abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203381381
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat wist de VVD vooraf. Maar nu Geert erover begint moet ze ineens weg.

Maar verder zie ik niet wat voor risico ze kan zijn in een partijwerkgroepje. Er lijkt me helemaal geen VOG nodig om een beetje met leden te discussieren over veiligheid.
Sowieso zouden ze dan bij de VVD wel de ballen moeten hebben om zelf met een verklaring naar buiten te treden, dat is nog wel het allerminste wat je in het kader van goed werkgeverschap kunt doen.
pi_203381382
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat wist de VVD vooraf. Maar nu Geert erover begint moet ze ineens weg.

Maar verder zie ik niet wat voor risico ze kan zijn in een partijwerkgroepje. Er lijkt me helemaal geen VOG nodig om een beetje met leden te discussieren over veiligheid.
Het is ook inderdaad wel een gevalletje put dempen als het kalf..
Of een VOG nodig is wordt bepaald door de wetgever, afhankelijk van het gescreende profiel.
pi_203381395
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Nee hoor. Een VOG krijg je of je krijgt hem niet. Moet je een positief VOG overleggen voor je vrijwilligerswerk dan kan je dat of je kan dat niet. Kan je dat niet dan houdt het op. Wordt je niet aangesteld, valt niemand wat kwalijk te nemen want het is nou eenmaal zoals het is.

De VVD heeft hier een grote blunder begaan en Wilders in de kaart gespeeld. Een positieve VOG vereiste had dat kunnen voorkomen.

En zoals je weet staat op verschillende vergrijpen een andere termijn waarin het meetelt voor de VOG.

Ben jij aan het trollen?
OK, kennelijk ben je niet aan het trollen, maar snap je het punt gewoon niet.

De VVD wist van haar verleden, dat is geen geheim. Ze hebben besloten haar toch als tafelvoorzitter aan te stellen. Ze hebben dus besloten dat haar verleden niet bezwaarlijk was voor deze functie. Als je al volledig op de hoogte bent van iemands criminele verleden en dat geen belemmering vindt, dan heeft een VOG geen enkele toegevoegde waarde meer. Die toont immers alleen maar hetgeen aan dat je al wist en niet bezwaarlijk vond.
pi_203381436
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
"Normale screening" leuke lege term. Jij denkt echt dat de partijen AIVD-bevoegdheden hebben?
Je denkt serieus dat je hier AIVD bevoegdheid voor moet hebben? Lol. Een normale screening met een een paar stevige gesprekken zou moeten voldoen om zo'n smeerlap buiten je kieslijst te houden. Zeker als hij/zij nieuw is. D66 heeft ook nooit openheid van zaken gegeven over het proces, waar het misgegaan is en wat ze de volgende keer beter gaan doen. Vast zal er wel een mooi rapportje geschreven zijn wat ergens onder in de archiefkast is beland.
  woensdag 26 januari 2022 @ 22:41:18 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203381450
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:37 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Het is ook inderdaad wel een gevalletje put dempen als het kalf..
Of een VOG nodig is wordt bepaald door de wetgever, afhankelijk van het gescreende profiel.
Sowieso, als je al voor dit soort vrijwilligersfuncties een VOG nodig hebt ga je als partij veel kosten hebben om al die VOGs te betalen.
pi_203381465
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

De VVD wist van haar verleden, dat is geen geheim. Ze hebben besloten haar toch als tafelvoorzitter aan te stellen.
En dat is het hele punt he. Met een VOG had je zo'n persoon met gemak kunnen afwijzen zonder op tenen te staan, zonder bang te hoeven zijn voor gevolgen binnen de partij enzovoort.
pi_203381509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En dat is het hele punt he. Met een VOG had je zo'n persoon met gemak kunnen afwijzen zonder op tenen te staan, zonder bang te hoeven zijn voor gevolgen binnen de partij enzovoort.
Selectief quoten en vervolgens daarop wederom dezelfde stupide reactie plaatsen als voorheen. Ik ben wel klaar met je getroll.
pi_203381539
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:40 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je denkt serieus dat je hier AIVD bevoegdheid voor moet hebben? Lol. Een normale screening met een een paar stevige gesprekken zou moeten voldoen om zo'n smeerlap buiten je kieslijst te houden. Zeker als hij/zij nieuw is. D66 heeft ook nooit openheid van zaken gegeven over het proces, waar het misgegaan is en wat ze de volgende keer beter gaan doen. Vast zal er wel een mooi rapportje geschreven zijn wat ergens onder in de archiefkast is beland.
Maar hoe uitgebreid dank je dat zo'n normale screening is bij een politieke partij? Het zijn gewoon private verenigingen die dus ook de daarbij behorende rechten en plichten hebben, veel meer dan wat rond zoeken op Google en een paar gesprekken kunnen en mogen ze niet eens doen.
pi_203381635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar hoe uitgebreid dank je dat zo'n normale screening is bij een politieke partij? Het zijn gewoon private verenigingen die dus ook de daarbij behorende rechten en plichten hebben, veel meer dan wat rond zoeken op Google en een paar gesprekken kunnen en mogen ze niet eens doen.
Het zijn niet gewoon private verenigingen. Ze hebben meer middelen tot hun beschikking, ook financieel om een behoorlijke screening uit te laten voeren als het nodig is door een extern bedrijf. Zo gek is dat ook niet, dat gebeurd zelfs binnen de IT.
pi_203381691
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Selectief quoten en vervolgens daarop wederom dezelfde stupide reactie plaatsen als voorheen. Ik ben wel klaar met je getroll.
Mooi. Ik quote overigens niet selectief. Ik pak gewoon het eerste stuk. Nergens is een user verplicht om een hele post te quoten. En je mist het punt, dat is namelijk niet of de VVD wel of niet op de hoogte was van haar verleden. Vandaar dat ik het niet mee nam in de quote.

Misschien kan jezelf eens ophouden met je getroll want voor iedereen, inclusief de VVD zelf is inmiddels wel duidelijk dat dit gewoon geen handige zet was.
pi_203381793
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het zijn niet gewoon private verenigingen. Ze hebben meer middelen tot hun beschikking, ook financieel om een behoorlijke screening uit te laten voeren als het nodig is door een extern bedrijf. Zo gek is dat ook niet, dat gebeurd zelfs binnen de IT.
Het zijn wel degelijk gewoon private verenigen, er bestaat juridisch gezien niet zoiets als een politiek partij in Nederland. Dat is hier, in tegenstelling tot sommige andere langen, geen aparte juridische entiteit. Het hangt er een beetje vanaf hoe partijen precies ervoor kiezen om zich te organiseren maar de meesten van hen hebben precies dezelfde rechten en plichten als wandelvereniging De Kapotte Kunstheup.
pi_203382015
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het zijn wel degelijk gewoon private verenigen, er bestaat juridisch gezien niet zoiets als een politiek partij in Nederland. Dat is hier, in tegenstelling tot sommige andere langen, geen aparte juridische entiteit. Het hangt er een beetje vanaf hoe partijen precies ervoor kiezen om zich te organiseren maar de meesten van hen hebben precies dezelfde rechten en plichten als wandelvereniging De Kapotte Kunstheup.
En ontzettend meer financiële middelen vanuit de staat juist om hun taak goed te vervullen. Zie de redelijke recente Jetten gelden. Om politieke partijen met vertegenwoordiging in de Tweede Kamer als gewone private partijen neer te zetten is ontzettend kort door de bocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2022 23:13:33 ]
pi_203382375
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

De VVD wist van haar verleden, dat is geen geheim. Ze hebben besloten haar toch als tafelvoorzitter aan te stellen. Ze hebben dus besloten dat haar verleden niet bezwaarlijk was voor deze functie. Als je al volledig op de hoogte bent van iemands criminele verleden en dat geen belemmering vindt, dan heeft een VOG geen enkele toegevoegde waarde meer. Die toont immers alleen maar hetgeen aan dat je al wist en niet bezwaarlijk vond.
Dan is de VVD dus een partij van imbecielen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_203382385
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:36 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dan is de VVD dus een partij van imbecielen.
Is dat een verrassing voor je?
pi_203382390
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 22:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso, als je al voor dit soort vrijwilligersfuncties een VOG nodig hebt ga je als partij veel kosten hebben om al die VOGs te betalen.
Om folders uit te delen heb je geen vog nodig lijkt mij. En voor de meeste vrijwilligersfuncties niet. Maar voor bepaalde functies lijkt mij dat wel gewenst en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat er zoveel zijn dat je er als partij veel kosten aan hebt.

Dat deze veroordeelde terrorist in deze commissie terecht heeft kunnen komen is natuurlijk complete waanzin. Dat verzin je toch niet...
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 26 januari 2022 @ 23:38:13 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203382395
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En ontzettend meer financiële middelen vanuit de staat juist om hun taak goed te vervullen. Zie de redelijke recente Jetten gelden. Om politieke partijen met vertegenwoordiging in de Tweede Kamer als gewone private partijen neer te zetten is ontzettend kort door de bocht.
Partijen kunnen duizend miljard hebben. Als ze geen politie bevoegdheden hebben en zich aan privacywetgeving moeten houden dan kun je niet alles uitvinden.
pi_203382406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Is dat een verrassing voor je?
Nah.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 26 januari 2022 @ 23:44:06 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203382439
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Om folders uit te delen heb je geen vog nodig lijkt mij. En voor de meeste vrijwilligersfuncties niet. Maar voor bepaalde functies lijkt mij dat wel gewenst en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat er zoveel zijn dat je er als partij veel kosten aan hebt.
Ja, maar zo'n functie was dit dus niet.

Voorzitter van een werkgroep. Den stuur je vooral wat mailtjes rond en bepaal je wie wanneer wat mag zeggen bij een bijeenkomst. Het is niet dat ze er toegang heeft tot informatie of bevoegdheden heeft, die een risico vormen.

quote:
Dat deze veroordeelde terrorist in deze commissie terecht heeft kunnen komen is natuurlijk complete waanzin. Dat verzin je toch niet...
Als je als commissie wil nadenken over terrorismebestrijding is iemand die erin heeft gezeten juist best interessant om een completer beeld te geven.
pi_203382456
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 23:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Partijen kunnen duizend miljard hebben. Als ze geen politie bevoegdheden hebben en zich aan privacywetgeving moeten houden dan kun je niet alles uitvinden.
IT bedrijven huren gewoon externe bedrijven in voor screenings van aankomende personeelsleden. Is heel normaal. Maar in de politiek kan dat schijnbaar dus echt niet. Sterk verhaal wel... Ik vind de slappe excuses en het handje boven het hoofd houden wel grappig, maar geloofwaardig is het al lang niet meer.
pi_203383101
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2022 14:17 schreef Tocadisco het volgende:
Zie je liever dat ze tot in de lengte der dagen in een bijstandsuitkering blijft hangen TS? Heb je eens een keer iemand die zijn leven gebeterd heeft en dan is het ook weer niet goed..
Veroordeelde pedofielen liever niet aan de slag tussen de kinderen, fraudeurs niet bij een bank en terroristen niet in hetzelfde gebouw als onzer lieve Geert Wilders. Genoeg andere plekken om arbeid te verrichten.
pi_203383203
twitter

:')

Heeft Frits al van zich laten horen, hij is opvallend stil :')
pi_203383530
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:46 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
0/10 troll
Je vind haar niet lekker? :{

Ben je homo?
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_203384481
quote:
4s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:41 schreef SpaceOddity het volgende:
Nee, religie is per definitie dom, alleen de wat de islam zo anders maakt, is dat het zowaar een gevaar vormt voor een open, vrije en moderne samenleving zoals hier. En of het nu 1 jaar, 16 jaar of 80 jaar geleden is; het maakt niet uit. Iemand die vroeger sympathiseerde met de nazi's kan maar beter hopen dat dit niet bekend wordt. Dan kun je maar beter een anoniem baantje aannemen, waar niet de kans bestaat dat je vol in de schijnwerpers komt te staan. Maar als je er wel voor kiest moet je niet raar staan te kijken dat dit wordt opgerakeld en dat er dan met afkeur gereageerd wordt. Duh.
Ik denk niet dat dat zo is. Dat je als jong volwassene radicale ideologieën aanhing hoeft je niet tot in lengte van jaren te achtervolgen, Mits duidelijk is dat je daar volledig afstand van genomen hebt. Vooral van dat laatste maakt de VVD nu een punt: dat ze nooit openlijk spijt betuigd had.

quote:
Ze is streng islamitisch opgevoed. Wie bedoelt ze met haar omgeving? Haar (streng islamitische) ouders? Of heeft ze een ''Lalaatje'' gedaan en heeft ze met haar familie gebroken?
Ik denk dat je dat verkeerd begrepen hebt. Ze is wel religieus opgevoed, maar niet in het extreme. Men maakte zich in die tijd juist zorgen over haar. Bijvoorbeeld toen Sahla ervoor koos om naar een andere moskee te gaan. Haar ouders en de rest van het gezin gingen naar een gematigde moskee, maar Sahla koos er toen voor om een veel strengere moskee te gaan bezoeken.

Ook als je kijkt naar de carrières van haar zussen, zie je daar geen extremisme. Juist niet. Eén van haar zussen zet zich juist in tegen radicalisering en extremisme, naar aanleiding van de ervaringen met Sahla.
pi_203384854
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de relatie tussen Frits Bolkenstein en die ex-terroriste. :9

quote:
Ook binnen de familie Bolkestein rezen vragen over de prominente rol die Soumaya Sahla speelt in het leven van Frits Bolkestein, bevestigen anonieme bronnen die de familie goed kennen. Zo zou Bolkesteins echtgenote Femke Boersma zich regelmatig geschoffeerd hebben gevoeld omdat Frits niet haar, maar Soumaya Sahla meenam naar officiële gelegenheden. Bovendien ontstonden er fricties tussen Bolkestein en enkele trouwe intimi over wat inmiddels werd gezien als de ’kwestie Soumaya’. De intimi struikelden over het feit dat Sahla geen spijt had betuigd voor haar terreurverleden en maakten zich zorgen over de groeiende invloed die de jonge vrouw op Bolkestein uitoefende.

De aanwezigheid van Bolkesteins protegé wordt in de familie- en vriendenkring ervaren als een splijtzwam. Vertrouwelingen spreken over ’manipulatie’ en zelfs ’ouderenmisbruik’.

Zij wijzen onder meer op de video waarin Frits Bolkestein Soumaya’s zus, Fonda Sahla, feliciteert met haar entree in de Tweede Kamer. ‘Die video is door Soumaya gemaakt”, aldus een vriend van de familie. „Frits is een digibeet, die kan nog geen mobiele telefoon hanteren. Hij wist natuurlijk niet dat dit filmpje, met alle positieve aandacht voor de familie Sahla, op het internet zou worden geplaatst. Het was een nieuwe poging van Soumaya om zich via Frits wit te wassen.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-over-kwestie-sahla

[ Bericht 33% gewijzigd door Aurelius op 27-01-2022 10:39:40 ]
pi_203384966
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 10:05 schreef Aurelius het volgende:
Ik ben nu wel nieuwsgierig naar de relatie tussen Frits Bolkenstein en die ex-terroriste. :9

https://www.telegraaf.nl/(...)t-over-kwestie-sahla
Bolkenstein heeft naar Sanderink gekeken en dacht dat kan ik ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')