abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206111775
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206111793
Lekkah bezig, Marky Mark

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206111837
Over useful idiots gesproken
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206111859
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De enigen die er voor zorgen dat Rusland niet meer serieus genomen wordt zijn de Russen zelf.
"Bondgenoten" zoals China en India nemen Rusland ook niet erg serieus meer zo bleek tijdens afgelopen SCO top.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206111884
twitter


Doet me denken aan 'overloppertje' op de basisschool. :D Je moest de tikker proberen te 'dollen': heel snel sprinten en dan op het laatst van richting veranderen. Ik was hier altijd keigoed in. Vaak was ik als laatste niet getikt en stond de halve school mij op te wachten. Andersom, als ik de tikker was durfde niemand te lopen :s)
  maandag 26 september 2022 @ 19:36:04 #6
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206111929
Ik begrijp dat volgens sommigen Oekrane zou moeten zwichten voor het gevaar van kernwapens? Tja dat lijkt mij voor alles een besluit voor Oekrane zelf. Nogal wonderlijk om een dergelijke mogelijke escalatie aan Oekrane toe te schrijven.

Ook best wonderlijk om te denken dat - 1. We veroveren een stukje land, 2. We moorden de oorspronkelijke bevolking uit, deporteren die en/ofof jagen die weg, 3. We sturen wat eigen mensen, 4. We vragen die mensen of we moeten blijven, 5 zodra die ja zeggen hoort het stukje bij ons - op wat voor manier dan ook een wettige methode zou zijn om de macht over te nemen. Je hoeft toch echt geen quantum-mechanica te hebben gestudeerd om dergelijk handelen niet ok te vinden?
pi_206111935
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 19:30 schreef Slayage het volgende:
Over useful idiots gesproken [ twitter ]
Als hij wel zijn mond opendoet wacht hem executie middels de elektrische stoel in de VS.
  maandag 26 september 2022 @ 19:37:04 #8
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206111944
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Is je punt dus in feite laten we Poetin zijn zin maar geven anders kan dat laatste scenario wel eens gebeuren? Wat als hij hierna claimt dat de Baltische Staten en Finland weer Russisch gebied zijn? Ook maar toestaan want anders kan er zomaar een kernoorlog ontstaan? Op deze manier kan China Taiwan ook makkelijk inlijven.
Nee, dat is mijn punt niet. De Baltische Staten zijn NAVO-lid (dus onderdeel van een collectieve kernmacht) en Finland is EU-lid (die een collectief verdedigingspact hebben met een kernmacht in hun gelederen). Een Russische aanval daarop betekent dus een aanval van de ene kernmacht op de andere.

China kan Taiwan niet makkelijk inlijven, omdat die flink bewapend zijn. Uiteindelijk zou ik wel verwachten dat China daarin de overhand zou hebben, puur op getallen (inwoners) en productiecapaciteit. Maar China weet ook wel dat een aanval op Taiwan grote economische gevolgen heeft, zowel op wereldschaal als voor hun eigen binnenlandse economie. Het is dus een afweging of ze het dat waard vinden. Het is in ieder geval niet pertinent uitgesloten. Wanneer dit gebeurt en de VS mengt zich erin, kan de nucleaire dreiging ook op tafel komen.

Het punt is niet "je moet een kernmacht sowieso altijd zijn zin geven zonder tegengas". Maar wanneer een kernmacht zich in de loop van een conflict in zijn voortbestaan bedreigd gaat voelen (nogmaals, terecht of onterecht, realistisch of onrealistisch, wie er begonnen is, rechtvaardigheid etc. is dan allemaal niet meer zo relevant) door aanhoudende wapenleveranties/steun aan hun opponent, dan moet je hun nucleaire dreiging mijns inziens te allen tijde serieus blijven nemen. Hoe onrechtvaardig je het allemaal ook vindt (en dat snap ik heus wel), uiteindelijk heb je er als mensheid bijzonder weinig aan om collectief rechtvaardig dood te gaan.
pi_206111954
🤞
twitter
Be curious, not judgmental
pi_206111955
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het argument "hij heeft al vaker gedreigd, hij doet het toch niet" voor wat betreft met conventionele middelen buurlanden binnenvallen gaat dan ook niet op. Dat heeft behoorlijk wat precedent en dat niet alleen, er werd zelfs expliciet aangegeven dat een invasie aanstaande was.
Een nucleaire aanval is van een andere orde. Sinds we meerdere kernmachten hebben die de mogelijkheid hebben elkaars aanval te beantwoorden met een vergeldingsactie heeft dit niet plaatsgevonden. Iedere kernmacht beseft zich dat het hek van de dam is als men hiermee begint. Goed, als de Amerikanen morgen Rusland zouden binnenvallen, dan is de kans aanwezig dat er als vergelding met kernwapens wordt gesmeten, maar verder zijn het vooral dezelfde sleetse dreigingen die we al jaren horen van nucleaire schurkenstaten. Die nucleaire wapens hebben een heel belangrijk doel, namelijk lijfsbehoud.
Precies en wanneer ze eenmaal ingezet zijn dan ben je ze kwijt.

Uiteindelijk wil putin dit ook overleven en een atoombom op Moskou past daar niet bij.

Dat hoeft trouwens het westen niet eens te doen. Oekrane bezit zelf al de kennis en materiaal voor een ruwe bom.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206111980
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:33 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]

Doet me denken aan 'overloppertje' op de basisschool. :D Je moest de tikker proberen te 'dollen': heel snel sprinten en dan op het laatst van richting veranderen. Ik was hier altijd keigoed in. Vaak was ik als laatste niet getikt en stond de halve school mij op te wachten. Andersom, als ik de tikker was durfde niemand te lopen :s)
Godverdomme :') _O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206112001
twitter
Be curious, not judgmental
pi_206112033
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:37 schreef Repentless het volgende:

Het punt is niet "je moet een kernmacht sowieso altijd zijn zin geven zonder tegengas". Maar wanneer een kernmacht zich in de loop van een conflict in zijn voortbestaan bedreigd gaat voelen (nogmaals, terecht of onterecht, realistisch of onrealistisch, wie er begonnen is, rechtvaardigheid etc. is dan allemaal niet meer zo relevant) door aanhoudende wapenleveranties/steun aan hun opponent, dan moet je hun nucleaire dreiging mijns inziens te allen tijde serieus blijven nemen. Hoe onrechtvaardig je het allemaal ook vindt (en dat snap ik heus wel), uiteindelijk heb je er als mensheid bijzonder weinig aan om collectief rechtvaardig dood te gaan.
Dat ben ik wel deels met je eens, ja. Ik vind dat er soms toch te makkelijk wordt gedacht dat dat kernwapen niet ingezet gaat worden. De paradox is natuurlijk dat hoe dichterbij de winst van Oekrane komt, hoe groter de kans dat er uiteindelijk toch een kernwapen ingezet gaat worden.

Desondanks denk ik toch dat zelfs het inzetten van een kernwapen in Oekrane door Rusland niet het einde van de wereld hoeft te betekenen. Er zou ook een scenario kunnen zijn dat ook bijv China daardoor definitief niets meer met Rusland te maken wil hebben.

Ik denk niet dat het Westen gelijk met een all-in-nucleaire reactie zal komen als Rusland een kernwapen inzet in Oekrane. Misschien wel als een NAVO-land zou worden aangevallen met kernwapens.
pi_206112069
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, dat is mijn punt niet. De Baltische Staten zijn NAVO-lid (dus onderdeel van een collectieve kernmacht) en Finland is EU-lid (die een collectief verdedigingspact hebben met een kernmacht in hun gelederen). Een Russische aanval daarop betekent dus een aanval van de ene kernmacht op de andere.

China kan Taiwan niet makkelijk inlijven, omdat die flink bewapend zijn. Uiteindelijk zou ik wel verwachten dat China daarin de overhand zou hebben, puur op getallen (inwoners) en productiecapaciteit. Maar China weet ook wel dat een aanval op Taiwan grote economische gevolgen heeft, zowel op wereldschaal als voor hun eigen binnenlandse economie. Het is dus een afweging of ze het dat waard vinden. Het is in ieder geval niet pertinent uitgesloten. Wanneer dit gebeurt en de VS mengt zich erin, kan de nucleaire dreiging ook op tafel komen.

Het punt is niet "je moet een kernmacht sowieso altijd zijn zin geven zonder tegengas". Maar wanneer een kernmacht zich in de loop van een conflict in zijn voortbestaan bedreigd gaat voelen (nogmaals, terecht of onterecht, realistisch of onrealistisch, wie er begonnen is, rechtvaardigheid etc. is dan allemaal niet meer zo relevant) door aanhoudende wapenleveranties/steun aan hun opponent, dan moet je hun nucleaire dreiging mijns inziens te allen tijde serieus blijven nemen. Hoe onrechtvaardig je het allemaal ook vindt (en dat snap ik heus wel), uiteindelijk heb je er als mensheid bijzonder weinig aan om collectief rechtvaardig dood te gaan.
Maar wie is de "je" in dezen? Kijk, dat er door militaire inlichtingendiensten inschattingen worden gemaakt van de vraag hoe reel inzet van kernwapens is lijkt me evident. Het westen heeft daarbij met name bij monde van Biden duidelijk benadrukt dat er vanuit het westen geenszins de intentie bestaat om Rusland binnen te vallen of zelfs maar zelf actief deel te gaan nemen aan de oorlog, anders dan het voorzien van de Oekrane van wapentuig en economische ondersteuning. Dat is het soort descalerende handelen dat een kernmacht die een oorlog begint afdwingt. Was Rusland geen kernmacht geweest, dan was dit conflict vermoedelijk wel wat anders verlopen. Maar er zit wel een grens aan. Als kernwapens geen defensieve, maar een offensieve dreiging worden, dan is het hek van de dam. Je kunt niet blijven toegeven aan de eisen van een land omdat ze kernwapens hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206112079
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 19:40 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Leuk dametje :Y Had Fenna uit Fryslan kunnen zijn.
pi_206112111
twitter
Be curious, not judgmental
pi_206112138
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, dat is mijn punt niet. De Baltische Staten zijn NAVO-lid (dus onderdeel van een collectieve kernmacht) en Finland is EU-lid (die een collectief verdedigingspact hebben met een kernmacht in hun gelederen). Een Russische aanval daarop betekent dus een aanval van de ene kernmacht op de andere.

China kan Taiwan niet makkelijk inlijven, omdat die flink bewapend zijn. Uiteindelijk zou ik wel verwachten dat China daarin de overhand zou hebben, puur op getallen (inwoners) en productiecapaciteit. Maar China weet ook wel dat een aanval op Taiwan grote economische gevolgen heeft, zowel op wereldschaal als voor hun eigen binnenlandse economie. Het is dus een afweging of ze het dat waard vinden. Het is in ieder geval niet pertinent uitgesloten. Wanneer dit gebeurt en de VS mengt zich erin, kan de nucleaire dreiging ook op tafel komen.

Het punt is niet "je moet een kernmacht sowieso altijd zijn zin geven zonder tegengas". Maar wanneer een kernmacht zich in de loop van een conflict in zijn voortbestaan bedreigd gaat voelen (nogmaals, terecht of onterecht, realistisch of onrealistisch, wie er begonnen is, rechtvaardigheid etc. is dan allemaal niet meer zo relevant) door aanhoudende wapenleveranties/steun aan hun opponent, dan moet je hun nucleaire dreiging mijns inziens te allen tijde serieus blijven nemen. Hoe onrechtvaardig je het allemaal ook vindt (en dat snap ik heus wel), uiteindelijk heb je er als mensheid bijzonder weinig aan om collectief rechtvaardig dood te gaan.
En hoe moet dat 'serieus blijven nemen' dan vormgegeven worden?
Dat mis ik altijd in dit soort betogen. Ben er oprecht wel nieuwsgierig naar, dus vertel eens hoe jij dat zou vormgeven.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206112251
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:45 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar wie is de "je" in dezen? Kijk, dat er door militaire inlichtingendiensten inschattingen worden gemaakt van de vraag hoe reel inzet van kernwapens is lijkt me evident. Het westen heeft daarbij met name bij monde van Biden duidelijk benadrukt dat er vanuit het westen geenszins de intentie bestaat om Rusland binnen te vallen of zelfs maar zelf actief deel te gaan nemen aan de oorlog, anders dan het voorzien van de Oekrane van wapentuig en economische ondersteuning. Dat is het soort descalerende handelen dat een kernmacht die een oorlog begint afdwingt. Was Rusland geen kernmacht geweest, dan was dit conflict vermoedelijk wel wat anders verlopen. Maar er zit wel een grens aan. Als kernwapens geen defensieve, maar een offensieve dreiging worden, dan is het hek van de dam. Je kunt niet blijven toegeven aan de eisen van een land omdat ze kernwapens hebben.
Putin draait graag dingen om, dat kan ik ook, ben ik extreem goed in.

Wat nou, als putins tegenstander, tegen putin zou zeggen:' hey putin, kijk je uit, want ik heb kernwapens!?'
En nog een keer en nog een keer.
Dan zou putin dat opvatten als een oorlogsverklaring! Want dat is het ook, volgens mij.

Misschien zegt ie gewoon, ik verklaar je bij deze de WW3. Kom maar, ik ben al begonnen.

Dan zitten we dus met een publieke opinie die denkt dat het om Oekraine gaat.
pi_206112254
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2022 19:50 schreef OllieA het volgende:

[..]
En hoe moet dat 'serieus blijven nemen' dan vormgegeven worden?
Dat mis ik altijd in dit soort betogen. Ben er oprecht wel nieuwsgierig naar, dus vertel eens hoe jij dat zou vormgeven.
Vergeet ook niet dat proxy-oorlogen tussen kernmachten niet nieuw zijn. Mensen lijken het te zijn vergeten, maar ten tijde van de Sovjet Unie is daar meermaals sprake van geweest. Korea en Vietnam waren ook gewoon proxy-oorlogen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 20:01:06 #20
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206112326
twitter


Sta je aan het front met je diabetes...
  maandag 26 september 2022 @ 20:04:02 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206112389
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat ben ik wel deels met je eens, ja. Ik vind dat er soms toch te makkelijk wordt gedacht dat dat kernwapen niet ingezet gaat worden. De paradox is natuurlijk dat hoe dichterbij de winst van Oekrane komt, hoe groter de kans dat er uiteindelijk toch een kernwapen ingezet gaat worden.

Desondanks denk ik toch dat zelfs het inzetten van een kernwapen in Oekrane door Rusland niet het einde van de wereld hoeft te betekenen. Er zou ook een scenario kunnen zijn dat ook bijv China daardoor definitief niets meer met Rusland te maken wil hebben.

Ik denk niet dat het Westen gelijk met een all-in-nucleaire reactie zal komen als Rusland een kernwapen inzet in Oekrane. Misschien wel als een NAVO-land zou worden aangevallen met kernwapens.
De VS heeft al gezegd dat de inzet van een nucleair wapen door Rusland in Oekrane 'catastrofale consequenties' zal hebben. En dat lijkt me ook meer dan logisch en ik denk dat zelfs een Putin daar niet anders over zal denken. Ik denk dat er dan weinig opties anders dan Rusland aanvallen overblijven als tegenreactie, want je bent het station van uitvechten op Oekraense grond dan al gepasseerd.

En een aanval op Rusland betekent mijns inziens gewoon het in gang zetten van een vernietigende kettingreactie, want kernarsenalen zijn juist voor die situatie bedoeld. Als het dan daadwerkelijk gebeurt, twijfel ik er niet aan dat het ook op die manier ingezet gaat worden. Want anders is het middel als afschrikkende werking/verdediging nutteloos.
pi_206112418
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Sta je aan het front met je diabetes...
Het gaat iig slecht met ze, dat is het goede nieuws.
pi_206112438
Even een spiegel voor sommigen ;)

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 26 september 2022 @ 20:08:28 #24
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206112478
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat proxy-oorlogen tussen kernmachten niet nieuw zijn. Mensen lijken het te zijn vergeten, maar ten tijde van de Sovjet Unie is daar meermaals sprake van geweest. Korea en Vietnam waren ook gewoon proxy-oorlogen.
Ik denk dat de westerse hulp ook geen verbazing inhoudt voor Putin, ik denk dat hij uiterst verbaasd zou zijn geweest wanneer die hulp niet op gang was gekomen. Ik denk wel dat Putin daadwerkelijk verbijsterd is over de staat van zijn eigen strijdkrachten. Dat er wat aan strijkstokken is blijven hangen zal geen verrassing zijn, maar het volstrekte amateurisme gecombineerd met de kwalitatieve puinhoop is best verrassend te noemen.

Daarom ook niet teveel waarde hechten aan dat dreigen met kernwapens. Het overgrote deel daarvan zal in minimaal even slechte staat zijn als de rest. Kernwapen-onderhoud is een dure hobby, geld wat niet besteedt zal zijn daaraan, maar aan cadeautjes voor sugarbabes in Turkse all inclusive resorts en vergelijkbare hobby’s.
  maandag 26 september 2022 @ 20:08:52 #25
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206112482
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 20:06 schreef Slayage het volgende:
Even een spiegel voor sommigen ;)

[ twitter ]
Niet eens. Dan vergelijk je nog steeds mensen die vluchten omdat hun land aan puin wordt geschoten, met hullie die vluchten omdat hun eigen land een ander land aan puin schiet.
&lt;signature here&gt;.
pi_206112532
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niet eens. Dan vergelijk je nog steeds mensen die vluchten omdat hun land aan puin wordt geschoten, met hullie die vluchten omdat hun eigen land een ander land aan puin schiet.
Heel veel Syrirs ontvluchten het land omdat ze opgeroepen worden voor de dienstplicht. Geldt ook voor de Eritreers in ons land. Zowel Syrirs als Eritreers krijgen bijna zonder uitzondering altijd asiel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206112546
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Niet eens. Dan vergelijk je nog steeds mensen die vluchten omdat hun land aan puin wordt geschoten, met hullie die vluchten omdat hun eigen land een ander land aan puin schiet.
Uiteindelijk vluchten mensen in beide gevallen vooral omdat ze niet dood willen, lijkt me.
pi_206112549
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik denk dat de westerse hulp ook geen verbazing inhoudt voor Putin, ik denk dat hij uiterst verbaasd zou zijn geweest wanneer die hulp niet op gang was gekomen. Ik denk wel dat Putin daadwerkelijk verbijsterd is over de staat van zijn eigen strijdkrachten. Dat er wat aan strijkstokken is blijven hangen zal geen verrassing zijn, maar het volstrekte amateurisme gecombineerd met de kwalitatieve puinhoop is best verrassend te noemen.

Daarom ook niet teveel waarde hechten aan dat dreigen met kernwapens. Het overgrote deel daarvan zal in minimaal even slechte staat zijn als de rest. Kernwapen-onderhoud is een dure hobby, geld wat niet besteedt zal zijn daaraan, maar aan cadeautjes voor sugarbabes in Turkse all inclusive resorts en vergelijkbare hobby’s.
Klopt, hij heeft voor de oorlog veel gespaard en hij heeft in 2021 al een gastekort gecreerd in Europa, om deze te destabiliseren. Wellicht in de hoop dat Europa geen krachtige tegenreactie zou kunnen formuleren voordat de speciale militaire operatie achter de rug was.

Hij heeft inderdaad zijn eigen leger zwaar overschat en Oekrane, en de reactie van het westen onderschat.

En nu zit hij vast...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206112570
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Sta je aan het front met je diabetes...
Denk niet dat ik het heel lang vol zou houden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 september 2022 @ 20:17:02 #30
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112622
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is jouw mening. Uiteindelijk zorgt grote militaire vuurkracht ervoor dat je nu eenmaal wat meer te zeggen/eisen hebt op het wereldtoneel. Dat zien we bij alle grootmachten, er zijn niet voor niets vijf permanente leden in de VN-veiligheidsraad. Kan allemaal als onrechtvaardig aanvoelen en dat snap ik, maar dat is helaas wel hoe het werkt. Als het echt tot dat punt komt, is achteraf niet meer zo relevant wat rechtvaardig was.
Daarom moet nu de US gewoon direct dreigen met nukes. Die hebben immers het meeste te eisen omdat ze de grootste nucleaire piemel hebben, niet?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 26 september 2022 @ 20:17:41 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206112627
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2022 19:50 schreef OllieA het volgende:

[..]
En hoe moet dat 'serieus blijven nemen' dan vormgegeven worden?
Dat mis ik altijd in dit soort betogen. Ben er oprecht wel nieuwsgierig naar, dus vertel eens hoe jij dat zou vormgeven.
Dat je er rekening mee houdt dat die dreiging realiteit kan worden en je f de keuze maakt om op dezelfde voet door te gaan en dat dus aanvaardt, of het toch belangrijker vindt om dat te voorkomen en aanbiedt om te gaan praten over voorwaarden voor een wapenstilstand. Ook als je die eisen en voorwaarden onrechtvaardig vindt. Uiteindelijk kan rechtvaardigheid niet altijd overwinnen in deze wereld, hoe graag je het ook zou willen.
pi_206112669
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat je er rekening mee houdt dat die dreiging realiteit kan worden en je f de keuze maakt om op dezelfde voet door te gaan en dat dus aanvaardt, of het toch belangrijker vindt om dat te voorkomen en aanbiedt om te gaan praten over voorwaarden voor een wapenstilstand. Ook als je die eisen en voorwaarden onrechtvaardig vindt. Uiteindelijk kan rechtvaardigheid niet altijd overwinnen in deze wereld, hoe graag je het ook zou willen.
Voorlopig lijkt Poetin niet te willen accepteren dat hij aan het verliezen is, helaas
pi_206112674
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Daarom moet nu de US gewoon direct dreigen met nukes. Die hebben immers het meeste te eisen omdat ze de grootste nucleaire piemel hebben, niet?
En dan? Het einde van de wereld riskeren? Volgens mij zijn heel veel mensen vergeten wat een all out nucleaire oorlog betekend.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206112680
Overgelopen Russische tankbestuurder repareert nu achtergelaten tanks
Door de snelle opmars van het Oekraense leger moest Rusland veel materieel achterlaten, waaronder tanks. Aleksej repareert deze. Hij kan dat, want eerder deze zomer vocht hij als tankbestuurder nog aan de kant van Rusland mee.
https://nos.nl/video/2446(...)-achtergelaten-tanks
  maandag 26 september 2022 @ 20:23:00 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112689
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En dan? Het einde van de wereld riskeren? Volgens mij zijn heel veel mensen vergeten wat een all out nucleaire oorlog betekend.
Is dat niet wat Rusland nu aan het doen is door het te pas en te onpas dreigen met nukes ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 26 september 2022 @ 20:23:06 #36
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_206112691
twitter
  maandag 26 september 2022 @ 20:23:10 #37
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206112694
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Daarom moet nu de US gewoon direct dreigen met nukes. Die hebben immers het meeste te eisen omdat ze de grootste nucleaire piemel hebben, niet?
Die gesloten vragen waarmee je iemand je eigen conclusie in de schoenen probeert te schuiven zijn niet erg handig. Daar kan ik namelijk simpelweg "nee" op antwoorden.

Maar wie moet de VS bedreigen met nucleaire wapens?
pi_206112703
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat je er rekening mee houdt dat die dreiging realiteit kan worden en je f de keuze maakt om op dezelfde voet door te gaan en dat dus aanvaardt, of het toch belangrijker vindt om dat te voorkomen en aanbiedt om te gaan praten over voorwaarden voor een wapenstilstand. Ook als je die eisen en voorwaarden onrechtvaardig vindt. Uiteindelijk kan rechtvaardigheid niet altijd overwinnen in deze wereld, hoe graag je het ook zou willen.
Helemaal mee eens. Dat geldt overigens bijna voor alles. Het is eerder macht dan rechtvaardigheid. De VS is ook overal mee weggekomen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206112706
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, dat is mijn punt niet. De Baltische Staten zijn NAVO-lid (dus onderdeel van een collectieve kernmacht) en Finland is EU-lid (die een collectief verdedigingspact hebben met een kernmacht in hun gelederen). Een Russische aanval daarop betekent dus een aanval van de ene kernmacht op de andere.

China kan Taiwan niet makkelijk inlijven, omdat die flink bewapend zijn. Uiteindelijk zou ik wel verwachten dat China daarin de overhand zou hebben, puur op getallen (inwoners) en productiecapaciteit. Maar China weet ook wel dat een aanval op Taiwan grote economische gevolgen heeft, zowel op wereldschaal als voor hun eigen binnenlandse economie. Het is dus een afweging of ze het dat waard vinden. Het is in ieder geval niet pertinent uitgesloten. Wanneer dit gebeurt en de VS mengt zich erin, kan de nucleaire dreiging ook op tafel komen.

Het punt is niet "je moet een kernmacht sowieso altijd zijn zin geven zonder tegengas". Maar wanneer een kernmacht zich in de loop van een conflict in zijn voortbestaan bedreigd gaat voelen (nogmaals, terecht of onterecht, realistisch of onrealistisch, wie er begonnen is, rechtvaardigheid etc. is dan allemaal niet meer zo relevant) door aanhoudende wapenleveranties/steun aan hun opponent, dan moet je hun nucleaire dreiging mijns inziens te allen tijde serieus blijven nemen. Hoe onrechtvaardig je het allemaal ook vindt (en dat snap ik heus wel), uiteindelijk heb je er als mensheid bijzonder weinig aan om collectief rechtvaardig dood te gaan.
Vraag is echter of Rusland zich door de oorlog in Oekrane daadwerkelijk in zijn voortbestaan bedreigd voelt, of dat ze gewoon alsof doen, omdat ze weten dat het westen daardoor in verdeeldheid raakt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206112710
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 20:06 schreef Slayage het volgende:
Even een spiegel voor sommigen ;)

[ twitter ]
Pfff.. deze groep moet je eigenlijk in een interneringskamp gaan plaatsen als neutraal land, het zijn in basis gevluchte militairen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 26 september 2022 @ 20:25:03 #41
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112713
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die gesloten vragen waarmee je iemand je eigen conclusie in de schoenen probeert te schuiven zijn niet erg handig. Daar kan ik namelijk simpelweg "nee" op antwoorden.

Maar wie moet de VS bedreigen met nucleaire wapens?
Rusland natuurlijk. Jij stelde namelijk dat de Russen wel wat te eisen hebben omdat ze nukes hebben, en dat voelde heel onrechtvaardig.

Misschien moet de US maar eens hetzelfde trucje uitproberen ;)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206112716
quote:
Maar binnenlands er een teringzooi van maken. En dan ff dit voor de PR :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 september 2022 @ 20:25:42 #43
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112722
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat je er rekening mee houdt dat die dreiging realiteit kan worden en je f de keuze maakt om op dezelfde voet door te gaan en dat dus aanvaardt, of het toch belangrijker vindt om dat te voorkomen en aanbiedt om te gaan praten over voorwaarden voor een wapenstilstand. Ook als je die eisen en voorwaarden onrechtvaardig vindt. Uiteindelijk kan rechtvaardigheid niet altijd overwinnen in deze wereld, hoe graag je het ook zou willen.
Ja, dus je wilt toegeven aan de eisen van Rusland, tot op zekere hoogte.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 26 september 2022 @ 20:26:14 #44
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206112727
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Rusland natuurlijk. Jij stelde namelijk dat de Russen wel wat te eisen hebben omdat ze nukes hebben, en dat voelde heel onrechtvaardig.

Misschien moet de US maar eens hetzelfde trucje uitproberen ;)
Wat heeft een kernmacht te eisen t.o.v. een andere kernmacht, denk jij?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 september 2022 @ 20:26:19 #45
408813 crew  trein2000
pi_206112731
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, dat is mijn punt niet. De Baltische Staten zijn NAVO-lid (dus onderdeel van een collectieve kernmacht) en Finland is EU-lid (die een collectief verdedigingspact hebben met een kernmacht in hun gelederen). Een Russische aanval daarop betekent dus een aanval van de ene kernmacht op de andere.

China kan Taiwan niet makkelijk inlijven, omdat die flink bewapend zijn. Uiteindelijk zou ik wel verwachten dat China daarin de overhand zou hebben, puur op getallen (inwoners) en productiecapaciteit. Maar China weet ook wel dat een aanval op Taiwan grote economische gevolgen heeft, zowel op wereldschaal als voor hun eigen binnenlandse economie. Het is dus een afweging of ze het dat waard vinden. Het is in ieder geval niet pertinent uitgesloten. Wanneer dit gebeurt en de VS mengt zich erin, kan de nucleaire dreiging ook op tafel komen.

Het punt is niet "je moet een kernmacht sowieso altijd zijn zin geven zonder tegengas". Maar wanneer een kernmacht zich in de loop van een conflict in zijn voortbestaan bedreigd gaat voelen (nogmaals, terecht of onterecht, realistisch of onrealistisch, wie er begonnen is, rechtvaardigheid etc. is dan allemaal niet meer zo relevant) door aanhoudende wapenleveranties/steun aan hun opponent, dan moet je hun nucleaire dreiging mijns inziens te allen tijde serieus blijven nemen. Hoe onrechtvaardig je het allemaal ook vindt (en dat snap ik heus wel), uiteindelijk heb je er als mensheid bijzonder weinig aan om collectief rechtvaardig dood te gaan.
Waarmee je dus altijd bij voorbaat op je rug gaat liggen. Verkeerde reactie, je moet zorgen dat het gooien van dat kernwapen dusdanig onaantrekkelijk is dat het niet gebeurd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206112734
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat je er rekening mee houdt dat die dreiging realiteit kan worden en je f de keuze maakt om op dezelfde voet door te gaan en dat dus aanvaardt, of het toch belangrijker vindt om dat te voorkomen en aanbiedt om te gaan praten over voorwaarden voor een wapenstilstand. Ook als je die eisen en voorwaarden onrechtvaardig vindt. Uiteindelijk kan rechtvaardigheid niet altijd overwinnen in deze wereld, hoe graag je het ook zou willen.
Het staat Rusland natuurlijk vrij om met nucleaire macht Amerika te praten over overgave natuurlijk. :P

Maar alle gekheid op een stokje, dit soort argumenten zijn altijd vrij eenzijdig. De VS, maar ook het VK en Frankrijk zijn kernmachten. Er stelt niemand dat Poetin moet praten met die landen om hun eisen in te willigen. De VS is nota bene het enige land dat kernwapens ooit offensief heeft ingezet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 september 2022 @ 20:27:18 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112741
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat heeft een kernmacht te eisen t.o.v. een andere kernmacht, denk jij?
Hetzelfde als een kernmacht tegen een niet-kernmacht h.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 26 september 2022 @ 20:27:24 #48
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206112743
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Sta je aan het front met je diabetes...
Een handige methode om het budget van gezondheidszorg in de hand te houden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 26 september 2022 @ 20:28:15 #49
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112752
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarmee je dus altijd bij voorbaat op je rug gaat liggen. Verkeerde reactie, je moet zorgen dat het gooien van dat kernwapen dusdanig onaantrekkelijk is dat het niet gebeurd.
Eerder de nekriem nog harder aantrekken. Dit is een uitputtingsoorlog aan het worden en het heeft er alle schijn van dat Putin voorlopig aan het kortste eind aan het trekken is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 26 september 2022 @ 20:28:17 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206112753
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En dan? Het einde van de wereld riskeren? Volgens mij zijn heel veel mensen vergeten wat een all out nucleaire oorlog betekend.
Maar dat argument horen we je nou nooit bezigen als we het weer eens over putin hebben die met z'n nucleaire piemel dreigt?
&lt;signature here&gt;.
  maandag 26 september 2022 @ 20:28:58 #51
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112759
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het staat Rusland natuurlijk vrij om met nucleaire macht Amerika te praten over overgave natuurlijk. :P

Maar alle gekheid op een stokje, dit soort argumenten zijn altijd vrij eenzijdig. De VS, maar ook het VK en Frankrijk zijn kernmachten. Er stelt niemand dat Poetin moet praten met die landen om hun eisen in te willigen. De VS is nota bene het enige land dat kernwapens ooit offensief heeft ingezet.
Het wordt inderdaad ernstig de kant van Rusland op geredeneerd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 26 september 2022 @ 20:30:29 #53
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112772
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:28 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dat argument horen we je nou nooit bezigen als we het weer eens over putin hebben die met z'n nucleaire piemel dreigt?
Ik vraag me inderdaad af of degene die nu zo hard hier voor Putin zijn zin geven pleitten hetzelfde hadden gedaan als Trump met nukes had gedreigd in Afghanistan. Iets zegt me dat ze dan vooral tegen Trump hadden geageerd en niet hadden gezegd hem zijn zin maar te geven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206112775
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 19:37 schreef Aether het volgende:
🤞
[ twitter ]
Ja, toen dacht hij nog dat het een makkie zou worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 26 september 2022 @ 20:31:13 #55
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206112780
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Dat geldt overigens bijna voor alles. Het is eerder macht dan rechtvaardigheid. De VS is ook overal mee weggekomen.
Zo zie ik het ook. Nee, het is allemaal niet rechtvaardig, het voelt verkeerd, etc. Ik snap het allemaal, ik zou het ook liever anders zien. Maar ik neem aan dat mensen hier ook wel begrijpen dat de VS nooit Vietnam, Afghanistan of Irak waren binnengevallen als dat kernmachten waren geweest.
pi_206112781
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:29 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Heeft die irritante eikel zelf ook niet de leeftijd om opgeroepen te worden?
Grote bek achter het hek. Wordt echt tijd dat ze deze vent naar het front gaan sturen
pi_206112782
Rusland denkt evengoed dat de VS bluft. Andersom denken wij ook dat Poetin bluft.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206112791
Die nucleaire piemel, laat ie dus heel vaak zien. De vraag is dus, wat moet je daarnou mee?
De komende 20 jaar 'nucleair geswaffeld' worden|? :N
  maandag 26 september 2022 @ 20:32:16 #59
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206112793
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat gebeurt al vanaf het begin. Het enige akkoord wat gesloten is in die periode werd binnen een uur door Rusland geschonden, overigens.
Leuk, maar wat wil je daarmee precies zeggen? Dat dat onderhandelen verder geen zin heeft omdat het in het verleden ook niet goed ging?

Daarnaast kom ik de laatste maanden maar bar weinig tegen over onderhandelingen; ik zie vooral dat de oorlog een beetje door suddert met her en der een poging tot escalatie.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En dan? Het einde van de wereld riskeren? Volgens mij zijn heel veel mensen vergeten wat een all out nucleaire oorlog betekend.
Krijg her en der nog steeds het idee dat er mensen zijn die onbewust denken dat het allemaal wel mee valt en dat je anders gewoon kan restarten of zo; alsof het een spel is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206112794
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zo zie ik het ook. Nee, het is allemaal niet rechtvaardig, het voelt verkeerd, etc. Ik snap het allemaal, ik zou het ook liever anders zien. Maar ik neem aan dat mensen hier ook wel begrijpen dat de VS nooit Vietnam, Afghanistan of Irak waren binnengevallen als dat kernmachten waren geweest.
Of Noord Korea, dat zou allang met de grond gelijk zijn gemaakt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 september 2022 @ 20:33:16 #62
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112804
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zo zie ik het ook. Nee, het is allemaal niet rechtvaardig, het voelt verkeerd, etc. Ik snap het allemaal, ik zou het ook liever anders zien. Maar ik neem aan dat mensen hier ook wel begrijpen dat de VS nooit Vietnam, Afghanistan of Irak waren binnengevallen als dat kernmachten waren geweest.
Tot op heden is Oekrane aan de winnende hand, dus er is geen enkele reden om Putin berhaupt aan de onderhandelingstafel te willen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206112807
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:31 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland denkt evengoed dat de VS bluft. Andersom denken wij ook dat Poetin bluft.
Ik weet niet of Rusland dat denkt, aannemende dat je doelt op de kans op nucleaire vergelding. Kernwapens zijn in hun historie eigenlijk altijd defensieve wapens geweest met juist als argument dat wanneer een ander ze inzet er een tegenreactie verwacht kan worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206112815
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Krijg her en der nog steeds het idee dat er mensen zijn die onbewust denken dat het allemaal wel mee valt en dat je anders gewoon kan restarten of zo; alsof het een spel is.
Het zou wel ironisch zijn als ik hier nog even kan roepen van "Zie je wel! Hahahah, nu ook niet janken."

Maarja, al die ellende moet gewoon stoppen, maar iedereen zit nu zo in een hoek gedrukt dat ik geen idee heb hoe dit berhaupt nog goed gaat komen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 september 2022 @ 20:35:05 #65
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112823
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Leuk, maar wat wil je daarmee precies zeggen? Dat dat onderhandelen verder geen zin heeft omdat het in het verleden ook niet goed ging?

Daarnaast kom ik de laatste maanden maar bar weinig tegen over onderhandelingen; ik zie vooral dat de oorlog een beetje door suddert met her en der een poging tot escalatie.
[..]
Krijg her en der nog steeds het idee dat er mensen zijn die onbewust denken dat het allemaal wel mee valt en dat je anders gewoon kan restarten of zo; alsof het een spel is.
Neuh. Het heet moed hebben en jezelf niet gelijk als een doodsbang schoothondje je hok in te laten sturen door een of andere megalomane gek die de oorlog heeft verklaard aan het Westen en daarbij allerlei domme oorlogsretoriek uitkraamt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206112832
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zo zie ik het ook. Nee, het is allemaal niet rechtvaardig, het voelt verkeerd, etc. Ik snap het allemaal, ik zou het ook liever anders zien. Maar ik neem aan dat mensen hier ook wel begrijpen dat de VS nooit Vietnam, Afghanistan of Irak waren binnengevallen als dat kernmachten waren geweest.
Eh, volgens mij zie je de symmetrie tussen deze situatie en die in Vietnam even over het hoofd. Oekrane is geen kernmacht (meer), Vietnam was dat ook niet. In Vietnam werd echter een oorlog uitgevochten tussen het Noorden dat gesteund werd door de Sovjet Unie en het zuiden gesteund door de VS.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206112839
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik weet niet of Rusland dat denkt, aannemende dat je doelt op de kans op nucleaire vergelding. Kernwapens zijn in hun historie eigenlijk altijd defensieve wapens geweest met juist als argument dat wanneer een ander ze inzet er een tegenreactie verwacht kan worden.
Maar dat stadium lijken we allang voorbij. Rusland zal natuurlijk ook daar op moeten antwoorden. M.a.w. zoiets stelt gewoon weer een verdere escalatie in werking met als uitkomst MAD. Althans, dat denken wij in het Westen. Rusland denkt niet dat een tactisch kernwapen automatisch tot escalatie lijdt volgens hun doctrine.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 september 2022 @ 20:36:30 #68
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206112840
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hetzelfde als een kernmacht tegen een niet-kernmacht h.
Hoe denk jij dat een kernmacht aan een andere kernmacht dezelfde eisen kan stellen als aan een niet-kernmacht?
  maandag 26 september 2022 @ 20:38:20 #69
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112859
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:36 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe denk jij dat een kernmacht aan een andere kernmacht dezelfde eisen kan stellen als aan een niet-kernmacht?
Door met dezelfde nukes te dreigen die technologisch superieur zijn. Tis zo moeilijk niet h.

“Hey Putin, kap eens anders krijg je een nuke die je niet kan stoppen”

“Hey Zelenski, kap eens anders krijg je een nuke die je niet kan stoppen”
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206112872
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:31 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Grote bek achter het hek. Wordt echt tijd dat ze deze vent naar het front gaan sturen
En dan moet hij er vooral aan denken de verbandkist uit zijn auto mee te nemen en zijn vrouw om maandverband te vragen.
twitter
  maandag 26 september 2022 @ 20:40:11 #71
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206112874
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Neuh. Het heet moed hebben en jezelf niet gelijk als een doodsbang schoothondje je hok in te laten sturen door een of andere megalomane gek die de oorlog heeft verklaard aan het Westen en daarbij allerlei domme oorlogsretoriek uitkraamt.
Stoere woorden.

Benieuwd of dat nog steeds zo is als het toch extreem fout gaat. Zit nog steeds een groot verschil tussen je als een doodsbang schoothondje je hok in te laten duwen en wel alert zijn en serieus rekening houden met de kans dat hij ook wel eens toch op die knop kan gaan drukken. Die dreiging bagatelliseren kan best wel verkeerd uitpakken als dat massaal genoeg gebeurd.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het zou wel ironisch zijn als ik hier nog even kan roepen van "Zie je wel! Hahahah, nu ook niet janken."

:D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206112878
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dat stadium lijken we allang voorbij. Rusland zal natuurlijk ook daar op moeten antwoorden. M.a.w. zoiets stelt gewoon weer een verdere escalatie in werking met als uitkomst MAD. Althans, dat denken wij in het Westen. Rusland denkt niet dat een tactisch kernwapen automatisch tot escalatie lijdt volgens hun doctrine.
Hoezo lijken we dat stadium voorbij? Volgens mij zijn we dat stadium pas voorbij wanneer er daadwerkelijk een tactische nucleaire aanval is uitgevoerd in Oekrane. Tot dusver is verhuld dreigen met nucleaire wapens eigenlijk gewoon retoriek die tot het standaard arsenaal van autocraten met nucleaire wapens hoort.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 september 2022 @ 20:41:33 #73
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112884
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Stoere woorden.

Benieuwd of dat nog steeds zo is als het toch extreem fout gaat. Zit nog steeds een groot verschil tussen je als een doodsbang schoothondje je hok in te laten duwen en wel alert zijn en serieus rekening houden met de kans dat hij ook wel eens toch op die knop kan gaan drukken. Die dreiging bagatelliseren kan best wel verkeerd uitpakken als dat massaal genoeg gebeurd.
[..]
:D
Als hij gaat drukken is dat a) allang besloten en b) gaat geen enkel niveau van “alert zijn” je helpen.

Het is simpel; of we gaan dood of we gaan niet dood. Heb je toch geen invloed op.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206112892
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:40 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hoezo lijken we dat stadium voorbij? Volgens mij zijn we dat stadium pas voorbij wanneer er daadwerkelijk een tactische nucleaire aanval is uitgevoerd in Oekrane. Tot dusver is verhuld dreigen met nucleaire wapens eigenlijk gewoon retoriek die tot het standaard arsenaal van autocraten met nucleaire wapens hoort.
Wat moet Poetin dan? Als ie niets doet is ie ongeloofwaardig en kost 'm dat z'n kop bij de hardliners in het Kremlin.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 september 2022 @ 20:42:22 #75
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112899
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:40 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hoezo lijken we dat stadium voorbij? Volgens mij zijn we dat stadium pas voorbij wanneer er daadwerkelijk een tactische nucleaire aanval is uitgevoerd in Oekrane. Tot dusver is verhuld dreigen met nucleaire wapens eigenlijk gewoon retoriek die tot het standaard arsenaal van autocraten met nucleaire wapens hoort.
Putin riep dit ook al bij de annexatie van de Krim.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206112923
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:41 schreef Scorpie het volgende:
Het is simpel; of we gaan dood of we gaan niet dood. Heb je toch geen invloed op.
Vraag me af of je ook zo denkt als je een keertje kanker krijgt en aan de chemo's ligt in het ziekenhuis. M.a.w. je neemt de hele situatie totaal niet serieus. Cynisch wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206112933
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat moet Poetin dan? Als ie niets doet is ie ongeloofwaardig en kost 'm dat z'n kop bij de hardliners in het Kremlin.
Ik heb geen idee wat Poetin moet. Hij heeft zich aan alle kanten in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd.
Die mobilisatie is ook duidelijk meer een wanhoopsdaad dan een zorgvuldig uitgekiende keuze.
Betekent echter nog niet dat hij met kernwapens gaat gooien.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 september 2022 @ 20:45:37 #78
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206112935
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat je er rekening mee houdt dat die dreiging realiteit kan worden en je f de keuze maakt om op dezelfde voet door te gaan en dat dus aanvaardt, of het toch belangrijker vindt om dat te voorkomen en aanbiedt om te gaan praten over voorwaarden voor een wapenstilstand. Ook als je die eisen en voorwaarden onrechtvaardig vindt. Uiteindelijk kan rechtvaardigheid niet altijd overwinnen in deze wereld, hoe graag je het ook zou willen.
Dat is geen antwoord op de vraag. Of denk je dat deze afweging nieuw is voor de Internationale Politiek?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206112940
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vraag me af of je ook zo denkt als je een keertje kanker krijgt en aan de chemo's ligt in het ziekenhuis. M.a.w. je neemt de hele situatie totaal niet serieus. Cynisch wel.
Echt een hele matige metafoor
pi_206112951
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:45 schreef Monolith het volgende:
Ik heb geen idee wat Poetin moet. Hij heeft zich aan alle kanten in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd.
Dat hebben we allemaal want wij kunnen ook niet stoppen met de steun aan Oekrane.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 september 2022 @ 20:48:01 #81
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112959
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vraag me af of je ook zo denkt als je een keertje kanker krijgt en aan de chemo's ligt in het ziekenhuis. M.a.w. je neemt de hele situatie totaal niet serieus. Cynisch wel.
Ik neem het uitermate serieus, maar Putin zijn zin geven lost het niet op want dan gaat hij gewoon door naar de volgende onder dreiging van de nuke.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 26 september 2022 @ 20:49:33 #82
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206112975
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dat stadium lijken we allang voorbij. Rusland zal natuurlijk ook daar op moeten antwoorden. M.a.w. zoiets stelt gewoon weer een verdere escalatie in werking met als uitkomst MAD. Althans, dat denken wij in het Westen. Rusland denkt niet dat een tactisch kernwapen automatisch tot escalatie lijdt volgens hun doctrine.
Dat is dan de zoveelste vergissing van Putin. Een deel van de Internationale Gemeenschap staat op het punt de Russische Federatie volledig naar de kloten te helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 26-09-2022 20:58:09 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 26 september 2022 @ 20:49:45 #83
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206112979
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat hebben we allemaal want wij kunnen ook niet stoppen met de steun aan Oekrane.
Tuurlijk wel. Betekent alleen dat je moedwillig tekent voor de dood van honderdduizenden, zo niet miljoenen Oekraners om ons eigen hachje proberen te redden. En dan is het nog maar de vraag of Putin zo aardig is om ons allemaal lekker te laten doorleven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 26 september 2022 @ 20:53:27 #84
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206113018
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat moet Poetin dan? Als ie niets doet is ie ongeloofwaardig en kost 'm dat z'n kop bij de hardliners in het Kremlin.
Dat probleem heeft ie zelf gecreerd. En nou moeten zijn tegenstanders zijn eikels uit het vuur halen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 26 september 2022 @ 20:54:12 #85
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206113029
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vraag me af of je ook zo denkt als je een keertje kanker krijgt en aan de chemo's ligt in het ziekenhuis. M.a.w. je neemt de hele situatie totaal niet serieus. Cynisch wel.
War is hell. Maar mijn (en zijn) argumenten blijven hetzelfde.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 26 september 2022 @ 20:54:36 #86
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206113032
Tegenlicht dat nu op is, is wel interessant om een beetje gevoel.te krijgen bij hoe je berichtgeving zou moeten wegen :) . Op NPO2 trouwens.
  maandag 26 september 2022 @ 20:56:18 #87
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_206113049
twitter


Verschrikkelijk.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_206113055
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat probleem heeft ie zelf gecreerd. En nou moeten zijn tegenstanders zijn eikels uit het vuur halen?
Hij kan natuurlijk zelf ook het raam uit maar dat zal hij wel niet doen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_206113079
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat moet Poetin dan? Als ie niets doet is ie ongeloofwaardig en kost 'm dat z'n kop bij de hardliners in het Kremlin.
Gezien het grote aantal verdachte sterfgevallen denk ik dat Poetin al een tijdje niet meer zo goed ligt bij die hardliners.
https://www.bd.nl/brabant(...)F%2Fwww.google.nl%2F
https://www.trouw.nl/buit(...)oligarchen~bfe4c9af/
pi_206113087
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:56 schreef PzKpfw het volgende:
[ twitter ]

Verschrikkelijk.
Ik snap niet echt wat ze nu denken te bereiken die agenten. Zo iemand heeft toch nog tientallen mogelijkheden om later alsnog te ontsnappen.
pi_206113092
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat hebben we allemaal want wij kunnen ook niet stoppen met de steun aan Oekrane.
Over welke we heb je het hier precies?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 september 2022 @ 21:00:06 #92
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206113096
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:56 schreef PzKpfw het volgende:
[ twitter ]

Verschrikkelijk.
Zeker.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206113111
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat probleem heeft ie zelf gecreerd. En nou moeten zijn tegenstanders zijn eikels uit het vuur halen?
Het spreekwoord heeft het over kastanjes uit het vuur halen. Maar het beeld van Poetin met zijn eikel in de vlammen bevalt me wel.
  Beste debater 2022 maandag 26 september 2022 @ 21:02:33 #94
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206113118
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat hebben we allemaal want wij kunnen ook niet stoppen met de steun aan Oekrane.
Ben je nou nog bezig?

Gewoon maar Poetin z'n zin geven?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 26 september 2022 @ 21:04:49 #95
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206113134
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 20:54 schreef bleiblei het volgende:
Tegenlicht dat nu op is, is wel interessant om een beetje gevoel.te krijgen bij hoe je berichtgeving zou moeten wegen :) . Op NPO2 trouwens.
Goed item idd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 26 september 2022 @ 21:06:50 #96
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206113155
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat hebben we allemaal want wij kunnen ook niet stoppen met de steun aan Oekrane.
Heeft niets met niet kunnen, maar alles met niet willen te maken, terecht niet willen overigens.

Ik wil het je best nog een keer uitleggen hoor.

Aan offensieve dreiging met kernwapens kun je niet toegeven, kun je nooit toegeven, omdat toegeven betekent dat je openstaat voor chantage. Niets houdt Putin tegen de Baltische Staten of om het even welk ander gebied met hetzelfde trucje te veroveren wanneer die dreiging werkt.

Ja dreiging kan overgaan in realiteit, daarom is vasthouden aan MAD uiterst belangrijk, omdat MAD het enige evenwicht is wat kan werken in een wereld met kernwapens. De wetenschap dat het ondenkbare denkbaar wordt wanneer je kernwapens offensief gebruikt is juist noodzakelijk om de gekke honden zoveel mogelijk in toom te houden. Zijn daar garanties bij te geven? Nee helaas niet.
  maandag 26 september 2022 @ 21:08:22 #97
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_206113174
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik vraag me inderdaad af of degene die nu zo hard hier voor Putin zijn zin geven pleitten hetzelfde hadden gedaan als Trump met nukes had gedreigd in Afghanistan. Iets zegt me dat ze dan vooral tegen Trump hadden geageerd en niet hadden gezegd hem zijn zin maar te geven.
Wat mij opvalt is dat het juist de hardcore Trumpfans zijn die nu voor Putin staan te juichen, maar die zouden al staan juichen als Trump Europa had aangevallen. Er is zelfs meerdere keren over gefantaseerd door diezelfde figuren. Want wij leven volgens hen in een dictatuur, media is propaganda, maar Putin is een eerlijke vent. Totaal van het padje af....
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_206113177
Zo simpel, zo grappig _O-

twitter
pi_206113224
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:31 schreef Repentless het volgende:

[..]
Zo zie ik het ook. Nee, het is allemaal niet rechtvaardig, het voelt verkeerd, etc. Ik snap het allemaal, ik zou het ook liever anders zien. Maar ik neem aan dat mensen hier ook wel begrijpen dat de VS nooit Vietnam, Afghanistan of Irak waren binnengevallen als dat kernmachten waren geweest.
Oekraine gaat zich niet laten tegenhouden door die kerndreiging. Als Rusland kernwapens wil gaan afvuren doen ze dat maar, het Oekraiense volk accepteert dat er een risico is. Maar weet ook dat er geen andere keuze is.
  maandag 26 september 2022 @ 21:16:52 #100
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_206113260
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 19:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat ben ik wel deels met je eens, ja. Ik vind dat er soms toch te makkelijk wordt gedacht dat dat kernwapen niet ingezet gaat worden. De paradox is natuurlijk dat hoe dichterbij de winst van Oekrane komt, hoe groter de kans dat er uiteindelijk toch een kernwapen ingezet gaat worden.

Desondanks denk ik toch dat zelfs het inzetten van een kernwapen in Oekrane door Rusland niet het einde van de wereld hoeft te betekenen. Er zou ook een scenario kunnen zijn dat ook bijv China daardoor definitief niets meer met Rusland te maken wil hebben.

Ik denk niet dat het Westen gelijk met een all-in-nucleaire reactie zal komen als Rusland een kernwapen inzet in Oekrane. Misschien wel als een NAVO-land zou worden aangevallen met kernwapens.
Ik zou niet uitgaan van China of het Westen, de kracht die onderschat wordt is het moraal van de eigen bevolking. Als een kernbom wordt gegooid zal die er echt niet beter op worden. Uiteindelijk stopt een oorlog alleen als de soldaten gewoon besluiten niet meer te willen vechten.
pi_206113311
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 18:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Fijn denk ik.
[..]
Misschien heb ik iets gemist, maar is dit referendum uitgeschreven door de regering van Zelensky?
[..]
Is een beetje raar excuus.
Dus in feite kan Rusland willekeurig grondgebied van andere landen innemen, en die kunnen daar dan niets tegen doen, want dan wordt Rusland boos...

Zo werkt het natuurlijk niet.

Oekrane heeft gewoon het recht om zijn grondgebied te verdedigen. En een referendum at gun point, genitieerd door de agressor, is natuurlijk op geen enkele wijze legitiem te noemen.
[..]
Nee
[..]
Onzin.
Als Rusland met kernwapens begint is Rusland daarvoor verantwoordelijk.
Niet Zelensky, niet NAVO, niet schubbekutteveen of wat je ook maar kunt bedenken.

Dat is het vreemde in dit soort discussies. Dat Rusland gewoon carte blanche heeft om te doen wat ze willen, en dat alle schuld van de gevolgen daarvan automatisch ligt bij de rest van de wereld.
Rusland heeft de gebieden die het wilde hebben geannexeerd en de NAVO heeft geen keuze dan zich daarbij neer te leggen, tenzij de alliantie bereid is om het leven van vele Europeanen op het spel te zetten. Daar kun je je mogelijk nog niks bij voorstellen, echter als het wel gebeurt dan is het te laat en is het geen hihaho slava ukraini meer.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206113323
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 21:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Rusland heeft de gebieden die het wilde hebben geannexeerd
Waarom zijn ze dan allemaal gebied verloren de afgelopen weken?
pi_206113333
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:23 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waarom zijn ze dan allemaal gebied verloren de afgelopen weken?
Of uit Kiev verdwenen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 september 2022 @ 21:28:13 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206113366
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 21:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Rusland heeft de gebieden die het wilde hebben geannexeerd en de NAVO heeft geen keuze dan zich daarbij neer te leggen, tenzij de alliantie bereid is om het leven van vele Europeanen op het spel te zetten. Daar kun je je mogelijk nog niks bij voorstellen, echter als het wel gebeurt dan is het te laat en is het geen hihaho slava ukraini meer.
De annexatie word niet geacceptreerd en Putin heeft geen keuze dan zich daarbij neer te leggen, tenzij hij bereid is om het leven van vele Europeanen op het spel te zetten. Daar kun je je mogelijk nog niks bij voorstellen, echter als het wel gebeurt dan is het te laat en is het geen hihaho Ruski Vodka meer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206113368
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 21:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Rusland heeft de gebieden die het wilde hebben geannexeerd en de NAVO heeft geen keuze dan zich daarbij neer te leggen, tenzij de alliantie bereid is om het leven van vele Europeanen op het spel te zetten. Daar kun je je mogelijk nog niks bij voorstellen, echter als het wel gebeurt dan is het te laat en is het geen hihaho slava ukraini meer.
We pompen die Oekrainers vol met zoveel wapens, dat ze die veroverde gebieden terugveroveren. Dan is het toch hihaho slava ukraini.
  maandag 26 september 2022 @ 21:31:50 #106
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206113409
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:35 schreef Monolith het volgende:

[..]
Eh, volgens mij zie je de symmetrie tussen deze situatie en die in Vietnam even over het hoofd. Oekrane is geen kernmacht (meer), Vietnam was dat ook niet. In Vietnam werd echter een oorlog uitgevochten tussen het Noorden dat gesteund werd door de Sovjet Unie en het zuiden gesteund door de VS.
De discussie ging, kort gezegd, over 'het recht van de sterkste'. Dus dat de wereld helaas niet altijd rechtvaardig is en macht vooral bepalend is. Daar werd op geantwoord dat de VS ook overal mee weg is gekomen, puur vanwege het feit dat ze de absolute wereldmacht zijn. Maar ze hebben nog nooit een kernmacht aangevallen, omdat ze zelf ook weten dat dat (deels) zelfmoord in zou kunnen houden.

Ja, dat waren proxy-oorlogen. Dus VS en SU niet direct in conflict met elkaar en ver van hun territoriale grenzen. Ik weet dat Oekrane geen kernmacht meer is, anders was Rusland ze ook nooit binnengevallen (even compleet los van de technische discussie of Oekrane zelf over lanceercodes beschikte van voormalige Sovjet-raketten).

Waar het hier echter om gaat, is of er een moment komt dat Rusland zich door de steun van het westen aan Oekrane in zijn voortbestaan bedreigd voelt omdat het direct aan hun landsgrenzen is en dus nucleaire wapens als ultimatum gaat hanteren om dat te voorkomen. Los van of die bedreiging van hun voortbestaan realistisch of onrealistisch is, terecht of onterecht, dat maakt niet zoveel uit als ze het zelf wel zo zien en daar naar handelen. Dit onder de categorie "last resort". Dus: of inbinden, of totale destructie. Een laatste pressiemiddel met als doel verlies te voorkomen, hopende dat men het deze totale vernietiging niet waard vindt.

Ik neem aan dat ze zelf ook wel weten dat de inzet van dit middel betekent dat het niet langer een proxy-oorlog met het westen zal zijn, maar een directe oorlog ontketent. En directe aanvallen van kernmachten op elkaar zet mijns inziens een kettingreactie van totale vernietiging in gang, waar niemand als winnaar uit kan komen.
pi_206113416
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 21:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Rusland heeft de gebieden die het wilde hebben geannexeerd en de NAVO heeft geen keuze dan zich daarbij neer te leggen, tenzij de alliantie bereid is om het leven van vele Europeanen op het spel te zetten. Daar kun je je mogelijk nog niks bij voorstellen, echter als het wel gebeurt dan is het te laat en is het geen hihaho slava ukraini meer.
Nee joh jij zoals Poetin tot voor kort weet totaal niet wat de militaire krachtsverhoudingen zijn. Poetin en Rusland hebben niets te willen, zo simpel is het. Het moment dat hij zijn nukes gaat bewegen weet Amerika dat zeer snel vanwege elke keer weer bewezen zeer accurate intelligence en gaat het scenario in werking dat ze hem of uitschakelen of gewoon zoals Saddam Hussein uit de grond komen halen. Jij denkt dat ze hem rustig eerst zijn nukes laten ophalen, monteren op lange afstandsraketten en/of onderzeeers en al die tijd ze toekijken en slechts wachten totdat die ze afvuurt? 🤣

Het Russische leger stelt helemaal niets voor tegenover de NAVO en/of met name de US. Dat kunnen we stellen na 7 maanden Oekrane en dat ze enorm uitgeput zijn en aan de verliezende hand. Amerika/NAVO haalt ze hele zeevloot uit de lucht, dwingt no fly zone born Oekrane af en alles wat Russisch is en er beweegt gaat neer, en gaat een korte operatie houden om Poetin op te halen of om te leggen.

Poetin is er inmiddels achter dat zijn opties extreem gelimiteerd zijn. En als die wil dat zijn regime eindigt moet die zijn nukes gaan bewegen….
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  maandag 26 september 2022 @ 21:44:54 #108
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206113507
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Of denk je dat deze afweging nieuw is voor de Internationale Politiek?
Nee, dat denk ik niet.

De vraag was: "hoe moet je het serieus nemen van nucleaire dreiging vormgeven?"

Daar antwoord ik op dat je er rekening mee moet houden dat die dreiging realiteit kan worden en geef twee suggesties voor opties:

- je blijft op dezelfde voet doorgaan en aanvaardt dat risico
- je vindt het belangrijk om dat te voorkomen en biedt aan om te gaan praten over voorwaarden voor een wapenstilstand, ook als je die onrechtvaardig vindt.

Maar volgens jou is dat geen antwoord op de vraag. Hoe moet een antwoord op die vraag er dan wel uitzien volgens jou?
  maandag 26 september 2022 @ 21:45:11 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206113510
Over de uitrusting van nieuwe rekruten.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_206113528
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:24 schreef zalkc het volgende:

[..]
Pfff.. deze groep moet je eigenlijk in een interneringskamp gaan plaatsen als neutraal land, het zijn in basis gevluchte militairen.
Dat zou misschien wel verstandig zijn om te doen inderdaad. Lastige discussie in ieder geval.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206113599
Tijd op die muur weer op te bouwen en flink door te trekken.
  maandag 26 september 2022 @ 21:52:58 #112
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206113610
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik niet.

De vraag was: "hoe moet je het serieus nemen van nucleaire dreiging vormgeven?"

Daar antwoord ik op dat je er rekening mee moet houden dat die dreiging realiteit kan worden en geef twee suggesties voor opties:

- je blijft op dezelfde voet doorgaan en aanvaardt dat risico
- je vindt het belangrijk om dat te voorkomen en biedt aan om te gaan praten over voorwaarden voor een wapenstilstand, ook als je die onrechtvaardig vindt.

Maar volgens jou is dat geen antwoord op de vraag. Hoe moet een antwoord op die vraag er dan wel uitzien volgens jou?
Volgens mij heb ik het enig mogelijke realistische antwoord al gegeven. Toegeven aan offensieve dreiging met kernwapens is het einde van onze militaire kracht, het einde van de effectiviteit van NATO in essentie.

Oekrane mag over een wapenstilstand praten wanneer haar dat uitkomt, wij blijven simpelweg Oekrane in zoveel mogelijk opzichten steunen omdat dat, naast ethisch juist, vooral ook in ons gezamenlijke belang is.

Als dat reden is voor Putin om kernwapens in te zetten dan is dat zijn en enkel zijn keuze. Wij kunnen niet onze koers daardoor laten bepalen, nooit!
  maandag 26 september 2022 @ 21:53:17 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206113615
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:44 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik niet.

De vraag was: "hoe moet je het serieus nemen van nucleaire dreiging vormgeven?"

Daar antwoord ik op dat je er rekening mee moet houden dat die dreiging realiteit kan worden en geef twee suggesties voor opties:

- je blijft op dezelfde voet doorgaan en aanvaardt dat risico
- je vindt het belangrijk om dat te voorkomen en biedt aan om te gaan praten over voorwaarden voor een wapenstilstand, ook als je die onrechtvaardig vindt.

Maar volgens jou is dat geen antwoord op de vraag. Hoe moet een antwoord op die vraag er dan wel uitzien volgens jou?
Kijk, nu ben je al iets duidelijker.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206113616
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 21:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Rusland heeft de gebieden die het wilde hebben geannexeerd en de NAVO heeft geen keuze dan zich daarbij neer te leggen, tenzij de alliantie bereid is om het leven van vele Europeanen op het spel te zetten. Daar kun je je mogelijk nog niks bij voorstellen, echter als het wel gebeurt dan is het te laat en is het geen hihaho slava ukraini meer.
Tuurlijk heeft de Navo een keuze. En dat is precies wat we nu doen.

Geen idee waarom mensen zo angstig zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206113653
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 21:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Rusland heeft de gebieden die het wilde hebben geannexeerd en de NAVO heeft geen keuze dan zich daarbij neer te leggen, tenzij de alliantie bereid is om het leven van vele Europeanen op het spel te zetten. Daar kun je je mogelijk nog niks bij voorstellen, echter als het wel gebeurt dan is het te laat en is het geen hihaho slava ukraini meer.
Heb je in het dagelijks leven ook zo’n instelling? Als iemand in je bek schijt slik je het ook maar door om er vanaf te zijn?
  maandag 26 september 2022 @ 21:57:47 #116
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206113657
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 21:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Kijk, nu ben je al iets duidelijker.
Maak je nu een grapje? Dit staat echt letterlijk in mijn post die je quotte en waarop jij antwoordt: "dat is geen antwoord op de vraag."
pi_206113664
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 21:45 schreef ExTec het volgende:
Over de uitrusting van nieuwe rekruten.

[ twitter ]
Iemand die oprecht ongerust lijkt over wat deze jongens gaat overkomen. Had ik eigenlijk niet verwacht in dat leger. De speech verklaard wel waarom alle Russische stellingen voornamelijk lijken te bestaan uit burgerspullen.
pi_206113675
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:31 schreef Repentless het volgende:

[..]

Waar het hier echter om gaat, is of er een moment komt dat Rusland zich door de steun van het westen aan Oekrane in zijn voortbestaan bedreigd voelt omdat het direct aan hun landsgrenzen is en dus nucleaire wapens als ultimatum gaat hanteren om dat te voorkomen. Los van of die bedreiging van hun voortbestaan realistisch of onrealistisch is, terecht of onterecht, dat maakt niet zoveel uit als ze het zelf wel zo zien en daar naar handelen. Dit onder de categorie "last resort". Dus: of inbinden, of totale destructie. Een laatste pressiemiddel met als doel verlies te voorkomen, hopende dat men het deze totale vernietiging niet waard vindt.

Ik neem aan dat ze zelf ook wel weten dat de inzet van dit middel betekent dat het niet langer een proxy-oorlog met het westen zal zijn, maar een directe oorlog ontketent. En directe aanvallen van kernmachten op elkaar zet mijns inziens een kettingreactie van totale vernietiging in gang, waar niemand als winnaar uit kan komen.
Klopt, maar het dilemma waar je hier mee zit als overige kernmachten, is dat je het idee dat (dreigen met) offensieve kernwapens ook simpelweg niet kunt toestaan omdat dan ook het hek van de dam is. Zoals ik al eerder heb uitgelegd is er vanuit het Westen, en nogmaals, met name door de enige Westerse militaire mogendheid die er toe doet, de VS, al behoorlijk voorzichtig omgesprongen met de situatie om daadwerkelijke dreiging jegens Rusland te voorkomen. Er kan natuurlijk ook best gepraat worden met Rusland, maar dat betekent niet dat er zo maar kan worden toegegeven, juist ook omdat nucleair dreigen dan plots een effectief offensief wapen is geworden.
De situatie in Rusland is complex. Het is niet zo dat ze daar een zwaar gemotiveerd en goed getraind militair apparaat hebben en een bevolking die als n man achter hun leider staat. Dat zie je aan de mobilisatie wel. Het is te hopen dat er juist intern meer gaat spelen, want dat is vrees ik de enige manier om echt structureel te descaleren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 26 september 2022 @ 21:59:33 #119
21467 franske19
Hit the deck!
pi_206113677
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 20:12 schreef Slayage het volgende:

[..]
Heel veel Syrirs ontvluchten het land omdat ze opgeroepen worden voor de dienstplicht. Geldt ook voor de Eritreers in ons land. Zowel Syrirs als Eritreers krijgen bijna zonder uitzondering altijd asiel.
Enorme bullshit reden om iemand asiel te geven.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_206113683
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:24 schreef zalkc het volgende:

[..]
Pfff.. deze groep moet je eigenlijk in een interneringskamp gaan plaatsen als neutraal land, het zijn in basis gevluchte militairen.
Er was zo'n kamp in Groningen. De soldaten daar mochten gewoon naar buiten en werden vriendjes met de locals. Denk niet dat we hetzelfde zouden meemaken met een meute stomdronken Russen.
  maandag 26 september 2022 @ 22:05:28 #121
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206113750
Uitgebreid artikel over onderhoud ICBM's in de Midwest van de VS. Wat een oude meuk. :X
Wil niet weten hoe de raketten in Norilsk of Irkutsk er bij staan.

https://time.com/6212698/nuclear-missiles-icbm-triad-upgrade/
quote:
For a generation, the U.S. “triad” of nuclear-capable bombers, submarines, and ICBMs has inched toward obsolescence as the nation focused on other pressing security threats like terrorism and cyberattacks. Today these Cold War weapons are years beyond their intended service lives, resulting in exhaustive maintenance shifts and dwindling supplies of spare parts.

That leaves the U.S. facing unappealing choices. It can keep the current fleet, but at increasing cost—the price of ICBM maintenance alone has risen 17% over the past half-decade, to nearly $482 million per year. It can retire some of its nuclear forces, potentially upsetting the global strategic balance that is designed to ensure that if any one country starts a nuclear war, all will be annihilated in it. What the Pentagon wants to do is spend an estimated $1 trillion or more in the coming decades to replace all three legs of the triad.


[ Bericht 26% gewijzigd door Hyperdude op 26-09-2022 22:16:57 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206113778
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 21:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Rusland heeft de gebieden die het wilde hebben geannexeerd
Dat is niet waar.


quote:
en de NAVO heeft geen keuze dan zich daarbij neer te leggen, tenzij de alliantie bereid is om het leven van vele Europeanen op het spel te zetten.
NAVO is geen partij in deze.


quote:
Daar kun je je mogelijk nog niks bij voorstellen, echter als het wel gebeurt dan is het te laat en is het geen hihaho slava ukraini meer.
Tja, waarom moet Oekrane rekening houden met jouw angstgevoelens?

Beetje vaag niet?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 26 september 2022 @ 22:08:44 #123
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206113782
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 21:45 schreef ExTec het volgende:
Over de uitrusting van nieuwe rekruten.

[ twitter ]
Zeer motiverend dit :D
  maandag 26 september 2022 @ 22:09:54 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206113787
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:57 schreef Repentless het volgende:

[..]
Maak je nu een grapje? Dit staat echt letterlijk in mijn post die je quotte en waarop jij antwoordt: "dat is geen antwoord op de vraag."
Ik vind je 2e post toch echt iets duidelijker.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206113824
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 22:05 schreef Hyperdude het volgende:
Uitgebreid artikel over onderhoud ICBM's in de Midwest van de VS.
Wat een oude meuk. :X Wil niet weten hoe de raketten in Norilsk of Irkutsk er bij staan.

https://time.com/6212698/nuclear-missiles-icbm-triad-upgrade/
[..]

Daar hadden ze de peacekeepers voor. Het is mij onbekend waarom ze die de deur uit hebben gedaan ipv de veel oudere minute man icbms.

Nu zitten ze met controle systemen uit de jaren zestig.

Overigens kunnen ze dit waarschijnlijk makkelijk ondervangen door de Franse icbms te kopiren. Dat is het enige westerse land dat relatief nieuwe heeft van ergens rond 2000. Maar dat zal politiek wel gevoelig liggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206113851
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 21:45 schreef ExTec het volgende:
Over de uitrusting van nieuwe rekruten.

[ twitter ]
Dat laatste wat die feeks komt er wel weer gemeend uit: zorg goed voor elkaar met een snik :'(
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_206113960
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
War is hell. Maar mijn (en zijn) argumenten blijven hetzelfde.
Ja dus als je op m'n vraag antwoord moet geven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 26 september 2022 @ 22:26:17 #128
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206113968
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Stoere woorden.

Benieuwd of dat nog steeds zo is als het toch extreem fout gaat. Zit nog steeds een groot verschil tussen je als een doodsbang schoothondje je hok in te laten duwen en wel alert zijn en serieus rekening houden met de kans dat hij ook wel eens toch op die knop kan gaan drukken. Die dreiging bagatelliseren kan best wel verkeerd uitpakken als dat massaal genoeg gebeurd.
[..]
:D
Gaat de uitkomst anders zijn voor jou of mij als die knop wordt ingedrukt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206114023
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Klopt, maar het dilemma waar je hier mee zit als overige kernmachten, is dat je het idee dat (dreigen met) offensieve kernwapens ook simpelweg niet kunt toestaan omdat dan ook het hek van de dam is. Zoals ik al eerder heb uitgelegd is er vanuit het Westen, en nogmaals, met name door de enige Westerse militaire mogendheid die er toe doet, de VS, al behoorlijk voorzichtig omgesprongen met de situatie om daadwerkelijke dreiging jegens Rusland te voorkomen. Er kan natuurlijk ook best gepraat worden met Rusland, maar dat betekent niet dat er zo maar kan worden toegegeven, juist ook omdat nucleair dreigen dan plots een effectief offensief wapen is geworden.
De situatie in Rusland is complex. Het is niet zo dat ze daar een zwaar gemotiveerd en goed getraind militair apparaat hebben en een bevolking die als n man achter hun leider staat. Dat zie je aan de mobilisatie wel. Het is te hopen dat er juist intern meer gaat spelen, want dat is vrees ik de enige manier om echt structureel te descaleren.
Zal er vanuit de VS ook (actief) gewerkt worden aan interne destabilisering, of is de tacktiek toch vooral gericht op UA voldoende wapens te geven waarmee zij in staat zijn hun status quo te behouden of hooguit kleine offensieve operaties uit te voeren om zodoende verdere escalatie te voorkomen omdat de VS het risico op gebruik van nucleaire wapens serieus neemt?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 26 september 2022 @ 22:32:27 #130
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_206114048
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_206114133
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 22:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat laatste wat die feeks komt er wel weer gemeend uit: zorg goed voor elkaar met een snik :'(
Die weet gewoon dat 2/3 nooit meer thuis zal komen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206114152
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 22:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zal er vanuit de VS ook (actief) gewerkt worden aan interne destabilisering, of is de tacktiek toch vooral gericht op UA voldoende wapens te geven waarmee zij in staat zijn hun status quo te behouden of hooguit kleine offensieve operaties uit te voeren om zodoende verdere escalatie te voorkomen omdat de VS het risico op gebruik van nucleaire wapens serieus neemt?
Dat kunnen ze tegelijkertijd en doen ze ook. Het ene is een militaire taak, het andere mogen de inlichtingendiensten doen :)
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 26 september 2022 @ 22:44:18 #133
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206114165
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik het enig mogelijke realistische antwoord al gegeven. Toegeven aan offensieve dreiging met kernwapens is het einde van onze militaire kracht, het einde van de effectiviteit van NATO in essentie.

Oekrane mag over een wapenstilstand praten wanneer haar dat uitkomt, wij blijven simpelweg Oekrane in zoveel mogelijk opzichten steunen omdat dat, naast ethisch juist, vooral ook in ons gezamenlijke belang is.

Als dat reden is voor Putin om kernwapens in te zetten dan is dat zijn en enkel zijn keuze. Wij kunnen niet onze koers daardoor laten bepalen, nooit!
"Het enig mogelijke realistische antwoord" bestaat niet en is arbitrair.

Uiteraard is het enkel en alleen de keuze van Putin om vanwege die reden kernwapens in te zetten, dat zal niemand ontkennen neem ik aan. Maar hoe cru en onrechtvaardig het ook klinkt en mag zijn, het is onze keuze om dat risico te accepteren. We hebben de mogelijkheid om te zorgen dat het niet gebeurt door bepaalde eisen in te willigen.

Nogmaals, ik snap dat het verre van rechtvaardig voelt, dat je het als chantage kunt zien, etc. Alle begrip voor. Maar uiteindelijk heb je geen fuck aan dat rechtvaardigheidsgevoel als je er collectief grotendeels aan gaat. Je vecht dan ook niet meer voor een betere, mooiere of vrije wereld voor toekomstige generaties. Want of ze bestaan simpelweg niet meer, of ze leven de komende decennia of zelfs eeuwen op een karige, gure planeet.

Uiteraard snap ik ook dat dit een extreem apocalyptisch Terminator-scenario is en wellicht wat overgedramatiseerd klinkt, maar met de huidige arsenalen die er nog zijn is dit niet onmogelijk.
pi_206114170
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 21:59 schreef franske19 het volgende:

[..]
Enorme bullshit reden om iemand asiel te geven.
Geen moordenaar willen zijn (geen soldaat, geen dienstplicht) is best goede reden.
  Moderator maandag 26 september 2022 @ 22:45:16 #135
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206114177
twitter


Redelijk bizarre foto dit
pi_206114179
Mogelijk ben ik hier wat naief in, maar ik geloof echt niet dat Putin in zijn uppie genoeg is een aanval met kernwapens een realiteit te maken. Ik neem aan dat er nog een paar hoge pieten in Rusland zijn die daarover geinformeerd moeten worden. Al is het alleen maar om het daadwerkelijke werk van die kernwapens in actie te zetten te kunnen realiseren.

Ik denk ook dat die hoge pieten, incl. Putin zelf, ook wel snappen dat het moment dat ze met kernwapens gaan gooien het ook het einde voor Rusland betekent. M.a.w. kernwapens alleen inzetten als het echt de allerlaatste optie is, om totale vernietiging mogelijk te voorkomen of als wraak omdat totale vernietiging van Rusland niet meer te voorkomen is. Elke andere optie is gewoon zelfmoord zonder dood of zelfs landverlies als reden.

Zolang Rusland niet direct wordt aangevallen door een grootmacht en we alleen een proxy oorlog voeren via Oekraine zullen we dat moment nooit bereiken. Als Putin echt besluit om kernwapens te gebruiken omdat hij deze oorlog verliest, verwacht ik dat hij kort na dat besluit te hebben medegedeeld gewoon "zelfmoord" pleegt met 2 kogels in het achterhoofd en vervolgens uit een raam flikkert. Want een kernwapen inzetten is effectief zelfmoord van bijna alle Russen. En zullen de hoge pieten daar echt in meegaan? Alleen omdat Putin slechte keuzes heeft gemaakt en niet van Oekraine wint? Denk het niet. Die willen echt niet dood.
  maandag 26 september 2022 @ 22:46:20 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206114190
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Redelijk bizarre foto dit
Lijkt wel een O&N foto
pi_206114218
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En dan? Het einde van de wereld riskeren? Volgens mij zijn heel veel mensen vergeten wat een all out nucleaire oorlog betekend.
Jij bent toch degene die altijd hoopt op een tactische nuke?
pi_206114231
twitter
  maandag 26 september 2022 @ 22:52:57 #140
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206114241
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 22:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik vind je 2e post toch echt iets duidelijker.
Tja, dat kan. Ze zijn zowel qua strekking als bewoording vrijwel identiek.
pi_206114246
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 18:11 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
quote:
Mooizo, dit is wat we meer nodig hebben. Heftige interne onrust, ik hoop dat het nog veel heftiger gaat worden.
pi_206114247
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:50 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Moslims gebruiken om moslims te onderdrukken. Well played Vlad.

Ik hoop dat dit volledig escaleert ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206114260
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:50 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Zal hij daar wel echt zin in hebben? Aangezien hij met vakantie wilde...
  maandag 26 september 2022 @ 22:57:37 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206114271
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja dus als je op m'n vraag antwoord moet geven.
Ja, ik neem het serieus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206114282
Dit is weer zo'n drone bom op slapende soldaten. Die lijken ogenschijnlijk toch altijd mee te vallen qua explosie, maar de soldaten op de video's denken daar vaak anders over. Hoe zit dat precies met die bommen? Er zit shrapnel in, denk ik, en hoe hoog hangen die drones precies? Die lui merken die drones nooit op op de video's


https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
  maandag 26 september 2022 @ 23:00:30 #146
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206114294
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:44 schreef Repentless het volgende:
We hebben de mogelijkheid om te zorgen dat het niet gebeurt door bepaalde eisen in te willigen.
Nee, dat is geen optie. Putin stopt niet, dat kan ie zich niet veroorloven en het geeft aan andere (toekomstige) kernmachten vrijmacht om hetzelfde spelletje te spelen.

We kunnen terug dreigen en (op zeer gewelddadige wijze) de troep opruimen als ie het toch doet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206114345
Wat een clown die simonyan

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 26 september 2022 @ 23:08:28 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206114347
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 23:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, dat is geen optie. Putin stopt niet, dat kan ie zich niet veroorloven en het geeft aan andere (toekomstige) kernmachten vrijmacht om hetzelfde spelletje te spelen.

We kunnen terug dreigen en (op zeer gewelddadige wijze) de troep opruimen als ie het toch doet.
Dat Poetin niet stopt lijkt me ook wat te zwart wit. Hij kan het zich nu niet veroorloven, daarom moet die situatie eerst zo veranderen dat zijn "bevolking" het van hem verlangt. Als hij nu stopt is dat inderdaad gezichtsverlies, maar als er over 2 jaar honderdduizenden doden verder zijn en het kan worden afgesloten met behoud van de Krim en een referendum in DPR/LPR dan is de publieke opinie daar best wel voor te porren. En als het inderdaad zo lang gaat duren is het voor Ukraine ook wel een keer best geweest, die afvallige gebieden zullen toch alleen maar problemen blijven opleveren en je wil een keer verder.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206114368
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:55 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Zal hij daar wel echt zin in hebben? Aangezien hij met vakantie wilde...
Hij heeft niks te willen,. Hij moet zijn meester gehoorzamen. Kadyrov heeft alles wat hem dierbaar is te danken aan zijn loyaliteit aan Putin. Daar gaat hij echt niet tegen in.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 26 september 2022 @ 23:22:14 #150
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206114458
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:08 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat Poetin niet stopt lijkt me ook wat te zwart wit. Hij kan het zich nu niet veroorloven, daarom moet die situatie eerst zo veranderen dat zijn "bevolking" het van hem verlangt. Als hij nu stopt is dat inderdaad gezichtsverlies, maar als er over 2 jaar honderdduizenden doden verder zijn en het kan worden afgesloten met behoud van de Krim en een referendum in DPR/LPR dan is de publieke opinie daar best wel voor te porren. En als het inderdaad zo lang gaat duren is het voor Ukraine ook wel een keer best geweest, die afvallige gebieden zullen toch alleen maar problemen blijven opleveren en je wil een keer verder.
Zo lang duurt het niet. Ik geef de Ukrainers een jaar om de bezette gebieden terug te veroveren. Ik denk niet dat Putins regime nog een jaar overeind blijft in dit tempo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206114459
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:56 schreef PzKpfw het volgende:
[ twitter ]

Verschrikkelijk.
Zie ik het nu verkeerd of is dit echt gewoon een 16 jarig ventje wat ze tegen de grond werken?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206114470
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Zie ik het nu verkeerd of is dit echt gewoon een 16 jarig ventje wat ze tegen de grond werken?
Zo jong zijn soldaten vaak.
pi_206114473
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Zie ik het nu verkeerd of is dit echt gewoon een 16 jarig ventje wat ze tegen de grond werken?
Zal niet veel ouder zijn, komt volgens mij wel weg dus dat is een plus voor die moeder.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 26 september 2022 @ 23:26:27 #154
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206114485
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 23:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, dat is geen optie. Putin stopt niet, dat kan ie zich niet veroorloven en het geeft aan andere (toekomstige) kernmachten vrijmacht om hetzelfde spelletje te spelen.

We kunnen terug dreigen en (op zeer gewelddadige wijze) de troep opruimen als ie het toch doet.
Het is wel een optie. Uiteraard snap ik dat het niet ideaal, gewenst of het meest rechtvaardig is, maar het is desalniettemin een optie. Je hebt, hoe moeilijk de beslissing ook is, ondanks alles de keuze om wel of niet aan de dreiging toe te geven. Dat is geen kwestie van bij wie de verantwoordelijkheid ligt, want natuurlijk is Rusland/Putin en Rusland/Putin alleen de enige verantwoordelijke wanneer ze besluiten als eerste een kernwapen in te zetten. Je kunt echter wel beslissen of het je dit waard is.

Uiteraard kunnen we terug dreigen, maar het funeste aan kernwapens (en zeker met de arsenalen van Rusland en de VS) is dat er eigenlijk geen winnaar mogelijk is zoals bij een conventionele oorlog. Aan welke zijde je ook staat, je bent sowieso fucked.
  maandag 26 september 2022 @ 23:27:31 #155
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206114490
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Zo lang duurt het niet. Ik geef de Ukrainers een jaar om de bezette gebieden terug te veroveren. Ik denk niet dat Putins regime nog een jaar overeind blijft in dit tempo.
Het is ook bijna winter, Rusland kan zich in die periode ingraven en stabiliseren, weer rust in eigen land krijgen en vrolijk nog 2 jaar doorgaan.

Misschien een wat kleinere kans maar zeker niet ondenkbaar. In de tussentijd kunnen de bezette gebieden gezuiverd worden en is er steeds minder om voor te vechten voor ukraine.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206114493
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:23 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Zo jong zijn soldaten vaak.
In 1686 misschien.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206114496
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Zo lang duurt het niet. Ik geef de Ukrainers een jaar om de bezette gebieden terug te veroveren. Ik denk niet dat Putins regime nog een jaar overeind blijft in dit tempo.
Wij als westen zijn nog veel te netjes. Poetin heeft jarenlang lopen etteren in zijn buurlanden.

Als we die protestanten daar nou ook eens van wapens zouden voorzien...
  Grootste filosoof 2022 maandag 26 september 2022 @ 23:28:00 #158
442397 UitStraling
pi_206114497
Een land krijgt de leider die het verdiend en niet vechten voor je vaderland is ook zo gruwelijk laf.
  maandag 26 september 2022 @ 23:28:19 #159
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206114500
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het is wel een optie. Uiteraard snap ik dat het niet ideaal, gewenst of het meest rechtvaardig is, maar het is desalniettemin een optie. Je hebt, hoe moeilijk de beslissing ook is, ondanks alles de keuze om wel of niet aan de dreiging toe te geven. Dat is geen kwestie van bij wie de verantwoordelijkheid ligt, want natuurlijk is Rusland/Putin en Rusland/Putin alleen de enige verantwoordelijke wanneer ze besluiten als eerste een kernwapen in te zetten. Je kunt echter wel beslissen of het je dit waard is.

Uiteraard kunnen we terug dreigen, maar het funeste aan kernwapens (en zeker met de arsenalen van Rusland en de VS) is dat er eigenlijk geen winnaar mogelijk is zoals bij een conventionele oorlog. Aan welke zijde je ook staat, je bent sowieso fucked.
Juist daarom kan je niet toegeven. Dat is aantasting van het MAD principe. Dat is de enige stop op de nucleaire deur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206114506
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:22 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Zie ik het nu verkeerd of is dit echt gewoon een 16 jarig ventje wat ze tegen de grond werken?
Toen ik 18 was had ik ook zulke dunne armpjes en beentjes.
pi_206114510
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 20:56 schreef PzKpfw het volgende:
[ twitter ]

Verschrikkelijk.
Hopelijk gaan we snel zien dat de gezagsdragers van het regime gelynched worden door de bevolkingsgroepen waar nu een etnische zuivering op plaatsvindt door de Slavische Russen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 26 september 2022 @ 23:29:29 #162
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206114511
De bevrijding van Balakliya, in 9 minuten.

&lt;signature here&gt;.
pi_206114512
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is ook bijna winter, Rusland kan zich in die periode ingraven en stabiliseren, weer rust in eigen land krijgen en vrolijk nog 2 jaar doorgaan.
Winter betekent niet dat er niet gevochten wordt. Oekrane kan artillerie en raketten blijven afvuren. Ook offensieven blijven mogelijk.
  maandag 26 september 2022 @ 23:30:00 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206114513
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is ook bijna winter, Rusland kan zich in die periode ingraven en stabiliseren, weer rust in eigen land krijgen en vrolijk nog 2 jaar doorgaan.
Dat denk ik niet. Ukraine gaat natuurlijk geen pauze inlassen. Ze hebben het initiatief, dus moeten ze doordrukken, vooral als de slecht bevoorraadde Russen het koud hebben.
quote:
Misschien een wat kleinere kans maar zeker niet ondenkbaar. In de tussentijd kunnen de bezette gebieden gezuiverd worden en is er steeds minder om voor te vechten voor ukraine.
Rusland heeft geen kans.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 26-09-2022 23:38:17 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206114514
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:28 schreef UitStraling het volgende:
Een land krijgt de leider die het verdiend en niet vechten voor je vaderland is ook zo gruwelijk laf.
Makkelijk om zo'n grote bek te hebben vanuit Nederland.
pi_206114528
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:28 schreef UitStraling het volgende:
Een land krijgt de leider die het verdiend en niet vechten voor je vaderland is ook zo gruwelijk laf.
Jij zou als kanonnenvoer willen dienen in Putin's leger in Oekrane?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Grootste filosoof 2022 maandag 26 september 2022 @ 23:34:02 #167
442397 UitStraling
pi_206114538
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 23:32 schreef Slayage het volgende:

[..]
Jij zou als kanonnenvoer willen dienen in Putin's leger in Oekrane.
Nee maar als ieder soldaatje voor zichzelf gaat bepalen waar die wel of niet voor gaat vechten en sterven kunnen we net zo goed suikerspinnen gaan vreten in een draaimolen.
pi_206114567
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:28 schreef UitStraling het volgende:
Een land krijgt de leider die het verdiend en niet vechten voor je vaderland is ook zo gruwelijk laf.
Waarom zou je meedoen aan een zinloze invasie? Dat is niet vechten voor je vaderland, dat is vechten tegen een ander land.
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 23:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee maar als ieder soldaatje voor zichzelf gaat bepalen waar die wel of niet voor gaat vechten en sterven kunnen we net zo goed suikerspinnen gaan vreten in een draaimolen.
Waar kan ik tekenen voor dat scenario?
  Grootste filosoof 2022 maandag 26 september 2022 @ 23:39:57 #169
442397 UitStraling
pi_206114573
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:39 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waarom zou je meedoen aan een zinloze invasie? Dat is niet vechten voor je vaderland, dat is vechten tegen een ander land.
Ja en?
  Grootste filosoof 2022 maandag 26 september 2022 @ 23:40:14 #170
442397 UitStraling
pi_206114576
"Ja mamma, ze hebben hier spruitjes in de kadi, die lust ik niet, ik kom mooi naar huis hoor"
pi_206114577
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja en?
Russische soldaten die niet mee willen vechten in Oekrane zijn dus niet laf. Dus wat probeer je dan wel te zeggen met je opmerking?
  Grootste filosoof 2022 maandag 26 september 2022 @ 23:42:44 #172
442397 UitStraling
pi_206114590
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:40 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Russische soldaten die niet mee willen vechten in Oekrane zijn dus niet laf. Dus wat probeer je dan wel te zeggen met je opmerking?
Een leger is geen democratie waar er rekening gehouden dient te worden met wat andere meningen.
pi_206114592
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 23:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee maar als ieder soldaatje voor zichzelf gaat bepalen waar die wel of niet voor gaat vechten en sterven kunnen we net zo goed suikerspinnen gaan vreten in een draaimolen.
De Russen kunnen inderdaad beter suikerspinnen gaan vreten in een draaimolen, dan te moorden, plunderen en te verkrachten. Het gaat erom waarvoor je vecht, welke keuzes je kan maken en wat je uiteindelijk beslist.

Ik dacht heel lang, never nooit dat ik ooit zou gaan vechten.

Maar als je stad wordt plat gebombardeerd, de vrouwen worden verkracht en je kinderen worden gestolen, ja dan zou ik (hopelijk, want ik zit veilig in vrijheid hier) wel vechten.
pi_206114599
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:40 schreef UitStraling het volgende:
"Ja mamma, ze hebben hier spruitjes in de kadi, die lust ik niet, ik kom mooi naar huis hoor"
U 4 real?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Grootste filosoof 2022 maandag 26 september 2022 @ 23:45:30 #175
442397 UitStraling
pi_206114609
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 23:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]
U 4 real?
Jij bent toch oud marinier, dan weet je precies wat ik bedoel.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 26 september 2022 @ 23:46:03 #176
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206114612
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Een leger is geen democratie waar er rekening gehouden dient te worden met wat andere meningen.
Vraag dat aan Khadaffi :D

En later dit jaar aan Poetin en Loekie als het leger ze uit hun paleisjes trekt
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206114617
Als een intercontinentale ballistische raket getest moet worden, hoe gaat dat dan eigenlijk in zijn werk? Knalt de VS er 1 naar Hawaii of zo? Lanceren de Russen er 1 vanuit St Petersburg naar het Kamtsjatka schiereiland?
pi_206114618
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 23:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee maar als ieder soldaatje voor zichzelf gaat bepalen waar die wel of niet voor gaat vechten en sterven kunnen we net zo goed suikerspinnen gaan vreten in een draaimolen.
Lijkt me dat iedereen een afweging maakt of hij de oorlog gerechtvaardigd is of niet. Zo kregen duizenden Amerikanen asiel in Canada omdat ze niet wilden vechten in dat idiote conflict in Vietnam. Het huidige conflict is mogelijk nog idioter, omdat de Russen het voeren zoals zijn het noemen tegen een "broeder volk".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206114623
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 22:45 schreef IndoorKite het volgende:
Mogelijk ben ik hier wat naief in, maar ik geloof echt niet dat Putin in zijn uppie genoeg is een aanval met kernwapens een realiteit te maken. Ik neem aan dat er nog een paar hoge pieten in Rusland zijn die daarover geinformeerd moeten worden. Al is het alleen maar om het daadwerkelijke werk van die kernwapens in actie te zetten te kunnen realiseren.

Ik denk ook dat die hoge pieten, incl. Putin zelf, ook wel snappen dat het moment dat ze met kernwapens gaan gooien het ook het einde voor Rusland betekent. M.a.w. kernwapens alleen inzetten als het echt de allerlaatste optie is, om totale vernietiging mogelijk te voorkomen of als wraak omdat totale vernietiging van Rusland niet meer te voorkomen is. Elke andere optie is gewoon zelfmoord zonder dood of zelfs landverlies als reden.

Zolang Rusland niet direct wordt aangevallen door een grootmacht en we alleen een proxy oorlog voeren via Oekraine zullen we dat moment nooit bereiken. Als Putin echt besluit om kernwapens te gebruiken omdat hij deze oorlog verliest, verwacht ik dat hij kort na dat besluit te hebben medegedeeld gewoon "zelfmoord" pleegt met 2 kogels in het achterhoofd en vervolgens uit een raam flikkert. Want een kernwapen inzetten is effectief zelfmoord van bijna alle Russen. En zullen de hoge pieten daar echt in meegaan? Alleen omdat Putin slechte keuzes heeft gemaakt en niet van Oekraine wint? Denk het niet. Die willen echt niet dood.
Waren de mensen in Adolf Hitler zijn directe omgeving maar zo verstandig. ;(
pi_206114628
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 22:53 schreef Slayage het volgende:

[..]
Moslims gebruiken om moslims te onderdrukken. Well played Vlad.

Ik hoop dat dit volledig escaleert ^O^
Zowel de Dagestanen als de Tsjetsjenen zijn in ieder geval niet zulke apathische, hersendode zombies als de etnische Russen. Als er onder de Dagestanen voldoende wapens aanwezig zijn zou dit dus wel eens de eerste interne geweldsuitbarsting tegen het regime en zijn vertegenwoordigers kunnen gaan worden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206114633
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wij als westen zijn nog veel te netjes. Poetin heeft jarenlang lopen etteren in zijn buurlanden.

Als we die protestanten daar nou ook eens van wapens zouden voorzien...
Het zijn in de meeste gevallen gewoon moslims hoor, niet protestanten.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 26 september 2022 @ 23:52:42 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206114642
quote:
5s.gif Op maandag 26 september 2022 23:46 schreef Alpha0 het volgende:
Als een intercontinentale ballistische raket getest moet worden, hoe gaat dat dan eigenlijk in zijn werk? Knalt de VS er 1 naar Hawaii of zo? Lanceren de Russen er 1 vanuit St Petersburg naar het Kamtsjatka schiereiland?
De Amerikanen schieten ze op Kwajalein :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206114643
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 23:08 schreef Slayage het volgende:
Wat een clown die simonyan

[ twitter ]
Wanneer wordt die feeks eigenlijk gemobiliseerd en naar het front gestuurd om te sterven met een paar zelf gekochte tampons op zak?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206114654
quote:
84s.gif Op maandag 26 september 2022 23:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De Amerikanen schieten ze op Kwajalein :)
Van? Op? Naar?

Hoe weet jij dat?
pi_206114689
Er zijn vast anderen die dit tactisch kunnen duiden of kunnen factchecken maar bij mij gaat dit er op dit moment in als zoete koek


twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 september 2022 @ 00:03:05 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206114690
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:54 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Van? Op? Naar?

Hoe weet jij dat?
Ze lanceren ze vanaf Vandenberg AFB (150km ten NW van Los Angeles).

Is gewoon op internet te vinden. Ze plaatsen zelfs filmpjes :)
https://www.afgsc.af.mil/(...)orne-control-center/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 27 september 2022 @ 00:05:34 #187
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206114701
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Juist daarom kan je niet toegeven. Dat is aantasting van het MAD principe. Dat is de enige stop op de nucleaire deur.
Ik snap dat MAD de stop is op de nucleaire deur. Maar dit gaat om de hypothetische situatie waarin Rusland zich in zijn voortbestaan bedreigd voelt en de wapenleveranties en westerse steun en daaraan gekoppelde militaire verliezen en eventuele uiteindelijke nederlaag pal aan hun landsgrenzen als een directe aanval op henzelf beschouwt als dat niet stopt.

Dat kun je allemaal onzin, onterecht of onrealistisch vinden en daarin niet eens ongelijk hebben, maar dat is niet zo relevant als dat het standpunt van Rusland is en ze er ook voor waarschuwen dat ze het als zodanig beschouwen. Je verandert dat standpunt er ook niet mee door dat te vinden. Dan heb je dus de keuze om dat te negeren, door te gaan en eventuele gevolgen te accepteren (net zoals Rusland de te verwachten gevolgen accepteert, want ik neem aan dat die dondersgoed weten dat ze inndat geval zelf ook grotendeels ophouden te bestaan), of te overwegen of dit het waard is om eventueel zover te laten komen.
  dinsdag 27 september 2022 @ 00:11:54 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 27 september 2022 @ 00:14:11 #189
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206114747
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik snap dat MAD de stop is op de nucleaire deur. Maar dit gaat om de hypothetische situatie waarin Rusland zich in zijn voortbestaan bedreigd voelt en de wapenleveranties en westerse steun en daaraan gekoppelde militaire verliezen en eventuele uiteindelijke nederlaag pal aan hun landsgrenzen als een directe aanval op henzelf beschouwt als dat niet stopt.

Dat kun je allemaal onzin, onterecht of onrealistisch vinden
Nee, het is irrelevant.
quote:
en daarin niet eens ongelijk hebben, maar dat is niet zo relevant als dat het standpunt van Rusland is en ze er ook voor waarschuwen dat ze het als zodanig beschouwen. Je verandert dat standpunt er ook niet mee door dat te vinden. Dan heb je dus de keuze om dat te negeren, door te gaan en eventuele gevolgen te accepteren (net zoals Rusland de te verwachten gevolgen accepteert, want ik neem aan dat die dondersgoed weten dat ze inndat geval zelf ook grotendeels ophouden te bestaan), of te overwegen of dit het waard is om eventueel zover te laten komen.
Wat voor reden Putin dan ook verzint, het is niet relevant. Toegeven aan zijn chantage is gewoon geen optie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206114760
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 23:45 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Jij bent toch oud marinier, dan weet je precies wat ik bedoel.
Ik weet dat je zinloos aan het trollen bent.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206114762
quote:
10s.gif Op maandag 26 september 2022 23:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Lijkt me dat iedereen een afweging maakt of hij de oorlog gerechtvaardigd is of niet. Zo kregen duizenden Amerikanen asiel in Canada omdat ze niet wilden vechten in dat idiote conflict in Vietnam. Het huidige conflict is mogelijk nog idioter, omdat de Russen het voeren zoals zijn het noemen tegen een "broeder volk".
De truc in die tijd was dan ook om een arts te vinden die zei dat je ongeschikt voor militaire dienst was vanwege bone spurs in je hiel.
pi_206114792
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De truc in die tijd was dan ook om een arts te vinden die zei dat je ongeschikt voor militaire dienst was vanwege bone spurs in je hiel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206114794
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206114796
twitter
  dinsdag 27 september 2022 @ 00:26:22 #195
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206114806
Hoeveel fokkers zijn er al gesneuveld aan het Oostfront?

De meeste "vrijheidsstrijders" hier zaten nog geen 2 jaar geleden te pleiten voor vrijheidsbeperkende maatregelen om een paar duizend mensen te redden van een virus.

Maar nu mag alles de meatgrinder in want boze dictator enzo.

Geen peil op te trekken.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_206114821
quote:
Als er een land weet wat verliezen is is het Duitsland wel.
pi_206114834
Ik blijf het zeggen sinds eind februari; Rusland had de oorlog al verloren sinds de eerste soldaten de grens van Oekrane overstaken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206114841
Ondertussen in Dagestan...

twitter

twitter

twitter
pi_206114846
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:29 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Als er een land weet wat verliezen is is het Duitsland wel.
Duitsland kreeg echter hulp na de nederlaag van WOII. Al snel kroop het economisch uit het dal, met name west-Duitsland. Rusland acht ik daar om meerdere redenen niet toe in staat.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206114850
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Ik blijf het zeggen sinds eind februari; Rusland had de oorlog al verloren sinds de eerste soldaten de grens van Oekrane overstaken.
Dat denk ik ook. Onderschatting van Oekrane en overschatting van hun eigen leger. Plus ook vage tactiek, ze worden in hun flank aangevallen maar als nog sturen ze bergen troepen naar Bakhmut.
pi_206114871
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Ik blijf het zeggen sinds eind februari; Rusland had de oorlog al verloren sinds de eerste soldaten de grens van Oekrane overstaken.
Eigenlijk al sinds 2014 door de bezetting van de Krim en gebieden in de Donbas.
pi_206114873
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:36 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Onderschatting van Oekrane en overschatting van hun eigen leger. Plus ook vage tactiek, ze worden in hun flank aangevallen maar als nog sturen ze bergen troepen naar Bakhmut.
Ja, dat eigen gepruts van epische proporties werkt natuurlijk ook niet :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206114879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:26 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoeveel fokkers zijn er al gesneuveld aan het Oostfront?

De meeste "vrijheidsstrijders" hier zaten nog geen 2 jaar geleden te pleiten voor vrijheidsbeperkende maatregelen om een paar duizend mensen te redden van een virus.

Maar nu mag alles de meatgrinder in want boze dictator enzo.

Geen peil op te trekken.
Als je egocentrisch bent, dan begrijp je het misschien niet. Maar die vrijheidsbeperkende maatregelen werden gesteund door de volksvertegenwoordiging en een grote meerderheid van de bevolking, omdat men niet wilde dat er onnodig mensen dood gingen. In deze strijd is Rusland de agressor en Oekrane het slachtoffer. Oekrane is bovendien een democratisch land en leunt richting Europa, dus er is grote sympathie voor hen. Het is uiterst logisch dat ze in ons land grote steun genieten. Nederland is uiteindelijk een democratisch land en ik zie dat ook niet snel veranderen, daarvoor is onze democratie te oud en ons land te verdeeld. In een crisis is het soms lastig, maar dat alle macht zo verdeeld is is ook de reden dat onze democratie een stootje kan hebben.
pi_206114913
twitter
pi_206114930
Ik zie een nucleaire aanval echt niet gebeuren. Teveel lijntjes die overschreden worden, ook voor de mensen in het Kremlin. Hopelijk heb ik gelijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206114938
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:26 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoeveel fokkers zijn er al gesneuveld aan het Oostfront?

De meeste "vrijheidsstrijders" hier zaten nog geen 2 jaar geleden te pleiten voor vrijheidsbeperkende maatregelen om een paar duizend mensen te redden van een virus.

Maar nu mag alles de meatgrinder in want boze dictator enzo.

Geen peil op te trekken.
Ik vond het eerst vreemd dat de corona wappies na een vrijheidsstrijd van 2 jaar opeens overliepen naar Poetin. Maar toen bedacht ik mij wat ook alweer de drijfveren achter de wappiestrijd waren: afgunst, egosme en een enorme domheid.

Ook nu weer.
-Al die stomme ukies krijgen aandacht en steun, maar ik als werkloze loser zonder sociale omgeving niet.
-Mijn gasrekening gaat omhoog en dat is vet stom. Ik wil niks voor een ander doen.
-Heel het domme land loopt achter de propaganda van de NOS aan. Ik niet want ik ben superslim en denk voor mijzelf. Gek genoeg komen mijn stokpaardjes wel 1 op 1 overeen met RT wat de Russische NOS is, maar dat is puur toeval.
pi_206114940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik snap dat MAD de stop is op de nucleaire deur. Maar dit gaat om de hypothetische situatie waarin Rusland zich in zijn voortbestaan bedreigd voelt en de wapenleveranties en westerse steun en daaraan gekoppelde militaire verliezen en eventuele uiteindelijke nederlaag pal aan hun landsgrenzen als een directe aanval op henzelf beschouwt als dat niet stopt.

Dat kun je allemaal onzin, onterecht of onrealistisch vinden en daarin niet eens ongelijk hebben, maar dat is niet zo relevant als dat het standpunt van Rusland is en ze er ook voor waarschuwen dat ze het als zodanig beschouwen. Je verandert dat standpunt er ook niet mee door dat te vinden. Dan heb je dus de keuze om dat te negeren, door te gaan en eventuele gevolgen te accepteren (net zoals Rusland de te verwachten gevolgen accepteert, want ik neem aan dat die dondersgoed weten dat ze inndat geval zelf ook grotendeels ophouden te bestaan), of te overwegen of dit het waard is om eventueel zover te laten komen.
Misschien zou Poetins Rusland moeten overwegen of het de moeite waard is om door te gaan met hun imperialistische waanideen, om het zover te laten komen dat MAD onvermijdelijk wordt.
Rusland is de escalatie begonnen door Oekrane binnen te vallen met het idee dat ze met bloemetjes zouden worden ontvangen. Escalatie #1.
Toen dat een misrekening bleek zijn ze de misdadige tactiek van optrekken achter vuurwalsen gaan hanteren. Escalatie #2.
Vervolgens richtten ze zich op aanvallen op voor burgers essentile infrastructuur, dammen en kerncentrales. Escalatie #3.
Vervolgens een partile mobilisatie en het uitschrijven van niet legitieme referenda over de loop van een geweer. Escalatie #4.

Poetin heeft zichzelf in de paradoxale positie gebracht dat het westen enerzijds moet denken dat hij knettergek is geworden, geen rationele actor meer is, en dat dus de MAD doctrine niet meer werkt. En anderzijds moet hij beschouwd worden als een rationele figuur, waarvan eventuele toekomstige toezeggingen in onderhandelingen vertrouwd kunnen worden. Dat kan natuurlijk niet allebei tegelijk waar zijn.

Wanneer Poetins Rusland een de-escalerende stap zou zetten, zou misschien onderhandelen weer mogelijk zijn.
Ik weet er wel eentje. Laat uit de nep-referenda komen dat een aantal oblasten net bij Rusland willen horen en trek je terug op de posities van voor 24 februari. Misschien valt er dan te praten.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 27 september 2022 @ 01:00:22 #208
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206114943
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, het is irrelevant.
[..]
Wat voor reden Putin dan ook verzint, het is niet relevant. Toegeven aan zijn chantage is gewoon geen optie.
Of je zijn reden irrelevant vindt, verandert er niks aan wanneer hij daadwerkelijk doorzet. In die zin heb je er dus weinig aan om het irrelevant te vinden, je schiet er simpelweg niks mee op.

Als toegeven aan zijn, zoals jij dat noemt, chantage betekent dat je daarmee een grootschalig nucleair conflict kunt voorkomen, vind ik dat dus wel een optie. Jij vindt het gewoon geen optie. Prima, je goed recht. Wat vind je dan wel een optie?

Ik vind het zelf geen optie om tegen elke mogelijke prijs Oekrane te steunen. Hoewel de huidige maatregelen al de nodige grote problemen opleveren, zijn die nog tot daar aan toe. Maar een uiterste als een nucleair conflict dat een groot deel van de huidige generatie wegvaagt en de planeet de komende decennia/eeuwen grotendeels onleefbaar maakt voor overgebleven/nieuwe generaties na ons, is het me gewoon niet waard. Dan kun je menen alle morele gelijk aan je zijde te hebben, niet te buigen en het rechtvaardige te doen, uiteindelijk heeft in dat extreme scenario echt helemaal niemand daar wat aan.
pi_206114950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:42 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als je egocentrisch bent, dan begrijp je het misschien niet. Maar die vrijheidsbeperkende maatregelen werden gesteund door de volksvertegenwoordiging en een grote meerderheid van de bevolking, omdat men niet wilde dat er onnodig mensen dood gingen. In deze strijd is Rusland de agressor en Oekrane het slachtoffer. Oekrane is bovendien een democratisch land en leunt richting Europa, dus er is grote sympathie voor hen. Het is uiterst logisch dat ze in ons land grote steun genieten. Nederland is uiteindelijk een democratisch land en ik zie dat ook niet snel veranderen, daarvoor is onze democratie te oud en ons land te verdeeld. In een crisis is het soms lastig, maar dat alle macht zo verdeeld is is ook de reden dat onze democratie een stootje kan hebben.
Corona wappies snappen niet dat je geen vrijheid kan hebben zonder vrijheidsbeperkende maatregelen. Bij het lezen van deze zin voelt die mafkees zich waarschijnlijk ook heel superieur, maar het is gewoon een domoor.
pi_206114954
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:35 schreef Jemoederniet het volgende:
Ondertussen in Dagestan...

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Als je zin hebt in een potje matten moet je in #Dagestan zijn. Wat een beelden. Leuker dan UFC.

Wist tot voor kort niet eens waar dat lag, Dagestan.

:')
pi_206114963
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:02 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Als je zin hebt in een potje matten moet je in #Dagestan zijn. Wat een beelden. Leuker dan UFC.

Wist tot voor kort niet eens waar dat lag, Dagestan.

:')
Heb vandaag geleerd dat de minimumstraf voor de mobilisatie ontwijken hoger is dan voor moord. Als dat een algemeen bekend ding wordt zien we denk ik nog wel harder geweld dan dit.
  dinsdag 27 september 2022 @ 01:08:34 #212
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206114980
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Of je zijn reden irrelevant vindt, verandert er niks aan wanneer hij daadwerkelijk doorzet. In die zin heb je er dus weinig aan om het irrelevant te vinden, je schiet er simpelweg niks mee op.

Als toegeven aan zijn, zoals jij dat noemt, chantage betekent dat je daarmee een grootschalig nucleair conflict kunt voorkomen, vind ik dat dus wel een optie. Jij vindt het gewoon geen optie. Prima, je goed recht. Wat vind je dan wel een optie?
Ukraine? Ze vechten voor hun leven, dus zij hebben geen keus. Wij? Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens. Putin? Hij heeft opties. Hij kan zijn leger terugtrekken uit Ukraine.
quote:
Ik vind het zelf geen optie om tegen elke mogelijke prijs Oekrane te steunen. Hoewel de huidige maatregelen al de nodige grote problemen opleveren, zijn die nog tot daar aan toe. Maar een uiterste als een nucleair conflict dat een groot deel van de huidige generatie wegvaagt en de planeet de komende decennia/eeuwen grotendeels onleefbaar maakt voor overgebleven/nieuwe generaties na ons, is het me gewoon niet waard. Dan kun je menen alle morele gelijk aan je zijde te hebben, niet te buigen en het rechtvaardige te doen, uiteindelijk heeft in dat extreme scenario echt helemaal niemand daar wat aan.
Naast de rechtvaardigheid van e.e.a.: Je kan je het als Westen niet veroorloven om Putin zijn gang te laten gaan. Dat gaat uiteindelijk meer kosten dan hard ingrijpen bij kernwapengebruik.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206114988
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb vandaag geleerd dat de minimumstraf voor de mobilisatie ontwijken hoger is dan voor moord. Als dat een algemeen bekend ding wordt zien we denk ik nog wel harder geweld dan dit.
Wut
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 27 september 2022 @ 01:21:53 #214
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206115009
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Wut
Moord: 6 jaar. Desertie: 10 jaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206115013
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Moord: 6 jaar. Desertie: 10 jaar.
Echt serieus, dan heb je echt je prioriteiten verkeerd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206115028
Mooi he, die pixel-camo

  dinsdag 27 september 2022 @ 01:40:07 #217
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206115033
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ukraine? Ze vechten voor hun leven, dus zij hebben geen keus. Wij? Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens. Putin? Hij heeft opties. Hij kan zijn leger terugtrekken uit Ukraine.
Iedereen weet dat Putin die opties heeft, maar het ging om onze opties wanneer hij het middel nucleair ultimatum inzet m.b.t. doorgaan met wapenleveringen/ militaire steun. Putins nucleaire ultimatum is op dat moment een vaststaand gegeven, waar je niks meer aan verandert. Jij geeft aan dat toegeven geen optie is. Nogmaals: prima, je goed recht. Maar wat is dan wl een optie? Uitgaande van bovenstaande is dat wellicht "Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens."

Maar wat bereik je daar uiteindelijk dan mee aĺs dat nucleaire ultimatum dan wordt uitgevoerd. Ok, je hebt niet toegegeven, maar je hebt er zo ontzettend weinig aan.

quote:
Naast de rechtvaardigheid van e.e.a.: Je kan je het als Westen niet veroorloven om Putin zijn gang te laten gaan. Dat gaat uiteindelijk meer kosten dan hard ingrijpen bij kernwapengebruik.
Wat gebeurt er in jouw ogen wanneer we (a) Putin zijn gang laten gaan vs. (b) hard ingrijpen bij kernwapengebruik? Welke uitkomst heeft scenario a en welke uitkomst scdnario b? En waarom is scenario b beter dan scenario a?
pi_206115035
50 uur in de file wachten.

twitter
pi_206115047
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Iedereen weet dat Putin die opties heeft, maar het ging om onze opties wanneer hij het middel nucleair ultimatum inzet m.b.t. doorgaan met wapenleveringen/ militaire steun. Putins nucleaire ultimatum is op dat moment een vaststaand gegeven, waar je niks meer aan verandert. Jij geeft aan dat toegeven geen optie is. Nogmaals: prima, je goed recht. Maar wat is dan wl een optie? Uitgaande van bovenstaande is dat wellicht "Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens."

Maar wat bereik je daar uiteindelijk dan mee aĺs dat nucleaire ultimatum dan wordt uitgevoerd. Ok, je hebt niet toegegeven, maar je hebt er zo ontzettend weinig aan.
[..]
Wat gebeurt er in jouw ogen wanneer we (a) Putin zijn gang laten gaan vs. (b) hard ingrijpen bij kernwapengebruik? Welke uitkomst heeft scenario a en welke uitkomst scdnario b? En waarom is scenario b beter dan scenario a?
Poetin en Rusland hebben er zeker niets aan!
Geen zorgen wees niet bang, de aarde draait gewoon door, met of zonder ons.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_206115060
twitter
pi_206115061
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:45 schreef polderturk het volgende:
50 uur in de file wachten.

[ twitter ]
Een gozer betaalde 1200 dollar om naar voren gescorteerd te worden tot 3 km van de grens.
Hoefde zo nog maar 30 uur te wachten ipv 72 uur.
(eerste genterviewde)
pi_206115130
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 00:41 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Eigenlijk al sinds 2014 door de bezetting van de Krim en gebieden in de Donbas.
De Donbas Is natuurlijk gewoon al sinds 2009 door de Russen bezet.
Goed we noemen het “separatisten”.. die blijkbaar zelfs BUK’s en dergelijke hadden, compleet ingegraven zaten met alle Russische middelen inclusief soldaten en logistiek aan toe.
Destijds kon Oekrane daar niets tegen beginnen, het leger was corrupt mede dankzij Russen die zaten te stoken, om te kopen etc.

Die nuke komt er ook wel, Poetin heeft er voor gezorgd dat er verder niemand enige macht heeft in het Kremlin.
  dinsdag 27 september 2022 @ 06:06:31 #223
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206115133
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Iedereen weet dat Putin die opties heeft, maar het ging om onze opties wanneer hij het middel nucleair ultimatum inzet m.b.t. doorgaan met wapenleveringen/ militaire steun. Putins nucleaire ultimatum is op dat moment een vaststaand gegeven, waar je niks meer aan verandert. Jij geeft aan dat toegeven geen optie is. Nogmaals: prima, je goed recht. Maar wat is dan wl een optie? Uitgaande van bovenstaande is dat wellicht "Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens."

Maar wat bereik je daar uiteindelijk dan mee aĺs dat nucleaire ultimatum dan wordt uitgevoerd. Ok, je hebt niet toegegeven, maar je hebt er zo ontzettend weinig aan.
[..]
Wat gebeurt er in jouw ogen wanneer we (a) Putin zijn gang laten gaan vs. (b) hard ingrijpen bij kernwapengebruik? Welke uitkomst heeft scenario a en welke uitkomst scdnario b? En waarom is scenario b beter dan scenario a?
Maar wat is nou je punt precies? Want ik zie je alleen maar theoretische zaken roepen die nog helemaal niet aan de hand zijn, om vervolgens wel heel hard te pleiten voor een de-escalatie (lees: Oekrane opgeven).

We zijn er niet, Rusland heeft nog geen landsgrens verloren, hun voortbestaan wordt niet bedreigd door wie dan ook anders dan door Putin, Putin heeft nog zat opties om hieruit te komen (lees; terugtrekken) maar toch blijf je maar hameren op een doemscenario om ons te overtuigen dat we maar in moeten binden. Is dat dan je punt? Want ik lees alleen maar continue deze doemretoriek bij je en ik word er een beetje simpel van eerlijk gezegd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 06:07:59 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115136
Ik zou wel voor een no fly zone zijn eigenlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 27 september 2022 @ 06:09:24 #225
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206115137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:

[..]
Iedereen weet dat Putin die opties heeft, maar het ging om onze opties wanneer hij het middel nucleair ultimatum inzet m.b.t. doorgaan met wapenleveringen/ militaire steun. Putins nucleaire ultimatum is op dat moment een vaststaand gegeven, waar je niks meer aan verandert. Jij geeft aan dat toegeven geen optie is. Nogmaals: prima, je goed recht. Maar wat is dan wl een optie? Uitgaande van bovenstaande is dat wellicht "Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens."

Maar wat bereik je daar uiteindelijk dan mee aĺs dat nucleaire ultimatum dan wordt uitgevoerd. Ok, je hebt niet toegegeven, maar je hebt er zo ontzettend weinig aan.
[..]
Wat gebeurt er in jouw ogen wanneer we (a) Putin zijn gang laten gaan vs. (b) hard ingrijpen bij kernwapengebruik? Welke uitkomst heeft scenario a en welke uitkomst scdnario b? En waarom is scenario b beter dan scenario a?
Om even antwoord te geven op je vraag, bij A laat je miljoenen Oekraners aan hun lot over en ben je niet veel beter dan pak hem beet inwoners van Nazi Duitsland in 40-45.

En na de Oekrane gaat Putin vrolijk door want doordat Europa ingebonden heeft zullen ze vast niet optreden als hij Moldavi erbij pakt, of Georgi ofzo. Want tja die slappe Europeanen doen toch niks.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206115139
De VS voorziet iig al een nucleaire aanval...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206115149
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 06:13 schreef Discombobulate het volgende:
De VS voorziet iig al een nucleaire aanval...
Bron?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206115171
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Of je zijn reden irrelevant vindt, verandert er niks aan wanneer hij daadwerkelijk doorzet. In die zin heb je er dus weinig aan om het irrelevant te vinden, je schiet er simpelweg niks mee op.

Als toegeven aan zijn, zoals jij dat noemt, chantage betekent dat je daarmee een grootschalig nucleair conflict kunt voorkomen, vind ik dat dus wel een optie. Jij vindt het gewoon geen optie. Prima, je goed recht. Wat vind je dan wel een optie?

Ik vind het zelf geen optie om tegen elke mogelijke prijs Oekrane te steunen. Hoewel de huidige maatregelen al de nodige grote problemen opleveren, zijn die nog tot daar aan toe. Maar een uiterste als een nucleair conflict dat een groot deel van de huidige generatie wegvaagt en de planeet de komende decennia/eeuwen grotendeels onleefbaar maakt voor overgebleven/nieuwe generaties na ons, is het me gewoon niet waard. Dan kun je menen alle morele gelijk aan je zijde te hebben, niet te buigen en het rechtvaardige te doen, uiteindelijk heeft in dat extreme scenario echt helemaal niemand daar wat aan.
Door te buigen schep je wel een precedent, waarbij Rusland dus ook NAVO landen kan gaan aanvallen, onder de dreiging van MAD als de NAVO een tegenaanval inzet.
Dan is bijvoorbeeld de Balkan niet langer beschermd tegen Rusland.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 06:44:45 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115177
De Balkan????

De Russen kunnen er nauwelijks komen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206115199
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 23:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Een leger is geen democratie waar er rekening gehouden dient te worden met wat andere meningen.
We hebben het over mensen die gedwongen worden om als soldaat te vechten aan het front, niet over beroepssoldaten.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206115201
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 06:44 schreef sp3c het volgende:
De Balkan????

De Russen kunnen er nauwelijks komen
Baltische staten :+
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 27 september 2022 @ 07:30:15 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206115261
Best veel protest, lijkt het.


quote:
The Kremlin is downplaying the widespread violations of the mobilization law as individual errors of local authorities, claiming to correct these errors as citizens call attention to them. The violations are clearly too common to be merely the result of individual errors, however, and Russian citizens can see them all too clearly. Unlike Russian failures in Ukraine, which the Kremlin has been able to minimize or deflect because its citizens cannot see them directly, violations of the mobilization decree are evident to many Russians. Word of these violations does not even require access to media or social media, because they are occurring in so many locations and victims’ families can spread their anguish by word of mouth. ...


The Kremlin’s current narrative aims to assuage its distraught and panicking population with the promise of fixing and punishing bureaucratic institutions for widespread “mistakes” in the mobilization campaign, but such messaging is unlikely to solve the Kremlin’s problems. ...
https://www.understanding(...)essment-september-26
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 27 september 2022 @ 07:32:25 #234
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206115264
Ik begrijp heel goed dat het vooruitzicht van nucleaire oorlog afschrikwekkend is, dat is ook precies de bedoeling.

Denken dat buigen voor dat schrikbeeld een optie is voor kernmachten is MAD niet begrijpen.

Er is geen realistische keuze om te buigen voor de man die met kernwapens dreigt zonder zelf bedreigt te worden. Buigen is veel meer dan overgave van Oekraene, buigen is overgave van NATO.

Paradoxaal genoeg kan er pas afgeweken worden van die lijn na de eerste beperkte inzet van een kernwapen
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 07:34:28 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115268
Nee joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206115283
NATO gaat niet buigen.
pi_206115290
Dit gaat allemaal helemaal niet goed.
Vakman pur sang
pi_206115293
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 06:07 schreef sp3c het volgende:
Ik zou wel voor een no fly zone zijn eigenlijk
Heeft geen nut, de een na de andere vliegtuig word daar uit de lucht geschoten.
Gisteren (of wellicht eergisteren) waren dat er al 4 op 1 dag.
  dinsdag 27 september 2022 @ 07:45:59 #239
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206115300
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 06:07 schreef sp3c het volgende:
Ik zou wel voor een no fly zone zijn eigenlijk
Niet zo simpel.

Je zit een end vanaf de Russische grens zo lang je nog vanaf NAVO-gebied wil/moet vliegen. En het oosten en zuiden zijn toch de gebieden waar je het meest nut van een NFZ wil hebben. En ga je eerst een strook in Rusland "schoonmaken" om o.a. de SAM's daar uit te schakelen? (rode "streep" is bereik Russische SAM's)



Er vanuit gaand dat Russische AF en luchtafweer nog een beetje werken. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 27-09-2022 07:57:27 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206115321
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Of je zijn reden irrelevant vindt, verandert er niks aan wanneer hij daadwerkelijk doorzet. In die zin heb je er dus weinig aan om het irrelevant te vinden, je schiet er simpelweg niks mee op.

Als toegeven aan zijn, zoals jij dat noemt, chantage betekent dat je daarmee een grootschalig nucleair conflict kunt voorkomen, vind ik dat dus wel een optie. Jij vindt het gewoon geen optie. Prima, je goed recht. Wat vind je dan wel een optie?

Ik vind het zelf geen optie om tegen elke mogelijke prijs Oekrane te steunen. Hoewel de huidige maatregelen al de nodige grote problemen opleveren, zijn die nog tot daar aan toe. Maar een uiterste als een nucleair conflict dat een groot deel van de huidige generatie wegvaagt en de planeet de komende decennia/eeuwen grotendeels onleefbaar maakt voor overgebleven/nieuwe generaties na ons, is het me gewoon niet waard. Dan kun je menen alle morele gelijk aan je zijde te hebben, niet te buigen en het rechtvaardige te doen, uiteindelijk heeft in dat extreme scenario echt helemaal niemand daar wat aan.
Als je aan dit soort chantage gaat toegeven is het hek van de dam. Het schept het precedent dat je gerust territorium van buurlanden kunt annexeren als je maar kernwapens in bezit hebt. Er zijn zat landen die azen op delen van andere landen, dus het is nogal kortzichtig om te denken dat dit een eenmalig incident zou zijn. Indien je de kans op nucleair misbruik in de toekomst wil vergroten is de steun voor Oekrane intrekken inderdaad de beste optie.
  dinsdag 27 september 2022 @ 07:53:30 #241
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206115334
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 06:07 schreef sp3c het volgende:
Ik zou wel voor een no fly zone zijn eigenlijk
Met nog meer Gepards en die Nasams gaat het ook wel een eind de goede richting op.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 07:56:24 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115345
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 07:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Heeft geen nut, de een na de andere vliegtuig word daar uit de lucht geschoten.
Gisteren (of wellicht eergisteren) waren dat er al 4 op 1 dag.
Niet makkelijk maar zeker wel nuttig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 08:00:02 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 07:45 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Niet zo simpel.

Je zit een end vanaf de Russische grens zo lang je nog vanaf NAVO-gebied wil vliegen. En het oosten en zuiden zijn toch de gebieden waar je het meest nut van een NFZ wil hebben. En ga je eerst een strook in Rusland "schoonmaken" om o.a. de SAM's daar uit te schakelen? (rode "streep" is bereik Russische SAM's)

[ afbeelding ]

Er vanuit gaand dat Russische AF en luchtafweer nog een beetje werken. :)
Nee beginnen in het westen en voorzichtig uitrollen

SAM's zou ik gewoon laten zolang de radar uitstaat, anders stuk schieten

En nee makkelijk is het niet maar het zet een stuk meer zoden aan de dijk dan iedere maand een handvol spullen de grens over duwen denk ik

Zie het verder niet gebeuren hoor maar als we dan toch iets moeten doen vind ik dit wel een elegante optie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 27 september 2022 @ 08:00:41 #244
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_206115360
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 07:51 schreef J.B. het volgende:

[..]
Als je aan dit soort chantage gaat toegeven is het hek van de dam. Het schept het precedent dat je gerust territorium van buurlanden kunt annexeren als je maar kernwapens in bezit hebt. Er zijn zat landen die azen op delen van andere landen, dus het is nogal kortzichtig om te denken dat dit een eenmalig incident zou zijn. Indien je de kans op nucleair conflict in de toekomst wil vergroten is de steun voor Oekrane intrekken inderdaad de beste optie.
Zolang er geen kernwapen gebruikt is gaat geen enkele westerse wereldleider roepen “sorry Vlad, we begrijpen je pijn, we zijn het er niet helemaal mee eens, maar ga vooral door met verkrachten, vermoorden van burgers in Oekrane en het veroveren van gebieden. Sorry dat we er ons even mee bemoeid hebben “. Want dat is wat stoppen met hulp betekent.

Zodra er een tactisch kernwapen is ingezet wordt de situatie volkomen anders. Wat met name de VS dan gaat doen is gewoon onvoorspelbaar. Ik acht de kans op teruggooien vrij klein, maar niet uit te sluiten. Wat Oekrane gaat doen is wat mij betreft voorspelbaarder. Ik acht de kans dat ze zich na zo’n gebeurtenis overgeven erg klein. Er is namelijk niet zoveel veranderd, alleen maar nog meer doden.

All out nucleaire oorlog is nog ver weg.
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 08:06:17 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115385
Ik acht de kans dat de Amerikanen er een teruggooien 100%

Neem aan dat ze dat in Moskou ook doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 27 september 2022 @ 08:08:05 #246
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206115390
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:06 schreef sp3c het volgende:
Ik acht de kans dat de Amerikanen er een teruggooien 100%

Neem aan dat ze dat in Moskou ook doen
Ik vermoed in eerste instantie conventioneel Rusland wegbombarderen uit Oekraine.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_206115391
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Of je zijn reden irrelevant vindt, verandert er niks aan wanneer hij daadwerkelijk doorzet. In die zin heb je er dus weinig aan om het irrelevant te vinden, je schiet er simpelweg niks mee op.

Als toegeven aan zijn, zoals jij dat noemt, chantage betekent dat je daarmee een grootschalig nucleair conflict kunt voorkomen, vind ik dat dus wel een optie. Jij vindt het gewoon geen optie. Prima, je goed recht. Wat vind je dan wel een optie?

Ik vind het zelf geen optie om tegen elke mogelijke prijs Oekrane te steunen. Hoewel de huidige maatregelen al de nodige grote problemen opleveren, zijn die nog tot daar aan toe. Maar een uiterste als een nucleair conflict dat een groot deel van de huidige generatie wegvaagt en de planeet de komende decennia/eeuwen grotendeels onleefbaar maakt voor overgebleven/nieuwe generaties na ons, is het me gewoon niet waard. Dan kun je menen alle morele gelijk aan je zijde te hebben, niet te buigen en het rechtvaardige te doen, uiteindelijk heeft in dat extreme scenario echt helemaal niemand daar wat aan.
Als er een malloot kernwapens gaat inzetten voor het winnen van een stuk Oekraine gaat het sowieso wel eens gebeuren. De tech voor kernwapens is er al lang, elke land kan ze ontwikkelen als ze echt willen.
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 08:13:20 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115412
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:08 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vermoed in eerste instantie conventioneel Rusland wegbombarderen uit Oekraine.
Denk eerder een Tomahawk met kernkop op een onbewoond stukje Siberi ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 september 2022 @ 08:16:03 #249
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206115423
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk eerder een Tomahawk met kernkop op een onbewoond stukje Siberi ofzo
En met een paar normale raketten alle lanceerinstallaties in Rusland slopen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206115424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:06 schreef sp3c het volgende:
Ik acht de kans dat de Amerikanen er een teruggooien 100%

Neem aan dat ze dat in Moskou ook doen
Maakt het dan nog uit dat het een aanval is op een land dat geen lid is van de NAVO?
pi_206115427
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk eerder een Tomahawk met kernkop op een onbewoond stukje Siberi ofzo
Voor een paddenstoelwolk explosie , hebben de amerikanen ook conventionele bommen.
pi_206115430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:08 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als er een malloot kernwapens gaat inzetten voor het winnen van een stuk Oekraine gaat het sowieso wel eens gebeuren. De tech voor kernwapens is er al lang, elke land kan ze ontwikkelen als ze echt willen.
Nou ja, Iran wil het echt maar is toch al een lange tijd bezig. En hetzelfde voor nog wat schurkenstaten als Noord-Korea. Blijft toch erg complex om er echt een te maken.
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 08:17:49 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115431
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:16 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Maakt het dan nog uit dat het een aanval is op een land dat geen lid is van de NAVO?
Volgens mij is dat hele MAD principe sowieso meer iets tussen de VS en Rusland
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 08:19:03 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115434
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:16 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Voor een paddenstoelwolk explosie , hebben de amerikanen ook conventionele bommen.
Het probleem met nukes is niet per se de paddenstoelenwolk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 september 2022 @ 08:19:25 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206115436
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 06:07 schreef sp3c het volgende:
Ik zou wel voor een no fly zone zijn eigenlijk
Wat voor nut zou dat hebben? Er worden amper Russische vliegtuigen ingezet. Of geeft dit de NATO de mogelijkheid om lucht en raketafweer te plaatsen in Oekrane?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 08:20:36 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115440
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat voor nut zou dat hebben? Er worden amper Russische vliegtuigen ingezet. Of geeft dit de NATO de mogelijkheid om lucht en raketafweer te plaatsen in Oekrane?
Het geeft de mogelijkheid om luchtafweer uit te schakelen logischerwijs
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206115441
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Volgens mij is dat hele MAD principe sowieso meer iets tussen de VS en Rusland
Ja, maar dat trigger je dan toch als je een kernbom gaat teruggooien op Russisch grondgebied?

Lijkt me echt de hel om dit soort scenario's te moeten uitwerken. Je wil afschrikken en een stevige reactie geven, maar niet in een spiraal terecht komen waar je niet meer uit kan. Echt koorddansen.
pi_206115450
quote:
88s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het probleem met nukes is niet per se de paddenstoelenwolk
Nee, maar kernwapens, zijn natuurlijk afschrikwekkend, maar ze hebben ook gewone bommen die net zo sterk en erg zijn.
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 08:22:46 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115453
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:20 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja, maar dat trigger je dan toch als je een kernbom gaat teruggooien op Russisch grondgebied?

Lijkt me echt de hel om dit soort scenario's te moeten uitwerken. Je wil afschrikken en een stevige reactie geven, maar niet in een spiraal terecht komen waar je niet meer uit kan. Echt koorddansen.
Zolang Rusland maar geloofd dat ze er een terugkrijgen als ze ermee gaan gooien (en vice versa) is er niets aan de hand

Maar dan moet je wel gooien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206115462
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zolang Rusland maar geloofd dat ze er een terugkrijgen als ze ermee gaan gooien (en vice versa) is er niets aan de hand

Maar dan moet je wel gooien
Ja ok, nu snap ik hem. Juist niet gooien verhoogt de kans op een kernwapenoorlog omdat je dan de geloofwaardigheid van MAD ondergraaft.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2022 08:24:33 ]
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 08:27:22 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206115474
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:24 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja ok, nu snap ik hem. Juist niet gooien verhoogt de kans op een kernwapenoorlog omdat je dan de geloofwaardigheid van MAD ondergraaft.
Dat is de gedachte erachter iig

Ik geloof niet dat 1 van beiden het erop wil wagen iig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206115505
In Estland krijgt zelfs de minister president betere training dan de gemiddelde Russische dienstplichtige:

twitter
pi_206115594
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:24 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja ok, nu snap ik hem. Juist niet gooien verhoogt de kans op een kernwapenoorlog omdat je dan de geloofwaardigheid van MAD ondergraaft.
Maar als je wel gooit heb je zeker MAD.

Wat zijn het toch gruwelijke uitvindingen geweest.
pi_206115617
twitter
Be curious, not judgmental
pi_206115625
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:44 schreef Confetti het volgende:

[..]
Maar als je wel gooit heb je zeker MAD.

Wat zijn het toch gruwelijke uitvindingen geweest.
Ik ben me er een beetje op aan het inlezen. De NY Times heeft wel een mooi artikel over in hoeverre tactische nucleaire wapens nog te controleren zijn met de oude koude oorlog-doctrines.

quote:
A global race for the smaller arms is intensifying. Though such weapons are less destructive by Cold War standards, modern estimates show that the equivalent of half a Hiroshima bomb, if detonated in Midtown Manhattan, would kill or injure half a million people.

The case against these arms is that they undermine the nuclear taboo and make crisis situations even more dangerous. Their less destructive nature, critics say, can feed the illusion of atomic control when in fact their use can suddenly flare into a full-blown nuclear war. A simulation devised by experts at Princeton University starts with Moscow firing a nuclear warning shot; NATO responds with a small strike, and the ensuing war yields more than 90 million casualties in its first few hours.
De simulatie die ze gedaan hebben:


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2022 08:50:26 ]
pi_206115628
twitter
Be curious, not judgmental
pi_206115634
twitter
Be curious, not judgmental
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 september 2022 @ 08:52:20 #269
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206115650
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:49 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Goh, je verwacht het niet _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 september 2022 @ 09:00:17 #270
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206115697
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:32 schreef J.B. het volgende:
In Estland krijgt zelfs de minister president betere training dan de gemiddelde Russische dienstplichtige:

[ twitter ]
En ze zit in de loopgraven :P

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206115711
Rusland heeft een groot probleem.

@Zipportal @lenny_leonard
pi_206115743
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:02 schreef Wereldgozer het volgende:
Rusland heeft een groot probleem.

@:zipportal @:lenny_leonard
Is lenny op #anoniem gegaan? :o
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206115755
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Goh, je verwacht het niet _O-
Tijd van het jaar, h?
Be curious, not judgmental
pi_206115764
Overgelopen Russische tankbestuurder repareert nu achtergelaten tanks
https://nos.nl/l/2446119
Be curious, not judgmental
pi_206115782
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 september 2022 07:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit gaat allemaal helemaal niet goed.
Hoezo niet?
De energieprijzen dalen alweer. De aardgasreserves zijn nu al grotendeels gevuld en er komen steeds meer LNG terminals beschikbaar. Daarnaast blijkt het aardgasverbruik boven verwachting te dalen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206115790
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 september 2022 07:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit gaat allemaal helemaal niet goed voor Rusland.
Fixed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206115814
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 07:45 schreef Hyperdude het volgende:

Niet zo simpel.

Je zit een end vanaf de Russische grens zo lang je nog vanaf NAVO-gebied wil/moet vliegen. En het oosten en zuiden zijn toch de gebieden waar je het meest nut van een NFZ wil hebben. En ga je eerst een strook in Rusland "schoonmaken" om o.a. de SAM's daar uit te schakelen? (rode "streep" is bereik Russische SAM's)

[ afbeelding ]

Er vanuit gaand dat Russische AF en luchtafweer nog een beetje werken. :)
Het is volgens mij best wel simpel.

De NAVO gaat niet wachten tot Poetin zijn kernwapens van stal heeft gehaald, en gereed zit met een vinger op de spreekwoordelijke trekker om via lange afstandsraketten en onderzeeers het af te kunnen vuren. De rode lijn van de NAVO om daadwerkelijk tot actie over te gaan ligt ergens tussen waarneming dat hij actief zijn kernwapens beweegt en voordat uiteindelijk hij ze in stelling heeft gebracht. .

Daartussen kan je gewoon een grote operatie verwachten van de NAVO waarbij men er hard maar wel precies ingaat; no-fly zone afdwingen is dan minder erg met alle gevolgen van dien dan afwachten tot hij alle kernwapens of al is het er maar eentje in stelling heeft gebracht. No-fly zone, strategische bombardementen om allerlei wapens van luchtafweer tot vloot tot miliaire vliegvelden en wapendepots uit te schakelen en wellicht een operatie om Poetin uit zijn paleis te halen/af te maken.

Dit plaatje is leuk waar je de Russische defensie in zich brengt maar vele malen minder afschrikwekkender dan wachten tot Poetin zijn nukes gereed heeft gemaakt om ze in te kunnen zetten en grote delen van West-Europese steden kan wegvagen. Daar gaan "we" niet op wachten. En terecht. En reken maar dat dat nu heel duidelijk aan Poetin is gecommuniceerd en het dus aan hem uiteindelijk is om te kijken hoe ver die daadwerkelijk wil gaan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 27 september 2022 @ 09:20:27 #278
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206115832
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:11 schreef Aether het volgende:
Overgelopen Russische tankbestuurder repareert nu achtergelaten tanks
https://nos.nl/l/2446119
"Wij werden de dood ingestuurd zodat ze konden zien waarvandaan de Oekraners aan het schieten waren"

Ah... Daarom zien we dus tanks onlogische acties uithalen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206115854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:

[..]
Of je zijn reden irrelevant vindt, verandert er niks aan wanneer hij daadwerkelijk doorzet. In die zin heb je er dus weinig aan om het irrelevant te vinden, je schiet er simpelweg niks mee op.

Als toegeven aan zijn, zoals jij dat noemt, chantage betekent dat je daarmee een grootschalig nucleair conflict kunt voorkomen, vind ik dat dus wel een optie. Jij vindt het gewoon geen optie. Prima, je goed recht. Wat vind je dan wel een optie?

Ik vind het zelf geen optie om tegen elke mogelijke prijs Oekrane te steunen. Hoewel de huidige maatregelen al de nodige grote problemen opleveren, zijn die nog tot daar aan toe. Maar een uiterste als een nucleair conflict dat een groot deel van de huidige generatie wegvaagt en de planeet de komende decennia/eeuwen grotendeels onleefbaar maakt voor overgebleven/nieuwe generaties na ons, is het me gewoon niet waard. Dan kun je menen alle morele gelijk aan je zijde te hebben, niet te buigen en het rechtvaardige te doen, uiteindelijk heeft in dat extreme scenario echt helemaal niemand daar wat aan.
Je haalt er steeds Oekrane bij, maar dat station zijn we allang voorbij. Het draait absoluut niet om Oekrane wat er aan de hand is.

Op geopolitiek niveau wordt er niet gesproken over Oekrane en haar slachtoffers, maar over de machtsverhoudingen in de wereld.

Het Westen had allang Oekrane kunnen steunen met manschappen, of door veel meer geavanceerde wapens te sturen, maar dat heeft het bewust niet gedaan (om escalatie te voorkomen).

Er is gekozen voor, wat het lijkt de meest logische en minst escalerende weg: Oekrane voorzien van wapens om zichzelf te verdedigen met eigen manschappen (en een vreemdelingenlegioen). En dat was al genoeg om de Russen uit Kiev te houden en redelijk stand te houden in het Zuid Oosten. Blijkbaar zelfs zo goed, dat Rusland zich genoodzaakt voelt om gedeeltelijk te mobiliseren.

Geef je Rusland alle ruimte om buurlanden te annexeren, dan moet je voorliefnemen dat Rusland uiteindelijk de zelfde zetten zal gaan zetten bij bijvoorbeeld Moldavie en de Baltische staten etc etc.

Bij iedere zet zal Rusland dreigen met kernwapens en iedere keer zal je in jouw visie moeten toegeven, want anders te veel ellende (MAD).

Dat heet gewoon chantage.. en eigenlijk zet je daar alles mee schaakmat.

Het is Rusland die dreigt met kernwapens, zij zijn de enige agressor in dit verhaal.

Dus wat ga je doen als we nu zwichten voor het gedreig van kernwapens en volgend jaar staan ze in Moldavi en 3 jaar later in Azerbeidzjan? Of wat dichter bij huis: wat stel jij voor als ze besluiten om Polen binnen te vallen? Artikel 5, leuk, maar kernwapens he..

Het gaat nooit stoppen zolang je toegeeft aan chantage. En als de enige manier is om dan de bluf te callen, dan is dat maar zo. Er is geen andere mogelijkheid.
pi_206115859
twitter

Paar filmpjes van de Kraken divisie van tijdens de bevrijding van gebieden rond Kharkiv.
pi_206115882
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
"Wij werden de dood ingestuurd zodat ze konden zien waarvandaan de Oekraners aan het schieten waren"

Ah... Daarom zien we dus tanks onlogische acties uithalen.
Tsja, verkenning blijkt niet 1 van de sterke punten russische leger. De opbouw naar het oekrainse offensief in de regio Kharkiev was ze ook al ontgaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 27-09-2022 09:39:10 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206115904
twitter
pi_206115924
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:29 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Het wordt wel steeds gekker daarzo. Nog even en ze moeten hun eigen wapen betalen en huur voor het onderkomen aan het front betalen lijkt het wel.
pi_206115951
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het wordt wel steeds gekker daarzo. Nog even en ze moeten hun eigen wapen betalen en huur voor het onderkomen aan het front betalen lijkt het wel.
En natuurlijk je eigen body bag inpakken.
pi_206115956


500+ per dag is nu wel beetje de standaard he?
pi_206115961
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:49 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk valt hij deze week uit een raam van het ziekenhuis :')
pi_206115972
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:29 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Geen witte vlag?
Be curious, not judgmental
  dinsdag 27 september 2022 @ 09:45:38 #288
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 27 september 2022 @ 09:46:01 #289
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_206116047
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:18 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Het is volgens mij best wel simpel.

De NAVO gaat niet wachten tot Poetin zijn kernwapens van stal heeft gehaald, en gereed zit met een vinger op de spreekwoordelijke trekker om via lange afstandsraketten en onderzeeers het af te kunnen vuren. De rode lijn van de NAVO om daadwerkelijk tot actie over te gaan ligt ergens tussen waarneming dat hij actief zijn kernwapens beweegt en voordat uiteindelijk hij ze in stelling heeft gebracht. .

Daartussen kan je gewoon een grote operatie verwachten van de NAVO waarbij men er hard maar wel precies ingaat; no-fly zone afdwingen is dan minder erg met alle gevolgen van dien dan afwachten tot hij alle kernwapens of al is het er maar eentje in stelling heeft gebracht. No-fly zone, strategische bombardementen om allerlei wapens van luchtafweer tot vloot tot miliaire vliegvelden en wapendepots uit te schakelen en wellicht een operatie om Poetin uit zijn paleis te halen/af te maken.

Dit plaatje is leuk waar je de Russische defensie in zich brengt maar vele malen minder afschrikwekkender dan wachten tot Poetin zijn nukes gereed heeft gemaakt om ze in te kunnen zetten en grote delen van West-Europese steden kan wegvagen. Daar gaan "we" niet op wachten. En terecht. En reken maar dat dat nu heel duidelijk aan Poetin is gecommuniceerd en het dus aan hem uiteindelijk is om te kijken hoe ver die daadwerkelijk wil gaan.
Dat was mijn gedachte ook. Waarbij ik me nog afvraag of de dreigende annexatie van de bezette gebieden niet de trigger gaat zijn omdat Rusland het verdedigen van die gebieden zelf gekoppeld heeft aan de inzet van kernwapens. Een operatie - op zeer korte termijn - om een no-fly zone in te stellen boven de bezette gebieden, voor ze daadwerkelijk geannexeerd worden, lijkt dan wel de minst escalerende van alle scenario's.
Never explain, never apologize.
  dinsdag 27 september 2022 @ 09:47:29 #290
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206116055
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:

Maar wat bereik je daar uiteindelijk dan mee aĺs dat nucleaire ultimatum dan wordt uitgevoerd. Ok, je hebt niet toegegeven, maar je hebt er zo ontzettend weinig aan.
[..]
Wat gebeurt er in jouw ogen wanneer we (a) Putin zijn gang laten gaan vs. (b) hard ingrijpen bij kernwapengebruik? Welke uitkomst heeft scenario a en welke uitkomst scdnario b? En waarom is scenario b beter dan scenario a?
A. Ukraine word 1 groot concentratiekamp. Putin bouwt zijn leger weer op en gaat door via Baltische staten naar Polen en de rest van Europa. Zijn gedrag heeft geen consequenties, dus waarom zou hij stoppen? En China valt Taiwan binnen, want het heeft toch geen gevolgen. En Iran... Next is oorlog tussen Pakistan en India. En dan blijkt er in Zuid Amerika een kernwapen te zijn....
B. In eerste instantie conventioneel ingrijpen, zo nodig nucleair. Veel doden, misschien wel heel veel. Rusland kapot, misschien delen van USA en EU. Maar dan is het duidelijk, MAD staat, niemand probeert het meer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206116114
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:46 schreef Lurf het volgende:

Dat was mijn gedachte ook. Waarbij ik me nog afvraag of de dreigende annexatie van de bezette gebieden niet de trigger gaat zijn omdat Rusland het verdedigen van die gebieden zelf gekoppeld heeft aan de inzet van kernwapens. Een operatie - op zeer korte termijn - om een no-fly zone in te stellen boven de bezette gebieden, voor ze daadwerkelijk geannexeerd worden, lijkt dan wel de minst escalerende van alle scenario's.
Ja brengt de tijdsframe tot het overgaan op zo een operatie dichterbij. Maar met name omdat het in de lijn der verwachting ligt dat Poetin vanwege doorgaande verliezen op de grond en druk om weer te gaan dreigen nogmaals zal overgaan tot benoemen van kernoorlog. Maar ik denk dat de absolute rode lijn voor de NAVO uiteindelijk is of er beweging komt bij de opslagplaatsen van zijn nukes. Zodra dat het geval is gaat men niet als een idioot toekijken. Zolang hij daar niets beweegt is het nog steeds bluf. Wel verhoogde paraatheid. Ook vergaand uitgewerkte scenario's. En inmiddels is hem heel duidelijk te kennen gegeven waarschijnlijk dat hij tegen een overmacht staat en in het echt in zijn eigen belang is dat niet te doen want anders eindigt het spel vrij snel met de ergste gevolgen voor hem. Hij eindigt of dood of in Den Haag. Die man zal inmiddels zwaar aan de medicatie zitten vanwege de enorme druk.

Poetin moet wel snel weer gaan dreigen want de verliezen gaan door en nationalisten en druk vanuit gehele maatschappij trekken dat niet....
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 27 september 2022 @ 10:19:52 #292
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206116302
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:07 schreef vosss het volgende:

[..]
Is lenny op #anoniem gegaan? :o
Stukje vaccinschade
pi_206116332
twitter
  dinsdag 27 september 2022 @ 10:28:04 #295
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206116342
quote:
Rusland geeft het op. Energiechantage werkt niet meer. En geld verdienen ze er ook niet meer mee. Dus kunnen de pijpleidingen kapot. :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206116353
quote:
Ohoh einde warme winter in Duitsland
Vakman pur sang
pi_206116361
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:31 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het wordt wel steeds gekker daarzo. Nog even en ze moeten hun eigen wapen betalen en huur voor het onderkomen aan het front betalen lijkt het wel.
Als die geruchten waar zijn wel ja
Vakman pur sang
pi_206116364
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:22 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Nee, maar kernwapens, zijn natuurlijk afschrikwekkend, maar ze hebben ook gewone bommen die net zo sterk en erg zijn.
Een kleine nuke is al gauw 1000 keer krachtiger dan de zwaarste conventionele bommen.
pi_206116372
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Rusland geeft het op. Energiechantage werkt niet meer. En geld verdienen ze er ook niet meer mee. Dus kunnen de pijpleidingen kapot. :Y
Shit is on.
pi_206116373
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Hoezo niet?
De energieprijzen dalen alweer. De aardgasreserves zijn nu al grotendeels gevuld en er komen steeds meer LNG terminals beschikbaar. Daarnaast blijkt het aardgasverbruik boven verwachting te dalen.
Wacht maar
Vakman pur sang
  dinsdag 27 september 2022 @ 10:34:17 #301
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206116382
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Hoezo niet?
De energieprijzen dalen alweer. De aardgasreserves zijn nu al grotendeels gevuld en er komen steeds meer LNG terminals beschikbaar. Daarnaast blijkt het aardgasverbruik boven verwachting te dalen.
Voor nu wel maar volgende winter het moet het straks weer aangevuld worden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')