abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206481711
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Hij treuzelt niet en gaat meteen over tot actie

twitter

Na wat getouwtrek is het nu rond met Twitter en lijkt het nu toch te gebeuren:

twitter

Wat voor veranderingen kunnen we verwachten? Wat denken jullie?
pi_206481738
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 14:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Want incels kunnen niet wachten om weer eens advies te krijgen van een junk.
Als je een paar minuten de tijd hebt gaf deze korte introductie in Jordan Peterson me wel aardig wat nieuw inzicht wat ik nog niet wist. Wat vind jij er van?

“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_206481776

Ik kan me voorstellen dat de bezopen puberale manier waarop Musk zich profileert veel twijfel zal creeëren bij serieuzere instanties en users.

Hij geeft enerzijds zijn middelvinger richting het platform omdat hij het te duur heeft gekocht maar dit hele geklooi met Trump en zijn getroll hier kunnen uiteindelijk ook negatief uitpakken voor een serieuzer bedrijf als Tesla.

[ Bericht 35% gewijzigd door Beathoven op 28-10-2022 21:20:47 ]
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:15:58 #4
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206481796
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 20:16 schreef capricia het volgende: [..]

Ja. Zo'n platform heeft goede moderatie nodig. Als je advertentie inkomsten nodig hebt. Dan zit je ook nog met al die wetgeving overal. Zelfs in de VS wordt er het e.e.a. dus aan banden gelegd.
Ik heb nog niet gezien dat Musks doel bij Twitter is om wetgeving in landen te omzeilen of te negeren, waardoor het mogelijk wordt om strafbare zaken te plaatsen.

Wel dat bepaalde meningen niet omwille van persoonlijke voorkeuren worden geblokkeerd, ondanks dat ze niet in strijd zijn met de geldende wetten van een land. Maar goed, wellicht klopt dat niet.
pi_206481926
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:15 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik heb nog niet gezien dat Musks doel bij Twitter is om wetgeving in landen te omzeilen of te negeren, waardoor het mogelijk wordt om strafbare zaken te plaatsen.

Wel dat bepaalde meningen niet omwille van persoonlijke voorkeuren worden geblokkeerd, ondanks dat ze niet in strijd zijn met de geldende wetten van een land. Maar goed, wellicht klopt dat niet.
Hij heeft inderdaad en uiteraard gezegd zich aan de wetten te willen houden. Zou wat gek zijn als dat niet zo was.

Hij heeft ook bv. gezegd racisme niet toe te willen staan, wat dus verder gaat dan Amerikaanse wetgeving.

Hij lijkt zich ook niet zo goed te realiseren dat als hij zich aan Europese strengere wetgeving moet gaan houden, dat dit mogelijk van invloed is op welke berichten waar overal getoond zouden mogen worden. Ga je per gebied berichten dan modereren, waar Europa strenger is dan de VS? Het is echt een hoofdpijndossier, waar ik de indruk had dat hij zich dat begon te realiseren toen hij plots niet meer wilde. Maar goed, we zullen zien.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_206481932
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:11 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als je een paar minuten de tijd hebt gaf deze korte introductie in Jordan Peterson me wel aardig wat nieuw inzicht wat ik nog niet wist. Wat vind jij er van?

Het spijt me zeer, maar ik heb echt geen zin om nog meer tijd en energie in dat figuur te steken bovenop de tijd en energie die ik al in hem heb moeten steken omdat internet kennelijk vindt dat dat figuur overal moet opduiken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:26:03 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206481952
Niet alleen de directie is eruit gewipt, ook het voetvolk:

https://www.cnbc.com/2022(...)-possible-hoax-.html
a person who walked out of the company’s San Francisco headquarters and identified themselves as a data engineer there said they were just laid off.
pi_206481958
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het spijt me zeer, maar ik heb echt geen zin om nog meer tijd en energie in dat figuur te steken bovenop de tijd en energie die ik al in hem heb moeten steken omdat internet kennelijk vindt dat dat figuur overal moet opduiken.
Maar het is slechts een korte introductie.
pi_206481980
twitter

Aka Donald mag nog niet terug? of Alex Jones? of Tommy Robinson?
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:30:20 #10
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_206482032
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:27 schreef epicbeardman het volgende:
[ twitter ]

Dat lijkt er wel te staan. Prima toch.
pi_206482101
quote:
[ twitter ]

Hij is niet dom, hij stelt een nieuw team samen, heel divers die alle beslissingen neemt.
Tot hij over een paar weken stronken is en er iets doordrukt.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:40:22 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:41:36 #13
236264 crew  capricia
pi_206482238
quote:
[ twitter ]

Las dat een aantal adverteerders er geen zin in hadden dat Trump weer terug zou komen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206482290
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hij lijkt zich ook niet zo goed te realiseren dat als hij zich aan Europese strengere wetgeving moet gaan houden, dat dit mogelijk van invloed is op welke berichten waar overal getoond zouden mogen worden. Ga je per gebied berichten dan modereren, waar Europa strenger is dan de VS? Het is echt een hoofdpijndossier, waar ik de indruk had dat hij zich dat begon te realiseren toen hij plots niet meer wilde. Maar goed, we zullen zien.
Denk dat ie ook nog wel spijt gaat krijgen van deze aankoop. Tesla en Space-X worden over het algemeen enorm gewaardeerd door het grote publiek. Zo af en toe deed Musk dan wel een domme uitspraak, maar daar kreeg hij puur persoonlijk kritiek op. Bij Twitter gaat het voortdurend gezeik worden op het bedrijf zelf en daar gaat Musk dan persoonlijk op aangesproken worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2022 21:44:54 ]
pi_206482291
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat zijn de personeelskosten van Twitter? Als hij 75% eruit gooit, wat bespaart ie dan bijvoorbeeld per jaar?
Je kunt de gedachte lezen over hoeveel hij dan per medewerker verdient in zijn tekstberichten.

Kontkusser Jason Calacanis tekstte hem:
quote:
Back of the envelope ... Twitter revenue per employee : $ 5B rev / 8k employees = $ 625K rev per employee in 2021 Google revenue per employee : $ 257B rev / 135K employee = $ 1.9M per employee in 2021 Apple revenue per employee : $ 365B rev / 154k employees = $ 2.37M per employee in fiscal 2021
quote:
Twitter revenue per employee if 3k instead of 8k : $ 5B rev / 3k employees = $ 1.66m rev per employee in 2021 ( more industry standard )
Hij antwoordde:
quote:
Emphasized " Back of the envelope ... Twitter revenue per employee : $ 5B rev / 8k employees = $ 625K rev per employee in 2021 Google revenue per employee : $ 257B rev / 135K employee = $ 1.9M per employee in 2021 Apple revenue per employee : $ 365B rev / 154k employees = $ 2.37M per employee in fiscal 2021 "
quote:
Insane potential for improvement
Geplukt van https://muskmessages.com/d/34.html, maar als ultieme bron de discovery fase van het proces van Twitter tegen hem.
pi_206482348
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Las dat een aantal adverteerders er geen zin in hadden dat Trump weer terug zou komen.
Maar die adverteerders hebben wel zin in Ayatolla die al tal van jaren loopt te tweeten?
Iran diegene die Rusland helpt tegen Oekraine en Westen, waarom mag hij wel en the one who shall not be named niet?

twitter
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_206482399
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je kunt de gedachte lezen over hoeveel hij dan per medewerker verdient in zijn tekstberichten.

Kontkusser Jason Calacanis tekstte hem:
[..]
[..]
Hij antwoordde:
[..]
[..]
Geplukt van https://muskmessages.com/d/34.html, maar als ultieme bron de discovery fase van het proces van Twitter tegen hem.
Wat een rare metric om te gebruiken. Kan me voorstellen dat Twitter een leger aan laagbetaalde moderators heeft die dat cijfer omlaag duwen. Zal ook wel geen toeval zijn dat Facebook buiten die vergelijking gehouden is.
pi_206482474
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Denk dat ie ook nog wel spijt gaat krijgen van deze aankoop. Tesla en Space-X worden over het algemeen enorm gewaardeerd door het grote publiek. Zo af en toe deed Musk dan wel een domme uitspraak, maar daar kreeg hij puur persoonlijk kritiek op. Bij Twitter gaat het voortdurend gezeik worden op het bedrijf zelf en daar gaat Musk dan persoonlijk op aangesproken worden.
Ik hink zelf op twee gedachten. Echt iedereen haalt tegenwoordig nieuws, meningen, feiten, "feiten" van Twitter. Elk topic hier staat er vol mee. Belangrijke mensen plaatsen een tweet in plaats van een persbureau in te lichten, etc.

Dat geeft in principe enorm potentieel en macht. De vraag is dan hoe je succes meet. Of naja, hoe hij succes meet, I guess. Het is op zijn minst een belangrijke tool die heel, heel veel meningen kan beïnvloeden.
pi_206482492
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:50 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wat een rare metric om te gebruiken. Kan me voorstellen dat Twitter een leger aan laagbetaalde moderators heeft die dat cijfer omlaag duwen. Zal ook wel geen toeval zijn dat Facebook buiten die vergelijking gehouden is.
Ja eens, het is inderdaad nogal kort door de bocht. Misschien dat hij later ook nog wel een diepere analyse heeft uitgevoerd? Geen idee. Als het hoofdzakelijk op basis van de tekstberichten en verder instinct is, dan is het m.i. roekeloos.

Ik wil wel opmerken dat ook Google en Apple flink aan moderatie doen, maar inderdaad, het is niet praktisch de kern van hun business.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:58:53 #20
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206482519
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hij heeft inderdaad en uiteraard gezegd zich aan de wetten te willen houden. Zou wat gek zijn als dat niet zo was.

Hij heeft ook bv. gezegd racisme niet toe te willen staan, wat dus verder gaat dan Amerikaanse wetgeving.

Toch neem ik aan dat als je ergens 44 miljard dollar voor betaalt, je dat niet doet met de insteek: "Geinig, effe kijken wat ik ermee kan." Dat is gewoon onnoemelijk veel geld met heel veel risico, zelfs als je Elon Musk bent.

Misschien is het een faal van epische proporties, dat kan. Hij (en zijn team) zullen vast ook geen volledig uitgewerkt scenario hebben klaarliggen met alle mitsen en maren, een volledige 'roadmap' voor de volgende 10 jaar inclusief alle strategische opties, een oplossing of plan voor alle technische issues, etc. Het zal ook allemaal niet binnen een week zijn omgevormd naar zijn (eventueel beoogde) ideaalbeeld. Misschien gebeurt dat wel nooit en doet Twitter binnen de kortste keren een 'Myspaceje', en verdwijnt het volledig in de vergetelheid.

Wat ik op dit moment wel uiterst vermakelijk vind, zijn opinies zoals die van Nilay Patel, zoals @capricia in het vorige topic postte. Een van de redenen voor Musk om Twitter te kopen was het tegengaan van de Cancel Culture en ook voor sommigen onwelgevallige meningen (mits binnen de wettelijke kaders) de ruimte te bieden, ook als je het daar totaal niet mee eens bent.

De stuipreactie daarop is een dreigement dat hij op moet passen dat adverteerders en gebruikers niet weglopen, dat het daarom een fiasco of hel wordt, etc. Juist een van de redenen dat Musk Twitter heeft gekocht (het voorkomen dat een bedrijf of iemand gecanceld wordt door adverteerders weg te halen), wordt nu alsnog door die kerel als dreigement gebruikt tegen de overname. :') Hij bewijst eigenlijk zijn punt, lachwekkend.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:00:16 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206482547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 19:14 schreef Perrin het volgende:
Prima idee. Berichtjes uitwisselen is ook totaal niet high-tech, alternatieven zijn zo gebouwd.
Gewoon weer BBS'en of Usenet gebruiken waar het voor bedoeld was of we gaan weer IRC'en met zijn allen. O+
pi_206483052
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:47 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Maar die adverteerders hebben wel zin in Ayatolla die al tal van jaren loopt te tweeten?
Iran diegene die Rusland helpt tegen Oekraine en Westen, waarom mag hij wel en the one who shall not be named niet?

[ twitter ]
De reden dat de Ayatollah kan posten is dezelfde als waarom Trump "als president" nog kon posten. Men wilde de wereldpolitiek zichtbaar houden.
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:40:02 #23
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_206483280
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gewoon weer BBS'en of Usenet gebruiken waar het voor bedoeld was of we gaan weer IRC'en met zijn allen. O+
Nooit mee gestopt B-)
pi_206483850
  vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:44:58 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206484213
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 22:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De reden dat de Ayatollah kan posten is dezelfde als waarom Trump "als president" nog kon posten. Men wilde de wereldpolitiek zichtbaar houden.
Trump was (ondanks dat hij nog maar een paar dagen had te gaan) nog steeds president toen zijn persoonlijke account werd geschorst. Daarnaast werden zijn tweets in de periode daarvoor al 'geflagged' als desinformatie, oproepen tot geweld, etc. De Ayatollah kon gewoon vrolijk zijn wens voor de vernietiging van Israël tweeten, niks aan de hand. Op meerdere accounts, in meerdere talen, zonder als geverifieerd account te zijn aangemerkt.

Het argument van Twitter, "de wereldpolitiek zichtbaar houden", voor het in stand houden van de Ayatollah-accounts (en de ontelbare accounts van reguliere gebruikers die allerlei hatelijke/gewelddadige boodschappen postten) i.t.t. dat van Trump, houdt vrijwel geen stand.
pi_206484434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 21:15 schreef Repentless het volgende:

[..]

Geef hem even een paar dagen, hij is nog maar net aangetreden :P
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:08:11 #27
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206484506
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geef hem even een paar dagen, hij is nog maar net aangetreden :P
Da's waar. :)
pi_206484561
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Trump was (ondanks dat hij nog maar een paar dagen had te gaan) nog steeds president toen zijn persoonlijke account werd geschorst. Daarnaast werden zijn tweets in de periode daarvoor al 'geflagged' als desinformatie, oproepen tot geweld, etc. De Ayatollah kon gewoon vrolijk zijn wens voor de vernietiging van Israël tweeten, niks aan de hand. Op meerdere accounts, in meerdere talen, zonder als geverifieerd account te zijn aangemerkt.

Het argument van Twitter, "de wereldpolitiek zichtbaar houden", voor het in stand houden van de Ayatollah-accounts (en de ontelbare accounts van reguliere gebruikers die allerlei hatelijke/gewelddadige boodschappen postten) i.t.t. dat van Trump, houdt vrijwel geen stand.J
Goh, een van de grootste klachten over Twitter was altijd dat ze met twee maten meetten als het om Trump ging, zaken waarvoor normale users een ban kregen mocht hij wel onder het mom van "nieuwswaardig" dus er werd wel degelijk onderscheid gemaakt, je moet niet doen alsof dat niet het geval was omdat Khamenei ook lelijke dingen tweette.

Ik vind het een PRIMA idee als iedereen exact gelijk behandeld zou worden, overigens, ik zie het niet gebeuren bij Musk maar ik zou het toejuichen
pi_206484742
Al eerder door @capricia gepost maar ik zal hem nog een keer hier posten, het is namelijk een enorm interessant artikel en geeft een heel interessante kijk op de materie en het mijnenveld wat Twitter is, en vooral waar het mis gaat:

quote:
Welcome to hell, Elon

You break it, you buy it.

Twitter is a disaster clown car company that is successful despite itself, and there is no possible way to grow users and revenue without making a series of enormous compromises that will ultimately destroy your reputation and possibly cause grievous damage to your other companies.

I say this with utter confidence because the problems with Twitter are not engineering problems. They are political problems. Twitter, the company, makes very little interesting technology; the tech stack is not the valuable asset. The asset is the user base: hopelessly addicted politicians, reporters, celebrities, and other people who should know better but keep posting anyway. You! You, Elon Musk, are addicted to Twitter. You’re the asset. You just bought yourself for $44 billion dollars.

The problem when the asset is people is that people are intensely complicated, and trying to regulate how people behave is historically a miserable experience, especially when that authority is vested in a single powerful individual.

What I mean is that you are now the King of Twitter, and people think that you, personally, are responsible for everything that happens on Twitter now. It also turns out that absolute monarchs usually get murdered when shit goes sideways.

https://www.theverge.com/(...)ms-speech-moderation
Er zijn nog wat saillante paragrafen over zaken doen in Duitsland als Tesla en Twitter baas zijn, ditto India om er maar eens twee te noemen.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:32:42 #30
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206484750
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Goh, een van de grootste klachten over Twitter was altijd dat ze met twee maten meetten als het om Trump ging, zaken waarvoor normale users een ban kregen mocht hij wel onder het mom van "nieuwswaardig" dus er werd wel degelijk onderscheid gemaakt, je moet niet doen alsof dat niet het geval was omdat Khamenei ook lelijke dingen tweette.

Ik vind het een PRIMA idee als iedereen exact gelijk behandeld zou worden, overigens, ik zie het niet gebeuren bij Musk maar ik zou het toejuichen
Heb je wat concrete voorbeelden van zaken die Trump wel mocht tweeten, maar waarvoor andere users een ban kregen?
pi_206484774
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Heb je wat concrete voorbeelden van zaken die Trump wel mocht tweeten, maar waarvoor andere users een ban kregen?
Nee. Er zijn legio artikelen over geschreven maar ik heb geen zin om die nu op te gaan zoeken, sorry.

Overigens begint het gelazer nu al, General Motors heeft zijn advertenties van Twitter gehaald en naar verluidt in tech kringen is het aantal account de-activaties op Twitter nogal aanzienlijk. Er worden al how to's gepubliceerd hoe je Tweets kan archiveren voordat je je Twitter account op slot gooit.

En Musk schiet al in de verdediging over Kanye West die weer op Twitter toegelaten is. Welcome to hell :D
pi_206484784
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 23:44 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het argument van Twitter, "de wereldpolitiek zichtbaar houden", voor het in stand houden van de Ayatollah-accounts (en de ontelbare accounts van reguliere gebruikers die allerlei hatelijke/gewelddadige boodschappen postten) i.t.t. dat van Trump, houdt vrijwel geen stand.
De man wilde een coup plegen in het land van Twitter zelf en is dus een week eerder verwijderd. Oh mijn hemel, wat erg.

De maatschappelijk beste oplossing zou wellicht een algoritme zijn waar mensen geconfronteerd worden met waarheden die ze liever niet zien. Dan vertrekt echter iedereen. Ik weet zo niet wat wel een goede oplossing zou zijn.

Aan de andere kant vind ik dat gelul over relevant zijn voor de wereldpolitiek van Twitter echt onzin. Alsof de ayatollah of Trump geen ander platform heeft om zich te uiten.
pi_206484788
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee. Er zijn legio artikelen over geschreven maar ik heb geen zin om die nu op te gaan zoeken, sorry.

Overigens begint het gelazer nu al, General Motors heeft zijn advertenties van Twitter gehaald en naar verluidt in tech kringen is het aantal account de-activaties op Twitter nogal aanzienlijk. Er worden al how to's gepubliceerd hoe je Tweets kan archiveren voordat je je Twitter account op slot gooit.

En Musk schiet al in de verdediging over Kanye West die weer op Twitter toegelaten is. Welcome to hell :D
“The bird is free”
Vakman pur sang
pi_206484816
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
“The bird is free”
Tja, inhoudsloze one liners zijn altijd leuk. Maar dit vogeltje lijdt 2 miljard per jaar verlies en dat is dan weer wat minder inhoudsloos.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:43:18 #35
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206484836
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, iedereen zou ook stoppen met WhatsApp omdat het door Facebook was overgenomen. Erg veel van gekomen. Die ad hoc-acties vind ik nooit zo interessant.

Over Kanye West geeft hij aan dat de beslissing al was genomen voordat hij aan het roer kwam. Is dat in de verdediging schieten?
pi_206484853
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, iedereen zou ook stoppen met WhatsApp omdat het door Facebook was overgenomen. Erg veel van gekomen. Die ad hoc-acties vind ik nooit zo interessant.

Over Kanye West geeft hij aan dat de beslissing al was genomen voordat hij aan het roer kwam. Is dat in de verdediging schieten?
Ja? Waarom denk jij dat hij zich daarover uitspreekt als het onbelangrijk is?
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 00:47:38 #37
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206484876
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja? Waarom denk jij dat hij zich daarover uitspreekt als het onbelangrijk is?
Waar zeg ik dat het onbelangrijk is? De vraag wordt hem gesteld, hij geeft er antwoord op.
pi_206485160
twitter
pi_206485352
Heeft Musk in het verleden niet eens aangegeven zelf politieke ambities te hebben? Dan is zoiets als Twitter in je bezit hebben best handig.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:19:12 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206485536
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 01:42 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt mij behoorlijk de kern te raken. Waarom je dat wespennest zou willen hebben is een terechte vraag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206485540
quote:
[ twitter ]
Dit lijkt mij behoorlijk de kern te raken. Waarom je dat wespennest zou willen hebben is een terechte vraag.
quote:
[ twitter ]
het
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:39:54 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206485548
https://www.theverge.com/(...)ms-speech-moderation
Are you ready to sit before Congress and politely decline to engage in their content capture sessions for hours on end?
Welcome to hell, Elon

================

Dit is van 2020 met toenmalige CEO Jack Dorsey en dit is wat Elon in meerdere landen staat te wachten, dat hij door meerdere regeringen op het matje wordt geroepen.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:42:32 #45
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206485555
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 08:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Invloed uitoefenen.

Ondertussen hoop ik dat er ook voor de gematigd linkse hoek nog ruimte blijft op het platform, tussen extreemlinks en extreemrechts die elkaar in de haren vliegen. En anders dat er een goed alternatief komt (en dat de mensen die ik graag volg niet verdeeld worden over een stuk of vier alternatieven).
pi_206485574
Musk heeft dus toch gekocht, al is het na wat lichte juridische drang.

Ik las Musk zijn motivatie om twitter te kopen: vraag me sterk af of twitter een extreem rechts bolwerk gaat worden:

iN het stuk zegt musk dat hij wil dat er minder extremisme ontstaat en juist meer midden. een marktplaats voor meningen. en niet dat iedere exermist zijn eigen wereld bubbel leeft (onthou musk is een extreem progressieve technocratische liberaal!, hij zou 100 jaar geleden vrijmetselaar zijn geweest) het feit dat ik veel usual suspects en zelfs ruslands trol ministers massaal proberen het narrratief te kapen zonder een visie document van musk te delen, spreekt weer boekdelen.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 08:53:09 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_206485586
Elon Musk had echt geen grote goeddoordachte plannen hoor, hij kondigde aan dat hij Twitter ging kopen toen hij een keer gedisst en hevig geratio'ed werd. Elon Musk is een impulsieve narcist die niet tegen kritiek kan. Toen hij het eenmaal aangekondigd had kon hij er niet meer onderuit, hoe hevig hij het ook probeerde. Want in tegenstelling tot armlastige Engelse duikers in Thailand, had Twitter genoeg geld om hem voor de rechter uit te kleden.

Hij zit nu met een molensteen dat al lang over zijn hoogtepunt heen is, en stelt plannen voor die dat proces alleen maar gaat versnellen. Dat artikel van the Verge is spot-on.

[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 29-10-2022 09:00:13 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:32:34 #48
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206485800
quote:
Behalve als je grappen maakt over Musk, natuurlijk.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:11:06 #50
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')