Tuurlijk kan dat. Dat zou in dit geval natuurlijk vrij onzinnig geweest zijn.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ook voor vrijwilligerswerk kan men gewoon om een VOG vragen.
I know en ik heb daar ook links en rechts hetzelfde commentaar op, ik wil het liever niet zienquote:Op woensdag 26 januari 2022 21:41 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Er zitten links en rechts diverse mensen in de Kamer met een veroordeling achter hun naam. De één wat ernstiger dan de ander.
Als je dat wilt voorkomen zou je mensen het passief stemrecht (dat is het recht om verkozen te kunnen worden) af moeten nemen bij een veroordeling, maar dat gebeurt heel weinig. En terecht. Als mensen geen veroordeelde mensen in de Kamer willen hebben is daar immers al een heel effectief middel tegen: niet op stemmen.
Gezien de ophef zou dat vrij zonnig zijn geweest daar ze dan nooit aangesteld was. Had de VVD veel schade kunnen voorkomen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:47 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Dat zou in dit geval natuurlijk vrij onzinnig geweest zijn.
Tja als dat geweten zou zijn dan was het buiten D66 ook geweten en hadden ze er in de campagne wel een puntje van gemaakt. Gebeurde niet, maar verzin rustig verder dingen om een gebrek aan steekhoudende argumenten te verbloemen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 20:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ze zit niet in de kamer idd. En dat ze bij D66 niet hebben geweten dat Sidney Smeets een viezerik is is vrijwel onmogelijk. Maar kijk er gerust voor weg.
Je hebt geen VOG nodig voor een partijwerkgroepquote:Op woensdag 26 januari 2022 20:51 schreef TLC het volgende:
[..]
Blijkbaar krijg je als voormalig terrorist heel simpel een VOG, Henk niet denk ik
Ik bedoel dat vragen om een VOG onzinnig geweest was omdat dat niks nieuws had opgeleverd. Het is algemeen bekend dat ze veroordeeld is, je hebt geen VOG nodig om daar achter te komen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gezien de ophef zou dat vrij zonnig zijn geweest daar ze dan nooit aangesteld was. Had de VVD veel schade kunnen voorkomen.
Op het moment dat rechters zouden bepalen wie wel of niet politiek actief mag zijn, blijft er weinig over van de trias politica. Dat moet je niet willen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
I know en ik heb daar ook links en rechts hetzelfde commentaar op, ik wil het liever niet zien
daar wil ik dan nog best een nuance in aanbrengen aan de hand van de veroordeling zelf maar met dit soort staatsondermijnende activiteiten zou je niet bij politieke partijen aan de slag moeten kunnen gaan
Dat is ook schade.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:51 schreef sp3c het volgende:
schade valt wel mee gok ik, het is vooral jammer dat Wilders nu weer in de spotlights staat
Ik vraag me sterk af of dat werkelijk de reden is. Wilders zoekt een stok om mee te slaan. Eerst probeerde-ie het via de zus, toen was de minister van J&V aan de beurt en nu dit weer. Het lijkt er eerder op dat-ie op zoek is naar ophef om de VVD in een kwaad daglicht te stellen - immers de belangrijkste concurrent bij de aankomende verkiezingen. De timing van al deze plotselinge aanvallen lijkt me geen toeval.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:52 schreef sp3c het volgende:
en terecht natuurlijk, je kunt vinden van de man wat je vind maar het is niet niks dat zo'n clubje je dood wil hebben
Ja je zou dan ook verwachten dat de VVD gewoon met een duidelijk eerlijk verhaal komt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:17 schreef sp3c het volgende:
nou ik snap dat je zoiemand mee wil laten praten in zo'n clubje, die heeft het immers van dichtbij meegemaakt maar geef haar dan een adviserende rol ofzo
je ziet Wilders hier echt van 1 miljoen kilometer afstand aankomen
Wat leuk dat je nog even over Sidney Smeets van D66 door wil praten. Het was voor het schade berokkenen aan D66 natuurlijk veel leuker om pas na beëdiging van het D66 kamerlid naar buiten te komen met zijn smeerpijperij. Zoals het naar zijn huis lokken van minderjarige jongetjes om daar onzedelijke handelingen mee uit te voeren.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja als dat geweten zou zijn dan was het buiten D66 ook geweten en hadden ze er in de campagne wel een puntje van gemaakt. Gebeurde niet, maar verzin rustig verder dingen om een gebrek aan steekhoudende argumenten te verbloemen.
Nee hoor, voor de verkiezingen is een dergelijk schandaal een stuk interessanter want dan zijn er nog zetels te verdelen. Maar zelfs de grootste vijanden van D66 kwamen er niet mee. Dus zal het ook wel niet zo bekend zijn geweest.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:04 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wat leuk dat je nog even over Sidney Smeets van D66 door wil praten. Het was voor het schade berokkenen aan D66 natuurlijk veel leuker om pas na beëdiging van het D66 kamerlid naar buiten te komen met zijn smeerpijperij. Zoals het naar zijn huis lokken van minderjarige jongetjes om daar onzedelijke handelingen mee uit te voeren.
Ik wijs je gewoon even op je verzinseltjes die je hier komt rondstrooien om je gelijk te halen.quote:Voor mij was het slechts bij de eerste vermelding al voldoende, als voorbeeld. Maar als je er verder nog over door wil praten open gerust een topic. Hij schijnt ook weer actief te zijn op Twitter, dus wellicht kunnen we er dan iets actueel bij pakken.
Bij een normale screening zou Sydney Smeets smeerlapperij en voorliefde voor jongetjes echt wel naar boven zijn gekomen. Schijnbaar vonden ze het allemaal wel best bij D66 en dachten ze dat de misbruikten hun mond wel dicht zouden houden. D66 heeft gewoon ontzettend geblunderd of heeft simpelweg het risico genomen. En zo was het toch ook veel leuker. Anders had nooit de geschiedenisboeken ingegaan dat D66 een actief roofdier met voorliefde voor jongetjes de Kamer in had geholpen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, voor de verkiezingen is een dergelijk schandaal een stuk interessanter want dan zijn er nog zetels te verdelen. Maar zelfs de grootste vijanden van D66 kwamen er niet mee. Dus zal het ook wel niet zo bekend zijn geweest.
[..]
Ik wijs je gewoon even op je verzinseltjes die je hier komt rondstrooien om je gelijk te halen.
Mij lijkt het dat zo'n veroordeling behoorlijke tijd blijft staan. Het is geen blikje cola wat ontvreemd is uit de supermarkt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik bedoel dat vragen om een VOG onzinnig geweest was omdat dat niks nieuws had opgeleverd. Het is algemeen bekend dat ze veroordeeld is, je hebt geen VOG nodig om daar achter te komen.
Overigens is nog maar de vraag of ze geen VOG zou krijgen. Veroordelingen blijven niet eindeloos van invloed.
Ben je nou aan het trollen of wat?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Mij lijkt het dat zo'n veroordeling behoorlijke tijd blijft staan. Het is geen blikje cola wat ontvreemd is uit de supermarkt.
Een VOG had gewoon een harde nee opgeleverd. Dan had niemand er verder nog over na moeten denken, was er geen verkeerde keuze gemaakt, was niemand wat kwalijk genomen.
Nee hoor. Een VOG krijg je of je krijgt hem niet. Moet je een positief VOG overleggen voor je vrijwilligerswerk dan kan je dat of je kan dat niet. Kan je dat niet dan houdt het op. Wordt je niet aangesteld, valt niemand wat kwalijk te nemen want het is nou eenmaal zoals het is.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:21 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen of wat?
Een VOG krijg je altijd. Daar staat dan in vermeld of je wel of niet op de aangevraagde profielen vertrouwd wordt. En er zit inderdaad een uiterste datum aan veroordelingen, wel verschillend per profiel van de aanvraag.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik bedoel dat vragen om een VOG onzinnig geweest was omdat dat niks nieuws had opgeleverd. Het is algemeen bekend dat ze veroordeeld is, je hebt geen VOG nodig om daar achter te komen.
Overigens is nog maar de vraag of ze geen VOG zou krijgen. Veroordelingen blijven niet eindeloos van invloed.
"Normale screening" leuke lege term. Jij denkt echt dat de partijen AIVD-bevoegdheden hebben?quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Bij een normale screening zou Sydney Smeets smeerlapperij en voorliefde voor jongetjes echt wel naar boven zijn gekomen. Schijnbaar vonden ze het allemaal wel best bij D66 en dachten ze dat de misbruikten hun mond wel dicht zouden houden. D66 heeft gewoon ontzettend geblunderd of heeft simpelweg het risico genomen. En zo was het toch ook veel leuker. Anders had nooit de geschiedenisboeken ingegaan dat D66 een actief roofdier met voorliefde voor jongetjes de Kamer in had geholpen.
Interessant artikel, maar het geeft geen antwoord op een vraag die bij mij opkwam: hoe lang was zij al tafelvoorzitter bij de VVD? In de verklaring van de VVD van vandaag wordt gezegd dat ze dit veel te lang hebben laten duren, maar ik lees nergens hoe lang dat dan was.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:17 schreef Vasilevski het volgende:
Eigenlijk een hele rare ophef. Het is wel interessant om te lezen hoe ze bij de VVD is gekomen: https://reactionair.nl/ar(...)e-naar-vvd-adviseur/
Komt uit de koker van Kinneging, Bolkestein, etc. Begaan met de joodse gemeenschap (of een bepaalde tak daarvan). Eigenlijk kun je zeggen dat ze sinds 2011 qua denkbeelden en connecties dichter bij Wilders of Baudet staat dan bij welke islamist dan ook.
Of we moeten dus echt geloven dat haar hele ommekeer totaal verzonnen is of zo. En dan moet je je afvragen: waarom in godsnaam?
quote:Eerder kreeg Sahla ook al bijval uit onverwachte hoek, Ayaan Hirsi Ali noemde haar eind 2006 in de Volkskant ‘de hoop voor de toekomst’ in de strijd tegen radicalisering.
Dat wist de VVD vooraf. Maar nu Geert erover begint moet ze ineens weg.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:27 schreef Sodeknetters het volgende:
Vind het wel verstandig van de VVD om afscheid te nemen van deze dame. Het is niet niks waar ze zich schuldig aan gemaakt heeft.
Sowieso zouden ze dan bij de VVD wel de ballen moeten hebben om zelf met een verklaring naar buiten te treden, dat is nog wel het allerminste wat je in het kader van goed werkgeverschap kunt doen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat wist de VVD vooraf. Maar nu Geert erover begint moet ze ineens weg.
Maar verder zie ik niet wat voor risico ze kan zijn in een partijwerkgroepje. Er lijkt me helemaal geen VOG nodig om een beetje met leden te discussieren over veiligheid.
Het is ook inderdaad wel een gevalletje put dempen als het kalf..quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat wist de VVD vooraf. Maar nu Geert erover begint moet ze ineens weg.
Maar verder zie ik niet wat voor risico ze kan zijn in een partijwerkgroepje. Er lijkt me helemaal geen VOG nodig om een beetje met leden te discussieren over veiligheid.
OK, kennelijk ben je niet aan het trollen, maar snap je het punt gewoon niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee hoor. Een VOG krijg je of je krijgt hem niet. Moet je een positief VOG overleggen voor je vrijwilligerswerk dan kan je dat of je kan dat niet. Kan je dat niet dan houdt het op. Wordt je niet aangesteld, valt niemand wat kwalijk te nemen want het is nou eenmaal zoals het is.
De VVD heeft hier een grote blunder begaan en Wilders in de kaart gespeeld. Een positieve VOG vereiste had dat kunnen voorkomen.
En zoals je weet staat op verschillende vergrijpen een andere termijn waarin het meetelt voor de VOG.
Ben jij aan het trollen?
Je denkt serieus dat je hier AIVD bevoegdheid voor moet hebben? Lol. Een normale screening met een een paar stevige gesprekken zou moeten voldoen om zo'n smeerlap buiten je kieslijst te houden. Zeker als hij/zij nieuw is. D66 heeft ook nooit openheid van zaken gegeven over het proces, waar het misgegaan is en wat ze de volgende keer beter gaan doen. Vast zal er wel een mooi rapportje geschreven zijn wat ergens onder in de archiefkast is beland.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Normale screening" leuke lege term. Jij denkt echt dat de partijen AIVD-bevoegdheden hebben?
Sowieso, als je al voor dit soort vrijwilligersfuncties een VOG nodig hebt ga je als partij veel kosten hebben om al die VOGs te betalen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:37 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het is ook inderdaad wel een gevalletje put dempen als het kalf..
Of een VOG nodig is wordt bepaald door de wetgever, afhankelijk van het gescreende profiel.
En dat is het hele punt he. Met een VOG had je zo'n persoon met gemak kunnen afwijzen zonder op tenen te staan, zonder bang te hoeven zijn voor gevolgen binnen de partij enzovoort.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK, kennelijk ben je niet aan het trollen, maar snap je het punt gewoon niet.
De VVD wist van haar verleden, dat is geen geheim. Ze hebben besloten haar toch als tafelvoorzitter aan te stellen.
Selectief quoten en vervolgens daarop wederom dezelfde stupide reactie plaatsen als voorheen. Ik ben wel klaar met je getroll.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En dat is het hele punt he. Met een VOG had je zo'n persoon met gemak kunnen afwijzen zonder op tenen te staan, zonder bang te hoeven zijn voor gevolgen binnen de partij enzovoort.
Maar hoe uitgebreid dank je dat zo'n normale screening is bij een politieke partij? Het zijn gewoon private verenigingen die dus ook de daarbij behorende rechten en plichten hebben, veel meer dan wat rond zoeken op Google en een paar gesprekken kunnen en mogen ze niet eens doen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat je hier AIVD bevoegdheid voor moet hebben? Lol. Een normale screening met een een paar stevige gesprekken zou moeten voldoen om zo'n smeerlap buiten je kieslijst te houden. Zeker als hij/zij nieuw is. D66 heeft ook nooit openheid van zaken gegeven over het proces, waar het misgegaan is en wat ze de volgende keer beter gaan doen. Vast zal er wel een mooi rapportje geschreven zijn wat ergens onder in de archiefkast is beland.
Het zijn niet gewoon private verenigingen. Ze hebben meer middelen tot hun beschikking, ook financieel om een behoorlijke screening uit te laten voeren als het nodig is door een extern bedrijf. Zo gek is dat ook niet, dat gebeurd zelfs binnen de IT.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar hoe uitgebreid dank je dat zo'n normale screening is bij een politieke partij? Het zijn gewoon private verenigingen die dus ook de daarbij behorende rechten en plichten hebben, veel meer dan wat rond zoeken op Google en een paar gesprekken kunnen en mogen ze niet eens doen.
Mooi. Ik quote overigens niet selectief. Ik pak gewoon het eerste stuk. Nergens is een user verplicht om een hele post te quoten. En je mist het punt, dat is namelijk niet of de VVD wel of niet op de hoogte was van haar verleden. Vandaar dat ik het niet mee nam in de quote.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:44 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Selectief quoten en vervolgens daarop wederom dezelfde stupide reactie plaatsen als voorheen. Ik ben wel klaar met je getroll.
Het zijn wel degelijk gewoon private verenigen, er bestaat juridisch gezien niet zoiets als een politiek partij in Nederland. Dat is hier, in tegenstelling tot sommige andere langen, geen aparte juridische entiteit. Het hangt er een beetje vanaf hoe partijen precies ervoor kiezen om zich te organiseren maar de meesten van hen hebben precies dezelfde rechten en plichten als wandelvereniging De Kapotte Kunstheup.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:50 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het zijn niet gewoon private verenigingen. Ze hebben meer middelen tot hun beschikking, ook financieel om een behoorlijke screening uit te laten voeren als het nodig is door een extern bedrijf. Zo gek is dat ook niet, dat gebeurd zelfs binnen de IT.
En ontzettend meer financiële middelen vanuit de staat juist om hun taak goed te vervullen. Zie de redelijke recente Jetten gelden. Om politieke partijen met vertegenwoordiging in de Tweede Kamer als gewone private partijen neer te zetten is ontzettend kort door de bocht.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:59 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het zijn wel degelijk gewoon private verenigen, er bestaat juridisch gezien niet zoiets als een politiek partij in Nederland. Dat is hier, in tegenstelling tot sommige andere langen, geen aparte juridische entiteit. Het hangt er een beetje vanaf hoe partijen precies ervoor kiezen om zich te organiseren maar de meesten van hen hebben precies dezelfde rechten en plichten als wandelvereniging De Kapotte Kunstheup.
Dan is de VVD dus een partij van imbecielen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:38 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
OK, kennelijk ben je niet aan het trollen, maar snap je het punt gewoon niet.
De VVD wist van haar verleden, dat is geen geheim. Ze hebben besloten haar toch als tafelvoorzitter aan te stellen. Ze hebben dus besloten dat haar verleden niet bezwaarlijk was voor deze functie. Als je al volledig op de hoogte bent van iemands criminele verleden en dat geen belemmering vindt, dan heeft een VOG geen enkele toegevoegde waarde meer. Die toont immers alleen maar hetgeen aan dat je al wist en niet bezwaarlijk vond.
Is dat een verrassing voor je?quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan is de VVD dus een partij van imbecielen.
Om folders uit te delen heb je geen vog nodig lijkt mij. En voor de meeste vrijwilligersfuncties niet. Maar voor bepaalde functies lijkt mij dat wel gewenst en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat er zoveel zijn dat je er als partij veel kosten aan hebt.quote:Op woensdag 26 januari 2022 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sowieso, als je al voor dit soort vrijwilligersfuncties een VOG nodig hebt ga je als partij veel kosten hebben om al die VOGs te betalen.
Partijen kunnen duizend miljard hebben. Als ze geen politie bevoegdheden hebben en zich aan privacywetgeving moeten houden dan kun je niet alles uitvinden.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
En ontzettend meer financiële middelen vanuit de staat juist om hun taak goed te vervullen. Zie de redelijke recente Jetten gelden. Om politieke partijen met vertegenwoordiging in de Tweede Kamer als gewone private partijen neer te zetten is ontzettend kort door de bocht.
Nah.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Is dat een verrassing voor je?
Ja, maar zo'n functie was dit dus niet.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Om folders uit te delen heb je geen vog nodig lijkt mij. En voor de meeste vrijwilligersfuncties niet. Maar voor bepaalde functies lijkt mij dat wel gewenst en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat er zoveel zijn dat je er als partij veel kosten aan hebt.
Als je als commissie wil nadenken over terrorismebestrijding is iemand die erin heeft gezeten juist best interessant om een completer beeld te geven.quote:Dat deze veroordeelde terrorist in deze commissie terecht heeft kunnen komen is natuurlijk complete waanzin. Dat verzin je toch niet...
IT bedrijven huren gewoon externe bedrijven in voor screenings van aankomende personeelsleden. Is heel normaal. Maar in de politiek kan dat schijnbaar dus echt niet. Sterk verhaal wel... Ik vind de slappe excuses en het handje boven het hoofd houden wel grappig, maar geloofwaardig is het al lang niet meer.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Partijen kunnen duizend miljard hebben. Als ze geen politie bevoegdheden hebben en zich aan privacywetgeving moeten houden dan kun je niet alles uitvinden.
Veroordeelde pedofielen liever niet aan de slag tussen de kinderen, fraudeurs niet bij een bank en terroristen niet in hetzelfde gebouw als onzer lieve Geert Wilders. Genoeg andere plekken om arbeid te verrichten.quote:Op woensdag 26 januari 2022 14:17 schreef Tocadisco het volgende:
Zie je liever dat ze tot in de lengte der dagen in een bijstandsuitkering blijft hangen TS? Heb je eens een keer iemand die zijn leven gebeterd heeft en dan is het ook weer niet goed..
Je vind haar niet lekker?quote:
Ik denk niet dat dat zo is. Dat je als jong volwassene radicale ideologieën aanhing hoeft je niet tot in lengte van jaren te achtervolgen, Mits duidelijk is dat je daar volledig afstand van genomen hebt. Vooral van dat laatste maakt de VVD nu een punt: dat ze nooit openlijk spijt betuigd had.quote:Op woensdag 26 januari 2022 21:41 schreef SpaceOddity het volgende:
Nee, religie is per definitie dom, alleen de wat de islam zo anders maakt, is dat het zowaar een gevaar vormt voor een open, vrije en moderne samenleving zoals hier. En of het nu 1 jaar, 16 jaar of 80 jaar geleden is; het maakt niet uit. Iemand die vroeger sympathiseerde met de nazi's kan maar beter hopen dat dit niet bekend wordt. Dan kun je maar beter een anoniem baantje aannemen, waar niet de kans bestaat dat je vol in de schijnwerpers komt te staan. Maar als je er wel voor kiest moet je niet raar staan te kijken dat dit wordt opgerakeld en dat er dan met afkeur gereageerd wordt. Duh.
Ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt. Ze is wel religieus opgevoed, maar niet in het extreme. Men maakte zich in die tijd juist zorgen over haar. Bijvoorbeeld toen Sahla ervoor koos om naar een andere moskee te gaan. Haar ouders en de rest van het gezin gingen naar een gematigde moskee, maar Sahla koos er toen voor om een veel strengere moskee te gaan bezoeken.quote:Ze is streng islamitisch opgevoed. Wie bedoelt ze met haar omgeving? Haar (streng islamitische) ouders? Of heeft ze een ''Lalaatje'' gedaan en heeft ze met haar familie gebroken?
quote:Ook binnen de familie Bolkestein rezen vragen over de prominente rol die Soumaya Sahla speelt in het leven van Frits Bolkestein, bevestigen anonieme bronnen die de familie goed kennen. Zo zou Bolkesteins echtgenote Femke Boersma zich regelmatig geschoffeerd hebben gevoeld omdat Frits niet haar, maar Soumaya Sahla meenam naar officiële gelegenheden. Bovendien ontstonden er fricties tussen Bolkestein en enkele trouwe intimi over wat inmiddels werd gezien als de ’kwestie Soumaya’. De intimi struikelden over het feit dat Sahla geen spijt had betuigd voor haar terreurverleden en maakten zich zorgen over de groeiende invloed die de jonge vrouw op Bolkestein uitoefende.
De aanwezigheid van Bolkesteins protegé wordt in de familie- en vriendenkring ervaren als een splijtzwam. Vertrouwelingen spreken over ’manipulatie’ en zelfs ’ouderenmisbruik’.
Zij wijzen onder meer op de video waarin Frits Bolkestein Soumaya’s zus, Fonda Sahla, feliciteert met haar entree in de Tweede Kamer. ‘Die video is door Soumaya gemaakt”, aldus een vriend van de familie. „Frits is een digibeet, die kan nog geen mobiele telefoon hanteren. Hij wist natuurlijk niet dat dit filmpje, met alle positieve aandacht voor de familie Sahla, op het internet zou worden geplaatst. Het was een nieuwe poging van Soumaya om zich via Frits wit te wassen.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-over-kwestie-sahla
Bolkenstein heeft naar Sanderink gekeken en dacht dat kan ik ook?quote:Op donderdag 27 januari 2022 10:05 schreef Aurelius het volgende:
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de relatie tussen Frits Bolkenstein en die ex-terroriste.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)t-over-kwestie-sahla
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |