En murw gebeukt door propaganda, iedereen die wel een eigen politieke mening er op nahield liep het slecht mee af.quote:Op zondag 3 april 2022 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Ik denk eerder aan een soort Stockholm syndroom.
Daar hebben ze de Russen ook uit geknikkerd. Sterker nog, dat was het einde van de SowjetUnie.quote:Op zondag 3 april 2022 12:04 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoe heeft deze scenario uitgepakt in Afghanistan?
Die van mij werkt in de zorg met demente, het is nu al stukken minder omdat de meeste mensen die WOII hebben meegemaakt zo'n beetje dood zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 12:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik hoef mijn vriendin ook niet met films als come and see, threads, of docu's over WO II of de SED dictatuur in de DDR aan te komen, dat trekt ze echt niet.
H! Heb jij nu mijn topic gestolen?quote:Op zondag 3 april 2022 12:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
En murw gebeukt door propaganda, iedereen die wel een eigen politieke mening er op nahield liep het slecht mee af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op zondag 3 april 2022 12:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
H! Heb jij nu mijn topic gestolen?
Excuses, wist niet of je doorhad dat je LAPO had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Nou vooruit dan maar.quote:Op zondag 3 april 2022 12:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Excuses, wist niet of je doorhad dat je LAPO had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Cadeautje voor China dus.quote:Op zondag 3 april 2022 12:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Wel met het verschil dat de Navo met gemak Servi naar de middeleeuwen kon bombarderen. Met Rusland spelen er toch grotere risico's bij ingrijpen.
Ik denk dat we beter verder kunnen gaan met ons sanctiepakket uit te breiden. Als we nu fors ingrijpen in de energiemarkt en voor alternatieven gaan zorgen, hoe sneller we het Russische olie- en gas kunnen gaan boycotten.
En dan is de Russische economie gewoon echt de sjaak en kunnen ze hun defensie-uitgaven helemaal niet meer betalen.
Een paar praktische vraagjes: Hoe wil jij punt 2. (neutraal blijven) en punt 3. veiligheidsgarantie combineren? Bedoel je dat Rusland veiligheidsgarantie geeft (we zullen je nooit aanvallen als je niet aansluiting zoekt met de westerse allianties?). Of bedoel je dat bijv. een derde partij Veiligheidsraad VN dan zal ingrijpen. Die laatste is misschien op papier een interessante, maar hoe stel je dit voor, dus stel: Rusland valt weer aan: China zit net ff in een intern conflict en kan dus geen troepen opbouw naar Oekrane sturen. Of men intepreteerd de aanval zo dat er niet geholpen hoeft en kan worden omdat bv: Rusland dreigt weer met MAD. De enige mogelijkheden voor veiligheidsgarantie is troepen is preventief door opbouwtroepen die gelijk kunnen ondersteunen op moment dat Rusland aanvalt, dus een soort navo systeem. Of Oekrane krijgt zulke machtige verdedigingsmechanisme dat Rusland niks kan doen. De eerste preventieve maatregel is gewoon een Navo alliantie. De tweede optie zal Rusland nooit mee akkoord gaan, omdat dit Oekrane zo machtig zal maken dat ze als nog navo aansluiting etc aan kunnen gaan. Hierom is deze oorlog er ook Oekrane kan niet machtige en succesvolle democratie zijn voor Rusland, dat bedreigt Rusland, aldus Poetin.quote:Op zondag 3 april 2022 09:43 schreef vosss het volgende: Dit hoeft toch allemaal niet zo lang te duren. Iedereen weet waar dit onvermijdelijk op uit gaat draaien. 1. Rusland krijgt de Donbass en de Krim. 2. Oekrane geeft aan geen NAVO lid te willen worden en neutraal te blijven. 3. Oekrane krijgt veiligheidsgaranties. 4. Rusland trekt zich terug. Waarom kan men daar niet gewoon even een klap op geven? Meer zit er voor beiden niet in en elke dag oorlog extra is meer ellende aan beide kanten.
![]()
Ja, China gaat er van profiteren. Het is niet anders. Voor Rusland zal China een alternatieve afzetmarkt zijn, maar het zal de omvang van de inkomsten uit de Europese markt nooit kunnen vervangen.quote:Op zondag 3 april 2022 12:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Cadeautje voor China dus.
Ik heb ook het antwoord niet hoor. Met die sancties pak je eigenlijk gewoon de burgerbevolking van zo'n land. Terwijl je het misdadige regime aan wil pakken.
Ik zou eigenlijk alle betrokkenen op een internationale lijst van gezochte misdadigers willen hebben. Dat ze dus Rusland nooit meer kunnen verlaten. En hun leven lang gezochte criminelen zijn. Deze mensen horen berecht te worden.
En wij moeten dan ook wel veel shit terughalen uit China en bijv India en gewoon weer in Europa en Nederland produceren.. Dan maar wat duurder...quote:Op zondag 3 april 2022 12:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, China gaat er van profiteren. Het is niet anders. Voor Rusland zal China een alternatieve afzetmarkt zijn, maar het zal de omvang van de inkomsten uit de Europese markt nooit kunnen vervangen.
En prima dat de Russische bevolking gepakt wordt. Laten we niet doen alsof dit alleen Poetins oorlog is en dat de Russische bevolking het massaal afkeurt. Een groot deel blijft achter Poetin staan en keurt zijn acties goed.
Ik heb er geen medelijden mee als de Russische bevolking pijn gaat lijden. Voor het deel van de bevolking dat zich wel verzet tegen Poetins regime heb ik wel medelijden. Maar dat is een minderheid.
Wel lief dat ze dat op zondag doenquote:Op zondag 3 april 2022 12:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We worden kapot gehacked door de Russen!
NS: zeker tot 17.00 uur geen treinen door technische storing
Ik bookmark deze post.quote:Op zondag 3 april 2022 12:43 schreef Salina het volgende:
forumSalinaIndexActiefMyATNieuwGelezenTextarea errorEr is een fout opgetreden
Sorry, je hebt niet de rechten om in dit topic te reageren.
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Idi i Smotri.![]()
Ik moet ook al een tijd aan die film denken tijdens deze oorlog. Bij de hedendaagse partizanenacties van burgers in Wit-Rusland om de Russen tegen te werken bijvoorbeeld (spoornetwerk vernietigen). Indrukwekkende film.
Of Ivanovo Detstvo van de veel te vroeg gestorven Andrej Tarkovski. Over een veel te jonge (kind)soldaat die veel te snel volwassen word en vergeet kind te zijn.![]()
Hoe zou Andrej tegen deze oorlog hebben aangekeken? Nou ja, dat weet ik wel (hij stierf in ballingschap en werd veel tegengewerkt door de Sovjetautoriteiten).
Ook indrukwekkend: Tini zabutykh predkiv (Shadows of Forgotten Ancestors) van magir en mede-outcast Sergei Parajanov. Speelt zich af op het Oekranese platteland.
Alle drie de films staan trouwens gewoon op YouTube. Met Engelse subs.
Verder moet ik zeggen dat ik niet echt vrolijk word van de berichten (over massagraven) deze morgen.
De Russen zijn ook maar slachtoffers van Putin.quote:Op zondag 3 april 2022 12:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, China gaat er van profiteren. Het is niet anders. Voor Rusland zal China een alternatieve afzetmarkt zijn, maar het zal de omvang van de inkomsten uit de Europese markt nooit kunnen vervangen.
En prima dat de Russische bevolking gepakt wordt. Laten we niet doen alsof dit alleen Poetins oorlog is en dat de Russische bevolking het massaal afkeurt. Een groot deel blijft achter Poetin staan en keurt zijn acties goed.
Ik heb er geen medelijden mee als de Russische bevolking pijn gaat lijden. Voor het deel van de bevolking dat zich wel verzet tegen Poetins regime heb ik wel medelijden. Maar dat is een minderheid.
Maar ons kabinet heeft moeite de sancties uit te voeren. Echte VOC-mentaliteit weer. Wat schijnbewegingen en verder kop in het zand terwijl de kassa rinkelt.quote:Op zondag 3 april 2022 12:41 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)lijkheden-in-boetsja
Die zijn inderdaad zelden zo onzichtbaar geweest als nu.quote:Op zondag 3 april 2022 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is er al een reactie van de VN met sterke veroordeling van deze massamoord? Oh wacht. De VN
De VN? Wat bedoel je, de UN general assembly, de UN security council, de UN human rights council, de secretaris-generaal?quote:Op zondag 3 april 2022 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Is er al een reactie van de VN met sterke veroordeling van deze massamoord? Oh wacht. De VN
Moet je nagaan van wat daar gebeurd is nog niks is vergeleken met in Mariupol.quote:Op zondag 3 april 2022 12:41 schreef TLC het volgende:
Net als dit.quote:Op zondag 3 april 2022 12:41 schreef TLC het volgende:
Opeens houdt iedereen zich angstvallig afzijdig of begint zich steeds afzijdiger op te stellen hoe langer deze oorlog duurt. Hell, ik zie zelfs steeds meer mensen Oekraine de situatie kwalijk nemen. Erg triest te zien.quote:Op zondag 3 april 2022 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Allemaal. Heel de VN is een papieren tijger. Het enige wat zij doen is oordelen over kleinschalig geneuzel en het uitdelen van voedsel in Afrika. En maar vergaderen met z'n allen zonder enig resultaat.quote:Op zondag 3 april 2022 13:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De VN? Wat bedoel je, de UN general assembly, de UN security council, de UN human rights council, de secretaris-generaal?
Goed verhaalquote:Op zondag 3 april 2022 13:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Allemaal. Heel de VN is een papieren tijger. Het enige wat zij doen is oordelen over kleinschalig geneuzel en het uitdelen van voedsel in Afrika. En maar vergaderen met z'n allen zonder enig resultaat.
Guterres is natuurlijk wel veel te onzichtbaar in dezen. Dat was de vorige, enigszins vergelijkbare, keer wel anders.quote:Op zondag 3 april 2022 13:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De VN? Wat bedoel je, de UN general assembly, de UN security council, de UN human rights council, de secretaris-generaal?
Wat is realistisch? Naar mijn inziens kunnen we als westen alle diplomatieke verbanden verbreken met Rusland en 0 handel met ze bedrijven. Maar dat is mijn mening, je hebt ook genoeg lui hier die de situatie slechts zien als een ruzie tussen Oekraine en Rusland en het liefst de zaak door de vingers zien.quote:Op zondag 3 april 2022 13:36 schreef Zwoerd het volgende:
Zijn er buiten meer wapens leveren en meer sancties tegen Rusland nog realistische opties die genomen kunnen worden? Dat de Russische soldaat een moordend en verkrachtend beest is, is al langer bekend. Hoe wreed het ook is, het was te verwachten dat we deze beelden gingen krijgen, maar wat kan er nu echt verder tegen gedaan worden?
Daar ben ik al jaren voorstander van. Liever dure kwaliteitsproducten die een leven lang meegaan (en bovendien te repareren zijn) dan Chinese wegwerprotzooi. De tijd dat we energie en grondstoffen aan dat laatste verkwisten mag echt wel eens voorbij zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 12:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
En wij moeten dan ook wel veel shit terughalen uit China en bijv India en gewoon weer in Europa en Nederland produceren.. Dan maar wat duurder...
Please beginnen met de medicijnen fabricatie terug halen want ik vind het maar niks dat de levering van voor mij levensreddende medicijnen gemaakt worden in zulke landen.
Die beelden van lijken op straat en die man die niet kan praten door zijn woede en verdriet.quote:Op zondag 3 april 2022 12:41 schreef TLC het volgende:
Dat van die goedkope voorhoede vol kanonnenvlees is volgens mij allang ontkrachtquote:Op zondag 3 april 2022 13:39 schreef Geerd het volgende:
Als ik al die filmpjes zo zie van al dat uitgebrande materieel...putin 15/20% al kwijt van zijn rijdend spul? Of was dit nog steeds maar een voorhoede om de eerste kogels op te vangen zegmaar.
Ik stel voor samen met Japan de Kurillen te veroveren.quote:Op zondag 3 april 2022 13:36 schreef Zwoerd het volgende:
Zijn er buiten meer wapens leveren en meer sancties tegen Rusland nog realistische opties die genomen kunnen worden? Dat de Russische soldaat een moordend en verkrachtend beest is, is al langer bekend. Hoe wreed het ook is, het was te verwachten dat we deze beelden gingen krijgen, maar wat kan er nu echt verder tegen gedaan worden?
Apparaten kunnen niet vechten. Als er geen goede soldaten in die apparaten zitten kan je ze net zo goed niet sturen.quote:Op zondag 3 april 2022 13:39 schreef Geerd het volgende:
Als ik al die filmpjes zo zie van al dat uitgebrande materieel...putin 15/20% al kwijt van zijn rijdend spul? Of was dit nog steeds maar een voorhoede om de eerste kogels op te vangen zegmaar.
Hartverscheurendquote:Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die beelden van lijken op straat en die man die niet kan praten door zijn woede en verdriet.
Dat momentum is het westen kwijtgeraakt, complete productieketens zitten nu in China en die krijg je daar niet zo 1, 2, 3, weg. De tijd dat Chinese alleen maar goedkope wegwerprotzooi produceerde is inmiddels wel voorbij.quote:Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daar ben ik al jaren voorstander van. Liever dure kwaliteitsproducten die een leven lang meegaan (en bovendien te repareren zijn) dan Chinese wegwerprotzooi. De tijd dat we energie en grondstoffen aan dat laatste verkwisten mag echt wel eens voorbij zijn.
Er is nog zoveel meer te doen dan zelf militair ingrijpen:quote:Op zondag 3 april 2022 13:36 schreef Zwoerd het volgende:
Geduldquote:Op zondag 3 april 2022 13:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
En ik zou zo veel mogelijk mensen en wapens op de grens NATO/Rusland parkeren.quote:Op zondag 3 april 2022 13:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Er is nog zoveel meer te doen dan zelf militair ingrijpen:
- Huidige sancties fatsoenlijk implementeren (tip voor minister Hoekstra)
- Europees een groot energieprogramma opzetten om zo snel mogelijk van Russisch gas en olie af te komen. Wat dat betreft zijn de acties van de EU tot nu toe onvoldoende. De oorlog, in combinatie met de benodigde duurzame energietransitie, zou toch een 1-2tje moeten zijn. Trek hier gewoon de portemonnee eens voor.
- Zorgen dat geen enkel hoogwaardig/technisch product Rusland meer binnenkomt.
- Je kunt als volgende stap andere landen ook gaan dwingen om zich ook aan de sancties te houden. Europese/Amerikaanse bedrijven mogen dan geen zaken meer doen met buitenlandse bedrijven die zich niet aan het Westerse sanctieregime houden. Dan wordt China voor het blok gezet: blijven ze Rusland steunen ten koste van zichzelf of gaan ze mee met het Westen?
- We kunnen Oekrane vol zetten met de beste wapensystemen die we hebben.
- We kunnen Oekrane versneld laten integreren in de Europese interne markt, zonder dat hiervoor EU lidmaatschap nodig is. Dit kan gewoon via een associatieovereenkomst, net zoals we nu met de Britten hebben. EU lidmaatschap zelf is niet verstandig.
Veel van dit soort acties zijn langetermijnmaatregelen, die gaan geen directe impact hebben. Dat met energie, dat bouw je niet 1-2-3 op, een jaar lijkt me al optimistisch.quote:Op zondag 3 april 2022 13:57 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Er is nog zoveel meer te doen dan zelf militair ingrijpen:
- Huidige sancties fatsoenlijk implementeren (tip voor minister Hoekstra)
- Europees een groot energieprogramma opzetten om zo snel mogelijk van Russisch gas en olie af te komen. Wat dat betreft zijn de acties van de EU tot nu toe onvoldoende. De oorlog, in combinatie met de benodigde duurzame energietransitie, zou toch een 1-2tje moeten zijn. Trek hier gewoon de portemonnee eens voor.
- Zorgen dat geen enkel hoogwaardig/technisch product Rusland meer binnenkomt.
- Je kunt als volgende stap andere landen ook gaan dwingen om zich ook aan de sancties te houden. Europese/Amerikaanse bedrijven mogen dan geen zaken meer doen met buitenlandse bedrijven die zich niet aan het Westerse sanctieregime houden. Dan wordt China voor het blok gezet: blijven ze Rusland steunen ten koste van zichzelf of gaan ze mee met het Westen?
- We kunnen Oekrane vol zetten met de beste wapensystemen die we hebben.
- We kunnen Oekrane versneld laten integreren in de Europese interne markt, zonder dat hiervoor EU lidmaatschap nodig is. Dit kan gewoon via een associatieovereenkomst, net zoals we nu met de Britten hebben. EU lidmaatschap zelf is niet verstandig.
Ijzeren gordijn er omheen, Russische eigendommen in het westen onteigenen, onafhankelijk van hen worden en nooit meer naar dat land omkijken. Reagan had en heeft nog altijd gelijk; het is een "evil empire".quote:Op zondag 3 april 2022 13:14 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Soms denk je dat Putin een kleptocraat is die het land gestolen heeft. Dan blijkt dat hij gewoon de godfather van een crimineel syndicaat is dat helemaal totaan het laagste niveau van de gewone man reikt.
En vergeet het gezanik en gejank over zwarte Piet niet.quote:Op zondag 3 april 2022 13:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Allemaal. Heel de VN is een papieren tijger. Het enige wat zij doen is oordelen over kleinschalig geneuzel en het uitdelen van voedsel in Afrika. En maar vergaderen met z'n allen zonder enig resultaat.
Vrijwel alle elektronica die we tegenwoordig kopen is wegwerprotzooi, waarbij "smart" elektronica echt de kroon spant; het verdienmodel daarvan is volledig gebouwd op vervanging om de twee jaar.quote:Op zondag 3 april 2022 13:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat momentum is het westen kwijtgeraakt, complete productieketens zitten nu in China en die krijg je daar niet zo 1, 2, 3, weg. De tijd dat Chinese alleen maar goedkope wegwerprotzooi produceerde is inmiddels wel voorbij.
Dmitri uit London moet eerst maar eens een kaart kopen voor hij begint over Bucharest.quote:Op zondag 3 april 2022 14:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit belooft wat, denk dat hij verwijst naar Operation Wrath of God
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Wrath_of_God
https://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann
[ twitter ]
Dit lijkt me gewoon de vloek van autocorrect.quote:Op zondag 3 april 2022 14:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dmitri uit London moet eerst maar eens een kaart kopen voor hij begint over Bucharest.
Ze zouden reageren dat ze verloren hebben en een toontje lager zingen, en niet mexico binnen gaan vallenquote:
Invasie van Canada zal wel een pittige reactie op komenquote:
Dacht dat het om de denazificatie van Oekrane ging, een vrijheidsmissie.quote:
Goede grap. Op risico van WW3 stonden ze op het punt Cuba binnen te vallen en hebben zich bereid getoond om veel verder weg om veel minder dreiging landen binnen te vallen/bezetten.quote:Op zondag 3 april 2022 14:34 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ze zouden reageren dat ze verloren hebben en een toontje lager zingen, en niet mexico binnen gaan vallen
Rusland wordt aan de westkant geheel omringd door democratien. Niet door staten als China, Iran en Noord-Korea.quote:
Nobody wins a war with Canada! Remember 1812!quote:Op zondag 3 april 2022 14:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Invasie van Canada zal wel een pittige reactie op komen
Dat inderdaad, maar in een zeldzame goede docu van Zembla lieten ze ook zien wat bijvoorbeeld de medicatie productie in zo'n land voor mega schade aan het milieu teweeg bracht..quote:Op zondag 3 april 2022 13:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daar ben ik al jaren voorstander van. Liever dure kwaliteitsproducten die een leven lang meegaan (en bovendien te repareren zijn) dan Chinese wegwerprotzooi. De tijd dat we energie en grondstoffen aan dat laatste verkwisten mag echt wel eens voorbij zijn.
klopt, en dankzij deze acties is er geen sprake van bovenstaand scenario.quote:Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Goede grap. Op risico van WW3 stonden ze op het punt Cuba binnen te vallen en hebben zich bereid getoond om veel verder weg om veel minder dreiging landen binnen te vallen/bezetten.
En Cuba zocht toen terecht bescherming van de Sovjet Unie, precies wat al die staten in Centraal- en Oost-Europa nu allemaal doen/gedaan hebben: Ze zoeken bescherming bij de VS en de EU tegen een behoorlijk agressieve buurman (Rusland).quote:Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Goede grap. Op risico van WW3 stonden ze op het punt Cuba binnen te vallen en hebben zich bereid getoond om veel verder weg om veel minder dreiging landen binnen te vallen/bezetten.
Een rapper blijkt zwakbegaafd te zijn, hoe verrassend.quote:
Kafkaquote:
quote:ZWOLLE - Een 29-jarige man uit Deventer is vrijdag veroordeeld tot zes weken cel waarvan vier weken voorwaardelijk voor het aanzetten tot geweld tegen minister Hugo de Jonge en premier Mark Rutte. Hij stuurde een dreigtweet kort nadat journalist Peter R. de Vries was neergeschoten.
https://www.telegraaf.nl/(...)ka-29-na-domme-tweet
En gevlucht is naar Spanje...quote:Op zondag 3 april 2022 14:42 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Kafka
Dat is die malloot die de cel in draaide omdat hij opriep om achter Mark aan te gaan ipv Peter R.
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)ka-29-na-domme-tweet
Cuba zou binnengevallen worden omdat het al aansluiting had gevonden bij Rusland.quote:Op zondag 3 april 2022 14:41 schreef Tocadisco het volgende:
En Cuba zocht toen terecht bescherming van de Sovjet Unie, precies wat al die staten in Centraal- en Oost-Europa nu allemaal doen/gedaan hebben: Ze zoeken bescherming bij de VS en de EU tegen een behoorlijk agressieve buurman (Rusland).
Maar als Cuba dat mag doen mogen andere staten in Europa dat toch ook bij de VS/EU doen?quote:Op zondag 3 april 2022 14:43 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Cuba zou binnengevallen worden omdat het al aansluiting had gevonden bij Rusland.
Populist Lyashko, voorzitter van de radicale partij, die in 2014 een wetsvoorstel indiende dat de doodstraf zou opleggen aan wie deelnam aan pro-separatistische betogingen. HRW and AI hebben de acties van hem en z'n Battalion 'Ukraine' in Oost Oekraine veroordeeld.quote:Op zondag 3 april 2022 14:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit belooft wat, denk dat hij verwijst naar Operation Wrath of God
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Wrath_of_God
Operation "Wrath of God" also known as Operation "Bayonet", was a covert operation directed by Mossad to assassinate individuals involved in the 1972 Munich massacre in which 11 members of the Israeli Olympic team were killed. The targets were members of the Palestinian armed militant group Black September and operatives of the Palestine Liberation Organization (PLO). Authorized by Israeli Prime Minister Golda Meir in the autumn of 1972, the operation is believed to have continued for over twenty years.
Several hours before each assassination, each target's family received flowers with a condolence card reading: "A reminder we do not forget or forgive
En de naar Argentinie gevluchte Adolf Eichmann:
https://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann
[ twitter ]
Nee, dat is iets totaal anders! Anders worden poet-poet en zijn orcs bang voor het grote, boze westen.quote:Op zondag 3 april 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als Cuba dat mag doen mogen andere staten in Europa dat toch ook bij de VS/EU doen?
En Hongarije werd binnengevallen omdat ze wat hervormingen wilden in 1956. Your point?quote:Op zondag 3 april 2022 14:43 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Cuba zou binnengevallen worden omdat het al aansluiting had gevonden bij Rusland.
Ze kunnen het proberen. Ik maak geen onzinnige morele claims mbt geopolitiek, ik reageer enkel op de onzinnige stelling dat de VS er niet op dezelfde manier op zou reageren.quote:Op zondag 3 april 2022 14:44 schreef Tocadisco het volgende:
Maar als Cuba dat mag doen mogen andere staten in Europa dat toch ook bij de VS/EU doen?
Nooit van de action gehoord zeker,quote:Op zondag 3 april 2022 13:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat momentum is het westen kwijtgeraakt, complete productieketens zitten nu in China en die krijg je daar niet zo 1, 2, 3, weg. De tijd dat Chinese alleen maar goedkope wegwerprotzooi produceerde is inmiddels wel voorbij.
Wat het verschil maakte was dat Rusland haar raketten daar niet wist te plaatsen. Maar er zijn nog veel meer veiligheidsredenen.quote:Op zondag 3 april 2022 14:47 schreef Tijger_m het volgende:
Maar volgens mij is de VS nooit Cuba binnengevallen, da's toch wel een verschilletje. Niet dat ik het beleid van de VS vs Cuba goedkeur want dat is al decennia compleet stupide maar er is wel een verschil
Leuk. Open er een topic over. Dan kan het hier weer over Oekrane gaan.quote:Op zondag 3 april 2022 14:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat het verschil maakte was dat Rusland haar raketten daar niet wist te plaatsen. Maar er zijn nog veel meer veiligheidsredenen.
Overigens lag bij de Amerikaanse overheids zelfs een plan op tafel om een Amerikaans burgervliegtuig te laten neerhalen als False Flag-operatie.
Grappig. Rusland HEEFT een passagiers vliegtuig neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.quote:Op zondag 3 april 2022 14:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat het verschil maakte was dat Rusland haar raketten daar niet wist te plaatsen. Maar er zijn nog veel meer veiligheidsredenen.
Overigens lag bij de Amerikaanse overheids zelfs een plan op tafel om een Amerikaans burgervliegtuig te laten neerhalen als False Flag-operatie.
Het geeft wel goed weer dat de soevereiniteit van een land in de praktijk niet zo heel binair is als je buurman veel machtiger is.quote:Op zondag 3 april 2022 14:56 schreef Complotwappie het volgende:
Het valt me vooral op dat het allemaal n pot nat is. Ik zal verder maar niet beginnen over een bepaalde dag begin 2000's.quote:Op zondag 3 april 2022 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
Grappig. Rusland HEEFT een passagiers vliegtuig neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.
Begint er je al een patroon op te vallen?
Passagiersvliegtuigen neerhalen is gewoon "standard operating procedure" voor de Russen:quote:Op zondag 3 april 2022 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig. Rusland HEEFT een passagiersvliegtuigen neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.
De Amerikanen hebben ook een oepsie gehad en een burger vliegtuig uit de lucht geschoten. Maar die hebben dat dan ook toegegeven..quote:Op zondag 3 april 2022 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig. Rusland HEEFT een passagiers vliegtuig neergehaald en geprobeerd om dat een false flag verhaal te maken.
Ziek. Ik ben gestopt met (voor)lezen.quote:Op zondag 3 april 2022 14:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Dmitri heeft een goudmijn aan vertalingen van Russische telefoongesprekken, aanrader:
https://twitter.com/mdmitri91
Daar is een topic voor in BNW waar je urenlang mag uitweiden daarover.quote:Op zondag 3 april 2022 15:02 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het valt me vooral op dat het allemaal n pot nat is. Ik zal verder maar niet beginnen over een bepaalde dag begin 2000's.
Als ie dat net zo slap aan pakt als met MH17...quote:
Een leven zonder Putin op aarde lijkt me wel prettig.quote:Op zondag 3 april 2022 15:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nukes of geen nukes, wat is er voor nodig om die Russen middels VN mandaat (want navo kan in principe niet) uit te roeien in Oekrane?
De VN is, hoe langer ze niets doen, een overbodig iets geworden.
Ik bedoel in wat voor een wereld willen we nou eigenlijk leven?
We (of de VN die wel degelijk de mogelijkheid heeft) weigeren in te grijpen bij genocide achtige toestanden.
En als daar een veto op zou komen, dan individuele landen samen desnoods.
Ik begin te twijfelen aan het bestaansrecht van de mensheid, een soort wat dit toestaat heeft geen bestaansrecht wat mij betreft.
Dan laten we hem zitten maar bombarderen zijn land plat.quote:Op zondag 3 april 2022 15:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Een leven zonder Putin op aarde lijkt me wel prettig.
Alhoewel.. dan komt een van zijn vriendjes aan de macht die mogelijk nog erger zijn.
Goede vergelijking wel...quote:Op zondag 3 april 2022 15:05 schreef quirina het volgende:
[..]
Mh17 die Russen zijn ook zwaar gestraft h mmm not
De reden ook dat men het lef moet hebben om de (regerings)kliek van Putin op de lijst van most-wanted te gaan zetten. Kunnen ze voortaan lekker alleen rondver)rijzen in hun eigen staat.quote:Op zondag 3 april 2022 12:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Cadeautje voor China dus.
Ik heb ook het antwoord niet hoor. Met die sancties pak je eigenlijk gewoon de burgerbevolking van zo'n land. Terwijl je het misdadige regime aan wil pakken.
Ik zou eigenlijk alle betrokkenen op een internationale lijst van gezochte misdadigers willen hebben. Dat ze dus Rusland nooit meer kunnen verlaten. En hun leven lang gezochte criminelen zijn. Deze mensen horen berecht te worden.
Probleem van deze tijd is dat de politiek dingen roept voor de buhne en verwachtingen scheppen die nooit nagemaakt kunnen worden. Waarom slingeren ze dit soort dingen de wereld in zou je denken?quote:
Het geeft mij alleen, niet veel goeds, om gemaskerde militairen een erespeld van verdienste te gaan op prikken omdat ze Soeverein een land zijn binnengevallen. De diepte van het morele verval is eindeloos.quote:
Ik ga toch aannemen dat ze dat al heeft gedaan .... of moet er een cordinator worden aangesteld om dat onduidelijk is welke ministerie dat mysterie moet aanpakken ?quote:Op zondag 3 april 2022 12:49 schreef polderturk het volgende:
De Nederlandse regering moet zsm de massaslachting in Bucha veroordelen.
Onderste steen boven.quote:
Niet nodig om toch recht te kunnen spreken.quote:Op zondag 3 april 2022 13:41 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af hoe je Russische soldaten in Den Haag krijgt straks. Niet eigenlijk. Dit kunnen ze gewoon ongestraft doen.
Maar orders opvolgen is als sinds 1945 geen verdediging meer die standhoud maar berechting is een probleem, ja, zeker van individuele soldaten.quote:Op zondag 3 april 2022 15:20 schreef TLC het volgende:
Ik begin een beetje schijt te krijgen over dat Russische soldaten ook ongewild in deze oorlog betrokken zijn geraakt en dat ze maar orders hebben opgevolgd als je de beelden van die lijken op straat ziet liggen.
Meer dan 300 (!) doden in 1 (!) dorp.
Stelletje fucking psychopaten.
Tja "we" moeten eerst de energie, stikstof, klimaat, gender, gezondheid, Zwarte-Piet en woningcrisis oplossen voordat we kunnen nadenken over die eigen zelfstandigheid... zo heb ik begrepen.quote:Op zondag 3 april 2022 13:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Same here, als de oorlog voorbij is ga ik wel treuren om alle onschuldige Russen die gedwongen werden mee te doen en dood zijn maar nu niet.quote:Op zondag 3 april 2022 15:20 schreef TLC het volgende:
Ik begin een beetje schijt te krijgen over dat Russische soldaten ook ongewild in deze oorlog betrokken zijn geraakt en dat ze maar orders hebben opgevolgd als je de beelden van die lijken op straat ziet liggen.
Meer dan 300 (!) doden in 1 (!) dorp.
Stelletje fucking psychopaten.
Denk dat Rusland lekker denkt van hahahahah boeien.quote:Op zondag 3 april 2022 15:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet nodig om toch recht te kunnen spreken.
We'll rememeber.
Of de beelden van Wit Russische postkantoren die uitpuilen van Russische soldaten die alle oorlogsbuit naar huis sturenquote:Op zondag 3 april 2022 15:20 schreef TLC het volgende:
Kalm aan in -en met je emotie. Je moet niet vervallen tot het gedrag van gespuis dat je verafschuwt.quote:Op zondag 3 april 2022 15:34 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Of de beelden van Wit Russische postkantoren die uitpuilen van Russische soldaten die alle oorlogsbuit naar huis sturenElke gewapende Rus die in Oekrane rondhuppelt mag een nekschot
![]()
Overheid vindt het al 40 dagen lastig om dingen van de Russen in beslag te nemen. Ik weet niet hoe snel ze andere dingen nog kunnen invoeren...quote:Op zondag 3 april 2022 15:41 schreef Zwoerd het volgende:
Alle sancties die nog in de pijpleiding zitten mogen per direct ingevoerd worden. Als wij dan iets van ons luxe leventje moeten inleveren; so be it.
That's the spirit!quote:Op zondag 3 april 2022 15:41 schreef Zwoerd het volgende:
Alle sancties die nog in de pijpleiding zitten mogen per direct ingevoerd worden. Als wij dan iets van ons luxe leventje moeten inleveren; so be it.
Die Russen draaien het dan weer vast om ; kijk eens wat Oekrainse soldaten met hun bevolking doen die WIJ proberen te beschermen !!!!quote:Op zondag 3 april 2022 15:46 schreef nixxx het volgende:
Vind dat we Oekrane ook wel mogen helpen met beeldmateriaal verspreiden in Rusland. Als er bijvoorbeeld de mogelijkheid is om op Russische radio of tv in te breken.
Dat mag van mij, ook omdat dit niets veranderd aan rechtsgevoel dat sws geen wetboek nodig heeft.quote:Op zondag 3 april 2022 15:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat Rusland lekker denkt van hahahahah boeien.
volgens Therrie Bedet welquote:Op zondag 3 april 2022 12:08 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik begrijp dat het de schuld van Zelensky is dat de Russen Oekraners vermoorden. Best wel logisch. Sta gewoon toe dat ze je dochters verkrachten, je zoons vermoorden en je land bezetten en dan is er echt niets aan de hand.
Valt best mee te praten, met oom Vlad
Ik zou zeggen geef ze geen enkel excuus om later te zeggen мы не знали ( wir haben ess nicht gewst)quote:Op zondag 3 april 2022 15:48 schreef TLC het volgende:
[..]
Die Russen draaien het dan weer vast om ; kijk eens wat Oekrainse soldaten met hun bevolking doen die WIJ proberen te beschermen !!!!
Gasboycot is niet zo moeilijk. Gewoon niet meer betalen. Draaien die Russen zelf de kraan wel dicht.quote:Op zondag 3 april 2022 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Overheid vindt het al 40 dagen lastig om dingen van de Russen in beslag te nemen. Ik weet niet hoe snel ze andere dingen nog kunnen invoeren...
En Groningen openzetten?quote:Op zondag 3 april 2022 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gasboycot is niet zo moeilijk. Gewoon niet meer betalen. Draaien die Russen zelf de kraan wel dicht.
Bellingcat is al bezig het nodige voetwerk doen om bewijzen te verzamelen.quote:
Het is eerder waarschijnlijk dat ze dat niet doen. Wel dichtdraaien heeft namelijk ook hele grote consequenties want dat gas moet ergens heen, de bronnen stilleggen zou letterlijk rampzalig kunnen zijn.quote:Op zondag 3 april 2022 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gasboycot is niet zo moeilijk. Gewoon niet meer betalen. Draaien die Russen zelf de kraan wel dicht.
Ook prima.quote:Op zondag 3 april 2022 16:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is eerder waarschijnlijk dat ze dat niet doen. Wel dichtdraaien heeft namelijk ook hele grote consequenties want dat gas moet ergens heen, de bronnen stilleggen zou letterlijk rampzalig kunnen zijn.
Als dit het plan was wat ze echt voor ogen hadden dan is het nog lang en lang niet klaar straks.quote:Op zondag 3 april 2022 16:02 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Voor de Russische installaties en gasbronnen ja, ah gaossiequote:Op zondag 3 april 2022 16:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel dichtdraaien heeft namelijk ook hele grote consequenties want dat gas moet ergens heen, de bronnen stilleggen zou letterlijk rampzalig kunnen zijn.
Dat is een politiek probleem. We kunnen wel schoon produceren maar dat is duurder en niemand die globalisatie iets in de weg legt. Je kan natuurlijk prima "vuile" producten uit china verbieden of er een hoge belasting op gooien. Maar dat lust de VVD natuurlijk niet, want hun rijke vriendjes moeten winst kunnen blijven maximaliseren.quote:Op zondag 3 april 2022 15:30 schreef Vallon het volgende:
Waar ik wel problemen mee heb dat we onszelf amputeren met verscherpen van regeltjes zodat we zelf het niet meer mogen en kunnen produceren. Denk aan uitholling kennisberoepen en beperken ondernemerschap - vanwege regelgeving - om hier iets rendabel te produceren (ipv drogerend consumeren).
Natuurlijk is zo'n document aanwezig in Nederland.quote:Op zondag 3 april 2022 16:11 schreef nixxx het volgende:
Dat lijkt me een beetje overdreven, ik zou eigenlijk teleurgesteld zijn als er niet ergens een dergelijke standaard in een la lag bij het ministerie van defensie of volksgezondheid. Zeker met de Corona pandemie in h begin moet hier ergens over nagedacht zijn. Dit of bij het verbranden van grote hoeveelheden stoffelijke overschotten in gas gestookte centrales.
Ik zou Baudet & Co, aanraden om zich met Corona besmet maar even af te melden of tenminste hun snavels te gaan houden. Puur de aanwezigheid en elk woord dat zij tracht te gaan nuanceren om Russisch staatsgeweld te rechtvaardigen zou wel's kunnen zorgen dat we voor het eerst in de Kamer een vechtpartij krijgen te zien.quote:
SPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 3 april 2022 16:14 schreef Zipportal het volgende:
vreselijk, vuile rattenSPOILER: NSFWOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Zet er een paar journalisten van FTM op en binnen een week weten we tot op de cent nauwkeurig waar hoeveel geld van welke rijke Rus gestald is en welke zuidassers hun cokeverslaving financieren door met de Russen te collaboreren.quote:Op zondag 3 april 2022 15:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Overheid vindt het al 40 dagen lastig om dingen van de Russen in beslag te nemen. Ik weet niet hoe snel ze andere dingen nog kunnen invoeren...
Het ene gedeelte weet het, het andere gedeelte wil het niet weten, en nog ander deel gelooft helemaal niets tenzij het op de staats TV komt.quote:Op zondag 3 april 2022 15:46 schreef nixxx het volgende:
Vind dat we Oekrane ook wel mogen helpen met beeldmateriaal verspreiden in Rusland. Als er bijvoorbeeld de mogelijkheid is om op Russische radio of tv in te breken.
Als de open oorlog afgerond is dan is het tijd voor een geheime oorlog. Het kan makkelijk aangezien Ukrainers vloeiend Russisch spreken en familie hebben in Rusland.quote:Op zondag 3 april 2022 16:11 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als dit het plan was wat ze echt voor ogen hadden dan is het nog lang en lang niet klaar straks.
Denk dat jij het wel begreep, maar in het geval dat het voor anderen niet duidelijk was. Het bestaan van zo’n standaard is nog geen bewijs voor misdaden. En Anton Shalayev is waarschijnlijk een onschuldig civiele ingenieur ofzo.quote:Op zondag 3 april 2022 16:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk is zo'n document aanwezig in Nederland.
Die standaard is specifiek bedoeld voor oorlogsomstandigheden en een significant deel ervan lijkt geweid te zijn aan het uitwissen van bewijs. Is wel een iets ander scenario dan hoe je om moet gaan met een groot overschot aan doden.quote:Op zondag 3 april 2022 16:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Denk dat jij het wel begreep, maar in het geval dat het voor anderen niet duidelijk was. Het bestaan van zo’n standaard is nog geen bewijs voor misdaden. En Anton Shalayev is waarschijnlijk een onschuldig civiele ingenieur ofzo.
Ik weet niet wat je bedoelt, zijn dat wikipedia artikels?quote:Op zondag 3 april 2022 16:22 schreef UitStraling het volgende:
Voor degenen die nu al shocked zijn door de oorlogsmisdaden heb ik nog wat tips om te laten zien dat dit pas het piepkleine begin is waar de mens in oorlog toe in staat is, Hell on Earth, Hell in the Pacific en Einsatzgruppen, Les Commandos de la Mort.
Documentaires.quote:Op zondag 3 april 2022 16:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoelt, zijn dat wikipedia artikels?
De FVD dient gewoon verboden te worden, welk zichzelf respecterend land laat in vredesnaam collaborateurs deel uit maken van hun regering?quote:Op zondag 3 april 2022 16:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou Baudet & Co, aanraden om zich met Corona besmet maar even af te melden of tenminste hun snavels te gaan houden. Puur de aanwezigheid en elk woord dat zij tracht te gaan nuanceren om Russisch staatsgeweld te rechtvaardigen zou wel's kunnen zorgen dat we voor het eerst in de Kamer een vechtpartij krijgen te zien.
Dit soort Tweede Wereldoorlog perikelen zijn dus weer terug in Europa.quote:Op zondag 3 april 2022 16:22 schreef UitStraling het volgende:
Voor degenen die nu al shocked zijn door de oorlogsmisdaden heb ik nog wat tips om te laten zien dat dit pas het piepkleine begin is waar de mens in oorlog toe in staat is, Hell on Earth, Hell in the Pacific en Einsatzgruppen, Les Commandos de la Mort.
FVD zit in de oppositie, niet in de regering.quote:Op zondag 3 april 2022 16:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De FVD dient gewoon verboden te worden, welk zichzelf respecterend land laat in vredesnaam collaborateurs deel uit maken van hun regering?
Massagraven kunnen ook nuttig zijn om je eigen soldaten te begraven, in geval dat je ze niet kan repatriren. Dus helaas zeggen dit soort instructies niet zo veel.quote:Op zondag 3 april 2022 16:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die standaard is specifiek bedoeld voor oorlogsomstandigheden en een significant deel ervan lijkt geweid te zijn aan het uitwissen van bewijs. Is wel een iets ander scenario dan hoe je om moet gaan met een groot overschot aan doden.
quote:Op zondag 3 april 2022 16:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De FVD dient gewoon verboden te worden, welk zichzelf respecterend land laat in vredesnaam collaborateurs deel uit maken van hun regering parlement?
En dat notabene door een land dat beweert dat het zo onder de nazi's geleden heeft. Blijkbaar valt dat lijden wel mee aangezien genocide en het stelselmatig en op grote schaal plegen van oorlogsmisdaden standaard onderdeel van je eigen modus operandi vormen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit soort Tweede Wereldoorlog perikelen zijn dus weer terug in Europa.
Gezien hun verleden vind ik persoonlijk niet echt dat de Russen hierin het voordeel van de twijfel verdienen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Massagraven kunnen ook nuttig zijn om je eigen soldaten te begraven, in geval dat je ze niet kan repatriren. Dus helaas zeggen dit soort instructies niet zo veel.
Je hebt gelijk, desondanks mag die partij wat mij betreft per direct verboden worden.quote:Op zondag 3 april 2022 16:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
FVD zit in de oppositie, niet in de regering.
Ik zal het even aan die 300 burgers mededelen dat ze eigenlijk maar geluk hebben gehad want het had nog erger gekunt!quote:Op zondag 3 april 2022 16:22 schreef UitStraling het volgende:
Het is voor mij allereerst een ethisch probleem. We moeten vooral af om te denken in (aflaat)procenten omdat welgestelden daar geen echte waarde aan ontlenen. Iemand met 1M heeft financieel doorgaans minder last van 12% inflatie dan iemand die nog niet eens 1000 heeft en dan moet kiezen of het een pasta of aardappeldag wordt.quote:Op zondag 3 april 2022 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is een politiek probleem. We kunnen wel schoon produceren maar dat is duurder en niemand die globalisatie iets in de weg legt. Je kan natuurlijk prima "vuile" producten uit china verbieden of er een hoge belasting op gooien. Maar dat lust de VVD natuurlijk niet, want hun rijke vriendjes moeten winst kunnen blijven maximaliseren.
En de VVD is gewoon rechtstreeks verantwoordelijk voor het woningbeleid van de afgelopen 10 jaar. Het is geen woon crisis, het is gewoon cashen.
Dus die zogenaamde problemen waardoor we wel moeten... is allemaal bullshit. Het is incompetentie en vaak regelrechte belangenverstrengeling/corruptie.
Ik stel dan ook voor dat de rijkste 1% alle problemen gaan oplossen (ja, met hun eigen geld) zodat normale mensen een normaal leven kunnen leiden zonder afhankelijk te zijn van dictators.
De FvD maakt geen deel uit van de regering.quote:Op zondag 3 april 2022 16:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De FVD dient gewoon verboden te worden, welk zichzelf respecterend land laat in vredesnaam collaborateurs deel uit maken van hun regering?
Vind je dat niet ondemocratisch? Zou DENK ook verboden moeten worden? Of D66?quote:Op zondag 3 april 2022 16:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, desondanks mag die partij wat mij betreft per direct verboden worden.
Zeker weten niet, maar het gaat wat ver om degene die de instructie heeft gemaakt, daarom maar per definitie schuldig te vinden aan oorlogsmisdaden.quote:Op zondag 3 april 2022 16:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gezien hun verleden vind ik persoonlijk niet echt dat de Russen hierin het voordeel van de twijfel verdienen.
Waarom dan?quote:Op zondag 3 april 2022 16:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
Vind je dat niet ondemocratisch? Zou DENK ook verboden moeten worden? Of D66?
Denk heeft ook banden met Erdogan, ook een despoot, de leden in de 2e kamer hebben zelfs dubbele paspoorten. Als je de FVD wil verbieden op deze grond, moet je Denk ook verbieden. En D66 luistert enkel naar de EU, ook geen lieverdje.quote:
Laten we ook proberen geen parallellen te trekken met eveneens verschrikkelijke verledens omdat deze misdaden dan al snel een predicaat krijgen dat het wel meevalt. Dat vergelijken, zijn sws drogredenen, geeft tweedelers veel te veel een kans om dan daarin af te gaan leiden.quote:Op zondag 3 april 2022 16:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En dat notabene door een land dat beweert dat het zo onder de nazi's geleden heeft. Blijkbaar valt dat lijden wel mee aangezien genocide en het stelselmatig en op grote schaal plegen van oorlogsmisdaden standaard onderdeel van je eigen modus operandi vormen.
Een massagraf zoals dit is juist heel goed bewijs. Vrij makkelijk te vinden etc. Doodsoorzaak is vaak nog vast te stellen. Zou je alle lijken kunnen verbranden, dan heb je het bewijs veel beter vernietigd.quote:Op zondag 3 april 2022 16:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die standaard is specifiek bedoeld voor oorlogsomstandigheden en een significant deel ervan lijkt geweid te zijn aan het uitwissen van bewijs. Is wel een iets ander scenario dan hoe je om moet gaan met een groot overschot aan doden.
Voor een partij die de rechten van mensen vertrapt, is in een democratisch bestel geen plaats.quote:Op zondag 3 april 2022 16:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, desondanks mag die partij wat mij betreft per direct verboden worden.
Suggereer je nu dat we hier niet emotioneel van zouden moeten worden? Omdat dat misschien tot ingrijpen zou kunnen leiden?quote:Op zondag 3 april 2022 15:49 schreef Discombobulate het volgende:
Straks gaan we zelf nog ingrijpen omdat we zo emotioneel hier van worden...
Je kan een partij verbieden wanneer zij rechten en rechtstaat van mensen ter meerdere glorie van hun eigen (voort)bestaan, van geen belang vinden.quote:Op zondag 3 april 2022 16:40 schreef Bensel het volgende:
[..]
Denk heeft ook banden met Erdogan, ook een despoot, de leden in de 2e kamer hebben zelfs dubbele paspoorten. Als je de FVD wil verbieden op deze grond, moet je Denk ook verbieden. En D66 luistert enkel naar de EU, ook geen lieverdje.
Als emotioneel gedrag uiteindelijk leidt tot nog meer doden en ellende, is een wat koelere blik misschien het meest humanitair.quote:Op zondag 3 april 2022 16:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat we hier niet emotioneel van zouden moeten worden? Omdat dat misschien tot ingrijpen zou kunnen leiden?
Moeten we onze harten verharden en de andere kant op kijken?
In wat voor wereld wil je dan leven?
Er is niets ondemocratisch aan het verbieden van een partij die door het Kremlin gefinancierd wordt om de Nederlandse democratie te ondermijnen. Denk verkeert daarbij ook echt wel op het randje aangezien die partij als verlengstuk van de AKP fungeert.quote:Op zondag 3 april 2022 16:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
Net zo ‘ondemocratisch' als het verbieden van de NSB destijds.quote:Op zondag 3 april 2022 16:38 schreef Bensel het volgende:
[..]
Wanneer je bijvoorbeeld 80 mensen opblaast en dat vervolgens verzwijgt, (islamitisch-)terroristische organisaties steunt die ook in Europa mensen opblazen of Zuidasdeals met Russische oligarchen in stand houd wanneer Rusland een land binnenvalt? Ik denk dat er met jouw bepaling hl snel hl veel zetels vrijkomen. Op zich zie ik er wel wat in, een kamer met niet meer dan SP, FvD, PVV, PvdD, JA21, en die paar randpartijtjes.quote:Op zondag 3 april 2022 16:42 schreef Vallon het volgende:
Voor een partij die de rechten van mensen vertrapt, is in een democratisch bestel geen plaats.
Niet verrassend; het overgrote merendeel van de Russische diaspora is pro Poetin.quote:
Er wordt niet gekeken naar daden maar naar woorden.quote:Op zondag 3 april 2022 16:59 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wanneer je bijvoorbeeld 80 mensen opblaast en dat vervolgens verzwijgt, (islamitisch-)terroristische organisaties steunt die ook in Europa mensen opblazen of Zuidasdeals met Russische oligarchen in stand houd wanneer Rusland een land binnenvalt? Ik denk dat er met jouw bepaling hl snel hl veel zetels vrijkomen. Op zich zie ik er wel wat in, een kamer met niet meer dan SP, FvD, PVV, PvdD, JA21, en die paar randpartijtjes.
Ik kan van deze demo geen enkel bewijs vinden in de duitse pers, mischien dat ik verkeerd zoek of zo.quote:
Deporteer maar terug naar Rusland dan. Veel plezier daar!quote:Op zondag 3 april 2022 17:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Niet verrassend; het overgrote merendeel van de Russische diaspora is pro Poetin.
Het lijkt me sowieso voor ieder land veiliger om geen Russischtalige minderheid te hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 17:08 schreef nixxx het volgende:
[..]
Deporteer maar terug naar Rusland dan. Veel plezier daar!
Jup, ik ben tegen ingrijpen. En we moeten inderdaad ook niet vanuit emotie handelen.quote:Op zondag 3 april 2022 16:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat we hier niet emotioneel van zouden moeten worden? Omdat dat misschien tot ingrijpen zou kunnen leiden?
Beetje makkelijk, want dan ga je er vanuit dat Poetin op een gegeven moment z'n viool aan de wilgen hangt. Niets wijst die richting uit, integendeel.quote:Op zondag 3 april 2022 17:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jup, ik ben tegen ingrijpen. En we moeten inderdaad ook niet vanuit emotie handelen.
Maar dat betekend niet dat we de andere kant op moeten kijken.
Zie ook: https://www.trouw.nl/opin(...)iedom-zijn~bf82e2b2/
Of van beide. Denk dat Jan Soldaat tot alles in staat is als je om je heen gruweldadem en propaganda ziet.quote:Op zondag 3 april 2022 16:39 schreef PzKpfw het volgende:
Wat daar in Buchra voorgevallen is kan toch alleen maar het werk zijn van speciale eenheden? Het lijkt me sterk dat 'gewone' soldaten tot zoiets in staat zijn maar wellicht overschat ik het beetje empathie dat je van een gewone Russische soldaat zou kunnen verwachten.
Eh hoe precies?quote:Op zondag 3 april 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
En dit was dus te voorkomen met een no-fly-zone. Maar we hebben het weer laten gebeuren.
Ja?quote:Op zondag 3 april 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
En dit was dus te voorkomen met een no-fly-zone. Maar we hebben het weer laten gebeuren.
Ik snap niet zo goed hoe dan. Zijn de burgers vastgebonden, verkracht en gexecuteerd door vliegtuigen? Rusland heeft geen air superiority en weinig precisiebommen. De meeste misdaden worden door artillerie en infanteristen begaan.quote:Op zondag 3 april 2022 17:20 schreef TheJanitor het volgende:
Die zouden daar allang niet meer gezeten hebben als we een maand geleden een no-fly-zone hadden ingevoerd.quote:Op zondag 3 april 2022 17:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed hoe dan. Zijn de burgers vastgebonden, verkracht en gexecuteerd door vliegtuigen? Rusland heeft geen air superiority en weinig precisiebommen. De meeste misdaden worden door artillerie en infanteristen begaan.
Dat kan toch bijna niet waar zijn?quote:
Helemaal van het gas af kan nog. Nog meer uit Swift knikkeren. Meer Russen uitzetten. Offensieve cyber aanvallen voor het geval dat nog niet gebeurd. Stoken in andere grensgebieden van Rusland.quote:Op zondag 3 april 2022 17:14 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Er komen nieuwe sancties aan volgens Charles Michel. Maar ik vraag mij af of het veel verder gaat dan de lijst met personen die op de sanctielijst staan uitbreiden.
Hoezo niet? In de Tweede Wereldoorlog had je toch ook in tal van geallieerde landen allerlei pro-Nazi groepjes?quote:
Wat heeft dit te maken met onze rechtstaat en laat staan, de beginselen daarvan ?quote:Op zondag 3 april 2022 16:59 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wanneer je bijvoorbeeld 80 mensen opblaast en dat vervolgens verzwijgt, (islamitisch-)terroristische organisaties steunt die ook in Europa mensen opblazen of Zuidasdeals met Russische oligarchen in stand houd wanneer Rusland een land binnenvalt? Ik denk dat er met jouw bepaling hl snel hl veel zetels vrijkomen. Op zich zie ik er wel wat in, een kamer met niet meer dan SP, FvD, PVV, PvdD, JA21, en die paar randpartijtjes.
Ja inderdaad. Als er geen vliegtuigen vliegen, dan gebeuren dit soort dingen niet op de grond ?quote:
Weet ik veel, ik ga op jouw offtopic geratel m.b.t. het verbieden van Nederlandse partijen in.quote:Op zondag 3 april 2022 17:29 schreef Vallon het volgende:
Wat heeft dit te maken met onze rechtstaat en laat staan, de beginselen daarvan ?
Ik ga verder niet in op je poging tot afleiding.
Adem maar door.quote:Op zondag 3 april 2022 16:11 schreef nixxx het volgende:
Dat lijkt me een beetje overdreven, ik zou eigenlijk teleurgesteld zijn als er niet ergens een dergelijke standaard in een la lag bij het ministerie van defensie of volksgezondheid. Zeker met de Corona pandemie in h begin moet hier ergens over nagedacht zijn. Dit of bij het verbranden van grote hoeveelheden stoffelijke overschotten in gas gestookte centrales.
En wat dan als ze dat terug gaan doen ? Dan kan je art 5 niet meer gebruiken want dan ben je zelf begonnenquote:Op zondag 3 april 2022 17:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Offensieve cyber aanvallen voor het geval dat nog niet gebeurd.
Wat doen de FVD en PVV in dat rijtje? Als je eerdergenoemde criteria aanhoudt vervallen die ook meteen. De PVV wil immers hele bevolkingsgroepen criminaliseren en nog net niet deporteren.quote:Op zondag 3 april 2022 16:59 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hij weet heel goed wat de rode lijnen zijn. Oekrane is dat niet voor ons. Poetin gaat never nooit Polen of de Baltische staten binnenvallen.quote:Op zondag 3 april 2022 17:21 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Beetje makkelijk, want dan ga je er vanuit dat Poetin op een gegeven moment z'n viool aan de wilgen hangt. Niets wijst die richting uit, integendeel.
Dat is wel een beetje opmerkelijk argument natuurlijk.quote:
Nou ja, ik mag hopen dat naarmate er meer beelden vrij komen van dergelijke oorlogsmisdaden de maat toch een keer vol is.quote:Op zondag 3 april 2022 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij weet heel goed wat de rode lijnen zijn. Oekrane is dat niet voor ons. Poetin gaat never nooit Polen of de Baltische staten binnenvallen.
Russen hebben wel vaker op weerzinwekkende wijze huisgehouden in andere landen. Kadyrov zou daar al over kunnen mee praten meen ik.quote:Op zondag 3 april 2022 17:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje opmerkelijk argument natuurlijk.
Yep en dat - die uitweg - moeten we dan ook niet meer willen (bieden).quote:Op zondag 3 april 2022 17:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit soort oorlogsmisdaden maken het ook voor het westen moeilijker om Poetin nog een uitweg te bieden. Iedereen weet dat vrede met Poetin geen vrede is. Ook Oekrane weet dat vrede op lange termijn alleen kan als er in het Kremlin een grote verandering plaatsvind. Het wordt alleen maar meer en meer de overwinning of de dood voor Poetin.
Tuurlijk, maar is het doorgaans niet de bedoeling om juist net hele bevolkingsgroepen over n kam te scheren? Dit klinkt een beetje als "het zijn Russen, natuurlijk schieten ze iedereen door hun kop." Maak er "Dit zijn Marokkanen, natuurlijk jatten die alles leeg" van en je hebt de poppen aan het dansen (terecht).quote:Op zondag 3 april 2022 17:39 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Russen hebben wel vaker op weerzinwekkende wijze huisgehouden in andere landen. Kadyrov zou daar al over kunnen mee praten meen ik.
Ik zie Russische vlaggen, Russische vlaggen met wapen. Een Duitse vlag. Een communistische vlag. Een vlag van de DDR. Ik zie Kazachtstaanse vlaggen (blauw met een gele zon en vogel).quote:
En nu worden ze anaal vernederd door deze Oekrainiers die ze haten.quote:Op zondag 3 april 2022 17:42 schreef polderturk het volgende:
Het resultaat van jarenlang hersenspoelen.
[ twitter ]
Russische keizerrijk.quote:Op zondag 3 april 2022 17:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie Russische vlaggen, Russische vlaggen met wapen. Een Duitse vlag. Een communistische vlag. Een vlag van de DDR. Ik zie Kazachtstaanse vlaggen (blauw met een gele zon en vogel).
Maar ik zie ook een vlag, met drie banen, zwart, geel, wit en een zwarte adelaar er op. Weet iemand waar die van is?
Al is het maar iets overgebleven uit de koude oorlog, voor na kernaanvallen of aanvallen met chemische wapens. Het is er vrij zeker.quote:Op zondag 3 april 2022 17:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Adem maar door.
Het zou mij verbazen als er beleid is, een plan, een standaard is. Laat staan een visie.
# korte termijn denken.
https://p.dw.com/p/49Fkfquote:Meinung: Deutsche Unternehmen in Russland - Kollaborateure des Krieges?
Ah, ik dacht dat ze een adelaar met de (hedendaagse) Russische vlag hadden.quote:
You shall not pass.quote:Op zondag 3 april 2022 17:33 schreef TheJanitor het volgende:
The battle for Kiev, Chernihiv and Sumy is over. The battle for Ukraine is about to begin.
Pepsico en Danone ook.quote:Op zondag 3 april 2022 17:48 schreef Hyperdude het volgende:
o.a.
Makro
Bayer: pillen
Knauf: bouwmeuk
Total: tanken
Henkel: wassen
Ritter-Sport: chocolade
Zijn nog steeds actief in USSR.
Laat ze maar de tering krijgen.
[..]
https://p.dw.com/p/49Fkf
Fuck die ook.quote:
Huh, geen piemels? South Park liegt.quote:Op zondag 3 april 2022 17:42 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Fuck, je zou die maar moeten natekenen… al die kleine priegeltjes…quote:Op zondag 3 april 2022 17:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat ze een adelaar met de (hedendaagse) Russische vlag hadden.
Maar inderdaad, deze dus.
[ afbeelding ]
Daar tref je alleen de gewone Rus mee en als Putin die bedrijven eruit wil trappen mag hij dat helemaal zelf doen.quote:Op zondag 3 april 2022 17:48 schreef Hyperdude het volgende:
o.a.
Makro
[..]
Tot zo ver de mythe van de jongere generatie Russen die anders is als hun boomer (over)grootouders...quote:Op zondag 3 april 2022 17:42 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
https://www.dontfundwar.com/quote:Op zondag 3 april 2022 17:48 schreef Hyperdude het volgende:
o.a.
Makro
[..]
Yep. Er zijn mensen die de terugkeer van de Tsaar wel zien zitten.quote:Op zondag 3 april 2022 17:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat ze een adelaar met de (hedendaagse) Russische vlag hadden.
Maar inderdaad, deze dus.
[ afbeelding ]
Vele flagshipstores van (grote) kledingmerken zijn ook nog gewoon open. En nu?quote:Op zondag 3 april 2022 17:48 schreef Hyperdude het volgende:
o.a.
Makro
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)uit-rusland-a4105731quote:Op zondag 3 april 2022 17:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Fuck die ook.
Pepsi is trouwens ook Lay's chips.
Bij dat artikel uit mijn linkje gaat het over Duitse en Franse bedrijven.
Dat soort bedrijven betalen ook belastingen en houden mensen aan het werk.quote:Op zondag 3 april 2022 17:55 schreef Vallon het volgende:
Daar tref je alleen de gewone Rus mee en als Putin die bedrijven eruit wil trappen mag hij dat helemaal zelf doen.
quote:Op zondag 3 april 2022 17:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat heeft dit te maken met onze rechtstaat en laat staan, de beginselen daarvan ?
Ik ga verder niet in op je poging tot afleiding.
Fake news.quote:Op zondag 3 april 2022 17:57 schreef Divje het volgende:
[..]
Vele flagshipstores van (grote) kledingmerken zijn ook nog gewoon open. En nu?
Russen kunnen gewoon berkenborsjtsj eten ipv dat westerse nazivoer.quote:Op zondag 3 april 2022 17:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)uit-rusland-a4105731
''Zo zouden Pepsico en Danone afzien van dramatische maatregelen omdat ze Russische burgers van eten en drinken voorzien''
Kan jij niet gewoon opbokken met je infantiele posts?quote:Op zondag 3 april 2022 18:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Fake news.Echte Russen zouden nooit in nichterige, westerse nazikleding rondlopen. Echte patriottische Russen lopen in lompen en vodden.
[..]
Russen kunnen gewoon berkenborsjtsj eten ipv dat westerse nazivoer.
Noord Korea, nu gidsland va nRuslandquote:Op zondag 3 april 2022 18:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Fake news.Echte Russen zouden nooit in nichterige, westerse nazikleding rondlopen. Echte patriottische Russen lopen in lompen en vodden.
[..]
Russen kunnen gewoon berkenborsjtsj eten ipv dat westerse nazivoer.
Huilen!quote:Op zondag 3 april 2022 18:04 schreef Divje het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon opbokken met je infantiele posts?
Dat is wmb ook een heel gezonde instelling dat je het land niet humanitair gaat treffen.quote:Op zondag 3 april 2022 17:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
''Zo zouden Pepsico en Danone afzien van dramatische maatregelen omdat ze Russische burgers van eten en drinken voorzien''
Kan best.quote:Op zondag 3 april 2022 17:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar tref je alleen de gewone Rus mee en als Putin die bedrijven eruit wil trappen mag hij dat helemaal zelf doen.
Men moet Putin en Co geen reden geven dat zij als regime het Westen de schuld kunnen geven dat Russen - ook mensen met huis, gezin en haard - daar geen dingen meer kunnen (ver)krijgen, (ver)kopen of werken.
Sws is (was er d8 ik) er al geen sprake van import of export.
Bedrijfsvoering in Rusland bestaat vooral uit franchise.
Paywall..quote:Op zondag 3 april 2022 18:07 schreef nostra het volgende:
Mooie longread over Abramovich en Putin.
https://www.ft.com/content/d80a42c1-bd1f-48e1-8dcf-f01ebdb304fb
Omroep Brabantquote:Peter ging naar Oekrane om tegen Russen te vechten, maar loste geen schot
Peter* uit Oss ging halverwege maart naar Oekrane om zich aan te sluiten bij het vreemdelingenlegioen. Hij wilde er tegen de Russen vechten. Sinds maandag is hij weer thuis, na een paar patrouilles. Hij heeft naar eigen zeggen geen schot gelost. “Je moest een contract tekenen voor een jaar. Dat ging me veel te ver. Ik ben geen schietschijf.”
Nog bijkomend van zijn avontuur, zit Peter op de leren bank in zijn woonkamer in Oss. Elf dagen was hij van huis, zeven daarvan bracht hij door in Oekrane. Een aantal keer liep hij in militaire outfit patrouille, maar zelf loste Peter geen schot. Toch is hij blij dat hij is gegaan.
Op tv zag Peter namelijk het menselijk drama achter de Russische inval. Het voelde zo onrechtvaardig dat hij erheen wilde om te vechten. Ook als het Peters leven zou kosten en hij zijn 17-jarige zoon achter zou laten. Op 17 maart was het zover, toen een busje met meerdere Nederlanders hem ophaalde met Oekrane als bestemming.
“Hoe verder we Polen in naar het oosten reden, hoe leger de snelweg werd. Voor de grens stonden lange rijen vrachtwagens met hulpgoederen. Het was een heel gedoe Oekrane binnen te komen. We hadden contact met een kolonel, maar dat was heel wazig.”
Middenin de nacht werden Peter en een andere Nederlander in de buurt van de grens opgepikt om naar hun verzamelplek te gaan. “Loop dit bos maar in. Dan kom je vanzelf bij de basis, zei de chauffeur. We sliepen op stretchers in donkergroene tenten. Waarschijnlijk omdat andere plekken waar buitenlanders zich meldden door de Russen waren gebombardeerd.”
De volgende dag kreeg Peter spullen van het leger. "Dan sta je daar opeens met een AK47, 4 doosjes met 200 kogels en een helm. Ik heb zelf weleens op een schietbaan gestaan, maar er waren er ook bij die nog nooit een wapen vast hadden gehad. We kregen geen schiettraining. Dat was heel raar. Het contract zou later komen. Daar was iets mee. Ons werd meteen duidelijk gemaakt dat we geen foto's mochten maken of locaties mochten delen.”
Een of twee keer per dag zegt Peter op patrouille te zijn gegaan. Dat gebeurde met andere buitenlanders, onder leiding van Oekraense militairen. Soms liepen ze in de buurt rond. Andere keren reden ze in een jeep door de vrieskou naar dorpjes om te zien of ze gekke dingen tegenkwamen.
“We stonden bij bruggen en liepen door dorpen heen. Er stonden kapotgeschoten huizen. In de verte zag je rookpluimen en hoorde je soms explosies. Vaak stonden er mensen met wapens en wegversperringen. Bewoners hadden molotovcocktails gemaakt. Dan besef je: dit is cht. Het is haast zo echt, dat het nep lijkt.”
Door wat hij zag, rook en hoorde, raakte Peter naar eigen zeggen paranode. “’s Nachts ging vaak het luchtalarm af en hoorde je explosies in de verte. Het liefste liep ik in het donker patrouille, ook al was het fucking koud. In het tentenkamp sliep ik maar half, omdat er toch een kans is dat het kampje wordt gebombardeerd. ”
Na een paar dagen kwamen eindelijk de contracten. Volgens Peter moesten de buitenlanders voor een jaar tekenen en kregen ze 300 euro per maand. “Wie eerder wegging of gewond raakte, kreeg niks. Als je zou overlijden, kreeg je geen cent. Het leek net een wurgcontract, want hoe langer je daar blijft, hoe groter de kans is dat er iets ernstigs gebeurt. Vooraf was me verteld dat we een maand zouden blijven. Daar had ik me ook op ingesteld. Dit ging me veel te ver. Ik ben geen schietschijf.”
Peter weigerde net als twee andere Nederlanders te tekenen. En dus moesten zij hun wapenuitrusting inleveren. De drie vertrokken naar huis. Via een grensovergang, waar duizenden vrouwen en kinderen overnachtten, keerden ze terug naar Polen. Een vliegtuig bracht hen maandag naar Nederland.
“Het heeft diepe indruk op me gemaakt”, zegt hij thuis zijn de bank in Oss. Hij rookt een sigaret en zucht. “Ik ben blij dat ik ben gegaan. Ik heb het idee dat we wel iets hebben toegevoegd. Al is het maar een druppel op een gloeiende plaat.”
Omroep Brabantquote:Peter uit Oss gaat met het vreemdelingenlegioen meevechten in Oekrane
Peter uit Oss kan het niet langer aanzien. Het leed in Oekrane, de regio waar zijn vriendin vandaan komt, grijpt hem aan. Een hulpactie opzetten gaat hem niet ver genoeg. Hij stapt woensdag in een busje om met het vreemdelingenlegioen mee te vechten.
"Ik zag al die ellende op tv, die staat hier de hele dag aan", zo vertelt Peter aan Omroep Brabant. "Het voelde meteen al niet fijn om hier op de bank te blijven zitten. En toen kwam die oproep van de Oekraense president Zelenski."
Die riep Europeanen op om zijn land te komen helpen in de strijd tegen de Russen. Daarna meldden tientallen Nederlanders zich bij de Oekraense ambassade in Den Haag. Peter is er daar n van.
Hij laat foto's van zijn mailwisseling zien met de ambassade en met iemand die namens de ambassade het vervoer regelt naar Oekrane. "Je moest een formulier invullen met je ervaring. Ik heb in dienst gezeten, de dienstplicht, en ga voor mijn werk regelmatig naar Amerika. Daar bezoek ik dan de schietbaan, ik heb er met allerlei wapens geschoten", zo vertelt hij.
Volgens de ambassade was hij geschikt, dus kwam hij in een Telegramgroep met andere kandidaten. "Er werd meteen gevraagd wanneer ik kon. Legerkleding en wapens hoeven niet mee. Die spullen krijg ik daar. Ik moest hier nog wat zaken regelen, dus ik ga woensdag. Sommige familieleden verklaren me voor gek. "Jij bent niet goed bij je hoofd", zeggen ze. Mijn zoon (18) reageerde laconiek. "Ik pas wel op het huis", zei hij.
Peter klinkt intelligent, hij weet ook dat oorlog geen spel is en dat hij misschien gewond raakt of gaat sterven. Hij verwijst naar het Nederlandse verzet in de Tweede Wereldoorlog. "Toen zei iemand: vraag me niet waarom ik het heb gedaan, vraag anderen waarom zij het niet hebben gedaan."
Iemand moet het doen, bedoelt hij. Ondanks de risico's. "Tot een paar dagen geleden kon je ook nog kiezen. Als je in Oekrane aankwam, moest je een contract tekenen. Geen training en dertig dagen bij de ondersteunende troepen of een training van drie dagen en echt vechten. Die keuze is er niet meer."
Hij had toch voor vechten gekozen, zo claimt hij. "Daarom ga ik daarheen. Het is niet normaal hoe de Russen daar tekeer gaan. Ik begrijp dat er in Nederland allerlei inzamelingsacties zijn en dat is ook goed, maar ik wil meer doen."
Wat er naar boven komt is gruwelijker en gruwelijker. Er is wat mij betreft echt een grens aan wat we kunnen laten gebeuren en gaan onderzoeken voor we een stap verder gaan in sancties, embargo’s en daadwerkelijk ingrijpen.quote:Op zondag 3 april 2022 17:55 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik merk bij mezelf dat ik het steeds slechter trek.
Tijd voor een speciale militaire NAVO-operatie in Oekrane.
Ruslandquote:Op zondag 3 april 2022 16:46 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel meer mis is met je als je vrijwillig op omegle zit.quote:Op zondag 3 april 2022 17:42 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Met Bucha kunnen we nog wel even voort...quote:
Voorts gaat het artikel een hele tijdslijn, la MH17, suggereren dat de Russen al lang waren vertrokken en dus geen deelgenoot hadden kunnen zijn aan de misdaden.quote:errr.thee (als te verwachten)
The Russian military has firmly denied accusations of mass killings of civilians in Bucha, a Ukrainian town northwest of Kiev. The claims have been raised by Ukraine itself, some Western media outlets and human rights groups, after Moscow had withdrawn its troops from the outskirts of Ukraine’s capital.
“All photographs and video materials published by the Kiev regime, allegedly showing some kind of "crimes" by Russian military personnel in the town of Bucha, Kiev region, are yet another provocation,” the Russian Ministry of Defense said Sunday.
Laten we het hopen dat het alleen bij Bucha blijft... Wat een drama...quote:Op zondag 3 april 2022 18:11 schreef miss_sly het volgende:
Wat er naar boven komt is gruwelijker en gruwelijker. Er is wat mij betreft echt een grens aan wat we kunnen laten gebeuren en gaan onderzoeken voor we een stap verder gaan in sancties, embargo’s en daadwerkelijk ingrijpen.
Bedankt voor de hulp, lijer.quote:Op zondag 3 april 2022 18:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Mensen die niet weten hoe je een paywall omzeilt___!
Die is er al, hij is alleen geen Romanoff maar een Poetin.quote:Op zondag 3 april 2022 17:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Yep. Er zijn mensen die de terugkeer van de Tsaar wel zien zitten.
Ik ben geen schietschijfquote:Op zondag 3 april 2022 18:11 schreef AchJa het volgende:
Ook "Peter" is even terug op aarde gezet:
[..]
Omroep Brabant
Eerder:
[..]
Omroep Brabant
Er is geen boycott voor levenmiddelen of medicijnen wat mij ook redelijk normaal lijkt.quote:Op zondag 3 april 2022 17:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit soort figuren...je zou ze bijna het paspoort afnemen wegens verregaande stupiditeit.quote:Op zondag 3 april 2022 18:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik ben geen schietschijf____ blijf dan thuis, of wist je dat toen nog niet?
s Nachts ging vaak het luchtalarm af en hoorde je explosies in de verte. Het liefste liep ik in het donker patrouille, ook al was het fucking koud.
Ja gut. Wat had 'ie verwacht dan: overdag een beetje schieten onder de palmbomen en dan 's avonds lekker in bad in het hotel?
Daadwerkelijk ingrijpen is zo makkelijk ok nog niet hoor. Hebben we de troepen ook niet zomaar klaar voor staan om met grote overmacht wat af te dwingen.quote:Op zondag 3 april 2022 18:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat er naar boven komt is gruwelijker en gruwelijker. Er is wat mij betreft echt een grens aan wat we kunnen laten gebeuren en gaan onderzoeken voor we een stap verder gaan in sancties, embargo’s en daadwerkelijk ingrijpen.
Dit soort lui moet lekker videogames blijven spelen.quote:Op zondag 3 april 2022 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit soort figuren...je zou ze bijna het paspoort afnemen wegens verregaande stupiditeit.
Op z'n minst het stemrecht.quote:Op zondag 3 april 2022 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit soort figuren...je zou ze bijna het paspoort afnemen wegens verregaande stupiditeit.
Laten we het zo zeggen, zelfs zonder een soldaar Oekraine in te sturen kunnen de NAVO landen Ruslands bezetting van Oekraine vrijwel compleet ongedaan maken binnen een aantal dagen, Oekraine kan met zijn grondtroepen dan de brokstukken opruimen.quote:Op zondag 3 april 2022 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Daadwerkelijk ingrijpen is zo makkelijk ok nog niet hoor. Hebben we de troepen ook niet zomaar klaar voor staan om met grote overmacht wat af te dwingen.
Steeds meer? Vanaf dag 1 hoor.quote:Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financin van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet.
@:capricia
Misdaad tegen de menselijkheid zelfs. En mogelijk genocide.quote:Op zondag 3 april 2022 18:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we het hopen dat het alleen bij Bucha blijft... Wat een drama...
En even voor iedereen die van mening is dat ik nergens oorlogsmisdaden zou zien (dat verwijt heb ik al eens gekregen), dit zijn voor 1000% oorlogsmisdaden.
Hoewel ik er zeker wat emotioneler in sta, ben ik zeker van mening dat je niet zomaar over alles zonder meer kunt oordelen dat het een oorlogsmisdaad is. Maar inderdaad dit is zo duidelijk en zo vreselijk. En voor mij onbegrijpelijk.quote:Op zondag 3 april 2022 18:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laten we het hopen dat het alleen bij Bucha blijft... Wat een drama...
En even voor iedereen die van mening is dat ik nergens oorlogsmisdaden zou zien (dat verwijt heb ik al eens gekregen), dit zijn voor 1000% oorlogsmisdaden.
Vind je? Vond het in het begin wel meevallen, maar het wordt steeds gekker.quote:
Ja dat is een van de meest ongegeneerde appeasers.quote:Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het wordt zo langzamerhand toch ook echt eens tijd voor een onderzoekje naar de financin van Rob de Wijk hoor. Die verandert ook steeds meer in een poetinapologeet.
@:capricia
Crokyquote:Op zondag 3 april 2022 17:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Fuck die ook.
Pepsi is trouwens ook Lay's chips.
Bij dat artikel uit mijn linkje gaat het over Duitse en Franse bedrijven.
Ik heb hem niks anders horen roepen dan dat we de oorlog zijn beloop moeten laten hebben.quote:Op zondag 3 april 2022 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vind je? Vond het in het begin wel meevallen, maar het wordt steeds gekker.
Dank!quote:Op zondag 3 april 2022 18:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Oldschool dan maar, even inzoomen.
https://postimg.cc/RNy8x8LL
Het zal zeker niet gemakkelijk zijn. Is dat een criterium, dat het gemakkelijk moet zijn? Dat ‘wij’ er weinig tot geen last gaan gaan hebben?quote:Op zondag 3 april 2022 18:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Daadwerkelijk ingrijpen is zo makkelijk ok nog niet hoor. Hebben we de troepen ook niet zomaar klaar voor staan om met grote overmacht wat af te dwingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |