abonnement Unibet Coolblue
pi_203373425
quote:
Voormalig Hofstadgroep-lid Soumaya Sahla legt haar werkzaamheden bij de VVD neer
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated 11 min geleden
12 min geleden
in BINNENLAND

DEN HAAG - Voormalig Hofstadgroep-lid Soumaya Sahla legt haar werkzaamheden bij de VVD neer, nadat ze onder vuur kwam te liggen door haar verleden bij de Hofstadgroep.

Portret van Frits Bolkestein en Soumaya Sahla.
Portret van Frits Bolkestein en Soumaya Sahla.Ⓒ JOHN VAN HAMOND
„De commotie die is ontstaan zit mijn positieve bijdrage op dit moment in de weg. Daarom leg ik het tafelvoorzitterschap bij het thematisch netwerk J&V neer. Ik blijf gemotiveerd om te zoeken waar ik een bijdrage kan leveren aan een vrije en veilige samenleving. Ook blijf ik lid van de VVD.”

Ze betreurt dat er ophef is ontstaan. „Ik wil aangesproken kunnen worden op een periode van 16 jaar geleden waar ik niet trots op ben. Het zijn zwarte bladzijden in mijn leven. Ik betreur de keuzes die ik toen heb gemaakt ten diepste en iedereen in mijn omgeving weet dat van me. Die bladzijden heb ik lang geleden omgeslagen. Ik constateer nu dat het goed is deze spijt ook publiekelijk uit te spreken.”

VVD-voorzitter Onno Hoes is blij. „Haar verklaring neemt het ongemak dat wij voelden weg. Dat ongemak zat hem in de combinatie van haar coördinerende rol in het thematisch netwerk en het geen publiekelijk spijt hebben betuigd voor haar daden in het verleden. Het heeft veel te lang geduurd voordat de partij zich over de kwestie heeft gebogen. Dat nemen wij onszelf kwalijk. Vanzelfsprekend kan Soumaya lid blijven van de VVD.”
https://www.telegraaf.nl/(...)eden-bij-de-vvd-neer

Ze 'betreurt' dat ze 16 jaar geleden de keuzes heeft gemaakt die ze heeft gemaakt. Wederom geen spijt van deze terrorist.

Is dit de eerste veroordeelde terrorist die naast het lidmaatschap van een terreurorganisatie ook die van de grootste politieke partij van het land heeft gekregen?
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 14:15:58 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_203373450
:')

De definitie van betreuren is letterlijk spijt hebben.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_203373466
Zie je liever dat ze tot in de lengte der dagen in een bijstandsuitkering blijft hangen TS? Heb je eens een keer iemand die zijn leven gebeterd heeft en dan is het ook weer niet goed..
pi_203373467
Ja, ze betreurde het zo dat ze tot zeer recentelijk de uitspraak van de rechter heeft proberen aan te vechten :').

Ga toch weg met me :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_203373468
Waarom nu?
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:19:16 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_203373486
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:17 schreef KingRadler het volgende:
Waarom nu?
Puur en alleen vanwege de ophef.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_203373493
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Puur en alleen vanwege de ophef.
Wilders _O_
pi_203373519
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:19 schreef nixxx het volgende:

[..]
Puur en alleen vanwege de ophef.
Gek zeg. iemand met een fakkeltje moet, ongewoon snel, keihard veroordeeld worden. iemand die lid was van een misdadige organisatie die bewapend was en toegaf moorden te willen plegen, die moeten we beschermen..

Ophef :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 14:25:09 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203373545
De VVD is vreselijk naïef geweest om haar in die positie te zetten. Ze hadden van te voren kunnen weten dat Wilders over de zeik zou gaan. Als Bolkestein zo goed mentor is, had hij haar geadviseerd om eerst een publiekelijk standpunt uit te brengen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203373549
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gek zeg. iemand met een fakkeltje moet, ongewoon snel, keihard veroordeeld worden. iemand die lid was van een misdadige organisatie die bewapend was en toegaf moorden te willen plegen, die moeten we beschermen..

Ophef :').
Hoezo beschermen? Ze is daar toch voor veroordeeld en ze heeft er toch een straf voor uitgezeten?
pi_203373550
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:17 schreef Tocadisco het volgende:
Zie je liever dat ze tot in de lengte der dagen in een bijstandsuitkering blijft hangen TS? Heb je eens een keer iemand die zijn leven gebeterd heeft en dan is het ook weer niet goed..
Haar zus zei het al. Wie in deradicalisering gelooft in sprookjes. Dat een dergelijke vijand van de staat een regeringspartij adviseert is echt schokkend. Sommige plegers van misdrijven verdienen geen 2e kans op bepaalde functies. Een pedoseksueel zet je ook niet meer bij de kinderopvang.

Een terrorist kan na vrijlating prima werken op andere functies maar bij een regeringspartij? Kom op zeg.
pi_203373564
Good riddance.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203373571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hoezo beschermen? Ze is daar toch voor veroordeeld en ze heeft er toch een straf voor uitgezeten?
Zeg je dat ook tegen een kinderverkrachter die na zijn straf solliciteert bij een kleuterschool?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_203373577
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:25 schreef Confetti het volgende:

[..]
Haar zus zei het al. Wie in deradicalisering gelooft in sprookjes. Dat een dergelijke vijand van de staat een regeringspartij adviseert is echt schokkend. Sommige plegers van misdrijven verdienen geen 2e kans op bepaalde functies. Een pedoseksueel zet je ook niet meer bij de kinderopvang.

Een terrorist kan na vrijlating prima werken op andere functies maar bij een regeringspartij? Kom op zeg.
Valt iemand die strafrechtelijk veroordeeld is en Kamerlid is daar ook onder?
  Redactie Sport woensdag 26 januari 2022 @ 14:28:08 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203373578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:25 schreef Netsplitter het volgende:
De VVD is vreselijk naïef geweest om haar in die positie te zetten. Ze hadden van te voren kunnen weten dat Wilders over de zeik zou gaan. Als Bolkestein zo goed mentor is, had hij haar geadviseerd om eerst een publiekelijk standpunt uit te brengen.
Het is gewoon niet zo kies om iemand met dergelijk verleden bij J&V te zetten. Verder zegt ze spijt te hebben betuigd en lijkt ze niet in recidive te zijn gegaan, dus een andersoortige functie zie ik niet direct als een probleem.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203373582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:14 schreef Confetti het volgende:
Is dit de eerste veroordeelde terrorist die naast het lidmaatschap van een terreurorganisatie ook die van de grootste politieke partij van het land heeft gekregen?
Telt deze mee?

Jason Walters

Jason Theodore James Walters alias Abu Mujahied Amrikie (Amersfoort, 6 maart 1985), is een voormalig lid van de Hofstadgroep. Na zijn vrijlating in 2013 is hij werkzaam als analist voor consultancybedrijf Blue Water Intelligence, dat zich onder meer richt op terrorisme en radicalisering.

Walters gooide op 10 november 2004 in Den Haag een handgranaat naar leden van een arrestatieteam

Vier agenten raakten daardoor gewond.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jason_Walters

Vermeend contact met Hofstadleden: Samir Azzouz · Saleh B. · Redouan al-Issar · Martine van den O. · Soumaya S.
pi_203373588
Nepnieuws.
Het was een islamterroriste.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 14:30:16 #18
319979 Fok-it
All is well
pi_203373609
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Zeg je dat ook tegen een kinderverkrachter die na zijn straf solliciteert bij een kleuterschool?
Lekkere onderbuik vergelijking.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_203373610
Mooi. En wanneer doet Kauthar Bouchallikht van GL hetzelfde?
Haar connecties met het Moslimbroederschap gaan geen 16 jaar terug, maar hooguit 1 jaar. Als ze zelfs geen banden meer heeft met hen op dit moment.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:33:17 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_203373647
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:30 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lekkere onderbuik vergelijking.
Nee, het opnemen voor mensen die gewapend geweld tegen tegenstanders willen plegen getuigt van geestelijke stabiliteit wil je zeggen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 14:34:17 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203373660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het is gewoon niet zo kies om iemand met dergelijk verleden bij J&V te zetten. Verder zegt ze spijt te hebben betuigd en lijkt ze niet in recidive te zijn gegaan, dus een andersoortige functie zie ik niet direct als een probleem.
Persoonlijk zou ik er niet veel moeite mee hebben, mits de betreffende persoon wel eerst duidelijk spijt heeft betuigt van de acties die hij/zij in het verleden heeft gedaan.
In dit geval denk ik dat ze "nuttig" kan zijn gezien haar verleden en de ervaringen toen opgedaan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 14:35:26 #22
319979 Fok-it
All is well
pi_203373674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, het opnemen voor mensen die gewapend geweld tegen tegenstanders willen plegen getuigt van geestelijke stabiliteit wil je zeggen :').
Opnemen...

Lekkere aannames weer genot Heatwave

Wie neemt het hier voor haar op? Prima dat ze zich teruggetrokken heeft. Net zo goed prima dat ze haar straf heeft gehad. Maar wat nog meer krijser Heatwave? Moet ze voorgoed gegeseld thuis blijven zitten of?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:40:50 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203373749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hoezo beschermen? Ze is daar toch voor veroordeeld en ze heeft er toch een straf voor uitgezeten?
Mensen verdienen een tweede kans. Da's helemaal waar. En ze heeft al geboet.

Maar dat je een man die 24-7 bedreigd wordt, niet van deze situatie op de hoogte brengt, is een kollosale blunder.

Dat ze nu haar functie neer legt; is de put delven nadat het kalf verdronken is.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 26 januari 2022 @ 14:42:01 #24
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_203373774
Terrorist? Dat is ze niet meer. Zelfs bonafide burgers die tot inkeer zijn gekomen wordt het onmogelijk gemaakt. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_203373782
Hoe dan ook, spijt of geen spijt, adviseur of geen adviseur, het is toch weer een stapje verder in het traject van de islamisering van Nederland.

Pas als deze dame publiekelijk afstand neemt van de islam, kunnen we van vooruitgang spreken. Nu komt ze niet verder dan het betreuren van de "keuzes" die zij heeft gemaakt, niet van de oorzaak van deze keuzes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')