Perfect voorbeeld: er zijn er maar weinig die zoveel hebben opgeven voor het eigen land. Precies daarom begrijpt hij waarom de motie zo absurd en tendentieus is.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vraag het Baudet, die gaat altijd nogal prat op de natiestaat en soevereiniteit.
Heb het niet over de echtheid van de foto, maar over de invloed van Rusland op de wereldbevolking met Brexit, de laatste paar referenda hier, de opkomst van fake news en de aanval van wappies op de vrije media e.d.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Uiteindelijk stemmen partijen zo in de TK. Lijkt me weinig fake aan.
Terwijl Poetin nog wel de leider van conservatief Europa is volgens Thierry!quote:Op zondag 27 februari 2022 00:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oost-Europa says no to Putin
Er was al over onderhandeld in aanloop van het Minsk-akkoord.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Dat er niet over te onderhandelen valt
Olie depot, megabom en vliegveld. Of alle drie…quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's een oliedepot in de fik. Geen mega zware bom of zo, toch?
In het kader van een motie? Heel weinig!quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je begrijpt wat onvoorwaardelijk betekent?
Hebben ze het uitgeschakeld of zijn de Russen door hun munitie heen?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef polderturk het volgende:
Als dit klopt dan heeft Oekraene alle artillerie uitgeschakeld.
[ twitter ]
quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja. Iets gemist?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, voor journalisten zijn dit wel d momenten om hun werk te mogen uitvoeren.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wolf Blitzer in z'n element op CNN.
Het kan een bom op een oliedepot zijn geweest.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's een oliedepot in de fik. Geen mega zware bom of zo, toch?
Hoe dan? Hebben ze de granaten terug gekopt?quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Is ook wel echt bizar, waarom ook. Beetje doorgedraaid die Putin tijdens de Covid pandemie.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:20 schreef Korenfok het volgende:
Gezien de massale goederen steun uit verschillende eu/navo lidstaten, die nu opgang komt. Denk dat veel regeringen de Intel wel geloofde, maar tot de inval er kwam pas echt besefte dat Poetin het ook daadwerkelijk zou doen.
Of ze hebben al hun meegenomen vuurwerk afgestoken.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Mannen 3 jaar, maar vrouwen ook 2 jaar in Israel.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Die oproep aan Israeli om te gaan vechten voor Ukraine is zo te zien waar.
Er zijn 500.000 Israeli van Ukrainse afkomst waarvan veel ervan door dienstplicht dus 3 jaar militaire training hebben gehad.
https://www.timesofisrael(...)ht-russian-invasion/
Ukrainian Embassy seeks to recruit Israelis to fight Russian invasion
In now-deleted post, mission calls for volunteers to ‘participate in combat actions against the Russian aggressor’; Israeli Foreign Ministry says it’s aware of the matter
[ afbeelding ]
Some 500,000 Israelis are estimated to have Ukrainian roots, most of them having come to Israel in the years immediately following the collapse of the Soviet Union.
But tens of thousands have immigrated in the past few years, following Russia's 2014 invasion of Crimea. Due to Israel's mandatory conscription, many of these half-million Israelis with Ukrainian heritage have received local military training.
Benieuwd hoe ze dat gestopt hebben dan.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:17 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen in Kharkiv, die andere grote stad.
[ twitter ]
Dat hoor ik wel vaker... "Geen onderbouwing of toelichting"... Die is er steevast. Namelijk dat het nogal vreemd is dat dezelfde lieden die continu lopen te blaten over volk en soevereiniteit en belang van landsgrenzen en de natie in dze episode het presteren zich in allerlei bochten te wringen om wat gaande is - een directe aanval op een volk, een soevereine natiestaat met grenzen - te downplayen, bagatelliseren, of, nog erger, pogen de schuld voor deze situatie OVERAL te deponeren behalve bij de agressor, voor wie we bijna 'begrip' moeten hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hou toch alsjeblieft op man.Het enige dat jij doet is wat goedkope persoonlijke beschuldigingen/verdachtmakingen deponeren jegens andersdenkenden, zonder enige toelichting of onderbouwing. Het wordt wel wat treurig.
Oh ja.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heb het niet over de echtheid van de foto, maar over de invloed van Rusland op de wereldbevolking met Brexit, de laatste paar referenda hier, de opkomst van fake news en de aanval van wappies op de vrije media e.d.
Putin is al jaren bezig dit plan uit te voeren en het lijkt alsof hij het toch nog even wil uitvoeren voordat hij stopt na al dat werk.
Maar toegegeven het is een beetje open deur intrappen.
Had zomaar uit een Noord Koreaanse krant kunnen staan.quote:Wie zal de interim-regering van Oekrane leiden?
Een aantal westerse publicaties gelooft dat Oleg Tsarev, voormalig volksvertegenwoordiger van Oekrane en ex-spreker van het Novorossiya-parlement, het zal leiden. En daar zijn alle voorwaarden voor
Westerse media noemen Oleg Tsarev het hoofd van de overgangsregering in Oekrane na de voltooiing van de Russische speciale operatie.
Een aantal westerse media, waaronder de Britse Financial Times , noemen Oleg Tsarev het hoofd van de overgangsregering in Oekrane na de voltooiing van de Russische speciale operatie. Journalisten verwijzen naar hun bronnen in kringen die dicht bij de politiek staan.
Ondertussen lijkt Tsarev zelf nu echt in Oekrane te zijn. "Ik ben in Oekrane. Kiev zal vrij zijn van de nazi's!” - schreef Tsarev op 24 februari om 6.21 uur. Dat wil zeggen, onmiddellijk na de historische oproep van Vladimir Poetin aan het volk, en bijgevolg het begin van de speciale operatie.
Bovendien laat de politicus in de volgende berichten doorschemeren dat degenen die het land zouden kunnen leiden al op het grondgebied van Oekrane zijn aangekomen:
“De grootste fout van Zelensky is dat hij zijn verkiezingsbeloften nooit heeft waargemaakt.
Zoals ik een paar dagen geleden waarschuwde, betekent dit dat er mensen zullen komen om hem te vervangen die in staat zal zijn om ze te vervullen. En ze zijn al aangekomen. We zijn hier. Oekrane zal vreedzaam en vrij zijn!”
Even later legde hij uit waarom hij zo zelden contact opneemt. Volgens de politicus is dat om niet nog een keer mijn locatie te laten zien: “Ik leef nog. Ik ben in Oekrane. Mobiel internet kan niet worden aangezet, en zelfs met een satellietmodem is het nog steeds gevaarlijk om de lucht in te gaan. En hij voegt eraan toe: “De overwinning is al onvermijdelijk. Oekrane zal vrij zijn en gedenazificeerd zijn.”
Ook de vrouw van Oleg Tsarev twijfelt niet aan de overwinning, ze sprak alleen haar ongenoegen over hem uit dat deze overwinning zo lang moest wachten: “Ik heb mijn vrouw. Ik zeg dat het goed met me gaat. Ze antwoordde me - en ik twijfelde er niet aan. Hij zegt - lange tijd rotzooien, ze hadden binnen zes uur klaar moeten zijn', schreef hij in het telegramkanaal.
Volgens onbevestigde berichten beweegt Oleg Tsarev zich in een groep die Oekrane is binnengekomen vanaf het grondgebied van de Krim en op weg is naar Marioepol en de Dnjepr (voormalig Dnepropetrovsk). Het was op het schiereiland dat hij onlangs was, en in het oosten van Oekrane heeft hij wortels.
Eind januari spraken we met Oleg Tsarev in de ether van Radio Komsomolskaya Pravda . Dan op de vraag "als de oorlog begint, hoe zal het dan verder gaan?" Hij antwoordde: “Dit zal, daar ben ik zeker van, gemakkelijk en eenvoudig zijn. Denk je dat ik de enige ben die er zo over denkt? Dat vinden ze zelf. Waarom geven de VS en Groot-Brittanni cursussen over guerrillaoorlogvoering in Oekrane? Delen de autoriteiten van Kiev wapens uit? Omdat ze begrijpen: het reguliere leger zal op slag afbrokkelen. Zoals het was in Marioepol in 2014. Toen ze hoorden dat de militie eraan kwam, lieten ze alles achter en verlieten een absoluut lege stad. Als ze beginnen te rennen, rent iedereen. Chaos en paniek. Het belangrijkste is om een vliegverbod boven Oekrane in te voeren, zodat al deze dieven, boeven met bloed aan hun handen, geen tijd hebben om te ontsnappen.”
Zelfs toen - op 25 januari - voorspelde de politicus dat de Oekraense autoriteiten wapens zouden verdelen onder de bevolking, zoals ze nu doen in Kiev en Odessa. De woorden over de "no-fly zone" kwamen ook uit, toen de Russische lucht- en ruimtevaarttroepen zowel de Oekraense luchtverdediging als de luchtvaart volledig neutraliseerden, en nu heersen ze oppermachtig in de lucht.
Het is vermeldenswaard dat Tsarev in 2014 al kandidaat was voor het presidentschap van Oekrane, maar toen zijn kandidatuur introk. Daarna werd hij verkozen tot hoofd van het Novorossiya-parlement.
Oleg Tsarev komt uit Dnepropetrovsk. Hij was volksvertegenwoordiger van Oekrane in 4 bijeenroepingen en plaatsvervangend hoofd van de partij van de Regio's in de Verchovna Rada. Tijdens de gebeurtenissen van de Russische lente ging hij naar de kant van de niet-erkende republieken.
WIE KAN NOG RIJDEN
Er zijn nog meer namen die volgens deskundigen de interim-regering in Oekrane kunnen leiden. Maar het is niet Zelensky die zeker overeenkomsten met Rusland zal ondertekenen , zei schrijver Stanislav Belkovsky op de radio Komsomolskaya Pravda .
- Ik denk dat hij zelf met pensioen wil, - zegt de expert. - Misschien komt er een herhaling van het scenario van 2014, wanneer, na het zelf verwijderen van de president, de voorzitter van het parlement waarnemend wordt. En een van de afgevaardigden van de factie "Oppositieplatform - For Life", dat wil zeggen de belangrijkste en enige pro-Russische factie van het Oekraense parlement van vandaag, kan een van hen worden. Zo is Yuriy Boyko een voormalig vicepremier van Energie, al is hij niet de belangrijkste figuur in deze beweging. Maar Yuriy Boyko is een officile kandidaat, dus hij moet als prioritaire kandidaat worden beschouwd.
Hou even op met je megabom.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Olie depot, megabom en vliegveld. Of alle drie…
Moeten ze natuurlijk wel snel die installaties terugtrekken voordat de Oekraners het komen slopen.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of ze hebben al hun meegenomen vuurwerk afgestoken.
Je conclusie klopt niet... Rusland heeft pas 1/3 van de strijdkrachten die aan de grens staan naar binnen gestuurd.quote:Op zondag 27 februari 2022 00:22 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |