Vraag me af of je ook zo denkt als je een keertje kanker krijgt en aan de chemo's ligt in het ziekenhuis. M.a.w. je neemt de hele situatie totaal niet serieus. Cynisch wel.quote:Op maandag 26 september 2022 20:41 schreef Scorpie het volgende:
Het is simpel; of we gaan dood of we gaan niet dood. Heb je toch geen invloed op.
Ik heb geen idee wat Poetin moet. Hij heeft zich aan alle kanten in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd.quote:Op maandag 26 september 2022 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat moet Poetin dan? Als ie niets doet is ie ongeloofwaardig en kost 'm dat z'n kop bij de hardliners in het Kremlin.
Dat is geen antwoord op de vraag. Of denk je dat deze afweging nieuw is voor de Internationale Politiek?quote:Op maandag 26 september 2022 20:17 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat je er rekening mee houdt dat die dreiging realiteit kan worden en je f de keuze maakt om op dezelfde voet door te gaan en dat dus aanvaardt, of het toch belangrijker vindt om dat te voorkomen en aanbiedt om te gaan praten over voorwaarden voor een wapenstilstand. Ook als je die eisen en voorwaarden onrechtvaardig vindt. Uiteindelijk kan rechtvaardigheid niet altijd overwinnen in deze wereld, hoe graag je het ook zou willen.
Echt een hele matige metafoorquote:Op maandag 26 september 2022 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vraag me af of je ook zo denkt als je een keertje kanker krijgt en aan de chemo's ligt in het ziekenhuis. M.a.w. je neemt de hele situatie totaal niet serieus. Cynisch wel.
Dat hebben we allemaal want wij kunnen ook niet stoppen met de steun aan Oekrane.quote:Op maandag 26 september 2022 20:45 schreef Monolith het volgende:
Ik heb geen idee wat Poetin moet. Hij heeft zich aan alle kanten in een onmogelijke positie gemanoeuvreerd.
Ik neem het uitermate serieus, maar Putin zijn zin geven lost het niet op want dan gaat hij gewoon door naar de volgende onder dreiging van de nuke.quote:Op maandag 26 september 2022 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vraag me af of je ook zo denkt als je een keertje kanker krijgt en aan de chemo's ligt in het ziekenhuis. M.a.w. je neemt de hele situatie totaal niet serieus. Cynisch wel.
Dat is dan de zoveelste vergissing van Putin. Een deel van de Internationale Gemeenschap staat op het punt de Russische Federatie volledig naar de kloten te helpen.quote:Op maandag 26 september 2022 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat stadium lijken we allang voorbij. Rusland zal natuurlijk ook daar op moeten antwoorden. M.a.w. zoiets stelt gewoon weer een verdere escalatie in werking met als uitkomst MAD. Althans, dat denken wij in het Westen. Rusland denkt niet dat een tactisch kernwapen automatisch tot escalatie lijdt volgens hun doctrine.
Tuurlijk wel. Betekent alleen dat je moedwillig tekent voor de dood van honderdduizenden, zo niet miljoenen Oekraners om ons eigen hachje proberen te redden. En dan is het nog maar de vraag of Putin zo aardig is om ons allemaal lekker te laten doorleven.quote:Op maandag 26 september 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat hebben we allemaal want wij kunnen ook niet stoppen met de steun aan Oekrane.
Dat probleem heeft ie zelf gecreerd. En nou moeten zijn tegenstanders zijn eikels uit het vuur halen?quote:Op maandag 26 september 2022 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat moet Poetin dan? Als ie niets doet is ie ongeloofwaardig en kost 'm dat z'n kop bij de hardliners in het Kremlin.
War is hell. Maar mijn (en zijn) argumenten blijven hetzelfde.quote:Op maandag 26 september 2022 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk zelf ook het raam uit maar dat zal hij wel niet doen.quote:Op maandag 26 september 2022 20:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat probleem heeft ie zelf gecreerd. En nou moeten zijn tegenstanders zijn eikels uit het vuur halen?
Gezien het grote aantal verdachte sterfgevallen denk ik dat Poetin al een tijdje niet meer zo goed ligt bij die hardliners.quote:Op maandag 26 september 2022 20:42 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik snap niet echt wat ze nu denken te bereiken die agenten. Zo iemand heeft toch nog tientallen mogelijkheden om later alsnog te ontsnappen.quote:
Over welke we heb je het hier precies?quote:Op maandag 26 september 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat hebben we allemaal want wij kunnen ook niet stoppen met de steun aan Oekrane.
Zeker.quote:
Het spreekwoord heeft het over kastanjes uit het vuur halen. Maar het beeld van Poetin met zijn eikel in de vlammen bevalt me wel.quote:Op maandag 26 september 2022 20:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat probleem heeft ie zelf gecreerd. En nou moeten zijn tegenstanders zijn eikels uit het vuur halen?
Ben je nou nog bezig?quote:Op maandag 26 september 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Goed item idd.quote:Op maandag 26 september 2022 20:54 schreef bleiblei het volgende:
Tegenlicht dat nu op is, is wel interessant om een beetje gevoel.te krijgen bij hoe je berichtgeving zou moeten wegen . Op NPO2 trouwens.
Heeft niets met niet kunnen, maar alles met niet willen te maken, terecht niet willen overigens.quote:Op maandag 26 september 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat het juist de hardcore Trumpfans zijn die nu voor Putin staan te juichen, maar die zouden al staan juichen als Trump Europa had aangevallen. Er is zelfs meerdere keren over gefantaseerd door diezelfde figuren. Want wij leven volgens hen in een dictatuur, media is propaganda, maar Putin is een eerlijke vent. Totaal van het padje af....quote:Op maandag 26 september 2022 20:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad af of degene die nu zo hard hier voor Putin zijn zin geven pleitten hetzelfde hadden gedaan als Trump met nukes had gedreigd in Afghanistan. Iets zegt me dat ze dan vooral tegen Trump hadden geageerd en niet hadden gezegd hem zijn zin maar te geven.
Oekraine gaat zich niet laten tegenhouden door die kerndreiging. Als Rusland kernwapens wil gaan afvuren doen ze dat maar, het Oekraiense volk accepteert dat er een risico is. Maar weet ook dat er geen andere keuze is.quote:Op maandag 26 september 2022 20:31 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Nee, het is allemaal niet rechtvaardig, het voelt verkeerd, etc. Ik snap het allemaal, ik zou het ook liever anders zien. Maar ik neem aan dat mensen hier ook wel begrijpen dat de VS nooit Vietnam, Afghanistan of Irak waren binnengevallen als dat kernmachten waren geweest.
Ik zou niet uitgaan van China of het Westen, de kracht die onderschat wordt is het moraal van de eigen bevolking. Als een kernbom wordt gegooid zal die er echt niet beter op worden. Uiteindelijk stopt een oorlog alleen als de soldaten gewoon besluiten niet meer te willen vechten.quote:Op maandag 26 september 2022 19:43 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel deels met je eens, ja. Ik vind dat er soms toch te makkelijk wordt gedacht dat dat kernwapen niet ingezet gaat worden. De paradox is natuurlijk dat hoe dichterbij de winst van Oekrane komt, hoe groter de kans dat er uiteindelijk toch een kernwapen ingezet gaat worden.
Desondanks denk ik toch dat zelfs het inzetten van een kernwapen in Oekrane door Rusland niet het einde van de wereld hoeft te betekenen. Er zou ook een scenario kunnen zijn dat ook bijv China daardoor definitief niets meer met Rusland te maken wil hebben.
Ik denk niet dat het Westen gelijk met een all-in-nucleaire reactie zal komen als Rusland een kernwapen inzet in Oekrane. Misschien wel als een NAVO-land zou worden aangevallen met kernwapens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |