abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203380435
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:35 schreef laforest het volgende:
Aantrekkelijke vrouw wel
0/10 troll
2.
pi_203380440
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ook voor vrijwilligerswerk kan men gewoon om een VOG vragen.
Tuurlijk kan dat. Dat zou in dit geval natuurlijk vrij onzinnig geweest zijn.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:47:35 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203380453
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:41 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Er zitten links en rechts diverse mensen in de Kamer met een veroordeling achter hun naam. De één wat ernstiger dan de ander.

Als je dat wilt voorkomen zou je mensen het passief stemrecht (dat is het recht om verkozen te kunnen worden) af moeten nemen bij een veroordeling, maar dat gebeurt heel weinig. En terecht. Als mensen geen veroordeelde mensen in de Kamer willen hebben is daar immers al een heel effectief middel tegen: niet op stemmen.
I know en ik heb daar ook links en rechts hetzelfde commentaar op, ik wil het liever niet zien

daar wil ik dan nog best een nuance in aanbrengen aan de hand van de veroordeling zelf maar met dit soort staatsondermijnende activiteiten zou je niet bij politieke partijen aan de slag moeten kunnen gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203380494
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Tuurlijk kan dat. Dat zou in dit geval natuurlijk vrij onzinnig geweest zijn.
Gezien de ophef zou dat vrij zonnig zijn geweest daar ze dan nooit aangesteld was. Had de VVD veel schade kunnen voorkomen.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:51:33 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203380530
schade valt wel mee gok ik, het is vooral jammer dat Wilders nu weer in de spotlights staat
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 21:52:25 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203380549
en terecht natuurlijk, je kunt vinden van de man wat je vind maar het is niet niks dat zo'n clubje je dood wil hebben
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:52:50 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203380553
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ze zit niet in de kamer idd. En dat ze bij D66 niet hebben geweten dat Sidney Smeets een viezerik is is vrijwel onmogelijk. Maar kijk er gerust voor weg.
Tja als dat geweten zou zijn dan was het buiten D66 ook geweten en hadden ze er in de campagne wel een puntje van gemaakt. Gebeurde niet, maar verzin rustig verder dingen om een gebrek aan steekhoudende argumenten te verbloemen.
  woensdag 26 januari 2022 @ 21:55:07 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203380587
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 20:51 schreef TLC het volgende:

[..]
Blijkbaar krijg je als voormalig terrorist heel simpel een VOG, Henk niet denk ik
Je hebt geen VOG nodig voor een partijwerkgroep
pi_203380609
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Gezien de ophef zou dat vrij zonnig zijn geweest daar ze dan nooit aangesteld was. Had de VVD veel schade kunnen voorkomen.
Ik bedoel dat vragen om een VOG onzinnig geweest was omdat dat niks nieuws had opgeleverd. Het is algemeen bekend dat ze veroordeeld is, je hebt geen VOG nodig om daar achter te komen.

Overigens is nog maar de vraag of ze geen VOG zou krijgen. Veroordelingen blijven niet eindeloos van invloed.
pi_203380645
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:47 schreef sp3c het volgende:

[..]
I know en ik heb daar ook links en rechts hetzelfde commentaar op, ik wil het liever niet zien

daar wil ik dan nog best een nuance in aanbrengen aan de hand van de veroordeling zelf maar met dit soort staatsondermijnende activiteiten zou je niet bij politieke partijen aan de slag moeten kunnen gaan
Op het moment dat rechters zouden bepalen wie wel of niet politiek actief mag zijn, blijft er weinig over van de trias politica. Dat moet je niet willen.

Laat dat over aan de partijen en uiteindelijk aan de kiezer. De kiezer bepaalt door wie hij vertegenwoordigt wil worden en als dat een crimineel is... so be it. Dat noemen we democratie.
pi_203380660
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:51 schreef sp3c het volgende:
schade valt wel mee gok ik, het is vooral jammer dat Wilders nu weer in de spotlights staat
Dat is ook schade.
pi_203380729
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:52 schreef sp3c het volgende:
en terecht natuurlijk, je kunt vinden van de man wat je vind maar het is niet niks dat zo'n clubje je dood wil hebben
Ik vraag me sterk af of dat werkelijk de reden is. Wilders zoekt een stok om mee te slaan. Eerst probeerde-ie het via de zus, toen was de minister van J&V aan de beurt en nu dit weer. Het lijkt er eerder op dat-ie op zoek is naar ophef om de VVD in een kwaad daglicht te stellen - immers de belangrijkste concurrent bij de aankomende verkiezingen. De timing van al deze plotselinge aanvallen lijkt me geen toeval.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:03:05 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203380749
quote:
88s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:17 schreef sp3c het volgende:
nou ik snap dat je zoiemand mee wil laten praten in zo'n clubje, die heeft het immers van dichtbij meegemaakt maar geef haar dan een adviserende rol ofzo

je ziet Wilders hier echt van 1 miljoen kilometer afstand aankomen
Ja je zou dan ook verwachten dat de VVD gewoon met een duidelijk eerlijk verhaal komt.

Maar nu doen ze het dubbel verkeerd.
pi_203380769
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja als dat geweten zou zijn dan was het buiten D66 ook geweten en hadden ze er in de campagne wel een puntje van gemaakt. Gebeurde niet, maar verzin rustig verder dingen om een gebrek aan steekhoudende argumenten te verbloemen.
Wat leuk dat je nog even over Sidney Smeets van D66 door wil praten. Het was voor het schade berokkenen aan D66 natuurlijk veel leuker om pas na beëdiging van het D66 kamerlid naar buiten te komen met zijn smeerpijperij. Zoals het naar zijn huis lokken van minderjarige jongetjes om daar onzedelijke handelingen mee uit te voeren.

Voor mij was het slechts bij de eerste vermelding al voldoende, als voorbeeld. Maar als je er verder nog over door wil praten open gerust een topic. Hij schijnt ook weer actief te zijn op Twitter, dus wellicht kunnen we er dan iets actueel bij pakken.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:05:40 #165
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203380790
Lidmaatschap van de VVD vind ik toch wel een tandje erger. Kom je niet zomaar mee weg bij de Hofstadgroep.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:07:51 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203380835
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:04 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wat leuk dat je nog even over Sidney Smeets van D66 door wil praten. Het was voor het schade berokkenen aan D66 natuurlijk veel leuker om pas na beëdiging van het D66 kamerlid naar buiten te komen met zijn smeerpijperij. Zoals het naar zijn huis lokken van minderjarige jongetjes om daar onzedelijke handelingen mee uit te voeren.
Nee hoor, voor de verkiezingen is een dergelijk schandaal een stuk interessanter want dan zijn er nog zetels te verdelen. Maar zelfs de grootste vijanden van D66 kwamen er niet mee. Dus zal het ook wel niet zo bekend zijn geweest.

quote:
Voor mij was het slechts bij de eerste vermelding al voldoende, als voorbeeld. Maar als je er verder nog over door wil praten open gerust een topic. Hij schijnt ook weer actief te zijn op Twitter, dus wellicht kunnen we er dan iets actueel bij pakken.
Ik wijs je gewoon even op je verzinseltjes die je hier komt rondstrooien om je gelijk te halen.
pi_203380975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor, voor de verkiezingen is een dergelijk schandaal een stuk interessanter want dan zijn er nog zetels te verdelen. Maar zelfs de grootste vijanden van D66 kwamen er niet mee. Dus zal het ook wel niet zo bekend zijn geweest.
[..]
Ik wijs je gewoon even op je verzinseltjes die je hier komt rondstrooien om je gelijk te halen.
Bij een normale screening zou Sydney Smeets smeerlapperij en voorliefde voor jongetjes echt wel naar boven zijn gekomen. Schijnbaar vonden ze het allemaal wel best bij D66 en dachten ze dat de misbruikten hun mond wel dicht zouden houden. D66 heeft gewoon ontzettend geblunderd of heeft simpelweg het risico genomen. En zo was het toch ook veel leuker. Anders had nooit de geschiedenisboeken ingegaan dat D66 een actief roofdier met voorliefde voor jongetjes de Kamer in had geholpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 22:17:10 ]
pi_203380987
Eigenlijk een hele rare ophef. Het is wel interessant om te lezen hoe ze bij de VVD is gekomen: https://reactionair.nl/ar(...)e-naar-vvd-adviseur/

Komt uit de koker van Kinneging, Bolkestein, etc. Begaan met de joodse gemeenschap (of een bepaalde tak daarvan). Eigenlijk kun je zeggen dat ze sinds 2011 qua denkbeelden en connecties dichter bij Wilders of Baudet staat dan bij welke islamist dan ook.

Of we moeten dus echt geloven dat haar hele ommekeer totaal verzonnen is of zo. En dan moet je je afvragen: waarom in godsnaam?
pi_203381032
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik bedoel dat vragen om een VOG onzinnig geweest was omdat dat niks nieuws had opgeleverd. Het is algemeen bekend dat ze veroordeeld is, je hebt geen VOG nodig om daar achter te komen.

Overigens is nog maar de vraag of ze geen VOG zou krijgen. Veroordelingen blijven niet eindeloos van invloed.
Mij lijkt het dat zo'n veroordeling behoorlijke tijd blijft staan. Het is geen blikje cola wat ontvreemd is uit de supermarkt.

Een VOG had gewoon een harde nee opgeleverd. Dan had niemand er verder nog over na moeten denken, was er geen verkeerde keuze gemaakt, was niemand wat kwalijk genomen.
pi_203381066
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Mij lijkt het dat zo'n veroordeling behoorlijke tijd blijft staan. Het is geen blikje cola wat ontvreemd is uit de supermarkt.

Een VOG had gewoon een harde nee opgeleverd. Dan had niemand er verder nog over na moeten denken, was er geen verkeerde keuze gemaakt, was niemand wat kwalijk genomen.
Ben je nou aan het trollen of wat?
pi_203381158
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:21 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ben je nou aan het trollen of wat?
Nee hoor. Een VOG krijg je of je krijgt hem niet. Moet je een positief VOG overleggen voor je vrijwilligerswerk dan kan je dat of je kan dat niet. Kan je dat niet dan houdt het op. Wordt je niet aangesteld, valt niemand wat kwalijk te nemen want het is nou eenmaal zoals het is.

De VVD heeft hier een grote blunder begaan en Wilders in de kaart gespeeld. Een positieve VOG vereiste had dat kunnen voorkomen.

En zoals je weet staat op verschillende vergrijpen een andere termijn waarin het meetelt voor de VOG.

Ben jij aan het trollen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 22:29:39 ]
pi_203381184
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Een VOG krijg je altijd. Daar staat dan in vermeld of je wel of niet op de aangevraagde profielen vertrouwd wordt. En er zit inderdaad een uiterste datum aan veroordelingen, wel verschillend per profiel van de aanvraag.

Vind het wel verstandig van de VVD om afscheid te nemen van deze dame. Het is niet niks waar ze zich schuldig aan gemaakt heeft.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:33:02 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203381309
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Bij een normale screening zou Sydney Smeets smeerlapperij en voorliefde voor jongetjes echt wel naar boven zijn gekomen. Schijnbaar vonden ze het allemaal wel best bij D66 en dachten ze dat de misbruikten hun mond wel dicht zouden houden. D66 heeft gewoon ontzettend geblunderd of heeft simpelweg het risico genomen. En zo was het toch ook veel leuker. Anders had nooit de geschiedenisboeken ingegaan dat D66 een actief roofdier met voorliefde voor jongetjes de Kamer in had geholpen.
"Normale screening" leuke lege term. Jij denkt echt dat de partijen AIVD-bevoegdheden hebben?
pi_203381327
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:17 schreef Vasilevski het volgende:
Eigenlijk een hele rare ophef. Het is wel interessant om te lezen hoe ze bij de VVD is gekomen: https://reactionair.nl/ar(...)e-naar-vvd-adviseur/

Komt uit de koker van Kinneging, Bolkestein, etc. Begaan met de joodse gemeenschap (of een bepaalde tak daarvan). Eigenlijk kun je zeggen dat ze sinds 2011 qua denkbeelden en connecties dichter bij Wilders of Baudet staat dan bij welke islamist dan ook.

Of we moeten dus echt geloven dat haar hele ommekeer totaal verzonnen is of zo. En dan moet je je afvragen: waarom in godsnaam?
Interessant artikel, maar het geeft geen antwoord op een vraag die bij mij opkwam: hoe lang was zij al tafelvoorzitter bij de VVD? In de verklaring van de VVD van vandaag wordt gezegd dat ze dit veel te lang hebben laten duren, maar ik lees nergens hoe lang dat dan was.

Wat ik ook heel interessant vind is de reactie van Ayaan. Zij was destijds natuurlijk een prominent doelwit, maar reageerde diagonaal anders dan Wilders;
quote:
Eerder kreeg Sahla ook al bijval uit onverwachte hoek, Ayaan Hirsi Ali noemde haar eind 2006 in de Volkskant ‘de hoop voor de toekomst’ in de strijd tegen radicalisering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 22:40:25 ]
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:35:10 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203381349
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:27 schreef Sodeknetters het volgende:

Vind het wel verstandig van de VVD om afscheid te nemen van deze dame. Het is niet niks waar ze zich schuldig aan gemaakt heeft.
Dat wist de VVD vooraf. Maar nu Geert erover begint moet ze ineens weg.

Maar verder zie ik niet wat voor risico ze kan zijn in een partijwerkgroepje. Er lijkt me helemaal geen VOG nodig om een beetje met leden te discussieren over veiligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')