abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2022 @ 12:13:02 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
  zondag 3 april 2022 @ 12:13:41 #2
38496 Perrin
pi_204316819
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat denk ik niet. Ik denk eerder aan een soort Stockholm syndroom.
En murw gebeukt door propaganda, iedereen die wel een eigen politieke mening er op nahield liep het slecht mee af.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 3 april 2022 @ 12:13:43 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204316821
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:04 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Hoe heeft deze scenario uitgepakt in Afghanistan?
Daar hebben ze de Russen ook uit geknikkerd. Sterker nog, dat was het einde van de SowjetUnie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204316828
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik hoef mijn vriendin ook niet met films als come and see, threads, of docu's over WO II of de SED dictatuur in de DDR aan te komen, dat trekt ze echt niet. :P
Die van mij werkt in de zorg met demente, het is nu al stukken minder omdat de meeste mensen die WOII hebben meegemaakt zo'n beetje dood zijn.

Maar ondanks hun dementie sprongen er geregeld mensen in standje stress bij knallen of bijv een item op tv over WOII
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 3 april 2022 @ 12:14:52 #5
38496 Perrin
pi_204316829
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 12:14:57 #6
pi_204316830
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
En murw gebeukt door propaganda, iedereen die wel een eigen politieke mening er op nahield liep het slecht mee af.
H! Heb jij nu mijn topic gestolen? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 3 april 2022 @ 12:15:26 #7
38496 Perrin
pi_204316837
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 12:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
H! Heb jij nu mijn topic gestolen? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuses, wist niet of je doorhad dat je LAPO had.
  zondag 3 april 2022 @ 12:17:01 #8
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_204316845
Had Biden toch gelijk toen hij Poetin een slager noemde. :')
Say what?
  zondag 3 april 2022 @ 12:17:24 #9
pi_204316852
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 12:15 schreef Perrin het volgende:

[..]
Excuses, wist niet of je doorhad dat je LAPO had.
Nou vooruit dan maar.

SPOILER
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 12:18:33 #10
236264 crew  capricia
pi_204316872
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:06 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Wel met het verschil dat de Navo met gemak Servi naar de middeleeuwen kon bombarderen. Met Rusland spelen er toch grotere risico's bij ingrijpen.

Ik denk dat we beter verder kunnen gaan met ons sanctiepakket uit te breiden. Als we nu fors ingrijpen in de energiemarkt en voor alternatieven gaan zorgen, hoe sneller we het Russische olie- en gas kunnen gaan boycotten.

En dan is de Russische economie gewoon echt de sjaak en kunnen ze hun defensie-uitgaven helemaal niet meer betalen.
Cadeautje voor China dus.
Ik heb ook het antwoord niet hoor. Met die sancties pak je eigenlijk gewoon de burgerbevolking van zo'n land. Terwijl je het misdadige regime aan wil pakken.
Ik zou eigenlijk alle betrokkenen op een internationale lijst van gezochte misdadigers willen hebben. Dat ze dus Rusland nooit meer kunnen verlaten. En hun leven lang gezochte criminelen zijn. Deze mensen horen berecht te worden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204316884
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 09:43 schreef vosss het volgende: Dit hoeft toch allemaal niet zo lang te duren. Iedereen weet waar dit onvermijdelijk op uit gaat draaien. 1. Rusland krijgt de Donbass en de Krim. 2. Oekrane geeft aan geen NAVO lid te willen worden en neutraal te blijven. 3. Oekrane krijgt veiligheidsgaranties. 4. Rusland trekt zich terug. Waarom kan men daar niet gewoon even een klap op geven? Meer zit er voor beiden niet in en elke dag oorlog extra is meer ellende aan beide kanten. }:|
Een paar praktische vraagjes: Hoe wil jij punt 2. (neutraal blijven) en punt 3. veiligheidsgarantie combineren? Bedoel je dat Rusland veiligheidsgarantie geeft (we zullen je nooit aanvallen als je niet aansluiting zoekt met de westerse allianties?). Of bedoel je dat bijv. een derde partij Veiligheidsraad VN dan zal ingrijpen. Die laatste is misschien op papier een interessante, maar hoe stel je dit voor, dus stel: Rusland valt weer aan: China zit net ff in een intern conflict en kan dus geen troepen opbouw naar Oekrane sturen. Of men intepreteerd de aanval zo dat er niet geholpen hoeft en kan worden omdat bv: Rusland dreigt weer met MAD. De enige mogelijkheden voor veiligheidsgarantie is troepen is preventief door opbouwtroepen die gelijk kunnen ondersteunen op moment dat Rusland aanvalt, dus een soort navo systeem. Of Oekrane krijgt zulke machtige verdedigingsmechanisme dat Rusland niks kan doen. De eerste preventieve maatregel is gewoon een Navo alliantie. De tweede optie zal Rusland nooit mee akkoord gaan, omdat dit Oekrane zo machtig zal maken dat ze als nog navo aansluiting etc aan kunnen gaan. Hierom is deze oorlog er ook Oekrane kan niet machtige en succesvolle democratie zijn voor Rusland, dat bedreigt Rusland, aldus Poetin.
  zondag 3 april 2022 @ 12:20:58 #12
pi_204316904
We worden kapot gehacked door de Russen!

NS: zeker tot 17.00 uur geen treinen door technische storing
  zondag 3 april 2022 @ 12:25:00 #13
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_204316953
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb ook het antwoord niet hoor. Met die sancties pak je eigenlijk gewoon de burgerbevolking van zo'n land. Terwijl je het misdadige regime aan wil pakken.
Ik zou eigenlijk alle betrokkenen op een internationale lijst van gezochte misdadigers willen hebben. Dat ze dus Rusland nooit meer kunnen verlaten. En hun leven lang gezochte criminelen zijn. Deze mensen horen berecht te worden.
Ja, China gaat er van profiteren. Het is niet anders. Voor Rusland zal China een alternatieve afzetmarkt zijn, maar het zal de omvang van de inkomsten uit de Europese markt nooit kunnen vervangen.

En prima dat de Russische bevolking gepakt wordt. Laten we niet doen alsof dit alleen Poetins oorlog is en dat de Russische bevolking het massaal afkeurt. Een groot deel blijft achter Poetin staan en keurt zijn acties goed.

Ik heb er geen medelijden mee als de Russische bevolking pijn gaat lijden. Voor het deel van de bevolking dat zich wel verzet tegen Poetins regime heb ik wel medelijden. Maar dat is een minderheid.
pi_204317123
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja, China gaat er van profiteren. Het is niet anders. Voor Rusland zal China een alternatieve afzetmarkt zijn, maar het zal de omvang van de inkomsten uit de Europese markt nooit kunnen vervangen.

En prima dat de Russische bevolking gepakt wordt. Laten we niet doen alsof dit alleen Poetins oorlog is en dat de Russische bevolking het massaal afkeurt. Een groot deel blijft achter Poetin staan en keurt zijn acties goed.

Ik heb er geen medelijden mee als de Russische bevolking pijn gaat lijden. Voor het deel van de bevolking dat zich wel verzet tegen Poetins regime heb ik wel medelijden. Maar dat is een minderheid.
En wij moeten dan ook wel veel shit terughalen uit China en bijv India en gewoon weer in Europa en Nederland produceren.. Dan maar wat duurder...

Please beginnen met de medicijnen fabricatie terug halen want ik vind het maar niks dat de levering van voor mij levensreddende medicijnen gemaakt worden in zulke landen.
pi_204317143
Is de NS gehackt door de Russen?
  zondag 3 april 2022 @ 12:39:55 #18
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204317165
quote:
Wel lief dat ze dat op zondag doen
pi_204317171
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:37 schreef quirina het volgende:
Is de NS gehackt door de Russen?
Ja joh die systemen zijn allemaal ontsloten via het grote boze internet
pi_204317179
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204317223

[ Bericht 100% gewijzigd door Salina op 03-04-2022 12:45:38 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204317227
Idi i Smotri. _O_

Ik moet ook al een tijd aan die film denken tijdens deze oorlog. Bij de hedendaagse partizanenacties van burgers in Wit-Rusland om de Russen tegen te werken bijvoorbeeld (spoornetwerk vernietigen). Indrukwekkende film.

Of Ivanovo Detstvo van de veel te vroeg gestorven Andrej Tarkovski. Over een veel te jonge (kind)soldaat die veel te snel volwassen word en vergeet kind te zijn. ;(
Hoe zou Andrej tegen deze oorlog hebben aangekeken? Nou ja, dat weet ik wel (hij stierf in ballingschap en werd veel tegengewerkt door de Sovjetautoriteiten).

Ook indrukwekkend: Tini zabutykh predkiv (Shadows of Forgotten Ancestors) van magir en mede-outcast Sergej Parajanov. Speelt zich af op het Oekranese platteland. ​

Alle drie de films staan trouwens gewoon op YouTube. Met Engelse subs.

Verder moet ik zeggen dat ik niet echt vrolijk word van de berichten (over massagraven) deze morgen. ;(

* de film van Sergej Paradjanov is geen oorlogsfilm trouwens. Speelt gewoon in Oekrane af toevallig.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 12:45:42 #23
236264 crew  capricia
pi_204317245
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:43 schreef Salina het volgende:
forumSalinaIndexActiefMyATNieuwGelezenTextarea errorEr is een fout opgetreden

Sorry, je hebt niet de rechten om in dit topic te reageren.

Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Idi i Smotri. _O_

Ik moet ook al een tijd aan die film denken tijdens deze oorlog. Bij de hedendaagse partizanenacties van burgers in Wit-Rusland om de Russen tegen te werken bijvoorbeeld (spoornetwerk vernietigen). Indrukwekkende film.

Of Ivanovo Detstvo van de veel te vroeg gestorven Andrej Tarkovski. Over een veel te jonge (kind)soldaat die veel te snel volwassen word en vergeet kind te zijn. ;(
Hoe zou Andrej tegen deze oorlog hebben aangekeken? Nou ja, dat weet ik wel (hij stierf in ballingschap en werd veel tegengewerkt door de Sovjetautoriteiten).

Ook indrukwekkend: Tini zabutykh predkiv (Shadows of Forgotten Ancestors) van magir en mede-outcast Sergei Parajanov. Speelt zich af op het Oekranese platteland. ​

Alle drie de films staan trouwens gewoon op YouTube. Met Engelse subs.

Verder moet ik zeggen dat ik niet echt vrolijk word van de berichten (over massagraven) deze morgen. ;(
Ik bookmark deze post. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204317248
twitter
pi_204317265
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

De Russen zijn ook maar slachtoffers van Putin.
En degenen die tegen Putin regime zijn zitten nu in het buitenland. Dwz landen waar ze geen Visum voor hoeven aanvragen.
Verzetten tegen Putin maakt als Rus je leven nog verder kapot dat snappen mensen hier niet.
Je verliest je baan, je verliest de kans om op een goede school te komen als je in de gevangenis hebt gezeten. Als je vlucht zie je je familie en vrienden niet meer.
De opofferingen zijn heel groot.
Aan de andere kant moeten mannen verplicht vechten voor het moederland… niet makkelijk allemaal.
pi_204317288
De Nederlandse regering moet zsm de massaslachting in Bucha veroordelen.
  zondag 3 april 2022 @ 12:49:28 #27
38496 Perrin
pi_204317291
quote:
Maar ons kabinet heeft moeite de sancties uit te voeren. Echte VOC-mentaliteit weer. Wat schijnbewegingen en verder kop in het zand terwijl de kassa rinkelt. :r
pi_204317329
twitter
pi_204317355
Vertaling.
Tof van ze dat ze dat voor ons doen.

twitter
pi_204317392
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  PR/Manusje van alles zondag 3 april 2022 @ 13:09:10 #31
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_204317424
Is er al een reactie van de VN met sterke veroordeling van deze massamoord? Oh wacht. De VN :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_204317445
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is er al een reactie van de VN met sterke veroordeling van deze massamoord? Oh wacht. De VN :')
Die zijn inderdaad zelden zo onzichtbaar geweest als nu.
  zondag 3 april 2022 @ 13:14:28 #33
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204317468
quote:
De VN? Wat bedoel je, de UN general assembly, de UN security council, de UN human rights council, de secretaris-generaal?
are we infinite or am I alone
  zondag 3 april 2022 @ 13:14:42 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_204317470
twitter

Soms denk je dat Putin een kleptocraat is die het land gestolen heeft. Dan blijkt dat hij gewoon de godfather van een crimineel syndicaat is dat helemaal totaan het laagste niveau van de gewone man reikt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204317501
quote:
Moet je nagaan van wat daar gebeurd is nog niks is vergeleken met in Mariupol.
  zondag 3 april 2022 @ 13:20:22 #36
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204317512
quote:
Net als dit.

twitter
pi_204317519
quote:
Opeens houdt iedereen zich angstvallig afzijdig of begint zich steeds afzijdiger op te stellen hoe langer deze oorlog duurt. Hell, ik zie zelfs steeds meer mensen Oekraine de situatie kwalijk nemen. Erg triest te zien.
pi_204317544
Russische vliegtuig neergedonderd.

twitter
  PR/Manusje van alles zondag 3 april 2022 @ 13:25:38 #39
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_204317545
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
De VN? Wat bedoel je, de UN general assembly, de UN security council, de UN human rights council, de secretaris-generaal?
Allemaal. Heel de VN is een papieren tijger. Het enige wat zij doen is oordelen over kleinschalig geneuzel en het uitdelen van voedsel in Afrika. En maar vergaderen met z'n allen zonder enig resultaat.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 13:28:31 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204317561
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
Allemaal. Heel de VN is een papieren tijger. Het enige wat zij doen is oordelen over kleinschalig geneuzel en het uitdelen van voedsel in Afrika. En maar vergaderen met z'n allen zonder enig resultaat.
Goed verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204317601
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:14 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Guterres is natuurlijk wel veel te onzichtbaar in dezen. Dat was de vorige, enigszins vergelijkbare, keer wel anders.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_204317611
Zijn er buiten meer wapens leveren en meer sancties tegen Rusland nog realistische opties die genomen kunnen worden? Dat de Russische soldaat een moordend en verkrachtend beest is, is al langer bekend. Hoe wreed het ook is, het was te verwachten dat we deze beelden gingen krijgen, maar wat kan er nu echt verder tegen gedaan worden?
Цой жив
pi_204317645
Als ik al die filmpjes zo zie van al dat uitgebrande materieel...putin 15/20% al kwijt van zijn rijdend spul? Of was dit nog steeds maar een voorhoede om de eerste kogels op te vangen zegmaar.
Ik zwaai naar dieren.
pi_204317664
Ik vraag me af hoe je Russische soldaten in Den Haag krijgt straks. Niet eigenlijk. Dit kunnen ze gewoon ongestraft doen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204317669
Ik zwaai naar dieren.
pi_204317679
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:36 schreef Zwoerd het volgende:
Zijn er buiten meer wapens leveren en meer sancties tegen Rusland nog realistische opties die genomen kunnen worden? Dat de Russische soldaat een moordend en verkrachtend beest is, is al langer bekend. Hoe wreed het ook is, het was te verwachten dat we deze beelden gingen krijgen, maar wat kan er nu echt verder tegen gedaan worden?
Wat is realistisch? Naar mijn inziens kunnen we als westen alle diplomatieke verbanden verbreken met Rusland en 0 handel met ze bedrijven. Maar dat is mijn mening, je hebt ook genoeg lui hier die de situatie slechts zien als een ruzie tussen Oekraine en Rusland en het liefst de zaak door de vingers zien.
pi_204317690
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:35 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
En wij moeten dan ook wel veel shit terughalen uit China en bijv India en gewoon weer in Europa en Nederland produceren.. Dan maar wat duurder...

Please beginnen met de medicijnen fabricatie terug halen want ik vind het maar niks dat de levering van voor mij levensreddende medicijnen gemaakt worden in zulke landen.
Daar ben ik al jaren voorstander van. Liever dure kwaliteitsproducten die een leven lang meegaan (en bovendien te repareren zijn) dan Chinese wegwerprotzooi. De tijd dat we energie en grondstoffen aan dat laatste verkwisten mag echt wel eens voorbij zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204317693
quote:
Die beelden van lijken op straat en die man die niet kan praten door zijn woede en verdriet. ;(
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 13:46:40 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204317709
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:39 schreef Geerd het volgende:
Als ik al die filmpjes zo zie van al dat uitgebrande materieel...putin 15/20% al kwijt van zijn rijdend spul? Of was dit nog steeds maar een voorhoede om de eerste kogels op te vangen zegmaar.
Dat van die goedkope voorhoede vol kanonnenvlees is volgens mij allang ontkracht
  zondag 3 april 2022 @ 13:48:19 #50
pi_204317721
quote:
Ik stel voor samen met Japan de Kurillen te veroveren.
  zondag 3 april 2022 @ 13:49:11 #51
pi_204317728
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:39 schreef Geerd het volgende:
Apparaten kunnen niet vechten. Als er geen goede soldaten in die apparaten zitten kan je ze net zo goed niet sturen.
pi_204317729
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Die beelden van lijken op straat en die man die niet kan praten door zijn woede en verdriet. ;(
Hartverscheurend ;(
pi_204317772
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daar ben ik al jaren voorstander van. Liever dure kwaliteitsproducten die een leven lang meegaan (en bovendien te repareren zijn) dan Chinese wegwerprotzooi. De tijd dat we energie en grondstoffen aan dat laatste verkwisten mag echt wel eens voorbij zijn.
Dat momentum is het westen kwijtgeraakt, complete productieketens zitten nu in China en die krijg je daar niet zo 1, 2, 3, weg. De tijd dat Chinese alleen maar goedkope wegwerprotzooi produceerde is inmiddels wel voorbij.
  zondag 3 april 2022 @ 13:57:19 #54
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_204317837
quote:
Er is nog zoveel meer te doen dan zelf militair ingrijpen:

- Huidige sancties fatsoenlijk implementeren (tip voor minister Hoekstra)
- Europees een groot energieprogramma opzetten om zo snel mogelijk van Russisch gas en olie af te komen. Wat dat betreft zijn de acties van de EU tot nu toe onvoldoende. De oorlog, in combinatie met de benodigde duurzame energietransitie, zou toch een 1-2tje moeten zijn. Trek hier gewoon de portemonnee eens voor.
- Zorgen dat geen enkel hoogwaardig/technisch product Rusland meer binnenkomt.
- Je kunt als volgende stap andere landen ook gaan dwingen om zich ook aan de sancties te houden. Europese/Amerikaanse bedrijven mogen dan geen zaken meer doen met buitenlandse bedrijven die zich niet aan het Westerse sanctieregime houden. Dan wordt China voor het blok gezet: blijven ze Rusland steunen ten koste van zichzelf of gaan ze mee met het Westen?
- We kunnen Oekrane vol zetten met de beste wapensystemen die we hebben.
- We kunnen Oekrane versneld laten integreren in de Europese interne markt, zonder dat hiervoor EU lidmaatschap nodig is. Dit kan gewoon via een associatieovereenkomst, net zoals we nu met de Britten hebben. EU lidmaatschap zelf is niet verstandig.
pi_204317883
quote:
Geduld
  zondag 3 april 2022 @ 14:02:01 #56
pi_204317886
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]

- Europees een groot energieprogramma opzetten om zo snel mogelijk van Russisch gas en olie af te komen. Wat dat betreft zijn de acties van de EU tot nu toe onvoldoende. De oorlog, in combinatie met de benodigde duurzame energietransitie, zou toch een 1-2tje moeten zijn. Trek hier gewoon de portemonnee eens voor.
- Je kunt als volgende stap andere landen ook gaan dwingen om zich ook aan de sancties te houden. Europese/Amerikaanse bedrijven mogen dan geen zaken meer doen met buitenlandse bedrijven die zich niet aan het Westerse sanctieregime houden. Dan wordt China voor het blok gezet: blijven ze Rusland steunen ten koste van zichzelf of gaan ze mee met het Westen?
- We kunnen Oekrane versneld laten integreren in de Europese interne markt, zonder dat hiervoor EU lidmaatschap nodig is. Dit kan gewoon via een associatieovereenkomst, net zoals we nu met de Britten hebben. EU lidmaatschap zelf is niet verstandig.
En ik zou zo veel mogelijk mensen en wapens op de grens NATO/Rusland parkeren.
  zondag 3 april 2022 @ 14:03:44 #57
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204317900
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Veel van dit soort acties zijn langetermijnmaatregelen, die gaan geen directe impact hebben. Dat met energie, dat bouw je niet 1-2-3 op, een jaar lijkt me al optimistisch.
pi_204317929
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:14 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Soms denk je dat Putin een kleptocraat is die het land gestolen heeft. Dan blijkt dat hij gewoon de godfather van een crimineel syndicaat is dat helemaal totaan het laagste niveau van de gewone man reikt.
Ijzeren gordijn er omheen, Russische eigendommen in het westen onteigenen, onafhankelijk van hen worden en nooit meer naar dat land omkijken. Reagan had en heeft nog altijd gelijk; het is een "evil empire".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204317957
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]
En vergeet het gezanik en gejank over zwarte Piet niet. :')
  zondag 3 april 2022 @ 14:10:18 #60
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204317983
wat een ondermensen die Russen.
pi_204317993
twitter
pi_204318009
twitter
pi_204318032
Er is over nagedacht en plannen gemaakt.
Kots over deze draad, waarin de instructies hoe massagraven te maken en te bedekken.
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 14:15:04 #64
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204318033
Rusland wil graag totaal gesoleerd raken?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_204318034
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat momentum is het westen kwijtgeraakt, complete productieketens zitten nu in China en die krijg je daar niet zo 1, 2, 3, weg. De tijd dat Chinese alleen maar goedkope wegwerprotzooi produceerde is inmiddels wel voorbij.
Vrijwel alle elektronica die we tegenwoordig kopen is wegwerprotzooi, waarbij "smart" elektronica echt de kroon spant; het verdienmodel daarvan is volledig gebouwd op vervanging om de twee jaar.
pi_204318057
Dit leert een Russische officier of commandant:
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 14:17:33 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204318060
Dit belooft wat, denk dat hij verwijst naar Operation Wrath of God

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Wrath_of_God
Operation "Wrath of God" also known as Operation "Bayonet", was a covert operation directed by Mossad to assassinate individuals involved in the 1972 Munich massacre in which 11 members of the Israeli Olympic team were killed. The targets were members of the Palestinian armed militant group Black September and operatives of the Palestine Liberation Organization (PLO). Authorized by Israeli Prime Minister Golda Meir in the autumn of 1972, the operation is believed to have continued for over twenty years.

Several hours before each assassination, each target's family received flowers with a condolence card reading: "A reminder we do not forget or forgive

En de naar Argentinie gevluchte Adolf Eichmann:
https://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann
twitter

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 03-04-2022 14:28:01 ]
  zondag 3 april 2022 @ 14:21:14 #68
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204318100
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:17 schreef slashdotter3 het volgende:

[ twitter ]
Dmitri uit London moet eerst maar eens een kaart kopen voor hij begint over Bucharest.
pi_204318164
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:21 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Dmitri uit London moet eerst maar eens een kaart kopen voor hij begint over Bucharest.
Dit lijkt me gewoon de vloek van autocorrect.
  zondag 3 april 2022 @ 14:31:38 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 14:32:21 #71
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204318216
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Boeien.
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_204318224
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:31 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Bedankt voor je bijdrage, Vlad.
  zondag 3 april 2022 @ 14:34:13 #73
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204318233
quote:
Ze zouden reageren dat ze verloren hebben en een toontje lager zingen, en niet mexico binnen gaan vallen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 14:34:37 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204318241
quote:
Invasie van Canada zal wel een pittige reactie op komen
  zondag 3 april 2022 @ 14:34:56 #75
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_204318245
quote:
Dacht dat het om de denazificatie van Oekrane ging, een vrijheidsmissie.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  zondag 3 april 2022 @ 14:35:00 #76
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204318252
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:34 schreef Bensel het volgende:

[..]
Ze zouden reageren dat ze verloren hebben en een toontje lager zingen, en niet mexico binnen gaan vallen
Goede grap. Op risico van WW3 stonden ze op het punt Cuba binnen te vallen en hebben zich bereid getoond om veel verder weg om veel minder dreiging landen binnen te vallen/bezetten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204318256
quote:
Rusland wordt aan de westkant geheel omringd door democratien. Niet door staten als China, Iran en Noord-Korea.
  zondag 3 april 2022 @ 14:35:51 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204318260
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Invasie van Canada zal wel een pittige reactie op komen
Nobody wins a war with Canada! Remember 1812!
  zondag 3 april 2022 @ 14:36:09 #81
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204318266
Hebben de russen Oekraine al beschuldigd van die massacre? Nu een paar uur verder en vind het al aan de late kant.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204318267
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat inderdaad, maar in een zeldzame goede docu van Zembla lieten ze ook zien wat bijvoorbeeld de medicatie productie in zo'n land voor mega schade aan het milieu teweeg bracht..

Daarnaast denken een hoop mensen dat China zo goedkoop is door automatisering van de productie.. dit valt op zij zachtst gezegd erg tegen. Nog heel veel goedkoop handarbeid...

Europa kan echt nog veel meer zaken ook goedkoper producerend door automatisering. Wel een dingetje qua werkeloosheid, maar daar vinden we ook wel wat op.
pi_204318270
quote:
Zijn dat vluchtelingen?
pi_204318275
:')
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204318283
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:37 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Waarom laat je dit soort troep niet gewoon in het riool waar het thuishoort, Twitter?
  zondag 3 april 2022 @ 14:39:30 #86
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204318302
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Goede grap. Op risico van WW3 stonden ze op het punt Cuba binnen te vallen en hebben zich bereid getoond om veel verder weg om veel minder dreiging landen binnen te vallen/bezetten.
klopt, en dankzij deze acties is er geen sprake van bovenstaand scenario.
Twitch.tv/bensel15
pi_204318312
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
En Cuba zocht toen terecht bescherming van de Sovjet Unie, precies wat al die staten in Centraal- en Oost-Europa nu allemaal doen/gedaan hebben: Ze zoeken bescherming bij de VS en de EU tegen een behoorlijk agressieve buurman (Rusland).
pi_204318314
Het gaat om een Su-35.

twitter
pi_204318317
quote:
[ twitter ]
Een rapper blijkt zwakbegaafd te zijn, hoe verrassend.
pi_204318326
quote:
[ twitter ]
Kafka :')
Dat is die malloot die de cel in draaide omdat hij opriep om achter Mark aan te gaan ipv Peter R.

quote:
ZWOLLE - Een 29-jarige man uit Deventer is vrijdag veroordeeld tot zes weken cel waarvan vier weken voorwaardelijk voor het aanzetten tot geweld tegen minister Hugo de Jonge en premier Mark Rutte. Hij stuurde een dreigtweet kort nadat journalist Peter R. de Vries was neergeschoten.

https://www.telegraaf.nl/(...)ka-29-na-domme-tweet
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204318332
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:42 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Kafka :')
Dat is die malloot die de cel in draaide omdat hij opriep om achter Mark aan te gaan ipv Peter R.

[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)ka-29-na-domme-tweet
En gevlucht is naar Spanje...
pi_204318333
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:41 schreef Tocadisco het volgende:
En Cuba zocht toen terecht bescherming van de Sovjet Unie, precies wat al die staten in Centraal- en Oost-Europa nu allemaal doen/gedaan hebben: Ze zoeken bescherming bij de VS en de EU tegen een behoorlijk agressieve buurman (Rusland).
Cuba zou binnengevallen worden omdat het al aansluiting had gevonden bij Rusland.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204318353
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 14:43 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Cuba zou binnengevallen worden omdat het al aansluiting had gevonden bij Rusland.
Maar als Cuba dat mag doen mogen andere staten in Europa dat toch ook bij de VS/EU doen?
  zondag 3 april 2022 @ 14:46:31 #94
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204318379
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:17 schreef slashdotter3 het volgende:

Operation "Wrath of God" also known as Operation "Bayonet", was a covert operation directed by Mossad to assassinate individuals involved in the 1972 Munich massacre in which 11 members of the Israeli Olympic team were killed. The targets were members of the Palestinian armed militant group Black September and operatives of the Palestine Liberation Organization (PLO). Authorized by Israeli Prime Minister Golda Meir in the autumn of 1972, the operation is believed to have continued for over twenty years.

Several hours before each assassination, each target's family received flowers with a condolence card reading: "A reminder we do not forget or forgive

En de naar Argentinie gevluchte Adolf Eichmann:
[ twitter ]
Populist Lyashko, voorzitter van de radicale partij, die in 2014 een wetsvoorstel indiende dat de doodstraf zou opleggen aan wie deelnam aan pro-separatistische betogingen. HRW and AI hebben de acties van hem en z'n Battalion 'Ukraine' in Oost Oekraine veroordeeld.
  zondag 3 april 2022 @ 14:47:21 #95
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204318388
Ik denk zomaar dat de Oekraners nu iets minder hun best zullen doen om krijgsgevangenen te maken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204318393
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar als Cuba dat mag doen mogen andere staten in Europa dat toch ook bij de VS/EU doen?
Nee, dat is iets totaal anders! Anders worden poet-poet en zijn orcs bang voor het grote, boze westen.
pi_204318395
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 14:43 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
En Hongarije werd binnengevallen omdat ze wat hervormingen wilden in 1956. Your point?

Maar volgens mij is de VS nooit Cuba binnengevallen, da's toch wel een verschilletje. Niet dat ik het beleid van de VS vs Cuba goedkeur want dat is al decennia compleet stupide maar er is wel een verschil

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2022 14:50:04 ]
  zondag 3 april 2022 @ 14:48:15 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 14:50:35 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 14:53:57 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204318459
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:
Ze kunnen het proberen. Ik maak geen onzinnige morele claims mbt geopolitiek, ik reageer enkel op de onzinnige stelling dat de VS er niet op dezelfde manier op zou reageren.
pi_204318464
quote:

[..]
Nooit van de action gehoord zeker,
pi_204318475
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
Maar volgens mij is de VS nooit Cuba binnengevallen, da's toch wel een verschilletje. Niet dat ik het beleid van de VS vs Cuba goedkeur want dat is al decennia compleet stupide maar er is wel een verschil
Wat het verschil maakte was dat Rusland haar raketten daar niet wist te plaatsen. Maar er zijn nog veel meer veiligheidsredenen.

Overigens lag bij de Amerikaanse overheids zelfs een plan op tafel om een Amerikaans burgervliegtuig te laten neerhalen als False Flag-operatie.
pi_204318482
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2022 14:56 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wat het verschil maakte was dat Rusland haar raketten daar niet wist te plaatsen. Maar er zijn nog veel meer veiligheidsredenen.

Overigens lag bij de Amerikaanse overheids zelfs een plan op tafel om een Amerikaans burgervliegtuig te laten neerhalen als False Flag-operatie.
Leuk. Open er een topic over. Dan kan het hier weer over Oekrane gaan.
pi_204318486
quote:

[..]

Grappig. Rusland HEEFT een passagiers vliegtuig neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.

Begint er je al een patroon op te vallen?
  zondag 3 april 2022 @ 15:00:48 #106
13309 nostra
ask why
pi_204318512
quote:
Het geeft wel goed weer dat de soevereiniteit van een land in de praktijk niet zo heel binair is als je buurman veel machtiger is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 3 april 2022 @ 15:01:30 #107
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_204318518
RutteGOD gaat Putin slopen.

twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204318534
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig. Rusland HEEFT een passagiers vliegtuig neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.

Het valt me vooral op dat het allemaal n pot nat is. Ik zal verder maar niet beginnen over een bepaalde dag begin 2000's.
pi_204318535
quote:

[..]
Grappig. Rusland HEEFT een passagiersvliegtuigen neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.

Passagiersvliegtuigen neerhalen is gewoon "standard operating procedure" voor de Russen:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Korean_Air-vlucht_007
pi_204318537
quote:

[..]

De Amerikanen hebben ook een oepsie gehad en een burger vliegtuig uit de lucht geschoten. Maar die hebben dat dan ook toegegeven..
  zondag 3 april 2022 @ 15:03:27 #111
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204318541
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 15:01 schreef superniger het volgende:

[ twitter ]
pi_204318548
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:48 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Hopelijk krijgt de dader snel een kogel.
pi_204318552
Nukes of geen nukes, wat is er voor nodig om die Russen middels VN mandaat (want navo kan in principe niet) uit te roeien in Oekrane?

De VN is, hoe langer ze niets doen, een overbodig iets geworden.

Ik bedoel in wat voor een wereld willen we nou eigenlijk leven?
We (of de VN die wel degelijk de mogelijkheid heeft) weigeren in te grijpen bij genocide achtige toestanden.
En als daar een veto op zou komen, dan individuele landen samen desnoods.

Ik begin te twijfelen aan het bestaansrecht van de mensheid, een soort wat dit toestaat heeft geen bestaansrecht wat mij betreft.
pi_204318555
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Dmitri heeft een goudmijn aan vertalingen van Russische telefoongesprekken, aanrader:
https://twitter.com/mdmitri91
Ziek. Ik ben gestopt met (voor)lezen.
pi_204318565
quote:

[ twitter ]
Mh17 die Russen zijn ook zwaar gestraft h mmm not
pi_204318567
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2022 15:02 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het valt me vooral op dat het allemaal n pot nat is. Ik zal verder maar niet beginnen over een bepaalde dag begin 2000's.
Daar is een topic voor in BNW waar je urenlang mag uitweiden daarover.
  zondag 3 april 2022 @ 15:07:12 #117
pi_204318587
quote:

[ twitter ]
Als ie dat net zo slap aan pakt als met MH17...
pi_204318588
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nukes of geen nukes, wat is er voor nodig om die Russen middels VN mandaat (want navo kan in principe niet) uit te roeien in Oekrane?

De VN is, hoe langer ze niets doen, een overbodig iets geworden.

Ik bedoel in wat voor een wereld willen we nou eigenlijk leven?
We (of de VN die wel degelijk de mogelijkheid heeft) weigeren in te grijpen bij genocide achtige toestanden.
En als daar een veto op zou komen, dan individuele landen samen desnoods.

Ik begin te twijfelen aan het bestaansrecht van de mensheid, een soort wat dit toestaat heeft geen bestaansrecht wat mij betreft.
Een leven zonder Putin op aarde lijkt me wel prettig.
Alhoewel.. dan komt een van zijn vriendjes aan de macht die mogelijk nog erger zijn.
  zondag 3 april 2022 @ 15:09:11 #119
pi_204318616
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 15:07 schreef quirina het volgende:

[..]
Een leven zonder Putin op aarde lijkt me wel prettig.
Alhoewel.. dan komt een van zijn vriendjes aan de macht die mogelijk nog erger zijn.
Dan laten we hem zitten maar bombarderen zijn land plat.
pi_204318665
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 15:05 schreef quirina het volgende:

[..]
Mh17 die Russen zijn ook zwaar gestraft h mmm not
Goede vergelijking wel...
  zondag 3 april 2022 @ 15:14:17 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204318666
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:18 schreef capricia het volgende:

[..]
De reden ook dat men het lef moet hebben om de (regerings)kliek van Putin op de lijst van most-wanted te gaan zetten. Kunnen ze voortaan lekker alleen rondver)rijzen in hun eigen staat.

Dat de sancties de burgers raken is omdat de rijke elite er voor kiest om die burgers te raken zodat ze het voelen.
Het is niet zo moeilijk als overheid om impact kosten van basis voorzieningen te bevriezen.

Door gevolgen af te wentelen op de burgerbevolking kan je ook zo mooi spinnen dat ze dat wordt aangedaan door een "onvriendelijke" mogendheden, terwijl ze in hun grote 'mansion-datcha, nog maar een flesje laten aanrukken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204318672
quote:

[ twitter ]
Probleem van deze tijd is dat de politiek dingen roept voor de buhne en verwachtingen scheppen die nooit nagemaakt kunnen worden. Waarom slingeren ze dit soort dingen de wereld in zou je denken?

Breng maar eerst die onderste steen boven rond MH17. Dat wacht nog steeds namelijk.
pi_204318692
quote:

[ twitter ]
Go Rutte.
pi_204318700
Al die sancties komen bijna tien jaar te laat, eerst maken de geitewollensokkendragers Poetin tot de rijkste man ter wereld en nu zijn ze verbaasd dat hij een nietsontziende dictator is.
  zondag 3 april 2022 @ 15:20:12 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204318737
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:45 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Het geeft mij alleen, niet veel goeds, om gemaskerde militairen een erespeld van verdienste te gaan op prikken omdat ze Soeverein een land zijn binnengevallen. De diepte van het morele verval is eindeloos.
pi_204318742
Ik begin een beetje schijt te krijgen over dat Russische soldaten ook ongewild in deze oorlog betrokken zijn geraakt en dat ze maar orders hebben opgevolgd als je de beelden van die lijken op straat ziet liggen.

Meer dan 300 (!) doden in 1 (!) dorp.

Stelletje fucking psychopaten.
  zondag 3 april 2022 @ 15:21:25 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204318764
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:49 schreef polderturk het volgende:
De Nederlandse regering moet zsm de massaslachting in Bucha veroordelen.
Ik ga toch aannemen dat ze dat al heeft gedaan .... of moet er een cordinator worden aangesteld om dat onduidelijk is welke ministerie dat mysterie moet aanpakken ?
  zondag 3 april 2022 @ 15:23:14 #128
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204318795
quote:

[ twitter ]
Onderste steen boven.
Op 't randje en erover.
  zondag 3 april 2022 @ 15:23:24 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204318800
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af hoe je Russische soldaten in Den Haag krijgt straks. Niet eigenlijk. Dit kunnen ze gewoon ongestraft doen.
Niet nodig om toch recht te kunnen spreken.
We'll rememeber.
  zondag 3 april 2022 @ 15:26:29 #130
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204318846
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:23 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Onderste steen boven.
Zoals bij de Toeslagenaffaire.
pi_204318871
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:20 schreef TLC het volgende:
Ik begin een beetje schijt te krijgen over dat Russische soldaten ook ongewild in deze oorlog betrokken zijn geraakt en dat ze maar orders hebben opgevolgd als je de beelden van die lijken op straat ziet liggen.

Maar orders opvolgen is als sinds 1945 geen verdediging meer die standhoud maar berechting is een probleem, ja, zeker van individuele soldaten.
  zondag 3 april 2022 @ 15:29:29 #132
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 15:30:47 #133
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204318909
quote:

[..]
Tja "we" moeten eerst de energie, stikstof, klimaat, gender, gezondheid, Zwarte-Piet en woningcrisis oplossen voordat we kunnen nadenken over die eigen zelfstandigheid... zo heb ik begrepen.

Zelf heb ik overigens geen probleem mee dat China of Inda met zeer kundig/willige mensen fungeren als prima fabrieken zodat werknemers daar ook hun kans krijgen zich op te werken. Ook omdat iedereen moet doen waar die voor kan kiezen en goed in is.
Waar ik wel problemen mee heb dat we onszelf amputeren met verscherpen van regeltjes zodat we zelf het niet meer mogen en kunnen produceren. Denk aan uitholling kennisberoepen en beperken ondernemerschap - vanwege regelgeving - om hier iets rendabel te produceren (ipv drogerend consumeren).

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 03-04-2022 15:33:57 (Thx @DDDDDaaf: Zwarte Piet) ]
  zondag 3 april 2022 @ 15:32:16 #134
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204318934
quote:

Same here, als de oorlog voorbij is ga ik wel treuren om alle onschuldige Russen die gedwongen werden mee te doen en dood zijn maar nu niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 03-04-2022 15:50:53 ]
pi_204318940
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 15:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Niet nodig om toch recht te kunnen spreken.
We'll rememeber.
Denk dat Rusland lekker denkt van hahahahah boeien.
pi_204318965
quote:
Of de beelden van Wit Russische postkantoren die uitpuilen van Russische soldaten die alle oorlogsbuit naar huis sturen :') Elke gewapende Rus die in Oekrane rondhuppelt mag een nekschot :Y
pi_204319013
https://nos.nl/artikel/24(...)zijn-oorlogsmisdaden

en die man in dat filmpje, op straat en je ziet overal lichamen liggen

Hij huilt, scheldt de Russen uit en zegt dan nog sorry tegen de interviewer :{

Die mensen die daar staan hebben een Godsgeluk gehad dat ze nog leven.
  zondag 3 april 2022 @ 15:38:34 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204319019
twitter
pi_204319031
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 15:39:59 #140
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204319048
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:34 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Of de beelden van Wit Russische postkantoren die uitpuilen van Russische soldaten die alle oorlogsbuit naar huis sturen :') Elke gewapende Rus die in Oekrane rondhuppelt mag een nekschot :Y
Kalm aan in -en met je emotie. Je moet niet vervallen tot het gedrag van gespuis dat je verafschuwt.

Voldoende is dat daders en hun leiders voor het gerecht komen, boete doen en de schade betalen die ze hebben aangericht (zover dat in leed uitgedrukt al mogelijk is).
pi_204319065
Alle sancties die nog in de pijpleiding zitten mogen per direct ingevoerd worden. Als wij dan iets van ons luxe leventje moeten inleveren; so be it.
Цой жив
  zondag 3 april 2022 @ 15:44:39 #142
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204319098
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 15:41 schreef Zwoerd het volgende:
Alle sancties die nog in de pijpleiding zitten mogen per direct ingevoerd worden. Als wij dan iets van ons luxe leventje moeten inleveren; so be it.
Overheid vindt het al 40 dagen lastig om dingen van de Russen in beslag te nemen. Ik weet niet hoe snel ze andere dingen nog kunnen invoeren...
pi_204319115
twitter
pi_204319127
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 15:41 schreef Zwoerd het volgende:
That's the spirit!
  zondag 3 april 2022 @ 15:46:59 #145
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204319133
Vind dat we Oekrane ook wel mogen helpen met beeldmateriaal verspreiden in Rusland. Als er bijvoorbeeld de mogelijkheid is om op Russische radio of tv in te breken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_204319147
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:46 schreef nixxx het volgende:
Vind dat we Oekrane ook wel mogen helpen met beeldmateriaal verspreiden in Rusland. Als er bijvoorbeeld de mogelijkheid is om op Russische radio of tv in te breken.
Die Russen draaien het dan weer vast om ; kijk eens wat Oekrainse soldaten met hun bevolking doen die WIJ proberen te beschermen !!!!
pi_204319165
Straks gaan we zelf nog ingrijpen omdat we zo emotioneel hier van worden...
pi_204319182
twitter
pi_204319197
twitter

zondag 3 april 2022 @ 15:54:16 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204319209
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat Rusland lekker denkt van hahahahah boeien.
Dat mag van mij, ook omdat dit niets veranderd aan rechtsgevoel dat sws geen wetboek nodig heeft.
//--//
Ik ken mensen die trots vertellen over hun misdaden maar eoa manier - doordat maar te blijven aanroeren - wel blijven zoeken naar erkenning (die er zonder spijt niet is en nooit zal komen).
Spijt en boete is niet iets dat je kunt dwingen. Echter in mijn denken, is en komt altijd een moment dat iemand bij zinnen komend gaat (terug)kijken wat die een ander heeft geflikt dat die had kunnen voorkomen.

Dan stel ik mij voor dat je maar beter spijt hebben dat je ooit een ijsje hebt gepikt of een ander een leugen (om eigen situationele bestwil) hebt verteld dan dat je welbewust en met dat als doel iemands leven hebt vertrapt of mensen hebt vermoord.
De spoken van de "eenzame nacht" zullen iemand blijven achtervolgen, hoe die persoon ook zijn best doet te doen dat het engelen zijn.

Nu weet ik ook dat psychopaten en narcisten daartoe niet toe in staat willen zijn en recht lullen wat krom is. Daarom moeten die mensen ook - voor ieders bestwil - gesoleerd worden en moeten we af van het voortdurend aanbidden van geslaagde misdadigers die mensen omkopen met hun sprookjesverhalen.
  zondag 3 april 2022 @ 15:57:42 #151
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204319240
Dicht met die gaskraan.
Op 't randje en erover.
  zondag 3 april 2022 @ 15:58:19 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204319243
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat het de schuld van Zelensky is dat de Russen Oekraners vermoorden. Best wel logisch. Sta gewoon toe dat ze je dochters verkrachten, je zoons vermoorden en je land bezetten en dan is er echt niets aan de hand.

Valt best mee te praten, met oom Vlad
volgens Therrie Bedet wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 3 april 2022 @ 15:58:26 #153
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204319244
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:48 schreef TLC het volgende:

[..]
Die Russen draaien het dan weer vast om ; kijk eens wat Oekrainse soldaten met hun bevolking doen die WIJ proberen te beschermen !!!!
Ik zou zeggen geef ze geen enkel excuus om later te zeggen мы не знали ( wir haben ess nicht gewst)
pi_204319270
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Tja. Dit maakt toch elke vorm van onderhandelingen onmogelijk.
zie email 27 oktober
pi_204319277
twitter
pi_204319278
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Overheid vindt het al 40 dagen lastig om dingen van de Russen in beslag te nemen. Ik weet niet hoe snel ze andere dingen nog kunnen invoeren...
Gasboycot is niet zo moeilijk. Gewoon niet meer betalen. Draaien die Russen zelf de kraan wel dicht.
zie email 27 oktober
  zondag 3 april 2022 @ 16:02:52 #157
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204319286
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Gasboycot is niet zo moeilijk. Gewoon niet meer betalen. Draaien die Russen zelf de kraan wel dicht.
En Groningen openzetten?
  zondag 3 april 2022 @ 16:02:58 #158
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 16:06:33 #159
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204319341
Mocht Ukraine na afloop van de oorlog hun eigen Operation Wrath of God organiseren dan mag Anton Shalayev wel hoog op de lijst komen
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 16:08:38 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204319362
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:51 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Bellingcat is al bezig het nodige voetwerk doen om bewijzen te verzamelen.

Ik hoop dat "we" weinig tijd en aandacht gaan besteden aan de Russische repliek dat het allemaal in scne zou zijn gezet met de bekende bladibla omdat toen zij er waren, er geen schoten maar bloemen werden uitgedeeld.
Elke reactie die duidt op ontkenning en een u-bocht is voor mij een bewijs dat het wel zo is.

Ik ben ook wel klaar met het verklarende slachtofferschap vanuit daders die zich ertoe gedwongen voelden om welbewust hun misdaden te kunnen/laten plegen. We zijn sws niet meer in het verre verleden waar militairen zich nog geroepen konden voelden zich te excuseren dat het bevolen was.

In de uiterst miniem kleine kans dat Rusland er niets mee te maken zou hebben, verwacht ik uitsluitend nog hun medewerking, een direct staak het vuren en onmiddellijke terugtrekking zodat onderzoek kan worden gedaan.
pi_204319368
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is eerder waarschijnlijk dat ze dat niet doen. Wel dichtdraaien heeft namelijk ook hele grote consequenties want dat gas moet ergens heen, de bronnen stilleggen zou letterlijk rampzalig kunnen zijn.
pi_204319374
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is eerder waarschijnlijk dat ze dat niet doen. Wel dichtdraaien heeft namelijk ook hele grote consequenties want dat gas moet ergens heen, de bronnen stilleggen zou letterlijk rampzalig kunnen zijn.
Ook prima.
zie email 27 oktober
pi_204319382
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook prima.
Dat dan weer wel :D
pi_204319399
quote:
Als dit het plan was wat ze echt voor ogen hadden dan is het nog lang en lang niet klaar straks.
pi_204319400
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wel dichtdraaien heeft namelijk ook hele grote consequenties want dat gas moet ergens heen, de bronnen stilleggen zou letterlijk rampzalig kunnen zijn.
Voor de Russische installaties en gasbronnen ja, ah gaossie :P
  zondag 3 april 2022 @ 16:11:30 #166
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204319401
Dat lijkt me een beetje overdreven, ik zou eigenlijk teleurgesteld zijn als er niet ergens een dergelijke standaard in een la lag bij het ministerie van defensie of volksgezondheid. Zeker met de Corona pandemie in h begin moet hier ergens over nagedacht zijn. Dit of bij het verbranden van grote hoeveelheden stoffelijke overschotten in gas gestookte centrales.
  zondag 3 april 2022 @ 16:11:59 #167
pi_204319410
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2022 15:30 schreef Vallon het volgende:
Waar ik wel problemen mee heb dat we onszelf amputeren met verscherpen van regeltjes zodat we zelf het niet meer mogen en kunnen produceren. Denk aan uitholling kennisberoepen en beperken ondernemerschap - vanwege regelgeving - om hier iets rendabel te produceren (ipv drogerend consumeren).
Dat is een politiek probleem. We kunnen wel schoon produceren maar dat is duurder en niemand die globalisatie iets in de weg legt. Je kan natuurlijk prima "vuile" producten uit china verbieden of er een hoge belasting op gooien. Maar dat lust de VVD natuurlijk niet, want hun rijke vriendjes moeten winst kunnen blijven maximaliseren.

En de VVD is gewoon rechtstreeks verantwoordelijk voor het woningbeleid van de afgelopen 10 jaar. Het is geen woon crisis, het is gewoon cashen.

Dus die zogenaamde problemen waardoor we wel moeten... is allemaal bullshit. Het is incompetentie en vaak regelrechte belangenverstrengeling/corruptie.

Ik stel dan ook voor dat de rijkste 1% alle problemen gaan oplossen (ja, met hun eigen geld) zodat normale mensen een normaal leven kunnen leiden zonder afhankelijk te zijn van dictators.
pi_204319417
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:11 schreef nixxx het volgende:
Dat lijkt me een beetje overdreven, ik zou eigenlijk teleurgesteld zijn als er niet ergens een dergelijke standaard in een la lag bij het ministerie van defensie of volksgezondheid. Zeker met de Corona pandemie in h begin moet hier ergens over nagedacht zijn. Dit of bij het verbranden van grote hoeveelheden stoffelijke overschotten in gas gestookte centrales.
Natuurlijk is zo'n document aanwezig in Nederland.
  zondag 3 april 2022 @ 16:14:22 #169
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204319437
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
volgens Therrie Bedet wel
Ik zou Baudet & Co, aanraden om zich met Corona besmet maar even af te melden of tenminste hun snavels te gaan houden. Puur de aanwezigheid en elk woord dat zij tracht te gaan nuanceren om Russisch staatsgeweld te rechtvaardigen zou wel's kunnen zorgen dat we voor het eerst in de Kamer een vechtpartij krijgen te zien.
pi_204319439
SPOILER: NSFW
  zondag 3 april 2022 @ 16:15:50 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204319461
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:14 schreef Zipportal het volgende:
SPOILER: NSFW
vreselijk, vuile ratten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204319476
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Zet er een paar journalisten van FTM op en binnen een week weten we tot op de cent nauwkeurig waar hoeveel geld van welke rijke Rus gestald is en welke zuidassers hun cokeverslaving financieren door met de Russen te collaboreren.
  zondag 3 april 2022 @ 16:17:05 #173
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204319479
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:46 schreef nixxx het volgende:
Het ene gedeelte weet het, het andere gedeelte wil het niet weten, en nog ander deel gelooft helemaal niets tenzij het op de staats TV komt.
  zondag 3 april 2022 @ 16:17:14 #174
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204319480
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als dit het plan was wat ze echt voor ogen hadden dan is het nog lang en lang niet klaar straks.
Als de open oorlog afgerond is dan is het tijd voor een geheime oorlog. Het kan makkelijk aangezien Ukrainers vloeiend Russisch spreken en familie hebben in Rusland.

Uitzoeken waar die Russische soldaten (die opscheppen dat ze burgers hebben doodgeschoten) naartoe gebeld hebben, wat is het adres, leeft die soldaat nog? Zoja, zet hem op de todo list van mensen die je ergens de komende 20 jaar dood wilt maken.
  zondag 3 april 2022 @ 16:18:59 #175
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204319500
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Natuurlijk is zo'n document aanwezig in Nederland.
Denk dat jij het wel begreep, maar in het geval dat het voor anderen niet duidelijk was. Het bestaan van zo’n standaard is nog geen bewijs voor misdaden. En Anton Shalayev is waarschijnlijk een onschuldig civiele ingenieur ofzo.
pi_204319546
Voor degenen die nu al shocked zijn door de oorlogsmisdaden heb ik nog wat tips om te laten zien dat dit pas het piepkleine begin is waar de mens in oorlog toe in staat is, Hell on Earth, Hell in the Pacific en Einsatzgruppen, Les Commandos de la Mort.
pi_204319555
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef nixxx het volgende:

[..]
Denk dat jij het wel begreep, maar in het geval dat het voor anderen niet duidelijk was. Het bestaan van zo’n standaard is nog geen bewijs voor misdaden. En Anton Shalayev is waarschijnlijk een onschuldig civiele ingenieur ofzo.
Die standaard is specifiek bedoeld voor oorlogsomstandigheden en een significant deel ervan lijkt geweid te zijn aan het uitwissen van bewijs. Is wel een iets ander scenario dan hoe je om moet gaan met een groot overschot aan doden.
  zondag 3 april 2022 @ 16:23:34 #178
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204319568
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:22 schreef UitStraling het volgende:
Voor degenen die nu al shocked zijn door de oorlogsmisdaden heb ik nog wat tips om te laten zien dat dit pas het piepkleine begin is waar de mens in oorlog toe in staat is, Hell on Earth, Hell in the Pacific en Einsatzgruppen, Les Commandos de la Mort.
Ik weet niet wat je bedoelt, zijn dat wikipedia artikels?
pi_204319575
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:23 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je bedoelt, zijn dat wikipedia artikels?
Documentaires.
pi_204319579
quote:
18s.gif Op zondag 3 april 2022 16:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik zou Baudet & Co, aanraden om zich met Corona besmet maar even af te melden of tenminste hun snavels te gaan houden. Puur de aanwezigheid en elk woord dat zij tracht te gaan nuanceren om Russisch staatsgeweld te rechtvaardigen zou wel's kunnen zorgen dat we voor het eerst in de Kamer een vechtpartij krijgen te zien.
De FVD dient gewoon verboden te worden, welk zichzelf respecterend land laat in vredesnaam collaborateurs deel uit maken van hun regering?
pi_204319584
quote:
Dit soort Tweede Wereldoorlog perikelen zijn dus weer terug in Europa.
pi_204319589
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:24 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De FVD dient gewoon verboden te worden, welk zichzelf respecterend land laat in vredesnaam collaborateurs deel uit maken van hun regering?
FVD zit in de oppositie, niet in de regering.
  zondag 3 april 2022 @ 16:25:53 #183
6484 ExTec
pi_204319602
quote:
13s.gif Op zondag 3 april 2022 16:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die standaard is specifiek bedoeld voor oorlogsomstandigheden en een significant deel ervan lijkt geweid te zijn aan het uitwissen van bewijs. Is wel een iets ander scenario dan hoe je om moet gaan met een groot overschot aan doden.
Massagraven kunnen ook nuttig zijn om je eigen soldaten te begraven, in geval dat je ze niet kan repatriren. Dus helaas zeggen dit soort instructies niet zo veel.
  zondag 3 april 2022 @ 16:26:34 #184
6484 ExTec
pi_204319609
quote:

[..]
De FVD dient gewoon verboden te worden, welk zichzelf respecterend land laat in vredesnaam collaborateurs deel uit maken van hun regering parlement?
pi_204319619
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit soort Tweede Wereldoorlog perikelen zijn dus weer terug in Europa.
En dat notabene door een land dat beweert dat het zo onder de nazi's geleden heeft. Blijkbaar valt dat lijden wel mee aangezien genocide en het stelselmatig en op grote schaal plegen van oorlogsmisdaden standaard onderdeel van je eigen modus operandi vormen.
pi_204319630
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Massagraven kunnen ook nuttig zijn om je eigen soldaten te begraven, in geval dat je ze niet kan repatriren. Dus helaas zeggen dit soort instructies niet zo veel.
Gezien hun verleden vind ik persoonlijk niet echt dat de Russen hierin het voordeel van de twijfel verdienen.
pi_204319648
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]
FVD zit in de oppositie, niet in de regering.
Je hebt gelijk, desondanks mag die partij wat mij betreft per direct verboden worden.
pi_204319654
In principe moet je er naar streven om zo snel mogelijk geen enkele band meer met Rusland te hebben. Zo snel mogelijk van dat gas af en de ambassade sluiten. Complete handel stilleggen.

Partijen die sympathiseren met Rusland verbieden.
  zondag 3 april 2022 @ 16:32:25 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204319660
quote:
Ik zal het even aan die 300 burgers mededelen dat ze eigenlijk maar geluk hebben gehad want het had nog erger gekunt!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 3 april 2022 @ 16:33:53 #190
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204319675
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat is een politiek probleem. We kunnen wel schoon produceren maar dat is duurder en niemand die globalisatie iets in de weg legt. Je kan natuurlijk prima "vuile" producten uit china verbieden of er een hoge belasting op gooien. Maar dat lust de VVD natuurlijk niet, want hun rijke vriendjes moeten winst kunnen blijven maximaliseren.

En de VVD is gewoon rechtstreeks verantwoordelijk voor het woningbeleid van de afgelopen 10 jaar. Het is geen woon crisis, het is gewoon cashen.

Dus die zogenaamde problemen waardoor we wel moeten... is allemaal bullshit. Het is incompetentie en vaak regelrechte belangenverstrengeling/corruptie.

Ik stel dan ook voor dat de rijkste 1% alle problemen gaan oplossen (ja, met hun eigen geld) zodat normale mensen een normaal leven kunnen leiden zonder afhankelijk te zijn van dictators.
Het is voor mij allereerst een ethisch probleem. We moeten vooral af om te denken in (aflaat)procenten omdat welgestelden daar geen echte waarde aan ontlenen. Iemand met 1M heeft financieel doorgaans minder last van 12% inflatie dan iemand die nog niet eens 1000 heeft en dan moet kiezen of het een pasta of aardappeldag wordt.

Ik zou meer pleiten, ik ga als ondernemer nog's marxist worden, dat mensen worden afgerekend in wat zij hebben en dan kunnen bijdragen aan de gemeenschap.

Het nut dat iemand meer dan zeg 10-20Miljoen aan bezit heeft (vergaard) zie ik sws niet en doorgaans alleen maar mogelijk bleek omdat die persoon zich dat heeft weten of te laten toe-eigenen.
Nu zijn er weer niet zoveel mensen die dat bezit hebben maar ook in minder rijke echelons, lijkt mij aftoppen van vermogen en extreme inkomens van meer dan 20x t.o.v. het lokaal geldende bestaansminimum; een goed plan. een rijk iemand kan dan nog steeds in een villa van 5M wonen en 500K verdienen, waar de "sloeber" het leefbaar moet doen met een flatje van 250K en een inkomen van 25K

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 03-04-2022 16:43:25 ]
pi_204319715
quote:

[..]
De FvD maakt geen deel uit van de regering.
  zondag 3 april 2022 @ 16:38:33 #192
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204319727
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, desondanks mag die partij wat mij betreft per direct verboden worden.
Vind je dat niet ondemocratisch? Zou DENK ook verboden moeten worden? Of D66?
Twitch.tv/bensel15
  zondag 3 april 2022 @ 16:39:10 #193
6484 ExTec
pi_204319733
quote:
15s.gif Op zondag 3 april 2022 16:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Gezien hun verleden vind ik persoonlijk niet echt dat de Russen hierin het voordeel van de twijfel verdienen.
Zeker weten niet, maar het gaat wat ver om degene die de instructie heeft gemaakt, daarom maar per definitie schuldig te vinden aan oorlogsmisdaden.
  zondag 3 april 2022 @ 16:39:14 #194
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204319735
Wat daar in Buchra voorgevallen is kan toch alleen maar het werk zijn van speciale eenheden? Het lijkt me sterk dat 'gewone' soldaten tot zoiets in staat zijn maar wellicht overschat ik het beetje empathie dat je van een gewone Russische soldaat zou kunnen verwachten.
Op 't randje en erover.
pi_204319740
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:38 schreef Bensel het volgende:

[..]
Waarom dan?
Цой жив
  zondag 3 april 2022 @ 16:40:59 #196
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204319757
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 16:39 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Waarom dan?
Denk heeft ook banden met Erdogan, ook een despoot, de leden in de 2e kamer hebben zelfs dubbele paspoorten. Als je de FVD wil verbieden op deze grond, moet je Denk ook verbieden. En D66 luistert enkel naar de EU, ook geen lieverdje.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 3 april 2022 @ 16:41:46 #197
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204319795
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
En dat notabene door een land dat beweert dat het zo onder de nazi's geleden heeft. Blijkbaar valt dat lijden wel mee aangezien genocide en het stelselmatig en op grote schaal plegen van oorlogsmisdaden standaard onderdeel van je eigen modus operandi vormen.
Laten we ook proberen geen parallellen te trekken met eveneens verschrikkelijke verledens omdat deze misdaden dan al snel een predicaat krijgen dat het wel meevalt. Dat vergelijken, zijn sws drogredenen, geeft tweedelers veel te veel een kans om dan daarin af te gaan leiden.

We moeten de misdaden in het licht en wetenschap zien van nu. Elke volwassene kan en mag zich NIET wegduiken achter een bevel dat het moest of uit gevoel van machteloze onwetendheid.
De moderne mens gequipeerd met technologie kan zich niet verschuilen achter ik kon of wist het niet.
  zondag 3 april 2022 @ 16:42:04 #198
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204319808
quote:
13s.gif Op zondag 3 april 2022 16:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Een massagraf zoals dit is juist heel goed bewijs. Vrij makkelijk te vinden etc. Doodsoorzaak is vaak nog vast te stellen. Zou je alle lijken kunnen verbranden, dan heb je het bewijs veel beter vernietigd.
  zondag 3 april 2022 @ 16:42:41 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204319827
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Voor een partij die de rechten van mensen vertrapt, is in een democratisch bestel geen plaats.
pi_204319914
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:49 schreef Discombobulate het volgende:
Straks gaan we zelf nog ingrijpen omdat we zo emotioneel hier van worden...
Suggereer je nu dat we hier niet emotioneel van zouden moeten worden? Omdat dat misschien tot ingrijpen zou kunnen leiden?
Moeten we onze harten verharden en de andere kant op kijken?

In wat voor wereld wil je dan leven?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 3 april 2022 @ 16:52:02 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204319997
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:40 schreef Bensel het volgende:

[..]
Denk heeft ook banden met Erdogan, ook een despoot, de leden in de 2e kamer hebben zelfs dubbele paspoorten. Als je de FVD wil verbieden op deze grond, moet je Denk ook verbieden. En D66 luistert enkel naar de EU, ook geen lieverdje.
Je kan een partij verbieden wanneer zij rechten en rechtstaat van mensen ter meerdere glorie van hun eigen (voort)bestaan, van geen belang vinden.
Iemand en een gedrocht dat dan etniciteit neemt als maatstaf, kan je dan wmb gelijk verbieden. Dat iemand 's een keer wat verkeerd roept, kan en mag die dan gaan uitleggen; en bij het volhouden daarvan uit de Kamer worden gezet. Er is wmb geen plaats voor mensen die de rechtstaat willen aanvallen en ondermijnen.

Dat iemand banden, familie heeft of ergens geboren is en/of een religie aanbidt e.d., maakt mij geen drol uit en zijn vooral populistische drogredenen om mensen als persoon te kunnen miskennen.
pi_204320025
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2022 16:46 schreef OllieA het volgende:

[..]
Suggereer je nu dat we hier niet emotioneel van zouden moeten worden? Omdat dat misschien tot ingrijpen zou kunnen leiden?

Als emotioneel gedrag uiteindelijk leidt tot nog meer doden en ellende, is een wat koelere blik misschien het meest humanitair.
pi_204320046
quote:

[..]
Er is niets ondemocratisch aan het verbieden van een partij die door het Kremlin gefinancierd wordt om de Nederlandse democratie te ondermijnen. Denk verkeert daarbij ook echt wel op het randje aangezien die partij als verlengstuk van de AKP fungeert.

Buitenlandse inmenging in en financiering van Nederlandse partijen mag wat mij betreft per direct verboden worden.
pi_204320070
twitter
pi_204320072
quote:

[..]
Net zo ‘ondemocratisch' als het verbieden van de NSB destijds.
pi_204320089
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2022 16:42 schreef Vallon het volgende:
Voor een partij die de rechten van mensen vertrapt, is in een democratisch bestel geen plaats.
Wanneer je bijvoorbeeld 80 mensen opblaast en dat vervolgens verzwijgt, (islamitisch-)terroristische organisaties steunt die ook in Europa mensen opblazen of Zuidasdeals met Russische oligarchen in stand houd wanneer Rusland een land binnenvalt? Ik denk dat er met jouw bepaling hl snel hl veel zetels vrijkomen. Op zich zie ik er wel wat in, een kamer met niet meer dan SP, FvD, PVV, PvdD, JA21, en die paar randpartijtjes.
pi_204320120
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 17:02:47 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204320133
twitter

pi_204320158
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Niet verrassend; het overgrote merendeel van de Russische diaspora is pro Poetin.
pi_204320170
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2022 16:59 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wanneer je bijvoorbeeld 80 mensen opblaast en dat vervolgens verzwijgt, (islamitisch-)terroristische organisaties steunt die ook in Europa mensen opblazen of Zuidasdeals met Russische oligarchen in stand houd wanneer Rusland een land binnenvalt? Ik denk dat er met jouw bepaling hl snel hl veel zetels vrijkomen. Op zich zie ik er wel wat in, een kamer met niet meer dan SP, FvD, PVV, PvdD, JA21, en die paar randpartijtjes.
Er wordt niet gekeken naar daden maar naar woorden.
Als je mooi kunt lullen kan je van alles uitvreten en mensen slikken het gewoon.
pi_204320176
quote:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Ik kan van deze demo geen enkel bewijs vinden in de duitse pers, mischien dat ik verkeerd zoek of zo.

De lokale Berliner Zeitung rept er met geen woord van iig en ook FAZ heeft niets, ook niks bij Bild. Lijkt mij toch wel nieuws in Duitsland?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2022 17:11:08 ]
  zondag 3 april 2022 @ 17:08:18 #212
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204320192
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:05 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Niet verrassend; het overgrote merendeel van de Russische diaspora is pro Poetin.
Deporteer maar terug naar Rusland dan. Veel plezier daar!
pi_204320233
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:08 schreef nixxx het volgende:

[..]
Deporteer maar terug naar Rusland dan. Veel plezier daar!
Het lijkt me sowieso voor ieder land veiliger om geen Russischtalige minderheid te hebben.
  zondag 3 april 2022 @ 17:14:14 #214
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_204320251
twitter

Er komen nieuwe sancties aan volgens Charles Michel. Maar ik vraag mij af of het veel verder gaat dan de lijst met personen die op de sanctielijst staan uitbreiden.
pi_204320295
quote:

[..]

Jup, ik ben tegen ingrijpen. En we moeten inderdaad ook niet vanuit emotie handelen.

Maar dat betekend niet dat we de andere kant op moeten kijken.

Zie ook: https://www.trouw.nl/opin(...)iedom-zijn~bf82e2b2/
  zondag 3 april 2022 @ 17:19:56 #216
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204320301
Dit soort oorlogsmisdaden maken het ook voor het westen moeilijker om Poetin nog een uitweg te bieden. Iedereen weet dat vrede met Poetin geen vrede is. Ook Oekrane weet dat vrede op lange termijn alleen kan als er in het Kremlin een grote verandering plaatsvind. Het wordt alleen maar meer en meer de overwinning of de dood voor Poetin.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_204320303
En dit was dus te voorkomen met een no-fly-zone. Maar we hebben het weer laten gebeuren.
  zondag 3 april 2022 @ 17:21:11 #218
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204320310
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:19 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jup, ik ben tegen ingrijpen. En we moeten inderdaad ook niet vanuit emotie handelen.

Maar dat betekend niet dat we de andere kant op moeten kijken.

Zie ook: https://www.trouw.nl/opin(...)iedom-zijn~bf82e2b2/
Beetje makkelijk, want dan ga je er vanuit dat Poetin op een gegeven moment z'n viool aan de wilgen hangt. Niets wijst die richting uit, integendeel.
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 17:22:46 #219
8781 crew  Frutsel
pi_204320324
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:39 schreef PzKpfw het volgende:
Wat daar in Buchra voorgevallen is kan toch alleen maar het werk zijn van speciale eenheden? Het lijkt me sterk dat 'gewone' soldaten tot zoiets in staat zijn maar wellicht overschat ik het beetje empathie dat je van een gewone Russische soldaat zou kunnen verwachten.
Of van beide. Denk dat Jan Soldaat tot alles in staat is als je om je heen gruweldadem en propaganda ziet.

Daarnaast : het zijn Russen...
  zondag 3 april 2022 @ 17:22:58 #220
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204320327
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
En dit was dus te voorkomen met een no-fly-zone. Maar we hebben het weer laten gebeuren.
Eh hoe precies?
Op 't randje en erover.
  zondag 3 april 2022 @ 17:23:16 #221
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204320331
quote:
Ja? :?
pi_204320338
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:22 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Eh hoe precies?
Door veel eerder in te grijpen, he.
  zondag 3 april 2022 @ 17:23:40 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_204320339
quote:
Ik snap niet zo goed hoe dan. Zijn de burgers vastgebonden, verkracht en gexecuteerd door vliegtuigen? Rusland heeft geen air superiority en weinig precisiebommen. De meeste misdaden worden door artillerie en infanteristen begaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204320346
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:23 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik snap niet zo goed hoe dan. Zijn de burgers vastgebonden, verkracht en gexecuteerd door vliegtuigen? Rusland heeft geen air superiority en weinig precisiebommen. De meeste misdaden worden door artillerie en infanteristen begaan.
Die zouden daar allang niet meer gezeten hebben als we een maand geleden een no-fly-zone hadden ingevoerd.
  zondag 3 april 2022 @ 17:25:13 #225
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204320353
quote:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Dat kan toch bijna niet waar zijn?
Op 't randje en erover.
  zondag 3 april 2022 @ 17:25:51 #226
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204320360
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:14 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Er komen nieuwe sancties aan volgens Charles Michel. Maar ik vraag mij af of het veel verder gaat dan de lijst met personen die op de sanctielijst staan uitbreiden.
Helemaal van het gas af kan nog. Nog meer uit Swift knikkeren. Meer Russen uitzetten. Offensieve cyber aanvallen voor het geval dat nog niet gebeurd. Stoken in andere grensgebieden van Rusland.
pi_204320366
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:25 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat kan toch bijna niet waar zijn?
Hoezo niet? In de Tweede Wereldoorlog had je toch ook in tal van geallieerde landen allerlei pro-Nazi groepjes?
  zondag 3 april 2022 @ 17:29:33 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204320391
quote:

[..]
Wat heeft dit te maken met onze rechtstaat en laat staan, de beginselen daarvan ?
Ik ga verder niet in op je poging tot afleiding.

Mijn part aanbidt iemand, een dictator omdat die het lekker vindt om anderen in de kont te (ver)neuken. Zolang die persoon zich maar onthoudt van acties en uitlatingen die mensen wegzet als onmensen, gaat die achter zijn voordeur maar zijn goddelijk boreale gang.

Ik mij ook niet herinneren dat die andere door jou genoemde partijen onze rechtstaat zouden, laat staan willen, ondermijnen door de legitimiteit daarvan in twijfel te trekken. Niet het basale fatsoen hebben om de smeekbede van een democratisch land aan te horen, is voor mij niets anders dan steun geven aan mogendhden die daarmee onze staat en rechtsbeginselen keihard ondermijnen.
pi_204320399
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:22 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Eh hoe precies?
Ja inderdaad. Als er geen vliegtuigen vliegen, dan gebeuren dit soort dingen niet op de grond ?
pi_204320407
quote:
13s.gif Op zondag 3 april 2022 17:29 schreef Vallon het volgende:
Wat heeft dit te maken met onze rechtstaat en laat staan, de beginselen daarvan ?
Weet ik veel, ik ga op jouw offtopic geratel m.b.t. het verbieden van Nederlandse partijen in.
pi_204320408
RUN RUSSIANS RUUUUUN !!!

twitter
pi_204320418
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:11 schreef nixxx het volgende:
Adem maar door.
Het zou mij verbazen als er beleid is, een plan, een standaard is. Laat staan een visie.
# korte termijn denken.
pi_204320421
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 17:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Offensieve cyber aanvallen voor het geval dat nog niet gebeurd.
En wat dan als ze dat terug gaan doen ? Dan kan je art 5 niet meer gebruiken want dan ben je zelf begonnen
pi_204320435
The battle for Kiev, Chernihiv and Sumy is over. The battle for Ukraine is about to begin.
  zondag 3 april 2022 @ 17:35:50 #235
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204320457
quote:

[..]
Wat doen de FVD en PVV in dat rijtje? Als je eerdergenoemde criteria aanhoudt vervallen die ook meteen. De PVV wil immers hele bevolkingsgroepen criminaliseren en nog net niet deporteren. :D
pi_204320466
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 17:21 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Beetje makkelijk, want dan ga je er vanuit dat Poetin op een gegeven moment z'n viool aan de wilgen hangt. Niets wijst die richting uit, integendeel.
Hij weet heel goed wat de rode lijnen zijn. Oekrane is dat niet voor ons. Poetin gaat never nooit Polen of de Baltische staten binnenvallen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 april 2022 @ 17:37:20 #237
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_204320471
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 17:22 schreef Frutsel het volgende:
Daarnaast : het zijn Russen...
Dat is wel een beetje opmerkelijk argument natuurlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 3 april 2022 @ 17:38:14 #238
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204320482
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hij weet heel goed wat de rode lijnen zijn. Oekrane is dat niet voor ons. Poetin gaat never nooit Polen of de Baltische staten binnenvallen.
Nou ja, ik mag hopen dat naarmate er meer beelden vrij komen van dergelijke oorlogsmisdaden de maat toch een keer vol is.
  zondag 3 april 2022 @ 17:39:00 #239
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204320490
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat is wel een beetje opmerkelijk argument natuurlijk.
Russen hebben wel vaker op weerzinwekkende wijze huisgehouden in andere landen. Kadyrov zou daar al over kunnen mee praten meen ik.
  zondag 3 april 2022 @ 17:39:20 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204320497
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 17:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit soort oorlogsmisdaden maken het ook voor het westen moeilijker om Poetin nog een uitweg te bieden. Iedereen weet dat vrede met Poetin geen vrede is. Ook Oekrane weet dat vrede op lange termijn alleen kan als er in het Kremlin een grote verandering plaatsvind. Het wordt alleen maar meer en meer de overwinning of de dood voor Poetin.
Yep en dat - die uitweg - moeten we dan ook niet meer willen (bieden).
Een paar weken (zelfs dagen) terug was meer mogelijk en Putin als 4D schaakmeester zal ook wel voorzien hebben dat hoe langer hij zijn stukken op het bord stuk gooit, hoe sneller zijn (bewegings)wereld een einde oefening is.
Sws was en is de kans al verkeken dat hij nog zou worden ontvangen als "groot" staatsman die, zich vergalopperend, van zijn paard is gevallen.

Met deze Bucha actie kan ik mij zelf voorstellen dat bv China en in haar kielzog India even pas op de plaats maakt voor hun gereserveerde liefkozingen om niet te worden meegetrokken in de (s)poel van ellende.
Ik ga ook benieuwd zijn naar, voor wat het waard is, welke leden in de VN - mijn part doen alsof zij - de afslachting zullen veroordelen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 april 2022 @ 17:39:34 #241
284411 crew  heywoodu
pi_204320499
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Russen hebben wel vaker op weerzinwekkende wijze huisgehouden in andere landen. Kadyrov zou daar al over kunnen mee praten meen ik.
Tuurlijk, maar is het doorgaans niet de bedoeling om juist net hele bevolkingsgroepen over n kam te scheren? Dit klinkt een beetje als "het zijn Russen, natuurlijk schieten ze iedereen door hun kop." Maak er "Dit zijn Marokkanen, natuurlijk jatten die alles leeg" van en je hebt de poppen aan het dansen (terecht).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_204320531
Het resultaat van jarenlang hersenspoelen.
twitter
pi_204320562
quote:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Ik zie Russische vlaggen, Russische vlaggen met wapen. Een Duitse vlag. Een communistische vlag. Een vlag van de DDR. Ik zie Kazachtstaanse vlaggen (blauw met een gele zon en vogel).

Maar ik zie ook een vlag, met drie banen, zwart, geel, wit en een zwarte adelaar er op. Weet iemand waar die van is?
pi_204320565
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 17:42 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
En nu worden ze anaal vernederd door deze Oekrainiers die ze haten.
pi_204320589
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik zie Russische vlaggen, Russische vlaggen met wapen. Een Duitse vlag. Een communistische vlag. Een vlag van de DDR. Ik zie Kazachtstaanse vlaggen (blauw met een gele zon en vogel).

Maar ik zie ook een vlag, met drie banen, zwart, geel, wit en een zwarte adelaar er op. Weet iemand waar die van is?
Russische keizerrijk.
  zondag 3 april 2022 @ 17:47:40 #246
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204320629
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 17:32 schreef AnneX het volgende:

[..]
Adem maar door.
Het zou mij verbazen als er beleid is, een plan, een standaard is. Laat staan een visie.
# korte termijn denken.
Al is het maar iets overgebleven uit de koude oorlog, voor na kernaanvallen of aanvallen met chemische wapens. Het is er vrij zeker.
  zondag 3 april 2022 @ 17:48:54 #247
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204320651
o.a.
Makro
Bayer: pillen
Knauf: bouwmeuk
Total: tanken
Henkel: wassen
Ritter-Sport: chocolade

Zijn nog steeds actief in USSR.
Laat ze maar de tering krijgen.

quote:
Meinung: Deutsche Unternehmen in Russland - Kollaborateure des Krieges?
https://p.dw.com/p/49Fkf
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204320676
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:45 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Russische keizerrijk.
Ah, ik dacht dat ze een adelaar met de (hedendaagse) Russische vlag hadden.

Maar inderdaad, deze dus.
pi_204320680
quote:
6s.gif Op zondag 3 april 2022 17:33 schreef TheJanitor het volgende:
The battle for Kiev, Chernihiv and Sumy is over. The battle for Ukraine is about to begin.
You shall not pass.
pi_204320689
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 17:48 schreef Hyperdude het volgende:
o.a.
Makro

[..]
Pepsico en Danone ook.
  zondag 3 april 2022 @ 17:52:21 #251
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204320706
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Pepsico en Danone ook.
Fuck die ook.
Pepsi is trouwens ook Lay's chips.

Bij dat artikel uit mijn linkje gaat het over Duitse en Franse bedrijven.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 april 2022 @ 17:53:16 #252
284411 crew  heywoodu
pi_204320719
quote:
[ twitter ]
Huh, geen piemels? South Park liegt.
  zondag 3 april 2022 @ 17:54:36 #253
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204320730
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Fuck, je zou die maar moeten natekenen… al die kleine priegeltjes…
  zondag 3 april 2022 @ 17:55:22 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204320738
quote:
o.a.
Makro

[..]
Daar tref je alleen de gewone Rus mee en als Putin die bedrijven eruit wil trappen mag hij dat helemaal zelf doen.
Men moet Putin en Co geen reden geven dat zij als regime het Westen de schuld kunnen geven dat Russen - ook mensen met huis, gezin en haard - daar geen dingen meer kunnen (ver)krijgen, (ver)kopen of werken.
Sws is (was er d8 ik) er al geen sprake van import of export.
Bedrijfsvoering in Rusland bestaat vooral uit franchise.
pi_204320739
quote:
[ twitter ]
Tot zo ver de mythe van de jongere generatie Russen die anders is als hun boomer (over)grootouders...
pi_204320740
quote:
o.a.
Makro

[..]
https://www.dontfundwar.com/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204320741
twitter

Ik merk bij mezelf dat ik het steeds slechter trek.
Tijd voor een speciale militaire NAVO-operatie in Oekrane.
zie email 27 oktober
pi_204320750
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Yep. Er zijn mensen die de terugkeer van de Tsaar wel zien zitten.
  zondag 3 april 2022 @ 17:57:15 #259
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204320765
quote:
o.a.
Makro

[..]
Vele flagshipstores van (grote) kledingmerken zijn ook nog gewoon open. En nu?
pi_204320785
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 17:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Fuck die ook.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)uit-rusland-a4105731

''Zo zouden Pepsico en Danone afzien van dramatische maatregelen omdat ze Russische burgers van eten en drinken voorzien''
pi_204320815
quote:
18s.gif Op zondag 3 april 2022 17:55 schreef Vallon het volgende:
Daar tref je alleen de gewone Rus mee en als Putin die bedrijven eruit wil trappen mag hij dat helemaal zelf doen.
Dat soort bedrijven betalen ook belastingen en houden mensen aan het werk.

Een boycot van hen schaadt Ruslands economie (waardoor oorlog voeren moeilijker wordt) en zonder westerse merken en leefstijl wordt het leven voor Russen ook minder kleurrijk.
pi_204320816
quote:
13s.gif Op zondag 3 april 2022 17:29 schreef Vallon het volgende:

[..]
Terugkerend fenomeen.
pi_204320842
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2022 17:57 schreef Divje het volgende:

[..]
Vele flagshipstores van (grote) kledingmerken zijn ook nog gewoon open. En nu?
Fake news. :{w Echte Russen zouden nooit in nichterige, westerse nazikleding rondlopen. Echte, patriottische Russen lopen in lompen en vodden.

quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''Zo zouden Pepsico en Danone afzien van dramatische maatregelen omdat ze Russische burgers van eten en drinken voorzien''
Russen kunnen gewoon berkenborsjtsj eten ipv dat westerse nazivoer.
  zondag 3 april 2022 @ 18:04:45 #264
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204320853
tldr: Taiwan gaat vol inzetten op militaire drones gebruiken maar ze hebben een enorme achterstand op China die drones al volledig heeft verweven in hun manier van oorlog voeren.

Als Taiwan nou gewoon een (geheime) samenwerking met Israel (nr1 op het gebied van militaire drones) aangaat kunnen ze decennia aan tijd besparen :7

https://www.reddit.com/r/(...)ilitary_drone_fleet/
https://www.scmp.com/news(...)fter-drawing-lessons
===================================================================
Taiwan looks to develop military drone fleet after drawing on lessons from Ukraine’s war with Russia
===================================================================
  zondag 3 april 2022 @ 18:04:48 #265
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204320855
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Fake news. :{w Echte Russen zouden nooit in nichterige, westerse nazikleding rondlopen. Echte patriottische Russen lopen in lompen en vodden.
[..]
Kan jij niet gewoon opbokken met je infantiele posts?
  zondag 3 april 2022 @ 18:05:23 #266
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204320863
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Fake news. :{w Echte Russen zouden nooit in nichterige, westerse nazikleding rondlopen. Echte patriottische Russen lopen in lompen en vodden.
[..]
Noord Korea, nu gidsland va nRusland
Twitch.tv/bensel15
pi_204320866
quote:
17s.gif Op zondag 3 april 2022 18:04 schreef Divje het volgende:

[..]
Kan jij niet gewoon opbokken met je infantiele posts?
Huilen!
  zondag 3 april 2022 @ 18:05:53 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204320875
quote:

[..]

Dat is wmb ook een heel gezonde instelling dat je het land niet humanitair gaat treffen.

In de emotie lonkt de te simpele vergelding door datgene te doen dat juist koren op de molen is voor het regime.

Niets mooier voor een autocratie te kunnen zeggen dat ze 'mochten' blijven maar ervoor kozen om het land te ontvrienden. In Rusland worden berichten waar bedrijven en organisaties (denk aan deelname sport & cultuur) aankondigen te vertrekken dan ook breed uitgemeten als Westers geweld. Helaas werkt dit averechts op het gemoed.
  zondag 3 april 2022 @ 18:07:16 #269
13309 nostra
ask why
pi_204320890
Mooie longread over Abramovich en Putin.

https://www.ft.com/content/d80a42c1-bd1f-48e1-8dcf-f01ebdb304fb
Friedman on Donahue
  zondag 3 april 2022 @ 18:07:31 #270
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204320891
maarre.. nog nieuws uit oekraine?
Twitch.tv/bensel15
  zondag 3 april 2022 @ 18:08:42 #271
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204320910
quote:
18s.gif Op zondag 3 april 2022 17:55 schreef Vallon het volgende:

[..]
Men moet Putin en Co geen reden geven dat zij als regime het Westen de schuld kunnen geven dat Russen - ook mensen met huis, gezin en haard - daar geen dingen meer kunnen (ver)krijgen, (ver)kopen of werken.
Sws is (was er d8 ik) er al geen sprake van import of export.
Bedrijfsvoering in Rusland bestaat vooral uit franchise.
Kan best.
Maar ik koop er niet meer.

Completere lijst:
https://som.yale.edu/stor(...)n-russia-some-remain
  zondag 3 april 2022 @ 18:08:56 #272
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204320914
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 18:07 schreef nostra het volgende:
Mooie longread over Abramovich en Putin.

https://www.ft.com/content/d80a42c1-bd1f-48e1-8dcf-f01ebdb304fb
Paywall..
  zondag 3 april 2022 @ 18:11:32 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204320941
Ook "Peter" is even terug op aarde gezet:

quote:
Peter ging naar Oekrane om tegen Russen te vechten, maar loste geen schot

Peter* uit Oss ging halverwege maart naar Oekrane om zich aan te sluiten bij het vreemdelingenlegioen. Hij wilde er tegen de Russen vechten. Sinds maandag is hij weer thuis, na een paar patrouilles. Hij heeft naar eigen zeggen geen schot gelost. “Je moest een contract tekenen voor een jaar. Dat ging me veel te ver. Ik ben geen schietschijf.”

Nog bijkomend van zijn avontuur, zit Peter op de leren bank in zijn woonkamer in Oss. Elf dagen was hij van huis, zeven daarvan bracht hij door in Oekrane. Een aantal keer liep hij in militaire outfit patrouille, maar zelf loste Peter geen schot. Toch is hij blij dat hij is gegaan.

Op tv zag Peter namelijk het menselijk drama achter de Russische inval. Het voelde zo onrechtvaardig dat hij erheen wilde om te vechten. Ook als het Peters leven zou kosten en hij zijn 17-jarige zoon achter zou laten. Op 17 maart was het zover, toen een busje met meerdere Nederlanders hem ophaalde met Oekrane als bestemming.

“Hoe verder we Polen in naar het oosten reden, hoe leger de snelweg werd. Voor de grens stonden lange rijen vrachtwagens met hulpgoederen. Het was een heel gedoe Oekrane binnen te komen. We hadden contact met een kolonel, maar dat was heel wazig.”

Middenin de nacht werden Peter en een andere Nederlander in de buurt van de grens opgepikt om naar hun verzamelplek te gaan. “Loop dit bos maar in. Dan kom je vanzelf bij de basis, zei de chauffeur. We sliepen op stretchers in donkergroene tenten. Waarschijnlijk omdat andere plekken waar buitenlanders zich meldden door de Russen waren gebombardeerd.”

De volgende dag kreeg Peter spullen van het leger. "Dan sta je daar opeens met een AK47, 4 doosjes met 200 kogels en een helm. Ik heb zelf weleens op een schietbaan gestaan, maar er waren er ook bij die nog nooit een wapen vast hadden gehad. We kregen geen schiettraining. Dat was heel raar. Het contract zou later komen. Daar was iets mee. Ons werd meteen duidelijk gemaakt dat we geen foto's mochten maken of locaties mochten delen.”

Een of twee keer per dag zegt Peter op patrouille te zijn gegaan. Dat gebeurde met andere buitenlanders, onder leiding van Oekraense militairen. Soms liepen ze in de buurt rond. Andere keren reden ze in een jeep door de vrieskou naar dorpjes om te zien of ze gekke dingen tegenkwamen.

“We stonden bij bruggen en liepen door dorpen heen. Er stonden kapotgeschoten huizen. In de verte zag je rookpluimen en hoorde je soms explosies. Vaak stonden er mensen met wapens en wegversperringen. Bewoners hadden molotovcocktails gemaakt. Dan besef je: dit is cht. Het is haast zo echt, dat het nep lijkt.”

Door wat hij zag, rook en hoorde, raakte Peter naar eigen zeggen paranode. “’s Nachts ging vaak het luchtalarm af en hoorde je explosies in de verte. Het liefste liep ik in het donker patrouille, ook al was het fucking koud. In het tentenkamp sliep ik maar half, omdat er toch een kans is dat het kampje wordt gebombardeerd. ”

Na een paar dagen kwamen eindelijk de contracten. Volgens Peter moesten de buitenlanders voor een jaar tekenen en kregen ze 300 euro per maand. “Wie eerder wegging of gewond raakte, kreeg niks. Als je zou overlijden, kreeg je geen cent. Het leek net een wurgcontract, want hoe langer je daar blijft, hoe groter de kans is dat er iets ernstigs gebeurt. Vooraf was me verteld dat we een maand zouden blijven. Daar had ik me ook op ingesteld. Dit ging me veel te ver. Ik ben geen schietschijf.”

Peter weigerde net als twee andere Nederlanders te tekenen. En dus moesten zij hun wapenuitrusting inleveren. De drie vertrokken naar huis. Via een grensovergang, waar duizenden vrouwen en kinderen overnachtten, keerden ze terug naar Polen. Een vliegtuig bracht hen maandag naar Nederland.

“Het heeft diepe indruk op me gemaakt”, zegt hij thuis zijn de bank in Oss. Hij rookt een sigaret en zucht. “Ik ben blij dat ik ben gegaan. Ik heb het idee dat we wel iets hebben toegevoegd. Al is het maar een druppel op een gloeiende plaat.”
Omroep Brabant

Eerder:

quote:
Peter uit Oss gaat met het vreemdelingenlegioen meevechten in Oekrane

Peter uit Oss kan het niet langer aanzien. Het leed in Oekrane, de regio waar zijn vriendin vandaan komt, grijpt hem aan. Een hulpactie opzetten gaat hem niet ver genoeg. Hij stapt woensdag in een busje om met het vreemdelingenlegioen mee te vechten.

"Ik zag al die ellende op tv, die staat hier de hele dag aan", zo vertelt Peter aan Omroep Brabant. "Het voelde meteen al niet fijn om hier op de bank te blijven zitten. En toen kwam die oproep van de Oekraense president Zelenski."

Die riep Europeanen op om zijn land te komen helpen in de strijd tegen de Russen. Daarna meldden tientallen Nederlanders zich bij de Oekraense ambassade in Den Haag. Peter is er daar n van.

Hij laat foto's van zijn mailwisseling zien met de ambassade en met iemand die namens de ambassade het vervoer regelt naar Oekrane. "Je moest een formulier invullen met je ervaring. Ik heb in dienst gezeten, de dienstplicht, en ga voor mijn werk regelmatig naar Amerika. Daar bezoek ik dan de schietbaan, ik heb er met allerlei wapens geschoten", zo vertelt hij.

Volgens de ambassade was hij geschikt, dus kwam hij in een Telegramgroep met andere kandidaten. "Er werd meteen gevraagd wanneer ik kon. Legerkleding en wapens hoeven niet mee. Die spullen krijg ik daar. Ik moest hier nog wat zaken regelen, dus ik ga woensdag. Sommige familieleden verklaren me voor gek. "Jij bent niet goed bij je hoofd", zeggen ze. Mijn zoon (18) reageerde laconiek. "Ik pas wel op het huis", zei hij.

Peter klinkt intelligent, hij weet ook dat oorlog geen spel is en dat hij misschien gewond raakt of gaat sterven. Hij verwijst naar het Nederlandse verzet in de Tweede Wereldoorlog. "Toen zei iemand: vraag me niet waarom ik het heb gedaan, vraag anderen waarom zij het niet hebben gedaan."

Iemand moet het doen, bedoelt hij. Ondanks de risico's. "Tot een paar dagen geleden kon je ook nog kiezen. Als je in Oekrane aankwam, moest je een contract tekenen. Geen training en dertig dagen bij de ondersteunende troepen of een training van drie dagen en echt vechten. Die keuze is er niet meer."

Hij had toch voor vechten gekozen, zo claimt hij. "Daarom ga ik daarheen. Het is niet normaal hoe de Russen daar tekeer gaan. Ik begrijp dat er in Nederland allerlei inzamelingsacties zijn en dat is ook goed, maar ik wil meer doen."
Omroep Brabant
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 18:11:53 #274
5428 crew  miss_sly
pi_204320944
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik merk bij mezelf dat ik het steeds slechter trek.
Tijd voor een speciale militaire NAVO-operatie in Oekrane.
Wat er naar boven komt is gruwelijker en gruwelijker. Er is wat mij betreft echt een grens aan wat we kunnen laten gebeuren en gaan onderzoeken voor we een stap verder gaan in sancties, embargo’s en daadwerkelijk ingrijpen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 april 2022 @ 18:12:08 #275
pi_204320949
quote:

[..]

Rusland
  zondag 3 april 2022 @ 18:16:17 #276
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 3 april 2022 @ 18:16:46 #277
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204320996
quote:
[ twitter ]
Ik denk dat er wel meer mis is met je als je vrijwillig op omegle zit.
  zondag 3 april 2022 @ 18:17:19 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204321003
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:07 schreef Bensel het volgende:
Met Bucha kunnen we nog wel even voort...

quote:
errr.thee (als te verwachten)
The Russian military has firmly denied accusations of mass killings of civilians in Bucha, a Ukrainian town northwest of Kiev. The claims have been raised by Ukraine itself, some Western media outlets and human rights groups, after Moscow had withdrawn its troops from the outskirts of Ukraine’s capital.

“All photographs and video materials published by the Kiev regime, allegedly showing some kind of "crimes" by Russian military personnel in the town of Bucha, Kiev region, are yet another provocation,” the Russian Ministry of Defense said Sunday.
Voorts gaat het artikel een hele tijdslijn, la MH17, suggereren dat de Russen al lang waren vertrokken en dus geen deelgenoot hadden kunnen zijn aan de misdaden.
Hierbij nog wel vergeten dat met terugtrekken van troepen, dit je hedentendage nog niet vrijspeelt van verantwoording die er is om een bezetgebied ordentelijk terug te geven aan het andere gezag.

Ik zou dan zeggen bij protest, nodig dan maar Journalisten en Bellingcat uit om kennis te nemen van "jouw" foto en tekst materiaal. Tragisch om vast te stellen dat het regime zelfs nu nog het lef heeft om te zeggen, bewijs het want wij hebben daarvan niks geopenbaard.
  zondag 3 april 2022 @ 18:17:26 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204321005
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:11 schreef miss_sly het volgende:

Wat er naar boven komt is gruwelijker en gruwelijker. Er is wat mij betreft echt een grens aan wat we kunnen laten gebeuren en gaan onderzoeken voor we een stap verder gaan in sancties, embargo’s en daadwerkelijk ingrijpen.
Laten we het hopen dat het alleen bij Bucha blijft... Wat een drama...

En even voor iedereen die van mening is dat ik nergens oorlogsmisdaden zou zien (dat verwijt heb ik al eens gekregen), dit zijn voor 1000% oorlogsmisdaden.
  zondag 3 april 2022 @ 18:17:29 #280
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204321006
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Mensen die niet weten hoe je een paywall omzeilt :')___!
Bedankt voor de hulp, lijer.

Moet jij niet wat twitter linkjes dumpen die al besproken zijn?
pi_204321019
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Yep. Er zijn mensen die de terugkeer van de Tsaar wel zien zitten.
Die is er al, hij is alleen geen Romanoff maar een Poetin.
  zondag 3 april 2022 @ 18:19:23 #282
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204321022
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:11 schreef AchJa het volgende:
Ook "Peter" is even terug op aarde gezet:
[..]
Omroep Brabant

Eerder:
[..]
Omroep Brabant
Ik ben geen schietschijf

:') ____ blijf dan thuis, of wist je dat toen nog niet?

s Nachts ging vaak het luchtalarm af en hoorde je explosies in de verte. Het liefste liep ik in het donker patrouille, ook al was het fucking koud.

Ja gut. Wat had 'ie verwacht dan: overdag een beetje schieten onder de palmbomen en dan 's avonds lekker in bad in het hotel?
Huilen dan.
pi_204321024
quote:

[..]

Er is geen boycott voor levenmiddelen of medicijnen wat mij ook redelijk normaal lijkt.
  zondag 3 april 2022 @ 18:20:01 #284
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_204321026
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:07 schreef Bensel het volgende:
Straks Jeugdjournaal.
  zondag 3 april 2022 @ 18:20:25 #285
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204321029
twitter

Vertaling: Collega's van
@CITeam_ru
vragen om foto's, video's en andere informatie over Russische strijdkrachten in/nabij Bucha. Van bijzonder belang zijn tactische insignes op uitrusting en insignes (knoppen, chevrons, patches met namen) van militair personeel. Op info@citeam.org. Bedankt!
twitter

Een lijst met namen op facebook, wel in het Cyrillisch
pi_204321039
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 18:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ben geen schietschijf

:') ____ blijf dan thuis, of wist je dat toen nog niet?

s Nachts ging vaak het luchtalarm af en hoorde je explosies in de verte. Het liefste liep ik in het donker patrouille, ook al was het fucking koud.

Ja gut. Wat had 'ie verwacht dan: overdag een beetje schieten onder de palmbomen en dan 's avonds lekker in bad in het hotel?
Dit soort figuren...je zou ze bijna het paspoort afnemen wegens verregaande stupiditeit.
  zondag 3 april 2022 @ 18:21:26 #287
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_204321041
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daadwerkelijk ingrijpen is zo makkelijk ok nog niet hoor. Hebben we de troepen ook niet zomaar klaar voor staan om met grote overmacht wat af te dwingen.
  zondag 3 april 2022 @ 18:22:24 #288
38496 Perrin
pi_204321048
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit soort figuren...je zou ze bijna het paspoort afnemen wegens verregaande stupiditeit.
Dit soort lui moet lekker videogames blijven spelen.
  zondag 3 april 2022 @ 18:22:33 #289
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204321051
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Op z'n minst het stemrecht.
Huilen dan.
pi_204321059
twitter

Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financin van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet.
@capricia
zie email 27 oktober
  zondag 3 april 2022 @ 18:23:20 #291
13309 nostra
ask why
pi_204321063
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 18:08 schreef Divje het volgende:

[..]
Paywall..
Oldschool dan maar, even inzoomen.

https://postimg.cc/RNy8x8LL
Friedman on Donahue
pi_204321064
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Daadwerkelijk ingrijpen is zo makkelijk ok nog niet hoor. Hebben we de troepen ook niet zomaar klaar voor staan om met grote overmacht wat af te dwingen.
Laten we het zo zeggen, zelfs zonder een soldaar Oekraine in te sturen kunnen de NAVO landen Ruslands bezetting van Oekraine vrijwel compleet ongedaan maken binnen een aantal dagen, Oekraine kan met zijn grondtroepen dan de brokstukken opruimen.
  zondag 3 april 2022 @ 18:23:50 #293
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204321067
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financin van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet.
@:capricia
Steeds meer? Vanaf dag 1 hoor.
Huilen dan.
pi_204321069
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

En even voor iedereen die van mening is dat ik nergens oorlogsmisdaden zou zien (dat verwijt heb ik al eens gekregen), dit zijn voor 1000% oorlogsmisdaden.
Misdaad tegen de menselijkheid zelfs. En mogelijk genocide.
zie email 27 oktober
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 18:24:38 #295
5428 crew  miss_sly
pi_204321080
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoewel ik er zeker wat emotioneler in sta, ben ik zeker van mening dat je niet zomaar over alles zonder meer kunt oordelen dat het een oorlogsmisdaad is. Maar inderdaad dit is zo duidelijk en zo vreselijk. En voor mij onbegrijpelijk.
pi_204321081
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Steeds meer? Vanaf dag 1 hoor.
Vind je? Vond het in het begin wel meevallen, maar het wordt steeds gekker.
zie email 27 oktober
  zondag 3 april 2022 @ 18:25:23 #297
38496 Perrin
pi_204321089
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
@:capricia
Ja dat is een van de meest ongegeneerde appeasers.
pi_204321092
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 17:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Fuck die ook.

Croky _O_
pi_204321100

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2022 18:26:47 ]
  zondag 3 april 2022 @ 18:26:25 #300
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204321105
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vind je? Vond het in het begin wel meevallen, maar het wordt steeds gekker.
Ik heb hem niks anders horen roepen dan dat we de oorlog zijn beloop moeten laten hebben.
Huilen dan.
  zondag 3 april 2022 @ 18:26:28 #301
269692 Divje
brr brr patapim
pi_204321106
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Oldschool dan maar, even inzoomen.

https://postimg.cc/RNy8x8LL
Dank! :)
  Moderator zondag 3 april 2022 @ 18:27:54 #302
5428 crew  miss_sly
pi_204321121
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het zal zeker niet gemakkelijk zijn. Is dat een criterium, dat het gemakkelijk moet zijn? Dat ‘wij’ er weinig tot geen last gaan gaan hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')