quote:Zweden stuurt voor het eerst sinds 1939 wapens naar conflictgebied
Zweden stuurt 5000 antitankwapens, 5000 helmen, 5000 stuks beschermende kleding en 135.000 voedselrantsoenen naar Oekrane. Het is voor het eerst sinds 1939 dat Zweden wapens naar een oorlogsgebied stuurt. In dat jaar kwam Zweden Finland te hulp toen dat door de Sovjetunie werd aangevallen.
Belgi levert nog eens 3000 machinegeweren aan Oekrane, bovenop de 2000 die al waren aangekondigd. Het land maakte verder bekend dat het 200 antitankwapens, 3800 ton brandstof en 5 miljoen kogels naar Oekrane stuurt.
Een konvooi met 5000 Belgische helmen, 200 kompassen, 200 verrekijkers en medische hulpmiddelen kwam vandaag in de Poolse stad Rzezw aan. Daar worden de spullen door de Oekraners opgehaald.
https://nos.nl/collectie/(...)russische-oliegigant
Zal idd iets met de huidige situatie te maken hebbenquote:
Jeetje zelfs de Zwitsers.quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 20:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jezus, iemand, geef deze man een kruiwagen.
Dit is toch wel echt een historische gebeurtenis.quote:
Waarom zou dat niet kunnen?quote:
Je ziet niet hoe het aflooptquote:Op zondag 27 februari 2022 20:17 schreef RAVW het volgende:
Die vent met die mijn ... net alsof hij die dingen dagelijks van de weg haalt...
ondertussen even je sigaret oproken ... wat een bazen zijn die gasten toch
Wat is dat?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:17 schreef Tourniquet het volgende:
Helaas.
https://www.flightradar24.com/AFL124/2af5912d
[ afbeelding ]
Nee ergens zit je daar ook niet op te wachten .. maar zal goed gegaan zijn ...quote:
Volgens twitter is het een antitankmijn en zou hij er op kunnen springen zonder dat hij explodeert.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:20 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nee ergens zit je daar ook niet op te wachten .. maar zal goed gegaan zijn ...
zolang die bovenkant maar niet ingedrukt word of te veel trillingen komen
Dacht dat het wel duidelijk was zonder uitleg, maar Aeroflot-vlucht van Moskou naar New York moest halverwege terugkeren vanwege sluiting Canadese luchtruim voor Russische maatschappijen.quote:
Laten ze maar oppassen dat ze niet neergeschoten worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Groot Russisch offensief op Kyiv gepland vanaf 5.00
[ twitter ]
Zou wat zijn als de KLM zegt dat ze niet naar de Russische Federatie vliegen maar de Vliegunie van Rusland.quote:
"The source is verified" betekent dan weer niet dat de bron daadwerkelijk goed en verified is als een willekeurige Twitteraar het roeptquote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Nou, springen zou ik niet doen. Maar er op staan is geen probleem.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef Divje het volgende:
[..]
Volgens twitter is het een antitankmijn en zou hij er op kunnen springen zonder dat hij explodeert.
Zou ja ...... neem jij het risico ?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef Divje het volgende:
[..]
Volgens twitter is het een antitankmijn en zou hij er op kunnen springen zonder dat hij explodeert.
Persoonlijk zou ik dat overigens ook niet doen. Ik zou er lekker in een drafje vandaan gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, springen zou ik niet doen. Maar er op staan is geen probleem.
Dit jaquote:Op zondag 27 februari 2022 20:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik dat overigens ook niet doen. Ik zou er lekker in een drafje vandaan gaan.
Horen we niet iedere avond zo'n waarschuwing dat Kiev beschoten, ingenomen of vernietigd gaat worden? Tot op heden zijn ze er nog.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ik zou er met een vrij grote boog omheen lopenquote:Op zondag 27 februari 2022 20:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zou ja ...... neem jij het risico ?
Ja het is een antitankmijn , maar dan nog , die dingen zeker van de russen kunnen ook wel eens een hebben die anders reageert ... en dan heb je zeker je hoofd er niet meer bij
Ah.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dacht dat het wel duidelijk was zonder uitleg, maar Aeroflot-vlucht van Moskou naar New York moest halverwege terugkeren vanwege sluiting Canadese luchtruim voor Russische maatschappijen.
Terwijl ze morgen daar over de vrede gaan praten?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ja, dat weet iedereen. Conflicten hebben echter doorgaans een aanleiding en gevolgen. Los van de schuldvraag, want dat wordt er dan vaak tegenin gebracht: de enige schuldige hier is Putin als agressor. Natuurlijk is Rusland het land dat binnenvalt en vind ik het niet goed of positief dat de bevolking van Oekrane dit ondergaat. Echter is het simpelweg iets waar voor gewaarschuwd is. Je kunt het allemaal onterecht of onrechtvaardig vinden en dat is heel begrijpelijk, maar juist dat is niet zo relevant. Je wist nu eenmaal dat deze kans erin zat als de besprekingen doorgang zouden vinden. Ermee doorgaan is dus een duidelijk risico aanvaarden.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende: [..] Dat is op dit moment niet relevant. Het gaat gewoon om een land dat word binnengevallen.
Vrijheid voor een land om zelf te bepalen wat het wil.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:25 schreef Repentless het volgende:
Wat schieten we er nu uiteindelijk allemaal mee op?
De truc is om met een zo sterk mogelijke positie de onderhandelingen in te gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Terwijl ze morgen daar over de vrede gaan praten?![]()
Waarom toch die neiging tot simplificatie en dogmatisme? Ik snap de functie er wel van tijdens oorlog, maar wij zitten er nog niet (midden) in.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
Poetin lijdt aan grootheidswaanzin en de rest van de wereld pikt het niet. Dat lijk jij niet te begrijpen.
Draai de vraagstelling eens om.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat weet iedereen. Conflicten hebben echter doorgaans een aanleiding en gevolgen. Los van de schuldvraag, want dat wordt er dan vaak tegenin gebracht: de enige schuldige hier is Putin als agressor. Natuurlijk is Rusland het land dat binnenvalt en vind ik het niet goed of positief dat de bevolking van Oekrane dit ondergaat. Echter is het simpelweg iets waar voor gewaarschuwd is. Je kunt het allemaal onterecht of onrechtvaardig vinden en dat is heel begrijpelijk, maar juist dat is niet zo relevant. Je wist nu eenmaal dat deze kans erin zat als de besprekingen doorgang zouden vinden. Ermee doorgaan is dus een duidelijk risico aanvaarden.
Dan moet je jezelf de vraag stellen of we hier het NAVO- of EU-lidmaatschap van Oekrane belangrijk genoeg vinden om een totale oorlog met Rusland aan te gaan. Blijkbaar vinden we dat hier belangrijk genoeg. Ik vraag me dan af hoe iedereen, inclusief Oekrane, hier nu uiteindelijk bij gebaat is. Wat schieten we er nu uiteindelijk allemaal mee op?
Dat is toch nooit voor 100% haalbaar. Cuba mocht dat ook niet. Iran mag dat ook niet. Etc.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vrijheid voor een land om zelf te bepalen wat het wil.
Dan ga je er dus automatisch vanuit dat, mocht dit in een totale oorlog ontaarden, het westen overwint en dat gewaarborgd kan worden. Welke zekerheid daarop is er?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Vrijheid voor een land om zelf te bepalen wat het wil.
Khokhols betekent zoveel als cuckolds?quote:
Nou ga ik daar zeker vanuit, maar dat doet er niet eens toe.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dan ga je er dus automatisch vanuit dat, mocht dit in een totale oorlog ontaarden, het westen overwint en dat gewaarborgd kan worden. Welke zekerheid daarop is er?
Als je als collaborerende profiteur bekend wil worden wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef superniger het volgende:
Is het verstandig om nu Russische aandelen te kopen?
En na de oorlog weer verkopen?
dat kan nu dus niet meer h slimmertquote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef superniger het volgende:
Dat is al zo oud als de weg naar Romequote:Op zondag 27 februari 2022 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Terwijl ze morgen daar over de vrede gaan praten?![]()
Grote kans dat ze de roebel moete herstructureren.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef superniger het volgende:
Geld proberen te verdienen aan een oorlog is slecht voor je karmaquote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef superniger het volgende:
Waarom toch die neiging tot goedpraten wat fout is?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom toch die neiging tot simplificatie en dogmatisme? Ik snap de functie er wel van tijdens oorlog, maar wij zitten er nog niet (midden) in.
Welke rest?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Draai de vraagstelling eens om.
Wat gebeurt er als Oekrane is ingelijfd bij Rusland? Dan pakt die volgende week de rest…
Gelukkig dan maar.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef Tjacka het volgende:
Rusland gaat vanavond een kernbom gooien op Kharkiv.
Deze bron is gerectificeerd.
Je begrijpt wat je hier schrijft?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef Tjacka het volgende:
Nee, dat is juist het enige dat telt. Ander blijft er niets anders over dan het recht van de sterkste en kunnen alle mensen rechten het raam uit.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:25 schreef Repentless het volgende:
Je kunt het allemaal onterecht of onrechtvaardig vinden en dat is heel begrijpelijk, maar juist dat is niet zo relevant
Hallo Sjoerd Sjoerdsma.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef superniger het volgende:
Goed filmpje waar dat punt wordt uitgelegd ja.quote:
Geen idee.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Khokhols betekent zoveel als cuckolds?
Ik denk vooral Roebel voordat het nog verder zakt.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef superniger het volgende:
Er is daar flink gedemonstreerd omdat mensen vonden dat Zwitserland niet neutraal hierin kon blijvenquote:
Sjoerd, ben jij het?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef superniger het volgende:
Duiding verklaren als goedpraten is nu juist kernmerkend voor de vlucht naar simplificatie.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:29 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom toch die neiging tot goedpraten wat fout is?
wat heeft dat voor zin , en daarbij dat is een gebied waar veel russen wonen en dicht bij de grens.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef Tjacka het volgende:
Oekrane wil ook dat Isral vernietigd wordt?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is toch nooit voor 100% haalbaar. Cuba mocht dat ook niet. Iran mag dat ook niet. Etc.
Met karma betaal je de rekeningen niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:29 schreef XDo het volgende:
[..]
Geld proberen te verdienen aan een oorlog is slecht voor je karma
Peter Jan Rens sturen als bemiddelaarquote:Op zondag 27 februari 2022 20:30 schreef PzKpfw het volgende:
Welke non-militaire sancties hebben we als Westen nog achter de hand?
Het gaat helemaal niet om het NAVO lidmaatschap van Oekrane. Het gaat erom dat Poetin met geweld landjepik doet, en er in de ogen van het westen geen enkele aanwijzing is dat dit alleen tot Oekrane beperkt zou blijven. Je weet dat Poetin heel graag de oude SU in ere zou willen herstellen?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:25 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat weet iedereen. Conflicten hebben echter doorgaans een aanleiding en gevolgen. Los van de schuldvraag, want dat wordt er dan vaak tegenin gebracht: de enige schuldige hier is Putin als agressor. Natuurlijk is Rusland het land dat binnenvalt en vind ik het niet goed of positief dat de bevolking van Oekrane dit ondergaat. Echter is het simpelweg iets waar voor gewaarschuwd is. Je kunt het allemaal onterecht of onrechtvaardig vinden en dat is heel begrijpelijk, maar juist dat is niet zo relevant. Je wist nu eenmaal dat deze kans erin zat als de besprekingen doorgang zouden vinden. Ermee doorgaan is dus een duidelijk risico aanvaarden.
Dan moet je jezelf de vraag stellen of we hier het NAVO- of EU-lidmaatschap van Oekrane belangrijk genoeg vinden om een totale oorlog met Rusland aan te gaan. Blijkbaar vinden we dat hier belangrijk genoeg. Ik vraag me dan af hoe iedereen, inclusief Oekrane, hier nu uiteindelijk bij gebaat is. Wat schieten we er nu uiteindelijk allemaal mee op?
Jaquote:Op zondag 27 februari 2022 20:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je begrijpt wat je hier schrijft?
Als je iedereen die het niet met je regering eens is, publiekelijk aan een kraan ophangt. Kan je dan nog wel spreken van de wil van het land?quote:
Bij een echte oorlog gaat het niet om het aantal tanks, maar om de grootte van je economie.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dan ga je er dus automatisch vanuit dat, mocht dit in een totale oorlog ontaarden, het westen overwint en dat gewaarborgd kan worden. Welke zekerheid daarop is er?
Volmondig ja, doenquote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef superniger het volgende:
Vast niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:31 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Oekrane wil ook dat Isral vernietigd wordt?
we kunnen imca marina bog sturen, als pre nucleaire optiequote:Op zondag 27 februari 2022 20:30 schreef PzKpfw het volgende:
De economie van Rusland is niet groter dan die van de Benelux,quote:Op zondag 27 februari 2022 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bij een echte oorlog gaat het niet om het aantal tanks, maar om de grootte van je economie.
Nou ja, precies dit dus.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:58 schreef snabbi het volgende:
[..]
De volgende stap is dat iedereen met een afwijkende mening een landverrader is.
Ik zie zelf eigenlijk ook geen echt voordeel voor ons om Oekraine toe te laten tot de NAVO. Ik vind dat we absoluut handelsverdragen moeten afsluiten en zorgen dat we mensen naar een hogere levensstandaard moeten brengen, maar ik zie zelf niet zoveel heil om daar de westerse doctrine te lopen verspreiden. Wat hebben we daar echt te zoeken?
Dat mensen zelf tegen het russische regime in opstand willen gaan (zoals bijvoorbeeld ook in tsjechenie) moeten we niet gelijk ondersteunen.
Deze aanval moet afgeslagen worden - maar toetreding EU/NAVO zouden we niet moeten nastreven imho.
Er is wel een vershcil tussen reguliere economie en oorlogseconomiequote:Op zondag 27 februari 2022 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De economie van Rusland is niet groter dan die van de Benelux,
De economie van Tsjechie is groter dan dat van de Russia
Ik las ergens zoiets: Oekrane in de NAVO, Duitsland uit de NAVO.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:31 schreef theunderdog het volgende:
Als ik het moraal en de strijdvaardigheid van de Oekraense soldaten zie, wil ik ze het liefst morgen nog bij de NAVO.
Ben ik het wel mee eens. Ik bedoel goede posts waarom wel/niet zijn prima welkom. Zolang het maar geen Baudet 'The great reset' posts zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja, precies dit dus.
Maar dat mag je niet zeggen want niet de populaire kijk op zaken.
Dat verbrande lijk heoft er dan weer niet in van mij.quote:
Mja, China heeft ze ook en is ook niet echt een democratie. Geloof dat Pakistan ook wel wat heeft.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:31 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Als je iedereen die het niet met je regering eens is, publiekelijk aan een kraan ophangt. Kan je dan nog wel spreken van de wil van het land?Niet te vergelijken met een min of meer (work in progress
) democratische regering in Oekrane.
verkopen voor 88 en aankopen voor 120?quote:
Duiding is niet nodig. Poetin vertelde zelf dat hij de USSR weer ging opbouwen. Wat heb je nog meer nodig?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:30 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Duiding verklaren als goedpraten is nu juist kernmerkend voor de vlucht naar simplificatie.
Je mag het zeggen en wij mogen er tegenin gaan. Je hoeft je niet meteen een slachtofferrol aan te meten.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja, precies dit dus.
quote:Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
verkopen voor 88 en aankopen voor 120?
Daar klopt iets niet volgens mij.. dan zou je als Rus gewoon een dollar moeten kopen en weer verkopen, houdt ie 32 roebel over...
De bank verkoopt ze voor 88 volgens die tweet, en koopt ze aan voor 120.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan verlies je juist 32 roebel
Koop bitcoin. Alles wat jij koopt kunnen de Russen niet kopen.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef superniger het volgende:
Je koopt iets voor 120 en verkoopt het voor 88, hoe maak je dan winst?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Daar klopt iets niet volgens mij.. dan zou je als Rus gewoon een dollar moeten kopen en weer verkopen, houdt ie 32 roebel over...
Waar wil jij die aandelen nu kopen dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:27 schreef superniger het volgende:
quote:Op zondag 27 februari 2022 20:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit soort beelden zien er dan weer niet zo goed uit, dit is toch niet dat nieuwe wapen?
Jij verkoopt en koopt ze van de bank. Zo moet je het lezenquote:Op zondag 27 februari 2022 20:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De bank verkoopt ze voor 88 volgens die tweet, en koopt ze aan voor 120.
Al het andere wat hij gezegd heeft. Waar het een reactie op is, onder andere.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef Ulx het volgende:
Duiding is niet nodig. Poetin vertelde zelf dat hij de USSR weer ging opbouwen. Wat heb je nog meer nodig?
Dat is iets van deze tijd geloof ik, zodra iemand tegengas geeft krijg je 'mag ik het niet zeggen??'quote:Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je mag het zeggen en wij mogen er tegenin gaan. Je hoeft je niet meteen een slachtofferrol aan te meten.
De bank verkoopt voor 88 volgens de tweet.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je koopt iets voor 120 en verkoopt het voor 88, hoe maak je dan winst?
Hij blijft bezig, inmiddels al 30 mijnen verwijderd. Wat een held!quote:Op zondag 27 februari 2022 20:35 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
I’m sorry but there’s no hopes of ever being able to occupy a country full of people who just pick up mines and move them while a lit Marlboro dangles from their lips. - Danny Gold
Ik heb 1 dollar. Ik ga daarmee naar de bank en krijg 88 roebel (verkoop)quote:Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Kan verschillende dingen betekenen. Of dit zijn de laatste mensen in zijn kabinet die hij nog vertrouwt en zijn standpunt kunnen en willen overbrengen, of hij neemt het niet serieus en stuurt clowns.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:35 schreef theunderdog het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)/1497956520004362247
LOL!!
Dus, is de econie van Europa ( niet de Benelux) vele malen groter dan van Rusland. Mocht het fout gaan krijgen we hulp van vele andere landen en staat er een gevechtseenheid waar Poetin allen maar van kan dromen.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De economie van Rusland is niet groter dan die van de Benelux,
De economie van Tsjechie is groter dan dat van de Russia
Nog 1001 maatregelen te bedenken. Russische telefoonproviders blocken van mobiele telefonie in Europa vond ik wel een goede.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:30 schreef PzKpfw het volgende:
Inderdaad. Ik weet niet of ik erom moet lachen of huilen.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:37 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Geef het gewoon een andere naam en t is weer goed
Laffe tering FIFA.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:37 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
De tweet is inmiddels verwijderd.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:37 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik heb 1 dollar. Ik ga daarmee naar de bank en krijg 88 roebel.
Ik heb 88 roebel en ga naar de bank, ik krijg nu maar 0,73 dollar
Mwoah, komt ook niet uit de lucht vallen met al die censuurhappy figuren tegenwoordig. Zeker wanneer je de goegemeente tegen je hebt.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:37 schreef sp3c het volgende:
Ja je mag het zeggen, natuurlijk mag dat, zou ik nog voor gaan knokken ook
Maar wat je zegt is wel kutonzin
Gewoon Oekrane noemen en schaapachtig lachenquote:Op zondag 27 februari 2022 20:37 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Jij bent niet het slachtoffer vandaag losquote:Op zondag 27 februari 2022 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja, precies dit dus.
Dat het filmpje geen einde heeft, baart mij eigenlijk wel een beetje zorgen over de welzijn van deze manquote:Op zondag 27 februari 2022 20:35 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
I’m sorry but there’s no hopes of ever being able to occupy a country full of people who just pick up mines and move them while a lit Marlboro dangles from their lips. - Danny Gold
Voetbalquote:Op zondag 27 februari 2022 20:37 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Ja, hoe groot was de Sovjet-economie in WOII? En wie garandeert dat, mocht dit een mondiaal conflict worden, China niet de zijde van Rusland kiest?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bij een echte oorlog gaat het niet om het aantal tanks, maar om de grootte van je economie.
Poetin stuurt een middelvinger...quote:Op zondag 27 februari 2022 20:35 schreef theunderdog het volgende:
LOL!!
Dat wordt al jaren gedaan in de sport, ach.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:37 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
hopelijk neemt Putin de FIFA mee in zijn valquote:Op zondag 27 februari 2022 20:37 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
nee dan pakken ze de burgers en die moeten juist het nieuws kunnen horen vanuit het westen zo dat er twijfel gaat bestaan over putin handelenquote:Op zondag 27 februari 2022 20:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog 1001 maatregelen te bedenken. Russische telefoonproviders blocken van mobiele telefonie in Europa vond ik wel een goede.
Great reset is domme populistenpraat.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Ik bedoel goede posts waarom wel/niet zijn prima welkom. Zolang het maar geen Baudet 'The great reset' posts zijn.
Een neutrale status van Oekraine is waarschijnlijk ook een oplossing. Maar dan zitten we nog met de krim, en de twee (volgens Rusland) onafhankelijke gebieden.
Poetin lijkt niet genoegen te nemen met alleen de neutrale status van Oekraine.
Darkweb oid.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waar wil jij die aandelen nu kopen dan?
Hoeveel dingen zijn daadwerkelijk verboden door censuur Happy figuren?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:38 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Mwoah, komt ook niet uit de lucht vallen met al die censuurhappy figuren tegenwoordig. Zeker wanneer je de goegemeente tegen je hebt.
Nee, zelfde vorm (veel tegelijk) maar traditionele raketten.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dit soort beelden zien er dan weer niet zo goed uit, dit is toch niet dat nieuwe wapen?
zeker niet met het aanblijven van een democratische gekozen regeringquote:Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens. Ik bedoel goede posts waarom wel/niet zijn prima welkom. Zolang het maar geen Baudet 'The great reset' posts zijn.
Een neutrale status van Oekraine is waarschijnlijk ook een oplossing. Maar dan zitten we nog met de krim, en de twee (volgens Rusland) onafhankelijke gebieden.
Poetin lijkt niet genoegen te nemen met alleen de neutrale status van Oekraine.
Wat verwacht je anders van een club die gewoon een toernooi in Qatar organiseert?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik weet niet of ik erom moet lachen of huilen.
Het is meer dat mensen die bepaalde meningen droegen in een hoek werden geduwd en, ja nee, laten we het er bij houden inderdaadquote:Op zondag 27 februari 2022 20:40 schreef sp3c het volgende:
Hoeveel dingen zijn daadwerkelijk verboden door censuur Happy figuren?
Gewoon echt helemaal niks
Maar die discussie ga ik verder laten voor wat het is hoor, dat doen we al het hele jaar door
Opvallend is ook de 180 draai-opstelling en toespraak van Scholtz die net als Biden (al veel) eerder, klip&klaar vaststelde dat met Putin niet meer te praten is.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het Westen heeft dat geprobeerd maar met Poetin viel niet te praten. Ik weet oprecht niet wat je dan verwacht.
Totaal niet serieus dus.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:35 schreef theunderdog het volgende:
LOL!!
Verschil tussen de oude USSR en Putin die op het kerkhof de USSR opgraaft is het totale gebrek aan een collectieve utopische droom bij de bevolking. Zolang dat er niet is krijg je geen ruk voor elkaar.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Duiding is niet nodig. Poetin vertelde zelf dat hij de USSR weer ging opbouwen. Wat heb je nog meer nodig?
AT mijn kun je gewoon mee voetballenquote:Op zondag 27 februari 2022 20:39 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat het filmpje geen einde heeft, baart mij eigenlijk wel een beetje zorgen over de welzijn van deze man
quote:Op zondag 27 februari 2022 20:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De bank verkoopt voor 88 volgens de tweet.
Filmpje heeft wel een einde. Zou wat zijn zeg.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:39 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat het filmpje geen einde heeft, baart mij eigenlijk wel een beetje zorgen over de welzijn van deze man
Op fok kun je dan gewoon de mods roepen en dan regelen we hetquote:Op zondag 27 februari 2022 20:41 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het is meer dat mensen die bepaalde meningen droegen in een hoek werden geduwd en, ja nee, laten we het er bij houden inderdaad.
Oekrane staat al niet zo sterk in de onderhandeling..quote:Op zondag 27 februari 2022 20:44 schreef murp het volgende:
Of kiev helemaal aan gort schieten en dan op Russische voorwaarden het gesprek ingaan. Ik hoop het zo niet
Gaat niet gebeuren, Rusland en China hebben afgesproken elkaar niet in de weg te zitten, en als China Rusland gaat helpen heeft dat nog mee consequenties dan voor Rusland.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, hoe groot was de Sovjet-economie in WOII? En wie garandeert dat, mocht dit een mondiaal conflict worden, China niet de zijde van Rusland kiest?
Iedere minuut sterkerquote:Op zondag 27 februari 2022 20:45 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Oekrane staat al niet zo sterk in de onderhandeling..
Ow joh Google heeft mij nav jouw post op weg geholpen. 150 kg lees ik. Nicequote:Op zondag 27 februari 2022 20:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
AT mijn kun je gewoon mee voetballen
Moet je niet doen verder maar de kans dat hij ontploft is niet heel groot
Is dit geverifieerd? Anders doe ik ook bescheiden bijdragequote:Op zondag 27 februari 2022 20:46 schreef WammesWaggel het volgende:
Je kan nu ook een financile donatie doen aan het Oekranse leger.
Dat lijkt mij een prima keuze, ik doe mee.
https://bank.gov.ua/en/about/support-the-armed-forces
Dat is zeker waar ja, alleen geeft Poetin daar op dit moment zo veel om.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iedere minuut sterker
Zolang ze zich niet overgeven en niet beloven dat ze nooit bij de NAVO gaan worden Poetin zijn problemen iedere dag groter en groter
Misschien is Rusland wel een oorlog begonnen omdat BF42 zo'n ongelooflijk hilarisch kut spel is en wil laten zien hoe oorlog er cht uit ziet.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:48 schreef RAVW het volgende:
Russische aanvalshelikopter niet meer een beloning in Battlefield 2042
Gezien de oorlog in Oekrane besluit DICE dat het deze week geen goed moment was om een Russische aanvalshelikopter als beloning aan te bieden in Battlefield 2042.
Gast!quote:Op zondag 27 februari 2022 20:37 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ik heb 1 dollar. Ik ga daarmee naar de bank en krijg 88 roebel (verkoop)
Ik heb 88 roebel en ga naar de bank, ik krijg nu maar 0,73 dollar (aankoop)
Als dat waar is... al 4300 man verloren...quote:
Denk niet dat ze gedacht hadden dit klusje in een week te klaren maar op een gegeven moment ...quote:Op zondag 27 februari 2022 20:48 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar ja, alleen geeft Poetin daar op dit moment zo veel om.
Als de situatie over een week nog zo is zal hij wel gaan zweten ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
En die van ons ook.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iedere minuut sterker
Zolang ze zich niet overgeven en niet beloven dat ze nooit bij de NAVO gaan worden Poetin zijn problemen iedere dag groter en groter
als ik de tekst in google translate gooi, gaat het over de verliezen aan de zijde van oekrainequote:
Lekker bukken en jezelf laten verkrachten.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:53 schreef vosss het volgende:
[..]
En die van ons ook.
Er moet zo spoedig mogelijk een staakt het vuren komen. Onder welke voorwaarden dan ook.
De druk moet van de ketel. Dit kan zo maar volledig escaleren.
Rusland is nog korter bezig dan carnaval op veel plaatsen. Ik zou nog even voorzichtig zijn met de conclusiesquote:Op zondag 27 februari 2022 20:53 schreef THEFXR het volgende:
deze oorlog gaat aangeven hoe een klein land zicht goed verdedigen tegen de grootmacht Rusland of het geeft aan hoe zwak Rusland nu eigenlijk is.
Wat een geweld, daar wil je niet aan de ontvangende kant van zittenquote:
Denk dat nul van de strijdende partijen heel erg bezig zijn met onze problemenquote:Op zondag 27 februari 2022 20:53 schreef vosss het volgende:
[..]
En die van ons ook.
Er moet zo spoedig mogelijk een staakt het vuren komen. Onder welke voorwaarden dan ook.
Totale onkunde als je het iig vergelijkt met wat de VS op poten kreeg in Irak en Afghanistan tig kilometer van huis.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:53 schreef THEFXR het volgende:
deze oorlog gaat aangeven hoe een klein land zicht goed verdedigen tegen de grootmacht Rusland of het geeft aan hoe zwak Rusland nu eigenlijk is.
Yup. Hoe zwaarder zijn leger wordt toegetakeld en hoe langer het duurt voor hij zijn militaire doelen bereikt, hoe slechter zijn onderhandelingspositie wordt.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iedere minuut sterker
in een oorlog verliest iedereen, niemand wint. we gaan zoiezo een recessie in en armer worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:53 schreef vosss het volgende:
[..]
En die van ons ook.
Sta je dan toch ook wel een beetje voor lul als een boer zo met je duurbetaalde tank er van door kan gaanquote:
Egoisten.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk dat nul van de strijdende partijen heel erg bezig zijn met onze problemen
Ik denk dat je er sterk rekening mee moet houden dat Poetin er op een gegeven moment gewoon klaar mee is en echt het echte grote geschut van stal gaat halen. Dan legt Oekrane het echt wel af.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Hoe zwaarder zijn leger wordt toegetakeld en hoe langer het duurt voor hij zijn militaire doelen bereikt, hoe slechter zijn onderhandelingspositie wordt.
Ik hoop dat je gelijkt hebt.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:53 schreef THEFXR het volgende:
zag er gisteren een filmpje over dat je verpulverd piepschuim beter laat plakken op het materiaal waar je het op gooit en dus een beter effect krijgt.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Piepschuim?
https://www.reddit.com/r/(...)ase_stay_safe_avoid/
To our Ukrainian brothers: please stay safe, avoid all risks and do not add motor oil as well
[ afbeelding ]
Ukraine is niet klein.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:53 schreef THEFXR het volgende:
In acetone lost het op, in benzine weet ik niet..quote:Op zondag 27 februari 2022 20:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Piepschuim?
https://www.reddit.com/r/(...)ase_stay_safe_avoid/
To our Ukrainian brothers: please stay safe, avoid all risks and do not add motor oil as well
[ afbeelding ]
het is een vooruitzicht geen eindconclusiequote:Op zondag 27 februari 2022 20:54 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Rusland is nog korter bezig dan carnaval op veel plaatsen. Ik zou nog even voorzichtig zijn met de conclusies
Met al dat zware spul waar je ze mee ziet schieten niet eens heel gekke getallen. Geen pretje om in een langzaam rijdend koekblikje ergens ver vooruitgeschoven te rijden als je tegenstander barst van de antitankwapens en drones.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Denk niet dat ze gedacht hadden dit klusje in een week te klaren maar op een gegeven moment ...
Al zijn de verliezen die gemeld worden wel heftig, dat zullen ze niet heel lang volhouden als het klopt
Spulletjes zat maar 4000 man op 60.000 (?) is wel heftig man
En dan heb je in de regel 2 of 3 keer zoveel gewonden!
Weet niet waar ik kennis vandaan heb maar 30 jaar terug wist ik al dat je molotovs moest mengen met piepschuim.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:58 schreef snabbi het volgende:
[..]
zag er gisteren een filmpje over dat je verpulverd piepschuim beter laat plakken op het materiaal waar je het op gooit en dus een beter effect krijgt.
Ik denk dat na dit debacle de kans juist is afgenomen dat Rusland nog een keer aan zo'n avontuur gaat beginnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er nou nog steeds mensen die denken dat Putin ook Finland oid even gaat aanvallen? Dat krijgen die Russen helemaal niet voor elkaar joh.
Ook al is het waar. Dan hebben ze bijvoorbeeld pas 1% van hun tanks verloren. Dat valt toch reuze mee nog?quote:
Ik kijk er niet meer gek van op eigenlijk. Die man is compleet de weg kwijt zo lijkt het. Dat het over land nu lastig lijkt te gaan zegt ook vooral wat over de verouderde materialen en gebrek aan goede strategie aan Russische kant. Maar een paar missiles heb je geen heel leger voor nodig.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er nou nog steeds mensen die denken dat Putin ook Finland oid even gaat aanvallen? Dat krijgen die Russen helemaal niet voor elkaar joh.
Is het niet makkelijker om gewoon wat vliegvelden te gebruiken als toeschouwer van de oorlog?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:59 schreef Oom_Agent het volgende:
Er worden de aankomende tijd in het uiterste oosten van Europa heel wat rondjes gevlogen om NATO vliegtuigen in de lucht bij te tanken. Het gaat af en aan vanuit de UK en D.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Een ceo is wat anders dan een eigenaar.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:45 schreef Complotwappie het volgende:
Was toevallig even benieuwd wie eigenaar is, via googleWiki:
Bernard Looney FREng is an Irish businessman and CEO of BP. Looney's
Het is ongefundeerde lulkoek.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is een vooruitzicht geen eindconclusie
Vind je ook niet kunnen hoorquote:
Zoals bij elk artikel van Corospondent, ellenlange talk die ook 2 zinnen kan, kun je die quoten?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:00 schreef halfway het volgende:
Voor de liefhebbers.
https://decorrespondent.n(...)48599153450-e56ddc57
Gas en graan is (b)rood.quote:bron: GFY rt.com maar beter: scott
China is now fully open to Russian wheat deliveries, as all import restrictions have been lifted, the South China Morning Post has reported, citing the country's General Administration of Customs.
The announcement was made public on Thursday, hours after Russia began its military operation in Ukraine, the paper says, adding that the deal could provide a lifeline to the Russian economy as it faces tough economic sanctions from the EU and the US, and at the same time addresses China's need to enhance food security.
China previously restricted imports from Russia due to phytosanitary concerns, as a measure to control the spread of plant diseases. Earlier this month, during Russian President Vladimir Putin's visit to Beijing, China agreed to allow imports from Russia.
De titel van het bericht erbij doen zou handig zijnquote:Op zondag 27 februari 2022 21:00 schreef halfway het volgende:
Voor de liefhebbers.
2016quote:Op zondag 27 februari 2022 21:00 schreef halfway het volgende:
Voor de liefhebbers.
Dat dus. Ik probeer dat ook steeds te relativeren. Poetin wilde geen verdere NATO opschaling dicht aan de grenzen van Rusland. Maar ze zijn er mee doorgegaan zoals de NATO dit zelf wilde. Dit is een opbouw van frustratie en vastlopen in onderhandelingen van jaren. Er is een nieuwe wapenwedloop en de NATO doet regelmatig spannende oefeningen. Het is niet zomaar ineens begonnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:30 schreef snabbi het volgende:
[..]
Goed filmpje waar dat punt wordt uitgelegd ja.
Verder hoop ik dat Rusland er niet in slaagt iets uit te halen in Oekraine en dat we bij verdere vrede wel nadenken over de echte onderliggende reden waarom dit gebeurt.
Allemachtig, gelukkig levert de nato loads of anti tank wapens.quote:
Ja, my bad.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Een ceo is wat anders dan een eigenaar.
Lijken wel voornamelijk vrachtwagens.quote:
Het is de officile site van de Oekranse nationale bank en zij maken het geld over naar het ministerie van defensie.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dit geverifieerd? Anders doe ik ook bescheiden bijdrage
NOTE: ff lezen wat ze met dat geld gaan doen.
ik denk van niet, ik denk dat het klopt dat de Russische doelen niet zijn behaald en hoe langer het duurt hoe slechter het voor Rusland afloopt op zowel militair en economisch gebied.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:57 schreef hangtime het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijkt hebt.
Maar ik vermoed dat het alleen nog maar om 'verkenners' gaat.
Het echte werk moet nog beginnen...
Dit. Als je een beeld wilt krijgen zou ik deze kijken:quote:Op zondag 27 februari 2022 21:01 schreef raptorix het volgende:
Zoals bij elk artikel van Corospondent, ellenlange talk die ook 2 zinnen kan, kun je die quoten?
2 dagen geleden was er een bericht dat er een dikke vrachtvliegtuig van Turkije naar Ukraine was gegaan. Was niet bekend wat erin zat maar zal wel een flinke lading TB2s met raketten zijn.quote:
Weten we in ieder geval waar die eerste Russische atoombom terecht komt.quote:De militaire acties van de flitsmacht in Oost-Europa worden aangestuurd vanuit de NAVO-basis JFC (Joint Force Command) in Brunssum.
Dat bevestigen woordvoerders van de JFC en de NAVO aan De Limburger.
quote:Op zondag 27 februari 2022 21:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
2 dagen geleden was er een bericht dat er een dikke vrachtvliegtuig van Turkije naar Ukraine was gegaan. Was niet bekend wat erin zat maar zal wel een flinke lading TB2s met raketten zijn.
Dat je dat gewoon met droge ogen op de tv kan roepen. Dan krijg je toch ook een flinke dreun van je vrouw, danwel je moeder?quote:
heb me boosters al gehad ... nee niet nog meer rommel er inquote:Op zondag 27 februari 2022 21:08 schreef Anton91 het volgende:
Ik heb vandaag in ieder geval bij de Etos twee doosjes Kaliumjodide gekocht (jodium).
https://www.google.com/ma(...)0.944925!4d5.9983417quote:Op zondag 27 februari 2022 21:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Weten we in ieder geval waar die eerste Russische atoombom terecht komt.
Laatste ronde NAVO uitbreidingen was aan de Adriatic dus je kunt niet echt zeggen dat de NAVO dichterbij is blijven komenquote:Op zondag 27 februari 2022 21:02 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Dat dus. Ik probeer dat ook steeds te relativeren. Poetin wilde geen verdere NATO opschaling dicht aan de grenzen van Rusland. Maar ze zijn er mee doorgegaan zoals de NATO dit zelf wilde. Dit is een opbouw van frustratie en vastlopen in onderhandelingen van jaren. Er is een nieuwe wapenwedloop en de NATO doet regelmatig spannende oefeningen. Het is niet zomaar ineens begonnen.
quote:Op zondag 27 februari 2022 21:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
heb me boosters al gehad ... nee niet nog meer rommel er in
dan maar een beetje licht geven in het donker ... scheelt weer aan kosten de energieprijzen gaan toch ook straks niet meer betaalbaar blijven
Godver, dat is hier 20km verderop man. Zit ik lekker in de Fallout-zonequote:Op zondag 27 februari 2022 21:07 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Weten we in ieder geval waar die eerste Russische atoombom terecht komt.
Dat heeft zin als er een kerncentrale affikt niet echt zin bij een nucleaire oorlogg.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:08 schreef Anton91 het volgende:
Ik heb vandaag in ieder geval bij de Etos twee doosjes Kaliumjodide gekocht (jodium).
Ik ben boosted + corred, dus super safe.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:09 schreef RAVW het volgende:
[..]
heb me boosters al gehad ... nee niet nog meer rommel er in
dan maar een beetje licht geven in het donker ... scheelt weer aan kosten de energieprijzen gaan toch ook straks niet meer betaalbaar blijven
Leuk maar Kiev is bijna omsingeld, denk je dat ze de stad ingaan of van afstand de boel platbombarderen zoals Grozny, Aleppo?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:04 schreef snabbi het volgende:
Dit was het filmpje over het piepschuim iig
Serieus?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:08 schreef Anton91 het volgende:
Sneeuwt het nu in Oekrane?quote:
En toch zou ff een A10 Warthog over zo een convooi jagen een mooier resultaat achter laten. Nu is er 1 truck naar de vernieling ten koste van een raket. Beetje matig resultaat.quote:
Veel brood eten.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Serieus?
Aan 2 containers heb je nog niet genoeg…
Behoorlijk vaak gepost ook al. En ook al een aantal keer ontkracht als komende van een onbetrouwbare bron.quote:
Afgelopen dagen vlogen er meestal 3-4, maar uurtje geleden zag ik er minstens 6. Vliegen ook regelmatig vanaf Eindhoven trouwens. Boven Zwarte Zee patrouilleert ook continue een VS vliegtuig, maar die zie ik de laatste tijd niet meer op Flightradar.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:59 schreef Oom_Agent het volgende:
Er worden de aankomende tijd in het uiterste oosten van Europa heel wat rondjes gevlogen om NATO vliegtuigen in de lucht bij te tanken. Het gaat af en aan vanuit de UK en D.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Oekrane is groter dan Frankrijk. M.a.w: ja en nee.quote:
Om heel eerlijk te zijn - Rusland heeft nu veel verliezen geleden, maar tot op heden zie ik nog niet heel veel van een totale verwoestingstactiek bij de russen.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:10 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Leuk maar Kiev is bijna omsingeld, denk je dat ze de stad ingaan of van afstand de boel platbombarderen zoals Grozny, Aleppo?
Heeft geen zinquote:Op zondag 27 februari 2022 21:08 schreef Anton91 het volgende:
A10 is niet meer van deze tijdquote:Op zondag 27 februari 2022 21:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En toch zou ff een A10 Warthog over zo een convooi jagen een mooier resultaat achter laten. Nu is er 1 truck naar de vernieling ten koste van een raket. Beetje matig resultaat.
Maar ja, die heeft Oekrane niet. Maar misschien kunnen ze de SU-25's sturen. Geen idee of die actief zijn, trouwens.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En toch zou ff een A10 Warthog over zo een convooi jagen een mooier resultaat achter laten. Nu is er 1 truck naar de vernieling ten koste van een raket. Beetje matig resultaat.
Welke zekerheid hebben we daarop? China aast al enige tijd op de volledige inlijving van Taiwan. Als ze zien dat dit in het geval van Oekrane de reactie is op bezwaren tegen aansluiting bij het westen, kan het zomaar zijn dat ze in Rusland een partner gaan zien waarmee ze sterker staan om daar tegenwicht tegen te bieden.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:45 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, Rusland en China hebben afgesproken elkaar niet in de weg te zitten, en als China Rusland gaat helpen heeft dat nog mee consequenties dan voor Rusland.
Maar is dat niet afhankelijk van de locatie waar de bom dan zou afgaan?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heeft zin als er een kerncentrale affikt niet echt zin bij een nucleaire oorlogg.
Wie gaat vliegen in die dingen dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:15 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Geen idee welke dat moet zijn.
Dit dus, 1 van 20+ voertuigen opblazen doet in het grote plaatje dus helemaal niets.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:11 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Chinezen. Ter verwarring. Nee geen idee. Lijkt me hoe dan ook een risico.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wie gaat vliegen in die dingen dan?
Voordeel is wel dat als je de voorste opblaast, de rest er last van heeft.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit dus, 1 van 20+ voertuigen opblazen doet in het grote plaatje dus helemaal niets.
Heeft wrs te maken met vliegverkeerverbod? Frankrijk gaf om die reden zojuist hetzelfde advies in elk geval.quote:
Gewoon omsingelen en afsluiten. Miljoenen mensen krijgen vrij snel honger als er niks de stad binnenkomt. Humanitair niet echt netjes maar kost je geen kogels/granaten. En de reputatie van Rusland is toch al kapot.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:10 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Leuk maar Kiev is bijna omsingeld, denk je dat ze de stad ingaan of van afstand de boel platbombarderen zoals Grozny, Aleppo?
Is een opslag MOB vol met tanks en ander spul van USA. Dit komt uit de tijd van de koude oorlog. Er is er nog 1 bij Heerlen en Hoevelaken.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://www.google.com/ma(...)0.944925!4d5.9983417
De USCG? Wat doet de Amerikaanse kustwacht daar?
Dit gaat zo hard escaleren.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:15 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Het is een kleine stap tussen vliegtuigen leveren en vliegtuigen + piloten leveren.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:15 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
De voorste en de achterstequote:Op zondag 27 februari 2022 21:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voordeel is wel dat als je de voorste opblaast, de rest er last van heeft.
Dit dus. Tegenwoordig heb je de CBU-97 anti tank clusterbom die 40 voertuigen tegelijk kan uitschakelen:quote:
Dan waren de afgelopen dagen pas het begin idd.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als dit geen mistranslation is...
Ja, vooral omdat het aannemelijk is dat je sowieso piloten meelevert als het vliegtuigen betreft waar Oekraners geen ervaringen mee hebben. Lijkt me ook extra motivatie om alles te slopen waar vliegtuigen kunnen opstijgen.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:19 schreef zoost het volgende:
Het is een kleine stap tussen vliegtuigen leveren en vliegtuigen + piloten leveren.
we kunnen F16's leverenquote:Op zondag 27 februari 2022 21:15 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Van wat ik heb begrepen van locals aldaar is de laatste paar weken een groot deel van dat materieel daar al op transport gegaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Is een opslag MOB vol met tanks en ander spul van USA. Dit komt uit de tijd van de koude oorlog. Er is er nog 1 bij Heerlen en Hoevelaken.
Met de huidige Russische bevoorrading zal het 6 tot 10 jaar duren om Kyiv plat te bombarderen.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:10 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ah grappig. Maar waar is dat commandocentrum dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Is een opslag MOB vol met tanks en ander spul van USA. Dit komt uit de tijd van de koude oorlog. Er is er nog 1 bij Heerlen en Hoevelaken.
Maar definieer ook 'gevechtsvliegtuigen leveren'. Waar gaan die dingen landen? Wie gaat ze vliegen? Etc.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:21 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Dan waren de afgelopen dagen pas het begin idd.
net als of je iedereen zo maar een zo'n vliegtuig kan zetten.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als dit geen mistranslation is...
F16’s schijnen de makkelijkste vliegtuigen zijn om mee te vliegen als geoefende jachtvliegtuig pilootquote:Op zondag 27 februari 2022 21:21 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, vooral omdat het aannemelijk is dat je sowieso piloten meelevert als het vliegtuigen betreft waar Oekraners geen ervaringen mee hebben. Lijkt me ook extra motivatie om alles te slopen waar vliegtuigen kunnen opstijgen.
En hoe zit het eigenlijk met de aanvoer van al het spul vanuit Europa? Durft Putin daar waar de transfer plaatsvindt niets te doen?
Ja daarom ook.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
net als of je iedereen zo maar een zo'n vliegtuig kan zetten.
en tank snap ik nog wel maar een vliegtuig zo maar geven ... daar heb je best een stevige opleiding voor nodig en langdurig ook
Hierom is mbt Rusland al heel veel te doen geweest; hij vrees(de) een totale ondermijning van Mutually Assured Distruction door de plaatsing hiervan langs zijn hele grenslijn. Wij hebben altijd gedaan alsof het om de dreiging vanuit Iran ging of course.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:21 schreef roos94 het volgende:
Wat houden anti nucleaire bom middelen in?
Echt super dat jullie zoveel weten.
Dat is een systeem/technologie wat meerdere landen al volledig hebben. Heel simpel gezegd houd het in dat ze het zien aankomen en ze die bommen kunnen afschieten. Het werkt als een schild eigenlijk. Als ze afgeschoten worden valt het uit elkaar en krijg je geen giga explosie. Online heb je veel artikelen hoe dat precies werkt
Ik lees dit op een ander forum. Is dit waar?
De Eurofighter.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:15 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Ah, die zullen het wrs ook zijn dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 21:23 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
F16’s schijnen de makkelijkste vliegtuigen zijn om mee te vliegen als geoefende jachtvliegtuig piloot
Inderdaad. Hier hoort Boer zoekt vrouw toch helemaal niet bij.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:20 schreef Complotwappie het volgende:
1
Sports Trending
#gaeaja
4,507 Tweets
2
Trending
#boerzoektvrouw
3
Football Trending
#CHELIV
120K Tweets
4
Football Trending
Kepa
287K Tweets
5
Only on Twitter Trending
#heeutrDeze wereld.
Paar uurtjes flightsim en je bent een ace.quote:Op zondag 27 februari 2022 21:23 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
F16’s schijnen de makkelijkste vliegtuigen zijn om mee te vliegen als geoefende jachtvliegtuig piloot
ze hebben toch gewoon opgeleide vliegersquote:Op zondag 27 februari 2022 21:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
net als of je iedereen zo maar een zo'n vliegtuig kan zetten.
en tank snap ik nog wel maar een vliegtuig zo maar geven ... daar heb je best een stevige opleiding voor nodig en langdurig ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |