abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203867583
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:52 schreef BEFEM het volgende:
Maar over het algemeen sta ik niet te juichen om doden, behalve dat het de kans vergroot dat Oekraïne het er levend vanaf brengt.
Dat is inderdaad de trieste waarheid.
pi_203867585
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is echt een groot drama als dit waar zou zijn. Belegeringen zijn afschuwelijk en leiden tot enorme aantallen slachtoffers.
Heb je enig idee wat het oorlogsrecht hierover dicteert, bijv. t.a.v. het toelaten van aanvoer van voeding en medicijnen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203867593
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Eens dat Oekraine zelf zijn eigen weg mag kiezen straks, maar dat betekend ook dat ze zelf kiezen voor wel of iet bij de NAVO/EU, zonder dat een ander land hun daar bij dwingt om iets te doen.
Dat vind ik een misvatting, Oekraïne heeft nooit iets te zoeken gehad bij de EU.
Het westen wist wat de consequenties zijn. Rusland heeft keer op keer aangegeven dat dat geen optie was.
Rusland is hier niet de grootmacht welke zijn grondgebied wil uitbreiden hè?
Vakman pur sang
pi_203867599
De russen lijken oekraine te willen slopen waardoor er een gunstig scenario ontstaat bij onderhandelingen
pi_203867602
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat vind ik een misvatting, Oekraïne heeft nooit iets te zoeken gehad bij de EU.
Het westen wist wat de consequenties zijn. Rusland heeft keer op keer aangegeven dat dat geen optie was.
Rusland is alleen niet de baas over Oekraïne.
pi_203867605
https://www.nu.nl/spannin(...)-nieuw-tijdperk.html

Haha. Bedankt Putin. Het lijkt erop dat je het westen hebt wakker geschud.
pi_203867606
Hoeveel Oekraiense vluchtelingen heeft het Midden-Oosten al opgevangen?
pi_203867609
quote:
2s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:54 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Oekraïne komt om in die dingen straks :D
Straks trekken ze samen met de Russen de EU in.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203867612
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb je enig idee wat het oorlogsrecht hierover dicteert, bijv. t.a.v. het toelaten van aanvoer van voeding en medicijnen?
Vaak mag het rode kruis in dit soort gevallen wel doorgang vinden maar de aanvoer van water en voedsel komt in dit soort situaties (als je naar de Tweede Wereldoorlog kijkt) meestal compleet tot stilstand.

De Duitsers belegerden bijvoorbeeld Sint Petersburg en dat leidde tot ongeveer 1 miljoen burgerdoden. Onwaarschijnlijk veel dus.

Ik denk wel dat de Russen iets menselijker tegenover een broedervolk zullen zijn en ieder geval medicijnen zullen toestaan. Maar voedsel en water betwijfel ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2022 19:57:03 ]
pi_203867614
quote:
Hahahahahahahahahahahaha
pi_203867617
quote:
4s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:35 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat is niet lekker. Dat zijn naar alle waarschijnlijkheid jonge gasten die hier niet voor gekozen hebben en de dood in gejaagd worden.
Dat is dan jammer voor ze. Toen de Krim werd geannexeerd stond de Russische bevolking te juichen en daarnaast is diezelfde bevolking op z'n minst medeplichtig eraan dat die psychopaat in het Kremlin al bijna 23 jaar op z'n stoel zit. Daarnaast is het zo dat iedere bijkomende dode Russische soldaat de kansen op een Russische nederlaag vergroot, dus hoe meer hoe beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2022 19:58:23 ]
pi_203867619
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:55 schreef scrupuleus het volgende:
De russen lijken oekraine te willen slopen waardoor er een gunstig scenario ontstaat bij onderhandelingen
Ja, denk dat dat vanaf het begin het doel is geweest. Goede uitgangspositie veroveren en redelijk snel aan de onderhandelingstafel.

Sancties en reactie in deze mate had Rusland niet op gerekend.
  zondag 27 februari 2022 @ 19:57:19 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203867624
quote:

[..]
Waarom pakte ze dan de krim?

Plus Navo is niet een land wat grondgebied pakt. Het is een defensiepact. Oekraine blijft oekraine.

Rusland is de enige die daadwerkelijk grondgebied heeft gepakt anno 2022
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203867627
twitter

Nog meer beelden van Turkse drones :9
pi_203867628
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, denk dat dat vanaf het begin het doel is geweest. Goede uitgangspositie veroveren en redelijk snel aan de onderhandelingstafel.

Sancties en reactie in deze mate had Rusland niet op gerekend.
Jij verwacht niet dat hun einddoel de totale verovering/inlijving van Oekraïne is?
pi_203867631
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Rusland is alleen niet de baas over Oekraïne.
Beetje Jip en Janneke denken zo.
De EU is ook niet de baas over Oekraïne.
Maar 2 grootmachten moeten zorgen voor balans in hun grenzen.
Vakman pur sang
pi_203867636
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vaak mag het rode kruis in dit soort gevallen wel doorgang vinden maar de aanvoer van water en voedsel komt in dit soort situaties (als je naar de Tweede Wereldoorlog kijkt) meestal compleet tot stilstand.

De Duitsers belegerden bijvoorbeeld Sint Petersburg en dat leidde tot ongeveer 1 miljoen burgerdoden. Onwaarschijnlijk veel dus.

Ik denk wel dat de Russen iets menselijker tegenover een broedervolk zullen zijn en ieder geval medicijnen zullen toestaan. Maar voedsel en water betwijfel ik.
Kan de internationale gemeenschap ingrijpen in zo'n situatie? En hoe realistisch is dat?
  zondag 27 februari 2022 @ 19:57:51 #193
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203867638
quote:

[..]
Uhm dat laatste is precies wat ze willen, jij hebt toch ook die speech van Poetin gehoord ? Waarom de fuck zou Rusland iets te zeggen hebben als een buurland lid zou worden? Het is juist zijn land niet.
pi_203867640
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat is dan jammer voor ze. Toen de Krim werd geannexeerd stond de Russische bevolking te juichen en daarnaast is diezelfde bevolking op z'n minst medeplichtig eraan dat die psychopaat in het Kremlin al bijna 23 jaar op z'n stoel zit. Iedere bijkomende dode Rus vergroot de kansen op een Russische nederlaag, dus hoe meer hoe beter.
Je redeneert over Russen, zoals Wilders redeneert over Marokkanen.

Maar ik acht de kans dat je zelfreflectie bezit heel klein.
pi_203867641
quote:

[..]
Rusland is volgens mij geen EU lid dus die kan geen veto uitspreken om EU lidmaatschap van Oekraïne te verhinderen.
  zondag 27 februari 2022 @ 19:57:56 #196
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203867643
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef Homey het volgende:
Hoeveel Oekraiense vluchtelingen heeft het Midden-Oosten al opgevangen?
Ja zo werkt dat niet hé
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203867646
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:52 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Toch typisch om te zien hoe sommige mensen nu kleur bekennen, zoals @:lospedrosa
De volgende stap is dat iedereen met een afwijkende mening een landverrader is.
Ik zie zelf eigenlijk ook geen echt voordeel voor ons om Oekraine toe te laten tot de NAVO. Ik vind dat we absoluut handelsverdragen moeten afsluiten en zorgen dat we mensen naar een hogere levensstandaard moeten brengen, maar ik zie zelf niet zoveel heil om daar de westerse doctrine te lopen verspreiden. Wat hebben we daar echt te zoeken?
Dat mensen zelf tegen het russische regime in opstand willen gaan (zoals bijvoorbeeld ook in tsjechenie) moeten we niet gelijk ondersteunen.

Deze aanval moet afgeslagen worden - maar toetreding EU/NAVO zouden we niet moeten nastreven imho.
pi_203867651
quote:

[..]
Maar waarom bepaal jij (of Poetin) of Oekraïne iets te zoeken heeft (gehad) bij de EU?
Natuurlijk mag Rusland keer op keer aangeven dat dat, wat hun betreft, geen optie is/was.
Maar bij wie ligt de eindbeslissing?

Bij Oekraïne.
Een soeverein land.

En wie is dan de grootmacht die uiteindelijk zijn grondgebied wil uitbreiden?
Overigens: na dat eerder ook al gedaan te hebben? (De Krim)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203867653
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:56 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Hahahahahahahahahahahaha
Waar, het Europese en navo expansiedrift wat dit heeft doen escaleren.
Vakman pur sang
  zondag 27 februari 2022 @ 19:58:33 #200
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203867655
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 19:54 schreef Heph844 het volgende:
Goede thread over wat het bevel van Poetin inhoudt:
[ twitter ]
Hij schrijft dat het waarschijnlijk de eerste keer is dat dit bevel gegeven wordt (USSR periode meegerekend).
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')