Geef hem even een paar dagen, hij is nog maar net aangetredenquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 21:15 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb nog niet gezien dat Musks doel bij Twitter is om wetgeving in landen te omzeilen of te negeren, waardoor het mogelijk wordt om strafbare zaken te plaatsen.
Wel dat bepaalde meningen niet omwille van persoonlijke voorkeuren worden geblokkeerd, ondanks dat ze niet in strijd zijn met de geldende wetten van een land. Maar goed, wellicht klopt dat niet.
Da's waar.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geef hem even een paar dagen, hij is nog maar net aangetreden
Goh, een van de grootste klachten over Twitter was altijd dat ze met twee maten meetten als het om Trump ging, zaken waarvoor normale users een ban kregen mocht hij wel onder het mom van "nieuwswaardig" dus er werd wel degelijk onderscheid gemaakt, je moet niet doen alsof dat niet het geval was omdat Khamenei ook lelijke dingen tweette.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Trump was (ondanks dat hij nog maar een paar dagen had te gaan) nog steeds president toen zijn persoonlijke account werd geschorst. Daarnaast werden zijn tweets in de periode daarvoor al 'geflagged' als desinformatie, oproepen tot geweld, etc. De Ayatollah kon gewoon vrolijk zijn wens voor de vernietiging van Israël tweeten, niks aan de hand. Op meerdere accounts, in meerdere talen, zonder als geverifieerd account te zijn aangemerkt.
Het argument van Twitter, "de wereldpolitiek zichtbaar houden", voor het in stand houden van de Ayatollah-accounts (en de ontelbare accounts van reguliere gebruikers die allerlei hatelijke/gewelddadige boodschappen postten) i.t.t. dat van Trump, houdt vrijwel geen stand.J
Er zijn nog wat saillante paragrafen over zaken doen in Duitsland als Tesla en Twitter baas zijn, ditto India om er maar eens twee te noemen.quote:Welcome to hell, Elon
You break it, you buy it.
Twitter is a disaster clown car company that is successful despite itself, and there is no possible way to grow users and revenue without making a series of enormous compromises that will ultimately destroy your reputation and possibly cause grievous damage to your other companies.
I say this with utter confidence because the problems with Twitter are not engineering problems. They are political problems. Twitter, the company, makes very little interesting technology; the tech stack is not the valuable asset. The asset is the user base: hopelessly addicted politicians, reporters, celebrities, and other people who should know better but keep posting anyway. You! You, Elon Musk, are addicted to Twitter. You’re the asset. You just bought yourself for $44 billion dollars.
The problem when the asset is people is that people are intensely complicated, and trying to regulate how people behave is historically a miserable experience, especially when that authority is vested in a single powerful individual.
What I mean is that you are now the King of Twitter, and people think that you, personally, are responsible for everything that happens on Twitter now. It also turns out that absolute monarchs usually get murdered when shit goes sideways.
https://www.theverge.com/(...)ms-speech-moderation
Heb je wat concrete voorbeelden van zaken die Trump wel mocht tweeten, maar waarvoor andere users een ban kregen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, een van de grootste klachten over Twitter was altijd dat ze met twee maten meetten als het om Trump ging, zaken waarvoor normale users een ban kregen mocht hij wel onder het mom van "nieuwswaardig" dus er werd wel degelijk onderscheid gemaakt, je moet niet doen alsof dat niet het geval was omdat Khamenei ook lelijke dingen tweette.
Ik vind het een PRIMA idee als iedereen exact gelijk behandeld zou worden, overigens, ik zie het niet gebeuren bij Musk maar ik zou het toejuichen
Nee. Er zijn legio artikelen over geschreven maar ik heb geen zin om die nu op te gaan zoeken, sorry.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 00:32 schreef Repentless het volgende:
[..]
Heb je wat concrete voorbeelden van zaken die Trump wel mocht tweeten, maar waarvoor andere users een ban kregen?
De man wilde een coup plegen in het land van Twitter zelf en is dus een week eerder verwijderd. Oh mijn hemel, wat erg.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:
[..]
Trump was (ondanks dat hij nog maar een paar dagen had te gaan) nog steeds president toen zijn persoonlijke account werd geschorst. Daarnaast werden zijn tweets in de periode daarvoor al 'geflagged' als desinformatie, oproepen tot geweld, etc. De Ayatollah kon gewoon vrolijk zijn wens voor de vernietiging van Israël tweeten, niks aan de hand. Op meerdere accounts, in meerdere talen, zonder als geverifieerd account te zijn aangemerkt.
Het argument van Twitter, "de wereldpolitiek zichtbaar houden", voor het in stand houden van de Ayatollah-accounts (en de ontelbare accounts van reguliere gebruikers die allerlei hatelijke/gewelddadige boodschappen postten) i.t.t. dat van Trump, houdt vrijwel geen stand.
“The bird is free”quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Er zijn legio artikelen over geschreven maar ik heb geen zin om die nu op te gaan zoeken, sorry.
Overigens begint het gelazer nu al, General Motors heeft zijn advertenties van Twitter gehaald en naar verluidt in tech kringen is het aantal account de-activaties op Twitter nogal aanzienlijk. Er worden al how to's gepubliceerd hoe je Tweets kan archiveren voordat je je Twitter account op slot gooit.
En Musk schiet al in de verdediging over Kanye West die weer op Twitter toegelaten is. Welcome to hell
Tja, inhoudsloze one liners zijn altijd leuk. Maar dit vogeltje lijdt 2 miljard per jaar verlies en dat is dan weer wat minder inhoudsloos.quote:
Ja, iedereen zou ook stoppen met WhatsApp omdat het door Facebook was overgenomen. Erg veel van gekomen. Die ad hoc-acties vind ik nooit zo interessant.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Er zijn legio artikelen over geschreven maar ik heb geen zin om die nu op te gaan zoeken, sorry.
Overigens begint het gelazer nu al, General Motors heeft zijn advertenties van Twitter gehaald en naar verluidt in tech kringen is het aantal account de-activaties op Twitter nogal aanzienlijk. Er worden al how to's gepubliceerd hoe je Tweets kan archiveren voordat je je Twitter account op slot gooit.
En Musk schiet al in de verdediging over Kanye West die weer op Twitter toegelaten is. Welcome to hell
Ja? Waarom denk jij dat hij zich daarover uitspreekt als het onbelangrijk is?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 00:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, iedereen zou ook stoppen met WhatsApp omdat het door Facebook was overgenomen. Erg veel van gekomen. Die ad hoc-acties vind ik nooit zo interessant.
Over Kanye West geeft hij aan dat de beslissing al was genomen voordat hij aan het roer kwam. Is dat in de verdediging schieten?
Waar zeg ik dat het onbelangrijk is? De vraag wordt hem gesteld, hij geeft er antwoord op.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja? Waarom denk jij dat hij zich daarover uitspreekt als het onbelangrijk is?
Dit lijkt mij behoorlijk de kern te raken. Waarom je dat wespennest zou willen hebben is een terechte vraag.quote:
Dit lijkt mij behoorlijk de kern te raken. Waarom je dat wespennest zou willen hebben is een terechte vraag.quote:
hetquote:
Invloed uitoefenen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 08:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit lijkt mij behoorlijk de kern te raken. Waarom je dat wespennest zou willen hebben is een terechte vraag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |