Ik ook niet, maar gun haar het voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:39 schreef Netsplitter het volgende:
Dilan Yeşilgöz op J&V.
Geen idee of dat goed of slecht is.
Ze lijkt mij nog steeds een geschikte fractievoorzitter, vooralsnog meer dan Hermans.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Inderdaad. Waar is die gebleven?
Het is een poppetje dat niets te zoeken heeft op defensie qua kunde. Is het zo veel gevraagd dat een minister op z'n minst een beetje binding heeft met het ministerie? Een fantastische bankdirecteur zal het vast ook goed doen aan het roer van een farmaceut wat het bestuur betreft, maar verder onderaan de pikorde zal het wel gemerkt worden als het bedrijf als bank gerund wordt. En niet in positieve zin.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand die voor Rutte III als zeer kundig bekend stond, niet voor niet vice-premier, en weliswaar wat kleurloos was tijdens Rutte III is plots 'pissem op de krijgsmacht'? Of trap je weer in de FvD frames?
Ollongren is inderdaad 'pissen op de krijgsmacht' ja. Een Europees leger willen is niet het beste voorhebben met de Nederlandse krijgsmacht.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iemand die voor Rutte III als zeer kundig bekend stond, niet voor niet vice-premier, en weliswaar wat kleurloos was tijdens Rutte III is plots 'pissem op de krijgsmacht'? Of trap je weer in de FvD frames?
Zou onze knuffelstaatsruifvreter weten dat Yesilgoz van Koerdische afkomst is, atheist en bonje heeft met Erdogan?quote:Op donderdag 30 december 2021 18:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik denk dat tegenwoordig nog maar weinig VVD-stemmers naar deze gek zullen overstappen.
[ twitter ]
Want, Ollongren gaat ze uitschelden?quote:Op donderdag 30 december 2021 18:10 schreef JohnBercow het volgende:
Ollongren op Defensie is echt een belediging voor de militairen
Kaag op financiën is wat dat betreft veel pijnlijker. Een Europees leger kan een minister van defensie niet even regelen, daar komt veel meer bij kijken.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:44 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ollongren is inderdaad 'pissen op de krijgsmacht' ja. Een Europees leger willen is niet he beste voorhebben met de Nederlandse krijgsmacht.
Dat hele ministerie zit vol militairen, er moet helemaal geen (ex-)militair op defensie, dat is juist een rampzalig idee. Er moet een politicus zitten om de afwegingen te maken.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een poppetje dat niets te zoeken heeft op defensie qua kunde. Is het zo veel gevraagd dat een minister op z'n minst een beetje binding heeft met het ministerie? Een fantastische bankdirecteur zal het vast ook goed doen aan het roer van een farmaceut wat het bestuur betreft, maar verder onderaan de pikorde zal het wel gemerkt worden als het bedrijf als bank gerund wordt. En niet in positieve zin.
Je leest mijn post niet goed. Probeer het eens opnieuw.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hele ministerie zit vol militairen, er moet helemaal geen (ex-)militair op defensie, dat is juist een rampzalig idee. Er moet een politicus zitten om de afwegingen te maken.
Het is allebei een kwalijke zaak. Mbt Kaag niet in de laatste plaats omdat ze onlangs nog afgetreden is na een aangenomen motie van afkeuring. Nieuw leiderschap...quote:Op donderdag 30 december 2021 18:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kaag op financiën is wat dat betreft veel pijnlijker. Een Europees leger kan een minister van defensie niet even regelen, daar komt veel meer bij kijken.
Onzin natuurlijk, niemand klaagt hier over Dijkgraaf.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:49 schreef Hamlapjes het volgende:
Altijd leuk als D66 mensen op prominente posten zet, je kan de klok toch wel gelijkzetten op bepaalde klachten dan
Zo op het eerste oog geen verkeerde keuzes wat mij betreft, al vind ik Ollongren wel opvallender dan Kaag
Niet mee eens. Juist Defensie is iets waar je in ieder geval een vorm van binding of ervaring mee moet hebben, want dat van hoger af managen van poppetjes heeft defensie geen goed gedaanquote:Op donderdag 30 december 2021 18:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat hele ministerie zit vol militairen, er moet helemaal geen (ex-)militair op defensie, dat is juist een rampzalig idee. Er moet een politicus zitten om de afwegingen te maken.
quote:Op donderdag 30 december 2021 18:39 schreef Netsplitter het volgende:
Dilan Yeşilgöz op J&V.
Militairen met hun can do mentaliteit moet je afremmen, een (ex-)militair doet dat niet.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet mee eens. Juist Defensie is iets waar je in ieder geval een vorm van binding of ervaring mee moet hebben, want dat van hoger af managen van poppetjes heeft defensie geen goed gedaan
Ik denk dat onderhandeld is dat die er niet in komt.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Inderdaad. Waar is die gebleven?
Dit geldt voor heel veel ministeries. Je hebt overal wel topambtenaren die vakkundig zijn en die de taak hebben om aan de minister uit te leggen hoe en wat, waarna de minister op basis van dat advies een beslissing kan nemen. Nou zal dat zelfs voor leken vast wel vaak goed komen, maar ik zal een minister nooit in een enkel uurtje uitgebreid kunnen uitleggen hoe iets in mijn vakgebied werkt, waarom het goed en slecht kan zijn en het allemaal duidelijk genoeg maken zodat een minister een goed doordacht besluit kan nemen.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet mee eens. Juist Defensie is iets waar je in ieder geval een vorm van binding of ervaring mee moet hebben, want dat van hoger af managen van poppetjes heeft defensie geen goed gedaan
Het is dan ook niet een enkel uurtje, maar 70 uur per week.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit geldt voor heel veel ministeries. Je hebt overal wel topambtenaren die vakkundig zijn en die de taak hebben om aan de minister uit te leggen hoe en wat, waarna de minister op basis van dat advies een beslissing kan nemen. Nou zal dat zelfs voor leken vast wel vaak goed komen, maar ik zal een minister nooit in een enkel uurtje uitgebreid kunnen uitleggen hoe iets in mijn vakgebied werkt, waarom het goed en slecht kan zijn en het allemaal duidelijk genoeg maken zodat een minister een goed doordacht besluit kan nemen.
Ollongren is en beschadigd, en ze heeft geen affiniteit met defensie en ze staat te boek als linkse trut. Die moet echt zelf aanvoelen dat ze op dat ministerie niet gepruimd wordt en dat de Telegraaf de gehaktmolen al mooi heeft opgepoetst, die gaat de paasbrunch niet eens halen.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Militairen met hun can do mentaliteit moet je afremmen, een (ex-)militair doet dat niet.
Want ministers zitten 70 uur aan tafel met een topambtenaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is dan ook niet een enkel uurtje, maar 70 uur per week.
Ik hoop met je mee.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Aardige namen tot zover. Ik bid alleen dat Ernst Kuipers geen minister wordt. Laten we ons land niet belachelijk gaan maken
Wel veel meer dan een enkel uurtje. Ze zijn die 70 uur wel praktisch fulltime in contact met die topambtenaren.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want ministers zitten 70 uur aan tafel met een topambtenaar.
Dit is al de tweede keer dat je op mijn post reageert en de plank compleet misslaat qua begrip.
quote:Op donderdag 30 december 2021 18:52 schreef Smegma. het volgende:
Wat een embarmelijke ploeg stuurt VVD in. Yesilgoz op J&V is van hetzelfde laken en pak als Ollongren op Defensie. Ze heeft geen juridische achtergrond.
Ik ben niet van de Rutte-doctrine die stelt dat een bewindspersoon op ieder ministerie moet kunnen functioneren. Zo hebben Blok en Kamp ministeries gespaard. Enige binding met een ministerie is wenselijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Teeven had wel een juridische achtergrond, hoe liep dat ook al weer af? Defensie heeft maar zelden een militair als minister gehad en dat is prima, de minister is politiek verantwoordelijk en als, zoals iedereen roept, er wanbeleid is geweest op Defensie dan is het mischien hoog tijd dat er eens geen VVD'er of CDA'er zit op die post.
Alleen in de FvD hoek.quote:
Tegelijkertijd is Kamp volgens mij de meest gewaardeerde minister van de afgelopen jaren binnen Defensiequote:Op donderdag 30 december 2021 19:01 schreef Smegma. het volgende:
[..]
[..]
Ik ben niet van de Rutte-doctrine die stelt dat een bewindspersoon op ieder ministerie moet kunnen functioneren. Zo hebben Blok en Kamp ministeries gespaard. Enige binding met een ministerie is wenselijk.
Hou eens op met dat mierenneuken. Er is geen 70 uur de tijd om iets goed uit te leggen en in de praktijk komt het neer op hooguit een handjevol uren voor alle punten bij elkaar.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel veel meer dan een enkel uurtje. Ze zijn die 70 uur wel praktisch fulltime in contact met die topambtenaren.
Ik had als D66 stemmer liever iemand anders gezien vooral ook vanwege haar ziekte, het kwam toch, terecht of onterecht, over alsof de functie te zwaar was voor haar. En het functie elders verhaal verdiende ook geen pluim.quote:
Welnee, als je in nota bene de Eerste Kamer een motie van afkeuring om je oren hebt gekregen (zoek maar op hoe weinig dat voorkomt), dan heb je brokken gemaakt hoor.quote:
Nah, Rutte is ook gewoon terug. Op zijn oude plek nog wel.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:04 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Welnee, als je in nota bene de Eerste Kamer tweemaal een motie van afkeuring om je oren hebt gekregen (zoek maar op hoe weinig dat voorkomt), dan heb je brokken gemaakt hoor.
Voormalig rechercheur (beetje relevant) en heeft al eens twee kabinetten op defensie gezeten.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is Kamp volgens mij de meest gewaardeerde minister van de afgelopen jaren binnen Defensie
Volgens mij valt dat heel erg mee, omdat Kamp verantwoordelijk is geweest voor wat afschaffingen in zijn eerdere periode.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is Kamp volgens mij de meest gewaardeerde minister van de afgelopen jaren binnen Defensie
De enige reden dat ik Rutte prima vind is het feit dat de alternatieven nog slechter zijnquote:Op donderdag 30 december 2021 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah, Rutte is ook gewoon terug. Op zijn oude plek nog wel.![]()
En die heeft heel wat moties gehad in zijn loopbaan. En gevallen regeringen.
Dat Rutte terug is daar ben ik ook niet gelukkig mee, zoals ik vaker heb gepost. Ollongren wordt over het algemeen gezien als zwakke minister, als ze er al was.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah, Rutte is ook gewoon terug. Op zijn oude plek nog wel.![]()
En die heeft heel wat moties gehad in zijn loopbaan. En gevallen regeringen.
Goede keuze van Kaag, idd.quote:
Een auto-immuunziekte krijg je niet omdat je werk te zwaar is, dat is wel een heel naar frame.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had als D66 stemmer liever iemand anders gezien vooral ook vanwege haar ziekte, het kwam toch, terecht of onterecht, over alsof de functie te zwaar was voor haar. En het functie elders verhaal verdiende ook geen pluim.
Ik snap dat het lijkt alsof ik dat suggereer maar dat is niet het geval, ik bedoelde het omgekeerde; een briljant wetenschapper (want dat was Plasterk absoluut) is niet a priori een ideale minister, ook niet voor OC&W.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus omdat Plasterk het niet kan, kan geen enkele wetenschapper het?
quote:Op donderdag 30 december 2021 17:44 schreef Confetti het volgende:
Hugo op VRO toont weer aan dat enige kennis en deskundigheid volstrekt ondergeschikt is. Welk kaas heeft hij daar nou van gegeten?
Ministers zijn vaak ballast voor de echte deskundigen en beleidsmakers op de ministeries.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt op twitter even fijntjes gemeld dat het Institute of Advanced Study officieel geen Ivy league is. Wat een treurigheid weer en een totaal gebrek aan historisch besef van het belang van dit instituut. Over Dijkgraaf: Ik hoop dat ze hem alle ruimte geven om het onderwijs te verbeteren. Hij kan tenminste een belangrijke bijdrage leveren om het aanzien van het vak docent te herstellen.quote:
De laatste keer (voor Ollongren) dat er een motie van afkeuring werd aangenomen in de Eerste Kamer was 1875 geloof ik. De betrokken bewindspersonen traden toen af. Ook een prestatie, als eerste minister in ruim 100 jaar een motie van afkeuring aan je broek krijgen van de Eerste Kamer. Dan moet je er wel een gigantisch potje van gemaakt hebben.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:04 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Welnee, als je in nota bene de Eerste Kamer een motie van afkeuring om je oren hebt gekregen (zoek maar op hoe weinig dat voorkomt), dan heb je brokken gemaakt hoor.
quote:Op donderdag 30 december 2021 19:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik denk dat Hugo daar beter zit dan op zijn huidige post. Meen ergens gelezen te hebben dat hij daar wel affiniteit mee heeft.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op donderdag 30 december 2021 19:13 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Ik heb hardop gelachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar Dijkgraaf is geen Plasterk. Dus het zegt gewoon helemaal niks.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap dat het lijkt alsof ik dat suggereer maar dat is niet het geval, ik bedoelde het omgekeerde; een briljant wetenschapper (want dat was Plasterk absoluut) is niet a priori een ideale minister, ook niet voor OC&W.
Trekt 'ie achter de schermen toch stiekem aan de touwtjes, ouwe illuminatus!quote:
We hebben het over een van de grootste problemen in Nederland, zet daar iemand met verstand van zaken neer.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar ik denk dat Hugo daar beter zit dan op zijn huidige post. Meen ergens gelezen te hebben dat hij daar wel affiniteit mee heeft.
Leonardo da Vinci heeft dit masterplan bedachtquote:Op donderdag 30 december 2021 19:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Trekt 'ie achter de schermen toch stiekem aan de touwtjes, ouwe illuminatus!
Ja, Hugo dus.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
We hebben het over een van de grootste problemen in Nederland, zet daar iemand met verstand van zaken neer.
quote:Op donderdag 30 december 2021 19:18 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de Jonge verstand heeft van huisvesting en ruimtelijke ordening?
quote:Op donderdag 30 december 2021 19:15 schreef Nattekat het volgende:
Meen ergens gelezen te hebben dat hij daar wel affiniteit mee heeft.
Niet, maar Markie heeft een hele hoop nieuwe ministeries gecreeerd om oudgedienden te parkeren dus misschien is VRO de invalidenparkeerplek.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:18 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de Jonge verstand heeft van huisvesting en ruimtelijke ordening?
Nee, dat heeft de Jonge niet. De man heeft nooit regie gehad over het medische aspect van de coronapandemie. Waar hij wel regie over had was het zogenaamd tijdelijk opschorten van grondrechten.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:20 schreef Hanca het volgende:
Wat is het hier nou allemaal voor gezeur dat de ministers plots uit het veld moeten komen waar ze werken oid. Ze moeten vooral goede bestuurders zijn en De Jonge heeft allang aangetoond dat hij dat is.
Als je een mooi plaatje maakt met twee cirkels: eentje met 'goed in besturen' en eentje met 'expert', dan kan ik je verzekeren dat de twee totaal niet overlappen.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:21 schreef Smegma. het volgende:
[..]
Affiniteit hebben met is geen synoniem voor verstand van zaken.
Dilan is wel leuk maar ze is nogal een lichtgewicht.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:39 schreef Netsplitter het volgende:
Dilan Yeşilgöz op J&V.
Eerste die eruit vliegt dus.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dilan is wel leuk maar ze is nogal een lichtgewicht.
Sowieso, Ivy Leaguequote:Op donderdag 30 december 2021 19:14 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wordt op twitter even fijntjes gemeld dat het Institute of Advanced Study officieel geen Ivy league is. Wat een treurigheid weer en een totaal gebrek aan historisch besef van het belang van dit instituut. Over Dijkgraaf: Ik hoop dat ze hem alle ruimte geven om het onderwijs te verbeteren. Hij kan tenminste een belangrijke bijdrage leveren om het aanzien van het vak docent te herstellen.
Misschien kan hij de kamerleden ook een keer een uurtje doceren, zeker bij bepaalde fracties kan dat geen kwaad. Bijvoorbeeld dat de aarde echt niet plat is
Hanca, soms ben je te naief,, denk ik, dit gaat over hoe iets overkomt, niet of haar ziekte veroorzaakt is door haar werk. En like it or not, politiek gaat veelal over hoe iets overkomt.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een auto-immuunziekte krijg je niet omdat je werk te zwaar is, dat is wel een heel naar frame.
Dat is evidente onzin, Nederland is te klein voor een relevante krijgsmacht, zeker gezien het bedrag wat wij bereid zijn daaraan uit te geven.quote:Op donderdag 30 december 2021 18:44 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ollongren is inderdaad 'pissen op de krijgsmacht' ja. Een Europees leger willen is niet het beste voorhebben met de Nederlandse krijgsmacht.
Nee, dit gaat om feiten. Dat jij hier zonder enige context loopt te beweren dat ze te zwak over kwam voor haar werk omdat ze ziek werd, terwijl het om een auto-immuunziekte gaat, dat is gewoon echt heel erg naar. Iedereen die ook maar 2 seconden gebruikt om er in te duiken weet ook dat dat frame niet klopt, dat zal dus geen probleem zijn. Hooguit bij wat FvD volk dat toch al een hekel aan haar heeft.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hanca, soms ben je te naief,, denk ik, dit gaat over hoe iets overkomt, niet of haar ziekte veroorzaakt is door haar werk. En like it or not, politiek gaat veelal over hoe iets overkomt.
Nee, Hanca, dit gaat niet om feiten maar om hoe iets overkomt wat zo ongeveer het tegenovergestelde is van een feit in de praktijk.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dit gaat om feiten. Dat jij hier zonder enige context loopt te beweren dat ze te zwak over kwam voor haar werk omdat ze ziek werd, terwijl het om een auto-immuunziekte gaat, dat is gewoon echt heel erg naar. Iedereen die ook maar 2 seconden gebruikt om er in te duiken weet ook dat dat frame niet klopt, dat zal dus geen probleem zijn. Hooguit bij wat FvD volk dat toch al een hekel aan haar heeft.
Iemand die fucking Rietveld doet, ook nog even cum laude afstudeerde in Natuurkunde onder een Nobelprijswinnaar, en tevens enorm goed met de media kan omgaan,geef me aub 20 van dit soort ministersquote:Op donderdag 30 december 2021 19:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Sowieso, Ivy League, alsof dat wat zegt. MIT, Stanford en Caltech zijn geen Ivy League, Brown en Rutgers wel. Het is vooral een 'League' voor tweederangs sportteams en brallende bedrijfskundestudentjes.
Daarom bestaat de NATO ook en daar rollen bepaalde (financiele) afspraken en verplichtingen uit.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is evidente onzin, Nederland is te klein voor een relevante krijgsmacht, zeker gezien het bedrag wat wij bereid zijn daaraan uit te geven.
Blij met je nieuwe baas Ollongren?quote:Op donderdag 30 december 2021 19:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarom bestaat de NATO ook en daar rollen bepaalde (financiele) afspraken en verplichtingen uit.
Maar nee, we willen weer een tandje goedkoper dus willen we "toegroeien naar het EU gemiddelde"... Wat een farce.
Jij stelt dat het misschien terecht is dat ze zwak over komt door haar ziekte. En dat is gewoon een naar frame. Lees je eigen post maar terug.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Hanca, dit gaat niet om feiten maar om hoe iets overkomt wat zo ongeveer het tegenovergestelde is van een feit in de praktijk.
quote:Op donderdag 30 december 2021 19:58 schreef -XOR- het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd naar de verrichtingen van Rob Jetten, ik geloof wel dat hij een uitstekend minister kan worden.
Gezien haar trackrecord hang ik de vlag nog niet uit, zeker niet aangezien er eoa onbekende VVD'er als SC aangesteld is...quote:Op donderdag 30 december 2021 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Blij met je nieuwe baas Ollongren?
quote:
Jaja...quote:Op donderdag 30 december 2021 20:01 schreef superniger het volgende:
@:AchJa
Ollongren is je nieuwe baas. 😂🤣
Als onderhandelaar heeft hij het in ieder geval prima gedaan.quote:
Van Wyenberg is nog niet genoemd voor een post. Kan die überhaupt terugkeren als kamerlid?quote:Op donderdag 30 december 2021 20:07 schreef Hanca het volgende:
Wie wordt nu D66 fractievoorzitter? Paternotte?
Ja, staat op de lijst en Kaag en Jetten vallen weg dus er komen plekken open. Dan gaan ze gewoon van bovenaf de lijst afwerken.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:09 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Van Wyenberg is nog niet genoemd voor een post. Kan die überhaupt terugkeren als kamerlid?
De eerste en laatste D66 mindef tot nu toe was Hans van Mierlo in 1981... Volgens mij stortte dat kabinet (van Agt II) ook binnen een jaar inelkaar...quote:Op donderdag 30 december 2021 20:03 schreef Jojoke het volgende:
Eerdere ministers van Defensie waren:
Joris Voorhoeve
Frank de Grave
Henk Kamp
Eimert van Middelkoop
Hans Hillen
Jeanine Hennis-Plasschaert
Ank Bijleveld
Misschien is Kajsa Ollongren dan wel een opluchting. Ik hoop dat ze een beetje Zweedse insteek naar het departement meeneemt. Zweden zijn enorme softies, maar volgens mij hebben ze hun defensie wel beter op orde dan wij.
Marineschepen.nlquote:Gisteravond heeft het Zweedse parlement het plan om 40% meer te investeren in de krijgsmacht, goedgekeurd. De grootste investering in de Zweedse Defensie sinds het begin van de Koude Oorlog heeft alles te maken met de toenemende dreiging vanuit Rusland, maar is ook een gigantische investering in de Zweedse economie.
Maar inderdaad Paternotte en anders denk ik van Weyenberg of Belhaj Vz. van de fractie.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, staat op de lijst en Kaag en Jetten vallen weg dus er komen plekken open. Dan gaan ze gewoon van bovenaf de lijst afwerken.
Ik ook. Wel iemand die de media kent in ieder geval. Zal wel geen college meer komen met Dijkgraafquote:Op donderdag 30 december 2021 20:20 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik ben oprecht benieuwd. En ben bepaald geen D66-er.
Van Weyenberg lijkt me de meest solide van die drie.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:12 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Maar inderdaad Paternotte en anders denk ik van Weyenberg of Belhaj Vz. van de fractie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |