quote:Zweden stuurt voor het eerst sinds 1939 wapens naar conflictgebied
Zweden stuurt 5000 antitankwapens, 5000 helmen, 5000 stuks beschermende kleding en 135.000 voedselrantsoenen naar Oekrane. Het is voor het eerst sinds 1939 dat Zweden wapens naar een oorlogsgebied stuurt. In dat jaar kwam Zweden Finland te hulp toen dat door de Sovjetunie werd aangevallen.
Belgi levert nog eens 3000 machinegeweren aan Oekrane, bovenop de 2000 die al waren aangekondigd. Het land maakte verder bekend dat het 200 antitankwapens, 3800 ton brandstof en 5 miljoen kogels naar Oekrane stuurt.
Een konvooi met 5000 Belgische helmen, 200 kompassen, 200 verrekijkers en medische hulpmiddelen kwam vandaag in de Poolse stad Rzezw aan. Daar worden de spullen door de Oekraners opgehaald.
https://nos.nl/collectie/(...)russische-oliegigant
Zal idd iets met de huidige situatie te maken hebbenquote:
Jeetje zelfs de Zwitsers.quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 20:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jezus, iemand, geef deze man een kruiwagen.
Dit is toch wel echt een historische gebeurtenis.quote:
Waarom zou dat niet kunnen?quote:
Je ziet niet hoe het aflooptquote:Op zondag 27 februari 2022 20:17 schreef RAVW het volgende:
Die vent met die mijn ... net alsof hij die dingen dagelijks van de weg haalt...
ondertussen even je sigaret oproken ... wat een bazen zijn die gasten toch
Wat is dat?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:17 schreef Tourniquet het volgende:
Helaas.
https://www.flightradar24.com/AFL124/2af5912d
[ afbeelding ]
Nee ergens zit je daar ook niet op te wachten .. maar zal goed gegaan zijn ...quote:
Volgens twitter is het een antitankmijn en zou hij er op kunnen springen zonder dat hij explodeert.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:20 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nee ergens zit je daar ook niet op te wachten .. maar zal goed gegaan zijn ...
zolang die bovenkant maar niet ingedrukt word of te veel trillingen komen
Dacht dat het wel duidelijk was zonder uitleg, maar Aeroflot-vlucht van Moskou naar New York moest halverwege terugkeren vanwege sluiting Canadese luchtruim voor Russische maatschappijen.quote:
Laten ze maar oppassen dat ze niet neergeschoten worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Groot Russisch offensief op Kyiv gepland vanaf 5.00
[ twitter ]
Zou wat zijn als de KLM zegt dat ze niet naar de Russische Federatie vliegen maar de Vliegunie van Rusland.quote:
"The source is verified" betekent dan weer niet dat de bron daadwerkelijk goed en verified is als een willekeurige Twitteraar het roeptquote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Nou, springen zou ik niet doen. Maar er op staan is geen probleem.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef Divje het volgende:
[..]
Volgens twitter is het een antitankmijn en zou hij er op kunnen springen zonder dat hij explodeert.
Zou ja ...... neem jij het risico ?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef Divje het volgende:
[..]
Volgens twitter is het een antitankmijn en zou hij er op kunnen springen zonder dat hij explodeert.
Persoonlijk zou ik dat overigens ook niet doen. Ik zou er lekker in een drafje vandaan gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, springen zou ik niet doen. Maar er op staan is geen probleem.
Dit jaquote:Op zondag 27 februari 2022 20:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik dat overigens ook niet doen. Ik zou er lekker in een drafje vandaan gaan.
Horen we niet iedere avond zo'n waarschuwing dat Kiev beschoten, ingenomen of vernietigd gaat worden? Tot op heden zijn ze er nog.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ik zou er met een vrij grote boog omheen lopenquote:Op zondag 27 februari 2022 20:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Zou ja ...... neem jij het risico ?
Ja het is een antitankmijn , maar dan nog , die dingen zeker van de russen kunnen ook wel eens een hebben die anders reageert ... en dan heb je zeker je hoofd er niet meer bij
Ah.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dacht dat het wel duidelijk was zonder uitleg, maar Aeroflot-vlucht van Moskou naar New York moest halverwege terugkeren vanwege sluiting Canadese luchtruim voor Russische maatschappijen.
Terwijl ze morgen daar over de vrede gaan praten?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ja, dat weet iedereen. Conflicten hebben echter doorgaans een aanleiding en gevolgen. Los van de schuldvraag, want dat wordt er dan vaak tegenin gebracht: de enige schuldige hier is Putin als agressor. Natuurlijk is Rusland het land dat binnenvalt en vind ik het niet goed of positief dat de bevolking van Oekrane dit ondergaat. Echter is het simpelweg iets waar voor gewaarschuwd is. Je kunt het allemaal onterecht of onrechtvaardig vinden en dat is heel begrijpelijk, maar juist dat is niet zo relevant. Je wist nu eenmaal dat deze kans erin zat als de besprekingen doorgang zouden vinden. Ermee doorgaan is dus een duidelijk risico aanvaarden.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende: [..] Dat is op dit moment niet relevant. Het gaat gewoon om een land dat word binnengevallen.
Vrijheid voor een land om zelf te bepalen wat het wil.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:25 schreef Repentless het volgende:
Wat schieten we er nu uiteindelijk allemaal mee op?
De truc is om met een zo sterk mogelijke positie de onderhandelingen in te gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Terwijl ze morgen daar over de vrede gaan praten?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |