Hij heeft in zijn allereerste reactie (die herschreven is) ten aanzien van het hele gebeuren geen énkele spijt betuigd. Tuurlijk gelooft niemand hem.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan noem jij Matthijs een leugenaar. Of jij weet niet wat er speelt, kan ook, tamelijk binair als iemand excuses maakt en de wederpartij zegt het niet te geloven.
Heb je wel meegekregen hoe die excuses tot stand zijn gekomen?quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan noem jij Matthijs een leugenaar. Of jij weet niet wat er speelt, kan ook, tamelijk binair als iemand excuses maakt en de wederpartij zegt het niet te geloven.
Das prima, maar dan houdt het toch op dus heeft die toch gelijk dat die niet in gesprek meer gaat, je gelooft het of niet.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Hij heeft in zijn allereerste reactie (die herschreven is) ten aanzien van het hele gebeuren geen énkele spijt betuigd. Tuurlijk gelooft niemand hem.
Ik vind dat hij voor de "easy way out" kiest en uiteindelijk geen greintje verantwoordelijkheid neemt. Ongeacht of deze keuze 'logisch' is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das prima, maar dan houdt het toch op dus heeft die toch gelijk dat die niet in gesprek meer gaat, je gelooft het of niet.
Frits Barend zat gisteren in Op1. Wat een aangename man. Wat me bij is gebleven, is dat hij zei dat de dingen die fout gaan vaak juist spannende tv op kunnen leveren. Ze waren altijd uitstekend voorbereid en vonden het belangrijk om goede tv te maken, maar ze konden ook lachen om de dingen die fout gingen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Las gisteren op twitter een terechte opmerking: genoeg voorbeelden van 'topsport' tv maken waarbij blijkbaar wel op een normale manier met elkaar omgegaan werd (voorbeeld: Sonja Barend).
Precies dat dus en nog een goed voorbeeld van topsport tv. Wat van MvN nu geschetst wordt is een man die het menselijke compleet uit het oog verloren is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Frits Barend zat gisteren in Op1. Wat een aangename man. Wat me bij is gebleven, is dat hij zei dat de dingen die fout gaan vaak juist spannende tv op kunnen leveren. Ze waren altijd uitstekend voorbereid en vonden het belangrijk om goede tv te maken, maar ze konden ook lachen om de dingen die fout gingen.
quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het stuk gaat vooral over de angstcultuur, hoe die voor werknemers voelde, wat de gevolgen ervan waren, welke signalen er zijn geweest en hoe daarmee om is gegaan door diverse betrokkenen. Een paar incidenten worden beschreven. Dit is de cameramanpassage:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere incidenten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze over de visagist vond ik zelf wel indrukwekkend:En dan zijn er mensen die medelijden hebben met MvN. Dit soort anekdotes betekenen in mijn ogen gewoon dat je van nature al een onprettig persoon bent, en dat het dan wordt afgeschoven op werken op CL-niveau is puur om je eigen arrogante, narcistische karakter schoon te praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Wat mij betreft mogen ze hem nog heel hard gaan aanpakken en vooral ook dat kliekje eromheen nog (inclusief verantwoordelijken binnen de omroep). Wat dat laatste betreft zie ik nog maar heel weinig gebeuren?Tails tell tales![]()
Precies. Dit is een teken van labiliteit, van gestoordheid (die je helaas heel erg veel in de 'bovenste lagen' tegenkomt). Dit heeft helemaal niks meer met het beoefenen van 'topsport' te maken.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En dan zijn er mensen die medelijden hebben met MvN. Dit soort anekdotes betekenen in mijn ogen gewoon dat je van nature al een onprettig persoon bent, en dat het dan wordt afgeschoven op werken op CL-niveau is puur om je eigen arrogante, narcistische karakter schoon te praten.Tails tell tales![]()
Tja, wat is heel hard aanpakken? Dat is nog niet zo eenvoudig denk ik. Ook zal er eerst wel weer in onafhankelijk onderzoek of iets ingesteld moeten worden waar weer maanden overheen gaan.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:11 schreef Forbry het volgende:
Wat mij betreft mogen ze hem nog heel hard gaan aanpakken en vooral ook dat kliekje eromheen nog (inclusief verantwoordelijken binnen de omroep). Wat dat laatste betreft zie ik nog maar heel weinig gebeuren?
Als je aanpakken in de media bedoelt dan denk ik wel dat dat de komende tijd blijft gebeuren. Zie bijv dit gisteren:![]()
Als jij naar jouw gevoel prima open geweest bent dan houdt het op. Mag jij je conclusies trekken maar waarom dan nog doorgaan met gesprekken?quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:04 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind dat hij voor de "easy way out" kiest en uiteindelijk geen greintje verantwoordelijkheid neemt. Ongeacht of deze keuze 'logisch' is.
Zijn wij het nou eens of niet?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nog even over die excuses:
- Voorafgaand aan de publicatie in de Volkskrant hebben gesprekken plaatsgevonden tussen BNNVara en Van Nieuwkerk. Van Nieuwkerk heeft toen een conceptverklaring aan de directie laten zien.
- Net voor de publicatie van het artikel, kreeg Van Nieuwkerk inzage erin en veranderde zijn verklaring radicaal. BNNVara was daarrdoor verrast en vroeg Van Nieuwkerk om in zijn verklaring te erkennen dat hij over grenzen heen was gegaan. Van Nieuwkerk hield in grote lijnen vast aan zijn verklaring en stuurde die enkele uren voor publicatie aan de Volkskrant.
- Van Nieuwkerk stuurde dezelfde verklaring aan BNNVara, ter informatie. BNNVara zei toen er publiekelijk afstand van te zullen nemen en zich gedwongen te voelen tot beraad over de toekomst. Vijf kwartier later kwam er een nieuwe verklaring van Van Nieuwkerk waarin hij meer berouw toonde.
BronI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
De positieve noot is dat er beetje bij beetje nu meer een cultuur lijkt (?) te ontstaan waarbij men dit soort zaken - eindelijk - ook niet meer zo 'normaal' begint te vinden...Tails tell tales![]()
Wat ik ook wel persoonlijk heb meegemaakt is - en daarmee wil ik niets goed praten - dat mensen zich opwerken naar een dergelijke management rol binnen een organisatie en daar dan vervolgens helemaal niet mee om kunnen gaan. Die mensen veranderen vaak volledig van karakter en gaan met de spreekwoordelijke scepter lopen zwaaien en met het vingertje wijzen wanneer het fout gaat, maar nooit eens een positief woord zullen bezigen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:13 schreef Forbry het volgende:
[..]
Precies. Dit is een teken van labiliteit, van gestoordheid (die je helaas heel erg veel in de 'bovenste lagen' tegenkomt). Dit heeft helemaal niks meer met het beoefenen van 'topsport' te maken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Eens, maar het blijft dus ijs. Als je inkomen er vanaf hangt blijft het altijd lastig om je tegen de VanNiewerks in deze samenleving uit te spreken, zeker als die dan wordt gedekt door een kliek die eromheen hangt. Maar we maken hopelijk stappen...quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:16 schreef Forbry het volgende:
De positieve noot is dat er beetje bij beetje nu meer een cultuur lijkt (?) te ontstaan waarbij men dit soort zaken - eindelijk - ook niet meer zo 'normaal' begint te vinden...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Bij Beau aan tafel werd gisteren even aangestipt dat de eerste eindredacteur van DWDD nu bij Jinek betrokken is. Er werd helaas niet heel doortastend op doorgevraagd, maar het was wel duidelijk dat Beau ongemak voelde en vond dat de kritiek op DWDD ook tot kritisch zelfonderzoek zou moeten manen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:11 schreef Forbry het volgende:
Wat mij betreft mogen ze hem nog heel hard gaan aanpakken en vooral ook dat kliekje eromheen nog (inclusief verantwoordelijken binnen de omroep). Wat dat laatste betreft zie ik nog maar heel weinig gebeuren?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik snap dat MvN deze keuze heeft gemaakt. Ik weet ook niet of er nog wel een andere keuze mogelijk was. In zóverre zijn we het eens, denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als jij naar jouw gevoel prima open geweest bent dan houdt het op. Mag jij je conclusies trekken maar waarom dan nog doorgaan met gesprekken?
Zijn wij het nou eens of niet?Tails tell tales![]()
Ik vond Janke Dekker heel sterk bij Beau ja. Al was ik het er niet helemaal mee eens dat zij MvN in zekere zin ook een slachtoffer noemde van de situatie nu omdat niemand bij BNN-VARA of andere binnen de kliek hem hebben aangesproken op zijn gedrag. Je kiest er immers zelf voor om een botte ongevoelige lul te zijn, en zijn reactie op dit alles doet me nu niet vermoeden dat hij over zeer veel zelfreflectie beschikt of er voor open staatquote:Op dinsdag 22 november 2022 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij Beau aan tafel werd gisteren even aangestipt dat de eerste eindredacteur van DWDD nu bij Jinek betrokken is. Er werd helaas niet heel doortastend op doorgevraagd, maar het was wel duidelijk dat Beau ongemak voelde en vond dat de kritiek op DWDD ook tot kritisch zelfonderzoek zou moeten manen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat gebeurt idd ook. Laten we zeggen dat er op zijn mínst sprake van is, dat iemand (de druk van) zijn functie (blijkbaar) niet aan kan en zodoende op díe grond al lang ontslagen had moeten worden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat ik ook wel persoonlijk heb meegemaakt is - en daarmee wil ik niets goed praten - dat mensen zich opwerken naar een dergelijke management rol binnen een organisatie en daar dan vervolgens helemaal niet mee om kunnen gaan. Die mensen veranderen vaak volledig van karakter en gaan met de spreekwoordelijke scepter lopen zwaaien en met het vingertje wijzen wanneer het fout gaat, maar nooit eens een positief woord zullen bezigen.Tails tell tales![]()
Andere keuze was mogelijk, maar dan had die moeten "beggen" (weet even de NL term niet). Snap wel dat die daar geen zin in heeft. Geloven of niet, klaar.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:22 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik snap dat MvN deze keuze heeft gemaakt. Ik weet ook niet of er nog wel een andere keuze mogelijk was. In zóverre zijn we het eens, denk ik."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
De eerste hoofdredacteur heeft eigenlijk de toon gezet.
Matthijs heeft het overgenomen. Voor het latten vallen van van de redacteuren door de hoofdredactie zorgt voor een onveilige omgeving. Je weet dan niet wat je aan elkaar hebt. Een schreeuwende beul en als groep 'troost' bijelkaar vinden werkt wat lekkerder de dan tussen 'mes in de rug stekers' te werken.![]()
Smekenquote:Op dinsdag 22 november 2022 10:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Andere keuze was mogelijk, maar dan had die moeten "beggen" (weet even de NL term niet). Snap wel dat die daar geen zin in heeft. Geloven of niet, klaar.Nou ja, daarin verschillen we dan misschien van mening. Ik had het wel fijn gevonden hem zich even 'erg nederig' te zien opstellen.
Tails tell tales![]()
Zwaar door het stof. Vergiffenis vragen. Dat is eigenlijk wat het volk wil zien.quote:Op dinsdag 22 november 2022 10:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Andere keuze was mogelijk, maar dan had die moeten "beggen" (weet even de NL term niet). Snap wel dat die daar geen zin in heeft. Geloven of niet, klaar.![]()
Ja sommigen kicken daarop jaquote:Op dinsdag 22 november 2022 10:34 schreef Forbry het volgende:
[..]
SmekenNou ja, daarin verschillen we dan misschien van mening. Ik had het wel fijn gevonden hem zich even 'erg nederig' te zien opstellen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Forum Opties Forumhop: Hop naar: