Ik niet. Maar is het vannacht niet, dan wel de volgende nacht. Het voelt in elk geval erg wankelquote:
Samequote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:47 schreef Catatafishh het volgende:
Ik ben bang dat Kiev vannacht gaat vallen
Al zou de helft hiervan maar waar zijn dan is dat al heel goed nieuwsquote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Putin dacht dat de oorlog in 4 dagen over zou zijn...
1/7 Intel from a Ukrainian officer about a meeting in Putin's lair in Urals. Oligarchs convened there so no one would flee. Putin is furious, he thought that the whole war would be easy and everything would be done in 1-4 days.
2/7 Russians didn't have a tactical plan. The war costs about $20 bln/day. There are rockets for 3-4 days at most, they use them sparingly. They lack weapons, the Tula and 2 Rotenberg plants can't physically fulfil the orders for weapons. Rifles and ammo are the most they can do.
3/7 The next Russian weapons can be produced in 3-4 months - if even that. They have no raw materials. What was previously supplied mainly from Slovenia, Finland and Germany is now cut off.
4/7 If Ukraine manages to hold the Russians off for 10 days, then the Russians will have to enter negotiations. Because they have no money, weapons, or resources. Nevertheless, they are indifferent about the sanctions.
5/7 Alpha Spec Ops have been near Kyiv since the 18th February. The goal was to take Kyiv and instal a puppet regime. They are preparing provocations against innocent civilians - women and children - to sow panic. This is their trump card.
6/7 Russia's whole plan relies on panic - that the civilians and armed forces surrender and Zelensky flees. They expect Kharkiv to surrender first so the other cities would follow suit to avoid bloodshed. The Russians are in shock of the fierce resistance they have encountered.
7/7 The Ukrainians must avoid panic! The missile strikes are for intimidation, the Russians fire them at random to "accidentally" hit residential buildings to make the attack look larger than it really is. Ukraine must stay strong and we must provide assistance! #StandWithUkraine
8/7 Spread this information so the world would realise how important it is to assist Ukraine right now and without hesitation! It is difficult for Russia, but it is difficult for Ukraine as well if the West does not provide meaningul support!
[ twitter ]
Granting is het verkeerde woord voor aanbevelen. Denk ikquote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Deze volg ik even niet, het klinkt alsof Oekrane opeens tot de EU is uitgenodigd of hij zit het verkeerd in het Engels.
Los van wat ik er van vind, lijkt me het niet mogelijk noch wenselijk Oekrane nu tot de EU toe te voegen.. midden in een oorlog.
"For his personal leadership in", dus hij bedankt hem voor het feit dat ie zich er hard voor maakt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Deze volg ik even niet, het klinkt alsof Oekrane opeens tot de EU is uitgenodigd of hij zit het verkeerd in het Engels.
Los van wat ik er van vind, lijkt me het niet mogelijk noch wenselijk Oekrane nu tot de EU toe te voegen.. midden in een oorlog.
quote:
Niet als dat een kernoorlog betekend. Hopelijk zijn ze zelf niet zo dom.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:47 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mag de Oekrane aub zelf uitmaken wat zij wil zijn ?
Okay maar dan nog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:51 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Granting is het verkeerde woord voor aanbevelen. Denk ik
Zo doet ie het telkens, in de tweet over z'n gesprek met Macron was het SWIFT, toen ie Erdogan dankte was het de afsluiting van de Bosporus,... zijn manier om druk uit te oefenen..quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Deze volg ik even niet, het klinkt alsof Oekrane opeens tot de EU is uitgenodigd of hij zegt het verkeerd in het Engels.
Je moet momenteel alles met een korrel zou nemen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Deze volg ik even niet, het klinkt alsof Oekrane opeens tot de EU is uitgenodigd of hij zegt het verkeerd in het Engels.
Zou wel echt een digpick in het gezicht van Rusland zijn. Onmogelijk nu verder wel natuurlijk, even los dat Oekrane eerst maar moet voldoen aan alle Europese eisen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Jij slachtoffert graag 40 miljoen Oekraners zodat je je rustige leventje kunt voortzetten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet als dat een kernoorlog betekend. Hopelijk zijn ze zelf niet zo dom.
Ik weet niet hoeveel geduld die Putin heeft. Kiev pakken en dan aan de onderhandelingstafel gaan, wie weet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer van hetzelfde wordt.
Als ze hadden willen bombarderen hadden ze dat wss allang gedaan.
Liever een staaltje niet zo fraaie reaalpolitiek dan aan krampachtig vastgehouden principes onder gaan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat zou wel echt het moreel failliet van Europa zijn, als we op die manier toegeven aan de agressor. En jij weet ook dat Oekrane nooit 'neutraal' zal zijn dan. Het wordt dan een vazal-staat waar de bevolking op (wit)-Russische wijze wordt onderdrukt.
Dat moeten we als Europa niet als wisselgeld zien voor vrede.
Dus je moet zwichten voor chantage?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Niet als dat een kernoorlog betekend. Hopelijk zijn ze zelf niet zo dom.
Is op geen enkele wijze nu aan de orde maar zal graag gebruikt worden in alle retoriek van propaganda en idd juist om te voorkomen dat je als verdragorganisatie(s) in een lopend conflict wordt meegetrokken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]
Zo lees ik hem ook.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
"For his personal leader in", dus hij bedankt hem voor het feit dat ie zich er hard voor maakt.
Ja ja, tot het volgende niet EU/navo land opeens aan de beurt is, nee dank je.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:53 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Liever een staaltje niet zo fraaie reaalpolitiek dan aan krampachtig vastgehouden principes onder gaan.
De Olichargen snijden Putin zijn keel door en zorgen voor een democratische regering. En ze leveren alle zware wapens in. Dat lijkt me een gewenste situatie waar iedereen mee kan leven (behalve Putin dan)quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem is dat iedereen wil de-escaleren, maar tegelijkertijd niet wil ‘verliezen’. Dus er moet een situatie worden uitgedacht waarmee zowel Putin, Biden en de EU mee kunnen leven (en het kunnen verkopen als een overwinning). Ohja, en Oekrane.
Grozny is uiteindelijk ook nooit gevallen. Kiev is tien keer zo groot.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 20:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kyiv gaat niet vallen zolang er gebouwen overeind staan en er bewapende soldaten aanwezig zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |