Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Ik geef nota bene toelichting bij hun stemgedrag.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Laat je ook even hun stemgedrag in de TK zien?
Misschien nog wel optimistisch ingeschat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:52 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb het gevoel dat 99% van wat ik lees momenteel bullshit is.
Maatregelen zijn ook al verdwenen, dus welk nieuws had je verwacht nog?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vergelijk niks.
Vind het heerlijk dat het nieuws verdrongen is.
Lees dan.
Ver van mijn bed show? Juist niet! Dit is Europa?! Een land waar je op vakantie zou kunnen gaan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Serieus? Goed dat je hebt gedoneerd, maar toch een beetje een ver van mijn bed show niet?
Ze zullen Starlink nu wel proberen aan te vallen ja. Of ze succes zullen hebben zien we dan nog wel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ah, dan is het sws wel redelijk possible voor Rusland?
Vind het heerlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:55 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maatregelen zijn ook al verdwenen, dus welk nieuws had je verwacht nog?
Hij heeft vooral de weerstand van Oekrane onderschat.quote:
Minder je eigen posts lezen!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:52 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb het gevoel dat 99% van wat ik lees momenteel bullshit is.
Denk dat dat kippetje zwaar valt hoor.quote:
Fijn van je.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik geef nota bene toelichting bij hun stemgedrag.
Ja dat is wat Steve net ook zei. Maar hij nam dat wel met een Heeellle grote korrel zout. Maar laten we het hopenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:55 schreef slashdotter3 het volgende:
5000 soldaten die nog in Rusland zitten weigeren om naar Ukraine te gaan
[ twitter ]
Er wonen aardig wat Russen in die steden, zo achterlijk zal 'ie niet zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:52 schreef Joppiez het volgende:
Ik kwam vaak in Oekraine (was er twee maanden geleden nog), en ken de situatie daar erg goed want ik en mijn vriendin (uit Odessa) volgen het op de voet. De signalen wijzen er wat mij betreft op dat eerst goedkoop kannonenvoer naar het front is gestuurd om eens Oekraine haar reactie te testen en ze te vermoeien. Ben bang dat dat dit "conflict" eindigt met o.a. Kiev, Kharkov en misschien ook Odessa platgemombardeerd. Die Putin / zijn leger zijn tot alles in staat zo blijkt.
Zonder Oekraine waren de maatregelen op dezelfde momenten afgeschaald, dus nee,quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vind het heerlijk.
Zonder Oekrane ging het er nog 3 maand over.
Dit is al de 12e keer vandaag dat die kerel zelfmoord pleegde. Arme ventquote:
Jawel, hij is achterlijk en ook zo achterlijkquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er wonen aardig wat Russen in die steden, zo achterlijk zal 'ie niet zijn.
Jawelquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:57 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zonder Oekraine waren de maatregelen op dezelfde momenten afgeschaald, dus nee,
Dat stemgedrag staat in de tweet. Mt toelichting. Die is niet irrelevant. Maar je kunt die voor het gemak natuurlijk ook negeren en je aansluiten bij degenen die blind 'fascisten!' roepen.quote:
Ik ook. Jammer dat ze er maar 1 hebben. Ik luister nu ook naar BNR de wereld, maar ja ik vond die twee boomers altijd wat te dramatisch over die derde wereldoorlog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Al jaren.
Helaas begrijpen heel veel mensen ouderwetse machtspolitiek niet goed.
Kijken wel uit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hebben die zich ook positief over Putin uitgesproken ja?
Dat ook, die vechten erg hardquote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij heeft vooral de weerstand van Oekrane onderschat.
"Stel". Vind je het niet handiger om naar de realiteit te kijken? Die is namelijk dat Stalin inderdaad heel Europa wilde hebben na WOII, om er een grote communistische heilstaat van te maken. Door afspraken op basis van wederzijds respect (of angst, het is maar hoe je het bekijkt) en de militaire kracht aan beide zijden om dat te handhaven, is dat dus gelukkig niet gebeurd. Europa werd verdeeld: een westerse invloedssfeer en een Sovjet-invloedssfeer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 21:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Stel dat de USSR na de 2de WO heel Duitsland had gekregen en het IJzeren Gordijn liep niet door Duitsland maar over de NL - Duitse grens. En stel de Sovjet Unie had dan geist dat Nederland geen lid mocht worden van de NAVO. Had jouw opa dan ook gewoon gezegd: "ah nee joh is prima"?
Her is niet een motie h. Het zijn er meer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat stemgedrag staat in de tweet. Mt toelichting. Die is niet irrelevant. Maar je kunt die voor het gemak natuurlijk ook negeren en je aansluiten bij degenen die blind 'fascisten!' roepen.
Ach dan zitten we ook tegen escalatie aan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:57 schreef TLC het volgende:
[..]
Jawel, hij is achterlijk en ook zo achterlijk
Ik niet. Slavische meisjes zijn vaak veel te dun.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
Beste Fokkers, schaam je diep !
[ twitter ]
Zo is het mannelijk reptielen brein nou eenmaal geprogrammeerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Ja21 is gewoon rommel ja, maar had wel verwacht dat ze voor soeverein Oekraine zouden stemmen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kijken wel uit.
Die wekken nu de schijn als fatsoenlijk alternatief voor Forum.
Is gewoon weer de zoveelste rechts populistische bagger partij.
Dat is hun gimmick...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ook. Jammer dat ze er maar 1 hebben. Ik luister nu ook naar BNR de wereld, maar ja ik vond die twee boomers altijd wat te dramatisch over die derde wereldoorlog.
Onze enige hoop is ook dat de Russen actie ondernemen van deze gek af te komen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat is wat Steve net ook zei. Maar hij nam dat wel met een Heeellle grote korrel zout. Maar laten we het hopen
quote:Op zondag 27 februari 2022 00:00 schreef Korenfok het volgende:
wie heeft een link naar die youtube-verslaggever steve?
De Russen kunnen het in ieder geval niet zijn geweest.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Jij groeide op in het Westen of het Oosten? Dat we even helder hebben hoe we deze evaluatie van wat 'beter' is moeten duiden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
"Stel". Vind je het niet handiger om naar de realiteit te kijken? Die is namelijk dat Stalin inderdaad heel Europa wilde hebben na WOII, om er een grote communistische heilstaat van te maken. Door afspraken op basis van wederzijds respect (of angst, het is maar hoe je het bekijkt) en de militaire kracht aan beide zijden om dat te handhaven, is dat dus gelukkig niet gebeurd. Europa werd verdeeld: een westerse invloedssfeer en een Sovjet-invloedssfeer.
Daarna startte de Koude Oorlog: bekoelde relaties en een wapenwedloop tussen beide machtsblokken. Allebei de vuurkracht om elkaar gegarandeerd te vernietigen. Ondanks de spanningen, zorgde dat ook voor een balans in de machtsverhoudingen en eerbied voor elkaars grenzen.
Natuurlijk was je slechter af in de USSR: minder vrijheid, minder welvaart. Maar dat gold op zoveel plekken op de wereld destijds (en nog steeds), zeker ook voor de bevolking in onze kolonin. Vonden we en vinden we minder erg. Dus kut voor die mensen Oost-Europa, zeker, maar je kunt nu eenmaal niet overal ter wereld jouw manier van leven afdwingen.
Ik vond de relatieve status quo die er tot voor kort was in Europa dus prima. Niet met elkaar eens, ongelijke welvaart en vrijheid, maar wel in relatieve harmonie naast elkaar leven en handel drijven met elkaar. Maar toch moest en zouden die voormalige Sovjet-republieken na het uiteenvallen de keus krijgen om zich bij het westen te voegen op militair en economisch gebied, ondanks herhaaldelijke bezwaren van Rusland.
En nu, nu Rusland echt een ultimatum heeft gesteld om een halt toe te roepen aan verdere oostwaartse politieke/militaire beweging waar geen gehoor aan is gegeven en er daadwerkelijk wordt ingegrepen in een land dat zich (waarschijnlijk) militair niet aan hen kan meten, zijn we allemaal heel verbaasd. En wat doen we dan? "Hier heb je wat wapens, we leggen sancties op en vinden het echt heel erg voor je! Succes h! Ingrijpen doen we niet, want je bent nog geen NAVO-lid, dus dat zou wel eens WOIII kunnen betekenen."
En dan zijn er hier mensen die dit wel WOIII waard vinden. Voor wat? Dat je allemaal de vernieling in gaat, maar dat Oekrane tenminste wel EU-/NAVO-lid had kunnen worden?
Overigens lijkt men ervan uit te gaan dat wij na twee gewonnen wereldoorlogen (samen met Rusland/de Sovjet-Unie) deze ook wel weer zouden winnen, zodat "rechtvaardigheid overwint" of iets dergelijks. Wanneer China zich erin mengt en onverhoopt de Russische kant kiest, lijkt mij dat geen uitgemaakte zaak.
Ik weet niet hoe anderen er hier over denken, maar ik zit totaal niet te wachten op totale destructie en een eventuele daaruit voortkomende Russische/Chinese overheersing hier, mocht dit uitdraaien op het meest zwarte scenario en ik het overleef. Dus als de westerse wereld op zijn eigen grondgebied daardoor wordt bedreigd, zal ook ik moeten proberen om daar iets tegen te doen zolang het nog enige zin heeft.
Maar als dat voorkomen kan worden door Oekrane geen EU-/NAVO-lid te maken, te accepteren dat het een bufferzone blijft en er nu door de grootmachten goede afspraken worden vastgelegd over de militaire aanwezigheid en uitbreiding rond hun landsgrenzen waar men elkaar aan kan houden en wat de minste kans op gewelddadigheden of bloedvergieten oplevert, heeft dat mijn grote voorkeur. Ondanks dat het misschien niet voor iedereen even rechtvaardig is, maar liever dat we niet allemaal even rechtvaardig leven zonder geweld of bloedvergieten en in relatieve harmonie, dan allemaal rechtvaardig dood.
Rape123123quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
BNR de wereld is erg goed.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ook. Jammer dat ze er maar 1 hebben. Ik luister nu ook naar BNR de wereld, maar ja ik vond die twee boomers altijd wat te dramatisch over die derde wereldoorlog.
Ik vrees echt voor die Tsjetsjenen die vanacht waarschijnlijk aankomen. Die gasten gaan als kanonnenvoer naar binnen namens de Russenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
Onze enige hoop is ook dat de Russen actie ondernemen van deze gek af te komen.
Zal niet makkelijk zijn maar de gewone Rus zit ook niet op deze en een derde wereld oorlog te wachten
JA21 kan niet elk land steunen dat ooit eens een ei gebakken heeft voor de heilige nederlanders.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja21 is gewoon rommel ja, maar had wel verwacht dat ze voor soeverein Oekraine zouden stemmen.
Gewoon hun (soevereine) rechten eerbiedigen en ze niet veroordelen dat zij hun eigen land willen (verdedigen).quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:33 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat zouden wij nu kunnen doen om die mensen te kunnen helpen? Geld? Opvang? Cyberhacks? Iets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |