Bron?quote:Op dinsdag 27 september 2022 06:13 schreef Discombobulate het volgende:
De VS voorziet iig al een nucleaire aanval...
Door te buigen schep je wel een precedent, waarbij Rusland dus ook NAVO landen kan gaan aanvallen, onder de dreiging van MAD als de NAVO een tegenaanval inzet.quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Of je zijn reden irrelevant vindt, verandert er niks aan wanneer hij daadwerkelijk doorzet. In die zin heb je er dus weinig aan om het irrelevant te vinden, je schiet er simpelweg niks mee op.
Als toegeven aan zijn, zoals jij dat noemt, chantage betekent dat je daarmee een grootschalig nucleair conflict kunt voorkomen, vind ik dat dus wel een optie. Jij vindt het gewoon geen optie. Prima, je goed recht. Wat vind je dan wel een optie?
Ik vind het zelf geen optie om tegen elke mogelijke prijs Oekraïne te steunen. Hoewel de huidige maatregelen al de nodige grote problemen opleveren, zijn die nog tot daar aan toe. Maar een uiterste als een nucleair conflict dat een groot deel van de huidige generatie wegvaagt en de planeet de komende decennia/eeuwen grotendeels onleefbaar maakt voor overgebleven/nieuwe generaties na ons, is het me gewoon niet waard. Dan kun je menen alle morele gelijk aan je zijde te hebben, niet te buigen en het rechtvaardige te doen, uiteindelijk heeft in dat extreme scenario echt helemaal niemand daar wat aan.
We hebben het over mensen die gedwongen worden om als soldaat te vechten aan het front, niet over beroepssoldaten.quote:Op maandag 26 september 2022 23:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een leger is geen democratie waar er rekening gehouden dient te worden met wat andere meningen.
Baltische statenquote:Op dinsdag 27 september 2022 06:44 schreef sp3c het volgende:
De Balkan????
De Russen kunnen er nauwelijks komen
https://www.understanding(...)essment-september-26quote:The Kremlin is downplaying the widespread violations of the mobilization law as individual errors of local authorities, claiming to correct these errors as citizens call attention to them. The violations are clearly too common to be merely the result of individual errors, however, and Russian citizens can see them all too clearly. Unlike Russian failures in Ukraine, which the Kremlin has been able to minimize or deflect because its citizens cannot see them directly, violations of the mobilization decree are evident to many Russians. Word of these violations does not even require access to media or social media, because they are occurring in so many locations and victims’ families can spread their anguish by word of mouth. ...
The Kremlin’s current narrative aims to assuage its distraught and panicking population with the promise of fixing and punishing bureaucratic institutions for widespread “mistakes” in the mobilization campaign, but such messaging is unlikely to solve the Kremlin’s problems. ...
Heeft geen nut, de een na de andere vliegtuig word daar uit de lucht geschoten.quote:Op dinsdag 27 september 2022 06:07 schreef sp3c het volgende:
Ik zou wel voor een no fly zone zijn eigenlijk
Niet zo simpel.quote:Op dinsdag 27 september 2022 06:07 schreef sp3c het volgende:
Als je aan dit soort chantage gaat toegeven is het hek van de dam. Het schept het precedent dat je gerust territorium van buurlanden kunt annexeren als je maar kernwapens in bezit hebt. Er zijn zat landen die azen op delen van andere landen, dus het is nogal kortzichtig om te denken dat dit een eenmalig incident zou zijn. Indien je de kans op nucleair misbruik in de toekomst wil vergroten is de steun voor Oekraïne intrekken inderdaad de beste optie.quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Of je zijn reden irrelevant vindt, verandert er niks aan wanneer hij daadwerkelijk doorzet. In die zin heb je er dus weinig aan om het irrelevant te vinden, je schiet er simpelweg niks mee op.
Als toegeven aan zijn, zoals jij dat noemt, chantage betekent dat je daarmee een grootschalig nucleair conflict kunt voorkomen, vind ik dat dus wel een optie. Jij vindt het gewoon geen optie. Prima, je goed recht. Wat vind je dan wel een optie?
Ik vind het zelf geen optie om tegen elke mogelijke prijs Oekraïne te steunen. Hoewel de huidige maatregelen al de nodige grote problemen opleveren, zijn die nog tot daar aan toe. Maar een uiterste als een nucleair conflict dat een groot deel van de huidige generatie wegvaagt en de planeet de komende decennia/eeuwen grotendeels onleefbaar maakt voor overgebleven/nieuwe generaties na ons, is het me gewoon niet waard. Dan kun je menen alle morele gelijk aan je zijde te hebben, niet te buigen en het rechtvaardige te doen, uiteindelijk heeft in dat extreme scenario echt helemaal niemand daar wat aan.
Met nog meer Gepards en die Nasams gaat het ook wel een eind de goede richting op.quote:Op dinsdag 27 september 2022 06:07 schreef sp3c het volgende:
Niet makkelijk maar zeker wel nuttigquote:Op dinsdag 27 september 2022 07:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Heeft geen nut, de een na de andere vliegtuig word daar uit de lucht geschoten.
Gisteren (of wellicht eergisteren) waren dat er al 4 op 1 dag.
Nee beginnen in het westen en voorzichtig uitrollenquote:Op dinsdag 27 september 2022 07:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet zo simpel.
Je zit een end vanaf de Russische grens zo lang je nog vanaf NAVO-gebied wil vliegen. En het oosten en zuiden zijn toch de gebieden waar je het meest nut van een NFZ wil hebben. En ga je eerst een strook in Rusland "schoonmaken" om o.a. de SAM's daar uit te schakelen? (rode "streep" is bereik Russische SAM's)
[ afbeelding ]
Er vanuit gaand dat Russische AF en luchtafweer nog een beetje werken.
Zolang er geen kernwapen gebruikt is gaat geen enkele westerse wereldleider roepen “sorry Vlad, we begrijpen je pijn, we zijn het er niet helemaal mee eens, maar ga vooral door met verkrachten, vermoorden van burgers in Oekraïne en het veroveren van gebieden. Sorry dat we er ons even mee bemoeid hebben “. Want dat is wat stoppen met hulp betekent.quote:Op dinsdag 27 september 2022 07:51 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als je aan dit soort chantage gaat toegeven is het hek van de dam. Het schept het precedent dat je gerust territorium van buurlanden kunt annexeren als je maar kernwapens in bezit hebt. Er zijn zat landen die azen op delen van andere landen, dus het is nogal kortzichtig om te denken dat dit een eenmalig incident zou zijn. Indien je de kans op nucleair conflict in de toekomst wil vergroten is de steun voor Oekraïne intrekken inderdaad de beste optie.
Ik vermoed in eerste instantie conventioneel Rusland wegbombarderen uit Oekraine.quote:Op dinsdag 27 september 2022 08:06 schreef sp3c het volgende:
Ik acht de kans dat de Amerikanen er een teruggooien 100%
Neem aan dat ze dat in Moskou ook doen
Als er een malloot kernwapens gaat inzetten voor het winnen van een stuk Oekraine gaat het sowieso wel eens gebeuren. De tech voor kernwapens is er al lang, elke land kan ze ontwikkelen als ze echt willen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 01:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Denk eerder een Tomahawk met kernkop op een onbewoond stukje Siberië ofzoquote:Op dinsdag 27 september 2022 08:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vermoed in eerste instantie conventioneel Rusland wegbombarderen uit Oekraine.
En met een paar normale raketten alle lanceerinstallaties in Rusland slopen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 08:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk eerder een Tomahawk met kernkop op een onbewoond stukje Siberië ofzo
Maakt het dan nog uit dat het een aanval is op een land dat geen lid is van de NAVO?quote:Op dinsdag 27 september 2022 08:06 schreef sp3c het volgende:
Ik acht de kans dat de Amerikanen er een teruggooien 100%
Neem aan dat ze dat in Moskou ook doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |