Nu nog user torentje erbij om het compleet te makenquote:Op zondag 27 februari 2022 19:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi
Twee oorlogsexperts Pietjepuk en ootjekatootje gaan met elkaar in discussie
Ik zat mee te juichenquote:Op zondag 27 februari 2022 19:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Koekoek
Turkse drones vs Russische anti air
Als ik al die filmpjes zie van en met Russische soldaten heb ik nou niet echt het idee dat daar een tot op het bot gemotiveerd leger opdrachten uitvoerd in naam van Putin.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
En misschien zijn inner-circle met een Groot Rusland fantasie.
Wel extra stoer met hun middelvingertjes, dat zal de Russen leren.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:13 schreef RamboDirk het volgende:
1e Amerikaanse vrijwillgers aan het front.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb best zelfspot maar in dit topic (waar zoveel losse tweets en rommel wordt geplaatst) belachelijk worden gemaakt terwijl ik best kennis van zaken heb vind ik echt jammer.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nu nog user torentje erbij om het compleet te maken
Aaah hier moeten we echt blij mee zijn. Ziet erna uit dat deze mannen veel rekening gaan houden met mensenrechten.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:13 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, zo gaat al duizenden jaren, als mensen leren we niets.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:03 schreef Mansjester het volgende:
Jammer dat er niet 1 iemand is die Poetin door zn kop schiet.
Het is toch ongelofelijk dat 1 man besluit oorlog te voeren en dat er dan gewoon oorlog is.
Er is toch een apart subforum geopend nu?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb best zelfspot maar in dit topic (waar zoveel losse tweets en rommel wordt geplaatst) belachelijk worden gemaakt terwijl ik best kennis van zaken heb vind ik echt jammer.
Ja dat klopt.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Er is toch een apart subforum geopend nu?
no shit, sherlock..quote:Britain’s Foreign Secretary Liz Truss had earlier warned any use by Russia of its tactical battlefield nuclear weapons against Ukrainian forces would represent an “extremely serious escalation” of the conflict.
Welke stream?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:17 schreef RAVW het volgende:
wat is er aan de hand op CAM 8 Veel mensen te zien
quote:
Volgens de chat rechtsquote:
die chat zie ik niet staat hier full screenquote:Op zondag 27 februari 2022 19:19 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Volgens de chat rechts
"new Cam 8 is Railway Station Refugee "
En ook de Nederlandse delegatie van het vreemdelingenlegioen wordt gebriefedquote:Op zondag 27 februari 2022 19:13 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grootste uitschot, willen waarschijnlijk lekker Russen afknallen, niet iets om trots op te zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aaah hier moeten we echt blij mee zijn. Ziet erna uit dat deze mannen veel rekening gaan houden met mensenrechten.
Dat is natuurlijk wel wat je krijgt als je buitenlanders oproept om mee te gaan vechten. Dan krijg je dit soort lui.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Grootste uitschot, willen waarschijnlijk lekker Russen afknallen, niet iets om trots op te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was ook sarcastisch. Voortbordurend met die 'vrijwilligers' die zich aanmelden. Je vrijwillig aanmelden voor een oorlog. Dan lopen de neuronen in je brein sowieso wat vreemd he.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Grootste uitschot, willen waarschijnlijk lekker Russen afknallen, niet iets om trots op te zijn.
Dat dus. Maar ergste van blackwater is dat het gewoon een verdienmodel is van een multi-miljonair. Echt heel smerig.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel wat je krijgt als je buitenlanders oproept om mee te gaan vechten. Dan krijg je dit soort lui.
Wat maakt jou dan precies de expert boven anderen?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik heb best zelfspot maar in dit topic (waar zoveel losse tweets en rommel wordt geplaatst) belachelijk worden gemaakt terwijl ik best kennis van zaken heb vind ik echt jammer.
Lijkt mij meer een station ofzo. Burgers die wachten?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:17 schreef RAVW het volgende:
Ja, dan krijg je tuig en opportunisten. De laatste groep beslist het nu even in een opwelling. De eerste groep wil knokken in 'n oorlog, maar blijkbaar nooit de puf gehad om dan gewoon maar soldaat te worden in eigen land of desnoods in het vreemdelingenlegioen te gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik was ook sarcastisch. Voortbordurend met die 'vrijwilligers' die zich aanmelden. Je vrijwillig aanmelden voor een oorlog. Dan lopen de neuronen in je brein sowieso wat vreemd he.
We do not forgivequote:
Stuur ook even een tankje door naar Putin, dat kan ie wel gebruiken geloof ik.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:05 schreef Tengano het volgende:
Er dreigt een ander probleem te ontstaan...
[ twitter ]
Iemamd als Achja zie ik als iemand met kennis. Op basis waarvan heb jij kennis van zakenquote:Op zondag 27 februari 2022 19:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je kan ook een schietgebedje doen en hopen dat God een plan heeft.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik was ook sarcastisch. Voortbordurend met die 'vrijwilligers' die zich aanmelden. Je vrijwillig aanmelden voor een oorlog. Dan lopen de neuronen in je brein sowieso wat vreemd he.
Boeien. Gewoon de knop paars verven.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:24 schreef Jahr00n het volgende:
Als het rode knopje wordt ingedrukt, zijn dan die raketten nog uit de lucht te knallen?
Vooral veel koffers.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:17 schreef RAVW het volgende:
Wat?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kan ook een schietgebedje doen en hopen dat God een plan heeft.
Enige kennis van militaire zaken, tactiek, logistiek en strategie.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat maakt jou dan precies de expert boven anderen?
Hangt er van af hoeveel het er zijnquote:Op zondag 27 februari 2022 19:24 schreef Jahr00n het volgende:
Als het rode knopje wordt ingedrukt, zijn dan die raketten nog uit de lucht te knallen?
Niet helemaal mee eens, je ziet hoe de wereld er zich tegen keert.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, zo gaat al duizenden jaren, als mensen leren we niets.
Vraag ik me ook wel eens af.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:24 schreef Jahr00n het volgende:
Stratego gespeeld?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Enige kennis van militaire zaken, tactiek, logistiek en strategie.
Yup. En hoeveel lanceerplekken we kunnen uitschakelen voor ze lanceren.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:26 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Hangt er van af hoeveel het er zijn
Maar er is altijd 1 partij die denkt dat hij er goed mee wegkomt.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens, je ziet hoe de wereld er zich tegen keert.
Een conflict is tot daar aan toe, maar dit is van een andere orde.
Oorlog op Europees grondgebied liep zelden goed af, niemand wil dit nog eens voor een derde keer in 100 jaar tijd.
Ik hoop op basis van de kaartjes en analyses die ik post. Misschien laat ik me te vaak verleiden tot een fittie maar als het over de inhoud gaat heb ik tot nu toe weinig onzin verkocht.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:25 schreef Elbosia het volgende:
[..]
Iemamd als Achja zie ik als iemand met kennis. Op basis waarvan heb jij kennis van zaken
Ja, maar het is wel belangrijk om dat dan te doen terwijl ze nog hoog in de atmosfeer zijn. Dan is de schade op d grond het best te minimaliseren.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:24 schreef Jahr00n het volgende:
Gisteravond was het ineens ook 'over een half uur een enorm bombardement op Kiev!', maar dat viel ook wel mee (gelukkig, relatief). Dit lijkt me ook wat paniekzaaierig gedoe..quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 19:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is dat dan zo? Gaat ie wel ''af'' als ie onderweg uit de lucht gehaald wordt?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:28 schreef Gremen het volgende:
[..]
Vraag ik me ook wel eens af.
Je ziet zo een ding toch allang aankomen. Is daar tegenwoordig nog niks tegen om ze vroegtijdig te onderscheppen?
Je hebt dan natuurlijk nog steeds de troep, maar kan wel beter "kiezen" waar.
https://www.politico.com/(...)-escalation-00012107quote:Pentagon wants Moscow back channels to prevent nuclear escalation
As the U.S. and NATO rush weapons into Ukraine, DoD officials want more military channels to Putin’s top leaders. But Russia’s not picking up the phone.
Ja maar die bewering van wij leren niet, ik bedoel, we hebben (of hadden) het nog nooit zo goed gehad voor veel mensen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar er is altijd 1 partij die denkt dat hij er goed mee wegkomt.
Dat zie je in de misdaad ook.
Toen dat olie-depot vervolgens de lucht inging.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gisteravond was het ineens ook 'over een half uur een enorm bombardement op Kiev!', maar dat viel ook wel mee (gelukkig, relatief). Dit lijkt me ook wat paniekzaaierig gedoe..
Hacken en richting de zon sturen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:24 schreef Jahr00n het volgende:
quote:Op zondag 27 februari 2022 19:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
Gevechten gaande in Kharkiv NSFWHeb jij voor mij een channel met meer van deze shit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Ik zie in Pietjepuk een toekomstige commandant der strijdkrachten. Dank voor het delen van je zienswijze, Piet!quote:Op zondag 27 februari 2022 19:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 februari 2022 19:31 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik zie in Pietjepuk een toekomstige commandant der strijdkrachten. Dank voor het delen van je zienswijze, Piet!
Je roept al twee dagen dat Oekranse troepen op het punt staan ingesloten te raken en dat de Russen opstomen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik hoop op basis van de kaartjes en analyses die ik post. Misschien laat ik me te vaak verleiden tot een fittie maar als het over de inhoud gaat heb ik tot nu toe weinig onzin verkocht.
Subreddit MakeMyCoffin heeft heel wat actuele beelden van de gaande oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij voor mij een channel met meer van deze shit?
Hij gaat niet 'af' volgens mij, maar er zit natuurlijk wel nucleair materiaal in. En dat wil je dus in de hogere lagen van de atmosfeer laten gebeuren, niet vlak voor impact.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:30 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Is dat dan zo? Gaat ie wel ''af'' als ie onderweg uit de lucht gehaald wordt?
Nou er zijn ook behoorlijk wat burgerdoelen gewoon geraakt... gewoon beelden overal daarvan.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Tot nu toe voert Poetin nog wel op menselijke manier oorlog. Dat is het enige positieve.
FTFY.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Enige kennis van militaire zaken, tactiek, logistiek en strategie. ik heb wel eens stratego gespeeld.
Daarom zei ik ook relatief. Dat was kut natuurlijk, maar niet het 'enorme bombardement' waar men het over had.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Toen dat olie-depot vervolgens de lucht inging.
In die sub zelf post men best wel veelquote:Op zondag 27 februari 2022 19:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij voor mij een channel met meer van deze shit?
Zag op Reddit ook al allemaal foto's van Russische soldaten die een stukje hoofd missen enz nu.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:33 schreef Haags het volgende:
Ah die beelden van dat totaal vernietigde Russische konvooi. Lekker man!(rtl nieuws
In ieder geval anders dan degenen die thuis commentaar leveren.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die kaarten maak je zelf?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik hoop op basis van de kaartjes en analyses die ik post.
Inrijden op een menigte met een Toyota Priusquote:Op zondag 27 februari 2022 19:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Europa moet zich voorbereiden op hybride aanvallen van Rusland, zeker ook met het oog op verkiezingen binnenkort in drie lidstaten: Frankrijk, Hongarije en Malta. Dat zegt de Franse minister van Binnenlandse Zaken Grald Darmanin. Hij sluit ook niet uit dat Rusland migranten als wapen inzet zoals Belarus dat eerder deed aan de grens met Polen. De verdediging tegen hybride aanvallen was n van de agendapunten tijdens door hem belegd spoedberaad van de EU-ministers van Binnenlandse Zaken vanmiddag in Brussel.
Wat zijn hybride aanvallen?
Dat is niet lekker. Dat zijn naar alle waarschijnlijkheid jonge gasten die hier niet voor gekozen hebben en de dood in gejaagd worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:33 schreef Haags het volgende:
Ah die beelden van dat totaal vernietigde Russische konvooi. Lekker man!(rtl nieuws
In de afgelopen jaren werden Belgi evenals de EU en de NAVO geconfronteerd met een reeks nieuwe uitdagingen, de zogenaamde "hybride dreigingen" zowel intern als in naburige regio’s. Hybride dreigingen zijn onder meer cyberaanvallen, inmenging in verkiezingsprocessen, desinformatie, gebruik van chemische wapens (bv. Salisbury), terrorisme, het uitoefenen van economische/financile druk.quote:
Niet ons probleem. Putin neem je rotzooi mee!quote:Op zondag 27 februari 2022 19:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is niet lekker. Dat zijn naar alle waarschijnlijkheid jonge gasten die hier niet voor gekozen hebben en de dood in gejaagd worden.
Jawel. Maar ik snap wat hij bedoeld. Het valt nog mee.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou er zijn ook behoorlijk wat burgerdoelen gewoon geraakt... gewoon beelden overal daarvan.
Nee die haal ik van Wikipedia. Wordt elk half uur gepdatet Scrummie.quote:
Nice!quote:Op zondag 27 februari 2022 19:34 schreef Ama het volgende:
[..]
Zag op Reddit ook al allemaal foto's van Russische soldaten die een stukje hoofd missen enz nu.
quote:Op zondag 27 februari 2022 19:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is niet lekker. Dat zijn naar alle waarschijnlijkheid jonge gasten die hier niet voor gekozen hebben en de dood in gejaagd worden.
Op basis waarvan heb jij dan de kennis die je zegt te hebben?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee die haal ik van Wikipedia. Wordt elk half uur gepdatet Scrummie.
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukraine
[ afbeelding ]
Dit klopt overigens niet helemaal.quote:
Volgens mij is dt een beetje het risico als je het leger in gaat.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En toffe gasten dat dat waren !quote:Op zondag 27 februari 2022 19:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
In ieder geval anders dan degenen die thuis commentaar leveren.
Maar hebben oorlogen niet al heel lang vrijwilligers getrokken?
Soms zijn dat dan lui die avontuur/actie/knallen willen maar ook mensen die voor of tegen een van de strijdende partijen wilden vechten.
De Spaanse burgeroorlog bijvoorbeeld trok vrijwilligers die tegen het fascisme wilden strijden.
En de SS trok weer mensen die tegen het communisme wilden vechten.
En buiten specifieke oorlogen weten krijgsmachten ook vrijwilligers te vinden die voor hun land willen vechten.
Ja ik zie de laatste twee dagen bijna niks anders en filmpjes van levende soldaten die levend (joh) gepakt zijn door de Oekraners.quote:
denk altijd maar ook die hebben een familie of kennissen die nu zonder verder moeten.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:37 schreef vosss het volgende:
In een oorlog zijn alleen maar verliezers. Ik dacht ik zeg het nog maar eens. Voor al die mensen die juichen bij het zien van dooie Russen.
Juichen om dooie Russen is enkel te begrijpen als je daadwerkelijk in Oekrane leeft. Zelfs dan is het niet wenselijk, maar te begrijpen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:37 schreef vosss het volgende:
In een oorlog zijn alleen maar verliezers. Ik dacht ik zeg het nog maar eens. Voor al die mensen die juichen bij het zien van dooie Russen.
Precies.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:38 schreef RAVW het volgende:
[..]
denk altijd maar ook die hebben een familie of kennissen die nu zonder verder moeten.
Ho eens even, bij exclusief hoor je gevangen genomen soldaten hetzelfde verhaal vertellen.quote:
Die user had waarschijnlijk ook medelijden met die 'arme Duitse jongens' die werden gedood toen ze Nederland binnenvielen.quote:
Interessante kijk op de geopolitiek, kan er weinig argumenten op inbrengen.quote:Op zondag 27 februari 2022 18:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Deze video van de universiteit van Chicago vond ik persoonlijk vrij verhelderend.
Dat jij niet verder kunt denken dat het instinctieve 'wij-zij', moet je niet projecteren op andere.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die user had waarschijnlijk ook medelijden met die 'arme Duitse jongens' die werden gedood toen ze Nederland binnenvielen.
Fake News.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:36 schreef Ulx het volgende:
Hommeles in Moskou.
Edit: niet bevestigd.
[ twitter ]
Tja.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ho eens even, bij exclusief hoor je gevangen genomen soldaten hetzelfde verhaal vertellen.
Ze dachten op training te gaan en worden opeens in een frontlinie gedropt.
Het verklaard een hele hoop, in combinatie met andere berichten.
Volgens mij zijn het vaak veteranen die meerdere keren in Irak en Afghanistan zijn geweest en bij terugkeer in Amerika hun weg niet meer kunnen vinden. Uitschot is daarom misschien niet het juiste woord (al zitten er daarvan vast ook wel tussen), zijn meer mannen met toch wat psychische schade.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:21 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Er is 1 Rus waarbij ik zeker wel ga juichen. Nu nog even wachten tot iemand in zijn directe omgeving het voldoende zat is...quote:Op zondag 27 februari 2022 19:41 schreef KoosVogels het volgende:
Je hoeft niet te juichen om dode Russen, maar ik kan er ook niet rouwig om zijn.
Jep, liveblog van The Guardian 48 minuten geleden:quote:Op zondag 27 februari 2022 19:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zijn er meer bronnen dat Kiev volledig omsingeld is? Dat zou dramatisch zijn.
[ twitter ]
Die man had in zijn laatste maanden ook alleen maar de voorkeur voor hondstrouwe generaals zoals Schrner , Rendulic etc en types als Hanke ipv kundige mensenquote:
Bulldozeren over Irakese burgers, verkrachtingen als oorlogswapen. Maar ze hebben psychische schade.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het vaak veteranen die meerdere keren in Irak en Afghanistan zijn geweest en bij terugkeer in Amerika hun weg niet meer kunnen vinden. Uitschot is daarom misschien niet het juiste woord (al zitten er daarvan vast ook wel tussen), zijn meer mannen met toch wat psychische schade.
Russen hebben ook 200 Nederlanders uit de lucht geschoten hequote:Op zondag 27 februari 2022 19:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Juichen om dooie Russen is enkel te begrijpen als je daadwerkelijk in Oekrane leeft. Zelfs dan is het niet wenselijk, maar te begrijpen.
Putin had een dikke kop en kwam een stuk minder fel over dan een paar dagen terug. Ook wat verwarder..quote:Op zondag 27 februari 2022 19:33 schreef Haags het volgende:
Dooie Russen hebben moeders, broers, zussen, partners, misschien wel kinderen, vrienden.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:37 schreef vosss het volgende:
Dus? ik ben geen nationalist.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Russen hebben ook 200 Nederlanders uit de lucht geschoten he
quote:Op zondag 27 februari 2022 19:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bulldozeren over Irakese burgers, verkrachtingen als oorlogswapen. Maar ze hebben psychische schade.
Gossie.
Bij Defcon wordt er omlaag geteld:quote:Op zondag 27 februari 2022 19:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit klopt overigens niet helemaal.
Waar bijvoorbeeld Amerika het defcon heeft om een bepaald niveau aan te geven.
Heeft Rusland iets soort gelijks, van de 4 stappen zitten ze op 2.
Dus het valt mee, stap 2 is niet dat de nukes klaar worden gezet, dat is stap 3.
Maar er zijn mensen die bevriend waren met die Nederlanders, dat hoeft niet per se nationalistisch te zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus? ik ben geen nationalist.
Nederlanders zijn niet meer waard dan Russen.
Hoi Thierry.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat het westen/navo aan beurt is om deze hele crisis te stabiliseren.
Wegnemen van de nucleaire dreiging.
Waarom moest Oekrane koste wat kost westers worden, waarom moest het bij de Navo, kon het niet zelfstandig opereren als buffer.
Draai het terug, maar een akkoord dat Oekrane nooit navo word. Help Oekrane terug economisch. Maar met eigen bestuur.
En laat de rust terugkeren.
quote:Op zondag 27 februari 2022 19:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Europa moet zich voorbereiden op hybride aanvallen van Rusland, zeker ook met het oog op verkiezingen binnenkort in drie lidstaten: Frankrijk, Hongarije en Malta. Dat zegt de Franse minister van Binnenlandse Zaken Grald Darmanin. Hij sluit ook niet uit dat Rusland migranten als wapen inzet zoals Belarus dat eerder deed aan de grens met Polen. De verdediging tegen hybride aanvallen was n van de agendapunten tijdens door hem belegd spoedberaad van de EU-ministers van Binnenlandse Zaken vanmiddag in Brussel.
Wat zijn hybride aanvallen?
Gerasimov is de bedenker van de hybride oorlog. Ik kwam hier een paar weken geleden een interessant artikel over tegen en heb het toen opgeslagen.quote:
https://nederlandseofficierenvereniging.nl/information-manoeuvre/quote:In Rusland wordt de zogenaamde Gerasimov-doctrine gehanteerd. Deze doctrine legt veel meer nadruk op irreguliere methoden om politieke doeleinden te bereiken, waarbij informatie zelfs centraal staat. Rusland spreekt ook van een continue informatieoorlog (‘informatsionnaya voyna’) waarbij subversie, waarheidsverdraaiing, cyber aanvallen, psychologische benvloeding, ontrole via sociale media, massamanipulatie, propaganda en ‘geloofwaardige ontkenning’ tot hun informatiearsenaal behoren. Alles om westerse opinies te benvloeden, twijfel en wantrouwen te zaaien, de cohesie binnen NAVO te verminderen en steun van de eigen bevolking te verzekeren (op dezelfde manipulatieve wijze met informatie). Hiervoor is zelfs een aparte legereenheid opgericht (bekend als de ‘Troll Army’).
[...]
Information warfare in the new conditions will be the starting point of every action now called the new type of warfare, or hybrid war, in which broad use will be made of the mass media and, where feasible, global computer networks (blogs, various social networks, and other resources).
Laat Oekrane zelf besluiten welke kant het wil kiezen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom moest Oekrane koste wat kost westers worden, waarom moest het bij de Navo, kon het niet zelfstandig opereren als buffer.
Draai het terug, maar een akkoord dat Oekrane nooit navo word. Help Oekrane terug economisch. Maar met eigen bestuur.
Wat is nu je punt? ik moet blij zijn met dode Russen, omdat er Russen zijn geweest die Nederlanders hebben vermoord?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:45 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar er zijn mensen die bevriend waren met die Nederlanders, dat hoeft niet per se nationalistisch te zijn.
daar zal rusland/poetin ook niet akkoord mee gaan: teveel amerikaanse/westerse invloedquote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Omdat ze een labiele idioot aan de macht in hun buurland hebben.quote:
Omdat Oekrane dat zelf wil?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Draai het terug, maak een akkoord dat Oekrane nooit navo word.
Help Oekrane terug economisch. Maar met eigen bestuur.
Je moet helemaal niets behalve kappen met dat hooggeheven morele vingertje.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is nu je punt? ik moet blij zijn met dode Russen, omdat er Russen zijn geweest die Nederlanders hebben vermoord?
Dode Russen zijn in dit geval simpelweg goed nieuws, tienduizenden beter nieuws dan duizenden. Niet iets om blij over te zijn of over te juichen, maar het is helaas bittere noodzaak om Rusland bij te sturen. Oorlog is sowieso niet iets om blij over te zijn, maar medelijden bewaar ik liever voor de onschuldige slachtoffersquote:Op zondag 27 februari 2022 19:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat jij niet verder kunt denken dat het instinctieve 'wij-zij', moet je niet projecteren op andere.
De harde waarheid is dat elke dode Rus een overwinning voor Oekrane dichterbij brengt.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:42 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Er is 1 Rus waarbij ik zeker wel ga juichen. Nu nog even wachten tot iemand in zijn directe omgeving het voldoende zat is...
Je moet niks. Dat er Nederlanders blij kunnen zijn met dode Russen is alleen niet zo gek. En nee, dat geldt neit voor iedereen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is nu je punt? ik moet blij zijn met dode Russen, omdat er Russen zijn geweest die Nederlanders hebben vermoord?
Waar kom jij nu weer vandaan?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je moet helemaal niets behalve kappen met dat hooggeheven morele vingertje.
Of escalatie dichterbij brengt...quote:Op zondag 27 februari 2022 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De harde waarheid is dat elke dode Rus een overwinning voor Oekrane dichterbij brengt.
Mjaquote:
En dit ook ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De harde waarheid is dat elke dode Rus een overwinning voor Oekrane dichterbij brengt.
Russische soldaten die onder valse voorwendselen erheen zijn gestuurd, zijn ook onschuldig.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dode Russen zijn in dit geval simpelweg goed nieuws, tienduizenden beter nieuws dan duizenden. Niet iets om blij over te zijn of over te juichen, maar het is helaas bittere noodzaak om Rusland bij te sturen. Oorlog is sowieso niet iets om blij over te zijn, maar medelijden bewaar ik liever voor de onschuldige slachtoffers
Negeer die NSB'ers gewoon.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je moet helemaal niets behalve kappen met dat hooggeheven morele vingertje.
Oekrane bij de Navo? Misschien een keer het jeugdjournaal kijken?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ooh zo. Ja, het is te begrijpen als je dierbare in MH17 zaten.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je moet niks. Dat er Nederlanders blij kunnen zijn met dode Russen is alleen niet zo gek. En nee, dat geldt neit voor iedereen.
Dan moet je je wapens weggooien en je overgevenquote:Op zondag 27 februari 2022 19:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Russische soldaten die onder valse voorwendselen erheen zijn gestuurd, zijn ook onschuldig.
Oekrane is op 22 februari 2014 verleidt door de navo met een misleidende belofte dat ze bij de navo komen deze stap te nemen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat Oekrane zelf besluiten welke kant het wil kiezen.
Dat is ook heel dom geweest om dat zo te pushen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Moet de kogel niet sneller zijn dan je overgaven.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan moet je je wapens weggooien en je overgeven
Als je zo redeneert, moet je blij zij met elke nederlaag van Oekrane. Wil jij dat?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of escalatie dichterbij brengt...
Omdat ze niet naar de pijpen van Poetin willen dansen misschien?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom moest Oekrane perse een navoland worden.
Well saidquote:Op zondag 27 februari 2022 19:44 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dooie Russen hebben moeders, broers, zussen, partners, misschien wel kinderen, vrienden.
Allemaal hebben ze verdriet van de dooie Rus.
De vijand heeft ook naasten en in dit geval ook nog eens weinig keus.
Ga je is inlezen in PTSSquote:Op zondag 27 februari 2022 19:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Bulldozeren over Irakese burgers, verkrachtingen als oorlogswapen. Maar ze hebben psychische schade.
Gossie.
En dan jezelf maar laten martelen en weet ik veel wat voor narigheid?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan moet je je wapens weggooien en je overgeven
Eens dat Oekraine zelf zijn eigen weg mag kiezen straks, maar dat betekend ook dat ze zelf kiezen voor wel of iet bij de NAVO/EU, zonder dat een ander land hun daar bij dwingt om iets te doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik zou het wel leuk hebben gevonden als die Buk in dat filmpje door een Nederlandse anti tank raket vernietigd zou zijn geweest, met eventueel wat bemanning erbij.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ooh zo. Ja, het is te begrijpen als je dierbare in MH17 zaten.
Dat is echt een groot drama als dit waar zou zijn. Belegeringen zijn afschuwelijk en leiden tot enorme aantallen slachtoffers.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, liveblog van The Guardian 48 minuten geleden:
Vitali Klitschko, Kyiv’s mayor and former world heavyweight boxing champion, has described the Ukraine capital as “encircled” and said a civilian evacuation would not be possible “because all ways are blocked”.
“We are at the border of a humanitarian catastrophe,” he told Associated Press on Sunday as a curfew continued in the city which he said allowed authorities to hunt “saboteurs” on the streets. “Right now, we have electricity, right now we have water and heating in our houses. But the infrastructure is destroyed to deliver the food and medication.”
“That’s why the message for everyone is: Support Ukraine together ... We are strong,” he said. “Every Ukrainian is proud to be independent, proud to be Ukrainian, and we are proud to have our own country.”
Niet perse. Het kon wellicht. Was uiteindelijk aan oekraine om te kiezen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekrane is op 22 februari 2014 verleidt door de navo met een misleidende belofte dat ze bij de navo komen deze stap te nemen.
Waarom moest Oekrane perse een navoland worden.
Je wil toch niet tegenover elkaar staan zonder buffer?
quote:Denemarken staat 2700 antitankwapens af aan Oekrane. "Dit zijn wapens waarmee Oekrane zich kan verdedigen tegen licht bepantserde voertuigen", zei premier Frederiksen tegen verslaggevers. Ze rekent erop dat het parlement ermee instemt.
Waarom voel je je zo verbonden met Oekrane? oprechte vraag.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik zou het wel leuk hebben gevonden als die Buk in dat filmpje door een Nederlandse anti tank raket vernietigd zou zijn geweest, met eventueel wat bemanning erbij.
Maar over het algemeen sta ik niet te juichen om doden, behalve dat het de kans vergroot dat Oekrane het er levend vanaf brengt.
Oekrane komt om in die dingen straksquote:
Dat is inderdaad de trieste waarheid.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:52 schreef BEFEM het volgende:
Maar over het algemeen sta ik niet te juichen om doden, behalve dat het de kans vergroot dat Oekrane het er levend vanaf brengt.
Heb je enig idee wat het oorlogsrecht hierover dicteert, bijv. t.a.v. het toelaten van aanvoer van voeding en medicijnen?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is echt een groot drama als dit waar zou zijn. Belegeringen zijn afschuwelijk en leiden tot enorme aantallen slachtoffers.
Dat vind ik een misvatting, Oekrane heeft nooit iets te zoeken gehad bij de EU.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Eens dat Oekraine zelf zijn eigen weg mag kiezen straks, maar dat betekend ook dat ze zelf kiezen voor wel of iet bij de NAVO/EU, zonder dat een ander land hun daar bij dwingt om iets te doen.
Rusland is alleen niet de baas over Oekrane.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat vind ik een misvatting, Oekrane heeft nooit iets te zoeken gehad bij de EU.
Het westen wist wat de consequenties zijn. Rusland heeft keer op keer aangegeven dat dat geen optie was.
Rusland is hier niet de grootmacht welke zijn grondgebied wil uitbreiden h?
Straks trekken ze samen met de Russen de EU in.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:54 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Oekrane komt om in die dingen straks
Vaak mag het rode kruis in dit soort gevallen wel doorgang vinden maar de aanvoer van water en voedsel komt in dit soort situaties (als je naar de Tweede Wereldoorlog kijkt) meestal compleet tot stilstand.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat het oorlogsrecht hierover dicteert, bijv. t.a.v. het toelaten van aanvoer van voeding en medicijnen?
Hahahahahahahahahahahahaquote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is dan jammer voor ze. Toen de Krim werd geannexeerd stond de Russische bevolking te juichen en daarnaast is diezelfde bevolking op z'n minst medeplichtig eraan dat die psychopaat in het Kremlin al bijna 23 jaar op z'n stoel zit. Daarnaast is het zo dat iedere bijkomende dode Russische soldaat de kansen op een Russische nederlaag vergroot, dus hoe meer hoe beter.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja, denk dat dat vanaf het begin het doel is geweest. Goede uitgangspositie veroveren en redelijk snel aan de onderhandelingstafel.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef scrupuleus het volgende:
De russen lijken oekraine te willen slopen waardoor er een gunstig scenario ontstaat bij onderhandelingen
Waarom pakte ze dan de krim?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij verwacht niet dat hun einddoel de totale verovering/inlijving van Oekrane is?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, denk dat dat vanaf het begin het doel is geweest. Goede uitgangspositie veroveren en redelijk snel aan de onderhandelingstafel.
Sancties en reactie in deze mate had Rusland niet op gerekend.
Beetje Jip en Janneke denken zo.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Rusland is alleen niet de baas over Oekrane.
Kan de internationale gemeenschap ingrijpen in zo'n situatie? En hoe realistisch is dat?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vaak mag het rode kruis in dit soort gevallen wel doorgang vinden maar de aanvoer van water en voedsel komt in dit soort situaties (als je naar de Tweede Wereldoorlog kijkt) meestal compleet tot stilstand.
De Duitsers belegerden bijvoorbeeld Sint Petersburg en dat leidde tot ongeveer 1 miljoen burgerdoden. Onwaarschijnlijk veel dus.
Ik denk wel dat de Russen iets menselijker tegenover een broedervolk zullen zijn en ieder geval medicijnen zullen toestaan. Maar voedsel en water betwijfel ik.
Uhm dat laatste is precies wat ze willen, jij hebt toch ook die speech van Poetin gehoord ? Waarom de fuck zou Rusland iets te zeggen hebben als een buurland lid zou worden? Het is juist zijn land niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het westen wist wat de consequenties zijn. Rusland heeft keer op keer aangegeven dat dat geen optie was.
Je redeneert over Russen, zoals Wilders redeneert over Marokkanen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor ze. Toen de Krim werd geannexeerd stond de Russische bevolking te juichen en daarnaast is diezelfde bevolking op z'n minst medeplichtig eraan dat die psychopaat in het Kremlin al bijna 23 jaar op z'n stoel zit. Iedere bijkomende dode Rus vergroot de kansen op een Russische nederlaag, dus hoe meer hoe beter.
Rusland is volgens mij geen EU lid dus die kan geen veto uitspreken om EU lidmaatschap van Oekrane te verhinderen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat niet hquote:Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef Homey het volgende:
Hoeveel Oekraiense vluchtelingen heeft het Midden-Oosten al opgevangen?
De volgende stap is dat iedereen met een afwijkende mening een landverrader is.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:52 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Toch typisch om te zien hoe sommige mensen nu kleur bekennen, zoals @:lospedrosa
Maar waarom bepaal jij (of Poetin) of Oekrane iets te zoeken heeft (gehad) bij de EU?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij schrijft dat het waarschijnlijk de eerste keer is dat dit bevel gegeven wordt (USSR periode meegerekend).quote:Op zondag 27 februari 2022 19:54 schreef Heph844 het volgende:
Goede thread over wat het bevel van Poetin inhoudt:
[ twitter ]
Ja, dat lees ik hier constant. Heel nobel hoor, blijkbaar is het NAVO- of EU-lidmaatschap van Oekrane een oorlog met de hele westerse wereld (waaronder dus ook wij) waard.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Laat Oekrane zelf besluiten welke kant het wil kiezen.
Oh wat leuk een stokpaardje.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef Homey het volgende:
Hoeveel Oekraiense vluchtelingen heeft het Midden-Oosten al opgevangen?
Nee, jij draait de boel steeds om. Het is wel degelijk Rusland die hier territorium wil uitbreiden. En Oekrane is een soevereine natie. Zo simpel is het.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Beetje Jip en Janneke denken zo.
De EU is ook niet de baas over Oekrane.
Maar 2 grootmachten moeten zorgen voor balans in hun grenzen.
Ik denk wel dat het westen in zo'n geval gaat vragen of de humanitaire situatie verbeterd kan worden en of ze toestemming kunnen krijgen om voedsel etc. te sturen. Poetin zal daar pas mee akkoord gaan bij een overgave vrees ik.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kan de internationale gemeenschap ingrijpen in zo'n situatie? En hoe realistisch is dat?
quote:Op zondag 27 februari 2022 19:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Jep, liveblog van The Guardian 48 minuten geleden:
Vitali Klitschko, Kyiv’s mayor and former world heavyweight boxing champion, has described the Ukraine capital as “encircled” and said a civilian evacuation would not be possible “because all ways are blocked”.
“We are at the border of a humanitarian catastrophe,” he told Associated Press on Sunday as a curfew continued in the city which he said allowed authorities to hunt “saboteurs” on the streets. “Right now, we have electricity, right now we have water and heating in our houses. But the infrastructure is destroyed to deliver the food and medication.”
“That’s why the message for everyone is: Support Ukraine together ... We are strong,” he said. “Every Ukrainian is proud to be independent, proud to be Ukrainian, and we are proud to have our own country.”
Amerika ook niet over Cuba - en toch werkt geopolitiek meer dan alleen soevereiniteit.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Rusland is alleen niet de baas over Oekrane.
Ja, voor Poetin.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat lees ik hier constant. Heel nobel hoor, blijkbaar is het NAVO- of EU-lidmaatschap van Oekrane een oorlog met de hele westerse wereld (waaronder dus ook wij) waard.
Ik ben afgestudeerd op Oost-Europa met oa de Inlichtingendiensten van de Soviet-Unie als onderwerp. Behalve dat ik het een interessante regio vind voel ik me niet verbonden met Oekrane, ik ken alleen mensen uit MH17. Denk ook niet dat ik gezegd heb dat ik me verbonden voel met Oekranequote:Op zondag 27 februari 2022 19:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom voel je je zo verbonden met Oekrane? oprechte vraag.
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat de omringende landen gaan toekijken hoe zo'n humanitaire ramp zich voltrekt.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het westen in zo'n geval gaat vragen of de humanitaire situatie verbeterd kan worden en of ze toestemming kunnen krijgen om voedsel etc. te sturen. Poetin zal daar pas mee akkoord gaan bij een overgave vrees ik.
Marx en Engels hebben het antwoord:quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.marxists.org/(...)/manifest/manif1.htmquote:De bourgeoisie heeft door haar exploitatie van de wereldmarkt de productie en consumptie van alle landen kosmopolitisch gemaakt. Zij heeft tot groot verdriet van de reactionairen aan de industrie de nationale bodem onder de voeten weggetrokken. De eeuwenoude nationale industrien zijn vernietigd en worden nog dagelijks vernietigd. Zij worden verdrongen door nieuwe industrien, waarvan de invoering tot een levenskwestie voor alle beschaafde volkeren wordt, door industrien, die niet meer inheemse grondstoffen, maar grondstoffen uit de verste streken van de aarde verwerken en waarvan de fabrikaten niet alleen in het land zelf, maar in alle werelddelen tegelijk worden verbruikt. In de plaats van de oude, door producten van het eigen land bevredigde behoeften komen nieuwe, die de producten van de verste landen tot hun bevrediging vereisen. In de plaats van de oude lokale en nationale zelfgenoegzaamheid en afgeslotenheid komt er een veelzijdig verkeer, een veelzijdige afhankelijkheid van de volkeren onderling. De geestelijke voortbrengselen van de afzonderlijke naties worden gemeengoed. De nationale eenzijdigheid en beperktheid wordt meer en meer onmogelijk, en uit de vele nationale en lokale literaturen vormt zich een wereldliteratuur.
De bourgeoisie rukt door de snelle verbetering van alle productiemiddelen, door het onnodig gemakkelijker verkeer alle, ook de meest barbaarse volken in de kring van de beschaving.
De goedkope prijzen van haar waren zijn de zware artillerie, waarmee zij alle Chinese muren tegen de grond schiet, waarmee zij de hardnekkigste vreemdelingenhaat van de barbaren tot overgave dwingt. Zij dwingt alle naties zich de productiewijze van de bourgeoisie eigen te maken, wanneer zij niet te gronde willen gaan; zij dwingt hen de zogenaamde beschaving bij zich in te voeren, d.w.z. bourgeois te worden. Met n woord, zij schept zich een wereld naar haar eigen beeld.
Want Marokkaanse agressie is een existentile bedreiging voor de veiligheid in Europa?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je redeneert over Russen, zoals Wilders redeneert over Marokkanen.
Maar ik acht de kans dat je zelfreflectie bezit heel klein.
Nu ook ineens een straaljager hier niet ver van Helmond.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Straaljager nu boven Limburg. Zijn we de klos?
Dat is op dit moment niet relevant. Het gaat gewoon om een land dat word binnengevallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, dat lees ik hier constant. Heel nobel hoor, blijkbaar is het NAVO- of EU-lidmaatschap van Oekrane een oorlog met de hele westerse wereld (waaronder dus ook wij) waard.
Oekraine kiest zelf ervoor om in NAVO te willen. Ze geven daarbij geen grond weg.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee oke. Maar je hebt zo'n gedreven hoop in de nederlaag van de Russen. Waarom?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:00 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik ben afgestudeerd op Oost-Europa met oa de Inlichtingendiensten van de Soviet-Unie als onderwerp. Behalve dat ik het een interessante regio vind voel ik me niet verbonden met Oekrane, ik ken alleen mensen uit MH17. Denk ook niet dat ik gezegd heb dat ik me verbonden voel met Oekrane
Gebeurde in de Tweede Wereldoorlog ook. 3,5 miljoen Russische soldaten dood, 650.000 burgers dood. (En dan ook nog eens 580.000 Duitsers.) Ongekende aantallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat de omringende landen gaan toekijken hoe zo'n humanitaire ramp zich voltrekt.
Ha ! Srebrenica zegt 'hallo!'quote:Op zondag 27 februari 2022 20:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat de omringende landen gaan toekijken hoe zo'n humanitaire ramp zich voltrekt.
Omdat Putin een agressieve kut is.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee oke. Maar je hebt zo'n gedreven hoop in de nederlaag van de Russen. Waarom?
Het is allemaal wij - zij denken. Die realiteit is voorbij. We zijn wereldburgers. Zowel Putin als jij voeren een achterhoedegevecht.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
Want Marokkaanse agressie is een existentile bedreiging voor de veiligheid in Europa?
Omdat Rusland heel anders denkt dan het westen. Rusland is een teruggedrongen staat en voelt zich sinds 2014 aangevallen door het westen door ex USSR landen.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Uhm dat laatste is precies wat ze willen, jij hebt toch ook die speech van Poetin gehoord ? Waarom de fuck zou Rusland iets te zeggen hebben als een buurland lid zou worden? Het is juist zijn land niet.
ik zag gister een auto met russisch kenteken in Limburgquote:Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Zeker. Gelukkig zijn de Amerikanen altijd zeer beheerst.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat Putin een agressieve kut is.
Ga jij het ze vertellen in Oekrane?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allemaal wij - zij denken. Die realiteit is voorbij. We zijn wereldburgers. Zowel Putin als jij voeren een achterhoedegevecht.
Handig zo tegen die kolonnes.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Nog meer beelden van Turkse drones
Nationale soevereiniteit is niet iets waar licht overheen wordt gestapt, vooral niet als er sprake is van een democratisch verkozen regering. Maar ik ben het met je eens dat de praktijk smeriger is. Al wil dat dan niet zeggen dat dat ok is, natuurlijk.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef snabbi het volgende:
[..]
Amerika ook niet over Cuba - en toch werkt geopolitiek meer dan alleen soevereiniteit.
Putins achterhoedegevecht is in deze moderne wereldburgertijd onacceptabel. Dus hij moet dood.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allemaal wij - zij denken. Die realiteit is voorbij. We zijn wereldburgers. Zowel Putin als jij voeren een achterhoedegevecht.
Neequote:Op zondag 27 februari 2022 19:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar, het Europese en navo expansiedrift wat dit heeft doen escaleren.
Neequote:Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Dat doet niets af aan Putins gekut.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. Gelukkig zijn de Amerikanen altijd zeer beheerst.
quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo achterhoede gevecht, volgens mij staat Rusland dus Poetin behoorlijk in de frontlinie.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als Mexico bij China wil is dat hun keuze, nukes zijn dat dan weer niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat Rusland heel anders denkt dan het westen. Rusland is een teruggedrongen staat en voelt zich sinds 2014 aangevallen door het westen door ex USSR landen.
Wat mij betreft mag Oekrane bij de EU / Navo whatever. Maar zo werkt geopolitiek niet.
Wat denk je als Mexico zegt we gaan bij China, want we zijn soverein. En China zeg zijn nukes richting newyork.
Denk je dat het westen dan zegt, tja ze zijn een soeverein land en hebben nu eenmaal zo gekozen.
Omdat het een kantelpunt is in Europa. Het zou goed zijn als Poetin vervangen zou worden, en die kans is groter als ze de oorlog verliezen. Daarnaast gun ik het Oekrane niet, de keer dat ik er was heb ik op de corrupte politieagent alleen maar aardige mensen ontmoet. Maarja, als je naar Rusland gaat heb je dat ookquote:Op zondag 27 februari 2022 20:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee oke. Maar je hebt zo'n gedreven hoop in de nederlaag van de Russen. Waarom?
Eigenlijk is het geen eens heel vreemd.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef scrupuleus het volgende:
De russen lijken oekraine te willen slopen waardoor er een gunstig scenario ontstaat bij onderhandelingen
Een beetje de toxic ex Rusland die niet kan accepteren dat ze een nieuwe vriend heeft.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]!
Een Europees land wil graag bij de EU, heel gek ja.
De EU heeft niets zeggen over Oekrane en Rusland ook niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar het is toch niet wenselijk dat wij dankzij een mafkees met een veel te groot ego (Putin) nu Russen gaan haten?quote:
Denk je echt dat Mexico bij China werd geaccepteerd door NATO?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Als Mexico bij China wil is dat hun keuze, nukes zijn dat dan weer niet.
Doet je begeleiding zo de WIFI uit?quote:Op zondag 27 februari 2022 19:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar, het Europese en navo expansiedrift wat dit heeft doen escaleren.
Het is precies dat jaquote:Op zondag 27 februari 2022 20:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Een beetje de toxic ex Rusland die niet kan accepteren dat ze een nieuwe vriend heeft.
gaat wel over .... vraag maar an de duitsers ... denk maar terug aan EK 1988quote:Op zondag 27 februari 2022 20:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar het is toch niet wenselijk dat wij dankzij een mafkees met een veel te groot ego (Putin) nu Russen gaan haten?
De russen kunnen daar heel simpel iets aan doen. Kopje thee, en pleite.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar het is toch niet wenselijk dat wij dankzij een mafkees met een veel te groot ego (Putin) nu Russen gaan haten?
Ik heb geen hekel aan Russen, ik schreef expliciet dat ik doelde op Russische soldaten.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Echt Einstein.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef scrupuleus het volgende:
Het is niet logisch, maar gaat hun niks aan.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk je echt dat Mexico bij China werd geaccepteerd door NATO?
Nee johquote:Op zondag 27 februari 2022 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Putins achterhoedegevecht is in deze moderne wereldburgertijd onacceptabel. Dus hij moet dood.
Ik ga het ook zeker niet goedpraten. Want het is niet oke.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nationale soevereiniteit is niet iets waar licht overheen wordt gestapt, vooral niet als er sprake is van een democratisch verkozen regering. Maar ik ben het met je eens dat de praktijk smeriger is. Al wil dat dan niet zeggen dat dat ok is, natuurlijk.
Dat zijn geen mensen? geen jonge jongens met dierbare?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik heb geen hekel aan Russen, ik schreef expliciet dat ik doelde op Russische soldaten.
Of wat als Iran bijvoorbeeld ook kernwapens wil... Of Noord-Korea een paar prutsraketten uit wil proberen...quote:Op zondag 27 februari 2022 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat Rusland heel anders denkt dan het westen. Rusland is een teruggedrongen staat en voelt zich sinds 2014 aangevallen door het westen door ex USSR landen.
Wat mij betreft mag Oekrane bij de EU / Navo whatever. Maar zo werkt geopolitiek niet.
Wat denk je als Mexico zegt we gaan bij China, want we zijn soverein. En China zet zijn nukes richting newyork en basissen op Mexico.
Denk je dat het westen dan zegt, tja ze zijn een soeverein land en hebben nu eenmaal zo gekozen.
Echt.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk je echt dat Mexico bij China werd geaccepteerd door NATO?
Jawel joh. Hij heeft niet alleen een berg dooien op z'n geweten, maar hij bedrijgt nu gewoon rechtstreeks de EU en NATO. Ja zo erg is het wel.quote:
Dat is prima.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Meeste mensen snappen er niks van.
Het gaat over ouderwetse macht balansen.
Die zijn niet verdwenen.
Dat is niet anders dan met Hitler en de Duitsers, die werden/ worden ook nog steeds gehaat door de daden van Hitler.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want het maken van kernwapens is hetzelfde als lid worden van de EU?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of wat als Iran bijvoorbeeld ook kernwapens wil... Of Noord-Korea een paar prutsraketten uit wil proberen...
Als jij pleite wil, maar voor je dat kunt doen richt ik mijn geweer op je. Moet jij eens zien wie sneller is: de kogel of je benen.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De russen kunnen daar heel simpel iets aan doen. Kopje thee, en pleite.
En dan straks weer zeiken dat ze niet genoeg genderneutrale toiletten hebben, niet veel doen aan klimaatbeheersing en niet bij het kruisje tekenen als links-liberale politici dat willen.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]!
Een Europees land wil graag bij de EU, heel gek ja.
Poetin lijdt aan grootheidswaanzin en de rest van de wereld pikt het niet. Dat lijk jij niet te begrijpen.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Die zijn niet verdwenen.
Lijkt wel zwaar onder invloedquote:
Ah leuk stokpaardjesquote:Op zondag 27 februari 2022 20:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan straks weer zeiken dat ze niet genoeg genderneutrale toiletten hebben, niet veel doen aan klimaatbeheersing en niet bij het kruisje tekenen als links-liberale politici dat willen.
Jij hebt zo'n rationele kijk op de 'war on drugs', maar qua geopolitiek ben je helemaal NATO fanboy?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jawel joh. Hij heeft niet alleen een berg dooien op z'n geweten, maar hij bedrijgt nu gewoon rechtstreeks de EU en NATO. Ja zo erg is het wel.
gelul zo een persoon kan nooit generaal zijn, heb je gezien hoe hij eruit ziet?quote:
quote:Op zondag 27 februari 2022 20:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
En dan straks weer zeiken dat ze niet genoeg genderneutrale toiletten hebben, niet veel doen aan klimaatbeheersing en niet bij het kruisje tekenen als links-liberale politici dat willen.
Heb je deze post rechtstreeks vertaald uit het russisch? Want dit betekend helemaal niets.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij pleite wil, maar voor je dat kunt doen richt ik mijn geweer op je. Moet jij eens zien wie sneller is: de kogel of je benen.
Die obsessie met genderneutrale toiletten, daar zou ik me voor laten onderzoeken als ik jou was.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Het gaat erom dat een soevereine staat iets beslist.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Want het maken van kernwapens is hetzelfde als lid worden van de EU?
Nee tuurlijk kan dat niet, dit is oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is prima.
Maar dat betekent niet dat je dan zomaar een ander land mag invallen. Daar gaat het om.
Kan je dat toegeven?
Zeker, maar ze dienen de belangen van Poetin. Als ze het zo erg vinden moeten ze maar deserteren/overlopen/zich overgeven. Daar zijn er aan de beelden te zien overigens ook genoeg van.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zijn geen mensen? geen jonge jongens met dierbare?
Denk het ook niet nee, viel me gewoon opquote:Op zondag 27 februari 2022 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die gasten veel nachtrust krijgen.
Wow! Directe link naar het nieuwsbericht.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:08 schreef Aether het volgende:
NATO referendum goes on Finland's parliamentary agenda
https://redd.it/t2ne5q
Toen was de Koude Oorlog volop bezig dus toch een beetje een andere tijd, al stond Cuba toen natuurlijk ook in z'n recht.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:59 schreef snabbi het volgende:
[..]
Amerika ook niet over Cuba - en toch werkt geopolitiek meer dan alleen soevereiniteit.
Lijkt wel op Metro 2033, Metro 2034 en Metro 2035 de boeken en ook de games .. heb ze uitgespeeldquote:
Over dat laatste dachten de Amerikanen wel anders.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Toen was de Koude Oorlog volop bezig dus toch een beetje een andere tijd, al stond Cuba toen natuurlijk ook in z'n recht.
Nee, ik gun iedereen vrijheid en welvaart. En een gestoorde Tsaar die denkt dat ie alles kan maken draagt daar niet aan bij. En als er iemand tegen drugs is, is het Putin wel, dus alleen daarom moet ie al dood.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij hebt zo'n rationele kijk op de 'war on drugs', maar qua geopolitiek ben je helemaal NATO fanboy?
Luchtruim beschermen denk ik?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:10 schreef ZaZoe het volgende:
Volkel zojuist verscheidene F16s opgestegen
Ongewoon voor een Zondag
Het Westen heeft dat geprobeerd maar met Poetin viel niet te praten. Ik weet oprecht niet wat je dan verwacht.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee tuurlijk kan dat niet, dit is oorlog.
Bedoel alleen dit had het westen in 2014 kunnen zien te voorkomen.
Als Rusland zo landen invalt om hun grondgebied te expanderen dan nuke het hele land maar plat.
Maar dit moet het westen diplomatieker oplossen
Volgens mij zitten ze vooral in Poetins hoofd.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Die zijn niet verdwenen.
Naar verluidt een S300 uitgeschakeld:quote:Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Nog meer beelden van Turkse drones
Nederland had toen humanitaire hulp moeten sturen?quote:Op zondag 27 februari 2022 20:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Gebeurde in de Tweede Wereldoorlog ook. 3,5 miljoen Russische soldaten dood, 650.000 burgers dood. (En dan ook nog eens 580.000 Duitsers.) Ongekende aantallen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Leningrad
Russian bank Tinkoff now offering to exchange rubles for dollars at a rate of 171 rubles per dollar. It was 83 before the European/US announcement about targeting the Russian central bank. Currency market formally opens tomorrow. This is brutal.pic.twitter.com/NsTBI4tvTZquote:Op zondag 27 februari 2022 19:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
Hoe laat gaan de financile markten open morgen? Ben benieuwd naar de dip van de rubel
Ik stel dan ook niet dat je ze NIET moet uitschakelen. Natuurlijk moet dat. Je moet jezelf beschermen tegen de indringers. Maar ik blijf het een treurig tafereel vinden.quote:Op zondag 27 februari 2022 20:11 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zeker, maar ze dienen de belangen van Poetin. Als ze het zo erg vinden moeten ze maar deserteren/overlopen/zich overgeven. Daar zijn er aan de beelden te zien overigens ook genoeg van.
Het gaat me mij @Lospedrosa meer dan om zijn kritische kijk op toetreding van Oekrane bij de NAVO.quote:Op zondag 27 februari 2022 19:58 schreef snabbi het volgende:
[..]
De volgende stap is dat iedereen met een afwijkende mening een landverrader is.
Ik zie zelf eigenlijk ook geen echt voordeel voor ons om Oekraine toe te laten tot de NAVO. Ik vind dat we absoluut handelsverdragen moeten afsluiten en zorgen dat we mensen naar een hogere levensstandaard moeten brengen, maar ik zie zelf niet zoveel heil om daar de westerse doctrine te lopen verspreiden. Wat hebben we daar echt te zoeken?
Dat mensen zelf tegen het russische regime in opstand willen gaan (zoals bijvoorbeeld ook in tsjechenie) moeten we niet gelijk ondersteunen.
Deze aanval moet afgeslagen worden - maar toetreding EU/NAVO zouden we niet moeten nastreven imho.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |