abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 oktober 2022 @ 12:58:05 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206497604
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:44 schreef Cyan9 het volgende:
Gelukkig willen conservatieven nooit wat opdringen bij anderen.
Die willen bepalen dat 2 volwassen mensen geen leven samen mogen opbouwen omdat ze van het zelfde geslacht zijn. Of dat dat 15-jarige meisje gewoon de zwangerschap moet voltooien. Maar het feit dat anderen bepaalde rechten hebben waar ze zelf niet in geloven is natuurlijk heel lastig. Je zou mensen maar de vrijheid geven om hun eigen leven in te richten. Echt niemand houdt je tegen om een christen te zijn.
pi_206497612
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:44 schreef Montagui het volgende:

[..]
Volgens mij is deze overname er juist voor om de 'echokamer' af te schaffen?

Hoe ver Elon dan wil gaan met zijn 'free speech' moeten we dan nog maar even afwachten.

Ik ben ook fan van free speech, maar er zijn grenzen, en mijn grens ligt dan ook (pas) in wat wettelijk verboders is, en niet in wat in de 'gevoelige' echokamer wenselijk was.
Twitter is altijd een privaat bedrijf geweest dat zich aan de wet moest houden en net als Musk luistert naar de maatschappelijke ontwikkelingen omdat het 't vlak is waarop ze zich bewegen. Maar het was wel een privaat bedrijf dat er naar streefde de grootste groep in het redelijke midden vast te houden. Dat streven lijkt Musk niet zo te hebben in strategisch opzicht.
pi_206497624
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een stuk minder inderdaad dan progressieven tegenwoordig. Dat heb je goed gezien.
[..]
Trump is geen actief politicus momenteel. Die staat na zijn presidentschap voornamelijk op de golfbaan.
Trump houdt nog steeds rallies, flirt herhaaldelijk met een nieuwe gooi naar het presidentschap en voert Republikeinse peilingen aan.

Hij is dus nog altijd relevant en een powerhouse binnen de GOP.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_206497678
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Twitter is altijd een privaat bedrijf geweest dat zich aan de wet moest houden en net als Musk luistert naar de maatschappelijke ontwikkelingen omdat het 't vlak is waarop ze zich bewegen. Maar het was wel een privaat bedrijf dat er naar streefde de grootste groep in het redelijke midden vast te houden. Dat streven lijkt Musk niet zo te hebben in strategisch opzicht.
'Lijkt' inderdaad. Lijkt mij geen reden van met name de linkse mens om moord en brand te schreeuwen, of aan te kondigen om Twitter te willen verlaten etc. Lichtelijk hysterisch gedrag wat mij betreft.

Lets wait and see.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206497719
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:05 schreef Montagui het volgende:

[..]
'Lijkt' inderdaad. Lijkt mij geen reden van met name de linkse mens om moord en brand te schreeuwen, of aan te kondigen om Twitter te willen verlaten etc. Lichtelijk hysterisch gedrag wat mij betreft.

Lets wait and see.
Het redelijke midden en links is niet 'allemaal links'

Wanneer het redelijke midden en links weglopen, zal het grote percentuele blok om tegen aan te trappen ook verdwijnen. En als je als hooligan geen tegenstander hebt met een groep agenten die aangeven dat je je gang wel mag gaan, dan is de lol er wel af qua rellen.

Daarom is het voor de maatschappij, het cafe en een sociaal platform beter dat de relschopper niet meer meedoet dan dat de grootste groep klanten gaat lopen afhaken :)
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:09:33 #206
8369 speknek
Another day another slay
pi_206497722
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou neutraliteit zonder politieke bias niet mogelijk zijn? Dat beargumenteer je verder niet. Want enkel met het beschuldigende vingertje naar rechts wijzen is geen onderbouwing.

En op welke wijze zou er een link zijn tussen Musk en Rusland?

quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:09 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou neutraliteit zonder politieke bias niet mogelijk zijn? Dat beargumenteer je verder niet. Want enkel met het beschuldigende vingertje naar rechts wijzen is geen onderbouwing.

En op welke wijze zou er een link zijn tussen Musk en Rusland?
Het staat er letterlijk achter, jong.

En
twitter

(Julia Davis reageert op een tweet chain waar Musk grapjes uitwisselt met Medvedev, nadat de Russische tv al had gezegd dat Medvedev goede banden had met Musk)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206497727
Waarom zijn er zoveel mensen tegen de vrijheid van meningsuiting?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:11:09 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497731
Blij dat ik nooit op dat Twitter heb gezeten, klinkt heel vermoeiend allemaal.

Maar als ik af mag gaan op de usual suspects is er nu feest omdat ook daar straks gewoon feitenvrij complotgelul verspreid mag worden? Lijkt me weer een extra zegening voor de mensheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206497736
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

Maar als ik af mag gaan op de usual suspects is er nu feest omdat ook daar straks gewoon feitenvrij complotgelul verspreid mag worden? Lijkt me weer een extra zegening voor de mensheid.
_O- :W
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:12:25 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497739
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O- :W
Ja dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206497761
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja dus.
quote:
usual suspect
Ben jijzelf.

Waarom is die vrijheid van meningsuiting nou zo beangstigend, wil je die grondwet daaromtrent ook aanpassen?

quote:
1.
Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.
De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisieuitzending.
3.
Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan zestien jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
4.
De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.
Nog wat meer info https://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting
pi_206497766
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:09 schreef speknek het volgende:

[..]
[..]

En
[ twitter ]

(Julia Davis reageert op een tweet chain waar Musk grapjes uitwisselt met Medvedev, nadat de Russische tv al had gezegd dat Medvedev goede banden had met Musk)
Het kremlin weer in jubelstemming
pi_206497775
quote:

[..]

tweet chain
Als je dit soort termen serieus gebruikt is het misschien tijd om de twitter app te verwijderen.
pi_206497787
quote:

Zolang complotgelul niet oproept tot geweld, of haatzaaiend is, dan mogen ze van mij hun wappie gedachtes spuien. Wat mij betreft is dat een zegening voor de mensheid. Het willen verbannen van zulks en je begeeft je op een glijdende schaal richting totalitarisme.

Gewoon smakelijk om lachen of negeren, whatever.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206497793
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zolang complotgelul niet oproept tot geweld, of haatzaaiend is, dan mogen ze van mij hun wappie gedachtes spuien. Wat mij betreft is dat een zegening voor de mensheid. Het willen verbannen van zulks en je begeeft je op een glijdende schaal richting totalitarisme.

Gewoon niet op artikeltjes van Joop.nl klikken is inderdaad niet erg ingewikkeld.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:20:26 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497799
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
[..]
Ben jijzelf.

Waarom is die vrijheid van meningsuiting nou zo beangstigend, wil je die grondwet daaromtrent ook aanpassen?
[..]

Het gaat in deze niet om vrijheid van meningsuiting. Het gaat om zaken als laster, leugens en revisionisme. Mensen en organisaties zonder enige onderbouwing wegzetten als satanisch, demonisch, misdadig, pedo, elite en dergelijke; op basis van een eigen extreme bias maar van alles het internet op slingeren zonder de potentiële gevolgen van dergelijke bagger te doorgronden.

Nu verbaast me deze opwinding sowieso; van wat ik wel gezien heb van Twitter is het altijd grotendeels een vergaarbak van nonsens geweest en 'meningen-zonder-enige-verdere-onderbouwing'. Het wordt nu dus alleen nog een tandje erger?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:21:43 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497809
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over gelul dat dat wel doet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:21:44 #218
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206497810
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:10 schreef ludovico het volgende:
Waarom zijn er zoveel mensen tegen de vrijheid van meningsuiting?
Volgens mij is dat niet zo. Er zijn alleen de nodige mensen die liegen en bedriegen ook als "vrijheid van meningsuiting" zien. En veel mensen vinden (terecht) dat dat niet beschermd hoeft te worden.
pi_206497811
Musk is hier op glad ijs. Hij had gewoon z'n ding moeten doen met SpaceX en het Mars project ipv een soort politieke pion te worden in de samenwerking tussen Rusland en de crimineel Trump. Trump en Rusland hebben nogal wat "vrienden" als toiletpapier versleten en Musk zal absoluut de volgende in lijn zijn.
pi_206497825
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het gaat in deze niet om vrijheid van meningsuiting. Het gaat om zaken als laster, leugens en revisionisme.
Als daar sterk bewijs voor is overtuig je een rechter, maar als het zware aantijgingen zouden zijn, waar haal je vandaan dat Twitter daar opeens nu geen policy meer over zou hebben sinds Elon Musk?

quote:
Mensen en organisaties zonder enige onderbouwing wegzetten als satanisch, demonisch, misdadig, pedo, elite en dergelijke; op basis van een eigen extreme bias maar van alles het internet op slingeren zonder de potentiële gevolgen van dergelijke bagger te doorgronden.
Nee dat kan alleen iemand van de linkerzijde van het politieke spectrum...

quote:
Nu verbaast me deze opwinding sowieso; van wat ik wel gezien heb van Twitter is het altijd grotendeels een vergaarbak van nonsens geweest en 'meningen-zonder-enige-verdere-onderbouwing'. Het wordt nu dus alleen nog een tandje erger?
Je bent er echt zelf bij wat je leest, ik reageer ook weleens op een of andere linkse klimaatactivist daar zoals ik ook hier op jou reageer.

Wereldvreemde mensen heb je op Fok en net zo zeer op Twitter.
pi_206497829
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:21 schreef beantherio het volgende:

[..]
Volgens mij is dat niet zo. Er zijn alleen de nodige mensen die liegen en bedriegen ook als "vrijheid van meningsuiting" zien. En veel mensen vinden (terecht) dat dat niet beschermd hoeft te worden.
En Elon Musk heeft daar geen neusje voor maar linkse woke managers van Twitter wel?

Hou toch op. Ook met Elon Musk zullen er policies bestaan om het zooitje leefbaar te houden, zoals Fok ook binnen bepaalde grenzen modereert.

En vaak m.b.t. Covid was dat naar mijn smaak wel erg sterk "het narratief volgend" owee als je uitsprak dat het overrated was namelijk. Werd echt gezien als kwetsend zo in het begin van het gezeik, meerdere keren een blokje voor gekregen die mening.

Maar ik zat er niet naast, het is overrated. De teller staat op 22k doden in 2.5 jaar. https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte

En dat is "met" Covid, je kent het wel.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:24:48 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_206497835
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Die willen bepalen dat 2 volwassen mensen geen leven samen mogen opbouwen omdat ze van het zelfde geslacht zijn. Of dat dat 15-jarige meisje gewoon de zwangerschap moet voltooien. Maar het feit dat anderen bepaalde rechten hebben waar ze zelf niet in geloven is natuurlijk heel lastig. Je zou mensen maar de vrijheid geven om hun eigen leven in te richten. Echt niemand houdt je tegen om een christen te zijn.
Dat klopt niet. Er stemmen ook genoeg mensen die als LHBT te categoriseren zijn op de Republikeinen. Er was wat dat betreft zelfs een toename te zien tussen 2016 en 2020. Dit strookt niet met wat jij probeert te beweren.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 12:56 schreef beantherio het volgende:

[..]
Toch was een paar maanden geleden dit nog in het nieuws: Amerikaans Hooggerechtshof schrapt landelijk recht op abortus
Inderdaad, zo kunnen de inwoners van de Verenigde Staten het weer per staat beslissen, omdat de meningen over dit onderwerp sterk kunnen wisselen. Democratie ten top zou ik zeggen. Hoe wordt er iemand iets opgedrongen op die manier? Je kunt het een beetje vergelijken met de EU en de landen in Europa. Het zou ook raar zijn als vanuit Brussel alles wordt besloten?
quote:

[..]
[..]

En
[ twitter ]

Dus omdat mensen op de Russische televisie hierover fantaseren heeft Musk een link met Rusland? Hmm, hmm. Nee, geen overtuigend punt. En je negeert de rest van de gestelde vragen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:27:06 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497848
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als daar sterk bewijs voor is overtuig je een rechter, maar als het zware aantijgingen zouden zijn, waar haal je vandaan dat Twitter daar opeens nu geen policy meer over zou hebben sinds Elon Musk?
[..]
Nee dat kan alleen iemand van de linkerzijde van het politieke spectrum...
[..]
Je bent er echt zelf bij wat je leest, ik reageer ook weleens op een of andere linkse klimaatactivist daar zoals ik ook hier op jou reageer.

Wereldvreemde mensen heb je op Fok en net zo zeer op Twitter.
Waar ik dat vandaan haal? Aangezien er al enorm veel batshit insane gereutel op Twitter is verschenen... Dat je - niet onverwacht - weer in een links/rechts-reflex schiet geeft vooral aan waar je eigen bias zit, want ik schaar het feitenvrije gebazel van al die woke-clubjes (die met hun acties eveneens schade aan hebben gericht aan personen en instellingen door ze voor alles uit te maken van racist tot homofoob) daar net zo goed onder.

Dus wat gaat er nu precies veranderen op Twitter?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:27:31 #224
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_206497852
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:21 schreef Beathoven het volgende:
Musk is hier op glad ijs. Hij had gewoon z'n ding moeten doen met SpaceX en het Mars project ipv een soort politieke pion te worden in de samenwerking tussen Rusland en de crimineel Trump. Trump en Rusland hebben nogal wat "vrienden" als toiletpapier versleten en Musk zal absoluut de volgende in lijn zijn.
Ik vind het geweldig wat ie met SpaceX doet (en in mindere mate ook met Tesla) maar de aankoop van Twitter is echt een misser. Gaat ongetwijfeld een grote puinhoop worden en gaat enorm zijn tijd en aandacht afleiden. Ik hoop dat het Starship-programma gewoon door kan gaan en de financiële consequenties niet te zwaar gaan worden. De aankoop van Twitter is betaald met bankleningen en als aandelenkoersen dalen dan komen de banken wel aankloppen bij Musk.
  zondag 30 oktober 2022 @ 13:28:41 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206497861
quote:
14s.gif Op zondag 30 oktober 2022 13:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Er stemmen ook genoeg mensen die als LHBT te categoriseren zijn op de Republikeinen. Er was wat dat betreft zelfs een toename te zien tussen 2016 en 2020. Dit strookt niet met wat jij probeert te beweren.
[..]
Inderdaad, zo kunnen de inwoners van de Verenigde Staten het weer per staat beslissen, omdat de meningen over dit onderwerp sterk kunnen wisselen. Democratie ten top zou ik zeggen. Hoe wordt er iemand iets opgedrongen op die manier? Je kunt het een beetje vergelijken met de EU en de landen in Europa. Het zou ook raar zijn als vanuit Brussel alles wordt besloten?
[..]
Dus omdat mensen op de Russische televisie hierover fantaseren heeft Musk een link met Rusland? Hmm, hmm. Nee, geen overtuigend punt. En je negeert de rest van de gestelde vragen.
Dat eerste valt wel mee:

https://williamsinstitute(...)BT-Vote-Oct-2019.pdf

Gays in de VS stemmen nog in grotere getale op onafhankelijke partijen dan Republikeins. Niet gek ook aangezien de GOP haar ziel sinds Reagan aan de Evangelicals heeft verkocht.

Je weet dat dit precies dezelfde redenering van de Zuidelijke staten was om Jim Crow in stand te kunnen houden? "Laat het aan de staten over!"

Enorm naïef gedacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 30-10-2022 13:34:42 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')