Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Ik geef nota bene toelichting bij hun stemgedrag.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat je ook even hun stemgedrag in de TK zien?
Misschien nog wel optimistisch ingeschat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:52 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb het gevoel dat 99% van wat ik lees momenteel bullshit is.
Maatregelen zijn ook al verdwenen, dus welk nieuws had je verwacht nog?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vergelijk niks.
Vind het heerlijk dat het nieuws verdrongen is.
Lees dan.
Ver van mijn bed show? Juist niet! Dit is Europa?! Een land waar je op vakantie zou kunnen gaan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Serieus? Goed dat je hebt gedoneerd, maar toch een beetje een ver van mijn bed show niet?
Ze zullen Starlink nu wel proberen aan te vallen ja. Of ze succes zullen hebben zien we dan nog wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ah, dan is het sws wel redelijk possible voor Rusland?
Vind het heerlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:55 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maatregelen zijn ook al verdwenen, dus welk nieuws had je verwacht nog?
Hij heeft vooral de weerstand van Oekrane onderschat.quote:
Minder je eigen posts lezen!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:52 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb het gevoel dat 99% van wat ik lees momenteel bullshit is.
Denk dat dat kippetje zwaar valt hoor.quote:
Fijn van je.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik geef nota bene toelichting bij hun stemgedrag.
Ja dat is wat Steve net ook zei. Maar hij nam dat wel met een Heeellle grote korrel zout. Maar laten we het hopenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:55 schreef slashdotter3 het volgende:
5000 soldaten die nog in Rusland zitten weigeren om naar Ukraine te gaan
[ twitter ]
Er wonen aardig wat Russen in die steden, zo achterlijk zal 'ie niet zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:52 schreef Joppiez het volgende:
Ik kwam vaak in Oekraine (was er twee maanden geleden nog), en ken de situatie daar erg goed want ik en mijn vriendin (uit Odessa) volgen het op de voet. De signalen wijzen er wat mij betreft op dat eerst goedkoop kannonenvoer naar het front is gestuurd om eens Oekraine haar reactie te testen en ze te vermoeien. Ben bang dat dat dit "conflict" eindigt met o.a. Kiev, Kharkov en misschien ook Odessa platgemombardeerd. Die Putin / zijn leger zijn tot alles in staat zo blijkt.
Zonder Oekraine waren de maatregelen op dezelfde momenten afgeschaald, dus nee,quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind het heerlijk.
Zonder Oekrane ging het er nog 3 maand over.
Dit is al de 12e keer vandaag dat die kerel zelfmoord pleegde. Arme ventquote:
Jawel, hij is achterlijk en ook zo achterlijkquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er wonen aardig wat Russen in die steden, zo achterlijk zal 'ie niet zijn.
Jawelquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:57 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zonder Oekraine waren de maatregelen op dezelfde momenten afgeschaald, dus nee,
Dat stemgedrag staat in de tweet. Mt toelichting. Die is niet irrelevant. Maar je kunt die voor het gemak natuurlijk ook negeren en je aansluiten bij degenen die blind 'fascisten!' roepen.quote:
Ik ook. Jammer dat ze er maar 1 hebben. Ik luister nu ook naar BNR de wereld, maar ja ik vond die twee boomers altijd wat te dramatisch over die derde wereldoorlog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Al jaren.
Helaas begrijpen heel veel mensen ouderwetse machtspolitiek niet goed.
Kijken wel uit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hebben die zich ook positief over Putin uitgesproken ja?
Dat ook, die vechten erg hardquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij heeft vooral de weerstand van Oekrane onderschat.
"Stel". Vind je het niet handiger om naar de realiteit te kijken? Die is namelijk dat Stalin inderdaad heel Europa wilde hebben na WOII, om er een grote communistische heilstaat van te maken. Door afspraken op basis van wederzijds respect (of angst, het is maar hoe je het bekijkt) en de militaire kracht aan beide zijden om dat te handhaven, is dat dus gelukkig niet gebeurd. Europa werd verdeeld: een westerse invloedssfeer en een Sovjet-invloedssfeer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Stel dat de USSR na de 2de WO heel Duitsland had gekregen en het IJzeren Gordijn liep niet door Duitsland maar over de NL - Duitse grens. En stel de Sovjet Unie had dan geist dat Nederland geen lid mocht worden van de NAVO. Had jouw opa dan ook gewoon gezegd: "ah nee joh is prima"?
Her is niet een motie h. Het zijn er meer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat stemgedrag staat in de tweet. Mt toelichting. Die is niet irrelevant. Maar je kunt die voor het gemak natuurlijk ook negeren en je aansluiten bij degenen die blind 'fascisten!' roepen.
Ach dan zitten we ook tegen escalatie aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:57 schreef TLC het volgende:
[..]
Jawel, hij is achterlijk en ook zo achterlijk
Ik niet. Slavische meisjes zijn vaak veel te dun.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
Beste Fokkers, schaam je diep !
[ twitter ]
Zo is het mannelijk reptielen brein nou eenmaal geprogrammeerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Ja21 is gewoon rommel ja, maar had wel verwacht dat ze voor soeverein Oekraine zouden stemmen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kijken wel uit.
Die wekken nu de schijn als fatsoenlijk alternatief voor Forum.
Is gewoon weer de zoveelste rechts populistische bagger partij.
Dat is hun gimmick...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ook. Jammer dat ze er maar 1 hebben. Ik luister nu ook naar BNR de wereld, maar ja ik vond die twee boomers altijd wat te dramatisch over die derde wereldoorlog.
Onze enige hoop is ook dat de Russen actie ondernemen van deze gek af te komen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat is wat Steve net ook zei. Maar hij nam dat wel met een Heeellle grote korrel zout. Maar laten we het hopen
quote:Op zondag 27 februari 2022 00:00 schreef Korenfok het volgende:
wie heeft een link naar die youtube-verslaggever steve?
De Russen kunnen het in ieder geval niet zijn geweest.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Jij groeide op in het Westen of het Oosten? Dat we even helder hebben hoe we deze evaluatie van wat 'beter' is moeten duiden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Stel". Vind je het niet handiger om naar de realiteit te kijken? Die is namelijk dat Stalin inderdaad heel Europa wilde hebben na WOII, om er een grote communistische heilstaat van te maken. Door afspraken op basis van wederzijds respect (of angst, het is maar hoe je het bekijkt) en de militaire kracht aan beide zijden om dat te handhaven, is dat dus gelukkig niet gebeurd. Europa werd verdeeld: een westerse invloedssfeer en een Sovjet-invloedssfeer.
Daarna startte de Koude Oorlog: bekoelde relaties en een wapenwedloop tussen beide machtsblokken. Allebei de vuurkracht om elkaar gegarandeerd te vernietigen. Ondanks de spanningen, zorgde dat ook voor een balans in de machtsverhoudingen en eerbied voor elkaars grenzen.
Natuurlijk was je slechter af in de USSR: minder vrijheid, minder welvaart. Maar dat gold op zoveel plekken op de wereld destijds (en nog steeds), zeker ook voor de bevolking in onze kolonin. Vonden we en vinden we minder erg. Dus kut voor die mensen Oost-Europa, zeker, maar je kunt nu eenmaal niet overal ter wereld jouw manier van leven afdwingen.
Ik vond de relatieve status quo die er tot voor kort was in Europa dus prima. Niet met elkaar eens, ongelijke welvaart en vrijheid, maar wel in relatieve harmonie naast elkaar leven en handel drijven met elkaar. Maar toch moest en zouden die voormalige Sovjet-republieken na het uiteenvallen de keus krijgen om zich bij het westen te voegen op militair en economisch gebied, ondanks herhaaldelijke bezwaren van Rusland.
En nu, nu Rusland echt een ultimatum heeft gesteld om een halt toe te roepen aan verdere oostwaartse politieke/militaire beweging waar geen gehoor aan is gegeven en er daadwerkelijk wordt ingegrepen in een land dat zich (waarschijnlijk) militair niet aan hen kan meten, zijn we allemaal heel verbaasd. En wat doen we dan? "Hier heb je wat wapens, we leggen sancties op en vinden het echt heel erg voor je! Succes h! Ingrijpen doen we niet, want je bent nog geen NAVO-lid, dus dat zou wel eens WOIII kunnen betekenen."
En dan zijn er hier mensen die dit wel WOIII waard vinden. Voor wat? Dat je allemaal de vernieling in gaat, maar dat Oekrane tenminste wel EU-/NAVO-lid had kunnen worden?
Overigens lijkt men ervan uit te gaan dat wij na twee gewonnen wereldoorlogen (samen met Rusland/de Sovjet-Unie) deze ook wel weer zouden winnen, zodat "rechtvaardigheid overwint" of iets dergelijks. Wanneer China zich erin mengt en onverhoopt de Russische kant kiest, lijkt mij dat geen uitgemaakte zaak.
Ik weet niet hoe anderen er hier over denken, maar ik zit totaal niet te wachten op totale destructie en een eventuele daaruit voortkomende Russische/Chinese overheersing hier, mocht dit uitdraaien op het meest zwarte scenario en ik het overleef. Dus als de westerse wereld op zijn eigen grondgebied daardoor wordt bedreigd, zal ook ik moeten proberen om daar iets tegen te doen zolang het nog enige zin heeft.
Maar als dat voorkomen kan worden door Oekrane geen EU-/NAVO-lid te maken, te accepteren dat het een bufferzone blijft en er nu door de grootmachten goede afspraken worden vastgelegd over de militaire aanwezigheid en uitbreiding rond hun landsgrenzen waar men elkaar aan kan houden en wat de minste kans op gewelddadigheden of bloedvergieten oplevert, heeft dat mijn grote voorkeur. Ondanks dat het misschien niet voor iedereen even rechtvaardig is, maar liever dat we niet allemaal even rechtvaardig leven zonder geweld of bloedvergieten en in relatieve harmonie, dan allemaal rechtvaardig dood.
Rape123123quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
BNR de wereld is erg goed.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ook. Jammer dat ze er maar 1 hebben. Ik luister nu ook naar BNR de wereld, maar ja ik vond die twee boomers altijd wat te dramatisch over die derde wereldoorlog.
Ik vrees echt voor die Tsjetsjenen die vanacht waarschijnlijk aankomen. Die gasten gaan als kanonnenvoer naar binnen namens de Russenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Onze enige hoop is ook dat de Russen actie ondernemen van deze gek af te komen.
Zal niet makkelijk zijn maar de gewone Rus zit ook niet op deze en een derde wereld oorlog te wachten
JA21 kan niet elk land steunen dat ooit eens een ei gebakken heeft voor de heilige nederlanders.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja21 is gewoon rommel ja, maar had wel verwacht dat ze voor soeverein Oekraine zouden stemmen.
Gewoon hun (soevereine) rechten eerbiedigen en ze niet veroordelen dat zij hun eigen land willen (verdedigen).quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:33 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat zouden wij nu kunnen doen om die mensen te kunnen helpen? Geld? Opvang? Cyberhacks? Iets?
quote:Op zondag 27 februari 2022 00:00 schreef Korenfok het volgende:
wie heeft een link naar die youtube-verslaggever steve?
83ste keer ondertussen dat deze vrouw haar zaad geeft in dit topic.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:02 schreef Janena het volgende:
Deze vrouw, heldin!
Heeft iemand nog zonnebloempitten voor de Russen?
Ook dat klopt, maar ook dat was mijn punt niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:50 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat Oekrane niet zoveel heeft aan geavanceerd materiaal, omdat je dan eerst een flinke training moet ondergaan. Daar hebben ze nu niet de tijd voor.
Dat is moeilijk uit te schakelen omdat het nu al zo'n 2000 goedkope niet geostationaire sats zijn en die binnen korte tijd weer vervangen kunnen worden. Bovendien Musk uitdagen om geavanceerde wapens te gaan ontwikkelen lijkt me geen goed idee vanuit Putin bezienquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ze zullen Starlink nu wel proberen aan te vallen ja. Of ze succes zullen hebben zien we dan nog wel.
Ik twijfelde juist om Russische webcamsletjes om te kunnen vernederen op te zoeken.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:00 schreef Gehrman het volgende:
Zo is het mannelijk reptielen brein nou eenmaal geprogrammeerd.
Jezus Christus zegquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Goede opmerkingquote:Op zondag 27 februari 2022 00:01 schreef Mani89 het volgende:
Het is in deze situaties altijd bijzonder om te zien hoe snel mensen hun normaal zo scherpe kritische voelsprieten uitschakelen als ze iets lezen wat ze graag willen geloven. Zoveel journalisten op twitter die ik normaal serieus neem zie ik de meest fantastische en makkelijk te debunken verhalen retweeten en delen.
En Amerikaanse satelieten uit de ruimte knallen lijkt me als Rusland zijnde ook niet heel slimquote:Op zondag 27 februari 2022 00:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat is moeilijk uit te schakelen omdat het nu al zo'n 2000 goedkope niet geostationaire sats zijn en die binnen korte tijd weer vervangen kunnen worden. Bovendien Musk uitdagen om geavanceerde wapens te gaan ontwikkelen lijkt me geen goed idee vanuit Putin bezien
Vroeger alleen bij PauwGODquote:Op zondag 27 februari 2022 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is hun gimmick...
Ik mis dit soort duiding wel op de tv overigens.
Ik vind dat Nederland zich best een standpunt mag innemen en het standpunt 'er is niks aan de hand' zou nergens op slaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
JA21 kan niet elk land steunen dat ooit eens een ei gebakken heeft voor de heilige nederlanders.
ga je me nou een beetje belachelijk lopen maken joh?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:35 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Oekranse vlag als profielfoto nemen.
Moest je hier nou een hele novelle voor schrijven?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:01 schreef Mani89 het volgende:
Het is in deze situaties altijd bijzonder om te zien hoe snel mensen hun normaal zo scherpe kritische voelsprieten uitschakelen als ze iets lezen wat ze graag willen geloven. Zoveel journalisten op twitter die ik normaal serieus neem zie ik de meest fantastische en makkelijk te debunken verhalen retweeten en delen.
En Elon Musk, die twittert nog ff dat die gaat investeren in de ISS als Rusland uitstapt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij heeft vooral de weerstand van Oekrane onderschat.
Haha idd. Ik begrijp het wel want het gaat rg hard met deze topicreeks en bijlezen is onmogelijk, maar 95% van de tweets / filmpjes die hier voorbijkomen zijn al honderd keer voorbijgekomen en/of nepquote:Op zondag 27 februari 2022 00:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
83ste keer ondertussen dat deze vrouw haar zaad geeft in dit topic.
Schuld van alle FOK!kers die wel een Oekrainse dame in huis willen hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
EttervanBelgiequote:Op zondag 27 februari 2022 00:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Aldus de "Soros-zit-overal-achter" kruisvaarder.
Nooit dat gevoel gehad met andere oorlogen ergens anders (jaja, racist of whatever). Deze keer wel. Heb zojuist wel 100,- overgemaakt op giro999. Dat is het minste wat ik kan doenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon hun (soevereine) rechten eerbiedigen en ze niet veroordelen dat zij hun eigen land willen (verdedigen).
Los daarvan mogen ze sws 90 dagen rondzwerven en vragen om onderdak.
Ik help liever een Oekrane oorlogsvluchteling die zsm weer terug wil dan een verwegistan economische graaier die hier zijn geluk, ideologie verder wil blijven lurken en niet bereid is het eigen land tot wasdom te brengen. In geval van nood heb ik nog wel een prima ruimte waar iemand dan even kan verblijven mits de gemeente dat daar toestaat.
Wat denk je nou zelf?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij groeide op in het Westen of het Oosten? Dat we even helder hebben hoe we deze evaluatie van wat 'beter' is moeten duiden.
quote:Op zondag 27 februari 2022 00:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schuld van alle FOK!kers die wel een Oekrainse dame in huis willen hebben.
@:Ronald-koeman @:puzziepie
Beter ga je naar de Oekraense webcam babes om ze financieel te supporten.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:03 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik twijfelde juist om Russische webcamsletjes om te kunnen vernederen op te zoeken.
Oekraenertjes zijn wel schattig hoor. Maar Jenna Jameson? Hoop mensen met een bejaardenfetishquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Nee joh, dat soort troepenshows zijn propaganda, dat doet niets. Het meest relevante onderscheid is getraindheid.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vrees echt voor die Tsjetsjenen die vanacht waarschijnlijk aankomen. Die gasten gaan als kanonnenvoer naar binnen namens de Russen
Heb ook het gevoel dat er de komende uren niet veel gaat gebeuren. Zo maar tukken en morgenvroeg kijken wat er gebeurd is.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:04 schreef KINGIEE het volgende:
[ afbeelding ]
Kharkov.
Wat zal er morgen van over zijn.
Ongeziene bombardementen aan de gang nu.
Het zal mij niets verbazen als er al een lange tijd invloed via fake news is op de opinie in Europa. Via social media, politiek en useful idiots.quote:
Perestrojkast van BNR doet het ook.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:48 schreef capricia het volgende: [..] Helaas zijn zij wel de enigen die machtspolitiek etc bespreken. In NL.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:59 schreef Repentless het volgende:
"Stel". Vind je het niet handiger om naar de realiteit te kijken? Die is namelijk dat Stalin inderdaad heel Europa wilde hebben na WOII, om er een grote communistische heilstaat van te maken. Door afspraken op basis van wederzijds respect (of angst, het is maar hoe je het bekijkt) en de militaire kracht aan beide zijden om dat te handhaven, is dat dus gelukkig niet gebeurd. Europa werd verdeeld: een westerse invloedssfeer en een Sovjet-invloedssfeer.
Daarna startte de Koude Oorlog: bekoelde relaties en een wapenwedloop tussen beide machtsblokken. Allebei de vuurkracht om elkaar gegarandeerd te vernietigen. Ondanks de spanningen, zorgde dat ook voor een balans in de machtsverhoudingen en eerbied voor elkaars grenzen.
Natuurlijk was je slechter af in de USSR: minder vrijheid, minder welvaart. Maar dat gold op zoveel plekken op de wereld destijds (en nog steeds), zeker ook voor de bevolking in onze kolonin. Vonden we en vinden we minder erg. Dus kut voor die mensen Oost-Europa, zeker, maar je kunt nu eenmaal niet overal ter wereld jouw manier van leven afdwingen.
Ik vond de relatieve status quo die er tot voor kort was in Europa dus prima. Niet met elkaar eens, ongelijke welvaart en vrijheid, maar wel in relatieve harmonie naast elkaar leven en handel drijven met elkaar. Maar toch moest en zouden die voormalige Sovjet-republieken na het uiteenvallen de keus krijgen om zich bij het westen te voegen op militair en economisch gebied, ondanks herhaaldelijke bezwaren van Rusland.
En nu, nu Rusland echt een ultimatum heeft gesteld om een halt toe te roepen aan verdere oostwaartse politieke/militaire beweging waar geen gehoor aan is gegeven en er daadwerkelijk wordt ingegrepen in een land dat zich (waarschijnlijk) militair niet aan hen kan meten, zijn we allemaal heel verbaasd. En wat doen we dan? "Hier heb je wat wapens, we leggen sancties op en vinden het echt heel erg voor je! Succes h! Ingrijpen doen we niet, want je bent nog geen NAVO-lid, dus dat zou wel eens WOIII kunnen betekenen."
En dan zijn er hier mensen die dit wel WOIII waard vinden. Voor wat? Dat je allemaal de vernieling in gaat, maar dat Oekrane tenminste wel EU-/NAVO-lid had kunnen worden?
Overigens lijkt men ervan uit te gaan dat wij na twee gewonnen wereldoorlogen (samen met Rusland/de Sovjet-Unie) deze ook wel weer zouden winnen, zodat "rechtvaardigheid overwint" of iets dergelijks. Wanneer China zich erin mengt en onverhoopt de Russische kant kiest, lijkt mij dat geen uitgemaakte zaak.
Ik weet niet hoe anderen er hier over denken, maar ik zit totaal niet te wachten op totale destructie en een eventuele daaruit voortkomende Russische/Chinese overheersing hier, mocht dit uitdraaien op het meest zwarte scenario en ik het overleef. Dus als de westerse wereld op zijn eigen grondgebied daardoor wordt bedreigd, zal ook ik moeten proberen om daar iets tegen te doen zolang het nog enige zin heeft.
Maar als dat voorkomen kan worden door Oekrane geen EU-/NAVO-lid te maken, te accepteren dat het een bufferzone blijft en er nu door de grootmachten goede afspraken worden vastgelegd over de militaire aanwezigheid en uitbreiding rond hun landsgrenzen waar men elkaar aan kan houden en wat de minste kans op gewelddadigheden of bloedvergieten oplevert, heeft dat mijn grote voorkeur. Ondanks dat het misschien niet voor iedereen even rechtvaardig is, maar liever dat we niet allemaal even rechtvaardig leven zonder geweld of bloedvergieten en in relatieve harmonie, dan allemaal rechtvaardig dood.
Zombiestrippersquote:Op zondag 27 februari 2022 00:05 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Oekraenertjes zijn wel schattig hoor. Maar Jenna Jameson? Hoop mensen met een bejaardenfetish
Die Russische krijgsgevangenen mogen pas terug als alles daar hersteld is dan.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:04 schreef KINGIEE het volgende:
[ afbeelding ]
Kharkov.
Wat zal er morgen van over zijn.
Ongeziene bombardementen aan de gang nu.
En vergeet niet dat Musk ooit eens probeerde Russische raketten te kopen en dat ze hem toen geschoffeerd hebben (ze wilden worden omgekocht). Daarom heeft Musk zelf raketten gemaakt en wraak word het beste koud opgediend.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:04 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
En Amerikaanse satelieten uit de ruimte knallen lijkt me als Rusland zijnde ook niet heel slim
Voor mij heeft deze oorlog er wel voor gezorgd dat ik een keer genezen was van corona. Heb er geen enkele interesse meer in... En ook wel verassend om te zien dat er een aantal users zijn waarbij ik het qua corona absoluut niet eens was, dat we nu dezelfde mening hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind het heerlijk.
Zonder Oekrane ging het er nog 3 maand over.
Dat denk ik ook. En ik denk dat een hoop van de dreigementen die geuit zijn er ook vooral op gericht zijn om angst te zaaien.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zal mij niets verbazen als er al een lange tijd invloed via fake news is op de opinie in Europa. Via social media, politiek en useful idiots.
Kim heeft weer aandacht nodig.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:07 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Niet relevant voor hier maar toch ook wel.
Geen idee wie dat is maar ik geloof je op je woordquote:Op zondag 27 februari 2022 00:05 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Oekraenertjes zijn wel schattig hoor. Maar Jenna Jameson? Hoop mensen met een bejaardenfetish
Uiteindelijk stemmen partijen zo in de TK. Lijkt me weinig fake aan.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:06 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het zal mij niets verbazen als er al een lange tijd invloed via fake news is op de opinie in Europa. Via social media, politiek en useful idiots.
Het zou wat zijn als iedereen overal dezelfde mening over zou hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Voor mij heeft deze oorlog er wel voor gezorgd dat ik een keer genezen was van corona. Heb er geen enkele interesse meer in... En ook wel verassend om te zien dat er een aantal users zijn waarbij ik het qua corona absoluut niet eens was, dat we nu dezelfde mening hebben.
Het is nu bezig...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er wonen aardig wat Russen in die steden, zo achterlijk zal 'ie niet zijn.
Het is wachten op een van hun pauperraketten die per ongeluk op Tokio neerstort.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:07 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Heeft iemand Kim al eens gezegd dat ie netjes op zijn beurt moet wachtenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:07 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Voedselbank is morgen weer open, dus maak je niet dik.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Cheque nog niet binnen van George.
Bij die link krijg ik steeds iemand te zien die gitaar speelt of kookt of net wat. Waar kan dat aan liggen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:15 schreef ThaBEN het volgende:
Indien iemand live via Tweets op de hoogte gehouden wil houden, check deze link. Je hebt niet eens een Twitter account nodig en kunt ook kiezen een pop-up in je browser te krijgen zodra er een nieuwe tweet verschijnt.
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs/
En elk vliegtuig is 125 man goedgetrainde kostbare professionele soldaten die nu dood zijn. Dit zijn geen dienstplichtigen van 18 die net een paar maanden in het leger zitten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:34 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Gaat niet zo voorspoedig met de Russiche aanval op Kyiv als de transportvliegtuigen bij bosjes neerstorten.
Neejoh. De VS heeft een MOAB (Mother Of All Bombs) en de Russen hebben een FOAB (Father Of All Bombs). De tweede is overigens 2x zo zwaar, maar het zijn beide conventionele bommen. respectievelijk 44 ton vs 77 ton (even uit het hoofd)quote:
Ik reageerde op het platgooien, echt plat.quote:
Hebben ze weer een paar zakken graan nodig?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:07 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Wat moet ik met een voedselbank? Denk dat ze die meer nodig hebben in Oekrane nu.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voedselbank is morgen weer open, dus maak je niet dik.
Kimmie is boos dat hij geen aandacht meer krijgt.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:07 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
MTV of Cooking channelquote:Op zondag 27 februari 2022 00:09 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Bij die link krijg ik steeds iemand te zien die gitaar speelt of kookt of net wat. Waar kan dat aan liggen?
Zou kunnen, maar dat nieuw van de Tsjetsjenen is natuurlijk ook aangekomen bij de Oekraners. (zijn filmpjes over te vinden hoe ze daar op reageren. Best cynisch (to say the leastquote:Op zondag 27 februari 2022 00:05 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee joh, dat soort troepenshows zijn propaganda, dat doet niets. Het meest relevante onderscheid is getraindheid.
? Wat bedoel je??quote:
In Kharkov worden op dit moment normale woonwijken platgebombardeerd. En het is nog maar het begin, afhankelijk van wanneer Oekraine gaat capituleren.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik reageerde op het platgooien, echt plat.
Das dat enge ding waar Ach ja vanmiddag een video van had. Kun je een dorp mee wegvagen zijn allemaal kleine bommen. Is zojuist bevestigd met andere filmpjes.quote:
Die zaten overigens wel fout met hun voorspelling. Ze konden zich niet voorstellen dat Poetin zo gek was om heel Oekrane aan te vallen, hoewel de troepenbewegingen dat beeld wel gaven. Ik denk dat ik een stuk minder verbaasd was over de Russische inval dan zij, terwijl het totaal niet mijn vakgebied is. Misschien dat ze dingen over analyseren en teveel vanuit het Westen redeneren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
AJ boekestijn en Rob de wijk zijn hier al maanden mee bezig in hun podcasts. Geopolitiek. Te vaak vergeten.
Dat verklaart wel een beetje de bagatellisering van het leed van pak 'm beet een paar miljoen Oost-Europeanen ja.quote:
Twitter. Wacht ffquote:Op zondag 27 februari 2022 00:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Als je zoiets roept graag met wat bronvermelding.
Volgens mij heb ik die ook gezien. Dat zien we nu in deze tweet?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:11 schreef ootjekatootje het volgende:
Das dat enge ding waar Ach ja vanmiddag een video van had. Kun je een dorp mee wegvagen zijn allemaal kleine bommen. Is zojuist bevestigd met andere filmpjes.
Dat is nog niet bevestigd.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:13 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die ook gezien. Dat zien we nu in deze tweet?
Wat bedoel je? Alles is toch geblokkeerd dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:13 schreef phpmystyle het volgende:
Hoezo zijn sommige russische banken uit de swift gegooid. Worden we voor de gek gehouden ofzo door de Duitsers.
Al die "Wir schaffen das"-tandartsen zitten niet graag met 'n dikke trui binnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:13 schreef phpmystyle het volgende:
Hoezo zijn sommige russische banken uit de swift gegooid. Worden we voor de gek gehouden ofzo door de Duitsers.
Het is ook wel bizar wat Putin nu doet. Ik vergeef iedereen die dit niet zag aankomen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die zaten overigens wel fout met hun voorspelling. Ze konden zich niet voorstellen dat Poetin zo gek was om heel Oekrane aan te vallen, hoewel de troepenbewegingen dat beeld wel gaven. Ik denk dat ik een stuk minder verbaasd was over de Russische inval dan zij, terwijl het totaal niet mijn vakgebied is. Misschien dat ze dingen over analyseren en teveel vanuit het Westen redeneren.
Zou wel vet zijn als dit waar is. Kunnen we dit verifiren?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:55 schreef slashdotter3 het volgende:
5000 soldaten die nog in Rusland zitten weigeren om naar Ukraine te gaan
[ twitter ]
zeg, als we voor nucleare apocalypse gaan, doe dat ff op een woensdag of zo, niet op mijn vrije zondagquote:
Dan ben je zelf ook vrij traagquote:Op zondag 27 februari 2022 00:14 schreef Raap het volgende:
Ik heb gedurende deze oorlog geleerd dat de NOS wat traag is
Ja daar heb ik ook wat centjes aan gedoneerd.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:10 schreef Aether het volgende:
Vrijwilligers delen hulppakketten uit aan Oekraense vrachtwagenchauffeurs
Op de Duitse grens bij Oldenzaal delen vrijwilligers hulppakketten uit aan Oekraense vrachtwagenchauffeurs. Ze kunnen niet bij hun bankrekening, niet terug naar Oekrane en maken zich grote zorgen.
https://nos.nl/l/2418989
'Wat' traagquote:Op zondag 27 februari 2022 00:14 schreef Raap het volgende:
Weird. The Kyiv Independent zou er wat beter bovenop moeten zitten.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Deze is van minstens 2 dagen terug
Zou zomaar kunnen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:11 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Die zaten overigens wel fout met hun voorspelling. Ze konden zich niet voorstellen dat Poetin zo gek was om heel Oekrane aan te vallen, hoewel de troepenbewegingen dat beeld wel gaven. Ik denk dat ik een stuk minder verbaasd was over de Russische inval dan zij, terwijl het totaal niet mijn vakgebied is. Misschien dat ze dingen over analyseren en teveel vanuit het Westen redeneren.
Dat zijn 3 partijen minder waar ik op zou kunnen stemmen. Dan blijven BBB of anders de SGP over voor mijquote:
Zeker niet, ik ga je fakenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
ga je me nou een beetje belachelijk lopen maken joh?
Komt wss uit een Tweet was Steve ter sprake bracht. Is niet geverifieerd. Dat het moreel onder de Russische troepen niet erg hoog is, is inmiddels wel duidelijk. Maar dat ze nog 120k man aan de grens hebben staan + huursoldaten stemt natuurlijk niet erg hoopvolquote:Op zondag 27 februari 2022 00:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou wel vet zijn als dit waar is. Kunnen we dit verifiren?
Dat dacht ik dus ook.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat zijn 3 partijen minder waar ik op zou kunnen stemmen. Dan blijven BBB of anders de SGP over voor mij
Wat ook niet heel gek is aangezien er een hoop filmpjes circuleren die door iedere partij weer anders wordt uitgelegd.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:14 schreef Raap het volgende:
Best knap voor een vrouw om zoveel zaad te geven.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
83ste keer ondertussen dat deze vrouw haar zaad geeft in dit topic.
Je begrijpt wat onvoorwaardelijk betekent?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
Dat zijn 3 partijen minder waar ik op zou kunnen stemmen. Dan blijven BBB of anders de SGP over voor mij
Tot nu toe was het vriendschappelijk?quote:
Vraag het Baudet, die gaat altijd nogal prat op de natiestaat en soevereiniteit.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je begrijpt wat onvoorwaardelijk betekent?
Stemgedrag h.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Yep, ook aan gedoneerd gisterenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:10 schreef Aether het volgende:
Vrijwilligers delen hulppakketten uit aan Oekraense vrachtwagenchauffeurs
Op de Duitse grens bij Oldenzaal delen vrijwilligers hulppakketten uit aan Oekraense vrachtwagenchauffeurs. Ze kunnen niet bij hun bankrekening, niet terug naar Oekrane en maken zich grote zorgen.
https://nos.nl/l/2418989
Gebouwen kunnen opnieuw gebouwd worden.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen in Kharkiv, die andere grote stad.
[ twitter ]
Hou toch alsjeblieft op man.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat verklaart wel een beetje de bagatellisering van het leed van pak 'm beet een paar miljoen Oost-Europeanen ja.
Wat Poetin doet is niet slim en volgens mij heeft hij zijn positie overschat. Nu is het afwachten hoe hij daarmee omgaat.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is ook wel bizar wat Putin nu doet. Ik vergeef iedereen die dit niet zag aankomen.
Dat er niet over te onderhandelen valtquote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Perfect voorbeeld: er zijn er maar weinig die zoveel hebben opgeven voor het eigen land. Precies daarom begrijpt hij waarom de motie zo absurd en tendentieus is.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vraag het Baudet, die gaat altijd nogal prat op de natiestaat en soevereiniteit.
Heb het niet over de echtheid van de foto, maar over de invloed van Rusland op de wereldbevolking met Brexit, de laatste paar referenda hier, de opkomst van fake news en de aanval van wappies op de vrije media e.d.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Uiteindelijk stemmen partijen zo in de TK. Lijkt me weinig fake aan.
Terwijl Poetin nog wel de leider van conservatief Europa is volgens Thierry!quote:Op zondag 27 februari 2022 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oost-Europa says no to Putin
Er was al over onderhandeld in aanloop van het Minsk-akkoord.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Dat er niet over te onderhandelen valt
Olie depot, megabom en vliegveld. Of alle drie…quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's een oliedepot in de fik. Geen mega zware bom of zo, toch?
In het kader van een motie? Heel weinig!quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hebben ze het uitgeschakeld of zijn de Russen door hun munitie heen?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef polderturk het volgende:
Als dit klopt dan heeft Oekraene alle artillerie uitgeschakeld.
[ twitter ]
quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja. Iets gemist?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, voor journalisten zijn dit wel d momenten om hun werk te mogen uitvoeren.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wolf Blitzer in z'n element op CNN.
Het kan een bom op een oliedepot zijn geweest.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's een oliedepot in de fik. Geen mega zware bom of zo, toch?
Hoe dan? Hebben ze de granaten terug gekopt?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Is ook wel echt bizar, waarom ook. Beetje doorgedraaid die Putin tijdens de Covid pandemie.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:20 schreef Korenfok het volgende:
Gezien de massale goederen steun uit verschillende eu/navo lidstaten, die nu opgang komt. Denk dat veel regeringen de Intel wel geloofde, maar tot de inval er kwam pas echt besefte dat Poetin het ook daadwerkelijk zou doen.
Of ze hebben al hun meegenomen vuurwerk afgestoken.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Mannen 3 jaar, maar vrouwen ook 2 jaar in Israel.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Die oproep aan Israeli om te gaan vechten voor Ukraine is zo te zien waar.
Er zijn 500.000 Israeli van Ukrainse afkomst waarvan veel ervan door dienstplicht dus 3 jaar militaire training hebben gehad.
https://www.timesofisrael(...)ht-russian-invasion/
Ukrainian Embassy seeks to recruit Israelis to fight Russian invasion
In now-deleted post, mission calls for volunteers to ‘participate in combat actions against the Russian aggressor’; Israeli Foreign Ministry says it’s aware of the matter
[ afbeelding ]
Some 500,000 Israelis are estimated to have Ukrainian roots, most of them having come to Israel in the years immediately following the collapse of the Soviet Union.
But tens of thousands have immigrated in the past few years, following Russia's 2014 invasion of Crimea. Due to Israel's mandatory conscription, many of these half-million Israelis with Ukrainian heritage have received local military training.
Benieuwd hoe ze dat gestopt hebben dan.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen in Kharkiv, die andere grote stad.
[ twitter ]
Dat hoor ik wel vaker... "Geen onderbouwing of toelichting"... Die is er steevast. Namelijk dat het nogal vreemd is dat dezelfde lieden die continu lopen te blaten over volk en soevereiniteit en belang van landsgrenzen en de natie in dze episode het presteren zich in allerlei bochten te wringen om wat gaande is - een directe aanval op een volk, een soevereine natiestaat met grenzen - te downplayen, bagatelliseren, of, nog erger, pogen de schuld voor deze situatie OVERAL te deponeren behalve bij de agressor, voor wie we bijna 'begrip' moeten hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hou toch alsjeblieft op man.Het enige dat jij doet is wat goedkope persoonlijke beschuldigingen/verdachtmakingen deponeren jegens andersdenkenden, zonder enige toelichting of onderbouwing. Het wordt wel wat treurig.
Oh ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heb het niet over de echtheid van de foto, maar over de invloed van Rusland op de wereldbevolking met Brexit, de laatste paar referenda hier, de opkomst van fake news en de aanval van wappies op de vrije media e.d.
Putin is al jaren bezig dit plan uit te voeren en het lijkt alsof hij het toch nog even wil uitvoeren voordat hij stopt na al dat werk.
Maar toegegeven het is een beetje open deur intrappen.
Had zomaar uit een Noord Koreaanse krant kunnen staan.quote:Wie zal de interim-regering van Oekrane leiden?
Een aantal westerse publicaties gelooft dat Oleg Tsarev, voormalig volksvertegenwoordiger van Oekrane en ex-spreker van het Novorossiya-parlement, het zal leiden. En daar zijn alle voorwaarden voor
Westerse media noemen Oleg Tsarev het hoofd van de overgangsregering in Oekrane na de voltooiing van de Russische speciale operatie.
Een aantal westerse media, waaronder de Britse Financial Times , noemen Oleg Tsarev het hoofd van de overgangsregering in Oekrane na de voltooiing van de Russische speciale operatie. Journalisten verwijzen naar hun bronnen in kringen die dicht bij de politiek staan.
Ondertussen lijkt Tsarev zelf nu echt in Oekrane te zijn. "Ik ben in Oekrane. Kiev zal vrij zijn van de nazi's!” - schreef Tsarev op 24 februari om 6.21 uur. Dat wil zeggen, onmiddellijk na de historische oproep van Vladimir Poetin aan het volk, en bijgevolg het begin van de speciale operatie.
Bovendien laat de politicus in de volgende berichten doorschemeren dat degenen die het land zouden kunnen leiden al op het grondgebied van Oekrane zijn aangekomen:
“De grootste fout van Zelensky is dat hij zijn verkiezingsbeloften nooit heeft waargemaakt.
Zoals ik een paar dagen geleden waarschuwde, betekent dit dat er mensen zullen komen om hem te vervangen die in staat zal zijn om ze te vervullen. En ze zijn al aangekomen. We zijn hier. Oekrane zal vreedzaam en vrij zijn!”
Even later legde hij uit waarom hij zo zelden contact opneemt. Volgens de politicus is dat om niet nog een keer mijn locatie te laten zien: “Ik leef nog. Ik ben in Oekrane. Mobiel internet kan niet worden aangezet, en zelfs met een satellietmodem is het nog steeds gevaarlijk om de lucht in te gaan. En hij voegt eraan toe: “De overwinning is al onvermijdelijk. Oekrane zal vrij zijn en gedenazificeerd zijn.”
Ook de vrouw van Oleg Tsarev twijfelt niet aan de overwinning, ze sprak alleen haar ongenoegen over hem uit dat deze overwinning zo lang moest wachten: “Ik heb mijn vrouw. Ik zeg dat het goed met me gaat. Ze antwoordde me - en ik twijfelde er niet aan. Hij zegt - lange tijd rotzooien, ze hadden binnen zes uur klaar moeten zijn', schreef hij in het telegramkanaal.
Volgens onbevestigde berichten beweegt Oleg Tsarev zich in een groep die Oekrane is binnengekomen vanaf het grondgebied van de Krim en op weg is naar Marioepol en de Dnjepr (voormalig Dnepropetrovsk). Het was op het schiereiland dat hij onlangs was, en in het oosten van Oekrane heeft hij wortels.
Eind januari spraken we met Oleg Tsarev in de ether van Radio Komsomolskaya Pravda . Dan op de vraag "als de oorlog begint, hoe zal het dan verder gaan?" Hij antwoordde: “Dit zal, daar ben ik zeker van, gemakkelijk en eenvoudig zijn. Denk je dat ik de enige ben die er zo over denkt? Dat vinden ze zelf. Waarom geven de VS en Groot-Brittanni cursussen over guerrillaoorlogvoering in Oekrane? Delen de autoriteiten van Kiev wapens uit? Omdat ze begrijpen: het reguliere leger zal op slag afbrokkelen. Zoals het was in Marioepol in 2014. Toen ze hoorden dat de militie eraan kwam, lieten ze alles achter en verlieten een absoluut lege stad. Als ze beginnen te rennen, rent iedereen. Chaos en paniek. Het belangrijkste is om een vliegverbod boven Oekrane in te voeren, zodat al deze dieven, boeven met bloed aan hun handen, geen tijd hebben om te ontsnappen.”
Zelfs toen - op 25 januari - voorspelde de politicus dat de Oekraense autoriteiten wapens zouden verdelen onder de bevolking, zoals ze nu doen in Kiev en Odessa. De woorden over de "no-fly zone" kwamen ook uit, toen de Russische lucht- en ruimtevaarttroepen zowel de Oekraense luchtverdediging als de luchtvaart volledig neutraliseerden, en nu heersen ze oppermachtig in de lucht.
Het is vermeldenswaard dat Tsarev in 2014 al kandidaat was voor het presidentschap van Oekrane, maar toen zijn kandidatuur introk. Daarna werd hij verkozen tot hoofd van het Novorossiya-parlement.
Oleg Tsarev komt uit Dnepropetrovsk. Hij was volksvertegenwoordiger van Oekrane in 4 bijeenroepingen en plaatsvervangend hoofd van de partij van de Regio's in de Verchovna Rada. Tijdens de gebeurtenissen van de Russische lente ging hij naar de kant van de niet-erkende republieken.
WIE KAN NOG RIJDEN
Er zijn nog meer namen die volgens deskundigen de interim-regering in Oekrane kunnen leiden. Maar het is niet Zelensky die zeker overeenkomsten met Rusland zal ondertekenen , zei schrijver Stanislav Belkovsky op de radio Komsomolskaya Pravda .
- Ik denk dat hij zelf met pensioen wil, - zegt de expert. - Misschien komt er een herhaling van het scenario van 2014, wanneer, na het zelf verwijderen van de president, de voorzitter van het parlement waarnemend wordt. En een van de afgevaardigden van de factie "Oppositieplatform - For Life", dat wil zeggen de belangrijkste en enige pro-Russische factie van het Oekraense parlement van vandaag, kan een van hen worden. Zo is Yuriy Boyko een voormalig vicepremier van Energie, al is hij niet de belangrijkste figuur in deze beweging. Maar Yuriy Boyko is een officile kandidaat, dus hij moet als prioritaire kandidaat worden beschouwd.
Hou even op met je megabom.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Olie depot, megabom en vliegveld. Of alle drie…
Moeten ze natuurlijk wel snel die installaties terugtrekken voordat de Oekraners het komen slopen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of ze hebben al hun meegenomen vuurwerk afgestoken.
Je conclusie klopt niet... Rusland heeft pas 1/3 van de strijdkrachten die aan de grens staan naar binnen gestuurd.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Rusland gaat economisch helemaal worden afgebroken, dit gaat krankzinnig worden. Twee economische grootmachten gaat de spierballen tonen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef Perrin het volgende:
Leuke baan als je daar lid van bent: al die miljoenenjachten, -auto's en -villa's confisqueren.[ twitter ]
Oliedepot in de fik.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat is dat voor geluid? Zijn dat een heleboel bommen die ontploffen?
Propaganda, je kunt geen bommen terugkoppenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:23 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoe dan? Hebben ze de granaten terug gekopt?
Dus TBO was gelul?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
https://twitter.com/marquardta/status/1497704882010083328?s=21
En dan in de reacties. Die grote bal was een olie-depot.
Chelsea confisqueren zou mooi zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef Perrin het volgende:
Leuke baan als je daar lid van bent: al die miljoenenjachten, -auto's en -villa's confisqueren.[ twitter ]
Oeh, gaan we hun shit met lotingen herverdelen?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Rusland gaat economisch helemaal worden afgebroken, dit gaat krankzinnig worden. Twee economische grootmachten gaat de spierballen tonen.
'Gewoon' een olie depot in de fik. Niks megabom, TBO of hoe je het wel noemen....quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
RT?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Had zomaar uit een Noord Koreaanse krant kunnen staan.
De Russen stoppen gewoon met vuren na een tijdje. Die moeten ook slapen/eten/etc.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:23 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoe dan? Hebben ze de granaten terug gekopt?
Dwz versterken van de aanwezigheid en wat wij ihkv NATO ook doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef TLC het volgende:
Bij CNN nu over dat Biden toch moet gaan denken om Amerikaanse troepen te gaan sturen
Dat hadden we moeten weten omdat het van Ootje kwam. Zonder bron.quote:
Operation Mockingbird is still ongoing...quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef TLC het volgende:
Bij CNN nu over dat Biden toch moet gaan denken om Amerikaanse troepen te gaan sturen
De helft.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je conclusie klopt niet... Rusland heeft pas 1/3 van de strijdkrachten die aan de grens staan naar binnen gestuurd.
Wat is dit dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Had zomaar uit een Noord Koreaanse krant kunnen staan.
Doe maar niet Joe.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef TLC het volgende:
Ik heb je straks toch al verteld wat een 'megabom' van Rusland is? Die kunnen ze gooien (naast een kernbom), maar is ook een grens verder. Not the time...quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is een trein denk ik. Wielen tegen de rails.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat is dat voor geluid? Zijn dat een heleboel bommen die ontploffen?
Beide niet natuurlijkquote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hebben ze het uitgeschakeld of zijn de Russen door hun munitie heen?
Over 2 weken naar Zuid-Korea.... zal wel een lange vlucht worden dan.. KLM gaat er ook omheen.quote:
Is allemaal volstrekt niet relevant. Wat jij doet is redeneren naar degene met de meeste macht. Rusland gaat over haar eigen grenzen, Oekrane over die van Oekrane. Als Oekrane besluit om te onderhandelen met de EU, dan mag dat. Of Rusland dat nu leuk vindt of niet. En natuurlijk is Rusland geen aantrekkelijke optie voor Oekrane, noch voor de andere omliggende buurlanden, omdat Poetin zo onbetrouwbaar is als de pest.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:59 schreef Repentless het volgende:
Daarna kunnen de Russische eigenaars met een koffer op de trein terug naar de heimat, want vliegen kan niet meer.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:25 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Oeh, gaan we die met lotingen herverdelen?
[ twitter ]
180 / 3 = 60. Ze hebben volgens 'intel' 60k tropen in Oekrane.quote:
vraag me af als Kazachstan aan poetinsquote:Op zondag 27 februari 2022 00:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dwz versterken van de aanwezigheid en wat wij ihkv NATO ook doen.
Er zullen geen boots on the ground komen.
Regelt neef Elon.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:29 schreef the-eye het volgende:
K.
@:darkrose81
4 m
Als antwoord op
@:remilitari
en
@:IntelCrab
For what it’s worth, I’ve been on Russian Twitter for several hours today. One of the biggest hashtags is #нетвойне. Which translates to no war. They are also concerned that Putin’s regime is going to cut off internet to silence them.
Oekraine bedoel je? Het VK heeft juist de laffere sancties gekozen om de heilige City of Londen niet kwaad te maken.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:29 schreef hollandia02 het volgende:
Moet zeggen dat UK het allemaal wel goed en sterk doet zo zonder EU
Vliegtickets zullen flink duurder worden. Wel een incentive trouwens om nadat de oorlog voorbij is zo snel mogelijk weer vriendjes met Rusland te worden.quote:
Ik denk dat ze dan het gas eraf gaan halen. Ze hebben niet voor niets de gaslijn al maanden geknepen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef Vallon het volgende:
RT (TV) meldt (27feb22 00u15) dat Rusland daadwerkelijk is/wordt afgeschakelt van SWIFT wat zij beschouwen als economische oorlogsverklaring. Verder de retoriek dat iran, China en anderen deze bank-domina(n)tie niet op prijs zullen stellen en men zal gaan zoeken naar alternatieven.
Ik kan online alleen geen link vinden dat het afschakelen formeel al zover zou zijn...... iemand ?
Ik weet dat Duitland en Itali zijn bijgedraaid ......
op nu.nl lees ik dat een aantal banken en oligarchen nu zijn ontkoppeld.
T.i.: rt.com zelf is nu gefilterd via een ddos firewall van rusland onbereikbaar gemaakt.
Had Borat wel graag in actie gezien.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
vraag me af als Kazachstan aan poetins
oproep gehoor hadden gegeven, had dit dan het standpunt van de navo doen veranderen?
Er liggen er een hoop in de haven van ons prachtige Sint Maarten,quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef Perrin het volgende:
Kern- of Megabom is inmiddels uitgesloten als je ziet hoe (redelijk) united de wereld de actie van Rusland (Poetin) veroordeeld. Dat nog escaleren zal (zeker) het einde van Poetin betekenen. (Als deze oorlog dat al niet doet).quote:Op zondag 27 februari 2022 00:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb je straks toch al verteld wat een 'megabom' van Rusland is? Die kunnen ze gooien (naast een kernbom), maar is ook een grens verder. Not the time...
Uit de grootste Russische krant van vandaag.quote:
Gas is een van hun belangrijkste inkomsten.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan het gas eraf gaan halen. Ze hebben niet voor niets de gaslijn al maanden geknepen.
Tijd om extra truien en deken erbij te pakken. De gasprijs zal door het dak gaan.
Ze kunnen sneller handelen, maar Polen en de Baltische Staten doen ook echt veel.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:29 schreef hollandia02 het volgende:
Lente staat om de hoek. Vandaag 12C. Niet zo'n heel groot probleem voor de komende 8 maanden in Nederlandquote:Op zondag 27 februari 2022 00:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan het gas eraf gaan halen. Ze hebben niet voor niets de gaslijn al maanden geknepen.
Tijd om extra truien en deken erbij te pakken. De gasprijs zal door het dak gaan.
Via de Noordpool, trek je winterjas maar aan!quote:Op zondag 27 februari 2022 00:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Over 2 weken naar Zuid-Korea.... zal wel een lange vlucht worden dan.. KLM gaat er ook omheen.
Ik vind dat ze juist best sterk zijn betreft Oekrane met intelligentie en zich laten horenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:30 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Oekraine bedoel je? Het VK heeft juist de laffere sancties gekozen om de heilige City of Londen niet kwaad te maken.
Echt een gigantische brand lijkt het zoquote:Op zondag 27 februari 2022 00:27 schreef myShizzle het volgende:
CTI livestream vanuit andere hoek
Zie het oliedepot fikken (of zoiets)
Niets is natuurlijk uitgesloten. Putin is helemaal krankjorum geworden. Als zijn Generaals er in mee gaan...quote:Op zondag 27 februari 2022 00:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kern- of Megabom is inmiddels uitgesloten als je ziet hoe (redelijk) united de wereld de actie van Rusland (Poetin) veroordeeld. Dat nog escaleren zal (zeker) het einde van Poetin betekenen. (Als deze oorlog dat al niet doet).
Opzich wel weer interessant als ik in Anchorage een overstap kan maken. Maar er zijn ook onderlangs routes. Sommige vluchten gaan via Dubai bijvoorbeeld.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:32 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Via de Noordpool, trek je winterjas maar aan!
Best lullig ook wanneer je Centurion Card het niet meer doet.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarna kunnen de Russische eigenaars met een koffer op de trein terug naar de heimat, want vliegen kan niet meer.
Bespaar ons je nutteloze inzichten.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:33 schreef KingRoland het volgende:
Ik weet zeker dat Putin zijn 'vriend' Xi de pooh heeft gezegd dat hij na de spelen(uit respect tegenover China) zou aanvallen, vandaar dat de VS dit ook wist op de een of ander manier.
Nja, maar in welke fase zitten we dan als een Putin zich diep in een bunker (naar verluid) heeft ingegraven en met niemand meer praat?quote:
En ook hier weer geen onderbouwing of inhoudelijke reactie.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker... "Geen onderbouwing of toelichting"... Die is er steevast. Namelijk dat het nogal vreemd is dat dezelfde lieden die continu lopen te blaten over volk en soevereiniteit en belang van landsgrenzen en de natie in dze episode het presteren zich in allerlei bochten te wringen om wat gaande is - een directe aanval op een volk, een soevereine natiestaat met grenzen - te downplayen, bagatelliseren, of, nog erger, pogen de schuld voor deze situatie OVERAL te deponeren behalve bij de agressor, voor wie we bijna 'begrip' moeten hebben.
Dat die onderbouwing en/of toelichting niet bevalt, betekent niet dat die er niet is.
Ik reageerde op een post paar pagina's terug domme koequote:Op zondag 27 februari 2022 00:34 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Bespaar ons je nutteloze inzichten.
Wie heeft het over geavanceerde wapens ontwikkelenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:03 schreef Digi2 het volgende:
Dat is moeilijk uit te schakelen omdat het nu al zo'n 2000 goedkope niet geostationaire sats zijn en die binnen korte tijd weer vervangen kunnen worden. Bovendien Musk uitdagen om geavanceerde wapens te gaan ontwikkelen lijkt me geen goed idee vanuit Putin bezien
Slim van de Oekraners om de infrastructuur te dwarsbomen.quote:
Als je ziet hoe gedetailleerd Oekrane zich heeft voorbereid op individuele aanvallen doet vermoeden dat de VS ogen en oren heeft in de toplaag van het Kremlin. Waanzinnig effectieve Intel verstrekken ze aan Oekrane. Dat in combinatie met hun standvastigheid zorgt voor veel zorgen bij de Russen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:33 schreef KingRoland het volgende:
Ik weet zeker dat Putin zijn 'vriend' Xi de pooh heeft gezegd dat hij na de spelen(uit respect tegenover China) zou aanvallen, vandaar dat de VS dit ook wist op de een of ander manier.
Stagiair mag dat maken elke dag? Non-info.quote:
Slim is het niet, maar dat is de inval in Oekrane ook niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gas is een van hun belangrijkste inkomsten.
Denk nu eens na... Xi is Putin's 'vriend' niet. Putin is een blok aan Xi zijn beenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:33 schreef KingRoland het volgende:
Toevallig zat ik vandaag in het vliegtuig en er begon een vrouw van denk zo'n 25 jaar naast mij te huilen. Net voordat ze in stapte (vanuit Itali naar Nederland) hoorde ze dat de vlucht van Nederland naar Zuid Korea was gecancelled. Dus ze was nogal overstuur en wist niet wat ze zou moest doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Over 2 weken naar Zuid-Korea.... zal wel een lange vlucht worden dan.. KLM gaat er ook omheen.
Joe is morgen al weer vergeten dat die zo'n uitspraak heeft gedaanquote:Op zondag 27 februari 2022 00:35 schreef hangtime het volgende:
[..]
Optie 2 is optie 1 voor Putin.
Alleen weet sleepie Joe dat nog niet... die droomt nog..
Grappig hoe jullie anti eu-ers /fvders telkens proberen om tegenstrijdigheden in te zetten.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:29 schreef hollandia02 het volgende:
Dat is inderdaad mijn voorbehoud. Dat de 'little white moth' het allemaal niets meer kan schelen en een naam voor de eeuwigheid wil claimen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niets is natuurlijk uitgesloten. Putin is helemaal krankjorum geworden. Als zijn Generaals er in mee gaan...
daarom zei ik het ook tussenhaakjes, ze laten het zo lijken alsof het zo is.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Denk nu eens na... Xi is Putin's 'vriend' niet. Putin is een blok aan Xi zijn beenSnap dat nu eens! China gaat ons 'westen' op een andere manier neuken. Maar niet nu
Is dat nou veel, 500 tanks? En hoe nuttig is dat als je door de straten moet rijden?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:37 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat heftig worden als er 500 tanks op weg zijn naar Kiev.
vooralsnog hoor ik alleen de eu en de vs wat roepen, uit azie of afrika heb ik niks definitiefs gehoord of gezienquote:Op zondag 27 februari 2022 00:31 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kern- of Megabom is inmiddels uitgesloten als je ziet hoe (redelijk) united de wereld de actie van Rusland (Poetin) veroordeeld. Dat nog escaleren zal (zeker) het einde van Poetin betekenen. (Als deze oorlog dat al niet doet).
Ze kunnen ook niet alle informatie delen natuurlijk.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:37 schreef RipCity het volgende:
[..]
Stagiair mag dat maken elke dag? Non-info.
Daar begint het wel een beetje op te lijken toch? Putin reageert niet meer, volgens geruchten zit 'ie ergens in de bergen in een bunker, Zijn speech, etc...quote:Op zondag 27 februari 2022 00:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mijn voorbehoud. Dat de 'little white moth' het allemaal niets meer kan schelen en een naam voor de eeuwigheid wil claimen.
Hij mocht in elk geval tijdens de Spelen niks doen waardoor het nergens anders meer over zou gaan. Al snapt Poetin dat ook wel zonder dat te overleggen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:38 schreef KingRoland het volgende:
[..]
daarom zei ik het ook tussenhaakjes, ze laten het zo lijken alsof het zo is.
Joe toont zich een wereldleider die Rusland hard aan het treffen is.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Joe is morgen al weer vergeten dat die zo'n uitspraak heeft gedaan
De intelligence van de USA is in mijn ogen flink gestegen. Petje af.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je ziet hoe gedetailleerd Oekrane zich heeft voorbereid op individuele aanvallen doet vermoeden dat de VS ogen en oren heeft in de toplaag van het Kremlin. Waanzinnig effectieve Intel verstrekken ze aan Oekrane. Dat in combinatie met hun standvastigheid zorgt voor veel zorgen bij de Russen.
Ja, dit zou wel spectaculair nieuws zijn. We krijgen wel heel weinig info over de grootte van het oekraense leger verspreid over het land. Hoeveel bataljons zijn er rond Kiev bijvoorbeeld? En de Oostgrens, hoeveel legers zijn daar actief?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:39 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Tot zo ver dat Tsjetsjeense Sandaukar leger.
Gelukkig hebben we CNN die het voor hem zal herhalen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Joe is morgen al weer vergeten dat die zo'n uitspraak heeft gedaan
Geen idee misschien bedoelt die ook alle andere rupsvoertuigen. Maar volgens mij zijn dat soort voertuigen erg kwetsbaar in een stad maar dat kan je beter aan andere vragen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Is dat nou veel, 500 tanks? En hoe nuttig is dat als je door de straten moet rijden?
Lijkt erop dat er lekken zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
De intelligence van de USA is in mijn ogen flink gestegen. Petje af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |