De boodschap is duidelijk, probeer nu vooral inhoudelijk mee te posten ipv de memefactory te spelenquote:
Snap er geen drol van dat die infrastructuur van Oekrane nog steeds aardig werkt. Internet doet het, er is nog steeds wel stroom, gevechtsvliegtuigen vliegen nog, tv doet het nog, treinen rijden nog, spoorlijnen zijn intact... Als je daarvoor de middelen hebt bombardeert je dat toch eerst helemaal naar de tyfus.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer van hetzelfde wordt.
Als ze hadden willen bombarderen hadden ze dat wss allang gedaan.
Die man weet echt wel de boel te vertellen ... maar goed het was geloof ik ook zijn oude werk om mensen bezig te houden en te vermaken ..quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zo doet ie het telkens, in de tweet over z'n gesprek met Macron was het SWIFT, toen ie Erdogan dankte was het de afsluiting van de Bosporus,... zijn manier om druk uit te oefenen..
Dan is het een kwestie van minuten voordat de EU-kritische 'volkspartijen' het gaan lezen als een open uitnodiging van Oekrane in de EU en om een #Nexit gaan schreeuwen.quote:
Je kunt ook geen brandverzekering afsluiten als je huis in brand staat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:53 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zou wel echt een digpick in het gezicht van Rusland zijn. Onmogelijk nu verder wel natuurlijk, even los dat Oekrane eerst maar moet voldoen aan alle Europese eisen.
Caspian Report altijd goed.quote:
Ja, waarschijnlijk is dat precies wat die denkt ja.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:51 schreef Nielsch het volgende:
Denkt Putin nou echt dat die 40 miljoen Oekrainers als Kiev valt zullen zeggen: "ah balen, nouja we hebben 't geprobeerd en gaan nu weer door met ons normale leven"
Die gaan toch nog jarenlang een guerilla-oorlog voeren zoals de IRA dat deed tegen de Britten in Noord Ierland. Met als verschil dat daar de meerderheid van de bevolking de Britten steunde en hier bijna helemaal niemand de Russen.
quote:
Ik heb altijd al een pesthekel aan realpolitiek (machtspolitiek dus) gehad, maar nu helemaal. Better die standing up than living on my knees.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:53 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Liever een staaltje niet zo fraaie reaalpolitiek dan aan krampachtig vastgehouden principes onder gaan.
Afghanistan/Vietnam/Irak all over again.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:51 schreef Nielsch het volgende:
Denkt Putin nou echt dat die 40 miljoen Oekrainers als Kiev valt zullen zeggen: "ah balen, nouja we hebben 't geprobeerd en gaan nu weer door met ons normale leven"
Die gaan toch nog jarenlang een guerilla-oorlog voeren zoals de IRA dat deed tegen de Britten in Noord Ierland. Met als verschil dat daar de meerderheid van de bevolking de Britten steunde en hier bijna helemaal niemand de Russen.
De Russische tegenhanger van de A-10.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die dingen zijn zwaar bepantserd en gemaakt om juist dat soort klappen op te vangen.
Het regent dan wel molotovcocktails op Russische patrouilles in de straten van Kiev.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel geduld die Putin heeft. Kiev pakken en dan aan de onderhandelingstafel gaan, wie weet.
Nee, want ze willen dat land overnmen; dan help je niet eerst alles naar de klote.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Snap er geen drol van dat die infrastructuur van Oekrane nog steeds aardig werkt. Internet doet het, er is nog steeds wel stroom, gevechtsvliegtuigen vliegen nog, tv doet het nog, treinen rijden nog, spoorlijnen zijn intact... Als je daarvoor de middelen hebt bombardeert je dat toch eerst helemaal naar de tyfus.
MIschien hebben de russen de conventionele middelen gewoon niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Snap er geen drol van dat die infrastructuur van Oekrane nog steeds aardig werkt. Internet doet het, er is nog steeds wel stroom, gevechtsvliegtuigen vliegen nog, tv doet het nog, treinen rijden nog, spoorlijnen zijn intact... Als je daarvoor de middelen hebt bombardeert je dat toch eerst helemaal naar de tyfus.
Ja dat weet ik, en niet alleen omdat het in de video staat lol.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Russische tegenhanger van de A-10.
Dat zal dan zijn nieuwe democratische verkiezingen , dan is de neonazi zelenski weg en heeft ieder de zinquote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem is dat iedereen wil de-escaleren, maar tegelijkertijd niet wil ‘verliezen’. Dus er moet een situatie worden uitgedacht waarmee zowel Putin, Biden en de EU mee kunnen leven (en het kunnen verkopen als een overwinning). Ohja, en Oekrane.
Het levert de gemiddelde Rus ook helemaal niks op, behalve nog meer armoede waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Afghanistan/Vietnam/Irak all over again.
Als het om democratie ging dan was Rusland Oekrane niet binnengevallen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zal dan zijn nieuwe democratische verkiezingen , dan is de neonazi zelenski weg en heeft ieder de zin
En Kyiv heeft intel en materiele support van grote vriendjes.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:54 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Grozny is uiteindelijk ook nooit gevallen. Kiev is tien keer zo groot.
houd er rekening mee Oekraiene heeft al een tijdlang die russen op hun nek .. dus die hebben echt wel wat dingen voorkunnen berijdenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
MIschien hebben de russen de conventionele middelen gewoon niet.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je moet die posts eronder is lezen...
Zelensky voert op zijn manier strijd. Hij probeert met zijn PR steun en empathie en zo mogelijk acties te organiseren in de wereld.quote:
Probleem is het zuiden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
En Kyiv heeft intel en materiele support van grote vriendjes.
Interessant, kende ik nog niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Caspian Report altijd goed.
Deze van RealLifeLore is ook een topper. Het legt uit dat de Russisch regering het boek 'Foundations of Geopolitics' sinds 1995 nauwkeurig volgt in hun geopolitieke besluiten. Welke partijen ze moeten steunen, wie hun vrienden en vijanden zijn, etc...
Doet hij erg goed.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelensky voert op zijn manier strijd. Hij probeert met zijn PR steun en empathie en zo mogelijk acties te organiseren in de wereld.
Moeten we ons daar nu hypocriet voor vinden?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Jij slachtoffert graag 40 miljoen Oekraners zodat je je rustige leventje kunt voortzetten.
Elk bericht wat hij de wereld in stuurt is net even wat positiever dan de werkelijkheid. Zeker als het over telefoontjes met andere leiders gaat. Zijn manier om zijn volgers en zeker ook de Russen, te laten zien dat hij wel gesteund wordt door de internationale gemeenschap. Het is gewoon een vorm van digitale oorlogsvoering, propaganda. Noem het hoe je het wilt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Deze volg ik even niet, het klinkt alsof Oekrane opeens tot de EU is uitgenodigd of hij zegt het verkeerd in het Engels.
Los van wat ik er van vind, lijkt me het niet mogelijk noch wenselijk Oekrane nu tot de EU toe te voegen.. midden in een oorlog.
Ik had nooit verwacht dat Rusland Oekrane volledig zou binnen vallen en slechts voor die 2 republiekjes zou gaan. Wat we nu aanschouwen is niet echt het "opkomen voor de russische mensen" te noemen. Eerder het plegen van oorlogsmisdadigers tegen onschuldige mensen.quote:
Jij ziet het als een keuze, de rest van de normale wereld als een morele plicht.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Moeten we ons daar nu hypocriet voor vinden?
De afgelopen jaren heeft het westen gevochten in Irak, Syri, Afghanistan en kijken we weg bij gevechten in Afrika of Jemen.
Als europa is het enige wat we gemeen hebben met de Oekrane is een grens.
En dat maakt het leed voor die mensen echt niet minder wat het is daadwerkelijk verschrikkelijk.
Maar de keuze of wij ons daarin moeten mengen op basis van morele gronden is wel iets anders dan de keuze om naar Afghanistan te gaan waar wij als Nederlanders niks van te vrezen hebben
Ah, dus als men maar dreigt met kernbommen, moeten mensen zich gewoon alles laten welgevallen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet als dat een kernoorlog betekend. Hopelijk zijn ze zelf niet zo dom.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Putin West-Oekrane gaat willen bezetten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:51 schreef Nielsch het volgende:
Belarus moet dan wel. Anders kaapt Poetin gewoon het ticket van Belarus.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Hadden ze gisteren al moeten doen, kut land.
Mooi spul. Jammer dat het van de Russen is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Russische tegenhanger van de A-10.
We moeten niet wegkijken omdat er gedreigd kan worden met nucleaire wapens, want dan kunnen we ons nu wel overgeven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik had nooit verwacht dat Rusland Oekrane volledig zou binnen vallen en slechts voor die 2 republiekjes zou gaan. Wat we nu aanschouwen is niet echt het "opkomen voor de russische mensen" te noemen. Eerder het plegen van oorlogsmisdadigers tegen onschuldige mensen.
Wel van mening dat we hier onze vingers niet aan moeten gaan branden met de achterliggende escalatie in het achterhoofd met een doorgedraaid Kremlin en een arsenaal aan kernwapens. Luisteren naar hun niet onredelijke eisen en onderhandelen is veel beter: namelijk het uitsluiten van toegang tot de Navo en een neutraal Oekrane.
cykaaaaaaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:01 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Begrijpelijk maar dom. Zeker om te delen.
Zlfs niet met Pietje Puck?!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja tuurlijk weten de inlichtingendiensten het beter maar dat gaan ze mooi niet delen met TweedeKlum, frozen-assassin en PietjePuk2000...
Vanuit utilistisch perspectief lijkt me dat heel logisch. Dat principe gebruiken we bij zo veel dingen in het leven. Ik zal je even helpen: https://en.wikipedia.org/wiki/Utilitarianismquote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Jij slachtoffert graag 40 miljoen Oekraners zodat je je rustige leventje kunt voortzetten.
@Danny @GGMMquote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom is er eigenlijk geen subforum Oorlog in Oekrane? Sporttoernooien hebben hun eigen subforum, Corona heeft het, zelfs Big Brother, maar deze oorlog dus niet.
En nu blijven we dus in een sneltreintopic, waarbij meningen, twitterfilmpjes, analyses en getrol allemaal door elkaar lopen.
Probleempje is dat souvereiniteit dan in de prullenbak beland.quote:
quote:
Op een paar Putinfappers na zal iedereen dat wel snappen inderdaad, lijkt me.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik had nooit verwacht dat Rusland Oekrane volledig zou binnen vallen en slechts voor die 2 republiekjes zou gaan. Wat we nu aanschouwen is niet echt het "opkomen voor de russische mensen" te noemen. Eerder het plegen van oorlogsmisdadigers tegen onschuldige mensen.
Vooral vanuit laf perspectief.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vanuit utilistisch perspectief lijkt me dat heel logisch. Dat principe gebruiken we bij zo veel dingen in het leven. Ik zal je even helpen: https://en.wikipedia.org/wiki/Utilitarianism
Jawel.quote:
Twee maanden geleden liet ie z'n voorganger nog aanklagen wegens landverraad...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelensky voert op zijn manier strijd. Hij probeert met zijn PR steun en empathie en zo mogelijk acties te organiseren in de wereld.
Hebben we hget over gehad, maar er is niet echt een wildgroei aan Oekrainetopics in NWS. Dit topic is te vergelijken met het ISrael-Palestina topic als er daar weer stront aan de knikker is.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom is er eigenlijk geen subforum Oorlog in Oekrane? Sporttoernooien hebben hun eigen subforum, Corona heeft het, zelfs Big Brother, maar deze oorlog dus niet.
En nu blijven we dus in een sneltreintopic, waarbij meningen, twitterfilmpjes, analyses en getrol allemaal door elkaar lopen.
Besnijdenis doet maar even pijnquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vooral vanuit laf perspectief.
Vraagje: als die labiele wahabi's in S.A. gaan dreigen met kernaanvallen als Europa zich niet bekeert, maar een djebella aantrekken?
quote:[b]Op zaterdag 26 februari 2022 20:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1497657772980244483
Wat klopt er niet?quote:
Er zijn zo'n 50 landen ter wereld die als dictatuur worden bestempeld. Zo'n 170 worden getypeerd als landen waar mensenrechten worden geschonden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zou wel echt het moreel failliet van Europa zijn, als we op die manier toegeven aan de agressor. En jij weet ook dat Oekrane nooit 'neutraal' zal zijn dan. Het wordt dan een vazal-staat waar de bevolking op (wit)-Russische wijze wordt onderdrukt.
Dat moeten we als Europa niet als wisselgeld zien voor vrede.
10 dagen volhouden en dan is Putin al failliet, dat moet kunnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin dacht dat de oorlog in 4 dagen over zou zijn...
1/7 Intel from a Ukrainian officer about a meeting in Putin's lair in Urals. Oligarchs convened there so no one would flee. Putin is furious, he thought that the whole war would be easy and everything would be done in 1-4 days.
2/7 Russians didn't have a tactical plan. The war costs about $20 bln/day. There are rockets for 3-4 days at most, they use them sparingly. They lack weapons, the Tula and 2 Rotenberg plants can't physically fulfil the orders for weapons. Rifles and ammo are the most they can do.
3/7 The next Russian weapons can be produced in 3-4 months - if even that. They have no raw materials. What was previously supplied mainly from Slovenia, Finland and Germany is now cut off.
4/7 If Ukraine manages to hold the Russians off for 10 days, then the Russians will have to enter negotiations. Because they have no money, weapons, or resources. Nevertheless, they are indifferent about the sanctions.
5/7 Alpha Spec Ops have been near Kyiv since the 18th February. The goal was to take Kyiv and instal a puppet regime. They are preparing provocations against innocent civilians - women and children - to sow panic. This is their trump card.
6/7 Russia's whole plan relies on panic - that the civilians and armed forces surrender and Zelensky flees. They expect Kharkiv to surrender first so the other cities would follow suit to avoid bloodshed. The Russians are in shock of the fierce resistance they have encountered.
7/7 The Ukrainians must avoid panic! The missile strikes are for intimidation, the Russians fire them at random to "accidentally" hit residential buildings to make the attack look larger than it really is. Ukraine must stay strong and we must provide assistance! #StandWithUkraine
8/7 Spread this information so the world would realise how important it is to assist Ukraine right now and without hesitation! It is difficult for Russia, but it is difficult for Ukraine as well if the West does not provide meaningul support!
[ twitter ]
Nu was Poetin toch al niet echt fan van Nederland, zijn wij niet de enigen, en is het voor het moraal van de Oekraners natuurlijk wel goed dit openlijk te doen. Maar ik deel verder wel je mening, plak er nog een Nederlands vlaggetje op zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:04 schreef appeleibanaan het volgende:
"Nederland stuurt wapens naar Oekrane"
"Rusland stuurt wapens naar Nederland"
Waarom moet ook echt alles online komen tegenwoordig?
Jaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef capricia het volgende:
Dit is gewoon heel NATO die wapens verstrekt.
Wat? Heeft ie hem niet eens proberen vergiftigen? Schande!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Twee maanden geleden liet ie z'n voorganger nog aanklagen wegens landverraad...
Ik snap dat het vege lijf belangrijker is waarbij het dan willoos gemaakt lichaam zelf niet langer wat voorstelt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet als dat een kernoorlog betekend. Hopelijk zijn ze zelf niet zo dom.
Ja, het zijn de wapens van de NAVO en de mannen en vrouwen en Oekranequote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef capricia het volgende:
Plus dit is de nieuwe generatie, die kennen het vechten niet zoals hun vaders en opa's dat deden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik zie dit wel zitten. Die Chechnya strijders hebben zo'n gevreesde reputatie omdat ze het zo goed deden als verdediger in hun eigen gebied.
Maar dat voordeel hebben ze in Ukraine niet. Nu zijn zij de aanvaller en zijn ze niet veel beter dan de gemiddelde soldaat.
Ik denk dat ze gaan verliezen van de verdedigende Ukrainers.
Is dat echt?quote:
als dit zo door gaan hebben ze meer wapens dan mensenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef capricia het volgende:
Waarom? De Russen zijn toch nog maar amper in Kiev aanwezig? Zo'n stad veroveren gaat wijk voor wijk, straat voor straat, het lijkt me sterk dat het vezet nu ineens in elkaar dondert.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:47 schreef Catatafishh het volgende:
Ik ben bang dat Kiev vannacht gaat vallen
Als je sommige van die filmpjes van Oekraners ziet (denk aan die kerel die op zijn dooie akkertje met een anti tank wapen tussen de tanks in loopt) krijg je het idee dat ze minstens net zo lijp zijn als de Tsjetsjenenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik zie dit wel zitten. Die Chechnya strijders hebben zo'n gevreesde reputatie omdat ze het zo goed deden als verdediger in hun eigen gebied.
Maar dat voordeel hebben ze in Ukraine niet. Nu zijn zij de aanvaller en zijn ze niet veel beter dan de gemiddelde soldaat.
Ik denk dat ze gaan verliezen van de verdedigende Ukrainers.
Dacht ik gisteren al. Wordt er nu gevochten?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:47 schreef Catatafishh het volgende:
Ik ben bang dat Kiev vannacht gaat vallen
Gaat een afschrikwekkende werking vanuit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:01 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Begrijpelijk maar dom. Zeker om te delen.
Jij denkt dat Putin nu terug trekt als Europa belooft dat Oekrane geen EU of NAVO lid mag worden? En dat dan het Russische leger zich terugtrekt en er geen steun meer wordt verleend aan de rebellen in het Oosten?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 50 landen ter wereld die als dictatuur worden bestempeld. Zo'n 170 worden getypeerd als landen waar mensenrechten worden geschonden.
Oekrane is al 30 jaar onafhankelijk. De eis was niet volledige soevereiniteit opgeven, maar geen NAVO-/EU-lidmaatschap, een bufferzone en een einde aan de onlusten in het oosten. Wat maakt het EU-/NAVO-lidmaatschap van Oekrane het opeens waard om een totale oorlog op Europees grondgebied met enorme verwoesting te creren? Wat schieten we daar allemaal mee op?
Nee. Zit aan ze neus enzo dan zou je dat moeten zienquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:07 schreef koffiekoekjes het volgende:
Zou dit een deepfake zijn?
"We are shocked, don, that the Ukrainians have so many weapons, don, and now we have no desire to fight against Ukraine, don" - Chechen leader Kadyrov
[ twitter ]
Meanwhile mag China gewoon haar gang gaan bij de Oeigoeren. Wat is het ook weer een selectieve psychologie hier.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, dus als men maar dreigt met kernbommen, moeten mensen zich gewoon alles laten welgevallen.
We schieten er iig niets mee op om Putin overal zijn egostische klotezin in te geven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er zijn zo'n 50 landen ter wereld die als dictatuur worden bestempeld. Zo'n 170 worden getypeerd als landen waar mensenrechten worden geschonden.
Oekrane is al 30 jaar onafhankelijk. De eis was niet volledige soevereiniteit opgeven, maar geen NAVO-/EU-lidmaatschap, een bufferzone en een einde aan de onlusten in het oosten. Wat maakt het EU-/NAVO-lidmaatschap van Oekrane het opeens waard om een totale oorlog op Europees grondgebied met enorme verwoesting te creren? Wat schieten we daar allemaal mee op?
Porosjenko was natuurlijk ook een totaal corrupt figuur. Precies zo eentje die je niet aan de macht wil hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Twee maanden geleden liet ie z'n voorganger nog aanklagen wegens landverraad...
Van wie mag dat?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meanwhile mag China gewoon haar gang gaan bij de Oeigoeren. Wat is het ook weer een selectieve psychologie hier.
Stel dat de USSR na de 2de WO heel Duitsland had gekregen en het IJzeren Gordijn liep niet door Duitsland maar over de NL - Duitse grens. En stel de Sovjet Unie had dan geist dat Nederland geen lid mocht worden van de NAVO. Had jouw opa dan ook gewoon gezegd: "ah nee joh is prima"?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
juist hoort bij het spelletje naar de vijand toequote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gaat een afschrikwekkende werking vanuit.
Van ons, omdat we WW3 er niet om riskeren. Moreel failliet etcquote:
Waar kan ik die verklaring zien? Of dat China met kernbommen aan het dreigen is?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Van ons, omdat we WW3 er niet om riskeren. Moreel failliet etc
Infrastructuur vernietigen is niet de beste manier om je mede landgenoten die je daar komt "helpen" om los te komen van terreur veroorzakende neonazi's en drugverslaafden, overtuigend te redden. Dat vraagt anno 2022 iets meer verstand dan alleen een Goelag knuppelquote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Heel erg verder dan Whataboutisms kom je ook niet he?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Meanwhile mag China gewoon haar gang gaan bij de Oeigoeren. Wat is het ook weer een selectieve psychologie hier.
Plus dat je huis en haard verdedigen nogal motiveert. Zo lang ze hoop hebben en wapens kunnen ze een stad als Kyiv echt heel lang verdedigen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je sommige van die filmpjes van Oekraners ziet (denk aan die kerel die op zijn dooie akkertje met een anti tank wapen tussen de tanks in loopt) krijg je het idee dat ze minstens net zo lijp zijn als de Tsjetsjenen.
Wij zongen als kinderen ( 40 jaar terug) Pietje Puk drukt in zijn broek.quote:
Geef ze meteen Amsterdam.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
Heel eerlijk hoop ik gewoon dat Kiev gaat vallen. Het escaleert alleen nog maar verder de pan uit als dit langer en langer door gaat. Als kernwapens niet bestonden dan was ik het eens hoor met mensen die mij hier tegenspreken.
Het is niet mijn idee om afhankelijk te zijn van China. Ik had China al lang de moeder gesanctioneerd. Maar ik ben dan ook geen VVDer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar kan ik die verklaring zien? Of dat China met kernbommen aan het dreigen is?
Die pantservuisten zijn redelijk mik-en-schiet. De zoeker schijnt wat ingewikkeld te zijn, maar da's alles.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef timmmmm het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het massaal zenden van wapens wat riskant vindt. Er zijn maar een beperkt aantal Oekraners die ze kunnen gebruiken, Rusland blijft de overhand houden en alle wapens die ze kwijt raken geef je aan de Russen
Nauwelijks en het zet wel kwaad bloed. Niet handig als het conflict op jouw grondgebied plaatsvindt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:09 schreef -XOR- het volgende:
Gaat een afschrikwekkende werking vanuit.
Vannacht kwamen ze al redelijk ver, op 3 km van de regeringswijk? Dat zijn peanuts. Als de berichten kloppen dat het grotere arsenaal nu uit de kast wordt gehaald denk ik dat die paar kilometer overbrugd gaan worden. Is het niet vannacht dan is het wel morgen. En is het niet met blitzkrieg dan verwacht ik dat flatgebouw voor flatgebouw wordt neergemaaid. Of uitkammen van de metroquote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:08 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Waarom? De Russen zijn toch nog maar amper in Kiev aanwezig? Zo'n stad veroveren gaat wijk voor wijk, straat voor straat, het lijkt me sterk dat het vezet nu ineens in elkaar dondert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |