er geen fuck om, wat me gezien zijn karakterbeschrijving het meest logische scenario lijkt.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Andere keuze was mogelijk, maar dan had die moeten "beggen" (weet even de NL term niet). Snap wel dat die daar geen zin in heeft. Geloven of niet, klaar.
Hahaha.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Met andere woorden, Van Nieuwkerk heeft nog steeds geen zelfreflectie of maar een schijntje van een vermoeden van wat er hier mis is gegaan. Of hij weet het dondersgoed en geeft er geen fuck om, wat me gezien zijn karakterbeschrijving het meest logische scenario lijkt.
Hij geeft BNNVARA nu min of meer de schuld dat hij vertrekt omdat ze geen vertrouwen meer in 'm hebben. Dan heb je echt een driedubbele plaat voor je kop hoor. Het ergste is alleen nog dat hij straks bij een andere omroep gewoon weer wordt binnengehengeld.
De paradox is hier inderdaad wel dat zowel bepaalde mensen binnen BNNVARA/NPO als MvN waarschijnlijk schuld hebben, dus als de een van de ander dan excuses gaat eisen is dat wel apart ja.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hahaha.
Niemand moet een partij willen pleasen die nooit tevreden is als je je niet slaafs gedraagt. Maar je mag er zelf prima bij horen.
Wat een grote woordenquote:Op dinsdag 22 november 2022 09:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan noem jij Matthijs een leugenaar. Of jij weet niet wat er speelt, kan ook, tamelijk binair als iemand excuses maakt en de wederpartij zegt het niet te geloven.
Die eindredacteur is letterlijk een van de architecten van de sfeer daar.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij Beau aan tafel werd gisteren even aangestipt dat de eerste eindredacteur van DWDD nu bij Jinek betrokken is. Er werd helaas niet heel doortastend op doorgevraagd, maar het was wel duidelijk dat Beau ongemak voelde en vond dat de kritiek op DWDD ook tot kritisch zelfonderzoek zou moeten manen.
Het probleem is niet dat hij niet overdreven emotioneel doet, maar dat hij zijn verklaring meerdere keren heeft gewijzigd en zich vooral is gaan afgeven op oud-collega's. Daarmee maakt hij duidelijk dat hij niet begrijpt wat zijn aandeel is en hij suggereert ermee dat hij opportunistisch om is gegaan met het aanbieden van excuses. De twijfels over zijn excuses zijn dus volkomen terecht.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hahaha.
Niemand moet een partij willen pleasen die nooit tevreden is als je je niet slaafs gedraagt. Maar je mag er zelf prima bij horen.
Je kunt best fouten erkennen zonder er overdreven emotioneel om te doen, of zonder overtuiging van een of andere woke club.
Met dat verschil dat er nu een andere directie zit.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De paradox is hier inderdaad wel dat zowel bepaalde mensen binnen BNNVARA/NPO als MvN waarschijnlijk schuld hebben, dus als de een van de ander dan excuses gaat eisen is dat wel apart ja.
Binnen BNN-VARA (top to bottom) is men het grotendeels erover eens dat óók Van Nieuwkerk in zekere zin slachtoffer is van de situatie, als gevolg van slechte begeleiding. Dus in zoverre is Dekkers reactie behoorlijk on the level.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vond Janke Dekker heel sterk bij Beau ja. Al was ik het er niet helemaal mee eens dat zij MvN in zekere zin ook een slachtoffer noemde van de situatie nu omdat niemand bij BNN-VARA of andere binnen de kliek hem hebben aangesproken op zijn gedrag. Je kiest er immers zelf voor om een botte ongevoelige lul te zijn, en zijn reactie op dit alles doet me nu niet vermoeden dat hij over zeer veel zelfreflectie beschikt of er voor open staat
Nee? Binaire vraagstelling. Ontken de werkelijkheid niet s.v.p.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:54 schreef V. het volgende:
[..]
Wat een grote woorden![]()
Punt is, BNN-VARA had al máánden gesprekken met Van Nieuwkerk, waarin hij meermaals duidelijk zei spijt te hebben etc. Vervolgens gaat hij in zijn eerste publieke reactie naar de VK volledig op het orgel over andere mensen (deels begrijpelijk, want Frans Klein en Dieuwke Wynia, ook twee verantwoordelijken) zonder enige vorm van excuses. Die reactie kreeg de (huidige) directie van BNN-VARA onder ogen, en zij vonden dat niet stroken met geluiden die zij eerder hoorden en lieten dat aan zijn management weten. Vervolgens komt er een ietwat empatisch klinkender reactie naar de Volkskrant. Nog steeds op een toon die de verantwoordelijkheid niet bij hem legt. Volgens mij is het dan aan BNN-VARA zelf om daar een mening over te hebben, en als zij dan zeggen dat ze niet weten welke reactie van hem (naar BNN-VARA, of een van de twee naar de Volkskrant) ze moeten geloven, is dat hun goed recht.
Vervolgens staan er vervolggesprekken gepland, maar Van Nieuwkerk voelde de bui waarschijnlijk al hangen.
Nou leuk, ik zou klaar zijn met dat gezeverquote:Op dinsdag 22 november 2022 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat hij niet overdreven emotioneel doet, maar dat hij zijn verklaring meerdere keren heeft gewijzigd en zich vooral is gaan afgeven op oud-collega's. Daarmee maakt hij duidelijk dat hij niet begrijpt wat zijn aandeel is en hij suggereert ermee dat hij opportunistisch om is gegaan met het aanbieden van excuses. De twijfels over zijn excuses zijn dus volkomen terecht.
Wat ik zeg, grote woorden. Ga eens in op wat ik zeg.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee? Binaire vraagstelling. Ontken de werkelijkheid niet s.v.p.
Nee, jij negeert de realiteit.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:04 schreef V. het volgende:
[..]
Wat ik zeg, grote woorden. Ga eens in op wat ik zeg.
Dat zou inderdaad de reactie zijn van iemand die geen spijt heeft maar zich vooral miskend en onheus behandeld voelt. En ik snap ook wel dat een instinctieve reactie is om jezelf en dat wat je hebt gepresteerd te verdedigen, maar Van Nieuwkerk doet er niemand een plezier mee. Iemand had hem tegen die instinctieve reactie moeten proberen te beschermen: haal niet uit naar anderen, ga nadenken over je eigen rol, ga praten met mensen die er behoefte aan hebben, kijk hoe je verder zou kunnen gaan.quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou leuk, ik zou klaar zijn met dat gezever
Hoe kom je daarbij? Dit is er wat in het artikel staat:quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:30 schreef Idisrom het volgende:
De passage in de Volkskrant over de geluidsman intrigeert mij het meest.
Er waren zeven bronnen, de deuren waren dichtgedaan en de geluidsman zelf wist het zich niet meer te herinneren.
Zestigers onder elkaar, dat lijkt me sterk want Van Nieuwkerk was geen 60 toen hij DWDD presenteerde. Of zouden ze net voor publicatie even gebeld hebben?quote:Op dinsdag 22 november 2022 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Dit is er wat in het artikel staat:
De geluidsman zelf wilde aanvankelijk tegenover de Volkskrant niet inhoudelijk op het incident ingaan. Wel zegt hij over ‘de woede-uitbarsting’ dat die ‘extreem’ was, al zegt hij zich niet te kunnen herinneren dat Van Nieuwkerk zei dat hij op zijn knieën had moeten zitten. Hij neemt Van Nieuwkerk niks meer kwalijk, omdat die hem ‘heel oprecht’ zijn excuses heeft aangeboden in een lang telefoongesprek ‘van zestigers onder elkaar’. Zo is het ‘uitstekend opgelost’ in zijn ogen. ‘Ik voel me geen slachtoffer.’
Scherp. Misschien heeft hij zich vergist. Wel is duidelijk dat Van Nieuwkerk in dit geval na interventie van Koekkoek excuses heeft aangeboden. Je ziet hoe belangrijk dat voor mensen kan zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zestigers onder elkaar, dat lijkt me sterk want Van Nieuwkerk was geen 60 toen hij DWDD presenteerde. Of zouden ze net voor publicatie even gebeld hebben?
Lees het artikel anders even.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:08 schreef nils_22 het volgende:
Ik denk dat er nog wel een grotere beerput opengaat, een tijdje geleden bij Roddelpraat al verhalen gehoord over Matthijs die z'n eigen slaapkamer had achter de DWDD studio omdat hij moest slapen tussen opnames, maar dat hij daar altijd de stagiaires in meenam... ze gaan hem toch niet voor de bus gooien alleen om het beledigen van een geluidsman?
quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:04 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is met de kennis van nu een interessant fragment uit College Tour. De hele uitzending staat hier. Het fragment heeft betrekking op herkend en aangesproken worden in het openbaar. Zie vanaf 37:17. Er wordt ook door Matthijs ingegaan op het Privé-artikel.
[ twitter ]
BNN was al bezig met de DWDD voordat de volkskrant begon met hun onderzoek.quote:Op dinsdag 22 november 2022 12:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zestigers onder elkaar, dat lijkt me sterk want Van Nieuwkerk was geen 60 toen hij DWDD presenteerde. Of zouden ze net voor publicatie even gebeld hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |