Zie ik het nu verkeerd of is dit echt gewoon een 16 jarig ventje wat ze tegen de grond werken?quote:
Zo jong zijn soldaten vaak.quote:Op maandag 26 september 2022 23:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zie ik het nu verkeerd of is dit echt gewoon een 16 jarig ventje wat ze tegen de grond werken?
Zal niet veel ouder zijn, komt volgens mij wel weg dus dat is een plus voor die moeder.quote:Op maandag 26 september 2022 23:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zie ik het nu verkeerd of is dit echt gewoon een 16 jarig ventje wat ze tegen de grond werken?
Het is wel een optie. Uiteraard snap ik dat het niet ideaal, gewenst of het meest rechtvaardig is, maar het is desalniettemin een optie. Je hebt, hoe moeilijk de beslissing ook is, ondanks alles de keuze om wel of niet aan de dreiging toe te geven. Dat is geen kwestie van bij wie de verantwoordelijkheid ligt, want natuurlijk is Rusland/Putin en Rusland/Putin alleen de enige verantwoordelijke wanneer ze besluiten als eerste een kernwapen in te zetten. Je kunt echter wel beslissen of het je dit waard is.quote:Op maandag 26 september 2022 23:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat is geen optie. Putin stopt niet, dat kan ie zich niet veroorloven en het geeft aan andere (toekomstige) kernmachten vrijmacht om hetzelfde spelletje te spelen.
We kunnen terug dreigen en (op zeer gewelddadige wijze) de troep opruimen als ie het toch doet.
Het is ook bijna winter, Rusland kan zich in die periode ingraven en stabiliseren, weer rust in eigen land krijgen en vrolijk nog 2 jaar doorgaan.quote:Op maandag 26 september 2022 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zo lang duurt het niet. Ik geef de Ukrainers een jaar om de bezette gebieden terug te veroveren. Ik denk niet dat Putins regime nog een jaar overeind blijft in dit tempo.
In 1686 misschien.quote:Op maandag 26 september 2022 23:23 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Zo jong zijn soldaten vaak.
Wij als westen zijn nog veel te netjes. Poetin heeft jarenlang lopen etteren in zijn buurlanden.quote:Op maandag 26 september 2022 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zo lang duurt het niet. Ik geef de Ukrainers een jaar om de bezette gebieden terug te veroveren. Ik denk niet dat Putins regime nog een jaar overeind blijft in dit tempo.
Juist daarom kan je niet toegeven. Dat is aantasting van het MAD principe. Dat is de enige stop op de nucleaire deur.quote:Op maandag 26 september 2022 23:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is wel een optie. Uiteraard snap ik dat het niet ideaal, gewenst of het meest rechtvaardig is, maar het is desalniettemin een optie. Je hebt, hoe moeilijk de beslissing ook is, ondanks alles de keuze om wel of niet aan de dreiging toe te geven. Dat is geen kwestie van bij wie de verantwoordelijkheid ligt, want natuurlijk is Rusland/Putin en Rusland/Putin alleen de enige verantwoordelijke wanneer ze besluiten als eerste een kernwapen in te zetten. Je kunt echter wel beslissen of het je dit waard is.
Uiteraard kunnen we terug dreigen, maar het funeste aan kernwapens (en zeker met de arsenalen van Rusland en de VS) is dat er eigenlijk geen winnaar mogelijk is zoals bij een conventionele oorlog. Aan welke zijde je ook staat, je bent sowieso fucked.
Toen ik 18 was had ik ook zulke dunne armpjes en beentjes.quote:Op maandag 26 september 2022 23:22 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hopelijk gaan we snel zien dat de gezagsdragers van het regime gelynched worden door de bevolkingsgroepen waar nu een etnische zuivering op plaatsvindt door de Slavische Russen.quote:
Winter betekent niet dat er niet gevochten wordt. Oekrane kan artillerie en raketten blijven afvuren. Ook offensieven blijven mogelijk.quote:Op maandag 26 september 2022 23:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is ook bijna winter, Rusland kan zich in die periode ingraven en stabiliseren, weer rust in eigen land krijgen en vrolijk nog 2 jaar doorgaan.
Dat denk ik niet. Ukraine gaat natuurlijk geen pauze inlassen. Ze hebben het initiatief, dus moeten ze doordrukken, vooral als de slecht bevoorraadde Russen het koud hebben.quote:Op maandag 26 september 2022 23:27 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is ook bijna winter, Rusland kan zich in die periode ingraven en stabiliseren, weer rust in eigen land krijgen en vrolijk nog 2 jaar doorgaan.
Rusland heeft geen kans.quote:Misschien een wat kleinere kans maar zeker niet ondenkbaar. In de tussentijd kunnen de bezette gebieden gezuiverd worden en is er steeds minder om voor te vechten voor ukraine.
Makkelijk om zo'n grote bek te hebben vanuit Nederland.quote:Op maandag 26 september 2022 23:28 schreef UitStraling het volgende:
Een land krijgt de leider die het verdiend en niet vechten voor je vaderland is ook zo gruwelijk laf.
Jij zou als kanonnenvoer willen dienen in Putin's leger in Oekrane?quote:Op maandag 26 september 2022 23:28 schreef UitStraling het volgende:
Een land krijgt de leider die het verdiend en niet vechten voor je vaderland is ook zo gruwelijk laf.
Nee maar als ieder soldaatje voor zichzelf gaat bepalen waar die wel of niet voor gaat vechten en sterven kunnen we net zo goed suikerspinnen gaan vreten in een draaimolen.quote:Op maandag 26 september 2022 23:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Jij zou als kanonnenvoer willen dienen in Putin's leger in Oekrane.
Waarom zou je meedoen aan een zinloze invasie? Dat is niet vechten voor je vaderland, dat is vechten tegen een ander land.quote:Op maandag 26 september 2022 23:28 schreef UitStraling het volgende:
Waar kan ik tekenen voor dat scenario?quote:Op maandag 26 september 2022 23:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee maar als ieder soldaatje voor zichzelf gaat bepalen waar die wel of niet voor gaat vechten en sterven kunnen we net zo goed suikerspinnen gaan vreten in een draaimolen.
Ja en?quote:Op maandag 26 september 2022 23:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Waarom zou je meedoen aan een zinloze invasie? Dat is niet vechten voor je vaderland, dat is vechten tegen een ander land.
Russische soldaten die niet mee willen vechten in Oekrane zijn dus niet laf. Dus wat probeer je dan wel te zeggen met je opmerking?quote:
Een leger is geen democratie waar er rekening gehouden dient te worden met wat andere meningen.quote:Op maandag 26 september 2022 23:40 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Russische soldaten die niet mee willen vechten in Oekrane zijn dus niet laf. Dus wat probeer je dan wel te zeggen met je opmerking?
De Russen kunnen inderdaad beter suikerspinnen gaan vreten in een draaimolen, dan te moorden, plunderen en te verkrachten. Het gaat erom waarvoor je vecht, welke keuzes je kan maken en wat je uiteindelijk beslist.quote:Op maandag 26 september 2022 23:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee maar als ieder soldaatje voor zichzelf gaat bepalen waar die wel of niet voor gaat vechten en sterven kunnen we net zo goed suikerspinnen gaan vreten in een draaimolen.
U 4 real?quote:Op maandag 26 september 2022 23:40 schreef UitStraling het volgende:
"Ja mamma, ze hebben hier spruitjes in de kadi, die lust ik niet, ik kom mooi naar huis hoor"
Vraag dat aan Khadaffiquote:Op maandag 26 september 2022 23:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een leger is geen democratie waar er rekening gehouden dient te worden met wat andere meningen.
Lijkt me dat iedereen een afweging maakt of hij de oorlog gerechtvaardigd is of niet. Zo kregen duizenden Amerikanen asiel in Canada omdat ze niet wilden vechten in dat idiote conflict in Vietnam. Het huidige conflict is mogelijk nog idioter, omdat de Russen het voeren zoals zijn het noemen tegen een "broeder volk".quote:Op maandag 26 september 2022 23:34 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Waren de mensen in Adolf Hitler zijn directe omgeving maar zo verstandig.quote:Op maandag 26 september 2022 22:45 schreef IndoorKite het volgende:
Mogelijk ben ik hier wat naief in, maar ik geloof echt niet dat Putin in zijn uppie genoeg is een aanval met kernwapens een realiteit te maken. Ik neem aan dat er nog een paar hoge pieten in Rusland zijn die daarover geinformeerd moeten worden. Al is het alleen maar om het daadwerkelijke werk van die kernwapens in actie te zetten te kunnen realiseren.
Ik denk ook dat die hoge pieten, incl. Putin zelf, ook wel snappen dat het moment dat ze met kernwapens gaan gooien het ook het einde voor Rusland betekent. M.a.w. kernwapens alleen inzetten als het echt de allerlaatste optie is, om totale vernietiging mogelijk te voorkomen of als wraak omdat totale vernietiging van Rusland niet meer te voorkomen is. Elke andere optie is gewoon zelfmoord zonder dood of zelfs landverlies als reden.
Zolang Rusland niet direct wordt aangevallen door een grootmacht en we alleen een proxy oorlog voeren via Oekraine zullen we dat moment nooit bereiken. Als Putin echt besluit om kernwapens te gebruiken omdat hij deze oorlog verliest, verwacht ik dat hij kort na dat besluit te hebben medegedeeld gewoon "zelfmoord" pleegt met 2 kogels in het achterhoofd en vervolgens uit een raam flikkert. Want een kernwapen inzetten is effectief zelfmoord van bijna alle Russen. En zullen de hoge pieten daar echt in meegaan? Alleen omdat Putin slechte keuzes heeft gemaakt en niet van Oekraine wint? Denk het niet. Die willen echt niet dood.
Zowel de Dagestanen als de Tsjetsjenen zijn in ieder geval niet zulke apathische, hersendode zombies als de etnische Russen. Als er onder de Dagestanen voldoende wapens aanwezig zijn zou dit dus wel eens de eerste interne geweldsuitbarsting tegen het regime en zijn vertegenwoordigers kunnen gaan worden.quote:Op maandag 26 september 2022 22:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Moslims gebruiken om moslims te onderdrukken. Well played Vlad.
Ik hoop dat dit volledig escaleert
Het zijn in de meeste gevallen gewoon moslims hoor, niet protestanten.quote:Op maandag 26 september 2022 23:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wij als westen zijn nog veel te netjes. Poetin heeft jarenlang lopen etteren in zijn buurlanden.
Als we die protestanten daar nou ook eens van wapens zouden voorzien...
De Amerikanen schieten ze op Kwajaleinquote:Op maandag 26 september 2022 23:46 schreef Alpha0 het volgende:
Als een intercontinentale ballistische raket getest moet worden, hoe gaat dat dan eigenlijk in zijn werk? Knalt de VS er 1 naar Hawaii of zo? Lanceren de Russen er 1 vanuit St Petersburg naar het Kamtsjatka schiereiland?
Wanneer wordt die feeks eigenlijk gemobiliseerd en naar het front gestuurd om te sterven met een paar zelf gekochte tampons op zak?quote:Op maandag 26 september 2022 23:08 schreef Slayage het volgende:
Wat een clown die simonyan
[ twitter ]
Van? Op? Naar?quote:Op maandag 26 september 2022 23:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De Amerikanen schieten ze op Kwajalein
Ze lanceren ze vanaf Vandenberg AFB (150km ten NW van Los Angeles).quote:
Ik snap dat MAD de stop is op de nucleaire deur. Maar dit gaat om de hypothetische situatie waarin Rusland zich in zijn voortbestaan bedreigd voelt en de wapenleveranties en westerse steun en daaraan gekoppelde militaire verliezen en eventuele uiteindelijke nederlaag pal aan hun landsgrenzen als een directe aanval op henzelf beschouwt als dat niet stopt.quote:Op maandag 26 september 2022 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Juist daarom kan je niet toegeven. Dat is aantasting van het MAD principe. Dat is de enige stop op de nucleaire deur.
Nee, het is irrelevant.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap dat MAD de stop is op de nucleaire deur. Maar dit gaat om de hypothetische situatie waarin Rusland zich in zijn voortbestaan bedreigd voelt en de wapenleveranties en westerse steun en daaraan gekoppelde militaire verliezen en eventuele uiteindelijke nederlaag pal aan hun landsgrenzen als een directe aanval op henzelf beschouwt als dat niet stopt.
Dat kun je allemaal onzin, onterecht of onrealistisch vinden
Wat voor reden Putin dan ook verzint, het is niet relevant. Toegeven aan zijn chantage is gewoon geen optie.quote:en daarin niet eens ongelijk hebben, maar dat is niet zo relevant als dat het standpunt van Rusland is en ze er ook voor waarschuwen dat ze het als zodanig beschouwen. Je verandert dat standpunt er ook niet mee door dat te vinden. Dan heb je dus de keuze om dat te negeren, door te gaan en eventuele gevolgen te accepteren (net zoals Rusland de te verwachten gevolgen accepteert, want ik neem aan dat die dondersgoed weten dat ze inndat geval zelf ook grotendeels ophouden te bestaan), of te overwegen of dit het waard is om eventueel zover te laten komen.
Ik weet dat je zinloos aan het trollen bent.quote:Op maandag 26 september 2022 23:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jij bent toch oud marinier, dan weet je precies wat ik bedoel.
De truc in die tijd was dan ook om een arts te vinden die zei dat je ongeschikt voor militaire dienst was vanwege bone spurs in je hiel.quote:Op maandag 26 september 2022 23:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
Lijkt me dat iedereen een afweging maakt of hij de oorlog gerechtvaardigd is of niet. Zo kregen duizenden Amerikanen asiel in Canada omdat ze niet wilden vechten in dat idiote conflict in Vietnam. Het huidige conflict is mogelijk nog idioter, omdat de Russen het voeren zoals zijn het noemen tegen een "broeder volk".
quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De truc in die tijd was dan ook om een arts te vinden die zei dat je ongeschikt voor militaire dienst was vanwege bone spurs in je hiel.
Als er een land weet wat verliezen is is het Duitsland wel.quote:
Duitsland kreeg echter hulp na de nederlaag van WOII. Al snel kroop het economisch uit het dal, met name west-Duitsland. Rusland acht ik daar om meerdere redenen niet toe in staat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:29 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Als er een land weet wat verliezen is is het Duitsland wel.
Dat denk ik ook. Onderschatting van Oekrane en overschatting van hun eigen leger. Plus ook vage tactiek, ze worden in hun flank aangevallen maar als nog sturen ze bergen troepen naar Bakhmut.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Ik blijf het zeggen sinds eind februari; Rusland had de oorlog al verloren sinds de eerste soldaten de grens van Oekrane overstaken.
Eigenlijk al sinds 2014 door de bezetting van de Krim en gebieden in de Donbas.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Ik blijf het zeggen sinds eind februari; Rusland had de oorlog al verloren sinds de eerste soldaten de grens van Oekrane overstaken.
Ja, dat eigen gepruts van epische proporties werkt natuurlijk ook nietquote:Op dinsdag 27 september 2022 00:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Onderschatting van Oekrane en overschatting van hun eigen leger. Plus ook vage tactiek, ze worden in hun flank aangevallen maar als nog sturen ze bergen troepen naar Bakhmut.
Als je egocentrisch bent, dan begrijp je het misschien niet. Maar die vrijheidsbeperkende maatregelen werden gesteund door de volksvertegenwoordiging en een grote meerderheid van de bevolking, omdat men niet wilde dat er onnodig mensen dood gingen. In deze strijd is Rusland de agressor en Oekrane het slachtoffer. Oekrane is bovendien een democratisch land en leunt richting Europa, dus er is grote sympathie voor hen. Het is uiterst logisch dat ze in ons land grote steun genieten. Nederland is uiteindelijk een democratisch land en ik zie dat ook niet snel veranderen, daarvoor is onze democratie te oud en ons land te verdeeld. In een crisis is het soms lastig, maar dat alle macht zo verdeeld is is ook de reden dat onze democratie een stootje kan hebben.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:26 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoeveel fokkers zijn er al gesneuveld aan het Oostfront?
De meeste "vrijheidsstrijders" hier zaten nog geen 2 jaar geleden te pleiten voor vrijheidsbeperkende maatregelen om een paar duizend mensen te redden van een virus.
Maar nu mag alles de meatgrinder in want boze dictator enzo.
Geen peil op te trekken.
Ik vond het eerst vreemd dat de corona wappies na een vrijheidsstrijd van 2 jaar opeens overliepen naar Poetin. Maar toen bedacht ik mij wat ook alweer de drijfveren achter de wappiestrijd waren: afgunst, egosme en een enorme domheid.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:26 schreef inslagenreuring het volgende:
Hoeveel fokkers zijn er al gesneuveld aan het Oostfront?
De meeste "vrijheidsstrijders" hier zaten nog geen 2 jaar geleden te pleiten voor vrijheidsbeperkende maatregelen om een paar duizend mensen te redden van een virus.
Maar nu mag alles de meatgrinder in want boze dictator enzo.
Geen peil op te trekken.
Misschien zou Poetins Rusland moeten overwegen of het de moeite waard is om door te gaan met hun imperialistische waanideen, om het zover te laten komen dat MAD onvermijdelijk wordt.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:05 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik snap dat MAD de stop is op de nucleaire deur. Maar dit gaat om de hypothetische situatie waarin Rusland zich in zijn voortbestaan bedreigd voelt en de wapenleveranties en westerse steun en daaraan gekoppelde militaire verliezen en eventuele uiteindelijke nederlaag pal aan hun landsgrenzen als een directe aanval op henzelf beschouwt als dat niet stopt.
Dat kun je allemaal onzin, onterecht of onrealistisch vinden en daarin niet eens ongelijk hebben, maar dat is niet zo relevant als dat het standpunt van Rusland is en ze er ook voor waarschuwen dat ze het als zodanig beschouwen. Je verandert dat standpunt er ook niet mee door dat te vinden. Dan heb je dus de keuze om dat te negeren, door te gaan en eventuele gevolgen te accepteren (net zoals Rusland de te verwachten gevolgen accepteert, want ik neem aan dat die dondersgoed weten dat ze inndat geval zelf ook grotendeels ophouden te bestaan), of te overwegen of dit het waard is om eventueel zover te laten komen.
Of je zijn reden irrelevant vindt, verandert er niks aan wanneer hij daadwerkelijk doorzet. In die zin heb je er dus weinig aan om het irrelevant te vinden, je schiet er simpelweg niks mee op.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, het is irrelevant.
[..]
Wat voor reden Putin dan ook verzint, het is niet relevant. Toegeven aan zijn chantage is gewoon geen optie.
Corona wappies snappen niet dat je geen vrijheid kan hebben zonder vrijheidsbeperkende maatregelen. Bij het lezen van deze zin voelt die mafkees zich waarschijnlijk ook heel superieur, maar het is gewoon een domoor.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:42 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als je egocentrisch bent, dan begrijp je het misschien niet. Maar die vrijheidsbeperkende maatregelen werden gesteund door de volksvertegenwoordiging en een grote meerderheid van de bevolking, omdat men niet wilde dat er onnodig mensen dood gingen. In deze strijd is Rusland de agressor en Oekrane het slachtoffer. Oekrane is bovendien een democratisch land en leunt richting Europa, dus er is grote sympathie voor hen. Het is uiterst logisch dat ze in ons land grote steun genieten. Nederland is uiteindelijk een democratisch land en ik zie dat ook niet snel veranderen, daarvoor is onze democratie te oud en ons land te verdeeld. In een crisis is het soms lastig, maar dat alle macht zo verdeeld is is ook de reden dat onze democratie een stootje kan hebben.
Als je zin hebt in een potje matten moet je in #Dagestan zijn. Wat een beelden. Leuker dan UFC.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:35 schreef Jemoederniet het volgende:
Ondertussen in Dagestan...
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Heb vandaag geleerd dat de minimumstraf voor de mobilisatie ontwijken hoger is dan voor moord. Als dat een algemeen bekend ding wordt zien we denk ik nog wel harder geweld dan dit.quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:02 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Als je zin hebt in een potje matten moet je in #Dagestan zijn. Wat een beelden. Leuker dan UFC.
Wist tot voor kort niet eens waar dat lag, Dagestan.
Ukraine? Ze vechten voor hun leven, dus zij hebben geen keus. Wij? Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens. Putin? Hij heeft opties. Hij kan zijn leger terugtrekken uit Ukraine.quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Of je zijn reden irrelevant vindt, verandert er niks aan wanneer hij daadwerkelijk doorzet. In die zin heb je er dus weinig aan om het irrelevant te vinden, je schiet er simpelweg niks mee op.
Als toegeven aan zijn, zoals jij dat noemt, chantage betekent dat je daarmee een grootschalig nucleair conflict kunt voorkomen, vind ik dat dus wel een optie. Jij vindt het gewoon geen optie. Prima, je goed recht. Wat vind je dan wel een optie?
Naast de rechtvaardigheid van e.e.a.: Je kan je het als Westen niet veroorloven om Putin zijn gang te laten gaan. Dat gaat uiteindelijk meer kosten dan hard ingrijpen bij kernwapengebruik.quote:Ik vind het zelf geen optie om tegen elke mogelijke prijs Oekrane te steunen. Hoewel de huidige maatregelen al de nodige grote problemen opleveren, zijn die nog tot daar aan toe. Maar een uiterste als een nucleair conflict dat een groot deel van de huidige generatie wegvaagt en de planeet de komende decennia/eeuwen grotendeels onleefbaar maakt voor overgebleven/nieuwe generaties na ons, is het me gewoon niet waard. Dan kun je menen alle morele gelijk aan je zijde te hebben, niet te buigen en het rechtvaardige te doen, uiteindelijk heeft in dat extreme scenario echt helemaal niemand daar wat aan.
Wutquote:Op dinsdag 27 september 2022 01:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb vandaag geleerd dat de minimumstraf voor de mobilisatie ontwijken hoger is dan voor moord. Als dat een algemeen bekend ding wordt zien we denk ik nog wel harder geweld dan dit.
Moord: 6 jaar. Desertie: 10 jaar.quote:
Echt serieus, dan heb je echt je prioriteiten verkeerd.quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moord: 6 jaar. Desertie: 10 jaar.
Iedereen weet dat Putin die opties heeft, maar het ging om onze opties wanneer hij het middel nucleair ultimatum inzet m.b.t. doorgaan met wapenleveringen/ militaire steun. Putins nucleaire ultimatum is op dat moment een vaststaand gegeven, waar je niks meer aan verandert. Jij geeft aan dat toegeven geen optie is. Nogmaals: prima, je goed recht. Maar wat is dan wl een optie? Uitgaande van bovenstaande is dat wellicht "Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens."quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ukraine? Ze vechten voor hun leven, dus zij hebben geen keus. Wij? Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens. Putin? Hij heeft opties. Hij kan zijn leger terugtrekken uit Ukraine.
Wat gebeurt er in jouw ogen wanneer we (a) Putin zijn gang laten gaan vs. (b) hard ingrijpen bij kernwapengebruik? Welke uitkomst heeft scenario a en welke uitkomst scdnario b? En waarom is scenario b beter dan scenario a?quote:Naast de rechtvaardigheid van e.e.a.: Je kan je het als Westen niet veroorloven om Putin zijn gang te laten gaan. Dat gaat uiteindelijk meer kosten dan hard ingrijpen bij kernwapengebruik.
Poetin en Rusland hebben er zeker niets aan!quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Iedereen weet dat Putin die opties heeft, maar het ging om onze opties wanneer hij het middel nucleair ultimatum inzet m.b.t. doorgaan met wapenleveringen/ militaire steun. Putins nucleaire ultimatum is op dat moment een vaststaand gegeven, waar je niks meer aan verandert. Jij geeft aan dat toegeven geen optie is. Nogmaals: prima, je goed recht. Maar wat is dan wl een optie? Uitgaande van bovenstaande is dat wellicht "Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens."
Maar wat bereik je daar uiteindelijk dan mee aĺs dat nucleaire ultimatum dan wordt uitgevoerd. Ok, je hebt niet toegegeven, maar je hebt er zo ontzettend weinig aan.
[..]
Wat gebeurt er in jouw ogen wanneer we (a) Putin zijn gang laten gaan vs. (b) hard ingrijpen bij kernwapengebruik? Welke uitkomst heeft scenario a en welke uitkomst scdnario b? En waarom is scenario b beter dan scenario a?
Een gozer betaalde 1200 dollar om naar voren gescorteerd te worden tot 3 km van de grens.quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:45 schreef polderturk het volgende:
50 uur in de file wachten.
[ twitter ]
De Donbas Is natuurlijk gewoon al sinds 2009 door de Russen bezet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 00:41 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Eigenlijk al sinds 2014 door de bezetting van de Krim en gebieden in de Donbas.
Maar wat is nou je punt precies? Want ik zie je alleen maar theoretische zaken roepen die nog helemaal niet aan de hand zijn, om vervolgens wel heel hard te pleiten voor een de-escalatie (lees: Oekrane opgeven).quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Iedereen weet dat Putin die opties heeft, maar het ging om onze opties wanneer hij het middel nucleair ultimatum inzet m.b.t. doorgaan met wapenleveringen/ militaire steun. Putins nucleaire ultimatum is op dat moment een vaststaand gegeven, waar je niks meer aan verandert. Jij geeft aan dat toegeven geen optie is. Nogmaals: prima, je goed recht. Maar wat is dan wl een optie? Uitgaande van bovenstaande is dat wellicht "Geen krimp geven en Ukraine volpompen met wapens."
Maar wat bereik je daar uiteindelijk dan mee aĺs dat nucleaire ultimatum dan wordt uitgevoerd. Ok, je hebt niet toegegeven, maar je hebt er zo ontzettend weinig aan.
[..]
Wat gebeurt er in jouw ogen wanneer we (a) Putin zijn gang laten gaan vs. (b) hard ingrijpen bij kernwapengebruik? Welke uitkomst heeft scenario a en welke uitkomst scdnario b? En waarom is scenario b beter dan scenario a?
Om even antwoord te geven op je vraag, bij A laat je miljoenen Oekraners aan hun lot over en ben je niet veel beter dan pak hem beet inwoners van Nazi Duitsland in 40-45.quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |