abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206481711
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Hij treuzelt niet en gaat meteen over tot actie

twitter

Na wat getouwtrek is het nu rond met Twitter en lijkt het nu toch te gebeuren:

twitter

Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?
pi_206481738
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 14:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Want incels kunnen niet wachten om weer eens advies te krijgen van een junk.
Als je een paar minuten de tijd hebt gaf deze korte introductie in Jordan Peterson me wel aardig wat nieuw inzicht wat ik nog niet wist. Wat vind jij er van?

“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_206481776

Ik kan me voorstellen dat de bezopen puberale manier waarop Musk zich profileert veel twijfel zal creeëren bij serieuzere instanties en users.

Hij geeft enerzijds zijn middelvinger richting het platform omdat hij het te duur heeft gekocht maar dit hele geklooi met Trump en zijn getroll hier kunnen uiteindelijk ook negatief uitpakken voor een serieuzer bedrijf als Tesla.

[ Bericht 35% gewijzigd door Beathoven op 28-10-2022 21:20:47 ]
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:15:58 #4
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206481796
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 20:16 schreef capricia het volgende: [..]

Ja. Zo'n platform heeft goede moderatie nodig. Als je advertentie inkomsten nodig hebt. Dan zit je ook nog met al die wetgeving overal. Zelfs in de VS wordt er het e.e.a. dus aan banden gelegd.
Ik heb nog niet gezien dat Musks doel bij Twitter is om wetgeving in landen te omzeilen of te negeren, waardoor het mogelijk wordt om strafbare zaken te plaatsen.

Wel dat bepaalde meningen niet omwille van persoonlijke voorkeuren worden geblokkeerd, ondanks dat ze niet in strijd zijn met de geldende wetten van een land. Maar goed, wellicht klopt dat niet.
pi_206481926
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb nog niet gezien dat Musks doel bij Twitter is om wetgeving in landen te omzeilen of te negeren, waardoor het mogelijk wordt om strafbare zaken te plaatsen.

Wel dat bepaalde meningen niet omwille van persoonlijke voorkeuren worden geblokkeerd, ondanks dat ze niet in strijd zijn met de geldende wetten van een land. Maar goed, wellicht klopt dat niet.
Hij heeft inderdaad en uiteraard gezegd zich aan de wetten te willen houden. Zou wat gek zijn als dat niet zo was.

Hij heeft ook bv. gezegd racisme niet toe te willen staan, wat dus verder gaat dan Amerikaanse wetgeving.

Hij lijkt zich ook niet zo goed te realiseren dat als hij zich aan Europese strengere wetgeving moet gaan houden, dat dit mogelijk van invloed is op welke berichten waar overal getoond zouden mogen worden. Ga je per gebied berichten dan modereren, waar Europa strenger is dan de VS? Het is echt een hoofdpijndossier, waar ik de indruk had dat hij zich dat begon te realiseren toen hij plots niet meer wilde. Maar goed, we zullen zien.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_206481932
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als je een paar minuten de tijd hebt gaf deze korte introductie in Jordan Peterson me wel aardig wat nieuw inzicht wat ik nog niet wist. Wat vind jij er van?

Het spijt me zeer, maar ik heb echt geen zin om nog meer tijd en energie in dat figuur te steken bovenop de tijd en energie die ik al in hem heb moeten steken omdat internet kennelijk vindt dat dat figuur overal moet opduiken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:26:03 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206481952
Niet alleen de directie is eruit gewipt, ook het voetvolk:

https://www.cnbc.com/2022(...)-possible-hoax-.html
a person who walked out of the company’s San Francisco headquarters and identified themselves as a data engineer there said they were just laid off.
pi_206481958
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het spijt me zeer, maar ik heb echt geen zin om nog meer tijd en energie in dat figuur te steken bovenop de tijd en energie die ik al in hem heb moeten steken omdat internet kennelijk vindt dat dat figuur overal moet opduiken.
Maar het is slechts een korte introductie.
pi_206481980
twitter

Aka Donald mag nog niet terug? of Alex Jones? of Tommy Robinson?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:30:20 #10
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_206482032
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:27 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Dat lijkt er wel te staan. Prima toch.
pi_206482101
quote:
[ twitter ]

Hij is niet dom, hij stelt een nieuw team samen, heel divers die alle beslissingen neemt.
Tot hij over een paar weken stronken is en er iets doordrukt.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:40:22 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:41:36 #13
236264 crew  capricia
pi_206482238
quote:
[ twitter ]

Las dat een aantal adverteerders er geen zin in hadden dat Trump weer terug zou komen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206482290
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hij lijkt zich ook niet zo goed te realiseren dat als hij zich aan Europese strengere wetgeving moet gaan houden, dat dit mogelijk van invloed is op welke berichten waar overal getoond zouden mogen worden. Ga je per gebied berichten dan modereren, waar Europa strenger is dan de VS? Het is echt een hoofdpijndossier, waar ik de indruk had dat hij zich dat begon te realiseren toen hij plots niet meer wilde. Maar goed, we zullen zien.
Denk dat ie ook nog wel spijt gaat krijgen van deze aankoop. Tesla en Space-X worden over het algemeen enorm gewaardeerd door het grote publiek. Zo af en toe deed Musk dan wel een domme uitspraak, maar daar kreeg hij puur persoonlijk kritiek op. Bij Twitter gaat het voortdurend gezeik worden op het bedrijf zelf en daar gaat Musk dan persoonlijk op aangesproken worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2022 21:44:54 ]
pi_206482291
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zijn de personeelskosten van Twitter? Als hij 75% eruit gooit, wat bespaart ie dan bijvoorbeeld per jaar?
Je kunt de gedachte lezen over hoeveel hij dan per medewerker verdient in zijn tekstberichten.

Kontkusser Jason Calacanis tekstte hem:
quote:
Back of the envelope ... Twitter revenue per employee : $ 5B rev / 8k employees = $ 625K rev per employee in 2021 Google revenue per employee : $ 257B rev / 135K employee = $ 1.9M per employee in 2021 Apple revenue per employee : $ 365B rev / 154k employees = $ 2.37M per employee in fiscal 2021
quote:
Twitter revenue per employee if 3k instead of 8k : $ 5B rev / 3k employees = $ 1.66m rev per employee in 2021 ( more industry standard )
Hij antwoordde:
quote:
Emphasized " Back of the envelope ... Twitter revenue per employee : $ 5B rev / 8k employees = $ 625K rev per employee in 2021 Google revenue per employee : $ 257B rev / 135K employee = $ 1.9M per employee in 2021 Apple revenue per employee : $ 365B rev / 154k employees = $ 2.37M per employee in fiscal 2021 "
quote:
Insane potential for improvement
Geplukt van https://muskmessages.com/d/34.html, maar als ultieme bron de discovery fase van het proces van Twitter tegen hem.
pi_206482348
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Las dat een aantal adverteerders er geen zin in hadden dat Trump weer terug zou komen.
Maar die adverteerders hebben wel zin in Ayatolla die al tal van jaren loopt te tweeten?
Iran diegene die Rusland helpt tegen Oekraine en Westen, waarom mag hij wel en the one who shall not be named niet?

twitter
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_206482399
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je kunt de gedachte lezen over hoeveel hij dan per medewerker verdient in zijn tekstberichten.

Kontkusser Jason Calacanis tekstte hem:
[..]
[..]
Hij antwoordde:
[..]
[..]
Geplukt van https://muskmessages.com/d/34.html, maar als ultieme bron de discovery fase van het proces van Twitter tegen hem.
Wat een rare metric om te gebruiken. Kan me voorstellen dat Twitter een leger aan laagbetaalde moderators heeft die dat cijfer omlaag duwen. Zal ook wel geen toeval zijn dat Facebook buiten die vergelijking gehouden is.
pi_206482474
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Denk dat ie ook nog wel spijt gaat krijgen van deze aankoop. Tesla en Space-X worden over het algemeen enorm gewaardeerd door het grote publiek. Zo af en toe deed Musk dan wel een domme uitspraak, maar daar kreeg hij puur persoonlijk kritiek op. Bij Twitter gaat het voortdurend gezeik worden op het bedrijf zelf en daar gaat Musk dan persoonlijk op aangesproken worden.
Ik hink zelf op twee gedachten. Echt iedereen haalt tegenwoordig nieuws, meningen, feiten, "feiten" van Twitter. Elk topic hier staat er vol mee. Belangrijke mensen plaatsen een tweet in plaats van een persbureau in te lichten, etc.

Dat geeft in principe enorm potentieel en macht. De vraag is dan hoe je succes meet. Of naja, hoe hij succes meet, I guess. Het is op zijn minst een belangrijke tool die heel, heel veel meningen kan beïnvloeden.
pi_206482492
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wat een rare metric om te gebruiken. Kan me voorstellen dat Twitter een leger aan laagbetaalde moderators heeft die dat cijfer omlaag duwen. Zal ook wel geen toeval zijn dat Facebook buiten die vergelijking gehouden is.
Ja eens, het is inderdaad nogal kort door de bocht. Misschien dat hij later ook nog wel een diepere analyse heeft uitgevoerd? Geen idee. Als het hoofdzakelijk op basis van de tekstberichten en verder instinct is, dan is het m.i. roekeloos.

Ik wil wel opmerken dat ook Google en Apple flink aan moderatie doen, maar inderdaad, het is niet praktisch de kern van hun business.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:58:53 #20
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206482519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij heeft inderdaad en uiteraard gezegd zich aan de wetten te willen houden. Zou wat gek zijn als dat niet zo was.

Hij heeft ook bv. gezegd racisme niet toe te willen staan, wat dus verder gaat dan Amerikaanse wetgeving.

Toch neem ik aan dat als je ergens 44 miljard dollar voor betaalt, je dat niet doet met de insteek: "Geinig, effe kijken wat ik ermee kan." Dat is gewoon onnoemelijk veel geld met heel veel risico, zelfs als je Elon Musk bent.

Misschien is het een faal van epische proporties, dat kan. Hij (en zijn team) zullen vast ook geen volledig uitgewerkt scenario hebben klaarliggen met alle mitsen en maren, een volledige 'roadmap' voor de volgende 10 jaar inclusief alle strategische opties, een oplossing of plan voor alle technische issues, etc. Het zal ook allemaal niet binnen een week zijn omgevormd naar zijn (eventueel beoogde) ideaalbeeld. Misschien gebeurt dat wel nooit en doet Twitter binnen de kortste keren een 'Myspaceje', en verdwijnt het volledig in de vergetelheid.

Wat ik op dit moment wel uiterst vermakelijk vind, zijn opinies zoals die van Nilay Patel, zoals @capricia in het vorige topic postte. Een van de redenen voor Musk om Twitter te kopen was het tegengaan van de Cancel Culture en ook voor sommigen onwelgevallige meningen (mits binnen de wettelijke kaders) de ruimte te bieden, ook als je het daar totaal niet mee eens bent.

De stuipreactie daarop is een dreigement dat hij op moet passen dat adverteerders en gebruikers niet weglopen, dat het daarom een fiasco of hel wordt, etc. Juist een van de redenen dat Musk Twitter heeft gekocht (het voorkomen dat een bedrijf of iemand gecanceld wordt door adverteerders weg te halen), wordt nu alsnog door die kerel als dreigement gebruikt tegen de overname. :') Hij bewijst eigenlijk zijn punt, lachwekkend.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:00:16 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206482547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 19:14 schreef Perrin het volgende:
Prima idee. Berichtjes uitwisselen is ook totaal niet high-tech, alternatieven zijn zo gebouwd.
Gewoon weer BBS'en of Usenet gebruiken waar het voor bedoeld was of we gaan weer IRC'en met zijn allen. O+
pi_206483052
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:47 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Maar die adverteerders hebben wel zin in Ayatolla die al tal van jaren loopt te tweeten?
Iran diegene die Rusland helpt tegen Oekraine en Westen, waarom mag hij wel en the one who shall not be named niet?

[ twitter ]
De reden dat de Ayatollah kan posten is dezelfde als waarom Trump "als president" nog kon posten. Men wilde de wereldpolitiek zichtbaar houden.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:40:02 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206483280
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gewoon weer BBS'en of Usenet gebruiken waar het voor bedoeld was of we gaan weer IRC'en met zijn allen. O+
Nooit mee gestopt B-)
pi_206483850
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:44:58 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206484213
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De reden dat de Ayatollah kan posten is dezelfde als waarom Trump "als president" nog kon posten. Men wilde de wereldpolitiek zichtbaar houden.
Trump was (ondanks dat hij nog maar een paar dagen had te gaan) nog steeds president toen zijn persoonlijke account werd geschorst. Daarnaast werden zijn tweets in de periode daarvoor al 'geflagged' als desinformatie, oproepen tot geweld, etc. De Ayatollah kon gewoon vrolijk zijn wens voor de vernietiging van Israël tweeten, niks aan de hand. Op meerdere accounts, in meerdere talen, zonder als geverifieerd account te zijn aangemerkt.

Het argument van Twitter, "de wereldpolitiek zichtbaar houden", voor het in stand houden van de Ayatollah-accounts (en de ontelbare accounts van reguliere gebruikers die allerlei hatelijke/gewelddadige boodschappen postten) i.t.t. dat van Trump, houdt vrijwel geen stand.
pi_206484434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:15 schreef Repentless het volgende:

[..]

Geef hem even een paar dagen, hij is nog maar net aangetreden :P
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:08:11 #27
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206484506
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geef hem even een paar dagen, hij is nog maar net aangetreden :P
Da's waar. :)
pi_206484561
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Trump was (ondanks dat hij nog maar een paar dagen had te gaan) nog steeds president toen zijn persoonlijke account werd geschorst. Daarnaast werden zijn tweets in de periode daarvoor al 'geflagged' als desinformatie, oproepen tot geweld, etc. De Ayatollah kon gewoon vrolijk zijn wens voor de vernietiging van Israël tweeten, niks aan de hand. Op meerdere accounts, in meerdere talen, zonder als geverifieerd account te zijn aangemerkt.

Het argument van Twitter, "de wereldpolitiek zichtbaar houden", voor het in stand houden van de Ayatollah-accounts (en de ontelbare accounts van reguliere gebruikers die allerlei hatelijke/gewelddadige boodschappen postten) i.t.t. dat van Trump, houdt vrijwel geen stand.J
Goh, een van de grootste klachten over Twitter was altijd dat ze met twee maten meetten als het om Trump ging, zaken waarvoor normale users een ban kregen mocht hij wel onder het mom van "nieuwswaardig" dus er werd wel degelijk onderscheid gemaakt, je moet niet doen alsof dat niet het geval was omdat Khamenei ook lelijke dingen tweette.

Ik vind het een PRIMA idee als iedereen exact gelijk behandeld zou worden, overigens, ik zie het niet gebeuren bij Musk maar ik zou het toejuichen
pi_206484742
Al eerder door @capricia gepost maar ik zal hem nog een keer hier posten, het is namelijk een enorm interessant artikel en geeft een heel interessante kijk op de materie en het mijnenveld wat Twitter is, en vooral waar het mis gaat:

quote:
Welcome to hell, Elon

You break it, you buy it.

Twitter is a disaster clown car company that is successful despite itself, and there is no possible way to grow users and revenue without making a series of enormous compromises that will ultimately destroy your reputation and possibly cause grievous damage to your other companies.

I say this with utter confidence because the problems with Twitter are not engineering problems. They are political problems. Twitter, the company, makes very little interesting technology; the tech stack is not the valuable asset. The asset is the user base: hopelessly addicted politicians, reporters, celebrities, and other people who should know better but keep posting anyway. You! You, Elon Musk, are addicted to Twitter. You’re the asset. You just bought yourself for $44 billion dollars.

The problem when the asset is people is that people are intensely complicated, and trying to regulate how people behave is historically a miserable experience, especially when that authority is vested in a single powerful individual.

What I mean is that you are now the King of Twitter, and people think that you, personally, are responsible for everything that happens on Twitter now. It also turns out that absolute monarchs usually get murdered when shit goes sideways.

https://www.theverge.com/(...)ms-speech-moderation
Er zijn nog wat saillante paragrafen over zaken doen in Duitsland als Tesla en Twitter baas zijn, ditto India om er maar eens twee te noemen.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:32:42 #30
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206484750
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Goh, een van de grootste klachten over Twitter was altijd dat ze met twee maten meetten als het om Trump ging, zaken waarvoor normale users een ban kregen mocht hij wel onder het mom van "nieuwswaardig" dus er werd wel degelijk onderscheid gemaakt, je moet niet doen alsof dat niet het geval was omdat Khamenei ook lelijke dingen tweette.

Ik vind het een PRIMA idee als iedereen exact gelijk behandeld zou worden, overigens, ik zie het niet gebeuren bij Musk maar ik zou het toejuichen
Heb je wat concrete voorbeelden van zaken die Trump wel mocht tweeten, maar waarvoor andere users een ban kregen?
pi_206484774
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Heb je wat concrete voorbeelden van zaken die Trump wel mocht tweeten, maar waarvoor andere users een ban kregen?
Nee. Er zijn legio artikelen over geschreven maar ik heb geen zin om die nu op te gaan zoeken, sorry.

Overigens begint het gelazer nu al, General Motors heeft zijn advertenties van Twitter gehaald en naar verluidt in tech kringen is het aantal account de-activaties op Twitter nogal aanzienlijk. Er worden al how to's gepubliceerd hoe je Tweets kan archiveren voordat je je Twitter account op slot gooit.

En Musk schiet al in de verdediging over Kanye West die weer op Twitter toegelaten is. Welcome to hell :D
pi_206484784
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het argument van Twitter, "de wereldpolitiek zichtbaar houden", voor het in stand houden van de Ayatollah-accounts (en de ontelbare accounts van reguliere gebruikers die allerlei hatelijke/gewelddadige boodschappen postten) i.t.t. dat van Trump, houdt vrijwel geen stand.
De man wilde een coup plegen in het land van Twitter zelf en is dus een week eerder verwijderd. Oh mijn hemel, wat erg.

De maatschappelijk beste oplossing zou wellicht een algoritme zijn waar mensen geconfronteerd worden met waarheden die ze liever niet zien. Dan vertrekt echter iedereen. Ik weet zo niet wat wel een goede oplossing zou zijn.

Aan de andere kant vind ik dat gelul over relevant zijn voor de wereldpolitiek van Twitter echt onzin. Alsof de ayatollah of Trump geen ander platform heeft om zich te uiten.
pi_206484788
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Er zijn legio artikelen over geschreven maar ik heb geen zin om die nu op te gaan zoeken, sorry.

Overigens begint het gelazer nu al, General Motors heeft zijn advertenties van Twitter gehaald en naar verluidt in tech kringen is het aantal account de-activaties op Twitter nogal aanzienlijk. Er worden al how to's gepubliceerd hoe je Tweets kan archiveren voordat je je Twitter account op slot gooit.

En Musk schiet al in de verdediging over Kanye West die weer op Twitter toegelaten is. Welcome to hell :D
“The bird is free”
Vakman pur sang
pi_206484816
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
“The bird is free”
Tja, inhoudsloze one liners zijn altijd leuk. Maar dit vogeltje lijdt 2 miljard per jaar verlies en dat is dan weer wat minder inhoudsloos.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:43:18 #35
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206484836
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, iedereen zou ook stoppen met WhatsApp omdat het door Facebook was overgenomen. Erg veel van gekomen. Die ad hoc-acties vind ik nooit zo interessant.

Over Kanye West geeft hij aan dat de beslissing al was genomen voordat hij aan het roer kwam. Is dat in de verdediging schieten?
pi_206484853
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, iedereen zou ook stoppen met WhatsApp omdat het door Facebook was overgenomen. Erg veel van gekomen. Die ad hoc-acties vind ik nooit zo interessant.

Over Kanye West geeft hij aan dat de beslissing al was genomen voordat hij aan het roer kwam. Is dat in de verdediging schieten?
Ja? Waarom denk jij dat hij zich daarover uitspreekt als het onbelangrijk is?
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:47:38 #37
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206484876
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja? Waarom denk jij dat hij zich daarover uitspreekt als het onbelangrijk is?
Waar zeg ik dat het onbelangrijk is? De vraag wordt hem gesteld, hij geeft er antwoord op.
pi_206485160
twitter
pi_206485352
Heeft Musk in het verleden niet eens aangegeven zelf politieke ambities te hebben? Dan is zoiets als Twitter in je bezit hebben best handig.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:19:12 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206485536
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 01:42 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt mij behoorlijk de kern te raken. Waarom je dat wespennest zou willen hebben is een terechte vraag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206485540
quote:
[ twitter ]
Dit lijkt mij behoorlijk de kern te raken. Waarom je dat wespennest zou willen hebben is een terechte vraag.
quote:
[ twitter ]
het
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:39:54 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206485548
https://www.theverge.com/(...)ms-speech-moderation
Are you ready to sit before Congress and politely decline to engage in their content capture sessions for hours on end?
Welcome to hell, Elon

================

Dit is van 2020 met toenmalige CEO Jack Dorsey en dit is wat Elon in meerdere landen staat te wachten, dat hij door meerdere regeringen op het matje wordt geroepen.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:42:32 #45
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206485555
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 08:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Invloed uitoefenen.

Ondertussen hoop ik dat er ook voor de gematigd linkse hoek nog ruimte blijft op het platform, tussen extreemlinks en extreemrechts die elkaar in de haren vliegen. En anders dat er een goed alternatief komt (en dat de mensen die ik graag volg niet verdeeld worden over een stuk of vier alternatieven).
pi_206485574
Musk heeft dus toch gekocht, al is het na wat lichte juridische drang.

Ik las Musk zijn motivatie om twitter te kopen: vraag me sterk af of twitter een extreem rechts bolwerk gaat worden:

iN het stuk zegt musk dat hij wil dat er minder extremisme ontstaat en juist meer midden. een marktplaats voor meningen. en niet dat iedere exermist zijn eigen wereld bubbel leeft (onthou musk is een extreem progressieve technocratische liberaal!, hij zou 100 jaar geleden vrijmetselaar zijn geweest) het feit dat ik veel usual suspects en zelfs ruslands trol ministers massaal proberen het narrratief te kapen zonder een visie document van musk te delen, spreekt weer boekdelen.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:53:09 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_206485586
Elon Musk had echt geen grote goeddoordachte plannen hoor, hij kondigde aan dat hij Twitter ging kopen toen hij een keer gedisst en hevig geratio'ed werd. Elon Musk is een impulsieve narcist die niet tegen kritiek kan. Toen hij het eenmaal aangekondigd had kon hij er niet meer onderuit, hoe hevig hij het ook probeerde. Want in tegenstelling tot armlastige Engelse duikers in Thailand, had Twitter genoeg geld om hem voor de rechter uit te kleden.

Hij zit nu met een molensteen dat al lang over zijn hoogtepunt heen is, en stelt plannen voor die dat proces alleen maar gaat versnellen. Dat artikel van the Verge is spot-on.

[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 29-10-2022 09:00:13 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:32:34 #48
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206485800
quote:
Behalve als je grappen maakt over Musk, natuurlijk.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:11:06 #50
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206486102
quote:

[..]

Ietsje te lang O-)
Korte samenvatting?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_206486252
quote:

[..]

Een linksgeoriënteerde comedian die een rant plaatst over Jordan Peterson. En wat moeten we hier precies mee?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206486352
Het ontslag van de Twitter directie is overigens niet goedkoop, naar verluid bedraagt de rekening ongeveer 120 miljoen dollar om de drie af te kopen.

quote:
Twitter bosses entitled to $120m in ‘golden parachute’ payouts

Compensation for fired executives adds to already hefty bill for Elon Musk’s debt-funded takeover

Twitter’s top executives will be entitled to “golden parachute” payouts worth more than $120m if removed as expected by the company’s new owner, Elon Musk.

Musk reportedly immediately removed the chief executive, Parag Agrawal, finance boss Ned Segal, and Vijaya Gadde, the head of legal, policy and safety, after closing the $44bn takeover of the social network company.

The debt-funded deal has become a costly exercise even for Musk, the world’s richest man, thanks to the value of his stake in electric car manufacturer Tesla, with bankers, advisers and lawyers all racking up significant fees.

Legal costs in particular are likely to have run into the tens of millions of dollars after Musk tried to terminate the deal with Twitter in July, arguing that the company had misled him over the number of bot accounts on the social network. After months of legal wrangling Musk agreed this month to continue with the deal.

https://www.theguardian.c(...)ars-payout-elon-musk
pi_206486378
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een linksgeoriënteerde comedian die een rant plaatst over Jordan Peterson. En wat moeten we hier precies mee?
Oh jee, linksgeoriënteerd joh? Ben ik er toch ingestonken.

Maar goed, het is een feitelijke uiteenzetting van iemand met een andere kijk op de wereld dan jij. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.
pi_206486391
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:47 schreef Tijger_m het volgende:
Het ontslag van de Twitter directie is overigens niet goedkoop, naar verluid bedraagt de rekening ongeveer 120 miljoen dollar om de drie af te kopen.
[..]

Ja, die lachen zich kapot. Een gigantische hoeveelheid geld om en niet onder Musk te werken en niet meer voor Twitter te werken… beter zal het niet worden.
pi_206486406
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het is een feitelijke uiteenzetting van iemand met een andere kijk op de wereld dan jij. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.
Feitelijk nog wel, hmm, hmm. En ik maar denken dat jij zo kritisch was met het uitkiezen van bronnen. Blijkt nu toch alweer voor de tweede keer binnen 48 uur dat die confirmation bias toch een stuk groter is dan je zelf lijkt te denken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206486417
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, die lachen zich kapot. Een gigantische hoeveelheid geld om en niet onder Musk te werken en niet meer voor Twitter te werken… beter zal het niet worden.
Voor je 40e binnen zijn voor de rest van je leven omdat je voor een bedrijf hebt gewerkt (Agrawal) is toch best een hele aardige prestatie, denk ik, dat doen hem niet zo gek veel na.
pi_206486427
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Feitelijk nog wel, hmm, hmm. En ik maar denken dat jij zo kritisch was met het uitkiezen van bronnen. Blijkt nu toch alweer voor de tweede keer binnen 48 uur dat die confirmation bias toch een stuk groter is dan je zelf lijkt te denken.
Ja, want jij lijkt te denken dat het erg uit maakt of iemand progressief is als die persoon temperatuur records publiceert van een organisatie als the national weather service en gebaseerd daarop met een bias de dagen telt sinds het laatste record.

Voor wat betreft dat filmpje worden feiten gepresenteerd en de meningen van Peterson eerlijk weergegeven. Daar worden verder, gebaseerd op de feiten, wel meningen bij gegeven, uiteraard.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 29-10-2022 11:08:06 ]
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:58:33 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206486434
quote:
[..]

Veel centjes maar slechts een druppel op de gloeiende plaat van de totale rekening voor Elon.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_206486460
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Voor je 40e binnen zijn voor de rest van je leven omdat je voor een bedrijf hebt gewerkt (Agrawal) is toch best een hele aardige prestatie, denk ik, dat doen hem niet zo gek veel na.
Ja, lekker voor ze. In algemene zij wmb wel echt belachelijk dat dat soort compensaties zo groot zijn tegenwoordig.
!Pas op mensen, dit is een linksgeoriënteerde mening, trap er niet in!
pi_206486472
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, lekker voor ze. In algemene zij wmb wel echt belachelijk dat dat soort compensaties zo groot zijn tegenwoordig.
!Pas op mensen, dit is een linksgeoriënteerde mening!
Het is compleet ridicuul in mijn opinie zeker gezien de staat van Twitters financieen.
pi_206486516
quote:
[..]

Die 120miljoen verdiend hij weer terug binnen 4 days 15 hrs 35 mins 23 secs.
Nou daar zal ie wakker van liggen.
pi_206486531
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:01 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
!Pas op mensen, dit is een linksgeoriënteerde mening, trap er niet in!
Tja, dat is natuurlijk de norm binnen de Amerikaanse tech-sector.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:10:02 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206486534
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:07 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Die 120miljoen verdiend hij weer terug binnen 4 days 15 hrs 35 mins 23 secs.
Nou daar zal ie wakker van liggen.
Ja, want Twitter is zo enorm winstgevend....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206486540
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Alles behalve natuurlijk, maar wie weet kan Musk het wel aan het draaien krijgen. Ik ben erg benieuwd wat hij allemaal van plan is in ieder geval
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:12:27 #66
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206486553
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alles behalve natuurlijk, maar wie weet kan Musk het wel aan het draaien krijgen. Ik ben erg benieuwd wat hij allemaal van plan is in ieder geval
Van zo'n egomane blaaskaak verwacht ik weinig goeds.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_206486596
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat is natuurlijk de norm binnen de Amerikaanse tech-sector.
Ja, het is tegenwoordig de norm helaas, ook binnen andere industrieën trouwens. Soms ook zelfs honderden miljoenen. Volstrekt bezopen als je het mij vraagt.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:18:41 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_206486598
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Van zo'n egomane blaaskaak verwacht ik weinig goeds.
Is blockchain niet goed?

Wie wil er niet dat een tweet twee uur duurt om gepost te worden en daarna nooit meer verwijderd kan worden.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206486616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het schijnt dat er eentje geëscorteerd is naar de uitgang. Met die blijheid zal het wel meevallen.
pi_206486629
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:21 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Het schijnt dat er eentje geëscorteerd is naar de uitgang. Met die blijheid zal het wel meevallen.
Is dat niet redelijk standaard daar dat er een beveiliger mee loopt bij ontslag?
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:23:52 #71
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206486633
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:21 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Geen wijntap meer op werk waar je niks hoeft te doen. ;(

Ach, die hebben morgen weer een ander luizenbaantje als ze willen.
Maar eerst even lekker het slachtoffer uithangen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_206486634
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:23 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Is dat niet redelijk standaard daar dat er een beveiliger mee loopt bij ontslag?
Mogelijk maar er werd vermeld dat het om 1 persoon ging.
pi_206486635
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, het is tegenwoordig de norm helaas, ook binnen andere industrieën trouwens. Soms ook zelfs honderden miljoenen. Volstrekt bezopen als je het mij vraagt.
Mwah, ze zoeken de beste van de beste, en daar zijn er niet veel van. Het is gewoon een vrij logisch mechanisme dat voor uitzonderlijke kwaliteiten/skills veel betaald wordt. Nu kun je natuurlijk de vraag stellen of de mensen die bij zulke tech bedrijven werken inderdaad uitzonderlijke skills hebben, maar je komt er in elk geval niet zomaar binnen.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:31:14 #74
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206486694
Twitter verwordt tot een soort 4chan -->
binnen no time komt er een nieuw social medium op -->
alle normale mensen (en wat woke-gekkies) vertrekken daarheen -->
de rechtsen stappen uiteindelijk ook over op het nieuwe medium 'want daar gebeurt het' -->
de rechtsen gaan zich weer zwakzinnig uiten en worden geband -->
de rechtsen gaan janken om censuur en klagen dat het niet eerlijk is.

U las het hier eerst.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:34:33 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206486727
Zou ook wel weer meevallen denk ik. 4chan was vooral ook obscuur, dus normale mensen zaten daar uberhaupt niet op.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:37:38 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206486746
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:31 schreef -XOR- het volgende:
de rechtsen stappen uiteindelijk ook over op het nieuwe medium 'want daar gebeurt het' -->

U las het hier eerst.
Mastodon is al trending
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206486786
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is compleet ridicuul in mijn opinie zeker gezien de staat van Twitters financieen.
Musk heeft het alleen gedaan omdat hij niet meer onder zn handtekening en gemaakte beloftes uitkon. Rechtszaken zouden duur en absoluut kansloos zijn geweest. Het is door een advocaat online al eens bestudeert en gegeven dat Musk alles via de media en twitter speelde was er voor alle argumenten om het niet te kopen wel een oud argument van m te vinden om het wel te doen.

Een van de domste dronken acties op hoog niveau van de afgelopen decennia. Twitter zwalkt en veel Tesla rijders kunnen afhaken omdat Musk zich slecht profileert. Alles wat er nu gebeurd is er eigenlijk zonder duidelijke strategische reden.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:44:51 #78
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206486792
530 medewerkers zijn m al gesmeerd in de afgelopen 3 maanden

https://arstechnica.com/t(...)ont-fire-75-of-them/

Google and Facebook have apparently been on a hiring binge of former Twitter employees.
They've scoped up about 30% of the pre takeover exodus according to the Guardian quoting Business Insider:

In a report compiled by Greg Larkin and Elizabeth Gafford by the invitation-only business membership network Punks and Pinstripes, around 530 employees have ditched the company in the last three months. The numbers reflect a 60% increase in the number of workers that left the company during the last quarter.

Nearly 30% of them went to work for Google or Meta, Business Insider reports. Others have gone on to work at other companies such as Pinterest, LinkedIn and TikTok.
pi_206486855
quote:
Aha, de schandpaal

Nu mag Musk die rol vertolken en zich met de wet en maatschappelijke vraagstukken ( :r) bezighouden.

Serieus. Als ondernemer die zijn leven wil wijden aan vooruitgang als Space X en Tesla moet je je niet met de norm, de wet en polcicies op een sociaal netwerk voor het gepeupel bezig willen houden. Schoenmaker blijf bij je leest.

En dat wilde hij ook helemaal niet. :')

Wens 'm in elk geval veel succes met z'n gekochte bergen afval.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:56:19 #80
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206486866
Musk helpt de mensheid wederom een stap vooruit _O_
Giftig platform overnemen, platform explodeert, minder gif.
Nu doorpakken en facebook, instagram en tiktok overnemen met dezelfde strategie en mensen worden weer een stukje menselijker _O_

Social media :')
pi_206486907
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, ze zoeken de beste van de beste, en daar zijn er niet veel van. Het is gewoon een vrij logisch mechanisme dat voor uitzonderlijke kwaliteiten/skills veel betaald wordt. Nu kun je natuurlijk de vraag stellen of de mensen die bij zulke tech bedrijven werken inderdaad uitzonderlijke skills hebben, maar je komt er in elk geval niet zomaar binnen.
Oh ik ben wel voor adequate beloning voor topmensen - hoewel ook dat tegenwoordig wmb te ver doorgeschoten is - maar bij ontslag tientallen miljoenen mee krijgen vind ik raar. Vaak is dat ontslag niet omdat ze het nou zo lekker gedaan hebben nog los van dat ik me afvraag of de geleverde prestatie wel in verhouding staat tot de compensatie.
pi_206486915
quote:

U las het hier eerst.
Je post wordt in elk geval meteen geliked door drie links en progressieve users. Maar waarom zou Twitter een soort 4chan worden? Dit blijft onduidelijk. Musk heeft namelijk aangegeven zeker niet alles te willen toelaten.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:19:16 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206487039
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je post wordt in elk geval meteen geliked door drie links en progressieve users. Maar waarom zou Twitter een soort 4chan worden? Dit blijft onduidelijk. Musk heeft namelijk aangegeven zeker niet alles te willen toelaten.
Omdat een bepaalde persoonlijkheidsstructuur zowel erg ontvankelijk is voor een Sterke Leider met een God-complex (Elon Musk dus zoals hij zich presenteert, maar in het verleden zijn er ook andere Sterke Leiders geweest) als voor gevoelens van xenofobie. Deze groep staat er nogal om bekend er online een zooitje van te maken.

Dat Musk niet alles wil toelaten had ik wel verwacht, hij is namelijk een groot fan en actief beoefenaar van cancel culture.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206487347
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omdat een bepaalde persoonlijkheidsstructuur zowel erg ontvankelijk is voor een Sterke Leider met een God-complex (Elon Musk dus zoals hij zich presenteert, maar in het verleden zijn er ook andere Sterke Leiders geweest) als voor gevoelens van xenofobie. Deze groep staat er nogal om bekend er online een zooitje van te maken.

Dat Musk niet alles wil toelaten had ik wel verwacht, hij is namelijk een groot fan en actief beoefenaar van cancel culture.
Dat is een interessante take. Maar in welke mate is Elon Musk en een 'Sterke Leider met een God-complex'? Als je interviews met hem kijkt komt hij eigenlijk best wel onzeker en enigszins sociaal ongemakkelijk over, verwoordt zichzelf ook altijd niet even sterk met het nodige gestotter. Musk is niets meer dan een ambitieuze entrepreneur die daar (of sommigen dit nu willen erkennen of niet) behoorlijk succesvol in is.

Het staat je natuurlijk vrij om allerlei bizarre theorieën over te verzinnen met concepten zoals xenofobie en cancel culture, maar dat lijken meer onderbuikgevoelens te zijn dan dat er ook maar iets van waarheid inzit.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:29:31 #85
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206487421
quote:

U las het hier eerst.
Twitter is nu toch een hele diverse wereld? Ik zit in een progressieve bubbel die nauwelijks doorbroken wordt. Nouja af en toe wel, maar blokkeer ik gewoon als dat iemand is die alleen maar reageert om te beledigen. Echter ga je naar de reacties van bijvoorbeeld een NOS twitter dan zie wel weer van alles, nouja van alles, vooral schreeuwende mensen. Rutte moeten optyfen (ik typ de nette versie) en alle buitenlanders het land uit en alle vaccins zijn massamoordwapens. Dat soort dingen blijven nu ook staan. Al zal er nu zeker wel een grens aanzitten als je mensen zou rapporteren voor bepaalde zaken.
Als Elon verstandig is dan blijft hij wel handhaven op doodbedreigingen en volkerenhaat. Het moet geen broedkamer zijn voor potentiële extremisten die gewelddadig gaan worden. Dan is het wel gedoomed. Oh en zou fijn zijn als iemand iets doet aan al die bots.
pi_206487576
quote:
80s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:56 schreef Mano_ het volgende:
Musk helpt de mensheid wederom een stap vooruit _O_
Giftig platform overnemen, platform explodeert, minder gif.
Nu doorpakken en facebook, instagram en tiktok overnemen met dezelfde strategie en mensen worden weer een stukje menselijker _O_

Social media :')
Minder giftig? Hmm...sinds gisteren is er een campagne van 4chan op Twitter om anti-semitische en racisitsche posts op Twitter te plaatsen omdat men op 4chan denkt dat dit het normaal zal zijn op Twitter. Het is maar wat je minder giftig en menselijker noemt, mischien dat wij die begrippen anders invullen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2022 14:10:47 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:14:01 #87
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206487632
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Minder giftig? Hmm...sinds gisteren is er een campagne van 4chan op Twitter om anti-semitische en racisitsche posts op Twitter te plaatsen. Het is maar wat je minder giftig en menselijker noemt, mischien dat wij die begrippen anders invullen.
Elon zal ze dankbaar zijn als daardoor normale mensen afhaken waarna veel adverteerders stoppen op dat platform Want dat is wel een risico van dat soort acties. Er blijven uiteraard adverteerders over, maar zoveel gaan advertenties van Trump hotels en MyPillow niet opleveren,
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:14:38 #88
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206487636
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 13:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Twitter is nu toch een hele diverse wereld? Ik zit in een progressieve bubbel die nauwelijks doorbroken wordt. Nouja af en toe wel, maar blokkeer ik gewoon als dat iemand is die alleen maar reageert om te beledigen. Echter ga je naar de reacties van bijvoorbeeld een NOS twitter dan zie wel weer van alles, nouja van alles, vooral schreeuwende mensen. Rutte moeten optyfen (ik typ de nette versie) en alle buitenlanders het land uit en alle vaccins zijn massamoordwapens. Dat soort dingen blijven nu ook staan. Al zal er nu zeker wel een grens aanzitten als je mensen zou rapporteren voor bepaalde zaken.

Als extreemrechts zo dominant wordt dat het alles weg drukt wordt het vervelend (als je dat zelf niet bent), maar het is wel gezond om ook dingen van buiten je eigen denkpatroon te zien. Het geeft een wat vollediger beeld van de wereld.

Over het algemeen zijn de mensen die ik volg niet heel rechts, maar er zitten er ook tussen die dat wel zijn, waar nog een beetje redelijk geformuleerde teksten uit komen.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:15:33 #89
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206487642
quote:

[..]
Minder giftig? Hmm...sinds gisteren is er een campagne van 4chan op Twitter om anti-semitische en racisitsche posts op Twitter te plaatsen omdat men op 4chan denkt dat dit het normaal zal zijn op Twitter. Het is maar wat je minder giftig en menselijker noemt, mischien dat wij die begrippen anders invullen.
Je vat m'n punt niet: naar de ondergang met dit soort nutteloze echo-platformen!
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:16:23 #90
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206487647
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:14 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Als extreemrechts zo dominant wordt dat het alles weg drukt wordt het vervelend (als je dat zelf niet bent), maar het is wel gezond om ook dingen van buiten je eigen denkpatroon te zien. Het geeft een wat vollediger beeld van de wereld.

Over het algemeen zijn de mensen die ik volg niet heel rechts, maar er zitten er ook tussen die dat wel zijn, waar nog een beetje redelijk geformuleerde teksten uit komen.
Gatverdamme, nuance :r
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 oktober 2022 @ 14:19:21 #91
3928 Ulx
pi_206487658
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:14 schreef Eightyone het volgende:

maar het is wel gezond om ook dingen van buiten je eigen denkpatroon te zien.
Dat heb ik als veertienjarige ook een keer proberen uit te leggen aan een winkelier toen hij me betrapte met een zooi spullen in mijn zakken. Dat het goed voor hem is dat zijn spullen niet alleen verkocht zouden worden maar ook zouden verdwijnen zonder dat er voor betaald wordt. Ter verbreding van zijn horizon. Die klootzak vond het onzin en haalde gewoon de politie erbij om mij te cancellen. Schandalig.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206487677
quote:

[..]
Dat is niets nieuws. Racisme tegenover blanke mensen werd bijvoorbeeld vrij acceptabel gevonden op Twitter of anti-semitische tweets als het om het conflict in het Midden-Oosten ging. En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen. Kortom, een perfecte gelegenheid voor Musk om een unanieme standaard te implementeren als het om dit soort walgelijke drek gaat.
pi_206487826
twitter
pi_206487895
Zo te zien heeft er wel al iemand aan de knoppen van Twitter gezeten. Krijg opeens allerlei Amerikaanse (MAGA) troep op mijn timeline.
Zelfs Kyle Rittenhouse en Scott Ritter staan er opeens tussen. :')
Ik volg dat helemaal niet, dus er is duidelijk al wat veranderd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206487921
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:58 schreef capricia het volgende:
Zo te zien heeft er wel al iemand aan de knoppen van Twitter gezeten. Krijg opeens allerlei Amerikaanse (MAGA) troep op mijn timeline.
Zelfs Kyle Rittenhouse staat er opeens tussen.
Bij mij is er niks veranderd zo te zien?!
pi_206487934
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Bij mij is er niks veranderd zo te zien?!
Dan begrijp ik echt niet waarom ik die MAGA lui op mijn timeline krijg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206487942
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan begrijp ik echt niet waarom ik die MAGA lui op mijn timeline krijg.
Staat er niet een reden boven? Iets als "xxx liked" "xxx retweeted" "<insert een topic>" "xxxx follows"
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:06:52 #98
3928 Ulx
pi_206487948
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Natuurlijk is het dat. Anders zou Musk een enorme eikel zijn door daar 44 miljard voor neer te leggen.
pi_206487962
quote:
Je kent Kyle kennelijk wel.

Krijg ook wel eens een tweet van iemand te zien alleen maar omdat ik iemand volg die dat account volgt, stond er dan boven. Kun je wegklikken.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:11:10 #100
236264 crew  capricia
pi_206487977
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Staat er niet een reden boven? Iets als "xxx liked" "xxx retweeted" "<insert een topic>" "xxxx follows"
Wat ik begrijp van die accounts zelf, is dat hun shadowban weg is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:12:00 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206487980
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Er staat niet zoiets bij?
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:15:42 #102
236264 crew  capricia
pi_206488005
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Er staat niet zoiets bij?
[ afbeelding ]
Hun shadow ban is weg.
Ze werden kennelijk altijd al wel geliked door mensen die ik volg. Maar nu komen ze op mijn timeline terecht. Nu zie ik hun tweets opeens.
Lees maar, meer mensen zien het, het zijn verbaasd:
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206488008
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat lijkt me een sterk verhaal:

twitter

Herinner je je nog toen Musk en Twitter eruit waren gekomen? Toen had je ook allemaal mensen die claimden unbanned te zijn en halleluja wat werkte Musk toch snel, maar dat was gewoon onzin.

Of het is een leugen van Musk, dat kan ook natuurlijk.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:17:22 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206488019
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Hun shadow ban is weg.
Ze werden kennelijk altijd al wel geliked door mensen die ik volg. Maar nu komen ze op mijn timeline terecht. Nu zie ik hun tweets opeens.
Lees maar, maar mensen zien het:
[ twitter ]
Je kunt ook die mensen ontvolgen eventueel of in de instellingen uitzetten dat je suggesties krijgt op basis van likes of wie iemand volgt.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:19:24 #105
236264 crew  capricia
pi_206488024
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Je kunt ook die mensen ontvolgen eventueel of in de instellingen uitzetten dat je suggesties krijgt op basis van likes of wie iemand volgt.
Dat weet ik. Maar er is dus al wat veranderd, lijkt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:19:24 #106
3928 Ulx
pi_206488025
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hij heeft zijn best gedaan de koop ongedaan te maken, dus ik denk dat hij doorheeft dat je er niet veel meer aan kan veranderen. Als gebruikers een MySpace actie uithalen als ze het niet meer leuk vinden is hij zijn geld kwijt.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:23:18 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206488043
twitter

Zo te zien wordt er wel gewoon gehandhaafd op dit soort drek. Denk dat het te vroeg is voor echte veranderingen, dat zal in de komende weken wel blijken. Hopelijk blijven ze dat ook wel doen op dit soort drek natuurlijk anders gaat het een moeilijke zaak worden.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:24:44 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206488048
:(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:25:24 #109
236264 crew  capricia
pi_206488055
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat lijkt me een sterk verhaal:

[ twitter ]

Herinner je je nog toen Musk en Twitter eruit waren gekomen? Toen had je ook allemaal mensen die claimden unbanned te zijn en halleluja wat werkte Musk toch snel, maar dat was gewoon onzin.

Of het is een leugen van Musk, dat kan ook natuurlijk.
Ja. Zou kunnen hoor. Geen idee.

Maar die Kyle schijnt dus nu opeens ook zichtbaar te zijn voor mensen die hem volgen (en die zijn tweets nu dus liken en retweeten, waardoor ie weer op mijn timeline komt). Mensen dachten dat hij nooit tweette, maar het kwam gewoon niet op hun timeline. En nu opeens wel.
En ook zijn aantal volgers schiet opeens omhoog. Echt vreemd allemaal.

https://twitter.com/OrMag(...)yOkpsXzuQFUk_GQ&s=19

https://twitter.com/drmic(...)NIU9ijyD7FNmnHQ&s=19

En ik zie meer van dit soort accounts.
Zo werkt shadowbanning dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206488082
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Zou kunnen hoor. Geen idee.

Maar die Kyle schijnt dus nu opeens ook zichtbaar te zijn voor mensen die hem volgen (en die zijn tweets dus liken en retweeten, waardoor ie weer op mijn timeline komt). Mensen dachten dat hij nooit tweette, maar het kwam gewoon niet op hun timeline. En nu opeens wel.
En ook zijn aantal volgers schiet opeens omhoog. Echt vreemd allemaal.

https://twitter.com/OrMag(...)yOkpsXzuQFUk_GQ&s=19

https://twitter.com/drmic(...)NIU9ijyD7FNmnHQ&s=19

Zo werkt shadowbanning dus.
Of hij was gewoon een tijdje niet actief en heeft een manier gevonden om wat aandacht te krijgen. Volgens Musk worden er voorlopig geen grote besluiten over moderatie en unbannen enzo en ik heb niet echt een goede reden daar aan te twijfelen. Zeker ook, omdat we dit al eerder zagen.
pi_206488092
quote:
Gezellige echochamber in wording.
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
JP heeft hetzelfde dilemma als Musk en Kanye West. Goed begonnen, maar tegenwoordig een explosief groot ego en nul zelfkritiek.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:30:25 #112
236264 crew  capricia
pi_206488093
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Of hij was gewoon een tijdje niet actief en heeft een manier gevonden om wat aandacht te krijgen. Volgens Musk worden er voorlopig geen grote besluiten over moderatie en unbannen enzo en ik heb niet echt een goede reden daar aan te twijfelen. Zeker ook, omdat we dit al eerder zagen.
Ik weet ook niet of wat minder shadowbanning onder 'de grote besluiten' valt (dit is geen unbannen van een user hè). En gezien zijn timeline tweette hij wel al.

Maar goed, jou valt niets op, bij jou is er niets veranderd in je timeline, begrijp ik? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:37:08 #113
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206488125
Heb alternatief gevonden, lijkt veelbelovend.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 15:38:15 #114
236264 crew  capricia
pi_206488132
twitter

Dus toch.
En Catturd (inmiddels bijna een miljoen volgers) daarvan is de shadowban ook opgeheven.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206488155
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 15:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet ook niet of wat minder shadowbanning onder 'de grote besluiten' valt (dit is geen unbannen van een user hè). En gezien zijn timeline tweette hij wel al.

Maar goed, jou valt niets op, bij jou is er niets veranderd in je timeline, begrijp ik? :D
Nee, als er al iets veranderd is bij mij is het dat ik ineens een keer AOC voorbij zie komen. Nu moet ik zeggen dat mijn lijst van mensen die ik volg op het moment volstrekt apolitiek is.

Wat betreft shadowbanning had je ook deze van een half jaar terug:
twitter

Maar gezien die andere tweet die je hierboven van hem post zal het dus wel zijn dat er inderdaad een aantal mensen unbanned zijn. Joost mag weten wat hij dan dubieuze redenen vindt?!

[ Bericht 13% gewijzigd door SnertMetChoco op 29-10-2022 15:47:25 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:07:00 #116
3928 Ulx
pi_206488354
Overigens is BlueSky net in in beta gegaan. Het gedecentraliseerde protocol van Twitter oprichter Jack Dorsey.

https://uk.finance.yahoo.(...)itter-050005805.html

quote:
Twitter founder Jack Dorsey's new Bluesky Social app is now accepting users for beta testing, and is set to launch "soon".

The highly anticipated social media project has been described as a rival to Twitter (TWTR) and is set to challenge existing social media platforms like Facebook (META), Instagram and Snapchat (SNAP).

On Tuesday, Bluesky announced the roadmap of its decentralised social network protocol, which will be the underlying code behind the app.

Importantly, it says user data will be free from governmental influence and controlled by users rather than commercialised by a corporation, a move which could revolutionise the personal data economy.

The app's code will allow user account data to be moved from platform to platform. Bluesky users will be able to use their account to log in to any social media account that adopts the new code. So a single account will give them access to all of their favourite social media.

Furthermore, the owners of those applications would not have control over Bluesky users' data.

In 2021 Dorsey said that blockchain was a way decentralised social networks could implement “open and durable hosting, governance, and even monetisation".

The crypto-sphere lit up with talk of a Twitter-backed decentralised social media platform, but on a closer look, the tech behind the new development will not sit on top of a blockchain.

On Thursday, Bluesky CEO Jay Graber tweeted: "I'm confident in our decision to not put social media content on a blockchain."

She added: "It's blockchain optional and blockchain agnostic. I personally wouldn't build a system that backs up your posts on-chain."

The development team described the app as a “protocol for large-scale distributed social applications that will allow for account portability, algorithmic choice, interoperability and performance".

Dorsey said Bluesky Social will be "a competitor to any company trying to own the underlying fundamentals for social media or the data of the people using it".

Dorsey said Twitter could also use the underlying structure of the protocol being designed. He added: “The goal is for Twitter to ultimately be a client of this standard".

Jack Dorsey responded to the question of whether Bluesky Social will be a competitor to Twitter. Photo: Twitter
The development of the new protocol will be conducted in the spirit of transparency and decentralisation.

When Dorsey launched the project he said: “The work must be done transparently in the open, not owned by any single private corporation, furthering the open and decentralised principles of the internet.”

The development team tweeted: "The AT Protocol is a new federated social network. It integrates ideas from the latest decentralised technologies into a simple, fast, and open network."

[...]

The new app could disrupt the world's multi-trillion-dollar data economy

If users are able to access social media platforms without handing over control of their data, this could have a big impact on the world's multi-trillion-dollar personal data economy.

In 2017 the World Economic Forum (WEF) valued the global data economy at $3tn (£2.65tn). A July 2022 policy report from Cambridge University found that data-driven firms based in the US alone were worth over $5tn.

According to the WEF, 2.5 quintillion bytes of data are produced every day, and 90% of all data that has ever been produced was created in the last two years.

The Bluesky move comes at a time of escalating conflict between the value of data and individual privacy and consent.

Interessante ontwikkeling.
pi_206488804
quote:
80s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 14:15 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Je vat m'n punt niet: naar de ondergang met dit soort nutteloze echo-platformen!
Oh, op die fiets. Ja, dan zie ik je punt en ben ik het met je eens :D
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:15:07 #118
3928 Ulx
pi_206488809
twitter

Grote voorstanders van vrijheid van meningsuiting. Om misbruik van het platform te voorkomen zien ze graag de echte namen van gebruikers.
pi_206488810
twitter
pi_206488870
quote:
Fake.
https://twitter.com/elonmusk?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2022 17:24:15 ]
pi_206488900
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 17:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Fake. Post dit soort onzin gewoon in BNW waar het thuishoort?

https://twitter.com/elonmusk?
dankje voor de opheldering. is dit ook al BNW? stokpaardje geloof ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door weetjewel5 op 29-10-2022 17:30:57 ]
pi_206488930
quote:
Als ik klik op @elonmusk vanuit de tweet staat er wel suspended, maar via jouw link niet... terwijl het beide dezelfde url is. Wtf?!
pi_206488941
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 17:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als ik klik op @:elonmusk vanuit de tweet staat er wel suspended, maar via jouw link niet... terwijl het beide dezelfde url is. Wtf?!
Blijkbaar is de ene letter in elon een i en in de echte link een L.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:30:51 #124
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_206488952
Hoe werkt hermelijnvlooierij met Elon Musk precies, zijn banden met het alom geprezen WEF kennende? Daar ben ik toch eens reuze benieuwd naar.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 17:53:35 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:00:36 #126
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206489204
twitter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206489232
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 17:53 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-aan-tweets-meegeven
Musk zet vaart achter vernieuwing Twitter: ’Straks ratings aan tweets meegeven’
Ja, en je krijgt ook PvP tweets. Oftewel Musk heeft weer lopen snuiven.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:11:02 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206489293
twitter
pi_206489409
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 18:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik word van, wie het dan ook is, die pleit voor een openbaar algoritme en vrijheids van meningsuiting wel "blij" ja. Wat extreem zeg.
Dat jij nou liever hebt dat er allerlei schimmige investeringsmaatschappijen en de Saudi's het beleid bepalen moet je helemaal zelf weten, ik prefereer dan Musk idd.

En dat hoeft dus niet, want daar heb ik libsofiktok voor, ik heb niet de hele dag de tijd om heel Tiktok af te speuren.
Ok, en hoe zit het dan met Musk en Saoedi's?
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:34:27 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206489490
https://www.platformer.news/p/elon-takes-over-twitter
On Friday, though, some engineers began to receive requests from Musk’s intermediaries. He would like to see the most recent software code that they had written, the engineers were told. And he would like them to print the code out and show it to him.

=============================

De Tesla engineers zijn 10x beter dan de engineers bij Twitter, dit is wel een snelle manier om te filteren wie ze willen houden. Als je de afgelopen tijd weinig productief bent geweest en tevens is de kwaliteit van je werk matig dan is het :W

De 530 mensen die de afgelopen 3 maanden ontslag al een andere baan hebben gevonden waren slim, dadelijk komen er 5000 mensen van Twitter bij die om dezelfde banen gaan concurreren.

=================
Edit: je hebt tegenwoordig AI die code kan schrijven. De Twitter engineers zullen moeten bewijzen dat ze een meerwaarde hebben

[ Bericht 8% gewijzigd door slashdotter3 op 29-10-2022 20:42:38 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:37:56 #131
3928 Ulx
pi_206489508
Musk liet doorschemeren dat hij er een betaalde service van wil maken. Dan kun je dus niet anoniem kritisch over bijvoorbeeld het Saoedische regime schrijven.
pi_206489547
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 17:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Grote voorstanders van vrijheid van meningsuiting. Om misbruik van het platform te voorkomen zien ze graag de echte namen van gebruikers.
Onder "misbruik" valt waarschijnlijk ook kritiek op SA... :')
pi_206489564
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 18:34 schreef slashdotter3 het volgende:
On Friday, though, some engineers began to receive requests from Musk’s intermediaries. He would like to see the most recent software code that they had written, the engineers were told. And he would like them to print the code out and show it to him.

De Tesla engineers zijn 10x beter dan de engineers bij Twitter, dit is wel een snelle manier om te filteren wie ze willen houden. Als je de afgelopen tijd weinig productief bent geweest en tevens is de kwaliteit van je werk matig dan is het :W

De 530 mensen die de afgelopen 3 maanden ontslag al een andere baan hebben gevonden waren slim, dadelijk komen er 5000 mensen van Twitter bij die om dezelfde banen gaan concurreren.

En dit geloof jij?
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 18:59:24 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206489760
Is er bekend voor hoeveel Musk er zelf in zit? Zie diverse tweets over andere investeerder (SA, een of andere crypto), in die rechtbank communicatie werden ook 2 sms'jes vermeld waarmee even $1,25 miljard werd binnengehaald.
pi_206489775
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 19:02 schreef tjoptjop het volgende:
Is er bekend voor hoeveel Musk er zelf in zit? Zie diverse tweets over andere investeerder (SA, een of andere crypto), in die rechtbank communicatie werden ook 2 sms'jes vermeld waarmee even $1,25 miljard werd binnengehaald.
27 miljard eigen geld en alleen recht.
Wat ik begreep
Vakman pur sang
pi_206489824
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 18:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
[..]
Ok, en hoe zit het dan met Musk en Saoedi's?
Ja beiden heb niet veel op met de vrijheid van meningsuiting.
pi_206489986
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 19:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
27 miljard eigen geld en alleen recht.
Wat ik begreep
Ok, dus rond de 17 miljard vreemd vermogen. Zal me niks verbazen als hij dat in een ochtendje bellen/sms'en opgehaald heeft :D
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:27:04 #139
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206490067
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 18:34 schreef slashdotter3 het volgende:

En dan weet iedereen dat je niet goed genoeg bent bevonden voor een berichtjesplatform. Nice.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:31:06 #140
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206490143
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 19:19 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ok, dus rond de 17 miljard vreemd vermogen. Zal me niks verbazen als hij dat in een ochtendje bellen/sms'en opgehaald heeft :D
ja of je nu 17.000 euro nodig hebt of 17.000.000.000 is niet veel verschil
is het zelfde aantal telefoontjes
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:52:45 #142
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206491203
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 20:25 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

🤣
Lol. Niet aan zijn voornaamwoorden, maar ook zijn vaccinaties in zijn bio.
Wat een ontiegelijke teringdebiel.
pi_206491233
twitter

Precies 3 jaar voor de aankoop van een bedrijfje dat volgens mij tamelijk afhankelijk is van advertisers.

Gebakken lucht, da's interessant...
Ik doe het ff rustig aan.
pi_206491418
quote:
[ twitter ]

[ twitter ]

🤣
_O-

Die tweede is satire natuurlijk. Hoewel ik vermoedens heb dan Schimmelpennick ook gewoon maar een act is.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:31:28 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:32:10 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206491824
quote:
[ twitter ]

[ twitter ]

🤣
:D
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:38:06 #148
236264 crew  capricia
pi_206491887
Hmm, dacht dat het wellicht aan mij lag, maar kennelijk valt het meer mensen op. Dat extreem rechts opeens meer aanwezig is op Twitter:

quote:
Banned British far-right figures return to Twitter within hours of takeover

Extreme group Britain First publishes series of anti-immigrant videos in first 24 hours after getting its new account.

SPOILER
https://www.theguardian.c(...)in-hours-of-takeover

En dan deze:
quote:
Some far-right accounts on Twitter saw surge in new followers, researchers say.

In the 24 hours before Elon Musk closed his deal for Twitter on Thursday, thousands of new accounts were created on the social media service and joined a broader surge of new followers for some of the platform’s most influential far-right accounts, according to research from Memetica, a digital investigations company
https://www.google.com/am(...)t-followers.amp.html
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206491919
twitter
pi_206491953
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 21:40 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
_O-
zeker een far right account..
pi_206492239
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 21:38 schreef capricia het volgende:
Hmm, dacht dat het wellicht aan mij lag, maar kennelijk valt het meer mensen op. Dat extreem rechts opeens meer aanwezig is op Twitter:
[..]

En dan deze:
[..]
Extreemlinks begint maar hun eigen twitter.

twitter
pi_206492289
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 22:02 schreef Nober het volgende:

[..]

[ twitter ]
Waarom voel je de neiging om te reageren met iets over extreem-links bij een post over extreem-rechts, dat betreft jou toch niet?
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:16:20 #153
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_206492472
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 22:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Waarom voel je de neiging om te reageren met iets over extreem-links bij een post over extreem-rechts, dat betreft jou toch niet?
Men is verworden tot een soort politieke copycat van Snollebollekes. Elke vorm van ratio is verdwenen, het vermogen tot nadenken en begrijpen is spoorloos. Het is iedere dag, op alle momenten links en rechts. Er hoeft maar het minste of geringste te gebeuren op deze wereld en dan gaan ze weer, met z'n allen, springend van links naar rechts, ook al zijn de meesten daar fysiek niet toe instaat.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 23:55:30 #154
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206494187
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]

En dan deze:
[..]
Dat lijkt me niet zo vreemd. Als bepaalde accounts of content binnen de kortste keren (handmatig dan wel automatisch) werden geband op subjectieve gronden vanuit Twitter en men vermoedt dat dat nu minder snel gebeurt, snap ik dat ze direct proberen om weer actief te worden.
  zondag 30 oktober 2022 @ 00:01:13 #155
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206494235
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 22:16 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Men is verworden tot een soort politieke copycat van Snollebollekes. Elke vorm van ratio is verdwenen, het vermogen tot nadenken en begrijpen is spoorloos. Het is iedere dag, op alle momenten links en rechts. Er hoeft maar het minste of geringste te gebeuren op deze wereld en dan gaan ze weer, met z'n allen, springend van links naar rechts, ook al zijn de meesten daar fysiek niet toe instaat.
Prachtig geschreven
pi_206494421
quote:
[ twitter ]

[ twitter ]

🤣
Ze hebben gewoon gelijk imho. Net als dat het problematisch is dat praktisch de gehele Nederlandse geschreven pers in handen is van 2 Belgische families.

De extreem rijken hebben veel te veel invloed, van politiek lobby'en tot de pers. En of dat nu progressief of conservatief is maakt geen reet uit.
  zondag 30 oktober 2022 @ 06:50:25 #157
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206495322
https://www.reddit.com/r/(...)rint_out_their_last/
Twitter engineers asked to print out their last 30-60 days of code. And to be ready for pairings with Musk

twitter

twitter

[ Bericht 13% gewijzigd door slashdotter3 op 30-10-2022 07:10:12 ]
pi_206495382
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 06:50 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)rint_out_their_last/
Twitter engineers asked to print out their last 30-60 days of code. And to be ready for pairings with Musk

[ afbeelding ]

[ twitter ]
[ twitter ]
Je zou maar een trol als baas hebben. :')
pi_206495453
quote:
[ twitter ]

[ twitter ]

🤣
Sander Schimmelpenninck is zelf de grootste autoritaire troll die ik ken op Twitter, in 10 jaar tijd ben ik nog nooit door iemand geblokkeerd, maar 1 opmerking bij mijnheer en je hebt een ban te pakken. En dan zelf dit soort dingen roepen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206495463
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 07:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Je zou maar een trol als baas hebben. :')
Het is ook compleet nutteloos, naar mijn weten is Musk geen software Engineer, dus de code die hij te zien krijgt is volledig abacadabra, als hij dan toch wil spreken met developers dan zou hij beter andere zaken kunnen vragen.
pi_206495465
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 07:33 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Je zou maar een trol als baas
hebben. :')
- Trump verbannen??? Haha dan koop ik twitter wel over en haal ik hem terug!!! Ben miljardair
- Hier is het roekeloze bod (bluf voor de bühne) Ik ga twitter succesvoller maken, hoe dan ook
-kut, stap te ver gegaan..eh twitter zit vol met bots, kut.. ik wil me op SpaceX concentreren, eh.. nee ga t toch niet doen.
-[rechtsgang onmogelijk, alles is al beklonken]
-Dan moet t maar.

Hij komt binnen als 'chief twit' / 'chief idioot', gaat bijna iedereen ontslaan, haalt oude berichten terug, gaat aan een kant van een politieke stroming staan en er zijn geruchten over een betaalservice.

Alle ingredienten voor een mega succes dit.

Ik realiseer me dat Musk rijk is en alles kan doen maar dit gaat z'n eerste publiekelijke flop worden.
pi_206495511
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is ook compleet nutteloos, naar mijn weten is Musk geen software Engineer, dus de code die hij te zien krijgt is volledig abacadabra, als hij dan toch wil spreken met developers dan zou hij beter andere zaken kunnen vragen.
Is volgens hem humor, terwijl hij de helft van het personeel volgende maand gaat ontslaan.
  zondag 30 oktober 2022 @ 08:21:03 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206495513
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:05 schreef raptorix het volgende:

:?
https://www.google.com/search?q=elon+musk+programming+skills
He is a self-taught programmer and while his programming skills may not be as proficient as the top programmers, yet, he knows Java, Python, C, Pearl, Shell, ML stacks, and wrote OpenAI libraries.

Hij maakte al videogames op z'n 10e
pi_206495554
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:21 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
:?
https://www.google.com/search?q=elon+musk+programming+skills
He is a self-taught programmer and while his programming skills may not be as proficient as the top programmers, yet, he knows Java, Python, C, Pearl, Shell, ML stacks, and wrote OpenAI libraries.

Hij maakte al videogames op z'n 10e
Ah suf, ik haalde hem met iemand anders door de war(Peter Thiel), maar dan nog vind ik het vrij zinloos, het geeft op zijn best een kleine indruk over de code kwaliteit, maar deze is bij dit soort organisaties prima, andere vragen zouden beter werken.
pi_206495595
-Twitter kon al niet meer echt groeien. Er zat geen potentie meer in.

- De enige manier om het schip op koers te houden was om de "grote gemene deler" qua gebruikers tevreden te houden en geen onrust te creeeren " bij die groep".

- Gegeven de rek eruit was zou men het maar graag in de verkoop zetten. Maar wel met winst en Musk ging een paar slagen in de rondte.

Ik gooi mijn stuiver aan de kant van het zinkende schip.
pi_206495635
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:37 schreef Beathoven het volgende:

- De enige manier om het schip op koers te houden was om de "grote gemene deler" qua gebruikers tevreden te houden en geen onrust te creeeren " bij die groep".

- Gegeven de rek eruit was zou men het maar graag in de verkoop zetten. Maar wel met winst en Musk ging een paar slagen in de rondte.

Volgens mij wil je meer dat het een zinkend schip is dan dat het een zinkend schip is.
pi_206495763
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:46 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Volgens mij wil je meer dat het een zinkend schip is dan dat het een zinkend schip is.
we spreken elkaar weer over een paar jaar.
  zondag 30 oktober 2022 @ 09:12:36 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206495783
Er is haast bij, iedereen die voor 1 nov eruit getrapt wordt krijgt geen stock grants wat miljoenen gaat schelen in de kosten.

Morgen is de laatste dag en gaat een slachting worden waar duizenden mensen gekickt gaan worden. Dat wordt een lopende band werk waar elke medewerker moet uitleggen wat zijn meerwaarde is voor het bedrijf. Dan einde vd dag krijgen alle mensen tegelijkertijd te horen of ze mogen blijven.

https://www.nytimes.com/2(...)yoffs-musk-jobs.html
The layoffs at Twitter would take place before a Nov. 1 date when employees were scheduled to receive stock grants as part of their compensation. Such grants typically represent a significant portion of employees' pay. By laying off workers before that date, Mr. Musk may avoid paying the grants, though he is supposed to pay the employees cash in place of their stock under the terms of the merger agreement.

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 30-10-2022 12:55:55 ]
pi_206495834
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 08:37 schreef Beathoven het volgende:

twitter wordt een soort van seizoenswinkeltje, waarneer bepaalde grote gebeurtenissen gepland staan, zoals verkiezingen VS, dan zullen verkoop van advertenties exploderen, en daarna weer afzwaken.

- ondanks de leiders van Rusland, Iran, North-Korea en china massaal gebruik maken van Twitter, heeft 90% uit die landen zelf geen toegang tot twitter en anders heel beperkt.

musk zijn vrije marktplein van ideeen, is vooral een amerikaans en klein beetje westers speeltuin, met leiders van landen als uit Iran. Maar die vrije en eerlijke speeltuin is al onvrij en corrupt doordat dus vijandelijke overheden (rusland bv) hun onzin mogen spuien en vrij toegang hebben, maar onze informatie en manier van denken niet vrij toegang hebben in die landen. Dit is direct een scheve verhouding en daardoor een zeer onbetrouwbaar geheel. Als Musk echt een marktplein wil vrije ideeen, dan zal hij dit stuk aan moeten kaarten, openlijk.

de oplossing van China en rusland is duidelijk, ontneem het volk van het westen hun vrijheden en laat een elite alleen toe op het forum..... Als musk dit wil, gaat hij dat eerlijk uitspreken?
pi_206495879
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 09:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
we spreken elkaar weer over een paar jaar.
Prima.
pi_206495883
Veel bots lijken verdwenen te zijn. Was dit misschien gewoon n instelling van die woke activisten bij Twitter.
  zondag 30 oktober 2022 @ 10:03:22 #172
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 30 oktober 2022 @ 10:13:04 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206496218
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 22:02 schreef Nober het volgende:

[..]

[ twitter ]
Schijnbaar is er nu ineens een enorme interesse in het nieuwe project van Jack Dorsey genaamd 'BlueSky', dat moet dan de uitkomst gaan worden voor veel links en progressief georiënteerden. Het is wel bijzonder om te zien dat sommigen van hen gewoon niet kunnen functioneren als er een online ruimte als deze niet wordt ingedeeld naar de door hun geprefereerde normen, waarden en bijkomende regels.

Stel je immers voor dat je een social media platform zou hebben met een unanieme standaard en regels die 'across the board' gelden. Zelfs dat is al een burg te ver. Immers, neutraliteit voelt voor sommigen van deze groep als oneerlijk en niet rechtvaardig. Vooral natuurlijk met het oog op vermeend onderdrukte minderheden.
pi_206496598
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Schijnbaar is er nu ineens een enorme interesse in het nieuwe project van Jack Dorsey genaamd 'BlueSky', dat moet dan de uitkomst gaan worden voor veel links en progressief georiënteerden. Het is wel bijzonder om te zien dat sommigen van hen gewoon niet kunnen functioneren als er een online ruimte als deze niet wordt ingedeeld naar de door hun geprefereerde normen, waarden en bijkomende regels.

Stel je immers voor dat je een social media platform zou hebben met een unanieme standaard en regels die 'across the board' gelden. Zelfs dat is al een burg te ver. Immers, neutraliteit voelt voor sommigen van deze groep als oneerlijk en niet rechtvaardig. Vooral natuurlijk met het oog op vermeend onderdrukte minderheden.
Wederom mooi verwoord!
Het witte huis en haar online adoratie team is ook volledig in paniek op dit moment omdat je in Amerika tweets kan raten/notes kan toevoegen. Dus Biden kan vanaf dit moment op zijn leugens betrapt worden dankzij het rating/note systeem.

SPOILER
Helaas is Birdwatch hier nog niet beschikbaar. Ik wil ook Rutte's tweets kunnen raten/notes toevoegen of het waardevol is of niet.

En waarom Jack Dorsey geadoreerd wordt is wel duidelijk, dat is hun HELD. Als hij dan met een app komt is het bij voorbaat al goedgekeurd.
quote:
US Senators said Thursday they would subpoena the CEO of Twitter for election interference after social media users were blocked from posting an article with leaked emails allegedly proving links between former VP Joe Biden and a Ukrainian energy firm.

"This is election interference, and we're 19 days out from an election," Senator Ted Cruz said, adding that the Senate Judiciary Committee would vote next week to subpoena Jack Dorsey.

The subpoena would force Dorsey to testify and "explain why Twitter is abusing their corporate power to silence the press," Cruz said.
  zondag 30 oktober 2022 @ 11:17:14 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_206496684
twitter

Oh God wat een debiel is het toch. Een keer zijn vaders slavengeld goed geïnvesteerd in een online betaling startup en dan twintig jaar als een kip zonder kop rond kunnen rennen.

Hij kon een paar miljoen betalen maar nu worden het waarschijnlijk weer honderden miljoenen, gevolgd door mogelijk weer eruit gegooid te worden.
  zondag 30 oktober 2022 @ 11:19:51 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206496700
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:17 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Oh God wat een debiel is het toch. Een keer zijn vaders slavengeld goed geïnvesteerd in een online betaling startup en dan twintig jaar als een kip zonder kop rond kunnen rennen.

Hij kon een paar miljoen betalen maar nu worden het waarschijnlijk weer honderden miljoenen, gevolgd door mogelijk weer eruit gegooid te worden.
Deze post komt behoorlijk gefrustreerd over. En welk 'slavengeld' heb je het eigenlijk over?
pi_206496717
quote:
[ twitter ]

Ik schik toch wel als ik dit soort extreem gefrustreerde posts leest vanuit de establishment. Wat een woede de afgelopen dagen overal. Het is zijn bedrijf, hij kan er mee doen wat ie wil. Deal with it.
Die miljoentjes betaald hij wel.
  zondag 30 oktober 2022 @ 11:24:50 #178
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206496735
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deze post komt behoorlijk gefrustreerd over. En welk 'slavengeld' heb je het eigenlijk over?
Ziedende mensen gewoon negeren.
  zondag 30 oktober 2022 @ 11:25:43 #179
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206496749
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:21 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Ik schik toch wel als ik dit soort extreem gefrustreerde posts leest vanuit de establishment. Wat een woede de afgelopen dagen overal. Het is zijn bedrijf, hij kan er mee doen wat ie wil. Deal with it.
Tja, er wordt aan de woke-progressieve safe space gesleuteld. Nou ja, sterker nog, die is overgenomen door iemand die niet het gewenste gedachtegoed met bijkomende dogma's omarmd. Het is duidelijk te merken dat dit bij sommigen tot veel woede leidt in combinatie met een schrikbarende haat jegens de persoon Musk.

Deze kekke meme vat het goed samen:

zondag 30 oktober 2022 @ 11:26:10 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_206496756
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:09 schreef epicbeardman het volgende:
En waarom Jack Dorsey geadoreerd wordt is wel duidelijk, dat is hun HELD. Als hij dan met een app komt is het bij voorbaat al goedgekeurd.
Dorsey, de tech libertarier die Tulsi Gabbard gesponsord heeft en een speciale uitzondering voor Trump maakte zodat die vier jaar lang de Twitter regels mocht overtreden? Ja links Amerika loopt met hem weg.
  zondag 30 oktober 2022 @ 11:27:54 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_206496776
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:19 schreef HowardRoark het volgende:
Wat een domme vraag.

quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:21 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Elon Musk was al een narcistische debiel lang voordat hij Twitter kocht.
  zondag 30 oktober 2022 @ 11:31:06 #182
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206496815
Ik vind toch dat je Musk wat meer krediet moet geven. SpaceX, Starlink en natuurlijk Tesla. Helemaal die laatste, dat zou toch tenminste een paar bonuspunten moeten scoren bij de progressieve medemens. Zelfs de 'slay queen' van Amerikaanse Links, AOC, heeft een Tesla voor haar deur staan. Zo goed voor het klimaat!11!!
pi_206496827
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:31 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind toch dat je Musk wat meer krediet moet geven. SpaceX, Starlink en natuurlijk Tesla. Helemaal die laatste, dat zou toch tenminste een paar bonuspunten moeten scoren bij de progressieve medemens. Zelfs de 'slay queen' van Amerikaanse Links, AOC, heeft een Tesla voor haar deur staan. Zo goed voor het klimaat!11!!
Tesla is niet opgericht door Musk (kwam ik ook pas net achter ;) )
  zondag 30 oktober 2022 @ 11:33:56 #184
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206496853
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Tesla is niet opgericht door Musk (kwam ik ook pas net achter ;) )
Klopt, maar het bedrijf is natuurlijk onder hem wel groot geworden. Hij is de man achter het succes van Tesla.
pi_206496894
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt, maar het bedrijf is natuurlijk onder hem wel groot geworden. Hij is de man achter het succes van Tesla.
Door het verkopen van groene tickets.
pi_206496897
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:27 schreef speknek het volgende:

[..]
Wat een domme vraag.
[..]
Elon Musk was al een narcistische debiel lang voordat hij Twitter kocht.
Paar jaar geleden was Elon Musk nog een held toen hij niet publiekelijk uitkwam dat hij niet democratisch stemt. Toen had @Starhopper zelfs nog een Elon Musk usericon. Toen dacht iedereen nog dat hij met de democraten wegliep omdat hij groene bedrijven had.

Alleen omdat hij constateert wat gaande is op social media, denk aan het verbannen van Babylon Bee om een satirisch artikel die te veel democratische mensen kwetste. Election interference door Twitter/Facebook/Youtube/Google en de searchengines.

Er zijn nog zo veel filmpjes over Biden of Clinton's shadowbanned op youtube, de enige manier dat je ze kan vinden is dat je de exacte titel zou invullen van de video.

Ook de nieuwsalgoritmes op je telefoon die het nieuws laten zien hebben politieke voorkeur dankzij mensen bij Alphabet/Meta of waar dan ook. Online is 1 grote hivenest van propaganda. Websites worden verwijderd in de searchengines.
Elke scheet die Trump liet was tijdens zijn presidentschap te zien. Al die lachwekkende beelden van Biden afgelopen jaren kom je niet tegen of ook maar iets slechts over Biden.
Journalisten zijn tegenwoordig ook activisten met een politieke bias.

Whoho, de "rechtse" mensen hebben eindelijk een overwinning hoor, Twitter is het enige medium wat nu onafhankelijk is gelukkig. Alles eromheen is nog reeds zo corrupt als de pest.
pi_206496919
quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:40 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Paar jaar geleden was Elon Musk nog een held toen hij niet publiekelijk uitkwam dat hij niet democratisch stemt. Toen had @:Starhopper zelfs nog een Elon Musk usericon. Toen dacht iedereen nog dat hij met de democraten wegliep omdat hij groene bedrijven had.

Alleen omdat hij constateert wat gaande is op social media, denk aan het verbannen van Babylon Bee om een satirisch artikel die te veel democratische mensen kwetste. Election interference door Twitter/Facebook/Youtube/Google en de searchengines.

Er zijn nog zo veel filmpjes over Biden of Clinton's shadowbanned op youtube, de enige manier dat je ze kan vinden is dat je de exacte titel zou invullen van de video.

Ook de nieuwsalgoritmes op je telefoon die het nieuws laten zien hebben politieke voorkeur dankzij mensen bij Alphabet/Meta of waar dan ook. Online is 1 grote hivenest van propaganda. Websites worden verwijderd in de searchengines.
Elke scheet die Trump liet was tijdens zijn presidentschap te zien. Al die lachwekkende beelden van Biden afgelopen jaren kom je niet tegen of ook maar iets slechts over Biden.
Journalisten zijn tegenwoordig ook activisten met een politieke bias.

Whoho, de "rechtse" mensen hebben eindelijk een overwinning hoor, Twitter is het enige medium wat nu onafhankelijk is gelukkig. Alles eromheen is nog reeds zo corrupt als de pest.
Trump woonde zowat op twitter, Biden niet. Hierdoor is zichtbaarheid op social media niet te vergelijken.
pi_206496924
quote:
[ twitter ]

De enigen die bij Twitter juichen zijn de CEO's en andere stafleden.

Musk z'n overname is het equivalent van iemand die in een bezopen nacht een krabbeltje zet.

Er komen lijken uit de kast, hij is op koers om de grootste middenmoot qua stabiele gebruikers weg te jagen en wanneer hij de kleine luidschreeuwende groep privatiseert dan is het einde daar.

Wat extreem rechts en de rechtse "filosoof" vergeet is dat zij graag reactie zien op hun actie. En als je een echokamer maakt krijg je geen reactie, en is de lol eraf. Truth social werkte niet omdat het precies dat was.

Stel dat iedereen die nog over is daar over een aantal jaren unaniem Donald Trump prijst, dan is het "spel" van tegengeluid ontvangen weg en begint de verveeldheid toe te slaan.
pi_206496970
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Trump woonde zowat op twitter, Biden niet. Hierdoor is zichtbaarheid op social media niet te vergelijken.
Gaat niet om zijn Tweets van Biden, maar van alle demente uitspraken, het verdwalen op video, taco opmerkingen tegen latino community, Maar hoe kan jij dat weten, als de MSM het niet laat zien? Honderden voorbeelden staan in US topic in BNW, wantja. Mainstream mag dat niet worden gezien i.v.m. politieke voorkeur van *kuch* journalisten tegenwoordig.

Elon heeft met Twitter 1 medium overgenomen die straks geen politieke bias heeft. Dat moet iedereen fijn vinden toch?

NOS probeerde afgelopen dagen ook Elon al weer aan Rusland(want alles uit Rusland is bad,mkay) enzo te linken. Echt kansloos die "journalisten" die zijn net zo gefrustreerd als gebruikers hier in dit topic.
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:03:20 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_206497159
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:48 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Gaat niet om zijn Tweets van Biden, maar van alle demente uitspraken, het verdwalen op video, taco opmerkingen tegen latino community, Maar hoe kan jij dat weten, als de MSM het niet laat zien? Honderden voorbeelden staan in US topic in BNW, wantja. Mainstream mag dat niet worden gezien i.v.m. politieke voorkeur van *kuch* journalisten tegenwoordig.

Elon heeft met Twitter 1 medium overgenomen die straks geen politieke bias heeft. Dat moet iedereen fijn vinden toch?

NOS probeerde afgelopen dagen ook Elon al weer aan Rusland(want alles uit Rusland is bad,mkay) enzo te linken. Echt kansloos die "journalisten" die zijn net zo gefrustreerd als gebruikers hier in dit topic.
1. En toch hebben we al die dingen gezien, rara politiepet.

2. Een medium zonder politieke bias is niet mogelijk. Al was het maar omdat door alternatieve-feiten-rechts de waarheid gepolitiseerd is. (En omdat libertarisme ook een politiek standpunt is.) Noemde jij jezelf vroeger niet WAARHEID?

3. Rusland probeerde zichzelf aan Musk te linken (en Musk aan Rusland, het moet gezegd).
pi_206497169
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Even voor de helderheid.

Ik ben een fan van "de ondernemer" Musk als het over progressieve bedrijven als Tesla en SpaceX gaat. Als hij een project als Mars terraformen wil opzetten moet hij daar al zn kostbare tijd aan kunnen toewijden. En niet ineens patat gaan bakken. Want dat project is een factor 10 belangrijker voor de mensheid dan een politiek spel.

En dan is via een dronken move pro-actief bezig gaan met een enorm politiek getint sociaal netwerk niet hetgeen dat je er bij moet gaan doen.

Nu is de focus namelijk niet op de ondernemer, maar op de persoon. Hij kon z'n Zuid Afrikaanse achtergrond en politieke voorkeur (Maga Republikein) verbergen bij Tesla en SpaceX omdat het op dat vlak er niet toe deed.

Door op persoonlijk vlak politiek bezig te gaan komt de "persoon" Musk naar voren en mag hij daarop afgerekend worden. Maar daarmee gooit hij meteen wel z'n goede reputatie als ondernemer te grabbel en hij verslonst zn hogere ambities.
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:09:56 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206497228
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:03 schreef speknek het volgende:

[..]
1. En toch hebben we al die dingen gezien, rara politiepet.

2. Een medium zonder politieke bias is niet mogelijk. Al was het maar omdat door alternatieve-feiten-rechts de waarheid gepolitiseerd is. (En omdat libertarisme ook een politiek standpunt is.) Noemde jij jezelf vroeger niet WAARHEID?

3. Rusland probeerde zichzelf aan Musk te linken (en Musk aan Rusland, het moet gezegd).
Waarom zou neutraliteit zonder politieke bias niet mogelijk zijn? Dat beargumenteer je verder niet. Want enkel met het beschuldigende vingertje naar rechts wijzen is geen onderbouwing.

En op welke wijze zou er een link zijn tussen Musk en Rusland?
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Even voor de helderheid.

Ik ben een fan van "de ondernemer" Musk als het over progressieve bedrijven als Tesla en SpaceX gaat. Als hij een project als Mars terraformen wil opzetten moet hij daar al zn kostbare tijd aan kunnen toewijden. En niet ineens patat gaan bakken. Want dat project is een factor 10 belangrijker voor de mensheid dan een politiek spel.

En dan is via een dronken move pro-actief bezig gaan met een enorm politiek getint sociaal netwerk niet hetgeen dat je er bij moet gaan doen.

Nu is de focus namelijk niet op de ondernemer, maar op de persoon. Hij kon z'n Zuid Afrikaanse achtergrond en politieke voorkeur (Maga Republikein) verbergen bij Tesla en SpaceX omdat het op dat vlak er niet toe deed.

Door op persoonlijk vlak politiek bezig te gaan komt de "persoon" Musk naar voren en mag hij daarop afgerekend worden. Maar daarmee gooit hij meteen wel z'n goede reputatie als ondernemer te grabbel en hij verslonst zn hogere ambities.
Sinds wanneer is Musk een MAGA Republikein? Musk is niet religieus en wat meer centrum qua politieke overtuigingen. Dan kun je iemand moeilijk een MAGA Republikein noemen.

[ Bericht 7% gewijzigd door HowardRoark op 30-10-2022 12:15:45 ]
pi_206497306
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou neutraliteit zonder politieke bias niet mogelijk zijn? Dat beargumenteer je verder niet. Want enkel met het beschuldigende vingertje naar rechts wijzen is geen onderbouwing.

[..]
Sinds wanneer is Musk een MAGA Republikein?
Sinds hij Trump z'n presidentschap koers gaf met z'n tweets die Trump ter harte nam om er beleid op te maken. De twee hadden veel respect voor elkaar terwijl Trump van bijna de halve wereld weerstand ontving.

In 2022, Musk said he would start voting for Republican Party candidates.[6][7][8][9] He supports universal basic income,[10] gun rights,[11] freedom of speech,[12] a tax on carbon emissions and opposes some government subsidies, though Tesla, Inc. have received billions of dollars in government subsidies.[13][14][15] Musk is also a prominent critic of short-selling. Musk has expressed concern about issues such as artificial intelligence, climate change and population decline. He has also criticized COVID-19 lockdowns. Additionally, he has criticized public transportation. Musk is also a strong and convinced opposer of political correctness, cancel culture and puritanism, one of the main reasons he announced his switch to Republican.[16][17][18][19][20][21][22] Musk opposes labor unions.[23]

De huidige candidaten zijn bijna allemaal Maga kandidaten en de niet-Maga republikeinen worden ondergesneeuwd.
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:22:02 #194
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206497328
Het is natuurlijk ook niet raar dat iemand met een vermogen van 223,8 miljard zou stemmen op de republikeinen. Die zijn vaak voor minder belastingen, democraten willen juist de rijken meer belasten.
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:42:08 #195
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206497489
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Sinds hij Trump z'n presidentschap koers gaf met z'n tweets die Trump ter harte nam om er beleid op te maken. De twee hadden veel respect voor elkaar terwijl Trump van bijna de halve wereld weerstand ontving.

In 2022, Musk said he would start voting for Republican Party candidates.[6][7][8][9] He supports universal basic income,[10] gun rights,[11] freedom of speech,[12] a tax on carbon emissions and opposes some government subsidies, though Tesla, Inc. have received billions of dollars in government subsidies.[13][14][15] Musk is also a prominent critic of short-selling. Musk has expressed concern about issues such as artificial intelligence, climate change and population decline. He has also criticized COVID-19 lockdowns. Additionally, he has criticized public transportation. Musk is also a strong and convinced opposer of political correctness, cancel culture and puritanism, one of the main reasons he announced his switch to Republican.[16][17][18][19][20][21][22] Musk opposes labor unions.[23]

De huidige candidaten zijn bijna allemaal Maga kandidaten en de niet-Maga republikeinen worden ondergesneeuwd.
Een hele logische zet, een hele polariserende partij zoals de Democraten, die niets anders doen dan de politieke tegenstander wegzetten als fascisten en racisten, komt een land niet ten goede. Ook politieke correctheid zoals veel Amerikaanse progressieven dat bij anderen willen opdringen is niet wenselijk voor een land.

Daarnaast is kiezen voor de Republikeinse Partij geen bewijs dat iemand ook 'MAGA' is. Er zijn meer dan genoeg Republikeinen die niet tot die groep hoeven te worden gerekend. Bij 'MAGA' komt toch echt een bepaalde gedachtegoed kijken wat Musk nu niet bepaald omarmd.
pi_206497503
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De enigen die bij Twitter juichen zijn de CEO's en andere stafleden.

Musk z'n overname is het equivalent van iemand die in een bezopen nacht een krabbeltje zet.

Er komen lijken uit de kast, hij is op koers om de grootste middenmoot qua stabiele gebruikers weg te jagen en wanneer hij de kleine luidschreeuwende groep privatiseert dan is het einde daar.

Wat extreem rechts en de rechtse "filosoof" vergeet is dat zij graag reactie zien op hun actie. En als je een echokamer maakt krijg je geen reactie, en is de lol eraf. Truth social werkte niet omdat het precies dat was.

Stel dat iedereen die nog over is daar over een aantal jaren unaniem Donald Trump prijst, dan is het "spel" van tegengeluid ontvangen weg en begint de verveeldheid toe te slaan.
Volgens mij is deze overname er juist voor om de 'echokamer' af te schaffen?

Hoe ver Elon dan wil gaan met zijn 'free speech' moeten we dan nog maar even afwachten.

Ik ben ook fan van free speech, maar er zijn grenzen, en mijn grens ligt dan ook (pas) in wat wettelijk verboders is, en niet in wat in de 'gevoelige' echokamer wenselijk was.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 12:44:27 #197
375570 crew  Cyan9
pi_206497506
Gelukkig willen conservatieven nooit wat opdringen bij anderen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_206497516
Aha, toen Trump tijdens zijn campagne opriep om zijn opponent op te pakken was dat depolariserend bedoeld, rare jongens die domrechtsen.
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:47:39 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206497530
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:44 schreef Cyan9 het volgende:
Een stuk minder inderdaad dan progressieven tegenwoordig. Dat heb je goed gezien.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:46 schreef Kansenjongere het volgende:
Aha, toen Trump tijdens zijn campagne opriep om zijn opponent op te pakken was dat depolariserend bedoeld, rare jongens die domrechtsen.
Trump is geen actief politicus momenteel. Die staat na zijn presidentschap voornamelijk op de golfbaan.
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:56:02 #200
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206497592
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een stuk minder inderdaad dan progressieven tegenwoordig. Dat heb je goed gezien.
Toch was een paar maanden geleden dit nog in het nieuws: Amerikaans Hooggerechtshof schrapt landelijk recht op abortus
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:58:05 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206497604
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:44 schreef Cyan9 het volgende:
Die willen bepalen dat 2 volwassen mensen geen leven samen mogen opbouwen omdat ze van het zelfde geslacht zijn. Of dat dat 15-jarige meisje gewoon de zwangerschap moet voltooien. Maar het feit dat anderen bepaalde rechten hebben waar ze zelf niet in geloven is natuurlijk heel lastig. Je zou mensen maar de vrijheid geven om hun eigen leven in te richten. Echt niemand houdt je tegen om een christen te zijn.
pi_206497612
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:44 schreef Montagui het volgende:

[..]
Volgens mij is deze overname er juist voor om de 'echokamer' af te schaffen?

Hoe ver Elon dan wil gaan met zijn 'free speech' moeten we dan nog maar even afwachten.

Ik ben ook fan van free speech, maar er zijn grenzen, en mijn grens ligt dan ook (pas) in wat wettelijk verboders is, en niet in wat in de 'gevoelige' echokamer wenselijk was.
Twitter is altijd een privaat bedrijf geweest dat zich aan de wet moest houden en net als Musk luistert naar de maatschappelijke ontwikkelingen omdat het 't vlak is waarop ze zich bewegen. Maar het was wel een privaat bedrijf dat er naar streefde de grootste groep in het redelijke midden vast te houden. Dat streven lijkt Musk niet zo te hebben in strategisch opzicht.
pi_206497624
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Trump is geen actief politicus momenteel. Die staat na zijn presidentschap voornamelijk op de golfbaan.
Trump houdt nog steeds rallies, flirt herhaaldelijk met een nieuwe gooi naar het presidentschap en voert Republikeinse peilingen aan.

Hij is dus nog altijd relevant en een powerhouse binnen de GOP.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_206497678
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Twitter is altijd een privaat bedrijf geweest dat zich aan de wet moest houden en net als Musk luistert naar de maatschappelijke ontwikkelingen omdat het 't vlak is waarop ze zich bewegen. Maar het was wel een privaat bedrijf dat er naar streefde de grootste groep in het redelijke midden vast te houden. Dat streven lijkt Musk niet zo te hebben in strategisch opzicht.
'Lijkt' inderdaad. Lijkt mij geen reden van met name de linkse mens om moord en brand te schreeuwen, of aan te kondigen om Twitter te willen verlaten etc. Lichtelijk hysterisch gedrag wat mij betreft.

Lets wait and see.
pi_206497719
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:05 schreef Montagui het volgende:

[..]
'Lijkt' inderdaad. Lijkt mij geen reden van met name de linkse mens om moord en brand te schreeuwen, of aan te kondigen om Twitter te willen verlaten etc. Lichtelijk hysterisch gedrag wat mij betreft.

Lets wait and see.
Het redelijke midden en links is niet 'allemaal links'

Wanneer het redelijke midden en links weglopen, zal het grote percentuele blok om tegen aan te trappen ook verdwijnen. En als je als hooligan geen tegenstander hebt met een groep agenten die aangeven dat je je gang wel mag gaan, dan is de lol er wel af qua rellen.

Daarom is het voor de maatschappij, het cafe en een sociaal platform beter dat de relschopper niet meer meedoet dan dat de grootste groep klanten gaat lopen afhaken :)
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:09:33 #206
8369 speknek
Another day another slay
pi_206497722
quote:

[..]

quote:

Het staat er letterlijk achter, jong.

En
twitter

(Julia Davis reageert op een tweet chain waar Musk grapjes uitwisselt met Medvedev, nadat de Russische tv al had gezegd dat Medvedev goede banden had met Musk)
pi_206497727
Waarom zijn er zoveel mensen tegen de vrijheid van meningsuiting?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:11:09 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497731
Blij dat ik nooit op dat Twitter heb gezeten, klinkt heel vermoeiend allemaal.

Maar als ik af mag gaan op de usual suspects is er nu feest omdat ook daar straks gewoon feitenvrij complotgelul verspreid mag worden? Lijkt me weer een extra zegening voor de mensheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206497736
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

Maar als ik af mag gaan op de usual suspects is er nu feest omdat ook daar straks gewoon feitenvrij complotgelul verspreid mag worden? Lijkt me weer een extra zegening voor de mensheid.
_O- :W
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:12:25 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497739
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O- :W
Ja dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206497761
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja dus.
quote:
usual suspect
Ben jijzelf.

Waarom is die vrijheid van meningsuiting nou zo beangstigend, wil je die grondwet daaromtrent ook aanpassen?

quote:
1.
Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.
De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.
3.
Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
4.
De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.
Nog wat meer info https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting
pi_206497766
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:09 schreef speknek het volgende:

[..]
[..]

En
[ twitter ]

(Julia Davis reageert op een tweet chain waar Musk grapjes uitwisselt met Medvedev, nadat de Russische tv al had gezegd dat Medvedev goede banden had met Musk)
Het kremlin weer in jubelstemming
pi_206497775
quote:

[..]

tweet chain
Als je dit soort termen serieus gebruikt is het misschien tijd om de twitter app te verwijderen.
pi_206497787
quote:

Zolang complotgelul niet oproept tot geweld, of haatzaaiend is, dan mogen ze van mij hun wappie gedachtes spuien. Wat mij betreft is dat een zegening voor de mensheid. Het willen verbannen van zulks en je begeeft je op een glijdende schaal richting totalitarisme.

Gewoon smakelijk om lachen of negeren, whatever.
pi_206497793
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zolang complotgelul niet oproept tot geweld, of haatzaaiend is, dan mogen ze van mij hun wappie gedachtes spuien. Wat mij betreft is dat een zegening voor de mensheid. Het willen verbannen van zulks en je begeeft je op een glijdende schaal richting totalitarisme.

Gewoon niet op artikeltjes van Joop.nl klikken is inderdaad niet erg ingewikkeld.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:20:26 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497799
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Ben jijzelf.

Waarom is die vrijheid van meningsuiting nou zo beangstigend, wil je die grondwet daaromtrent ook aanpassen?
[..]

Het gaat in deze niet om vrijheid van meningsuiting. Het gaat om zaken als laster, leugens en revisionisme. Mensen en organisaties zonder enige onderbouwing wegzetten als satanisch, demonisch, misdadig, pedo, elite en dergelijke; op basis van een eigen extreme bias maar van alles het internet op slingeren zonder de potentiële gevolgen van dergelijke bagger te doorgronden.

Nu verbaast me deze opwinding sowieso; van wat ik wel gezien heb van Twitter is het altijd grotendeels een vergaarbak van nonsens geweest en 'meningen-zonder-enige-verdere-onderbouwing'. Het wordt nu dus alleen nog een tandje erger?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:21:43 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497809
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over gelul dat dat wel doet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:21:44 #218
38114 beantherio
pi_206497810
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:10 schreef ludovico het volgende:
Waarom zijn er zoveel mensen tegen de vrijheid van meningsuiting?
Volgens mij is dat niet zo. Er zijn alleen de nodige mensen die liegen en bedriegen ook als "vrijheid van meningsuiting" zien. En veel mensen vinden (terecht) dat dat niet beschermd hoeft te worden.
pi_206497811
Musk is hier op glad ijs. Hij had gewoon z'n ding moeten doen met SpaceX en het Mars project ipv een soort politieke pion te worden in de samenwerking tussen Rusland en de crimineel Trump. Trump en Rusland hebben nogal wat "vrienden" als toiletpapier versleten en Musk zal absoluut de volgende in lijn zijn.
pi_206497825
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het gaat in deze niet om vrijheid van meningsuiting. Het gaat om zaken als laster, leugens en revisionisme.
Als daar sterk bewijs voor is overtuig je een rechter, maar als het zware aantijgingen zouden zijn, waar haal je vandaan dat Twitter daar opeens nu geen policy meer over zou hebben sinds Elon Musk?

quote:
Mensen en organisaties zonder enige onderbouwing wegzetten als satanisch, demonisch, misdadig, pedo, elite en dergelijke; op basis van een eigen extreme bias maar van alles het internet op slingeren zonder de potentiële gevolgen van dergelijke bagger te doorgronden.
Nee dat kan alleen iemand van de linkerzijde van het politieke spectrum...

quote:
Nu verbaast me deze opwinding sowieso; van wat ik wel gezien heb van Twitter is het altijd grotendeels een vergaarbak van nonsens geweest en 'meningen-zonder-enige-verdere-onderbouwing'. Het wordt nu dus alleen nog een tandje erger?
Je bent er echt zelf bij wat je leest, ik reageer ook weleens op een of andere linkse klimaatactivist daar zoals ik ook hier op jou reageer.

Wereldvreemde mensen heb je op Fok en net zo zeer op Twitter.
pi_206497829
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:21 schreef beantherio het volgende:

[..]
Volgens mij is dat niet zo. Er zijn alleen de nodige mensen die liegen en bedriegen ook als "vrijheid van meningsuiting" zien. En veel mensen vinden (terecht) dat dat niet beschermd hoeft te worden.
En Elon Musk heeft daar geen neusje voor maar linkse woke managers van Twitter wel?

Hou toch op. Ook met Elon Musk zullen er policies bestaan om het zooitje leefbaar te houden, zoals Fok ook binnen bepaalde grenzen modereert.

En vaak m.b.t. Covid was dat naar mijn smaak wel erg sterk "het narratief volgend" owee als je uitsprak dat het overrated was namelijk. Werd echt gezien als kwetsend zo in het begin van het gezeik, meerdere keren een blokje voor gekregen die mening.

Maar ik zat er niet naast, het is overrated. De teller staat op 22k doden in 2.5 jaar. https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

En dat is "met" Covid, je kent het wel.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:24:48 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206497835
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Die willen bepalen dat 2 volwassen mensen geen leven samen mogen opbouwen omdat ze van het zelfde geslacht zijn. Of dat dat 15-jarige meisje gewoon de zwangerschap moet voltooien. Maar het feit dat anderen bepaalde rechten hebben waar ze zelf niet in geloven is natuurlijk heel lastig. Je zou mensen maar de vrijheid geven om hun eigen leven in te richten. Echt niemand houdt je tegen om een christen te zijn.
Dat klopt niet. Er stemmen ook genoeg mensen die als LHBT te categoriseren zijn op de Republikeinen. Er was wat dat betreft zelfs een toename te zien tussen 2016 en 2020. Dit strookt niet met wat jij probeert te beweren.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:56 schreef beantherio het volgende:

[..]
Toch was een paar maanden geleden dit nog in het nieuws: Amerikaans Hooggerechtshof schrapt landelijk recht op abortus
Inderdaad, zo kunnen de inwoners van de Verenigde Staten het weer per staat beslissen, omdat de meningen over dit onderwerp sterk kunnen wisselen. Democratie ten top zou ik zeggen. Hoe wordt er iemand iets opgedrongen op die manier? Je kunt het een beetje vergelijken met de EU en de landen in Europa. Het zou ook raar zijn als vanuit Brussel alles wordt besloten?
quote:

[..]
[..]

En
[ twitter ]

Dus omdat mensen op de Russische televisie hierover fantaseren heeft Musk een link met Rusland? Hmm, hmm. Nee, geen overtuigend punt. En je negeert de rest van de gestelde vragen.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:27:06 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497848
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als daar sterk bewijs voor is overtuig je een rechter, maar als het zware aantijgingen zouden zijn, waar haal je vandaan dat Twitter daar opeens nu geen policy meer over zou hebben sinds Elon Musk?
[..]
Nee dat kan alleen iemand van de linkerzijde van het politieke spectrum...
[..]
Je bent er echt zelf bij wat je leest, ik reageer ook weleens op een of andere linkse klimaatactivist daar zoals ik ook hier op jou reageer.

Wereldvreemde mensen heb je op Fok en net zo zeer op Twitter.
Waar ik dat vandaan haal? Aangezien er al enorm veel batshit insane gereutel op Twitter is verschenen... Dat je - niet onverwacht - weer in een links/rechts-reflex schiet geeft vooral aan waar je eigen bias zit, want ik schaar het feitenvrije gebazel van al die woke-clubjes (die met hun acties eveneens schade aan hebben gericht aan personen en instellingen door ze voor alles uit te maken van racist tot homofoob) daar net zo goed onder.

Dus wat gaat er nu precies veranderen op Twitter?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:27:31 #224
38114 beantherio
pi_206497852
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:21 schreef Beathoven het volgende:
Musk is hier op glad ijs. Hij had gewoon z'n ding moeten doen met SpaceX en het Mars project ipv een soort politieke pion te worden in de samenwerking tussen Rusland en de crimineel Trump. Trump en Rusland hebben nogal wat "vrienden" als toiletpapier versleten en Musk zal absoluut de volgende in lijn zijn.
Ik vind het geweldig wat ie met SpaceX doet (en in mindere mate ook met Tesla) maar de aankoop van Twitter is echt een misser. Gaat ongetwijfeld een grote puinhoop worden en gaat enorm zijn tijd en aandacht afleiden. Ik hoop dat het Starship-programma gewoon door kan gaan en de financiële consequenties niet te zwaar gaan worden. De aankoop van Twitter is betaald met bankleningen en als aandelenkoersen dalen dan komen de banken wel aankloppen bij Musk.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:28:41 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497861
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Er stemmen ook genoeg mensen die als LHBT te categoriseren zijn op de Republikeinen. Er was wat dat betreft zelfs een toename te zien tussen 2016 en 2020. Dit strookt niet met wat jij probeert te beweren.
[..]
Inderdaad, zo kunnen de inwoners van de Verenigde Staten het weer per staat beslissen, omdat de meningen over dit onderwerp sterk kunnen wisselen. Democratie ten top zou ik zeggen. Hoe wordt er iemand iets opgedrongen op die manier? Je kunt het een beetje vergelijken met de EU en de landen in Europa. Het zou ook raar zijn als vanuit Brussel alles wordt besloten?
[..]
Dus omdat mensen op de Russische televisie hierover fantaseren heeft Musk een link met Rusland? Hmm, hmm. Nee, geen overtuigend punt. En je negeert de rest van de gestelde vragen.
Dat eerste valt wel mee:

https://williamsinstitute(...)BT-Vote-Oct-2019.pdf

Gays in de VS stemmen nog in grotere getale op onafhankelijke partijen dan Republikeins. Niet gek ook aangezien de GOP haar ziel sinds Reagan aan de Evangelicals heeft verkocht.

Je weet dat dit precies dezelfde redenering van de Zuidelijke staten was om Jim Crow in stand te kunnen houden? "Laat het aan de staten over!"

Enorm naïef gedacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 30-10-2022 13:34:42 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206497863
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:21 schreef Beathoven het volgende:
Hij doet lekker zijn eigen ding en had een excuus nodig om zijn overgewaardeerde Tesla aandelen te verkopen.
pi_206497874
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
Waar ik dat vandaan haal? Aangezien er al enorm veel batshit insane gereutel op Twitter is verschenen..
Zoals wat, ik zie het niet, misschien zoek je er zelf op?
pi_206497877
quote:
Dat je - niet onverwacht - weer in een links/rechts-reflex schiet geeft vooral aan waar je eigen bias zit,
Nee de kampen zijn "suspects as usual" wat je zelf overigens in deze comment reeks mee bent begonnen.
En niet onterecht want de kampen drukken de stempel wel enorm op hun eigen voorhoofd.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:30:59 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206497880
quote:

[..]
Waar ik dat vandaan haal? Aangezien er al enorm veel batshit insane gereutel op Twitter is verschenen... Dat je - niet onverwacht - weer in een links/rechts-reflex schiet geeft vooral aan waar je eigen bias zit, want ik schaar het feitenvrije gebazel van al die woke-clubjes (die met hun acties eveneens schade aan hebben gericht aan personen en instellingen door ze voor alles uit te maken van racist tot homofoob) daar net zo goed onder.

Hopelijk vrijheid voor normale meningen (die er nu niet altijd is) en meer evenredigheid qua toepassing van de regels.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je weet dat dit precies dezelfde redenering van de Zuidelijke staten was om Jim Crow in stand te kunnen houden? "Laat het aan de staten over!"

Enorm naïef gedacht.
Appels - peren. Niemand wil Jim Crow weer invoeren. Of zie jij Thomas Clarence zoiets promoten? Lijkt me toch niet.
pi_206497885
quote:
t, want ik schaar het feitenvrije gebazel van al die woke-clubjes (die met hun acties eveneens schade aan hebben gericht aan personen en instellingen door ze voor alles uit te maken van racist tot homofoob) daar net zo goed onder.

Een tandje minder censuur, waarschijnlijk.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:31:26 #231
8369 speknek
Another day another slay
pi_206497886
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:17 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als je dit soort termen serieus gebruikt is het misschien tijd om de twitter app te verwijderen.
Wees blij dat ik het geen draadje noem.

(Ik gebruik twitter zelf niet/nauwelijks, alleen wat andere mensen posten rond de oorlog in Oekraine)
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:32:53 #232
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206497892
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:31 schreef speknek het volgende:

[..]

(Ik gebruik twitter zelf niet/nauwelijks, alleen wat andere mensen posten rond de oorlog in Oekraine)
Nou, je post als ik mij niet vergis in AMV ook meer dan eens wat van Twitter. Niet zo bescheiden nu.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:35:54 #233
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497914
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
En Elon Musk heeft daar geen neusje voor maar linkse woke managers van Twitter wel?

Hou toch op. Ook met Elon Musk zullen er policies bestaan om het zooitje leefbaar te houden, zoals Fok ook binnen bepaalde grenzen modereert.

En vaak m.b.t. Covid was dat naar mijn smaak wel erg sterk "het narratief volgend" owee als je uitsprak dat het overrated was namelijk. Werd echt gezien als kwetsend zo in het begin van het gezeik, meerdere keren een blokje voor gekregen die mening.

Maar ik zat er niet naast, het is overrated. De teller staat op 22k doden in 2.5 jaar. https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

Als je nu nog steeds denkt dat het tijdens de Corona-periode ging over aantal doden...

Tja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:36:24 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497920
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Een tandje minder censuur, waarschijnlijk.
Censuur op wat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:37:20 #235
38114 beantherio
pi_206497925
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:24 schreef HowardRoark het volgende:

Inderdaad, zo kunnen de inwoners van de Verenigde Staten het weer per staat beslissen, omdat de meningen over dit onderwerp sterk kunnen wisselen. Democratie ten top zou ik zeggen. Hoe wordt er iemand iets opgedrongen op die manier?
Maak je een grapje ofzo? Denk je dat iemand die abortus nodig heeft dat, in een staat waar het verboden is, niet iets opgedrongen krijgt als zij de dreiging van een celstraf boven zich heeft hangen als ze het alsnog ondergaat? Dat terwijl abortus in vrijwel elk ander westers land legaal is? Democratie ten top hoor..
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:37:54 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497931
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hopelijk vrijheid voor normale meningen (die er nu niet altijd is) en meer evenredigheid qua toepassing van de regels.
[..]
Appels - peren. Niemand wil Jim Crow weer invoeren. Of zie jij Thomas Clarence zoiets promoten? Lijkt me toch niet.
Nee, het punt is dat destijds de bevolking van die staten bestond uit een electoraat dat enkel blanken omvatte en derhalve er van een democratisch proces geheel geen sprake was. Hetzelfde is nu het geval in staten met een electoraat bestaande uit grotendeels evangelicals en conservatieven, die op basis van RELIGIE hun geloof gebruiken om anderen hun wil op te leggen inzake kwesties die niets van doen hebben met de grondwet. Zelfde principe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206497933
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:31 schreef speknek het volgende:

[..]

Tuuuuurlijk :D
pi_206497938
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Censuur op wat?
Te vlot smijten met desinformatie stempels.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:39:47 #239
38114 beantherio
pi_206497946
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je bent niet meer echt op mijn posting aan het reageren lijkt het.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:44:06 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206497987
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Censuur op wat?
Bijvoorbeeld het uiten van twijfel over vaccinaties, kritiek hebben op de hysterie over klimaatverandering of het benoemen van de menselijke biologische realiteit.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het punt is dat destijds de bevolking van die staten bestond uit een electoraat dat enkel blanken omvatte en derhalve er van een democratisch proces geheel geen sprake was. Hetzelfde is nu het geval in staten met een electoraat bestaande uit grotendeels evangelicals en conservatieven, die op basis van RELIGIE hun geloof gebruiken om anderen hun wil op te leggen inzake kwesties die niets van doen hebben met de grondwet. Zelfde principe.
Als je met een sterk religieuze electoraat te maken hebt, zal er ook beleid komen dat religieuze invloeden heeft. Dat is niet meer dan logisch. Wat zou daar mis mee zijn? Dat is hoe een democratie hoort te werken.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:47:22 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206498013
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld het uiten van twijfel over vaccinaties, kritiek hebben op de hysterie over klimaatverandering of het benoemen van de menselijke biologische realiteit.
[..]
Als je met een sterk religieuze electoraat te maken hebt, zal er ook beleid komen dat religieuze invloeden heeft. Dat is niet meer dan logisch. Wat zou daar mis mee zijn? Dat is hoe een democratie hoort te werken.
Als dat onderbouwd is, prima.

Wat het tweede betreft: Scheiding kerk en staat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206498047
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:39 schreef beantherio het volgende:

[..]
Je bent niet meer echt op mijn posting aan het reageren lijkt het.
Ik diep het een beetje uit ja, maar begrijp dat dat als afdwalen overkomt.

Het is een voorbeeld, van censuur, vanuit het oogpunt dat het maar kwetsend is of niet binnen overtuigingen valt.
En dat type censuur is... Triest.

Als je als samenleving denkt dat het nodig is om LIZARD PEOPLE theorieën tegen te werken met censuur, volgens mij mag je dan het hele onderwijs systeem ook wel afschaffen, debiel gedoe.

Lekker laten gaan nobody gives a shit behalve Baudet.

[ Bericht 7% gewijzigd door ludovico op 30-10-2022 13:57:07 ]
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:57:32 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206498088
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik diep het een beetje uit ja, maar begrijp dat dat als afdwalen overkomt.

Het is een voorbeeld, van censuur, vanuit het oogpunt dat het maar kwetsend is of niet binnen overtuigingen valt.
En dat type censuur is... Triest.
Tja.

Zie nu weer dat er in BNW een plaatje is gedropt met Biden die een speech houdt voor een zeer klein gezelschap. Bijschrift: Biden mega onpopulair, kijk eens naar de lage opkomst... Die man kan NOOIT 80 miljoen stemmen hebben gehaald! Fraude!

Werkelijkheid: plaatje dateert van november 2020, t.t.v. de pandemie.

En zo zijn er legio voorbeelden daar. Gewoon keiharde leugens en bedrog presenteren als feiten. Leuk dat dat gefaciliteerd wordt, verwacht alleen wel een tegenreactie, ook op Twitter.

_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206498116
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tja.

Zie nu weer dat er in BNW een plaatje is gedropt met Biden die een speech houdt voor een zeer klein gezelschap. Bijschrift: Biden mega onpopulair, kijk eens naar de lage opkomst... Die man kan NOOIT 80 miljoen stemmen hebben gehaald! Fraude!

En zo zijn er legio voorbeelden daar. Gewoon keiharde leugens en bedrog presenteren als feiten. Leuk dat dat gefaciliteerd wordt, verwacht alleen wel een tegenreactie, ook op Twitter.

[ afbeelding ]
_O-

Dan schrijf je dat er onder als je je geroepen voelt, lastig hè, communicatie.

Censureren van die mensen gaat hun overtuigingen niet veranderen hoor, als je wilt dat men meer in de realiteit leeft zul je juist voorstander moeten zijn van vrijheid van meningsuiting.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:01:54 #245
38114 beantherio
pi_206498121
Alle social media is gewoon trash. Fok! FTW. _O_
pi_206498123
quote:

[..]

[ afbeelding ]
_O-

Wow dit wist ik helemaal niet. Je ziet de gelijkenis ook pas als je het weet :o
pi_206498159
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
als je wilt dat men meer in de realiteit leeft zul je juist voorstander moeten zijn van vrijheid van meningsuiting.
Dat is echt klinkklare onzin, men is nog nooit zo slecht geïnformeerd geweest sinds alle informatie gewoon openbaar beschikbaar is. Veel mensen voelen zich meer aangetrokken tot verzinsels die het eigen gelijk bevestigen dan tot feiten die het eigen ongelijk aantonen.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:07:05 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206498173
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan schrijf je dat er onder als je je geroepen voelt, lastig hè, communicatie.

Censureren van die mensen gaat hun overtuigingen niet veranderen hoor, als je wilt dat men meer in de realiteit leeft zul je juist voorstander moeten zijn van vrijheid van meningsuiting.
Zou ik met liefde willen doen, alleen geldt vrijheid van meningsuiting uitgerekend daar weer net wat minder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:08:53 #249
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206498193
quote:

[..]
Tja.

[ afbeelding ]
_O-

En ontsnapt naar Argentinië, en zich voortgeplant, en familie van Obama. Dit is wel echt net level.
pi_206498202
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Dat is echt klinkklare onzin, men is nog nooit zo slecht geïnformeerd geweest sinds alle informatie gewoon openbaar beschikbaar is. Veel mensen voelen zich meer aangetrokken tot verzinsels die het eigen gelijk bevestigen dan tot feiten die het eigen ongelijk aantonen.
:') .. Iemand hier een repliek voor?
pi_206498218
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:27 schreef beantherio het volgende:

[..]
Ik vind het geweldig wat ie met SpaceX doet (en in mindere mate ook met Tesla) maar de aankoop van Twitter is echt een misser. Gaat ongetwijfeld een grote puinhoop worden en gaat enorm zijn tijd en aandacht afleiden. Ik hoop dat het Starship-programma gewoon door kan gaan en de financiële consequenties niet te zwaar gaan worden. De aankoop van Twitter is betaald met bankleningen en als aandelenkoersen dalen dan komen de banken wel aankloppen bij Musk.
Succes van een bedrijf wordt ook door het vertrouwen in de CEO bepaald. Als er over twitter onvrede komt omdat hij er als een dronken boer doorheen walst dan straalt dat af op organisaties waar dat niet op af zou mogen stralen en krijg je onrust. Zoals Musk en Trump en Musk en Rusland wel degelijk onrust geeft. Er zit erg veel lucht in de waarde van een bedrijf en alles bepalend is of anderen vertrouwen houden.

Ik kan me ook voorstellen dat ze zich bij Tesla en SpaceX achter de oren krabben. Wil je een belangrijke vergadering, is je CEO bezig als "chief idioot" op een politiek platform met allerlei onzin ipv zich te focussen op prioriteiten.
pi_206498226
quote:

[..]
En jij bent dan onze redder die wél weet wat een verzinsel is en wat niet, en zij met andere opvattingen die weten dat niet en moeten maar eigenlijk maar gewoon niet nadenken en gewoon jouw voorbeeld volgen?

Dat totalitaire denken is niet gezond hoor, je veracht de denkcapaciteiten van een ander, heel impliciet, weet niet of je daar zelf over nadenkt of een mening over hebt?

Bottem line is het anti-liberaal, en daar heb ik een hekel aan, live and let live.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:13:04 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206498239
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
En jij bent dan onze redder die wél weet wat een verzinsel is en wat niet, en zij met andere opvattingen die weten dat niet en moeten maar eigenlijk maar gewoon niet nadenken en gewoon jouw voorbeeld volgen?
Nou nee, verzinsels en feiten kun je methodisch ontleden...

Je vraagt als eerste naar de bron. Waar is je claim op gebaseerd?

Daar blijft het vaak al steken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206498242
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nou nee, verzinsels en feiten kun je methodisch ontleden...

Je vraagt als eerste naar de bron. Waar is je claim op gebaseerd?

Daar blijft het vaak al steken.
Nou prima, waarom kan dat niet af in een vrije wereld van informatie.

Waar the hack gaat/ging iedereen hier naar school zeg hey? Hogwarts?
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:15:07 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206498246
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou prima, waarom kan dat niet af in een vrije wereld van informatie.

Waar the hack gaat/ging iedereen hier naar school zeg hey?
Aberraties als 6 januari, dat hele woke-geneuzel met 78 genders en het pizzakoerierdebacle tonen aan dat dat kennelijk niet een automatisme is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206498254
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Aberraties als 6 januari, dat hele woke-geneuzel met 78 genders en het pizzakoerierdebacle tonen aan dat dat kennelijk niet een automatisme is.
Men het zwijgen opleggen is een grotere pijn dan gewoon geen aandacht aan schenken.
Het moet wel heeeel bont worden moet censuur opwegen tegen de kosten.

Bullcrap als "onnodig grievend" is lachwekkend. Wat mij betreft zijn er maatschappelijke tendensen aan te wijzen die de roep om censuur, en ook censuur zelf, laten zien, ik vind het niks.

En dit hele bestaan van het topic is daar ook wéér een bewijs voor.

Dit topic bestaat niet omdat men zo pro vrijheid van meningsuiting is, juist het omgekeerde. En het gaat allemaal om fragiele meningkjes van mensen die zich gekwetst voelen als je niet alle 151 genders kunt benoemen.
pi_206498266
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat een oliedomme reactie.
In plaats van in te gaan op wat ik zeg besluit je me maar woorden in de mond te leggen die ik niet heb geuit.
Man man man, wat een niveau weer...
pi_206498268
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Wat een oliedomme reactie.
In plaats van in te gaan op wat ik zeg besluit je me maar woorden in de mond te leggen die ik niet heb geuit.
Man man man, wat een niveau weer...
Logical conclusion.

Een logische gevolgtrekking, je moet je eigen woorden leren te interpreteren en tot welke logische conclusie die zal leiden.

Jij vindt dat mensen iets verkeerd interpreteren, en daar wil jij actie op, je vindt jouw eigen interpretatie dan dus beter dan die van een ander, dat hele legitimatievraagstuk is hartstikke terecht.

Wie krijgt het monopolie op de waarheid?
pi_206498278
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Logical conclusion.

Een logische gevolgtrekking, je moet je eigen woorden leren te interpreteren en tot welke logische conclusie die zal leiden.

Jij vindt dat mensen iets verkeerd interpreteren, en daar wil jij actie op, je vindt jouw eigen interpretatie dan dus beter dan die van een ander, dat hele legitimatievraagstuk is hartstikke terecht.
Als dat echt je denkniveau is, dan heeft reageren verder geen zin, je zou het toch niet begrijpen.
pi_206498280
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Als dat echt je denkniveau is, dan heeft reageren verder geen zin, je zou het toch niet begrijpen.
Dus ik moet het zwijgen opgelegd worden? :s)

Je eigen denkniveau is een interessanter fenomeen gezien je niet begrijpt wat ik zeg, denk je niet?
I.p.v. de bal te kaatsen ontwijk je antwoord.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:25:41 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206498314
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je realiseert je dat dit in de wetenschap inmiddels redelijk geaccepteerd is? Een man die zegt dat hij eigenlijk een vrouw is, is dat ook. Er wordt dus niet meer geredeneerd op een manier van, ach, als iemand zich zo voelt moet hij zo kunnen leven (een argument uit compassie). Maar de daadwerkelijk onderliggende biologische realiteit wordt flink aan gesleuteld. Alles is zogenaamd ineens subjectief. En dit wordt gepresenteerd als vermeend 'feitelijk'.

Of neem Covid-19, waar de 'feiten', wekelijks wisselden. De ene keer werkten mondmaskers wel, toen weer niet, toen weer een beetje. Vaccinaties zouden de pandemie stoppen, hmm wacht .. toch niet, maar ze zijn wel 98% effectief hoor! Okee, 93% dan, nee wacht 85%, hmm, toch 77%, het is bijgesteld naar, 63%, volgens de laatste analyse, 57%. Maar hoe dan ook, ze beschermen heel goed tegen ernstig ziek worden. Echt waar hoor.

En ondertussen iedereen demoniseren en aan de schandpaal nagelen die het lef heeft om een tegengeluid te laten horen. Dit soort dingen helpen allemaal niet. Het creëert alleen maar een sterker gevoel bij sommigen dat bepalende instituten in de samenleving eigenlijk niet te vertrouwen zijn.
pi_206498327
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dus ik moet het zwijgen opgelegd worden? :s)

Je eigen denkniveau is een interessanter fenomeen gezien je niet begrijpt wat ik zeg, denk je niet?
I.p.v. de bal te kaatsen ontwijk je antwoord.
Wijs mij even aan waar ik beweer actie te willen op de verkeerde interpretatie en waar ik mijn eigen interpretatie beter vindt dan die van een ander.
Dat kan je niet, dus ga je liever stilletjes zitten schamen in een hoekje dan hier leugens over anderen te verkondigen.
pi_206498345
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:25 schreef HowardRoark het volgende:
Of neem Covid-19, waar de 'feiten', wekelijks wisselden. De ene keer werkten mondmaskers wel, toen weer niet, toen weer een beetje. Vaccinaties zouden de pandemie stoppen, hmm wacht .. toch niet, maar ze zijn wel 98% effectief hoor! Okee, 93% dan, nee wacht 85%, hmm, toch 77%, het is bijgesteld naar, 63%, volgens de laatste analyse, 57%. Maar hoe dan ook, ze beschermen heel goed tegen ernstig ziek worden. Echt waar hoor.

En ondertussen iedereen demoniseren en aan de schandpaal nagelen die het lef heeft om een tegengeluid te laten horen. Dit soort dingen helpen allemaal niet. Het creëert alleen maar een sterker gevoel bij sommigen dat bepalende instituten in de samenleving eigenlijk niet te vertrouwen zijn.
In ieder geval enorm biased, maar dat is ook weer het leuke van Twitter, dan zie je dat zo een Koopmans / Bonten / v Ranst (in iets mindere mate) enorm linkse rakkers zijn op heel veel onderwerpen.

Die kijken gewoon met een bril naar de realiteit waarin ze liberale waarden ondergeschikt achten aan communistische waarden.

Ik vroeg me in die tijd vooral af waarom die grondwet zo uitgewoond werd... En waarom we niks hebben dat ons daarvan beschermd.

OMT heeft geen mandaat hè, zij zijn niet verkozen, en toch het land leiden op vraagstukken die grondrechten inperken.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 14:31:01 #264
236264 crew  capricia
pi_206498374
Eerste relletje is er al.
Een extreem rechts conspiracy/propaganda outlet quoten.. _O-

twitter

Boy, dit gaat popcorn worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206498388
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Wijs mij even aan waar ik beweer actie te willen op de verkeerde interpretatie en waar ik mijn eigen interpretatie beter vindt dan die van een ander.
Dat kan je niet, dus ga je liever stilletjes zitten schamen in een hoekje dan hier leugens over anderen te verkondigen.
quote:
Wat wil je met deze informatie gaan doen dan? Accepteren dan maar?
pi_206498415
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Conclusie:
quote:
Iemand (jij) beweerde onzin, daar wees ik je op, dat vond je blijkbaar niet leuk en dus begon je maar wild liegend om je heen te slaan.
pi_206498417
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Conclusie:
[..]
Iemand (jij) beweerde onzin, daar wees ik je op, dat vond je blijkbaar niet leuk en dus begon je maar wild liegend om je heen te slaan.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:32 schreef ludovico het volgende:
Je lijkt nogal oppositie te voeren tegen vrijheid van meningsuiting, als ik het verkeerd begrepen heb zet ons dan weer op het rechte spoor en geef antwoord op die simpele vraag, of niet, wat jij wilt, vrije wereld.
pi_206498442
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Je lijkt nogal oppositie te voeren tegen vrijheid van meningsuiting, als ik het verkeerd begrepen heb zet ons dan weer op het rechte spoor en geef antwoord op die simpele vraag, of niet, wat jij wilt, vrije wereld.
Wat begreep je niet aan stilletjes?
pi_206498463
quote:

Dat is allemaal mooi maar het tegengeluid was 10 keer dommer. "Paardenmiddel tegen wormen helpt tegen covid, echt! Beter dan vaccines!" en "Je wordt ziek en gaat dood als je maskers meer dan een uur draagt, echt waar!" en "covid is gewoon hetzelfde als verkouden worden, het is helemaal niet gevaarlijk!" en meer van dat soort onzin.

Dezelfde kleuters die dingen roepen als "wetenschap is niet altijd correct dus is het niet nuttig!".

De gemiddelde persoon is eenmaal minder geinformeerd/intelligent. Als iedereen maar mag roepen wat er in hen opkomt dan worden we allemaal door misinformatie overspoeld. De domme mensen worden nog dommer en de slimme mensen worden geirriteerd en weggejaagd.

Als je "echt" freedom of speech wilt hebben kan je misschien Truth Social gebruiken. Heb gehoord dat dat echt een succes is! :')
pi_206498466
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:31 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]

[ afbeelding ]

Tja hij houdt iemand als hillary clinton een spiegel voor met haar polariserende en vol desinformatie rijke tweets.
pi_206498475
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Wat begreep je niet aan stilletjes?
De vraag lijkt me toch niet zooo ingewikkeld.
pi_206498484
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:38 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dat is allemaal mooi maar het tegengeluid was 10 keer dommer. "Paardenmiddel tegen wormen helpt tegen covid, echt! Beter dan vaccines!" en "Je wordt ziek en gaat dood als je maskers meer dan een uur draagt, echt waar!" en "covid is gewoon hetzelfde als verkouden worden, het is helemaal niet gevaarlijk!" en meer van dat soort onzin.

Dezelfde kleuters die dingen roepen als "wetenschap is niet altijd correct dus is het niet nuttig!".

De gemiddelde persoon is eenmaal minder geinformeerd/intelligent. Als iedereen maar mag roepen wat er in hen opkomt dan worden we allemaal door misinformatie overspoeld. De domme mensen worden nog dommer en de slimme mensen worden geirriteerd en weggejaagd.

Als je "echt" freedom of speech wilt hebben kan je misschien Truth Social gebruiken. Heb gehoord dat dat echt een succes is! :')
Je hoeft geen kamp te kiezen van domme mensen maar kunt ook gewoon kijken naar bronnen die wél een goed verhaal hebben.

Covid is idd beperkt gevaarlijk voor het gros van de mensen, maar je kunt een keer enorme pech hebben ja.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:41:56 #273
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206498493
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:31 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]

[ afbeelding ]

Bijzonder om te zien dat Clinton er als de kippen bij is om de schuld van deze schrikbarende aanslag in de schoenen te schuiven van de politieke tegenstander. Ik neem aan dat ze niet zo rap met haar conclusies was tijdens de congressional baseball shooting of de poging tot het omleggen van Kavanaugh of de aanval op Rand Paul. Het is wel weer een mooi voorbeeld van het polariserende karakter van de Democratische Partij en diens verwanten.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:42:17 #274
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206498495
quote:

[..]

mondmaskers werken soms ook wel en soms ook niet. Maar goed als ze niet werken staat je vrij om tijdens een operatie van jezelf te vragen aan de chirurgen om geen mondmaskers te dragen.

Nergens isnooit beweerd dan vaccinaties een pandemie stopt. En ja verschillende vaccinaties bij verschillende doelgroepen en met verschillende penetratie in de bevolking heeft andere effecten.

Mijn god dat je dit in 2022 nog steeds niet snapt...
pi_206498502
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder om te zien dat Clinton er als de kippen bij is om de schuld van deze schrikbarende aanslag in de schoenen te schuiven van de politieke tegenstander. Ik neem aan dat ze niet zo rap met haar conclusies was tijdens de congressional baseball shooting of de poging tot het omleggen van Kavanaugh of de aanval op Rand Paul. Het is wel weer een mooi voorbeeld van het polariserende karakter van de Democratische Partij en diens verwanten.
Mijn gevoel zegt me nu even dat het aan beide kanten misselijke polarisatie is maar weet even geen voorbeelden.
Maar in zo een functie zo weinig respect vertonen is wel opruiend en fout.
pi_206498509
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:42 schreef xzaz het volgende:
Nergens isnooit beweerd dan vaccinaties een pandemie stopt
President van de VS, en Fauci, zeker wel.
quote:
Je hebt een hersenspinsel in je hoofd dat veel te zwart-wit hier naar kijkt.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:44:19 #277
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206498514
quote:

[..]
Het is wel weer een mooi voorbeeld van het polariserende karakter van de Democratische Partij en diens verwanten.
Hoe wil je niet polariseren in een politieke systeem met twee partijen
pi_206498522
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:44 schreef xzaz het volgende:

[..]
Door een ethisch persoon te zijn met een goed verhaal.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:45:44 #279
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206498527
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:43 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee anders bron. En overigens hebben de vaccins wel tot een sterke daling gezorgd.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:46:49 #280
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206498533
quote:

Je hebt een hersenspinsel in je hoofd dat veel te zwart-wit hier naar kijkt.
Wacht ik breng nuance met een verklaring en jij stelt dat ik zwart wit denk?
pi_206498538
quote:

[..]
[..]
De voormalige president van de VS had het er ook over dat covid binnen een maand of 2 helemaal onder controle zou zijn.

Vaccines en mondkapjes werken, maar het moet wel consistent gedaan worden, en dan zijn het juist de mensen die riepen dat die dingen niets deden die het deels voor de rest zaten te verpesten.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:48:49 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206498550
quote:

[..]
mondmaskers werken soms ook wel en soms ook niet. Maar goed als ze niet werken staat je vrij om tijdens een operatie van jezelf te vragen aan de chirurgen om geen mondmaskers te dragen.

Nergens isnooit beweerd dan vaccinaties een pandemie stopt. En ja verschillende vaccinaties bij verschillende doelgroepen en met verschillende penetratie in de bevolking heeft andere effecten.

Ik schetste slechts een beeld van het wisselende narratief omtrent Covid-19. Dit heeft verder weinig te maken met mijn persoonlijke mening over vaccinaties en het coronavirus. Dus wat je nu precies met deze post probeert te bereiken vraag ik mij af.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:44 schreef xzaz het volgende:

[..]
Door bijvoorbeeld niet betreurenswaardige situaties zoals een aanslag in de schoenen te schuiven bij de politieke tegenstander.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:49:01 #283
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206498552
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:47 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
De voormalige president van de VS had het er ook over dat covid binnen een maand of 2 helemaal onder controle zou zijn.

Wat ook logisch was. Er was verondersteld dat het een ala Sars virus was. Helaas.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:51:13 #284
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206498563
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik schetste slechts een beeld van het wisselende narratief omtrent Covid-19.
ah het bekende 'de wetenschap weet ook niet alles'-argument. Sterk heel sterk.
pi_206498573
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je hoeft geen kamp te kiezen van domme mensen maar kunt ook gewoon kijken naar bronnen die wél een goed verhaal hebben.
Dat is het probleem: je kan er heel lastig op filteren doordat je overspoeld wordt door domme dingen die wel legitiem lijken. Uiteindelijk krijg je meer veel onzin te verwerken dan legitieme info. Zoals ik al zei, domme mensen worden dommer.
  zondag 30 oktober 2022 @ 14:55:03 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206498583
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:51 schreef xzaz het volgende:

[..]
ah het bekende 'de wetenschap weet ook niet alles'-argument. Sterk heel sterk.
Inderdaad. Wetenschappers (van want 'de wetenschap' bestaat niet) weten lang niet alles en zitten ook nog wel eens mis, dat heb je heel goed gezien. Maar het staat mensen natuurlijk vrij om zelf niet na te denken en blind af te gaan op wat je verteld wordt door bepaalde instituten of vermeend alleswetende orakels. Ik kan mij goed voorstellen dat dit ergens ook gewoon lekker makkelijk is, je hoeft niets te doen, enkel na te papegaaien wat je wordt voorgekauwd.
pi_206498652
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Wetenschappers (van want 'de wetenschap' bestaat niet) weten lang niet alles en zitten ook nog wel eens mis, dat heb je heel goed gezien. Maar het staat mensen natuurlijk vrij om zelf niet na te denken en blind af te gaan op wat je verteld wordt door bepaalde instituten of vermeend alleswetende orakels. Ik kan mij goed voorstellen dat dit ergens ook gewoon lekker makkelijk is, je hoeft niets te doen, enkel na te papegaaien wat je wordt voorgekauwd.
Dat gebeurt sowieso toch al voor de gemiddelde persoon. Het grootste verschil is dat de ene groep luistert naar mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hebben en de wetenschappelijke methode toepassen en de andere groep luistert naar....de rest.
  zondag 30 oktober 2022 @ 15:09:47 #288
38114 beantherio
pi_206498666
Het grote misverstand van de hedendaagse tijd is dat je alles moet weten en alles moet snappen: dat is niet mogelijk en al helemaal niet nodig. Voor medische zaken heb je artsen en wetenschappers: laat die het maar uitzoeken. Ik ga af op wat die groepen in overgrote mate zeggen. Snappen dat je niet alles kunt weten is je gezonde verstand gebruiken. En denken dat je alles kunt weten (al dan niet op basis van platformen als Twitter en Facebook) is echt een levensgevaarlijke bezigheid.
  zondag 30 oktober 2022 @ 15:14:01 #289
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206498688
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:06 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Dat gebeurt sowieso toch al voor de gemiddelde persoon. Het grootste verschil is dat de ene groep luistert naar mensen die er daadwerkelijk voor gestudeerd hebben en de wetenschappelijke methode toepassen en de andere groep luistert naar....de rest.
Nee, sommige mensen denken zelf ook nog na en lezen bijvoorbeeld ook meerdere studies met verschillende conclusies en vormen op basis daarvan een zelf een mening. Wetenschappers zijn namelijk gewoon hele normale mensen die een vakgebied hebben gekozen en de wetenschappelijke methode hanteren. Soms met succes, soms niet. En om WO te volgen hoef je geen genie te zijn. Die passieve, onderdanige en bijna intellectueel onzekere houding van sommigen is wat dat betreft bijzonder om te aanschouwen.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 15:18:20 #290
236264 crew  capricia
pi_206498715
quote:

[..]
Ik blijf nog wel even op het Twitter-schip. Gaat vast goedkomen dit. Obscure news outlets van Elon. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206498787
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, sommige mensen denken zelf ook nog na en lezen bijvoorbeeld ook meerdere studies met verschillende conclusies en vormen op basis daarvan een zelf een mening.
Klopt, en sommige mensen worden schatrijk via de loterij. Moeten we allemaal onze banen opgeven en hopen dat wij ook op die manier rijk worden en niet meer hoeven te werken? Ik heb het over de gemiddelde persoon. Beter lezen :)

quote:
Wetenschappers zijn namelijk gewoon hele normale mensen die een vakgebied hebben gekozen en de wetenschappelijke methode hanteren. Soms met succes, soms niet. En om WO te volgen hoef je geen genie te zijn.
1. Je hoeft indd geen genie te zijn, maar de meeste mensen zullen zelfs WO niveau niet aankunnen.
2. Er is een verschil tussen iets theoretisch aankunnen en het ook daadwerkelijk doen. Tot je echt de studie hebt gevolgd (en in een professionele omgeving ermee aan het werk gaat) ben je (bijna per definitie) niet gekwalificeerd om er uitspraken over te doen. En als je er uitspraken over maakt is het zeker niet verkeerd om het met een korreltje zout te nemen.

quote:
Die passieve, onderdanige en bijna intellectueel onzekere houding van sommigen is wat dat betreft bijzonder om te aanschouwen.
:') Heeft een heel hoog "I Did My Own Research And Disagree With Scientists!" gehalte dit.
  zondag 30 oktober 2022 @ 15:38:44 #292
323876 michaelmoore
pi_206498849
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik blijf nog wel even op het Twitter-schip. Gaat vast goedkomen dit. Obscure news outlets van Elon. :+
Twitter wordt de X app., the only app you will need zegt ie

dus dan zal ie ook wel een crypto exchange eraan vast koppelen , een betrouwbare XCrypto exchange app

Daar is wel behoefte aan
betalen overal ter wereld met DOGE coin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206498913
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:09 schreef beantherio het volgende:
Het grote misverstand van de hedendaagse tijd is dat je alles moet weten en alles moet snappen: dat is niet mogelijk en al helemaal niet nodig. Voor medische zaken heb je artsen en wetenschappers: laat die het maar uitzoeken.
Dat deed ik ook toen artsen zeiden dat roken gezond was, bleek achteraf niet zo'n goede keuze te zijn.
pi_206498964
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:45 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Dat deed ik ook toen artsen zeiden dat roken gezond was, bleek achteraf niet zo'n goede keuze te zijn.
Hoe oud ben jij wel niet? :o
  zondag 30 oktober 2022 @ 15:52:17 #295
323876 michaelmoore
pi_206498979
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:45 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
artsen hebben nooit gezegd dat roken gezond is
  zondag 30 oktober 2022 @ 15:53:07 #296
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206498986
Dit wordt gegarandeerd een jarenlange rechtzaak

https://www.nytimes.com/2(...)yoffs-musk-jobs.html
Mr. Musk also appears unlikely to pay the golden parachutes that the fired top executives of Twitter were set to receive. Under the merger agreement, those executives — including Parag Agrawal, the chief executive — had been set to receive compensation of $20 million to $60 million if they were fired. But Mr. Musk terminated the executives “for cause,” meaning he did it because he alleged he had justification, which may void that agreement, two people with knowledge of the matter said.

Those executives, who also include the former chief financial officer Ned Segal, the former general counsel Sean Edgett, and the former top policy and legal executive Vijaya Gadde, are deliberating their next steps, one person said.
pi_206498990
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Hoe oud ben jij wel niet? :o
gewoon n boomer.
pi_206499004
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
artsen hebben nooit gezegd dat roken gezond is
https://www.bhclinics.com(...)xt=From%20the%201930's%20to%20the,came%20to%20illnesses%2C%20not%20cigarettes.
  zondag 30 oktober 2022 @ 16:03:21 #299
323876 michaelmoore
pi_206499080
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:53 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
gewoon n boomer.
ik ook ik ben 70

en ik werk nog 4 dagen per week
maar ik rook ook niet
pi_206499096
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 16:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ook ik ben 70

en ik werk nog 4 dagen per week
maar ik rook ook niet
goed dat je zelf nadenkt en niet alles klakkeloos van experts gelooft.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 16:05:38 #301
236264 crew  capricia
pi_206499106
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Twitter wordt de X app., the only app you will need zegt ie

dus dan zal ie ook wel een crypto exchange eraan vast koppelen , een betrouwbare XCrypto exchange app

Daar is wel behoefte aan
betalen overal ter wereld met DOGE coin
Ja. Met een blockchain idd. Kost je een klein bedrag. Maar wordt vanzelf meer waard.
Of zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')