Ik wil al heel lang een keer graag naar Rusland. Maar dat zal er de komende jaren wel niet inzitten. Niet dat ik het in deze omstandigheden nog zou willen natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:16 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)t-petersburg-omkeren
Het gros van dat bezette gebied ook, en daar ligt ook nog eens geen enkel groot bevolkingscentrum of strategisch belangrijk ietsquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
80 % van de gele gebieden dat je op de kaart ziet is platteland of amper bewoond.
Wel waarquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan snap jij er dus helemaal geen jota van. Want in niet één van die situaties is de NAVO actief geweest. Niet één.
Daar heb je een punt maar ik word specifiek moe van Wierd Duk. Net iets te veel onderbuik steedsquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou zo'n poll ook kunnen maken over een van de andere talloze deskundigen die dagelijks op tv te zien zijn.
Ik ben niet zo'n fan van Wierd Duk, maar vind dat hij de kwestie best oké uiteenzet. Al was m'n favoriete deskundige van de afgelopen tijd Laura Starink:
[ afbeelding ]
En Levchenko doet het ook best aardig.
De helft van de troepen, dan is dit gewoon logisch. Als de Russen echt alles geven lopen ze Oekraïne zo onder de voet.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als het waar is vind ik het juist wonderlijk dat ze met de helft van de beschikbare troepen niet al veel harder zijn doorgestoten. Als het klopt, dan is het een regelrecht fiasco dat ze met die aantallen niet al land Kiev hebben ingenomen.
Vliegtuig naar Moskou was er echt bijnaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:16 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)t-petersburg-omkeren
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb het antwoord voor je opgezocht (bron):
Dan de andere vraag, over Oekraïne. Ja, ik heb vorige week gestemd tegen de motie over het steunen van de onvoorwaardelijke soevereiniteit van Oekraïne. Als er had gestaan "de soevereiniteit van Oekraïne" had ik ervoor gestemd. Maar "onvoorwaardelijk" is in de internationale politiek een zeer gevaarlijk woord. Dat betekent namelijk dat je in welk conflict dan ook met Oekraïne onvoorwaardelijk alles moet doen om het te steunen. En dat gaat te ver. Dan ga je Nederland verbinden aan iets waartoe je eigenlijk niet in staat bent en dan ga je belangen en mensen in gevaar brengen, wat je eigenlijk niet moet doen. Ik vind het dus zeer gevaarlijk om het woord "onvoorwaardelijk" te gebruiken in de internationale politiek.
Dat is meer iets voor de vader van Maxima.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vliegtuig naar Moskou was er echt bijnaIk had toch wellicht mensen gedropt en teruggevlogen
Verbaas me vooral over het feit dat ze blijkbaar genoeg brandstof aan boord hadden voor een retourvluchtquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vliegtuig naar Moskou was er echt bijnaIk had toch wellicht mensen gedropt en teruggevlogen
Wat is jouw definitie van 'actief zijn'?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan snap jij er dus helemaal geen jota van. Want in niet één van die situaties is de NAVO actief geweest. Niet één.
Stoer links gepeupel, de verzorgingsstaat, WAO, AOW, WAJONG, WIA, bijstand en alle linkse hobby's zijn betaald met dat geld.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als we de zg. geitenwollensokkenrockers in de jaren 70 al serieus hadden genomen, dan hadden we al die verdomde olie en al dat gas misschien niet eens meer nodig gehad. En was er misschien niet eens Woke Climate propaganda nodig geweest in 2022.
Maar gas en olie waren en zijn Big Money. Dus werden alternatieven, al dan niet honend, opzij geschoven.
Die zucht naar poen poen poen is het enige waar we op dit moment de wrange vruchten van plukken.
En, als gevolg daarvan, van zo lang mogelijk uitstellen van belangrijke beslissingen.
Je hebt geen idee van wat de NAVO is. In al die situaties die je schetst waren een paar landen actief die ook lid zijn van de NAVO, maar dat is echt iets anders. De NAVO is een verdedigingsalliantie en valt niet aan.quote:
Hebben de Russen al volledige controle over het luchtruim?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ze hebben ruim 24 uur rustig aan gedaan, ze gaat straks de strijd opvoeren.
Ja, laten we iemand die de afgelopen 10 jaar een beroep heeft gemaakt van het goedpraten van Russische misstanden eens vragen om deze situatie te duidenquote:
Hitler wilde ook een snelle beslissing forceren om zich te concentreren op Frankrijk, het hoofddoel van dat offensiefquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:19 schreef DeOlifantvis het volgende:
[..]
Duitsland had in 1945 ook een aantal dagen nodig + terreurbombardement.
Zo makkelijk is het allemaal niet
https://nl.wikipedia.org/wiki/Duitse_aanval_op_Nederland_in_1940
Klopt en klopt.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je hebt geen idee van wat de NAVO is. In al die situaties die je schetst waren een paar landen actief die ook lid zijn van de NAVO, maar dat is echt iets anders. De NAVO is een verdedigingsalliantie en valt niet aan.
Als collectief heeft de NAVO nog nooit een missie uitgevoerd, voor zover ik me kan herinneren.
Vluchten naar Moskou gaan vaak heen en 1-2 uur later weer terug zonder dat er tussendoor nog getankt moet worden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Verbaas me vooral over het feit dat ze blijkbaar genoeg brandstof aan boord hadden voor een retourvlucht
Dit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, laten we iemand die de afgelopen 10 jaar een beroep heeft gemaakt van het goedpraten van Russische misstanden eens vragen om deze situatie te duiden
Wierd Duk
Ahh oké, dat wist ik nietquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Vluchten naar Moskou gaan vaak heen en 1-2 uur later weer terug zonder dat er tussendoor nog getankt moet worden.
Walgelijke extreemrechtse ophitserquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:18 schreef Tengano het volgende:
Ik snap niet wat mensen tegen Weird Duck hebben
Prettige, bedachtzame en rustige man.
Ojaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:21 schreef Bredemug het volgende:
Het zou mij niets verbazen dat 99% van alle Pro-Oekraïense nieuws fake nieuws is. Een van hun grootste hoop op dit moment is het creëren van propaganda om het moraal van hun eigen volk niet kwijt te raken.
Ik w8 wel op de feiten die we 10 jaar laten kunnen bestuderen en kijken wie er echt fout zit in dit verhaal. Maar gekeken naar de oorlogen van de afgelopen 20/30 jaar i.v.m met Irak, Syrie, Afghanistan etc. zou het mij niet verbazen als Rusland volledig in zijn recht staat.
Ze zijn naar Kopenhagen gevlogen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Verbaas me vooral over het feit dat ze blijkbaar genoeg brandstof aan boord hadden voor een retourvlucht
Dat er missies onder NAVO vlag worden uitgevoerd. Candymannetje claimt dat de NAVO actief was in o.a. Syrië, Afghanistan, Irak en al die andere VS-coalitie missies. Dat is echt totale flauwekul.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 17:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van 'actief zijn'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |