Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Maar Rusland is geen Noord-Korea dat totaal van de buitenwereld is afgesloten h, dat soort informatie sijpelt er vroeg of laat wel een keer binnen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Klopt, dat gebeurde ook in de 1e Chechnya oorlog van 1994, daarom stuurt ie nu ook mobiele crematoriums mee zodat er minder bodybags in Rusland arriveren.
Ik spreek nu vooral vanuit hoop, maar het lijkt nogal mee te vallen met de zwakte van het Oekranse leger en verzet. Ik begin verdorie te vermoeden dat Poetin echt had verwacht dat zijn manschappen met bosjes bloemen en juichende mensen zouden zijn binnengehaald door het 'broedervolk', dat zo blij is verlost te worden van een regering vol nazistische drugsverslaafden.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Leuk.. als je militair superieur bent, niet als je Ukrane heet en je hele land aan gort geschoten wordt, en niet als een psychopaat met zijn hand bij de rode knop zit.
Ik ben het met je eens hoor, niet zwichten dit en dat, maar dan moet je wl wat in te brengen hebben militair gezien.
En dat dreigement was waarschijnlijk al niet gemaakt als Ukraine militair gezien veel gevaarlijker was geweest.
Mobiele crematoriums? Daar las ik eerder deze reeks al wat over. Zijn er foto's van zo'n mobiel crematorium?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:34 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Klopt, dat gebeurde ook in de 1e Chechnya oorlog van 1994, daarom stuurt ie nu ook mobiele crematoriums mee zodat er minder bodybags in Rusland arriveren.
Oh ze hebben een andere mening , dan moeten het wel fascisten zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:37 schreef Rambolin het volgende:
#Baudetlandverrader is trending op Twitter + "traitors" in de Tweede Kamer
[ twitter ]
[ twitter ]
Zie dit plaatje (bron):quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet op de hoogte van de capaciteiten van het Oekranse leger. En welk wapenarsenaal ze zelf hebben, zonder lid te zijn van welke alliantie dan ook.
Maar het Oekranse leger bestaat vermoedelijk niet uit kleuters.
En het lijkt er zowaar op dat ze beter kunnen richten dan de Russen.
(Hoewel de brei aan (des)informatie op social media te wantrouwen blijft.)
Kvind eigenlijk dat we met heel west Europa wel gewoon militair hadden mogen interveniren, dat had ook op voorhand ook gewoon duidelijk mogen zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:37 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik spreek nu vooral vanuit hoop, maar het lijkt nogal mee te vallen met de zwakte van het Oekranse leger en verzet. Ik begin verdorie te vermoeden dat Poetin echt had verwacht dat zijn manschappen met bosjes bloemen en juichende mensen zouden zijn binnengehaald door het 'broedervolk', dat zo blij is verlost te worden van een regering vol nazistische drugsverslaafden.
Motivatie is de keyfactor, daarom won Isral ook altijd.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:37 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik spreek nu vooral vanuit hoop, maar het lijkt nogal mee te vallen met de zwakte van het Oekranse leger en verzet. Ik begin verdorie te vermoeden dat Poetin echt had verwacht dat zijn manschappen met bosjes bloemen en juichende mensen zouden zijn binnengehaald door het 'broedervolk', dat zo blij is verlost te worden van een regering vol nazistische drugsverslaafden.
maar het getuigt wel van slechte voorbereidingen of organisatie,zeker als je al weken aan het preppen bentquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:34 schreef Frozen-assassin het volgende: [..] Rusland heeft duizenden wagens materieel. Niet blindstaren op zulke voorbeeldjes. Dit is klein bier voor ze.
Mwah als je een fascistische dictator steunt die uit is op de vernietiging van de NAVO dan ben je in mijn ogen inderdaad een landverrader. De NSBers van 2022.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Oh ze hebben een andere mening , dan moeten het wel fascisten zijn.
Of het zijn fascisten, en hebben daarom een licht afwijkende mening?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik snap dit bericht niet. Dus Duitsland blokkeerde dat 400 NLse rpgs naar Ukraine werden verstuurd? NL maakt voor zover ik weet niet eens rpgsquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:37 schreef Em31 het volgende:
[twitter]https://twitter.com/herszenhorn/status/1497594179526008840[/twitter]
Goede tactiek! Dit is toch dat konvooi met witte busjes die we eerder vanmorgen voorbij zagen komen?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Schijnt dus dat de tactiek is om Russische tanks diep Ukraine in te laten trekken en daarna de kwetsbare bevoorradings trucks die er achteraan hobbelen aan te vallen.
Daarna zijn de tanks die voorop reden kwetsbaar. Brandstof, granaten, voedsel raken op.
[ twitter ]
Beetje een rare reactie inderdaad. Objectief bekeken heeft het nu gewoon weinig zin een heel onderzoek in te stellen naar de bezittingen van Poetin in Nederland. Dat zal A) vrij weinig zijn en B) daar help je Oekrane echt niet mee hoor. Dan kun je nog beter een extra lading gevechtsmaterialen sturen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb er een foto van gezien, maar of die op locatie in Oekraine was durf ik je niet te zeggen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mobiele crematoriums? Daar las ik eerder deze reeks al wat over. Zijn er foto's van zo'n mobiel crematorium?
Nou, Isral had altijd een veel sterker leger dan al hun vijanden en werd bovendien ook nog 100% gesteund door Amerika.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Motivatie is de keyfactor, daarom won Isral ook altijd.
Of het zijn fascisten, en hebben daarom een lichte afwijking ....... jaquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Of het zijn fascisten, en hebben daarom een licht afwijkende mening?
Vanuit haven Rotterdam naar Oekrane bedoelen ze denk ikquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik snap dit bericht niet. Dus Duitsland blokkeerde dat 400 NLse rpgs naar Ukraine werden verstuurd? NL maakt voor zover ik weet niet eens rpgs
Ik zie Nanninga e.d. al een paar dagen intensief Oekrane aanmoedigen anders.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:37 schreef Rambolin het volgende:
#Baudetlandverrader is trending op Twitter + "traitors" in de Tweede Kamer
[ twitter ]
Als je ziet wat die man de laatste uitgekraamd heeft allemaal over huidskleur, vaccins, vrouwen, zaken als abortus en nu deze zaak vind ik het zeer zorgwekkend dat ze nog een paar zetels hebben in de peilingen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mwah als je een fascistische dictator steunt die uit is op de vernietiging van de NAVO dan ben je in mijn ogen inderdaad een landverrader. De NSBers van 2022.
Bij een plaatje van zo'n stemming zou ik graag willen horen waarom bijvoorbeeld PVV en JA21 tegen hebben gestemd.quote:
en we zouden 200 stingers sturen. Niet 400 rpg'squote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:42 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik snap dit bericht niet. Dus Duitsland blokkeerde dat 400 NLse rpgs naar Ukraine werden verstuurd? NL maakt voor zover ik weet niet eens rpgs
Gebiedsaanduiding. Dat was het voorheen, een gebied en geen land.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar komt het voornaamwoord van Oekrane eigenlijk vandaan. We doen het in Nederland 'de oekraine' in het Engels doen ze het 'the ukraine'...
Dan had Tjerry zitten vertellen dat ome Dolf zo'n mooie vent was en dat we ons er niet mee moesten bemoeien omdat de wereld zo niet in elkaar zit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mwah als je een fascistische dictator steunt die uit is op de vernietiging van de NAVO dan ben je in mijn ogen inderdaad een landverrader. De NSBers van 2022.
Als het 1939 was geweest had Baudet ongetwijfeld de Duitse inval in Polen gesteund omdat Polen traditioneel tot het Duitse Rijk behoorde.
Alleen 40+ers zeggen datquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Waar komt het voornaamwoord van Oekrane eigenlijk vandaan. We doen het in Nederland 'de oekraine' in het Engels doen ze het 'the ukraine'...
Omdat het oorspronkelijk een Europese regio was in plaats van een staatsnaam, geloof ik.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Inderdaad, vandaar dat ik me afvraag wat er achter de tegenstem van JA21 zit.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zie Nanninga e.d. al een paar dagen intensief Oekrane aanmoedigen anders.
Ik zeg dat ook, dat klinkt gewoon alsof ik een wijs man benquote:
Het betekent 'grensland'. Dus 'het grensland'.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Oekrane is inderdaad de naam van het land.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:45 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Gebiedsaanduiding. Dat was het voorheen, een gebied en geen land.
Op TV worden ook constant spots getoond hoe je molotov-cocktails maakt en waar je precies moet gooien op een tank om die uit te schakelenquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Schijnt dus dat de tactiek is om Russische tanks diep Ukraine in te laten trekken en daarna de kwetsbare bevoorradings trucks die er achteraan hobbelen aan te vallen.
Daarna zijn de tanks die voorop reden kwetsbaar. Brandstof, granaten, voedsel raken op.
[ twitter ]
Wij zeggen toch ook niet de Groningen, of de Friesland, maar inderdaad wel de Drentse heide en de biesbos. Bedankt voor de uitlegquote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:45 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Gebiedsaanduiding. Dat was het voorheen, een gebied en geen land.
Ach knul toch doen ze lelijk tegen je vriendjes?quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Beetje een rare reactie inderdaad. Objectief bekeken heeft het nu gewoon weinig zin een heel onderzoek in te stellen naar de bezittingen van Poetin in Nederland. Dat zal A) vrij weinig zijn en B) daar help je Oekrane echt niet mee hoor. Dan kun je nog beter een extra lading gevechtsmaterialen sturen.
En om nog ouder te lijken: Sporthuis Centrum.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik zeg dat ook, dat klinkt gewoon alsof ik een wijs man ben
Ah wist ik niet!quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het betekent 'grensland'. Dus 'het grensland'.
Zinloos nu zo'n onderzoek in te stellen.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaar dat ik me afvraag wat er achter de tegenstem van JA21 zit.
De vrjiheidminnende Eva Vlaardingerbroek is overigens opvallend stil op Twitter.
Hij verkijkt zich op Putin, maar hij is nagenoeg de enige geweest die voor de Nederlandse soevereiniteit en het overleven van haar etniciteit heeft gepleit. Hij ziet in deze strijd de Sovjets onterecht als (ideologisch) bondgenoot.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 16:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Baudet is een smerig fascistisch varken, altijd al geweest, nu wordt dat eindelijk 100% duidelijk. Baudet, de mussert van de 21e eeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |