Jij denkt dat Putin nu terug trekt als Europa belooft dat Oekraïne geen EU of NAVO lid mag worden? En dat dan het Russische leger zich terugtrekt en er geen steun meer wordt verleend aan de rebellen in het Oosten?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 50 landen ter wereld die als dictatuur worden bestempeld. Zo'n 170 worden getypeerd als landen waar mensenrechten worden geschonden.
Oekraïne is al 30 jaar onafhankelijk. De eis was niet volledige soevereiniteit opgeven, maar geen NAVO-/EU-lidmaatschap, een bufferzone en een einde aan de onlusten in het oosten. Wat maakt het EU-/NAVO-lidmaatschap van Oekraïne het opeens waard om een totale oorlog op Europees grondgebied met enorme verwoesting te creëren? Wat schieten we daar allemaal mee op?
Nee. Zit aan ze neus enzo dan zou je dat moeten zienquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:07 schreef koffiekoekjes het volgende:
Zou dit een deepfake zijn?
"We are shocked, don, that the Ukrainians have so many weapons, don, and now we have no desire to fight against Ukraine, don" - Chechen leader Kadyrov
[ twitter ]
Meanwhile mag China gewoon haar gang gaan bij de Oeigoeren. Wat is het ook weer een selectieve psychologie hier.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, dus als men maar dreigt met kernbommen, moeten mensen zich gewoon alles laten welgevallen.
We schieten er iig niets mee op om Putin overal zijn egoïstische klotezin in te geven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 50 landen ter wereld die als dictatuur worden bestempeld. Zo'n 170 worden getypeerd als landen waar mensenrechten worden geschonden.
Oekraïne is al 30 jaar onafhankelijk. De eis was niet volledige soevereiniteit opgeven, maar geen NAVO-/EU-lidmaatschap, een bufferzone en een einde aan de onlusten in het oosten. Wat maakt het EU-/NAVO-lidmaatschap van Oekraïne het opeens waard om een totale oorlog op Europees grondgebied met enorme verwoesting te creëren? Wat schieten we daar allemaal mee op?
Porosjenko was natuurlijk ook een totaal corrupt figuur. Precies zo eentje die je niet aan de macht wil hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Twee maanden geleden liet ie z'n voorganger nog aanklagen wegens landverraad...
Van wie mag dat?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meanwhile mag China gewoon haar gang gaan bij de Oeigoeren. Wat is het ook weer een selectieve psychologie hier.
Stel dat de USSR na de 2de WO heel Duitsland had gekregen en het IJzeren Gordijn liep niet door Duitsland maar over de NL - Duitse grens. En stel de Sovjet Unie had dan geëist dat Nederland geen lid mocht worden van de NAVO. Had jouw opa dan ook gewoon gezegd: "ah nee joh is prima"?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
juist hoort bij het spelletje naar de vijand toequote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gaat een afschrikwekkende werking vanuit.
Van ons, omdat we WW3 er niet om riskeren. Moreel failliet etcquote:
Waar kan ik die verklaring zien? Of dat China met kernbommen aan het dreigen is?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Van ons, omdat we WW3 er niet om riskeren. Moreel failliet etc
Infrastructuur vernietigen is niet de beste manier om je mede landgenoten die je daar komt "helpen" om los te komen van terreur veroorzakende neonazi's en drugverslaafden, overtuigend te redden. Dat vraagt anno 2022 iets meer verstand dan alleen een Goelag knuppelquote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Snap er geen drol van dat die infrastructuur van Oekraïne nog steeds aardig werkt. Internet doet het, er is nog steeds wel stroom, gevechtsvliegtuigen vliegen nog, tv doet het nog, treinen rijden nog, spoorlijnen zijn intact... Als je daarvoor de middelen hebt bombardeert je dat toch eerst helemaal naar de tyfus.
Heel erg verder dan Whataboutisms kom je ook niet he?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meanwhile mag China gewoon haar gang gaan bij de Oeigoeren. Wat is het ook weer een selectieve psychologie hier.
Plus dat je huis en haard verdedigen nogal motiveert. Zo lang ze hoop hebben en wapens kunnen ze een stad als Kyiv echt heel lang verdedigen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je sommige van die filmpjes van Oekraïners ziet (denk aan die kerel die op zijn dooie akkertje met een anti tank wapen tussen de tanks in loopt) krijg je het idee dat ze minstens net zo lijp zijn als de Tsjetsjenen.
Wij zongen als kinderen ( 40 jaar terug) Pietje Puk drukt in zijn broek.quote:
Geef ze meteen Amsterdam.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
Heel eerlijk hoop ik gewoon dat Kiev gaat vallen. Het escaleert alleen nog maar verder de pan uit als dit langer en langer door gaat. Als kernwapens niet bestonden dan was ik het eens hoor met mensen die mij hier tegenspreken.
Het is niet mijn idee om afhankelijk te zijn van China. Ik had China al lang de moeder gesanctioneerd. Maar ik ben dan ook geen VVDer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar kan ik die verklaring zien? Of dat China met kernbommen aan het dreigen is?
Die pantservuisten zijn redelijk mik-en-schiet. De zoeker schijnt wat ingewikkeld te zijn, maar da's alles.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef timmmmm het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het massaal zenden van wapens wat riskant vindt. Er zijn maar een beperkt aantal Oekraïners die ze kunnen gebruiken, Rusland blijft de overhand houden en alle wapens die ze kwijt raken geef je aan de Russen
Nauwelijks en het zet wel kwaad bloed. Niet handig als het conflict op jouw grondgebied plaatsvindt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef -XOR- het volgende:
Gaat een afschrikwekkende werking vanuit.
Vannacht kwamen ze al redelijk ver, op 3 km van de regeringswijk? Dat zijn peanuts. Als de berichten kloppen dat het grotere arsenaal nu uit de kast wordt gehaald denk ik dat die paar kilometer overbrugd gaan worden. Is het niet vannacht dan is het wel morgen. En is het niet met blitzkrieg dan verwacht ik dat flatgebouw voor flatgebouw wordt neergemaaid. Of uitkammen van de metroquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waarom? De Russen zijn toch nog maar amper in Kiev aanwezig? Zo'n stad veroveren gaat wijk voor wijk, straat voor straat, het lijkt me sterk dat het vezet nu ineens in elkaar dondert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |