Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Maar Rusland is geen Noord-Korea dat totaal van de buitenwereld is afgesloten hè, dat soort informatie sijpelt er vroeg of laat wel een keer binnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Klopt, dat gebeurde ook in de 1e Chechnya oorlog van 1994, daarom stuurt ie nu ook mobiele crematoriums mee zodat er minder bodybags in Rusland arriveren.
Ik spreek nu vooral vanuit hoop, maar het lijkt nogal mee te vallen met de zwakte van het Oekraïnse leger en verzet. Ik begin verdorie te vermoeden dat Poetin echt had verwacht dat zijn manschappen met bosjes bloemen en juichende mensen zouden zijn binnengehaald door het 'broedervolk', dat zo blij is verlost te worden van een regering vol nazistische drugsverslaafden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Leuk.. als je militair superieur bent, niet als je Ukraíne heet en je hele land aan gort geschoten wordt, en niet als een psychopaat met zijn hand bij de rode knop zit.
Ik ben het met je eens hoor, niet zwichten dit en dat, maar dan moet je wél wat in te brengen hebben militair gezien.
En dat dreigement was waarschijnlijk al niet gemaakt als Ukraine militair gezien veel gevaarlijker was geweest.
Mobiele crematoriums? Daar las ik eerder deze reeks al wat over. Zijn er foto's van zo'n mobiel crematorium?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Klopt, dat gebeurde ook in de 1e Chechnya oorlog van 1994, daarom stuurt ie nu ook mobiele crematoriums mee zodat er minder bodybags in Rusland arriveren.
Oh ze hebben een andere mening , dan moeten het wel fascisten zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:37 schreef Rambolin het volgende:
#Baudetlandverrader is trending op Twitter + "traitors" in de Tweede Kamer
[ twitter ]
[ twitter ]
Zie dit plaatje (bron):quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet op de hoogte van de capaciteiten van het Oekraïnse leger. En welk wapenarsenaal ze zelf hebben, zonder lid te zijn van welke alliantie dan ook.
Maar het Oekraïnse leger bestaat vermoedelijk niet uit kleuters.
En het lijkt er zowaar op dat ze beter kunnen richten dan de Russen.
(Hoewel de brei aan (des)informatie op social media te wantrouwen blijft.)
Kvind eigenlijk dat we met heel west Europa wel gewoon militair hadden mogen interveniëren, dat had ook op voorhand ook gewoon duidelijk mogen zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:37 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik spreek nu vooral vanuit hoop, maar het lijkt nogal mee te vallen met de zwakte van het Oekraïnse leger en verzet. Ik begin verdorie te vermoeden dat Poetin echt had verwacht dat zijn manschappen met bosjes bloemen en juichende mensen zouden zijn binnengehaald door het 'broedervolk', dat zo blij is verlost te worden van een regering vol nazistische drugsverslaafden.
Motivatie is de keyfactor, daarom won Israël ook altijd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:37 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik spreek nu vooral vanuit hoop, maar het lijkt nogal mee te vallen met de zwakte van het Oekraïnse leger en verzet. Ik begin verdorie te vermoeden dat Poetin echt had verwacht dat zijn manschappen met bosjes bloemen en juichende mensen zouden zijn binnengehaald door het 'broedervolk', dat zo blij is verlost te worden van een regering vol nazistische drugsverslaafden.
maar het getuigt wel van slechte voorbereidingen of organisatie,zeker als je al weken aan het preppen bentquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:34 schreef Frozen-assassin het volgende: [..] Rusland heeft duizenden wagens materieel. Niet blindstaren op zulke voorbeeldjes. Dit is klein bier voor ze.
Mwah als je een fascistische dictator steunt die uit is op de vernietiging van de NAVO dan ben je in mijn ogen inderdaad een landverrader. De NSBers van 2022.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Oh ze hebben een andere mening , dan moeten het wel fascisten zijn.
Of het zijn fascisten, en hebben daarom een licht afwijkende mening?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik snap dit bericht niet. Dus Duitsland blokkeerde dat 400 NLse rpgs naar Ukraine werden verstuurd? NL maakt voor zover ik weet niet eens rpgsquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:37 schreef Em31 het volgende:
[twitter]https://twitter.com/herszenhorn/status/1497594179526008840[/twitter]
Goede tactiek! Dit is toch dat konvooi met witte busjes die we eerder vanmorgen voorbij zagen komen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Schijnt dus dat de tactiek is om Russische tanks diep Ukraine in te laten trekken en daarna de kwetsbare bevoorradings trucks die er achteraan hobbelen aan te vallen.
Daarna zijn de tanks die voorop reden kwetsbaar. Brandstof, granaten, voedsel raken op.
[ twitter ]
Beetje een rare reactie inderdaad. Objectief bekeken heeft het nu gewoon weinig zin een heel onderzoek in te stellen naar de bezittingen van Poetin in Nederland. Dat zal A) vrij weinig zijn en B) daar help je Oekraïne echt niet mee hoor. Dan kun je nog beter een extra lading gevechtsmaterialen sturen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb er een foto van gezien, maar of die op locatie in Oekraine was durf ik je niet te zeggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mobiele crematoriums? Daar las ik eerder deze reeks al wat over. Zijn er foto's van zo'n mobiel crematorium?
Nou, Israël had altijd een veel sterker leger dan al hun vijanden en werd bovendien ook nog 100% gesteund door Amerika.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Motivatie is de keyfactor, daarom won Israël ook altijd.
Of het zijn fascisten, en hebben daarom een lichte afwijking ....... jaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of het zijn fascisten, en hebben daarom een licht afwijkende mening?
Vanuit haven Rotterdam naar Oekraïne bedoelen ze denk ikquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik snap dit bericht niet. Dus Duitsland blokkeerde dat 400 NLse rpgs naar Ukraine werden verstuurd? NL maakt voor zover ik weet niet eens rpgs
Ik zie Nanninga e.d. al een paar dagen intensief Oekraïne aanmoedigen anders.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:37 schreef Rambolin het volgende:
#Baudetlandverrader is trending op Twitter + "traitors" in de Tweede Kamer
[ twitter ]
Als je ziet wat die man de laatste uitgekraamd heeft allemaal over huidskleur, vaccins, vrouwen, zaken als abortus en nu deze zaak vind ik het zeer zorgwekkend dat ze nog een paar zetels hebben in de peilingen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mwah als je een fascistische dictator steunt die uit is op de vernietiging van de NAVO dan ben je in mijn ogen inderdaad een landverrader. De NSBers van 2022.
Bij een plaatje van zo'n stemming zou ik graag willen horen waarom bijvoorbeeld PVV en JA21 tegen hebben gestemd.quote:
en we zouden 200 stingers sturen. Niet 400 rpg'squote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik snap dit bericht niet. Dus Duitsland blokkeerde dat 400 NLse rpgs naar Ukraine werden verstuurd? NL maakt voor zover ik weet niet eens rpgs
Gebiedsaanduiding. Dat was het voorheen, een gebied en geen land.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar komt het voornaamwoord van Oekraïne eigenlijk vandaan. We doen het in Nederland 'de oekraine' in het Engels doen ze het 'the ukraine'...
Dan had Tjerry zitten vertellen dat ome Dolf zo'n mooie vent was en dat we ons er niet mee moesten bemoeien omdat de wereld zo niet in elkaar zit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mwah als je een fascistische dictator steunt die uit is op de vernietiging van de NAVO dan ben je in mijn ogen inderdaad een landverrader. De NSBers van 2022.
Als het 1939 was geweest had Baudet ongetwijfeld de Duitse inval in Polen gesteund omdat Polen traditioneel tot het Duitse Rijk behoorde.
Alleen 40+ers zeggen datquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar komt het voornaamwoord van Oekraïne eigenlijk vandaan. We doen het in Nederland 'de oekraine' in het Engels doen ze het 'the ukraine'...
Omdat het oorspronkelijk een Europese regio was in plaats van een staatsnaam, geloof ik.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Inderdaad, vandaar dat ik me afvraag wat er achter de tegenstem van JA21 zit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zie Nanninga e.d. al een paar dagen intensief Oekraïne aanmoedigen anders.
Ik zeg dat ook, dat klinkt gewoon alsof ik een wijs man benquote:
Het betekent 'grensland'. Dus 'het grensland'.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Oekraïne is inderdaad de naam van het land.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:45 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Gebiedsaanduiding. Dat was het voorheen, een gebied en geen land.
Op TV worden ook constant spots getoond hoe je molotov-cocktails maakt en waar je precies moet gooien op een tank om die uit te schakelenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Schijnt dus dat de tactiek is om Russische tanks diep Ukraine in te laten trekken en daarna de kwetsbare bevoorradings trucks die er achteraan hobbelen aan te vallen.
Daarna zijn de tanks die voorop reden kwetsbaar. Brandstof, granaten, voedsel raken op.
[ twitter ]
Wij zeggen toch ook niet de Groningen, of de Friesland, maar inderdaad wel de Drentse heide en de biesbos. Bedankt voor de uitlegquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:45 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Gebiedsaanduiding. Dat was het voorheen, een gebied en geen land.
Ach knul toch doen ze lelijk tegen je vriendjes?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Beetje een rare reactie inderdaad. Objectief bekeken heeft het nu gewoon weinig zin een heel onderzoek in te stellen naar de bezittingen van Poetin in Nederland. Dat zal A) vrij weinig zijn en B) daar help je Oekraïne echt niet mee hoor. Dan kun je nog beter een extra lading gevechtsmaterialen sturen.
En om nog ouder te lijken: Sporthuis Centrum.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik zeg dat ook, dat klinkt gewoon alsof ik een wijs man ben
Ah wist ik niet!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het betekent 'grensland'. Dus 'het grensland'.
Zinloos nu zo'n onderzoek in te stellen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaar dat ik me afvraag wat er achter de tegenstem van JA21 zit.
De vrjiheidminnende Eva Vlaardingerbroek is overigens opvallend stil op Twitter.
Hij verkijkt zich op Putin, maar hij is nagenoeg de enige geweest die voor de Nederlandse soevereiniteit en het overleven van haar etniciteit heeft gepleit. Hij ziet in deze strijd de Sovjets onterecht als (ideologisch) bondgenoot.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Baudet is een smerig fascistisch varken, altijd al geweest, nu wordt dat eindelijk 100% duidelijk. Baudet, de mussert van de 21e eeuw.
Panzerfaust gok ikquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En de veluwequote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij zeggen toch ook niet de Groningen, of de Friesland, maar inderdaad wel de Drentse heide en de biesbos. Bedankt voor de uitleg
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:49 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hij verkijkt zich op Putin, maar hij is nagenoeg de enige geweest die voor de Nederlandse soevereiniteit en het overleven van haar etniciteit heeft gepleit.
Waar heb je het over? Ik heb helemaal niets met FVD. Nooit op gestemd en dat zal ik ook nooit doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ach knul toch doen ze lelijk tegen je vriendjes?
Baudet is een smerig fascistisch varken, altijd al geweest, nu wordt dat eindelijk 100% duidelijk. Baudet, de mussert van de 21e eeuw.
Om m'n eigen vraag te beantwoorden:quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Onder wat voor steen heb jij geleefd sinds 2003? Je moet toch wel echt goed je best doen om helemaal niks van de hopen kritiek die daar op is gekomen mee te krijgenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:48 schreef Schompie het volgende:
Vreemd. Toen de VS Irak binnenviel onder valse voorwendselen heeft niemand gereageerd. Nu Rusland iets doet staat de wereld op zijn kop. Meten met twee maten. Ook Israël gaat niet vrijuit in Palestina.
Vlad@ussr.cccpquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:48 schreef Bocaj het volgende:
Heeft iemand het emailadres van Putin? (Wil hem een email zenden!)
Putin@Rusland.USSRquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:48 schreef Bocaj het volgende:
Nee dit kan nietquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:49 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hij verkijkt zich op Putin, maar hij is nagenoeg de enige geweest die voor de Nederlandse soevereiniteit en het overleven van haar etniciteit heeft gepleit.
Die is geen lid van JA21 zover ik weet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De vrjiheidminnende Eva Vlaardingerbroek is overigens opvallend stil op Twitter.
Nope, niet waar. Dat is de leugen die door de verliezers wordt verspreidt om hun nederlagen goed te praten. In de 1948, 1967, 1973 oorlogen heeft Israel altijd tegen een veel groter leger gevochten. Maar moslim legers zijn altijd slecht georganiseerd en tevens moet de aanvaller minstens 3x groter zijn dan de verdediger om een kans te maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:43 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nou, Israël had altijd een veel sterker leger dan al hun vijanden en werd bovendien ook nog 100% gesteund door Amerika.
Volgens Politico moet Duitsland ook leveranties goedkeuren als het gaat om wapens die zij (deels) gemaakt hebben of ooit in bezit hebben gehad. Estland wilde houwitsers leveren die het van Finland had gekocht, die het weer van Duitsland had gekocht. Duitsland kon het zo tegenhouden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Panzerfaust gok ik
Is feitelijk ook een rocket propeller grensde meen ik
iets met Fuckyourself@Russia.ukrquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:48 schreef Bocaj het volgende:
400 rpgs klinkt als iets wat je in een transport vliegtuig kan vervoeren, waarom zou dat via boot of land perse langs Duitsland naar Ukraine moeten?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:43 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Vanuit haven Rotterdam naar Oekraïne bedoelen ze denk ik
Dit heb ik vaker gelezen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:48 schreef Schompie het volgende:
Vreemd. Toen de VS Irak binnenviel onder valse voorwendselen heeft niemand gereageerd. Nu Rusland iets doet staat de wereld op zijn kop. Meten met twee maten. Ook Israël gaat niet vrijuit in Palestina.
Keb écht geen idee waar dit over gaat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als het 1939 was geweest had Baudet ongetwijfeld de Duitse inval in Polen gesteund omdat Polen traditioneel tot het Duitse Rijk behoorde.
Ze vielen over "onvoorwaardelijk"quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dit komt dan ook van users die zelf aan de uiterste zijde van de andere kant van het politieke spectrum staan.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Om m'n eigen vraag te beantwoorden:
[ twitter ]
Maar hé, het is natuurlijk makkelijker om mensen lukraak voor fascist uit te maken. Waar kennen we dat ook alweer van?
Klopt, ik nam een zijweggetje. Ik had een twitterronde gedaan om te kijken welke bekende lieden aan rechterzijde van het politieke spectrum zich achter Rusland scharen en vrijheid en nationale soevereiniteit klaarblijkelijk toch niet zo belangrijk vinden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Die is geen lid van JA21 zover ik weet.
quote:
Niet iets van 'Kameradsky.Putin@Kremlin.ru'quote:
Heeft te druk met rouwbrieven schrijven….quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:48 schreef Bocaj het volgende:
Ik heb het artikel 5 van de NAVO er eens bij gepakt maar er staat nergens dat bij een aanval op één van de landen de andere landen militaire steun moeten geven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef Nielsch het volgende:
Jammer dat Oekraïne niet bij de NAVO zit. Dan was Rusland nu kapot geweest en Poetin waarschijnlijk ook.
Duitsland maakt die Wapen en levert ze uit aan Estland / NL... maar die wapens mogen niet zomaar gebruikt worde nvoor andere doeleinden dan initieel beoogd. BLijkbaar, dus Duitsland stopte dat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
greatleaderofmotherrussia@gmail.comquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:48 schreef Bocaj het volgende:
Dit lijken mij Risk statestieken, weet niet of oorlog zo werkt. Het wordt niet met dobbelstenen gedaan hè. Las hier eerder ook al een stuk dat het wellicht voor ouderwetse oorlogen zo telt, maar dit hoeft geen ouderwetse oorlog te worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]tevens moet de aanvaller minstens 3x groter zijn dan de verdediger om een kans te maken.
Wat niet kan is decennialang een staat omvolken en overgeleverd laten aan buitenlandse mogendheden om je vervolgens om te draaien en mensen die hier stelling tegen namen voor landverrader uit te maken omdat ze niet op lijn liggen met het machtsspel van een van die buitenlandse mogendheden (VS).quote:
Mooi toch dat ook de Fok'ers zonder een Playstation of Xbox mee kunnen praten over militaire strategieën.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit lijken mij Risk strategieën,
ятрахаюсебя@неудачник.ruquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:48 schreef Bocaj het volgende:
Mogen we nu aanvallen op Amerikaanse doelen verwachten?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[ twitter ]
Ik kan het niet verifiëren maar klinkt haast te mooi om waar te zijn
Maar wel The Netherlands in het Engels.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Oekraïne is inderdaad de naam van het land.
We zeggen ook niet 'het Nederland', 'het Rusland' et cetera.
Maar wel Het Brabantse Land, zeker in deze tijden. Dat dan weer wel.
Oke Thierry.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:55 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat niet kan is decennialang een staat omvolken en overgeleverd laten aan buitenlandse mogendheden om je vervolgens om te draaien en mensen die hier stelling tegen namen voor landverrader uit te maken omdat ze niet op lijn liggen met het machtspel van een van die buitenlandse mogendheden (VS).
Blijkbaar heb je voor de export van wapens o.a. toestemming van Duitsland nodig, dit was in december en januari:quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
400 rpgs klinkt als iets wat je in een transport vliegtuig kan vervoeren, waarom zou dat via boot of land perse langs Duitsland naar Ukraine moeten?
Ik heb een tijdje Warhammer gespeeld (Bretonnia) en daar komt wel veel neer op dobbelstenen en kansberekeningen. En ook daar kan het soms ontzettend mis gaan of verrassend goed uitpakken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dit lijken mij Risk strategieën, weet niet of oorlog zo werkt. Het wordt niet met dobbelstenen gedaan hè. Las hier eerder ook al een stuk dat het wellicht voor ouderwetse oorlogen zo telt, maar dit hoeft geen ouderwetse oorlog te worden.
Neuh, hoezo dat? Wij zijn toch ook geen bommen op Minsk aan het gooien omdat die het toestaan dat de Russen vanaf hun grondgebied opereren?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mogen we nu aanvallen op Amerikaanse doelen verwachten?
Kan Duitsland in een situatie als deze niet gewoon een uitzondering maken?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je voor de export van wapens o.a. toestemming van Duitsland nodig, dit was in december en januari:
https://businessam.be/dui(...)erkoop-aan-oekraine/
https://www.trouw.nl/buit(...)r-oekraine~bca017b3/
Vlaardingerbroek vind ik ook meer een type voor BVNL(Van Haga) met haar coronacomplotten. Ik heb de indruk dat het wat betreft het erkennen en steunen van de soevereiniteit van Oekraïne wel goed zit bij JA21, SGP en BBB.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klopt, ik nam een zijweggetje. Ik had een twitterronde gedaan om te kijken welke bekende lieden aan rechterzijde van het politieke spectrum zich achter Rusland scharen en vrijheid en nationale soevereiniteit klaarblijkelijk toch niet zo belangrijk vinden.
Bij Tsjechië misschien. Polen was een oude staat en behoorde niet traditioneel tot het Duitse Rijk. Ik moet zeggen dat de verhouding tussen Rusland en Oekraïne op mij als leek eerder overkomt als die tussen Duitsland en Elzas-Lotharingen, waarvan de bevolking zich over het algemeen kennelijk ook niet zo met de broeders van over de grens identificeerde, hoewel je dat als buitenstaander wel zou verwachten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
De Russen uiten zo'n beschuldiging niet voor niets.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Neuh, hoezo dat? Wij zijn toch ook geen bommen op Minsk aan het gooien omdat die het toestaan dat de Russen vanaf hun grondgebied opereren?
Ben benieuwd wat er van dat Russisch schip overgebleven isquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[ twitter ]
Behalve dat JA21 wel tegen die motie had gestemd van vdPlas om de soevereiniteit te benadrukken. Ik weet niet in welke verwoordingen dat was, maar toch opvallend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Vlaardingerbroek vind ik ook meer een type voor BVNL(Van Haga) met haar coronacomplotten. Ik heb de indruk dat het wat betreft het erkennen en steunen van de soevereiniteit van Oekraïne wel goed zit bij JA21, SGP en BBB.
Ik had niet van de Duitsers verwacht dat ze zich zo egoïstisch zouden opstellen. "Boehoehoe straks krijgen we misschien geen gas meer"quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Polen zijn er ook wel klaar mee.
Het lijkt jou mooi als de NAVO lidstaten erbij betrokken raken?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[ twitter ]
Het valt mij echt heel erg tegen van een land als Duitsland...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:45 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Polen zijn er ook wel klaar mee.
Ze zeggen en schrijven the Netherlands. Maar Netherlands is de 'eigennaam' van ons land.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar wel The Netherlands in het Engels.
Eigenlijk is dat niet relevant. Als de VS solo betrokken zou raken is dat voor de NAVO helemaal geen reden om mee te doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het lijkt jou mooi als de NAVO lidstaten erbij betrokken raken?
Je kunt je afvragen of die cyberaanvallen over en weer ook niet al art 5 van de NAVO triggeren.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[ twitter ]
Sterker nog de fall-out van die invasie en die desastreuze speech van Colin Powell bij de VN hebben zelfs afgelopen weken nog hun effect gehad, in de zin dat de intelligence die Biden presenteerde door een deel van de Westerse wereld met scepsis en zelfs ongeloof werd ontvangen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Onder wat voor steen heb jij geleefd sinds 2003? Je moet toch wel echt goed je best doen om helemaal niks van de hopen kritiek die daar op is gekomen mee te krijgen.
Wellicht vinden ze dergelijke ingrepen toch teveel zelf een daad van oorlog, waar ze nogal wars van zijn sinds een kleine eeuw.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Het valt mij echt heel erg tegen van een land als Duitsland...
Liever naar Oekraïne, zonder wapenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:01 schreef Aurelius het volgende:
JA21 is wel oke.
Thierry mogen ze op het vliegtuig naar Rusland zetten.
begrijp het wel die heeft natuurlijk niet echt positieve vooruitzichten als er een WW3 komt .. ze hebben bij de eerste twee al een hoop schulden en problemen gehad , dat willen ze echt gen 3de keerquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met Geert Wilders, maar ook zijn standpunt kun je niet fascistoïde noemen (zoals de eerder aangehaalde twitteraar deed):quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:58 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Vlaardingerbroek vind ik ook meer een type voor BVNL(Van Haga) met haar coronacomplotten. Ik heb de indruk dat het wat betreft het erkennen en steunen van de soevereiniteit van Oekraïne wel goed zit bij JA21, SGP en BBB.
Zie post #55.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Behalve dat JA21 wel tegen die motie had gestemd van vdPlas om de soevereiniteit te benadrukken. Ik weet niet in welke verwoordingen dat was, maar toch opvallend.
Ging me meer om het woord "rechts". SGP doet met dit soort dossiers meestal geen gekke dingen.quote:Oekraïne is nog wel christelijk genoeg om steun te ontvangen vanuit de SGP.
Greet trekt weer veel te snel conclusies, die sancties gaat Putin wel voelen maar dat duurt even.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met Geert Wilders, maar ook zijn standpunt kun je niet fascistoïde noemen (zoals de eerder aangehaalde twitteraar deed):
[ twitter ]
Wachtwoord er ook nog bij?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:48 schreef Bocaj het volgende:
Klopt wat betreft het niet-fascisme van die uitspraak, maar Geert blijft natuurlijk een racist en een harteloze lul die er geen problemen mee heeft om te scoren over de slachtoffers in Oekraïne zodat hij nog weer wat langer uit zijn neus kan vreten in de TK.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met Geert Wilders, maar ook zijn standpunt kun je niet fascistoïde noemen (zoals de eerder aangehaalde twitteraar deed):
[ twitter ]
Hopelijk een boel Britse en Deutsche.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:03 schreef crystal_meth het volgende:
Weten we welke Europese banken en bedrijven in moeilijkheden komen wanneer Rusland van SWIFT afgesloten wordt?
vooral die lege tanks ...quote:
Ik hoop zo dat die Zelensky dit lettterlijk gaat overleven.quote:
Zijn er nog beelden van de 2 of 3 Russische troepen transportvliegtuigen die afgelopen nacht zijn neergehaald?quote:
Het gaat niet om het hebben van olie. Maar om het daar te krijgen waar je het nodig hebt. Hoe dieper ze het land in gaan hoe moeilijker het isquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
vooral die lege tanks ...
en dat van een land die geloof ik de meeste olie in de grond heb zitten van de hele wereld ( ergens in de buurt van Alaska
Rape123123? Meneer Billy lijkt me geen gezellige gozer.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:03 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wachtwoord er ook nog bij?
https://9gag.com/gag/aBndD9A
[ afbeelding ]
Kan ook gewoon propaganda zijn. Alle tweets, foto's, berichten moeten met een korrel zout worden genomenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
en dat van een land die geloof ik de meeste olie in de grond heb zitten van de hele wereld ( ergens in de buurt van Alaska
In theorie wel, de praktijk is helaas anders.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat niet relevant. Als de VS solo betrokken zou raken is dat voor de NAVO helemaal geen reden om mee te doen.
Maar de invasie vindt daar nou eenmaal niet plaatsquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
Nee, lijkt ook niet te kloppen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zijn er nog beelden van de 2 of 3 Russische troepen transportvliegtuigen die afgelopen nacht zijn neergehaald?
Ik heb het antwoord voor je opgezocht (bron):quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:59 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Behalve dat JA21 wel tegen die motie had gestemd van vdPlas om de soevereiniteit te benadrukken. Ik weet niet in welke verwoordingen dat was, maar toch opvallend.
Heb je ook voorbeelden van racisme ?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Klopt, maar Geert blijft natuurlijk een racist en een harteloze lul die er geen problemen mee heeft om te scoren over de slachtoffers in Oekraïne zodat hij nog weer wat langer uit zijn neus kan vreten in de TK.
Zo heel verrassend is dit toch niet?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[ twitter ]
Die krengen rijden zowat 4:1 (Duitse Leopard), en die oude t- 72 (?) zijn vast niet zuiniger.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
We vervallen allemaal in energiearmoede in Europa vanwege een gigantisch slechte samenloop van omstandigheden van Woke Climate propaganda en uitvoering + afschalen kolencentrales + afschalen Kernreactoren + geen vervanging voor die shit behalve dan inkoop van Gas in grote getalen van Rusland.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Want? Hoe vaak is de NAVO betrokken geraakt bij internationale conflicten?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In theorie wel, de praktijk is helaas anders.
Dat is ook wel gebleken de afgelopen jaren.
Heb ook wel het idee dat er vrij veel propaganda vanuit de Oekraïense kant wordt verspreid ja. Ook al die foto's en heldhaftige teksten. Ze doen maar, maar dat is wel iets om rekening mee te houden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kan ook gewoon propaganda zijn. Alle tweets, foto's, berichten moeten met een korrel zout worden genomen
Fascistoïde zeker niet, maar zijn mening omtrent dit conflict is te debiel voor woorden. Dat is niet in je video te zien overigens.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[ twitter ]
Niet slim om naast die brandbommen te lassen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef Janena het volgende:
https://youtube.com/shorts/SIOL5Keyl3Y?feature=share
Wat een heldhaftig volk
Dat ze grote problemen qua logistiek hebben (waaronder dus tekorten aan brandstof) wordt ondertussen ook al bevestigd door de Britten.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kan ook gewoon propaganda zijn. Alle tweets, foto's, berichten moeten met een korrel zout worden genomen
Er wordt BELACHELIJK veel propaganda vanuit twitter door Oekraïnes gezinde accounts verspreidt. En dat wordt hier zonder het te checken klakkeloos geplaatst.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Heb ook wel het idee dat er vrij veel propaganda vanuit de Oekraïense kant wordt verspreid ja. Ook al die foto's en heldhaftige teksten. Ze doen maar, maar dat is wel iets om rekening mee te houden.
Die twitteraars moeten gewoon eens stoppen om iedereen die het niet met hen eens is een fascist te noemen. Da's nota bene een tactiek waar Poetin zich van bedient.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Fascistoïde zeker niet, maar zijn mening omtrent dit conflict is te debiel voor woorden. Dat is niet in je video te zien overigens.
Een beetje zoals Italië tijdens de Tweede Wereldoorlog dus. Eerst kijken wie aan de winnende hand is. Keert het daarna om, dan kunnen we altijd nog switchen van zijde.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het antwoord voor je opgezocht (bron):
Dan de andere vraag, over Oekraïne. Ja, ik heb vorige week gestemd tegen de motie over het steunen van de onvoorwaardelijke soevereiniteit van Oekraïne. Als er had gestaan "de soevereiniteit van Oekraïne" had ik ervoor gestemd. Maar "onvoorwaardelijk" is in de internationale politiek een zeer gevaarlijk woord. Dat betekent namelijk dat je in welk conflict dan ook met Oekraïne onvoorwaardelijk alles moet doen om het te steunen. En dat gaat te ver. Dan ga je Nederland verbinden aan iets waartoe je eigenlijk niet in staat bent en dan ga je belangen en mensen in gevaar brengen, wat je eigenlijk niet moet doen. Ik vind het dus zeer gevaarlijk om het woord "onvoorwaardelijk" te gebruiken in de internationale politiek.
Ik vrees dat ie als martelaar gaat stervenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik hoop zo dat die Zelensky dit lettterlijk gaat overleven.
Zou afschuwelijk zijn als die Russen hem over een week afschieten
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:03 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wachtwoord er ook nog bij?
https://9gag.com/gag/aBndD9A
[ afbeelding ]
Je leest erin wat je wil lezen. JA21 heeft heel duidelijk gezegd voor de soevereiniteit van Oekraïne te zijn. Bekijk ook gerust de twitterfeed van Nanninga om te zien of ze aan de goede kant van de geschiedenis staat. Of niet natuurlijk, als je je mening al klaar hebt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:09 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Een beetje zoals Italië tijdens de Tweede Wereldoorlog dus. Eerst kijken wie aan de winnende hand is. Keert het daarna om, dan kunnen we altijd nog switchen van zijde.
Als er in Europa gewoon 10-20 jaar eerder eens zaak was gemaakt van die 'woke climate propaganda' dan hadden we nu lang niet zo'n groot probleem gehad om sancties tegen deze oorlog uit te voerenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
We vervallen allemaal in energiearmoede in Europa vanwege een gigantisch slechte samenloop van omstandigheden van Woke Climate propaganda en uitvoering + afschalen kolencentrales + afschalen Kernreactoren + geen vervanging voor die shit behalve dan inkoop van Gas in grote getalen van Rusland.
Je kunt altijd nog RussiaToday volgen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Er wordt BELACHELIJK veel propaganda vanuit twitter door Oekraïnes gezinde accounts verspreidt. En dat wordt hier zonder het te checken klakkeloos geplaatst.
Dus russen vechten qua manschappen op halve kracht. Daarnaast gaan ze nog niet all out om burgerdoden te vermijden. Kan dus nog veel erger worden. Hoop dat de Russen en Oekraine snel om tafel gaan en een oplossing onderhandelen.quote:
Ze zoeken hem en gaan hem geheid vinden, maar wat gaan ze dan in godsnaam doen...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:09 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ik vrees dat ie als martelaar gaat sterven
(maar snap wel dat vluchten voor hem geen optie is als je de burgers hoop wil laten houden en mee wil laten doen)
Jij zit veel te veel op de hand van Rusland om deze klacht serieus te nemen, sorry. Er wordt niet BELACHELIJK veel propaganda geplaatst, het is wel zaak om het een beetje in de gaten te houden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Er wordt BELACHELIJK veel propaganda vanuit twitter door Oekraïnes gezinde accounts verspreidt. En dat wordt hier zonder het te checken klakkeloos geplaatst.
Hier kun je ook zien dat de Russen best wat belangrijke gebieden onder controle hebben. Het is zelfs zo dat Kiev moet uitkijken dat ze niet compleet afgesneden gaan worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:08 schreef Gebruikersnaam404 het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige situatie
Nee man, die hebben toch gewoon navigatie. Denk je nou werkelijk dat die naar de verkeersborden gaan kijkenquote:
Dit idd, het blijft oorlogquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bizar eigenlijk dat dat nog kan, er zijn wel eens mensen voor veel minder van YT of Facebook (en waar die verder ook uitzenden) gebonjourd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:11 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog RussiaToday volgen.
Worden de Russische aantallen onderschat of zou Putin niet doorhebben dat hij bij de invasie van Roemenie, Polen, Hongarije, Baltics, Finland etc ook nog troepen nodig heeft?quote:
Dat soort televisie kanalen, net zoals propaganda tweets vanuit Twitter, is meer iets voor jou. Dus nee.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:11 schreef KINGIEE het volgende:
[..]
Je kunt altijd nog RussiaToday volgen.
Het precieze aantal weet ik niet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Want? Hoe vaak is de NAVO betrokken geraakt bij internationale conflicten?
Als het waar is vind ik het juist wonderlijk dat ze met de helft van de beschikbare troepen niet al veel harder zijn doorgestoten. Als het klopt, dan is het een regelrecht fiasco dat ze met die aantallen niet al land Kiev hebben ingenomen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:11 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Dus russen vechten qua manschappen op halve kracht. Daarnaast gaan ze nog niet all out om burgerdoden te vermijden. Kas dus nog veel erger worden. Hoop dat de Russen en Oekraine snel om tafel gaan en een oplossing onderhandelen.
komen ze vanzelf wel achterquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
Niet slim om naast die brandbommen te lassen.
Deze Nanninga?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je leest erin wat je wil lezen. JA21 heeft heel duidelijk gezegd voor de soevereiniteit van Oekraïne te zijn. Bekijk ook gerust de twitterfeed van Nanninga om te zien of ze aan de goede kant van de geschiedenis staat. Of niet natuurlijk, als je je mening al klaar hebt.
Je moet het ook kunnen raffinerenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dan snap jij er dus helemaal geen jota van. Want in niet één van die situaties is de NAVO actief geweest. Niet één.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het precieze aantal weet ik niet.
Zo uit m'n hoofd even een paar.
Afghanistan.
Irak.
Libië.
Joegoslavië.
Hij is heel authentiek. Komt zeer integer over. Hopelijk blijft ie uit handen van de Russen. Zou een groot gemis voor de wereld zijn, als ie het loodje legt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ze zoeken hem en gaan hem geheid vinden, maar wat gaan ze dan in godsnaam doen...![]()
Ik kende de man hiervoor niet maar hij heeft zoiets bijzonders over zich. Ik kan me bijna niet voorstellen dat hij hiervoor gewoon een komiek was.
Misschien worden zij ook wel door Putin betaald om het land te verraden. Ze komen natuurlijk voort uit de FvD.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Trap er niet in, 1 filmpje is het maar maar voor de rest helemaal niet grootschalig te zien. Niet zo naïef zijn dat zrusland het zo simpel laat zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ehmmm...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee man, die hebben toch gewoon navigatie. Denk je nou werkelijk dat die naar de verkeersborden gaan kijken
Jep, die ja. Zoals ik al dacht: mening allang klaar.quote:
Ik heb 'm twee jaar lang genegeerd dus kan 'm nog even hebben, al zit ik pas op minuut 10.quote:
Ik volg al die twitter berichten niet eens. Swift zou ook geregeld zijn want Duitsland is om. Dat werd vermeld door een bron uit de Oekraïne en word gelijk overgenomen. Als iemand mij een Duitse bron kan geven of van een betrouwbaar persbureau dan hou ik mij aanbevolen. Ik kan het zelf niet vinden. Althans geen officieel bericht vanuit Duitsland.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Heb ook wel het idee dat er vrij veel propaganda vanuit de Oekraïense kant wordt verspreid ja. Ook al die foto's en heldhaftige teksten. Ze doen maar, maar dat is wel iets om rekening mee te houden.
zo die heeft niet een steekje los maar mist gewoon een hele kabelboomquote:
Nog een paar minuten en ook jij bent omquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik heb 'm twee jaar lang genegeerd dus kan 'm nog even hebben, al zit ik pas op minuut 10.
Als die verstoord wordt...dan moet je toch wat.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:13 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee man, die hebben toch gewoon navigatie. Denk je nou werkelijk dat die naar de verkeersborden gaan kijken
dat is ook het probleemquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Je moet het ook kunnen raffineren
Sorry hoor maar het gros van die belangrijke gebieden die ze 'onder controle' hebben ziet er zo uit:quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Hier kun je ook zien dat de Russen best wat belangrijke gebieden onder controle hebben. Het is zelfs zo dat Kiev moet uitkijken dat ze niet compleet afgesneden gaan worden.
Maar hij kan onmogelijk uit handen van de Russen blijven. De jacht is uiteindelijk op hem; hij heeft de touwtjes in handen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:14 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Hij is heel authentiek. Komt zeer integer over. Hopelijk blijft ie uit handen van de Russen. Zou een groot gemis voor de wereld zijn, als ie het loodje legt.
Het hele fvd clubje was al vanaf het begin pro Putin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:14 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Misschien worden zij ook wel door Putin betaald om het land te verraden. Ze komen natuurlijk voort uit de FvD.
Ja, maar ze is geen fascist hoor. Joden vergassen, kapot rijden en raampje op en heil hitler roepen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
zo die heeft niet een steekje los maar mits gewoon een hele kabelboom
Schiet niet echt op.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:08 schreef Gebruikersnaam404 het volgende:
[ afbeelding ]
Huidige situatie
Wierd "als je je bek houdt en je niet met politiek bemoeit is het prima vertoeven in Rusland" Dukquote:
80 % van de gele gebieden dat je op de kaart ziet is platteland of amper bewoond.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het gros van die belangrijke gebieden die ze 'onder controle' hebben ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Allemaal wel leuk en aardig dat ze de lokale kippenschuur veroverd hebben maar daar gaan ze de oorlog niet mee winnen.
Dat argument werd in Neurenberg ook gebruikt, daar trapte men niet in.quote:
Ze hebben ruim 24 uur rustig aan gedaan, ze gaat straks de strijd opvoeren.quote:
Naar het EuroSongfestival sturenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:01 schreef Aurelius het volgende:
JA21 is wel oke.
Thierry mogen ze op het vliegtuig naar Rusland zetten.
Je zou zo'n poll ook kunnen maken over een van de andere talloze deskundigen die dagelijks op tv te zien zijn.quote:
Geinig kulverhaal van de 'jurist'.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan de andere vraag, over Oekraïne. Ja, ik heb vorige week gestemd tegen de motie over het steunen van de onvoorwaardelijke soevereiniteit van Oekraïne. Als er had gestaan "de soevereiniteit van Oekraïne" had ik ervoor gestemd. Maar "onvoorwaardelijk" is in de internationale politiek een zeer gevaarlijk woord. Dat betekent namelijk dat je in welk conflict dan ook met Oekraïne onvoorwaardelijk alles moet doen om het te steunen. En dat gaat te ver. Dan ga je Nederland verbinden aan iets waartoe je eigenlijk niet in staat bent en dan ga je belangen en mensen in gevaar brengen, wat je eigenlijk niet moet doen. Ik vind het dus zeer gevaarlijk om het woord "onvoorwaardelijk" te gebruiken in de internationale politiek.
Duitsland had in 1945 ook een aantal dagen nodig + terreurbombardement.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als het waar is vind ik het juist wonderlijk dat ze met de helft van de beschikbare troepen niet al veel harder zijn doorgestoten. Als het klopt, dan is het een regelrecht fiasco dat ze met die aantallen niet al land Kiev hebben ingenomen.
Als we de zg. geitenwollensokkenrockers in de jaren 70 al serieus hadden genomen, dan hadden we al die verdomde olie en al dat gas misschien niet eens meer nodig gehad. En was er misschien niet eens Woke Climate propaganda nodig geweest in 2022.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
We vervallen allemaal in energiearmoede in Europa vanwege een gigantisch slechte samenloop van omstandigheden van Woke Climate propaganda en uitvoering + afschalen kolencentrales + afschalen Kernreactoren + geen vervanging voor die shit behalve dan inkoop van Gas in grote getalen van Rusland.
Ik wil al heel lang een keer graag naar Rusland. Maar dat zal er de komende jaren wel niet inzitten. Niet dat ik het in deze omstandigheden nog zou willen natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:16 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)t-petersburg-omkeren
Het gros van dat bezette gebied ook, en daar ligt ook nog eens geen enkel groot bevolkingscentrum of strategisch belangrijk ietsquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
80 % van de gele gebieden dat je op de kaart ziet is platteland of amper bewoond.
Wel waarquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan snap jij er dus helemaal geen jota van. Want in niet één van die situaties is de NAVO actief geweest. Niet één.
Daar heb je een punt maar ik word specifiek moe van Wierd Duk. Net iets te veel onderbuik steedsquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou zo'n poll ook kunnen maken over een van de andere talloze deskundigen die dagelijks op tv te zien zijn.
Ik ben niet zo'n fan van Wierd Duk, maar vind dat hij de kwestie best oké uiteenzet. Al was m'n favoriete deskundige van de afgelopen tijd Laura Starink:
[ afbeelding ]
En Levchenko doet het ook best aardig.
De helft van de troepen, dan is dit gewoon logisch. Als de Russen echt alles geven lopen ze Oekraïne zo onder de voet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als het waar is vind ik het juist wonderlijk dat ze met de helft van de beschikbare troepen niet al veel harder zijn doorgestoten. Als het klopt, dan is het een regelrecht fiasco dat ze met die aantallen niet al land Kiev hebben ingenomen.
Vliegtuig naar Moskou was er echt bijnaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:16 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)t-petersburg-omkeren
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is meer iets voor de vader van Maxima.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vliegtuig naar Moskou was er echt bijnaIk had toch wellicht mensen gedropt en teruggevlogen
Verbaas me vooral over het feit dat ze blijkbaar genoeg brandstof aan boord hadden voor een retourvluchtquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vliegtuig naar Moskou was er echt bijnaIk had toch wellicht mensen gedropt en teruggevlogen
Wat is jouw definitie van 'actief zijn'?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan snap jij er dus helemaal geen jota van. Want in niet één van die situaties is de NAVO actief geweest. Niet één.
Stoer links gepeupel, de verzorgingsstaat, WAO, AOW, WAJONG, WIA, bijstand en alle linkse hobby's zijn betaald met dat geld.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als we de zg. geitenwollensokkenrockers in de jaren 70 al serieus hadden genomen, dan hadden we al die verdomde olie en al dat gas misschien niet eens meer nodig gehad. En was er misschien niet eens Woke Climate propaganda nodig geweest in 2022.
Maar gas en olie waren en zijn Big Money. Dus werden alternatieven, al dan niet honend, opzij geschoven.
Die zucht naar poen poen poen is het enige waar we op dit moment de wrange vruchten van plukken.
En, als gevolg daarvan, van zo lang mogelijk uitstellen van belangrijke beslissingen.
Je hebt geen idee van wat de NAVO is. In al die situaties die je schetst waren een paar landen actief die ook lid zijn van de NAVO, maar dat is echt iets anders. De NAVO is een verdedigingsalliantie en valt niet aan.quote:
Hebben de Russen al volledige controle over het luchtruim?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ze hebben ruim 24 uur rustig aan gedaan, ze gaat straks de strijd opvoeren.
Ja, laten we iemand die de afgelopen 10 jaar een beroep heeft gemaakt van het goedpraten van Russische misstanden eens vragen om deze situatie te duidenquote:
Hitler wilde ook een snelle beslissing forceren om zich te concentreren op Frankrijk, het hoofddoel van dat offensiefquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:19 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Duitsland had in 1945 ook een aantal dagen nodig + terreurbombardement.
Zo makkelijk is het allemaal niet
https://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_aanval_op_Nederland_in_1940
Klopt en klopt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je hebt geen idee van wat de NAVO is. In al die situaties die je schetst waren een paar landen actief die ook lid zijn van de NAVO, maar dat is echt iets anders. De NAVO is een verdedigingsalliantie en valt niet aan.
Als collectief heeft de NAVO nog nooit een missie uitgevoerd, voor zover ik me kan herinneren.
Vluchten naar Moskou gaan vaak heen en 1-2 uur later weer terug zonder dat er tussendoor nog getankt moet worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Verbaas me vooral over het feit dat ze blijkbaar genoeg brandstof aan boord hadden voor een retourvlucht
Dit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, laten we iemand die de afgelopen 10 jaar een beroep heeft gemaakt van het goedpraten van Russische misstanden eens vragen om deze situatie te duiden
Wierd Duk
Ahh oké, dat wist ik nietquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Vluchten naar Moskou gaan vaak heen en 1-2 uur later weer terug zonder dat er tussendoor nog getankt moet worden.
Walgelijke extreemrechtse ophitserquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:18 schreef Tengano het volgende:
Ik snap niet wat mensen tegen Weird Duck hebben
Prettige, bedachtzame en rustige man.
Ojaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef Bredemug het volgende:
Het zou mij niets verbazen dat 99% van alle Pro-Oekraïense nieuws fake nieuws is. Een van hun grootste hoop op dit moment is het creëren van propaganda om het moraal van hun eigen volk niet kwijt te raken.
Ik w8 wel op de feiten die we 10 jaar laten kunnen bestuderen en kijken wie er echt fout zit in dit verhaal. Maar gekeken naar de oorlogen van de afgelopen 20/30 jaar i.v.m met Irak, Syrie, Afghanistan etc. zou het mij niet verbazen als Rusland volledig in zijn recht staat.
Ze zijn naar Kopenhagen gevlogen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Verbaas me vooral over het feit dat ze blijkbaar genoeg brandstof aan boord hadden voor een retourvlucht
Dat er missies onder NAVO vlag worden uitgevoerd. Candymannetje claimt dat de NAVO actief was in o.a. Syrië, Afghanistan, Irak en al die andere VS-coalitie missies. Dat is echt totale flauwekul.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van 'actief zijn'?
Was het niet zo dat Irak om luchtsteun van de NAVO verzocht heeft tijdens de oorlog tegen het kalifaat?quote:
Sterker nog, het is een bijzonder intelligente en doortastende vrouw. Als ik in Amsterdam had gewoond, had ik op d'r gestemd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:15 schreef RAVW het volgende:
[..]
zo die heeft niet een steekje los maar mist gewoon een hele kabelboom
quote:India’s prime minister Narendra Modi said on Saturday he would help peace efforts over the Ukraine invasion, Reuters reports, on a phone call with Ukraine’s president Volodymyr Zelenskiy.
Modi said India was willing “to contribute in any way towards peace efforts” while Zelenskiy briefed him about the conflict, a government statement said.
It comes after India – alongside China and the United Arab Emirates – abstained from voting on a UN Security Council resolution to deplore Russia’s invasion. Russia vetoed the resolution.
Modi also express his “deep anguish about the loss of life and property due to the ongoing conflict”. He also raised the issue of the safety of Indian citizens asked for help to evacuate students.
In de zakken verdwenen van Shell en andere megabedrijven.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Stoer links gepeupel, de verzorgingsstaat, WAO, AOW, WAJONG, WIA, bijstand en alle linkse hobby's zijn betaald met dat geld.
Wat lul je nou stom. De tweets die hier over het algemeen geplaatst worden door accounts zoals Nexta laten keer op keer blijken kul te verkondigen en dat wordt dan als warme broodjes voor waar aangenomen. Tevens zal het mij weinig boeien wie er in deze oorlog wint. Maar dat geneuzel en eenzijdige berichtgeving wat hier veel voorbij komt doet dit topic weinig goeds.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:12 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Jij zit veel te veel op de hand van Rusland om deze klacht serieus te nemen, sorry. Er wordt niet BELACHELIJK veel propaganda geplaatst, het is wel zaak om het een beetje in de gaten te houden.
Turkije heeft artikel 5 ingeroepen in het Syrië conflict, maar dat is niet gehonoreerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Was het niet zo dat Irak om luchtsteun van de NAVO verzocht heeft tijdens de oorlog tegen het kalifaat?
Ja, anders had het wat langer geduurd. Ik begrijp dat Zelensky de moraal hoog wil houden, maar ik vrees dat mensen die denken dat Oekraine niet gaat verliezen niet gelijk hebben.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Hitler wilde ook een snelle beslissing forceren om zich te concentreren op Frankrijk, het hoofddoel van dat offensief
Een soeverein land dat zijn eigen beslissingen mag maken binnenvallen omdat het niet doet wat jij zegt is volledig in je recht staan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef Bredemug het volgende:
Het zou mij niets verbazen dat 99% van alle Pro-Oekraïense nieuws fake nieuws is. Een van hun grootste hoop op dit moment is het creëren van propaganda om het moraal van hun eigen volk niet kwijt te raken.
Ik w8 wel op de feiten die we 10 jaar laten kunnen bestuderen en kijken wie er echt fout zit in dit verhaal. Maar gekeken naar de oorlogen van de afgelopen 20/30 jaar i.v.m met Irak, Syrie, Afghanistan etc. zou het mij niet verbazen als Rusland volledig in zijn recht staat.
Je kunt het gewoon doen, en als er dan commentaar op komt, schrijf je een jaar lang dagelijks een column over 'hoe je dat niet eens meer mag zeggen'.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:16 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Heeft Wierd al een manier gevonden om 'de moslims' de schuld te geven van dit alles?
Zie hier, een lijst met operaties onder de NAVO-vlag: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NATO_operationsquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat er missies onder NAVO vlag worden uitgevoerd. Candymannetje claimt dat de NAVO actief was in o.a. Syrië, Afghanistan, Irak en al die andere VS-coalitie missies. Dat is echt totale flauwekul.
quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef Bredemug het volgende:
Dat is het geenszins. Dan zou Nanninga Zelensky geen "ontzettende baas" noemen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:18 schreef EinarBoe het volgende:
Het is duidelijk een gevalletje: Te laf en bang om de stemmen van de Poetinfanboys uit de achterban te verliezen.
Dat weet ik maar Irak heeft toen om luchtsteun gevraagd en gekregen, de vraag is dan natuurlijk of dat van de NAVO was.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Turkije heeft artikel 5 ingeroepen in het Syrië conflict, maar dat is niet gehonoreerd.
Die kunnen ze toch binnen 3 uur brengen met een vliegtuig? Of zijn ze onderweg met een bakfiets?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:25 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Volgens Rutte zijn de stingers al onderweg
Want bij Irak en Afghanistan stonden de aanvallers ook in hun recht? Hoe een burgeroorlog in Syrië hier iets mee te maken heeft, ben ik ook benieuwd naar.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef Bredemug het volgende:
Denk tot aan Polen met het vliegtuig en dan met vrachtwagens. Lijkt me niet dat ze nu op Oekraïne gaan vliegen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Die kunnen ze toch binnen 3 uur brengen met een vliegtuig? Of zijn ze onderweg met een bakfiets?
En dat het de schuld was van het Westen door het Verdrag van Versailles en dat Duitsland nu niet anders kon omdat ze Lebensraum nodig hebben. Je ziet het Baudet zo Twitteren als ze toen Twitter hadden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan had Tjerry zitten vertellen dat ome Dolf zo'n mooie vent was en dat we ons er niet mee moesten bemoeien omdat de wereld zo niet in elkaar zit.
Ik denk dat puur vanwege de veiligheid niet bekend wordt gemaakt via welk transportmiddel/route deze dingen worden vervoerd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Die kunnen ze toch binnen 3 uur brengen met een vliegtuig? Of zijn ze onderweg met een bakfiets?
Ik vraag mij af wat het belang van India is om zich niet concreet uit te spreken tegen Rusland.quote:
Zijn wel gave dingen...quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:25 schreef westwoodblvd het volgende:
[ twitter ]
Volgens Rutte zijn de stingers al onderweg
Geen probleem, men zag dit al aankomen:quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:27 schreef crystal_meth het volgende:
UK households face biggest fall in living standards since 1950s, say experts
Russian invasion of Ukraine could further hike global energy prices and cut real incomes by 3.1%, economists fear
quote:Bank of England tells ministers to intervene on digital currency 'programming'
Digital cash could be programmed to ensure it is only spent on essentials, or goods which an employer or Government deems to be sensible
https://www.telegraph.co.(...)urrency-programming/
https://www.bankofengland.co.uk/research/digital-currencies
De nieuwste S-400 raketten hebben een bereik van 400 km.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Die gaan hier zeker nog op reageren denk ik.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
We leveren inmiddels flink wat wapens aan Oekraïne als EU.. dat is toch gewoon oorlog in de ogen van Rusland?
Daarvoor gaat hij natuurlijk de inwoners van de veroverde gebieden gebruiken. Net zoals Genghis Khan dat deed.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:13 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Worden de Russische aantallen onderschat of zou Putin niet doorhebben dat hij bij de invasie van Roemenie, Polen, Hongarije, Baltics, Finland etc ook nog troepen nodig heeft?
Wat bedoelen ze dan met deze missies?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je hebt geen idee van wat de NAVO is. In al die situaties die je schetst waren een paar landen actief die ook lid zijn van de NAVO, maar dat is echt iets anders. De NAVO is een verdedigingsalliantie en valt niet aan.
Als collectief heeft de NAVO nog nooit een missie uitgevoerd, voor zover ik me kan herinneren.
India is fel tegen de westerse hegemonie in de wereld, dat is allang bekend.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat het belang van India is om zich niet concreet uit te spreken tegen Rusland.
Maar dan kunnen ze er alsnog toch binnen 12 uur zijn?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Denk tot aan Polen met het vliegtuig en dan met vrachtwagens. Lijkt me niet dat ze nu op Oekraïne gaan vliegen.
Landen leveren, niet de NAVO en EU.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
We leveren inmiddels flink wat wapens aan Oekraïne als EU.. dat is toch gewoon oorlog in de ogen van Rusland?
Dus USA is in oorlog met iedereen? Die leveren aan hele wereld via Lockheed, Dimension, Boeing.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik zit ook te wachten op het moment dat Putin dit oppakt als oorlogsverklaringquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
Nee natuurlijk nietquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Rusland levert 60 a 70% van hun wapens.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat het belang van India is om zich niet concreet uit te spreken tegen Rusland.
Inderdaad, heel goed om te zien.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind het mooi dat Polen zo'n leidersrol vertolkt, zowel wat betreft opvang vluchtelingen als richting de EU.
En daar is dus geen één aanvalsmissie bij die is veroorzaakt doordat één van de leden de rest meetrok in een oorlog.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:26 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zie hier, een lijst met operaties onder de NAVO-vlag: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NATO_operations
Van een land waar groepsverkrachting de officieuze nationale sport is verwacht ik niet veel.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hopelijk niet met DPD, die raken altijd mijn pakketjes kwijt in Duitsland.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee natuurlijk nietdie gaan gewoon via een track en trace zodat de levering goed gevolgd kan worden.
Dat blijft ook volkomen maf. We mogen en willen geen strijdmachten naar Oekraïne sturen, maar we sturen wel materieel. En intussen blijven we gas kopen van de Russen en hun oorlogskas spekken.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
Maar Nanninga zit niet in de TK namens JA21, en Nanninga deed die uitspraak later pas, nadat Zelenski toch wat harten wist te veroveren. Het is overduidelijk dat JA21 eerst de kat uit de boom wilde kijken en niet de cojones had om stelling te nemen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is het geenszins. Dan zou Nanninga Zelensky geen "ontzettende baas" noemen.
Nee, China leverde ook wapens aan Vietnam, maar de VS zag het niet als een oorlog tegen China.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
Irak niet. Turkije heeft toen patriots gekregen van de NAVO, uit Nederland.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:27 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat weet ik maar Irak heeft toen om luchtsteun gevraagd en gekregen, de vraag is dan natuurlijk of dat van de NAVO was.
We schieten ze zelf niet af, dat mogen de mensen uit Oekraïne doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
maar die hebben ook een teringhekel aan alles wat maar van rusland af komtquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, heel goed om te zien.
En terecht, gezien 1939-1990.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:31 schreef RAVW het volgende:
[..]
maar die hebben ook een teringhekel aan alles wat maar van rusland af komt
Echt wel: NAVO Missies.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
because we see them as rural villagesquote:
Is het blind en doof ofzoquote:
Aanvalsmissies. Daar had jij het over. Missies waarbij één van de lidstaten de rest mee de oorlog in trok. Dat beweerde jij, en je levert nu zelf overduidelijk bewijs dat dat niet klopt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:29 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze dan met deze missies?
https://www.defensie.nl/onderwerpen/navo-70-jaar/navo-missies
Jammer dat Frankrijk en Duitsland dit (wederom) niet doen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Vind het mooi dat Polen zo'n leidersrol vertolkt, zowel wat betreft opvang vluchtelingen als richting de EU.
NATO Mission Iraq (NMI) is a non-combat mission that aims to strengthen Iraqi security institutions and forces so that they are able to prevent the return of ISIS, fight terrorism and stabilise their country. It was at the NATO Summit in Brussels in July 2018, following a request from the government of Iraq, that Allied Leaders launched this advisory and capacity-building mission in Iraq, which was established in October 2018.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:27 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat weet ik maar Irak heeft toen om luchtsteun gevraagd en gekregen, de vraag is dan natuurlijk of dat van de NAVO was.
Nee hoor. Zijn gewoon spullen om de tuin te versierenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
Wat een laffe kuthonden zijn die Russen toch. Hitler gaf tenminste toe dat hij Europese steden aanviel.quote:
Gaat om het moment van levering..quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Dus USA is in oorlog met iedereen? Die leveren aan hele wereld via Lockheed, Dimension, Boeing.
En voor de plaatselijke schietverenigingquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:32 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Nee hoor. Zijn gewoon spullen om de tuin te versieren
Hij weet in iedergeval meer van Rusland af dan ons allemaal. En begin jaren 2000 was Poetin een alternatief voor Rusland na Jeltsin. Dat het nu anders blijkt te zijn is een feit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, laten we iemand die de afgelopen 10 jaar een beroep heeft gemaakt van het goedpraten van Russische misstanden eens vragen om deze situatie te duiden
Wierd Duk
Die krijgen ook een lading wapens van Cuba, Venezuela en Belarus.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die gaan hier zeker nog op reageren denk ik.
Ja, ik vergat in deze post 'aanvals'- missies. De context was iemand die beweerde dat de NAVO betrokken was in aanvalsmissies omdat één van de lidstaten ze daarin meegetrokken had.quote:
Waarom praat ie dan altijd poep als het om Rusland gaat?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:33 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hij weet in iedergeval meer van Rusland af dan ons allemaal.
Dit is hoe de Koude Oorlog -die we hebben hervat met expansie richting het Oosten- altijd heeft gewerkt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:28 schreef dudewhereismycar het volgende:
Turkije heeft helemaal niks gekregen. Wij hebben daar de BMDT gedraaid.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Irak niet. Turkije heeft toen patriots gekregen van de NAVO, uit Nederland.
Ik hoorde gisteren ook een FvDer beweren dat de EU en Navo allemaal landen en grondgebied van Rusland hebben afgepakt. Say what?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, ik vergat in deze post 'aanvals'- missies. De context was iemand die beweerde dat de NAVO betrokken was in aanvalsmissies omdat één van de lidstaten ze daarin meegetrokken had.
Hoe hebben wij die expansie hervat dan?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit is hoe de Koude Oorlog -die we hebben hervat met expansie richting het Oosten- altijd heeft gewerkt.
Geweldig kanaal iddquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:23 schreef Complotwappie het volgende:
https://www.youtube.com/c/CaspianReport/videos
Dit is trouwens een heel degelijk kanaal met hapklare video's voor een beetje verdieping in geopolitiek.
De war on terror was gewoon een artikel 5 missie. Turkije was een artikel 4 missie.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Aanvalsmissies. Daar had jij het over. Missies waarbij één van de lidstaten de rest mee de oorlog in trok. Dat beweerde jij, en je levert nu zelf overduidelijk bewijs dat dat niet klopt.
Echt slim ben je niet hè?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |