quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef superniger het volgende:
En we nemen afscheid van Ingrid van Engelshoven.
https://nos.nl/artikel/24(...)rug-in-nieuw-kabinet
https://www.tubantia.nl/p(...)im-blijven~af851a36/quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef superniger het volgende:
wtf?quote:Op woensdag 29 december 2021 05:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/p(...)im-blijven~af851a36/
Maar goed ook. Wat zijn dit dan voor praktijken?
Hoezo? Baudet is een clown die je niet kan vertrouwen.quote:Op woensdag 29 december 2021 07:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
wtf?
Wel weer iets waaruit blijkt dat Rutte III bestuurlijk-democratisch dood- en doodziek was.
Waarom herkauwen ze oud nieuws?quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:45 schreef superniger het volgende:
Vermoedelijk omdat als je iets in vertrouwen met Baudet deelt, je het net zo goed in de krant kan zetten.quote:Op woensdag 29 december 2021 05:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Terecht, Baudet is een ongeleid projectiel. Heeft hij het helemaal zelf naar gemaakt.quote:Op woensdag 29 december 2021 05:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu blijkt dat van Engelshoven iig niet te vertrouwen is. Goed dat ze weg gaat, maar wat mij betreft komt er nog een spoeddebat om haar ter verantwoording te roepen.quote:Op woensdag 29 december 2021 08:59 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hoezo? Baudet is een clown die je niet kan vertrouwen.
Ik zie de spoed niet zo. Je kunt een nieuwe minister er ook over ondervragen hoe hij of zij er mee om had gegaan, wat de rationale was, etc. Dat aanvragen van een spoeddebat voor van alles en nog wat is me een doorn in het oog.quote:Op woensdag 29 december 2021 09:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nu blijkt dat van Engelshoven iig niet te vertrouwen is. Goed dat ze weg gaat, maar wat mij betreft komt er nog een spoeddebat om haar ter verantwoording te roepen.
Partijen uitsluiten bij het voorlichten van de volksvertegenwoordiging lijkt me wel een dingetje. Deze minister mag daar wat mij betreft nog zelf uitleg over geven en niet afschuiven op de opvolger. En met spoed omdat ze op het punt staat om af te treden.quote:Op woensdag 29 december 2021 09:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik zie de spoed niet zo. Je kunt een nieuwe minister er ook over ondervragen hoe hij of zij er mee om had gegaan, wat de rationale was, etc. Dat aanvragen van een spoeddebat voor van alles en nog wat is me een doorn in het oog.
Ja, ik had als ik haar was ook gekozen voor niemand. Maar dat Baudet informeren geen optie was snap ik wel.quote:Op woensdag 29 december 2021 10:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik begrijp het wel maar vrees dan voor een glijdend schaal. Je zal gewoon iedereen moeten informeren of niemand.
Dat is de kop. Maar verderop staat ook nog dat ze alle fractievoorzitters belde (zoals het hoort, kan me nog herinneren dat daar kritiek op was bij die KLM-stunt) behalve Wilders. Ze had beter contact met Bosma. De combinatie toont wat mij betreft aan dat deze minister van bestuurlijke verhoudingen niets begrepen heeft.quote:Op woensdag 29 december 2021 09:15 schreef Hanca het volgende:
Ik neig toch ook naar 'logisch dat je het niet met Baudet deelt, die houdt het nooit geheim'. En de andere kamerleden van FvD zijn niet veel beter. Maar aan de andere kant is 1 fractie uitsluiten ook wel gek.
Dat had ik gelezen, maar op zich is het benaderen van de woordvoerder cultuur natuurlijk niet zo gek. Het is ook geen miljardenbedrag, lijkt me prima woordvoerdermateriaal. Had ze natuurlijk bij de andere partijen ook kunnen doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is de kop. Maar verderop staat ook nog dat ze alle fractievoorzitters belde (zoals het hoort, kan me nog herinneren dat daar kritiek op was bij die KLM-stunt) behalve Wilders. Ze had beter contact met Bosma. De combinatie toont wat mij betreft aan dat deze minister van bestuurlijke verhoudingen niets begrepen heeft.
Niet op justitie, dus waarschijnlijk niet (aangezien hij meer jurist is dan politicus).quote:Op woensdag 29 december 2021 11:09 schreef Netsplitter het volgende:
Komt die engnek grapperhaus nog terug?
Slim van de rest want op dat soort onzinposten kan je het alleen maar fout doen in Nederland.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:03 schreef BlackLining het volgende:
Natuur en stikstof voor de fucking VVD
Staatssecretaris idd, dat was al zeker. Gaat natuurlijk om Groningen (gaswinning is mijnbouw).quote:
Ze hebben binnenlandse zaken en sociale zaken ook nog. Kan beide ook prima voor een vice-premier.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop wel dat ze Wopke niet op Buitenlandse zaken zetten. Die is niet zo heel diplomatiek.
Dan doe maar Biza. Ook op sociaal gebied is Wopke geen man met groot inlevingsvermogen.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben binnenlandse zaken en sociale zaken ook nog. Kan beide ook prima voor een vice-premier.
Ja, ‘t is een officieel lijstje deze keerquote:Op donderdag 30 december 2021 11:19 schreef Hanca het volgende:
Als dit echt het lijstje is, heeft de CU enorm slecht onderhandeld.
Ik zou inderdaad dan graag Hoekstra op binnenlandse zaken en De Jonge op sociale zaken zien. De Jonge vertegenwoordigt veel meer het sociale gezicht van het CDA.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan doe maar Biza. Ook op sociaal gebied is Wopke geen man met groot inlevingsvermogen.
Onderwijs inleveren voor armoedebeleid. Vorige keer was het al niet best, nu is het nog slechter.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:25 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, ‘t is een officieel lijstje deze keer
Vind het ook bijzonder slecht onderhandeld door CU, daar kunnen ze niet trots op zijn
Minister van landbouw wordt de minister van sanering en uitkopen (en eventueel zelfs gedwongen verkoop), daar ga je niet mee scoren.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:27 schreef Hexagon het volgende:
Het zijn wel 2 posten waar de CU wel feeling mee heeft denk ik. En ze kunnen de stikstof ellende op de VVD afschuiven.
Ik heb bij dat lijstje juist het idee dat CU de good cop op Landbouw mag zijn. Alles rondom stikstof lijkt me voor de VVD bad cop.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Minister van landbouw wordt de minister van sanering en uitkopen (en eventueel zelfs gedwongen verkoop), daar ga je niet mee scoren.
Armoedebeleid past wel bij CU, maar dan had ik echt toch nog liever gewoon onderwijs gehouden om pal te staan voor artikel 23. En weer preventie en jeugd snap ik echt niet, dan had de prima bestuurder Blokhuis ook gewoon moeten blijven. Niemand die ontevreden over hem was.
CDA verliest financiën, maar met Buitenlandse Zaken, Sociale Zaken en Volkshuisvesting zie ik hen eigenlijk als de winnaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:32 schreef 297534 het volgende:
De D'66 achterban kan wel tevreden zijn. Zij hebben wel de meeste posten die zij belangrijk vinden.
D66 achterban kan zeker blij zijn, dit is Kaag I enkel dan met lachebek Rutte voor de vorm als MP.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:32 schreef 297534 het volgende:
De D'66 achterban kan wel tevreden zijn. Zij hebben wel de meeste posten die zij belangrijk vinden.
Met digitalisering, klimaat, cultuur en media, hoger onderwijs en ook financien ben ik wel helemaal happy ja.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:32 schreef 297534 het volgende:
D66 heeft goed onderhandeld ja. Zowel qua inhoud als qua ministersposten. Alleen de minister van primair- en voortgezet onderwijs hebben ze niet binnengehaald. Dat zullen ze wel jammer vinden denk ik.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:32 schreef 297534 het volgende:
Er is de komende jaren geen good cop voor landbouw. Er zullen allerlei giffen worden verboden, de veestapel moet enorm inkrimpen en er moet landbouwgrond naar natuur en wonen. Er zal heel weinig goed nieuws zijn voor de boeren.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb bij dat lijstje juist het idee dat CU de good cop op Landbouw mag zijn. Alles rondom stikstof lijkt me voor de VVD bad cop.
Nee, dit is de persoon die het dossier Groningen vlot moet trekken. Gaswinning is mijnbouw. Dit is dus eigenlijk de staatssecretaris van Groningen en andere gasvelden. En dus vooral de staatssecretaris van herstelbetaling en besluiten over gaswinning onder de noordzee/waddenzee.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:36 schreef 297534 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de staatssecretaris voor Mijnbouw. Relevante werkervaring in de mijnbouw strekt tot aanbeveling?
En ik ben ongelofelijk blij, noem het zelfs opgelucht, dat er geen Christelijke partij meer zit op een ministerie dat zo'n diepgaande invloed heeft op de samenleving.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Minister van landbouw wordt de minister van sanering en uitkopen (en eventueel zelfs gedwongen verkoop), daar ga je niet mee scoren.
Armoedebeleid past wel bij CU, maar dan had ik echt toch nog liever gewoon onderwijs gehouden om pal te staan voor artikel 23. En weer preventie en jeugd snap ik echt niet, dan had de prima bestuurder Blokhuis ook gewoon moeten blijven. Niemand die ontevreden over hem was.
Waarom komt daar een staatssecretaris voor eigenlijk?quote:Op donderdag 30 december 2021 11:36 schreef 297534 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar de staatssecretaris voor Mijnbouw. Relevante werkervaring in de mijnbouw strekt tot aanbeveling?
Ja en ik wel met rechtsbescherming. Dat heeft Sander Dekker wel legendarisch slecht gedaan.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Met digitalisering, klimaat, cultuur en media, hoger onderwijs en ook financien ben ik wel helemaal happy ja.
Ah duidelijk. Blijft een gekke naamgeving.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dit is de persoon die het dossier Groningen vlot moet trekken. Gaswinning is mijnbouw. Dit is dus eigenlijk de staatssecretaris van Groningen en andere gasvelden. En dus vooral de staatssecretaris van herstelbetaling en besluiten over gaswinning onder de noordzee/waddenzee.
Diegene wordt chef 'Groningendossier'.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:38 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom komt daar een staatssecretaris voor eigenlijk?
Ollongren op defensie is op weg naar een Europees Leger: https://www.ad.nl/politie(...)pees-leger~aaf5a96e/quote:Op donderdag 30 december 2021 11:35 schreef Raw85 het volgende:
Ollongren mogelijk op Defensie had ik trouwens nooit bedacht, ik dacht dat die helemaal klaar was met Den Haag.
Laat wel zien hoe dun de spoeling is qua kandidaten.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:35 schreef Raw85 het volgende:
Ollongren mogelijk op Defensie had ik trouwens nooit bedacht, ik dacht dat die helemaal klaar was met Den Haag.
Of hoe Ollongren, die toch niet voor niets vice-premier was, gewaardeerd wordt binnen D66.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:41 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Laat wel zien hoe dun de spoeling is qua kandidaten.
Hoewel Dekker geen hoogvlieger is doet die natuurlijk ook alleen maar wat het kabinet als geheel besluit. Maar dat is in het akkoord nu wel beter geregeld.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:38 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja en ik wel met rechtsbescherming. Dat heeft Sander Dekker wel legendarisch slecht gedaan.
Dat is ook wel waar. Rechtsbescherming had voor dit kabinet geen hoge prioriteit.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoewel Dekker geen hoogvlieger is doet die natuurlijk ook alleen maar wat het kabinet als geheel besluit. Maar dat is in het akkoord nu wel beter geregeld.
Dat vind ik te kort door de bocht. Rutte geeft op tv aan dat er meer geld naar de sociale advocatuur moet en in plaats van dat met beide handen aan te grijpen stuurt hij de volgende dag een brief naar de kamer met "helemaal niet nodig". Dan ben je toch echt zelf verantwoordelijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoewel Dekker geen hoogvlieger is doet die natuurlijk ook alleen maar wat het kabinet als geheel besluit. Maar dat is in het akkoord nu wel beter geregeld.
Niks mis mee als het een flexibel model wordt. Waarbij iedereen zijn soevereiniteit behoud om zijn/haar militairen in te zetten, maar waarbij de nationale Europese legers wel geïntegreerd en onder 1 commando operaties kunnen uitvoeren en waarbij de aanschaf van materieel op Europees niveau op elkaar wordt afgestemdquote:Op donderdag 30 december 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ollongren op defensie is op weg naar een Europees Leger: https://www.ad.nl/politie(...)pees-leger~aaf5a96e/
Ja oke, dan ben je wel een sukkel als minister ja.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat vind ik te kort door de bocht. Rutte geeft op tv aan dat er meer geld naar de sociale advocatuur moet en in plaats van dat met beide handen aan te grijpen stuurt hij de volgende dag een brief naar de kamer met "helemaal niet nodig". Dan ben je toch echt zelf verantwoordelijk.
Dit gaat wel gebeuren, denk ik zo.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop wel dat ze Wopke niet op Buitenlandse zaken zetten. Die is niet zo heel diplomatiek.
Ik vind eigenlijk dat ze de landmacht moeten afschaffen. Wij hebben meer aan de luchtmacht en marine.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:45 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Niks mis mee als het een flexibel model wordt. Waarbij iedereen zijn soevereiniteit behoud om zijn/haar militairen in te zetten, maar waarbij de nationale Europese legers wel geïntegreerd en onder 1 commando operaties kunnen uitvoeren en waarbij de aanschaf van materieel op Europees niveau op elkaar wordt afgestemd.
Ben Knapen op BZ en Hoekstra naar SZW zou ook nog kunnen.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:51 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
Dit gaat wel gebeuren, denk ik zo.
Dat was ook het eerste wat ik dacht.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:19 schreef Hanca het volgende:
Als dit echt het lijstje is, heeft de CU enorm slecht onderhandeld.
Die heeft in meerdere interviews aangegeven 70 jaar een mooie leeftijd te vinden om dat niet meer te doen. Maar zoals eerder gezegd, Knapen is een verademing op die post dus ik hoop inderdaad dat hij zich bedacht heeft.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ben Knapen op BZ en Hoekstra naar SZW zou ook nog kunnen.
Godzijdank geen digitale dingen meer voor hem.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste wat ik dacht.
Oh en nieuws: Ferd keert niet terug.
Dat zou dan een reden zijn om te hopen dat Hoekstra naar BuZa gaat.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:14 schreef trein2000 het volgende:
Hoekstra BuZa? Dan is het volgende rondje bij het CDA ook voor een ander…
Dat vind ik ook wel een beetje van Buitenlandse Zaken. Telkens als er écht belangrijke buitenlandse zaken aan de hand zijn, wordt dat door de MP zelf geregeld.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:16 schreef Jojoke het volgende:
Binnenlandse Zaken is een beetje een ministerie van lege dozen. Het ministerie van Defensie is meer concreet, dus misschien dat Ollongren weer wat glans terugkrijgt. Zeker als ze zich qua gezondheid ook beter voelt.
Voor een land als Nederland lijkt mij Buitenlandse Zaken inderdaad vooral veel theedrinken en vervolgens de lijn van Duitsland en Frankrijk volgen. We zijn als land veel te klein om daadwerkelijk invloed te hebben op Buitenlandse Zaken. Als minister van Financiën voor Nederland kan Kaag echt gaan sturen in het Europese beleid. Daar is eigenlijk veel meer te bereiken.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:19 schreef 297534 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook wel een beetje van Buitenlandse Zaken. Telkens als er écht belangrijke buitenlandse zaken aan de hand zijn, wordt dat door de MP zelf geregeld.
VVD heeft er wel belang bij dat het snel opgelost wordt, anders heeft het grote economische gevolgen.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:25 schreef Mondkapje het volgende:
Wat ik niet begrijp waarom ze D66 niet het stikstofbeleid geven. Met de VVD komt er niets van terecht vrees ik.
En wie gaan er dan precies los op dat feit? FvD'ers?quote:Op donderdag 30 december 2021 12:28 schreef Madhouse11 het volgende:
Briljant gedaan door D66. Iedereen gaat altijd los op het feit dat de Media, het Onderwijs en de Rechtspraak volledig in de greep van en vergiftigd is door deze partij. En ze krijgen gewoon deze ministeries, dat wordt genieten.
Je had beter de eerste post op SZW en de tweede post op LNV kunnen hebben, niet dat je van Stikstof heel blij wordt, maar dan heb je met SZW wel die vette vis voor Schouten binnen. Matig, slecht zoquote:Op donderdag 30 december 2021 11:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Onderwijs inleveren voor armoedebeleid. Vorige keer was het al niet best, nu is het nog slechter.
Ik volg geen FvD-ers , met die figuren kan ik echt niets. Maar ook zonder deze mensen levert een zoekterm als D66-rechter wel heel veel hits op. Niet dat ik het met hun claim eens ben, ik vind het voornamelijk kostelijk om te volgen.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:33 schreef 297534 het volgende:
[..]
En wie gaan er dan precies los op dat feit? FvD'ers?
D'66 is juist één van de weinige partijen die de rechtspraak serieus neemt en niet met allemaal krankzinnige plannen komt. Het is ook 25 jaar geleden dat er een D'66 minister op die post zat, dus dat vergiftigen zal dan vooral door andere partijen zijn gebeurd.
Totaal niet, alleen beroepslosers en ongekwalificeerde jankballen hebben dit soort trieste teksten nodig om hun eigen mislukkingen goed te praten.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:28 schreef Madhouse11 het volgende:
Briljant gedaan door D66. Iedereen gaat altijd los op het feit dat de Media, het Onderwijs en de Rechtspraak volledig in de greep van en vergiftigd is door deze partij.
Gebakken lucht verkopen in een verpakking van bladgoud is op INSEAD de core business, daar kom je niet weg met steenkolenengels dus dat zal wel goed zitten.quote:
Gaat Hennis terugkomen???quote:Op donderdag 30 december 2021 13:04 schreef -XOR- het volgende:
Shula Rijxman stas op C&M?
Don Ceder op armoedebestrijding?
Jeanine Hennis Buitenlandse Handel en ontwikkelingssamenwerking?
Hennis blijft in Irak zei ze op radio 1.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:04 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb het idee dat dat altijd het plan was, ze is ook op een tamelijk lullige manier moeten vertrekken natuurlijk en was een prima minister. Ze past ook goed bij de wat linksere koers van de VVD.quote:
De VVD die zich zorgen maakt over de gevolgen van hun beleid? Denk niet dat je het daarvan wil hebben.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:30 schreef Jojoke het volgende:
[..]
VVD heeft er wel belang bij dat het snel opgelost wordt, anders heeft het grote economische gevolgen.
Die benoeming wordt een regelrechte oorlogsverklaring aan Zuid-Europa. Dijsselbloem was een feest in vergelijking met de boerenlompheid van een Hoekstra.quote:Op donderdag 30 december 2021 12:17 schreef Jojoke het volgende:
Als Hoekstra ergens niet voor geschikt is, dan lijkt het mij Buitenlandse Zaken
Dat lijkt me iets voor Wiebes.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dit is de persoon die het dossier Groningen vlot moet trekken. Gaswinning is mijnbouw. Dit is dus eigenlijk de staatssecretaris van Groningen en andere gasvelden. En dus vooral de staatssecretaris van herstelbetaling en besluiten over gaswinning onder de noordzee/waddenzee.
Dijsselbloem was Financiën, geen BZ.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:44 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
Die benoeming wordt een regelrechte oorlogsverklaring aan Zuid-Europa. Dijsselbloem was een feest in vergelijking met de boerenlompheid van een Hoekstra.
Voor Groningen zou Henk Pijlman wel een optie zijn. Een Groningse bestuurder die al in de 1e kamer zit. En al op leeftijd dus kan wel een stootje hebben.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:00 schreef superniger het volgende:
[..]
Dat lijkt me iets voor Wiebes.
Moet die wel overstappen naar D66.
De ruzies die onze laatste twee ministers van Financiën hebben gemaakt met de Zuid-Europese landen gemist?quote:Op donderdag 30 december 2021 14:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dijsselbloem was Financiën, geen BZ.
Geen hype maar gewoon iemand die erg voor de hand liggend zou zijn geweest.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:07 schreef superniger het volgende:
Heb die hele Vijlbrief hype nooit begrepen.
Vijlbrief is ook gewoon niet zo prettig om voor te werken. Brengt de technische kennis die de rest van zijn oud collega ambtenaren ook meer dan genoeg hebben. En heeft politiek nauwelijks meerwaarde.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:07 schreef superniger het volgende:
Heb die hele Vijlbrief hype nooit begrepen. Én Sowieso moet Kaag financiën pakken. Eerste vrouwelijke minister van financiën. Lekker woke.
Relatief veilige plek voor Wiersma om de strijd met Hermans aan te gaan voor de opvolging van Rutte.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:19 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)l-ministers-rutte-iv
Wiersma OCW2, Van der Wal natuur en stikstof en een gedeputeerde uit Brabant stass Def.
Ik was helemaal vergeten dat Hoekstra na Dijsselbloem op Financiën is gaan zitten. Ik snap de context waarin je dat bedoelt nu.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:05 schreef DeBarbarijseVOCrover het volgende:
[..]
De ruzies die onze laatste twee ministers van Financiën hebben gemaakt met de Zuid-Europese landen gemist?
Italiaanse oud-collega's sturen me nog steeds strontmelige gifjes van Hoekstra over de app.
Ceder is geen bestuurder en zal dat denk ik ook niet snel worden. Lijkt me totaal ongeschikt.quote:Op donderdag 30 december 2021 13:04 schreef -XOR- het volgende:
En Schouten dus naar armoedebeleid.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:19 schreef trein2000 het volgende:
Wiersma OCW2, Van der Wal natuur en stikstof en een gedeputeerde uit Brabant stass Def.
Typische eerste minister van Armoequote:Op donderdag 30 december 2021 14:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
En Schouten dus naar armoedebeleid.
Als er maar een Groninger op komt, dat lijkt me eigenlijk wel belangrijk voor het vertrouwen.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor Groningen zou Henk Pijlman wel een optie zijn. Een Groningse bestuurder die al in de 1e kamer zit. En al op leeftijd dus kan wel een stootje hebben.
Die hadden we al toch? Maar inderdaad.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
En Schouten dus naar armoedebeleid.
Misschien is Henk Kamp ook nog wel beschikbaar. Als niet-randstad man kan die vast ook het vertrouwen winnen.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor Groningen zou Henk Pijlman wel een optie zijn. Een Groningse bestuurder die al in de 1e kamer zit. En al op leeftijd dus kan wel een stootje hebben.
Schouten kon ook op Landbouw blijven, natuurlijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die hadden we al toch? Maar inderdaad.
Ik dacht dat de prijs omhoog ging volgens Segers…
Hmm. Dat weet ik niet. Kamp is wel nogal bekend establishment.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien is Henk Kamp ook nog wel beschikbaar. Als niet-randstad man kan die vast ook het vertrouwen winnen.
Mijnbouw gaat al naar D66.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien is Henk Kamp ook nog wel beschikbaar. Als niet-randstad man kan die vast ook het vertrouwen winnen.
Henk Kamp is een scheldwoord in Groningen: https://eenvandaag.avrotr(...)cheldwoord-geworden/quote:Op donderdag 30 december 2021 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het was een grapje…quote:Op donderdag 30 december 2021 14:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mijnbouw gaat al naar D66.
En als ik Kamp was zu ik er sowieso niet over piekeren.
Ik weet het, het was een grapje.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Henk Kamp is een scheldwoord in Groningen: https://eenvandaag.avrotr(...)cheldwoord-geworden/
Wat mij betreft niet helemaal terecht, maar die nu benoemen is echt een keiharde klap in het gezicht van een heleboel mensen.
Of als je dan toch nieuw elan wil hebben kunnen ze wellicht Halbe Zijlstra, Fred Teeven, Alexander Pechtold en Kees Verhoeven van stal halen....quote:Op donderdag 30 december 2021 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kaag heeft oneindig veel meer kennis voor BuZa dan Hoekstra, of bedoel je dat niet?quote:Op donderdag 30 december 2021 14:48 schreef Piethur het volgende:
Hoekstra op BuZa, dat gaat genieten worden. Kaag heeft veel minder kennis maar denk dat die veel slimmer en gehaaider is dan de lompe Hoekstra.
Klopt, dat hij zo kundig is is ook de enige reden dat hij er nog zit en geen motie van wantrouwen kreeg.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:48 schreef Piethur het volgende:
Grappenhaus die niet terugkeert, toch iemand die dat lastige ministerie wel redelijk goed onder de knie had maar door persoonlijke gekkigheden (bruiloft, liedje over mondkapjes) eigenlijk gewoon niet verder kon.
Had altijd beetje het idee dat hij wel kundig was maar compleet wereldvreemd.
Stimmt zo bedoel ik dat, eigenlijk qua financiën zou Hoekstra veel slimmer moeten zijn maar ook daar denk ik dat Kaag voor de algehele BV Nederland veel beter is, subtieler, lange termijn, geslepenerquote:Op donderdag 30 december 2021 14:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kaag heeft oneindig veel meer kennis voor BuZa dan Hoekstra, of bedoel je dat niet?
Ik denk dat hij bedoelt dat Kaag minder kennis heeft voor financiën. Ben ik het ook wel mee eens. De meeste kennis komt wel van je ambtenaren natuurlijk, maar de commissie financiën is wel altijd heel zwaar bezet in de kamer. Het komt natuurlijk gek over als de minister de enige is die een aantal regelingen niet kent, bijvoorbeeld. Dat de commissie tijsens het debat de minister moet helpen. Ik hoop dat ze dat kan voorkomen.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kaag heeft oneindig veel meer kennis voor BuZa dan Hoekstra, of bedoel je dat niet?
Want op haar vorige posten was ze zo succesvol....quote:Op donderdag 30 december 2021 14:51 schreef Piethur het volgende:
[..]
Stimmt zo bedoel ik dat, eigenlijk qua financiën zou Hoekstra veel slimmer moeten zijn maar ook daar denk ik dat Kaag voor de algehele BV Nederland veel beter is, subtieler, lange termijn, geslepener
Kundig?quote:Op donderdag 30 december 2021 14:48 schreef Piethur het volgende:
Grappenhaus die niet terugkeert, toch iemand die dat lastige ministerie wel redelijk goed onder de knie had maar door persoonlijke gekkigheden (bruiloft, liedje over mondkapjes) eigenlijk gewoon niet verder kon.
Had altijd beetje het idee dat hij wel kundig was maar compleet wereldvreemd.
Hoekstra op BuZa, dat gaat genieten worden. Kaag heeft veel minder kennis maar denk dat die veel slimmer en gehaaider is dan de lompe Hoekstra.
Ja, kundig. Van strompelen van het ene naar het andere schandaal op het ministerie, naar de eerste 3 jaar eigenlijk geen enkel schandaal en het vierde jaar alleen rondom Grapperhaus zelf, niet rondom het ministerie.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kundig?
De persoon die er voor wil(de) zorgen dat het NCTV zijn persoonlijke AIVD/MIVD zou worden, maar dan zonder die vervelende controles?
Dit inderdaad, inhoudelijk ben ik geen fan van de man maar zijn ministerie heeft hij volgens mij prima aangestuurd.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, kundig. Van strompelen van het ene naar het andere schandaal op het ministerie, naar de eerste 3 jaar eigenlijk geen enkel schandaal en het vierde jaar alleen rondom Grapperhaus zelf, niet rondom het ministerie.
Is natuurlijk altijd voldoende op te merken over wat ie heeft gedaan, maar denk dat het minsterie van Justitie (naast het ministerie welke de belastingdienst onder zich heeft) misschien wel het meest giftige ministerie is. Moeilijk, gevoelig en heb altijd het gevoel dat vanuit het ministerie en vanuit de ambtelijke top je niet heel goed wordt geïnformeerd en geholpen.quote:Op donderdag 30 december 2021 14:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit inderdaad, inhoudelijk ben ik geen fan van de man maar zijn ministerie heeft hij volgens mij prima aangestuurd.
https://www.computable.nl(...)lan-grapperhaus.htmlquote:Op donderdag 30 december 2021 14:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, kundig. Van strompelen van het ene naar het andere schandaal op het ministerie, naar de eerste 3 jaar eigenlijk geen enkel schandaal en het vierde jaar alleen rondom Grapperhaus zelf, niet rondom het ministerie.
Ik denk dat je haar om een boodschap kunt sturen, echter lijkt het mij als leidinggevende of als tegenstander niet heel prettig, spijkerharde tante. Wellicht wel iets dat je nodig hebt op die positie maar niet mijn soort persoonquote:Op donderdag 30 december 2021 14:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Want op haar vorige posten was ze zo succesvol....
Maar geslepener is ze zeker, praat altijd met dubbele tong en iedereen om haar heen moet zeer goed oppassen om geen mes in de rug te krijgen.
Of kunde, proberen de strijd tegen criminaliteit makkelijker te maken. Het is maar net wat je prioriteit is. En bij een minister van justitie moet die bij criminalteitsbestrijding liggen, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.computable.nl(...)lan-grapperhaus.html
https://www.security.nl/p(...)chatberichten+krijgt
Dat is onkunde. Moedwillig de privacy van anderen vernietigen.
Een minister van justitie is er in bredere zin voor de bescherming van de rechtsorde.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of kunde, proberen de strijd tegen criminaliteit makkelijker te maken. Het is maar net wat je prioriteit is. En bij een minister van justitie moet die bij criminalteitsbestrijding liggen, zou ik zeggen.
de persoon die in brabant twee keer zijn coalitie heeft zien vallen wordt nu staatsecretaris weet niet of dat een hele slimme keuze is.quote:Zij noemen ook de naam van jurist en bestuurskundige Christophe van der Maat (41), als staatssecretaris van Defensie. Hij is nu gedeputeerde voor de VVD in de provincie Noord Brabant.
Wet op de privacy e.d. valt toch meer onder BiZa, volgens mij. Bij kamervragen over zoz'n onderwerp zie je dacht ik meestal die minister.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een minister van justitie is er in bredere zin voor de bescherming van de rechtsorde.
Het moedwillig torpederen van privacy van burgers noem ik geen kunde.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of kunde, proberen de strijd tegen criminaliteit makkelijker te maken. Het is maar net wat je prioriteit is. En bij een minister van justitie moet die bij criminalteitsbestrijding liggen, zou ik zeggen.
Privacy valt onder veel ministeries tegenwoordig.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wet op de privacy e.d. valt toch meer onder BiZa, volgens mij. Bij kamervragen over zoz'n onderwerp zie je dacht ik meestal die minister.
Als Grapperhaus dus zo'n proefballon probeert, moet Ollongren het afschieten als het echt niet kan.
Ik zit dan anders in die afweging dan jij, inderdaad. Hij zit daar voor mijn veiligheid, dus voor het aanpakken van zoveel mogelijk criminaliteit.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het moedwillig torpederen van privacy van burgers noem ik geen kunde.
Hij is eindverantwoordelijk voor mijn veiligheid. Dat mijn privacy veilig is. Dat mijn persoontje veilig is.
Het moedwillig er voor willen zorgen dat zijn ministerie een ongecontroleerde dataverzamelaar wordt, is onkunde.
Er zijn bij de AIVD/MIVD niets voor niks controles. Die zijn er voor de veiligheid van ons, de burger. Voor onze privacy.
Maar als je graag wil dat criminaliteitsbestrijding veel belangrijker is dan de privacy van de burgers, dan zit je bij hem inderdaad goed.
Los van het feit dat BinZa en justitie elkaar onhandig overlappen op dat vlak is de rechtsorde min of meer het raamwerk dat het moreel-juridisch welbevinden van de samenleving moet garanderen. Zo wordt bij een misdrijf de rechtsorde hersteld door de dader te straffen.quote:Op donderdag 30 december 2021 15:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wet op de privacy e.d. valt toch meer onder BiZa, volgens mij. Bij kamervragen over zoz'n onderwerp zie je dacht ik meestal die minister.
Als Grapperhaus dus zo'n proefballon probeert, moet Ollongren het afschieten als het echt niet kan.
Opvallend, dat is geen hardliner.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:39 schreef trein2000 het volgende:
Eric van der Burg uit Amsterdam stass van migratie.
Ik vind dit heel onverstandig hoor. Wachten op een Eric Wiebes scenario. En bovendien geef je Rutte als CDA een extra pion om te offeren.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:08 schreef Hamlapjes het volgende:
De Jonge zou naar VRO gaan, hadden we die al genoemd?
Zou je denken dat hier wat over afgesproken is? Naar mijn idee hangt het CDA in de touwen, ligt ze op de grond met de pootjes omhoog en slikt ze alles wat VVD en D66 willen.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit heel onverstandig hoor. Wachten op een Eric Wiebes scenario. En bovendien geef je Rutte als CDA een extra pion om te offeren.
Hier moet wat afgesproken zijn, kan haast niet anders.
Mooie plek voor hem, ben blij dat hij in het kabinet blijft.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:08 schreef Hamlapjes het volgende:
De Jonge zou naar VRO gaan, hadden we die al genoemd?
Moet haast wel. Waarom kom je anders in godsnaam met dit onzalige plan.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zou je denken dat hier wat over afgesproken is? Naar mijn idee hangt het CDA in de touwen, ligt ze op de grond met de pootjes omhoog en slikt ze alles wat VVD en D66 willen.
Idd. Waarschijnlijk de laatste keer dat het CDA in een regering zit. Volgende verkiezingen worden ze weggevaagd. In 2023 bij de provinciale verkiezingen zal het al een slachting zijn verwacht ik. De christen-democratie is ten einde in Nederland, ben benieuwd wanneer de uitvaart is.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet haast wel. Waarom kom je anders in godsnaam met dit onzalige plan.
Een Groningse gedeputeerde, met bevingsschade in zijn portefeuille (had dan mijnbouw binnengehengeld...).quote:Op donderdag 30 december 2021 17:37 schreef Hexagon het volgende:
Die Henk Staghouwer is zeker het neefje van Grapperhaus
Lekker grefokopjequote:Op donderdag 30 december 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mogen we Blokhuis terug?
Harbers is al zeker, alle VVD bewindspersonen zijn bekend.quote:
Ach de succesvolste woonministers waren cafebaas (Hans Gruijters) en leraar (Ed Nijpels)quote:Op donderdag 30 december 2021 17:44 schreef Confetti het volgende:
Hugo op VRO toont weer aan dat enige kennis en deskundigheid volstrekt ondergeschikt is. Welk kaas heeft hij daar nou van gegeten?
Ministers zijn vaak ballast voor de echte deskundigen en beleidsmakers op de ministeries.
Ik geef toe dat onderwijs bij hem logischer was.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:44 schreef Confetti het volgende:
Hugo op VRO toont weer aan dat enige kennis en deskundigheid volstrekt ondergeschikt is. Welk kaas heeft hij daar nou van gegeten?
Ministers zijn vaak ballast voor de echte deskundigen en beleidsmakers op de ministeries.
Hem op mijnbouw zetten zou denk ik ook niet verstandig zijn. Een beetje afstand is ook nodig.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een Groningse gedeputeerde, met bevingsschade in zijn portefeuille (had dan mijnbouw binnengehengeld...).
Een keer niet de grootste schreeuwerige hardliner (Bente Becker oid) op asiel, dat is nieuw elan idd.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nieuw elan? De eerste is nu al in opspraak. En ja, het is maar Wilders, maar dit zal hem wel weer het voordeel van de twijfel geven bij een aantal kiezers die VVD gestemd hebben in de ijdele hoop op een streng migratiebeleid van een salonfähige partij;
Vijlbrief meldt de nos.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hem op mijnbouw zetten zou denk ik ook niet verstandig zijn. Een beetje afstand is ook nodig.
Ik denk dat tegenwoordig nog maar weinig VVD-stemmers naar deze gek zullen overstappen.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nieuw elan? De eerste is nu al in opspraak. En ja, het is maar Wilders, maar dit zal hem wel weer het voordeel van de twijfel geven bij een aantal kiezers die VVD gestemd hebben in de ijdele hoop op een streng migratiebeleid van een salonfähige partij;
[ twitter ]
Oh, Kaag op financiën was niet het meest achterlijke.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:10 schreef JohnBercow het volgende:
Ollongren op Defensie is echt een belediging voor de militairen
Het zal je verbazen. Als Rutte straks wegvalt en er geen geschikte opvolger is dan kan het zo maar zijn dat de PVV de grootste wordt, en anders zaagt JA21 wel flink aan de stoelpoten van de VVD.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik denk dat tegenwoordig nog maar weinig VVD-stemmers naar deze gek zullen overstappen.
[ twitter ]
Nee, zeg dat het niet waar is. Je hebt dit net verzonnen toch?quote:Op donderdag 30 december 2021 18:10 schreef JohnBercow het volgende:
Uit kiezersonderzoek blijkt wel dat er vrijwel geen PVV’ers zijn die een stem op de VVD zouden overwegen en andersom geldt hetzelfde. Maar goed, je weet nooit hoe de vlag er over een paar jaar bij hangt natuurlijk. Ik zie het CDA, mits ze een geschikte leider hebben, eigenlijk eerder weer groeien mocht de VVD instorten.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:14 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het zal je verbazen. Als Rutte straks wegvalt en er geen geschikte opvolger is dan kan het zo maar zijn dat de PVV de grootste wordt, en anders zaagt JA21 wel flink aan de stoelpoten van de VVD.
Ik zag die benoeming en voelde al een hoop slechte grappen aankomen.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik denk dat tegenwoordig nog maar weinig VVD-stemmers naar deze gek zullen overstappen.
[ twitter ]
Wilders regeert toch niet dus lekker boeiend of hij een zetel wint of verliest, Geert kan en wil geen verantwoordelijkheid nemen. Alleen hele domme mensen hebben dat nog steeds niet door. Verder zakt het nivo van Wilders steeds verder af.quote:Op donderdag 30 december 2021 17:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
[ twitter ]
Verdere uitholling van het midden boeit jou dus niet. Prima hoor, maar ik zie het als een vrij groot probleem voor de Nederlandse samenleving en de regeerbaarheid op lange termijn.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wilders regeert toch niet dus lekker boeiend of hij een zetel wint of verliest, Geert kan en wil geen verantwoordelijkheid nemen. Alleen hele domme mensen hebben dat nog steeds niet door. Verder zakt het nivo van Wilders steeds verder af.
Waren het maar grappen. Dat is nog het ergste.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zag die benoeming en voelde al een hoop slechte grappen aankomen.
Greet stelt weer niet teleur.
Als dat zo is dan is dat iets wat de Nederlandse samenleving zichzelf aandoet en de rekening komt vanzelf op de mat. Maar hey, mischien kunnen wat andere bedrijfssectoren hun eigen politieke partijtjes oprichten om hun belangen te blijven behartigen en zgn in het midden te gaan staan?quote:Op donderdag 30 december 2021 18:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Verdere uitholling van het midden boeit jou dus niet. Prima hoor, maar ik zie het als een vrij groot probleem voor de Nederlandse samenleving en de regeerbaarheid op lange termijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)l-ministers-rutte-ivquote:Op donderdag 30 december 2021 18:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nee, zeg dat het niet waar is. Je hebt dit net verzonnen toch?
Zo kan je er ook in staan ja. Daarvoor ben ik echter iets te veel maatschappelijk betrokken bij de samenleving.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is dat iets wat de Nederlandse samenleving zichzelf aandoet en de rekening komt vanzelf op de mat.
Pissen op de krijgsmacht die toch al op zijn rug ligt na decennia wanbeleid.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:32 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Waarom ben jij dan degene die gelijk over verkiezingswinst van Wilders begint terwijl Wilders al 3 verkiezingen lang niemand meer overtuigt?quote:Op donderdag 30 december 2021 18:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zo kan je er ook in staan ja. Daarvoor ben ik iets te veel maatschappelijk betrokken bij de samenleving.
Da's toch wel grappig, dus er had weer een minister moeten komen van een van de partijen verantwoordelijk voor het wanbeleid?quote:Op donderdag 30 december 2021 18:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Pissen op de krijgsmacht die toch al op zijn rug ligt na decennia wanbeleid.
Iemand die voor Rutte III als zeer kundig bekend stond, niet voor niet vice-premier, en weliswaar wat kleurloos was tijdens Rutte III is plots 'pissem op de krijgsmacht'? Of trap je weer in de FvD frames?quote:Op donderdag 30 december 2021 18:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Pissen op de krijgsmacht die toch al op zijn rug ligt na decennia wanbeleid.
Ik ook niet, maar gun haar het voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:39 schreef Netsplitter het volgende:
Dilan Yeşilgöz op J&V.
Geen idee of dat goed of slecht is.
Ze lijkt mij nog steeds een geschikte fractievoorzitter, vooralsnog meer dan Hermans.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Inderdaad. Waar is die gebleven?
Het is een poppetje dat niets te zoeken heeft op defensie qua kunde. Is het zo veel gevraagd dat een minister op z'n minst een beetje binding heeft met het ministerie? Een fantastische bankdirecteur zal het vast ook goed doen aan het roer van een farmaceut wat het bestuur betreft, maar verder onderaan de pikorde zal het wel gemerkt worden als het bedrijf als bank gerund wordt. En niet in positieve zin.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand die voor Rutte III als zeer kundig bekend stond, niet voor niet vice-premier, en weliswaar wat kleurloos was tijdens Rutte III is plots 'pissem op de krijgsmacht'? Of trap je weer in de FvD frames?
Ollongren is inderdaad 'pissen op de krijgsmacht' ja. Een Europees leger willen is niet het beste voorhebben met de Nederlandse krijgsmacht.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand die voor Rutte III als zeer kundig bekend stond, niet voor niet vice-premier, en weliswaar wat kleurloos was tijdens Rutte III is plots 'pissem op de krijgsmacht'? Of trap je weer in de FvD frames?
Zou onze knuffelstaatsruifvreter weten dat Yesilgoz van Koerdische afkomst is, atheist en bonje heeft met Erdogan?quote:Op donderdag 30 december 2021 18:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Want, Ollongren gaat ze uitschelden?quote:Op donderdag 30 december 2021 18:10 schreef JohnBercow het volgende:
Kaag op financiën is wat dat betreft veel pijnlijker. Een Europees leger kan een minister van defensie niet even regelen, daar komt veel meer bij kijken.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:44 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ollongren is inderdaad 'pissen op de krijgsmacht' ja. Een Europees leger willen is niet he beste voorhebben met de Nederlandse krijgsmacht.
Dat hele ministerie zit vol militairen, er moet helemaal geen (ex-)militair op defensie, dat is juist een rampzalig idee. Er moet een politicus zitten om de afwegingen te maken.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een poppetje dat niets te zoeken heeft op defensie qua kunde. Is het zo veel gevraagd dat een minister op z'n minst een beetje binding heeft met het ministerie? Een fantastische bankdirecteur zal het vast ook goed doen aan het roer van een farmaceut wat het bestuur betreft, maar verder onderaan de pikorde zal het wel gemerkt worden als het bedrijf als bank gerund wordt. En niet in positieve zin.
Je leest mijn post niet goed. Probeer het eens opnieuw.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hele ministerie zit vol militairen, er moet helemaal geen (ex-)militair op defensie, dat is juist een rampzalig idee. Er moet een politicus zitten om de afwegingen te maken.
Het is allebei een kwalijke zaak. Mbt Kaag niet in de laatste plaats omdat ze onlangs nog afgetreden is na een aangenomen motie van afkeuring. Nieuw leiderschap...quote:Op donderdag 30 december 2021 18:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kaag op financiën is wat dat betreft veel pijnlijker. Een Europees leger kan een minister van defensie niet even regelen, daar komt veel meer bij kijken.
Onzin natuurlijk, niemand klaagt hier over Dijkgraaf.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:49 schreef Hamlapjes het volgende:
Altijd leuk als D66 mensen op prominente posten zet, je kan de klok toch wel gelijkzetten op bepaalde klachten dan
Zo op het eerste oog geen verkeerde keuzes wat mij betreft, al vind ik Ollongren wel opvallender dan Kaag
Niet mee eens. Juist Defensie is iets waar je in ieder geval een vorm van binding of ervaring mee moet hebben, want dat van hoger af managen van poppetjes heeft defensie geen goed gedaanquote:Op donderdag 30 december 2021 18:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hele ministerie zit vol militairen, er moet helemaal geen (ex-)militair op defensie, dat is juist een rampzalig idee. Er moet een politicus zitten om de afwegingen te maken.
quote:Op donderdag 30 december 2021 18:39 schreef Netsplitter het volgende:
Dilan Yeşilgöz op J&V.
Militairen met hun can do mentaliteit moet je afremmen, een (ex-)militair doet dat niet.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet mee eens. Juist Defensie is iets waar je in ieder geval een vorm van binding of ervaring mee moet hebben, want dat van hoger af managen van poppetjes heeft defensie geen goed gedaan
Ik denk dat onderhandeld is dat die er niet in komt.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Inderdaad. Waar is die gebleven?
Dit geldt voor heel veel ministeries. Je hebt overal wel topambtenaren die vakkundig zijn en die de taak hebben om aan de minister uit te leggen hoe en wat, waarna de minister op basis van dat advies een beslissing kan nemen. Nou zal dat zelfs voor leken vast wel vaak goed komen, maar ik zal een minister nooit in een enkel uurtje uitgebreid kunnen uitleggen hoe iets in mijn vakgebied werkt, waarom het goed en slecht kan zijn en het allemaal duidelijk genoeg maken zodat een minister een goed doordacht besluit kan nemen.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet mee eens. Juist Defensie is iets waar je in ieder geval een vorm van binding of ervaring mee moet hebben, want dat van hoger af managen van poppetjes heeft defensie geen goed gedaan
Het is dan ook niet een enkel uurtje, maar 70 uur per week.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit geldt voor heel veel ministeries. Je hebt overal wel topambtenaren die vakkundig zijn en die de taak hebben om aan de minister uit te leggen hoe en wat, waarna de minister op basis van dat advies een beslissing kan nemen. Nou zal dat zelfs voor leken vast wel vaak goed komen, maar ik zal een minister nooit in een enkel uurtje uitgebreid kunnen uitleggen hoe iets in mijn vakgebied werkt, waarom het goed en slecht kan zijn en het allemaal duidelijk genoeg maken zodat een minister een goed doordacht besluit kan nemen.
Ollongren is en beschadigd, en ze heeft geen affiniteit met defensie en ze staat te boek als linkse trut. Die moet echt zelf aanvoelen dat ze op dat ministerie niet gepruimd wordt en dat de Telegraaf de gehaktmolen al mooi heeft opgepoetst, die gaat de paasbrunch niet eens halen.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Militairen met hun can do mentaliteit moet je afremmen, een (ex-)militair doet dat niet.
Want ministers zitten 70 uur aan tafel met een topambtenaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is dan ook niet een enkel uurtje, maar 70 uur per week.
Ik hoop met je mee.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aardige namen tot zover. Ik bid alleen dat Ernst Kuipers geen minister wordt. Laten we ons land niet belachelijk gaan maken
Wel veel meer dan een enkel uurtje. Ze zijn die 70 uur wel praktisch fulltime in contact met die topambtenaren.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want ministers zitten 70 uur aan tafel met een topambtenaar.
Dit is al de tweede keer dat je op mijn post reageert en de plank compleet misslaat qua begrip.
quote:Op donderdag 30 december 2021 18:52 schreef Smegma. het volgende:
Wat een embarmelijke ploeg stuurt VVD in. Yesilgoz op J&V is van hetzelfde laken en pak als Ollongren op Defensie. Ze heeft geen juridische achtergrond.
Ik ben niet van de Rutte-doctrine die stelt dat een bewindspersoon op ieder ministerie moet kunnen functioneren. Zo hebben Blok en Kamp ministeries gespaard. Enige binding met een ministerie is wenselijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Teeven had wel een juridische achtergrond, hoe liep dat ook al weer af? Defensie heeft maar zelden een militair als minister gehad en dat is prima, de minister is politiek verantwoordelijk en als, zoals iedereen roept, er wanbeleid is geweest op Defensie dan is het mischien hoog tijd dat er eens geen VVD'er of CDA'er zit op die post.
Alleen in de FvD hoek.quote:
Tegelijkertijd is Kamp volgens mij de meest gewaardeerde minister van de afgelopen jaren binnen Defensiequote:Op donderdag 30 december 2021 19:01 schreef Smegma. het volgende:
[..]
[..]
Ik ben niet van de Rutte-doctrine die stelt dat een bewindspersoon op ieder ministerie moet kunnen functioneren. Zo hebben Blok en Kamp ministeries gespaard. Enige binding met een ministerie is wenselijk.
Hou eens op met dat mierenneuken. Er is geen 70 uur de tijd om iets goed uit te leggen en in de praktijk komt het neer op hooguit een handjevol uren voor alle punten bij elkaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel veel meer dan een enkel uurtje. Ze zijn die 70 uur wel praktisch fulltime in contact met die topambtenaren.
Ik had als D66 stemmer liever iemand anders gezien vooral ook vanwege haar ziekte, het kwam toch, terecht of onterecht, over alsof de functie te zwaar was voor haar. En het functie elders verhaal verdiende ook geen pluim.quote:
Welnee, als je in nota bene de Eerste Kamer een motie van afkeuring om je oren hebt gekregen (zoek maar op hoe weinig dat voorkomt), dan heb je brokken gemaakt hoor.quote:
Nah, Rutte is ook gewoon terug. Op zijn oude plek nog wel.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:04 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Welnee, als je in nota bene de Eerste Kamer tweemaal een motie van afkeuring om je oren hebt gekregen (zoek maar op hoe weinig dat voorkomt), dan heb je brokken gemaakt hoor.
Voormalig rechercheur (beetje relevant) en heeft al eens twee kabinetten op defensie gezeten.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is Kamp volgens mij de meest gewaardeerde minister van de afgelopen jaren binnen Defensie
Volgens mij valt dat heel erg mee, omdat Kamp verantwoordelijk is geweest voor wat afschaffingen in zijn eerdere periode.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is Kamp volgens mij de meest gewaardeerde minister van de afgelopen jaren binnen Defensie
De enige reden dat ik Rutte prima vind is het feit dat de alternatieven nog slechter zijnquote:Op donderdag 30 december 2021 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah, Rutte is ook gewoon terug. Op zijn oude plek nog wel.![]()
En die heeft heel wat moties gehad in zijn loopbaan. En gevallen regeringen.
Dat Rutte terug is daar ben ik ook niet gelukkig mee, zoals ik vaker heb gepost. Ollongren wordt over het algemeen gezien als zwakke minister, als ze er al was.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah, Rutte is ook gewoon terug. Op zijn oude plek nog wel.![]()
En die heeft heel wat moties gehad in zijn loopbaan. En gevallen regeringen.
Goede keuze van Kaag, idd.quote:
Een auto-immuunziekte krijg je niet omdat je werk te zwaar is, dat is wel een heel naar frame.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had als D66 stemmer liever iemand anders gezien vooral ook vanwege haar ziekte, het kwam toch, terecht of onterecht, over alsof de functie te zwaar was voor haar. En het functie elders verhaal verdiende ook geen pluim.
Ik snap dat het lijkt alsof ik dat suggereer maar dat is niet het geval, ik bedoelde het omgekeerde; een briljant wetenschapper (want dat was Plasterk absoluut) is niet a priori een ideale minister, ook niet voor OC&W.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus omdat Plasterk het niet kan, kan geen enkele wetenschapper het?
quote:Op donderdag 30 december 2021 17:44 schreef Confetti het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt op twitter even fijntjes gemeld dat het Institute of Advanced Study officieel geen Ivy league is. Wat een treurigheid weer en een totaal gebrek aan historisch besef van het belang van dit instituut. Over Dijkgraaf: Ik hoop dat ze hem alle ruimte geven om het onderwijs te verbeteren. Hij kan tenminste een belangrijke bijdrage leveren om het aanzien van het vak docent te herstellen.quote:
De laatste keer (voor Ollongren) dat er een motie van afkeuring werd aangenomen in de Eerste Kamer was 1875 geloof ik. De betrokken bewindspersonen traden toen af. Ook een prestatie, als eerste minister in ruim 100 jaar een motie van afkeuring aan je broek krijgen van de Eerste Kamer. Dan moet je er wel een gigantisch potje van gemaakt hebben.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:04 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Welnee, als je in nota bene de Eerste Kamer een motie van afkeuring om je oren hebt gekregen (zoek maar op hoe weinig dat voorkomt), dan heb je brokken gemaakt hoor.
quote:Op donderdag 30 december 2021 19:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik denk dat Hugo daar beter zit dan op zijn huidige post. Meen ergens gelezen te hebben dat hij daar wel affiniteit mee heeft.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op donderdag 30 december 2021 19:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Ik heb hardop gelachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar Dijkgraaf is geen Plasterk. Dus het zegt gewoon helemaal niks.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap dat het lijkt alsof ik dat suggereer maar dat is niet het geval, ik bedoelde het omgekeerde; een briljant wetenschapper (want dat was Plasterk absoluut) is niet a priori een ideale minister, ook niet voor OC&W.
Trekt 'ie achter de schermen toch stiekem aan de touwtjes, ouwe illuminatus!quote:
We hebben het over een van de grootste problemen in Nederland, zet daar iemand met verstand van zaken neer.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar ik denk dat Hugo daar beter zit dan op zijn huidige post. Meen ergens gelezen te hebben dat hij daar wel affiniteit mee heeft.
Leonardo da Vinci heeft dit masterplan bedachtquote:Op donderdag 30 december 2021 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Trekt 'ie achter de schermen toch stiekem aan de touwtjes, ouwe illuminatus!
Ja, Hugo dus.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We hebben het over een van de grootste problemen in Nederland, zet daar iemand met verstand van zaken neer.
quote:Op donderdag 30 december 2021 19:18 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de Jonge verstand heeft van huisvesting en ruimtelijke ordening?
quote:Op donderdag 30 december 2021 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Meen ergens gelezen te hebben dat hij daar wel affiniteit mee heeft.
Niet, maar Markie heeft een hele hoop nieuwe ministeries gecreeerd om oudgedienden te parkeren dus misschien is VRO de invalidenparkeerplek.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:18 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de Jonge verstand heeft van huisvesting en ruimtelijke ordening?
Nee, dat heeft de Jonge niet. De man heeft nooit regie gehad over het medische aspect van de coronapandemie. Waar hij wel regie over had was het zogenaamd tijdelijk opschorten van grondrechten.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:20 schreef Hanca het volgende:
Wat is het hier nou allemaal voor gezeur dat de ministers plots uit het veld moeten komen waar ze werken oid. Ze moeten vooral goede bestuurders zijn en De Jonge heeft allang aangetoond dat hij dat is.
Als je een mooi plaatje maakt met twee cirkels: eentje met 'goed in besturen' en eentje met 'expert', dan kan ik je verzekeren dat de twee totaal niet overlappen.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:21 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Affiniteit hebben met is geen synoniem voor verstand van zaken.
Dilan is wel leuk maar ze is nogal een lichtgewicht.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:39 schreef Netsplitter het volgende:
Dilan Yeşilgöz op J&V.
Eerste die eruit vliegt dus.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dilan is wel leuk maar ze is nogal een lichtgewicht.
Sowieso, Ivy Leaguequote:Op donderdag 30 december 2021 19:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wordt op twitter even fijntjes gemeld dat het Institute of Advanced Study officieel geen Ivy league is. Wat een treurigheid weer en een totaal gebrek aan historisch besef van het belang van dit instituut. Over Dijkgraaf: Ik hoop dat ze hem alle ruimte geven om het onderwijs te verbeteren. Hij kan tenminste een belangrijke bijdrage leveren om het aanzien van het vak docent te herstellen.
Misschien kan hij de kamerleden ook een keer een uurtje doceren, zeker bij bepaalde fracties kan dat geen kwaad. Bijvoorbeeld dat de aarde echt niet plat is
Hanca, soms ben je te naief,, denk ik, dit gaat over hoe iets overkomt, niet of haar ziekte veroorzaakt is door haar werk. En like it or not, politiek gaat veelal over hoe iets overkomt.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een auto-immuunziekte krijg je niet omdat je werk te zwaar is, dat is wel een heel naar frame.
Dat is evidente onzin, Nederland is te klein voor een relevante krijgsmacht, zeker gezien het bedrag wat wij bereid zijn daaraan uit te geven.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:44 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ollongren is inderdaad 'pissen op de krijgsmacht' ja. Een Europees leger willen is niet het beste voorhebben met de Nederlandse krijgsmacht.
Nee, dit gaat om feiten. Dat jij hier zonder enige context loopt te beweren dat ze te zwak over kwam voor haar werk omdat ze ziek werd, terwijl het om een auto-immuunziekte gaat, dat is gewoon echt heel erg naar. Iedereen die ook maar 2 seconden gebruikt om er in te duiken weet ook dat dat frame niet klopt, dat zal dus geen probleem zijn. Hooguit bij wat FvD volk dat toch al een hekel aan haar heeft.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hanca, soms ben je te naief,, denk ik, dit gaat over hoe iets overkomt, niet of haar ziekte veroorzaakt is door haar werk. En like it or not, politiek gaat veelal over hoe iets overkomt.
Nee, Hanca, dit gaat niet om feiten maar om hoe iets overkomt wat zo ongeveer het tegenovergestelde is van een feit in de praktijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dit gaat om feiten. Dat jij hier zonder enige context loopt te beweren dat ze te zwak over kwam voor haar werk omdat ze ziek werd, terwijl het om een auto-immuunziekte gaat, dat is gewoon echt heel erg naar. Iedereen die ook maar 2 seconden gebruikt om er in te duiken weet ook dat dat frame niet klopt, dat zal dus geen probleem zijn. Hooguit bij wat FvD volk dat toch al een hekel aan haar heeft.
Iemand die fucking Rietveld doet, ook nog even cum laude afstudeerde in Natuurkunde onder een Nobelprijswinnaar, en tevens enorm goed met de media kan omgaan,geef me aub 20 van dit soort ministersquote:Op donderdag 30 december 2021 19:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso, Ivy League, alsof dat wat zegt. MIT, Stanford en Caltech zijn geen Ivy League, Brown en Rutgers wel. Het is vooral een 'League' voor tweederangs sportteams en brallende bedrijfskundestudentjes.
Daarom bestaat de NATO ook en daar rollen bepaalde (financiele) afspraken en verplichtingen uit.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is evidente onzin, Nederland is te klein voor een relevante krijgsmacht, zeker gezien het bedrag wat wij bereid zijn daaraan uit te geven.
Blij met je nieuwe baas Ollongren?quote:Op donderdag 30 december 2021 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom bestaat de NATO ook en daar rollen bepaalde (financiele) afspraken en verplichtingen uit.
Maar nee, we willen weer een tandje goedkoper dus willen we "toegroeien naar het EU gemiddelde"... Wat een farce.
Jij stelt dat het misschien terecht is dat ze zwak over komt door haar ziekte. En dat is gewoon een naar frame. Lees je eigen post maar terug.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Hanca, dit gaat niet om feiten maar om hoe iets overkomt wat zo ongeveer het tegenovergestelde is van een feit in de praktijk.
quote:Op donderdag 30 december 2021 19:58 schreef -XOR- het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar de verrichtingen van Rob Jetten, ik geloof wel dat hij een uitstekend minister kan worden.
Gezien haar trackrecord hang ik de vlag nog niet uit, zeker niet aangezien er eoa onbekende VVD'er als SC aangesteld is...quote:Op donderdag 30 december 2021 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Blij met je nieuwe baas Ollongren?
quote:
Jaja...quote:Op donderdag 30 december 2021 20:01 schreef superniger het volgende:
@:AchJa
Ollongren is je nieuwe baas. 😂🤣
Als onderhandelaar heeft hij het in ieder geval prima gedaan.quote:
Van Wyenberg is nog niet genoemd voor een post. Kan die überhaupt terugkeren als kamerlid?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:07 schreef Hanca het volgende:
Wie wordt nu D66 fractievoorzitter? Paternotte?
Ja, staat op de lijst en Kaag en Jetten vallen weg dus er komen plekken open. Dan gaan ze gewoon van bovenaf de lijst afwerken.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:09 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Van Wyenberg is nog niet genoemd voor een post. Kan die überhaupt terugkeren als kamerlid?
De eerste en laatste D66 mindef tot nu toe was Hans van Mierlo in 1981... Volgens mij stortte dat kabinet (van Agt II) ook binnen een jaar inelkaar...quote:Op donderdag 30 december 2021 20:03 schreef Jojoke het volgende:
Eerdere ministers van Defensie waren:
Joris Voorhoeve
Frank de Grave
Henk Kamp
Eimert van Middelkoop
Hans Hillen
Jeanine Hennis-Plasschaert
Ank Bijleveld
Misschien is Kajsa Ollongren dan wel een opluchting. Ik hoop dat ze een beetje Zweedse insteek naar het departement meeneemt. Zweden zijn enorme softies, maar volgens mij hebben ze hun defensie wel beter op orde dan wij.
Marineschepen.nlquote:Gisteravond heeft het Zweedse parlement het plan om 40% meer te investeren in de krijgsmacht, goedgekeurd. De grootste investering in de Zweedse Defensie sinds het begin van de Koude Oorlog heeft alles te maken met de toenemende dreiging vanuit Rusland, maar is ook een gigantische investering in de Zweedse economie.
Maar inderdaad Paternotte en anders denk ik van Weyenberg of Belhaj Vz. van de fractie.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, staat op de lijst en Kaag en Jetten vallen weg dus er komen plekken open. Dan gaan ze gewoon van bovenaf de lijst afwerken.
Ik ook. Wel iemand die de media kent in ieder geval. Zal wel geen college meer komen met Dijkgraafquote:Op donderdag 30 december 2021 20:20 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd. En ben bepaald geen D66-er.
Van Weyenberg lijkt me de meest solide van die drie.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:12 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Maar inderdaad Paternotte en anders denk ik van Weyenberg of Belhaj Vz. van de fractie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |