abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 februari 2022 @ 19:58:34 #201
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203867657
quote:
3s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Laat Oekraïne zelf besluiten welke kant het wil kiezen.
Ja, dat lees ik hier constant. Heel nobel hoor, blijkbaar is het NAVO- of EU-lidmaatschap van Oekraïne een oorlog met de hele westerse wereld (waaronder dus ook wij) waard.
  zondag 27 februari 2022 @ 19:58:38 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203867658
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef Homey het volgende:
Hoeveel Oekraiense vluchtelingen heeft het Midden-Oosten al opgevangen?
Oh wat leuk een stokpaardje.
pi_203867660
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Beetje Jip en Janneke denken zo.
De EU is ook niet de baas over Oekraïne.
Maar 2 grootmachten moeten zorgen voor balans in hun grenzen.
Nee, jij draait de boel steeds om. Het is wel degelijk Rusland die hier territorium wil uitbreiden. En Oekraïne is een soevereine natie. Zo simpel is het.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203867663
Straaljager nu boven Limburg. Zijn we de klos? ;(
pi_203867669
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kan de internationale gemeenschap ingrijpen in zo'n situatie? En hoe realistisch is dat?
Ik denk wel dat het westen in zo'n geval gaat vragen of de humanitaire situatie verbeterd kan worden en of ze toestemming kunnen krijgen om voedsel etc. te sturen. Poetin zal daar pas mee akkoord gaan bij een overgave vrees ik.
  Moderator zondag 27 februari 2022 @ 19:59:42 #206
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_203867681
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Jep, liveblog van The Guardian 48 minuten geleden:

Vitali Klitschko, Kyiv’s mayor and former world heavyweight boxing champion, has described the Ukraine capital as “encircled” and said a civilian evacuation would not be possible “because all ways are blocked”.

“We are at the border of a humanitarian catastrophe,” he told Associated Press on Sunday as a curfew continued in the city which he said allowed authorities to hunt “saboteurs” on the streets. “Right now, we have electricity, right now we have water and heating in our houses. But the infrastructure is destroyed to deliver the food and medication.”

“That’s why the message for everyone is: Support Ukraine together ... We are strong,” he said. “Every Ukrainian is proud to be independent, proud to be Ukrainian, and we are proud to have our own country.”

twitter
pi_203867682
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Rusland is alleen niet de baas over Oekraïne.
Amerika ook niet over Cuba - en toch werkt geopolitiek meer dan alleen soevereiniteit.
pi_203867687
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dat lees ik hier constant. Heel nobel hoor, blijkbaar is het NAVO- of EU-lidmaatschap van Oekraïne een oorlog met de hele westerse wereld (waaronder dus ook wij) waard.
Ja, voor Poetin.
Omdat-ie knettergek is.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203867688
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom voel je je zo verbonden met Oekraïne? oprechte vraag.
Ik ben afgestudeerd op Oost-Europa met oa de Inlichtingendiensten van de Soviet-Unie als onderwerp. Behalve dat ik het een interessante regio vind voel ik me niet verbonden met Oekraïne, ik ken alleen mensen uit MH17. Denk ook niet dat ik gezegd heb dat ik me verbonden voel met Oekraïne :P
pi_203867689
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk wel dat het westen in zo'n geval gaat vragen of de humanitaire situatie verbeterd kan worden en of ze toestemming kunnen krijgen om voedsel etc. te sturen. Poetin zal daar pas mee akkoord gaan bij een overgave vrees ik.
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat de omringende landen gaan toekijken hoe zo'n humanitaire ramp zich voltrekt.
pi_203867693
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat vind ik een misvatting, Oekraïne heeft nooit iets te zoeken gehad bij de EU.
Het westen wist wat de consequenties zijn. Rusland heeft keer op keer aangegeven dat dat geen optie was.
Rusland is hier niet de grootmacht welke zijn grondgebied wil uitbreiden hè?
Marx en Engels hebben het antwoord:
quote:
De bourgeoisie heeft door haar exploitatie van de wereldmarkt de productie en consumptie van alle landen kosmopolitisch gemaakt. Zij heeft tot groot verdriet van de reactionairen aan de industrie de nationale bodem onder de voeten weggetrokken. De eeuwenoude nationale industrieën zijn vernietigd en worden nog dagelijks vernietigd. Zij worden verdrongen door nieuwe industrieën, waarvan de invoering tot een levenskwestie voor alle beschaafde volkeren wordt, door industrieën, die niet meer inheemse grondstoffen, maar grondstoffen uit de verste streken van de aarde verwerken en waarvan de fabrikaten niet alleen in het land zelf, maar in alle werelddelen tegelijk worden verbruikt. In de plaats van de oude, door producten van het eigen land bevredigde behoeften komen nieuwe, die de producten van de verste landen tot hun bevrediging vereisen. In de plaats van de oude lokale en nationale zelfgenoegzaamheid en afgeslotenheid komt er een veelzijdig verkeer, een veelzijdige afhankelijkheid van de volkeren onderling. De geestelijke voortbrengselen van de afzonderlijke naties worden gemeengoed. De nationale eenzijdigheid en beperktheid wordt meer en meer onmogelijk, en uit de vele nationale en lokale literaturen vormt zich een wereldliteratuur.

De bourgeoisie rukt door de snelle verbetering van alle productiemiddelen, door het onnodig gemakkelijker verkeer alle, ook de meest barbaarse volken in de kring van de beschaving.

De goedkope prijzen van haar waren zijn de zware artillerie, waarmee zij alle Chinese muren tegen de grond schiet, waarmee zij de hardnekkigste vreemdelingenhaat van de barbaren tot overgave dwingt. Zij dwingt alle naties zich de productiewijze van de bourgeoisie eigen te maken, wanneer zij niet te gronde willen gaan; zij dwingt hen de zogenaamde beschaving bij zich in te voeren, d.w.z. bourgeois te worden. Met één woord, zij schept zich een wereld naar haar eigen beeld.
https://www.marxists.org/(...)/manifest/manif1.htm
pi_203867696
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je redeneert over Russen, zoals Wilders redeneert over Marokkanen.

Maar ik acht de kans dat je zelfreflectie bezit heel klein.
Want Marokkaanse agressie is een existentiële bedreiging voor de veiligheid in Europa?
  zondag 27 februari 2022 @ 20:00:49 #213
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_203867698
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Nu ook ineens een straaljager hier niet ver van Helmond. :o
  zondag 27 februari 2022 @ 20:00:51 #214
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_203867699
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is op dit moment niet relevant. Het gaat gewoon om een land dat word binnengevallen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 februari 2022 @ 20:00:55 #215
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203867702
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Beetje Jip en Janneke denken zo.
De EU is ook niet de baas over Oekraïne.
Maar 2 grootmachten moeten zorgen voor balans in hun grenzen.
Oekraine kiest zelf ervoor om in NAVO te willen. Ze geven daarbij geen grond weg.

Je gaat nu toch niet ontkennen dat Rusland zonder toestemming van Oekraine is binnengevallen en Donbas-regio opeist?
pi_203867709
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:00 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik ben afgestudeerd op Oost-Europa met oa de Inlichtingendiensten van de Soviet-Unie als onderwerp. Behalve dat ik het een interessante regio vind voel ik me niet verbonden met Oekraïne, ik ken alleen mensen uit MH17. Denk ook niet dat ik gezegd heb dat ik me verbonden voel met Oekraïne :P
Nee oke. Maar je hebt zo'n gedreven hoop in de nederlaag van de Russen. Waarom?
pi_203867711
quote:
15s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat de omringende landen gaan toekijken hoe zo'n humanitaire ramp zich voltrekt.
Gebeurde in de Tweede Wereldoorlog ook. 3,5 miljoen Russische soldaten dood, 650.000 burgers dood. (En dan ook nog eens 580.000 Duitsers.) Ongekende aantallen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Leningrad
pi_203867718
quote:
15s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ha ! Srebrenica zegt 'hallo!'
pi_203867727
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Juist daarom...
  zondag 27 februari 2022 @ 20:01:59 #220
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_203867728
quote:

[..]
Nee oke. Maar je hebt zo'n gedreven hoop in de nederlaag van de Russen. Waarom?
Omdat Putin een agressieve kut is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_203867731
quote:

[..]
Zou in zo'n geval het eerder met een Leningrad vergelijken dan met Srebrenica.
pi_203867735
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:00 schreef J.B. het volgende:

[..]
Want Marokkaanse agressie is een existentiële bedreiging voor de veiligheid in Europa?
Het is allemaal wij - zij denken. Die realiteit is voorbij. We zijn wereldburgers. Zowel Putin als jij voeren een achterhoedegevecht.
pi_203867740
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Momo het volgende:

[..]
Uhm dat laatste is precies wat ze willen, jij hebt toch ook die speech van Poetin gehoord ? Waarom de fuck zou Rusland iets te zeggen hebben als een buurland lid zou worden? Het is juist zijn land niet.
Omdat Rusland heel anders denkt dan het westen. Rusland is een teruggedrongen staat en voelt zich sinds 2014 aangevallen door het westen door ex USSR landen.

Wat mij betreft mag Oekraïne bij de EU / Navo whatever. Maar zo werkt geopolitiek niet.

Wat denk je als Mexico zegt we gaan bij China, want we zijn soverein. En China zet zijn nukes richting newyork en basissen op Mexico.
Denk je dat het westen dan zegt, tja ze zijn een soeverein land en hebben nu eenmaal zo gekozen.
Vakman pur sang
pi_203867742
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
ik zag gister een auto met russisch kenteken in Limburg :o
nog nooit gezien hier omg omg
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_203867746
quote:
7s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Omdat Putin een agressieve kut is.
Zeker. Gelukkig zijn de Amerikanen altijd zeer beheerst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')