abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203373425
quote:
Voormalig Hofstadgroep-lid Soumaya Sahla legt haar werkzaamheden bij de VVD neer
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated 11 min geleden
12 min geleden
in BINNENLAND

DEN HAAG - Voormalig Hofstadgroep-lid Soumaya Sahla legt haar werkzaamheden bij de VVD neer, nadat ze onder vuur kwam te liggen door haar verleden bij de Hofstadgroep.

Portret van Frits Bolkestein en Soumaya Sahla.
Portret van Frits Bolkestein en Soumaya Sahla.Ⓒ JOHN VAN HAMOND
„De commotie die is ontstaan zit mijn positieve bijdrage op dit moment in de weg. Daarom leg ik het tafelvoorzitterschap bij het thematisch netwerk J&V neer. Ik blijf gemotiveerd om te zoeken waar ik een bijdrage kan leveren aan een vrije en veilige samenleving. Ook blijf ik lid van de VVD.”

Ze betreurt dat er ophef is ontstaan. „Ik wil aangesproken kunnen worden op een periode van 16 jaar geleden waar ik niet trots op ben. Het zijn zwarte bladzijden in mijn leven. Ik betreur de keuzes die ik toen heb gemaakt ten diepste en iedereen in mijn omgeving weet dat van me. Die bladzijden heb ik lang geleden omgeslagen. Ik constateer nu dat het goed is deze spijt ook publiekelijk uit te spreken.”

VVD-voorzitter Onno Hoes is blij. „Haar verklaring neemt het ongemak dat wij voelden weg. Dat ongemak zat hem in de combinatie van haar cordinerende rol in het thematisch netwerk en het geen publiekelijk spijt hebben betuigd voor haar daden in het verleden. Het heeft veel te lang geduurd voordat de partij zich over de kwestie heeft gebogen. Dat nemen wij onszelf kwalijk. Vanzelfsprekend kan Soumaya lid blijven van de VVD.”
https://www.telegraaf.nl/(...)eden-bij-de-vvd-neer

Ze 'betreurt' dat ze 16 jaar geleden de keuzes heeft gemaakt die ze heeft gemaakt. Wederom geen spijt van deze terrorist.

Is dit de eerste veroordeelde terrorist die naast het lidmaatschap van een terreurorganisatie ook die van de grootste politieke partij van het land heeft gekregen?
pi_203373450
:')

De definitie van betreuren is letterlijk spijt hebben.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_203373466
Zie je liever dat ze tot in de lengte der dagen in een bijstandsuitkering blijft hangen TS? Heb je eens een keer iemand die zijn leven gebeterd heeft en dan is het ook weer niet goed..
pi_203373467
Ja, ze betreurde het zo dat ze tot zeer recentelijk de uitspraak van de rechter heeft proberen aan te vechten :').

Ga toch weg met me :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:17:43 #5
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203373468
Waarom nu?
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:19:16 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203373486
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:17 schreef KingRadler het volgende:
Waarom nu?
Puur en alleen vanwege de ophef.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:19:41 #7
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203373493
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Wilders _O_
pi_203373519
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Gek zeg. iemand met een fakkeltje moet, ongewoon snel, keihard veroordeeld worden. iemand die lid was van een misdadige organisatie die bewapend was en toegaf moorden te willen plegen, die moeten we beschermen..

Ophef :').
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 14:25:09 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203373545
De VVD is vreselijk naef geweest om haar in die positie te zetten. Ze hadden van te voren kunnen weten dat Wilders over de zeik zou gaan. Als Bolkestein zo goed mentor is, had hij haar geadviseerd om eerst een publiekelijk standpunt uit te brengen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203373549
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gek zeg. iemand met een fakkeltje moet, ongewoon snel, keihard veroordeeld worden. iemand die lid was van een misdadige organisatie die bewapend was en toegaf moorden te willen plegen, die moeten we beschermen..

Ophef :').
Hoezo beschermen? Ze is daar toch voor veroordeeld en ze heeft er toch een straf voor uitgezeten?
pi_203373550
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:17 schreef Tocadisco het volgende:
Zie je liever dat ze tot in de lengte der dagen in een bijstandsuitkering blijft hangen TS? Heb je eens een keer iemand die zijn leven gebeterd heeft en dan is het ook weer niet goed..
Haar zus zei het al. Wie in deradicalisering gelooft in sprookjes. Dat een dergelijke vijand van de staat een regeringspartij adviseert is echt schokkend. Sommige plegers van misdrijven verdienen geen 2e kans op bepaalde functies. Een pedoseksueel zet je ook niet meer bij de kinderopvang.

Een terrorist kan na vrijlating prima werken op andere functies maar bij een regeringspartij? Kom op zeg.
pi_203373564
Good riddance.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203373571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hoezo beschermen? Ze is daar toch voor veroordeeld en ze heeft er toch een straf voor uitgezeten?
Zeg je dat ook tegen een kinderverkrachter die na zijn straf solliciteert bij een kleuterschool?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203373577
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:25 schreef Confetti het volgende:

[..]
Haar zus zei het al. Wie in deradicalisering gelooft in sprookjes. Dat een dergelijke vijand van de staat een regeringspartij adviseert is echt schokkend. Sommige plegers van misdrijven verdienen geen 2e kans op bepaalde functies. Een pedoseksueel zet je ook niet meer bij de kinderopvang.

Een terrorist kan na vrijlating prima werken op andere functies maar bij een regeringspartij? Kom op zeg.
Valt iemand die strafrechtelijk veroordeeld is en Kamerlid is daar ook onder?
  Redactie Sport woensdag 26 januari 2022 @ 14:28:08 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203373578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:25 schreef Netsplitter het volgende:
De VVD is vreselijk naef geweest om haar in die positie te zetten. Ze hadden van te voren kunnen weten dat Wilders over de zeik zou gaan. Als Bolkestein zo goed mentor is, had hij haar geadviseerd om eerst een publiekelijk standpunt uit te brengen.
Het is gewoon niet zo kies om iemand met dergelijk verleden bij J&V te zetten. Verder zegt ze spijt te hebben betuigd en lijkt ze niet in recidive te zijn gegaan, dus een andersoortige functie zie ik niet direct als een probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203373582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:14 schreef Confetti het volgende:
Is dit de eerste veroordeelde terrorist die naast het lidmaatschap van een terreurorganisatie ook die van de grootste politieke partij van het land heeft gekregen?
Telt deze mee?

Jason Walters

Jason Theodore James Walters alias Abu Mujahied Amrikie (Amersfoort, 6 maart 1985), is een voormalig lid van de Hofstadgroep. Na zijn vrijlating in 2013 is hij werkzaam als analist voor consultancybedrijf Blue Water Intelligence, dat zich onder meer richt op terrorisme en radicalisering.

Walters gooide op 10 november 2004 in Den Haag een handgranaat naar leden van een arrestatieteam

Vier agenten raakten daardoor gewond.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jason_Walters

Vermeend contact met Hofstadleden: Samir Azzouz Saleh B. Redouan al-Issar Martine van den O. Soumaya S.
pi_203373588
Nepnieuws.
Het was een islamterroriste.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_203373609
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Zeg je dat ook tegen een kinderverkrachter die na zijn straf solliciteert bij een kleuterschool?
Lekkere onderbuik vergelijking.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_203373610
Mooi. En wanneer doet Kauthar Bouchallikht van GL hetzelfde?
Haar connecties met het Moslimbroederschap gaan geen 16 jaar terug, maar hooguit 1 jaar. Als ze zelfs geen banden meer heeft met hen op dit moment.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:33:17 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203373647
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lekkere onderbuik vergelijking.
Nee, het opnemen voor mensen die gewapend geweld tegen tegenstanders willen plegen getuigt van geestelijke stabiliteit wil je zeggen :').
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 14:34:17 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203373660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is gewoon niet zo kies om iemand met dergelijk verleden bij J&V te zetten. Verder zegt ze spijt te hebben betuigd en lijkt ze niet in recidive te zijn gegaan, dus een andersoortige functie zie ik niet direct als een probleem.
Persoonlijk zou ik er niet veel moeite mee hebben, mits de betreffende persoon wel eerst duidelijk spijt heeft betuigt van de acties die hij/zij in het verleden heeft gedaan.
In dit geval denk ik dat ze "nuttig" kan zijn gezien haar verleden en de ervaringen toen opgedaan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203373674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, het opnemen voor mensen die gewapend geweld tegen tegenstanders willen plegen getuigt van geestelijke stabiliteit wil je zeggen :').
Opnemen...

Lekkere aannames weer genot Heatwave

Wie neemt het hier voor haar op? Prima dat ze zich teruggetrokken heeft. Net zo goed prima dat ze haar straf heeft gehad. Maar wat nog meer krijser Heatwave? Moet ze voorgoed gegeseld thuis blijven zitten of?
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:40:50 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203373749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Mensen verdienen een tweede kans. Da's helemaal waar. En ze heeft al geboet.

Maar dat je een man die 24-7 bedreigd wordt, niet van deze situatie op de hoogte brengt, is een kollosale blunder.

Dat ze nu haar functie neer legt; is de put delven nadat het kalf verdronken is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:42:01 #24
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203373774
Terrorist? Dat is ze niet meer. Zelfs bonafide burgers die tot inkeer zijn gekomen wordt het onmogelijk gemaakt. :N

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203373782
Hoe dan ook, spijt of geen spijt, adviseur of geen adviseur, het is toch weer een stapje verder in het traject van de islamisering van Nederland.

Pas als deze dame publiekelijk afstand neemt van de islam, kunnen we van vooruitgang spreken. Nu komt ze niet verder dan het betreuren van de "keuzes" die zij heeft gemaakt, niet van de oorzaak van deze keuzes.
pi_203373799
Lekker voor dat kutwijf. Dankzij Geert Wilders is ze opgerot. Haha.
pi_203374038
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:34 schreef Netsplitter het volgende:
In dit geval denk ik dat ze "nuttig" kan zijn gezien haar verleden en de ervaringen toen opgedaan.
Als je goed advies wilt over de beveiliging van je huis kun je ook het beste aankloppen bij iemand die zelf inbreker geweest is.

En laten we wel wezen, dit is geen dommer dame. Ze is momenteel bezig met haar promotieonderzoek in Leiden. Het grappige is dat ze dat doet aan de faculteit rechtsgeleerdheid, bij Andreas Kinneging - tot voor kort een trouwe bondgenoot van Baudet (tot Baudet een beetje te bruine0hemderig werd en Kinneging daar afstand van nam).
pi_203374079
Functie elders.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_203374143
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:58 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als je goed advies wilt over de beveiliging van je huis kun je ook het beste aankloppen bij iemand die zelf inbreker geweest is.

En laten we wel wezen, dit is geen dommer dame. Ze is momenteel bezig met haar promotieonderzoek in Leiden. Het grappige is dat ze dat doet aan de faculteit rechtsgeleerdheid, bij Andreas Kinneging - tot voor kort een trouwe bondgenoot van Baudet (tot Baudet een beetje te bruine0hemderig werd en Kinneging daar afstand van nam).
Als ik informatie wil over beveiliging van mijn huis dan klop ik aan bij een beveiligingsbedrijf niet bij een inbreker.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_203374187
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Mensen verdienen een tweede kans. Da's helemaal waar. En ze heeft al geboet.

Maar dat je een man die 24-7 bedreigd wordt, niet van deze situatie op de hoogte brengt, is een kollosale blunder.

Dat ze nu haar functie neer legt; is de put delven nadat het kalf verdronken is.
Wilders is een beetje snel op z'n teentjes getrapt. Ze is geen Kamerlid, fractiemedewerker of bewindspersoon. Ze heeft feitelijk helemaal niks te maken met het parlement en hij zou dus ook nooit met haar geconfronteerd worden. De VVD heeft een kennisnetwerk, waarin experts op bepaalde gebieden (de 'tafels') met elkaar van gedachten wisselen. Zij cordineerde n van die tafels. Daar lijkt me weinig mis mee.

Overigens ging Wilders ook al helemaal loco, omdat haar zus (die zelf helemaal niets te maken heeft met terrorisme) Kamerlid is voor D66. Hij heeft Rutte daar vragen over gesteld, werd ziedend over de antwoorden, vroeg daarover een debat aan, kreeg daar echter geen meerderheid voor en zag nu het debat over de regeringsverklaring als aanleiding om alsnog hierover los te kunnen gaan.

Wilders heeft bovendien een ontzettende klont boter op z'n hoofd, met z'n schandalige uitspraken over Yeşilgz. Zij wordt zonder enige aanleiding ervan beschuldigt dat ze hem het liefste dood zou zien, enkel en alleen omdat ze een Turkse achtergrond heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 15:14:59 ]
pi_203374210
quote:
Dat is een vals dilemma. Een veroordeelde pedo die zijn/haar straf heeft uitgezeten verdient ook een tweede kans. Maar niet op een plek waar kinderen komen.
pi_203374225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Als ik informatie wil over beveiliging van mijn huis dan klop ik aan bij een beveiligingsbedrijf niet bij een inbreker.
Dat kan. Dan mis je wel een belangrijke invalshoek. Vraag dat maar eens na bij het Van Gogh Museum, of bij het Singer Museum.

Het is ook niet voor niets dat cybersecuritybedrijven hackers inschakelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 15:13:29 ]
pi_203374255
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat is een vals dilemma. Een veroordeelde pedo die zijn/haar straf heeft uitgezeten verdient ook een tweede kans. Maar niet op een plek waar kinderen komen.
OK, zij werkte niet op een plek waar ze ooit met Wilders geconfronteerd zou worden.
  woensdag 26 januari 2022 @ 15:16:31 #34
65846 Bocaj
47th President.
pi_203374330
quote:
Voormalig Hofstadgroep-lid Soumaya Sahla legt haar werkzaamheden bij de VVD neer, nadat ze onder vuur kwam te liggen door haar verleden bij de Hofstadgroep.
^O^ ^O^
pi_203374395
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
OK, zij werkte niet op een plek waar ze ooit met Wilders geconfronteerd zou worden.
Ze werkte op een plek waar ze ontzettend veel informatie kon inwinnen over de nationale veiligheid.

Als je in de parfumerie/kiosk op Schiphol wil werken wordt je hele familie doorgelicht. Vinden ze een dwarse scheet dan krijg je de baan niet. Ik moet elk jaar een VOG aanvragen voor mijn werkzaamheden bij een verzekeraar en collega's die ingezet worden bij de politie worden inclusief familie maanden doorgelicht alvorens ze mogen beginnen. Daarnaast blaast de VVD zelf nogal hoog van de toren mbt (voormalig) terroristen. Hypocriete bende blijkt het weer.
pi_203374442
Lijkt me wat overdreven als ze gerehabiliteerd is. Iemand met zo'n verleden kan ook juist een nuttige asset zijn.
pi_203374460
quote:
Sommige mensen kunnen hun leven beteren wat ze willen, maar dan is het gewoon too little too late, en voor jihadisten is dat wat mij betreft altijd het geval. Als ze nou een rolletje snoep had gestolen bij de Jamin had het vergeven mogen worden, lid zijn van een terreurorganisatie valt in een iets andere categorie. Bolkesteijn is ook een rasidioot eerste klas om dat varken uberhaupt een baan aan te bieden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_203374546
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:22 schreef Gehrman het volgende:
Lijkt me wat overdreven als ze gerehabiliteerd is. Iemand met zo'n verleden kan ook juist een nuttige asset zijn.
Zij lijkt zich zeker in positieve zin te hebben ontwikkeld en is ervaringsexpert.
pi_203374582
Wilders heeft gewoon gelijk. Hier was hij ook ijzersterk: https://www.facebook.com/geertwilders/videos/458547992477474
pi_203374635
Aantrekkelijke vrouw wel
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203374787
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat kan. Dan mis je wel een belangrijke invalshoek. Vraag dat maar eens na bij het Van Gogh Museum, of bij het Singer Museum.

Het is ook niet voor niets dat cybersecuritybedrijven hackers inschakelen.
Maar computerbezitters schakelen kennelijk geen hackers in maar cybersecuritybedrijven.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 26 januari 2022 @ 16:07:11 #42
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203375071
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Er zijn anders al diverse mensen gederadicaliseerd. Maar goed, dat is paarlen voor de zwijnen natuurlijk.
  woensdag 26 januari 2022 @ 16:09:11 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203375099
Nou de VVD komt wel op voor zijn mensen. :')
pi_203375110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:09 schreef Hexagon het volgende:
Nou de VVD komt wel op voor zijn mensen. :')
De PVV-corvee was weer strong in this one.
pi_203375154
Terecht, zulke personen horen niet in deze posities te werken
  woensdag 26 januari 2022 @ 16:16:06 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203375185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Eens, maar in dit geval gaat het volgens mij niet om een functie waar ze bij gevoelige informatie kan.

Ze zit bij het thematisch netwerk J&V van de VVD zelf en is er tafelvoorzitter. Dan mag je waarschijnlijk mailtjes rondsturen om leden te laten kletsen over veiligheidsthema's en die avondjes voorzitten. Dat is allemaal niet zo spannend.
  woensdag 26 januari 2022 @ 16:16:42 #47
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203375195
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:13 schreef Cupfighter het volgende:
Terecht, zulke personen horen niet in deze posities te werken
Geloof jij niet in een 2de kans? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203375209
Mooi.
Erg mooi.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203375214
quote:
15s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jawel, maar niet in deze positie, functie elders dus
pi_203375242
Mooi ook dat Onno Hoes dan mooi zijn handjes van haar af mag trekken. Aangezien ze geen minderjarige jongeman is, zal hij dat niet erg vinden.
pi_203375366
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:30 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Zij lijkt zich zeker in positieve zin te hebben ontwikkeld en is ervaringsexpert.
Dat kan ook een mooi staaltje acteerwerk zijn.
pi_203375475
Maar mooi dat ze weg is, de VVD heeft er alles aan gedaan om haar op haar plek te houden om geen gezichtsverlies te lijden. Haar nog te vuur en te zwaard verdedigd in de Kamer. Maar de druk werd toch te groot, ook intern neem ik aan.
  woensdag 26 januari 2022 @ 16:53:55 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203375700
Als de VVD haar onder druk zou hebben gezet maken ze er voor zichzelf nog een grotere flater van want dan erkennen ze dat het een fout is.

Dat terwijl dit naar mijn idee om een interne partijfunctie gaat die me volkomen risicoloos lijkt. Een beetje vergelijkbaar met afdelingsvoorzitter van VVD Geldrop zijn. Een functie waar deze vrouw, als ze kwaad had gewild, niks kan uitrichten.
  woensdag 26 januari 2022 @ 17:28:37 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_203376195
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Eens, maar in dit geval gaat het volgens mij niet om een functie waar ze bij gevoelige informatie kan.

Ze zit bij het thematisch netwerk J&V van de VVD zelf en is er tafelvoorzitter. Dan mag je waarschijnlijk mailtjes rondsturen om leden te laten kletsen over veiligheidsthema's en die avondjes voorzitten. Dat is allemaal niet zo spannend.
Ja. Een babbelclubje, dat heeft niet zoveel om het lijf.
  woensdag 26 januari 2022 @ 17:41:39 #55
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203376375
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:53 schreef Hexagon het volgende:
Als de VVD haar onder druk zou hebben gezet maken ze er voor zichzelf nog een grotere flater van want dan erkennen ze dat het een fout is.

Dat terwijl dit naar mijn idee om een interne partijfunctie gaat die me volkomen risicoloos lijkt. Een beetje vergelijkbaar met afdelingsvoorzitter van VVD Geldrop zijn. Een functie waar deze vrouw, als ze kwaad had gewild, niks kan uitrichten.
Mja, misschien een keertje bij een VVD meeting over veiligheid met Rutte, Yesilgoz en weet ik veel wie een bommetje doen. Ze komt toch wel makkelijker in contact met zulke hoge bestuurders en heeft waarschijnlijk ook een zekere mate van vertrouwen. Risicoloos lijkt me dus niet helemaal
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_203376429
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:41 schreef nixxx het volgende:

[..]
Mja, misschien een keertje bij een VVD meeting over veiligheid met Rutte, Yesilgoz en weet ik veel wie een bommetje doen. Ze komt toch wel makkelijker in contact met zulke hoge bestuurders en heeft waarschijnlijk ook een zekere mate van vertrouwen. Risicoloos lijkt me dus niet helemaal
Hoezo dan? Wat zou Wilders daar dan van te vrezen hebben?
pi_203376451
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ze werkte op een plek waar ze ontzettend veel informatie kon inwinnen over de nationale veiligheid.

Als je in de parfumerie/kiosk op Schiphol wil werken wordt je hele familie doorgelicht. Vinden ze een dwarse scheet dan krijg je de baan niet. Ik moet elk jaar een VOG aanvragen voor mijn werkzaamheden bij een verzekeraar en collega's die ingezet worden bij de politie worden inclusief familie maanden doorgelicht alvorens ze mogen beginnen. Daarnaast blaast de VVD zelf nogal hoog van de toren mbt (voormalig) terroristen. Hypocriete bende blijkt het weer.
Welnee joh. Het is een intern debat- en kennisclubje. Daar komt helemaal niks ter tafel dat vertrouwelijk is.
pi_203376521
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:48 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Welnee joh. Het is een intern debat- en kennisclubje. Daar komt helemaal niks ter tafel dat vertrouwelijk is.
Maar natuurlijk. En kon ze invloed uitoefenen op het standpunt van de VVD, de grootste partij. Mooi dat ze weg is, alhoewel hat natuurlijk al een schandelijke blunder was dat de VVD daar in de eerste plaats al had neergezet.
pi_203376533
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:15 schreef Fok-it het volgende:

De definitie van betreuren is letterlijk spijt hebben.
Onder andere. Niet per definitie 'spijt'.
pi_203376672
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Maar natuurlijk. En kon ze invloed uitoefenen op het standpunt van de VVD, de grootste partij. Mooi dat ze weg is, alhoewel hat natuurlijk al een schandelijke blunder was dat de VVD daar in de eerste plaats al had neergezet.
Je verzint de argumenten waar je bij staat h? Als de ene wordt afgeschoten verzin je wel weer een volgende, die ook geen steek houdt. Kijk er eens rationeel naar, in plaats van je gevoel over haar te laten prevaleren.

Ik heb helemaal niets met de VVD en verwelkom alles dat de VVD schade toebrengt, maar dit is echt een storm in een glas water. Een door Wilders handig opgeklopt verhaaltje, voor eigen politiek gewin. Net als dat gedoe met Yeşilgz. Even de onderbuikjes in het land voeden met een verse portie xenofobie en islamofobie.
pi_203376717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je verzint de argumenten waar je bij staat h?
Niet echt. Luister naar de Nare Jongens podcast van Bas Paternotte en Jan Dijkgraaf van vandaag en je hoort hetzelfde. Verder wel weer een doorzichtige poging van op de man spelen. Zoals we reeds gewend zijn als de argumenten op zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 18:13:10 ]
  woensdag 26 januari 2022 @ 18:13:28 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203376727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:41 schreef nixxx het volgende:

[..]
Daarvoor hoeft ze geen voorzitter van dat netwerk te worden.
pi_203376744
Acties hebben consequenties.
pi_203376749
quote:
Wel ja, trek het maar weer gelijk in het andere uiterste.

Toont maar weer even mooi aan dat jij er zelf ook maar weinig inhoudelijks over te melden hebt.
  woensdag 26 januari 2022 @ 18:16:39 #65
65846 Bocaj
47th President.
pi_203376780
quote:
15s.gif Op woensdag 26 januari 2022 16:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Een terrorist een 2e kans geven! _O-
  woensdag 26 januari 2022 @ 18:23:11 #66
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203376843
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daarvoor hoeft ze geen voorzitter van dat netwerk te worden.
Nee, maar het geeft wel een ingang. Ik zie Rutte ook af en toe bij de bakker, maar ja, geen idee wanneer hij daar precies is. Ik heb geen afspraak met hem bijv.
Nou kun je zeggen dat dat een vvd probleem is, maar met de vvd die zoveel bewindslieden levert is het toch een beetje het probleem van iedereen.
  woensdag 26 januari 2022 @ 18:25:04 #67
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203376861
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:46 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Hoezo dan? Wat zou Wilders daar dan van te vrezen hebben?
Daar gaat het niet perse om, ik geef alleen maar aan dat haar positie helemaal niet zo risicoloos is. Misschien geen groot risico voor Wilders, maar de wereld is groter.
pi_203376872
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Hoe dan ook, spijt of geen spijt, adviseur of geen adviseur, het is toch weer een stapje verder in het traject van de islamisering van Nederland.

Pas als deze dame publiekelijk afstand neemt van de islam, kunnen we van vooruitgang spreken. Nu komt ze niet verder dan het betreuren van de "keuzes" die zij heeft gemaakt, niet van de oorzaak van deze keuzes.
Dan ben je echt een mong*** als je dit meent....

Wat wil je? De islam verbieden? Mensen nog maar keuze geven uit twee religies en een niet religie (atheisme)... Als dat het Nederland van Wilders wordt dan liever niet..

In elke religie zijn domme mensen met domme meningen..
Het is 16 jaar geleden dat ze bij een extreme groep zat. En dat word nu weer opgerakeld?

Echt, dit is het NL van fok blijkbaar _O-
pi_203376924
Deze al langs gekomen? Zat dus gewoon bij Wilders in de zaal:

twitter

Of is dit fake news en betreft het hier een willekeurige andere vrouw?
  woensdag 26 januari 2022 @ 18:33:13 #70
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_203376970
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 17:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Maar natuurlijk. En kon ze invloed uitoefenen op het standpunt van de VVD, de grootste partij.
En dat is een probleem, omdat...?
pi_203376997
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:33 schreef freako het volgende:

[..]
En dat is een probleem, omdat...?
Omdat de nationale veiligheid daarmee potentieel verzwakt wordt. Want verkeerde adviezen leiden tot verkeerd beleid, verkeerd beleid leidt tot kwetsbaarheid.

Maar het meest interessante aspect in deze kwestie vind ik eigenlijk wel de hypocrisie van de VVD. Als je kijkt naar hun standpunt over (voormalig) terroristen en hun praktijk met een voormalig terrorist.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 18:38:53 ]
pi_203377204
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
pi_203377208
twitter

twitter

twitter

twitter

twitter

pi_203377507
quote:
Wanneer treedt die laatste (Markuszower) trouwens terug? Een veroordeeld crimineel (verboden wapenbezit) moeten we toch zeker niet in de Kamer willen hebben?
  woensdag 26 januari 2022 @ 19:11:58 #75
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_203377528
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Omdat de nationale veiligheid daarmee potentieel verzwakt wordt. Want verkeerde adviezen leiden tot verkeerd beleid, verkeerd beleid leidt tot kwetsbaarheid.
Blijkbaar een vrouw met superieure overtuigingskracht, dat ze eigenhandig het VVD-standpunt kan wijzigen. Mag ze nog wel ingezonden brieven naar de krant sturen, of is dat ook te gevaarlijk?
pi_203377567
Helemaal hysterisch die Geert. _O-
pi_203377591
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:11 schreef freako het volgende:

[..]
Blijkbaar een vrouw met superieure overtuigingskracht, dat ze eigenhandig het VVD-standpunt kan wijzigen. Mag ze nog wel ingezonden brieven naar de krant sturen, of is dat ook te gevaarlijk?
Dat mag ze nog wel. Je kunt het weglachen natuurlijk, maar feit is dat mensen die deelnemen aan zo'n netwerk invloed uitoefenen op het partijstandpunt. En het feit is dat de VVD de grootste partij is die dus het meeste gewicht in de schaal legt.
pi_203377627
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:52 schreef Rambolin het volgende:

[ twitter ]

Haha mooi man. Lekker verongelijkt gaan doen over een WW2-vergelijking en ondertussen een terrorist de beveiliging voor Joden laten afschalen als her first act.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_203377813
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:19 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Haha mooi man. Lekker verongelijkt gaan doen over een WW2-vergelijking en ondertussen een terrorist de beveiliging voor Joden laten afschalen als her first act.
Over wie heb je het? Cidi Markuszower?
pi_203377862
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:30 schreef DarkwingDuck het volgende:
Deze al langs gekomen? Zat dus gewoon bij Wilders in de zaal:

[ twitter ]

Of is dit fake news en betreft het hier een willekeurige andere vrouw?
Maar als ze nog iets van terroristische neigingen had had ze toch zeker wel daar gehandeld? Dan zou ze in n klap de voltallige Nederlandse regering (inclusief Koning) en de complete Staten-Generaal kunnen treffen. Ik weet niet precies hoe terroristische organisaties werken maar zo'n kans missen zou toch zeker wel ter sprake komen bij het volgende functioneringsgesprek.
pi_203377910
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar als ze nog iets van terroristische neigingen had had ze toch zeker wel daar gehandeld? Dan zou ze in n klap de voltallige Nederlandse regering (inclusief Koning) en de complete Staten-Generaal kunnen treffen. Ik weet niet precies hoe terroristische organisaties werken maar zo'n kans missen zou toch zeker wel ter sprake komen bij het volgende functioneringsgesprek.
En je mag er ook wel van uitgaan dat de NCTV en AIVD er bij zo'n figuur bovenop zitten.
pi_203377938
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:35 schreef Bepje het volgende:

[..]
En je mag er ook wel van uitgaan dat de NCTV en AIVD er bij zo'n figuur bovenop zitten.
Vanwaar doe je die aanname nog?
pi_203377963
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Vanwaar doe je die aanname nog?
Het lijkt me geen gekke gedachte bij een persoon met een dergelijk signatuur.
pi_203378026
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:37 schreef Bepje het volgende:

[..]
Het lijkt me geen gekke gedachte bij een persoon met een dergelijk signatuur.
Mij ook niet maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over eventuele fuck-ups bij de veiligheidsdiensten.
Ik zou die aanname zeker niet zomaar maken, want dan was Wilders ook wel ingelicht als voormalig doelwit van de oud terroriste.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 19:41:38 ]
pi_203378069
Dit bestaat toch niet zeg. Zo’n vrouw is kwetsbaar, als je dan als partij de keuze maakt om zo iemand onder je vleugels te nemen moet je dr ook beschermen en niet onder de bus flikkeren als Geert een keer blaft. Lekker veilige werkomgeving ook zo.
zie email 27 oktober
pi_203378124
Henk - die van Ingrid- komt moeilijker aan de bak in de plaatselijke gemeente politiek als ie een rolletje drop gestolen heeft bij de AH :')

VVD :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 19:51:14 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203378258
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:42 schreef trein2000 het volgende:
Dit bestaat toch niet zeg. Zo’n vrouw is kwetsbaar, als je dan als partij de keuze maakt om zo iemand onder je vleugels te nemen moet je dr ook beschermen en niet onder de bus flikkeren als Geert een keer blaft. Lekker veilige werkomgeving ook zo.
onder de bus flikkeren valt wel mee volgens mij hoor

dit was gewoon niet zo'n heel goed idee met haar geschiedenis, dan moet je er niet aan vast blijven houden omdat ze zogenaamd kwetsbaar is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203378265
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Niet echt. Luister naar de Nare Jongens podcast van Bas Paternotte en Jan Dijkgraaf van vandaag en je hoort hetzelfde. Verder wel weer een doorzichtige poging van op de man spelen. Zoals we reeds gewend zijn als de argumenten op zijn.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je van zins bent hier een serieuze, inhoudelijke discussie te voeren? Je komt met het ene na het andere ridicule argument. Die worden stuk voor stuk afgeschoten en nu kom je nota bene met Jan 'briefje' Dijkgraaf aanzetten. Dan gaat bij mij wel het licht uit ja.

Jan Dijkgraaf, zegt ie. :D :D
  woensdag 26 januari 2022 @ 19:57:10 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203378407
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit was gewoon niet zo'n heel goed idee met haar geschiedenis, dan moet je er niet aan vast blijven houden omdat ze zogenaamd kwetsbaar is
Maar wat is nou eigenlijk het probleem? Het is niet alsof die partijwerkgroep toegang heeft tot gevoelige, potentieel gevaarlijke informatie of directe invloed heeft op de veiligheidsdiensten. Dus als terrorist zou je er niets mee opschieten.

En als je haar dan toch die plek geeft, dan is het uitermate genant om haar ineens als een baksteen te laten vallen omdat Wilders dingen verzint.
  woensdag 26 januari 2022 @ 19:58:09 #91
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_203378430
VVD doet net alsof ze rechts zijn, maar die lui halen de wereld aan immigranten en terroristen binnen, en vervangen ze graag voor de Nederlanders.
pi_203378464
quote:

[..]

Als de partij haar niet in bescherming neemt en haar laat aankondigen dat ze ontslag neemt kun je dat moeilijk anders karakteriseren als haar onder de bus gooien.

En ja ze is kwetsbaar als in dat ze geen publiek figuur is maar een reguliere werknemer achter de schermen. Als zij dan toch publiek wordt aangevallen hoor je haar, als je een beetje goede werkgever bent, daartegen te beschermen.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 19:59:56 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203378473
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wat is nou eigenlijk het probleem? Het is niet alsof die partijwerkgroep toegang heeft tot gevoelige, potentieel gevaarlijke informatie of directe invloed heeft op de veiligheidsdiensten. Dus als terrorist zou je er niets mee opschieten.

En als je haar dan toch die plek geeft, dan is het uitermate genant om haar ineens als een baksteen te laten vallen omdat Wilders dingen verzint.
probleem is dat er een veroordeelde terrorist bij de VVD een werkgroepje aanvoert over justitie en veiligheid
pi_203378476
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:14 schreef Bepje het volgende:
Helemaal hysterisch die Geert. _O-
Je zou haast gaan denken dat er verkiezingen aankomen...
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:01:00 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203378502
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
probleem is dat er een veroordeelde terrorist bij de VVD een werkgroepje aanvoert over justitie en veiligheid
Maar wat voor ernstigs kan ze daar dan precies mee uitrichten?
pi_203378510
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:51 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je gaat mij toch niet vertellen dat je van zins bent hier een serieuze, inhoudelijke discussie te voeren? Je komt met het ene na het andere ridicule argument. Die worden stuk voor stuk afgeschoten en nu kom je nota bene met Jan 'briefje' Dijkgraaf aanzetten. Dan gaat bij mij wel het licht uit ja.

Jan Dijkgraaf, zegt ie. :D :D
Het is wat, pak maar snel een kopje warme chocolademelk om naar het 8 uur journaal te kijken. Misschien kom je dan wat tot rust en lijdt je slaap er niet al te veel onder. Sterkte. Zodra je met inhoudelijke argumenten komt lees ik het wel.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:01:37 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203378519
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar wat voor ernstigs kan ze daar dan precies mee uitrichten?
ze kan teveel suiker in de koffie doen bij iedereen
pi_203378623
quote:

[..]
Nou volgens mij niet.
quote:
Ja dat moet je wel. Je hebt als partij die keuze gemaakt (ik sta daar ook niet achter overigens, een veroordeelde terrorist als adviseur nationale veiligheid, hoe verzin je het) dan moet je daar ook voor staan. Dit is belachelijk, je haalt zo iemand binnen maar zodra Geert commentaar heeft schop je haar publiekelijk op straat, dat kan niet. Dat is natrappen.
zie email 27 oktober
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:07:53 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203378653
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou volgens mij niet.
[..]
Ja dat moet je wel. Je hebt als partij die keuze gemaakt (ik sta daar ook niet achter overigens, een veroordeelde terrorist als adviseur nationale veiligheid, hoe verzin je het) dan moet je daar ook voor staan. Dit is belachelijk, je haalt zo iemand binnen maar zodra Geert commentaar heeft schop je haar publiekelijk op straat, dat kan niet. Dat is natrappen.
stapt zelf op toch?

en dat Geert commentaar zou geven zag je van kilometers ver aankomen en hij gaat daar tot de volgende verkiezingen nog mee door ook, gewoon echt een oliedomme zet

verder heeft ze het ook wel een beetje aan zichzelf te danken natuurlijk
pi_203378719
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
stapt zelf op toch?

en dat Geert commentaar zou geven zag je van kilometers ver aankomen en hij gaat daar tot de volgende verkiezingen nog mee door ook, gewoon echt een oliedomme zet

Het is een domme zet van de VVD, en de oplossing is ook halfslachtig. Wilders gaat dit idd uitmelken tot en met de verkiezingen. Al zijn die over 3,5 jaar. En wellicht daarna ook nog wel (al mogen we toch eens hopen dat Wilders de politiek verlaat en plaats maakt voor een opvolger).

Deze hele affaire geeft de PVV onnodig veel aandacht.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:11:18 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203378730
dat zeg ik
pi_203378744
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
stapt zelf op toch?

“Zelf” ja. Statement van de voorzitter van de makelaarsvereniging ook gelezen?

Waarom zou ze dit aan zichzelf te danken hebben dan? De VVD wist toch prima wie ze binnenhaalden het is niet alsof haar verleden onbekend was ofzo. Maar desondanks hebben ze haar een functie gegeven, vind het wel heel gemakkelijk en zelfs populistisch om dan maar te roepen ‘heeft ze aan zichzelf te danken’.

Nee, je hebt een zekere zorgplicht naar je mensen toe. Die maak je niet waar door ze zodra er politiek risico dreigt op straat te flikkeren. Dat kun je gewoon niet maken.

Ze hadden er nooit aan moeten beginnen, maar dat is echt een ander verhaal.
zie email 27 oktober
pi_203378745
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waarom is dat een probleem?

Overigens wordt dat 'terrorist' zijn ook tamelijk overdreven. Wilders zegt dat ze deel uitmaakte van de Hofstadgroep en dat die hem wilde vermoorden. Dat lijkt me een beetje 'te veel eer' voor Wilders. Je moet namelijk bedenken dat de PVV ten tijde van de Hofstadgroep nog niet eens bestond. destijds was Wilders nog gewoon Kamerlid voor de VVD en nog lang niet het prominente doelwit waartoe-ie vanaf 2006 zou uitgroeien.
pi_203378753
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:11 schreef sp3c het volgende:
dat zeg ik
Gamma.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 20:12:45 ]
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:17:04 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203378840
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:12 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Waarom is dat een probleem?

Overigens wordt dat 'terrorist' zijn ook tamelijk overdreven. Wilders zegt dat ze deel uitmaakte van de Hofstadgroep en dat die hem wilde vermoorden. Dat lijkt me een beetje 'te veel eer' voor Wilders. Je moet namelijk bedenken dat de PVV ten tijde van de Hofstadgroep nog niet eens bestond. destijds was Wilders nog gewoon Kamerlid voor de VVD en nog lang niet het prominente doelwit waartoe-ie vanaf 2006 zou uitgroeien.
er was er toch 1 onderweg om Wilders en/of Hirshi Ali te vermoorden?
daarnaast is er de moord op Theo van Gogh en die agenten die dankzij die malloten in het ziekenhuis zijn beland etc. de wereld draait niet om Wilders

je wist van tevoren dat je er gezeik mee ging krijgen
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:18:53 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203378868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
“Zelf” ja. Statement van de voorzitter van de makelaarsvereniging ook gelezen?

Waarom zou ze dit aan zichzelf te danken hebben dan? De VVD wist toch prima wie ze binnenhaalden het is niet alsof haar verleden onbekend was ofzo. Maar desondanks hebben ze haar een functie gegeven, vind het wel heel gemakkelijk en zelfs populistisch om dan maar te roepen ‘heeft ze aan zichzelf te danken’.

Nee, je hebt een zekere zorgplicht naar je mensen toe. Die maak je niet waar door ze zodra er politiek risico dreigt op straat te flikkeren. Dat kun je gewoon niet maken.

Ze hadden er nooit aan moeten beginnen, maar dat is echt een ander verhaal.
ze heeft het ook aan zichzelf te danken, niemand dwong haar om met doorgeladen wapens op pad te gaan
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:19:59 #107
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203378889
VVD-voor "Een tot inkeer gekomen voormalige terroriste die haar straf heeft uitgezeten. Misschien wel interessant om in onze werkgroep J&V te hebben want zo'n ervaringsdeskundige is een uitgelezen kans om ook het blikveld van die terroristen zelf mee te kunnen nemen. Dat maakt onze analyses nog beter. En aangezien dit toch maar een werkgroep is zonder directe invloed of gevoelige informatie kan dat wel. Welkom Soumaya"

Geert Wilders: "^#*%^$%*^*&^*^*#&@B"-ophef

VVD-na "Oh nee, Geert Wilders heeft het gezien en beweert nu dat Soumaya ineens een heel machtig figuur is. Laten we vooral niet een eerlijk verhaal vertellen want dat durven we niet. Soumaya je kan beter vertrekken. Want anders moeten we straks nog voor jou opkomen. Laten we maar doen alsof we fout zaten en dat het ons spijt. Als je zelf opstapt mag je wel lid van de VVD blijven. Maar niet te hard roepen graag."

Je zal maar zulke partijvrienden hebben. :')
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:20:55 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203378904
ze kan ook gewoon blijven zitten
pi_203378939
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:19 schreef Hexagon het volgende:
VVD-voor "Een tot inkeer gekomen voormalige terroriste die haar straf heeft uitgezeten. Misschien wel interessant om in onze werkgroep J&V te hebben want zo'n ervaringsdeskundige is een uitgelezen kans om ook het blikveld van die terroristen zelf mee te kunnen nemen. Dat maakt onze analyses nog beter. En aangezien dit toch maar een werkgroep is zonder directe invloed of gevoelige informatie kan dat wel. Welkom Soumaya"

Geert Wilders: "^#*%^$%*^*&^*^*#&@:B"-ophef

VVD-na "Oh nee, Geert Wilders heeft het gezien en beweert nu dat Soumaya ineens een heel machtig figuur is. Laten we vooral niet een eerlijk verhaal vertellen want dat durven we niet. Soumaya je kan beter vertrekken. Want anders moeten we straks nog voor jou opkomen. Laten we maar doen alsof we fout zaten en dat het ons spijt. Als je zelf opstapt mag je wel lid van de VVD blijven. Maar niet te hard roepen graag."

Je zal maar zulke partijvrienden hebben. :')
Ach ja, Omtzigt kreeg ook niet zo'n fijne behandeling bij het CDA. En Sidney Smeets liet men bij D66 ook vallen als een baksteen toen publiekelijk werd wat eigenlijk iedereen al wel wist. Politiek is nou eenmaal niet zo'n fijne veilige omgeving.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 20:23:32 ]
pi_203378968
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ach ja, Omtzigt kreeg ook niet zo'n fijne behandeling bij het CDA. En Sidney Smeets liet men bij D66 ook vallen als een baksteen toen publiekelijk werd wat eigenlijk iedereen al wel wist. Politiek is nou eenmaal niet zo'n fijne veilige omgeving.
Dat zijn wel publieke figuren, op posities met daadwerkelijke macht, aanzien, informatie en invloed. Dat vind ik toch niet vergelijkbaar.
zie email 27 oktober
pi_203379010
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 18:25 schreef KereldeGrote het volgende:

[..]

Wat wil je? De islam verbieden? Mensen nog maar keuze geven uit twee religies en een niet religie (atheisme)... Als dat het Nederland van Wilders wordt dan liever niet..

Het is 16 jaar geleden dat ze bij een extreme groep zat. En dat word nu weer opgerakeld?

Heb niks met de PVV maar geef Wilders wel gelijk. Wat is dit voor een onzin? Je moet gewoon een extreem goed verhaal hebben wel je een politieke loopbaan ambiren als ex-terrorist.
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:29:09 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203379022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Soumaya zit dan ook niet in de kamer en verder lieg je ook over Sidney Smeets.
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:29:36 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203379029
Het is echt schrijnend om te zien dat de usual suspects het hier weer voor die arme moslima komen opnemen, schaamteloos en zonder enig inzicht in hun hypocritie.

Ze roepen om het minste geringte op tot boycotten/bannen/monddoodmaken van poltieke tegenstanders, nemen aanstoot aan elk woord dat Wilders of Baudet op Twitter gooien met oproepen tot censuur en bans. Om woorden waar ze het niet mee eens zijn.

Maar als er dan een bewezen staatsgevaarlijke terroriste te verdedigen valt dan doen haar woorden van toen er niet toe, ze is eigenlijk heel lief en verdient een 2de kans O+.

Ziekelijk.
Get woke, go broke!
pi_203379033
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:45 schreef TLC het volgende:
Henk - die van Ingrid- komt moeilijker aan de bak in de plaatselijke gemeente politiek als ie een rolletje drop gestolen heeft bij de AH :')

VVD :')
Dat komt omdat Henk daar de hersenen niet voor heeft. Niet vanwege dat rolletje drop.
Allah Al Watan Al Malik
pi_203379049
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Soumaya zit dan ook niet in de kamer en verder lieg je ook over Sidney Smeets.
Ze zit niet in de kamer idd. En dat ze bij D66 niet hebben geweten dat Sidney Smeets een viezerik is is vrijwel onmogelijk. Maar kijk er gerust voor weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 20:31:17 ]
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:32:52 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203379080
ik vind het niet superrullevant of die smeets wel of niet een viezerik is en of D66 daar wel of niet vanaf wist
pi_203379113
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:29 schreef HeatWave het volgende:
Het is echt schrijnend om te zien dat de usual suspects het hier weer voor die arme moslima komen opnemen, schaamteloos en zonder enig inzicht in hun hypocritie.

Ze roepen om het minste geringte op tot boycotten/bannen/monddoodmaken van poltieke tegenstanders, nemen aanstoot aan elk woord dat Wilders of Baudet op Twitter gooien met oproepen tot censuur en bans. Om woorden waar ze het niet mee eens zijn.

Maar als er dan een bewezen staatsgevaarlijke terroriste te verdedigen valt dan doen haar woorden van toen er niet toe, ze is eigenlijk heel lief en verdient een 2de kans O+.

Ziekelijk.
Mwah, er zitten ook andere bewezen gevaarlijke mensen bij andere partijen. Daar hoor ik je ook niet over schuimbekken. Wat dat betreft doe je exact hetzelfde alleen vanuit een andere radicaal politieke visie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_203379131
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zijn wel publieke figuren, op posities met daadwerkelijke macht, aanzien, informatie en invloed. Dat vind ik toch niet vergelijkbaar.
In het geval van Omtzigt is het misschien ook even relevant waarom hij die behandeling kreeg, want het raakt hier indirect wel aan. Omtzigt is in onmin gekomen bij een aantal kabinetslieden en de CDA top omdat hij op jacht ging naar namen en rugnummers van individuele ambtenaren die bij de toeslagenaffaire betrokken waren. Dat hele gedoe om het sensibiliseren ging erom dat ze Omtzigt duidelijk wilden maken dat het staatsrechtelijk (en moreel) gezien toch niet helemaal de bedoeling was om mensen die zich niet publiekelijk konden verdedigen publiek door het slijk te halen.
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:36:02 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203379138
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Mwah, er zitten ook andere bewezen gevaarlijke mensen bij andere partijen. Daar hoor ik je ook niet over schuimbekken. Wat dat betreft doe je exact hetzelfde alleen vanuit een andere radicaal politieke visie.
Niets radicaals aan, elke weerstand tegen de politieke islam is gerechtvaardigd.
Get woke, go broke!
pi_203379180
Groot gelijk dat Wilders hier pissig over is. Ik snap niks van dit land, dit soort mensen krijgen een serieuze plaats in de VVD.. Helemaal van het padje zijn ze hier in Nederland. En die Onno Hoes en waarschijnlijk nog meer van die droevelingen vinden dit acceptabel. Flikker toch een eind op.
pi_203379218
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:32 schreef sp3c het volgende:
ik vind het niet superrullevant of die smeets wel of niet een viezerik is en of D66 daar wel of niet vanaf wist
Voor dit topic niet mee, ik noemde het slechts als voorbeeld over hoe snel partijen hun leden laten vallen.
pi_203379253
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Niets radicaals aan, elke weerstand tegen de politieke islam is gerechtvaardigd.
Iedereen vindt zijn eigen visie gerechtvaardigd, vanuit zijn of haar eigen koker.
Allah Al Watan Al Malik
pi_203379256
Ik vind dat een ex-terrorist gewoon niks te zoeken heeft in de politiek. Als je politieke doelen eerst wil bereiken met geweld, hoe geloofwaardig is dan de democratische weg? Daarbij is het ook nog wrang dat haar target, Geert Wilders, nog steeds wordt beveiligd.

Klopt gewoon niet.
  woensdag 26 januari 2022 @ 20:44:29 #124
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203379271
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Iedereen vindt zijn eigen visie gerechtvaardigd, vanuit zijn of haar eigen koker.
Wellicht, ik uit de "geen terrorist met moordplannen zijn" koker dan.
Get woke, go broke!
pi_203379283
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:43 schreef skrn het volgende:
Ik vind dat een ex-terrorist gewoon niks te zoeken heeft in de politiek
Nelson Mandela
Menachem Begin
pi_203379394
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat komt omdat Henk daar de hersenen niet voor heeft. Niet vanwege dat rolletje drop.
Blijkbaar krijg je als voormalig terrorist heel simpel een VOG, Henk niet denk ik
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 20:52:37 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203379414
denk dat een VOG helemaal niet nodig is om daar te werken

wat een beetje gek is
pi_203379488
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:45 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Nelson Mandela
Menachem Begin
Maar dan praat je over andere samenlevingen. Die niet democratisch zijn.

Je kan je in Nederland makkelijk politiek uiten en organiseren. Waar is dan terrorisme voor nodig?
pi_203379550
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:52 schreef sp3c het volgende:

wat een beetje gek is
Ik ben niet voor regels, omdat je ook de politiek open wil houden voor outsiders. Dus ook voor ex-gedetineerden.

Maar.. een aanval op de rechtstaat is wel van een andere orde. Leg maar uit waarom je dan opeens politiek actief wil zijn via de democratische weg.
pi_203379559
quote:

[..]

De islam verbieden is onmogelijk en wil ik ook niet.

Ik constateer slechts een trend. Die van de stapsgewijze islamisering van Nederland. Iedereen moet voor zich zelf maar uitmaken of hij dit een goede zaak vindt, of een slechte zaak, of dat het helemaal niet uitmaakt.

Maar feit blijft dat de islam geleidelijk aan doordringt in alle haarvaten van onze samenleving. Uiteindelijk zullen via voortplanting de aantallen zodanig zijn dat alle publieke functies door moslims bekleed zullen worden.

Soumaya draagt haar steentje hier aan bij, door zelfs als veroordeelde terrorist nog de hand over het hoofd gestreken te krijgen en op mag klimmen tot adviseur van de grootste regeringspartij.

Nu ze door de VVD op non-actief is gesteld, zal ze binnenkort waarschijnlijk wel de overstap naar D66 maken, waar haar zuster en geloofsgenoot immers reeds actief is. En daar kan ze dan verder bouwen aan de islamitische staat Nederland.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:01:53 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203379593
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:59 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik ben niet voor regels, omdat je ook de politiek open wil houden voor outsiders. Dus ook voor ex-gedetineerden.

Maar.. een aanval op de rechtstaat is wel van een andere orde. Leg maar uit waarom je dan opeens politiek actief wil zijn via de democratische weg.
naja ze is veroordeeld voor verboden wapenbezit, niet voor terreur ofzo

maar wmb ben je dan idd niet welkom in de politiek, hell als het aan mij zou liggen zou je je stemrecht ook kwijtraken maar gelukkig ga ik niet over dit soort dingen
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:02:35 #132
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203379606
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Wellicht, ik uit de "geen terrorist met moordplannen zijn" koker dan.
Dat is ze al lang niet meer, maar het bekt natuurlijk wel lekker.
pi_203379632
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar wmb ben je dan idd niet welkom in de politiek, hell als het aan mij zou liggen zou je je stemrecht ook kwijtraken maar gelukkig ga ik niet over dit soort dingen
Veroordeeld wegens lidmaatschap van een terroristische organisatie, die plannen had voor het vermoorden van enkele parlementarirs.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:04:39 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203379651
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Veroordeeld wegens lidmaatschap van een terroristische organisatie, die plannen had voor het vermoorden van enkele parlementarirs.
criminele organisatie volgens mij

is wmb genoeg om het niet te willen hoor ... maar toch
pi_203379695
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
criminele organisatie volgens mij

is wmb genoeg om het niet te willen hoor ... maar toch
Uiteindelijk is het aan de VVD zelf om daar over te beslissen, maar de verantwoordelijkheid blijft natuurlijk bestaan dus het is niet echt chique om dan nu niet zelf naar buiten toe te treden dat ze een inschattingsfout hebben gemaakt maar het aan haar over te laten.
pi_203379714
quote:
Ik had liever gezien dat ze als jihadist ergens in n of andere woestijn kapotgedroned was, opgeruimd staat immers netjes.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:09:04 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203379723
Je zoekt blijkbaar een soort buitenstaander als adviseur en de beste kandidaat die je kon vinden was een bewezen staatsgevaarlijke terroriste?

Lekker signaal geef je af aan de welwillende moslima's in dit land zeg :').
Get woke, go broke!
pi_203379756
Nee hoor ik geloof echt dat ze haar leven heeft verbeterd. Maar het is principieel. Zij en de VVD hebben goed uit te leggen waarom ze denken dat haar bijdrage een goed idee is, met haar verleden. Wees daar open is. En dan nog: begrijp dat niet iedereen op jou zit te wachten, als een parlementslid, feitelijke de belangrijkste persoon van de rechtstaat, in onvrijheid moet leven door mede jouw toedoen.

Ik vind het nogal wat.
pi_203379776
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:09 schreef HeatWave het volgende:
Je zoekt blijkbaar een soort buitenstaander als adviseur en de beste kandidaat die je kon vinden was een bewezen staatsgevaarlijke terroriste?

Lekker signaal geef je af aan de welwillende moslima's in dit land zeg :').
Lijkt wel of VVD een voorbeeld wilde stellen. Een psychologisch en socialogisch experiment.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:17:49 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203379865
nou ik snap dat je zoiemand mee wil laten praten in zo'n clubje, die heeft het immers van dichtbij meegemaakt maar geef haar dan een adviserende rol ofzo

je ziet Wilders hier echt van 1 miljoen kilometer afstand aankomen
pi_203379878
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:25 schreef Netsplitter het volgende:
Tja, Marco B. , Ali B. , Jos B. , illuster rijtje...
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_203379970
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En die bedrijft zij of zo?
pi_203380002
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:18 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]
Tja, Marco B. , Ali B. , Jos B. , illuster rijtje...
Die hadden allemaal functies bij de VVD? Interessant, wist ik niet.
pi_203380019
Viezeriken op tv, terroristen in de politiek.
Gaat de goede kant op met Nederland! 👍
pi_203380056
Op 22 juni 2005 arresteert de politie in Amsterdam Nouriddin El Fahtni, zijn vrouw Soumaya Sahla en haar vriendin Martine van den O. El Fahtni heeft op het moment van zijn arrestatie een doorgeladen machinepistool bij zich. Een celgenoot beweert later dat El Fahtni hem heeft verteld dat hij op weg was om Ayaan Hirsi Ali en/of Geert Wilders te vermoorden.

Op 22 juni 2005 werd Nouriddin El Fahtni, in Amsterdam gearresteerd. Tijdens zijn arrestatie was hij in het bezit van een Agram 2000 machinepistool.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203380114
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:52 schreef sp3c het volgende:

wat een beetje gek is
Volgens mij is het ook niet echt een baan of zo. Vraag me af of er berhaupt een financile vergoeding tegenover stond.

Haar 'echte' baan is promovendus aan de universiteit in Leiden.
pi_203380240
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Volgens mij is het ook niet echt een baan of zo. Vraag me af of er berhaupt een financile vergoeding tegenover stond.
Ook voor vrijwilligerswerk kan men gewoon om een VOG vragen.
pi_203380325
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

Er zitten links en rechts diverse mensen in de Kamer met een veroordeling achter hun naam. De n wat ernstiger dan de ander.

Als je dat wilt voorkomen zou je mensen het passief stemrecht (dat is het recht om verkozen te kunnen worden) af moeten nemen bij een veroordeling, maar dat gebeurt heel weinig. En terecht. Als mensen geen veroordeelde mensen in de Kamer willen hebben is daar immers al een heel effectief middel tegen: niet op stemmen.
pi_203380329
quote:

[..]

Ook weer gelijk het extreme tegenovergestelde, alsof ''dAt De eNigE AnDeRe oPtIE iS!!11!''.

Ja echt Fok niveau hoor! :')
quote:

Nee, religie is per definitie dom, alleen de wat de islam zo anders maakt, is dat het zowaar een gevaar vormt voor een open, vrije en moderne samenleving zoals hier. En of het nu 1 jaar, 16 jaar of 80 jaar geleden is; het maakt niet uit. Iemand die vroeger sympathiseerde met de nazi's kan maar beter hopen dat dit niet bekend wordt. Dan kun je maar beter een anoniem baantje aannemen, waar niet de kans bestaat dat je vol in de schijnwerpers komt te staan. Maar als je er wel voor kiest moet je niet raar staan te kijken dat dit wordt opgerakeld en dat er dan met afkeur gereageerd wordt. Duh.

Maar goed. Mevrouw kan prima elders functioneren. Alwaar men geen VOG vereist. :W

Overigens;
quote:
Ik betreur de keuzes die ik toen heb gemaakt ten diepste en iedereen in mijn omgeving weet dat van me.
Ze is streng islamitisch opgevoed. Wie bedoelt ze met haar omgeving? Haar (streng islamitische) ouders? Of heeft ze een ''Lalaatje'' gedaan en heeft ze met haar familie gebroken?
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:46:40 #150
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203380434
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 19:42 schreef trein2000 het volgende:
Insert mentaal plaatje van aanslag in Nice.

Dat is pas iemand onder de bus/vrachtwagen flikkeren. Dat kaliber persoon was Soumaya in ieder geval.
pi_203380435
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:35 schreef laforest het volgende:
Aantrekkelijke vrouw wel
0/10 troll
2.
pi_203380440
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ook voor vrijwilligerswerk kan men gewoon om een VOG vragen.
Tuurlijk kan dat. Dat zou in dit geval natuurlijk vrij onzinnig geweest zijn.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:47:35 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203380453
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:41 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er zitten links en rechts diverse mensen in de Kamer met een veroordeling achter hun naam. De n wat ernstiger dan de ander.

Als je dat wilt voorkomen zou je mensen het passief stemrecht (dat is het recht om verkozen te kunnen worden) af moeten nemen bij een veroordeling, maar dat gebeurt heel weinig. En terecht. Als mensen geen veroordeelde mensen in de Kamer willen hebben is daar immers al een heel effectief middel tegen: niet op stemmen.
I know en ik heb daar ook links en rechts hetzelfde commentaar op, ik wil het liever niet zien

daar wil ik dan nog best een nuance in aanbrengen aan de hand van de veroordeling zelf maar met dit soort staatsondermijnende activiteiten zou je niet bij politieke partijen aan de slag moeten kunnen gaan
pi_203380494
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Tuurlijk kan dat. Dat zou in dit geval natuurlijk vrij onzinnig geweest zijn.
Gezien de ophef zou dat vrij zonnig zijn geweest daar ze dan nooit aangesteld was. Had de VVD veel schade kunnen voorkomen.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:51:33 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203380530
schade valt wel mee gok ik, het is vooral jammer dat Wilders nu weer in de spotlights staat
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:52:25 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203380549
en terecht natuurlijk, je kunt vinden van de man wat je vind maar het is niet niks dat zo'n clubje je dood wil hebben
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:52:50 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203380553
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ze zit niet in de kamer idd. En dat ze bij D66 niet hebben geweten dat Sidney Smeets een viezerik is is vrijwel onmogelijk. Maar kijk er gerust voor weg.
Tja als dat geweten zou zijn dan was het buiten D66 ook geweten en hadden ze er in de campagne wel een puntje van gemaakt. Gebeurde niet, maar verzin rustig verder dingen om een gebrek aan steekhoudende argumenten te verbloemen.
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:55:07 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203380587
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:51 schreef TLC het volgende:

[..]
Blijkbaar krijg je als voormalig terrorist heel simpel een VOG, Henk niet denk ik
Je hebt geen VOG nodig voor een partijwerkgroep
pi_203380609
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Gezien de ophef zou dat vrij zonnig zijn geweest daar ze dan nooit aangesteld was. Had de VVD veel schade kunnen voorkomen.
Ik bedoel dat vragen om een VOG onzinnig geweest was omdat dat niks nieuws had opgeleverd. Het is algemeen bekend dat ze veroordeeld is, je hebt geen VOG nodig om daar achter te komen.

Overigens is nog maar de vraag of ze geen VOG zou krijgen. Veroordelingen blijven niet eindeloos van invloed.
pi_203380645
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
I know en ik heb daar ook links en rechts hetzelfde commentaar op, ik wil het liever niet zien

daar wil ik dan nog best een nuance in aanbrengen aan de hand van de veroordeling zelf maar met dit soort staatsondermijnende activiteiten zou je niet bij politieke partijen aan de slag moeten kunnen gaan
Op het moment dat rechters zouden bepalen wie wel of niet politiek actief mag zijn, blijft er weinig over van de trias politica. Dat moet je niet willen.

Laat dat over aan de partijen en uiteindelijk aan de kiezer. De kiezer bepaalt door wie hij vertegenwoordigt wil worden en als dat een crimineel is... so be it. Dat noemen we democratie.
pi_203380660
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:51 schreef sp3c het volgende:
schade valt wel mee gok ik, het is vooral jammer dat Wilders nu weer in de spotlights staat
Dat is ook schade.
pi_203380729
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:52 schreef sp3c het volgende:
en terecht natuurlijk, je kunt vinden van de man wat je vind maar het is niet niks dat zo'n clubje je dood wil hebben
Ik vraag me sterk af of dat werkelijk de reden is. Wilders zoekt een stok om mee te slaan. Eerst probeerde-ie het via de zus, toen was de minister van J&V aan de beurt en nu dit weer. Het lijkt er eerder op dat-ie op zoek is naar ophef om de VVD in een kwaad daglicht te stellen - immers de belangrijkste concurrent bij de aankomende verkiezingen. De timing van al deze plotselinge aanvallen lijkt me geen toeval.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:03:05 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203380749
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:17 schreef sp3c het volgende:
nou ik snap dat je zoiemand mee wil laten praten in zo'n clubje, die heeft het immers van dichtbij meegemaakt maar geef haar dan een adviserende rol ofzo

je ziet Wilders hier echt van 1 miljoen kilometer afstand aankomen
Ja je zou dan ook verwachten dat de VVD gewoon met een duidelijk eerlijk verhaal komt.

Maar nu doen ze het dubbel verkeerd.
pi_203380769
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja als dat geweten zou zijn dan was het buiten D66 ook geweten en hadden ze er in de campagne wel een puntje van gemaakt. Gebeurde niet, maar verzin rustig verder dingen om een gebrek aan steekhoudende argumenten te verbloemen.
Wat leuk dat je nog even over Sidney Smeets van D66 door wil praten. Het was voor het schade berokkenen aan D66 natuurlijk veel leuker om pas na bediging van het D66 kamerlid naar buiten te komen met zijn smeerpijperij. Zoals het naar zijn huis lokken van minderjarige jongetjes om daar onzedelijke handelingen mee uit te voeren.

Voor mij was het slechts bij de eerste vermelding al voldoende, als voorbeeld. Maar als je er verder nog over door wil praten open gerust een topic. Hij schijnt ook weer actief te zijn op Twitter, dus wellicht kunnen we er dan iets actueel bij pakken.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:05:40 #165
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203380790
Lidmaatschap van de VVD vind ik toch wel een tandje erger. Kom je niet zomaar mee weg bij de Hofstadgroep.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:07:51 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203380835
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wat leuk dat je nog even over Sidney Smeets van D66 door wil praten. Het was voor het schade berokkenen aan D66 natuurlijk veel leuker om pas na bediging van het D66 kamerlid naar buiten te komen met zijn smeerpijperij. Zoals het naar zijn huis lokken van minderjarige jongetjes om daar onzedelijke handelingen mee uit te voeren.
Nee hoor, voor de verkiezingen is een dergelijk schandaal een stuk interessanter want dan zijn er nog zetels te verdelen. Maar zelfs de grootste vijanden van D66 kwamen er niet mee. Dus zal het ook wel niet zo bekend zijn geweest.

quote:
Voor mij was het slechts bij de eerste vermelding al voldoende, als voorbeeld. Maar als je er verder nog over door wil praten open gerust een topic. Hij schijnt ook weer actief te zijn op Twitter, dus wellicht kunnen we er dan iets actueel bij pakken.
Ik wijs je gewoon even op je verzinseltjes die je hier komt rondstrooien om je gelijk te halen.
pi_203380975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor, voor de verkiezingen is een dergelijk schandaal een stuk interessanter want dan zijn er nog zetels te verdelen. Maar zelfs de grootste vijanden van D66 kwamen er niet mee. Dus zal het ook wel niet zo bekend zijn geweest.
[..]
Ik wijs je gewoon even op je verzinseltjes die je hier komt rondstrooien om je gelijk te halen.
Bij een normale screening zou Sydney Smeets smeerlapperij en voorliefde voor jongetjes echt wel naar boven zijn gekomen. Schijnbaar vonden ze het allemaal wel best bij D66 en dachten ze dat de misbruikten hun mond wel dicht zouden houden. D66 heeft gewoon ontzettend geblunderd of heeft simpelweg het risico genomen. En zo was het toch ook veel leuker. Anders had nooit de geschiedenisboeken ingegaan dat D66 een actief roofdier met voorliefde voor jongetjes de Kamer in had geholpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 22:17:10 ]
pi_203380987
Eigenlijk een hele rare ophef. Het is wel interessant om te lezen hoe ze bij de VVD is gekomen: https://reactionair.nl/ar(...)e-naar-vvd-adviseur/

Komt uit de koker van Kinneging, Bolkestein, etc. Begaan met de joodse gemeenschap (of een bepaalde tak daarvan). Eigenlijk kun je zeggen dat ze sinds 2011 qua denkbeelden en connecties dichter bij Wilders of Baudet staat dan bij welke islamist dan ook.

Of we moeten dus echt geloven dat haar hele ommekeer totaal verzonnen is of zo. En dan moet je je afvragen: waarom in godsnaam?
pi_203381032
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik bedoel dat vragen om een VOG onzinnig geweest was omdat dat niks nieuws had opgeleverd. Het is algemeen bekend dat ze veroordeeld is, je hebt geen VOG nodig om daar achter te komen.

Overigens is nog maar de vraag of ze geen VOG zou krijgen. Veroordelingen blijven niet eindeloos van invloed.
Mij lijkt het dat zo'n veroordeling behoorlijke tijd blijft staan. Het is geen blikje cola wat ontvreemd is uit de supermarkt.

Een VOG had gewoon een harde nee opgeleverd. Dan had niemand er verder nog over na moeten denken, was er geen verkeerde keuze gemaakt, was niemand wat kwalijk genomen.
pi_203381066
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Mij lijkt het dat zo'n veroordeling behoorlijke tijd blijft staan. Het is geen blikje cola wat ontvreemd is uit de supermarkt.

Een VOG had gewoon een harde nee opgeleverd. Dan had niemand er verder nog over na moeten denken, was er geen verkeerde keuze gemaakt, was niemand wat kwalijk genomen.
Ben je nou aan het trollen of wat?
pi_203381158
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ben je nou aan het trollen of wat?
Nee hoor. Een VOG krijg je of je krijgt hem niet. Moet je een positief VOG overleggen voor je vrijwilligerswerk dan kan je dat of je kan dat niet. Kan je dat niet dan houdt het op. Wordt je niet aangesteld, valt niemand wat kwalijk te nemen want het is nou eenmaal zoals het is.

De VVD heeft hier een grote blunder begaan en Wilders in de kaart gespeeld. Een positieve VOG vereiste had dat kunnen voorkomen.

En zoals je weet staat op verschillende vergrijpen een andere termijn waarin het meetelt voor de VOG.

Ben jij aan het trollen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 22:29:39 ]
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:27:34 #172
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_203381184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Een VOG krijg je altijd. Daar staat dan in vermeld of je wel of niet op de aangevraagde profielen vertrouwd wordt. En er zit inderdaad een uiterste datum aan veroordelingen, wel verschillend per profiel van de aanvraag.

Vind het wel verstandig van de VVD om afscheid te nemen van deze dame. Het is niet niks waar ze zich schuldig aan gemaakt heeft.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:33:02 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203381309
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bij een normale screening zou Sydney Smeets smeerlapperij en voorliefde voor jongetjes echt wel naar boven zijn gekomen. Schijnbaar vonden ze het allemaal wel best bij D66 en dachten ze dat de misbruikten hun mond wel dicht zouden houden. D66 heeft gewoon ontzettend geblunderd of heeft simpelweg het risico genomen. En zo was het toch ook veel leuker. Anders had nooit de geschiedenisboeken ingegaan dat D66 een actief roofdier met voorliefde voor jongetjes de Kamer in had geholpen.
"Normale screening" leuke lege term. Jij denkt echt dat de partijen AIVD-bevoegdheden hebben?
pi_203381327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:17 schreef Vasilevski het volgende:
Eigenlijk een hele rare ophef. Het is wel interessant om te lezen hoe ze bij de VVD is gekomen: https://reactionair.nl/ar(...)e-naar-vvd-adviseur/

Komt uit de koker van Kinneging, Bolkestein, etc. Begaan met de joodse gemeenschap (of een bepaalde tak daarvan). Eigenlijk kun je zeggen dat ze sinds 2011 qua denkbeelden en connecties dichter bij Wilders of Baudet staat dan bij welke islamist dan ook.

Of we moeten dus echt geloven dat haar hele ommekeer totaal verzonnen is of zo. En dan moet je je afvragen: waarom in godsnaam?
Interessant artikel, maar het geeft geen antwoord op een vraag die bij mij opkwam: hoe lang was zij al tafelvoorzitter bij de VVD? In de verklaring van de VVD van vandaag wordt gezegd dat ze dit veel te lang hebben laten duren, maar ik lees nergens hoe lang dat dan was.

Wat ik ook heel interessant vind is de reactie van Ayaan. Zij was destijds natuurlijk een prominent doelwit, maar reageerde diagonaal anders dan Wilders;
quote:
Eerder kreeg Sahla ook al bijval uit onverwachte hoek, Ayaan Hirsi Ali noemde haar eind 2006 in de Volkskant ‘de hoop voor de toekomst’ in de strijd tegen radicalisering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 22:40:25 ]
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:35:10 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203381349
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:27 schreef Sodeknetters het volgende:

Vind het wel verstandig van de VVD om afscheid te nemen van deze dame. Het is niet niks waar ze zich schuldig aan gemaakt heeft.
Dat wist de VVD vooraf. Maar nu Geert erover begint moet ze ineens weg.

Maar verder zie ik niet wat voor risico ze kan zijn in een partijwerkgroepje. Er lijkt me helemaal geen VOG nodig om een beetje met leden te discussieren over veiligheid.
pi_203381381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar verder zie ik niet wat voor risico ze kan zijn in een partijwerkgroepje. Er lijkt me helemaal geen VOG nodig om een beetje met leden te discussieren over veiligheid.
Sowieso zouden ze dan bij de VVD wel de ballen moeten hebben om zelf met een verklaring naar buiten te treden, dat is nog wel het allerminste wat je in het kader van goed werkgeverschap kunt doen.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:37:57 #177
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_203381382
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is ook inderdaad wel een gevalletje put dempen als het kalf..
Of een VOG nodig is wordt bepaald door de wetgever, afhankelijk van het gescreende profiel.
pi_203381395
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nee hoor. Een VOG krijg je of je krijgt hem niet. Moet je een positief VOG overleggen voor je vrijwilligerswerk dan kan je dat of je kan dat niet. Kan je dat niet dan houdt het op. Wordt je niet aangesteld, valt niemand wat kwalijk te nemen want het is nou eenmaal zoals het is.

De VVD heeft hier een grote blunder begaan en Wilders in de kaart gespeeld. Een positieve VOG vereiste had dat kunnen voorkomen.

En zoals je weet staat op verschillende vergrijpen een andere termijn waarin het meetelt voor de VOG.

Ben jij aan het trollen?
OK, kennelijk ben je niet aan het trollen, maar snap je het punt gewoon niet.

De VVD wist van haar verleden, dat is geen geheim. Ze hebben besloten haar toch als tafelvoorzitter aan te stellen. Ze hebben dus besloten dat haar verleden niet bezwaarlijk was voor deze functie. Als je al volledig op de hoogte bent van iemands criminele verleden en dat geen belemmering vindt, dan heeft een VOG geen enkele toegevoegde waarde meer. Die toont immers alleen maar hetgeen aan dat je al wist en niet bezwaarlijk vond.
pi_203381436
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
"Normale screening" leuke lege term. Jij denkt echt dat de partijen AIVD-bevoegdheden hebben?
Je denkt serieus dat je hier AIVD bevoegdheid voor moet hebben? Lol. Een normale screening met een een paar stevige gesprekken zou moeten voldoen om zo'n smeerlap buiten je kieslijst te houden. Zeker als hij/zij nieuw is. D66 heeft ook nooit openheid van zaken gegeven over het proces, waar het misgegaan is en wat ze de volgende keer beter gaan doen. Vast zal er wel een mooi rapportje geschreven zijn wat ergens onder in de archiefkast is beland.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:41:18 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203381450
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:37 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Het is ook inderdaad wel een gevalletje put dempen als het kalf..
Of een VOG nodig is wordt bepaald door de wetgever, afhankelijk van het gescreende profiel.
Sowieso, als je al voor dit soort vrijwilligersfuncties een VOG nodig hebt ga je als partij veel kosten hebben om al die VOGs te betalen.
pi_203381465
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

De VVD wist van haar verleden, dat is geen geheim. Ze hebben besloten haar toch als tafelvoorzitter aan te stellen.
En dat is het hele punt he. Met een VOG had je zo'n persoon met gemak kunnen afwijzen zonder op tenen te staan, zonder bang te hoeven zijn voor gevolgen binnen de partij enzovoort.
pi_203381509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En dat is het hele punt he. Met een VOG had je zo'n persoon met gemak kunnen afwijzen zonder op tenen te staan, zonder bang te hoeven zijn voor gevolgen binnen de partij enzovoort.
Selectief quoten en vervolgens daarop wederom dezelfde stupide reactie plaatsen als voorheen. Ik ben wel klaar met je getroll.
pi_203381539
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je denkt serieus dat je hier AIVD bevoegdheid voor moet hebben? Lol. Een normale screening met een een paar stevige gesprekken zou moeten voldoen om zo'n smeerlap buiten je kieslijst te houden. Zeker als hij/zij nieuw is. D66 heeft ook nooit openheid van zaken gegeven over het proces, waar het misgegaan is en wat ze de volgende keer beter gaan doen. Vast zal er wel een mooi rapportje geschreven zijn wat ergens onder in de archiefkast is beland.
Maar hoe uitgebreid dank je dat zo'n normale screening is bij een politieke partij? Het zijn gewoon private verenigingen die dus ook de daarbij behorende rechten en plichten hebben, veel meer dan wat rond zoeken op Google en een paar gesprekken kunnen en mogen ze niet eens doen.
pi_203381635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar hoe uitgebreid dank je dat zo'n normale screening is bij een politieke partij? Het zijn gewoon private verenigingen die dus ook de daarbij behorende rechten en plichten hebben, veel meer dan wat rond zoeken op Google en een paar gesprekken kunnen en mogen ze niet eens doen.
Het zijn niet gewoon private verenigingen. Ze hebben meer middelen tot hun beschikking, ook financieel om een behoorlijke screening uit te laten voeren als het nodig is door een extern bedrijf. Zo gek is dat ook niet, dat gebeurd zelfs binnen de IT.
pi_203381691
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Selectief quoten en vervolgens daarop wederom dezelfde stupide reactie plaatsen als voorheen. Ik ben wel klaar met je getroll.
Mooi. Ik quote overigens niet selectief. Ik pak gewoon het eerste stuk. Nergens is een user verplicht om een hele post te quoten. En je mist het punt, dat is namelijk niet of de VVD wel of niet op de hoogte was van haar verleden. Vandaar dat ik het niet mee nam in de quote.

Misschien kan jezelf eens ophouden met je getroll want voor iedereen, inclusief de VVD zelf is inmiddels wel duidelijk dat dit gewoon geen handige zet was.
pi_203381793
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het zijn niet gewoon private verenigingen. Ze hebben meer middelen tot hun beschikking, ook financieel om een behoorlijke screening uit te laten voeren als het nodig is door een extern bedrijf. Zo gek is dat ook niet, dat gebeurd zelfs binnen de IT.
Het zijn wel degelijk gewoon private verenigen, er bestaat juridisch gezien niet zoiets als een politiek partij in Nederland. Dat is hier, in tegenstelling tot sommige andere langen, geen aparte juridische entiteit. Het hangt er een beetje vanaf hoe partijen precies ervoor kiezen om zich te organiseren maar de meesten van hen hebben precies dezelfde rechten en plichten als wandelvereniging De Kapotte Kunstheup.
pi_203382015
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het zijn wel degelijk gewoon private verenigen, er bestaat juridisch gezien niet zoiets als een politiek partij in Nederland. Dat is hier, in tegenstelling tot sommige andere langen, geen aparte juridische entiteit. Het hangt er een beetje vanaf hoe partijen precies ervoor kiezen om zich te organiseren maar de meesten van hen hebben precies dezelfde rechten en plichten als wandelvereniging De Kapotte Kunstheup.
En ontzettend meer financile middelen vanuit de staat juist om hun taak goed te vervullen. Zie de redelijke recente Jetten gelden. Om politieke partijen met vertegenwoordiging in de Tweede Kamer als gewone private partijen neer te zetten is ontzettend kort door de bocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 23:13:33 ]
pi_203382375
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

De VVD wist van haar verleden, dat is geen geheim. Ze hebben besloten haar toch als tafelvoorzitter aan te stellen. Ze hebben dus besloten dat haar verleden niet bezwaarlijk was voor deze functie. Als je al volledig op de hoogte bent van iemands criminele verleden en dat geen belemmering vindt, dan heeft een VOG geen enkele toegevoegde waarde meer. Die toont immers alleen maar hetgeen aan dat je al wist en niet bezwaarlijk vond.
Dan is de VVD dus een partij van imbecielen.
pi_203382385
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:36 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dan is de VVD dus een partij van imbecielen.
Is dat een verrassing voor je?
pi_203382390
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso, als je al voor dit soort vrijwilligersfuncties een VOG nodig hebt ga je als partij veel kosten hebben om al die VOGs te betalen.
Om folders uit te delen heb je geen vog nodig lijkt mij. En voor de meeste vrijwilligersfuncties niet. Maar voor bepaalde functies lijkt mij dat wel gewenst en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat er zoveel zijn dat je er als partij veel kosten aan hebt.

Dat deze veroordeelde terrorist in deze commissie terecht heeft kunnen komen is natuurlijk complete waanzin. Dat verzin je toch niet...
  woensdag 26 januari 2022 @ 23:38:13 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203382395
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En ontzettend meer financile middelen vanuit de staat juist om hun taak goed te vervullen. Zie de redelijke recente Jetten gelden. Om politieke partijen met vertegenwoordiging in de Tweede Kamer als gewone private partijen neer te zetten is ontzettend kort door de bocht.
Partijen kunnen duizend miljard hebben. Als ze geen politie bevoegdheden hebben en zich aan privacywetgeving moeten houden dan kun je niet alles uitvinden.
pi_203382406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is dat een verrassing voor je?
Nah.
  woensdag 26 januari 2022 @ 23:44:06 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203382439
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Om folders uit te delen heb je geen vog nodig lijkt mij. En voor de meeste vrijwilligersfuncties niet. Maar voor bepaalde functies lijkt mij dat wel gewenst en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat er zoveel zijn dat je er als partij veel kosten aan hebt.
Ja, maar zo'n functie was dit dus niet.

Voorzitter van een werkgroep. Den stuur je vooral wat mailtjes rond en bepaal je wie wanneer wat mag zeggen bij een bijeenkomst. Het is niet dat ze er toegang heeft tot informatie of bevoegdheden heeft, die een risico vormen.

quote:
Dat deze veroordeelde terrorist in deze commissie terecht heeft kunnen komen is natuurlijk complete waanzin. Dat verzin je toch niet...
Als je als commissie wil nadenken over terrorismebestrijding is iemand die erin heeft gezeten juist best interessant om een completer beeld te geven.
pi_203382456
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Partijen kunnen duizend miljard hebben. Als ze geen politie bevoegdheden hebben en zich aan privacywetgeving moeten houden dan kun je niet alles uitvinden.
IT bedrijven huren gewoon externe bedrijven in voor screenings van aankomende personeelsleden. Is heel normaal. Maar in de politiek kan dat schijnbaar dus echt niet. Sterk verhaal wel... Ik vind de slappe excuses en het handje boven het hoofd houden wel grappig, maar geloofwaardig is het al lang niet meer.
pi_203383101
quote:
Veroordeelde pedofielen liever niet aan de slag tussen de kinderen, fraudeurs niet bij een bank en terroristen niet in hetzelfde gebouw als onzer lieve Geert Wilders. Genoeg andere plekken om arbeid te verrichten.
pi_203383203
twitter

Heeft Frits al van zich laten horen, hij is opvallend stil :')
pi_203383530
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:46 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
0/10 troll
Je vind haar niet lekker? :{

Ben je homo?
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203384481
quote:
4s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:41 schreef SpaceOddity het volgende:
Nee, religie is per definitie dom, alleen de wat de islam zo anders maakt, is dat het zowaar een gevaar vormt voor een open, vrije en moderne samenleving zoals hier. En of het nu 1 jaar, 16 jaar of 80 jaar geleden is; het maakt niet uit. Iemand die vroeger sympathiseerde met de nazi's kan maar beter hopen dat dit niet bekend wordt. Dan kun je maar beter een anoniem baantje aannemen, waar niet de kans bestaat dat je vol in de schijnwerpers komt te staan. Maar als je er wel voor kiest moet je niet raar staan te kijken dat dit wordt opgerakeld en dat er dan met afkeur gereageerd wordt. Duh.
Ik denk niet dat dat zo is. Dat je als jong volwassene radicale ideologien aanhing hoeft je niet tot in lengte van jaren te achtervolgen, Mits duidelijk is dat je daar volledig afstand van genomen hebt. Vooral van dat laatste maakt de VVD nu een punt: dat ze nooit openlijk spijt betuigd had.

quote:
Ze is streng islamitisch opgevoed. Wie bedoelt ze met haar omgeving? Haar (streng islamitische) ouders? Of heeft ze een ''Lalaatje'' gedaan en heeft ze met haar familie gebroken?
Ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt. Ze is wel religieus opgevoed, maar niet in het extreme. Men maakte zich in die tijd juist zorgen over haar. Bijvoorbeeld toen Sahla ervoor koos om naar een andere moskee te gaan. Haar ouders en de rest van het gezin gingen naar een gematigde moskee, maar Sahla koos er toen voor om een veel strengere moskee te gaan bezoeken.

Ook als je kijkt naar de carrires van haar zussen, zie je daar geen extremisme. Juist niet. En van haar zussen zet zich juist in tegen radicalisering en extremisme, naar aanleiding van de ervaringen met Sahla.
pi_203384854
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de relatie tussen Frits Bolkenstein en die ex-terroriste. :9

quote:
Ook binnen de familie Bolkestein rezen vragen over de prominente rol die Soumaya Sahla speelt in het leven van Frits Bolkestein, bevestigen anonieme bronnen die de familie goed kennen. Zo zou Bolkesteins echtgenote Femke Boersma zich regelmatig geschoffeerd hebben gevoeld omdat Frits niet haar, maar Soumaya Sahla meenam naar officile gelegenheden. Bovendien ontstonden er fricties tussen Bolkestein en enkele trouwe intimi over wat inmiddels werd gezien als de ’kwestie Soumaya’. De intimi struikelden over het feit dat Sahla geen spijt had betuigd voor haar terreurverleden en maakten zich zorgen over de groeiende invloed die de jonge vrouw op Bolkestein uitoefende.

De aanwezigheid van Bolkesteins proteg wordt in de familie- en vriendenkring ervaren als een splijtzwam. Vertrouwelingen spreken over ’manipulatie’ en zelfs ’ouderenmisbruik’.

Zij wijzen onder meer op de video waarin Frits Bolkestein Soumaya’s zus, Fonda Sahla, feliciteert met haar entree in de Tweede Kamer. ‘Die video is door Soumaya gemaakt”, aldus een vriend van de familie. „Frits is een digibeet, die kan nog geen mobiele telefoon hanteren. Hij wist natuurlijk niet dat dit filmpje, met alle positieve aandacht voor de familie Sahla, op het internet zou worden geplaatst. Het was een nieuwe poging van Soumaya om zich via Frits wit te wassen.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-over-kwestie-sahla

[ Bericht 33% gewijzigd door Aurelius op 27-01-2022 10:39:40 ]
pi_203384966
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:05 schreef Aurelius het volgende:
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de relatie tussen Frits Bolkenstein en die ex-terroriste. :9

https://www.telegraaf.nl/(...)t-over-kwestie-sahla
Bolkenstein heeft naar Sanderink gekeken en dacht dat kan ik ook?
pi_203385249
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bolkenstein heeft naar Sanderink gekeken en dacht dat kan ik ook?
Fatwa Hari ^O^
pi_203385287
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 27 januari 2022 @ 11:10:33 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203385813
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
IT bedrijven huren gewoon externe bedrijven in voor screenings van aankomende personeelsleden. Is heel normaal. Maar in de politiek kan dat schijnbaar dus echt niet. Sterk verhaal wel... Ik vind de slappe excuses en het handje boven het hoofd houden wel grappig, maar geloofwaardig is het al lang niet meer.
Een keer meegemaakt ja. Dan stuurt dat kneiterdure bedrijf je een formulier waarop je met alerlei vinkjes moet aangeven dat je betrouwbaar bent. Alsof een onbetrouwbaar persoon dat naar waarheid gaat invullen. :')

Los van het feit dat het nogal kostbaar is om voor 50 kandidaten zo'n bedrijf in te gaan huren. Dat bedrijf heeft simpelweg ook geen middelen om de social media van Sidney te hacken of hem te laten schaduwen wat hij uitvreet. Dus dan blijft zoiets gewoon verborgen.

En vooral jouw verhaal is niet erg geloofwaardig aangezien er voor de verkiezingen werkelijk geen spoor van te vinden was. Dus het zijn leugenachtige verzinseltjes die je maar blijft volhouden om je punt te kunnen maken.
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 11:14:42 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203385884
dit gaat weer een supergezellig topicje worden dat zie ik nu al
pi_203386681
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, maar zo'n functie was dit dus niet.

Voorzitter van een werkgroep. Den stuur je vooral wat mailtjes rond en bepaal je wie wanneer wat mag zeggen bij een bijeenkomst. Het is niet dat ze er toegang heeft tot informatie of bevoegdheden heeft, die een risico vormen.
[..]
Als je als commissie wil nadenken over terrorismebestrijding is iemand die erin heeft gezeten juist best interessant om een completer beeld te geven.
Robert M en Benno L kunnen wellicht ook een completer beeld geven over kindermisbruik. Maar als je niet snapt dat je je als kinderdagverblijf niet met Robert M moet wollen associren is er iets goed mis met je moreel ethisch kompas.

Datzelfde geldt voor veroordeelde islamterroristen. Als je niet snapt dat je je daar als politieke partij niet mee moet willen associren is er iets goed mis met je antenne.
pi_203386734
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 01:52 schreef Rambolin het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Heeft Frits al van zich laten horen, hij is opvallend stil :')
De man schijnt dementerend te zijn, die krijgt dit niet eens mee.
  donderdag 27 januari 2022 @ 12:17:52 #207
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203386763
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
De man schijnt dementerend te zijn, die krijgt dit niet eens mee.
Dat zou me ook niet meer zo verbazen.
pi_203387017
quote:
Heb weinig met Jan Dijkgraaf maar hij heeft gewoon een punt. De pers heeft dit niet opgepakt. Totdat de VVD ging twijfelen, dit weekend, en toen kwamen alle analyses.
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:15:29 #209
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_203387529
Verbaasd me wel dat een terrorist bij de VVD zit. Normaal zie je dit bij de wat meer linksere partijen/personen zoals Paul Rosenmller. VVD moet oppassen niet ook die kant op te glijden.
pi_203387559
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:15 schreef damsco het volgende:
Verbaasd me wel dat een terrorist bij de VVD zit. Normaal zie je dit bij de wat meer linksere partijen/personen zoals Paul Rosenmller. VVD moet oppassen niet ook die kant op te glijden.
Extremisme is niet gebonden aan links/rechts.
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:22:02 #211
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203387621
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Op papier idd niet. In de praktijk is het 90-10, Volkert, Antifa, BLM etc...
Get woke, go broke!
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:25:46 #212
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_203387667
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Mwah, je ziet toch relatief vaak extremistisch gedachtegoed op de linkerflank. Juist omdat extreemrechts geen ruimte krijgt (terecht hoor), maar tegelijkertijd extreemlinks met de mantel der liefde door oa de media wordt bedekt.
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:28:13 #213
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_203387708
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Op papier idd niet. In de praktijk is het 90-10, Volkert, Antifa, BLM etc...
Extreemlinks is maatschappelijk gezien geaccepteerd. Het wordt niet bestreden en daardoor krijg je dergelijke uitwassen.
pi_203387735
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:28 schreef damsco het volgende:

[..]
Extreemlinks is maatschappelijk gezien geaccepteerd. Het wordt niet bestreden en daardoor krijg je dergelijke uitwassen.
Volgens mij heeft Volkert jarenlang vastgezeten. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:31:52 #215
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_203387750
quote:
5s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:30 schreef Bepje het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Volkert jarenlang vastgezeten. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Fopstraf.
pi_203387782
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Beetje narcisme he, om respect voor jezelf ten toon te stellen.

Welke extreemrechts geweld heeft zich dan ook geuit in de samenleving dat ook maar een klein beetje in de buurt komt van hele steden slopen (BLM in de VS, Antifa bij G8 bijeenkomsten) politieke moorden etc?

Precies, extreem rechts bestaat echt wel, maar de vraag ernaar is vele malen sterker dan het aanbod.
Ik vind het bestormen van het capitool toch best een dingetje.

Los daarvan, het punt is (wat @damsco al aangaf) dat er veel meer angst is voor rechts extremisme en het daardoor veel eerder in de kiem wordt gesmoord. Links extremisme wordt toch vaker gezien als politiek correct gelul dat uit de hand loopt. Dat is allemaal niet terecht, maar dat was dan ook niet mijn punt.

Overigens was dit alles niet mijn punt, maar ik drukte me wat onduidelijk uit. Mijn punt was vooral dat moslimextremisme zich niet beperkt tot links of rechts.
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:38:03 #217
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203387820
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik vind het bestormen van het capitool toch best een dingetje.

Los daarvan, het punt is (wat @:damsco al aangaf) dat er veel meer angst is voor rechts extremisme en het daardoor veel eerder in de kiem wordt gesmoord. Links extremisme wordt toch vaker gezien als politiek correct gelul dat uit de hand loopt. Dat is allemaal niet terecht, maar dat was dan ook niet mijn punt.

Overigens was dit alles niet mijn punt, maar ik drukte me wat onduidelijk uit. Mijn punt was vooral dat moslimextremisme zich niet beperkt tot links of rechts.
Waarom vind je dat een dingetje? Omdat er enorm overtrokken ophef over gemaakt werd? AOC die tweette dat ze doodsbang was en voor haar leven vreesde terwijl ze niet eens in het gebouw was?

Natuurlijk was het niet goed, maar was is er qua geweld nou helemaal gebeurd? En toen De democraten het een paar jaar geleden zelf deden heb ik die ophef niet gezien.

Is dus duidelijk weer een gevalletje, ja maar dit was ook erg hoor, terwijl het totaal niet in verhouding stond met het gruwelijke dodelijke geweld van links.
Get woke, go broke!
pi_203387846
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom vind je dat een dingetje? Omdat er enorm overtrokken ophef over gemaakt werd? AOC die tweette dat ze doodsbang was en voor haar leven vreesde terwijl ze niet eens in het gebouw was?

Natuurlijk was het niet goed, maar was is er qua geweld nou helemaal gebeurd? En toen De democraten het een paar jaar geleden zelf deden heb ik die ophef niet gezien.

Is dus duidelijk weer een gevalletje, ja maar dit was ook erg hoor, terwijl het totaal niet in verhouding stond met het gruwelijke dodelijke geweld van links.
Ik heb echt helemaal gemist dat Democraten met duizenden tegelijk het Capitool hebben bestormd eigenlijk.
pi_203387891
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als je werkelijk niet snapt hoe het bestormen van een overheidsgebouw, met als doel het installeren van een nieuwe president te verstoren, een enorm veel groter probleem is dan een uit de hand gelopen demonstratie op het museumplein, dan heb je gewoon een enorme plaat voor je kop. Ongeacht waar de meeste slachtoffers vallen.

Maar goed, die discussie is over FOK! al een keer of 40-45 duizend keer gevoerd, dus laten we dat vooral niet over doen.

Staat ook allemaal los van het punt wat ik wilde maken, namelijk dat moslim extremisme zich niets aantrekt van onze links/rechts indeling.
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:53:49 #220
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_203388003
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:05 schreef Aurelius het volgende:
[..]

Heerlijk
pi_203388270
Dat ik dit nog eens mag meemaken, een TT waarin de zinsnede "VVD-terrorist" voor komt _O-
  donderdag 27 januari 2022 @ 16:41:05 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203390134
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Robert M en Benno L kunnen wellicht ook een completer beeld geven over kindermisbruik. Maar als je niet snapt dat je je als kinderdagverblijf niet met Robert M moet wollen associren is er iets goed mis met je moreel ethisch kompas.

Datzelfde geldt voor veroordeelde islamterroristen. Als je niet snapt dat je je daar als politieke partij niet mee moet willen associren is er iets goed mis met je antenne.
Er is een verschil tussen een kinderdagverblijf en een discussiegroep in een politieke partij. Robert M kan in dat dagverblijf misbruik maken van de kinderen. Soumaya kan in die discussiegroep geen misbruik maken van wat dan ook om terroristische dingen mee te doen.

Dus ja als ze haar straf heeft uitgezeten en de functie heeft verder geen risicoprofiel, blijft er weinig over om dat dan te weigeren. Dan is het geen vreemde gedachte dat je gebruik maakt van haar kennis over terrorisme.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 27-01-2022 18:28:18 ]
pi_203390898
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 16:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij komt met die zogenaamde onderzoeksbedrijven aanzetten maar je kan vervolgens niet uitleggen wat ze dan precies voor onderzoek doen dat stiekem viespeuken gedrag boven tafel krijgt. :')
Ze bellen onder andere met je vorige werkgevers voor interviews, je moet een VOG overleggen en je Social Media wordt gecontroleerd (en daarmee had je D66 viezerik Sidney Smeets kunnen pakken). Nogmaals hilarisch hoe je door de mand bent gevallen.
pi_203391160
De half-dementerende Bolkenstein is op zijn oude dag verliefd geworden op dit moslimvrouwtje, dat hem sluw op haar vingers heeft gewonden. In de coronaperiode, waarin iedereen sliep, is zij op slinkse wijze gepromoveerd binnen de VVD-gelederen, zodat ze nu kunnen zeggen dat ze "al jaren" voor de VVD actief is.

Een grove inschattingsfout, want dit gaat de VVD zowel leden als stemmen kosten. Tegelijkertijd is het weer een goede illustratie van het feit dat VVD steeds verder afglijdt naar het D66-niveau waar hypocrisie immers gemeengoed is.
  donderdag 27 januari 2022 @ 18:15:14 #225
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_203391204
Voor zo'n beetje elke baan binnen de (semi-)overheid heb je minimaal een VOG nodig maar bij de VVD is het allemaal geen probleem. :')
  donderdag 27 januari 2022 @ 18:25:12 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203391332
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 18:15 schreef detaris het volgende:
Voor zo'n beetje elke baan binnen de (semi-)overheid heb je minimaal een VOG nodig maar bij de VVD is het allemaal geen probleem. :')
De VVD is dan ook geen overheid.
pi_203391388
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 18:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De VVD is dan ook geen overheid.
Weer zo'n nietszeggend antwoord, alsof vrijwilligers van stichtingen en verenigingen geen VOG hoeven aan te vragen indien de stichting of vereniging dat wenst.
  donderdag 27 januari 2022 @ 19:07:32 #228
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203391898
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 18:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Weer zo'n nietszeggend antwoord, alsof vrijwilligers van stichtingen en verenigingen geen VOG hoeven aan te vragen indien de stichting of vereniging dat wenst.
Dat kan. Maar waarschijnlijk is er noodzaak voor omdat voorzitter van een werkgroep in een partij geen functie is waarmee de samenleving risico loopt.
pi_203392836
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 14:14 schreef Tijger_m het volgende:
Dat ik dit nog eens mag meemaken, een TT waarin de zinsnede "VVD-terrorist" voor komt _O-
Ook dit. Moet je voorstellen dat de PvdA of GL in eigen gelederen een de-radicaliseringsprojectje hadden opgestart. Ik weet wel wat de opinie dan was.

Maar nu moeten we die oude dinosaurus geloven dat ze echt wel okee is.
pi_203392902
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:49 schreef skrn het volgende:

[..]
Ook dit. Moet je voorstellen dat de PvdA of GL in eigen gelederen een de-radicaliseringsprojectje hadden opgestart. Ik weet wel wat de opinie dan was.

Maar nu moeten we die oude dinosaurus geloven dat ze echt wel okee is.
Ik zou niet echt goed weten waarom we dat niet zouden moeten geloven, overigens, voor mij was het vooral de zinsnede VVD-terrorist waar ik om moest lachen.

Als we niet accepteren dat mensen veranderen en leren van hun fouten dan zijn we toch wel vrij ver heen, denk ik, en ik vermoed ook dat de AIVD wel gewaarschuwd had als ze niet van verleden geleerd had.
Fortuyn was ooit een overtuigd Maoist om maar eens wat te noemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2022 19:52:24 ]
pi_203393026
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou niet echt goed weten waarom we dat niet zouden moeten geloven, overigens, voor mij was het vooral de zinsnede VVD-terrorist waar ik om moest lachen.

Als we niet accepteren dat mensen veranderen en leren van hun fouten dan zijn we toch wel vrij ver heen, denk ik, en ik vermoed ook dat de AIVD wel gewaarschuwd had als ze niet van verleden geleerd had.
Fortuyn was ooit een overtuigd Maoist om maar eens wat te noemen.
Mensen mogen leren van hun fouten, maar het is gewoon stom om ex-terroristen de de politiek in te sturen. Kan toch alleen tegen je worden gebruikt. De VVD krijgt wel het deksel op hun neus, altijd stoere taal maar ondertussen onderling heel wat anders.
pi_203393051
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:57 schreef skrn het volgende:

[..]
Mensen mogen leren van hun fouten, maar het is gewoon stom om ex-terroristen de de politiek in te sturen. Kan toch alleen tegen je worden gebruikt. De VVD krijgt wel het deksel op hun neus, altijd stoere taal maar ondertussen onderling heel wat anders.
Het echte probleem is eigenlijk dat het tegen ze gebruikt word, niet dat zij een gevaar is. En dat is, goed beschouwd, een hele trieste vaststelling.
pi_203393669
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 19:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het echte probleem is eigenlijk dat het tegen ze gebruikt word, niet dat zij een gevaar is. En dat is, goed beschouwd, een hele trieste vaststelling.
Er zijn natuurlijk ook principile bezwaren.
pi_203393723
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:33 schreef skrn het volgende:

[..]
Er zijn natuurlijk ook principile bezwaren.
Criminele veroordelingen zijn anders niet zo'n probleem bij de partijen die het meeste lawaai maken hierover.
pi_203393759
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Criminele veroordelingen zijn anders niet zo'n probleem bij de partijen die het meeste lawaai maken hierover.
Dat klopt. Maar geef je nou aan dat VVD op dat vlak is afgegleden tot die partijen die hier nu het meeste lawaai over maken? Verwachten we van partijen als de VVD niet beter?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2022 20:39:33 ]
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 20:40:22 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203393782
die zijn ook niet veroordeeld omdat ze een politiek leider van een van de collega's neer wilden schieten

ik snap dat dat ff anders ligt
pi_203393807
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar geef je nou aan dat VVD op dat vlak is afgegleden tot die partijen die hier nu het meeste lawaai over maken? Verwachten we van partijen als de VVD niet beter?
Die logica snap ik even niet? De VVD protesteerde toch niet tegen haar aanstelling?

Maar sowieso, ik heb weinig verwachtingen van de VVD in positieve zin over het algemeen en dat men de rug hierover niet recht kon houden bevestigde mijn beeld alleen maar :)
pi_203393907
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:40 schreef sp3c het volgende:
die zijn ook niet veroordeeld omdat ze een politiek leider van een van de collega's neer wilden schieten

ik snap dat dat ff anders ligt
Ok, maar laten we dit even wat breder trekken, wat is er dan nog voor argument om mensen die meegaan in het terrorisme verhaal daaruit te halen en van radicalisering af te brengen? Want blijkbaar maakt het niet uit wat je dan later doet of dat je afscheid neemt van dat traject, je blijft blijkbaar een terrorist.

Je kan een straf uitzitten en jezelf rehabiliteren maar het maakt blijkbaar niets uit. Is dat nu echt het signaal wat we willen geven? Persoonlijk lijkt het mij niet het juiste verhaal.
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 20:48:41 #239
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203393955
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, maar laten we dit even wat breder trekken, wat is er dan nog voor argument om mensen die meegaan in het terrorisme verhaal daaruit te halen en van radicalisering af te brengen? Want blijkbaar maakt het niet uit wat je dan later doet of dat je afscheid neemt van dat traject, je blijft blijkbaar een terrorist.

Je kan een straf uitzitten en jezelf rehabiliteren maar het maakt blijkbaar niets uit. Is dat nu echt het signaal wat we willen geven? Persoonlijk lijkt het mij niet het juiste verhaal.
zijn toch wel meer zaken waarbij je in sommige vakgebieden niet meer welkom bent na een veroordeling?

ik vind het heel mooi dat ze dr leven heeft gebeterd en ik gun haar haar baan bij de universiteit van harte maar hoe je het ook wend of keert zit Wilders nu al 100 jaar ergens in een bunker met strenge bewaking en voornamelijk dankzij deze idioten

ben het niet graag met de man eens maar ik zou hier ook wel een beetje boos over zijn

jij ook, iedereen ook
pi_203393982
quote:
88s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
zijn toch wel meer zaken waarbij je in sommige vakgebieden niet meer welkom bent na een veroordeling?

ik vind het heel mooi dat ze dr leven heeft gebeterd en ik gun haar haar baan bij de universiteit van harte maar hoe je het ook wend of keert zit Wilders nu al 100 jaar ergens in een bunker met strenge bewaking en voornamelijk dankzij deze idioten

ben het niet graag met de man eens maar ik zou hier ook wel een beetje boos over zijn

jij ook, iedereen ook
Welke idioten? Medewerkers van Bolkestein?
  Moderator donderdag 27 januari 2022 @ 20:50:13 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203393986
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Welke idioten? Medewerkers van Bolkestein?
de hofstadgroep logischerwijs
pi_203394179
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je onderschat de gevolgen. Er zijn zat Nederlanders die vrezen voor meer aanslagen. Veel moslims zien meer repressie en disrespect vanuit de Nederlandse samenleving na de moord op Theo van Gogh en de ellende van de Hofstaggroep. Anderen zijn gefrustreerd vanwege het feit dat ze moeten invechten (Mark Rutte) en zien zo'n zogenaamde bekeerling wel opeens kansen krijgen.

Terrorisme scheurt de samenleving. Dat doet terrorisme. Maak er geen spelletje van, geen politiek grapje.
pi_203394583
Dus nee, die lichtvoetigheid en 'ze heeft haar straf gekregen', ik kan daar niet tegen.

Laat haar alsjeblieft een baan buiten de politiek krijgen.
  donderdag 27 januari 2022 @ 22:00:31 #244
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203395379
Ze heeft wel inzicht getoond door het islamitische terroristische geweld af te zweren (laten we dat even geloven) en bij de VVD actief te worden. Dat is een veel effectievere manier om Nederland te vernielen dan eens een paar politici doodschieten.
pi_203397400
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 07:08 schreef laforest het volgende:

[..]
Je vind haar niet lekker? :{

Ben je homo?
Nee, ik ben niet homo. Ik hou gewoon van aantrekkellijke meisjes.
2.
pi_203397412
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:17 schreef Vasilevski het volgende:
Taqqiya?
2.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 00:28:29 #247
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_203397558
Nederland glijdt steeds verder af; zelfs een tweede kans is niet eens meer mogelijk :')
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_203397889
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 20:45 schreef Tijger_m het volgende:
Je kan een straf uitzitten en jezelf rehabiliteren maar het maakt blijkbaar niets uit. Is dat nu echt het signaal wat we willen geven?
Als jij ooit van jouw leven serieus bezig bent bent geweest met het plannen van een MOORD, dan mag je van mij rehabiliteren tot je een ons weegt, dan maakt dat voor mij niets uit.

Je bent serieus bezig geweest met het plannen van een MOORD.

Dan ben je voor altijd koekoek en een gevaar voor de samenleving, ongeacht je aangeeft hoeveel je zegt ge-rehabiliteert te zijn.

Game over. Klaar.
pi_203404225
Wat kan dan wel? Een vent die een moskee in brand heeft gestoken (geen slachtoffers) en na zijn veroordeling in de fractie van de PVV gaat werken, omdat hij spijt heeft betuigd? Zeg het maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')