Benieuwd hoe ze dat gestopt hebben dan.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen in Kharkiv, die andere grote stad.
[ twitter ]
Dat hoor ik wel vaker... "Geen onderbouwing of toelichting"... Die is er steevast. Namelijk dat het nogal vreemd is dat dezelfde lieden die continu lopen te blaten over volk en soevereiniteit en belang van landsgrenzen en de natie in dze episode het presteren zich in allerlei bochten te wringen om wat gaande is - een directe aanval op een volk, een soevereine natiestaat met grenzen - te downplayen, bagatelliseren, of, nog erger, pogen de schuld voor deze situatie OVERAL te deponeren behalve bij de agressor, voor wie we bijna 'begrip' moeten hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hou toch alsjeblieft op man.Het enige dat jij doet is wat goedkope persoonlijke beschuldigingen/verdachtmakingen deponeren jegens andersdenkenden, zonder enige toelichting of onderbouwing. Het wordt wel wat treurig.
Oh ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heb het niet over de echtheid van de foto, maar over de invloed van Rusland op de wereldbevolking met Brexit, de laatste paar referenda hier, de opkomst van fake news en de aanval van wappies op de vrije media e.d.
Putin is al jaren bezig dit plan uit te voeren en het lijkt alsof hij het toch nog even wil uitvoeren voordat hij stopt na al dat werk.
Maar toegegeven het is een beetje open deur intrappen.
Had zomaar uit een Noord Koreaanse krant kunnen staan.quote:Wie zal de interim-regering van Oekrane leiden?
Een aantal westerse publicaties gelooft dat Oleg Tsarev, voormalig volksvertegenwoordiger van Oekrane en ex-spreker van het Novorossiya-parlement, het zal leiden. En daar zijn alle voorwaarden voor
Westerse media noemen Oleg Tsarev het hoofd van de overgangsregering in Oekrane na de voltooiing van de Russische speciale operatie.
Een aantal westerse media, waaronder de Britse Financial Times , noemen Oleg Tsarev het hoofd van de overgangsregering in Oekrane na de voltooiing van de Russische speciale operatie. Journalisten verwijzen naar hun bronnen in kringen die dicht bij de politiek staan.
Ondertussen lijkt Tsarev zelf nu echt in Oekrane te zijn. "Ik ben in Oekrane. Kiev zal vrij zijn van de nazi's!” - schreef Tsarev op 24 februari om 6.21 uur. Dat wil zeggen, onmiddellijk na de historische oproep van Vladimir Poetin aan het volk, en bijgevolg het begin van de speciale operatie.
Bovendien laat de politicus in de volgende berichten doorschemeren dat degenen die het land zouden kunnen leiden al op het grondgebied van Oekrane zijn aangekomen:
“De grootste fout van Zelensky is dat hij zijn verkiezingsbeloften nooit heeft waargemaakt.
Zoals ik een paar dagen geleden waarschuwde, betekent dit dat er mensen zullen komen om hem te vervangen die in staat zal zijn om ze te vervullen. En ze zijn al aangekomen. We zijn hier. Oekrane zal vreedzaam en vrij zijn!”
Even later legde hij uit waarom hij zo zelden contact opneemt. Volgens de politicus is dat om niet nog een keer mijn locatie te laten zien: “Ik leef nog. Ik ben in Oekrane. Mobiel internet kan niet worden aangezet, en zelfs met een satellietmodem is het nog steeds gevaarlijk om de lucht in te gaan. En hij voegt eraan toe: “De overwinning is al onvermijdelijk. Oekrane zal vrij zijn en gedenazificeerd zijn.”
Ook de vrouw van Oleg Tsarev twijfelt niet aan de overwinning, ze sprak alleen haar ongenoegen over hem uit dat deze overwinning zo lang moest wachten: “Ik heb mijn vrouw. Ik zeg dat het goed met me gaat. Ze antwoordde me - en ik twijfelde er niet aan. Hij zegt - lange tijd rotzooien, ze hadden binnen zes uur klaar moeten zijn', schreef hij in het telegramkanaal.
Volgens onbevestigde berichten beweegt Oleg Tsarev zich in een groep die Oekrane is binnengekomen vanaf het grondgebied van de Krim en op weg is naar Marioepol en de Dnjepr (voormalig Dnepropetrovsk). Het was op het schiereiland dat hij onlangs was, en in het oosten van Oekrane heeft hij wortels.
Eind januari spraken we met Oleg Tsarev in de ether van Radio Komsomolskaya Pravda . Dan op de vraag "als de oorlog begint, hoe zal het dan verder gaan?" Hij antwoordde: “Dit zal, daar ben ik zeker van, gemakkelijk en eenvoudig zijn. Denk je dat ik de enige ben die er zo over denkt? Dat vinden ze zelf. Waarom geven de VS en Groot-Brittanni cursussen over guerrillaoorlogvoering in Oekrane? Delen de autoriteiten van Kiev wapens uit? Omdat ze begrijpen: het reguliere leger zal op slag afbrokkelen. Zoals het was in Marioepol in 2014. Toen ze hoorden dat de militie eraan kwam, lieten ze alles achter en verlieten een absoluut lege stad. Als ze beginnen te rennen, rent iedereen. Chaos en paniek. Het belangrijkste is om een vliegverbod boven Oekrane in te voeren, zodat al deze dieven, boeven met bloed aan hun handen, geen tijd hebben om te ontsnappen.”
Zelfs toen - op 25 januari - voorspelde de politicus dat de Oekraense autoriteiten wapens zouden verdelen onder de bevolking, zoals ze nu doen in Kiev en Odessa. De woorden over de "no-fly zone" kwamen ook uit, toen de Russische lucht- en ruimtevaarttroepen zowel de Oekraense luchtverdediging als de luchtvaart volledig neutraliseerden, en nu heersen ze oppermachtig in de lucht.
Het is vermeldenswaard dat Tsarev in 2014 al kandidaat was voor het presidentschap van Oekrane, maar toen zijn kandidatuur introk. Daarna werd hij verkozen tot hoofd van het Novorossiya-parlement.
Oleg Tsarev komt uit Dnepropetrovsk. Hij was volksvertegenwoordiger van Oekrane in 4 bijeenroepingen en plaatsvervangend hoofd van de partij van de Regio's in de Verchovna Rada. Tijdens de gebeurtenissen van de Russische lente ging hij naar de kant van de niet-erkende republieken.
WIE KAN NOG RIJDEN
Er zijn nog meer namen die volgens deskundigen de interim-regering in Oekrane kunnen leiden. Maar het is niet Zelensky die zeker overeenkomsten met Rusland zal ondertekenen , zei schrijver Stanislav Belkovsky op de radio Komsomolskaya Pravda .
- Ik denk dat hij zelf met pensioen wil, - zegt de expert. - Misschien komt er een herhaling van het scenario van 2014, wanneer, na het zelf verwijderen van de president, de voorzitter van het parlement waarnemend wordt. En een van de afgevaardigden van de factie "Oppositieplatform - For Life", dat wil zeggen de belangrijkste en enige pro-Russische factie van het Oekraense parlement van vandaag, kan een van hen worden. Zo is Yuriy Boyko een voormalig vicepremier van Energie, al is hij niet de belangrijkste figuur in deze beweging. Maar Yuriy Boyko is een officile kandidaat, dus hij moet als prioritaire kandidaat worden beschouwd.
Hou even op met je megabom.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Olie depot, megabom en vliegveld. Of alle drie…
Moeten ze natuurlijk wel snel die installaties terugtrekken voordat de Oekraners het komen slopen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of ze hebben al hun meegenomen vuurwerk afgestoken.
Je conclusie klopt niet... Rusland heeft pas 1/3 van de strijdkrachten die aan de grens staan naar binnen gestuurd.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef polderturk het volgende:
Als dit klopt dan heeft Oekraene alle artillerie uitgeschakeld.
[ twitter ]
Rusland gaat economisch helemaal worden afgebroken, dit gaat krankzinnig worden. Twee economische grootmachten gaat de spierballen tonen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef Perrin het volgende:
Leuke baan als je daar lid van bent: al die miljoenenjachten, -auto's en -villa's confisqueren.[ twitter ]
Oliedepot in de fik.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat is dat voor geluid? Zijn dat een heleboel bommen die ontploffen?
Propaganda, je kunt geen bommen terugkoppenquote:Op zondag 27 februari 2022 00:23 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoe dan? Hebben ze de granaten terug gekopt?
Dus TBO was gelul?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:
https://twitter.com/marquardta/status/1497704882010083328?s=21
En dan in de reacties. Die grote bal was een olie-depot.
Chelsea confisqueren zou mooi zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef Perrin het volgende:
Leuke baan als je daar lid van bent: al die miljoenenjachten, -auto's en -villa's confisqueren.[ twitter ]
Oeh, gaan we hun shit met lotingen herverdelen?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Rusland gaat economisch helemaal worden afgebroken, dit gaat krankzinnig worden. Twee economische grootmachten gaat de spierballen tonen.
'Gewoon' een olie depot in de fik. Niks megabom, TBO of hoe je het wel noemen....quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
RT?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Had zomaar uit een Noord Koreaanse krant kunnen staan.
De Russen stoppen gewoon met vuren na een tijdje. Die moeten ook slapen/eten/etc.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:23 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Hoe dan? Hebben ze de granaten terug gekopt?
Dwz versterken van de aanwezigheid en wat wij ihkv NATO ook doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef TLC het volgende:
Bij CNN nu over dat Biden toch moet gaan denken om Amerikaanse troepen te gaan sturen
Dat hadden we moeten weten omdat het van Ootje kwam. Zonder bron.quote:
Operation Mockingbird is still ongoing...quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef TLC het volgende:
Bij CNN nu over dat Biden toch moet gaan denken om Amerikaanse troepen te gaan sturen
De helft.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je conclusie klopt niet... Rusland heeft pas 1/3 van de strijdkrachten die aan de grens staan naar binnen gestuurd.
Wat is dit dan?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Had zomaar uit een Noord Koreaanse krant kunnen staan.
Doe maar niet Joe.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:24 schreef TLC het volgende:
Ik heb je straks toch al verteld wat een 'megabom' van Rusland is? Die kunnen ze gooien (naast een kernbom), maar is ook een grens verder. Not the time...quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is een trein denk ik. Wielen tegen de rails.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat is dat voor geluid? Zijn dat een heleboel bommen die ontploffen?
Beide niet natuurlijkquote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hebben ze het uitgeschakeld of zijn de Russen door hun munitie heen?
Over 2 weken naar Zuid-Korea.... zal wel een lange vlucht worden dan.. KLM gaat er ook omheen.quote:
Is allemaal volstrekt niet relevant. Wat jij doet is redeneren naar degene met de meeste macht. Rusland gaat over haar eigen grenzen, Oekrane over die van Oekrane. Als Oekrane besluit om te onderhandelen met de EU, dan mag dat. Of Rusland dat nu leuk vindt of niet. En natuurlijk is Rusland geen aantrekkelijke optie voor Oekrane, noch voor de andere omliggende buurlanden, omdat Poetin zo onbetrouwbaar is als de pest.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 23:59 schreef Repentless het volgende:
En nu, nu Rusland echt een ultimatum heeft gesteld om een halt toe te roepen aan verdere oostwaartse politieke/militaire beweging waar geen gehoor aan is gegeven en er daadwerkelijk wordt ingegrepen in een land dat zich (waarschijnlijk) militair niet aan hen kan meten, zijn we allemaal heel verbaasd. En wat doen we dan? "Hier heb je wat wapens, we leggen sancties op en vinden het echt heel erg voor je! Succes h! Ingrijpen doen we niet, want je bent nog geen NAVO-lid, dus dat zou wel eens WOIII kunnen betekenen."
Daarna kunnen de Russische eigenaars met een koffer op de trein terug naar de heimat, want vliegen kan niet meer.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:25 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Oeh, gaan we die met lotingen herverdelen?
[ twitter ]
180 / 3 = 60. Ze hebben volgens 'intel' 60k tropen in Oekrane.quote:
vraag me af als Kazachstan aan poetinsquote:Op zondag 27 februari 2022 00:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dwz versterken van de aanwezigheid en wat wij ihkv NATO ook doen.
Er zullen geen boots on the ground komen.
Regelt neef Elon.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:29 schreef the-eye het volgende:
K.
@:darkrose81
4 m
Als antwoord op
@:remilitari
en
@:IntelCrab
For what it’s worth, I’ve been on Russian Twitter for several hours today. One of the biggest hashtags is #нетвойне. Which translates to no war. They are also concerned that Putin’s regime is going to cut off internet to silence them.
Oekraine bedoel je? Het VK heeft juist de laffere sancties gekozen om de heilige City of Londen niet kwaad te maken.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:29 schreef hollandia02 het volgende:
Moet zeggen dat UK het allemaal wel goed en sterk doet zo zonder EU
Vliegtickets zullen flink duurder worden. Wel een incentive trouwens om nadat de oorlog voorbij is zo snel mogelijk weer vriendjes met Rusland te worden.quote:
Ik denk dat ze dan het gas eraf gaan halen. Ze hebben niet voor niets de gaslijn al maanden geknepen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef Vallon het volgende:
RT (TV) meldt (27feb22 00u15) dat Rusland daadwerkelijk is/wordt afgeschakelt van SWIFT wat zij beschouwen als economische oorlogsverklaring. Verder de retoriek dat iran, China en anderen deze bank-domina(n)tie niet op prijs zullen stellen en men zal gaan zoeken naar alternatieven.
Ik kan online alleen geen link vinden dat het afschakelen formeel al zover zou zijn...... iemand ?
Ik weet dat Duitland en Itali zijn bijgedraaid ......
op nu.nl lees ik dat een aantal banken en oligarchen nu zijn ontkoppeld.
T.i.: rt.com zelf is nu gefilterd via een ddos firewall van rusland onbereikbaar gemaakt.
Had Borat wel graag in actie gezien.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
vraag me af als Kazachstan aan poetins
oproep gehoor hadden gegeven, had dit dan het standpunt van de navo doen veranderen?
Er liggen er een hoop in de haven van ons prachtige Sint Maarten,quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef Perrin het volgende:
Kern- of Megabom is inmiddels uitgesloten als je ziet hoe (redelijk) united de wereld de actie van Rusland (Poetin) veroordeeld. Dat nog escaleren zal (zeker) het einde van Poetin betekenen. (Als deze oorlog dat al niet doet).quote:Op zondag 27 februari 2022 00:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik heb je straks toch al verteld wat een 'megabom' van Rusland is? Die kunnen ze gooien (naast een kernbom), maar is ook een grens verder. Not the time...
Uit de grootste Russische krant van vandaag.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |